[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:19:
Laat die beurt van mij maar zitten.

Heb de save ongeveer een uurtje gespeeld. Een 1/2 uur daarvan was ik kwijt aan het zoeken naar die skeletal eagle. 4 aanvallen dusver. De ene is niet dood of de andere komt al.
Niet dat dat zo erg is. Maar het fort is zo lek als een mandje en die beesten kunnen werkelijk overal in en rond het fort zijn.
daar gaat het toch om dat is de helft van de lol
Wees jij de man die het megaproject opstart "Death Of The Skeloton Eagle"oftewel D.O.T.S.E.

Begin dus project dotse en verdrijf ze d-;

mocht je ze echt willen zoeken pauzeer de game op het moment dat je de melding krijgt.
En zoek via "U" unit list of de skelton eagle op of de dwerg in kwestie die in de problemen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
ZenTex - Ik zal ook alvast mijn best doen om het fort weer water- en eagle-dicht te maken :)
Tegen de tijd dat jij de game over neemt zou het probleem hopelijk opgelost moeten zijn.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Hoe bestuur je je leger eigenlijk? Ik heb er nu 10, allemaal off duty om te trainen, maar als ik word aangevallen moeten ze natuurlijk samen een tegenaanval doen. Hoe regel je dat?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
What the heck, DK? Ik leef nog wel!?
*gooit plannen weer om*

Om military ergens heen te sturen:
m voor military screen
v om de squad die je wil te bekijken
t om de squad te activeren
z om naar de commander te gaan
- Je krijgt nu een cursor, verplaats deze naar de plek waar je squad naar toe moeten
s om je squad op die plek te stationen - ze lopen daar naartoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
ZenTex schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:19:
Laat die beurt van mij maar zitten.

Heb de save ongeveer een uurtje gespeeld. Een 1/2 uur daarvan was ik kwijt aan het zoeken naar die skeletal eagle. 4 aanvallen dusver. De ene is niet dood of de andere komt al.
Niet dat dat zo erg is. Maar het fort is zo lek als een mandje en die beesten kunnen werkelijk overal in en rond het fort zijn.
Die plankenkoorts herken ik wel ;) Denk er nog even goed over na of je wel eruit wil stappen. Tijdens mijn eerste beurt zijn er 26 dwergen om het leven gekomen door oorzaken waar ik op dat moment even niks aan kon doen. De eetzaal staat nog steeds vol met gravures van de vele genaamde vijanden die het fort rond die tijd maakte. Het fort was een stuk kleiner toen dus dat kwam neer op meer dan de helft van de populatie.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je het fort verpest en dat het je aangerekend wordt. Fouten maken hoort bij een succession game en dat levert vaak de interessantste verhalen op. Als je dan toch een keer de ondergang van het fort veroorzaakt dan beginnen we gewoon weer opnieuw.

Ik bedoel Boatmurdered werd ook pas echt leuk toen de helft van het fort werd opgevreten door boosaardige olifanten >:)

Ik laat je in ieder geval nog even staan en als je echt niet meer wilt moet je het maar zeggen ;)
VyperX schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:25:
ZenTex - Ik zal ook alvast mijn best doen om het fort weer water- en eagle-dicht te maken :)
Tegen de tijd dat jij de game over neemt zou het probleem hopelijk opgelost moeten zijn.
De plekken waar ze vooral door binnenkomen zijn de buitenboerderij (ik denk het floorhatch bovenop) en casa de DK (veel open trappen met lage traffic en deuren). Verder zijn er nog wel wat mysterieuze gangen naar buiten waar alleen deuren inzitten. Als je die vervangt door muren moet dat al heel wat schelen. Volgens mij konden undead door dingen als floorhatches en deuren heenkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door hayate666 op 06-03-2010 12:54 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52
Bij mij was in eigenlijk alle gevallen van een Giant Skeletal Eagle melding de kas de plaats van onheil. Ik heb even gekeken maar ik zie niet direct waar dat aan kan liggen.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Die eagles slopen de windows van die kassen, zo komen ze bij die kassen naar binnen. Maar dat was bij mij niet de enige plek. (moeilijk te zien als je hele schermen vol job cancellations moet afspeuren om daarachter te komen. Actuele gebeurtenissen hadden daardoor een lag van iets van 5 minuten denk ik :p)
In de save waren dode dwarves op forbid gezet. Zo kon ik mooi zien waar de aanvallen geweest waren. Overal dus.

Overigens is het geen plankenkoorts hoor. Maar ik heb gewoon geen zin om de helft van de tijd de omgeving af te speuren naar de zoveelste skeletal "wat-voor-beest-dan-ook".
Het fort eagle free krijgen? Dat betekent de kassen afsluiten.
Ik had er al een paar guards gestationeerd. Hielp niet. Ze kwamen alsnog op tig andere plekken naar binnen. En dan de routes die die dwergen volgen. Ze zijn overal op de map en de aanvallen gebeuren dan ook overal en nergens.

Een paar dwergen verliezen? Doet me weinig, tig dwergen een voorijdige onnatuurlijke bloedige dood laten sterven? Geen probleem, allemaal voor de goede zaak. Alleen kom ik zo aan spelen niet toe, da's het hele punt.

Als er nu een functie zat ingebouwd waarbij je bij een melding naar de gebeurtenis kon gaan. Tsja.

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 06-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Op zich kan je met het 'Unit' overzicht snel zien waar een Skeletal Eagle zit op het moment dat je er een melding van krijgt. Ik merkte dat er op een aantal plekken op de map nog items lagen die de dwergen probeerde op te bergen, waarna ze aangevallen werden door diverse undead beesten. Die dingen staan nu op forbidden, en de enige waarschuwingen die ik nu nog krijg is als ze bij de ophaalbrug staan, of op het moment dat een Eagle over het fort vliegt (en dan wordt ie binnen 5 seconden neergehaald door de soldiers bovenop de uitkijk toren).

Trust me: beesten heb ik echt weinig last van.

Ik merk alleen wel dat de performance van het fort met alle water dingen een stuk achteruit is gegaan. Waar ik eerst nog 80 fps haalde, haal ik er nu nog maar 30... Het wordt een lange beurt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ok, ben nu net voor de eerste keer aangevallen. Heb nu 2 goblins in een kooitje >:) Wat kan ik daarmee doen? En hoe krijg ik ze naar de stockpile in de eerste plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Dunbar, de meeste van dat soort vragen kan je gewoon terugvinden op de DF WIKI.
Specifiek jouw vraag over cages kan je hier vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik laat je nog even staan Zentex. Als VyperX zijn beurt voorbij is en je wilt dan nog steeds niet dan schuiven we hem gewoon door. ;) Misschien krijgt hij de eagles wel weg.

Het probleem met de eagles kunnen we overigens hier vinden. Ze slopen alles wat constructed is, dus de kas is voor hun geen obstakel. Ook deuren en hatches houden ze niet tegen. De reden dat ze bij DK steeds binnenkomen (in mijn testen dan) is waarschijnlijk dat ze dwergen volgen die daar naar buiten lopen. Eigenlijk moet iedere hatch/deur die niet strikt noodzakelijk is vervangen worden door muren en de hatches die strikt noodzakelijk zijn moeten goed bewaakt worden. De ramen van de kas moeten er dus ook uit of misschien moet zelfs de hele kas gesloopt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door hayate666 op 06-03-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dunbar schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:46:
Ok, ben nu net voor de eerste keer aangevallen. Heb nu 2 goblins in een kooitje >:) Wat kan ik daarmee doen? En hoe krijg ik ze naar de stockpile in de eerste plaats?
Hoe de kooi Goblins in de stockpile krijgt: Zorg dat je lege kooien hebt, je dwarves zullen een lege kooi in de trap plaatsen en de gevulde in de stockpile.
Wat te doen met Goblins? Arenagevechten natuurlijk! Plaats een hoop cage traps over de hele map en probeer zoveel mogelijk andere wilde beesten te vangen. Met z'n allen in een arena, en knokken maar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik gooide ze altijd graag van een heeeeel hoge toren naar beneden. Succes gegarandeerd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Nja, met die goblins is al gelukt. Mijn animal pile zat vol en dat had ik niet gezien :>

Morgen ff kijken hoe ik een leuke arena kan klussen dan.

