[PC Indie] Dwarf Fortress

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
ZenTex schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 03:37:
Wat me ook mateloos irriteert zijn de savegames.
Heb ik in bijv. summer 207 gesaved, is de summer 207 save niet de summer 207 save, maar moet ik bijv die van 205 laden. Rampzalig dat ik een stuk of 10 saves moet laden om de meest recente te vinden.
je kan in de savegame folder even alle saves bekijken en dan de files sorteren op datum. de gene met de meest recente datum is de meest recente save.

en als jij een autosavegame laad dan zal hij de naam van die save(inclusief seizoen en jaar) als savename nemen en daar bij elke autosave het huidige jaar en seizoen aan toevoegen.
en elke keer als jij handmatig saved zal hij de auto save die jij hebt ingeladen overschrijven.

dus als jij een keer een auto save wilt inladen om ermee verder te spelen, maak er dan een kopie van en haal het seizoen eraf enzo.
Dat is Stonesense, dat draait náást je Dwarf Fortress om het in isometrisch perspectief te laten zien. Je kan er niét in spelen, het is puur een visualisatie.
als je een dual monitor opstelling hebt kan je stonesense op je 2de monitor zetten. dan kan je hem instellen om je beeld in game te volgen.(ververst 5 keer per seconde) (edit 2 : dat was meer een toevoeging. niet echt een reactie)

edit : woohooo post 1000!

[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 18-02-2010 14:43 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Countess schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:29:

[...]

als je een dual monitor opstelling hebt kan je stonesence op je 2de monitor zetten. dan kan je hem instellen om je beeld in game te volgen.(ververst 5 keer per seconde)

edit : woohooo post 1000!
Eh ja, dat doe ik ook? Kan je nog steeds niet in Stonesense spelen.

WEBN & chill (@IBKR)

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22
Even een update van mijn kant: ik ben aan de save begonnen en zal regelmatig updates posten. Ook ben ik aan een bescheiden megaproject begonnen, wat ik binnen het jaar hoop af te ronden. Nu maar snel even verder spelen :P

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Countess
zet gelijk even de laatste ruiten van de kas erin, die is TWBMS vergeten.

(en ik had wel een tanner en butcher. ook al zei twbms van niet.)

[ Voor 32% gewijzigd door Countess op 18-02-2010 18:28 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

02/17/2010: Humans stopped using wood at some point in there and were paranoid about building their homes on top of cavern features far below the surface, so I helped them out there. The first food store I walked into was selling yummy firefly brains, so that still needs a little work. I forgot to set the boiling point of the gas inside the body of a floating creature, so the poor thing died with the message "<name> has condensed." The former gas was in a puddle. You'll still be able to get this to happen if you lure them out of the caves onto a glacier. The feature layers also weren't taking into account the local erosion elevation drops from rivers, so occasionally a stream bed would be floating in the sky above underground features and cave-ins would happen immediately, leaving little spikes of stream bed where the cavern's columns and walls had been.

df dev blog

lees ik het nou goed dat er gewoon erosie in de nieuwe versie zit d-;

ow shit dat word een hoop rampen

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 13:47
Countess schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:27:
zet gelijk even de laatste ruiten van de kas erin, die is TWBMS vergeten.
? Dacht dat ik ze allemaal heb gehad?
(en ik had wel een tanner en butcher. ook al zei twbms van niet.)
Sorry, was misschien niet duidelijk overgekomen.
Na de reorganisatie van mij, kwam ik er achter dat ik nog een slachter en tanner miste, vandaar de opmerking.
Dat werd netjes opgelost toen de groep immigranten aankwam.
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:37:
lees ik het nou goed dat er gewoon erosie in de nieuwe versie zit d-;

ow shit dat word een hoop rampen
Erosie zit nu al in het spel, het word namelijk alleen gedaan tijdens world generation.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

• hayate666
De eerste maand is gespeeld en ik zal het verslag vast posten. Als iemand wil weten hoe het met bepaalde dwergen gaat of een dwerg naar zich vernoemd wil hebben, vraag het gerust en dan schrijf ik je er wel in.

Commentaar is welkom. Diegene die raadt waar de afkorting T.W.B.M.S voor staat wint een overheerlijk plump helmet koekje!

========================================================================
Verslag van het jaar 286

Het is weer zover. Na het slappe leiderschap van TWBMS willen de dwergen weer een echte vrouw aan het hoofd van het fort in plaats van een dwerg die doet alsof. Na heel wat geslijm, alcohol en de plechtige belofte dat mijn hamer uitgedeukt en opgepoetst zou worden heb ik besloten deze taak weer op me te nemen.

TWBMS heeft me nog een boodschappenlijstje in handen gedrukt met spullen die hij nodig had om een ingebouwde waterval aan de gang te brengen. Voor mij is dat soort spul niet gevaarlijk genoeg, hoewel ik wel onder de indruk ben van de mechanische aandrijving die hij ontworpen heeft.

Ik ben wel van plan om hem te laten zien hoe een echte dwerg een waterval maakt met mijn eigen project, met de toepasselijke codenaam T.W.B.M.S. Een project zo dwergachtig, dat het alleen in hoofdletters gespeld mag worden en dat het zijn eigen baard heeft.

1st Granite 286
Eerst TWBMS zijn boodschappenlijstje maar afwerken. Hij wil dat ik voorkom dat we verpletterd worden onder stenen van zijn zelfgebouwde douche des doods. Zorgvuldigheid kan ik wel waarderen, dus installeer ik wat rasters.

Ik word ook helemaal geschift van de berggeiten die constant de werkers onderbreken die spullen van buiten het fort in halen! Daarom besluit ik hoogstpersoonlijk voor de deur te blijven staan tot er geen meer te bekennen is. Dit nieuws lijkt de sjouwers wat geruster te maken.

Het is tijd om mijn plannen voor het uitroeien van toekomstige sieges en huis aan huis verkopers in werking te brengen. Als eerste ronsel ik wat vrijwilligers die bij nader inzien altijd al een carrière in de steenhouwerij wilden beginnen. Voor project T.W.B.M.S. hebben we veel muren nodig!

4th Granite
Wat zijn er toch veel lamzakken in dit fort! Er staan gemiddeld 20 dwergen uit hun neus te vreten. Bij navraag blijkt dat de mijnwerkers niets te doen hebben. Ondertussen ligt het bouwterrein onder de rotzooi van alle aanvallen die er zijn geweest en kunnen mijn dwergen daar niet verder. Tijd voor actie! De mijnwerkers graven eerst het fundament van mijn twee torens uit, waarna ik ze laat graven naar waardevolle metalen.

11th Granite
Er is een elven karavaan gearriveerd. Volgend jaar mogen zij project T.W.B.M.S als eerste testen wat mij betreft. Project T.W.B.M.S. discrimineert niet, alles gaat eraan!

12th Granite
Groot nieuws! Countess beëindigt een mandaat! Dit betekent dat we eindelijk weer emmers mogen exporteren! De gigantische emmerindustrie van ons fort zal hier blij mee zijn!

Wat een idioot…

14th Granite
Er is een zeikerd aan de poort gesignaleerd die zich een diplomaat van de puntoren noemt. Hij zal vast wel weer wat te klagen hebben over al die arme boompjes die we omhakken. Dit overtuigt me alleen maar meer van het nut van project T.W.B.M.S.

16th Granite
Tun de armorsmith is neergeslagen net nadat de belastingverzamelaar een mandaat beëindigde. Iets zegt me dat onze hammerer wat ermee te maken heeft, aangezien hij bijzonder in zijn nopjes leek. Bij Armok, ik zit niet te wachten op de dood van gekwalificeerde dwergen omdat een of andere baby uit een van de adelijke inteeltfamilies zijn zin niet op tijd gekregen heeft!

Ik vind dat hij eerst maar eens het recht moet verdienen om net als ik met een hamer te mogen slaan en dat hij maar met zijn blote handen moet oefenen. Zo ben ik tenslotte ook begonnen. Ik beveel hem zijn hamer in te leveren, wat hij met zichtbare tegenzin doet.

17th Granite
De zeikerd diplomaat is bij de deur aangekomen en zeurt inderdaad over het kappen van hout. Hij heeft zelfs het lef om eisen te gaan stellen aan Countess over hoeveel van ons zuurverdiende hout we mogen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2010/02/18-1318005674M.png

Na even overlegd te hebben met mijn geliefde hamer besluiten ik en Countess dat de diplomaat zijn verzoek diep in zijn elvenhol mag steken. Ik heb niet hard voor deze plek gevochten om me te laten commanderen door een stel puntoren!

Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2010/02/18-1318035792M.png

De elf neemt dit niet zo goed op en verdwijnt terwijl hij in zijn handtasje zoekt naar een zakdoekje. Verder commentaar lijkt me overbodig.

18th Granite
TWBMS heeft al het hout van de elf karavaan weten af te troggelen in ruil voor wat stenen. Stel hypocriete boomknuffelaars! Die elven hadden meer hout bij dan wij in een jaar gebruiken!

