Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Net ook dat spel gehaald, twijfelde al een tijdje omdat ik vroeger op de PC regelmatig SF heb gespeeld. Nu ben ik tegenwoordig geen gamer meer (die PS3 staat vooral stof te happen ;)) maar PSIV is echt een vet spel. Lekker raggen, en flink snelle actie :)
Ik ben verder helemaal niet goed (speel nu arcade mode op easy) maar ach, is ook al leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Oguz286 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:04:
Zo heb net weer heel wat potjes gespeeld en bijna allemaal gewonnen. Eerst 2x een El Fuerte en daarna ALLEEN maar Ken. Ken is the new Ken dus ;) Ik had een paar dagen geleden iemand ingemaakt en toen connectte hij weer met me waarna hij gelijk weer disconnectte. Na 10 sec. connectte hij weer, maar weer gelijk een disconnect :D Vandaag connectte hij weer met mij en ja hoor...Oguz286 zal hij niet snel vergeten denk ik :+ GP = 17172012 oftewel G2-E rank :P
grats, zal ik je nog wel tegenkomen spoedig :). Was ook blij dat ik uit G3 weg was, want het aantal Ken spelers steeg plots wel HEEL snel toen de Sagat hype weer over was.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Boeboe schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:24:
[...]
grats, zal ik je nog wel tegenkomen spoedig :). Was ook blij dat ik uit G3 weg was, want het aantal Ken spelers steeg plots wel HEEL snel toen de Sagat hype weer over was.
There can be only one! Het zou een trieste dag zijn voor Sagat spelers wereldweid als ik hun moest vertegenwoordigen, maar het klinkt leuk. ;)
* Sagat zal is kijken of ie ook langzaam maar zeker uit g3 kan 'geraken'.

Ik weet niet wie het zei, maar ook ik kwam juist veel Chun li's tegen. Verder naast de shoto's een bison die me zwaar woopte, en een Abel die achteraf niet zo goed bleek (maar me de eerste ronde flink pijn deed en die dus ook won, maar de 2 daarna neer ging)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 11:54
MrVegeta schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:08:
[...]

Ik ben zeker geen pro speler maar dit lijkt me best leuk om te doen :). Als het niet ver reizen is denk ik er wel over na. Alleen ben ik de PS3 controller gewend dus hoe wil je dat gaan aanpakken? XBOX vs PS3?
Zeker in den haag want ik kan geen organisatie vinden buiten dhaag. xbox en ps3 spelen apart. Er wordt gespeeld in poules zodat je niet gelijk naar huis gaat na 1 verlies.

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ontzettend veel zin in SF4 voor de PC!
Vroeger veel SSF2T op de PC gedaan, gewoon met toetsenbord en dat ging prima. Deze keer staat er echter een X Arcade Dual te wachten :)

Vraag me af wat de system reqs zijn voor de PC versie, daar heb ik nog erg weinig over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook sinds een paar weken met sf4 begonnen en heb dit topic helemaal gemist :) De meeste moves lukken mij wel met de ps3 controller, alleen voor de hard trails moet je combo's waarbij je bijvoorbeeld lk, lk en lk ofwel lp moet doen. Deze lukken bijna nooit en online lukken deze helemaal niet. Ligt het aan mijn ritme gevoel of moet ik toch maar aan de stick? :P

(PSN = GeleWolk)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Let trouwens op voor een speler genaamd AoiXn. Ik weet niet goed hoe hij het doet (speciale hardware?) maar deze speler gebruikt overduidelijk macros om zijn moves uit te voeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo zeg, G2-E is heel andere koek, dat heb ik gemerkt :+ Wel meer diversiteit van characters en dat is goed want dan kan ik beter tegen andere typen spelers oefenen. Ben wel kijhard ingemaakt net zeg, maar ik ben ook moe, dus morgen even kijken hoe het dan gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Boeboe schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:19:
Let trouwens op voor een speler genaamd AoiXn. Ik weet niet goed hoe hij het doet (speciale hardware?) maar deze speler gebruikt overduidelijk macros om zijn moves uit te voeren.
Euh... hoe kan je dat nou zien? Misschien is ie gewoon goed. Dit klinkt meer van, "Ik kan niet winnen dus geef ik iets of iemand er maar de schuld van." als ik heel eerlijk mag zijn :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Net voor het eerst een Draw in champ mode :D
Tegen een super goede Rufus (9900+ GP). Beide een ronde gewonnen, ronde 3 op het eind zitten we vlak tegenover elkaar af te wachten wat de ander gaat doen, doe ik ex-headstomp waarop hij iets vaags deed waardoor we beiden K.O. waren :P
Bij een draw verlies je allebij volgens de champ mode :'(

Tip voor als je als Bison tegen Rufus gaat; veel poken met HK, dan kun je een heleboel van die irritante air moves counteren :)

Trouwens, met 10k GP zit je in G2-A niet in G1 zoals iemand anders hier zei. Werd net dik ingemaakt (hoewel het in round 3 wel erg close was) door een Seth met 10K+ GP in een G2 toernooi. :D

[ Voor 16% gewijzigd door firlian op 02-05-2009 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die met Dhalsim speelt?
Dat wordt mijn main, ben benieuwd hoe Dhalsim bevalt in SF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoeBoe, je speelde vals! :P Hoe verwacht je nou dat ik tegen Sakura-chan ( O+ ) kan vechten in haar alt. costume? *kwijl* Ik wilde echt de controller gewoon neerleggen, maar heb echt met al mijn macht toch de controller in m'n hand kunnen houden :+ Call me crazy, maar echt als ik van Sakura win dan vind ik het niet leuk :X

[ Voor 13% gewijzigd door Oguz286 op 02-05-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:29:
Iemand hier die met Dhalsim speelt?
Dat wordt mijn main, ben benieuwd hoe Dhalsim bevalt in SF4.
Je moet ontzettend geduldig zijn. De essentie van Dhalsim is dat je tegenstanders op afstand houdt met vuurballen, fierces en roundhouses. Je moet slim gebruik maken van zijn vuurballen en teleport om tegenstanders klem te zetten en te verrassen. Als je iemand bent die liever de aanval opzoekt, dan is Dhalsim niets voor jou.

http://www.youtube.com/re...ch_query=iyo+dhalsim&aq=f

Hier in ieder geval wat beeldmateriaal om je lekker te maken. :p
Trouwens, met 10k GP zit je in G2-A niet in G1 zoals iemand anders hier zei. Werd net dik ingemaakt (hoewel het in round 3 wel erg close was) door een Seth met 10K+ GP in een G2 toernooi. :D
Ach zo, dan ben ik verkeerd ingelicht. Maar Seth is bullshit, en ik begin het nu ook steeds meer eens te zijn met de mensen die zeggen dat Gouken stom is. Fuck Gouken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Pieter vind Aryawn zijn Chun Li niet zo leuk :P

Waren wel een paar leuke gevechten..Jammer dat ik zo snel weg moest :P

En sorry dat ik vooral met Ryu speelde , enigste char dat me echt ligt :D

Moves wat onder de knie , nu maar eens beginnen leren hoe je fatsoenlijke combo's kan maken..Want dat lukt echt nog totaal niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gg Sagat, jammer dat je Balrog beter is dan je Sagat :+ Ik vond vooral tegen Bison, Balrog en Blanka heel vervelend om tegen te spelen. Maar ik heb wel wat van de potjes net geleerd, dus dat is altijd leuk :D Maar in die ronde tegen Blanka had ik weer gezeik met de controller...random shoryukens ftl :+

Ik vergeet steeds m'n headset aan te sluiten, dat zou het leuker maken denk ik. Volgende keer niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@Oguz
Hehe met Bison dacht ik 2x dit kan ik nu echt niet meer verliezen omdat ik ver voorsta, wel dus :( :+ . Bij Sagat dacht ik wel eventjes te gaan winnen omdat hij mijn main is, WRONG. Hmmm deja vu anyone?
Headset is idd leuker, zelfs met de pc vind ik berichten typen nog altijd meer moeite dan ff wat zeggen.
Mijn Rog oefen ik nog steeds te weining. Ik ken zelfs niet eens als zijn moves. Maar zoals eerder gezegd, zijn power ligt mijn 'poke' stijl wel. Wat idd versterk word door Kuma's gebrek aan stamina.

@boe
Lol, i second Oguz zijn klacht, zo'n rood onderbroekie leid behoorlijk af.
Btw hoe sterk is Sakura's dragon punch?
Ik deeed met abel een ultra, maar ze sloeg me er vol uit. Was wel een ex versie.
Main je trouwens nog steeds met haar of is het toch Blanka geworden?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@Oguz
Weer even lekker gespeeld. Sorry trouwens dat ik weinig/niks terug stuur, heb een beetje een hekel aan berichtjes typen met gamepad... >_>

Ik weet dat je gezegt had dat je graag tegen Bison wou spelen, maar omdat ik met sommige andere characters veel meer moeite heb, heb ik toch gevarieerd gekozen om het een beetje spannend te houden. Wil niet lullig doen, maar als ik Bison kies dan is het bijna gegarandeerd dat ik win, vooral wanneer ik er echt op ga letten dat ik niets teveel weggeef.
Dus hoop dat je de afwisseling niet erg vond :+

Viel me trouwens weer op hoe slecht ik zelf ben met Akuma (of hoe goed jij bent :>), vorige keer was dat het enige potje dat ik verloor, toen ik zelf ook Akuma ging kiezen. Nu kon ik nog net winnen door een beetje flauw te gaan spelen.

Ojah, en met bison heb ik nog wat moeite om zijn cross-ups goed af te maken (timing), daardoor laat ik best nog wat dmg liggen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:46:
@Oguz
Hehe met Bison dacht ik 2x dit kan ik nu echt niet meer verliezen omdat ik ver voorsta, wel dus :( :+ . Bij Sagat dacht ik wel eventjes te gaan winnen omdat hij mijn main is, WRONG. Hmmm deja vu anyone?
Headset is idd leuker, zelfs met de pc vind ik berichten typen nog altijd meer moeite dan ff wat zeggen.
Mijn Rog oefen ik nog steeds te weining. Ik ken zelfs niet eens als zijn moves. Maar zoals eerder gezegd, zijn power ligt mijn 'poke' stijl wel. Wat idd versterk word door Kuma's gebrek aan stamina.
Ja tegen Balrog moet ik een betere tactiek vinden, want anders is het bijna zeker dat ik ga verliezen. Mijn oma heeft meer stamina dan Akuma :+
@boe
Kerel ze had haar alt. costume. ALT COSTUME! Het enige wat ik dan denk: "Red....Bloomers... :9~ " Dat ga je er toch niet serieus van uit dat ik dan nog wil vechten :+
firlian schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:48:
@Oguz
Weer even lekker gespeeld. Sorry trouwens dat ik weinig/niks terug stuur, heb een beetje een hekel aan berichtjes typen met gamepad... >_>
Ik hang m'n toetsenbord aan m'n xbox, dus dat schiet wel op :P
Ik weet dat je gezegt had dat je graag tegen Bison wou spelen, maar omdat ik met sommige andere characters veel meer moeite heb, heb ik toch gevarieerd gekozen om het een beetje spannend te houden. Wil niet lullig doen, maar als ik Bison kies dan is het bijna gegarandeerd dat ik win, vooral wanneer ik er echt op ga letten dat ik niets teveel weggeef.
Dus hoop dat je de afwisseling niet erg vond :+
Ik vond het juist prima! Tegen Bison kan ik echt bijna helemaal niks, zelfs een n00b kan me makkelijk aan. Dus wil ik veel oefenen tegen hem, maar met de anderen die je koos maakte je me nog keihard in...zelfs met Dan! Omg :+ Wat ik alleen niet snap is hoe je me ALTIJD kan grabben. Mij lukt dat echt nooit omdat ik dan altijd een klap op m'n bek krijg, maar zelfs al probeer ik je te jabben, dan nog smijt je me andere kant op. Wel weet ik dat mijn jumps vaak precies naast je komen en dan kan je blijkbaar altijd grabben. Jammer dat jij nooit precies naast me jumpt :+
Viel me trouwens weer op hoe slecht ik zelf ben met Akuma (of hoe goed jij bent :>) ), vorige keer was dat het enige potje dat ik verloor, toen ik zelf ook Akuma ging kiezen. Nu kon ik nog net winnen door een beetje flauw te gaan spelen.
Nou als jij dat slecht noemt hoef ik al niks meer te zeggen denk ik :+
Ojah, en met bison heb ik nog wat moeite om zijn cross-ups goed af te maken (timing), daardoor laat ik best nog wat dmg liggen ;(
Misschien merkte je ook dat ik nu wel cross-ups gebruik. En ik heb net in training mode getest dat als je geraakt wordt bij cross-up dat je lekkere B&B combo's kan doen :9 Weet je dat voor de volgende keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Btw hoe sterk is Sakura's dragon punch?
Ik deeed met abel een ultra, maar ze sloeg me er vol uit. Was wel een ex versie.
Main je trouwens nog steeds met haar of is het toch Blanka geworden?
Zelfs onder haar gewoon uniform draagt ze haar rode turnbroek, niets onderbroek :p. Sakura's dragon punch is sterk (zeker de EX versie), maar heeft ZEER lage prioriteit. Op de lichtste dragon punch na kan je ze best enkel in combos gebruiken omdat de tegenstander je anders gegarandeerd afstraft, je hebt gewoon pech gehad dus :p.
Sakura blijft men main. Heb blanka ondertussen wel aardig onder de knie, maar met men gamepad krijg ik zijn super/ultra er echt maar moeilijk uit; mijn gepruts daarmee heeft me al meerdere malen een overwinning gekost. Enkel in friendly matches dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net tegen een Blanka gevochten die constant naar achteren liep en die horizontale en regenboog bal deed en ik had echt geen flauw idee wat ik moest doen (met Viper).... ;( Oh ja als ik dan bij hem was deed hij weer electriciteit :( Dat deed hij vier potjes achter elkaar, lijkt mij erg saai om zo te spelen maar het werkte wel... Was toch wel het meest frusterende sf4 moment tot nu toe (naast alle unable to play berichten...) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@Oguz
Die cross-ups vielen me inderdaad op, en dat je veel laag blokte en veel pokes(?)/block strings doet. Mensen die weinig laag blocken straf ik altijd af met die slide van bison, maar bij jouw werkte dat bijna nooit :(

En ik heb je nog nooit een ultra/super zien doen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik speelde laatste als Zangief vs een Akuma die niks anders deed dan naar achter springen en dan vanuit de lucht zo'n paarse vuurbal schieten, en wanneer desbetreffende persoon aan de zijkant van het level was kwam er een teleport uit en begon het hele verhaal weer helemaal opnieuw. Geen idee wat ik hier tegen moet beginnen: Zangief is gewoon sloom en je kan wel blocken/springen/lariaten om de vuurballen te ontwijken, maar dat gaat natuurlijk geheid een keertje fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
firlian schreef op zondag 03 mei 2009 @ 01:35:
@Oguz
Die cross-ups vielen me inderdaad op, en dat je veel laag blokte en veel pokes(?)/block strings doet. Mensen die weinig laag blocken straf ik altijd af met die slide van bison, maar bij jouw werkte dat bijna nooit :(

En ik heb je nog nooit een ultra/super zien doen. :o
Goh alsof je nog meer openingen nodig had om me de grond in te stampen :+ Akuma's super en ultra zijn beide Shun Goku Satsu's (hij glijdt naar voren en wanneer hij je vastgrijpt is het hell :+ ). Gruwelijk sterk maar gewoon niet te landen. Ik moet je of met een FA goed raken of je moet er precies in landen. Ook al doe ik het precies voor je neus dan nog kan je gewoon wegjumpen. Als je jumpt kan je alsnog een jab doen en dan kan ik al niks meer. Kara demon bestaat ook al niet meer in SF4 dus die move is bijna useless helaas. Als ze hem nou een Gouhadou ultra hadden gegeven... tjah :p Of een FA, of je moet erin springen, of je moet een fierce move doen voor m'n neus. Dan landt ie, maar dat gaat niet gebeuren denk ik ;)
Hielko schreef op zondag 03 mei 2009 @ 02:14:
Ik speelde laatste als Zangief vs een Akuma die niks anders deed dan naar achter springen en dan vanuit de lucht zo'n paarse vuurbal schieten, en wanneer desbetreffende persoon aan de zijkant van het level was kwam er een teleport uit en begon het hele verhaal weer helemaal opnieuw. Geen idee wat ik hier tegen moet beginnen: Zangief is gewoon sloom en je kan wel blocken/springen/lariaten om de vuurballen te ontwijken, maar dat gaat natuurlijk geheid een keertje fout...
Wat je het beste kan doen is die ene move waarbij hij met zijn ene hand slaat terwijl hij draait (geen idee hoe het heet) en weinig lariat's gebruiken. Je zag zelf dat de demonflip (die rol door de lucht) de lariat verslaat maar dat lukt dus alleen als je met de demonflip precies in het midden van de lariat komt. Dus als je die move en de lariat afwisselt kan je veel makkelijker winnen omdat je niet stilstaat en het moeilijker is om in te schatten hoe ver je moet springen om in het midden te duiken met een kick.

[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 03-05-2009 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Ik heb onlangs eenzelfde gevecht meegemaakt. Voortdurend hoog en laag spammen en iedere keer ik voor zijn neus stond teleport hij naar de andere kant en begint het spelletje opnieuw. Uiteindelijk waren de 99 seconden voorbij en verloor ik door de chip damage die ik verloren was. Mijn controller heeft even onzacht kennisgemaakt met de muur :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40

On_E

Housemusic

Dat soort Akuma's zijn oervervelend ja, ik kan daar ook weinig tegen doen.

Er zijn ook Goukens die niets anders doen dan die horizontale en hoge vuurballen, voordat ik dan in de buurt ben is mijn halve levensbalk al verdwenen...

Ben wel steeds beter aan 't worden met C.Viper, eindelijk eens wat afwisseling. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aryawn schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:10:
[...]

Je moet ontzettend geduldig zijn. De essentie van Dhalsim is dat je tegenstanders op afstand houdt met vuurballen, fierces en roundhouses. Je moet slim gebruik maken van zijn vuurballen en teleport om tegenstanders klem te zetten en te verrassen. Als je iemand bent die liever de aanval opzoekt, dan is Dhalsim niets voor jou.

http://www.youtube.com/re...ch_query=iyo+dhalsim&aq=f

Hier in ieder geval wat beeldmateriaal om je lekker te maken. :p
...
Ja dhalsim is the man, heerlijk dat zone vechten en tegenstanders verrassen met teleport combo's.
Enige waar je voor op moet passen is dat je niet vast komt te zitten in de hoek |:(

Overigens Bol.com geeft aan levertijd voor de PC-versie 2-4 werkdagen :P
Was t maar waar :9~ pre-orders scoren zeker :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

pfft, wordt echt een beetje moe van deze game. Lijkt erop alsof ik alleen maar slechter wordt in plaats van beter. Vooral blocken lukt me nog steeds niet goed.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat groene handje van Zangief spammen. 2x achter elkaar en je hebt alweer een scherm afgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:25
Heb zojuist de streetfighter 4 fightpad voor de 360 besteld, want de gewone 360 controller levert me zoveel frustraties op, pfff. Al die keren dat ik per ongeluk teleport met Dhalsim zijn niet meer bij te houden 8)7

Hetzelfde geldt voor sommige ultra's en laten we maar helemaal zwijgen over per ongeluk springen..

Gelukkig had ik een goeie controller nodig want een van de twee die ik heb was niet meer goed, dus wat dat betreft komt het wel goed uit.

Na het uitproberen van Ryu speel ik op Live met Cammy. Blijft grappig hoeveel mensen blijven springen na een air throw of cannon spike :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raden jullie aan een stick of een pad, mijn main is blanka, een charger dus. Is het dan verstandiger om een stick te kopen of een pad?

Ik zit nog in de laagste klasse van SFIV online, en ik haat de Ken's en Ryu's echt steeds erger. :( Gelukkig is Blanka's (EX) beast roll en (EX) electric thunder erg fijn tegen deze irritante mensen die alleen maar met Ken en Ryu spelen. Ik hoop dat hoe hoger ik kom in rank, hoe minder Ken's en Ryu's je te zien krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Dat ligt geheel aan je eigen voorkeur. Sommige mensen vinden het prettiger om met een controller te spelen, anderen spelen liever met een stick. Je zult dus eerst met beide gespeeld moeten hebben om te kunnen beslissen wat voor jou het beste is. Ik speel voornamelijk met Chun, ook een charge character, en tot nog toe volstaat de standaard PS3 controller. Ik heb nooit de intentie gehad om online de top te bereiken en ik speel geen offline toernooien, dus voorlopig houd ik het daarbij. Ik heb nog wel steeds belangstelling voor een stick, maar die krengen zijn voorlopig uitverkocht.

Uiteindelijk vind ik voor 2D vechtspellen een stick wel ideaal. Met een stick kun je nauwkeuriger te werk gaan, aangezien je i.p.v. alleen je duimen je hele handen kunt gebruiken om de knoppen te bedienen. Voor het betere combowerk en voor precisie is een stick dus wel vereist.
Pieter vind Aryawn zijn Chun Li niet zo leuk :P
Waren wel een paar leuke gevechten..Jammer dat ik zo snel weg moest :P
En sorry dat ik vooral met Ryu speelde , enigste char dat me echt ligt :D
Lol, het maakt me echt niets uit welk personage je kiest. Zo zou je van iedereen wel kunnen zeggen dat hij/zij alleen met X speelt. Maar het waren inderdaad wel leuke potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07
Imodium schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:47:
Heb zojuist de streetfighter 4 fightpad voor de 360 besteld, want de gewone 360 controller levert me zoveel frustraties op, pfff. Al die keren dat ik per ongeluk teleport met Dhalsim zijn niet meer bij te houden 8)7

Hetzelfde geldt voor sommige ultra's en laten we maar helemaal zwijgen over per ongeluk springen..

Gelukkig had ik een goeie controller nodig want een van de twee die ik heb was niet meer goed, dus wat dat betreft komt het wel goed uit.

Na het uitproberen van Ryu speel ik op Live met Cammy. Blijft grappig hoeveel mensen blijven springen na een air throw of cannon spike :)
Als je camppy speelt moet je eens tegen mij spelen. Mijn ultra laffe zangief tactiek vs cammy is volgens mij redelijk lastig te beaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ik mis de ken vs rufus match :P Ik moet zeggen dat ik mij soms best kan vermaken met die dsp filmpjes :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:19:
Wat raden jullie aan een stick of een pad, mijn main is blanka, een charger dus. Is het dan verstandiger om een stick te kopen of een pad?

Ik zit nog in de laagste klasse van SFIV online, en ik haat de Ken's en Ryu's echt steeds erger. :( Gelukkig is Blanka's (EX) beast roll en (EX) electric thunder erg fijn tegen deze irritante mensen die alleen maar met Ken en Ryu spelen. Ik hoop dat hoe hoger ik kom in rank, hoe minder Ken's en Ryu's je te zien krijgt. :P
Stick of pad is een voorkeur.
Ik vind zelf een stick wel prettig maar die heeft wel een lange leercurve.

Wat is er irri aan Ken of Ryu? Ik speel zelf ook vaak met Ryu :D
Blanka heeft best veel moves om shoto's te counteren (EX roll, slide over de grond, FADC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:40:
[...]

haha ik mist de ken vs rufus match :P Ik moet zeggen dat ik mij soms best kan vermaken met die dsp filmpjes :X
De enige wie daar slecht is, is natuurlijk diegene die met Rufus speelt.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:41:
[...]

Haha ja inderdaad. Dat hij de eerste ronde zo verliest kan ik nog wel begrijpen, maar daarna maakte hij te veel fouten. Maar goed, mensen die de tijd op 30 sec zetten en/of 1 ronde per match doen, zijn echt irritant. Heb je eindelijk connectie dan krijg je matches die nog korter zijn dan het laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkyyyyyyy schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:41:
[...]
Ik wilde net zeggen. Fierce Shoryuken is echt zo makkelijk af te straffen, maar hij deed dat echt nauwelijks. Als hij dat had gedaan had hij die Ken zelfs KO kunnen slaan binnen 30 sec :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Ik weet niet wat het is, maar bij sommige DSP filmpjes lig ik echt dubbel. Dat was er één van.

Maar er zijn echt veel momenten waarbij hij de tegenstander 'garbage' of een 'scrub' noemt terwijl dat het helemaal niet het geval was. Hij is gewoon een hele slechte verliezer. Een typisch voorbeeld was wanneer hij Phatsaqs (#8 GP @XBL nu) een slechte speler noemde. Volledig respectloos.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Hmmm echt vreemd. Als ik met Ken in de training room, mijn super en ultra's wil oefenen, registreert ie wel de juiste beweging, maar voert hij hem maar een enkele keer uit. Je ziet dus dat ik 2x QCF doe en dan LPMPHP tegelijk, maar dan doet ie niks. En ja mijn ultra bar zit vol.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Phil is wel geinig, maar hij heeft altijd wat te zeiken. Op Shoryuken ook vaak. Ik vind het ook wel hypocriet van hem dat 'ie altijd zit te zeuren over Kens en Ryu's, terwijl hij zelf regelmatig met Blanka en Sagat speelt. Die worden echt niet vaak gekozen hoor.

Die match tegen Saqs had ik inderdaad ook gezien. Daar had 'ie zichzelf succesvol voor schut gezet.

OMX2000: misschien ben je te snel met je inputs. Probeer een fractie van een seconde te wachten met PPP na de 2x QCF beweging.

[ Voor 7% gewijzigd door Aryawn op 04-05-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Eindelijk m'n xbox HD binnen. En dus eindelijk genoeg ruimte voor een update en kan ik dus eindelijk online spelen:
Timmie kun
Vindt het tot nu toe nog redelijk makkelijk. Zit op 900bp momenteel. Zo nu en dan kom ik eens iets boven de 1000 tegen, maar nog niet zo vaak. Die zijn dan meteen een stuk moeilijker. Grappig genoeg was het precies vega. Ik vind het trouwens ook erg meevallen qua hoeveelheden ken en ryu er rondlopen. Tot nu toe redelijk verschillend. Ik heb alleen nog geen chun-li, guile, of feilong gezien.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Boeboe schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:33:
[...]
Ik heb onlangs eenzelfde gevecht meegemaakt. Voortdurend hoog en laag spammen en iedere keer ik voor zijn neus stond teleport hij naar de andere kant en begint het spelletje opnieuw. Uiteindelijk waren de 99 seconden voorbij en verloor ik door de chip damage die ik verloren was. Mijn controller heeft even onzacht kennisgemaakt met de muur :(.
Ik ook, was mijn eerste finale van een tournooi wat ik won. Ik was nogal gespannen (ik had immers nog nooit een tournooitje gewonnen :P ) en verloor de eerste ronde dus omdat ik even moest winnen aan die techniek. Tweede ronde won ik vrij makkelijk, als je weet dat iemand naar achter springt is ie makkelijk te raken met de tiger voorbal, en zijn hoge vuurbal raakte dan meestal alleen maar de grond. Ik weet niet of hij ook teleporteerde maar dan ben je ook prooi voor mijn vuurbal of als je dichtbij tot stilstand komt prooi voor mijn benen en een vriendelijke worp.
De laatste ronde leek hij van tactiec te veranderen en deed hij vrij snel 15-25% schade via close combat, maar daarna vluchte hij weer naar de schiet normaal/schiet springend routine, waar door ik alsnog vrij makkelijk won.

ik was er dus wel blij mee. Maar ik kan me voor stellen dat met de logge Gief was lastiger is.

@boe
Controller gooien? Seriously?

* Sagat had laatst wel zijn eigen hand afdruk in zijn bovenbeen staan :X maar een blauwe plek genezen is goedkoper dan een controller......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Sagat schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:56:

* Sagat had laatst wel zijn eigen hand afdruk in zijn bovenbeen staan :X maar een blauwe plek genezen is goedkoper dan een controller......
Haha, dit kwam mij vroeger bekend voor , vind het verbazend dat ik mij vandaag de dag minder opjaag.. Verstand komt met de jaren zeker? :P

Ik merk wel dat ik meestal tevreden ben als ik verlies.. Als het iemand is die echt veel beter is dan mij dan accepteer ik het met plezier..
Mensen die lame zijn en maar wat zitten spammen met hun moves dan kan ik dat vrij vaak counteren.. Dit gaat vrij makkelijk met Ryu ^^

Heeft er iemand trouwens tips om met Ryu tegen Blanka/Bison of Balrog te vechten?
Met deze 3 heb ik echt moeilijkheden..
Blanka's doen meestal hun leuke rolletjes als ik spring of als ik rechtkom.. Dan gaan ze wat elektriciteit zitten spammen en dan rollen ze weer wat verder.. Vind het moeilijk om bij hun een opening te creeeren..
Bison ongeveer het zelfde verhaal.. Vaak doen ze de hele tijd die sprong in de lucht en die move heeft echt een hoge prioritie volgens mij want maakt niet uit wat ik dan doe wordt altijd als eerste geraakt :(

En als laatste Balrog.. *Zucht* Deze zitten altijd in een hoekje , wachten tot jij iets doet..En tja , daar krijg ik helemaal geen opening in..

Dus iemand tips? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PietjeP89 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:51:
[...]
Heeft er iemand trouwens tips om met Ryu tegen Blanka/Bison of Balrog te vechten?
Met deze 3 heb ik echt moeilijkheden..
Blanka's doen meestal hun leuke rolletjes als ik spring of als ik rechtkom.. Dan gaan ze wat elektriciteit zitten spammen en dan rollen ze weer wat verder.. Vind het moeilijk om bij hun een opening te creeeren..
Bison ongeveer het zelfde verhaal.. Vaak doen ze de hele tijd die sprong in de lucht en die move heeft echt een hoge prioritie volgens mij want maakt niet uit wat ik dan doe wordt altijd als eerste geraakt :(

En als laatste Balrog.. *Zucht* Deze zitten altijd in een hoekje , wachten tot jij iets doet..En tja , daar krijg ik helemaal geen opening in..

Dus iemand tips? :D
Same here :Y) Als iemand tips heeft dan houd ik me aanbevolen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Kijk naar replays van goede spelers en ga hun na doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Bison onder druk zetten, veel crossbacks en throws terwijl hij charged. Blanka onder druk zetten met hadoukens en uitkijken voor z'n ex rolls. Of je zet hem ook onder druk, Wat je ook doet, blijf ten alle tijden dekken en op je hoede voor z'n ultra en liggende punch.

Balrog gewoon laten komen en veel throwen.

Zo win ik meestal, ben tot op heden maar een paar spelers tegen gekomen die weten wat ze doen met deze spelers en me geen kans geven.

(dit was trouwens allemaal toen ik nog actief speelde om beter te worden tot een paar weken terug, ik heb het nu voorlopig aan de kant geschoven ivm studies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Ik speel zelf niet met Ryu, maar ik weet wel dat hij een aantal middelen heeft om Balrog en Blanka te bestrijden.

Balrog moet je gewoon op afstand houden met Hadoukens (nee, dat is niet "cheap", dat is slim). Zijn straight dashes kun je counteren met Focus Attack. Je kunt hem onder druk zetten met cross-ups, z'n headbutt whifft meestal. Doe in ieder geval nooit een empty jump of een empty cross-up, want dan kan hij je throwen. Als je hem jabs ziet mashen, kun je een wake up Ultra/Super proberen te doen.

Blanka kun je ook op afstand houden met Hadoukens, alleen moet je uitkijken als hij EX-meter heeft, want EX roll gaat door vuurballen heen. Je kunt proberen om EX rolls uit te lokken door te doen of je een Hadouken gaat gooien. Maak een spastische beweging en sla in de lucht. Gewone horizontale rolls zijn met Ryu volgens mij te stoppen met standing jab (gewoon mashen). Geblokte verticale rolls kun je makkelijk af straffen met een throw of een leuke combo. Cross-ups zijn niet aan te raden vanwege z'n elektriciteit aanval.

[ Voor 11% gewijzigd door Aryawn op 04-05-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewone rolls zijn gewoon te stoppen met hadoken. Helaas. :( Maar met LP+MP+HP en omlaag kan Blanka weer de hadokens makkelijk ontwijken, MAAR als hij dan toch geen hadoken doet dan ben je de sjaak want de het zijn veel recovery frames.

Al met al is Blanka een erg fijn character die een paar handige aanvallen heeft.
Mr.Nash schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:17:
Blanka onder druk zetten met hadoukens en uitkijken voor z'n ex rolls. Of je zet hem ook onder druk, Wat je ook doet, blijf ten alle tijden dekken en op je hoede voor z'n ultra en liggende punch.
Als ik charge, charge ik met schuin naar onder: dit betekend dat ik bijna altijd block. En natuurlijk als iemand mij onder druk begint te zetten, (me veel punches geeft bijvoorbeeld) dan is het een kwestie van Electric Thunder gebruiken. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Daarom is met hadoukens onder druk zetten de eerste keuze tegen een blanka..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Ik heb, als Ryu speler, ook de nodige moeite met goede Blanka's, Bison's en Balrog's. Tegen Blanka is Ryu, volgens de huidige Tiers, met 6/4 favoriet, en dead even (5/5) tegen Bison en Balrog. Het ligt voor de hand, maar je moet wat druk uitoefenen met Hadoukens.

1. Blanka
- Spaar EX meter op, gebruik liever niet zoveel EX fireballs e.d. Na het blokkeren van een cannonball kun je namelijk met een super afstraffen; dit zorgt er voor dat de opponent er wel voortaan voorzichter er mee moet zijn;
- Zijn Ultra kun je bij een blok met zowel een Shinkuu als een Metsu Hadouken afstraffen;
- Gooi veelvuldig hadoukens, *behalve* als Blanka EX meter heeft (zijn EX ball gaat namelijk dwars door je vuurbal)
- cr. mp en st. mp verslaan zowel normale als EX ball *clean*; veel makkelijker dan een shoryuken;
- Wees voortdurend alert voor de slide;
- Wees klaar om jump-ins met een DP dan wel cr. hp af te straffen; naar mijn ervaring zijn er veel Blanka's die naar je toe springen, en voor een crossup met mk gaan (en dit blijven herhalen, wat lastig is om te stoppen vanwege Blanka's spronghoogte, dit is nl. het allerlaagste van alle characters volgens mij)
- Zoals hier al gezegd werd, vermijd zoveel mogelijk een crossup on wakeup. Soms kun je de electriciteits-move uitlokken door over Blanka heen te springen, en niet een crossup te doen met mk, maar met een air tatsu. Dan kun je de elektriciteit afstraffen.

2. Balrog
- cr. mp verslaat veel pokes van Balrog;
- gebruik veel cr. mk -> hadouken
- Hou hem veel op afstand met Hadoukens;
- Probeer je niet in een hoek te laten drukken (makkelijker gezegd dan gedaan);
- Ga vaak voor een crossup, en gebruik je telkens andere followups (lk lp mk into hadouken, of walkup and throw);
- Blok over het algemeen laag, en probeer het moment te herkennen waarop de opponent voor een overhead dash punch gaat (naam is me ontschoten)
- Straf gemiste headbutts keihard af

3. Bison
- Gooi hadoukens, maar maak het niet te gek, omdat Bison supermobiel is;
- Fullscreen Headpress kun je stoppen met cr. hp, midscreen en dichterbij betekent dit een trade (waarbij er iets meer bij jou afgaat dan bij Bison); dit is in ieder geval beter dan een shoryuken, want die wil nog wel eens missen. Bij een dichte headpress kun je beter blokken; bij een followup kun je die wel makkelijker shoryuken'en;
- Wellicht proberen waard: je kunt als je een headpress aan ziet komen naar voren dashen, dan kom je onder hem door, en dan kun bv. gooien;
- Devil Reverse kun je makkelijk met shoruykens afstraffen; je kunt ook springen en een luchtaanval doen. Kijk uit naar de mogelijkheid om jump forward mp te doen, en bij het landen een ultra;
- Een geblockte super of psycho crusher kun je, nadat hij je passeert met de psycho crusher, afstraffen met een shoryuken, super, of ultra.
- Straf geblokte knee presses af met cr.mk into (EX) hadouken

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@bison tips
- Dichte headpress of headpress on wake-up (wanneer bison dus plat ligt en niet jij) kun je het beste een heel klein stukje naar achter lopen, dan land Bison naast je met alle voordelen van dien.
- Devil reverse afstraffen met shoryuken is in de praktijk erg lastig heb ik het idee. Is niet iets waar ik bang van wordt als Bison speler, als ik namelijk iets eerder mijn devil reverse afmaak whiffed de shoryuken maar kan ik jouw nog wel raken.
- LK knee press is safe voor zover ik weet. En ook MK is redelijk safe wanneer de afstand groot genoeg is.

Verder zijn block strings en cross-ups erg irritant voor bison.

Als iemand zijn anti-bison skills wil testen -> firlian @ xbox live (jammer dat de meeste mensen hier op PSN spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
firlian schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:28:
@bison tips
- Dichte headpress of headpress on wake-up (wanneer bison dus plat ligt en niet jij) kun je het beste een heel klein stukje naar achter lopen, dan land Bison naast je met alle voordelen van dien.
- Devil reverse afstraffen met shoryuken is in de praktijk erg lastig heb ik het idee. Is niet iets waar ik bang van wordt als Bison speler, als ik namelijk iets eerder mijn devil reverse afmaak whiffed de shoryuken maar kan ik jouw nog wel raken.
- LK knee press is safe voor zover ik weet. En ook MK is redelijk safe wanneer de afstand groot genoeg is.

Verder zijn block strings en cross-ups erg irritant voor bison.

Als iemand zijn anti-bison skills wil testen -> firlian @ xbox live (jammer dat de meeste mensen hier op PSN spelen)
Ik wist niet dat bij een eerder ingezette followup van de devil reverse mijn shoryuken whiffed. Laat mijn gebrek aan ervaring met hem zien. Ik zal dat eens in training testen.

LK knee press is safe ja. Mijn opmerking was nogal ongenuanceerd.

Ik zou graag willen oefenen tegen je Bison (heb het hard nodig), maar ik zit helaas op PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@firlian
Heb je geadd. Laatst nog ontzettend hard van een Bison verloren, dus wat extra les kan nooit kwaad.

Komen jullie trouwens online wel is Honda's tegen? Een maat van me speelde de vorige games altijd met Chun Li, maar vond haar niet fijn in sf4 en is daarom Honda gaan spelen. (waar hij trouwens altijd al redelijk tot goed mee kon spelen). Maar damn.
Zijn spel is om dicht in de buurt te komen en dan af te straffen met de orochi (sp?) worp. Hij mixt het heel goed met reguliere aanvallen en 100 hand slaps. Vind het zeer lastig om hier iets tegen te doen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ben weer aan het oefenen met Rufus ... moet zeggen dat het weer ff omschakelen is na Ryu. Gaat iig nu stukken beter .... werd wel ff verrast ... ik kwam tegen Oguz hier te spelen ... en die speelt iets minder "standaard" Akuma als dat ik gewend was :P dus wist nou niet zo goed wat ik hier met rufus tegen kon doen.

Dus Oguz als je nog een keer wil ;)

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Bisons EX Psycho Crusher van max. afstand (zodat hij net voor je neus stopt) is volgens mij ook iets waar je voor moet uitkijken, want die kun je niet zo makkelijk afstraffen.
Komen jullie trouwens online wel is Honda's tegen? Een maat van me speelde de vorige games altijd met Chun Li, maar vond haar niet fijn in sf4 en is daarom Honda gaan spelen. (waar hij trouwens altijd al redelijk tot goed mee kon spelen).
Zelden, helaas. En als ik ze een keer tegenkom, zijn ze meestal niet erg goed. Furfoot is volgens mij de enige goede Honda waar ik tegen heb gespeeld. :p

Chun-Li is goed, maar ik denk dat heel veel mensen afgeschrikt zijn door haar lage stamina.

Ik heb mezelf overigens 3 keer teruggevonden in de replays. Eén van ze is van mezelf (tegen G2-B Zangief), in de andere twee ben ik verliezend finalist. De meest recente (tegen KuSa14, G2-D Ryu) is nog makkelijk terug te vinden, die staat bovenaan bij Newest Replays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat: Veel succes tegen hem... trust me, you're gonna need it :+
Muppet schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:09:
Ben weer aan het oefenen met Rufus ... moet zeggen dat het weer ff omschakelen is na Ryu. Gaat iig nu stukken beter .... werd wel ff verrast ... ik kwam tegen Ogu hier te spelen ... en die speelt iets minder "standaard" Akuma als dat ik gewend was :P dus wist nou niet zo goed wat ik hier met rufus tegen kon doen.

Dus Ogus als je nog een keer wil ;)
Noooooooooooes! :'( Eerst OguN, dan Ogu en dan OguS... Het is OguZ jongens (en meisjes) :P

Dus jij bent ook van GoT! Ik heb idd een paar keer tegen je gespeeld ja en je Rufus had ik volgens mij verslagen. De andere potjes weet ik niet meer :P Ik vind het altijd leuk om tegen 'bekenden' te spelen, dus kom maar op :P Ik probeer (niet dat dat altijd lukt) altijd iets te doen wat de ander niet verwacht, dus niet constant hadoukens en zankuu's (air hadoukens), want dat ben je het sterkst :)

EDIT: Ja ff stiekem alles aanpassen he, stiekemerd! :P In mijn quote staat het toch anders :+

[ Voor 4% gewijzigd door Oguz286 op 05-05-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

staat gewoon Oguz hoor O-)

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aryawn schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:16:

Chun-Li is goed, maar ik denk dat heel veel mensen afgeschrikt zijn door haar lage stamina.
Het is meer dat je erg veel moet doen om te winnen, terwijl je met andere (populaire) chars een wedstrijd makkelijker kan beslissen. Het is altijd zuur dat wanneer je een fout maakt je meteen bijna dood bent, terwijl je zelf de vijand moeilijker kan afstraffen. Verder is Chun niet een standaard char met standaard moves voor bepaalde situaties. Voor AA heeft zij bijvoorbeeld meerdere opties (st. hk, cr mp, st. mp, ex sbk etc. ) die ze op verschillende momenten moet toepassen... Verder is haar ultra wat moeilijker te gebruiken. Dit maakt het spelen met Chun wat moelijker en frustrerend. De nijging om van char te wisselen kan soms groot zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damn NET verloren van een Ryu in de finals. Het kwam op chipdamage neer voor beide, maar hij was net iets sneller. Hij had dan ook 9000+ GP en ik 2400+ :P Nog steeds best netjes al zeg ik het zo :)

@lun: Ik ken een bepaalde Chun-Li speler... spelen TEGEN haar is pas frustrerend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oguz286 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:20:

@lun: Ik ken een bepaalde Chun-Li speler... spelen TEGEN haar is pas frustrerend :+
Jammer dat jullie op live zitten, kan nog veel leren van goede Chun spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Ik speel met Chun, dus voeg me maar toe.

Maar het is inderdaad wel zo dat ik waarschijnlijk hoger had gestaan als ik met bijvoorbeeld Ryu zou spelen. Ik heb echter veel meer plezier met Chun. Ze is een van de meest veelzijdige personages en hoewel ze een charge character is, speelt ze toch anders dan de standaard charge characters. Die lage stamina kan soms een probleem zijn, maar ik heb ermee leren leven.

Haar Ultra is inderdaad matig, er zijn maar een aantal situaties waarin je hem kunt gebruiken. Ik doe meestal EX Legs > Ultra, maar dat werkt alleen op de helft van de cast. Soms ook door vuurballen heen of als reversal, maar dan moet je maar net het geluk hebben dat de tegenstander je die kans geeft.
Wat ik wel een beetje lomp vind, is dat de Ultra tegen springende tegenstanders bijna compleet whifft; alleen de eerste 2 of 3 hits zijn dan raak, de tegenstander vliegt naar de andere kant van het scherm. En dat terwijl je met bijvoorbeeld Sagat wel gewoon je Ultra volledig kan raken tegen een springende tegenstander. Daar vliegt 'ie dan niet naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

De player zorgt voor de skill, niet de personage. ALs je met Ryu had gespeeld was je waarschijnlijk net zo goed geweest als je bent met Chun.

Anyways; ik speelde vandaag dus weer even (had hoofdpijn van het leren) en kwam een Akuma tegen. Zoals vaker wilt hij me op afstand houden met z'n hadouken spam en ontwijking de hele tijd. Eerste ronde won hij omdat ik me irriteerde. 2de en 3de ronde was ik zo geirriteerd dat ik hem 3x raakte met een hadouken en vervolgens 80 seconden z'n hadoukens aan het ontwijken was lol. Dat was een van de grappigste matches ooit voor mij haha. Achteraf gaat hij mij nog uitmaken voor cheap rofl! Die humor had ik even nodig lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Skill bepaalt alles, char bepaalt veel. Als je met chun li en weinig stamina hebt, en weinig dmg doet dan kan ik me zo voorstellen dat je er niet heel graag mee speelt. Die maat van me vind dat ze de speed van zowel CL als Vega (claw) te erg naar beneden gehaalt hebben. (zijn vega bezorgt me met CvsS2 nachtmerries)
Verder is Claw natuurlijk bottom tier en CL niet veel hoger. zegt niet alles ik weet het, maar toch......

Ik vind zelfs trouwens beide lastig om tegen te vechten, je krijgt ze niet vaak, en daardoor weet ik niet zo goed wat er gaat gebeuren en ook niet hoe ik er effectief tegen kan spelen. Misschien moet ik ze zelf (sp) maar is testen om dan ook ze beter te leren kennen en strength/weaknesses te leren.

Btw vandaag trouwens nog ff trials gedaan......geez ik blijf het ongelooflijk moeilijk vinden. Meeste chars kom ik tot en met normal trial 3 en dan is het klaar.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Waar staat precies al die tier info? Is daar een officiele site voor ofzo die ik niet kan vinden? Hier en daar zie ik wel wat lijstjes, maar waar ze die informatie vandaan halen... Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar de wereldwijde player rankings.

Deze tutorial is overigens wel TS waardig imho:

[ Voor 22% gewijzigd door Pkunk op 05-05-2009 20:03 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Voor het volgende deel dan :). Daarnet aardig wat punten bij elkaar kunnen sprokkelen doordat ik een hele zooi Akuma spelers na elkaar kreeg. Dan weer verslagen door uitgerekend een Ken speler :|

* boe2 gaat wat stoom aflaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Boeboe schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:39:
Voor het volgende deel dan :). Daarnet aardig wat punten bij elkaar kunnen sprokkelen doordat ik een hele zooi Akuma spelers na elkaar kreeg. Dan weer verslagen door uitgerekend een Ken speler :|

* Sagat gaat wat stoom aflaten
Een voorspelbare Ken speler? *g*
Ik heb zelf net de plastic bal van mijn zoontje een flinke mep verkocht......LET OP de bal dus he (om de flauwe grappen voor te zijn :P zoontje ligt lekker in een andere kamer te pitten en heeft er niets van gemerkt en zo hoort het ook ) omdat ik een finale van een Abel verloor.
Deze speler spamde Abel's omhaal en Abel's mep mep worp move om de beurt ...en ik liet me er keer op keer door raken. Ik geef gelijk toe dat ik ook een slechte verliezer ben, maar ik word dan eigelijk kwaad om mezelf omdat ik eigenlijk vind dat ik zo'n pot gewoon moet winnen.

Net even tegen Firlian gesparred en daar lig ik geen seconden wakker van de verliespartijen, he and i are lightyears apart :)

Oh en Soullii ook leuke potten :) ik weet niet hoe lang je CL al speelt maar ik vond haar al zeer lastig te bevechten. Het enige wat ik miste was die omhaal move van chun lin. Niet de spinning bird kick maar de.......*spiekt op google* Hazan Shuu........ :? Die verrast me altijd (en wellicht anderen ook).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:06
Sagat schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:47:
[...]
Oh en Soullii ook leuke potten :) ik weet niet hoe lang je CL al speelt maar ik vond haar al zeer lastig te bevechten. Het enige wat ik miste was die omhaal move van chun lin. Niet de spinning bird kick maar de.......*spiekt op google* Hazan Shuu........ :? Die verrast me altijd (en wellicht anderen ook).
Dat waren zeker leuke potjes. De meeste Sagat spelers die ik tegen kom vind ik niet zo leuk om tegen te spelen, die blijven achteruit lopen en vuurballen gooien. Maar jij had een aantal leuke tactieken. Ik speel nu een paar dagen met Chun, maar het is de enige waarbij ik nog een beetje kans maak. De 'hazan shuu' gebruik ik idd niet zo vaak omdat ie er niet altijd uitkomt met de controller, is een halve draai. Ik wil eigelijk C Viper leren maar dat is ook bijna niet te doen, wordt tijd dat de TE sticks weer leverbaar worden :P

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Sagat schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:47:
[...]
Net even tegen Firlian gesparred en daar lig ik geen seconden wakker van de verliespartijen, he and i are lightyears apart :)
Moest tijdens de match even denken aan die shoryuken tip als counter voor Bison zijn devil reverse, omdat jij dat precies deed, maar dan met tiger uppercut :P En het werkte inderdaad niet bij mij zoals ik had voorspeld :+

Leuk even tegen je gespeeld te hebben verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Net een avondje Dhalsim geprobeert en dat beviel best. Niet iedereen kon het waarderen gezien een reactie die ik kreeg, maar ik kreeg dan ook weer een reactie van iemand die het juist leuk vond eens een Dhalsim tegen te komen. Ik heb zelf ook nog maar 1 keer tegen een Dhalsim gevochten, maar die kon er helemaal niets van. Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn tegen Dhalsims. Zijn ze lastig? Gaat het me goed af omdat niemand eigenlijk goed weet wat ze moeten doen tegen Dhalsim?

En misschien vrijwilligers om een keer een potje te sparren? :)

[ Voor 33% gewijzigd door Pkunk op 06-05-2009 00:07 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
Kajun schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:32:
Ik heb, als Ryu speler, ook de nodige moeite met goede Blanka's, Bison's en Balrog's. Tegen Blanka is Ryu, volgens de huidige Tiers, met 6/4 favoriet, en dead even (5/5) tegen Bison en Balrog. Het ligt voor de hand, maar je moet wat druk uitoefenen met Hadoukens.

1. Blanka
- Spaar EX meter op, gebruik liever niet zoveel EX fireballs e.d. Na het blokkeren van een cannonball kun je namelijk met een super afstraffen; dit zorgt er voor dat de opponent er wel voortaan voorzichter er mee moet zijn;
- Zijn Ultra kun je bij een blok met zowel een Shinkuu als een Metsu Hadouken afstraffen;
ETC..............................
Kajun ik wil best wel tegen je ryu spelen... ik ben juist die 3 chars speler balrog/blanka/bison/guile
voeg me toe PSN: Kev7381 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Meeste Dhalsims die ik tegen kom springen de hele tijd in de lucht en spammen fierce punch met af en toe een cross-up teleport. Zo nu en dan kom ik ze wel eens tegen.

Ben zelf vandaag begonnen met Gen te spelen, volgens mij het meest complexe character met ongelooflijk veel mogelijkheden. En zelfs met een paar moves en 1 combo kom ik al redelijk ver. Zijn ultra en super set ups zijn cheat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Timlog schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:45:
Net een avondje Dhalsim geprobeert en dat beviel best. Niet iedereen kon het waarderen gezien een reactie die ik kreeg, maar ik kreeg dan ook weer een reactie van iemand die het juist leuk vond eens een Dhalsim tegen te komen. Ik heb zelf ook nog maar 1 keer tegen een Dhalsim gevochten, maar die kon er helemaal niets van. Ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn tegen Dhalsims. Zijn ze lastig? Gaat het me goed af omdat niemand eigenlijk goed weet wat ze moeten doen tegen Dhalsim?

En misschien vrijwilligers om een keer een potje te sparren? :)
Dhalsim is voor Ryu/Ken/Akuma/Sagat erg lastig om tegen te spelen; hij is min of meer een counter character voor hun. Ik ben niet veel goede Sims tegengekomen, maar mijn ervaring is dat Sim niet zo goed is, als zeg, in Super SF2 Turbo of Alpha 3. Neemt niet weg dat hij niet kan winnen, maar ik denk dat het feit dat veel mensen weinig ervaring met hem hebben zeker in je voordeel spreekt.

Anyways, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik simpelweg niks er van bak in dit spel. Sinds ik in G2 ben gekomen (een week nadat de patch uitkwam), ben ik keihard aan het verliezen. Win/Loss is 5% gezakt naar 63% (ca. 600 matches). Zit nu op bijna 3000gp, heb iets van 3 G2 tournament wins en 5 finals, maar daarbij horen echt *veel* first and second round losses. Een typische G2 sessie gaat voor mij als volgt:
1. (Als ik een beetje opgewarmd ben in Training Mode) Begin is goed, meestal een paar SF of finals, waarin ik meestal van een goede speler verlies.
2. Na een paar toernooien verlies ik steeds nipt een paar partijen, tegen redelijke spelers. Denk aan minder dan 5% health in de derde ronde. Vaak kans gehad om te winnen in de tweede ronde. Er zitten ook een aantal chokes tussen.
3. Ik raak ongeduldig, probeer "snel" weer te winnen, en doe daardoor domme dingen tegen -- in mijn ogen -- spelers die ik kan hebben. Case-in-point: ik spring (zonder na te denken) in één ronde twee keer naar een Ryu, en loop tegen een jab DP => super, vervolgens jab DP => Ultra op. Ik geef in dit topic doodleuk een tip voor het spelen tegen Blanka, maar ik voer die dingen zelf niet eens uit. Crossups on Blanka, ik kan het niet laten. Ik GEEF gewoon heel veel weg.
4. Ik verlies mijn zelf-controle en begin helemaal dom te spelen tegen "mindere" spelers; tegen goede spelers word ik timide en kijk ik toe hoe ik afgeslacht word (turtlen is prima, maar passief spelen *niet*).

Met andere woorden, een sessie verloopt na tijd steeds slechter voor mij. Ik heb vandaag 3 uur --uit frustratie-- zitten spelen om toch een toernooi te winnen, maar feitelijk had ik alleen in het eerste uur kans, daarna was het helemaal niks.

Als ik van een goede speler verlies, en dat merk ik gauw genoeg, is dat niet leuk, maar kan ik me er volledig bij neerleggen. Als ik alleen maar werd afgemaakt in G2 werd, ja, dan viel er niks van te zeggen. Maar ik verlies heel vaak nipt. Derde ronde + <5% health heb ik vandaag zeker iets van 15x verloren. Alles winnen is niet reeel, maar 50% van dat soort partijtjes winnen zou mooi zijn. Moedeloos word ik er van. Ik ga er helemaal aan mezelf twijfelen (dat uit zich ook in matches). Zeker als iemand uit een ogenschijnlijk hopeloze situatie terug weet te komen tegen jou.

Ik wil hier niet te veel klagen; maar ik vroeg me af hoe jullie met "tough losses" omgaan. Hoe houden jullie je concentratie vast. Ik voel me een totale headcase. Een soort Marat Safin van tennis (maar dan minder getalenteerd uiteraard). Iedereen heeft het gevoel dat hij wel meer kan winnen, in mijn geval denk ik dit te kunnen bereiken door mijn hoofd er meer bij te houden. Dat lukt me echter maar telkens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach als je eens wist hoevaak ik heb lopen schelden op mijn controller ;) Tactisch spelen moet je gewoon leren en dat is idd niet makkelijk soms. Ik maak ook echt domme fouten soms en soms verlies ik door lag of doordat dat gedrocht van een controller niet doet wat ik wil. Sinds ik in G2 zit heb ik geen een toernooi gewonnen, maar ik merk wel dat ik steeds beter word en dat geeft voldoening. Je moet gewoon jezelf forceren om tactisch te spelen en niet 'snel' tenzij je zo'n pro bent en alle combo's er zo makkelijk uitkrijgt dat je alleen een kans zoekt om ze toe te passen, maar aangezien we dat niet zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Het gaat bij mij steeds een klein beetje beter. Begin steeds meer het spel te lezen. En reageer beter op acties van een tegenstander. Ik speel eigenlijk alleen met Ken, die moves heb ik nu redelijk onder controle. Hoewel ik de DP's met de Xbox controller echt niet betrouwbaar kan uitvoeren. Wat dus betekent dat ik hem dus nooit gebruik, terwijl dat juist een sterk wapen is van Ken.
Conclusie, meer oefenen. Een stick aanschaffen zodra ze weer beschikbaar zijn. En andere minder populaire characters gebruiken (Dan, Gouken, Honda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik ben dan wel net begonnen, maar wat je beschrijft is ongeveer wel de reden waarom ik eens met een compleet andere character ben begonnen. Ik speelde altijd met Ken en dat is een behoorlijk aggresieve character . Dan is het (voor mij iig) een stuk makkelijker om je cool te verliezen. Met Dhalsim speel ik toch een stuk rustiger waardoor ik ook minder snel als een malle op mensen af zal springen.
Kajun schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:52:
Dhalsim is voor Ryu/Ken/Akuma/Sagat erg lastig om tegen te spelen; hij is min of meer een counter character voor hun. Ik ben niet veel goede Sims tegengekomen, maar mijn ervaring is dat Sim niet zo goed is, als zeg, in Super SF2 Turbo of Alpha 3. Neemt niet weg dat hij niet kan winnen, maar ik denk dat het feit dat veel mensen weinig ervaring met hem hebben zeker in je voordeel spreekt.
Vreemd dan dat juist de bovengenoemde degene zijn waar ik nog het meest moeite mee heb. Zo'n beetje de rest gaat me juist goed af. Helemaal Zangief: een beetje vuurballen schieten en HP's er achteraan. Als hij te dichbij komt springen en eventueel teleport naar de andere kant. Misschien kom ik wel wat meer geskillede spelers tegen als ik wat hoger speel.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Timlog schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:39:
Waar staat precies al die tier info?
Er zijn genoeg arcade tier lists te vinden maar daar staan natuurlijk de console-only characters niet op.
Recentelijk is er een console tier list gereleased.
http://www.eventhubs.com/...tiers-character-rankings/

Op het niveau waar wij allen op spelen denk ik niet dat je hier veel aan hebt. Toch kun je aan de hand van deze lijst wel zien welke characters duidelijk een voordeel hebben. Bv Blanka's voordeel tegen Claw
en natuurlijk Sagat's voordeel tegen bijna alles :P. Hij heeft gewoon zn eigen Tier 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aryawn schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:02:
Ik speel met Chun, dus voeg me maar toe.

Maar het is inderdaad wel zo dat ik waarschijnlijk hoger had gestaan als ik met bijvoorbeeld Ryu zou spelen. Ik heb echter veel meer plezier met Chun. Ze is een van de meest veelzijdige personages en hoewel ze een charge character is, speelt ze toch anders dan de standaard charge characters. Die lage stamina kan soms een probleem zijn, maar ik heb ermee leren leven.

Haar Ultra is inderdaad matig, er zijn maar een aantal situaties waarin je hem kunt gebruiken. Ik doe meestal EX Legs > Ultra, maar dat werkt alleen op de helft van de cast. Soms ook door vuurballen heen of als reversal, maar dan moet je maar net het geluk hebben dat de tegenstander je die kans geeft.
Wat ik wel een beetje lomp vind, is dat de Ultra tegen springende tegenstanders bijna compleet whifft; alleen de eerste 2 of 3 hits zijn dan raak, de tegenstander vliegt naar de andere kant van het scherm. En dat terwijl je met bijvoorbeeld Sagat wel gewoon je Ultra volledig kan raken tegen een springende tegenstander. Daar vliegt 'ie dan niet naar de andere kant.
Toegevoegd :) Jammer dat ik niet "live" naar je wedstrijden kan kijken want ik speel ook vaak met Chun. Chun mirror matches zijn meestal niet de meest interessante match ups :P

EX Legs > ultra kan volgens mij wel tegen de meeste chars, maar door een verkeerde timing kan de laatste schop wel eens missen. Tegen dezelfde tegenstander raak ik de laatste schop omhoog soms wel maar soms dus ook niet :(

Sagat's ultra is bijna "oneerlijk". Zijn ultra kan je op veel manieren linken en doet veel damage....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Kajun schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:52:
[...]

Anyways, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik simpelweg niks er van bak in dit spel. Sinds ik in G2 ben gekomen (een week nadat de patch uitkwam), ben ik keihard aan het verliezen. Win/Loss is 5% gezakt naar 63% (ca. 600 matches). Zit nu op bijna 3000gp, heb iets van 3 G2 tournament wins en 5 finals, maar daarbij horen echt *veel* first and second round losses. Een typische G2 sessie gaat voor mij als volgt:
1. (Als ik een beetje opgewarmd ben in Training Mode) Begin is goed, meestal een paar SF of finals, waarin ik meestal van een goede speler verlies.
2. Na een paar toernooien verlies ik steeds nipt een paar partijen, tegen redelijke spelers. Denk aan minder dan 5% health in de derde ronde. Vaak kans gehad om te winnen in de tweede ronde. Er zitten ook een aantal chokes tussen.
3. Ik raak ongeduldig, probeer "snel" weer te winnen, en doe daardoor domme dingen tegen -- in mijn ogen -- spelers die ik kan hebben. Case-in-point: ik spring (zonder na te denken) in één ronde twee keer naar een Ryu, en loop tegen een jab DP => super, vervolgens jab DP => Ultra op. Ik geef in dit topic doodleuk een tip voor het spelen tegen Blanka, maar ik voer die dingen zelf niet eens uit. Crossups on Blanka, ik kan het niet laten. Ik GEEF gewoon heel veel weg.
4. Ik verlies mijn zelf-controle en begin helemaal dom te spelen tegen "mindere" spelers; tegen goede spelers word ik timide en kijk ik toe hoe ik afgeslacht word (turtlen is prima, maar passief spelen *niet*).

Met andere woorden, een sessie verloopt na tijd steeds slechter voor mij. Ik heb vandaag 3 uur --uit frustratie-- zitten spelen om toch een toernooi te winnen, maar feitelijk had ik alleen in het eerste uur kans, daarna was het helemaal niks.

Als ik van een goede speler verlies, en dat merk ik gauw genoeg, is dat niet leuk, maar kan ik me er volledig bij neerleggen. Als ik alleen maar werd afgemaakt in G2 werd, ja, dan viel er niks van te zeggen. Maar ik verlies heel vaak nipt. Derde ronde + <5% health heb ik vandaag zeker iets van 15x verloren. Alles winnen is niet reeel, maar 50% van dat soort partijtjes winnen zou mooi zijn. Moedeloos word ik er van. Ik ga er helemaal aan mezelf twijfelen (dat uit zich ook in matches). Zeker als iemand uit een ogenschijnlijk hopeloze situatie terug weet te komen tegen jou.

Ik wil hier niet te veel klagen; maar ik vroeg me af hoe jullie met "tough losses" omgaan. Hoe houden jullie je concentratie vast. Ik voel me een totale headcase. Een soort Marat Safin van tennis (maar dan minder getalenteerd uiteraard). Iedereen heeft het gevoel dat hij wel meer kan winnen, in mijn geval denk ik dit te kunnen bereiken door mijn hoofd er meer bij te houden. Dat lukt me echter maar telkens niet.
Hier een soortgelijk verhaal, heb er nu ongeveer 2300 potjes op zitten en heb 3386 GP.
Ik heb 5 toernooien gewonnen in G2 en ongeveer 12 keer runner-up
Ook elke keer tegen tegenstanders waarin het gewoon 50/50 is wie er wint.

Ik heb ook niet het idee dat ik nog beter kan worden. Ik ben maar een paar( lees ongeveer 25 ) tegenstanders tegengekomen die ECHT beter zijn dan mij en dan bedoel ik dus met Focus Cancels enz.
Die geef ik ook vaak complimentjes via live en voeg ze meestal toe aan mijn friends list om tegen te oefenen.

Rest alleen de vraag, waarom nog spelen?
Omdat het best een verslavend spelletje is, vooral de toernooitjes.

Dus ook ik vind de matches waarbij het iedere kant op kan gaan frusterend, maarja die horen er nu eenmaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
@Henkyyy
Ik zie je nick nog niet in de x-box lijst? (je noemde live dus ik zocht je daar, maar ook bij ps3-ers zie ik je nie)
Ik vind het echt enorm leuk om tegen mensen te spelen die ik van hier ken. Dat is echt een meerwaarde t.o.v. het anonieme live.

Ik ben zelf nu g3-b, met 2 tourney victories (en een berg 2e plaatsen) maar ik heb helaas niet zo heel veel tijd om te spelen. (net de achievement gehaald voor 200 live matches, dus 2300 is ietjes meer 8)7 )
Ik moet zeggen dat ik het matching systeem tot nu toe aardig vind werken, af en toe heb ik nog steeds zeer voorspelbare ruy/kens maar over het algemeen weten zelfs die toch al redelijk wat ze doen.

Als ik hoor dat Ogu...O286 zegmaar ;) al in g2 zit denk ik dat ik dat ook moet kunnen maar goed, dan moet je natuurlijk wel je puntjes binnenhalen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Sagat schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:11:
@Henkyyy
Ik zie je nick nog niet in de x-box lijst? (je noemde live dus ik zocht je daar, maar ook bij ps3-ers zie ik je nie)
Ik vind het echt enorm leuk om tegen mensen te spelen die ik van hier ken. Dat is echt een meerwaarde t.o.v. het anonieme live.

Ik ben zelf nu g3-b, met 2 tourney victories (en een berg 2e plaatsen) maar ik heb helaas niet zo heel veel tijd om te spelen. (net de achievement gehaald voor 200 live matches, dus 2300 is ietjes meer 8)7 )
Ik moet zeggen dat ik het matching systeem tot nu toe aardig vind werken, af en toe heb ik nog steeds zeer voorspelbare ruy/kens maar over het algemeen weten zelfs die toch al redelijk wat ze doen.

Als ik hoor dat Ogu...O286 zegmaar ;) al in g2 zit denk ik dat ik dat ook moet kunnen maar goed, dan moet je natuurlijk wel je puntjes binnenhalen.
Mijn Gamertag is RastafariMan
Mijn main is Ryu, kan niet echt met charge characters overweg.

Waar is trouwens die lijst met gamertags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Oguz286 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 01:38:
Ach als je eens wist hoevaak ik heb lopen schelden op mijn controller ;) Tactisch spelen moet je gewoon leren en dat is idd niet makkelijk soms. Ik maak ook echt domme fouten soms en soms verlies ik door lag of doordat dat gedrocht van een controller niet doet wat ik wil. Sinds ik in G2 zit heb ik geen een toernooi gewonnen, maar ik merk wel dat ik steeds beter word en dat geeft voldoening. Je moet gewoon jezelf forceren om tactisch te spelen en niet 'snel' tenzij je zo'n pro bent en alle combo's er zo makkelijk uitkrijgt dat je alleen een kans zoekt om ze toe te passen, maar aangezien we dat niet zijn... ;)
Ik zit ook sinds kort in G2 maar dat is wel andere koek.
Volgens mij speelde ik gister tegen je :) Ik had Ryu (sh0rty) en je won.
Moet iig meer oefenen merk ik anders win ik ook niet veel in G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Met Focus Cancels heb je het over de FADC combo's @ Henkyy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Mr.Nash schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:33:
Met Focus Cancels heb je het over de FADC combo's @ Henkyy?
Ja idd die bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Njah, om beter te worden zou ik ten eerste maar die beginnen te oefenen. Ik gebruik zelf veel link combo's alleen sinds ik last heb van lag lukken deze ook niet meer waardoor ik te vaak moet overstappen naar m'n oude speelstijl waardoor ik dus te vaak onnodig verlies.

De betere mensen zitten trouwens al ver boven in de 10xxx punten, die zul je dus ook niet meer snel tegenkomen als je niet meer punten scoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik kan me hier heel erg in herkennen, vooral omdat ik met Gouken te spelen het soms nog bar lastig heb tegen slechte maar aggressieve spelers. :)

Je moet gewoon rustig blijven denk ik en direct wat anders doen als je te geirriteerd word. En wissel eens van character, je kan toch geen GP verliezen.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
Mr.Nash schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:06:
Njah, om beter te worden zou ik ten eerste maar die beginnen te oefenen. Ik gebruik zelf veel link combo's alleen sinds ik last heb van lag lukken deze ook niet meer waardoor ik te vaak moet overstappen naar m'n oude speelstijl waardoor ik dus te vaak onnodig verlies.

De betere mensen zitten trouwens al ver boven in de 10xxx punten, die zul je dus ook niet meer snel tegenkomen als je niet meer punten scoort..
Mijn Vega werd laatst nog afgemaakt door een Sagat met 16.5k GP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
Count schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:34:
[...]

Ik kan me hier heel erg in herkennen, vooral omdat ik met Gouken te spelen het soms nog bar lastig heb tegen slechte maar aggressieve spelers. :)

Je moet gewoon rustig blijven denk ik en direct wat anders doen als je te geirriteerd word. En wissel eens van character, je kan toch geen GP verliezen.
Ik ben het hier mee eens.
Het is soms moeilijk om je af te sluiten van vorige matches, maar dit moet je wel echt leren... elke match weer goed naar de houding van je tegenstander kijken en goed in de oren knopen wat je over zijn gekozen character weet.

Als je free stylend speelt (geen regels voor jezelf, alleen maar reageren op wat er gebeurt) krijg je heel snel een neerwaartse spiraal in je game en is het de volgende dag pas weer ok.
Als je een paar basic regels voor jezelf hebt per character dan is dat effect veel minder aanwezig.

Voorbeelden met mijn vega tegen zangief:
- blijf altijd net buiten throw range, zodat ik hem kan straffen zodra hij springt(air to air of airthrow), (ex)groene hand move (st.roundhouse op mis of soms scarlet terror op block) of lariat( van alles).
-Never ever in het hoekje komen, (bijna) nooit voor een throw gaan of iets op zijn wake up doen.
-Als ik hem aanval met een jump in , gelijk met een jump back (met aanval) weer terug of gaan backflippen of een combo doen die 100% lukt, want anders krijg je meteen een spd.
-als hij van een sprong dicht in de buurt gaat landen en hij heeft ultra meter altijd backdashen/backflippen of springen.... want 70% doet/kan de ultra alleen vanuit een sprong en die ultra doet erggggg zeer.

Binnen die regels freestyle en mix ik de rest van mijn vega een beetje door elkaar.
Natuurlijk kun je jezelf niet altijd aan de regels houden omdat de tegenstander alles eraan doet om dat op te breken , maar het is echt handig dan elk gevecht gewoon maar aan te pakken puur op reactie.

als je problemen hebt met tegen dragonpunches van ryu aanlopen waarna je supers en ultra's krijgt, zou een regel kunnen zijjn dat je zoveel mogelijk buiten sweep range blijft.
en hem proberen dichtbij te laten komen in jou special moves.

Mijn vega komt ook niet graag in de buurt van ryu door zijn DP. ik kom alleen echt goed in de buurt op zijn wake ups en door over hadoukens te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:11:
@Henkyyy

Ach G3 was echt heel erg veel makkelijker dan G2, want mijn winrate is behoorlijk omlaag gegaan. In G2 ben ik slechts een paar keer het tot de finales gekomen, maar ik merk wel dat ik nu wel vaker win. Ook merk ik dat hoe beter de tegenstander, hoe beter ik speel. Maar wat wel heel verrot is, is dat als ik in de semi-finals zit dat ik dan vaak tegen iemand van 10000+ GP moet spelen en die weten wel wat ze doen. Ik speel het liefst aggressief vanwege mijn char, maar die spelers zijn juist vaak turtlers die op alles wat ik doe antwoord hebben. Tjah ze hadden beter wat meer grades kunnen maken en dan dat deze grade bijv. van 2000 tot 4000 GP zou zijn.
Redje schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:17:
[...]

Ik zit ook sinds kort in G2 maar dat is wel andere koek.
Volgens mij speelde ik gister tegen je :) Ik had Ryu (sh0rty) en je won.
Moet iig meer oefenen merk ik anders win ik ook niet veel in G2.
Hmm kan ik me zo even niet herrinneren (maar ik heb dan ook net een practicum gehad waarbij ik 4 uur moest programmeren :X ). Maar G2 is inderdaad een stukje moeilijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Timlog schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:25:
Vreemd dan dat juist de bovengenoemde degene zijn waar ik nog het meest moeite mee heb. Zo'n beetje de rest gaat me juist goed af. Helemaal Zangief: een beetje vuurballen schieten en HP's er achteraan. Als hij te dichbij komt springen en eventueel teleport naar de andere kant.
Waarom heb je moeite met de shotos? Kun je dit specificeren?

Dhalsim vs Zangief is in elk spel een beetje hetzelfde verhaal. Dhalsim speelt een keep-away game, Zangief wil inkomen. Dhalsim heeft vuurbal + mk/hk, of mp/hp tot zijn beschikking om Zangief niet in te laten springen, Zangief wacht op een goed moment om met een quick lariat een uitgestrekte limb te onderscheppen, om dan vervolgens met de banishing fist in te komen. Bij high level play kun je vaak stellen dat als Zangief niet kan in komen, hij dan dik verliest. Als hij wel een gaatje weet te vinden is het ook gelijk afgelopen voor Dhalsim. Zangief is altijd vervelend geweest wat dat betreft, maar in dit spel des te meer (SPD is makkelijker dan ooit). Eén foutje en het is gedaan met je (dit geldt voor vrijwel alle characters).

Ik wil je niet te kort doen, maar de meeste Zangiefs die ik zie abusen de SPD en/of Lariats, en hebben waarschijnlijk geen idee hoe ze in moeten komen tegen een fatsoenlijke Sim.
Shrimp Tabasco schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:24:
Recentelijk is er een console tier list gereleased.
Op het niveau waar wij allen op spelen denk ik niet dat je hier veel aan hebt. Toch kun je aan de hand van deze lijst wel zien welke characters duidelijk een voordeel hebben.
"Theory Fighter" zoals ze dat spottend noemen op Shoryuken is inderdaad niet zo zinvol voor ons niveau. Maar Tier lists zijn altijd interessant, als je een ongebalanceerde matchup ziet, dan vraag je je gelijk af waarom de één favoriet is boven de ander. Door antwoord te zoeken op die vraag leer je gelijk weer wat.
henkyyyyyyy schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:01:
Hier een soortgelijk verhaal, heb er nu ongeveer 2300 potjes op zitten en heb 3386 GP.
Ik heb ook niet het idee dat ik nog beter kan worden. Ik ben maar een paar( lees ongeveer 25 ) tegenstanders tegengekomen die ECHT beter zijn dan mij en dan bedoel ik dus met Focus Cancels enz.
2300 potjes? Jemig. Als je daaruit maar 25 tegenstanders bent tegengekomen die beter zijn dan jij, dan moet je wel echt goed zijn :-)
Count schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:34:
In het verleden (Alpha 3 tijden) heb ik me meerdere malen voorgenomen om een break te nemen als het even niet loopt, of te stoppen na een uurtje of zo. Of in ieder geval, als je een lastige hebt verloren, even een rondje lopen. Ik denk dat ik me maar strenger daaraan vast moet houden.
Emersion schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:42:
Het is soms moeilijk om je af te sluiten van vorige matches, maar dit moet je wel echt leren... elke match weer goed naar de houding van je tegenstander kijken en goed in de oren knopen wat je over zijn gekozen character weet.

Als je free stylend speelt (geen regels voor jezelf, alleen maar reageren op wat er gebeurt) krijg je heel snel een neerwaartse spiraal in je game en is het de volgende dag pas weer ok.

Als je problemen hebt met tegen dragonpunches van ryu aanlopen waarna je supers en ultra's krijgt, zou een regel kunnen zijjn dat je zoveel mogelijk buiten sweep range blijft.
en hem proberen dichtbij te laten komen in jou special moves.
Ik merk ook dat ik wat dat betreft goeie en slechte dagen heb. Als ik moe ben, veel aan mijn hoofd heb, stress heb door werk etc., is de kans groot dat ik niet goed met losses om ga. De neerwaartse spiraal herken ik nu, alleen komt ie de laatste tijd veel sneller. Dat vind ik wel alarmerend.

In principe loop ik niet zo heel vaak tegen DPs op, ik gaf alleen een voorbeeld waarbij ik ongeduldig werd en als een idioot op de tegenstander afsprong. Voorspelbaarheid wordt natuurlijk, terecht, afgestraft.

Ik kwam een goeie Ryu speler tegen, die de hele partij eigenlijk niet sprong. Nu het toch al zo brak gaat, is het misschien een goed moment om mezelf te dwingen om helemaal niet te springen naar de tegenstander, en te werken aan mijn footsie game (die eigenlijk heel zwak is nu). Mijn spel is eigenlijk te veel gebaseerd op crossups, en te beperkt wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Wanneer stijg je nou ik rang met championship mode? Ik kan erg nergens een overzicht van vinden :(

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Timlog schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:54:
Wanneer stijg je nou ik rang met championship mode? Ik kan erg nergens een overzicht van vinden :(
Ik kwam dit tegen, weet niet of het klopt:

G1-E = 15000 gp

G2-A = 10000 gp
G2-B = 8800 gp
G2-C = 5000 gp
G2-D = 3000 gp
G2-E = 2000 gp

G3-A = 1000 gp
G3-B = 500 gp
G3-C = 150 gp
G3-D = 50 gp
G3-E = 0 gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Denk wel dat het klopt. Hoogste GP dat ik tegen ben gekomen in G2 is 1499x en die kom ik dan voorlopig ook niet meer tegen als het goed is.

Wel een beetje lomp die indeling van G2-B naar G2-A naar G1-E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Kajun schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:46:

2300 potjes? Jemig. Als je daaruit maar 25 tegenstanders bent tegengekomen die beter zijn dan jij, dan moet je wel echt goed zijn :-)
:D

Nah zo goed ben ik ook weer niet, maar ik bedoel ik ben nog niet zoveel echte toppers tegengekomen waar ik niet het idee had dat ik de volgende partij wel zou kunnen winnen.
Je merkt het gelijk als je tegen een echte pro speelt, dan heeft hij praktisch aan 1 opening genoeg.
De meeste matches gaan een beetje gelijk op.
Maar ik kan van iemand verliezen die 2100 punten heeft, maar kan ook winnen van iemand die 10000 punten heeft.

PS btw als ik het zo lees heb ik wel achterlijk veel potjes gespeeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

henkyyyyyyy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:11:
[...]

:D

Nah zo goed ben ik ook weer niet, maar ik bedoel ik ben nog niet zoveel echte toppers tegengekomen waar ik niet het idee had dat ik de volgende partij wel zou kunnen winnen.
Je merkt het gelijk als je tegen een echte pro speelt, dan heeft hij praktisch aan 1 opening genoeg.
De meeste matches gaan een beetje gelijk op.
Maar ik kan van iemand verliezen die 2100 punten heeft, maar kan ook winnen van iemand die 10000 punten heeft.

PS btw als ik het zo lees heb ik wel achterlijk veel potjes gespeeld :X
Dat dacht ik dus ook :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ok, die wakeup fierce DP van Ken, heeft die priority op elke andere move in de game of wat ? |:(

Godzijdank werkt blokken nog wel...

En waar ik helemaal een punthoofd van krijg zijn die Akumas, die alleen, maar dan ook echt alleen maar vuurballen schieten en teleporten als je eindelijk in de buurt bent...

Maar, inmiddels 500+ online potjes, zoveel heb ik een game in jaren niet meer gespeeld (uitgezonderd een MMO), dus wat dat betreft vermaak ik me gelukkig nog uitstekend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Kajun schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:46:
[...]
Waarom heb je moeite met de shotos? Kun je dit specificeren?
Niet echt eigenlijk. Ik denk dat het simpelweg is omdat er meer van zijn en daardoor de kans groter is dat er een goede speler bij zit. Laatst verloor ik van een hyperaggresieve Sagat, en daarna weer van de meest afwachtende Ken die ik ben tegengekomen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Wat doen jullie trouwens tegen de Ultra's van Akuma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

OMX2000 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:07:
Wat doen jullie trouwens tegen de Ultra's van Akuma?
Springen.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.