Elfjes willen nog steeds niet traden en ik heb al iets van 20 bins vol met mijn fantastische craftdwarf meuk. Als een human karavaan komt, dan koop ik um altijd helemaal op. Ik zie later wel of er iets nuttigs tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Zit het spul wat je probeert te verhandelen in houten bins? Je hebt best kans dat ze daarom weigeren. Het is geen wonder dat de puntoren zo gehaat zijn bij de meeste spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ja, dat ken ik met die elven... Moet je elk item los gaan traden met die gasten, of alleen metalen bins gebruiken... In het begin niet echt een optie, maar later kan het eventueel wel.

@Hayate - Zoals ik het las kunnen die beesten alles slopen, met uitzondering van walls, stairs, ramps en fortifications. De kas is dus op zich wel veilig nadat de hatch op de bovenkant is weggehaald (en vervangen door floor-bars).
Edit: Net het stukje nog een keer gelezen. Giant Eagles staan niet in het lijstje van beesten met default de BUILDINGSDESTROYER flag... Ze kunnen dus niet eens gebouwen slopen :D

Ik ben sinds vanochtend 10 uur bezig geweest, en ik heb nu 3/4de van het jaar erop zitten... Die liquids zijn echt hell voor de FPS... Maar goed, ik heb al wel een stel epische dingen gezien... Project TWBMS is met relatief succes ingezet >:)

Edit2:
Toch nog ff plaatje toevoegen... :P
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/14tovmt.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door VyperX op 07-03-2010 01:29 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Giant Eagles niet, maar de skeletal eagles die ons fort teisteren zijn undead. Alle undead hebben die tag op niveau 1. Wel goed lezen he ;) Giant eagles zijn standaard niet eens agressief. Alleen als undead zijn ze zwaar klote.

Ik ben wel benieuwd wat je meemaakt dit jaar. Een redelijk effectief gebruik van project TWBMS is al meer dan ik tot nu toe bereikt heb ermee. Ik hoop zo dat het de elven zijn! :P

edit:

Ze slopen ook windows, dus de glazen wanden van de kas zijn ook onveilig. De vloeren niet, want die kunnen ze niet slopen. De ramen trekken waarschijnlijk zelfs de eagles aan, aangezien ze volgens de beschrijving actief achter gebouwen aangaan die ze kunnen slopen.

[ Voor 49% gewijzigd door hayate666 op 07-03-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hmmm, ik zie het nu ook, ja...
Enig belangrijk verschil dat ik zie is dat er bij niveau 2 staat dat ze er actief naar zoeken... Dat zou impliceren dat beesten op niveau 1 wel die dingen kapot kunnen maken, maar dat niet perse hoeven te doen.

Anyway, ik heb er tot nu toe weinig last van gehad... Ik stuur telkens Hayate er op af met z'n groepje, en die maken heel snel tandenstokers van zo'n Skeletal Giant Eagle. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Tja in mijn beurt ben ik er doorheen gemazzeld en heb ik er geen een gezien zelfs. Je kan beter op zeker spelen wat die kas betreft denk ik, want het is daar altijd erg druk. Als er eens eentje binnen weet te komen daar vreet hij aardig wat boeren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Dat zien we tegen die tijd dan wel...

Tot nu toe valt het wel mee qua drukte bij de kas, maar dat kan misschien komen doordat de farmers druk lijken te zijn met andere dingen... (Ik zie de gewassen soms verwelkt staan, terwijl ze echt niet zo veel andere jobs hebben.) Anyway, dat mag iemand anders uitzoeken :P

Nu het laatste kwart jaar afmaken, en alles netjes opschrijven... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
D'oh... ik had me gisteravond vergist... Ik was toen pas halverwege, en ik zit nu op 3/4de... Duuuuuss, het kan nog eventjes duren. :X

Nog even snel wat plaatjes om jullie zoet te houden :P
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2h4hvtc_th.jpg
Splash!
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/19oymx_th.jpg
Countess haar 5de (!) kind.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/29v1e1f_th.jpg
Hayate gebruikt martial trance...
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/sdh4w9_th.jpg
It's super effective!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Er gebeurt genoeg in ieder geval! Doe rustig aan en hou ons gewoon op de hoogte. Dan komt het allemaal wel goed ;)

Countess is wel een slettebak zeg. Ik geloof niet dat dwergen aan voorbehoedsmiddelen doen. Misschien iets voor de nieuwe versie, gemaakt van kittendarmpjes >:)

Martial trance? Ik heb dat alleen meegemaakt bij dwergen die bijna dood waren in een gevecht. Hou me wel heel he :P Mooie kill lijst heb ik opgebouwd trouwens! Ik tel zo even gauw 5 skeletal eagles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, ik ben nog niks tegen gekomen wat jij met je groepje nog niet aan kan... Eigenlijk had ik jullie naar buiten gestuurd om achter 1 vluchtende goblin aan te gaan, maar die was blijkbaar op weg naar een paar van z'n vriendjes die nog aan de rand van de map aan het wachten waren. 1 minuut later lagen er 7 dode goblins :P

Ik had eerder ook al een groepje bowmen gezien, daar heb ik expres niemand op af gestuurd... Pijlen doen pijn. :)

Maare... weet waar je aan begint met het fort... Met de lage framerate heb ik er nu ongeveer 18 uur speeltijd in zitten, en ik ben op 3/4de... Oh well :)

Edit:
Countess - Klopt het dat jij de naam van DeadKenedy hebt vervangen..? Ik kon hem nu niet meer terugvinden... Zo ja, dan zijn jullie dus samen 1 dwergje...
(Oh, en mijn dwerg haat je :P)

[ Voor 15% gewijzigd door VyperX op 08-03-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
VyperX schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:37:
Haha, goede gok, Hayate.... Of kan je aangeven welk alfabet ik heb gebruikt? :)

Ik heb verder nog niks met de beurt gedaan, behalve dingen bedenken die ik wil gaan doen (en hoe ik dat qua role-playing motiveer). Dit weekend staat voor mij helemaal in het teken van DF. :)
ben nog steeds benieuwd welke variant het nu is :P

trouwens kan niet wachten tot het mijn beurt is. :) heb al iig een inleidend verhaaltje. Nu alleen nog zorgen dat ik niet dood ga tijdens mijn beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik heb dit font gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/30i9hjp_th.jpg
Is afkomstig uit het D&D 4 Player's handbook... :)
Edit: de scheve letters er onder heb ik zelf toegevoegd voor leesbaarheid.. O-)

Als je wil kan je alvast in mijn beurt een dwerg uitzoeken, Bornhald... Dan leef je ook alvast in het fort :)
Euh... ik heb nog wel een legendary metalcrafter voor je... Hij heeft net een ijzeren bed gesmeed :P

[ Voor 9% gewijzigd door VyperX op 08-03-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
VyperX schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:03:
Ik heb dit font gebruikt:
[afbeelding]
Is afkomstig uit het D&D 4 Player's handbook... :)
Edit: de scheve letters er onder heb ik zelf toegevoegd voor leesbaarheid.. O-)

Als je wil kan je alvast in mijn beurt een dwerg uitzoeken, Bornhald... Dan leef je ook alvast in het fort :)
Euh... ik heb nog wel een legendary metalcrafter voor je... Hij heeft net een ijzeren bed gesmeed :P
graag :D zou wel leuk zijn als ik nog leef wanneer ik aan de beurt ben, en een metalsmith maakt wel een goede kans denk ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://afteractionreporter.com/dwarf-fortress-tutorials/

misschien handig voor de startpost. zorgde ervoor dat ik er een stuk makkelijker inkwam (maakt de instap trede wat lager zegmaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
VyperX schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:20:
Countess - Klopt het dat jij de naam van DeadKenedy hebt vervangen..? Ik kon hem nu niet meer terugvinden... Zo ja, dan zijn jullie dus samen 1 dwergje...
ik heb niks gedaan volgens mij, niet expres in ieder geval.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Bornhald: Done :)
Dit had je btw gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2eex94n.jpg

