Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ik zet even m'n xbox aan voor wat sf4... word ik even champion :9 Moet ik vaker doen :P
Imodium schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:58:
[...]
Heb nu trouwens de fightpad voor de 360, hij's fijn. Kan nu consequent FA dash cancels doen. Zeer bevredigend om met Ryu shoruyken -> FADC -> ultra te doen :)
Is die pad echt zo goed dan? Ik irriteer me zo mateloos aan de standaardcontroller dat ik een pad wil halen die echt GOED is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik heb het al vaker gezegt, maar voor de xbox bevalt de madcatz fightpad mij ook nogsteeds erg goed. Kan echt niet zonder.

@Imodium: ik heb je toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf ook de fightpad, denk dat het de beste oplossing is voor de 360. Tenzij je natuurlijk liever met een joySTICK speelt.

Ik heb ook een hori joypad, en de dpad daarvan is iets fijner, maar ik vind een 2x3 knoppen layout plezieriger.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Slashdotter schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:18:
[...]Zijn hier nog G1ers die kunnen bevestigen dat er veel moeilijkere combo's worden gebruikt op dat niveau?
Reken er maar niet op. Ik heb wat G1 replays gekeken, en ik was niet onder de indruk. Hier het ultieme bewijs:

http://www.youtube.com/watch?v=_F-DsYYOISg&fmt=18

G1 Ryu die wanhopig Shoryukens probeert te mashen en keihard faalt. Let op hoe hij bij 1:33 heel duidelijk de kwartcirkel beweging maakt (dat doen trouwens wel meer mensen). GOH, WAT ZOU HIJ TOCH VAN PLAN ZIJN?!?! Wat een mongool.

Mensen als hij zijn de reden waarom ik soms geen zin heb in Championship Mode. Ik ga gewoon veel liever terug naar Player Matches, maar sinds de update zijn die nogal dood. Een enkele keer kom ik een goede, leuke tegenstander tegen, maar soms zit ik ook met mijn handen in mijn haar.

Maar verder wel een leuk spel hoor. ;]

[ Voor 5% gewijzigd door Aryawn op 25-05-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Laatst online: 03-09 10:08

MeagaShira

MeagaShira_NL

Hebben meerdere mensen ook last van dat wanneer ze niet het hele tournooi af hebben gemaakt. (je hebt je ps3 uitgezet) Je de volgende dag weer verder wilt gaan en dat je dan een melding krijgt dat de laatste cs round niet goed was afgesloten. 8)7 Moet je weer helemaal overnieuw beginnen terwijl je eigenlijk in de finale hoorde te zitten...... :(

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja, dat heb ik al vaker gehad. Heb nu in totaal iets van 1500 GP verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Intrique schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:53:
Ja, dat heb ik al vaker gehad. Heb nu in totaal iets van 1500 GP verloren.
Jah echt waardeloos is dat. Krijg er wel de balen van.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Aryawn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:48:
G1 Ryu die wanhopig Shoryukens probeert te mashen en keihard faalt. Let op hoe hij bij 1:33 heel duidelijk de kwartcirkel beweging maakt (dat doen trouwens wel meer mensen). GOH, WAT ZOU HIJ TOCH VAN PLAN ZIJN?!?! Wat een mongool.
Al die mash videos zijn leuk, maar soms ook een klein beetje hypocriet...Er zijn momenten waarbij iedereen wel eens mashed, om bv. een block string te onderbreken of iets dergelijks. Soms waarbij je volledig verrast wordt en het even mentaal kwijt bent.
XthinkZ schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:14:
Inderdaad, de spelers waar hij het in het begin zo moeilijk tegen had zijn allang uit de G2.
Die vliegen er namelijk doorheen.
Als je lang genoeg wacht krijg je allemaal G3 spelers ranks binnen en wordt G2 steeds makkelijker.

G1 zal voor mij wel een tijdje duren, maar vanaf de G1 kan je toch ook GP verliezen las ik. Dus als je niet goed genoeg bent, kom je nooit verder.
Ik ben het eens met met de meeste sentimenten hier: hoge GP impliceert niet automatisch een goede speler, en een lage speler impliceert niet automatisch een slechte speler. Echter, er is duidelijk wel een correlatie; alleen is die niet hoog genoeg voor iets dat als 'ranking' wordt gepresenteerd. Wat mij leuk zou lijken, is dat ze een point accumulation rate tracken, d.w.z. het aantal GP per partij laten zien. Dit zou al een veel betere indicatie van vaardigheid zijn.

Vanaf G1 kun je punten verliezen, maar we hebben het over vijf punten. Het probleem is dat er sprake is van punten inflatie: je kunt meer punten verdienen dan dat je kunt verliezen. Het systeem bevordert veel spelen. Als we er van uitgaan dat spelers niet opgeven, dan komt iedereen uiteindelijk in de S-grade terecht. Dit kun je volledig beredeneren op basis van het inflatie aspect. Als je het niet gelooft, kun je het systeem simuleren. Dit heb ik in het begin gedaan, en ook iemand op shoryuken.com. (Je kunt je afvragen of de aanname niet irrealistisch is. Dat klopt, dat is het ook, maar het is om de zwakte van het systeem te illusteren. Een systeem dat er vertrouwt dat slechte spelers eerder opgeven, om de goede van de slechte te onderscheiden, is gewoon te stom voor woorden. Het is alsof Capcom er 5 minuten over heeft nagedacht om zo'n systeem in te voeren).
MeagaShira schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:55:
Hebben meerdere mensen ook last van dat wanneer ze niet het hele tournooi af hebben gemaakt. (je hebt je ps3 uitgezet) Je de volgende dag weer verder wilt gaan en dat je dan een melding krijgt dat de laatste cs round niet goed was afgesloten. 8)7 Moet je weer helemaal overnieuw beginnen terwijl je eigenlijk in de finale hoorde te zitten...... :(
De laatste tijd heb ik er veel last van. Twee sessies gehad waarbij ik na elke match zo'n beetje een PSN disconnect had. Vreemd genoeg kon ik ook vaak doorspelen. Had ik niet moeten doen, door die twee sessies ben ik van 0% naar 2% disconnect rate gegaan, zonder ooit te hebben 'geragequit'.

Ik las overigens ergens dat je altijd je toernooi moet afmaken, voordat je uit het spel gaat, om de kans op een dergelijke foutmelding te verkleinen. Kan het niet hardmaken, maar ik doe het wel altijd.

Wat is de win ratio van iedereen in de winner's finals? Ik voel dat mijn spel weer in orde is gekomen, en haal regelmatig finals, maar ik verlies er wel vaak in. Mijn finals record is nu een schamele 8-17. Zit op 4800+ GP nu, iets van 1000 online matches, ik denk dat het nog wel eeuwen gaat duren voordat ik G1 haal (vraag is ook eigenlijk wat het nut ervan is).

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Aryawn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:48:
[...]

Reken er maar niet op. Ik heb wat G1 replays gekeken, en ik was niet onder de indruk. Hier het ultieme bewijs:

http://www.youtube.com/watch?v=_F-DsYYOISg&fmt=18

Mensen als hij zijn de reden waarom ik soms geen zin heb in Championship Mode. Ik ga gewoon veel liever terug naar Player Matches, maar sinds de update zijn die nogal dood. Een enkele keer kom ik een goede, leuke tegenstander tegen, maar soms zit ik ook met mijn handen in mijn haar.

Maar verder wel een leuk spel hoor. ;]
Om heel eerlijk te zijn snap ik je reactie niet.
Het is een feit dat bij online gamen je soms last van lag hebt, en een move niet altijd "aankomt" op het juiste moment. Vooral als je tegenstander aanvallend is en veel pakt, helpt het regelmatig om een counter te spammen.
(Als je tegen iemand uit nl speelt heb je hier niet zoveel last van, maar ik zoek niet altijd naar 5 strepen matches. Als ik twee strepen zie ben ik al tevreden).

Ik zou denk ik dezelfde reactie als jou hebben als ik netjes op het juiste moment mijn move uitvoer, en steeds weer gecountered worden.
Als ik in een laggy game terecht kom pas ik me aan aan de game, als ik dat niet doe verlies ik geheid omdat geen van mijn moves goed uitgevoerd worden.
En of iets oneerlijk is in deze game of niet. Ik zie het steeds weer als een uitdaging om juist in zulke situaties te winnen. (Bijv, mijn Ryu tegen een zeer goede Balrog/Zangief of noem maar op).
En dat maakt dit spel juist leuk en maakt je steeds beter.

Het zou helemaal niks zijn, als iedereen op dezelfde manier zou spelen nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Kajun schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:47:
Al die mash videos zijn leuk, maar soms ook een klein beetje hypocriet...Er zijn momenten waarbij iedereen wel eens mashed, om bv. een block string te onderbreken of iets dergelijks. Soms waarbij je volledig verrast wordt en het even mentaal kwijt bent.
Het is een feit dat bij online gamen je soms last van lag hebt, en een move niet altijd "aankomt" op het juiste moment. Vooral als je tegenstander aanvallend is en veel pakt, helpt het regelmatig om een counter te spammen.
Nee, inderdaad, daar hebben jullie zeker een punt. In sommige situaties is het mashen wel degelijk gerechtvaardigd.

Maar mijn grootste ergernis is eigenlijk de "onnozelheid" van sommige spelers. Ik snap de fascinatie met dingen als wake up Shoryukens niet en ook het bufferen van Supers/Ultra's (1:33 in dat filmpje). Dat maakt potjes soms een beetje voorspelbaar (als ik bijvoorbeeld door heb dat iemand houdt van wake up DPs, dan ga ik na een knockdown in de buurt spastisch bewegen om er nog een uit te lokken. Of als iemand duidelijk de kwartcirkel beweging maakt, dan is het voor mij geen verrassing meer wat er gaat komen) en dat neemt toch wel wat plezier weg. Je maakt het dan alleen maar makkelijker. Zelfs op het zogenaamd hoogste niveau komen dat soort dingen nog voor. Maar de schuld ligt ook deels bij de game mechanics, zoals Kajun hierboven zegt.

Anyway, dat is mijn persoonlijke beleving. Dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
En of iets oneerlijk is in deze game of niet. Ik zie het steeds weer als een uitdaging om juist in zulke situaties te winnen. (Bijv, mijn Ryu tegen een zeer goede Balrog/Zangief of noem maar op).
Waar is dit een reactie op?
Wat is de win ratio van iedereen in de winner's finals? Ik voel dat mijn spel weer in orde is gekomen, en haal regelmatig finals, maar ik verlies er wel vaak in. Mijn finals record is nu een schamele 8-17. Zit op 4800+ GP nu, iets van 1000 online matches, ik denk dat het nog wel eeuwen gaat duren voordat ik G1 haal (vraag is ook eigenlijk wat het nut ervan is).
In G2 is het 12-8.
In G3 was het maar liefst 28-15. Dat was eigenlijk al genoeg voor ruim 3000 punten, maar omdat ik door die lompe error telkens GP verloor, moest ik zoveel toernooien winnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aryawn op 25-05-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Aryawn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:45:
Maar mijn grootste ergernis is eigenlijk de "onnozelheid" van sommige spelers. Ik snap de fascinatie met dingen als wake up Shoryukens niet en ook het bufferen van Supers/Ultra's (1:33 in dat filmpje). Dat maakt potjes soms een beetje voorspelbaar (als ik bijvoorbeeld door heb dat iemand houdt van wake up DPs, dan ga ik na een knockdown in de buurt spastisch bewegen om er nog een uit te lokken. Of als iemand duidelijk de kwartcirkel beweging maakt, dan is het voor mij geen verrassing meer wat er gaat komen) en dat neemt toch wel wat plezier weg. Je maakt het dan alleen maar makkelijker. Zelfs op het zogenaamd hoogste niveau komen dat soort dingen nog voor. Maar de schuld ligt ook deels bij de game mechanics, zoals Kajun hierboven zegt.
Ik begrijp het wel waarom mensen zo spammen...omdat ik er ooit zelf zo'n eentje was :-)

Mijn eerste aanraking met de series met SF2 op de SNES. Zoals iedereen die toen begon lag mijn eerste fascinatie bij de special moves in het spel. SRK is wat dat betreft eentje die er bovenuit steekt. Toendertijd was het al heel wat als je een SRK kon. Maar het speciale was eigenlijk de 'invincibility' eigenschap van SRK. Als je probeert te schoppen, slaan, wat dan ook, dan werd je geraakt. Hoewel deze eigenschap flink is aangepast, d.w.z. alleen invincible in de eerste paar frames, en daarna toch een hitbox waarin de SRK kwetsbaar is, wint een SRK het nog van veel andere moves, zeker natuurlijk na wake-up. Iemand die nieuw is in het spel, redeneert natuurlijk "als ik altijd een SRK doe bij wake up, dan pak ik mijn tegenstander altijd!". En iemand die nieuw is heeft de nuances van het spel gewoon niet door. Hij/zij heeft het geduld er niet voor, en denkt dat het spel draait om wie het beste de special moves kan uitvoeren. Een --wellicht kromme-- analogie in sport is een tennisser die bij de eerste mogelijkheid een keiharde winner probeert te slaan, i.p.v. een rally op te bouwen en op de juiste moment toe te slaan.

En waarschijnlijk zijn het ook vaak 12-16 jarigen waar je tegen speelt, die niet of nauwelijks SF ervaring hebben. Kun je altijd van zo'n tiener verwachten dat hij "verstandig" speelt? SF2 was geweldig, maar ik bakte achteraf gezien er helemaal niks van (niet dat ik nu goed ben, maar je begrijpt wat ik bedoel). Ik begreep de nuances van het spelletje pas toen ik Alpha 3 online ging spelen, tegen vele andere mensen (en dus verschillende characters en taktieken), en Shoryuken.com bezocht. Seth Killian's en David Sirlin's editorials veranderden mijn perceptie volledig. Dit was in 2001 of zo, bijna 10 jaar nadat ik voor het eerst in aanraking kwam met SF.

Als, nee, wanneer de "Second Impact" versie van SF4 uitkomt, hoop ik toch dat ze twee dingen veranderen:
1. De shortcuts uit het spel halen. DF,DF+Punch voor SRK is belachelijk en propagandeert mashing.
2. Hitboxes kleiner maken. Misschien ben ik de enige, maar ik kan maar niet wennen aan de hitboxes in het spel. Je kunt *teveel* SRK'en of TU'en. In Third Strike had je ook gigantische hitboxes, groter dan voorgaande games, maar daar miste je SRK ook nog wel eens. Maar hier niet. Ik vind het ook bizarro dat als ik op midscreen afstand van Ken sta, en een vuurbal zijn kant op slinger bij zijn wakeup, dat hij mij dan alsnog raakt met een wake up ultra.

(en ik hoop dat ze Sagat's damage wat meer gaan schalen, sheesh. Hij is net zoals Chun Li in Third Strike; relatief weinig moeite te doen om te winnen)

Het zal wel ijdele hoop zijn.

Anyways, als je goeie partijtjes wilt hebben, zijn player matches in feite de enige (consistente) oplossing. Het beste is om goeie spelers die je tegenkomt in Championship Mode gelijk te adden aan je Friends' list...
In G2 is het 12-8.
In G3 was het maar liefst 28-15. Dat was eigenlijk al genoeg voor ruim 3000 punten, maar omdat ik door die lompe error telkens GP verloor, moest ik zoveel toernooien winnen.
Hmm, als je die error hebt, tellen de resultaten toch niet mee met je win/loss en championship records? Of is die 28-15 een eigen telling, buiten die van het spel zelf om?

Ik had een record van 21-14, vond G3 veel makkelijker. In G2 wil je in de finale nog steeds wel heel solide/goede spelers tegenkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kajun op 25-05-2009 21:32 ]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Dat klinkt inderdaad als een hele logische verklaring. En ook zeer herkenbaar. Ik weet nog dat ik als klein jongetje SF2 speelde met Dee Jay en de hele tijd achteruit liep om Max Outs te chargen. Niemand zou er nu nog intrappen.
Het is de beginnelingen vergeven, maar dat neemt niet weg dat het een klein beetje storend is.
Kajun schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:25:
Hmm, als je die error hebt, tellen de resultaten toch niet mee met je win/loss en championship records? Of is die 28-15 een eigen telling, buiten die van het spel zelf om?

Ik had een record van 21-14, vond G3 veel makkelijker. In G2 wil je in de finale nog steeds wel heel solide/goede spelers tegenkomen.
Vreemd genoeg wel. De punten werden afgetrokken, maar de winst bleef staan. Finales in G2 zijn zeker een stuk leuker, en het is het hartverscheurend dat je na een goede pot niet altijd een replay kan uploaden.

De hitboxes in dit spel zijn soms inderdaad echt bizar. Soms zie ik cross-ups waarvan ik zeker weet dat die me niet zouden moeten raken, maar die doen het uiteindelijk toch. Of een Ultra van Chun die werkt op Ken en Ryu, maar die whifft op iemand als Dan, die toch een identiek postuur heeft. En ik trade soms hits op de meest vreemde manieren.

[ Voor 15% gewijzigd door Aryawn op 25-05-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
beetje off-topic, maargoed:
http://www.youtube.com/wa...G8YxsjQO4&feature=related
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Pkunk op 25-05-2009 22:51 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Aryawn schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:04:
Dat klinkt inderdaad als een hele logische verklaring. En ook zeer herkenbaar. Ik weet nog dat ik als klein jongetje SF2 speelde met Dee Jay en de hele tijd achteruit liep om Max Outs te chargen. Niemand zou er nu nog intrappen.
Het is de beginnelingen vergeven, maar dat neemt niet weg dat het een klein beetje storend is.

[...]

Vreemd genoeg wel. De punten werden afgetrokken, maar de winst bleef staan. Finales in G2 zijn zeker een stuk leuker, en het is het hartverscheurend dat je na een goede pot niet altijd een replay kan uploaden.

De hitboxes in dit spel zijn soms inderdaad echt bizar. Soms zie ik cross-ups waarvan ik zeker weet dat die me niet zouden moeten raken, maar die doen het uiteindelijk toch. Of een Ultra van Chun die werkt op Ken en Ryu, maar die whifft op iemand als Dan, die toch een identiek postuur heeft. En ik trade soms hits op de meest vreemde manieren.
Ik heb een vermoeden dat de hitboxes niet altijd synchroon lopen met de animatie. Het viel mij op bij een hadoken (yaaa-houdoe-ken ;) ) en een mk. De mk was lang nog niet in de buurt van de tegenstander, maar zowel ik als de ander werden tegelijk geraakt. Terwijl het leek alsof ik de fireball schopte... very strange...

Waar ik persoonlijk meer moeite heb zijn de prioriteiten... Als je tegelijk springt met iemand anders dan is het gewoon rock paper scissors... Het is voor mij een pure gok om te weten wie er wint... (Ryu HK sprong wint altijd van mijn Ken HK sprong :( )

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

[/quote]

Hmmzz van de 4 finals win ik er denk ik 1 en twee als ik mazzel heb.
Ik accepteer ook eigenlijk elke challenge. Punten in CS mode zeggen mij echt helemaal niks. Gister won ik van iemand met meer dan 2000 punten en verloor ik van iemand met 150. 8)7
Zit nu zelf in de 900 punten, nog niet zoveel dus maar jah heb er nog steeds schik van op de momenten dat ik kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik haal maar zelden de finals, maar ALS ik ze haal win ik we meestal wel. Exacte cijfers heb ik niet, kan je dat ergens zien?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
Ik had een week niet gespeeld omdat ik mijn save data kwijt was en ik even geen zin meer had daarna.
Echter gister weer even gespeeld en was wel weer leuk, wat championship potjes gedaan en even tegen beestig gespeeld.
Na een tijdje niet spelen merk je wel dat sommige combo's niet meer zo vloeiend lopen als normaal (of gewoon niet) =].
Tegen beestig was leuk, kwamen een paar leuke ultra's in voor, haha.

Deze week maar weer aan het unlocken van de characters en pakjes gaan (zucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb voorlopig SF4 ff op een laag pitje gezet.. In ieder geval totdat ik mn stick heb.
Ik doe zo nu en dan nog wel eens een championship maar daar blijft het even bij.
Kan ik weer eens wat achievements halen voor mn andere spellen. :)

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Heb een poosje niet gespeeld omdat mijn fightpad niet echt lekker meer werkte, althans, vond ik. Garantie is voor mietjes, dus openslopen die hap. Uiteindelijk niets kunnen vinden wat de d-pad ongevoelig zou kunnen maken, dus op de vierpuntsdrukknop wat ducttape geplakt om te zien of ik die iets gevoeliger kon maken, maar nadat alle schroefjes weer vast zaten kwam ik erachter dat ik 1 knopje verkeerd had teruggeplaatst. Uit ellende de controlleer maar weer in de kast gegooid met de gedachte "die fixen we morgen wel verder", maar toen ik vanmiddag een arcade stick zag staan kon ik me niet inhouden.

Begon ik eindelijk een beetje te wennen aan alle dashes, focus attacks en ultra's, kan ik weer helemaal van voor af aan beginnen :X Maar, het is, als het goed is, voor een goed doel. Dan duiken we nu nog maar eens de trials in, online zal ik nog heel even uitstellen, werd al genoeg in elkaar geslagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
LOL

http://www.youtube.com/watch?v=4C0F_aVAnFU&fmt=18

Dit is een van de grappigste matches die ik heb gezien. Deze gasten behoren tot de beste spelers van Amerika (tenminste, de Sagat en Fuerte), maar Ironfist besluit na de eerste ronde om als een idioot te spelen. De eerste twee potjes zijn echt geweldig.

[ Voor 6% gewijzigd door Aryawn op 26-05-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik speelde net tegen een goede El Fuerte speler. Wat moet ik daar in godsnaam doen tegen doen? Als ik wake-up krijg ik meteen klappen of wordt ik vastgepakt.. :(

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Zo, moet ook maar weer eens eens wat posten. Is een tijdje geleden omdat xbox stuk was en nu eindelijk na dik 2 maanden weer een nieuwe heb.

In het begin natuurlijk weer ff wennen en ook fijn dat het online rank gedeelte er iets op vooruit is gegaan. Speel alleen nog maar championship mode.
Heb sinds zaterdag weer een Xbox360 en sinds dat moment speel ik weer alleen maar SF4.
Heb er weer 16 uur doorheen gejaagd in de afgelopen dagen en ben redelijk snel in G2 beland.
Ging in g3 zelfs zo makkelijk dat ik in mijn eerste 4 uurtjes spelen meteen al 10 toernooitjes had gewonnen.
In G2 is het meteen een stuk moeilijker en heb er nog maar 2 toernooitjes in gewonnen.

Als main had ik Blanka maar ben nu overgestapt naar Ryu. Ik was al die Sagat/Ken/Ryu en Akuma spelers zat en ben er daarom ook maar mee gaan spelen.
Gaat een stuk moeilijker in G2 met mijn nieuwe main, maar ik haal al af en toe ronde 3 of zelfs de finale.

@Aryawn
Erg leuk filmpje en zo zie je maar weer, je kunt op alle manieren winnen :D
Ik zag dat filmpje ook op gamefaqs, waarschijnlijk heb jij het daar ook vandaan. Correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Aryawn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:15:
LOL

Dit is een van de grappigste matches die ik heb gezien. Deze gasten behoren tot de beste spelers van Amerika (tenminste, het de Sagat en Fuerte), maar Ironfist besluit na de eerste ronde om als een idioot te spelen. De eerste twee potjes zijn echt geweldig.
rofl die gasten hadden net zo goed SF2 kunnen spelen, veel verschil zou het niet uitmaken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Apocalyptus schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:43:
@Aryawn
Erg leuk filmpje en zo zie je maar weer, je kunt op alle manieren winnen :D
Ik zag dat filmpje ook op gamefaqs, waarschijnlijk heb jij het daar ook vandaan. Correct me if i'm wrong ;)
Heh, nee, ik kom niet op GameFAQs. Ik ben geabonneerd op de Youtube vids van Arcade Infinity, want in Californië is wat mij betreft de sterkste Street Fighter community buiten Japan. Maar ik heb het filmpje nu inderdaad op meerdere plekken zien verschijnen. Zoiets verspreidt zich blijkbaar echt heel snel. :P

Het is ook grappig dat Ironfist zijn strategie pas veranderde nadat de commentator "those random Tiger Uppercuts aren't going to get you anywhere" zei, waarna hij hem het tegendeel wilde bewijzen. En ik schoot elke keer in de lach wanneer het publiek "YEAHHHHHHHH" riep. En 4:22, wow, toen ging ik helemaal stuk. Ik verwachtte een wake up Tiger Uppercut, maar in plaats daarvan deed 'ie kara Tiger Uppercut > FADC > F+HK > Ultra. Te grappig. Wat een entertainer.

Dit ga ik een keer online proberen. De mind games zijn echt geweldig. "Wat komt er nu? Tiger Uppercut? Tiger Knee? Ik blok hoe dan ook. SHIT, een throw."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
OMX2000 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 01:06:
Waar ik persoonlijk meer moeite heb zijn de prioriteiten... Als je tegelijk springt met iemand anders dan is het gewoon rock paper scissors... Het is voor mij een pure gok om te weten wie er wint... (Ryu HK sprong wint altijd van mijn Ken HK sprong :( )
"Prioriteiten" bestaan niet...de term suggereert dat er een ranglijst van moves gemaakt kan worden van prioriteit, maar zo simpel ligt het niet. Een move A verslaat een move B als 1) A minder startup frames heeft 2) A meer invincibility frames heeft 3) A grotere offensive hitboxes heeft dan B 4) A kleinere vulnerable hitboxes heeft dan B 5) als de spacing (hoek/afstand) move A's hitbox bevoordeelt t.o.v. B 6) een combinatie van een aantal van deze factoren. Dit betekent niet dat A het *altijd* van B wint, maar dat de omstandigheden waarin deze moves zijn uitgevoerd ertoe leidt dat A van B vindt.

Jouw voorbeeld van HK vs HK is niet random denk ik, het hangt er van wie er over het algemeen nét iets eerder HK indrukt dan de ander. Ik weet het niet zeker, maar de j.HK eigenschappen van Ryu en Ken moeten vrijwel hetzelfde zijn.
Boeboe schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:08:
Ik haal maar zelden de finals, maar ALS ik ze haal win ik we meestal wel. Exacte cijfers heb ik niet, kan je dat ergens zien?
Uit mijn hoofd: Player Data (hoofdmenu) => Championship Records.
Aryawn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:15:
LOL

Dit is een van de grappigste matches die ik heb gezien. Deze gasten behoren tot de beste spelers van Amerika (tenminste, de Sagat en Fuerte), maar Ironfist besluit na de eerste ronde om als een idioot te spelen. De eerste twee potjes zijn echt geweldig.
Hij deed het toch echt om de toeschouwers te vermaken, en dat is hem ook helemaal gelukt. Op Youtube komt hij zo als een scrub over (terwijl alle spelers die hem kennen zeggen dat hij geen scrub is), samen met het filmpje waarin hij afgemaakt wordt door Ed f'n Ma.
Pkunk schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:38:
Ik speelde net tegen een goede El Fuerte speler. Wat moet ik daar in godsnaam doen tegen doen? Als ik wake-up krijg ik meteen klappen of wordt ik vastgepakt.. :(
Hij moet het hebben van zijn mix-up game. Vind het zelf ook niet zo eenvoudig; heb niet vaak genoeg er tegen gespeeld om het goed te beoordelen. Op basis van mijn beperkte ervaring. Hij heeft drie opties volgens mij: 1) Slide 2) een crossup move 3) command throw. Na zijn geren is het erg moeilijk te voorspellen. (2) komt naar mijn ervaring het meest voor, en deze kun je counteren door een SRK/DP type move. Als je die niet hebt, blok dan dus de andere kant op.

Ligt nogal voor de hand, maar...probeer zo min mogelijk naar de grond te gaan. Bij knockdown speel je het namelijk spelletje wat in zijn voordeel ligt. Haal de snelheid uit het spel door afwachtend op te stellen, en een beetje op de counter te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://www.youtube.com/wa...NEeqhqUxw&feature=related
Deze is leuk, Balrog komt 2x uit terug terwijl hij bijna geen leven meer heeft, een headbutt + Ultra kan het tij aardig keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Slashdotter schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:04:
Deze is leuk, Balrog komt 2x uit terug terwijl hij bijna geen leven meer heeft, een headbutt + Ultra kan het tij aardig keren.
Ik vind het publiek ook wel grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Klinkt stom, ik gebruik bij een aanvallende tegenstander altijd de lowDP als wake up, omdat een mislukte hDP me altijd kwetsbaar maakt. Bij zo'n El Fuerte is de hDP of vooral de EX (volgens mij) echter de enige manier om weg te komen danwel te counteren (met Ryu). Ik ga altijd echt min mogelijk stilstaan bij El fuerte, en heel random spelen wat vaak helpt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
spelen zoals hem: altijd bewegen en aanvallen. Of constant counteren vanaf hij begint te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Slashdotter schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:04:
Bebop is weer enorm aan het schreeuwen, zoals gewoonlijk. Of aan het 'hypen', zoals ze zeggen. Maar door dit soort gedrag komt hij als een idioot over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Trouwens online kwamen we heel vaak lui tegen met een EEE score, whats up with that? Heb zelf nu al een poos geen SF gespeeld, vingers jeuken wel. Jammer dat de pc versie dik half jaar later komt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
XthinkZ schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:15:
Ik vind het publiek ook wel grappig :D
Bebop is weer enorm aan het schreeuwen, zoals gewoonlijk. Of aan het 'hypen', zoals ze zeggen. Maar door dit soort gedrag komt hij als een idioot over...
Het zijn inderdaad altijd Bebop en Sancheesy die de boel bij elkaar schreeuwen. In het eerste deel van die match kon ik er wel om lachen. Vooral om het einde, nadat Sanchez wint.
het filmpje waarin hij afgemaakt wordt door Ed f'n Ma.
Die kan ik helaas nergens meer vinden. Is 'ie offline gehaald? Maar Ed maakt wel een goede kans om ver te komen bij EVO.
Trouwens online kwamen we heel vaak lui tegen met een EEE score, whats up with that?
Dat betekent dat iemand op niet al te spectaculaire wijze wint: verdedigend spelen, maar tegelijkertijd een hele slechte verdediging hebben (dus veel klappen incasseren). En ook weinig specials gebruiken.
Als je juist aanvallend speelt, weinig klappen incasseert, en veel spectaculaire moves gebruikt, krijg je vanzelf hogere scores.

Maar je moet verder geen waarde hechten aan die cijfers. Het gaat uiteindelijk om de winst.

[ Voor 8% gewijzigd door Aryawn op 27-05-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Aryawn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:12:
Het zijn inderdaad altijd Bebop en Sancheesy die de boel bij elkaar schreeuwen. In het eerste deel van die match kon ik er wel om lachen. Vooral om het einde, nadat Sanchez wint.
[...]
Die kan ik helaas nergens meer vinden. Is 'ie offline gehaald? Maar Ed maakt wel een goede kans om ver te komen bij EVO.
Ik heb nogal een negatieve indruk van Bebop na het zien van een video waarin hij een tegenstander helemaal verrot scheldt tijdens een potje SF3:3S. Kan me even niet schelen wat daar achter zat, want ik kan me niet voorstellen dat dat zo erg was dat het dit soort gedrag rechtvaardigt. But you know, whatever. Dit soort competitief gedrag maakt deel uit van de Amerikaanse cultuur.

Die video is private geworden helaas. Ed Ma (Akuma) maakte Ironfist (Sagat) helemaal in, met allerlei link combo's (ik weet niet meer de precieze combo, maar 4x cr. lp/lk into sweep is echt een makkie voor hem). Ironfist leek niet veel te doen, maar Ed Ma kan soms echt overweldigend zijn. Hij is zeker goed, alleen denk ik dat hij in spannend momenten het eerder laat afweten dan overige topspelers (baseer dat op zijn partijen tegen Combofiend, Watson). Of hij in de top 8 EVO belandt, hangt ook van het aantal japanners af dat komt. Daigo (heeft zijn gratis ticket verdiend tijdens de World gamestop exhibition), Nuki en Tokido (komen vrijwel elk jaar) zijn een lock. Iyo, Mago en Kindevu zijn onzeker. BAS komt niet vanwege CVS2 japan nationals, maar hij is eigenlijk toch niet zo goed in spellen waar custom combo's geen rol spelen. Afgezien van de vorige Evo willen er ook nog wel eens af en toe specialisten langskomen (KO en Nitto in 3S, Gian in Super Turbo etc.), maar dit is allemaal koffiedik kijken op dit moment.

Van de Amerikanen verwacht ik toch vooral dat Justin Wong en Marn het goed doen. Valle is er wel op gebrand om te laten zien dat hij beter is dan Justin (zie de money match tussen hem Wong), maar heeft weinig laten zien. Choi vindt SF4 maar niks volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Kajun op 27-05-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aryawn schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:12:
Dat betekent dat iemand op niet al te spectaculaire wijze wint: verdedigend spelen, maar tegelijkertijd een hele slechte verdediging hebben (dus veel klappen incasseren). En ook weinig specials gebruiken.
Als je juist aanvallend speelt, weinig klappen incasseert, en veel spectaculaire moves gebruikt, krijg je vanzelf hogere scores.

Maar je moet verder geen waarde hechten aan die cijfers. Het gaat uiteindelijk om de winst.
Grappig, wij dachten altijd dat die kerel een superscore had gehaald maar hij won dus juist op een lamme manier. Ghe.

Ik zit er over te denken om maar een Xbox360 + Streetfighter te scoren want ik denk niet dat de PC comunity zo groot zal zijn als die van XboX.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

Gister ook weer even lekker gespeeld...... Zit nu eindelijk in de G3-A... O-)
Ook weer een paar lame disconnects gehad.... Je maakt zo een stumperd die dik meer punten heeft dan jou de eerste ronde zwaar in.....(deze ronde geheel zonder lag) Ronde twee wil beginnen en op een frapante wijze verliest hij de connection.... Sukkels, accept your losses stupid mofo wankers.....
Maar goed ben wel weer blij met mijn rank up :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Het hoeft niet altijd een opzettelijke DC te zijn.

Laats zat ik ook in halve finale en opeens een DC, die gast nog bericht sturen dat ik DC en ik sturen dat ik gewoon nog online ben. Kwam hem heel toevallig tegen in mijn volgende portje, en we begonnen allebei gewoon verder in halve finale.

En een paar procenten DC kan gebeuren. Ik heb zelf een keer 6% gehaald omdat mijn netwerkkabel gaar was. Ik DC nooit, kan goed tegen m'n verlies, en je kan op het laatste moment altijd nog winnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Je gelooft het niet, liep even de MediaMarkt in Arnhem binnen, zie ik de Tournament Stick liggen voor Street Fighter 4, zowel voor de Xbox360 als de PS3 !!! Heb er gelijk 1 meegenomen!! Prijs € 149,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:25
En ja hoor..ik dacht al last te hebben van mijn fightpad (360), de diagonale richtingen werken dus niet goed. Blijkt het een veel voorkomend probleem te zijn (http://forums.shoryuken.c...hread.php?t=174974&page=9). Viel ook te verwachten van Mad Catz met hun reputatie..

Terugsturen heb ik geen zin in want een groot aantal pads schijnt het probleem te hebben (en hij heeft tevens wel potentie). Daarnaast heeft iemand een fix gepost op Shoryuken, wie weet ga ik die straks eens proberen.

Zucht,de gewone 360 controller vind ik niet te doen en ben totaal geen stickperson. Jammer dat deze optie ook schijnt te falen.

Frustratie :(

Zo, de fix op shoryuken toegepast en hij werkt weer supergoed!

Voor de mogelijk geinteresseerden:
Our thumbs (those of us of this planet) naturally favor the bottom half of the controller because this is where our hands and arms originate in respect to the controller. It is why it's not so hard to get the bottom diagonals, but hard to reach the upper diagonals (due to the larger D-pad).

You'll need:

* 3.0mm small phillips head screwdriver
* Supermount Tape (From Radio Shack or somewheres)
* Scissors
* A beverage of your liking to celebrate after

1.
2. Lay the controller buttons down (so the buttons don't spill out later)
3. Remove all the screws. Lift up the copyright tape to find the final screw.
4. Remove the side rubber grips
5. Lift up the back shell
6. Remove the DP/LS/RS switch and put it with your screws
7. Remove the 4 screws attaching the mother board to the button half of the controller shell
8. Lift the controller cord out of the little grove it's nestled in
9. Set the mother board aside (if the button activation pads fall off it's okay, you can put them back easily, it's not rocket science)
10. Take a look at the D-Pad underside in all its stupidly flawed glory
11. Cut out a small square of Supermount tape with your scissors (it should be smaller than radius of the "up" tab of the d-pad)
12. Take off ONE side of the tape (though it won't do anything if both sides are exposed)
13. Affix the tape to the "up" tab of the exposed D-Pad
14. Use your finger to make sure the tape is nice and flat and secure and you're DONE. Yes... Really!
15. Screw your motherboard back in (make sure the wire is sitting snug in the groove you took it out of
16. Put the DP/LS/RS switch back in properly
17. Screw the back shell back in

[ Voor 59% gewijzigd door Down op 27-05-2009 21:15 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

JCRags schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:41:
Je gelooft het niet, liep even de MediaMarkt in Arnhem binnen, zie ik de Tournament Stick liggen voor Street Fighter 4, zowel voor de Xbox360 als de PS3 !!! Heb er gelijk 1 meegenomen!! Prijs € 149,99
Jammer, kom net terug van de MM in cruquius, en daar lag helemaal niks bijzonders :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Ik heb vanavond ook maar eens mijn tournament edition stick besteld/betaald en morgen binnen.. wel de hoofdprijs betaald maar was het wachten meer dan zat (eind januari bij bol.com eerder besteld echter nog steeds status "vermoedelijk 4-6 weken".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo m'n vierde championship binnen :)

Ik snap sommige mensen niet. Heb zojuist tegen een Bison gespeeld tegen wie ik normaal slecht ben. Die kerel ging steeds bij mij staan en fierce aanvallen doen bij mijn wakeup. En elke keer werd hij gedemoned, ELKE KEER! Snapt hij dan niet dat dat het domste is wat je kan doen? Elke keer 50%+ hp eraf en nog niet leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1tchel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik zoek nog meer mensen om player matches te doen op PS3.
Voeg me toe plx: SabiPapi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

zie startpost voor mensen die je kan toevoegen.

@ Oguz: Heb je nu je vierde toernooi gewonnen? Als ik altijd lees hoe je anderen "afstraft" had ik toch wel meer wins verwacht.

Anyways; ik heb zelf al een tijd niet gespeeld en heb gister na een paar weken voor het eerst m'n DS3 opgepakt. Was weer wennen aan de traagheid maar na 1 opwarmronde won ik direct het eerste toernooi waar ik aan meedeed. Het valt me op dat er meer mindere spelers in G2 zitten dan een paar weken terug. Waarschijnlijk wel logisch maar dat is voor mij meer een reden om zsm naar G1 proberen te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Mr.Nash schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:43:
Waarschijnlijk wel logisch maar dat is voor mij meer een reden om zsm naar G1 proberen te gaan..
En daar kun je 10-20 minuten wachten op mensen met een normale verbinding las ik.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Ik vind het vreemd dat ik met het zoeken en opzetten van matches weinig goeds kan vinden en dan ga ik de arcade mode in met dezelfde settings en ik kan nog geen ronde winnen omdat ik elke keer online spelers krijg hehe.

Gisteren de normal time trials even doorlopen en halverwege normal survivals gekomen die had ik eigenlijk nog nooit afgemaakt voor mijn save corrupt ging dus ik dacht dat het nu een goede tijd was om echt alles te unlocken.... hopelijk heb ik dit weekend alles unlocked en gaat de save niet weer corrupt. =]

Daarna weer meer online, gister nog even 2 championships gewonnen..... valt vooral op hoe kansloos meeste Sagat's en zangief's zijn.... rekenen vaak maar op een move of 2 en komen dan vaak ook nog ver in de kampioenschappen. Als je eenmaal weet op welke move ze rekenen zijn ze kansloos.

Ik kwam nog wel een onvoorstelbaar domme zangief tegen, maar juist omdat hij zo dom was trapte ik vaak in zijn rare capriolen..... dat was een rare ervaring. Misschien was hij zooo slim dat hij heel goed dom kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik irriteer me op dit moment vooral aan Akuma's en Sagats. Vooral omdat die oververtegenwoordigd zijn. Ik speel nog steeds alleen met Ken, en ik denk dat ik tegen de grens aanloop qua controle van mijn karakter. Ik ben zoieso slecht in combo's van meer dan 3 stappen. En mijn ultra komen er maar naar een kant betrouwbaar uit.
Dus voor mij is het roeien met de riemen die ik heb. dat kom neer op proberen zo tactisch mogelijk te spelen. Mijn techniek (moves) is simpelweg niet goed genoeg. Dus echt respect voor mensen die allerlei fancy combo's pullen (Hadoken -> FADC -> Ultra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Oguz: Heb je nu je vierde toernooi gewonnen? Als ik altijd lees hoe je anderen "afstraft" had ik toch wel meer wins verwacht.
Dat klopt, vaak kom ik de finales mensen tegen die gewoon veel beter zijn dan ik. Wel ben ik redelijk vaak runnerup geworden.
Basisaanvallen kan ik nog wel redelijk afstraffen zoals Kens die alleen maar jumpins + low sweep doen. FA ftw :P Maar ik verlies nog steeds heel vaak van n00bs omdat ik gewoon niet met de standaard controller kan spelen.

Als voorbeeld had ik gisteren een match tegen een Ryu die steeds hadoukens spamde. Alhoewel ik bijna had gewonnen stond ik in de hoek en probeerde een EX-demonflip (of in mijn geval demonflop :( ) te doen, wat gewoon ZES KEER niet lukte. Kijk dan verlies je toch echt als je combo's er niet uitkomen.

Een ander voorbeeld is die Bison van gisteren. Ik kon van geluk spreken dat ik hem 2x in 1 ronde en in totaal 4x met een demon heb kunnen afstraffen, want ik krijg de combo er gewoon domweg niet uit wanneer ik het nodig heb -_-

Wat dat betreft is mijn chararcter keuze behoorlijk slecht want ik speel alleen maar met Akuma en hij is een high risk, high damage char. Ik moet de tegenstander geen kans geven om aan te vallen en bijna constant offensief spelen en combo's doen, maar dat lukt me heel vaak gewoon niet omdat ik echt een baggercontroller heb :'( Wat dat betreft is het nog een wonder dat ik 'al' 4 championships heb gewonnen :P En ach, ik vermaak me wel :P

[ Voor 8% gewijzigd door Oguz286 op 28-05-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Laatst online: 08-09 09:55
OMX2000 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:49:
Ik irriteer me op dit moment vooral aan Akuma's en Sagats. Vooral omdat die oververtegenwoordigd zijn. Ik speel nog steeds alleen met Ken (...)
Waarom zou je je ergeren aan andere spelers als je zelf speelt met Ken? Ik vind het sowieso altijd een beetje een raar verhaal als mensen zich ergeren aan een specifieke speler, maar als je zelf met Ken speelt heb je echt geen recht van spreken hoor. Don't hate the player, hate the game. Ze zitten er nu eenmaal in en ze zijn prima te verslaan als je een beetje nadenkt en oefent. Zo zijn Sagats over het algemeen redelijk voorspelbaar en niet heel veelzijdig. Daarnaast, je zult ze nooit allemaal kunnen verslaan, dat kan niemand! Zelfs Diago verliest weleens van een Vega om het zo maar te zeggen...

[ Voor 5% gewijzigd door EQJim op 28-05-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Kajun schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:40:

Ik heb nogal een negatieve indruk van Bebop na het zien van een video waarin hij een tegenstander helemaal verrot scheldt tijdens een potje SF3:3S.

Die video is private geworden helaas. Ed Ma (Akuma) maakte Ironfist (Sagat) helemaal in, met allerlei link combo's (ik weet niet meer de precieze combo, maar 4x cr. lp/lk into sweep is echt een makkie voor hem). Ironfist leek niet veel te doen, maar Ed Ma kan soms echt overweldigend zijn.
Dat filmpje van Cali Regionals was inderdaad een beetje te veel van het goede. Het publiek opzwepen mag en is leuk, maar schreeuwen om niets is nogal idioot.

En balen dat 'ie privé is. Ik vond vooral ook de Tatsumaki cross-up > Sweep tof om te zien. De meeste Amerikaanse topspelers zijn inderdaad niet consistent genoeg. Mensen als Ed, gootecks, Sextaro/Ken I, etc. zijn bij vlagen echt geweldig, maar soms laten ze het ook afweten. Eerlijk gezegd had ik tot niet zo lang geleden nooit van Marn gehoord, maar hij is wel erg goed met Balrog. JWong is een kanshebber, van Valle hoop ik iets moois te zien.

Is er eigenlijk ook een individueel 3S toernooi? Dat is me niet helemaal duidelijk. Ik mis Pyro en Amir. En John f'kn Rockefeller ;(
Cool, ik zal morgen hier in Zoetermeer ook even een kijkje nemen. Ik heb nog een MediaMarkt cadeaukaart. :P
m1tchel schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:10:
Ik zoek nog meer mensen om player matches te doen op PS3.
Voeg me toe plx: SabiPapi
Mooi, ik namelijk ook.
Het valt me op dat er meer mindere spelers in G2 zitten dan een paar weken terug.
OMX2000 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:49:
Ik irriteer me op dit moment vooral aan Akuma's en Sagats. Vooral omdat die oververtegenwoordigd zijn.
Bij Player Data > Character Stats kun je zien wat je winstpercentage is tegen alle karakters. Mijn winstpercentage tegen Akuma is 84% en tegen Sagat 73%. Ik heb al meer dan 200 keer tegen beiden gespeeld. Paar keer een zwaarbevochten overwinning, maar vaak genoeg ook zonder al te veel moeite gewonnen, want eerlijk is eerlijk, de meesten zijn toch niet zo goed. Ik heb tegen iedereen in ieder geval positieve cijfers: geen enkel cijfer onder de 50%.
Wel een beetje vaag dat ook de offline overwinningen (volgens mij van Arcade Mode) erin vermengd zijn. Ik heb online namelijk echt niet tegen 50 Fuertes gespeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Aryawn op 28-05-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

EQJim schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:04:
[...]

Waarom zou je je ergeren aan andere spelers als je zelf speelt met Ken? Ik vind het sowieso altijd een beetje een raar verhaal als mensen zich ergeren aan een specifieke speler, maar als je zelf met Ken speelt heb je echt geen recht van spreken hoor. Don't hate the player, hate the game. Ze zitten er nu eenmaal in en ze zijn prima te verslaan als je een beetje nadenkt en oefent. Zo zijn Sagats over het algemeen redelijk voorspelbaar en niet heel veelzijdig. Daarnaast, je zult ze nooit allemaal kunnen verslaan, dat kan niemand! Zelfs Diago verliest weleens van een Vega om het zo maar te zeggen...
Ik zeg niet dat ze er niet in moeten zitten, en ook niet dat ik vind dat mensen andere moeten kiezen. Alleen ik win er weinig van, dat vind ik nu irritant. En ik kom ze nu heeel erg veel tegen. En Ken's kom ik echt niet veel tegen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

OMX2000 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:29:
En Ken's kom ik echt niet veel tegen online.
Die hype lijkt inderdaad voorbij, kom m minder tegen dan Akuma en Sagat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is verminderd tegenover vroeger ja. Tegenwoordig is nog maar pakweg 50% van mijn tegenstanders Ken :|

Akumas kom ik vrij weinig tegen, vooral omdat ze haast nooit door de eerste ronde geraken :p

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 28-05-2009 15:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Agressieve Akumas kan ik goed aan met Rose en Viper, maar van die akumas die alleen maar achteruit springen, vuurballen schieten, en dan teleporten als ik eindelijk in de buurt ben halen het bloed onder mijn nagels vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dat heb ik ook met Rufus :S kan ik helemaal niks .... ik moet nl dichtbij zijn om ongein uit te halen. Probleem heb ik ook tegen een "TIGER" spammende Sagat :S

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Ik heb het voor deze week echt helemaal gehad met ChampionSHIT Mode. Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat sommige mensen duizenden punten hebben gehaald (behalve dat ze geen leven hebben). Ik speelde net tegen een Ken met 6000 GP (ZESDUIZEND), die de hele tijd achteruit sprong, zelfs toen hij niet meer verder naar achteren kon. Liep je naar hem toe, dan sprong hij naar voren: J.HK > sweep. En weer naar achteren en naar achteren. De hele tijd. Het heeft me 93 seconden gekost om de eerste ronde te winnen. Uit frustratie liet ik de controller liggen en ben ik een broodje gaan eten. Het was toch maar een eerste ronde partij, dus het kon me geen reet schelen. Na afloop kreeg ik nog een bericht waarin hij iets zei in de trant van "lol pussy noob". Ik heb maar niets teruggestuurd, want ik hoef voor mezelf niet te bewijzen dat het een randdebiel is. Het ergste is dat heel veel mensen hier in trappen, anders zou hij niet zo veel punten hebben. Die zijn waarschijnlijk nog slechter. Flikker toch een eind op met deze debielen. Dank je wel, Capcom, voor het implementeren van een krakkemikkig level up systeem.

Sorry, geef mij dan maar gewoon weer de Player Matches van voor de update.

(Voor de duidelijkheid, dit is niet een uithaal naar de spelers. Slechts voor een deel.)

[ Voor 4% gewijzigd door Aryawn op 28-05-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap de frustratie (hoewel ik zelf gewoon nog in g3 zit :P ) Ik merk gewoon dat het niveau daar erg gedaald is, in het begin kwam ik in de finals echt nog wel is mensen tegen die wat konden, maar nu absoluut niet meer. Hoewel het altijd moment opnamens zijn.

Mijn enige vraag is, hoe zou het beter kunnen, winratio op basis van aantal gevechten? En waarom zou capcom dat niet al gelijk gedaan hebben?

Wat ik overigens ook vreemd vind is dat je ranking na afloop van een gevecht verder (afaik) nergens meegenomen word.
Ook was ik in de veronderstelling (ergens gelezen voordat CE uitkwam) dat je ranked matches points (bp?)in eerste instantie bepaalde in wat voor leg je terecht kwam. Dat staat echter ook compleet los toch? Iemand met 10.000 bp of iemand met 100bp maakt niet uit, beginnen allemaal in g3-e.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Aryawn schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:12:
Ik heb het voor deze week echt helemaal gehad met ChampionSHIT Mode. Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat sommige mensen duizenden punten hebben gehaald (behalve dat ze geen leven hebben). Ik speelde net tegen een Ken met 6000 GP (ZESDUIZEND), die de hele tijd achteruit sprong, zelfs toen hij niet meer verder naar achteren kon. Liep je naar hem toe, dan sprong hij naar voren: J.HK > sweep. En weer naar achteren en naar achteren.
Lol, die truc gebruik ik ook altijd met Ken, en genoeg mensen die erin trappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Ik wacht al 2 maanden op m'n stick en het is onbekend wanneer het eindelijk binnenkomt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:53
Slashdotter schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:55:
[...]

Ik wacht al 2 maanden op m'n stick en het is onbekend wanneer het eindelijk binnenkomt :/
\[PS3/360] Street Fighter IV + controllers / arcade sticks

direkt leverbaar en ink. verzendkosten :) die voor mij is onderweg.

Ben trouwens benieuwd hoe het online gebeuren precies in elkaar steekt voor de pc versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Aryawn schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:12:
Ik heb het voor deze week echt helemaal gehad met ChampionSHIT Mode. Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat sommige mensen duizenden punten hebben gehaald (behalve dat ze geen leven hebben). Ik speelde net tegen een Ken met 6000 GP (ZESDUIZEND), die de hele tijd achteruit sprong, zelfs toen hij niet meer verder naar achteren kon. Liep je naar hem toe, dan sprong hij naar voren: J.HK > sweep. En weer naar achteren en naar achteren. De hele tijd. Het heeft me 93 seconden gekost om de eerste ronde te winnen. Uit frustratie liet ik de controller liggen en ben ik een broodje gaan eten. Het was toch maar een eerste ronde partij, dus het kon me geen reet schelen. Na afloop kreeg ik nog een bericht waarin hij iets zei in de trant van "lol pussy noob". Ik heb maar niets teruggestuurd, want ik hoef voor mezelf niet te bewijzen dat het een randdebiel is. Het ergste is dat heel veel mensen hier in trappen, anders zou hij niet zo veel punten hebben. Die zijn waarschijnlijk nog slechter. Flikker toch een eind op met deze debielen. Dank je wel, Capcom, voor het implementeren van een krakkemikkig level up systeem.

Sorry, geef mij dan maar gewoon weer de Player Matches van voor de update.

(Voor de duidelijkheid, dit is niet een uithaal naar de spelers. Slechts voor een deel.)
Lol, ik snap nog steeds je reactie niet. Als je ze zo slecht vind spelen dan is dat toch juist goed om zo snel mogelijk uit de G2 te geraken en tussen de G1 spelers te gaan zitten?

Je komt over alsof je zo lang mogelijk tussen al die slechte spelers waar je zo op let wilt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het is nooit leuk om tegen mongolen te spelen, met niets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

MrVegeta schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:37:
Het is nooit leuk om tegen mongolen te spelen, met niets niet.
Zo snel mogelijk inmaken toch?
En als je zelf ingemaakt wordt, heb je te weinig ervaring en mensen die anders spelen dan je gewend bent ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
XthinkZ schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:34:
Lol, ik snap nog steeds je reactie niet. Als je ze zo slecht vind spelen dan is dat toch juist goed om zo snel mogelijk uit de G2 te geraken en tussen de G1 spelers te gaan zitten?

Je komt over alsof je zo lang mogelijk tussen al die slechte spelers waar je zo op let wilt zitten.
Zo moeilijk is het anders niet te begrijpen. De debielen kun je inderdaad gebruiken om gratis punten te verkrijgen, maar er zijn ook goede spelers. Even "walsen" door G2 is dus niet echt een optie. Ik speel voor mijn PLEZIER en ik houd van een uitdaging, en deze debielen zijn dat absoluut niet. Ze zijn eerder de reden dat ik Championshit Mode minder leuk vind. Als ik een aantal keren een debiel achterna heb gezeten die de hele tijd springt, heb ik er gewoon even geen trek meer in, want de kans bestaat dat ik er gauw nog een tegenkom. Bovendien maakt het geen drol uit of je in G2 of G1 zit (hier komt de essentie van het verhaal), de debielen komen daar uiteindelijk ook wel. De debiel uit mijn verhaal had al 6000 GP, dankzij... andere debielen, dus die zal er waarschijnlijk eerder komen dan ik (ik speel niet 24/7). En hij is vast niet de enige.
Slashdotter schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:52:
Lol, die truc gebruik ik ook altijd met Ken, en genoeg mensen die erin trappen ;)
Zo zie je maar weer.

Het hele level-up systeem is dus gewoon niet goed uitgedacht. Kajun had een paar dagen terug wel een paar ideeën gepost hoe het verbeterd zou kunnen worden.

Uiteindelijk trek ik me terug tot de Player Matches, waar ik wel gewoon een paar goede potjes kan spelen tegen iemand uit mijn vriendenlijst of gewoon een random tegenstander. Alleen is het moeilijk om dat laatste te vinden, want sinds de Championship update zijn Player Matches op sterven na dood. En dat is echt zonde, want in Player Matches had ik het meeste plezier.

Maar goed, genoeg hierover. De klachten over het ranking systeem zijn algemeen bekend. Ik heb nou zo vaak het woord "debiel" gebruikt, dat ik bijna op Raoul Heertje begin te lijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Aryawn op 29-05-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Achja, ookal was het leveling systeem goed; "debielen" zoals jij ze noemt blijf je altijd behouden. Jouw definitie van een uitdaging is anders dan die van mij en om jouw uitdaging te vinden zul je gewoon rechtstreeks mensen moeten uitdagen.

Ik speelde gister in een finale tegen iemand van GoT (ik zie zijn naam alleen niet terug in de OP, kan ook van DS zijn) die met Ken speelde en 11000+ punten had. Het is niet dat hij slecht is, ik had alleen een Ken verwacht die niet voorspelbaar zou zijn met zoveel punten (NOFI). Een uitdaging was het zeker; eerste ronde eindigde zelfs in een Double KO nadat ik 4 open kansen liet liggen om het af te maken (tja lag he). Mijn definitie van een uitdaging is dus gefocust blijven ongeacht de tegenstander; daar heb ik zwaar moeite mee als ik tijdens de eerste ronde merk dat ik tegen iemand van een lager niveau speel.. Het spel gaat alleen om winnen en verliezen; er zit niks tussen. Gewoon zorgen dat je in S of G1 terecht komt wil je tegen de "non-debielen" spelen.

Anyways; komt er nog een GoT toernooi? Furfoot en Kev hebben al een tijd niet gereageerd dus dit is het perfecte moment om deze toernooi te starten zodat ik kan winnen O-) :9 , lol joke, laten we gewoon een toernooi doen over een paar avonden achter elkaar (dag 1: poule en dag 2: brackets, of beide (of alleen de brackkets) op 1 dag)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 11-09 10:21
AAArgh! Gister eindelijk weer tijd gevonden om even een rondje te spelen. Ik slinger de 360 aan en krijg doodleuk de melding dat mijn savegame corrupt is en of ik wel even een nieuwe wil aanmaken. Twee keer geprobeerd de boel opnieuw aan te zetten, maar de melding bleef komen. Uiteindelijk maar op yes geklikt; kan ik al mijn chars weer gaan unlocken.

Weet iemand toevallig of je misschien je savegames op je 360 kan aanspreken van je pc oid? Dan ga ik voortaan de savegames maar backuppen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

wackmaniac schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:51:
AAArgh! Gister eindelijk weer tijd gevonden om even een rondje te spelen. Ik slinger de 360 aan en krijg doodleuk de melding dat mijn savegame corrupt is en of ik wel even een nieuwe wil aanmaken. Twee keer geprobeerd de boel opnieuw aan te zetten, maar de melding bleef komen. Uiteindelijk maar op yes geklikt; kan ik al mijn chars weer gaan unlocken.

Weet iemand toevallig of je misschien je savegames op je 360 kan aanspreken van je pc oid? Dan ga ik voortaan de savegames maar backuppen.
Je kan op de PS3 savegames van SF4 niet backuppen, kan dit wel op de 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
wackmaniac schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:51:

Damn, ik heb kort geleden hetzelfde gehad... ben nu bezig met alles weer unlocken...
Ik begin nu toch ongerust te worden, maar ik geloof dat de enige manier om goed gamesaves te backuppen een memory unit voor de xbox360 is.
Deze ga ik vandaag dan ook maar aanschaffen om al mijn savegames te backuppen, want had met fable en mercs2 al soortgelijke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 11-09 10:21
Emersion schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:27:
[...]

Damn, ik heb kort geleden hetzelfde gehad... ben nu bezig met alles weer unlocken...
Ik begin nu toch ongerust te worden, maar ik geloof dat de enige manier om goed gamesaves te backuppen een memory unit voor de xbox360 is.
Deze ga ik vandaag dan ook maar aanschaffen om al mijn savegames te backuppen, want had met fable en mercs2 al soortgelijke problemen.
Hmmz, $49,95. Kan ik mijn harde schijf niet gewoon vanaf het netwerk aanspreken? Laat ik de boel wel elke dag automatisch backuppen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

XthinkZ schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:49:
Het hoeft niet altijd een opzettelijke DC te zijn.

Laats zat ik ook in halve finale en opeens een DC, die gast nog bericht sturen dat ik DC en ik sturen dat ik gewoon nog online ben. Kwam hem heel toevallig tegen in mijn volgende portje, en we begonnen allebei gewoon verder in halve finale.

En een paar procenten DC kan gebeuren. Ik heb zelf een keer 6% gehaald omdat mijn netwerkkabel gaar was. Ik DC nooit, kan goed tegen m'n verlies, en je kan op het laatste moment altijd nog winnen :P.
Tuurlijk kan altijd gebeuren maar ik vind het wel apart dat precies wanneer ze ronde 1 verloren hebben ronde twee begint en ze hebben een dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
wackmaniac schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:35:
[...]

Hmmz, $49,95. Kan ik mijn harde schijf niet gewoon vanaf het netwerk aanspreken? Laat ik de boel wel elke dag automatisch backuppen.
mmm ik geloof het niet.... en ik lees net ook dat een memory unit misschien niet werkt omdat je save games er alleen naar kunt verplaatsen niet kopieren, dan heb ik er nog geen bal aan als een save corrupt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Mr.Nash schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 07:10:
Anyways; komt er nog een GoT toernooi? Furfoot en Kev hebben al een tijd niet gereageerd dus dit is het perfecte moment om deze toernooi te starten zodat ik kan winnen O-) :9 , lol joke, laten we gewoon een toernooi doen over een paar avonden achter elkaar (dag 1: poule en dag 2: brackets, of beide (of alleen de brackkets) op 1 dag)..
Dat lijkt me leuk. Ik ben na het weekend wel twee weken weg, maar wacht vooral niet op mij.

En het is echt vervelend dat je de SF4 save data niet kan kopiëren. Nou maar hopen dat er met mijn save file niets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor alle Rotterdamse gotters (of andere idioten zoals mij die een uurtje gaan autorijden ;) ) is er al een tournooi, te weten op 13 juni (maar op mijn vraag of er nog mensen gingen bleef het akelig stil). Het niveau gaat daar wsl alleen vrij hoog zijn. Gezien het bezocht word door mensen die internationale tournooien spelen.
Ik verwacht iig dat ik zelf mijn ass zwaar gekicked ga krijgen.
Toch heb ik er veel zin in :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Je hebt het wrscnlk over een 360 toernooi in TGS? Ik ben de vorige x geweest en als ik tijd heb kom ik wel even langs. Spelen zal ik niet omdat ik en geen xbox heb en te weinig speel hedendaags.. Ik zet mijn geld in op een win voor Ferdi...alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de controllers die worden gebruikt op zo'n xbox toernooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Is er een ook een "lag" verschil tussen de Xbox en de Playstation met SF4 in het achterhoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Je kan je eigen controller meenemen @ Firlian. Jij, als goede bison, moet zeker langs gaan in Rdam als je kunt. Een vriend van mij speelt met z;n bison en is in het laatste nationale SF toernooi (vorig week) in de finale gekomen. Het draait echt op een hoog niveau nu, 't gaat de goede kant op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Lijkt me wel leuk eens een toernooi mee te maken. Maar ik heb niet de illusie dat ik erg ver zal komen als er echt goede spelers meedoen, want zo goed ben ik nou ook weer niet. Ik heb ook weinig ervaring met offline matches en ik ben slecht in het uitvoeren van (linking) combos/ block strings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1tchel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik kom zeker niet ver als ik mijn controller meeneem (kijkend naar mijn SIXAXIS joystick) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Firlian

Ik vind het moeilijk te vergelijken omdat ik van Emersion ook een pak slaag kreeg en hij met Vega speelde ipv Bison (hebben jullie onderling al is gespeeld? ), maar jij bent tot nu toe denk ik de beste 360 gotter waar ik tegen gespeeld heb. Waarbij ik uiteraard niet iedereen gehad heb.

En wat betreft ervaring, tsja als je nooit meedoet krijg je het ook niet :P

Dus tot 13 juni? :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
Er bestaan PS3-360 controller converters, en ik geloof dat de Drakenslag members er een aantal hebben. Weet niet of ze goed werken. Ik ben zelf voorlopig ook een pad-speler. ;p

Ik had voor de lol kunnen gaan (Rotterdam is hier maar drie kwartier vandaan met het OV), maar ik ga twee weken weg en ben pas weer de 14e terug. Wil eigenlijk wel een keer een offline toernooi spelen, want de echte competitie vindt toch offline plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:50:
Ik snap de frustratie (hoewel ik zelf gewoon nog in g3 zit :P ) Ik merk gewoon dat het niveau daar erg gedaald is, in het begin kwam ik in de finals echt nog wel is mensen tegen die wat konden, maar nu absoluut niet meer. Hoewel het altijd moment opnamens zijn.
Ok ik heb net even mijn woorden kunnen opeten. r1 tegen een gouken. Waar ik dus tot nu toe amper tegen gespeeld had, heb em in 3 rondes verslagen maar het was absoluut geen goede speler, meer iemand die 2 truucjes gebruikt die veel mensen niet kende. Ik kon me gelukkig aanpassen maar schaam me dat ik een ronde verloren heb, als hij de 2e ronde iets gevarieerd had (r1 had ik verloren) of offensies gespeeld had, was ik absoluut voor de bijl gegaan.

2e ronde een vega (wat 2 ronden geen Ryu of Ken......noes! Wat is er met g3 gebeurd?!) en daar ook 3 rondes gespeeld, maar ugh the humiliation.....cross up barcelona drops, ik zie ze aankomen, ik denk te blokken, maar ja, cross up dus, 1 hit, geen combo geen vervolg alleen een herhaling, ik kan er niets op verzinnen. Hit na hit.....misschien wel 10 keer :$ |:( Pijnlijk pijnlijk.Misschien maar is kijken of de cpu die move kan laten doen om uit te vinden hoe ik het kan counteren. (in my defense.....mijn super/ultra kreeg ik er niet uit, ik denk dat voor een ultra wel een oplossing was geweest, maar toch........eer zegt auw)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik ga ook naar dat toernooi in R'dam 13 juni, hoop deze keer in ieder geval de poules door te komen (net niet gelukt laatste keer in Enschede).
Ferdi maakt weer een goede kans ja, maar er doen ook een paar spelers mee die bij de besten van NL horen in 3S maar nog geen SF4 toernooi gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@sagat
Net even 20+ potjes ofzo gespeeld tegen Emersion. Ik had iets van 70% gewonnen dacht ik. We hebben allebij wel vaak andere characters gekozen dan onze favorieten omdat het anders telkens vega vs bison zou worden :P
Daarmee kan ik dus zeggen dat Emersion de beste speler van hier is die ik tegen ben gekomen. Meeste andere gotters konden amper een (paar) match(es) winnen :P (ik probeer statistieken te geven zonder op te scheppen, want ook ik wordt online nog regelmatig ingemaakt...)

Over rotterdam... Ik woon zelf in Emmeloord, dus het is voor mij wel iets van 2:30uur reizen. Maar ik zal er zeker over nadenken, want het lijkt me wel erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
firlian schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:08:
@sagat
Net even 20+ potjes ofzo gespeeld tegen Emersion. Ik had iets van 70% gewonnen dacht ik. We hebben allebij wel vaak andere characters gekozen dan onze favorieten omdat het anders telkens vega vs bison zou worden :P
Daarmee kan ik dus zeggen dat Emersion de beste speler van hier is die ik tegen ben gekomen. Meeste andere gotters konden amper een (paar) match(es) winnen :P (ik probeer statistieken te geven zonder op te scheppen, want ook ik wordt online nog regelmatig ingemaakt...)

Over rotterdam... Ik woon zelf in Emmeloord, dus het is voor mij wel iets van 2:30uur reizen. Maar ik zal er zeker over nadenken, want het lijkt me wel erg leuk :)
jup met vega kon ik nog wel winnen , maar andere characters ben ik gewoon nog een beetje te slecht mee :P
Je bent sowieso dus een betere all rounder dan ik ben, moeten we een paar keer meer doen.
Tegen jou komt mijn zwakste punt wel erg goed naarvoren.... ik ben vreselijk in throws techen hehe, hier moet ik hard aan werken.
Sagat schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:10:
[...]

Ok ik heb net even mijn woorden kunnen opeten. r1 tegen een gouken. Waar ik dus tot nu toe amper tegen gespeeld had, heb em in 3 rondes verslagen maar het was absoluut geen goede speler, meer iemand die 2 truucjes gebruikt die veel mensen niet kende. Ik kon me gelukkig aanpassen maar schaam me dat ik een ronde verloren heb, als hij de 2e ronde iets gevarieerd had (r1 had ik verloren) of offensies gespeeld had, was ik absoluut voor de bijl gegaan.

2e ronde een vega (wat 2 ronden geen Ryu of Ken......noes! Wat is er met g3 gebeurd?!) en daar ook 3 rondes gespeeld, maar ugh the humiliation.....cross up barcelona drops, ik zie ze aankomen, ik denk te blokken, maar ja, cross up dus, 1 hit, geen combo geen vervolg alleen een herhaling, ik kan er niets op verzinnen. Hit na hit.....misschien wel 10 keer :$ |:( Pijnlijk pijnlijk.Misschien maar is kijken of de cpu die move kan laten doen om uit te vinden hoe ik het kan counteren. (in my defense.....mijn super/ultra kreeg ik er niet uit, ik denk dat voor een ultra wel een oplossing was geweest, maar toch........eer zegt auw)
Nouja ik kan je wel tips tegen vega geven:

Vega's barcelona is met elk character heel makkelijk te counteren. gewoon focus en dashen na vega je hit. dash je vega's kant op kun je hem gratis een pak slaag geven(slome dashers misschien net niet) , dash je de andere kant op ben je gewoon weer veilig.
Je hebt dan kans dat je een izuna drop tegen krijgt, maar izuna drop op een persoon op de grond is zo moeilijk te raken in dit spel dat je er niet specifiek rekening mee hoeft te houden. (blocken is ook niet genoeg tegen izuna drops).

De focus dash techniek is erg veilig, omdat vega een GIGANTISCHE recovery tijd heeft als hij van een barcalona weer op de grond komt....
Als vega een barca doet zonder aan te vallen en hij is bijna geland... schroom dan niet met Sagat om een ultra te lancheren, die raak je nog van de andere kant van het scherm, zelfde geld voor ryu en akuma bijvoorbeeld. Heb je geen ultra , doe dan gewoon altijd een vuurbal.

Naar achteren springen en schoppen/slaan is ook vaak een goede optie, maar doe dit dan wel op tijd , want als je in de lucht hangt zonder een aanvallende actie te doen, ben je 2000% makkelijker te izuna droppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
ik word er echt pissed van, die strontbug. Gisteravond stond ik aan 5400GP. Ik speelde enkele potjes en al snel kwam ik tot 5700. Dan dacht ik: ik blijf spelen tot ik die 6000GP had en alsof het lot mij wilde tarten, bleef ik maar steken bij 5963. Ik bleef volhouden, al gaf ik het bijna op, want het was al 4u 's nachts. Maar uiteindelijk heb ik het lot een poepje laten ruiken en haalde ik alsnog mijn 6000GP die avond.

Alles goed en wel, ik log net in en wat gebeurt er? Ik ben fucking 600GP kwijt door die kutbug, ik word er echt onnozel van. Het lot heeft het dan toch gehaald en heel de nacht zitten spelen voor niks!!! Ik heb nochtans na die match proper afgesloten, naar main menu gegaan. Daarna zelfs nog naar mijn ranking gekeken!!

[ Voor 8% gewijzigd door pina op 30-05-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@emersion:
Thanks for the tips. Springen had ik al een paar keer geprobeerd, maar toen viel ik dus ten prooi aan de lucht worp. Later dacht ik nog dat ik iets als lp had kunnen proberen, bij mijn jump. Dashen heb ik geen seconden aan gedacht. Ik gebruik dat normaliter echt bijna nooit.
Sowieso was het gewoon ook de combinatie van weinig spelen, en niet even eerst een paar warm ups, maar gewoon gelijk een toernooitje. Er is immers toch geen tegenstand in g3 :X

@firlian
Yike Emmeloord is idd niet gunstig gelegen.Ik kom zelf uit Amersfoort, en ga dus al iemand meenemen uit Maarsenbroek (bij Utrecht). Ik weet niet of je zelf met de auto kan of dat je aan het ov bent overgeleverd, mocht dat laatste het geval zijn dan zou je ik je eventueel wel kunnen oppikken in Utrecht. Misschien handig om via dm te bespreken mocht je het interessant vinden.
Oh en congrats met de GoT360sf4 kroon, mensen die denken dat ze beter zijn moeten zich maar bij je melden :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Training mode is good for you! :P
Heb eerst net zolang geoefend totdat ik EX-Demonflip kick, cr.mk, lk tatsu, hp goshoryu BnB combo gewoon consistent eruit kon krijgen. Daarna heb ik 10 matches gespeeld... 2x runner up en 1x champion... en heb die combo niet eens kunnen gebruiken :P

EDIT: Oh ja, heb een tijdje gezocht naar de fightpad die bijna nergens te verkrijgen is. Is er dan helemaal geen een winkel in NL waar ze de Akuma Madcatz Fightpad hebben? Anders ga ik net zolang met deze controller echt oefenen totdat ik geen fightpad meer nodig heb (alleen gaat dat HEEL erg lang duren, gezien de brakheid van de dpad :P ).

[ Voor 37% gewijzigd door Oguz286 op 30-05-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
Sagat schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:01:
@emersion:
Thanks for the tips. Springen had ik al een paar keer geprobeerd, maar toen viel ik dus ten prooi aan de lucht worp. Later dacht ik nog dat ik iets als lp had kunnen proberen, bij mijn jump. Dashen heb ik geen seconden aan gedacht. Ik gebruik dat normaliter echt bijna nooit.
Sowieso was het gewoon ook de combinatie van weinig spelen, en niet even eerst een paar warm ups, maar gewoon gelijk een toernooitje. Er is immers toch geen tegenstand in g3 :X
Niet alleen dashen he , eerst focus (medium punch + medium kick) vega's barcelona aanval "opzuigen" en daarna uit de focus dashen (ook wel een focus cancel genoemd), als je de focus aanval afmaakt , dan heb je nog kans dat vega je daar wel voor kan straffen als je mist.

Mocht je dit nog niet weten, dan het het ook een methode om bijvoorbeeld vuurballen op te zuigen en daarna naar de tegenstander te dashen , zodat je dichterbij kunt komen zonder te springen.
Elke hit die je krijgt in focus telt ook naar je ultra meter, maar de schade herstelt tot je "echt" geraakt wordt.

Heb even een filmpje opgezocht dat het beter uitlegt dan ik dat kan =]

http://www.youtube.com/wa...PDNTO_WRU&feature=related

daarbij zeg ik dat het veel makkelijker is dan het lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:53
Oguz286 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:16:

EDIT: Oh ja, heb een tijdje gezocht naar de fightpad die bijna nergens te verkrijgen is. Is er dan helemaal geen een winkel in NL waar ze de Akuma Madcatz Fightpad hebben? Anders ga ik net zolang met deze controller echt oefenen totdat ik geen fightpad meer nodig heb (alleen gaat dat HEEL erg lang duren, gezien de brakheid van de dpad :P ).
heb je het al bij http://www.castlegames.nl/ geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
@sagat
Als ik vanaf utrecht mee kan rijden zou dat enorm tof zijn. Ben zelf nog even afhankelijk van het OV (net 2x gefaald voor rijbewijs... :'()

Je moet van tevoren inschrijven voor dat toernooi? Want hoewel het me dus wel erg leuk wil ik nog even niks toezeggen, heb eigenlijk niet zoveel tijd voor SF komende weken... En was SF beetje zat aan het worden om eerlijk te wezen.

En wat is DM? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze een mail gestuurd omdat ik ergens las dat ze ze op voorraad hadden, maar heb nog geen antwoord teruggekregen. Ik zal ze nog wel een keer mailen. Probleem is alleen dat de Akuma versie niet in NL te vinden is zover ik weet :'(
Direct Message :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
En toen was mijn MadCatz fightpad ineens dood...
Ledje gaat niet meer branden en hij doet dus gewoon helemaal niks meer.
Daarmee is mijn deelname aan het tournooi ook redelijk van de baan, aangezien ik niet kan spelen zonder madcats fightpad... GG :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dode controller for the loss. Misschien een beetje hypochonder van me
(err de conditie dat als je over een ziekte hoort je denkt dat je de verschijnselen krijgt, dat verhaal, dacht dat het hypochonder was maar te lui om het uit te zoeken)
maar sinds ik las over een bug in de mad catz pad, heb ik heel veel moeite om 'mijn' ultra eruit te krijgen. En omdat ik momenteel of met Ken speel voor storied reputation (ja NOG STEEDS JA }:| ) of met Sagat in CE is dat altijd het zelfde: qcf, qcf+3p/k, ik map de lt van de controller zodat ik altijd mijn rechter vinger voor de 3xp/k kan gebruiken. Maar wsl is dat gewoon gebrek aan training. Vandaag heel even gespeeld en wel weer de standaard Ryu spelers gekregen deze keer, maar mede door ultra's die niet werken dus niet verder dan r2 gekomen.....groan.

@Emersion:
FADC dat verhaal? Veel over gelezen maar dacht dat het op mijn niveau niet nodig was om mee te stoeien, misschien toch mezelf maar in verdiepen dan maar :)

edit: typo's

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firlian schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:40:
En toen was mijn MadCatz fightpad ineens dood...
Ledje gaat niet meer branden en hij doet dus gewoon helemaal niks meer.
Zit de kabel tussen console en controller wel goed vast? Dat had ik namelijk laatst ook, die connectors zitten niet echt strak waardoor hij nogal snel los raakt.

Ik hoop iig voor je dat dat het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:31:
[...]
Zit de kabel tussen console en controller wel goed vast? Dat had ik namelijk laatst ook, die connectors zitten niet echt strak waardoor hij nogal snel los raakt.

Ik hoop iig voor je dat dat het geval is...
Wat dom, ik wist niet eens dat het 2 aparte kabels waren. Nu doet hij het gewoon weer :o
Bedankt voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
firlian schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:10:
[...]
Wat dom, ik wist niet eens dat het 2 aparte kabels waren. Nu doet hij het gewoon weer :o
Bedankt voor de tip! _/-\o_
Jij hebt er tenminste een :+

Ik heb net een finale tegen een blanka verloren... door mijn controller :/ Echt ik word hier ontzetten moe van (en jullie waarschijnlijk ook, door mijn gezeur). Hij deed constant z'n rolls en ik heb hem 2x afgestraft met m'n ultra en had hem bijna verslagen totdat hij zijn ultra deed. De eerste keer werd ik geraakt omdat m'n controller een warp als springen interpreteert :X Tweede ronde warpte hij wel en de derde ronde NET nadat ik mijn ultra geland had en hij zo goed als KO was, spring ik recht in zijn ultra terwijl ik toch echt OMLAAG drukte -_- Die opdruk kan me gestolen worden, ik moet en zal zo'n fightpad halen... Akuma of niet :'( (en dit is de laatste keer dat ik zeur over m'n controller, ik hoef het topic niet te verzieken met mijn frustratie :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Oguz286 op 31-05-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat voor controller gebruik je nu? op castlesgames.nl (oid) heb ik een fightpad 360 besteld die zou woensdag binnen moeten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:40:
Wat voor controller gebruik je nu? op castlesgames.nl (oid) heb ik een fightpad 360 besteld die zou woensdag binnen moeten komen!
De standaard controller :X En ja, ik heb castlegames 2x gemaild maar nog geen antwoord gekregen. Als de Akuma versie niet besteld kan worden dan neem ik gewoon een random andere. Alles is beter dan dit... ding |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dude er bestaat tenminste een kuma controller, ik speel met een Ryu controller, je weet wel het char welk Sagat haat :P
Bij mij was het dat ik de shop in liep en een Ken zag liggen (me no likey Ken one bit) dus toen was het van, welke heb je nog meer.....en dat was Chun en Ryu. Ach ja, het gaat er om dat hij fijn speelt. Gisteren even rustig mijn ultra goefend in training mode en ze werken prima. Als het niet lukt is het gewoon human error.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:07:
Dude er bestaat tenminste een kuma controller, ik speel met een Ryu controller, je weet wel het char welk Sagat haat :P
Jij hebt tenminste de fightpad :P
Bij mij was het dat ik de shop in liep en een Ken zag liggen (me no likey Ken one bit)
Same here...
dus toen was het van, welke heb je nog meer.....en dat was Chun en Ryu. Ach ja, het gaat er om dat hij fijn speelt. Gisteren even rustig mijn ultra goefend in training mode en ze werken prima. Als het niet lukt is het gewoon human error.
En tussen Chun-Li en Ryu koos jij Ryu? Ik zou het wel weten 8)
Naja hopen dat ze de Akuma controller kunnen bestellen en leveren... heck als ze antwoorden vind ik nu al prima :+
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.