26th Granite
Er staat een ambush voor de deur! Die rotelven weten ook maar van geen ophouden!

Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2010/02/18-1318066327M.png

Oh wacht. Het zijn maar goblins. Die wacht ik op mijn gemak wel op met mijn dappere soldaten naast me. Eens zien hoe goed ze kunnen tegen een hamer in hun gezicht!

Binnenkort meer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
haha, okee dat begint goed.
ben benieuwd wat hier gaat komen... maar ik heb het vermoeden een hele hoop vernietiging hehe.
TWBMS schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:52:
Dacht dat ik ze allemaal heb gehad?
op de begane grond missen nog een paar ruiten.

[ Voor 24% gewijzigd door Countess op 19-02-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Nice :D

Ondanks dat ik weet wat je gaat doen.. heb ik geen idee wat je project naam kan zijn.
En nee, ik zeg niks :P
Countess schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:00:

op de begane grond missen nog een paar ruiten.
Ow, ok. Zal ik wel gemist hebben dan.
Overigens is dat wel nutteloos, gezien het licht alleen van boven af binnen komt.
Maar goed :P

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 11:36
Prachtig al die verhalen hier. Ben zelf toch ook maar aan een tweede poging begonnen om dit spel onder de knie te krijgen. Moet zeggen dat de tutorials in de startpost me flink op weg hebben geholpen en ik het al aardig door begin te krijgen.

Bij mij zijn inmiddels de humans overvallen door een ambush en nu krijg ik dus de schuld, logisch! Gisteren kwam de tweede human siege. Deze was echt enorm en de dwergen moesten binnen blijven tot ik had uitgevonden wat te doen. Gelukkig hoefde alleen de brug omhoog maar konden de dwergen nog wel buiten komen op de gesloten binnenplaatsen. Ondertussen stierven twee gewonde dwergen van de dorst omdat ik nog niks geregeld had voor drinkwater, snel maar een put geïmproviseerd. Al helemaal omdat mijn dwergen de barrels voor alles behalve drank gebruiken, irritant! De productie van mijn farms is iets te hoog volgens mij...

Zit ik daar rustig te bedenken wat te doen met die siege hoor ik ineens enorm gebrul en geschreeuw buiten het fort. Ik kijk mijn raampje uit, zie ik die humans gillend rondrennen: 'DRAAAAAAK!'. Zo'n vuurzee heb ik nog nooit gezien. Alles inmiddels in as rondom mijn fort, met de smeulende lijken van humans en paarden. Dan denk je dat zo'n draak zijn pretje wel heeft gehad, maar hij bleef rustig wachten voor mijn fort.

Nou dacht ik: zou ik em kunnen vangen met een cagetrap.... Gewoon proberen! Brug open, hart in de keel, draak nadert de poort... BAM, meteen de eerste kooi dicht, draakje erin. Dus nu heb ik een draak in de opslag.. Eens kijken hoe we die tam gaan krijgen en met een ketting voor de poort leggen voor de broodnodige beveiliging tegen de komende sieges! Aangezien de caravan van de elves inmiddels ook is overvallen door een ambush.. Wel even een muur aan de kant van het fort denk ik, want die vuurzee komt nogal ver. Over friendly fire gesproken..

Wat doen jullie tegen die overvallen op die caravans? Want nu zijn de elves natuurlijk ook pissed en ik ben telkens te laat om hulptroepen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Tegen overvallen op caravans kun je in mijn ervaring niet veel doen. De map is groot en de plek waar ze spawnen is lang niet altijd hetzelfde. Als ze het fort niet halen is dat wat mij betreft hun eigen schuld! >:)

Een draak vangen en temmen is daarentegen wel weer erg gaaf! Hou alleen wel in de gaten dat hij geen dwergen opvreet, want het schijnt dat dieren temmen bugged is als hij eenmaal een dwerg heeft gedood. Ik weet niet zeker of dat ook voor vijanden die je fort aanvallen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Voor de vrijdagmiddag nog een update van het leven in Chewtours! Geweld tegen goblins en kobolds plus de eerste foto's van project T.W.B.M.S.! Iemand al een idee waar de afkorting voor staat? Anders gaan we het gewoon onthullen hoor ;)
27th Granite
Onze mijnwerkers hebben goud gevonden!

28th Granite
Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2010/02/19-0555194273M.png
De goblins kwamen bij de poort aan en waren zo snel dood dat ik amper de tijd had om het te registreren. Hier zie je net een goblin de droge slotgracht ingeslagen worden door een van mijn soldaten. De rest wordt willekeurige kanten opgeslagen en spat tegen verschillende delen van de berg uit elkaar.

1st Slate
ER IS EEN SNATCHER GESIGNA… Oh laat maar. Mijn soldaten sloegen hem al in stukken uit elkaar tegen de bergwand voordat ik het bericht gezien had. Het werk aan project T.W.B.M.S. vordert gestaag. Als de steigers staan dan moet het tempo aardig op te voeren zijn.

6th Slate
Countess gaf mij de opdracht wat ramen te installeren in haar zelfontworpen buitenboerderij. Waarom je ramen nodig hebt als je toch al buiten bent snap ik niet, maar nobles zijn nou eenmaal een beetje raar.

15th Slate
Ik ronsel nog wat steenhouwers en architecten. Verder plaats ik een paar orders voor houten kurkentrekkers en pijpen. De goblins houden zich tot nu toe rustig. Ik vrees echter dat dit maar een kwestie van tijd is. Project T.W.B.M.S. moet doorgaan!

17th Slate
Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2010/02/19-0555235972M.png
Een kobold kwam vragen of hij wat van onze hoard mocht lenen. Hier zie je de reactie van mij en mijn soldaten die op wacht stonden. Aan de deur wordt niet gebietst!

Dit incident is blijkbaar erg inspirerend voor een van mijn haulers, die zich terugtrekt uit de maatschappij om Armok weet wat te gaan doen. Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben, maar ik vraag Zentex maar om een oogje in het zeil te houden. De hauler neemt een edelstenenslijperij over. Kort daarna vindt hij alles wat hij nodig heeft en gaat aan de slag.

20th Slate
Hoera! Zurzulsigun en de omringende gebieden zijn een County geworden! Wat dit betekent weet ik niet, maar het is vast alleen iets administratiefs. Hier mag die waterdrinker van een TWBMS zich lekker op uitleven.

23th Slate
De hauler heeft een perfecte edelsteen geslepen. Een fire opal. Met spikes van fire opal erop. Ik zit erover te denken om hem hiervoor door Zemtex op te laten sluiten, maar de dwerg is zo opgelucht dat hij meteen weer aan het werk gaat. Ik hou hem wel in de gaten.

1st Felsite
De goblins blijven al een tijdje weg. Wat zijn ze van plan? Het is te rustig!

13th Felsite
Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2010/02/19-0555276575M.png
Project T.W.B.M.S. vordert gestaag. Bijna alle steigers staan en ik heb opdracht gegeven om de eerste muren te gaan bouwen. Verder lopen er extra opdrachten voor holle pijpen en grote kurkentrekkers. Het houdt de dwergen in ieder geval van de straat. De voedsel en alcoholvoorraden zijn in ieder geval gigantisch met alle nieuwe landbouwgrond, dus dat is goed nieuws.

19th Felsite
In het kader van project T.W.B.M.S. pas ik de ingang naar ons fort een beetje aan. Het wordt een stuk smaller en daardoor beter te verdedigen. Ook breid ik de weg die naar ons fort loopt wat uit met netjes besteende straten. We willen wel goed voor de dag komen als we onze gasten verwelkomen!

21st Felsite
Een van de kinderen heeft een feestje georganiseerd. Geen feestjes zolang project T.W.B.M.S. nog niet af is! Werken zal je!

1st Hematite
Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2010/02/19-0555338763M.png
De zomer is begonnen! Tijd voor een kleine update wat betreft project T.W.B.M.S. Alle steigers staan momenteel en het is zo rustig dat je alleen maar onze dwergen hoort werken. Armok geeft en Armok neemt zeggen ze wel eens. Met welke van de twee hij nu bezig is weet ik alleen niet. Bloedgoden zijn lastig in te schatten wat dat betreft...

11th Hematite
Er is een menselijke diplomaat aangekomen. Best aardige jongens, ze kunnen alleen niet zo goed tegen drank. Ze hebben ook nog een karavaan meegenomen. Ik zal TWBMS en Countess er op af sturen.