@Countess: My bad, DK zit er ook nog steeds in... Ik dacht alleen dat DK degene was met de kinderen, maar dat bleek jij te zijn.
No worries, mijn dwergje haat je nog steeds :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:
ik heb http://mayday.w.staszic.waw.pl/df.php maydays DF gedowned maar vind de kleursetting echt butugly. het enige wat ik wil is dat hij weer gewoon een zwarte achtergrond heeft in het menu ipv dat hippe grijs.

ik heb dus geprobeerd om zijn graphics in de normale DF download van bay12 te zetten, maar dan krijg ik een mooi zwart veld zonder inhoud. Iemand een idee wat ik fout doe (ik volg zijn opzet http://mayday.w.staszic.waw.pl/DFGtutorial.php

Heb op het Bay12 forum proberen te zoeken of ik de achtergrond kon wijzigen danwel zijn dingen kon importeren in een andere DF build, maar de fora daar zijn traag en kon eigelijk vrij weinig vinden.

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik denk dat je dan de dingen in een verkeerde map hebt gezet of de paths niet goed hebt overgetypt. Het wordt zwart omdat hij de bestanden niet kan vinden. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
ik krijg mijn magma forges niet aan de praat. Ik heb tunnels gegraven zoals in de tinypirate tutorial en zelfs een hele ruimte onder laten lopen maar mijn forges erboven vertikken het om te doen. Ze zeggen dat ze unpowered zijn. Ze knipperen steeds aan en uit :(

[ Voor 7% gewijzigd door Dunbar op 09-03-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Dunbar schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:59:
Ze knipperen steeds aan en uit :(
meestal betekend dat dat het magma nivo eronder niet hoog genoeg is(en dus kabbeld tussen net wel en net nite voldoende). dus of gewoon even wachten tot de ruimte helemaal vol stroomt, of als je een doorstroom hebt, zorgen dat je veel meer magma erin laat als dat er weer uit kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 09-03-2010 00:22 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Magma heeft namelijk geen druk dus dat overstroomt nooit als het door een kanaal loopt. Met water zou ik het niet proberen, tenzij je van F.U.N. houdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom doe ik magma altijd op het nivo onder de bovenste laag voor een dubbele toevoer.
Heb je trouwens ook de channels gegraven?
Liggen ze niet te ver bij de magma source vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Dunbar: ik had in een vorig fort mijn magma forges ook een heel eind weg van de magma poel.... Duurde ongeveer een half jaar ingame tijd voordat de flow gestabiliseerd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Hier heb ik magmachannels gegraven:

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/6472/48568927.jpg

En dit is het niveau erboven. Ik heb 3 gaten gemaakt voor 3 smelters, maar ze deden het niet. 2 weggehaald maar de laatste knippert steeds aan uit.

Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/8783/43348190.jpg

Verder heb ik nu 100 dwarfs en er komen geen immigranten meer. Kan iets te maken hebben met de jaarlijkse siege die ik om mijn oren krijg, maar daar verlies ik niet veel dwergjes mee. Max 2 per siege oid.
Ook heb ik 370 animals rondlopen :X Heb 3 butchershops lopen maar die kunnen er niet tegen slachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dunbar schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:00:
Hier heb ik magmachannels gegraven:

[afbeelding]

En dit is het niveau erboven. Ik heb 3 gaten gemaakt voor 3 smelters, maar ze deden het niet. 2 weggehaald maar de laatste knippert steeds aan uit.

[afbeelding]

Verder heb ik nu 100 dwarfs en er komen geen immigranten meer. Kan iets te maken hebben met de jaarlijkse siege die ik om mijn oren krijg, maar daar verlies ik niet veel dwergjes mee. Max 2 per siege oid.
Ook heb ik 370 animals rondlopen :X Heb 3 butchershops lopen maar die kunnen er niet tegen slachten :D
Als je op het bovenste niveau zit dan werkt dat niet. het lava "groeit" dan niet snel genoeg om die gang te vullen. Graaf maar eens 2 niveau's naar beneden en probeer het dan nog eens ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
@Dunbar:
Die 100 dwergen maximaal kan ook iets te maken hebben met je configuratie. Zie \Dwarf Fortress\data\init\init.txt en dan de [POPULATION_CAP] entry. :)

Over die beesten: Je kan ook overwegen om ze (bijna) allemaal in cages te stoppen. Dat zou er in ieder geval voor moeten zorgen dat ze niet meer je dwergen in de weg lopen, en dat ze niet meer kunnen voortplanten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ah, dan ga ik dat es proberen :) Mijn pop cap was idd ingesteld op 100.

Nu kwam net een human caravan buurten toen er een siege aankwam. De helft van die groene ventjes kwam aan mijn kant aanvallen, de andere helft viel de caravan aan. Nu hebben de humans een wounded kameelgeval en nu komt de hele caravan niet in mijn depot. Nu kan ik niet traden omdat dat ene beest daar buiten ligt te creperen terwijl alle wagons enzo er wel zijn. Kan ik daar ook wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
VyperX schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:14:
@Dunbar:

Over die beesten: Je kan ook overwegen om ze (bijna) allemaal in cages te stoppen. Dat zou er in ieder geval voor moeten zorgen dat ze niet meer je dwergen in de weg lopen, en dat ze niet meer kunnen voortplanten. :)
in kooien stoppen is inderdaad een goed idee, maar ik dacht dat ze dan nog gewoon door gingen met voortplanten.

ik zou gewoon een paar katten rond hebben lopen voor de vermin, als het er te veel worden lekker in kooitjes, en je butcher in de buurt, dan hoeft die ook niet zo ver te lopen, en dan bij voorkeur ook nog eens in de buurt van je dining hall en je food storage :D
Dunbar schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:31:
Ah, dan ga ik dat es proberen :) Mijn pop cap was idd ingesteld op 100.

Nu kwam net een human caravan buurten toen er een siege aankwam. De helft van die groene ventjes kwam aan mijn kant aanvallen, de andere helft viel de caravan aan. Nu hebben de humans een wounded kameelgeval en nu komt de hele caravan niet in mijn depot. Nu kan ik niet traden omdat dat ene beest daar buiten ligt te creperen terwijl alle wagons enzo er wel zijn. Kan ik daar ook wat aan doen?
volgens mij weinig, of je moet het voor elkaar krijgen die kameel dood te krijgen, maar voor zo ver ik weet heb je hier een bugje te pakken.

Als ik me niet vergis kan je de market (of hoe dat trade ding ookalweer heet) gewoon afbreken, en dan gaan de humans weer weg, kan je daarna in ieder geval wel weer traden. Maar het kan ook goed zijn dat ik me vergis :D ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Bornhald op 09-03-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Vermoord de kameel. Als het goed is gaan ze dan weer verder. Dat gebeurde er tijdens mijn laatste beurt ook namelijk. Wil Zentex trouwens nog steeds de boel niet overnemen? Anders haal ik hem gewoon weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ah, ik had gewoon ff het depot gesloopt zoals vyperx suggereerde.

Wat kun je hier aan doen trouwens, overal ligt zut van dode goblins en mijn dwarfs nemen niet alles mee. En het staat niet op 'forbid' oid. De rest van alle rotzooi is trouwens van een draak die ff kwam buurten, maar hij kwam niet langs mijn traps :P

[ Voor 10% gewijzigd door Dunbar op 25-10-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunbar schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:00:
Ah, ik had gewoon ff het depot gesloopt zoals vyperx suggereerde.

