Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oguz286 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:17:
[...]

De standaard controller :X En ja, ik heb castlegames 2x gemaild maar nog geen antwoord gekregen. Als de Akuma versie niet besteld kan worden dan neem ik gewoon een random andere. Alles is beter dan dit... ding |:(
Haha okay... je kan ze ook gewoon bellen hoor :). Ze hadden alleen Ken Ryu liggen geloof ik, maar goed daar lig ik niet wakker om. Had liever El-Fuerte gehad maar ja. Heb er opzich wel zin om, woensdag zou ik alles moeten hebben.

Hopelijk kan ik Alucardu nog gebruiken op xbox live, zal wel niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oguz286 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:13:
En tussen Chun-Li en Ryu koos jij Ryu? Ik zou het wel weten 8)
Naja hopen dat ze de Akuma controller kunnen bestellen en leveren... heck als ze antwoorden vind ik nu al prima :+
Hah, you're one to talk, je kan niet eens naar alt costumes kijken, en dan kan je wel op de knoppen van Chun Li drukken? :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net even op de 360 SF gedaan maar die controller is echt een drama haha. Woensdag maar goed oefenen met de fightpad :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Ben afgelopen weekend van 4800 GP naar 6500 GP gegaan...9/8 finals record. Ben nu wel consistenter geworden, doe minder domme dingen, maar ik vrees dat ik weer patronen begin te ontwikkelen...Als je één manier van spelen hebt, en het werkt heel goed, dan verander je niet snel je tactiek. Wanneer ik in G1 kom wordt ik waarschijnlijk weer helemaal ingemaakt, omdat ik tegen die tijd teveel van de huidige tactiek afhankelijk ben, teveel op autopilot speel, en niet goed nadenk. Tegen goede spelers word je gedwongen om na te denken, om anders te spelen, om je aan te passen. Je kijkt in ieder geval heel anders tegen het spel aan. Je leert in ieder geval veel meer. Maar op dit moment is dat in de meeste (niet alle, want er zijn nog steeds een aantal goede spelers) gevallen in G2 niet zo.

Op naar de G1; nog maar 8500 punten te gaan 8)7

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Longjoy1980 Xboxlive

Effe kijken hoe het zit..

Tip.: probeer te spelen ZONDER te gooien..
Gooien vind ik oh zo spelbedervend en cheap...

*ja..ik ben een zwaaaare anti gooier. Gemiddelde SF4 potje bestaat tegenwoordig voor ongever 50 a 60 % uit gooiwerk*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
:? Gooien hoort er toch gewoon bij? En waarom zou je zelf niet gooien? Dan geef je jezelf een onnodig nadeel.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben Alucarduu trouwens, maar loopt nog niet helemaal lekker. Zitten goede spelers tussen met bv chun-li. Maar ook spammers zoals Cammy :( kut char. Maar goed ik krijg ongeveer 40% van de moves die ik er met een PS controller uit gooi dus hopelijk wordt het van de week wat beter met die fightpad. Erg leuke game en online erg stabiel. Waar ik op de PS vond dat er soms veel lag was of lang wachten met potjes is het hier doorraggen, vooral als je zelf host. Vaak na 5 sec al een match, helaas kom ik wel vaak met 400-500 BP tegen 2500 :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
LongJoy1980 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 05:58:
*ja..ik ben een zwaaaare anti gooier. Gemiddelde SF4 potje bestaat tegenwoordig voor ongever 50 a 60 % uit gooiwerk*
Right...wanneer jij probeert de blocken zal ik gewoon in een hoekje wachten tot jij stopt met blocken dan? :Y)

Cammie als tegenstander heb ik wel onder de knie tegenwoordig. Het helpt dat je in 90% van de gevallen WEET wat ze gaat doen als je vlak naast haar terechtkomt :)

[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 02-06-2009 09:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is steeds hetzelfde, blocken voor de die lage kick, double dash terug proberen aan te vallen een een klap krijgen van haar roundhouse. Ugh.

Vega is trouwens wel erg gaaf om tegen te knokken (en ik heb nog geen El-Fuerte online gezien :p. Behalve de mijne.

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 02-06-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
LongJoy1980 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 05:58:

Tip.: probeer te spelen ZONDER te gooien..
Gooien vind ik oh zo spelbedervend en cheap...

Geef eens wat redenen waarom je anti bent? Ik snap het namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:25
Veel characters zijn op een bepaald niveau gewoon voorspelbaar qua moves, dat geldt voor de meeste characters, echt niet alleen Cammy :+.

Als mensen nog zin hebben om op XBL af en toe eens te sparren, mijn gamertag is IsaCorsisa. Zit net in G2 en de tegenstand is al een stuk beter. Wordt dus ook een stuk leerzamer :)

Heb erg lang in training mode zitten oefenen op bepaalde technieken (voornamelijk Focus attack dash cancel), deze lukt op zich wel aardig, alleen is het lastig om ze echt toe te passen op goeie tegenstanders die er op verdacht zijn :p. Nu nog maar eens meer oefenen met zoning, pokes en combo's..

Over blocking...50/60%? Wat een onzin zeg. Er wordt wel regelmatig gethrowed ja..zoals het ook hoort. Of speel je ook Counter-Strike maar dan niet met rifles, want dat is niet eerlijk? :z

[ Voor 13% gewijzigd door Down op 02-06-2009 10:15 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ben helaas geen partij voor jullie hier denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Ik wil ook altijd wel sparren op XBL, mijn tag = nyx1978

Heb 2710 GP geloof ik.

Eergisteren mijn eerste G2 toernooi gewonnen met C.Viper, begin eindelijk ietsjes beter met haar te worden.
Vooral mensen die constant inspringen zijn een eitje nu met die HP Thunder Knuckle.

Wil nu naast Rose en C.Viper ook nog een 3e char gaan leren voor de afwisseling, maar ben er nog niet over uit wie het wordt.

Wel ging ik voor de grap eens een toernooi spelen met Sagat, hilarisch gewoon hoe makkelijk die het heeft itt die 2 vrouwen. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over wel/niet werpen

Ik heb het een keer meegemaakt, iemand speelde in zijn studenthuis idd ook altijd met regel 'niet werpen' en vond het niet leuk dat ik dat wel deed.
Op zich kan ik me er iets bij voorstellen, echter hoe moet je dan ooit spelen met zangief? Daarnaast als het echt een feature was welke veel mensen wilde hebben, dan was het wsl wel een optie geworden binnen de serie (hoeveel games hebben we al gehad)

Het enige wat me wel 'stoort' is het volgende, gewicht speelt geen enkele rol qua werpen. Ryu werpt net zo makkelijk Chun li als Rufus/Honda. En hoewel je volgens veel vechtsporten altijd de tegenstander zijn gewicht tegen em kan gebruiken is er toch wel degelijk een grotere moeilijkheidsfactor :P

