....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Met wie speel je? Als ik Ken gebruik tegen Akuma is het voor mij altijd leuk om over al z'n air fireballs te springen en hem zenuwachtig te maken. En een geslaagde flying kick + veeg van Ken compenseert tig keer geraakt worden.MeagaShira schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:49:
[...]
Weet iemand een oplossing tegen een fireball uit de lucht....????
Hiermee bedoel ik dus niet blocken.....
[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 08-06-2009 14:38 ]
Als Akuma is het zonde van je super meter om te spenderen aan dubbele air fireballs. Ze treffen zelden allebei en de damage is verwaarloosbaar.MeagaShira schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:59:
[...]
FA zal niet altijd werken.....Die Akuma badmutsen schieten vaak een dubbele af......Zal het dashen toch is beter onder de knie moeten krijgen....
Mijn main is Ryu......Slashdotter schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Met wie speel je? Als ik Ken gebruik tegen Akuma is het voor mij altijd leuk om over al z'n air fireballs te springen en hem zenuwachtig te maken. En een geslaagde flying kick + veeg van Ken compenseert tig keer geraakt worden.
Hmmzzz er over heen springen, je wacht dus totdat je bijna gehit wordt...en jumpt er dan over heen.
Je bent dan wel hitgevoelig natuurlij als hij je een dp geeft.
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Het ligt er natuurlijk maar net aan waar je die fireball voor gebruikt. Met een dubbele firebal bedek je natuurlijk een stuk meer ruimte en kan dus heel goed als opzet voor een aanval of als verdediging dienen.Slashdotter schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:41:
[...]
Als Akuma is het zonde van je super meter om te spenderen aan dubbele air fireballs. Ze treffen zelden allebei en de damage is verwaarloosbaar.
Hallo met Tim
Na je sprong zou je dan ook de whirlwind kick kunnen doen (qcb+k) eventueel zelfs EX (hoewel je dan wellicht stil blijft hangen).MeagaShira schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:57:
[...]
Mijn main is Ryu......
Hmmzzz er over heen springen, je wacht dus totdat je bijna gehit wordt...en jumpt er dan over heen.
Je bent dan wel hitgevoelig natuurlij als hij je een dp geeft.
10 second ninja DONE
Heb wel weer een probleempje ontdekt met mijn fightpad
Afgelopen zaterdag dus eindelijk mijn TE stick binnenMuppet schreef op maandag 08 juni 2009 @ 07:57:
[...]
Ik had hem in Februari al bij Wehkamp besteld en nu pas binnenJe zou ff aan Shrimp moeten vragen waar hij hem vandaan had. Die had hem best snel binnen.
Had m uiteindelijk donderdag besteld bij Foregames.nl waar ie op voorraad was omdat ik het wachten op Bol.com na 3 maanden meer dan zat was. Dit betekende overigens wel dat ik ipv de 'normale' 150 euro, 180 euro betaald heb. Toen ik donderdagavond checkte was ie al niet meer op voorraad.
Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco
There is no art to find the minds construction in the face
Jawel heb er nog een paar..
bol.com heeft ze toch alweer een tijdje op voorraad? En nog steeds zijn ze op voorraad bij bol.comShrimp Tabasco schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:18:
[...]
Afgelopen zaterdag dus eindelijk mijn TE stick binnen.
Had m uiteindelijk donderdag besteld bij Foregames.nl waar ie op voorraad was omdat ik het wachten op Bol.com na 3 maanden meer dan zat was. Dit betekende overigens wel dat ik ipv de 'normale' 150 euro, 180 euro betaald heb. Toen ik donderdagavond checkte was ie al niet meer op voorraad.
Gisteren mijn stick ontvangen van bol, snelle en nette levering 1 dag
Blijft toch even wennen hoor met zo'n stick spelen! Sanwa knoppen zijn echt uber gevoelig...
Op 2.28 dreigt Akuma op Ryu's FA te landen, hij doet een EX hurricane waardoor hij in de lucht blijft hangen, hij komt neer en pakt Ryu met z'n Ultra. Geweldig
Dat deed ik laatst ook. En toen werd ik wakker.Slashdotter schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:07:
http://www.youtube.com/watch?v=INOkcsHVIi4
Akuma's combo op 1.57
Hallo met Tim
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Gaat ook steeds beter met stick. Linking gaat nu ook een stuk beter, probleem is alleen nog om mijn vingers in de linking postitie te brengen in the heat of battle.
Speel wel nogsteeds alleen met Bison, QCF(x2) bewegingen komen er gewoon vaak nog niet goed uit.
Ojah, en ik wacht nog geduldig op mijn sanwa onderdelen van arcadeshop.de. Zondag besteld, nogsteeds niks van gehoord, anders dan dat ze mijn geld binnen hebben, wat instant is via paypal...
[ Voor 17% gewijzigd door firlian op 10-06-2009 21:58 ]
Yup, de ps3 versie wel.. Ik zocht echter de xbox versieNohead schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:22:
[...]
bol.com heeft ze toch alweer een tijdje op voorraad? En nog steeds zijn ze op voorraad bij bol.com
Gisteren mijn stick ontvangen van bol, snelle en nette levering 1 dag
Blijft toch even wennen hoor met zo'n stick spelen! Sanwa knoppen zijn echt uber gevoelig...
Daarna nog van een Rog verloren in een final, en daarna die zelfde guile nog een keer, ik had em in rond 1 bijna (1cm health bar aan zijn kant) maar kon geen optie kiezen om voor de kill te gaan en liet hem daardoor terug komen. Was er niet blij mee
Hoogtepunten van de avond:
- Een gozer die me in ronde 1 taunte, en die ik daarna genadeloos in r2 en r3 in elkaar beukte (helaas eindigde mijn eigen taunt aan de verkeerde kant van een whirlwind kick, maar dat boeit niet zo erg
- Een perfect in een final.
- En een winst tegen een zangief. Het stond 1-1 en in r3 hadden we beide al veel schade, Big Z ging voor de kill met een running suplex aanval ex (360move+kick op afstand) en rent hard naar me toe, ik heb zelf ook ex moves en zelfs een ultra tot mijn beschikking maar ik krijg er alleen een high kick uit, de raakt hem maar zijn ex armor beschermt hem....ik verwacht de move te gaan zien connecten en de ronde te verliezen, maar Sags zijn high kick raakt altijd 2x....de tweede x raakt hem wel vol + de gereserveerde schade van de eerste hit is genoeg om eem ko te laten gaan.
- Buiten het leger des ken/ruy's zowaar ook een zangief, rog, blanka, en sakura tegenkomen, kuma lijkt zijn populariteit te verliezen want die kwam ik ook maar 1x tegen.
Negatief:
Niet uit mijn routine/auto pilot komen en daardoor verliezen, helemaal tegen 2x dezelfde dude.
Vrijdag nog een avondje in rust sparren en dan zaterdag proberen niet te erg af te gaan
10 second ninja DONE
Miza ik wil nog wel een keer in de herkansing
Hallo met Tim
En jaaaa hoor ik speel een uurtje en mijn D-pad blijft weer hangen
Heb je het over de Madcatz fightpad? Dan raad ik je aan mijn eerdere post in dit topic hierover te lezen. Heb zelf het probleem ook gehad en gefixedMeagaShira schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:01:
Gister mijn nieuwe fightpad gehaald bij Nedgame want de eerste bleef hangen......
En jaaaa hoor ik speel een uurtje en mijn D-pad blijft weer hangenSpringen naar achteren lopen hij deed van alles terwijl ik niks indrukte....
Ga nu toch echt een tegoed bon vragen want dit is gewoon echt waardeloos.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ja die bedoel ik jah....waar heb je die post staan dan...??? Linkje...aubImodium schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:41:
[...]
Heb je het over de Madcatz fightpad? Dan raad ik je aan mijn eerdere post in dit topic hierover te lezen. Heb zelf het probleem ook gehad en gefixed
Zou wel super zijn als ik hem kan fiksen....!!
Edit:
Heb al gezocht en heb het gevonden......
Beetje jammer dat je ergens voor betaald en hem zelf dan moet gaan modden zodat hij gaat werken zoals hij hoort te werken. Beetje klaar met die controller, ga vanmiddag maar eerst even naar Nedgame toe en kijken of ik mijn geld terug kan krijgen of een tegoed bon. Misschien toch maar een stick kopen.
[ Voor 30% gewijzigd door MeagaShira op 11-06-2009 10:11 ]
Is wel zo, maar ik wil gewoon met een pad spelen en niet met een stick. Heb het wel geprobeerd maar ik ben gewoon geen stickspeler. Daarnaast vind hem ook net iets te prijzig.MeagaShira schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:49:
[...]
Ja die bedoel ik jah....waar heb je die post staan dan...??? Linkje...aub
Zou wel super zijn als ik hem kan fiksen....!!
Edit:
Heb al gezocht en heb het gevonden......
Beetje jammer dat je ergens voor betaald en hem zelf dan moet gaan modden zodat hij gaat werken zoals hij hoort te werken. Beetje klaar met die controller, ga vanmiddag maar eerst even naar Nedgame toe en kijken of ik mijn geld terug kan krijgen of een tegoed bon. Misschien toch maar een stick kopen.
Ligt het nou aan mij of zijn er hier de laatste tijd alleen Xbox spelers
Ben momenteel hard in training met mijn TE stick op mijn PS3.
Gr.
Edit:
Net bij Nedgame langs geweest en heb een tegoed bonnetje gekregen.
Hij ging hem wel eerst even testen (2 min.) en constateerde geen problemen.....

[ Voor 39% gewijzigd door MeagaShira op 11-06-2009 13:22 ]
Ik heb ook geoefend met andere chars tegen Akuma, om te kijken hoe anderen tegen een Akuma spelen. Ik koos Bison en hoewel ik uiteraard zuig met hem schopte ik Akuma wel helemaal verrot
Ik heb je toegvoegd.. kan je op mijn akuma oefenenOguz286 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:49:
Ben weer wat aan het oefenen geslagen en heb nu 'redelijk' FADC onder controle. Het is best leuk om j.HK, HP, LK tatsu, DP+HP, FADC, HP Red Fireball te doenHeb ook nog een 11 hit combo gedaan laatst, was ook wel grappig
Mijn grootste probleem is dat ik nog steeds de gamemechanics niet onder controle heb, daarom probeer ik wanneer ik de kans krijg zoveel mogelijk schade te doen met combo's.
Ik heb ook geoefend met andere chars tegen Akuma, om te kijken hoe anderen tegen een Akuma spelen. Ik koos Bison en hoewel ik uiteraard zuig met hem schopte ik Akuma wel helemaal verrot
Hallo met Tim
Volgens mij is de xbox community ook gewoon een stuk groter.MKY schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:42:
Hoi Allen,
Ligt het nou aan mij of zijn er hier de laatste tijd alleen Xbox spelers
Ben momenteel hard in training met mijn TE stick op mijn PS3.
Gr.
Mensen die mij willen uitdagen:
Voeg me toe
PSN: ic3zz86
(Ik speel niet slecht voor een beginner
Verwijderd
De oplossing: octagon kopen en een bat ipv jouw ball stick, Focus> ultra is niet snel zijn, het is dashen na focus hit en dan kan je hem op normale snelheid invoeren.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:33:
Grr...nog even en ik gooi mn stick de raam uitNet tegen een alleen vuurbal gooiende Akuma gespeeld, maar ik liep steeds tegen zijn voorbal aan, omdat er niks uitkomt. Zelfs normale qcf lukken niet constant, en supers/ultras gaan al helemaal moeizaam. In training mode lukt het vaak wel. FADC > ultra ben ik niet snel genoeg voor, terwijl bijv. FADC > step kick > ultra wel weer lukt. De verleiding is erg groot om mijn ds3 weer op te pakken...
Einde oplossing
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Verwijderd
Ik heb een beetje rondgekeken, maar op sommige fora wordt er beweerd dat een square makkelijker is voor srk and qcf. Over het algemeen lijkt er niet zo veel verschil in te zitten, tenzij je jarenlang met een van de twee hebt gespeeld. Ik vrees dat ik gewoon even moet doorbijten...Sm0k3r schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:04:
[...]
De oplossing: octagon kopen en een bat ipv jouw ball stick, Focus> ultra is niet snel zijn, het is dashen na focus hit en dan kan je hem op normale snelheid invoeren.
Einde oplossing
QCFx2 is gewoon 2x schuin omlaag (shortcut)firlian schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:02:
Dat klinkt meer als een workaround dan een oplossing. Als alle top spelers met ball stick en square gate kunnen spelen zal het wel aan te leren zijn toch? Wanneer je bij QCFx2 de eerste forward weg laat is die eerste QCF gewoon de stick een tikje naar rechts bewegen en weer terug, daarna kun je dan gewoon een single QCF maken. Dat is op het moment mijn oplossing.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Dat is de srk shortcutOMX2000 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:09:
[...]
QCFx2 is gewoon 2x schuin omlaag (shortcut)
Altijd leuk om ze terug te pakken met vega's ultra die "anti fireball" is en megaveel damage doet
Xbox 360 versie:
DrlZ GAMBIT
Oooh huh, "voorstel ronde" ben een Lazy

Sinds ik niet meer weet wat mijn inloggegevens zijn van mijn old school nick op GOT ahum, Da_Godfather
ben ik alleen maar lui aan 't lezen.
heb niet echt een vaste speel tijd
Als je hem eenmaal door hebt is het niet zo moeilijk. Ik begin die square gate steeds meer te waarderen zelfs
@DrLZ Gambit
Ik haat guile
Maar ik wil best eens tegen je spelen
[ Voor 80% gewijzigd door firlian op 12-06-2009 02:24 ]
Als ik er vanavond aan denk zal ik je even toevoegen...Intrique schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:54:
Ik ben sinds kort begonnen met Street Fighter IV.
Mensen die mij willen uitdagen:
Voeg me toe
PSN: ic3zz86
(Ik speel niet slecht voor een beginner)
Je mag mij anders ook wel toeveogen als het je te lang duurt..... MeagaShira_NL
Het was een taaie, maar idd een focus attack bij een barcalona drop haalde em enorm uit zijn spel (dank u Emersion). Het leuke was dat ik een paar rondes daarvoor ook al tegen hem gespeeld had en ik bang was voor een herhaling van mijn Guile drama.
Ook trouwens leuk effect, op het einde van r3, toen we beiden op nog 20% health zaten wierp vega zijn masker even in de lucht. Geen idee of dat enigsinds nuttig is, of zelfs een taunt, maar het was op het moment erg kewl, bijna filmisch.
Oh nog even wat anders, ik moet nog 2 achievements in de stijl 'doe ff x move tig keer'
50 of 100 super move attack finished
en 365 flashy screen finishes.
Vooral die laatste is een veel te groot getal, geez. Maar mijn vraag dus, kan ik ergens de tellers zien om is te kijken hoe ver ik ben? Of moet ik mijn x-box maar op zijn woord geloven
En ja, ik weet dat ik ze makkelijk kan halen dmv low level time trails of 2player games in mijn eentje spelen, maar dat is lame.
10 second ninja DONE
Ik heb hem ook gekregen door gewoon te spelen.......
Hoe kom je erop dat alle top spelers met ball en square spelen?firlian schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:02:
Dat klinkt meer als een workaround dan een oplossing. Als alle top spelers met ball stick en square gate kunnen spelen zal het wel aan te leren zijn toch? Wanneer je bij QCFx2 de eerste forward weg laat is die eerste QCF gewoon de stick een tikje naar rechts bewegen en weer terug, daarna kun je dan gewoon een single QCF maken. Dat is op het moment mijn oplossing.
Als je het over Japanners hebt oké want dat wordt daar gebruikt in arcade, Amerikaanse top spelers hebben veelal een bat omdat ze (zoals ik) zijn opgegroeid met een bat in de arcade, enige kasten die ball en square hadden waren de SEGA kasten (virtua tennis, fighter en striker).
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Als je je medals van Ultra en Super finish bij elkaar optelt kom je aardig in de richting volgens mij[b][message=32090540,noline]
Vooral die laatste is een veel te groot getal, geez. Maar mijn vraag dus, kan ik ergens de tellers zien om is te kijken hoe ver ik ben? Of moet ik mijn x-box maar op zijn woord geloven?
Heh goeie tip, zal is kijken binnenkort. Het 'probleem' is dat je zo vaak een flashy bg finish hebt, dat je (ok lees ik) denkt, deze keer zal ik het toch echt wel gehaald hebben! -> nee dus.Roq schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:47:
[...]
Als je je medals van Ultra en Super finish bij elkaar optelt kom je aardig in de richting volgens mij
10 second ninja DONE
Ik had dus tot vorige week een ball octo stick, en sinds zaterdag een TE stick (square dus) en square vind ik persoonlijk veel beter geschikt voor street fighter... met een square stick hoef je half zo lang je stick ergens naartoe te bewegen met het resultaat dat je alles veel sneller kunt uitvoeren.firlian schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:22:
Leuke oefening voor QCFx2 super/ultra oefenen met stick. Kies Gen en doe de super into super loop (met infinite super bar). Dan kun je gelijk goed zien hoe best je de beweging kunt uitvoeren onder druk, en vanaf beide kanten. Mijn record was 48 hits of (48/6) 8 supers achter elkaar. Vond ik zelf niet slecht, gezien ik nooit met QCF characters heb gespeeld sinds ik een stick gebruik.
Als je hem eenmaal door hebt is het niet zo moeilijk. Ik begin die square gate steeds meer te waarderen zelfs![]()
@DrLZ Gambit
Ik haat guile![]()
Maar ik wil best eens tegen je spelen
Het is echter nog steeds wel even wennen, want alle timingen zijn nu dus anders voor mij, ben nog niet op mijn octo niveau , maar kom steeds dichterbij, waarna ik zeker ben dat ik het ook overstijg.
Daarnaast ben ik met ken aan het oefenen en dat is ook erg leuk.
Dat betekent overigens niet dat IsaCorsisa slecht is, integendeel hij heeft een paar onverwachte moves gedaan en dat heb ik gevoeld ook
Dus als jullie me online zien en jullie willen me inmaken, gaat uwe gang
[ Voor 7% gewijzigd door Oguz286 op 12-06-2009 21:03 ]
Je zult veel ball zien want dat is weer afhankelijk van leeftijd, die zijn niet in de Nederlandse arcadehallen opgegroeid, en de kans is groot dat oudere gasten ook met een ball spelen want die durfen/ weten niet hoe je zoiets kan modden/ veranderen.firlian schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:36:
Was een observatie. Op forums en youtube zie ik bijna altijd ball top. Maar ik zal morgen eens kijken hoeveel bats er worden gebruikt op het toernooi, kan altijd zijn dat mijn beeld niet klopt natuurlijk.
De harde kern, oudere gasten zie je alleen op fora en gaan niet naar lan parties of toernooien, die hebben negt zoals ik helaas geen tijd daarvoor
En dan valt die 365 flashy nog in niets van die biljoen dingen die je moet doen zodat je de all icons/titels trophy kan halen. Ik wist dat sf4 moeilijk zou zijn om alle trophies te halen, maar dat het zo moeilijk/veel tijd zou gaan kosten gaat weer nergens over.Sagat schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:13:
[...]
Heh goeie tip, zal is kijken binnenkort. Het 'probleem' is dat je zo vaak een flashy bg finish hebt, dat je (ok lees ik) denkt, deze keer zal ik het toch echt wel gehaald hebben! -> nee dus.
Maar ja heel langszaam krijg ik sf4 onder de knie ook al krijg ik elke online game zwaar klappen.
Dus voor easy point kan je me toevoegen op psn: speedrazor3
PSN: speedrazor3
Omdat je zeurt.Oguz286 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:03:
Ik snap er echt niks van. Ik ben de laatste 2 weken ontzettend gaar omdat ik heel erg druk ben met de studie. Mijn handen zijn koud, de controller ligt niet lekker in de hand en toch ben ik net 'even' champion geworden voordat ik het doorhad. En de tegenstanders waren zeker niet slecht, maar toch heb ik beter gespeeld en heel wat lekkere combo's gedaan alsof het niets is. Als iemand mij kan uitleggen hoe ik dat gezien mijn huidige staat voor elkaar heb gekregen, be my guest
Vond je wel goed spelen tegen mij (IsaCorsisa). Alleen denk ik dat je standaard combo (die kick door de lucht + spinkick + srk + fadc + ex fireball) die laatste ex fireball ivm damage scaling niet echt nodig heeft. Ook vervelend hoe vaak ik nog in Akuma's ultra trap

Nou als zeuren werkt... ZEURZEURZEURZEURZEURZEURZEUR!Imodium schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:59:
[...]
Omdat je zeurt.
Vond je wel goed spelen tegen mij (IsaCorsisa). Alleen denk ik dat je standaard combo (die kick door de lucht + spinkick + srk + fadc + ex fireball) die laatste ex fireball ivm damage scaling niet echt nodig heeft. Ook vervelend hoe vaak ik nog in Akuma's ultra trap
Die srk hoort een dp+Lp te zijn ipv dp+Hp, want dan raakt de red fireball 3x ipv 1x en dan doe je een stuk meer dmg, maar dan moet ik het er wel uitkrijgen
EDIT: Nogmaals champion, zo zeg, ik moet vaker gestressed zijn
EDIT2: @Sagat:
[ Voor 3% gewijzigd door Oguz286 op 14-06-2009 17:53 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
http://file.4gamer.net/demo/StreetFighterIV_Benchmark.zip
Ik heb m op 1280x1024 getest (full screen), alles op high(est) behalve anti aliasing (off) en texture filter.
Verder het standaard filter, dus geen ink etc.
Draait als een trein!
Wat ziet deze game er vet uit
edit:
texture filter op 16x gezet, draait ie zelfs 1 fps gemiddeld beter
2x anti aliasing en gemiddelde fps zakt naar ong 35. Dan maar geen anti aliasing, zonder ziet het er nog steeds super uit

Laatste update in mijn post:
Afhankelijk van welke stage je vecht is de gemiddelde fps hoger dan de uiteindelijke benchmark score.
Bij bv de stage van Chun Li zit mn fps op ong 64, bij de rest vd stages rond de 75 fps.
Door de laatste bench test, waarbij de camera om de cirkel van SF4 chars heen draait, valt de uiteindelijke score lager uit.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 23:06 ]
AVERAGE: 148.62FPS
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Memory: 4096MB
Graphics Card: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512
Display Setting: 1680x1050 60Hz
Met anti aliasing op 16x haal ik ietje boven de 60 fps
Spel is niet veeleisend
Verwijderd
Exactly, zelfs op mijn oude AGP bak meer dan voldoende te spelen.Intrique schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:11:
SCORE: 16212
AVERAGE: 148.62FPS
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Memory: 4096MB
Graphics Card: NVIDIA GeForce 8800 GTS 512
Display Setting: 1680x1050 60Hz
Met anti aliasing op 16x haal ik ietje boven de 60 fps
Spel is niet veeleisend
Capcom heeft, zoals het er tot nu toe uitziet, een prima port gemaakt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
SCORE: 6063
AVERAGE: 59.54FPS
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz (3,68GHz)
Memory: 4094MB
Graphics Card: ATI Radeon HD 4800 Series (2x4870)
Display Setting: 1920x1200 60Hz 4xAA
Dit is waarschijnlijk met vsync (alleen tijdens de laatste shot met alle fighters zakte de framerate in het begin heel even naar 56, verder alleen 59,99 en 60,01 gezien), maar in ieder geval ruim voldoende, helemaal als ik op de tv op 1366x768 speel.
Edit: vsync scheelt best
SCORE: 11147
AVERAGE: 164.81FPS
CPU: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz (nog steeds 3680MHz)
Memory: 4094MB
Graphics Card: ATI Radeon HD 4800 Series (nog steeds 2)
Display Setting: 1920x1200 60Hz 8xAA
@Boeboe >>> Voor jou wellicht irrelevante benchmarks
[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 15-06-2009 00:17 ]
Vind het wel positief en zeker verassend dat het spel geen hoge systeem eisen heeft. Ben nieuwsgierig of real life performance ook zo goed zal zijn.
10 second ninja DONE

Edit: Ok, dus zo laag zijn de systeemeisen dus ook weer niet
GoT toernooi? Denk niet dat iemand daar nog mee bezig is, maar zou wel leuk zijn, maak ik nog eens kans om ver in een toernooi te komen
Zaterdag in Rotterdam de poules door, maar daarna gelijk door Zenfire (super goede bekende honda speler blijkbaar) uitgeschakeld in de eerste ronde van het "echte toernooi". Daarna nog 2x gewonnen in de loosers pool om daarna tegen een Bison te verliezen
[ Voor 73% gewijzigd door firlian op 15-06-2009 02:08 ]
Verwijderd
Mee eens.Sagat schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:16:
Hoewel ik het niet me Boe eens ben dat fighting games niet op pc gespeeld kunnen worden, vind het idd niet erg interresant als iedereen nou zijn hele score + setup gaat posten. Doe dan alleen je score ofzo en als mensen meer info willen kunnen ze daarom vragen (liefst via dm dan).
Vind het wel positief en zeker verassend dat het spel geen hoge systeem eisen heeft. Ben nieuwsgierig of real life performance ook zo goed zal zijn.
Het is prettig dat de pc gamers nu eindelijk na maanden wachten een teken van leven krijgen voor SF4, dus die info is voor ons zeker wel relevant.
Maar om dit topic nu vol te laten lopen met bench resultaten is denk ik niet echt de bedoeling.
Is iig mooi om te weten dat je niet een hypermoderne pc nodig hebt om SF4 met eyecandy vlot te laten lopen.
Bij het vorige toernooi in TGS (Ps3) werd ik ook uitgeschakeld door Zenfire; toen door z'n chun-li. Als je van een andere Bison hebt verloren heb je gespeeld tegen Shiva of Nindo? Niet?firlian schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:17:
Ben ook even aan het downloaden met 230KB/sec... Ben beniewd hoe het op mijn laptop draait. Core2 2Ghz gpu, maar ati x1400 gpu![]()
Edit: Ok, dus zo laag zijn de systeemeisen dus ook weer nietOp 800x600 en alles low/uit ~35FPS. Had ook niet veel anders verwacht eigenlijk.
GoT toernooi? Denk niet dat iemand daar nog mee bezig is, maar zou wel leuk zijn, maak ik nog eens kans om ver in een toernooi te komen![]()
Zaterdag in Rotterdam de poules door, maar daarna gelijk door Zenfire (super goede bekende honda speler blijkbaar) uitgeschakeld in de eerste ronde van het "echte toernooi". Daarna nog 2x gewonnen in de loosers pool om daarna tegen een Bison te verliezen
Wel goed dat je direct in je eerste toernooi door de eerste ronde heen kwam, als je vaker gaat en het helemaal gewend bent kun je ver komen..
Ik moest in mijn pool uiteindelijk tegen Bruno. Hadden toen allebij nog alles gewonnen in onze pool. Had toen nog geen idee dat hij zo goed was
EDMAAAAAAAAAAAAAAA. Wat een beest. Ze verdienen alle vier om te gaan naar SBO, jammer en belachelijk dat er maar één team uit de VS mag.Slashdotter schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:19:
http://www.youtube.com/watch?v=Z63w4G3WvlU
Op 2.28 dreigt Akuma op Ryu's FA te landen, hij doet een EX hurricane waardoor hij in de lucht blijft hangen, hij komt neer en pakt Ryu met z'n Ultra. Geweldig
[ Voor 58% gewijzigd door Aryawn op 15-06-2009 17:00 ]
Verwijderd
Dan merk je wel dat jezelf nog flink wat moet oefenen, helemaal als je onder druk de
meest onlogische moves doet en er niks uit komt

Verwijderd
Jij kent echt iedereen. Wie ben jij eigenlijk?Mr.Nash schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:34:
Bruno is niet niets voor niets voormalig nr1 van NL. Ken hem nog van vroeger, heb toen vaker tegen hem 3rd strike gespeeld. Goede gozer..
@ firlian waar was jij eigenlijk, of stond ik met je te praten zonder dat ik wist wie je was hahshshshs. Gebeurt best wel vaak bij mij:P
Ik zat zeker de laatste paar matches echt wel even mijn best te doen hoor.
Je deed soms echt onverwachte dingen waar ik niet direct een antwoord op had
@Miza
Toen jij aan kwam lopen stond ik buiten tegen de muur te leunen en kreeg ik zelfs een hand van je. Als je nou even gelijk had gezegt dat je de miza was

(Sorry voor de topic vervuiling met mijn hoofd

Street Fighter spelen wordt een dure hobby, eerst zo'n TE stick voor de hoofdprijs kopen en dan nog een nieuwe computer voor de pc versie. Naja, eindelijk een 'goede' reden om een Intel i7 systeem aan te schaffen
Hoezo ? Beetje overklokken, 4850 erin en gaan met die banaanSlashdotter schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:29:
M'n Core2Duo 2,73 ghz, Nvidia 7600GS, 4GB speelt het spel op op 1280*720 met 29 fps en 640*480 met 60fps. Dat wordt upgraden...
Street Fighter spelen wordt een dure hobby, eerst zo'n TE stick voor de hoofdprijs kopen en dan nog een nieuwe computer voor de pc versie. Naja, eindelijk een 'goede' reden om een Intel i7 systeem aan te schaffen
Ik ken een aantal mensen van vroeger toen er meets waren in dordrecht, jouw (en een paar nieuwe) ken ik van mediamarkt en tgs, shiva en z'n broer ken ik al jaren als vaste klant van futurezone.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:24:
[...]
Jij kent echt iedereen. Wie ben jij eigenlijk?
@ firlian waar was jij eigenlijk, of stond ik met je te praten zonder dat ik wist wie je was hahshshshs. Gebeurt best wel vaak bij mij:P
Xbox is goedkoper dan nieuwe pc kopenSlashdotter schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:29:
M'n Core2Duo 2,73 ghz, Nvidia 7600GS, 4GB speelt het spel op op 1280*720 met 29 fps en 640*480 met 60fps. Dat wordt upgraden...
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Is dit met V-sync op ON? V-sync op OFF draait een stuk sneller.Slashdotter schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:29:
In mijn eerste post over de benchmark staan de resultaten met V-sync op ON, daarna op OFF gezet en draaide tijdens gevechten dik in de 90fps, tegen 100 aan.
Verwijderd
Nee spel is nog niet uit voor pc. De benchmark is te downloaden.Mr.Nash schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:38:
Is het spel al uit voor de PC dan?
Bron: http://www.vgreleases.com/PC/ReleaseDate-117761.aspx
De volledige SBO Qualifiers finale tussen Ed Ma/Ken I en Combofiend/Alex Valle. Ruim 40 minuten beeldmateriaal. Niet alleen de matches, maar ook shots van de spelers, het publiek, de emoties, het enthousiasme, etc. worden mooi in beeld gebracht. Het was toen blijkbaar al 2 uur 's nachts, dus ze komen een beetje langzaam op gang, maar daarna wordt het echt fokking spannend.
Ja en dan ook nog es lekker Xbox live afrekenen... Verbaas me niks als je straks voor de PC ook moet lappen. Kan je nog altijd beste PS3 versie halen.
(pc wordt geen probleem, i7 920 @ 3.2, 2x hd4890 van de zomer
Xbox live is 3-5 euro per maand. Daar kan niet worden op gecheat en ik zie zeker een verschil tussen het netwerk van sony en microsoft, waar ik met de PS3 van een vriend vaak wel potjes met lag had en veel lui met rode/gele balkjes kom ik op de Xbox bijna alleen lui met geel of groen tegen en nog maar 2-3 potjes met te veel lag.Nohead schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:12:
[...]
Ja en dan ook nog es lekker Xbox live afrekenen... Verbaas me niks als je straks voor de PC ook moet lappen. Kan je nog altijd beste PS3 versie halen.
Elk systeem heeft zo zijn voor en nadelen laten we het daar maar bij houden okay? Ook vind ik al die bencharks niet interessant. Leuk dat die "demo" wordt gepost maar we hoeven niet van iedereen te weten of het draait.
Ik speel nu zelf al een poosje niet meer aangezien me controller echt niet mee wil werken, toch maar weer eens checken of het nou aan mij of die controller ligt vanavond
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
SCREW IT..!!!
Men heeft het ervoor OVER..!!
laat die mensen eens met rust..!!!!
Ongeacht of Live nu wel/niet betaald is is het nog seeds een VEEL BETERE online dienst dan PSN..
That's a FACT waar meerdere mensen eht eens over zijn..
Ja..het ligt grotendeels aan de netwerkcode die ontwikkelaars in het spel gooien..dat klop..mar over algemeen kun je er niet onder uit dat PSN het moet afleggen tegen de online dienst van M$
Het moment mensen een X360 halen dan hebben ze AL LANG vrede gesloten met het feit dat ze zullen moeten betalen om online te spelen..
Ja leuk..is toch hun keuze...niet het jouwe...
Genoeg mensen ind e wereld die per maand or whatever 10,- of weet ik het voor WoW betalen....daar hoor je niets over...
Maar wel als je Microsoft geld vraagt voor hun online dienst...
Yippieeee...die 35,- per jaar betalen boeit me ook echt...
Een halve dag werken en je hebt het er zo weer uit..
Met V-sync OFF haalt ie 32 fps ipv 29fps, woohooVerwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:23:
[...]
Is dit met V-sync op ON? V-sync op OFF draait een stuk sneller.
In mijn eerste post over de benchmark staan de resultaten met V-sync op ON, daarna op OFF gezet en draaide tijdens gevechten dik in de 90fps, tegen 100 aan.
Daar hoor je ook genoeg overLongJoy1980 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:44:
Genoeg mensen ind e wereld die per maand or whatever 10,- of weet ik het voor WoW
[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 16-06-2009 17:02 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Topic is niet bedoeld om vol te spammen met benchmarks, maar kan me voorstellen als er een 'probleem'-gevalletje tussen zit dat er heus wel eens een uitzondering gemaakt kan worden.MrVegeta schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:01:
[...]
Daar hoor je ook genoeg overmss maar even een modje asken voor een topic warning dat benchmarks niet echt interessant zijn en het topic wat opschonen inc deze post.
Verder is het een MULTI topic, waar ook de PC versie besproken kan worden en daar kunnen soms hardwarematige vraagstellingen over komen. Of daar een apart topic voor geopend moet worden, I dunno.
Het moet toch uiteindelijk geen probleem zijn om de PC en console versies in harmonie naast elkaar te bespreken
maar om eerlijk te zijn ziet het ernaar uit dat momenteel het eerder een kwestie is van.
jaa..ik heb ook zo en supersterke uber pc en jaa ik kan hem ook spelen.
jaa..ik heb mijn quad core duo elastische processor met hyperkoele gigadeon 5700 1024 MB videokaart..en hij is ook goedgekeurd..
*bla bla bla bla bla*
Verwijderd
SCORE: 12489
AVERAGE: 191.85FPS
CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
Memory: 6142MB
Graphics Card: ATI Radeon HD 4870 X2
Display Setting: 1920x1200 60Hz 8xAA
Alles op max, 16xAF, geen v-synch
Bij de eerste 3 gevechten loopt ie om en nabij de 200 fps....
Hardwarematige vraagstellingen staat niet gelijk aan het topic volspammen met benchmarks.Verder is het een MULTI topic, waar ook de PC versie besproken kan worden en daar kunnen soms hardwarematige vraagstellingen over komen. Of daar een apart topic voor geopend moet worden, I dunno.
Dat gezegd zijnde: Zijn er enthousiastelingen die de TS willen overnemen en een nieuw deel willen maken? Ik speel zelf maar sporadisch (tegenwoordig enkel offline multiplayer) en hier zitten wel een paar mensen die de SF scene een stuk intensiever volgen dan ik.
[ Voor 76% gewijzigd door boe2 op 16-06-2009 18:47 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Problemen verdienen een apart topic en dan wel in Spielerij - Problemen & Vragen. Het was en is nog steeds niet de bedoeling deze in de grote topics te plaatsen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:35:
[...]
Topic is niet bedoeld om vol te spammen met benchmarks, maar kan me voorstellen als er een 'probleem'-gevalletje tussen zit dat er heus wel eens een uitzondering gemaakt kan worden.
Verder is het een MULTI topic, waar ook de PC versie besproken kan worden en daar kunnen soms hardwarematige vraagstellingen over komen. Of daar een apart topic voor geopend moet worden, I dunno.
Het moet toch uiteindelijk geen probleem zijn om de PC en console versies in harmonie naast elkaar te bespreken
Meerdere platformen naast elkaar bespreken is geen enkel probleem, maar het is dan wel de bedoeling dat het vooral over de gameplay gaat. Dat houdt het voor zoveel mogelijk mensen interessant.
Benchmarks zoals deze nu geplaatst zijn horen hier dan ook niet echt thuis. Als men de resultaten toch wil delen en eventueel over verder wil discussiëren doe dit dan in een apart topic (zoals dit ook bij GTA het geval was: GTA 4 Performance Topic).
[ Voor 11% gewijzigd door PromoX op 16-06-2009 19:47 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Moest daar ook wel om lachen iddBoeboe schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:44:
grappig hoe LongJoy een stelling maakt over pc gamer cliches en dat de eerste persoon daaronder direct dat cliche moet bevestigen
Genoeg over benchmarks, laat de PC versie nu maar snel komen, kunnen we hier ook een beetje gezellig meepraten.
Ik heb in G2 nog nooit de finale gehaald... Very annoying. Ik verval vaak in dezelfde patronen. Daar kan ik aardig mee meekomen, maar niet goed genoeg om in de finales terecht te komen.MeagaShira schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:33:
Gister weer eens even zitten gamen......Zit in G2 met 2200 nog wat puntjes.....Ik win regelmatig de eerste ronde maar ik verlies elke keer de tweede match met 1 klap verschil.....zooooo frustrerend. Misschien maar even een pauze inlassen ofzo...
By the way, veel oefenen helpt dus echt wel. Ik ga nu steeds meer combo's proberen uit te voeren, alleen lukt dat online nog nauwelijks. Dus toch maar meer oefenen.
Ben dus niet de enige...OMX2000 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:37:
[...]
Ik heb in G2 nog nooit de finale gehaald... Very annoying. Ik verval vaak in dezelfde patronen. Daar kan ik aardig mee meekomen, maar niet goed genoeg om in de finales terecht te komen.
By the way, veel oefenen helpt dus echt wel. Ik ga nu steeds meer combo's proberen uit te voeren, alleen lukt dat online nog nauwelijks. Dus toch maar meer oefenen.
Jah ik krijg mijn combo's er online ook niet echt uit...vaak ook wanneer de tegenstander een mooi gat open laat dat ik hem kan pakken met een ultra krijg ik hem er niet uit. Erg irri....
Was deze helemaal vergeten, Blazblue, van de makers van Guilty Gear, voorlopig nog geen EU release, maar hopelijk komt ie wel hierheen !
http://www.tothegame.com/...9-03-07/screen2_large.jpg
http://www.tothegame.com/...-03-07/screen15_large.jpg
http://www.tothegame.com/...-03-07/screen12_large.jpg
Ook ik haal in G2 amper finales, heb er 2 gewonnen (zelfs 1 met Viper!), en 3 semi-finals ofzo, verder word ik altijd snel uitgeschakeld...
[ Voor 15% gewijzigd door On_E op 17-06-2009 10:06 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Probeer zoveel mogelijk combo's te leren en ook echt te gebruiken in online matches wanneer je de kans krijgt. Ook al lukt het niet in het begin, niet opgeven en gewoon ermee doorgaan. Ik ben bijv. niet goed met het onder druk zetten van iemand (en dat met AkumaOMX2000 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:37:
[...]
Ik heb in G2 nog nooit de finale gehaald... Very annoying. Ik verval vaak in dezelfde patronen. Daar kan ik aardig mee meekomen, maar niet goed genoeg om in de finales terecht te komen.

Maar de twee pogingen erna strande ik direct in ronde 1 al. Het is natuurlijk ook een matchmakings kwestie he.
Maar over het algemeen (gebaseerd dus op maar een beperkt aantal tourneys 5-7 ofzo) is het niveau in g2 echt wel hoger. Ook gelijk al een vega, guile en sakura tegengekomen....die zag ik maar heel sporadisch in g3, (vooral die laatste 2)
Verder moet ik zeker Oguz zijn adviezen opvolgen en combo's gaan leren. De overige facetten van het spel beheers ik redelijk, maar als ik schade doe dan linkt het niet en de goede spelers kunnen dan tussen de hits door reageren (escape/worp/zelf combo inzetten u name it).
Voor de overigen in deze situatie, neem een kijkje op shoryken.com. Veel char specifieke info te vinden daar.
Oh en de nederlandse nr1 van xboxlive lurkt hier ook. Misschien mogen we hem ook wel om tipsNtrucs vragen
10 second ninja DONE
[ Voor 97% gewijzigd door Slashdotter op 17-06-2009 12:22 ]
Dit topic is gesloten.