Wat kun je hier aan doen trouwens, overal ligt zut van dode goblins en mijn dwarfs nemen niet alles mee. En het staat niet op 'forbid' oid. De rest van alle rotzooi is trouwens van een draak die ff kwam buurten, maar hij kwam niet langs mijn traps :P

[afbeelding]
Nice als je een draak weet te vangen die nog niet dwergjesvlees heeft geproeft kan je er een leuke waakhond van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hayate666 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:10:
Vermoord de kameel. Als het goed is gaan ze dan weer verder. Dat gebeurde er tijdens mijn laatste beurt ook namelijk. Wil Zentex trouwens nog steeds de boel niet overnemen? Anders haal ik hem gewoon weg :P
Hoe zou je de kameel gaan vermoorden, je hebt toch het probleem dat de kameel van de handelaren is. Zou je dan een of andere complexe val maken?

Is handig te weten hoe dat volgende keer aan te pakken, anders mis je weer trade enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik laat mijn beurt schieten.

Ik heb trouwens wel een idee hoe je die kameel dood kunt maken.
Metsel hem in, bouw een ophaalbrug en als die kameel nog een beetje beweegt, de hendel overhalen als hij eronder staat.
Anders een muur eromheen met een floor, dan alle muren afbreken zodat 'ie verpletterd word. Wel het laatste stukje muur duur een waardeloze dwerg weg laten halen, want die zal misschien ook verpletterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik haal je weg Zentex. Volgende keer beter ;)
Bornhald schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:34:
[...]

Hoe zou je de kameel gaan vermoorden, je hebt toch het probleem dat de kameel van de handelaren is. Zou je dan een of andere complexe val maken?

Is handig te weten hoe dat volgende keer aan te pakken, anders mis je weer trade enz.
Ik zou een pillar naast of onder hem neerzetten en deze koppelen aan een lever. Vervolgens zorg je ervoor dat de pillar iets omhoog houdt wat hem de diepte in laat storten of iets wat boven zijn hoofd hangt. Haal alle dwergen weg, trek aan de hendel en tadaa! Dode kameel >:)

In mijn laatste fortress save zie je ook een voorbeeldje van hoe ik een aantal verdiepingen tegelijk verwijderd heb. Dit deed ik ook door de floors compleet uit te graven en te ondersteunen met pillars. In de laatste save staat er nog eentje klaar om te laten instorten, maar vanwege doorbraakgevaar heb ik die nog niet overgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 13:47
hayate666 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:00:
In mijn laatste fortress save zie je ook een voorbeeldje van hoe ik een aantal verdiepingen tegelijk verwijderd heb. Dit deed ik ook door de floors compleet uit te graven en te ondersteunen met pillars. In de laatste save staat er nog eentje klaar om te laten instorten, maar vanwege doorbraakgevaar heb ik die nog niet overgehaald.
Zelfde methode heb ik gebruikt om dat watervat te maken in mijn project.

Toady is lekker bezig, hij is nu bezig met de Hydra test volgens de devblog.
Hopelijk komt het volgende deel snel uit.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWBMS schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:15:
[...]

Zelfde methode heb ik gebruikt om dat watervat te maken in mijn project.

Toady is lekker bezig, hij is nu bezig met de Hydra test volgens de devblog.
Hopelijk komt het volgende deel snel uit.
ach dat horen we al heel lang zou voor kerst komen
voor nieuwjaar
en het blijft maar duren en duren d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:10:
[...]

ach dat horen we al heel lang zou voor kerst komen
voor nieuwjaar
en het blijft maar duren en duren d-:
Voor kerst zal hij nu toch wel gaan redden :*)

wat is die hydra test precies, heb het wel eerder gelezen op het forum, maar geen idee wat het nu is. linkje naar de post waar het wordt uitgelegd (of een paste van de uitleg) is dan ook zeer welkom

Floors heb ik inderdaad ook met een pilar en lever weg gehaald ja, werkt prefect.

Toch nog een grappig iets tijdens mijn eigen fort. Speel vaak zonder moat om het wat uitdagender te maken. maar heb wat problemen met het opstarten van mijn magma forges enz. dus had alleen crossbow man met wooden en bone bolt :D en wat champion worstelaar (en wat konden ze worstelen zeg!! :) )

anyway werdt dus aangevallen door 10-20 gobbos waar de helft ongeveer met een crossbow rondliep, het viel te verwachten dat mijn met leer beklede championworstelaars niet echt veel kans hadden (genoeg om de aanval af te slaan, maar niet echt veel dus :D ) Direct nadat de aanval was afgeslagen en een stuk of 10-15 dwarfs het loodje gelegd hadden ging en andere dwarf in fay mood :D (dan denk ik dus vervolgens door, dat het een of andere morbide dwarf is die blij wordt van dood en verderf)

Maar dat voorval bracht in ieder geval een brede glimlach op mijn gezicht.

[ Voor 50% gewijzigd door Bornhald op 11-03-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Bornhald schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:01:
[...]

Voor kerst zal hij nu toch wel gaan redden :*)

wat is die hydra test precies, heb het wel eerder gelezen op het forum, maar geen idee wat het nu is. linkje naar de post waar het wordt uitgelegd (of een paste van de uitleg) is dan ook zeer welkom
Als ik het goed begrijp kan je in de huidige versie 1 hoofd van een Hydra af hakken en dan is ie dood, ondanks dat hij meerdere hoofden heeft. De Hydra test is er dus om te zorgen dat het beestje blijft leven zo lang er 1 hoofd aanwezig. (als in werkend vast aan het lichaam en niet los op de grond)

Als dat werkt zullen die krengen een PIA zijn om te killen.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Maar het geeft je wel de mogelijkheid om dit in de praktijk te brengen:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sbsf4o.jpg
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Uit de persoonlijke notities van Urist McWetenschapper: Hoe kunnen we de schedels van een vastgebonden hydra op een betrouwbare manier oogsten om er waardevolle totems van te maken. Niet vergeten te onderzoeken of babyschedels net zoveel waard zijn en makkelijker te produceren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:59:
Uit de persoonlijke notities van Urist McWetenschapper: Hoe kunnen we de schedels van een vastgebonden hydra op een betrouwbare manier oogsten om er waardevolle totems van te maken. Niet vergeten te onderzoeken of babyschedels net zoveel waard zijn en makkelijker te produceren zijn.
we kunnen de kroeg van bekers voorzien.
Daar zullen er vast een aardig aantal sneuvelen bij de bierfeesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Vast niet, want dwergen gebruiken hun eigen gemaakte bekers niet. Volgens mij drinken ze door hun baard in een ton te dopen. Of misschien drinken ze wel rechtstreeks uit het vat en zijn de bekers voor die boomknuffelende toeristen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hayate666 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:58:
Vast niet, want dwergen gebruiken hun eigen gemaakte bekers niet. Volgens mij drinken ze door hun baard in een ton te dopen. Of misschien drinken ze wel rechtstreeks uit het vat en zijn de bekers voor die boomknuffelende toeristen. :P
Mijn geld staat op de rechtstreeks uit de ton optie. Anders zijn het geen echte dwergen, en zo'n vat alcohol is toch niet zo zwaar. Alcohol is tenslotte lichter dan water.. toch. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltyphoon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10-2023
Dunbar schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:00:
Gewoon even init openen (DF>data>init>init.txt) en SHOW_FLOW_AMOUNTS: op YES zetten. Dan kun je zien hoe hoog de magma is je channel staat (1-7) . Je hebt minstens 4 nodig, als je geen 4 hebt gewoon even wachten tot de magmapijp zich hoog genoeg opvult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

sommige mensen kunnen dit spel prima overdrijven:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ff64ug.jpg
uit dit topic: http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=43679.105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik blijf het ook leuk vinden om de legends door te spitten na het maken van een nieuwe wereld.
Er zitten altijd wel pareltjes bij.

Zoals nu:Oggez, "Oggez", Giant rat Goddess
Oggez was a deity that occurs in the myths of The Cudgel of Containing.
Oggez was most often depicted as a female giant rat and was asociated with caverns, earth, trade and wealth

en Are aweme Alisa, "Are the Ape of Buds"

Are the Ape of Buds was a forch which was said to premeate The Passionate jungles. are was associate with rivers and nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Alrighty... Mijn jaar is klaar. :)
Link naar de savegame.