De diplomaat slijmt bij Countess over dat ze er zo mooi uitziet en een leuk kind heeft en weet ik het wat allemaal nog meer. Ook zei die leugenaar dat VyperX een leuke naam was voor een kind! Daarna gaat hij weer weg. Ik geloof dat hij haar wel zag zitten. GATVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klinkt als een toren die vuur of water gaat spugen.
Ik dacht dat DK ons fort ging vernielen maar jullie zijn ook goed bezig d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:32:
[...]

dat klinkt als een toren die vuur of water gaat spugen.
Ik dacht dat DK ons fort ging vernielen maar jullie zijn ook goed bezig d-;
Ik heb al wel een idee wat ik dáár mee ga doen >:)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
hayate666 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:27:
[...]
De diplomaat slijmt bij Countess over dat ze er zo mooi uitziet en een leuk kind heeft en weet ik het wat allemaal nog meer. Ook zei die leugenaar dat VyperX een leuke naam was voor een kind! Daarna gaat hij weer weg. Ik geloof dat hij haar wel zag zitten. GATVER!
Maar VyperX _is_ ook een leuke naam ;)

Maare... Damn, ziet er goed (en ambitieus) uit, Hayate... :)

TWBMS - They Will Become Molten Slags ?

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
VyperX schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:25:
[...]
Maar VyperX _is_ ook een leuke naam ;)

Maare... Damn, ziet er goed (en ambitieus) uit, Hayate... :)

TWBMS - They Will Become Molten Slags ?
Ik denk dat hij een aanhanger van Mugabe is: Tientallen Witte Boeren Moeten Sterven

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:04
heb een probleem met mijn marksdwafs , ze blijven gewoon op een plaats staan todat ze sterven. kent iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:38:
heb een probleem met mijn marksdwafs , ze blijven gewoon op een plaats staan todat ze sterven. kent iemand dit ?
ja toen waren hun bolts op d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
TWBMS schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:14:
Overigens is dat wel nutteloos, gezien het licht alleen van boven af binnen komt.
Maar goed :P
en hoe veel kassen met dichte muren ken jij?

zucht, geen visie geen benul van architectuur! of agricultuur!

dat is nodig om de ondergaande zon nog op te vangen natuurlijk! (of zitten we in het zuidelijk halfrond... o wacht dat maakt niet uit.)

@hayate666 :
WTF is dat gedrocht voor de poort!

erg... indrukwekkend en angstaanjagend
(p.s. ik zie dat de fortificatie rond de muur nog niet af zijn, maar die komen wel een keer)

[ Voor 64% gewijzigd door Countess op 20-02-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Afbeeldingslocatie: http://img6.glowfoto.com/images/2010/02/19-1707187901T.png

Aanschouw, het project T.W.B.M.S. (Teringveel Water Bezorgt Massieve Schade) uitgevoerd in massief marmer.

gecombineerd met het project dat de binnenplaats er wat aantrekkelijker uit laat zien en een nieuwe tombe voor mezelf ;)

Ik zit alleen met een probleem. Project T.W.B.M.S. is in feite af, maar mijn pumpstack werkt niet zoals het zou moeten. Om de een of andere reden pompt alleen de onderste pomp die rechtstreeks op de gear assembly aangesloten zit. Kan iemand misschien meekijken om te zien wat ik fout doe? Download de save en duik bij de achterste toren de grond in, dan zie je het systeem vanzelf. Ik hoop dat het op te lossen is zonder dat ik de complete toren moet verbouwen :P

Save t/m half Timber

TWBMS zijn systeem werkt overigens ook niet helemaal volgens plan, want het heeft de eetzaal gedeeltelijk onder water laten lopen. Ik was er redelijk op tijd bij, maar niet snel genoeg om te voorkomen dat de tiles nu muddy zijn. Het systeem raakt zijn water niet kwijt en komt vervolgens door het afvoerputje gewoon omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door hayate666 op 20-02-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
TWBMS's afwatering is waarschijnlijk te klein, 4 gaten voor de waterval, maar vervolgens maar 3 gaten voor de afwatering terug het reservoir in.
ik zou er daar zeker 5 van maken. en eigenlijk zeker 2 diep ipv maar 1 (3 nog beter).

als idd het probleem is dat de tunnel onder vol loopt.
anders zijn de gaten in de vloer in de eetzaal gewoon te klein, en valt er te veel water langs.

edit : na even het systeem aan gezet te hebben lijkt dat laatste het probleem te zijn. dus de gaten moeten groter worden gemaakt met meer grates.
3x3 ofzo. maar dan moet het gat eronder eigenlijk ook een paar z's diep zo groot worden gemaakt.(anders gaat het water over zichzelf heen lopen)

wat er bij project TWBMS fout is gegaan is dat je je pompen boven elkaar hebt gebouwd zonder op zeker 1 van de 2 vloerdelen(onder de pomp) weg te halen. ze kunnen dus hun energie niet overbrengen naar elkaar.

of je moet ze allemaal gaan aansluiten of je moet ze slopen en een van de 2 vloerdelen weg channelen.

het ziet er wel heel er indrukwekkend uit moet ik zeggen, ben erg benieuwt hoe het er uit ziet als hij aan word gezet :D

[ Voor 50% gewijzigd door Countess op 20-02-2010 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Maakt het uit welk vakje ik weggraaf? Dat is gelukkig nog vrij simpel te fixen aangezien ik een trap aan de binnenkant van de toren heb lopen. Nu alleen nog even iedere pomp demonteren en een gat erbij graven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 03:32:
Maakt het uit welk vakje ik weggraaf? Dat is gelukkig nog vrij simpel te fixen aangezien ik een trap aan de binnenkant van de toren heb lopen. Nu alleen nog even iedere pomp demonteren en een gat erbij graven :P
http://df.magmawiki.com/i...umping_up_multiple_levels

Check dat om te zien hoe je de pomps moeten plaatsen en waar de gaten moeten komen.
hayate666 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 02:13:
TWBMS zijn systeem werkt overigens ook niet helemaal volgens plan, want het heeft de eetzaal gedeeltelijk onder water laten lopen. Ik was er redelijk op tijd bij, maar niet snel genoeg om te voorkomen dat de tiles nu muddy zijn. Het systeem raakt zijn water niet kwijt en komt vervolgens door het afvoerputje gewoon omhoog.
Hier wat methodes om de mud weg te halen. http://df.magmawiki.com/index.php/Mud
Ik was er al bang voor dat dit zou gebeuren, maar gezien wat Countess zegt was het wel voorspelbaar dat dit zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu net overnieuw begonnen.
Nog bezig met leuk plekje zoeken.
Moet er 1 zonder hout zijn.
Zodat ik eigen greenery endergelijke kan maken maakt het wel moeilijker. Begin ook maar met 20 of 30 hout wat ik meeneem.
Ook meteen aan het begin bezig moeten voor een underground farm enzo maakt het leuk
Met hidden fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik heb net mijn jaar weten af te maken. Hier is het verslag. Er kwam een siege maar toen crashte DF, waardoor ik een hoop FUN ben misgelopen :( Nu mag de volgende het wapen in de praktijk testen :P
18th Hematite
Het fort puilt uit van de mechanismen. Blijkbaar heeft iemand de mechanismen shop op autorepeat gezet. Wat moet ik met 100 mechanismen?

3rd Malachite

Ik heb een monumentaal besluit genomen. Mijn tombe gaat verplaatst worden naar een andere plek. Het werd me toch al te krap met die kist van Semmy tegenover me.

27th Malachite
Een van de foodhaulers is bezeten! Ik haal er maar vast een exorcist bij, maar tot nu toe wil hij graag iets maken lijkt het. Dumed heet hij en hij heeft een magma forge geclaimed. Misschien maakt een van deze prutsers nog wat nuttigs.

6th Galena
Geschifte dwergen hier in dit fort! Waarom halen ze de vloer weg waar ze op staan onder het werken! Tijdens het bijwerken van wat slordig geplaatste vloeren op de binnenplaats zijn TWBMS en Zemtex met nog 4 anderen van het dak gevallen! Onze hammerer is hierdoor zwaargewond en ik betwijfel of hij de verwondingen overleeft.

9th Galena
Ze krijgen het weer voor elkaar! Wat is er mis met deze dwergen? Deze keer stortte een kind wat aan een vloertegel bezig was ineens door de grond heen. Gelukkig is het niet gewond geraakt. Een paard wat op dat moment onder de overkapping stond die gesloopt werd had minder geluk. Hij is dood.

De hammerer is er minder slecht vanaf gekomen dan ik dacht. Hij heeft beide armen gebroken. Dit betekent dat hij voorlopig niemand meer kan straffen.

23rd Galena

Countess heeft besloten dat er emmers gemaakt moeten worden. Waarom emmers?

1st Limestone
Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2010/02/20-0610462961M.png
De herfst is er! Tijd voor een update over project T.W.B.M.S. Het is bijna klaar. Al het buitenwerk is af, alleen de laatste pomp moet er nog in. Daarna moet ik nog proberen om de pomp aan te sluiten op een mechanisch systeem. Dit zorgt ervoor dat project Teringveel Water Brengt Massieve Schade altijd klaar is voor gebruik!

