Momenteel heb ik nog een ATI 1900XT in mijn kast en Crysis (DX9) draait -niet fantastisch- .. maar het draait wel. Ik zit nu in het laatste level, Reckoning .. en moah, tót daar ging het nog wel .. maar nu houdt het op. Al die effecten, rook, regen, aliens .. just to much
Daarnaast zit er zo'n opgevoerde haarfohn op die ik meer dan zat ben. Ik wil een STILLE kaart.
Nu ben ik bang dat als ik een 4870 ga kopen, Crysis (DX10) wel draait, maar -niet fantastisch- .. wat schiet je er dan mee op eig!? Juist de 4890 gaat al een aardig stukje beter, met name de minimum framerate is een paar fps hoger.
Ik ben dus vooraleerst op zoek naar een stille kaart .. dus alle stock-koelers vallen af. Dus momenteel alle 4890 kaarten en 80% van de 4870 kaarten.
Ik ben vooral erg gecharmeerd van de Sapphire 4870 Vapor-X kaarten, met name vanwege hun stille koeling maar met name de 3 outputs, VGA, DVI én HDMI .. out of the box
Helaas gaat niet alle warmte naar buiten ... en is hij wel snel genoeg voor Crysis?
De ASUS, waar ik toch altijd al een groot liefhebber van ben geweest, heeft een sublieme Matrix lijn, erg gaaf om te zien
.. en stil, maar die 4870 heeft maar 512 MB aan boord, dus die valt af.
De 4870 DK-lijn is ook een verdraait mooie kaart, maar hierbij blijft juist alle hitte in de kast. Ook heeft hij de standaard 2x DVI met een useless S-Video aansluiting.
De Sapphire 4870 Toxic lijkt me ook een super kaart, heerlijk te overklokken, stil .. maar ook alleen 2x DVI en wederom de useless S-Video aansluiting.
Wanneer kappen ze nou eens met die troep!?

Ik wil DVI + DVI + HDMI ..kun je alle kanten mee op immers.
Ik zit echt met smart te wachten op een stille 4890 met 3 nuttige outputs (4 mag ook)
Zó .. dat lucht op
edit: de stock cooler op een 4890 is toch wel anders dan die op een 4870 btw ..
4870 met 2 heatpipes
4890 met 3 heatpipes en extra koperen-thingy voor de voltage regulators.
[
Voor 9% gewijzigd door
Alfa Novanta op 25-04-2009 21:57
]