Een vraagje aan mijn opvolger: de glazen stoel voor TWBMS in onze 'chamber of love' is nog niet klaar/neergezet... Wil je dat doen, en daarna TWBMS aanwijzen als eigenaar van die stoel? (Zelfde als de stoel ernaast)

Verder: Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Chamber of love? OH MY GOD THE MENTAL IMAGES :r }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 01:01:
Alrighty... Mijn jaar is klaar. :)
Link naar de savegame.

Een vraagje aan mijn opvolger: de glazen stoel voor TWBMS in onze 'chamber of love' is nog niet klaar/neergezet... Wil je dat doen, en daarna TWBMS aanwijzen als eigenaar van die stoel? (Zelfde als de stoel ernaast)

Verder: Enjoy!
ik mag hopen dat er een hoop metalen kettingen aan de muren hangen met de benodigde atributen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Pffft! Wat een zieke geesten zijn jullie ook weer :P
Mijn dwergje is daar veels te onschuldig voor :$ O+

Mijn verhaal uitwerken gaat nog even tijd kosten, maar globaal gezien is er niet echt heel veel gebeurd...
- 3 Goblin sieges
- Geen immigranten
- 1 karavaan (human)
- Groot tekort aan hout (goh, hoe zou dat toch komen? :z )
- Obsidian factory is gemaakt, en onder water gelopen (moet wel te fixen zijn)
- Veel plekken engraved
- Dining room nog steeds modderig (ik denk dat we die eigenlijk moeten verplaatsen...)
- Meeeeeer dan genoeg voedsel en alcohol
- Project TWBMS meer gefocussed met muren - traps op tactische plaatsen (iron discs zijn _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Spannend, ik ben benieuwd! maar de mental images blijven :/

Volgens mijn lijstje is Bornhald de volgende die aan de beurt is. Kun jij de beurt nog steeds overnemen of moet ik even iemand anders zoeken? Op welke termijn verwacht je te kunnen beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik ga er graag mee aan de haal. Heb hem dan ook al binnen gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Deel 1 van mijn verhaal, eventuele plaatjes voeg ik wel toe met een edit:

1st Granite 288 - Early Spring
Lief dagboek,

Ik ben zo opgewonden! Moeder heeft mij mijn eigen kamer gegeven! Ze kwam naar me toe vanochtend en zei dat ik eindelijk uit huis mocht! *O*
Ze zei dat de kamer in de buurt van de tower-cap farm zou liggen. Ik ben zo benieuwd! Dit is letterlijk het eerste aardige ding dat ze voor mij heeft gedaan.

Vanochtend kwam ik TWBMS weer tegen in de eetzaal... Ik heb hem trots mijn spider-silk sokken laten zien en hij moest zo blozen. Oh, hij is zo _dromerig_!

Tot snel, lief dagboek. Ik ga mijn kamer bekijken!

xoxox, VyperX

2nd Granite 288 - Early Spring
OH WAT HAAT IK HAAR! Nieuwe kamer zei ze, nou het is meer een CEL! Een klein koud hokje met een bed en dat is alles! GRRRR!!
En toen ik naar haar toe rende om te vragen wat ze me aan het aandoen was zag ik nog net hoe ze samen met vader en twee Fortress Guards weg ging naar haar huis. Net voordat ze de deur dicht trok draaide ze zich nog even om naar mij en zwaaide met zo'n valse lach naar mij.

Maar ik heb al wraak genomen! Ik heb haar handtekening gezet onder orders om mijn kamer verder uit te graven en nieuwe meubels er neer te zetten! De miners weten wel beter dan tegen haar orders in gaan, dus ze zijn meteen begonnen. Mhuahaha! Wat zal ze daar op zeggen!

Ik ga nu nog wat Plump Helmet biscuits halen om te eten. Zou ik vannacht misschien bij TWBMS kunnen slapen denk je? :$ Ik laat het je morgen weten!

xoxox, VyperX

11th Granite 288 - Early Spring
Lief dagboek,

De miners zijn eindelijk klaar met het uithakken van m'n kamer... Het is zo grooooot :D
Ik heb er ook een paar spulletjes bij gekregen: cabinet, chest, chair en table. Het is nog allemaal ruw en onafgewerkt, en je wil niet weten hoe de kleuren vloeken... Maar het is mijn eigen plekje :D

Moeder heeft nog steeds niet door wat ik heb gedaan. O-) Ik ben een paar keer langs haar deur gelopen, maar ik hoor alleen maar een hoop gebonk, en geklots. Ze zal wel weer bezig zijn met haar kamers opnieuw in te richten, samen met de Fortress Guards.

Zolang ze het niet door heeft zal ik maar lekker opdrachten blijven geven! Herinner je je nog het idee wat ik een half jaar geleden had? Van die balzaal, verlicht met de gloed van magma, en een prachtige gladde zwarte vloer? Ze zijn nu begonnen met het uithakken ervan! :D

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/25s8ysl_th.jpg Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/s5lf5x_th.jpg
Ik moet weer opschieten, voordat ze de verkeerde dingen uithakken!

O+ VyperX

12th Granite 288 - Early Spring
Lief dagboek,

Die miners schieten ook echt niet op! Ze zeggen dat ze niet goed weten hoe ze moeten graven, omdat alle ervaren miners gewond zijn geraakt bij de cave-in een paar maanden geleden. Ik heb ze maar gezegd dat ze moeten opschieten en hun best moesten gaan doen. Snappen ze niet dat ik haast heb? Als moeder hier achter komt, dan krijg ik nooit mijn balzaal...

Tijdens het eten hoorde ik een dwerg aan de andere tafel zeggen dat er een elven karavaan in aantocht is, en dat ze maar beter wat van hun hout moesten gaan afstaan. Ik hoop zelf dat ze zijde mee nemen... Die elven zijn zo lelijk met hun gladde gezichten en lange uitgerekte lijven, maar zijde maken kunnen ze!

xoxox, VyperX

15th Granite 288 - Early Spring
Lief dagboek,

De dwerg die ik gisteravond hoorde (Nish Astubal) is vandaag doorgedraaid! Hij was al maanden aan het roepen om hout, maar nu het er bijna is hoeft hij het niet meer... Hij rende door de gangen heen richting z'n kamer, terwijl hij z'n kleren in het rond strooide... Zentex is nog bij hem langs gegaan om met hem te praten, maar z'n deur ging niet open. Ik hoop maar dat het goed met hem komt...

xoxox, VyperX

17th Granite 288 - Early Spring
Even snel tussendoor: Elven zijn stom! Ze nemen wel 10 stukken hout mee, maar _geen_ zijde! Hoe moet ik nu aan nieuwe sokken komen? Met die oude zal TWBMS mij nooit zien staan! :'(

28th Slate 288 - Mid Spring
Lief dagboek,

Ik voel me vies en vuil... Ik heb _overal_ steengruis zitten: toen ik gisteren wat bier probeerde te drinken stikte ik bijna in het gruis uit mijn baard! :(

De afgelopen weken ben ik de hele tijd bij de miners gebleven om ze instructies te geven. Ze hebben ondertussen al een hoop geleerd, en ze zijn bijna klaar met de balzaal. Daarna moeten er nog gangen gegraven worden voor de magma.

Als ze nu ook nog eens zouden leren om minder stoffig te graven, dan zou het helemaal ideaal zijn.

xoxox, VyperX

8th Felsite 288 - Late Spring
Lief dagboek,

Moeder kwam vandaag uit haar kamer. Ze zag er heel warm uit, haar kleren waren gekreukt en haar haar zat door de war... Ze kwam naar de eetzaal gemarcheerd en beviel dat er meer buckets gemaakt moesten worden. Voordat iedereen door had wat er aan de hand was, had ze twee nieuwe Fortress Guards meegesleurd en was ze alweer terug naar haar kamer. Het zal zeker niet erg goed gaan met de verbouwing... :?