Bovenop de watertoren heb ik een nieuwe tombe voor mezelf en mijn soldaten gebouwd. Hier moet ik nog wat finishing touches aan doen. Alle dwergen waar ik mee samenwerk hebben veel vijanden gedood en daarmee een plaats naast mij verdient op het kerkhof. De standbeelden staan voor de 5 dappere dwergen die er ooit zullen rusten.

De hauler die een maand terug bezeten is geraakt heeft eindelijk de spullen gevonden die hij nodig heeft. Ik ben benieuwd waar hij aan bezig is!

4th Limestone
De idiote bezeten dwerg heeft een gouden fles gemaakt met een afbeelding van een legendarische molensteen en een legendarische handschoen erop. Ik denk erover om hem met fles en al de vulkaankrater in te gooien, maar de hoge waarde van de fles maakt het weer een beetje goed.

5th Limestone
Countess heeft weer een kind uitgepoept. Geweldig gefeliciteerd hoor, nu hebben we nog meer nobles om te voeden. Over nobles gesproken, de hammerer loopt ook weer rond.

12th Limestone
De karavaan uit onze thuisstad is aangekomen samen met een diplomaat. Ik ben benieuwd wat ze te bieden hebben!

20th Limestone
De karavaan kan niet weg omdat ik aan de brug aan het werken ben. Ik hou ze even in het oog voordat ze misschien krankzinnig worden. Er ligt zoveel rotzooi in de weg dat het nog wel even kan duren, maar ik geef ze een glas plump helmet moonshine en stel ze gerust.

1st Sandstone
Countess wil nu weer dat er geen tafels het fort verlaten. Emmers en tafels. Volgens mij is ze teveel zwanger geweest.

12th Sandstone
Ik was aan het eten in de eetzaal toen ik ineens merkte dat ik tot aan mijn knieën in het water stond! Die vervloekte douche van TWBMS loopt niet goed door! De complete eetzaal bestaat nu uit muddy tiles. Dit wordt nog een klerewerk om op te ruimen! Ik ga eerst het mechaniek maar eens doorlopen om te kijken waar de fout zit.

2nd Timber
Een verslagen goblin ambush en weer een mood. Als de goblins vaker langskwamen zouden we onder de artifacts zitten! De farmer in kwestie betrekt een craftsdwarfworkshop. Wat voor nutteloos ding zou er nou weer uitkomen?

Het systeem van TWBMS lijkt veel meer water in te nemen dan dat het kwijt kan. Op zich is dit geen probleem, behalve dan als je een waterval door je eetzaal laat lopen waardoor het afvoerputje verstopt raakt. Mijn medefortbewoners lijken er niet echt mee te zitten, maar TWBMS kan maar beter even uit mijn buurt blijven!

5th Timber
Een praktisch waardeloze houten armband. Dat was het.

26th Timber
Project T.W.B.M.S. draait niet vanwege een designfoutje. Gelukkig had ik al rekening gehouden met die mogelijkheid en is het dankzij advies van Countess en TWBMS snel te herstellen door middel van het interne trappenhuis. Ik heb hem bijna vergeven voor het vies maken van de eetzaal. BIJNA!

Ondertussen begin ik vast met het ontmodderen van de eetzaal, aangezien er al een paar towercaps uit de grond omhoog schieten. Het gaat alleen lang duren vrees ik.

1st Moonstone
Het is winter! Verder niets nieuws te melden.

2nd Moonstone
Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2010/02/20-0610512243M.png
De reparaties aan project T.W.B.M.S. zijn af. Nu alle floodgates sluiten en het kan beginnen met vollopen. Ik heb een aantal aanpassingen gedaan aan de binnenplaats, waarvan de belangrijkste zijn:

- De brug is nu een ophaalbrug. Als je hem ophaalt dan werkt hij als een luik wat voorkomt dat er water door de voordeur naar binnen kan komen.
- Ik heb een heleboel fortifications erbij gebouwd, zowel voor het mooie als voor praktisch nut.
- Ik heb de kennels gesloopt omdat ze in de weg stonden.
- Bij hoge uitzondering heb ik een hendel gelabeld, namelijk die om project T.W.B.M.S. te starten. Hij zit net boven de eetzaal.

22nd Moonstone
Weer een goblin ambush. Wanneer gaan die krengen nou eens hun best doen?

6th Opal

Het valt me op dat de karavaan uit ons thuisland nog steeds niet vertrokken is. Ze blijven maar staan in het tradedepot. De wachters vechten wel mee tegen goblins en ander ongedierte wat te dichtbij komt.

7th Opal
Project T.W.B.M.S. is gevuld! Dit betekent dat hij er minder dan een maand over doet om vol te lopen. Handig om te weten voor diegene die het gaat gebruiken.

20th Opal
Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2010/02/20-0610546218M.png
Om de effectiviteit van project T.B.W.M.S. te vergroten ben ik van plan wat grote plateaus voor ons fort te laten instorten. Dit creëert een val van een paar verdiepingen. Ook zet ik een stop in de slotgracht, zodat het water met meer kracht dezelfde kant op zal stromen in plaats van meteen uit elkaar te drijven.

23rd Opal
Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2010/02/20-0610576776M.png
De instorting is gelukt, maar heeft wel een ezel van de handelaren die weigeren te vertrekken geraakt. Eigen schuld. Hadden ze maar weg moeten gaan toen ik riep. Ik ga er nog een niveau afhalen, zodat iedereen die weggespoeld wordt minstens 4 levels valt.

30th Opal
Ik heb besloten de hendel toch niet over te halen voor de laatste instorting. Ik vermoed dat de instorting dankzij het watersysteem van TWBMS tot zeer diep in ons fort te voelen is. Iemand die meer lef heeft dan ik mag het natuurlijk altijd proberen, zolang hij zelf de rotzooi maar opruimt.

De handelaren zijn ondertussen eindelijk vertrokken. De dood van hun geliefde ezeltje was ze blijkbaar toch teveel.

1st Obsidian
Het jaar zit er bijna op. Hopelijk krijg ik de laatste vloer nog weg, anders wordt dit een taak voor mijn opvolger. Ik leg alvast de grondvesten voor een weg die via de eerstgegraven tunnel naar de rand van ons gebied loopt.

26th Obsidian
Countess verbiedt wederom de export van emmers. Wat heeft ze toch met emmers? Of zou dat iets te maken hebben met die kinky dwergenseks waar ze steeds kinderen aan overhoudt? VyperX is ondertussen opgegroeid tot kind en heeft ergens meer ervaring mee. Waarmee is niet duidelijk.

1st Granite 287
Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2010/02/20-0611013838M.png
Mijn jaar zit erop. Zoals beloofd hebben ze mijn hamer opgepoetst en uitgedeukt, zodat ik er weer een tijdje tegenaan kan. Het fort ziet er een stuk verzorgder uit en de voedselvoorraden zijn gigantisch (+2000 ten opzichte van vorig jaar, fluistert TWBMS me toe, voordat hij wegduikt achter een pilaar). Plus we hebben een gigantisch wapen waarmee we onze vijanden kunnen laten verdrinken.

Het slechtere nieuws is dat onze eetzaal eruitziet als een paddestoelenkwekerij en dat ik het watervalsysteem nog niet heb kunnen maken. Ook zijn de jobs een zooitje, omdat ik het halve fort als steenhouwer heb laten werken. Ook zijn er dit jaar vreemd genoeg helemaal geen migranten gekomen. Ik denk dat de artifacts die gemaakt worden te waardeloos zijn om dwergen aan te trekken.

Savegame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
hayate666 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:01:
Ik heb net mijn jaar weten af te maken. Hier is het verslag. Er kwam een siege maar toen crashte DF, waardoor ik een hoop FUN ben misgelopen :( Nu mag de volgende het wapen in de praktijk testen :P
[..]
Nice, dat is nog vlot gedaan ook.

Wel jammer dat de waterval niet goed werkt, de water toevoer is te groot waardoor er te veel water door de grates binnen komt. Ben nu aan het kijken of de water toevoer kan verminderen, en dan te bedenken dat ik er ooit 3 pomp collumen wou hebben. :/

Overigens, je kan waterheels aan elkaar koppelen. Ik zie dat jij ze naast elkaar heb gezet.
Je kon gewoon een waterheel tegen een bestaande aanbouwen om meer power te krijgen.

Zo even je project testen >:)
edit: Damn, dat killed the FPS zeg. Ga van 20~ naar de 7~ FPS toe na het gebruik er van.

[ Voor 4% gewijzigd door TWBMS op 20-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ach je project was wel handig omdat ik zo al power dichtbij had om op aan te sluiten. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van dat soort dingen dus het valt me mee dat ik maar 1 fout heb gemaakt :)

Maar echt zonde dat de eetzaal onder water staat. Ik zie het echt voor alsof allemaal legendarische gravures onder de groen/bruine troep zitten terwijl er overal paddenstoelen en mos uit de grond schieten. De lucht lijkt me ook niet erg prettig trouwens :P

edit: Als je toch aan het testen bent, haal die hendel die voor de poort staat maar eens over. Die met het label "OP EIGEN RISICO!" Ik ben wel benieuwd hoe groot de schade is die het aanricht >:)

edit 2: Ik heb het nu ook zelf aangezet en ik zie wel wat verbeterpuntjes voor het project. De druk is zeer krachtig en blaast letterlijk dwergen en dingen weg die bij de floodgates staan, maar het water kan zich te snel verspreiden waardoor je over korte afstand al veel van die kracht verliest. Eigenlijk moet het water door een soort goot naar een grote drop worden geleid en moet voorkomen worden dat er veel water afstroomt door de slotgracht. Zo spoelt alles over een grote afstand mee en valt vervolgens te pletter, waar de betreffende lijken weer geplunderd kunnen worden.

[ Voor 88% gewijzigd door hayate666 op 20-02-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Als ik het zo zie, denk ik dat die hendel overhalen nog niet zo heel erg is.
Enige wat er gaan gebeuren is dat alles wat alleen een vloer is door zakt, als het ware.
Er is dus kans dat het door slaat tot in de dining room en lager, zijn manieren om dat tegen te gaan.

De open ruimte zou dan gebruikt kunnen worden om het water van jouw toren in af te voeren als het vrijgelaten word. Dat kan de performance hit tegen gaan.

Heb overigens het "te veel aan water" gedeeltelijk opgelost door wat walls te bouwen om het water af te remmen. Zo wel in het kanaal waar het water vandaan komt als in het gat waar het richting de diningroom gaat. Vraag blijft alleen of het ook blijft werken als het die hele plak vol water staat.

Wat voor jouw project nog wel mooi zou zijn is misschien een muur langs de afgrond, en aan het einde een opening. Als je dat dan combineerd met floodgates die de boel mooi afsluit zodat alles door het water meegesleurd kan worden de afgrond in zal het een stuk beter werken vermoed ik.

Nu is het zo dat een groot deel direct de afgrond in verdwijnt of terecht komt in de lege gracht.
Het water kwam niet verder dan 2/3 blokes voorbij de ophaalbrug en de (ambush) goblins stonden daar gewoon te lachen van het beetje water dat ze bereikte. Overigens lazerde er wel een aantal naar beneden.
Mooi bloedspoor nu hehehe

edit: ik zie dat je het zelfde idee heb als ik hahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
En de éérste die hiermee mag spelen is DeadKennedy! HAHA!

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
Ow, crap!

Succes Semmy! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Tijd voor project T.W.B.M.S. deel 2, DeadKennedy? >:)

Ik vond het trouwens ook wel leuk dat tijdens mijn beurt bijna de complete groep genaamde dwergen van het dak is gevallen op hetzelfde moment :P

[ Voor 61% gewijzigd door hayate666 op 20-02-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
hayate666 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:18:
Tijd voor project T.W.B.M.S. deel 2, DeadKennedy? >:)

Ik vond het trouwens ook wel leuk dat tijdens mijn beurt bijna de complete groep genaamde dwergen van het dak is gevallen op hetzelfde moment :P
Ik had al een idee om er nog een project DK (Dooie Kobolds?) van te maken ;) Nee ik moet echt nog maar zien, maar echt wel een tof project dat je hebt neergezet, kudos!

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tering dat is echt pas een mooi project.
wel leuk om zo mijn ingang in 3d te zien die ik heb gebouwd

jammer van die oerlelijke toren die ernaast staat d-;
Alhoewel hij in werking wel errug cool is.

Ben benieuwd wat DK gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Ik word echt gek van de dangerous terrain meldingen :( Hoe kan dit allemaal gebeuren (dat je zon melding krijgt.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:46:
Ik word echt gek van de dangerous terrain meldingen :( Hoe kan dit allemaal gebeuren (dat je zon melding krijgt.. )
dangerous terrain is.
of instortingsgevaar
of water onder boven naast diagonaal etc
of lave
of ..... er was er nog 1 kon ik ff niet op komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:35:
de tering dat is echt pas een mooi project.
wel leuk om zo mijn ingang in 3d te zien die ik heb gebouwd

jammer van die oerlelijke toren die ernaast staat d-;
Alhoewel hij in werking wel errug cool is.

Ben benieuwd wat DK gaat doen.
Lelijke toren? Je bent zelf lelijk, jij afstandslamende nepsoldaat :( ;) Ik vind het zelf wel wat hebben, zeker met die standbeelden en fortifications bovenop. 3d bekijken kan trouwens met VisualFortress. Ik vind het echt een fijn programma, aangezien het de megaprojecten mooi in beeld brengt altijd.

Ik vind het ook wel leuk als je elkaars megaprojecten gaat uitbouwen of verbeteren. Ik heb voor een deel ook gebruik gemaakt van wat TWBMS al had gedaan. Zeker de mechanische kracht maar ook de waterinlaat was erg handig om te gebruiken.
Verslag van het dagelijks leven in Zurzulsigun

Eerste beurt: TWBMS - Verslag 279
Tweede beurt: hayate666 - Verslag 280
Derde beurt: Semmy - Verslag 281
Vierde beurt: DeadKennedy - Verslag 282 eerste halfjaar tweede halfjaar
Vijfde beurt: Sjaakwortel
Vijfde beurt: VyperX - Verslag 283 deel 1 deel 2 deel 3
Zesde beurt: Nick_S
Zesde beurt: heuveltje
Zesde beurt: Countess - Verslag 284 deel 1 deel 2
Zevende beurt: TWBMS - Verslag 285 inleiding deel 1 deel 2 deel 3 deel 4 deel 5
Achtste beurt: hayate666 - Verslag 286 deel 1 deel 2 deel 3
Negende beurt: DeadKennedy
Tiende beurt: VyperX
Elfde beurt: ZenTex

[ Voor 61% gewijzigd door hayate666 op 20-02-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
ik was de savegame aan het bekijken en ik vond eigenlijk dat er nog wat aan de TWBMS ontbrak...

dus heb ik dat maar even toegevoegd
Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/DF/TWBMS.png

krijg bij het zien van het resultaat meteen inspiratie voor een hollydwarf bord op de heuvel achter ons fort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Gaaf :D Jammer alleen dat hij het uitzicht vanuit mijn tombe verpest.

Wat ga je op dat bord zetten? FUCK OFF GOBLINS/ELVEN >:)

Maar wil je het echt dwarfy maken dan moeten de letters collapsible zijn door middel van een ongemarkeerde hendel en net zo schadelijk zijn voor ons als voor de vijand als je niet uitkijkt :+

[ Voor 23% gewijzigd door hayate666 op 20-02-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
* VyperX begint al bang te worden...

Geen nieuws van DK is meestal geen goed nieuws :X

:P

Ja, dit is een verkapte hoe-gaat-het-met-het-fort post

[ Voor 25% gewijzigd door VyperX op 22-02-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
VyperX schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:49:
* VyperX begint al bang te worden...

Geen nieuws van DK is meestal geen goed nieuws :X

Ja, dit is een verkapte hoe-gaat-het-met-het-fort post
Ongetwijfeld is ie in paniek aan het rond rennen omdat hij het op een of andere manier toch voor elkaar heeft gekregen een groot deel van het fort te vernielen. Grote kans dat het vol staat met water op dit moment. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Haha nee hoor, ik ben eerst in een probeergamepje met lava aan het spelen, wil niet dít fort in vlammen op zien gaan :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Heel goed, dat doe ik zelf ook altijd bij grote projecten :) Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
~~ Woosh woosh woosh woosh woosh ~~
This post comes to you from
[booming voice]THE FUTURE....[/booming voice]
1st Granite 288 - Early Spring
Lief dagboek,

Ik ben zo opgewonden! Moeder heeft mij mijn eigen kamer gegeven! Ze kwam naar me toe vanochtend en zei dat ik eindelijk uit huis mocht! *O*
Ze zei dat de kamer in de buurt van de tower-cap farm zou liggen. Ik ben zo benieuwd! Dit is letterlijk het eerste aardige ding dat ze voor mij heeft gedaan.

Vanochtend kwam ik TWBMS weer tegen in de eetzaal... Ik heb hem trots mijn spider-silk sokken laten zien en hij moest zo blozen. Oh, hij is zo _dromerig_!

Tot snel, lief dagboek. Ik ga mijn kamer bekijken!

xoxox, VyperX

2nd Granite 288 - Early Spring
OH WAT HAAT IK HAAR! Nieuwe kamer zei ze, nou het is meer een CEL! Een klein koud hokje met een bed en dat is alles! GRRRR!! :(
En toen ik naar haar toe rende om te vragen wat ze me aan het aandoen was zag ik nog net hoe ze samen met vader en twee Fortress Guards weg ging naar haar huis. Net voordat ze de deur dicht trok draaide ze zich nog even om naar mij en zwaaide met zo'n valse lach naar mij.

Maar ik heb al wraak genomen! Ik heb haar handtekening gezet onder orders om mijn kamer verder uit te graven en nieuwe meubels er neer te zetten! De miners weten wel beter dan tegen haar orders in gaan, dus ze zijn meteen begonnen. Mhuahaha! Wat zal ze daar op zeggen!

Ik ga nu nog wat Plump Helmet biscuits halen om te eten. Zou ik vannacht misschien bij TWBMS kunnen slapen denk je? :$ Ik laat het je morgen weten!

xoxox, VyperX
~~ Shoow shoow shoow shoow shoow ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Chewtours, het enige fort wat zo simpel te besturen is dat zelfs een kind het kan ;)

Doldwaze komische situaties volgen wanneer het jonge jochie VyperX het fort probeert te besturen en in TWBMS zijn bed terecht probeert te komen!
3rd Granite
*TWBMS wordt wakker* Mijn hoofd! Wat heb ik in Armoksnaam gedronken gisteren? O mijn god, de muur is uitgebroken en er ligt ineens een dwergjongen naast me in bed! Waarom is mijn broek nergens te vinden! :| :r

[ Voor 6% gewijzigd door hayate666 op 23-02-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Dwergenjongen? Ik dacht dat het kindje van DK een meisje was! :X
Damn, dan is het nog meer messed up dan ik dacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik wist eerst ook niet dat mijn dwerg een vrouw was. Het is ook niet te zien met al die baarden. Je ziet het alleen duidelijk in Dwarf Therapist ;) Nou ja de avonturen van een verliefde jonge homodwerg zijn natuurlijk wel erg origineel en grappig om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Trust me, dat is echt een heel messed up jochie :)
Heb nu al een hoop ideeen over wat ie gaat uitspoken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
VyperX schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:21:
Dwergenjongen? Ik dacht dat het kindje van DK een meisje was! :X
Damn, dan is het nog meer messed up dan ik dacht :P
Gefeliciteerd met je verjaardag :> :D

Wat heeft DK nou gedaan in zijn beurt? kan geen verhaal vinden :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
DK heeft ook nog niks gepost, maar VyperX wilde alvast een verhaal UIT DE TOEKOMST! erbij doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Yup yup, foreshadowing en al dat spanningsboog gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
VyperX schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:16:
Yup yup, foreshadowing en al dat spanningsboog gedoe ;)
Oh boy...

en gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik zie nu die nieuwe feature pas! Gefeliciteerd VyperX! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, het valt mij nu ook pas op :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
* EcoR gooit de handdoek in de ring *

:( Dwarf Fortress heeft mij verslagen. Het lukt me maar niet om 'in' het spel te komen. Misschien omdat er zoveel mogelijk is dat ik door de bomen het bos (of door de stenen de berg, om het maar op z'n Dwarfs te zeggen) niet meer zie...

Erg jammer, want het idee erachter vind ik nog steeds geweldig, jammer dat het me niet lukt om het lekker onder de knie te krijgen.

* Meldt zich aan als überlurker van dit forum * 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Leg het even weg en probeer het later nog eens. Ik heb ook wel eens dat iets me niet lukt in het spel en na een paar dagen afwezigheid snap ik het ineens. En anders heb je altijd ons nog om te helpen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EcoR schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:40:
* EcoR gooit de handdoek in de ring *

:( Dwarf Fortress heeft mij verslagen. Het lukt me maar niet om 'in' het spel te komen. Misschien omdat er zoveel mogelijk is dat ik door de bomen het bos (of door de stenen de berg, om het maar op z'n Dwarfs te zeggen) niet meer zie...

Erg jammer, want het idee erachter vind ik nog steeds geweldig, jammer dat het me niet lukt om het lekker onder de knie te krijgen.

* Meldt zich aan als überlurker van dit forum * 8)7
Neem zowiezo de tijd en de versie van tinypirate.
Danj kom je er al een stuk makkelijker in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Had ik gedaan, versie van Tinypirate, alle tutorials doorgenomen (uiteindelijk zelfs 2 keer, wat me behoorlijk wat tijd heeft gekost). Maar zodra ik dan echt zelf verder kan gaan spelen blijf ik met het idee zitten dan ik eigenlijk veel te weinig weet om er iets moois van te maken. Nou ja, over een paar weken heb ik wat vrije dagen, misschien dat ik er dan nog een poging aan waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Heeft DeadKennedy ondertussen al nieuws over waar hij mee bezig is? Ben je al begonnen en hoe lang denk je ongeveer nodig te hebben?

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

ZenTex

Doet maar wat.

Triest nieuws... :'(

De dwarves zijn het repressieve beleid, gemartel en het uithongeren van de populatie zo zat geworden dat ze hem mee hebben genomen het fort in en hem op een drukke plek buiten vastgeketend hebben zodat elke dwerg over hem heen kan braken bij het voorbijgaan.

(Tenminste, dat zie ik zo voor me >:) ).

• hayate666
Where he will be slapped by....
.
.
.
.
.
.
.

Afbeeldingslocatie: http://www.pinktink3.250x.com/essays/holygrail_files/image020.jpg

A HERRING!

[ Voor 7% gewijzigd door hayate666 op 25-02-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Haringen zijn anders een prima gereedschap om bomen mee om te hakken.

[ Voor 3% gewijzigd door ZenTex op 27-02-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Zijn ze ook goed voor het omhakken van tower-caps?

Maare DK, komt er nog een update(je)? :)
We zijn allemaal benieuwd naar wat je hebt uitgespookt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
VyperX schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:06:
Zijn ze ook goed voor het omhakken van tower-caps?

Maare DK, komt er nog een update(je)? :)
We zijn allemaal benieuwd naar wat je hebt uitgespookt...
Ik denk vanavond, anders sowieso morgen alles :) Excuses!

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
No problem, dan weten we iig dat je ons niet vergeten bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Lurk lurk, maar ging er zondag geen update komen? Ik vind het jammer dat mensen dingen willen doen waar ze geen tijd voor hebben, en zo de vaart uit de succession game halen. Ben ik de enige die graag elke week een updateje heb? Ik weet niet echt hoeveel tijd er in een jaar DF kruipt, maar m'n gutfeeling zegt dat je met een weekendje wel rond geraakt. Dus leek een week me wel een redelijke termijn.

Is het geen idee om een tijdslimiet op een beurt te zetten? Zo van, je krijgt een week, en als het dan niet min of meer af is, mag de volgende je game overpakken. Want anders krijg je telkens opnieuw het "wanneer komt de volgende update nu?"-gedoe. Nuja, zoals ik al zei, ik weet niet zeker of een week een redelijke termijn is, hoelang een termijn zou zijn laat ik aan de echte DF'ers over, maar ik heb het gevoel dat iets meer structuur in de succession game wel tof zou zijn.

@DeadKennedy: dit is niet specifiek op jou bedoeld hoor, je bent helemaal niet de enige die veel tijd aan z'n beurt besteedt. Ik vermoed dat dit komt omdat mensen echt een heel project in één jaar willen doen, wat natuurlijk meer tijd kost omdat alles perfect uitgepland moet worden. Edoch, als de succession game sneller schuift, kun je sneller weer verder met je project.

Anyway, tot zover de stuurman aan wal ;)

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Harde tijdslimieten stellen heeft niet heel veel zin, imho. Als je een limiet stelt, dan is er altijd wel iemand die er over heen gaat -> moet iemand anders het over nemen -> ben je uiteindelijk 2 keer zo lang kwijt voor een update.

Ik heb liever dat mensen in ieder geval tussendoor een stuk posten over hun voortgang, dan blijven de anderen ook betrokken. :)

Btw, een jaar speel tijd kost op mijn pc ongeveer 8 uur aan "rekentijd" en orders geven ... daarnaast nog 2 uur voor screenshots maken/resizen/uploaden, en dan nog 4 uur voor het schrijven van een log... Ik snap dat zoiets niet altijd in 1 weekend past.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Er gaat veel (verborgen) werk inzitten en je moet ook een beetje inspiratie hebben om te schrijven. Vandaar dat ik niet zo erg zit op vaste termijnen. Zolang je maar regelmatig laat weten hoe het er voor staat vind ik het al prima. Als je echter compleet niks van je laat horen gaat je beurt wat mij betreft wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Download savegame: http://www.filefactory.com/file/b06cehf/n/GS2.rar

Klaar, alleen plaatjes zijn er niet :/ Ik maak nog wel wat van de finished game. Heb helaas niet zo'n heftig verhaal.

Begin
Zo, na een paar jaartjes rustig geleefd te hebben in mijn kleine warme paleisje, en met verwondering gekeken te hebben naar de strapatsen van de andere bestuurders krijg ik de teugels weer in handen. Eerst maar eens die belachelijke watertoren functioneel maken; dat de helft in de nu nutteloze verdedigingsgreppel loopt is vrij onhandig. Daarnaast kan mijn eigen optrekje wel weer een verbouwing gebruiken. Dit keer laat ik wel wat manschappen over om voedsel en drank te maken, de vorige keer dat ik wat ging bouwen was het voor de rest van het fort niet zo’n succes...

