Timlog schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:45:
Net een avondje Dhalsim geprobeert en dat beviel best. Niet iedereen kon het waarderen gezien een reactie die ik kreeg, maar ik kreeg dan ook weer een reactie van iemand die het juist leuk vond eens een Dhalsim tegen te komen. Ik heb zelf ook nog maar 1 keer tegen een Dhalsim gevochten, maar die kon er helemaal niets van. Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn tegen Dhalsims. Zijn ze lastig? Gaat het me goed af omdat niemand eigenlijk goed weet wat ze moeten doen tegen Dhalsim?
En misschien vrijwilligers om een keer een potje te sparren?

Dhalsim is voor Ryu/Ken/Akuma/Sagat erg lastig om tegen te spelen; hij is min of meer een counter character voor hun. Ik ben niet veel goede Sims tegengekomen, maar mijn ervaring is dat Sim niet zo goed is, als zeg, in Super SF2 Turbo of Alpha 3. Neemt niet weg dat hij niet kan winnen, maar ik denk dat het feit dat veel mensen weinig ervaring met hem hebben zeker in je voordeel spreekt.
Anyways, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik simpelweg niks er van bak in dit spel. Sinds ik in G2 ben gekomen (een week nadat de patch uitkwam), ben ik keihard aan het verliezen. Win/Loss is 5% gezakt naar 63% (ca. 600 matches). Zit nu op bijna 3000gp, heb iets van 3 G2 tournament wins en 5 finals, maar daarbij horen echt *veel* first and second round losses. Een typische G2 sessie gaat voor mij als volgt:
1. (Als ik een beetje opgewarmd ben in Training Mode) Begin is goed, meestal een paar SF of finals, waarin ik meestal van een goede speler verlies.
2. Na een paar toernooien verlies ik steeds nipt een paar partijen, tegen redelijke spelers. Denk aan minder dan 5% health in de derde ronde. Vaak kans gehad om te winnen in de tweede ronde. Er zitten ook een aantal chokes tussen.
3. Ik raak ongeduldig, probeer "snel" weer te winnen, en doe daardoor domme dingen tegen -- in mijn ogen -- spelers die ik kan hebben. Case-in-point: ik spring (zonder na te denken) in één ronde twee keer naar een Ryu, en loop tegen een jab DP => super, vervolgens jab DP => Ultra op. Ik geef in dit topic doodleuk een tip voor het spelen tegen Blanka, maar ik voer die dingen zelf niet eens uit. Crossups on Blanka, ik kan het niet laten. Ik GEEF gewoon heel veel weg.
4. Ik verlies mijn zelf-controle en begin helemaal dom te spelen tegen "mindere" spelers; tegen goede spelers word ik timide en kijk ik toe hoe ik afgeslacht word (turtlen is prima, maar passief spelen *niet*).
Met andere woorden, een sessie verloopt na tijd steeds slechter voor mij. Ik heb vandaag 3 uur --uit frustratie-- zitten spelen om toch een toernooi te winnen, maar feitelijk had ik alleen in het eerste uur kans, daarna was het helemaal niks.
Als ik van een goede speler verlies, en dat merk ik gauw genoeg, is dat niet leuk, maar kan ik me er volledig bij neerleggen. Als ik alleen maar werd afgemaakt in G2 werd, ja, dan viel er niks van te zeggen. Maar ik verlies heel vaak nipt. Derde ronde + <5% health heb ik vandaag zeker iets van 15x verloren. Alles winnen is niet reeel, maar 50% van dat soort partijtjes winnen zou mooi zijn. Moedeloos word ik er van. Ik ga er helemaal aan mezelf twijfelen (dat uit zich ook in matches). Zeker als iemand uit een ogenschijnlijk hopeloze situatie terug weet te komen tegen jou.
Ik wil hier niet te veel klagen; maar ik vroeg me af hoe jullie met "tough losses" omgaan. Hoe houden jullie je concentratie vast. Ik voel me een totale headcase. Een soort Marat Safin van tennis (maar dan minder getalenteerd uiteraard). Iedereen heeft het gevoel dat hij wel meer kan winnen, in mijn geval denk ik dit te kunnen bereiken door mijn hoofd er meer bij te houden. Dat lukt me echter maar telkens niet.