Even later kwam TWBMS ook de eetzaal binnen zweven... Hij moest een van de weaponsmiths hebben die tegenover mij zat, en ik bleef hem de hele tijd aan blijven staren... :$ Ik hoop maar dat hij het niet door heeft gehad!
Hij had iets over weapon racks, en dat ze er zo leeg uit zagen zonder speren er in. Denk je dat hij echt van speren houdt? Dan laat ik ook speren neerzetten in de balzaal, zodat hij ze kan komen bewonderen! :D

Ik moet weer rennen!

:> VyperX

22nd Fellsite 288 - Late Spring
Lief dagboek,

TWBMS kwam weer langs in de eetzaal. Hij had z'n baard netjes gevlochten en z'n nette kleding aan, hij zag er zo knap uit! Hij moet alleen leren dat je bij cow-leather beter geen dog-leather aan moet doen... Doe dan liever horse-leather, dat kleurt veel subtieler

Anyway, hij liep naar een van de craft-dwarfs toe en begon met hem te praten... Ik ben snel dichter bij gaan staan, en ze waren aan het praten over ringen! Hij zal toch niet iemand anders hebben!? :$

Oh, als dat echt zo is, dan volg ik het voorbeeld van Nish! Die is vanochtend uit z'n kamer gedragen nadat hij was omgekomen van de honger. Ik beloof het, lief dagboek... Als TWBMS iemand anders heeft, dan zal ik nooit meer iets eten! :N

Dikke knuffel, VyperX

9th Hematite 288 - Early Summer
Lief dagboek,

Ik ben zo bang! ;( Een dwerg die ik ken (Cerol Monomvolal) ging gisteren naar buiten om wat botten op te halen... en hij is afgemaakt door een heel leger goblins! De soldaten hebben de brug opgehaald en staan nu op wacht op de muur. Ik hoop maar dat ze ons kunnen beschermen!

Oh, het liefst zou ik nu in TWBMS z'n armen vluchten, maar hij is zo druk met het regelen van alles... Ik moet sterk zijn, voor hem! :')

Dikke knuffel, VyperX

[ Voor 1% gewijzigd door VyperX op 14-03-2010 17:42 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Lief Dagboek
:+ :+ :+
Voordat iedereen door had wat er aan de hand was, had ze twee nieuwe Fortress Guards meegesleurd en was ze alweer terug naar haar kamer. Het zal zeker niet erg goed gaan met de verbouwing... :?
Die Countess toch :')

Schattig!

[ Voor 6% gewijzigd door ZenTex op 14-03-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Vet geschreven hoor! En nog steeds die motherfucking emmer fetish he. Tijdens mijn beurt kreeg ze daar ook al geen genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hehe, thanks :)

En inderdaad, Countess in het fort gedraagt zich... excentriek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vet verhaal.

ga zo door luitjes..
ik ben helaas nogsteeds ziek aan eht zijn anders had ik graag weer meegedaan.

Ik hoop beter te zijn bij de nieuwe versie (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Hoe moet ik hier ooit aan gaan tippen. !! Erg leuk geschreven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hehe, gewoon een leuk karakter voor jezelf maken, Bornhald... Het meeste schrijven gaat daarna een stuk makkelijker. :)

Eventueel kan je ook nog wisselen van karakter (dus een andere dwerg jouw naam geven), als je daar wat leukers mee kan.

Ik weet niet of je al aan het spelen was geslagen, maar ik had nog 2 andere opmerkingen:
- De tax collector wil al 2 maanden spullen van Lead... maar ik heb nog geen lead gevonden op de map... succes!
- Mijn obsidian-factory ligt nu onder water... Als je daar nog wat mee wil, moet je maar even kijken waar je het water laat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik moet nog beginnen :o Had zelf een mooie startlocatie voor een eigen spel. Maar hoop vanavond en woensdag avond iig een berg tijd te hebben.

Zo maar ff op werk stiekem :P de kaart bekijken en hoe alles erbij hangt.

Ik had het idee om een mooie piramide te gaan bouwen zodat de "named" dorfs tenminste een mooie rustplaats hebben. Dus hoop dat ik daarvoor een geschikte locatie kan vinden.

En natuurlijk wat inspiratie, maar denk dat het met de inspiratie wel goed gaat komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, de meeste belangrijke dorfs hebben al hun eigen voorzieningen getroffen... Maar voor de andere dwergjes een mooie pyramide maken is zeker een leuk plan. :)

Alleen het vinden van een goede plek op de map kan nog een uitdaging zijn, zeker met de goblin sieges die we de laatste tijd hebben... Anyway, dat merk je vanzelf... Het gaat tenslotte om de fun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
VyperX schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:24:
Haha, de meeste belangrijke dorfs hebben al hun eigen voorzieningen getroffen... Maar voor de andere dwergjes een mooie pyramide maken is zeker een leuk plan. :)

Alleen het vinden van een goede plek op de map kan nog een uitdaging zijn, zeker met de goblin sieges die we de laatste tijd hebben... Anyway, dat merk je vanzelf... Het gaat tenslotte om de fun :P
Grachtje graven, ophaalbrugje erbij, wat grond gelijk maken.. het kan wel.. alleen de uitdaging is om het in 1 jaar te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX

10th Hematite 288 - Early Summer
Lief dagboek,

De goblins komen er aan! Ik ben bovenop de uitkijk toren gaan staan en heb ze zien aankomen...
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/dbtz5f_th.jpg

ZenTex was ook op de toren en zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, omdat TWBMS wel met de goblins zou afreken.

Kan je je dat voorstellen? Mijn TWBMS daar buiten tegen 30 goblins? Wat een held is hij ook!

O+ VyperX

16th Hematite 288 - Early Summer
Lief dagboek,

Blijkbaar zijn goblins erg traag... Ze hebben er 6 dagen over gedaan om van de andere kant van de berg naar de voorkant van ons fort te lopen. Onze ophaalbrug zit natuurlijk al een hele tijd dicht, dus we voelen ons wel veilig... Maar hoe gaat mijn held die goblins nu weg krijgen? Zal hij er zo tussen springen vanaf de muur?

Semmy neemt de goblins ondertussen al onder schot vanaf de muur, om ze alvast te verzwakken.
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/21kgrwx_th.jpg

xoxox, VyperX

17th Hematite 288 - Early Summer
Vandaag is de dag! Hayate heeft gezegd dat TWBMS vandaag de goblins zal overwelmen! Ik ga nu naar de toren om hem aan te kunnen moedigen!

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/2nbd1ty_th.jpg
Goblins in positie!
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/14tovmt_th.jpg
OMGWTFH2O!!
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/ru0l0k_th.jpg
Oh noes! De goblins uit de gracht klimmen omhoog met de trap!
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/eu1nxl_th.jpg
Hayate is snel ter plaatse :D
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/ams279_th.jpg
Hayate ruimt de laatste restjes op _/-\o_

23rd Hematite 288 - Early Summer
:(
Wat een grap hoor, om die waterval machine ook T.W.B.M.S. te noemen...

En het ding werkt nog niet eens goed! De goblins werden de gracht in gesleurd, en kwamen vervolgens doodleuk AAN DE BINNENKANT VAN DE MUUR weer omhoog met de trap!

x, VyperX

25th Hematite 288 - Early Summer
Lief dagboek,

Bovenop de toren heb ik nog 1 groepje goblins gezien, maar die zijn blijkbaar te dom om de weg naar ons fort te vinden... Ik hoop dat ze daar lekker verhongeren!

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/14ik0hg_th.jpg

xoxox, VyperX

11th Malachite 288 - Mid Summer
Lief dagboek,

De laatste goblins hebben honger gekregen en zijn naar huis gegaan. We kunnen eindelijk weer de poort open doen, zonder dat er telkens soldaten bij moeten blijven.

Verder, gaat mijn 'Project cutey-pie' goed! De balzaal is uitgegraven, runen zijn geplaatst, en het magma stroomt voorzichtig de goede kant op. Alleen in de balzaal is het nog een enorme rommer, omdat de miners alle stenen hebben laten liggen. Ik heb (namens moeder ;) ) maar opdracht gegeven dat alle stenen daar weg moeten.

