Ehm ik speel nooit met iemand met minder dan 3 streepjes, liefst minimaal 4. Vaak genoeg verloren door strontlag -_-
Ik kwam er laatst pas achter dat als je Championship Mode > Custom Game > Any doet, je iets van 10 opties krijgt voor wat betreft tegenstanders ipv maar 3 zoals bij Quick Game.
Dus voor de mensen die dat nog niet wisten, je weet ’t nu !
Dus voor de mensen die dat nog niet wisten, je weet ’t nu !
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik vind het opzich wel meevallen met de throws....krijg alleen een throw tegen als ik zelf een fout maak.LongJoy1980 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:40:
Daarom zeg ik juist..
Incidentieel kan ik het wel hebben..(met vloekkannonades)
maar het slaat in sf 4 gewoonweg door..
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Inderdaad..Oguz286 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:34:
Ehm ik speel nooit met iemand met minder dan 3 streepjes, liefst minimaal 4. Vaak genoeg verloren door strontlag -_-
3 is ook mijn minimum..
heel vaak als ik gewoon geen geduld heb neem ik wel eens mensen met 2...en dan is de verbinding nog zeer goed te noemen..
NA 250 uur en bijna 2600 potjes vanaf 20 Feb. gespeeld te hebben, ben ik een beetje moe van Streetfighter 4 aan het worden.
Het is echt een heel goed spel, maar heb het denk ik te veel gespeeld oid.
Wel bijna elke dag een paar uur.
Ik ga er even mee stoppen denk ik en kijken of dat ik het plezier er weer terug in kan vinden.
Ik ga er even mee stoppen denk ik en kijken of dat ik het plezier er weer terug in kan vinden.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ha, dat heb ik ook. Maar dat komt ook omdat ik tegen een muur aanloop wbt de mogelijkheden van m'n xbox controller. En die stick en fightpad komen maar niet binnen. Dus ga maar eens wat andere games spelen. Ik heb de afgelopen maanden alleen maar SF4 gespeeld met tussendoor Resident Evil. Het is weer eens tijd om GoW2 weer op te pakken die ik nog moet uitspelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 04-06-2009 19:45 ]
Hmpf... hoe kom ik nu nog aan m'n stick en fightpadGeachte klant,
Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat wij uw bestelling zullen moeten laten vervallen.
Het is niet mogelijk om het artikel nog bij u te leveren.
Wij krijgen dit artikel niet meer binnen via onze leverancier.
De Europese distributeurs hebben besloten per direct het distributeurschap met het merk Madcatz te beeindigen.
De reden hiervan is het niet nakomen van de leveringsafspraken die Madcatz met haar Europese distributeurs heeft.
Madcatz levert haar producten nagenoeg alleen uit in Amerika.
Slechts de overvoorraad wordt verdeelt onder de Europese distributeurs.
Dit bedraagt een dergelijk klein aandeel dat hierin de Europese markt niet in kan worden voorzien.
Paar leuke potjes gehad net, eerst tegen een 9k+ GP Ryu, eerste ronde liet ie me alle hoeken van het veld zien, maar daarna anticipeerde ik een stuk beter op wat ie deed en won ik uiteindelijk de match. (hoogste GP speler die ik verslagen heb tot nu toe)
En daarna voor het eerst in tijden tegen een andere C.Viper speler, zelfde spelbeeld als tegen die Ryu eigenlijk, met een paar grappige momenten waarbij ik telkens een fractie van een seconde later dan hem die HP Thunder Knuckle deed, en hem dus raakte ipv hij mij.
Laatste noemenswaardige moment was tegen een Dan speler, voor het eerst lukte online een jump HP > Emergency Combination finish.
En daarna voor het eerst in tijden tegen een andere C.Viper speler, zelfde spelbeeld als tegen die Ryu eigenlijk, met een paar grappige momenten waarbij ik telkens een fractie van een seconde later dan hem die HP Thunder Knuckle deed, en hem dus raakte ipv hij mij.
Laatste noemenswaardige moment was tegen een Dan speler, voor het eerst lukte online een jump HP > Emergency Combination finish.
[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 04-06-2009 21:05 ]
Ik word er wel scheitziek van potjes te verliezen met wanneer de tegenstander geen hp meer zichbaar heeft. Als ze de aanvallen Fuerte IETS sterker zouden maken zou het al een stuk meer balanced zijn. Als ik tegen Zangief knok dan moet ik hem 30000000000 keer raken met allerlij close combat moves terwijl als hij mij 4 x beetpakt ik dood ben.
En die fucking Kens wordt ik ook ziek van om tegen spelen ook al win ik vaak, ze gebruiken allemaal dezelfde tactiek.
En die fucking Kens wordt ik ook ziek van om tegen spelen ook al win ik vaak, ze gebruiken allemaal dezelfde tactiek.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Jouw levensbalk heeft een uithoudingsvermogen van 900 points...waar dat van Zangief 1200 is...(meteen ook meeste uithoudingsvermogen..)
Logischerwijs dat jij flink wat zult moeten meppen wil je hem afmaken..
Daarnaast hit jij Zangief met 6/10 damage waar zangief jou met 1 mep meteen 10/10 raakt..
Ik zou zeggen..succes....
Wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.....ik zou, als ik jou was, gewoon non stop rennen en flying crossbody/flying throw op hem doen als ie opstaat...
Iemand haalde op die manier mij vanochtend met een perfect onderuit....en ik was daar niet al te blij mee..
[ Voor 85% gewijzigd door LongJoy1980 op 04-06-2009 21:41 ]
Die lariet (rond draai aanval) wint het van mijn body slam. Mijn slidings verliezen het van zijn grabs, mijn ultra doet zelfs nog geen 50% dmg. Het is wel mogelijk, maar niet als het een goede speler is.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
ZIjn lariat is volgens mij net iets trager dan jouw bodyslam als je op het juiste moment springt lijkt me...
daarom moet je voor voornamleijk switchen van attack...
zowel hoog als laag..
Maar ik heb tegen je gespeeld en weet dat je zo nu en dan best wel dwaas op iemand af kunt springen/rennen en dat moet je gewoon afleren..
Je bent heel erg snel voorspelbaar...en dat maakt het des te makkelijker..
Oh en trouwens..je hebt het..over bodyslam..
maar volgens mij...kun je ook qcf HP of hcb HP doen...
daarom moet je voor voornamleijk switchen van attack...
zowel hoog als laag..
Maar ik heb tegen je gespeeld en weet dat je zo nu en dan best wel dwaas op iemand af kunt springen/rennen en dat moet je gewoon afleren..
Je bent heel erg snel voorspelbaar...en dat maakt het des te makkelijker..
Oh en trouwens..je hebt het..over bodyslam..
maar volgens mij...kun je ook qcf HP of hcb HP doen...
[ Voor 11% gewijzigd door LongJoy1980 op 04-06-2009 22:18 ]
Ja wij hebben een paar potjes samen gespeeld, maar toen moest ik nog wat oefenen. Ben nu veel meer combos aan het maken (ook gewonen kicks etc) en missel mijn aanvallen af
. Fuerte speelt erg leuk. Ook heb ik nu niet het idee dat ik het binnen 10sec klaar moet hebben dus wacht idd meer af om dan snel uit de hoek te komen voor een korte aanval en dan weer terug.
[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 04-06-2009 22:28 ]
Het blijft leuk zolang je steeds weer iets nieuws leert. En als je regelmatig verliest heb je nog een hoop te leren.henkyyyyyyy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:38:
NA 250 uur en bijna 2600 potjes vanaf 20 Feb. gespeeld te hebben, ben ik een beetje moe van Streetfighter 4 aan het worden.
Als je te vaak speelt, niet beter wordt of niks nieuws meer leert, dan gaat de lol er snel van af.
Af en toe flinke pauze helpt wel eens je speelstijl te verbeteren omdat je wat meer met rust neemt en sneller kan leren.
Je bedoelt deze?MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:25:
[...]

Tegenwoordig ben ik extreem op m'n hoede als ik een Dan tegenkom. Het zijn altijd de mensen die die alle trucjes (FADC, link combo's, etc...) kennen die met hem spelen.On_E schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:05:
Haha, "is he close? > no > Fuck it > Shuryoken!!" Haha zitten echt leuke tussen. Trouwens ik heb tot nu toe 2 berichtjes gestuurd eentje met "the only thing worse then your lag is your skill" was echt een laggende blanka die alleen slides deed en die electro (wel gewonnen hoor) en een Ken die zat te schreeuwen door zijn headset hoe crap ik was met Fuerte heb ik gestuurd "SHURYOKEN".
Heb zelf al een paar berichtjes mogen ontvangen met GG enzelfs "awesome elf, keep it up!" da's best leuk. Heb zelf ook al een paar complimentjes uitgedeelt naar Gen (die ouwe) en Dan gestuurd. Fei-long ook trouwens
Mooi spel, heb tot nu toe geen spijt er een xbox te voor hebben gekocht en wie weet komt er nog wat anders leuks op uit ook dat ik voor een prikkie ken pakken. Gta4 op de xbox, misschien maar eens proberen.
De RAGEQUIT!!1 optie links onderaan ontbreekt nog

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Tijd terug zei iemand (volgens mij boeboe) dat hij kon zien dat iemand macro's gebruikte tijdens online SFIV. Ik geloofde het zelf toen ook niet echt, maar toen kwam ik vandaag dit tegen:
http://crave.cnet.co.uk/gamesgear/0,39029441,49300698,00.htm
Unlike Sony's wireless SixAxis and DualShock3 controller, the USB-based Dominator supports macro programming and holds up to 20 keystroke combinations in four memory keys. So instead of clocking countless hours practicing Supers, Ultras and combos, all you need do is effortlessly hit a button and the smackdown will be laid.
Hoe triest ben je dan als je zoiets gebruiktfirlian schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:24:
Tijd terug zei iemand (volgens mij boeboe) dat hij kon zien dat iemand macro's gebruikte tijdens online SFIV. Ik geloofde het zelf toen ook niet echt, maar toen kwam ik vandaag dit tegen:
[...]

Of dat ding is fake of 10 mensen gebruiken het
en die gooien het weg omdat ze alsnog verliezen. Ben wel erg blij met de fightpad, zit weer aardig op niveau maar verlies nog te veel potjes door domme dingen. Moet maar weer de trials gaan doen van Fuerte, zit vast op eentje helaas.
Jump high punch, high punch, df + P + k , df - df + k, als jullie het wat zegt
erg moeilijk iig.
Jump high punch, high punch, df + P + k , df - df + k, als jullie het wat zegt
FINALLY....... The Rock has come back............to play Street Fighter 4...Unlike Sony's wireless SixAxis and DualShock3 controller, the USB-based Dominator supports macro programming and holds up to 20 keystroke combinations in four memory keys. So instead of clocking countless hours practicing Supers, Ultras and combos, all you need do is effortlessly hit a button and the smackdown will be laid.
BTW...vegeta....potje spelen..?
[ Voor 3% gewijzigd door LongJoy1980 op 05-06-2009 00:48 ]
Ben je al aan het oefenen met die HP loop van fuerte? Kwam laatst iemand tegen online, die hem iets van 5 keer uit kon voeren achter elkaar. Heb uiteindelijk wel gewonnen omdat bison overall gewoon meer dmg doet en meer HP heeft, maar veel respect voor dat soort combo's (behalve wanneer je macro's gebruikt dan...)
Voor de mensen die geen idee hebben waar ik het over heb:
http://www.youtube.com/watch?v=PFS3fIZGWhU
Voor de mensen die geen idee hebben waar ik het over heb:
http://www.youtube.com/watch?v=PFS3fIZGWhU
Nee die heb ik nog niet geoefend, ziet er wel grappig uit opzich. Vanavond maar weer trials proberen, moet toch wel kunnen! En sorry maar gister lag ik rond half 1 op bed anders hadden we nog wel een potje kunnen doen. Misschien vanavond nog wel ff
.
Iemand tips met jumps air to air timen?..het lijkt wel of ik altijd verlies..ben ik te vroeg/laat met mn j.mk of j.hk etc. erg frustie als ik elke jump verlies. Gisteren trouwens 2 keer een double KO lol
Kijk is bij nedgame. Daar heb ik hem eergisteren gekocht en ze hadden er nog een paar.Slashdotter schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:40:
[...]
Hmpf... hoe kom ik nu nog aan m'n stick en fightpad
Voor de PS3 kost hij 44,95.
Gister weer met mijn fightpad tekeer gegaan......
Ik zit nu in G2-E maar goddammit ik moet nog steeds erg wennen aan die fightpad. Heb denk ik te lang SF4 gespeeld met de PS3 controller. In CS mode kon ik de eerste match nog wel winnen maar dat was denk ik meer mazzel. Krijg gewoon de moves er niet uit die ik wil doen. Klopt het ook dat de fightpad veel gevoeliger is dan de standaard controller......?
Hoop echt dat ik hem volgende week net zo 'beheers' als de standaard controller.
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Trouwens, gister kreeg ik door dat ik met Fuerte de afstand van mijn ultra (en andere moves) kan bepalen. Als ik naar rechts druk dan spring ik veel verder dan wanneer ik naar links druk (als de tegenstander rechts staat ofc). Grappig laatst sprong ik bijna het hele beeldscherm door
. Die ultra is wel lelijk om goed te krijgen helaas.
Mijn beste move gister was tegen een Ryu die zijn super deed, tijdens zijn animatie zat ik als een gek met ultra te raggen, precies op het moment dat hij schiet (stond er een meter ofzo vanaf) knalde mijn ultra, ik sprong over zijn super op zijn schouders en won
. Wat zal hij hebben gevloekt ;o.
Mijn beste move gister was tegen een Ryu die zijn super deed, tijdens zijn animatie zat ik als een gek met ultra te raggen, precies op het moment dat hij schiet (stond er een meter ofzo vanaf) knalde mijn ultra, ik sprong over zijn super op zijn schouders en won
Lol......Masterlijk.....MrVegeta schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:11:
Trouwens, gister kreeg ik door dat ik met Fuerte de afstand van mijn ultra (en andere moves) kan bepalen. Als ik naar rechts druk dan spring ik veel verder dan wanneer ik naar links druk (als de tegenstander rechts staat ofc). Grappig laatst sprong ik bijna het hele beeldscherm door. Die ultra is wel lelijk om goed te krijgen helaas.
Mijn beste move gister was tegen een Ryu die zijn super deed, tijdens zijn animatie zat ik als een gek met ultra te raggen, precies op het moment dat hij schiet (stond er een meter ofzo vanaf) knalde mijn ultra, ik sprong over zijn super op zijn schouders en won. Wat zal hij hebben gevloekt ;o.
Kan wel begrijpen wat die badslipper dacht jah....Had gister namelijk hetzelfde tegen een Balrog. Ik knal mijn ultra eruit doet hij hetzelfde en beukt zo door de mijn heen.....
Hmm moet een nieuwe ontdekking zijn (of een ouwe die nu pas massaal bekend is en nu ook gebruikt word) want woensdag had ik hetzelfde, ik heb niet gevloekt maar stond wel met mijn bek vol tanden. Ik was nl het spel laten zien aan een vriend van me
sagat tegen vriend: bla bla deze Ken is voorspelbaar, doet jump in de heletijd, ik zal hem even een ultra geven
sagat: ultra imput mislukt 2x, minor gevloek volgt
sagat: ultra komt eruit, chest patting en gloating mode geactiveerd 'dat zal hem zeer gaan doen *g*'
sagat: ziet hoe Ken zijn ultra ook activeert, en dat die dwars door de zijne heen gaat
vriend valt van zijn stoel af lachend ongeveer.
Ja dat was leuk
sagat tegen vriend: bla bla deze Ken is voorspelbaar, doet jump in de heletijd, ik zal hem even een ultra geven
sagat: ultra imput mislukt 2x, minor gevloek volgt
sagat: ultra komt eruit, chest patting en gloating mode geactiveerd 'dat zal hem zeer gaan doen *g*'
sagat: ziet hoe Ken zijn ultra ook activeert, en dat die dwars door de zijne heen gaat
vriend valt van zijn stoel af lachend ongeveer.
Ja dat was leuk
10 second ninja DONE
Half juli geloof ik, trouwens ik had gister ook 2 x dat mijn Fuerte super door Chun-lee heen ging, wel eerste 2 klappen raak maar daarna ging die er doorheen
.
Gelukkig is de kwaliteit van die joystick verder zo brak dat niemand het gebruikt om mee te spelen als ik dit zo lees (van dezelfde pagina):Oguz286 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:33:
[...]
Hoe triest ben je dan als je zoiets gebruiktIk heb een tijd getraind om de BnB combo's onder de knie te krijgen en het voelde geweldig om die combo's online te kunnen gebruiken en iemand ermee in te maken. Als je zoiets gebruikt, waarom speel je het spel dan? Om te kunnen zeggen dat je voorgeprogrammeerde joystick van n00bs kan winnen?
Received the XCM Dominator last week in the mail. Build quality is extremely low, feels very plasticky and cheap. Buttons don't connect well and frustratingly the buttons itself don't even bounce back after depressing. Macro moves button also located in an extremely inconvenient area. Movement stick also very unreliable and moves like HQF connect only 20% of the time. I have owned a couple of Hori sticks including the Pro.3. This must be the most horrible and overrated gimmicky joystick ever. Avoid it if you can.
Ultra volgorde loopt als volgt..
Last in....first out..
Last in....first out..
Lol LiFo.....LongJoy1980 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:46:
Ultra volgorde loopt als volgt..
Last in....first out..
Ik wist niet dat dit kon is dit pas bij de update gebeurd of was dit al eerder mogelijk...?
Vanmiddag maar weer even stoeien met die fightpad.....
Volgens mij is het niet zo simpel als LiFo...
Hoewel het over het algemeen een goede regel is, kun je niet zomaar elke ultra met elke ultra counteren... De afstand en timing moeten wel juist zijn. Het is bijv. mogelijk om met Bison de ultra van blanka te counteren, maar dan moet je blanka wel raken op het moment dat de knee press (eerste gedeelte van bison's ultra) gericht is naar blanka). Ik spreek uit ervaring
Ojah, probeer maar eens Ryu zijn ultra te counteren met Dhalsim zijn ultra... LiFo FTW
Hoewel het over het algemeen een goede regel is, kun je niet zomaar elke ultra met elke ultra counteren... De afstand en timing moeten wel juist zijn. Het is bijv. mogelijk om met Bison de ultra van blanka te counteren, maar dan moet je blanka wel raken op het moment dat de knee press (eerste gedeelte van bison's ultra) gericht is naar blanka). Ik spreek uit ervaring
Ojah, probeer maar eens Ryu zijn ultra te counteren met Dhalsim zijn ultra... LiFo FTW

[ Voor 9% gewijzigd door firlian op 05-06-2009 14:23 ]
Verschillende ultra's hebben idd verschillende eigenschappen , maar bijna iedere ultra/super heeft wel iets van onoverwinnelijkheids frames. Hierdoor is idd het mogelijk dat sommige moves door elkaar gaan.firlian schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:58:
Volgens mij is het niet zo simpel als LiFo...
Sommige normale moves hebben ook onoverwinnelijkheids frames , goede voorbeelden hiervan zijn balrog's headbutt, de dragon punch, lariat etc.
LiFO is vaak juist, omdat degene die het laatst de ultra opent, vaak het laatst zijn onoverwinnelijkheids frames achter de rug heeft. Dit geld echter dus lang niet altijd, door de verschillende eigenschappen van elke ultra.
[ Voor 10% gewijzigd door Emersion op 05-06-2009 16:49 ]
ik heb het volgende meegemaakt:
blanka vs blanka, finale ronde. Ik kon niet meer blocken, nadat ik op de grond werd gesweept. Wat doet de andere dan? Een ultra en hij blijft op mijn lichaam rollen terwijl ik op de grond lag. Eerder uit wanhoop dan uit kunde deed ik een Super-reversal. En wat gebeurde er? Mijn super overwon zijn ultra... héél vreemd maar oh zo prachtig voor mij. Ik denk dat die andere kerel de haren uit zijn hoofd trok
blanka vs blanka, finale ronde. Ik kon niet meer blocken, nadat ik op de grond werd gesweept. Wat doet de andere dan? Een ultra en hij blijft op mijn lichaam rollen terwijl ik op de grond lag. Eerder uit wanhoop dan uit kunde deed ik een Super-reversal. En wat gebeurde er? Mijn super overwon zijn ultra... héél vreemd maar oh zo prachtig voor mij. Ik denk dat die andere kerel de haren uit zijn hoofd trok
@pina
Opzich logisch. Met die paar invincibility frames van je super knock je blanka uit zijn ultra. Maar nogsteeds erg cool wanneer de kans zich voordoet en je krijgt het voor elkaar met de juiste timing
Opzich logisch. Met die paar invincibility frames van je super knock je blanka uit zijn ultra. Maar nogsteeds erg cool wanneer de kans zich voordoet en je krijgt het voor elkaar met de juiste timing
Ik heb dit spel ook een paar dagen nu. De laatste keer dat ik SF speelde was een dikke 15 jaar geleden op een arcade kast in de speelhal, dus dat e.e.a. qua moves vastgeroest zit is een understatement 
In ieder geval, probleem is dat ik waarschijnlijk wat fout doe. Ik heb 't boekje erbij en geprobeerd de special moves te doen in training mode, maar ik krijg-het-niet-voor-elkaar, misschien 5% succes ofzo. Erg frustrerend.
Bijvoorbeeld zo'n move waarbij staat:
<- (charge)
-> + A
Ik krijg het niet voor elkaar.
Moves waar je bijv. een kwartslag moet draaien en dan een knop indrukt gaan wel beter, maar ook lang niet altijd goed.
Heeft iemand tips hoe ik die moves een beetje onder de knie kan krijgen (met een standaard xbox controller)?
In ieder geval, probleem is dat ik waarschijnlijk wat fout doe. Ik heb 't boekje erbij en geprobeerd de special moves te doen in training mode, maar ik krijg-het-niet-voor-elkaar, misschien 5% succes ofzo. Erg frustrerend.
Bijvoorbeeld zo'n move waarbij staat:
<- (charge)
-> + A
Ik krijg het niet voor elkaar.
Moves waar je bijv. een kwartslag moet draaien en dan een knop indrukt gaan wel beter, maar ook lang niet altijd goed.
Heeft iemand tips hoe ik die moves een beetje onder de knie kan krijgen (met een standaard xbox controller)?
Zijn er mensen die alle hard trials kunnen met de gewone (xbox360) controller? Bijvoorbeelde de 1e van akuma? De cancel na de fireball lukt prima, maar daarna krijg ik er altijd een DP uit. De HP wordt overslagen. Is dat iets wat met een stick een stuk makkelijker wordt?
Hallo met Tim
Ok het is vandaag officieel alle-n00bs-maken-Oguz-in-dag
Gisteren was ik best goed bezig, maar vandaag moet ik de controller niet aanraken -_-
@Pkunk: Ik heb die ook geprobeerd, maar mij lukt die ook niet. Zal ongetwijfeld beter kunnen met een stick, maar het moet wel te doen zijn op een controller (al dan niet ontzettend moeilijk
).

@Pkunk: Ik heb die ook geprobeerd, maar mij lukt die ook niet. Zal ongetwijfeld beter kunnen met een stick, maar het moet wel te doen zijn op een controller (al dan niet ontzettend moeilijk
Potje doen?Oguz286 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:39:
Ok het is vandaag officieel alle-n00bs-maken-Oguz-in-dagGisteren was ik best goed bezig, maar vandaag moet ik de controller niet aanraken -_-
@Pkunk: Ik heb die ook geprobeerd, maar mij lukt die ook niet. Zal ongetwijfeld beter kunnen met een stick, maar het moet wel te doen zijn op een controller (al dan niet ontzettend moeilijk).
Waar zit jij nou op? Xbox op PSN ?
Hallo met Tim
Geweldigpina schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:58:
ik heb het volgende meegemaakt:
Xbox, tagg Alucarduu. Heb een paar verschrikkelijke potjes gespeeld. Wel van zangief gewonnen en een perfect tegen Sagat maar goed...
Ik heb zojuist de hard trials van Akuma geprobeerd en de eerste moet eigenlijk wel te doen zijn vind ik. De 4e normal trials deed ik eerst 15-45 minuten over, maar ik heb het net in 3 min gehaald. Omdat ik wat meer ben gewend aan de controller vind ik de eerste hard trial niet zo onmogelijk als eerst, alleen het dashen na de ex-cancel doe ik niet op tijd waardoor die niet lukt. Met een beetje oefenen moet dat wel te doen zijn 
Het ziet er naar uit dat het best helpt om eerst de trials te halen voordat je online gaat spelen. Ondanks dat m'n handen nu koud zijn heb ik 3 van de 3 wedstrijden gewonnen. Met een beetje geluk haal ik de finale nu ook
Hey Alucarduu, potje?
Het ziet er naar uit dat het best helpt om eerst de trials te halen voordat je online gaat spelen. Ondanks dat m'n handen nu koud zijn heb ik 3 van de 3 wedstrijden gewonnen. Met een beetje geluk haal ik de finale nu ook
Hey Alucarduu, potje?
[ Voor 22% gewijzigd door Oguz286 op 06-06-2009 13:37 ]
Tot dusver denk ik dat Akuma's hard trials tot de makkelijkste hard trials behoren. Er zitten geen vreselijk moeilijke links tussen, en een aantal finishes eindigen met de standaard tatsu => goushoryuken. Van de drie main shoto's heeft hij geen super of ultra die combo'able is, dus dat beperkt zijn mogelijkheden tot lastige combo's enigszins.Oguz286 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:25:
Ik heb zojuist de hard trials van Akuma geprobeerd en de eerste moet eigenlijk wel te doen zijn vind ik. De 4e normal trials deed ik eerst 15-45 minuten over, maar ik heb het net in 3 min gehaald. Omdat ik wat meer ben gewend aan de controller vind ik de eerste hard trial niet zo onmogelijk als eerst, alleen het dashen na de ex-cancel doe ik niet op tijd waardoor die niet lukt. Met een beetje oefenen moet dat wel te doen zijn
Disclaimer: ik heb vanwege gebrek aan tijd en motivatie nog niet alle hard trials doorlopen, heb iets van 35/125 gehaald. Iedereen kan hard trials halen, mits ze a) een --voor hun-- redelijke input mogelijkheid hebben b) veel tijd er voor nemen om te oefenen. Ryu's en Akuma's heb ik volledig gehaald; bij Ken zit ik even vast op hard #4. Die is verreweg de lastigste die ik tot nu ben tegengekomen van de drie main shoto's.
Disclaimer 2: Ik heb een TE stick. Maar op NeoGAF zijn er wel mensen te vinden die alle hard trials hebben gehaald op de standaard Xbox controller. Je kunt *wel* goed zijn op pad; het vereist alleen veel oefening.
[ Voor 7% gewijzigd door Kajun op 06-06-2009 13:55 ]
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Zo, net heel even gespeeld met mijn nieuwe SE stick die ik net thuis heb. Eerste indruk: wow! dat ding is best groot nog! 
Uitvoeren van standaard moves gaat nog vaak fout. Ultra uitvoeren met 3 buttons heeft op dit moment een 30% succes rate bij mij en verder... heb ik moeite de throw buttons te vinden tijdens het spelen.
Eerste keer dat ik met zo'n ding speel, dus als je mij eens goed wilt inmaken op XBL is dit je kans
Uitvoeren van standaard moves gaat nog vaak fout. Ultra uitvoeren met 3 buttons heeft op dit moment een 30% succes rate bij mij en verder... heb ik moeite de throw buttons te vinden tijdens het spelen.
Eerste keer dat ik met zo'n ding speel, dus als je mij eens goed wilt inmaken op XBL is dit je kans
Shit ik ben helemaal moe van mijn gevechten met MrVegeta en Miza NLfirlian schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:05:
Zo, net heel even gespeeld met mijn nieuwe SE stick die ik net thuis heb. Eerste indruk: wow! dat ding is best groot nog!
IK heb ook een SE stick en ben op dit moment nog beter met de normale xbox 360 controller. Ik dwing mezelf alleen nog maar SFIV te spelen met de stick, anders lukt het nooit. Merk wel dat combo's makkelijker gaan.
Ben nog aan het kijken met welke char ik wil gaan trainen en daarna online wil. Denk dat het Akuma wordt.
Ben nog aan het kijken met welke char ik wil gaan trainen en daarna online wil. Denk dat het Akuma wordt.
Wa Doede Nou
Waren wel leuke potjes imo, alleen maak ik teveel fouten waar jij (en andere kut scrubsOguz286 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:29:
[...]
Shit ik ben helemaal moe van mijn gevechten met MrVegeta en Miza NLHad ik nog kunnen zeggen "Hey ik heb goede speler ingemaakt"
14-2 tegen Miza (14 voor HEM natuurlijk), hij geeft ook geen KANS om aan te vallen, want hij linkt zoveel aan elkaar... Lijkt net Firlian
MrVegeta schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:31:
[...]
Waren wel leuke potjes imo, alleen maak ik teveel fouten waar jij (en andere kut scrubs) makkelijk voordeel van kunnen halen. Maar hoe langer ik met Fuerte speel hoe maar ik zie wat er allemaal fout aan hem is.
Wie doet nou nog steeds fierce attacks bij mijn wakeup?
Niet dat ik goed ben met Akuma (ik speel met hem omdat ik hem gewoon lijp vind en het beste vind spelen), maar je moet wel goed zijn met hem, wil je meekomen met de rest. Tegen goede spelers betekent 1 foutje dat je zo 60% hp kwijt bent, maar als je zelf ook goed bent, dan kan bijna niemand je wat maken omdat Akuma tegen bijna alles wel antwoord heeft.-ko- schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:30:
IK heb ook een SE stick en ben op dit moment nog beter met de normale xbox 360 controller. Ik dwing mezelf alleen nog maar SFIV te spelen met de stick, anders lukt het nooit. Merk wel dat combo's makkelijker gaan.
[ Voor 40% gewijzigd door Oguz286 op 06-06-2009 15:39 ]
Na zo'n 900 online potjes mijn eerste berichtje binnen nav een potje SF.
Was een Ken speler die ik al 2 keer eerder had verslagen, in onze 3e match won hij, en kreeg ik een ''pussy'' mailtje.
Was een Ken speler die ik al 2 keer eerder had verslagen, in onze 3e match won hij, en kreeg ik een ''pussy'' mailtje.
Wees niet zo'n pussyOn_E schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:38:
Na zo'n 900 online potjes mijn eerste berichtje binnen nav een potje SF.![]()
DIT is dus GoT
Ja maar daar zit ook juist de uitdaging imo. Als je een Sagat kiest dan heb je de makkelijkste/beste/sterkste char etc, dan zal niemand zeggen, wow gg. Als je een underdog kiest (Fuerte/Viper) dan dwing je veel meer respect af als je wint.Oguz286 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:37:
[...]
![]()
Wie doet nou nog steeds fierce attacks bij mijn wakeup?Waren wel leuke potjes idd, maar ik wordt echt moe na zoveel ronden merk ik. Ik heb direct daarna met Miza nog 16 potjes gespeeld. Tot de avond geen sf voor mij dus
[...]
Niet dat ik goed ben met Akuma (ik speel met hem omdat ik hem gewoon lijp vind en het beste vind spelen), maar je moet wel goed zijn met hem, wil je meekomen met de rest. Tegen goede spelers betekent 1 foutje dat je zo 60% hp kwijt bent, maar als je zelf ook goed bent, dan kan bijna niemand je wat maken omdat Akuma tegen bijna alles wel antwoord heeft.
Bedoelde niet dat jij een scrub bent maar goed dat had je wel door
Verwijderd
ONZINMrVegeta schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:43:
[...]
Ja maar daar zit ook juist de uitdaging imo. Als je een Sagat kiest dan heb je de makkelijkste/beste/sterkste char etc, dan zal niemand zeggen, wow gg. Als je een underdog kiest (Fuerte/Viper) dan dwing je veel meer respect af als je wint.
Bedoelde niet dat jij een scrub bent maar goed dat had je wel door. Ja ach online tactieken werken niet zo lekker tegen jou. Online kan ik gewoon fierce attacks doen omdat meeste lui die onzin blokken
. Ik zou graag die trials willen doen maar ik vind ze moeilijk!
en oguz volgende keer laat ik je wel winnen, als je dat wilt natuurlijk
Ik wil niet winnen, ik wil beter worden, dus gebruik de volgende keer gewoon Balrog, Bison, Vega enzo tegen mij, misschien dat ik er wat van leerVerwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:46:
[...]
ONZIN
en oguz volgende keer laat ik je wel winnen, als je dat wilt natuurlijkGGS
Wat is er onzin? Als een Saggat van een een Fuerte zal niemand opkijken, andersom wel.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:46:
[...]
ONZIN
en oguz volgende keer laat ik je wel winnen, als je dat wilt natuurlijkGGS
Verwijderd
Sagat is niet makkelijk om te leren je kan hem spelen daar blijft het ook bij, er valt zoveel te leren in SF.MrVegeta schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:57:
[...]
Wat is er onzin? Als een Saggat van een een Fuerte zal niemand opkijken, andersom wel.
Enige reden wrm sagat nr1 is door een paar betere matchups.
Ik geef je wel gelijk dat als een fuerte van een goede sagat wint veel rep krijgt ma ja.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 16:02 ]
@Oguz
Sportief van Miza dat hij je 2x heeft laten winnen
Die gast kan in tegenstelling tot mij wel goed linken. Linken is bij mij juist hetgene dat totaal niet wil, helaas gaat het met de SE stick nogsteeds net zo slecht qua linken. Maar op dit moment heb ik zelfs nog moeite om de juiste knop te raken, vooral het automatisch indrukken/vinden van de throw buttons is een probleem. Dus wie weet...
Ik ben wel van plan om verder te gaan als "stick player", maar op dit moment zie ik de voordelen nog niet echt.
Die gast kan in tegenstelling tot mij wel goed linken. Linken is bij mij juist hetgene dat totaal niet wil, helaas gaat het met de SE stick nogsteeds net zo slecht qua linken. Maar op dit moment heb ik zelfs nog moeite om de juiste knop te raken, vooral het automatisch indrukken/vinden van de throw buttons is een probleem. Dus wie weet...
Ik ben wel van plan om verder te gaan als "stick player", maar op dit moment zie ik de voordelen nog niet echt.
Zeg dat nou niet! >.< laat me nou denken dat ik die 2x beter wasfirlian schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:12:
@Oguz
Ik vind het zo raar dat WAT ik ook doe, ik niets terug kan doen. Als hij eenmaal begint met linken is het sowieso voorbij, maar ook wanneer we naast elkaar staan, lukt het me niet om te linken of combo'en. Ik lees trouwens overal dat standing HK van Akuma te linken is naar een crouching LP. Dat is me anders nooit gelukt, maar dat lukte hem dus wel en dat heb ik gevoeld ook
EDIT: Ik heb de eerste hard trail gehaald, was niet eens zo heel moeilijk
[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 06-06-2009 20:36 ]
Verwijderd
ik weet niet of dit het juiste topic is ervoor, maar ik zoek enkele mensen die sf4 redelijk serieus nemen en beter spelen dan mij.
ik speel met ruy op xbox live: fjskmdl en heb momenteel 2700 CP.
Indien je jezelf goed vindt pls add mij, ik leer graag bij
Ik speel meestal s'avonds na 19u.
ik speel met ruy op xbox live: fjskmdl en heb momenteel 2700 CP.
Indien je jezelf goed vindt pls add mij, ik leer graag bij
Gisteravond een paar uitnodigingen verstuurd Miza maar je reageerde niet echt..Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:01:
[...]
Sagat is niet makkelijk om te leren je kan hem spelen daar blijft het ook bij, er valt zoveel te leren in SF.
Enige reden wrm sagat nr1 is door een paar betere matchups.
Ik geef je wel gelijk dat als een fuerte van een goede sagat wint veel rep krijgt ma ja.
Of je was druk...met andere stuff
Maar anyway..heb het gevoel dat ik het zwaar ga krijgen tegen je....heb een paar replays van je gezien en zowieso is een Sagat oppassen geblazen en in de juiste handen is het Code Red alleen maar..
Jullie dachten vandaag allemaal zeker "Laten we allemaal tegen Oguz spelen, want na een tijdje wordt hij toch moe en speelt hij helemaal bagger!". Eerst Alucarduu, meteen daarna Miza NL, daarna IsaCorsisa en dan nog Firlian
Man ik ben nog nooit zo gaar geweest
Straks wil Sagat ook nog 
Maar ik was echt verbaasd dat ik je Balrog heb verslagen, heb toen waarschijnlijk de rest van m'n energie gebruikt

...zegt degene die 7 van de 9 potjes heeft gewonnenfirlian schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:05:
[ Voor 49% gewijzigd door Oguz286 op 06-06-2009 23:31 ]
Als het zo moet....... graag of helemaal niet he
Maar je hebt geluk gehad, vandaag lekker een dagje buiten geweest, en mijn vampire gaming tan is nu helemaal verbrand waardoor ik alleen maar zielig op de bank heb gelegen en naar vage tv heb zitten kijken.
Maar de alt chicks uitdaging staat nog steeds hoor, je mag zelf kiezen of warm/moe wilt zijn door eerst tegen toppers als miza&firlian te spelen, of helemaal fris en fruitig.
Wellicht zondag overdag nog ergens, heb geen grote plannen dus verwacht hoop wel even online te zijn.
10 second ninja DONE
Ugh! Die kop van Ryu is echt lelijk getekend. Dat kan echt veel beter

[ Voor 6% gewijzigd door Slashdotter op 07-06-2009 00:52 ]
Waarom zo verbaast? Het is niet alsof ik onverslaanbaar ben of zo hoor 
Wat mij verbaast is dat ik tegen jullie allemaal een goede win rate heb met stick maar zodra ik online ga in G2 verlies ik bijna alles, zelfs tegen spelers met weinig GP
Stick blijft toch lastig. Met bison heb ik mijn moves nu aardig onder controle, maar wanneer ik een andere character kies raak ik al snel de weg kwijt. Vooral 2x QCF gaat niet lekker, en vooral wanneer ik die stick naar rechts moet duwen, naar links gaat dan wel weer redelijk omdat die beweging anders is. Kan natuurlijk ook zijn dat ik hele fout manieren van die stick bewegen aan het aanleren ben, moet maar eens kijken hoe andere luitjes dat doen.
Ik gebruik ook nog gewoon die zwarte x3 buttons die je eigenlijk niet hoort te gebruiken... Wanneer ik de 3 buttons zelf indruk doet hij vaak een super ipv een ultra. Bij mijn invoer zie ik dan dat hij eerst 1 button registreert en daarna alle 3 tegelijk, terwijl ik alle buttons dus maar 1x heb ingedrukt ziet hij 1 van de 3 buttons aan voor een dubbele tap of zo.
Edit: moet blijkbaar maar eens shortcuts gaan gebruiken, dat schijnt de oplossing te zijn voor square gates. En wat betreft mijn handen moet ik zelf maar uitzoeken wat ik prettig vindt, aldus die mensen op youtube die filmpjes maken van 10min waarin ze alles uitleggen en dan zeggen dat het allemaal BS omdat je toch zelf wel zult voelen wat jij het prettigst vind
Wat mij verbaast is dat ik tegen jullie allemaal een goede win rate heb met stick maar zodra ik online ga in G2 verlies ik bijna alles, zelfs tegen spelers met weinig GP
Stick blijft toch lastig. Met bison heb ik mijn moves nu aardig onder controle, maar wanneer ik een andere character kies raak ik al snel de weg kwijt. Vooral 2x QCF gaat niet lekker, en vooral wanneer ik die stick naar rechts moet duwen, naar links gaat dan wel weer redelijk omdat die beweging anders is. Kan natuurlijk ook zijn dat ik hele fout manieren van die stick bewegen aan het aanleren ben, moet maar eens kijken hoe andere luitjes dat doen.
Ik gebruik ook nog gewoon die zwarte x3 buttons die je eigenlijk niet hoort te gebruiken... Wanneer ik de 3 buttons zelf indruk doet hij vaak een super ipv een ultra. Bij mijn invoer zie ik dan dat hij eerst 1 button registreert en daarna alle 3 tegelijk, terwijl ik alle buttons dus maar 1x heb ingedrukt ziet hij 1 van de 3 buttons aan voor een dubbele tap of zo.
Edit: moet blijkbaar maar eens shortcuts gaan gebruiken, dat schijnt de oplossing te zijn voor square gates. En wat betreft mijn handen moet ik zelf maar uitzoeken wat ik prettig vindt, aldus die mensen op youtube die filmpjes maken van 10min waarin ze alles uitleggen en dan zeggen dat het allemaal BS omdat je toch zelf wel zult voelen wat jij het prettigst vind

[ Voor 14% gewijzigd door firlian op 07-06-2009 02:47 ]
Ik heb vandaag ontdekt hoe die charge moves werken toen ik wat aan het experimenteren was met niet default characters van mij. Het lijkt me dat je dan toch gewoon gelijk door de mand valt aangezien iedereen ongeveer wel kan raden wat je gaat doen?
Wa Doede Nou
Als je met een charge character speelt moet je proberen altijd te chargen. En je kunt voor beneden EN naar achter charge-moves beide chargen met schuin beneden-achter (klinkt misschien moeilijker dan het is). Daardoor heb ik met bison de mogelijkheid uit 6 moves (incl super/ultra) te kiezen wanneer ik een charge heb.
Dus het is al lastig te raden welke van de 6, of meestal 4 moves ik ga doen. Maar het leuke is natuurlijk dat je die charge niet HOEFT te gebruiken en gewoon iets compleet anders kan doen.
Niemand charged door simpelweg naar achteren te lopen (niet expliciet om te chargen in ieder geval...)
Dus het is al lastig te raden welke van de 6, of meestal 4 moves ik ga doen. Maar het leuke is natuurlijk dat je die charge niet HOEFT te gebruiken en gewoon iets compleet anders kan doen.
Niemand charged door simpelweg naar achteren te lopen (niet expliciet om te chargen in ieder geval...)
Helder, bedankt voor je uitleg en je tips. Wellicht ten overvloede maar om het verhaal kompleet te maken; (ik heb het niet gezien) wanneer ben je gecharged? Zie je dat ergens? Ik heb een beetje uitgeteld en volgens mij zit het rond de drie seconden, maar ik zie het nergens op de UI.
Wa Doede Nou
Daar heb ik er (gelukkig) genoeg van gezienfirlian schreef op zondag 07 juni 2009 @ 03:10:
Als je met een charge character speelt moet je proberen altijd te chargen. En je kunt voor beneden EN naar achter charge-moves beide chargen met schuin beneden-achter (klinkt misschien moeilijker dan het is). Daardoor heb ik met bison de mogelijkheid uit 6 moves (incl super/ultra) te kiezen wanneer ik een charge heb.
Minimale chargetime is 2sec. En je kunt niet zien wanneer de charge compleet is, dus daar moet je gevoel voor krijgen.-ko- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 03:56:
Helder, bedankt voor je uitleg en je tips. Wellicht ten overvloede maar om het verhaal kompleet te maken; (ik heb het niet gezien) wanneer ben je gecharged? Zie je dat ergens? Ik heb een beetje uitgeteld en volgens mij zit het rond de drie seconden, maar ik zie het nergens op de UI.
Heb ik geloof ik al gedaan... voeg mij anders ff toe Alucarduu . Ben nu ff een demo aan het downloaden en vanmiddag naar de bios maar kom vandaag nog wel online. Ik fucking haat charge spelers.
[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 07-06-2009 15:37 ]
MrVegeta schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:05:
Ik fucking haat charge spelers.

Ojah, om wat meer toe te voegen dan een smiley; i

[ Voor 24% gewijzigd door firlian op 07-06-2009 15:44 ]
Charge chars zijn gewoon irritant om tegen te spelen. Niets persoonlijks ofzo, geez.
Ikzelf vind kleine snelle chars altijd irri om tegen te vechten, het helpt niet als ze dan ook nog is Quackemole! (ofzo) roepen 
Op zich heb ik niks tegen charge chars, maar Firlians Bison ben ik ook geen groot fan van
Op zich heb ik niks tegen charge chars, maar Firlians Bison ben ik ook geen groot fan van
10 second ninja DONE
Verwijderd
Hoi,
Mocht er nog iemand tegen een Blanka willen oefenen, voeg me toe xboxlive: walter1982
Ik heb sind 2 weken een TE-stick, dus verwacht er nog niet teveel van
Overigens vind ik charge-karakters makkelijker met een stick te spelen, dan de quarter/full cirkel karakters.
Nog meer mensen hier last van?
Mocht er nog iemand tegen een Blanka willen oefenen, voeg me toe xboxlive: walter1982
Ik heb sind 2 weken een TE-stick, dus verwacht er nog niet teveel van
Overigens vind ik charge-karakters makkelijker met een stick te spelen, dan de quarter/full cirkel karakters.
Wat valt er te oefenen tegen een Blanka? Zijn charge aanvallen winnen het toch overal van? Tegen een blanka zit ik meer te mashen voor een body slam dan dat ik daardwerkelijk speel.
Heel herkenbaar. Speel nu zelf 2 dagen met de SE stick en gelukkig is mijn main altijd Bison geweest, dus dat scheelt een hoop voor mij.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:23:
Die QCF motion is wat lastig met een square gate. Voor F-QCF (shoryuken) kun je daar een shortcut voor gebruiken (DF, D, DF), daardoor is het in 1x juist super simpel ipv lastig...
Ik heb zelf wel veel moeite met 2x QCF waar geen lekkere shortcut voor is.
@blanka verhaal
Ik heb zelf altijd weinig moeite gehad tegen blanka als bison, maar ik kan me voorstellen dat je als fuerte speler weinig kunt beginnen.
[ Voor 11% gewijzigd door firlian op 07-06-2009 20:49 ]
Eindelijk ook mijn stick binnen ... wel ff wennen man
zoeken waar elk knopje zit en zo. En QCF naar rechts gaat makkelijk dan links op dit moment. Moet ff die beweging onder de knie krijgen.
1 voordeel wel ... in training krijg ik EX-Messiah, LK, FACD > Ultra er nu 8/10 keer iig uit
Dat lukt me met die standaard xbox controller iig nooit 
Maar goed nu mijn BnB combo's leren met een stick ... Dive > LK > HP > HP Tornado lukt me iig nog steeds niet
1 voordeel wel ... in training krijg ik EX-Messiah, LK, FACD > Ultra er nu 8/10 keer iig uit
Maar goed nu mijn BnB combo's leren met een stick ... Dive > LK > HP > HP Tornado lukt me iig nog steeds niet
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
Sorry, ik was idd bezig ja een paar playermatches met een goede vriend van mij.LongJoy1980 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:43:
[...]
Gisteravond een paar uitnodigingen verstuurd Miza maar je reageerde niet echt..
Of je was druk...met andere stuff
Maar anyway..heb het gevoel dat ik het zwaar ga krijgen tegen je....heb een paar replays van je gezien en zowieso is een Sagat oppassen geblazen en in de juiste handen is het Code Red alleen maar..
Stuur maar nog een invite de volgende keer

nu zit ik aan 9000GP, op naar de 10000 en G2-A. Vandaag opvallend veel verloren tegen 2000GP'ers, en gewonnen tegen zwaardere tegenstanders. Denk dat ik te lam aan het spelen ben tegen die 2000GP'ers. Je voelt tijdens een match aan of iemand beter is, en heb er opvallend veel verloren tegen mensen waarvan ik zéker beter ben. Als ik nog 10 matchen zou spelen, zou ik er zeker 9 winnen 
Het is ook vaak een gebrek aan concentratie. Mijn anti-airs doe ik meer dan eens gewoon te laat uit onoplettendheid, of omdat je gewoon niet 100% geconcentreerd bent en niet voorbereid bent. Het is echt vreemd.
Het is ook vaak een gebrek aan concentratie. Mijn anti-airs doe ik meer dan eens gewoon te laat uit onoplettendheid, of omdat je gewoon niet 100% geconcentreerd bent en niet voorbereid bent. Het is echt vreemd.
[ Voor 21% gewijzigd door pina op 08-06-2009 00:02 ]
Walter1982 en Muppet, waar hebben jullie je stick gehaald? Ben nog steeds op zoek naar zo'n stick en van de winkel waar ik hem had besteld had ik begrepen dat ie voorlopig niet geleverd kon worden.
De enige shop die ik gevonden heb die hem op voorraad heeft is consoleshop maar die lui vragen gelijk de hoofdprijs van 199 euro dus liever heb ik een (web)shop die het wel voor een normale 130~150 euro aanbiedt.
De enige shop die ik gevonden heb die hem op voorraad heeft is consoleshop maar die lui vragen gelijk de hoofdprijs van 199 euro dus liever heb ik een (web)shop die het wel voor een normale 130~150 euro aanbiedt.
Ach ja...
Heb sinds het psx tijdperk een Namco stick (voor Tekken 3)....Dreamcast heb ik toen ook, speciaal voor Soul Calibur, een arcadestick aangeschaft...
Zal dus binnekort ook wel weer een stick aanschaffen want inderdaad...soms merk je wel dat hetreageren met controller iets te traag gaat...
Als ex-arcadespeler is zowel het chargen als half/quarter cicle movement toch iets makkelijker te doen...
Bison vind ik zowieso een zware fucker om tegen te spelen....potverdikkie zeg.....Een blanka kan er wel schade tegen uithalen..daar niet van...maar heel moeilijk...
Weet nog hoe je in Ex 2 met Ryu makkelijk een jump HK, D + MK, QCF+HP kon doen....gevolgd door een 2 x QCF KKK (kenners weten wel wat Ryu toendertijd met een 2 x QCF KKK kon doen...) en geloof me...daar ging een heleboel vanaf..
BTW...@ Miza..
Heb gisteren tegen Nindonesia of zo gespeeld.....wat werd ik toch afgeslacht zeg...
Zaaaalig..
hahaha
Zo merk je wel dat als je string combo's niet beheerst...dat je het wel kunt vergeten...
Heb sinds het psx tijdperk een Namco stick (voor Tekken 3)....Dreamcast heb ik toen ook, speciaal voor Soul Calibur, een arcadestick aangeschaft...
Zal dus binnekort ook wel weer een stick aanschaffen want inderdaad...soms merk je wel dat hetreageren met controller iets te traag gaat...
Als ex-arcadespeler is zowel het chargen als half/quarter cicle movement toch iets makkelijker te doen...
Bison vind ik zowieso een zware fucker om tegen te spelen....potverdikkie zeg.....Een blanka kan er wel schade tegen uithalen..daar niet van...maar heel moeilijk...
Weet nog hoe je in Ex 2 met Ryu makkelijk een jump HK, D + MK, QCF+HP kon doen....gevolgd door een 2 x QCF KKK (kenners weten wel wat Ryu toendertijd met een 2 x QCF KKK kon doen...) en geloof me...daar ging een heleboel vanaf..
BTW...@ Miza..
Heb gisteren tegen Nindonesia of zo gespeeld.....wat werd ik toch afgeslacht zeg...
Zaaaalig..
hahaha
Zo merk je wel dat als je string combo's niet beheerst...dat je het wel kunt vergeten...
[ Voor 27% gewijzigd door LongJoy1980 op 08-06-2009 02:25 ]
Ik had hem in Februari al bij Wehkamp besteld en nu pas binnenSlashdotter schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:02:
Walter1982 en Muppet, waar hebben jullie je stick gehaald? Ben nog steeds op zoek naar zo'n stick en van de winkel waar ik hem had besteld had ik begrepen dat ie voorlopig niet geleverd kon worden.
There is no art to find the minds construction in the face
Verwijderd
@ Slashdotter
Net als Muppet had ik hem ook al een maand of 2 geleden besteld.
Mijne komt bij xboxhome vandaan.
Net als Muppet had ik hem ook al een maand of 2 geleden besteld.
Mijne komt bij xboxhome vandaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 08:37 ]
ik had al een stick , maar mijn TE stick is zaterdag ook aangekomen, geweldige stick.
Gelijk aan het oefenen geslagen met Ken (omdat hij wat meer snelheid in inputs eist dan vega) en de j.hk > mp > hp > weak dragonpunch > focus dash cancel > ultra ging gewoon wel aardig, kreeg ik met de vorige stick amper voor elkaar (was een octo stick met seimitsu knoppen). Je voelt erg veel verschil met de kwaliteits onderdelen van Sanwa
Komende tijd kom ben ik wat minder online te vinden en meer in training mode =]
Gelijk aan het oefenen geslagen met Ken (omdat hij wat meer snelheid in inputs eist dan vega) en de j.hk > mp > hp > weak dragonpunch > focus dash cancel > ultra ging gewoon wel aardig, kreeg ik met de vorige stick amper voor elkaar (was een octo stick met seimitsu knoppen). Je voelt erg veel verschil met de kwaliteits onderdelen van Sanwa
Komende tijd kom ben ik wat minder online te vinden en meer in training mode =]
Heb dit weekend ook weer kunnen stoeien met mijn fightpad
....... Meerdere keren een opwelling gehad dat ik hem in de vuilnisbak wilde gooien ..... Lukt het ene eindelijk krijg je er een simpele ultra er niet uit met Ryu....nee, nee denkt de fightpad we doen een uppercut.
Ook heb ik vaak dat hij springt terwijl ik dat helemaal niet wil doen, meerdere mensen hier last van...? Had dat ding denk ik ook veel eerder moeten kopen want zit nu in G2-E en daar zijn die gasten toch echt wel beter dan in G3.
Zal nog maar even doorspelen met dat ding en als ik dan nog niet de tweede ronde in CS mode win dan pleur ik dat ding weg.

Ja ik heb dat soms ook dat ik spring terwijl ik QCB doe, raar en irritant maar goed ik blame mezelf daarvoor. Verder vind ik die fightpad wel erg relaxed hoor. Ik zit nu in G2-D geloof ik, heb 2300CP. Er zitten nog genoeg lamers tussen (guile vooral) die gaan schieten en als je naar ze toe komt die ronddraai kick doen. Leuk joh. Maar goed, Kens en Ryu win ik vaak van. Gouken en Akuma helemaal want die hebben vrij weinig hp. Zangief verlies ik bijna altijd.
Ben gelukkig niet de enige..... Zal ook wel te enthousiast zijn tijdens het spelen. Win ik bijna, ga ik springen...
Bam Ultra om mijn hoofd heen...... Lost in second battle....dammit
Edit:
Welke chat speel je mee MrVegeta.....
Edit:
Welke chat speel je mee MrVegeta.....
[ Voor 11% gewijzigd door MeagaShira op 08-06-2009 11:39 ]
El Fuerte GIGABUSTER ;D
Ik vraag me af hoe iedereen's inbox eruit ziet op xbox live.. sinds SF4 heb ik een flinke verzameling:
"FUCK YOU NOOB I HOPE YOU DIE!!!!11"
Zou dat door Dhalsim komen? Mensen lijken er niet van te houden tegen Dhalsim te spelen. Maar ook als ik met Akuma speel weten mensen niet altijd fireball vanuit de lucht te waarderen.
Tis nu wel een stuk minder dan in het begin, maar toch..
"FUCK YOU NOOB I HOPE YOU DIE!!!!11"
Zou dat door Dhalsim komen? Mensen lijken er niet van te houden tegen Dhalsim te spelen. Maar ook als ik met Akuma speel weten mensen niet altijd fireball vanuit de lucht te waarderen.
[ Voor 47% gewijzigd door Pkunk op 08-06-2009 12:15 ]
Hallo met Tim
"well played Fuerte"
"good to see a Fuerte after the army of Kens"
"wow Fuerte, awesome game"
"LOOOOOOOOOOOOOL IM THE CAMPIOOOON"
Die laatste was gaaf, die kerel zat vet door zijn microfoon te roepen met zijn Sagat hij won de 1e ronde, 2e ronde was voor mij een perfect 3e ronde was so close.
Ik speelde laatste tegen een Dhalsim, heb die een berichte gestuurd dat ie erg goed speelde
.
"good to see a Fuerte after the army of Kens"
"wow Fuerte, awesome game"
"LOOOOOOOOOOOOOL IM THE CAMPIOOOON"
Die laatste was gaaf, die kerel zat vet door zijn microfoon te roepen met zijn Sagat hij won de 1e ronde, 2e ronde was voor mij een perfect 3e ronde was so close.
Ik speelde laatste tegen een Dhalsim, heb die een berichte gestuurd dat ie erg goed speelde
Note to self, niet spelen met een kater, dat schiet niet op 
Timing ver te zoeken, combo's lukken niet.
Bij mij valt het gelukkig wel mee
Timing ver te zoeken, combo's lukken niet.
Hier nog een dhaslim speler, en toch nog maar 3 berichtjes ontvangen. 2 negatief, 1 positief.Pkunk schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:10:
Zou dat door Dhalsim komen?
Bij mij valt het gelukkig wel mee
Welke stick had je hiervoor dan? Welk merk joystick vooral, want seimitsu maakt ook wel kwaliteit onderdelen.Emersion schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:53:
ik had al een stick
Ik vind het anders best leuk om tegen Dhalsim te spelen, want het stelt mijn reactievermogen op de proef. Elke keer dat ik zie dat Dhalsim teleport zo snel mogelijk FADC doen, want zowat elke Dhalsim doet HP na de teleport en dat vang ik lekker op en daarna BnB 
Was laatst leuk tegen een Dhalsim. Ik had bijna gewonnen, hij had nog 2 streepjes over ofzo en ik had hem in de hoek na zijn wakeup. Ik doe c.lk spam en hij die move dat hij zijn been omhoog doet zodat hadoukens hem niet raken
Was wel lachen en toen besloot ik een goshoryu te doen
Was laatst leuk tegen een Dhalsim. Ik had bijna gewonnen, hij had nog 2 streepjes over ofzo en ik had hem in de hoek na zijn wakeup. Ik doe c.lk spam en hij die move dat hij zijn been omhoog doet zodat hadoukens hem niet raken
Hier nog steeds maar 1 hatemailtje sinds ik SF4 ben gaan spelen.
Weet wel dat sommige mensen hardop zullen hebben gevloekt thuis, als ze keer op keer in mijn Seismic Hammer trappen bv.
Weet wel dat sommige mensen hardop zullen hebben gevloekt thuis, als ze keer op keer in mijn Seismic Hammer trappen bv.
Weet iemand een oplossing tegen een fireball uit de lucht....????Pkunk schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:10:
Hiermee bedoel ik dus niet blocken.....
Eronder door dashen ?MeagaShira schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:49:
[...]
Weet iemand een oplossing tegen een fireball uit de lucht....????
Hiermee bedoel ik dus niet blocken.....
Met een FA opvangen ?
Dit topic is gesloten.