Vroeger had je snk spellen (fatal fury en misschien zelfs ook samurai showdown) waar grotere chars gewoon niet geworpen konden worden door kleinere. En dan word het een gameplay choice, wil ik niet geworpen kunnen worden, of wil ik toch meer snelheid?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het enige waar ik me kapot aan erger is die Ultra. Die super move is prima, maar die Ultra is echt debiel. Tegen Akum bijna een perfect hij had nog 30% over ofzo. Hij doet 1 combo + Ultra en staat opeens voor en verslaat me. Kom op zeg, ze zijn ook veel te sterk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imodium schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:04:
Als mensen nog zin hebben om op XBL af en toe eens te sparren, mijn gamertag is IsaCorsisa. Zit net in G2 en de tegenstand is al een stuk beter. Wordt dus ook een stuk leerzamer :)
Ik zal je wel toevoegen :) En eh komt de zin "Dude how do you spell 'UGH'?" je bekend voor? :+
MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:31:
Het enige waar ik me kapot aan erger is die Ultra. Die super move is prima, maar die Ultra is echt debiel. Tegen Akum bijna een perfect hij had nog 30% over ofzo. Hij doet 1 combo + Ultra en staat opeens voor en verslaat me. Kom op zeg, ze zijn ook veel te sterk imo.
Akuma's Ultra is erg moeilijk te landen en dat past bij zijn high risk-high damage eigenschap. Hij is offensief heel sterk, maar defensief heeft hij bijna geen hp. Ik verbaas me nog steeds dat er mensen zijn die bij een Akuma gaan staan bij wakeup en dan een fierce aanval proberen. Dan zal je die ultra voelen ook :+ Jij zat toch ook op XBL? Ik wil wel eens tegen een El Fuerte spelen :)
Sagat schreef op maandag 01 juni 2009 @ 12:39:
[...]
Hah, you're one to talk, je kan niet eens naar alt costumes kijken, en dan kan je wel op de knoppen van Chun Li drukken? :P
Had jij iets anders verwacht? 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 02-06-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oguz286 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:44:
Akuma's Ultra is erg moeilijk te landen en dat past bij zijn high risk-high damage eigenschap. Hij is offensief heel sterk, maar defensief heeft hij bijna geen hp. Ik verbaas me nog steeds dat er mensen zijn die bij een Akuma gaan staan bij wakeup en dan een fierce aanval proberen. Dan zal je die ultra voelen ook :+ Jij zat toch ook op XBL? Ik wil wel eens tegen een El Fuerte spelen :)
Speel wel graag tegen Akuma though, niet zo snel weinig hp geen kut aanvallen :p. Leuke potjes wel. Myea ik had hem prima in een hoekje maar was net iets sneller en doorbrak mijn focus, deed een combo en daarna meteen die ultra kan niet blokken.

Ik zit op xbox ja, maar heb hem net 2 dagen en die controller is echt slecht maar goed "alucarduu" (alucardu was al gepakt) is mijn gamer tag :). Ben vanavond 18;00 wel online. Trouwens kan je ook je eigen headset op de xbox aansluiten? Die bijgeleverd was is echt slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 02-06-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:49

Roq

Hey Oguz286, was toevallig de Akuma speler van gisteren die mij nog een berichtje stuurde na de match?
Ik moet wel zeggen, het was een van de leukere potjes die ik tegen een Akuma gespeeld hebt.

Ik ben Cinneq, speelde met dhalsim :)

Voeg mijn xbox tag ook maar toe aan de lijst, en als nog mensen nog tegen dhalsim willen sparren, laat maar het maar weten (maar verwacht geen iyo niveau :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:02:
[...]
Speel wel graag tegen Akuma though, niet zo snel weinig hp geen kut aanvallen :p. Leuke potjes wel. Myea ik had hem prima in een hoekje maar was net iets sneller en doorbrak mijn focus, deed een combo en daarna meteen die ultra kan niet blokken.

Ik zit op xbox ja, maar heb hem net 2 dagen en die controller is echt slecht maar goed "alucarduu" (alucardu was al gepakt) is mijn gamer tag :). Ben vanavond 18;00 wel online. Trouwens kan je ook je eigen headset op de xbox aansluiten? Die bijgeleverd was is echt slecht.
Geen idee volgens mij niet, want het is een klein stekkertje. En ik heb net dus "Alucardu" toegevoegd 8)7 Naja opnieuw toevoegen dus :P Ik ben waarschijnlijk wat later (heb practicum straks).
Roq schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:11:
Hey Oguz286, was toevallig de Akuma speler van gisteren die mij nog een berichtje stuurde na de match?
Ik moet wel zeggen, het was een van de leukere potjes die ik tegen een Akuma gespeeld hebt.

Ik ben Cinneq, speelde met dhalsim :)

Voeg mijn xbox tag ook maar toe aan de lijst, en als nog mensen nog tegen dhalsim willen sparren, laat maar het maar weten (maar verwacht geen iyo niveau :p)
Jep dat was ik :P Ik vond het inderdaad ook een leuk potje, steeds proberen te raden wanneer je gaat teleporten en dan een FA proberen te doen :P Naja ik had net iets meer geluk dan jij ;)

EDIT: (ik edit echt vaak)
Gisteren speelde ik tegen een Sagat die me helemaal inmaakte. Aan het eind van de 2e ronde deed hij zijn ultra die me dus af zou maken en toen was hij ineens disconnected 8)7 Ik speelde dus daarna tegen Cinneq. Krijg ik een bericht "really classy, lmfao". Ik stuur een bericht terug dat ik niet heb gedisconnect, maar hij reageerde niet. Ik stuurde daarna nog een bericht dat ik dat echt niet heb gedaan en misschien dat het aan zijn verbinding lag. Kreeg daarna een bericht "Oh shi- yeah you're right, it was my connection, sorry :P Gg man!" :P Moraal van het verhaal? Niet meteen pissig worden :P

EDIT2:
@MrVegeta: Geen idee :P Oh en 'alucardu' is iemand uit rusland, dus dat ben jij niet :P

[ Voor 47% gewijzigd door Oguz286 op 02-06-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah het is idd maar één ingang voor die headset. Netjes microsoft nu moet je alsnog een andere xbox headset kopen omdat dat ding gewoon kut is :p. Nou ja dan maar geen headset op :p.

Ik wil vanavond wel ff een potje spelen. Trouwens (nog maar eens) is het mogelijk om op de PC in te loggen op dat live gebeuren? Want alucardu kan ook wel goed van mij zijn van paar jaar terug. Maar wil het wel ff checken :p. (ik ga helemaal offtopic soz).

EDIT2:
@MrVegeta: Geen idee :P Oh en 'alucardu' is iemand uit rusland, dus dat ben jij niet :P

DAMNIT.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 02-06-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:49

Roq

Oguz286 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:13:
Jep dat was ik :P Ik vond het inderdaad ook een leuk potje, steeds proberen te raden wanneer je gaat teleporten en dan een FA proberen te doen :P Naja ik had net iets meer geluk dan jij ;)
Na een tijdje werd het wel voorspelbaar zag ik achteraf, blijft lastig om iat's eruit te krijgen online, dus teleport ik vaak aan het eind of tijdens een sprong.
Ik moet toch nog maar eens wat meer werken aan onvoorspelbaarheid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
Oguz, ja dat zinnetje klinkt me wel bekend in de oren ja :+
Roq, volgens mij heb ik ook nog tegen je gespeeld, ik was Ryu (tag: IsaCorsisa). :)

Heb ook nog een paar potjes in G2 gewonnen met Zangief terwijl ik daar eigenlijk nog nooit mee heb gespeeld. Leukste moment was mijn ultra op een Sagat die nog 45% had ofzo, (en ik 1 :+), gewonnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Als je een request krijgt van "Timmie kun" dan ben ik dat ;)

Ben zelf van Dhalsim overgestapt op Akuma. Speelt toch iets leuker, hoewel ik met Dhalsim toch wat meer succes heb :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

WHOOOOT!!! Kep m'n TE stick eindelijk binnen! Wat is dat ding vreselijk mooi zeg.
Nu veel oefenen om alles ook per direct uit te kunnen voeren. Merk meteen dat je tijdens het gevecht net lijkt alsof je opeens meerdere mogelijkheden hebt. Hehe, ik ga nu in training en als mijn internet het weer een beetje goed doet (klote telfort) dan weer eens tegen jullie meppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Ik zie dat ik bij een aantal mensen hun lachspieren aan het werk heb gezet.
Is niet erg..
Hier mijn redenatie op mijn argument.

Ik kom uit een gebied (Utrecht, arcadehal Fortuna) waar wij allemaal als code hadden dat we NIET gingen gooien en precies om bovenstaande reden namelijk spelbederf.
Gooien kon iedereen wel...het ging om je daadwerkelijke skills die je kon showcasen middels je eigen unieke character welke je tot je beschikking had.
Gooien was eerder voor ons een ' last offense' om jezelf uit een benarde positie te redden of als je gewoonweg crap was.

Dat betekende dus potjes Tekken 3, Tekken Tag Tournament, Mortal Kombat 1 tot en met 4 en Street Fighter zonder gooiwerk wat vaak het nodige respect afdwong!!!
Die lijn zet ik door omdat ik me absoluut niet prettig voel als ik ga gooien....Alsof ik geen betere methodes weet te verzinnen om flink wat damage bij mijn tegenstander te doen.
Toegegeven...je had soms poppetjes ( a la King's Tekken en SF's Zangief ) die het voornamleijk moesten hebben van hun gooimoves ook al heeft King inderdaad meer tot zijn beschikking dan lame Zangief.

Hedendaags is gooien het eerste dat men bij SF4 leert..gevolgd door vuurbal spammen met zowel Ryu/Ken/Akuma/Sagat en weet ik het allemaal. Met andere woorden voornamleijk boring games..
En ja...je kunt er wel wat aandoen maar of de gameplay op die manier bevalt is de vraag.

Kom vaak genoeg mensen tegen die op het eerste gezicht normaal spelen maar het moment ze in de gaten hebben dat ze niet kunnen winnen...mij niet eens schade kunnen toebrengen maar ik hun wel...dan wordt operatie gooi-zoveel-mogelijk-in-de-hoop-dat-ik-nog-kan-winnen opgestart en moet ik weer gaan lachen.

Of nee..laatst ook nog zoiets...ik speelde tegen iemand die met Abel speelde....ik ben 90% van dat potje alleen maar gegooid....wow...wat een gameplay zeg..

Nee..mij zul je niet echt zien gooien...zelfs niet als ik met Abel zelf speel en zelfs niet als de tegenstander alleen maar aan ' turtlen' is.

Heel toevallig heb ik afgelopen weekend mijn biox op Live ook enigzins aangepast waarin ik mijn ergernis over uit....en grappig genoeg krijg ik van diverse tegenstanders na afloop props daarvoor......Geven ook toe ddat SF online meer een gooi paradijs is geworden.

*ben toevallig net net zwaar geowned door iemand die goed met Gen bezig was....daar geef ik mijn respect voor...Geen gegooi maar gewoon bezig zijn met zijn eigen unieke moves*

BTW,..ik heb een paar man toegevoegd op Live...

Acularduu, Emersion, Timmie Kun, nyx1978 en nog een paar..weet niet precies meer..

Longjoy1980 het mijne

[ Voor 8% gewijzigd door LongJoy1980 op 02-06-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben vanavond wel effe online, dus wil dan best ff tegen je spelen.

Toch vind ik wel dat gooien onderdeel is van het spel, net als vuurbal-spam e.d.
Leuk is anders, dat zeker, maar als het in het spel zit, is het wat mij betreft toegestaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Abel heeft een hele resem aan gooitechnieken, je vind het vreemd dat hij je gooit? Je vindt het ook oneerlijk iedere keer zangief je vastheeft ofzo?
Gooien hoort bij het spel, anders kan je het spel eindeloos verlengen door voortdurend te blocken. Nu komt iemand naast je en kan hij heel grof samengevat 3 dingen doen: Slaan, blocken of gooien. Het toevoegen van gooien zorgt ervoor dat je tot actie gedwongen wordt en niet de ambities van een stenen muur achternagaat :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Denk maar niet dat ik jou jump niet zal afstraffen met een jump throw van Fuerte ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Ik zeg ook niet dat ik absoluut niet iets tegen het gooien wil doen..
Daar heb ik mijn jabs voor om zoveel mogelijk op afstand te houden..
Probleem is dat het gooien (en dan met name de ' special throws) zo verdomd snel gaan dat je niet eens in de gaten hebt als je wordt gegooid....als je al op de grond ligt na het gooien..

Zangief vind ik een smerige character..
Ik blijf zoveel mogelijk bij die idioot vandaan..
Kan maar 2 dingen..
Ronddraaien ( wat zowel offensief als defensief oh zo smerig is om iets tegen te doen ) en zijn (special) throws die nog sneller zijn dan wanneer ik even met mijn ogen knipper.

Ja hey..anti zangief character heb ik wel maar ik vloek dikwijls als ik die gozer op het scherm zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
MrVegeta schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:52:
Denk maar niet dat ik jou jump niet zal afstraffen met een jump throw van Fuerte ;).
Hmmm...heb ik eerder tegen jou gespeeld..?

BTW...nice personal website you got..
Vind ik heel interessant wat u doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2hnusco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Wat betekend dat allemaal precies? Zat er oorspronkelijk geen legenda bij?
Tis nogal verwarrend zo: de ultra van Akuma doet heel wat meer damage dan die van Ryu, maar die van Ryu krijgt een 10. En wat is offence t.o.v. power? enz..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Dat is het hem juist..

De ultra van akuma doet flink wat schade bij Akuma en Seth voornamelijk, dan Viper, Dhalsim, Fuerte etc etc omdat ze niet al te best kunnen incasseren..
Een ultra van Ballrog, Ryu, Sagat en Zangief idem dito...

Doet Akuma de ultra bij Zangief, Honda, Ballrog etc etc dan neemt ie niet zoveel af omdat hun best wat klappen kunnen incasseren.

Offence interpreteer je hier hoeveel mogelijkheden je character heeft om tot de aanval over te gaan..
Power is hoe hard de aanvallen aankomen mochten ze ook echt hitten

Voor de rest lijkt de logica van bovenstaande afbeelding me verder wel duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door LongJoy1980 op 02-06-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel zelf op laag niveau, en voor mij is een worp wanneer ik geen ultra of super kan doen een leuke manier om schade toe te kennen met weinig risico. Als ik een combo wist en ook consequent kon/kan uitvoeren dan zou ik uiteraard liever die doen MITS die dan ook meer schade doet.

Als jij dat wel kan dan is het natuurlijk stom om worpen te gebruiken. Echter een worp is ook gewoon een wapen om mensen bij je vandaag te houden en idd om blocken af te straffen. Ik vind het grappig dat jij zangief een lame char vind, want ik vind hem juist doordat je gedwongen word via zijn worpen schade toe te brengen vrij irritant om mee te spelen. En vind het dan ook knap als mensen goed met hem kunnen spelen. Helaas (en dat zal weer door mijn niveau komen :P ) ben ik voornamelijk lariat spammers tegengekomen.

Zelfde geld voor de utra van Kuma, ja hij is heel sterk, maar de knoppen combo die je moet invoeren maakt em niet echt eenvoudig uit te voeren onder druk (alhoewel de input window wat ruimer gemaakt was dacht ik, iig zeker met hd remix) en je moet em combo-en of wake up gebruiken, want anders spring je er gewoon ten allen tijden overheen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Mwoah...tis in mijn geval meer omdat ikw eet dat Zangief anders geen moer kan zonder zijn gooiwerk..
Zijn lariat is zowieso al lastig om doorheen te komen want in 4 van de 5 keren wordt je gewoon weggeslagen..en lig je meteen weer open voor een cross jump aanval etc etc

Akuma's ultra ken ik sinds 1999...Street Fighter Ex 2 plus in de arcade....maar was toen van Kairi...
Tis inderdaad niet echt een makkelijke ultra om te doen....kunt hem moeilijk in een combo zetten (niet onmogelijk maar het is te doen..)
De keren dat ik wel vaak de ultra tegen kreeg was als ik toevallig mid air naar achteren sprong hij de combinatie net in had gevoerd..
Ja...dan heb je net pech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Kairi! Een van m'n favo spelers ooit! Ik hoop nog steeds echt op een nieuwe EX deel met Kairi en Hayate.

Akuma's ultra is a piece of cake als je de knoppen kent. In SF Alpha, EX en CvS landde ik hem 8 van de 10x dat ik hem probeerde, in SFIV heb ik het nog niet geprobeerd.

Grabben voelt inderdaad cheap aan maar het is part of the game. Waar ik offline vroeger nooit pakte ben ik het steeds vaker gaan doen sinds ik online speel en me mateloos irriteerde als ik verloor doordat ik te veel dekte. Ik win nu ook vaak rondes door een tegenstander heel vaak te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
Mr.Nash schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:41:
Kairi! Een van m'n favo spelers ooit! Ik hoop nog steeds echt op een nieuwe EX deel met Kairi en Hayate.

Akuma's ultra is a piece of cake als je de knoppen kent. In SF Alpha, EX en CvS landde ik hem 8 van de 10x dat ik hem probeerde, in SFIV heb ik het nog niet geprobeerd.
De knoppen stellen ook niks voor, het gaat om de reactietijd die de tegenstander heeft, het feit dat hij bijna niet ergens in te combo-en valt en dat praktisch alle aanvallen hem cancelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

In SFIV is het bijna onmogelijk ja, in eerdere games niet. En de meeste mensen hebben nog steeds moeite met de volgorde van de knoppen bij zijn ultra. Dan zie je ze de hele tijd "punch, punch, forward en kick" indrukken omdat ze een ultra willen doen. Af en toe laat ik de tegenstander mij een ultra geven als ik zeker weet dat ik de derde ronde zal winnen, een van m'n zwakke punten is nog steeds te veel mercy tonen (Wat vaak genoeg genadeloos afgestraft wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Mr.Nash schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:41:

Grabben voelt inderdaad cheap aan maar het is part of the game. Waar ik offline vroeger nooit pakte ben ik het steeds vaker gaan doen sinds ik online speel en me mateloos irriteerde als ik verloor doordat ik te veel dekte. Ik win nu ook vaak rondes door een tegenstander heel vaak te pakken.
:/ 8)7

Zonde man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
LongJoy1980 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:14:
De keren dat ik wel vaak de ultra tegen kreeg was als ik toevallig mid air naar achteren sprong hij de combinatie net in had gevoerd..
Gewoon schoppen?

Ik heb het meeste succes als ik opsta en mensen proberen me te beenvegen of te pakken. Precies op dat moment een ultra gaat altijd goed.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Nee...
Schoppen werkt niet altijd...want je hebt daar ' te weinig frames' voor over om het te doen.
Dus beland je precies vlak voor die ultra..

Nou..

Merry X-mas dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb even goed me grabs geoefend op longjohn ;) haha. Schaam me wel een beetje want het gaat nog lang niet zoals het moet. Maar goed, erg leuk om met mede-gotters te spelen :).

El Fuerte vs El fuerte was wel lache tot ik door had hoe ik jou moest counteren :p. Ken vs Ken was ook vrij debiel haha.

Vaak verlies ik nog potjes doordat simpele dingen mis gaan, dit is hopelijk verholpen met de fightpad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Hahahahaha
hey please hoor...
Waarom denk je dat ik mijn nickname heb..
Everyone has a Long Joy with their throws..;-)
hahahaha

maar goed..el fuerte tegenover elkaar is zeker een gestoorde boel..
Vanmiddag was het El Fuerte vs Blanka.....dat was helemaaaal gek..

Ik blijf het gewoon vaag vinden dat men de 360 controller de grond inbeukt..
Toegegeven..wat betreft reactiesnelheid is de stick inderdaad veel beter...maar de 360 controller is in my opinion veeel beter dan de Ps controller....vooral wat betreft ' rondingen' maken..

Ik speel nog steeds met een 360 controller en zal dat voorlopig blijven doen..
Stick komt wel....op den duur...(rond Tekken 6 tijd of zo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

LongJoy1980 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 03:15:
Ik speel nog steeds met een 360 controller en zal dat voorlopig blijven doen..
Stick komt wel....op den duur...(rond Tekken 6 tijd of zo..)
Ik speel ook met de 360-controller, 95% van de tijd komen de moves die ik wil doen ook echt uit, vind ik goed genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:08

MeagaShira

MeagaShira_NL

Gister eindelijk in de G3-E beland... O-) En in daar moest ik tegen een Akuma spelen.....
Ik heb nog nooit zo een goede Akuma zien spelen. Die kerel die linkte combo's aan elkaar niet te geloven... _/-\o_ Het was ook absoluut geen vuurbalspammer of wat dan ook....Hij beheerste Akuma volledig.... Damm wat voelde ik me een noob.

Edit:

Is het trouwens in trainingsmode combo's te oefenen...hiermee bedoel ik of je een voorbeeld combo in het scherm kan zien en die kan proberen na te doen.......
Dit kan namelijk wel in Tekken en het zou wel fijn zijn als dat hierbij ook zou kunnen.

[ Voor 28% gewijzigd door MeagaShira op 03-06-2009 09:43 ]

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

MeagaShira schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:41:
Is het trouwens in trainingsmode combo's te oefenen...hiermee bedoel ik of je een voorbeeld combo in het scherm kan zien en die kan proberen na te doen.......
Dit kan namelijk wel in Tekken en het zou wel fijn zijn als dat hierbij ook zou kunnen.
Dit kan alleen in de challenge mode, bij normal en hard trials.

Wel lastig hoor, sommigen zijn niet te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeagaShira schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:41:
Gister eindelijk in de G3-E beland.*snip*
Euh, misschien g2-E. g3-e is de start ranking toch? (of heb je eerst alleen maar Free mode gespeeld?)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

On_E schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:28:
[...]

Ik speel ook met de 360-controller, 95% van de tijd komen de moves die ik wil doen ook echt uit, vind ik goed genoeg. :)
Hier 40%. Kan er niets mee, feel like shit nu anyway. Verkouden als een oude straathond met een hoofdpijn van hier tot daar. Kan me niets schelen of die fightpad binnen komt heb toch geen zin om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:41:
[...]
Hier 40%. Kan er niets mee, feel like shit nu anyway. Verkouden als een oude straathond met een hoofdpijn van hier tot daar. Kan me niets schelen of die fightpad binnen komt heb toch geen zin om te gamen.
Je bent toch niet ziek geworden na ons gevecht he? Uit frustratie dat je ultra enzo niet lukte :+ Waren wel leuke battles en je had vaker kunnen winnen als je niet probeerde me on wakeup te raken :P Kijken hoe het volgende week zal gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
firlian schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:10:
[...]
Wat dom, ik wist niet eens dat het 2 aparte kabels waren. Nu doet hij het gewoon weer :o
Bedankt voor de tip! _/-\o_
Dus hoe laat in Utreg? ;)
Nah kijk even of je zin hebt, want dat wist je ook niet zeker toch? En ja je moet wel van te voren inschrijven. Maar zoek even uit hoe je direct messaging aanzet, dat is altijd handig

En als je dan nog meer wilt weten of afspreken stuur me maar een berichtje.
Ik zou het tenslotte wel leuk vinden als er iemand meegaat die een beetje de eer van 'ons' gotters hoog kan houden. En mr 3-potjes-per-week Sagat gaat dat helaas niet zijn. Maar ik ga natuurlijk wel mijn huid duur verkopen >:)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nou ja goed, ik heb de fightpad binnen en dacht ff checken maar online reageert die gewoon niet... nvm xbox settings

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 03-06-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:38:
[...]

Euh, misschien g2-E. g3-e is de start ranking toch? (of heb je eerst alleen maar Free mode gespeeld?)
Ik gok ook G2-E, als die tegenstander echt zo goed is dan zou die niet in G3 zitten.

Als een G1 of G2 niveau speler bent en je zou opnieuw beginnen onder een andere account, denk dat je binnen 3 a 4 uurtjes 20 G3 championships achter elkaar wint en zo in G2 zit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Sagat schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:38:
[...]

Srry is inderdaad G2-e

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Net in mijn pauze even naar de stad gegaan....Gameshopje in en daar zag ik de gamepad van SF4 liggen.... :P

Heb Ken uitgekozen....Ryu vond ik niet zo en Chun-Li vond ik ook niet helemaal super.

[ Voor 74% gewijzigd door MeagaShira op 03-06-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De overige keuzes zijn Blanka en Akuma....denk dat ik dan nog het liefst Akuma zou hebben gekocht, alleen vond ik spelen op een standaard 360 pad nog erger dan een Ruy pad.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

offtopic,

komt Ikaruga naar de xbox?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook ot:

Nee, hij is er al!
(maar ik denk altijd erg lang na voor ik iets koop ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
@MrVegeta: je hield er toch niet ineens mee op door mijn shoryuken lameness in die laatste match he :D
Na 5 matches tegen el fuerte kan ik de drang om debiele dingen te doen niet meer onderdrukken 8)7

Edit: is Miza NL @XBL hier ook lid? Hij voegde mij laatst toe en zie nu pas dat hij rank 20 heeft met 23431 GP. Impressive. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door firlian op 03-06-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

firlian schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:41:
@MrVegeta: je hield er toch niet ineens mee op door mijn shoryuken lameness in die laatste match he :D
Na 5 matches tegen el fuerte kan ik de drang om debiele dingen te doen niet meer onderdrukken 8)7

Edit: is Miza NL @XBL hier ook lid? Hij voegde mij laatst toe en zie nu pas dat hij rank 20 heeft met 23431 GP. Impressive. _/-\o_
Miza NL zit op xboxworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
MrVegeta schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:27:
offtopic,

komt Ikaruga naar de xbox?!
compleet offtopic inderdaad, maar ikaruga werd vorig jaar heruitgebracht op de 360 live arcade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ontopic, hoezo kunnen jump kicks in 1 klap door een focus? Ps, fucking cammy zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 03-06-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Net paar potjes tegen Miza gespeeld. Met 5-3 gewonnen doordat hij alleen maar met bison aan het oefenen was, en laat Bison nou net het enige character wezen waar ik alle ins en outs zo'n beetje van ken :D

Overall is hij veel beter dan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:51:
Ontopic, hoezo kunnen jump kicks in 1 klap door een focus? Ps, fucking cammy zeg.
Als je bij wakeup meteen een aanval doet zoals een shoryuken dan breekt dat door een focus heen. Er staat ook een filmpje op youtube en ign. Dat deed ik vandaag ook bij jou remember?

Miza NL heeft mij ook toegevoegd zag ik. Geen idee wie het is, maar hij is vast beter dan ik... then again, who isn't :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die in de PC versie is geïnteresseerd, hier een link naar een interview met de producer van de PC versie van SF4.

Hierin worden een heleboel technische details gegeven over de grafische kant vd PC versie en wat voor PC je nodig hebt om de game goed te kunnen laten draaien:

http://www.pcgameshardwar...explained-in-detail/News/

Check vooral de screenshots, ziet er super strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Iemand online..?
Spelen aub..

longjoy1980 @ Live..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
firlian schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:41:

Hoe kan je dat zien dan? Ik heb er wel eens naar gezocht, maar ik kon het niet vinden.

Pfff soms heb je van die dagen dat je maar beter in bed kan blijven liggen
/me mompelt iets over een pak slaag en Longjoy...

[ Voor 11% gewijzigd door Pkunk op 03-06-2009 21:14 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Akuma speler een tip voor jullie: ga NOOIT bij een wakeup Akuma een FA doen (ook al wil je terugdashen) tenzij je van z'n super/ultra houdt. Als je wegdasht wordt je al gegrepen voordat je dashanimatie klaar is. Ook fierce attacks zijn heel vaak een no go. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Pkunk schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:12:
[...]

Hoe kan je dat zien dan? Ik heb er wel eens naar gezocht, maar ik kon het niet vinden.
Xbox Live Battle -> leaderboards.
Dan filteren op friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oguz286 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:53:
Als Akuma speler een tip voor jullie: ga NOOIT bij een wakeup Akuma een FA doen (ook al wil je terugdashen) tenzij je van z'n super/ultra houdt. Als je wegdasht wordt je al gegrepen voordat je dashanimatie klaar is. Ook fierce attacks zijn heel vaak een no go. ;)
:$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@longjoy
Ben even te lui om mijn toetsenbord aan te sluiten op mijn xbox, dus vandaar even hier een reply...

Q: Of ik kan winnen zonder te gooien
A: Ik heb het de eerste paar matches geprobeerd en vond er niks aan. Het zorgt ervoor dat matches veel saaier worden omdat je weet dat blocken safe is en hooguit wat chip dmg op kan leveren. Throwen geeft het speel meer diepgang.

Bovendien zit throwen zo diep in mijn speelstijl, dat wanneer ik mijzelf telkens moet stoppen om niet te throwen ik mijzelf een enorm handicap geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jij was trouwens wel wat te goed voor mij :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
firlian schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:58:
@longjoy
Ben even te lui om mijn toetsenbord aan te sluiten op mijn xbox, dus vandaar even hier een reply...

Q: Of ik kan winnen zonder te gooien
A: Ik heb het de eerste paar matches geprobeerd en vond er niks aan. Het zorgt ervoor dat matches veel saaier worden omdat je weet dat blocken safe is en hooguit wat chip dmg op kan leveren. Throwen geeft het speel meer diepgang.

Bovendien zit throwen zo diep in mijn speelstijl, dat wanneer ik mijzelf telkens moet stoppen om niet te throwen ik mijzelf een enorm handicap geef.
Met ^^ hem. Ik vind het ook moeilijk om niet te gooien. Ik druk die knoppen redelijk automatisch in.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
hehehehehehe

*zegt voor mij al genoeg.. ;) *

Gooien is zo ingeburgerd in sf 4 dat iedereen het een ' handicap' vindt als hij/zij niet gooit..
haha
En hoe bedoel je blocken is safe...??
Dat antwoord hoor ik zo vaak maar ik snap die redenatie niet...
Dus je wilt me zeggen dat je gewoon lukraak op de tegenstander moet aflopen en je gewoon rustig moet laten hitten en heb je dus weinig aan de kennis dat je weet waar een aanval van de tegenstander je kan hitten..?
:?
Heb wel genoten van de battles...dat zeker..
_/-\o_

@ Emersion..
Verdomd intense battles.

Cammy, Kuma en Rufus zijn beetje back up characters waar ik af en toe mee speel..

Oh en mijn El fuerte vs charge characters is niet zo goed bevallen..
Hahaha
Win ik makkelijk de eerste 2 rondes om gewoon glashard de komende 3 te verliezen...en dan nog ultra..
Ai ai aiii..

Maar die verdomde laatste guile - vega was aan jouw kant echt veeeeeel gelukk..
Shiiit..
wat heb ik me toch geirriteerd aan die laatste..
Ik WEET dat je met die ultra wilt aankomen...en ik druk daarom ook LK maar toch is die verdomde ultra net iets sneller geweest dan die LK frame..
TIs dat ik me headset niet inhad anders hoorde je me vloeken als nooit tevoren..
Pfff
:(

But we'll continue..

[ Voor 28% gewijzigd door LongJoy1980 op 04-06-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrVegeta: hebben wij vandaag ]gisteravond dus ook een potje ce ranked gespeeld? Ik was met een vriend aan het praten over sf4 en hij wilde het wel zien, en toen ging ik online en kwam ik een El Fuerte tegen. Ik vond het een spannende pot omdat het een van de weinige keren was dat ik tegen hem speelde!

Hoor het vast wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 04-06-2009 00:21 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gisteravond was ik opzich aan het raiden (wow) tussen 20;00 en 23;00 :p. Weet niet of er nog meer fuertes rondlopen, zal wel niet. Char is echt slecht :p. Tegen charge vijanden is het vooral afwachten op het goede moment. Van Balrog kan ik nog wel winnen maar Blanka kan ik bijvoorbaat al opgeven :P.

Heb wat tournooitjes gespeeld, opzich wel leuk maar zit een hoop "scrubs" tussen die irritant spelen en dan wordt het nooit spannend. Ook is 4 ronden te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@jongjoy
Ik snap je zin niet helemaal mbt blocken.
Throwing is een counter voor blocken. Zonder throws is het daarom safe om te blocken, je loopt hooguit chip dmg op...

Ik snap al het gezeur over throws zowiezo niet. Miza bijv, throw teched 9/10 van mijn throws. Dus het scoren van een throw hoeft helemaal niet makkelijk of cheap te zijn. Voor mijn gevoel kost dat meer skill dan het spammen van lp wanneer iemand dichtbij komt... En dan heb ik het nog niet eens over random ultra's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

FF over de "Grab" discussie:

Je hebt over het algemeen 3 opties bij een wakeup:

- Blocken
- Counteren
- Grabben

En over het algemeen:

Block wint van counter
Counter wint van grab
Grab wint van block

En je kan altijd nog counter grabben (in de trant van wat een ander kan, kan jij ook en natuurlijk omgekeerd).

Dus naast dat je heel goed bent, maakt het grabben het spel toch net ff spannender omdat je dus de pineut bent als je de hele tijd probeert te blocken.

Maar een grab is dus ook niet een ubermove omdat het gewoon afgestraft kan worden, en je ook doodleuk kan misgrabben (er is wel degelijk timing voor nodig, want je kan gewoon misgrabben als je te snel bent).

Dus ook mijn punt, het hoort in het spel, het geeft je meer opties, maakt het realistischer, en het maakt het voor jou / tegenstander moeilijker.
Je doet jezelf flink tekort om niet te grabben.

[ Voor 36% gewijzigd door XthinkZ op 04-06-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
LongJoy1980 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:19:
hehehehehehe

*zegt voor mij al genoeg.. ;) *

Gooien is zo ingeburgerd in sf 4 dat iedereen het een ' handicap' vindt als hij/zij niet gooit..
haha
En hoe bedoel je blocken is safe...??
Dat antwoord hoor ik zo vaak maar ik snap die redenatie niet...
Dus je wilt me zeggen dat je gewoon lukraak op de tegenstander moet aflopen en je gewoon rustig moet laten hitten en heb je dus weinig aan de kennis dat je weet waar een aanval van de tegenstander je kan hitten..?
:?
Heb wel genoten van de battles...dat zeker..
_/-\o_

@ Emersion..
Verdomd intense battles.

Cammy, Kuma en Rufus zijn beetje back up characters waar ik af en toe mee speel..

Oh en mijn El fuerte vs charge characters is niet zo goed bevallen..
Hahaha
Win ik makkelijk de eerste 2 rondes om gewoon glashard de komende 3 te verliezen...en dan nog ultra..
Ai ai aiii..

Maar die verdomde laatste guile - vega was aan jouw kant echt veeeeeel gelukk..
Shiiit..
wat heb ik me toch geirriteerd aan die laatste..
Ik WEET dat je met die ultra wilt aankomen...en ik druk daarom ook LK maar toch is die verdomde ultra net iets sneller geweest dan die LK frame..
TIs dat ik me headset niet inhad anders hoorde je me vloeken als nooit tevoren..
Pfff
:(

But we'll continue..
Waren idd leuke gevechten!!

Maar wel een note over mijn vega.
ik heb me zoveel ik kon gehouden aan niet throwen om het leuk voor je te houden, maar ik merkte dat mijn vega er wel een stuk zwakker van word.
Vooral tegen andere charge characters, vega heeft GEEN ENKELE manier om een bukkend verdedigend iemand aan te vallen zonder throw (vega heeft geen overhead attack)....daarom heeft zijn throw juist een aardig grote reach.

Charge characters verdedigen vaak bukkend om al hun charges actief te houden, inclusief een anti air...dat is dus bad news voor vega , omdat zonder throw de enige manier om iemand die bukkend verdedigt te raken uit de lucht is. En dan kunnen ze nog altijd snel opstaan of hun anti air loslaten, omdat cross up voor vega ook al erg lastig is met normale sprongen.

Ik kan alleen eindeloos tegen iemand proberen op te rollen , maar die move heeft een erg trage start up time.
kan ook proberen een walldive voor izuna , maar die is super voorspelbaar als iemand verdedigt en izuna is lastig te raken.

Dit zag je dus erg goed tegen je guile en blanka waar ik ook niet geworpen heb, ik probeerde zoals normaal redelijk aanvallend te spelen, maar ik krijg weinig damage omdat ik gewoon geen damage kan produceren tegen hun verdediging....ik maakte dus alleen veel damage als jij meer offensief bezig was.
Bij blanka komt het er dan nog bij dat hij soweiso al vega's worst nightmare is.

Guile heeft bijvoorbeeld niet echt een throw nodig omdat hij overhead moves heeft die bukkende mensen raken(zoals die neergaande punch), en personen kan dwingen iets te doen met sonic booms.
Zelfde geld voor veel van de cast van streetfigher, zoals ryu, ken, sagat,rufus,balrog,etc,etc.... of ze zitten vol overheads/crossups, of ze zitten vol goede projectielen, of ze hebben dus een goede throw (of manieren om goed een throw te maken)... vega valt in de laatste categorie.

Ik denk dat voor sommige characters niet throwen niet zo raar is, anderen hebben het nodig om te overleven of iig om offensief een pot te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Inderdaad..

Ik geef je groot gelijk mbt het betoog die je zojuist hebt gevoerd..
En dat is juist het hele punt..
Sommige characters kunnen er niet zonder (like Zangief the bitch, Abel, Fuerte, Vega in iets mindere zin omdat die overhead aanvallen van hem zowieso al lastig te blocken zijn. )

Dhalsim vind ik een lastig geval om te beoordelen......
Heb iemand in mijn lijst (King Kaneda) die er bijzonder goed mee is...
Offensief is ie gevaarlijk (laat Dhalsim NIET op afstand blijven) en defensief kan ie je makkelijk uit de lucht kicken als je op hem afspringt....maar ja na zijn meeste sliding aanvallen is het vaak....gooien..

De overige characters hebben stuk voor stuk de meest dodelijkste aanvallen die supergoed gelinked aan elkaar kunnen worden waarbij mijn kaak vaak van op de grond valt.................maar toch zie ik online daar flink wat throwing bij terug en dan heb ik iets van...ja...
Is dat nou echt nodig..

Tegen Bison/Firlian bijv. heb ik 1 groot probleem omdat die dude ook zo verrot te raken is met zijn link combo's....maar toch krijg ik daar vaak een gooi festijn tegen terwijl ie dat, naar mijn mening, niet eens nodig heeft...
Zijn jumping kick is zowieso fucked up uit te schakelen
Ja leuk..dan eeh leg ik mijn controller rustig op me bed...trek me terug...effe een drankje halen en voila..we gaan door met de volgende..haha
Nu kan ik natuurlijk wel een counterpoppetje nemen maar goed..iedereen moet met iedereen te verslaan zijn..

Kan me niet echt herinneren dat het zo was in de voorafgaande delen....of heb ik iets gemist..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Oh en Firlian...

Met mijn betoog over blocken bedoel ik...

Dat je weet waar de hits van een aanval je raken..hoog of laag..
Lijkt mij ook dat je dat van een bepaalde speler weet en dus weet WAAR je die aanval moet blocken..
ALs je bijv. weet dat een bepaalde aanval veel/weinig frames in beslag nemen dan lijkt me logisch dat je juist de timing kent om jouw counteraanval TIJDENS die aanval erop los te laten.

Dat lijkt me net zo goed ook genoeg diepgang in het spel...
Weten hoeveel frames de aanval van jouw character heeft...en weten hoeveel frames de aanvallen van jouw tegenstander zijn..
Nu ben ik niet echt iemand die me in frames verdiept of zo maar heel vaak zie je toch wel dat de bewegingen van een paar aanvallen net iets te traag zijn zodat je daartussendoor een aanval kunt doen.

En dan vind ik dat men dan veels te snel naar de cheap way zoekt...namelijk gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

@ Firlian: wat is je win/loss ratio tegen miza? Als je volgend week naar het toernooi gaat zou ik er voor zorgen dat je veel van hem leert aangezien hij een vaste toernooi speler is. Of hebben we het over een andere persoon? Degene die ik de laatste keer zag op het toernooi speelde met sagat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Sagat schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:24:
De overige keuzes zijn Blanka en Akuma....denk dat ik dan nog het liefst Akuma zou hebben gekocht, alleen vond ik spelen op een standaard 360 pad nog erger dan een Ruy pad.
Hmmzzz... :( Akuma hadden ze daar niet.....

Edit:
Heeft iemand nog tips over hoe je de knoppen het beste kan instellen.....Heb nog nooit zo een fightpad gehad dus het is erg wennen voor me.

[ Voor 18% gewijzigd door MeagaShira op 04-06-2009 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nou het mooie van een fightpad, je kan hem instellen zoals je het zelf fijn vind.
Ik heb zelf (wat misschien/wsl wel default is)

face buttons:
lp, mp, hp
lk, mk, hk

op de left schoulder 3xp en op de right shoulder 3xk.

Als ik met een char speel welke een ultra met 3xp doet draai ik alleen mijn shoulders om. (ik vind left shoulder lasting om met mijn linker wijsvinger in te drukken en doe dat dus dan mij mijn rechter, en dat maakt het er niet makkelijker op :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Mr.Nash schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 07:09:
@ Firlian: wat is je win/loss ratio tegen miza? Als je volgend week naar het toernooi gaat zou ik er voor zorgen dat je veel van hem leert aangezien hij een vaste toernooi speler is. Of hebben we het over een andere persoon? Degene die ik de laatste keer zag op het toernooi speelde met sagat.
Is dezelfde. Zoals ik al zei heb ik maar een paar potjes tegen hem gespeeld, en speelde hij enkel met Bison (waar hij nog mee aan het oefenen was). Ik had toen 5 van de 8 partijen gewonnen, maar dat zegt weinig aangezien hij mij waarschijnlijk dik had ingemaakt als hij sagat had gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:48:
Gisteravond was ik opzich aan het raiden (wow) tussen 20;00 en 23;00
*snip*
Heb wat tournooitjes gespeeld, opzich wel leuk maar zit een hoop "scrubs" tussen die irritant spelen en dan wordt het nooit spannend. Ook is 4 ronden te weinig.
Het was denk ik wel na 23.00 of iig rond die tijd, volgens mij echt alucarduu met 2 u's.
Oh well, het was wel leuk om iig even tegen iets anders te vechten.

Ik heb een paar (denk 4 of 5) tournooitjes gespeeld
1x EF
1x Ken
2x Sagat
de rest allemaal Ryu's, waarvan een zwaar mijn ass kickte met allerlei FADC gedoe, en een combo linked into Ultra, de rest was allemaal niet zo goed, ben dan nu ook helemaal g3-a (na mijn promo kreeg ik dus de FADC Ryu EEP ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ok, ik heb z'n Bison ook in actie gezien bij het vorige toernooi, dus inderdaad dezelfde. Heel misschien kom ik ook langs bij het toernooi, is heel dicht bij. Wil je wel in actie zien :P..

Bereid je er wel op voor dat offline (met alle druk en spectators) anders spelen is dan online, ik was dat in ieder geval vergeten en preseteerde ver onder mijn niveau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Ik zou zo even niet weten hoe ik mij kan voorbereiden op die druk van een off-line toernooi. Ik ga het gewoon ervaren, bovendien verwacht ik echt niet te gaan winnen of zo :D

Ik ben ook nog op zoek een Abel om mee te sparren. Ik heb namelijk nog niet echt een goed antwoord op een aanvallend spelende abel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Sagat schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:33:
Dat is nou het mooie van een fightpad, je kan hem instellen zoals je het zelf fijn vind.
Ik heb zelf (wat misschien/wsl wel default is)

face buttons:
lp, mp, hp
lk, mk, hk

op de left schoulder 3xp en op de right shoulder 3xk.

Als ik met een char speel welke een ultra met 3xp doet draai ik alleen mijn shoulders om. (ik vind left shoulder lasting om met mijn linker wijsvinger in te drukken en doe dat dus dan mij mijn rechter, en dat maakt het er niet makkelijker op :P )
Zo heb ik hem nu ook ingesteld, alleen heb ik 3x p gewoon op rightshoulder standaar ingesteld.
Moest jij ook erg wennen aan de fightpad of ging het meteen al beter...?

Edit:
Oh ja nog 1 vraagje.....Wat kan je nou precies met de turbofunctie doen...?? Wat is de meerwaarde ervan..?

[ Voor 7% gewijzigd door MeagaShira op 04-06-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
aangezien het hier nog wel levendig is... (xboxworld.nl is een stuk rustiger geworden de laatste tijd)
Ga ik het topic hier wel volgen :)

Voor mensen die zin hebben om eens te sparren: xbl gamertag: mavgink

btw: waarom zou je in vredesnaam niet gooien? Doet me denken aan vroeger... gooien was lame... als je tegenstander dizzy was mocht je niet slaan... zogenaamde gentlemans rules? 'c mon.. winnen is winnen.
Overal is wel een antwoord op te vinden. en tuurlijk je kan beter een combo doen voor meer damage...
Een throw heeft vrij weinig startup frames... en is relatief veiliger dan blind een combo uitvoeren.
Dan heb je ook nog het hele momentum verhaal....

Ow well... voeg me toe mensen!!!!

@hierboven: Turbo voegt vrijwel niets toe... is ook eigenlijk "not done" om te gebruiken bij vechtgames...
alhoewel... instant blanka elektriciteit? hunderhandslap, lightning kicks :P

[ Voor 11% gewijzigd door mavgink op 04-06-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
MeagaShira schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:23:
[...]Oh ja nog 1 vraagje.....Wat kan je nou precies met de turbofunctie doen...?? Wat is de meerwaarde ervan..?
Als je turbo aan hebt staan voor een button kun je gewoon die button ingedrukt houden ipv dat je telkens moet tappen voor 3x lp bijv. Turbo heeft dus het effect dat die knop gewoon telkens achter elkaar wordt ingedrukt zonder dat je als een gek die knop in hoeft te drukken. Kan handig zijn voor sommige Trials. Maar het is een slecht idee om jezelf afhankelijk te maken van de turbo button aagezien hij wordt beschouwd als cheaten :P

@hierboven:
Ook met turbo heb je geen instant electr.
De opstarttijd blijft hetzelfde, je weet alleen zeker dat die opstarttijd minimaal is wanneer je turbo gebruikt.
En ik zal je even toevoegen vanavond :)

[ Voor 13% gewijzigd door firlian op 04-06-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

mavgink schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:36:

@hierboven: Turbo voegt vrijwel niets toe... is ook eigenlijk "not done" om te gebruiken bij vechtgames...
alhoewel... instant blanka elektriciteit? hunderhandslap, lightning kicks :P
Dus ik kan dus een special move d.m.v. de turbofunctie te activeren shortcutten....??

Edit:
Sorry had niet ver genoeg naar beneden gescrolled...:)
Cool Firlian, voeg me maar toe....:) Altijd goed om te oefenen.
Verwacht nu niet teveel van me want ik heb die fightpad helemaal nog niet onder controle. Hij is veel gevoeliger dan de gewone PS3 controller. Ultra's doet hij nu ook niet precies wanneer ik dat wil.

[ Voor 29% gewijzigd door MeagaShira op 04-06-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
MeagaShira schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:43:
[...]
Cool Firlian, voeg me maar toe....:) Altijd goed om te oefenen.
Verwacht nu niet teveel van me want ik heb die fightpad helemaal nog niet onder controle. Hij is veel gevoeliger dan de gewone PS3 controller. Ultra's doet hij nu ook niet precies wanneer ik dat wil.
Ik bedoelde eigenlijk de persoon boven jouw, aangezien jij volgens mij op PSN zit en ik op XBL :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
mavgink schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:36:

btw: waarom zou je in vredesnaam niet gooien? Doet me denken aan vroeger... gooien was lame... als je tegenstander dizzy was mocht je niet slaan... zogenaamde gentlemans rules? 'c mon.. winnen is winnen.
Overal is wel een antwoord op te vinden. en tuurlijk je kan beter een combo doen voor meer damage...
Een throw heeft vrij weinig startup frames... en is relatief veiliger dan blind een combo uitvoeren.
Dan heb je ook nog het hele momentum verhaal....
Ja..je kunt het gentleman rules noemen indeed..
Ben liever bezig om zoveel mogelijk mijn skills op te vijzelen middels het NIET throwen dat ik me veel opgeluchter voel als ik dat voor elkaar weet te krijgen..

Wat betreft combo doen..
Ik ben zelf geen combolinker...maar ervaar vaak genoeg combo's waar ik nauwlijks wat tegen kan doen...geen moment rust om zelf een tegenaanval voor te bereiden..
Dat vind ik pas dope om tegen te spelen..
Zo iemand kent de ins en outs van zijn character en weet wat de limieten zijn.

Iemand zei hier...als ik niet gooi dan speel ik met een handicap...
Hoe kun je het als handicap ervaren als de ander ook niet gooit..? Ik neem aan dat je beide 'gelijk' speelt.(tenzij je inderdaad met Zangief, Abel, Fuerte speelt..dan snap ik de redenatie wel)

Gisteravond heb ik een paar keer tegen een Guile gespeeld die alleen maar crouch laadde en nauwlijks (zeg maar liever nooit) ...terwijl ik met Rufus mijn ding deed. Eindstand won ik wel puur rekenen en anticiperen op zijn aanvallende moves....Onmogelijk is het niet...goed anticiperen en het is te doen..

Incidentieel een gooi doen kan ik wel hebben ( ook al ga ik wel vloeken) maar in SF4 is het gewoon uit de hand gelopen. De balans is, in dat opzicht, verstoord aangezien het een must must must voor veel spelers is om te overleven..

Als ik een Daigo zie spelen dan kwijl ik zwaar op zijn vechtersskilss.

BTW..over het dizzy zijn.....die is nieuw voor me..hehe
Vind het ook vaag...want wanneer wordt je dizzy..?
Als je eex aantal x flink bent gehit door je tegenstander...? Met andere woorden die is goed geweest in het blocken en jijzelf blijkbaar niet..?

[ Voor 7% gewijzigd door LongJoy1980 op 04-06-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeagaShira schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:23:
[...]
Zo heb ik hem nu ook ingesteld, alleen heb ik 3x p gewoon op rightshoulder standaar ingesteld.
Moest jij ook erg wennen aan de fightpad of ging het meteen al beter...?
Edit:
Oh ja nog 1 vraagje.....Wat kan je nou precies met de turbofunctie doen...?? Wat is de meerwaarde ervan..?
Moest een beetje wennen, ik vond en vind de dpad van de fightpad minder dan van mijn hori en van mijn saturn pad. Maar omdat ik als ik speel vrijwel alleen sf4 speel ben ik er nu goed aangewent, gister even MKvsDCU gespeeld met een vriend op mijn hori pad (vreemd genoeg werkte de pad daar niet mee, hoewel ik me tijdens het typen bedenk dat ik wel een update moet downen voor de game toch noch maar een keer testen dan) en het verschil wat minimaal.

Nu is het wel zo dat ik met MK veel minder snelle bewegingen maak omdat ik de game echt amper ken.

Beste functie van de turbo is dat je in de trials sagat's fake kick er makkelijk me kan halen (is anders errug moeilijk, ik kreeg het zelf helemaal niet voor elkaar iig)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@handicap opmerking
Jij speelt je hele leven blijkbaar al zonder te throwen en dan vind je het raar dat jij een voordeel hebt ten opzichte van mensen die niet gewend zijn om niet te throwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Daarom zeg ik juist..
Incidentieel kan ik het wel hebben..(met vloekkannonades)
maar het slaat in sf 4 gewoonweg door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:11:
Voor iedereen die in de PC versie is geïnteresseerd, hier een link naar een interview met de producer van de PC versie van SF4.

Hierin worden een heleboel technische details gegeven over de grafische kant vd PC versie en wat voor PC je nodig hebt om de game goed te kunnen laten draaien:

http://www.pcgameshardwar...explained-in-detail/News/

Check vooral de screenshots, ziet er super strak uit.
Ik ben wel erg benieuwd naar de PC versie, als die beter werkt dan de xbox variant stap ik daarop over. En met beter bedoel ik de laadtijden van xbox live informatie pagina, de mogelijkheid even snel na een match een normale tekst te sturen (nu sta ik een minuut te wachten voordat ik "gg!" kan versturen) en natuurlijk de netwerk connectie die af en toe echt brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordeel voor mij van pc versie:
ik kan een saturn pad gebruiken, dat vind ik de fijnste controller voor 2d fighting.

nadelen:
- is mijn pc krachtig genoeg
- cheaters
- tegenstanders (denk dat de meeste fighting game fans toch op ps360 zitten)
- vrouw die tussendoor even wil chatten/of flash games spelen (ondanks dat er een 2e pc+laptop is) :P

Messages sturen na wedstrijden doe ik toch al met de pc. Maar dat is idd niet erg fijn met alle vertragingen, maar goed dat zou verbeterd moeten worden. Is aangekondigd door ms.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Zonet 2x in een finale, tegenstander ziet dat er maar 2 streepjes zijn en cancelled de partij. Eigenlijk ook wel logisch, ik zou ook niet een finale willen verliezen vanwege een slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
Ja maar dat is toch niet raar..?
ik bedoel..
zou ook geen finale met slechte verbinding willen spelen..(wanneer wel)
Je finale spot gaat zowieso niet verloren dus ik zou me niet druk maken lijkt me..
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.