Zodra het klaar is zal ik het je laten zien!

xoxox, VyperX

18th Malachite 288 - Mid Summer
Lief dagboek,

Ik had er nooit bij stil gestaan, maar om een mooie zwarte dansvloer te hebben, moet je obsidian hebben... De makkelijkste manier om dat te krijgen is het weggraven rond een magma poel, maar als je het in grotere hoeveelheden nodig hebt, dan moet je het maar kunstmatig doen. :)

Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/16gz7h0_th.jpg

xoxox, VyperX

4th Galena 288 - Late Summer
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: http://s6.tinypic.com/54ek93_th.jpg

9th Galena 288 - Late Summer
Moeder kwam weer langs om nieuwe Fortress Guards te halen... En om iedereen te vertellen dat we geen tafels mochten verkopen.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5n2flj_th.jpg
Wat heeft dat mens met die dingen!?

18th Galena 288 - Late Summer
Countess riep vanuit haar kamer dat "Meer emmers! Meer emmers!!" wou... :?
Ik blijf voorlopig maar uit de buurt van haar kamer...

1ste Limestone 288 - Early Autumn
Lief dagboek,

Een van de miners vertelde me dat TWBMS met hun had gesproken. Een paar van de gangen richting de farms moeten breder uitgegraven worden, zodat iedereen ze dan makkelijker kan bereiken... Wat is hij ook slim, he! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Natuurlijk heet het project T.W.B.M.S. Het origineel was in het begin ook nutteloos >:)

waarom is die trap daar in de slotgracht eigenlijk :(

@ Bornhald:

Kies voor het schrijven een personage uit en probeer je eraan te houden. Mijne personage is een grofgebekte dwergvrouw die geweld als oplossing voor alle problemen ziet, terwijl VyperX meer op de schattige onschuld zieke emo/gothic met homoseksuele neigingen gaat zitten. Zo heeft iedereen vast iets in gedachten. ;)

[ Voor 81% gewijzigd door hayate666 op 15-03-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Hoho, schattige onschuld, die:
- een hekel heeft aan z'n moeder
- wordt beinvloed door de geest van een dode female dwarf
- en geobsedeerd is met de voormalige man van de dode female dwarf
8)7

Euh... jullie zeggen het toch wel als ik te ver door draaf met RP'ing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Fixed :Y) })

Wat mij betreft is over the top altijd top. Je RP is prima d:)b

Nu we het er toch over hebben: Misschien kan Countess even uitleggen wat ze met al die emmers en tafels moet! :+

[ Voor 69% gewijzigd door hayate666 op 15-03-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik ben er al uit.. :D

ben een smit. die lekker smit dingen wil doen, en helemaal niet bezig zijn met andere dingen dan smit dingen doen (zoek zelf maar uit wat smit dingen zijn)

Ik zal hem wel gaande weg wat verder uitwerken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Smit-dingen? :? Iets als dit?
Afbeeldingslocatie: http://gcos.nl/upload-66A6E-2DB65-E56ED/jan%20smit1%281%29.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Moest dat?

Overigens goed verhaal VyperX, al begin ik me toch wel af te vragen of ik niet een geestenjagers moet gaan inschakelen.

[ Voor 86% gewijzigd door TWBMS op 15-03-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mocht bornhald smid dingen bedoelen ipv dat in dat enge plaatje, suggereeer ik een kuisheidsgordel uit te vinden en te maken. Het liefst menacing met spikes van 1 of ander hard en scherp materiaal.
Arme fortress guards. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
This is an adamantine chastity belt. All craftsdwarfship is of the highest quality. It menaces with spikes of steel, marble and microcline.

On the item is an image of Countess in turtle bone. Countess is dualwielding a bucket and a table. On the item is an image of a fortress guard in turtle bone. The fortress guard is making a plaintive gesture. On the item is an image of a fortress guard in turtle bone. The fortress guard is screaming.

The artwork relates to whatever the fuck was going on in Countess' bedroom in 287.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
sorry dyslectisch :D bedoel natuurlijk een smid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
_/-\o_ :D _/-\o_

heb echt dubbel gelegen van het lachen

die fortress guards zijn alleen nodig om mijn voeten te masseren. de ranking noble zijn in zo'n fort is niet gemakkelijk!
ik weet niet welke dingen jullie je allemaal in je hoofd halen maar haal ze er maar snel uit.
stelletje viespeuken.

([momple] ze zijn gewoon jalours dat ik wel aan mijn trekken kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Countess schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:57:
en die fortress guards zijn alleen nodig om mijn voeten te masseren.
Waar komen al die kinderen dan vandaan. Je hebt ergens in de zomer namelijk weer een dochter gehad. dus nu 6 kids :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
onbevlekte inseminatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Jij kan het weten :D maar dan nog 6x

en had toady niet geprogrammeerd dat er gemeenschap moet zijn. dus minimaal lovers. Ik zal vanaaf wel eens kijken wie je lover precies is. Dan is dat ook weer een mysterie minder

[ Voor 34% gewijzigd door Bornhald op 16-03-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

hayate666 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:36:
This is an adamantine chastity belt. All craftsdwarfship is of the highest quality. It menaces with spikes of steel, marble and microcline.

On the item is an image of Countess in turtle bone. Countess is dualwielding a bucket and a table. On the item is an image of a fortress guard in turtle bone. The fortress guard is making a plaintive gesture. On the item is an image of a fortress guard in turtle bone. The fortress guard is screaming.

The artwork relates to whatever the fuck was going on in Countess' bedroom in 287.
Oh god. score 10/10 grappig! _/-\o_
Obevlekte ontvangenis he?
Eerder onbevangen bevlekking!

[ Voor 12% gewijzigd door ZenTex op 16-03-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
hayate666 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:55:
Natuurlijk heet het project T.W.B.M.S. Het origineel was in het begin ook nutteloos >:)

waarom is die trap daar in de slotgracht eigenlijk :(
[...]
Die trap was er neergezet om in de gracht muren te kunnen plaatsen. Bovenop was wel een luik neergezet, maar die werd blijkbaar ingenomen door de invaders... Er ligt nu een vloer over heen, dus daar kunnen ze niet meer door heen. :)
TWBMS schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:40:
[...]
Overigens goed verhaal VyperX, al begin ik me toch wel af te vragen of ik niet een geestenjagers moet gaan inschakelen.
Countess schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:57:
_/-\o_ :D _/-\o_

heb echt dubbel gelegen van het lachen
Countess schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:57:die fortress guards zijn alleen nodig om mijn voeten te masseren. de ranking noble zijn in zo'n fort is niet gemakkelijk!
ik weet niet welke dingen jullie je allemaal in je hoofd halen maar haal ze er maar snel uit.
stelletje viespeuken.

Je hebt 20 emmers nodig om je voeten te laten masseren...? O-)
hayate666 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:36:

_O- d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Leuke reacties weer! :D Ik hou er wel van om dit soort dingen met zijn allen te schrijven. Misschien doe ik nog wel wat korte karakterbeschrijvingen in de startpost als ik er tijd voor heb. Ik wil dan een beetje de eigenaardigheden van iedere genaamde dwerg beschrijven. Als iemand er eentje voor zijn/haar eigen dwerg heeft dan gaat die natuurlijk voor mijn beschrijving ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Heb in mijn stukje wat ik voor mijn jaartje aan het tikken ben opgenomen dat mijn dwerg de voorzitten van de dwergenvakbond is :D

hieronder een teaser:
1st of Granite, *ergens in een donkere gang staat een groepje dwergen verveeld voor zich uit te kijken in een slecht verlichte verlaatte mijnschacht.* "En daarom mijn mede dwergen moeten wij het juk van de elite van ons af slaan. Volg mij, help mij de elite te verslaan. Lang genoeg hebben wij naar hun pijpen moeten dansen. Al die verboden omdat zij daar vanaf hun troon denken dat zij beter weten wat er moet gebeuren dan wij, Wij de arbeiders. Volg mij daarom leden van de dwergen vakbond, naar een beter wereld waar iedere dwerg gelijk is, waar iedereen even veel verdiend. Waar hard werken nog beloond wordt!!!"

*Enkele van de dwergen laten een lauw applausje horen, maar gezien het bier alweer op is besluit het gros van de dwergen weer aan de slag te gaan. De dwerg, beter bekend als Bornhald neemt nog enkele goed bedoelde schouderklopjes in ontvangst van zijn vrienden. Later die avond, alleen op zijn kamer, staart Bornhald naar de bouwtekeningen. Dit gaat het worden denkt hij.*

2nd of Granite. "Mede dwergen, om ons te verlossen van het juk van de elite heb ik een plan, en jullie, JA jullie kunnen daar aan mee werken. Het eerste deel van het plan is een nieuwe uitgang uit het fort maken. Aan de slag mede dwergen"
*Verschillende dwergen, toch wel benieuwd wat dit plan inhoudt besluiten het te gaan uitvoeren. Het eerste wat er op de kaart staat is het graven van een uitgang, deze overdekken met marmer en vervolgens een overdekte tunnel naar buiten het fort maken. De gang leidt naar een open plek naast de rivier.*

3rd of Granite: * Verschillende dwergen zijn bezig met kanalen buiten te graven. Binnen de kanalen wordt de grond geëffend voor de bouw van muren. Ook worden er een groot gat gegraven. Voorzien van trappen, diep de donkere, veilige aarde in*

11th of Granite, * Borhald wordt wakker door het geschreeuw van enkele dwergen, Bornhald haast zich naar de nieuwe werplek. Tot zijn grote ontsteltenis ziet hij daar iets lopen, in de schemering zou je bijna denken dat het een geit is. Een geit die al enige tijd geen eten heeft gehad. Een hels gemekker schalt door de kloof. Geweldig, denkt Bornhald. Nauwelijks begonnen en nu al problemen. Tegelijkertijd komt een van da pages aangerend. De page zegt "Onze wel edele heer boekhouder heeft een ring nodig." Bornhald kijkt de page vragend aan"Een ring? Waarom een ring?"De page haalt zijn schouders op "Geen idee heer vakbondsleider, zijn exacte woorden waren "een ring of anders" als jij liever anders wilt dan zou ik die ring niet maken" Bornhald zucht. En schrijft de order voor het fabriceren van een ring door een vakbondscraftdwarf*

12th of Granite, * Er klinkt hoorngeschal luisterend naar het signaal lijkt het er op alsof er een elf karavaan aankomt. Kijken naar de vlaggen zien Bornhald dat een van de puntoren een diplomaat is. De diplomaat vraagt een gesprek aan met de leiders van het fort. Als voorzitter van de vakbond is Bornhald hierbij aanwezig. Nog voor de vergadering kan beginnen storm een dwerg de kamer binnen. De "geit&" is dood is zijn melding. Vervolgens snelt de dwerg weer weg*

17th of Granite. *Bornhald wordt gestoord door een dwerg die aan de deur van zijn kamer blijft kloppen.* "Binnen" *Zegt Bornhald. Een dwerg overdekt met gruis vuil en bloed komt binnen* "We hebben twee kobolts gevonden. De spullen die ze bij zich hadden worden op dit moment terug gebracht naar de opslag plaats&" Bornhald knikt "Prima werk, ik zal het opmaken in de notities en we zullen de inbraak bespreken op de volgende leden vergadering. Niet te geloven dat de adel hier niks aan doet!!"

21th of Granite. *De gesprekken met de elven lopen voorspoedig. De puntoren zijn met de eis gekomen dat er niet meer dan 100 bomen gekapt mogen worden. Iets in de trend dat bomen ook mensen zijn en gevoel hebben en dat wij dwergen hele families ontwrichten*

23rd of Granate. *Een page loopt het kantoor van Bornhald binnen. "Mijnheer, Dead Kennedy heeft een verzoek" Bornhald zucht. "Een verzoek, een staaltje zelfverrijking zal je bedoellen, maar laat maar horen!" De page pakt een verfrommeld papiertje uit een zak."Dead Kennedy vraagt om een armorstand""
Bornhald zucht weer "Waarom, het is niet alsof hij armor heeft, maar stuur maar een van die stenen die we nog in de opslag hebben liggen" De page kijkt schichtig om zich heen "Niet een gewone, maar een van electrum" Woest staat Bornhald op "Het moet maar eens afgelopen zijn met die rare verzoeken van de Adel" Bornhald ijsbeert door het vertrek en mompelt "nee.. de tijd is niet rijp, nog niet.. nog wachten" Op de tafel liggen pen en papier. Bornhald krabbelt iets op een stukje papier, scheurt het af, drukt een zegel erop. "Zou je zo vriendelijk willen zijn deze order door te brengen naar de smidse en de smeltovens "

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 17-03-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52
Mmmmmm electrum....

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
hayate666 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:05:
Leuke reacties weer! :D Ik hou er wel van om dit soort dingen met zijn allen te schrijven. Misschien doe ik nog wel wat korte karakterbeschrijvingen in de startpost als ik er tijd voor heb. Ik wil dan een beetje de eigenaardigheden van iedere genaamde dwerg beschrijven. Als iemand er eentje voor zijn/haar eigen dwerg heeft dan gaat die natuurlijk voor mijn beschrijving ;)
Leuk! Ik ben benieuwd wat je voor mijn dwergje gaat bedenken O-)
Bornhald schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:46:
Heb in mijn stukje wat ik voor mijn jaartje aan het tikken ben opgenomen dat mijn dwerg de voorzitten van de dwergenvakbond is :D
[...]
Ziet er al goed uit, Bornhald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Een communistische vakbondsdwerg! Dat is weer een nieuwe insteek _/-\o_

Jullie zijn wel allemaal lief voor de elfjes hoor met dat tegemoet komen aan hun idiote boomkapeisen. Waar is jullie zelfrespect, stelletje boomknuffelaars! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayate666 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:29:
Een communistische vakbondsdwerg! Dat is weer een nieuwe insteek _/-\o_

Jullie zijn wel allemaal lief voor de elfjes hoor met dat tegemoet komen aan hun idiote boomkapeisen. Waar is jullie zelfrespect, stelletje boomknuffelaars! :(
inderdaad die rotelven.
Jammer dat het de enige zijn die altijd hout in grote getalen voor je meeneemt als je eht nodig hebt d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
....

We zouden niet eens 20 bomen kunnen kappen als we het zouden willen... Er is gewoon ontzettend weinig hout op de map.

Dus we doen maar lekker of we het voor hun doen, dan nemen zij extra hout voor ons mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik haal zelf mijn meeste hout van de dwergen of humans. De elven nemen altijd heel veel stof voor me mee. Nutteloze eikels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hayate666 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:39:
Ik haal zelf mijn meeste hout van de dwergen of humans. De elven nemen altijd heel veel stof voor me mee. Nutteloze eikels :P
ja over dat traden.. was te druk bezig met mijn piramide en vergat daarom te traden met de elfjes en met de mensjes.. de dwergen wel te pakken gehad. en daar een heleboel hout gehaald. Ook voor de rest gevraagd of iedereen hout wilde mee nemen.

ik geloof dat de dwergen 3 schermpjes hout mee hadden.

ik denk ook dat ik mijn piramide megaproject iets onderschat heb :D heb 1 laag staan, krijg misschien de 2e af.
dus voor de volgende staat er de basis van een piramide :D

overigens zou ik graag nog een keer een beurtje (nadat er wat andere aan de beurt zijn geweest!) krijgen om via mijn dwerg(innetje, het is een vrouwtje.. ahhh.. maakt roleplaying wel beter gezien ik nu de rol van vrouw moet spelen :) ) Bornhald leiding te nemen over de vakbond RTAEZA(revolutie tegen de achterlijke eisen en zelfverrijking van de adel)
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste