Het ATi HD4XXX Serie Ervaringen Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 51.492 views

Onderwerpen

Alle 102 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:08
Ik vind het zo raar dat er nog zo weinig bekend is over de HD 4750. De 4770 is al een aantal dagen verkrijgbaar, maar de 4750 hoor je weinig over..

Het lijkt mij juist wel een interessante kaart omdat de 4770 rond de 80 euro ligt, dus hopelijk zal die rond de 60 euro ergens gaan kosten. En ik hoop eigenlijk op een passief gekoeld exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
spokje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:21:
.....

Het lijkt mij juist wel een interessante kaart omdat de 4770 rond de 80 euro ligt, dus hopelijk zal die rond de 60 euro ergens gaan kosten. En ik hoop eigenlijk op een passief gekoeld exemplaar.
Inderdaad. Alleen ik denk wel dat passief gekoeld wel 2 sloten in beslag neemt.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Is er iemand die Stormrise op Windows 7 heeft kunnen installeren? Ik krijg een foutmelding dat minimaal Vista Sp1 nodig is of een later OS.

Ik draai op build 7000, ik ga dit weekend 7100 testen. (Compatibilitymodes helpen niet iig)

Sorry, verkeerde topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 264799 op 08-05-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Topicstarter
spokje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:21:
Ik vind het zo raar dat er nog zo weinig bekend is over de HD 4750. De 4770 is al een aantal dagen verkrijgbaar, maar de 4750 hoor je weinig over..

Ik snap niet wat je er zo interessant aan vind. Zeker als ze er DDR3 op gaan zetten, is dat ding zo gebottlenekt als maar kan. Je zal over een tijdje ook wel passief gekoelde 4770's zien voor iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 16:27
Even een vraagje:

Wanneer 2 standaard geoverclocked HD4890's op 1GHz in crossfire worden gezet blijft dan de hoge gpu clock? Aangezien het moeilijker schijnt te zijn de kaarten over te clocken in crossfire, het hoogste tot nu toe in crossfire wat ik heb gezien is namelijk 975MHz.

zoniet hoef ik namelijk geen extra geld neer te leggen voor een duurdere OC versie :p

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:17

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 134818 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:48:
[...]

Ik snap niet wat je er zo interessant aan vind. Zeker als ze er DDR3 op gaan zetten, is dat ding zo gebottlenekt als maar kan. Je zal over een tijdje ook wel passief gekoelde 4770's zien voor iets meer.
Misschien voor een HTPC oid... Je weet niet welk doel hij voor het kaartje in gedachten heeft. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RappieRappie schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Misschien voor een HTPC oid... Je weet niet welk doel hij voor het kaartje in gedachten heeft. :)
Voor een HTPC kan je een veel goedkopere HD4550 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284615

Ik heb sinds een maandje of twee een sapphire 4870x2 2gb. :*) Omdat ik mijn pc wat stiller wilde maken en ook weer eens een nieuwe case wilde bouwen besloot ik voor een goed wc setje te gaan. Op de kaart zit nu een ek 4870x2 accetal blok. Sinds het systeem op wc draaid heb ik al 4 kaarten weg moeten brengen vanwege artifacts en zelfs een keer mijn systeem niet meer opstarte vanwege een kapotte kaart.

Over het algemeen gaat het fout als ik 3dmark06 wil draaien. Halverwege knallen ineens de artifacts erin en is het game over. :( Nu heb ik al heel wat wc setjes gemonteerd en heb dit nog nooit meegemaakt. Heb zelfs het wc blok op de meettafel gehad en daar is niks mis mee. De temps zijn onder load nooit meer boven de 40 graden uitgekomen sinds het wc set erin zit.

Heb er nu een nieuwe kaart in zitten en heb er cod2 mee gespeeld en dat ging zonder problemen.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik moest vanwege een PC probleem upgraden naar een PCI-E bordje. Daar moest dan ook weer een andere videokaart bij, de Radeon 9800 Pro AGP ging na een actief leven stof happen.

Mijn range van videokaarten ligt altijd aan de onderkant van de markt. High-end is mij te duur (ben geen hardcore gamer), en de relatieve meerwaarde van een topkaart is het mij niet waard. Shoppen tussen de 100-150 euro dus.

Na het lezen van een aantal review kwam ik al snel op de 4770 uit. Als nieuwkomer zeer interessant qua prijs versus prestatie. Wat mij zeer opviel (ik ben al even een paar jaartjes uit het GPU geweld gebleven, en was niet meer op de hoogte van e.e.a.), is dat huidige GPU's enorm hoge resoluties aankunnen, ook in 3d. Ook in full HD 1920 x 1080 biedt de 4770 volgens de reviews nog redelijke prestaties. De ontwikkelingen zijn harder gegaan dan ik dacht.

Anyway, mijn monitor kan niet meer dan 1440x900, dus dan is er al behoorlijk wat marge. Voor €92 de bezitter van een HD4770. Voor zo'n goedkope kaart vind ik het onvoorstelbaar dat ik nu in ET: Quake Wars de resolutie op 1280x1024 kan zetten, AA op max en Ani ook. Dat is een ouder spel, maar wat krijg je veel kracht voor zo weinig geld.

De ventilator van de GPU hoor ik niets van. Al met al erg tevreden, al heb ik moderne games nog niet uitgeprobeerd (het is maar een Athlon 64 3400+ met 1,5Gb geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Anoniem: 284615 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:49:
Ik heb sinds een maandje of twee een sapphire 4870x2 2gb. :*) Omdat ik mijn pc wat stiller wilde maken en ook weer eens een nieuwe case wilde bouwen besloot ik voor een goed wc setje te gaan. Op de kaart zit nu een ek 4870x2 accetal blok. Sinds het systeem op wc draaid heb ik al 4 kaarten weg moeten brengen vanwege artifacts en zelfs een keer mijn systeem niet meer opstarte vanwege een kapotte kaart.

Over het algemeen gaat het fout als ik 3dmark06 wil draaien. Halverwege knallen ineens de artifacts erin en is het game over. :( Nu heb ik al heel wat wc setjes gemonteerd en heb dit nog nooit meegemaakt. Heb zelfs het wc blok op de meettafel gehad en daar is niks mis mee. De temps zijn onder load nooit meer boven de 40 graden uitgekomen sinds het wc set erin zit.

Heb er nu een nieuwe kaart in zitten en heb er cod2 mee gespeeld en dat ging zonder problemen.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Kan het misschien zijn dat de VRM's of het geheugen nu geen koeling meer krijgen. Het zou niet de eerste keer zijn dat de stockkoeling die dingen wel koelt en dan wordt vervangen door een andere koeling die de GPU veel betr koelt, maar VRM's of geheugen niet koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284615

Die worden allebij goed gekoeld. Het geheugen op de achterkant van de kaart word ook gekoeld door twee alluminium platen die aan het blok geschroefd zitten. Daar dacht ik in eerste instantie zelf ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Laatst online: 07-03 16:27
stale schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:02:
Even een vraagje:

Wanneer 2 standaard geoverclocked HD4890's op 1GHz in crossfire worden gezet blijft dan de hoge gpu clock? Aangezien het moeilijker schijnt te zijn de kaarten over te clocken in crossfire, het hoogste tot nu toe in crossfire wat ik heb gezien is namelijk 975MHz.

zoniet hoef ik namelijk geen extra geld neer te leggen voor een duurdere OC versie :p
Niemand hier een antwoord op?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:15
stale schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:12:
[...]

Niemand hier een antwoord op?
Mits je een goede koeling hebt en de kaarten niet te warm worden (de warmte kan uit te kast) zie ik er geen probleem mee.

De oc versie garandeerd gewoon die snelheid, neem aan dat ze dat ook wel hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

Beste mensen met een hd4890. Ik heb een vraag: Hoeveel lawaai maakt de hd4890 nou precies? Ik heb nu een hd4770 in mijn pc zitten maar ik kan games als gta 4 niet volledig draaien. Ik game op 1280 x 1024. Heeft voor mij nu zin om een hd4890 te gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28
GTA 4 is een uitzonderlijk spel. Deze is niet zo goed getweaked waardoor het op menig systeem niet soepel loopt. Daarbij schijnt het ook nog te zijn dat het op een Nvidia beter draait. Ik heb zelf een HD4890. Als de fanspeed op Auto staat maakt hij echt niet zoveel lawaai. Het kan zijn dat als je in een game zit hij even de fanspeed opvoerd en dan weer in daalt. Zolang je goede airflow in je kast hebt is er niks aan de hand.

Zelf speel ik GTA 4 op 1680x1050 met alles op zijn hoogste prima. Geen 60fps flat en dat is wel erg raar. Hij schokt af en toe, maar dat kan komen omdat patch 1.3 bij mij niet werkt, en patch 1.3 weer veel performance gaf.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Anoniem: 286793 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:09:
Beste mensen met een hd4890. Ik heb een vraag: Hoeveel lawaai maakt de hd4890 nou precies? Ik heb nu een hd4770 in mijn pc zitten maar ik kan games als gta 4 niet volledig draaien. Ik game op 1280 x 1024. Heeft voor mij nu zin om een hd4890 te gaan halen?
ik neem aan dat het is zoals met alle stock koelers. standaard hoor je ze een klein beetje maar als de temperatuur oploopt door dat je gaat gamen en de koeler rond de 50% van de maximale snelheid gaat zitten dan ga je hem horen (hoewel ik de stock koelers van XFX op mijn oude nvidia altijd wel super stil vond).tenzij het geluid van de game hard genoeg hebt op met een headset speelt 8)
alleen bij duurdere en standaard overklokte versie heb je hier minder last van omdat de koelers standaard al een tandje harder draaien waardoor de eisen aan de koeler gewoon wat hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
zijn er trouwens al custom koelers voor de 4870X2 op de markt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 284615 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 15:17:
Die worden allebij goed gekoeld. Het geheugen op de achterkant van de kaart word ook gekoeld door twee alluminium platen die aan het blok geschroefd zitten. Daar dacht ik in eerste instantie zelf ook aan.
Ik zou een grote ventilator op je pc-kast zetten. Kijken wat er dan gebeurt. Het kan niet aan 4 verschillende kaarten liggen, wel aan jou koelmethoden, omdat die constant blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:47
Mili schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:39:
zijn er trouwens al custom koelers voor de 4870X2 op de markt???
Jazeker
http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=244

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
die staat bij azerty op pre-order al een maandje :D

edit : Accelero XTREME 4870X2 Launch is Delayed
zou eerst in maart komen en nu half mei. dus zal een dezer dagen wel leverbaar worden dan.

edit 2 : http://www.quietpc.com/ie...rade/ac-acc-xtreme-4870x2
nou neem ik reviews vaak met een flinke korel zout maar dit ziet er niet slecht uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Mili op 17-05-2009 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Kleine oproep:

HAWX geeft problemen met ATI-videokaarten, zodra AF wordt geforceerd met behulp van ATI CCC. Framerates halveren bijna. Heb dit gemerkt met de HD 4770 en de HD 4890. Kan iemand dit bevestigen? Nvidia schijnt hier geen last van te hebben. En met behulp van screenshots is er een duidelijk verschil te zien.

Overigens maakt het OS volgens mij ook niet uit, Vista of Win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:04

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je nog een exemplaar van HAWX hebt liggen, wil ik het best testen op mijn 4890 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Je kunt een demo downloaden: http://hawxgame.uk.ubi.com/article.php?news_id=9239

Als je het wilt testen zou dat fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Was te proberen... ;)

anyway, zal vanavond eens stoeien. Ik laat wel even weten hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:16
Ik heb hawx getest op 1680x1050 @ 4xAA, HIGH, DX 10.1 en vsync off. Wat mij opviel was wanneer er veel explosies zijn dat de fps behoorlijk inzakt wanneer de AF aanstaat. Ik heb het overigens met 2 HD4870 512MB in crossfire getest.

NO 16AF
ROUNDAVGMAX
1st57135
2nd57134

WITH 16AF
ROUNDAVGMAX
1st28123
2nd27123

EDIT:
Ik heb het zonet onder DX9 modus uitgeprobeerd en daar zakt de performance door AF minder weg. Het gemiddelde zonder AF is 115 vs 100 met AF. De max ligt echter dicht bij elkaar. Daar is het verschil te verwaarlozen.

[ Voor 14% gewijzigd door THE_FIREFOX op 17-05-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van AF lijkt bekent te zijn, want dat stond ook in de tweakers review van de HD 4770. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:01:
Dat van AF lijkt bekent te zijn, want dat stond ook in de tweakers review van de HD 4770. ;)
Waarom blijf je dit herhalen :P Ik heb die review geschreven, en ik blijf er tegen aan lopen, en wilde het graag bevestigt zien bij iemand anders. Nu zie je dat bij FireFox hetzelfde gebeurt. Tijd om contact op te nemen met ATI's driver team :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marc Rademaker op 17-05-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc Rademaker schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:13:
[...]

Waarom blijf je dit herhalen :P
Zodat hij weet dat het vaker voorkomt en dat het dus niet bij hem licht en dus geen nieuwe Windows install of erger hoeft te doen. :p
Ik heb die review geschreven, en ik blijf er tegen aan lopen, en wilde het graag bevestigt zien bij iemand anders.
Waarom blijf je dat herhalen? :p
Eerste keer had ik niet terug gekeken wie de review had geschreven, dus dacht dat jij dit probleem ook had. ;)
Nu zie je dat bij FireFox hetzelfde gebeurt. Tijd om contact op te nemen met ATI's driver team :)
Dacht dat je dat al lang had gedaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Heeft er iemand al ervaring met de HD 4770 van XFX met dualslot koeler? Wellicht dat dit al eens voorbij gekomen is in dit topic, heb het alleen nog niet kunnen vinden. Ik ben benieuwd in hoeverre deze beter koelt. Als het goed is voert hij de warmte naar buiten af maar hoe zou het zitten met de geluidsproductie? Ik wil in ieder geval een 4770 kopen maar twijfel wel een beetje over welke versie. De koeler die je op de meeste kaarten ziet of de dualslot koeler die XFX in het assortiment heeft. In feite de versie van het referentiedesign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 238040 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:07:
Heeft er iemand al ervaring met de HD 4770 van XFX met dualslot koeler? Wellicht dat dit al eens voorbij gekomen is in dit topic, heb het alleen nog niet kunnen vinden. Ik ben benieuwd in hoeverre deze beter koelt. Als het goed is voert hij de warmte naar buiten af maar hoe zou het zitten met de geluidsproductie? Ik wil in ieder geval een 4770 kopen maar twijfel wel een beetje over welke versie. De koeler die je op de meeste kaarten ziet of de dualslot koeler die XFX in het assortiment heeft. In feite de versie van het referentiedesign.
Verschil zit hem niet alleen in de koeler maar ook in het PCB, de Media Edition schijnt ook beter overklokbaar te zijn. :D
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/news/hd4770-retail-edition.jpg
Normale/Retail HD 4770.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/news/hd4770-media-edition.jpg
Dualslot/Media Edition HD 4770.

Nog wat info: http://en.expreview.com/2...on-vs-retail-edition.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:15
Zijn hier meer mensen met een slechte performance van de 9.4 drivers onder windows 7? Supreme Commander is bij mij echt niet vooruit te branden. Onder vista geen probleem, alles lekker snel.

specs 2x HD4870 crossfire

[ Voor 7% gewijzigd door Giem op 18-05-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer dan eens met Catalyst 9.5. :)
Zijn de officiele drivers, komen van de ATi site af, schijnen alleen niet echt makkelijk te vinden zijn. ;)
Staan als het goed is vanavond ook op de ATI.AMD.COM.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 18-05-2009 09:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drommel
  • Laatst online: 12-08-2023
Anoniem: 238040 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:07:
Deze kaart heb ik, de temps zijn vrij prima, idle rond de 42 graden, full load achter in de 50. Gister in een hete ruimte liep dit op tot 67.

Wel kan ik bevestigen wat er overal op internet staat; de drivers voor deze chip zijn zwaar onder de maat. Ik heb eigenlijk altijd prima ervaringen met ATI drivers gehad, maar helaas is dat deze keer niet zo. Ik heb af en toe een computer die vastslaat met verticale "lamellen" strepen over het scherm. Ook het overclocken dat deze kaart zo goed zou moeten kunnen is bij mijn exemplaar niet haalbaar. Iets boven stock slaat hij nog vaker vast dan gewoonlijk.

Edit: 2 onder xp, 1 onder vista
Ook 2 collega's met dezelfde kaart hebben problemen, waarvan 1 hem totaal niet aan de praat kreeg.
Ik wacht met smart op catalyst 9.5

[ Voor 3% gewijzigd door drommel op 18-05-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:11
Mili schreef op zondag 17 mei 2009 @ 01:25:
[...]

edit 2 : http://www.quietpc.com/ie...rade/ac-acc-xtreme-4870x2
nou neem ik reviews vaak met een flinke korel zout maar dit ziet er niet slecht uit.
Dat is geen echte review want die tabellen komen gewoon van de Accelero website vandaan. ;)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Marc Rademaker schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:54:
Je kunt een demo downloaden: http://hawxgame.uk.ubi.com/article.php?news_id=9239

Als je het wilt testen zou dat fijn zijn :)
FAIL

poging gedaan, maar na het creeren van een profile loopt de boel muurvast. Sry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hmz.

Ik heb net die 9.5 gedownload, niet die van de officiele site.
Nu zit er volgens mij een bug in.

namelijk bij Overdrive. Als ik de clock wil verhogen dan doet hij dat gewoon niet. Het lijkt erop dat heel die functie gewoon niet werkt. Hij gaat meteen weer terug naar de stock clocks. Ook de fan kun je niet aanpassen. Misschien dat het daarom wat langer duurt dat de nieuwste drivers komen ;)

Daarnaast zit er bij mij ook een Powerplay bug in. Hij schakelt niet naar 240Mhz..
Even deleten en dan maar weer 9.4 :)

Edit:
Ik heb zojuist Ati catalyst verwijderd via de Catalyst installer. toen heb ik 9.4 er weer opgezet en ik heb nog steeds dezelfde problemen. Best raar toch?

Edit 2:
Ik weet niet wat mijn systeem in 1x heeft. Maar mijn Catalyst is echt verneukt.
Ik heb net Driver Sweeper gedraaid om alles weg te halen. Ik gebruik rivatuner maar die heb ik uit staan. ( misschien moet ik die eens verwijderen..)

Ik blijf hetzelfde probleem houden. Als ik Overdrive activeer dan wil ik bijvoorbeeld mijn fan op 40% laten draaien(noem maar iets) ik druk dan op Apply en dan doet hij vervolgens niks, dan moet ik weer opnieuw gaan kiezen dat ik het handmatig wil doen. Hetzelfde als met de clocks. Ik kan ze niet omhoog zetten, Als ik op Apply druk dan springt ie weer netjes terug op 850 Mhz... Daarnaast zie ik ook dat ik bij GPU-Z hij de heletijd op 850 draait en niet netjes op 240 terugclocked..
Ik heb laatst de Bios aangepast maar dat was alleen maximum voltage. Voor de rest is er niks veranderd dus daar kan het niet aan liggen.

Edit 3:
Ik ga dit even verplaatsen naar het Ervaringen topic.

Ik word hier een beetje ziek van!!
Ik heb catalyst geremoved, daarna met driver sweeper alle losse bestanden verwijderd. Daarna in Veilige modus nog eens driver sweeper gedraaid en overige troep verwijderd. Ik denk, nou dan zal alles wel weg zijn!
Ik installeer netjes 9.4. Het is de Vista 64 driver... van internet.
Ik open weer CCC en unlock Overdrive. Ik en ik kan gewoon weer niks. Hij springt bij de fan gewoon weer terug op niet handmatig. Ik kan de clockfrequentie gewoon niet veranderen. Kan het balkje wel verschuiven maar hij blijft niet staan. Daarnaast wat ik nog het ergste vindt is dat hij niet in 2d Modus gaat. Bij GPU-Z zegt hij dat hij heletijd op 850 mhz draait. Eerst draaide hij op 240mhz in 2d...
Hier wordt ik dus niet goed van. Ik weiger Windows opnieuw te installeren. Ik heb net alles er opstaan en draait alles perfect...

Lekker zown 9.5 update, waarschijnlijk was het ook gebeurt bij de official release...
Zou het toch aan mijn nieuwe bios liggen? Ik heb alleen de maximale voltage verhoogt naar 1.35v tov 1.31v verder helemaal niets....

Ik heb rivatuner al verwijderd, misschien dat die wat problemen gaf maar het helpt allemaal niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:34

MartNL

Ik heb een hd4870x2. vista64

Ik heb ook de cat 9.5 geinstalleerd maar heb hier geen enkel probleem.
Mijn 2dmodus werkt gewoon wel op 500/500 maar dat heeft ie altijd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Hier werkt het gewoon dus niet.. Het overclocken werkt gewoon helemaal niet meer.
Hij blijft stag op 850/975. Als ik met rivatuner 950/1100 doe dan doet ie dat gewoon niet.
Ik heb zelfs net in de bios de 3d Clocks naar 950/1100 gedaan en dan doet ie het zelfs niet eens meer. Echt heel erg raar :(

Ik snap er niks meer van.... Ik haal echt ALLES van Catalyst weg van mijn PC. Echt gewoon alles. Volgens mij zelfs ook van het register... Ik zal vanmiddag even de Driver van de CD proberen. Misschien daar meer geluk mee. Daarna kan ik ook nog proberen om mijn Originele niet aangepaste Bios erin te planten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Het probleem is opgelost.

Ik heb mijn originele bios er weer ingedaan. Nu werkt alles weer naar behoren.
Ik hoef toch niet elke keer bij een driver update mijn officiele bios erin te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuhr89 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:01:
Het probleem is opgelost.

Ik heb mijn originele bios er weer ingedaan. Nu werkt alles weer naar behoren.
Ik hoef toch niet elke keer bij een driver update mijn officiele bios erin te doen?
Nou ik heb het ook al eens gehad vorig jaar met m'n HD 4850.
Had m'n eigen overklok bios er in geflasht alles werkte weken/maanden goed. Paar keer driver update gedaan en daarna wou geen 1 driver meer installeren. Ten einde raad windows paar keer opnieuw geinstalleerd: XP en Vista. Maar dat helpte ook niet, dus als laatste hoop orginele bios en kon weer alles. Dus wel vreemd dat een ander bios wat eerst goed werkte daarna helemaal niet meer werkte.
Maar ben dus niet de enige geweest die problemen had met z'n eigen bios... ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:01
Het staat ook al eerder vermeldt, maar niet wat het nou precies is of wat er aan te doen.
Maar één van mijn gpu's op de HD4870 X2 draait veel lager...

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/5306/naamloosr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
ja het is echt heel erg raar.
Ik gebruik de orignele bios en alles is perfect.
Ik verander de originele bios met alleen een Voltage verhoging zodat hij 950/1100 vet stabiel draait. En dan komt ie er gewoon niet meer goed in.
Ik snap er echt helemaal niks meer van :S
Ik krijg die aanpassing nu dus ook niet meer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gait schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:25:
Het staat ook al eerder vermeldt, maar niet wat het nou precies is of wat er aan te doen.
Maar één van mijn gpu's op de HD4870 X2 draait veel lager...

Zie hier:
[afbeelding]
offtopic:
Mijn icon op het plaatje O+

Dat is 2D in 3D gaan ze alle twee naar de goede snelheid. 1 van de 2 GPU's klokt dus niet goed terug, zit hem in de drivers heb je wel de nieuwste?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Laatst online: 21:01
Oké maar die met de hoogste snelheid is nog koeler ook... Of heeft dat te maken dat deze dichter bij de fan zit?
Uhm ik dacht dat ik de nieuwste drivers had, maar ik zie nu dat ik 9.3 heb en dat er al 9.4 is. Is deze kort na 9.3 gekomen ofzo? Ik ga heb nu even bijwerken.

En hoe verstandig is het om een andere koeler te plaatsen op mijn kaartje?
Ik vind hem wel wat warm worden, maar vooral veel lawaai maken...
Bijvoorbeeld deze http://www.azerty.nl/0-10...elero-xtreme-4870x2-.html .

Edit: Ik heb nu 9.4 erop staan. Maar het blijft wel hetzelfde :? wat kan het probleem zijn? Of is het Uberhaubt een probleem?

[ Voor 11% gewijzigd door Gait op 19-05-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
hmmz

Dit is echt heel erg raar geworden.

Dit is het:
Als ik de orignele Bios gebruik kan ik overdrive gewoon gebruiken en pakt hij ook de normale 2D snelheden.
Als ik dan mijn origienel Bios ga tweaken. Het enige dat ik doe is dan het maximum voltage bij 3D modus naar 1.35V verhogen. Dan sla ik deze Bios op. Ik flash hem naar mijn kaart. Laat hem opnieuw opstarten en dan doet overdrive het niet meer. Het enige dat ik doe is het voltage verhogen.. Wat is er zo anders aan dan dat ik het de eerste keer deed en hij het normaal deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00

^^0nMe

Got Babana's?

Giem schreef op maandag 18 mei 2009 @ 09:45:
Zijn hier meer mensen met een slechte performance van de 9.4 drivers onder windows 7? Supreme Commander is bij mij echt niet vooruit te branden. Onder vista geen probleem, alles lekker snel.

specs 2x HD4870 crossfire
Ik heb onder win7 zelfs problemen met 9.4 drivers en Counter-Strike 1.6 (inzakkende fps richting 40 en 1920x1080 res werkt niet) ! Natuurlijk is het wel een beta OS en beta drivers, maar volgens mij klopt er iets niet bij mij. In een review van ik dacht anandtech werd namelijk de performance van vidcards op pre RC1 win7 vergeleken met vista waarbij de verschillen nihil waren. Nu zijn we een RC en een paar driver versies verder, dus dat zou eigenlijk veel beter moeten zijn. Ik ga ook maar eens 9.5 installeren om te kijken of die 1920x1080 bug opgelost is.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Far cry 2 blijkt nog best een zware game te zijn. Ik kreeg het maar niet soepel zonder (hele kleine) slowdowns. Tijdje getweaked maar kwam er niet uit. 1 keer dx 10 uitgezet een paar settings op medium (niet eens die general performance dingen) en het loopt soepel. Far cry 2 lagt dus bij mij een beetje (in story modus met veel maps laden enzo) met dx 10. Ik weet niet of dit met een hd4850 ook zo is? IK heb hier een hd4770. En die doet het niet eens zo heel geweldig op 1280 x 1024. Zat nog te denken aan een hd4890 maar ik wacht wel tot rv870. Is er misschien iets anders aan de hand waardoor mijn pc bij dx 10 lagt? Ik heb hier een core I7 920 op stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300419

hey

heb gisteren de 9.5 driver geïnstalleerd omdat ik steeds de melding kreeg dat de ATI driver een fout genereerde binnen Vista.
ATI driver niet compatibel met Vista. Windows geeft als oplossing de laatste nieuwe driver te downloaden en windows te updaten. Dit alles is gedaan. Kom van 9.4 driver.

Toch bij het spelen van Empire total war gebeurt het dat ineens mijn beeld crashed en ik mijn pc opnieuw moet opstarten. Ligt het aan het spel of echt aan ATI en vista?

Ik heb Vista Ultimate 64bit en HD4870 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 300419 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:51:
hey

heb gisteren de 9.5 driver geïnstalleerd omdat ik steeds de melding kreeg dat de ATI driver een fout genereerde binnen Vista.
ATI driver niet compatibel met Vista. Windows geeft als oplossing de laatste nieuwe driver te downloaden en windows te updaten. Dit alles is gedaan. Kom van 9.4 driver.

Toch bij het spelen van Empire total war gebeurt het dat ineens mijn beeld crashed en ik mijn pc opnieuw moet opstarten. Ligt het aan het spel of echt aan ATI en vista?

Ik heb Vista Ultimate 64bit en HD4870 512MB.
Nou het kan aan Vista, andere software of drivers liggen en natuurlijk aan hardware: geheugen, videokaart, CPU, moederbord of iets anders. ;)
Aangezien mijn glazenbol nog steeds kapot is en ik volgens de glazenbollenmaker niet de enige ben met een kapotte glazenbol, kon die pas na Sint Juttemis gemaakt worden. :/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300419

Is dit een sarcastische vraag naar systeem specs :)
Ik ga zowieso mijn pc nog eens formateren één van de komende weken om te zien of dat verschil maakt.

Maar ja als het aan zoveel kan liggen :) , we'll see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Anoniem: 286793 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:56:
Far cry 2 blijkt nog best een zware game te zijn. Ik kreeg het maar niet soepel zonder (hele kleine) slowdowns. Tijdje getweaked maar kwam er niet uit. 1 keer dx 10 uitgezet een paar settings op medium (niet eens die general performance dingen) en het loopt soepel. Far cry 2 lagt dus bij mij een beetje (in story modus met veel maps laden enzo) met dx 10. Ik weet niet of dit met een hd4850 ook zo is? IK heb hier een hd4770. En die doet het niet eens zo heel geweldig op 1280 x 1024. Zat nog te denken aan een hd4890 maar ik wacht wel tot rv870. Is er misschien iets anders aan de hand waardoor mijn pc bij dx 10 lagt? Ik heb hier een core I7 920 op stock.
Dat is een ATI driver probleem waarschijnlijk, ik had het ook met mijn HD4870 en vele anderen. Kleine haperingen die alleen optreden in DX10. Erg vervelend en blijkbaar nog steeds niet opgelost. Ik heb alweer een paar maand een GTX280 en dat werkt wel vloeiend in DX10.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Mijn problemen zijn weer voorbij:D

Ik heb de bios weer op 1.35 kunnen krijgen en hij gaat mooi met idle terug naar 240Mhz.
Ik heb nu geclocked op 975/1150 en daar haal ik mooie winst mee.. Ik heb 9.5 er nu op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

@ritsaart; Als je geometry op medium zet heb je iig een stuk meer fps dan op high. De rest valt wel mee met mijn 4850x2 2GB. (heb ook 4850 512m CF gehad presteerd niet veel minder)
Verder kan je de fps limiteren dat helpt soms. (happerend 60 fps was bij minder vloeiend dan strak 40 fps door limit) Ik weet het commando alleen niet meer uit mun hoofd.

Het verschil is trouwens erg klein, het enige verschil dat ik in screenshots (eigen) heb kunnen vinden is dat de schaduwen to veel verder scherp zijn, maar dat is de performancedrop dus niet waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk het alleen aan het wateroppervlak. Dat is erg mooi bij dx10. Dx10 kan wel aan maar helaas moet dan ook alle settings op high staan. En dat trekt de kaart kennelijk dus niet. Een paar van die settings zorgen voor framedrops. Waaronder Shadows, ambient en misschien ook geometry. Die moeten bij mij op medium. De rest kan wel op high. En ook 2x aa heb ik aan en het is weg. Alleen toch jammer dat dx10 niet gewoon aan kan zonder die settings op high. Het is een prachtig spel maar helaas moet dx 10 gewoon uit. Er is nog iets geks en dat is dat ik geen framedrops kan meten met fraps. Ja van 60 naar 55 als dat zo erg is.

Heel erg bedankt iedereen. Ik zou op zich wel dat fps limiet willen proberen maar het loopt nu soepel dus het is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
"Open console (~)
type (gfx_maxfps 30)"

Ik moet zeggen dat dat wel uitstekend werkte toen, een constante 30 fps voelde echt zo vloeiend aan als 60 fps en alles kon daarmee prima op ultra high DX10.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, ik heb het even geprobeerd. 40fps gezet en alles op high en een paar op very high + 2 x aa en alles loopt soepel! Bedankt iedereen. Alleen er is 1 probleem. Moet ik dit nu elke keer typen als ik de game opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
ja

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn 4770 in windows 7. Het probleem is dat ik hem niet boven de 830/850 krijg. (de limiet van CCC) Ik heb echter het het CCC er al af gegooid. De driver voor de 4770 los geinstalleerd en ik probeer te overclocken met het programma powerstrip. Zou het kunnen dat de limiet in de driver ingebouwd zit, omdat het nog een WHQL driver is? Of is er iets anders dat ik kan proberen?

Alvast bedankt voor eventuele hulp die jullie mij kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
-Reca- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:09:
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn 4770 in windows 7. Het probleem is dat ik hem niet boven de 830/850 krijg. (de limiet van CCC) Ik heb echter het het CCC er al af gegooid. De driver voor de 4770 los geinstalleerd en ik probeer te overclocken met het programma powerstrip. Zou het kunnen dat de limiet in de driver ingebouwd zit, omdat het nog een WHQL driver is? Of is er iets anders dat ik kan proberen?

Alvast bedankt voor eventuele hulp die jullie mij kunnen bieden.
Heb je de overdrive wel uitgezet? Gebeurt vaak dat het blijft storen als het niet uitgezet is. Heb je de laatste beta van ATI Tray Tools geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
THE_FIREFOX schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:32:
[...]

Heb je de overdrive wel uitgezet? Gebeurt vaak dat het blijft storen als het niet uitgezet is. Heb je de laatste beta van ATI Tray Tools geprobeerd?
Het zou kunnen dat ik overdrive niet uitgezet heb. Dat ga ik nu checken. Ati Tray tools heb ik geprobeerd, maar daar kwam ik nog niet verder mee. Ik had het idee dat windows 7 ATT en de 4770 nog niet goed samen gingen. Of is er iemand die deze combinatie al wel draaiend heeft?

Edit: Ik heb CCC weer geinstalleerd en het vinkje bij Enable ATI overdrive weggehaald. Ik kom echter nog steeds niet hoger dan 830/850 met mijn clocks.

[ Voor 12% gewijzigd door -Reca- op 21-05-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Laatst online: 08-06 23:25
-Reca- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:37:
[...]
Edit: Ik heb CCC weer geinstalleerd en het vinkje bij Enable ATI overdrive weggehaald. Ik kom echter nog steeds niet hoger dan 830/850 met mijn clocks.
Volgens mij zit je maximale clock in je bios ingebakken en moet je die dus veranderen (op eigen risico). Althans dat is wat ik me herinner van de RBE bios editor.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frunz schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:02:
[...]

Volgens mij zit je maximale clock in je bios ingebakken en moet je die dus veranderen (op eigen risico). Althans dat is wat ik me herinner van de RBE bios editor.
Wat ik me kan herinderen was dat de 'schuifjes' gewoon niet verder gaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
-The_Mask- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:12:
[...]

maar volgens mij wordt de range van de schuifjes bepaald door waarden in je bios, die je dus met RBE kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
-The_Mask- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:12:
[...]

Dus met dit programma kom ik gewoon niet hoger? Ik overclock met powerstrip hè, niet met CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
-Reca- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Dus met dit programma kom ik gewoon niet hoger? Ik overclock met powerstrip hè, niet met CCC.
Ik denk inderdaad dat je niet hoger gaat komen (welk programma je ook gebruikt) zonder je bios aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
Frunz schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:16:
[...]

maar volgens mij wordt de range van de schuifjes bepaald door waarden in je bios, die je dus met RBE kan aanpassen
Weet je of er ergens op dit forum een uitleg is over RBE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
Bedankt, ik ga ermee aan de gang. Als er iets fout gaat met de bios flash is het nog wel mogelijk om de oude bios er weer op te zetten toch? Of is het ook mogelijk dat ik mijn hele kaart verpest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Reca- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:14:
[...]

Bedankt, ik ga ermee aan de gang. Als er iets fout gaat met de bios flash is het nog wel mogelijk om de oude bios er weer op te zetten toch? Of is het ook mogelijk dat ik mijn hele kaart verpest?
Je kan idd je kaart ermee slopen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Je kan ook de overclock limit verhogen binnen ATT als je slider tegen de max zit. Je kan bij general options de limit verhogen of uitschakkelen. Ik heb hem met 100% verhoogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Reca-
THE_FIREFOX schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:31:
Je kan ook de overclock limit verhogen binnen ATT als je slider tegen de max zit. Je kan bij general options de limit verhogen of uitschakkelen. Ik heb hem met 100% verhoogd
Ik ga toch eerst nog even ATT proberen. Ik had alleen het idee dat mijn 4770 nog niet supported is. ATT staat er op, maar hij doet niks qua overclocken. Ik wacht nog wel even af totdat de drivers en ATT wat verder zijn qua 4770 compatibiliteit. Of is er iemand met windows 7 RC1 + 4770 die ATT wel werkend heeft? Dan hoor ik het graag. Bedankt in ieder geval voor de reacties.

[ Voor 26% gewijzigd door -Reca- op 21-05-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 20:48
kan iemand hier bevestigen dat de xfx 4770 met dual slot koeler ook een volledig power circuit heeft en of er ook andere 4770 zijn met dual slot koeler en met een volledig power circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Ali_van_G schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:56:
kan iemand hier bevestigen dat de xfx 4770 met dual slot koeler ook een volledig power circuit heeft en of er ook andere 4770 zijn met dual slot koeler en met een volledig power circuit
Voor zover ik weet is XFX voorlopig de enige met een dual slot koeler. Ik weet niet of je de volgende review al had gezien? Wellicht dat je hier iets uit op kunt maken mbt je vraag. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met volledig power circuit. Er zijn veel foto's bij deze review.

http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1897_1.html

Ik ga vrijwel zeker deze kaart kopen. Ik weet niet of er nog andere merken komen met andere uitvoeringen maar deze XFX lijkt mij een prima degelijk kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drommel
Anoniem: 238040 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:25:
[...]

Voor zover ik weet is XFX voorlopig de enige met een dual slot koeler. Ik weet niet of je de volgende review al had gezien? Wellicht dat je hier iets uit op kunt maken mbt je vraag. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met volledig power circuit. Er zijn veel foto's bij deze review.

http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1897_1.html

Ik ga vrijwel zeker deze kaart kopen. Ik weet niet of er nog andere merken komen met andere uitvoeringen maar deze XFX lijkt mij een prima degelijk kaartje.
Dat is de eerste afbeelding bij een review met de koeler die mijn xfx ook heeft, de anderen hebben allemaal die lelijke spoiler.

Heb inmiddels m'n 2e exemplaar, de 1e klokte namelijk niet zo mooi, dus maar even omgeruild.
De core max ligt bij mij rond de 860, het geheugen 970. Heb beide nu 15 mhz lager staan, en nu is hij zo stabiel als en huis. Jammer genoeg weet zelfd deze kaart geen raad met Rome total war in heftige strijdtonelen. Maar dat zal wel aan de game liggen...

Heb wel sinds het overclocken een pc die zichzelf opnieuw opstart als ik hem uitzet. :?
Ben benieuwd naar de clockresultaten van de rest hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

drommel schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:02:
Ben benieuwd naar de clockresultaten van de rest hier!
Ik zit op 800 core en 3550 mem. De core kan vast nog wat hoger, maar de mem ging bokken bij 3600 met Furmark aan. Daarom draai ik conservatief, samen met een 5% overclock op automatische mainboard settings van mijn PC.

Dan blijft het heel ;)
Ik doe het immers met standaard koelers e.d.

Het klokken van de Radeon doe ik overigens met Rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 09:04
Ik heb net mijn HD4670 Ultimate RMA gestuurd.

Wat een mooie kaart, helaas blijkt er een probleem te zijn met de HD4000 serie waar ik ook last van had. Tijdens het opstarten, na het laden van de videodriver, gaat het scherm op blank en moet je allerlei toeren uithalen om weer beeld te krijgen, en dat iedere keer als je opstart. Blijkbaar kan de HD4000 serie niet goed overweg met een hoop oudere monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 25-03 13:22
Ik heb net mijn nieuwe pc binnen met een 4890 1 gigabyte sapphire kaart. Nu installeer ik de catalyst drivers en zie ik tot mijn schrik op het openingsscherm radeon 4870 redefine the way you game staan. Zit er nu een 4870 kaart in ipv een 4890 terwijl ik wel de doos en documentatie heb van een 4890?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet precies waar je het ziet, maar kan het me niet voorstellen dat ze een verkeerde videokaart in de doos stoppen. ;)
Maar pak anders eens GPU-z erbij. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 25-03 13:22
De pc was al in elkaar gezet. Het lijkt mij ook sterk, maar goed je weet maar nooit.

Gpu z geeft aan: rv 790, release date 2 april 2009, gpu 850 mhz, memory 975 mhz. Aan de release datum zou ik zeggen een 4890.

[ Voor 43% gewijzigd door drernie op 25-05-2009 21:55 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik kom de hele tijd onder de 30 fps grens als ik bij FEAR ( deeltje 1) shadows enable. Kaart is een 4850 512 mb en speel op 1200x1920. Als ik shadows niet aan heb haal ik rocksolid 60 fps 80% van de tijd. Is dit normaal? Ik weet dat ik hem met zulke hoge reso's push maar ik heb even een tabel erbij gepakt en een 8800GTX presteerd veel beter terwijl in de 4850 op papier en in praktijk sneller zou moeten zijn. Heeft iemand hier een verklaring voor?

alle opties minimum en resolutie op 1280x1024 haal ik wel 60 fps met shadows enabled en soft shadows aan zelfs, maar waarom heeft dit zo'n impact op de kaart? Zijn alleen Ati kaarten hier niet tegen opgewassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

drernie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:50:
De pc was al in elkaar gezet. Het lijkt mij ook sterk, maar goed je weet maar nooit.

Gpu z geeft aan: rv 790, release date 2 april 2009, gpu 850 mhz, memory 975 mhz. Aan de release datum zou ik zeggen een 4890.
Aan RV 790 en 850/975 zou ik zeggen een HD 4890 :)
Dat is gewoon een reclameachtig iets, zal er wel bij iedereen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 287880 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:07:
Dat is gewoon een reclameachtig iets, zal er wel bij iedereen staan.
Daar dacht ik ook aan, is het niet gewoon reclame tijdens het instaleren van de drivers. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Die reclame heb ik ook. Tijdens de drivers installeren krijg je wel gewoon HD4890 reclame te zien. Maar als je CCC opstart dan krijg je te zien van: HD4870 All the way ofzo.. Naja, ga maar uit van GPU-Z ;) aangezien jij hetzelfde hebt als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als een videokaart een hdmi+dvi+VGA uitgang heeft, is het dan mogelijk om de HDMI en DVI-D tegelijk te gebruiken voor een dualscreen setup?

bijvoorbeeld deze pricewatch: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI

Bij onboard video is dit meestal niet het geval, er is dan slechts 1 digitaal kanaal, waardoor je moet kiezen of HDMI of DVI-D

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eastman schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:08:
Als een videokaart een hdmi+dvi+VGA uitgang heeft, is het dan mogelijk om de HDMI en DVI-D tegelijk te gebruiken voor een dualscreen setup?
Ja

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
drommel schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:02:
[...]

Jammer genoeg weet zelfd deze kaart geen raad met Rome total war in heftige strijdtonelen. Maar dat zal wel aan de game liggen...
Huh? is er niets anders in je pc een bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drommel
Defeater schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:36:
[...]

Huh? is er niets anders in je pc een bottleneck?
Kan ik me amper voorstellen, ik heb een c2d 4300 op 3 ghz, 4gb ram. En rome is volgens mij nog niet eens multithreaded, dus een quadcore zou ook geen baat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:24:
[...]

Verschil zit hem niet alleen in de koeler maar ook in het PCB, de Media Edition schijnt ook beter overklokbaar te zijn. :D
[afbeelding]
Normale/Retail HD 4770.

[afbeelding]
Dualslot/Media Edition HD 4770.

Nog wat info: http://en.expreview.com/2...on-vs-retail-edition.html
Beetje laat, maar als ik deze foto's zo bekijk, zijn er enkel wat extra onderdelen op het pcb gesoldeerd...

Misschien iets voor de tweaker om met de soldeerbout aan de slag te gaan?

Heb overigens zelfs een exemplaar van Sapphire, en moet zeggen dat ie goed bevalt. Wel wat gezeur gehad met de drivers, maar dat zal zich wel oplossen met nieuwere versies. ATI AutoTune loopt namelijk vast...
Over het algemeen is de performance overigens prima!

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 27-05-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeyMan schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:22:
[...]

Beetje laat, maar als ik deze foto's zo bekijk, zijn er enkel wat extra onderdelen op het pcb gesoldeerd...

Misschien iets voor de tweaker om met de soldeerbout aan de slag te gaan?
Dat is idd het verschil een paar onderdelen, alleen de kans dat je er zelfs bij kunt solderen en het nog werkend krijgt is (zo goed als) nul. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een voltmod lijkt me idd praktischer dan die onderdelen er op proberen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Iemand de Accelero XTREME 4870X2 al ergens gespot? Het is nu eind Mei tenslotte :) Ik zag alleen op een paar sites "Discontinued "staan.. Hoop dat dat niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:38
ik hoor eigenlijk vrij weinig over de HD4850 X2's maar ik zag net dat de 1G versie maar 166 euro is bij pixmania :D iemand ervaring met deze kaart? Ik zat namelijk aan een crossfire setup te denken maar mijn mobo is daar niet bepaald het beste bord voor aangezien mijn 2e pcie slot 4x is

[ Voor 32% gewijzigd door haakjesluiten op 29-05-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
Crazyanz schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 22:53:
ik hoor eigenlijk vrij weinig over de HD4850 X2's maar ik zag net dat de 1G versie maar 166 euro is bij pixmania :D iemand ervaring met deze kaart? Ik zat namelijk aan een crossfire setup te denken maar mijn mobo is daar niet bepaald het beste bord voor aangezien mijn 2e pcie slot 4x is
dan is een x2 je enige optie als je dual gpu wilt, want dat 2e pci-e slot kost je echt performance,

heb 3/4 jaar met 4850 in cf gedraaid, is echt een leuk setje, kon nu op een leuke manier aan 4890 cf komen, anders had ik ze nog niet weg gedaan

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
drommel schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:38:
[...]

Kan ik me amper voorstellen, ik heb een c2d 4300 op 3 ghz, 4gb ram. En rome is volgens mij nog niet eens multithreaded, dus een quadcore zou ook geen baat hebben.
Echt raar. bij mij doet hij zelfs empire total war op max zonder AA zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zullen het maar niet over PIXmania hebben. :p
Maar CrossFire met jouw mobo is een erg slecht idee, want volgens mij gaat het tweede PCIe slot ook nog via de Southbridge. Wat betreft de HD 4850 X2 volgens mij heeft die geen fan regeling (is iig luidruchtig), is natuurlijk niet erg voor een Tweaker, maar voor sommigen wel handig om rekening mee te houden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:32
Je hebt ook geen crossfire bordje nodig.... de 4850X2 heeft het onboard.

Maar mocht je er voor kiezen neem dan geen 1gb ..dat is 512mb per kaart... iets te weinig voor hoge resoluties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:38
lezen is ook een vak :P ik zat te denken aan 2 HD4850's maar mijn plank is daar niet echt geschikt voor vandaar een HD4850X2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Net Mijn Gainward 4850 met GDDR5 erin gezet wat ziet die koeler er SUPER uit, fan op 36% word nu 48 graden load.
Ik heb hem dinsdag binnen gehad na ongeveer 12 dgn. wachten, met 115,- euro is zijn geld dubbel en dwars waard.
Ik kan hem moeiteloos met ati -overdrive overklokken naar gpu-750MHz gddr5 mem- 950MHz.

Dit gaat een hoop lol geven.......

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
drernie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:19:
Ik heb net mijn nieuwe pc binnen met een 4890 1 gigabyte sapphire kaart. Nu installeer ik de catalyst drivers en zie ik tot mijn schrik op het openingsscherm radeon 4870 redefine the way you game staan. Zit er nu een 4870 kaart in ipv een 4890 terwijl ik wel de doos en documentatie heb van een 4890?
mijne zegt ook 4870, zal wel domme fout zijn
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je post, lees eerst de regels van dit topic!

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen over de HD4XXX kaarten. Basic vragen zoals 'welke moet ik kopen', 'is mijn voeding sterk genoeg' en 'werkt CF op een SLI moederbord' etc etc, zijn al heel vaak beantwoord. Gebruik dus de Search.

Veel antwoorden kan je vinden in de topic start of in de FAQ van het ATI Nieuwsdiscussie Topic. Staat je antwoord hier niet en brengt Google geen soelaas? Dan heb je vast een goeie vraag!