8th Granite, een bezetene, Arith Vabokzim heeft een Clothier’s Shop bezet, eens kijken wat daar uit gaat komen. Ondertussen ben ik ook die enorme modderpoel in de centrale Dining Hall aan het opruimen. Of nu ja. Aan het láten opruimen natuurlijk.

16th Granite, een elfjesdiplomaat komt er aan, gôh, wat zou die nu te melden hebben? Arith is met haar geheimzinnig kledingstukje begonnen. Achter de diplomaat komt de karavaan.

20th Granite. Of we maximaal 100 bomen kunnen omhakken het komende jaar. Prima.

21st Granite. Een sluier. Gaaf. Ondertussen zijn er twee Goblin invasies onderweg naar het fort, ik heb alle soldaten er op uit gestuurd zodat de arbeiders buiten door kunnen werken.

26th Granite. De karavaan is vertrokken zonder ooit aangekomen te zijn, de hordes goblins zullen er wel wat mee te maken gehad hebben. Alle soldaten lopen nog patrouille, al komen ze vooral lopende marmotskeletten tegen om hun wapens tegen te testen.

13th Slate. Meer dan 20 nieuwe dwergen willen wel hier wonen. Prima! Verder wordt er gestaag geknutseld.

18th Hematite. Overleg met de Humans, kijken of ze hout mee kunnen nemen. Er zijn drie mijn-dwergengestorven bij het openbreken van de berg. Helaas

5th Malachite. Blijkbaar is er een Giant Skeletal Eagle ons fort binnengevlogen en heeft een food hauler opgegeten. Snel Semmy er achter aan sturen. Jahoor, nóg een dode voedselslaaf, die kas trekt Giant Skeletal Eagles aan bij het leven!

16th Limestone. De contactpersoon van onze mountainhome is er weer. Ik druk ze op het hart hout mee te nemen aangezien ik dat niet meer zelf mag kappen.

22nd Limestone. Handelen met de mountainhomes heeft vlees, vis, hout en stalen wapens en bepantsering opgeleverd.

28th Limestone nóg 2 ambushes, Hayate er op af gestuurd, alles kaput. Prettig. helaas zijn er ondertussen, terwijl Hayate en Semmy patrouille lopen rond het fort waar de invasies plaatsvincen, weer twee dwergen opgegeten bij de Kas des Doods. Helaas zit VyperX daar ook bij, geslacht door Scriberipper de Giant Skeletal Eagle. R.I.P.

30th Limestone. Medtob heeft ondertussen een Crafts Shop geclaimed.

15th Sandstone. Och wat énig, een marmeren armband.

3rd Timber. Ha! Mijn vurige project kan gestart worden! Tot ik er achter kom dat ik niet genoeg kracht heb. Zucht. De berg waar bij de eerdere afgravingen al een aantal mijnwerkers omgekomen zijn wéér te lijf gaan staat mij niet aan. De mijnwerkers nog minder.

17th Moonstone. Ja hoor...Meer instortingen, waarbij ook een as kapot raakt en een windmolen het begeeft. Alsof ik genoeg houd heb! Oh ja, weer een mijnwerker gewond...

3rd Obsidian Nish Astubal claimt een kleermakerswinkel... Ik verwacht er niks van. Verder loopt het goed met mijn nieuwe uitkijkje, hopelijk is het op tijd af.

2nd Granite. Éen dag te laat komt VyperX (Je moet maar een nieuwe dwerg uitzoeken vrees ik...) de teugels weer in handen nemen...

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/2464/76009577.png
Het gewraakte aandrijvingssysteem. Met de hendel in de kamer er onder kan je wisselen tussen halve en volle kracht. Ik raad halve kracht aan tenzij je een leuke functie weet voor Heel Veel Magma :)

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/6133/56316964.png
Volle kracht magma over een Groen Glazen dak, waarna het langs mijn Gouden Uitkijk valt waar ik het kan bewonderen door helder glas.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/3553/84733861.png
Een beetje veel rotzooi op volle kracht :)

PS! Om het systeem te laten werken moet je nog een gear assembly bouwen bij de windmolens, wáár is wel duidelijk :) De switch staat nu op minimale kracht (denk ik... als het allemaal snel onderloopt is dat niet zo :)), dus het is vrij veilig om het aan te sluiten.
PPS mijn maak-veel-alcohol order is ook ergens verloren gegaan, handig misschien om bier te brouwen.

[ Voor 111% gewijzigd door DeadKennedy op 01-03-2010 22:19 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dungeonmaster DK is een beetje depressief aan de toon van het verslag te zien ;) Hij gaf zelfs de diplomaat van de elven gelijk!

VyperX is al twee keer gestorven. Dat moet haast wel een record zijn! :D

[ Voor 50% gewijzigd door hayate666 op 01-03-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
hayate666 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:26:
Dungeonmaster DK is een beetje depressief aan de toon van het verslag te zien ;) Hij gaf zelfs de diplomaat van de elven gelijk!

VyperX is al twee keer gestorven. Dat moet haast wel een record zijn! :D
(Sowieso wel, savegame was een keer corrupt, daarna werkten mijn screenshots niet. Niet helemaal prettig. Ah nu WEER. Zit weer op 13 Obsidian....)

Save staat bovenaan de post.

[ Voor 7% gewijzigd door DeadKennedy op 01-03-2010 21:53 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
D'oh! M-maar... mijn mooie verhaal nu? :'(

Ik zie wel een link verschijnen naar de save game...
Save game gevonden!

[ Voor 12% gewijzigd door VyperX op 01-03-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
VyperX schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:51:

Save game gevonden!
Lees iig de PS'jes :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linkje naar de wiki in de TS is stuk. neem aan dat dit de juiste wiki is:
http://df.magmawiki.com/index.php/Main_Page
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Je hebt gelijk, maar ik kan de startpost niet editen.

Wat is de bedoeling eigenlijk van je apparaat? Voor zover ik zie pompt het magma omhoog om het vervolgens rechtstreeks terug de vulkaan in te gooien. Ook vraag ik me af of het gouden gedeelte blijft staan als er magma doorheen gaat lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door hayate666 op 01-03-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
hayate666 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:21:
Je hebt gelijk, maar ik kan de startpost niet editen.

Wat is de bedoeling eigenlijk van je apparaat? Voor zover ik zie pompt het magma omhoog om het vervolgens rechtstreeks terug de vulkaan in te gooien. Ook vraag ik me af of het gouden gedeelte blijft staan als er magma doorheen gaat lopen.
Functie? DeadKennedy vindt het mooi :)
Alles houdt het prima, enkel als het een aantal maanden op volle toeren loopt, komt het mini-buiten-farmpje onder lava te staan.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
VyperX schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:51:

Save game gevonden!
Countess heeft genoeg kinderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Nee, nee, nee.... Hier zullen grovere maatregelen moeten worden getroffen. Het is nu wel duidelijk dat ik vervloekt ben... En er is maar 1 manier om die vervloeking op te heffen: BLOOD FOR THE BLOOD GOD!
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Ik stel me er zoiets bij voor >:)

Ik vraag me trouwens nu wel af hoe al die skeletal eagles steeds het fort binnenkomen. Tijdens mijn beurt is er niet eens eentje in de buurt van het fort geweest. Zijn we misschien een luik ergens op vergeten te zetten ofzo?

[ Voor 55% gewijzigd door hayate666 op 02-03-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 22:12
Hayate, ik heb je toegevoegd als medeauteur van de startpost, aangezien jij een van de actiefste bent hier ;) Ik heb niet echt veel tijd/zin om de startpost te onderhouden helaas ;)

Het is sowieso al tijd voor een nieuw deel, of misschien is het handig om even te wachten tot de nieuwe versie uitkomt, dat zal ergens dit kwartaal zijn als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Ik heb eigenlijk weinig te melden, maar doe het toch maar.
Dankzij jullie fort ben ik weer helemaal into DF.

het was en is een geweldig spel. Reeds gespeeld sinds het nog 2d was :D

ben dan ook zeer benieuwd naar de volgende versie. Ook bedankt voor het gebruik van stonesence in de screenshots. Ik wist niet eens dat het er was.

Geweldig om mijn dwergjes in 3d te kunnen zien ploeteren (jammer dat het afslachten niet zo visueel is maar daar zal ongetwijfeld iets op worden gevonden.)

Iig bedankt (niet namens mijn vriendin trouwens) voor de herintroductie in DF :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Dat soort berichtjes zijn ook leuk. Volg je het verhaal ook actief? Op en aanmerkingen zijn wat mij betreft altijd welkom ;)
Samopsa schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:29:
Hayate, ik heb je toegevoegd als medeauteur van de startpost, aangezien jij een van de actiefste bent hier ;) Ik heb niet echt veel tijd/zin om de startpost te onderhouden helaas ;)

Het is sowieso al tijd voor een nieuw deel, of misschien is het handig om even te wachten tot de nieuwe versie uitkomt, dat zal ergens dit kwartaal zijn als het goed is ;)
Hey dat is wel fijn! Ik had er nog niet eerder aan gedacht dat het tegenwoordig mogelijk is. Ik zet het beurtenoverzicht daar wel in dan. Ook zal ik wat linkjes naar hulpprogramma's updaten.

[ Voor 11% gewijzigd door hayate666 op 02-03-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ben nog aan het bij lezen. Voornamelijk de laatste paar gelezen. Qua lolligheid deed het me heel erg denken aan Boatsmurder.

*zucht* toen olifanten nog levensgevaarlijke dwerg moordenaars waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ja, Boatmurdered is nog steeds het grote voorbeeld voor dit soort door-geef games... Er gebeurde heel veel, en het werd ook goed geschreven... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:45:
Ja, Boatmurdered is nog steeds het grote voorbeeld voor dit soort door-geef games... Er gebeurde heel veel, en het werd ook goed geschreven... :D
boatmurdered is wat mij aan het spelen heeft gekregen ik wacht nu echt op de uitbereiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
VyperX schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:45:
Ik denk dat ik begonnen ben nadat ik een roguelike op mijn smartphone had. Dat was wel grappig maar ik wilde meer. En dat vond ik in DF. Vrij snel daarna wat dingen over boatsmurder gevonden en die gaan lezen, en toen was ik toch wel redelijk hooked 8)7

Het is een pracht spel.

Het verhaal wat mij het meeste bij staat is het verhaal van mijn blinde kruisboog dwerg. Geen idee hoe hij blind geworden is. Ik vond hem toen hij meerdere malen tegen een muur aan rende en knock-out viel. Het fort werd aangevallen, maar volgens mij was de vijand buiten. En hij viel 3-4 keer in korte tijd. Wat bleek. Hij rende tegen een muur, want ik had een bochtje in een gang gemaakt worden. En blijkbaar ook heel hard.

Hij was altijd te laat en geen idee of hij ooit wat geraakt heeft. Uiteindelijk is hij verhongerd, op de storage plaats van het eten en drinken. Hij wilde eten pakken (maar ik denk) omdat hij blind was stootte hij zijn hoofd telkens (tegen een barrel denk ik zo) en viel bewusteloos. Een beetje niveau tantaluskwelling.

Maar als ik iemand over DF vertel, vertel ik altijd dat verhaal. en ik kan er nog steeds om lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Het mooiste verhaal wat ik alleen heb meegemaakt is een marksdwarf die er op stond om water uit de slotgracht te gaan drinken terwijl er een draak aan kwam lopen. Hij heeft in zijn eentje toen die draak kapotgeschoten, waarna hij water dronk uit de slotgracht en weer terug naar binnen liep.
Bornhald schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:01:
Ben nog aan het bij lezen. Voornamelijk de laatste paar gelezen. Qua lolligheid deed het me heel erg denken aan Boatsmurder.

*zucht* toen olifanten nog levensgevaarlijke dwerg moordenaars waren
Dat is wel een compliment hoor. In mijn ervaring wisselt het heel erg per jaar of er grappige dingen gebeuren, maar met wat creatief schrijfwerk kun je er altijd wel wat van maken.

[ Voor 23% gewijzigd door hayate666 op 03-03-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Dat is wel een compliment hoor. In mijn ervaring wisselt het heel erg per jaar of er grappige dingen gebeuren, maar met wat creatief schrijfwerk kun je er altijd wel wat van maken.
Het is ook zeker als compliment bedoeld. En je hebt niet in de hand wat er allemaal gebeurt, dus een leuk verhaal maken kan uitdagend zijn. Maar per saldo lukt dit redelijk goed.

Wat ik al zei het heeft me zo ver vermaakt dat ik zelf ook weer lekker aan de slag ben met mijn dwergjes :D En ook maar weer eens binnen mijn vriendenkring aan het propaganderen ben geslagen over hoe leuk DF wel niet is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Het is ook zeker als compliment bedoeld. En je hebt niet in de hand wat er allemaal gebeurt, dus een leuk verhaal maken kan uitdagend zijn. Maar per saldo lukt dit redelijk goed.

Wat ik al zei het heeft me zo ver vermaakt dat ik zelf ook weer lekker aan de slag ben met mijn dwergjes :D En ook maar weer eens binnen mijn vriendenkring aan het propaganderen ben geslagen over hoe leuk DF wel niet is. :D
misschien moet je maar een beurtje claimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Dat lijkt me ook zeker wel leuk :D
Dus indien mogelijk neem ik ook graag een beurtje voor mijn rekening :D

[edit] ik moet ook echt minder smilies gebruiken zie ik al

[ Voor 22% gewijzigd door Bornhald op 04-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:18:
Dat lijkt me ook zeker wel leuk :D
Dus indien mogelijk neem ik ook graag een beurtje voor mijn rekening :D

[edit] ik moet ook echt minder smilies gebruiken zie ik al
nee hoor dit is df hier mag alles toch d-;

Je kan nooit genoeg lachen met en om dit spel.
De meest humoristische gameervaringen komen bij mij toch uit dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Semmy heeft zelfs mij weten te overtuigen een beurt te gaan claimen.
Ook een (ex) lurker.

Heb al een tijdje niet gespeeld helaas. was net overnieuw begonnen om een megaprojectje te oefenen, maar het spel bleef maar crashen.
Aangezien de beurt na deze de mijne is toch maar weer even begonnen en de save van DK gebruikt. Maar wat een hel zeg, wat een teringzooi dit fort. alles staat overal en nergens terwijl ik bij mijn fortjes alles bij elkaar heb staan ingedeeld per Z-level. Een level voor respectievelijk alle begraafplaatsen, industrie, magma industrie, opslag, enz. En maar 1 uitgang naar buiten, alleen voor hout te kappen en de caravaantoegan.
Noe moet ik elke keer weer zoeken waar die irritante mountain goat staat, en die skeletal eagle de haulers lastig valt, waar workshop X is, waar wat opgeslagen is en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Bornhald schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Ik schrijf je na Zentex op in de startpost. Leuk dat je ook een beurt pakt!
Het proberen te ordenen van een fort dat door meerdere spelers gedraaid wordt is al een megaproject op zich. De chaos hoort er wel een beetje bij. Mijn eigen forten zien er ook veel georganiseerder uit ;)

Wat wel leuk is dat je het in mijn laatste beurt aan de totaalplaatjes van het fort goed kan zien dat er meerderen aan gewerkt hebben. De steensoorten die gebruikt zijn zijn verschillend en Semmy's toren is duidelijk herkenbaar doordat hij heel anders gebouwd is dan de andere torens.

[ Voor 13% gewijzigd door hayate666 op 04-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik heb de juiste sigils gevonden! Ik zal herrijzen!!

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/s5lf5x.jpg

Een cookie voor degene die weet wat er staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
lemks
leyks
leyms

iets in die trend. kan het niet goed vertalen met de runes die op wikipedia staan, noch met die in de hobbit staan of uit de ultima serie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
TWBMS :Y)

Begint het al een beetje te komen met jouw beurt VyperX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Haha, goede gok, Hayate.... Of kan je aangeven welk alfabet ik heb gebruikt? :)

Ik heb verder nog niks met de beurt gedaan, behalve dingen bedenken die ik wil gaan doen (en hoe ik dat qua role-playing motiveer). Dit weekend staat voor mij helemaal in het teken van DF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Hey ik heb een koekje verdiend :D Ik heb geen idee welk alfabet het is, maar ik vind het er gewoon op lijken. Ook is TWBMS tot nu toe de personificatie van alle duistere machten van ons fort geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 12:12
Ik ben er ook maar es mee begonnen :)

Fort loopt redelijk, alleen heb ik 5 recruits aangesteld in het leger, maar ze trainen niet :( Hoe stel ik dat in?

Ook kwamen er elfjes langs, maar ze wouden niet traden. Hebben al mijn arme dwergen voor niets al mijn mooie mugs en toys omhoog gesleept :X

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
Soldaten trainen alleen als ze niet on duty (check bij "m" en dan "v" op het betreffende squad) zijn en als ze barakken hebben waarin ze kunnen vechten. Dan gaan ze automatisch met elkaar op de vuist. Voor boogschutters moet je eerst een archery range maken.

[ Voor 11% gewijzigd door hayate666 op 06-03-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Laat die beurt van mij maar zitten.

Heb de save ongeveer een uurtje gespeeld. Een 1/2 uur daarvan was ik kwijt aan het zoeken naar die skeletal eagle. 4 aanvallen dusver. De ene is niet dood of de andere komt al.
Niet dat dat zo erg is. Maar het fort is zo lek als een mandje en die beesten kunnen werkelijk overal in en rond het fort zijn.
Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste