Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:02
Hier staat een (enigszins verouderd) lijstje met subwoofer tests met dank aan SVS. De bedoeling van de aangegeven filmmomenten is dat de subwoofer je hier wegblaast.
*Dit is wellicht nog wel leuker dan zuilen beluisteren ;) *

Eronder staan ook enkele muzieknummers. Kijk daar eens naar, luister die eens en kies er nog een paar die voor jou belangrijker zijn. De hoeveelheid bas maakt dan ook niet veel uit, de diepte van de bas wel. (Drumsolo's zijn altijd mooi, basgitaar ook..)
De subwoofer hoort niet 'aanwezig' te zijn, indien goed afgesteld. Om het verschil te merken zul je de subwoofer tijdens het luisteren uit moeten zetten, dan hoor je pas wat je mist.

Vooral bij de films zul je een verschil in diepgang merken bij de subwoofers, aangezien hier het gehele bereik van de subwoofer eerder gebruikt wordt. Hoe meer de wereld begint te trillen, des te krachtiger de subwoofer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 19:06
FeaR1986 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:51:
[...]

-46.0dB?
Komt er dan nog wel geluid uit je speakers?

Bij mij begint het pas bij de -35.0dB goed en duidelijk te klinken.
Bij -60.0dB komt er nog wel geluid uit de speakers maar dat is niet echt te horen. :/
Bij mij staat het ook op z'n hardst max -35.0db. Standaard heb ik hem ook rond de 45 zitten.. En 's avonds is het rond de -55.. Het verschilt volgens mij per speakerset?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FikkieHo schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:26:
[...]
Bij mij staat het ook op z'n hardst max -35.0db. Standaard heb ik hem ook rond de 45 zitten.. En 's avonds is het rond de -55.. Het verschilt volgens mij per speakerset?
En qua grootte van de kamer neem ik ook aan..
Zoals gezegd is mijn kamer dus 24m² en echt tyfus hoog.
Dus neem aan dat zulke dingen ook wel meespelen...

Mijn receiver staat eigenlijk altijd op max -30.0dB en nooit harder voor normaal gebruik.
Alleen soms om te demonstreren aan mensen.
Maar op -45.0dB moet ik echt dicht op mijn speakers gaan zitten wil ik het nog goed horen...

En natuurlijk de kans dat ik mijn gehoor al naar de mallemoer heb geholpen door motor te rijden zonder oorbescherming en naar veel te harde muziek luister via in-ear-dopjes...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

-46.0dB?

Bij -60.0dB komt er nog wel geluid uit de speakers maar dat is niet echt te horen. :/
Komt wel normaal geluid uit dan. Niet hard, maar ook niet zacht. Wel te zacht om normaal een filmpje te kijken, maar ik wilde even kijken of de PCH DTS-HD door kon zenden. Wat dus werkt.

Ook restorer even uitgeprobeerd, maar dat werkt op deze speakers voor geen meter. Het wordt alleen maar slechter. Zelfde geldt voor Pure Direct. Toch maar even snel een setje mooie speakers aanschaffen. Die IQ-70 waren binnen bij de audio boer, dus ik kan eindelijk luisteren. Wordt helaas pas na 3 juli, omdat ik tentamens heb |:(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M3rcury schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:44:
[...]
Komt wel normaal geluid uit dan. Niet hard, maar ook niet zacht. Wel te zacht om normaal een filmpje te kijken, maar ik wilde even kijken of de PCH DTS-HD door kon zenden. Wat dus werkt.

Ook restorer even uitgeprobeerd, maar dat werkt op deze speakers voor geen meter. Het wordt alleen maar slechter. Zelfde geldt voor Pure Direct. Toch maar even snel een setje mooie speakers aanschaffen. Die IQ-70 waren binnen bij de audio boer, dus ik kan eindelijk luisteren. Wordt helaas pas na 3 juli, omdat ik tentamens heb |:(
Pure Direct en dan met Restorer HQ geeft hier helderdere hoge tonen en een iets beter laag.
Moet wel zeggen dat het per muziek-genre verschilt, maar bij Green Day - 21 Guns en Vangelis - Conquest of Paradise is het best duidelijk (iets anders durf ik niet te proberen om deze tijd).

Doe dan maar snel leuke speakers uitzoeken dan :Y
En lekker met de meute mee met de KEF speakers in combinatie met een Denon.
Ach, never change a winning team....
Al kunnen die andere merken die je noemde ook best oké zijn, maar heb er nog nooit van gehoord dus ik zou het niet weten.

Succes met leren B)

Zo typisch...
Zowel jij als R-B lopen te pimpen met je HD-Audio lampje.
Maar jullie hebben beiden crap speakers.... So who's the bitch now :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05
FeaR1986 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:48:
[...]
Zo typisch...
Pimpen? M3rcury laat gewoon enthousiast zien dat de PCH het al doende doorgeeft. Ik zal wel de humor missen hiervan maar ik vind het nogal denigrerend overkomen :/

Als jij (eindelijk) een keer die Blu-ray speler koopt ben je ook dolblij op dat lampje, dus waar gaat het over.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 14-06-2009 01:15 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:14:
[...]
Pimpen? M3rcury laat gewoon enthousiast zien dat de PCH het al doende doorgeeft. Ik zal wel de humor missen hiervan maar ik vind het nogal denigrerend overkomen :/

Als jij (eindelijk) een keer die Blu-ray speler koopt ben je ook dolblij op dat lampje, dus waar gaat het over.
Denigrerend... nee
En de humor er van missen is het ook niet, want het is niet als humor bedoeld...
Meer als sarcasme, maar zeker niet serieus... Let ook op de " :+ ".

En ik ga niet quoten uit privé-bestanden, maar neem van mij aan dat het niet alleen ging om te laten zien dat de PCH DTS HD door kan geven...
Maar blijf er niet te lang bij stilstaan, het is zaterdagnacht dan zijn er belangrijkere zaken dan discussiëren over of iets wel of niet denigrerend bedoeld was.

Ik zeg: bier Afbeeldingslocatie: http://nl.boincstats.com/graphics/emoticons/beer.gif

Die Blu-ray speler gaat er ook komen, maar ik wil eerst meer reviews zijn van de Pioneer BDP-320. Dit omdat ik dan kan zien of de Pioneer de prijs van €499,- echt waard is ten opzichte van een Panasonic BD60 van €225,-.
Ik ga met zulke aankopen niet over één nacht ijs en lees me liever tien keer in dan dat ik de verkeerde aankoop doe. Niet dat die €225,- zo veel is (die €499,- overigens wel). Maar ik heb in het verleden vaker spijt gehad van een aankoop en dat wil ik niet nog eens.
Aanschaf tot mijn Denon 2809 heeft ook echt maanden geduurd (begon met zoeken in december), maar daar heb ik nooit spijt van gehad en hoop die trend voort te kunnen zetten in een Blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 03:13:
[...]
Die Blu-ray speler gaat er ook komen, maar ik wil eerst meer reviews zijn van de Pioneer BDP-320. Dit omdat ik dan kan zien of de Pioneer de prijs van €499,- echt waard is ten opzichte van een Panasonic BD60 van €225,-.
Als de 320 ongeveer even "snel" ( ;)) is als de 51fd, wat zo schijnt te zijn aan de voorlopige reviews te oordelen, kan je je daar best wel eens héél erg aan gaan storen. Mij boeit het niet zoveel omdat ik het een mooi apparaat vindt met prima beeld en geluid, maar "even" een filmpje kijken zit er met deze spelers niet in. Ook CD's inlezen gaat tergend traag, dus het zal wel gewoon de drive zijn die de boosdoener is. Ook Java is echter heel sloom op de meeste Pioneers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 14 juni 2009 @ 03:32:
[...]
Als de 320 ongeveer even "snel" ( ;)) is als de 51fd, wat zo schijnt te zijn aan de voorlopige reviews te oordelen, kan je je daar best wel eens héél erg aan gaan storen. Mij boeit het niet zoveel omdat ik het een mooi apparaat vindt met prima beeld en geluid, maar "even" een filmpje kijken zit er met deze spelers niet in. Ook CD's inlezen gaat tergend traag, dus het zal wel gewoon de drive zijn die de boosdoener is. Ook Java is echter heel sloom op de meeste Pioneers.
Hehe... Die BDP-320 was inderdaad net zo snel als zijn oudere broertje.
Ik dacht iets van 42-46 seconden gemiddelde opstarttijd wat ik in de Duitse test had gelezen.
Nu vraag ik me af of ik me daar ooit aan ga storen. Kan nu wel zeggen van niet, maar in de praktijk kan 42 seconden toch lang zijn als je staat te wachten en film wilt kijken...
Ander nadeel van Pioneer vind ik toch wel de hoogte. Ik moet zeker de boel gaan verbouwen hier wil ik welke Pioneer dan ook kwijt kunnen. Terwijl de Panasonic "maar" 5 centimeter hoog is, scheelt maar 2,5 centimeter maar in verhouding dus best wel veel. Maar verder zijn het op het zicht echt schitterende apparaten die Pioneers en qua kwaliteit zit het zeker wel goed...

En call me stupid, maar wanneer gebruik ik Java bij het kijken van een DVD of Blu-ray?
Of is dat alleen als je online gaat met Blu-ray Profile 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 03:41:
[...]
En call me stupid, maar wanneer gebruik ik Java bij het kijken van een DVD of Blu-ray?
Of is dat alleen als je online gaat met Blu-ray Profile 2.0?
Nee. Java wordt ook gebruikt op Blu-ray's met leuke geanimeerde menu's e.d. Het inlezen daarvan en het daadwerkelijke "berekenen" gaat op een Pioneer vrij traag. Doe je bijv. Wall-E er in, zit het ding eerst 20 seconden de disc te herkennen, dan een minuutje in te laden, skip je de movie-previews, laadt ie de Java meuk in, zit je weer te kijken naar een soort zandloper-effe-wachten-nog-schermpie. Als dan eindelijk dat ook in het geheugen staat en is uitgevoerd zie je het film menu. Wat er dan wel leuk uit ziet, maar het is wel een gedulds-kwestie.

Gelukkig is dankzij het placebo-effect de film dan wel weer ietsjes mooier dan op bijv. de PS3 zodat het het allemaal alsnog gewoon waard was. En ondertussen haal ik gewoon, zoals je al zei, een biertje. Elk nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Brad Pitt schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:34:

Gelukkig is dankzij het placebo-effect de film dan wel weer ietsjes mooier dan op bijv. de PS3 zodat het het allemaal alsnog gewoon waard was. En ondertussen haal ik gewoon, zoals je al zei, een biertje. Elk nadeel...
Placebo effect idd. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat een blu-ray speler slechter of beter is dan een PS3. Je leest toch gewoon nulletjes en eentjes, die digitaal verzonden worden (mits je het dus niet via component aansluit). Analoog geloof ik dan wel weer in, maar digitaal, Nee.

Of je moet harde bewijzen hebben, dan wil ik die wel eens zien/lezen. :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:13
Heeft iemand hier al de AVR-4310 gezien (evt bij n webshop?).

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FatalError schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:30:
Heeft iemand hier al de AVR-4310 gezien (evt bij n webshop?).
Van de site van denon duitsland:
AVR-4310
7.1 High Definition A/V-Receiver mit D.D.S.C. HD, Audyssey DSX, 1080p High-Bit Video-Scaler, LAN, USB inkl. iPod-Direkt
Ab Juli 2009 lieferbar
Dus ik denk dat hij er nog niet is. In nederland is die nog niet te vinden iig.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Mijn kamer is om en nabij de 24m² groot en ook gewoon bijna vierkant. Dus geen L-vorm of wat dan ook.
•Nu is de oppervlakte niet zo heel erg apart, maar de inhoud wel. Mijn kamer begint op een meter of 2.90 hoog. Maar mijn dak loopt semi-rond naar de hoogte en het hoogste punt is iets van 4,10 meter. Dus qua inhoud zit ik wel boven het gemiddelde aangezien ik niet de standaardhoogte heb. En ook nog eens een aparte vorm van ruimte... En inderdaad nieuwbouw
Je mag wel flink uitkijken voor staande golven in die ruimte. Dan kan je wel een goede sub kopen, maar dan wordt het verpest door de staande golven.

Hoe "bijna" vierkant is het?
En dan ook nog nieuwbouw, wat het vaak nog erger maakt...

Dat dak is wel gunstige tegen staande golven tussen plafond en vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Wat is jullie ervaringen met de Audyssey functie?

Ik heb een 3808A op proef staan met een stel B&W 803S speakers als fronts en mijn oude 602s als surrounds.
Heb 's avonds een meeting gedaan met 8 luisterposities. (weinig omgevingsgeluid)
Voor films klinkt het wel ok. (Lijkt vooral in het diepe laag de pieken en dalen van de staande golven wat af te vlakken)

Maar met name bij muziek heb ik de indruk dat het detail een stuk minder is geworden. Plaatsing van instrumenten lijkt een stuk minder, en er lijkt ook wel een soort nagalm bij gekomen te zijn. Het lijkt allemaal een beetje uitgesmeerd.

Wat doen de meesten hier? Audyssey alleen voor de surrounds gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dat je wat minder detail hoort zou dat niet ook kunnen komen doordat je B&W speakers aan een Denon hebt gehangen :X ? B&W's klinken over het algemeen vrij zacht en als je dan een Denon erop aansluit die ook erg zacht klinkt zou je wel eens wat detail kunnen verliezen. Nooit naar andere merken speakers gekeken (Kef, Focal, Klipsch en Quadral)?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
M3rcury schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:34:
[...]

Van de site van denon duitsland:

[...]

Dus ik denk dat hij er nog niet is. In nederland is die nog niet te vinden iig.
Volgens L&L (Denon NL) zullen zij ook vanaf juli gaan leveren...maar is dus nog niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
R420R schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:15:
Dat je wat minder detail hoort zou dat niet ook kunnen komen doordat je B&W speakers aan een Denon hebt gehangen
Nee, want als ik de Audyssey functie uit zet, dan heb ik al het detail weer terug.
Het ligt dus puur aan Audyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M3rcury schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:03:
[...]
Placebo effect idd. Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat een blu-ray speler slechter of beter is dan een PS3. Je leest toch gewoon nulletjes en eentjes, die digitaal verzonden worden (mits je het dus niet via component aansluit). Analoog geloof ik dan wel weer in, maar digitaal, Nee.

Toch hoor ik wel steeds meer en meer dat het uitmaakt of die 1-tjes en 0-tjes aangeboden worden door een kwalitatieve speler of door een budget-ding. Het gaat dan niet om het doorsturen van de data naar de receiver en verder, maar vooral hoe het gebeurt.
Moet zeggen dat ik het ergens ook niet helemaal geloof, maar zoals gezegd hoor je het wel steeds vaker...

Overigens vind ik Wall-e ook niet één van de mooiere Blu-rays.
Gisteren even Bolt gekeken en die legt de lat toch weer een heel stuk hoger..
mjtdevries schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:14:
[...]
Je mag wel flink uitkijken voor staande golven in die ruimte. Dan kan je wel een goede sub kopen, maar dan wordt het verpest door de staande golven.

Hoe "bijna" vierkant is het?
En dan ook nog nieuwbouw, wat het vaak nog erger maakt...

Dat dak is wel gunstige tegen staande golven tussen plafond en vloer.
Net even de bouwtekeningen erbij gepakt en het is 4,75 meter bij 5,0 meter. Dus dat 23,75m² en inderdaad net geen 24 zoals ik zei. Maar ik vind 25 centimeter verschil best wel redelijk vierkant.

Maar vanwaar is nieuwbouw zo erg? Dacht dat die huizen juist gebouwd waren met meer isolatie zodat geluid minder door dringt/vibreert door de muren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

mjtdevries schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:21:
Wat is jullie ervaringen met de Audyssey functie?

Ik heb een 3808A op proef staan met een stel B&W 803S speakers als fronts en mijn oude 602s als surrounds.
Heb 's avonds een meeting gedaan met 8 luisterposities. (weinig omgevingsgeluid)
Voor films klinkt het wel ok. (Lijkt vooral in het diepe laag de pieken en dalen van de staande golven wat af te vlakken)

Maar met name bij muziek heb ik de indruk dat het detail een stuk minder is geworden. Plaatsing van instrumenten lijkt een stuk minder, en er lijkt ook wel een soort nagalm bij gekomen te zijn. Het lijkt allemaal een beetje uitgesmeerd.

Wat doen de meesten hier? Audyssey alleen voor de surrounds gebruiken?
Waarom 8 luisterposities?
M3rcury schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:03:
[...]

Je leest enen en nullen, maar tussen het ene en het andere loopwerk zit nog wel verschil. Dan praat je over foutcorrectie e.d. waar verschil in zit, waardoor je toch net iets andere data kan krijgen.

Hoe het met kabels zit weet ik niet. HDMI kabels zijn te koop van 5 euro tot honderden euro's. Blijkbaar zit er in je kabel ook wat verlies/beschadiging van data, maar op de korte afstand is het verlies denk ik te verwaarlozen.

Het HD medium zit volgens mij wel aardig 'dicht', waardoor de ene speler niet een mooier plaatje kan geven dan de andere.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 20:58

Apoca

Array Technology Industry

Gezien het topic toch soms een beetje Off-topic gaat, even een vraag met betrekking tot overspanningsbeveiliging / netfilters.

Zijn er mensen welke zoiets voor hun Denon / AV set gebruiken, en zijn hierin tips wat zin heeft en wat gewoon bullsh*t is :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Meh, heb ik niet. Ik heb gewoon zo'n schakeldoos waar je zo'n groen lampje met "protected" hebt. Kost bijna niks, en je kan de schakeldoos gewoon aan uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:13
Apoca schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:08:
Gezien het topic toch soms een beetje Off-topic gaat, even een vraag met betrekking tot overspanningsbeveiliging / netfilters.

Zijn er mensen welke zoiets voor hun Denon / AV set gebruiken, en zijn hierin tips wat zin heeft en wat gewoon bullsh*t is :?
Voor het filter heeft het echt 0,0 nut. Qua beveiliging misschien iets meer, maar dat komt voornamelijk omdat de fabrikant van die overspanningsbeveiliger er een garantie bij geeft zodat je spullen verzekerd zijn bij overspanning.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apoca schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:08:

Zag die dingen staan in het Hobo Hifi-foldertje.
Dingen zijn gemaakt door Monster, dus die van de Monster Cable inderdaad.
Maar je betaald om en nabij €1195,- voor een kastje om je 240-volt aansluiting te reinigen van storingen. Dit omdat het dan zuiverder bij je apparatuur komt en dat deze dan betere kwaliteit levert...
Sorry, maar dat geloof ik echt voor geen meter. Net zoals die Monster Cables van €99,- de meter.

Hier staat alles gewoon op van die standaard overspanningsstekkerdozen. Wel met van die zekeringen die je kan verwisselen, dus niet de goedkoopste dingen van de bouwmarkt. Tot nu toe één keer de zekering moeten terugzetten. Dat was nadat de stroom er hier weer op werd gezet nadat die Apache de hoogspanningsmast had geraakt. Maar volgens bronnen kwam er op sommige plekken ook gewoon 1,5 keer zo veel spanning als normaal door het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

R-B

Blokkert

M3rcury schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:42:
[...]

Zo, PCH kan dus gewoon DTS-HD doorgeven. *D
[afbeelding]
Welcome to the Club _/-\o_
[...]

-46.0dB?

Haha, bij mij is -30.0 dB goed om een film te kijken, -40/-45.0 dB is goed voor tv te kijken savonds :)
Zal inderdaad per speakers en ruimte verschillend zijn :)
FeaR1986 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:48:
[...]

Zo typisch...
Als jij nou inderdaad eens dat speletjer koopt, hebben we deze discussie ook niet meer O+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
M3rcury schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:42:
[...]

Zo, PCH kan dus gewoon DTS-HD doorgeven. *D
[afbeelding]
Roep ook eens met welke film je dit gedaan hebt? En dan het liefst met Newzleech-searchable filename ;) .
Kan ik binnenkort ook eens gaan genieten van dat lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

giohardcore schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:13:
[...]

Roep ook eens met welke film je dit gedaan hebt? En dan het liefst met Newzleech-searchable filename ;) .
Kan ik binnenkort ook eens gaan genieten van dat lampje.
X-Men

Dan kom je er wel uit :)
Je moet wel even de goede audio erbij selecteren. de PCH zet hem namelijk standaard op ac5 geloof ik.

Eerst even mijn tentamens maken, en dan gaan we lekker shoppen voor een setje mooie speakers.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
M3rcury schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:18:
[...]

X-Men

Dan kom je er wel uit :)
Je moet wel even de goede audio erbij selecteren. de PCH zet hem namelijk standaard op ac5 geloof ik.

Eerst even mijn tentamens maken, en dan gaan we lekker shoppen voor een setje mooie speakers.
X-men trilogy remuxed voor een slordige 77GB toevallig >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

heren, dat hoort niet in dit topic thuis, zet dan je Direct Message aan ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

R-B schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:57:
heren, dat hoort niet in dit topic thuis, zet dan je Direct Message aan ;)
Daarom was ik er ook niet meer op doorgegaan.

Is er trouwens een manier om een niet HDMI apparaat toch via de HDMI out naar de tv te laten lopen zonder dat de versterker aan staat. Kan je bijvoorbeeld een verloopstekker naar hdmi kopen (heb ik nog niet gezien dus het zal wel niet). Het heeft eerder in het topic gestaan, maar dr werd niet over andere oplossingen gesproken.

Ik hoop trouwens dat mijn audio boer ook de Monitor Audio RS 8 naast de Kef iq-70 voor mij klaar wilt zetten. Is ook best wel een kanshebber om bij mij in de huiskamer te komen staan :D

[ Voor 14% gewijzigd door M3rcury op 15-06-2009 17:42 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

M3rcury schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:35:
[...]
Ik hoop trouwens dat mijn audio boer ook de Monitor Audio RS 8 naast de Kef iq-70 voor mij klaar wilt zetten. Is ook best wel een kanshebber om bij mij in de huiskamer te komen staan :D
Ik ga zelf voor de RS 6, aangezien ik 2 paar wil hebben is de RS 8 net iets te in prijs.
Maar een super keuze hoor, mocht je voor de RS 8 gaan. En anders veel fun met de IQ-70 :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Apoca schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:03:
[...]

Ik ga zelf voor de RS 6, aangezien ik 2 paar wil hebben is de RS 8 net iets te in prijs.
Maar een super keuze hoor, mocht je voor de RS 8 gaan. En anders veel fun met de IQ-70 :)
Ik moet nog even kijken. Ik heb aan de audio boer hier in de buurt gevraagd of hij de IQ-70 voor mij in de luisterkamer wil zetten. Samen met nog een paar speakers van vergelijkbare kwaliteit. Ook heb ik gevraagd of hij 1 serie van alles lager wil neerzetten. Als ik echt merkbaar veel verschil hoor, wordt het de hoge serie, maar is het niet genoeg verschil wordt het dus 1 serie lager (iq-50 of de RS 6 of iets anders vergelijkbaars)

Ik heb expres gevraagd om niet te zeggen welk speakers hij voor mij klaar zou zetten, zodat ik ze niet van te voren kan vergelijken, maar echt alleen op mijn gehoor af kan gaan :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

M3rcury schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:17:
[...]
Ik heb expres gevraagd om niet te zeggen welk speakers hij voor mij klaar zou zetten, zodat ik ze niet van te voren kan vergelijken, maar echt alleen op mijn gehoor af kan gaan :)
Das wel heel leuk, blind testen kan erg grappig zijn. Ben benieuwd waar je bij uitkomt blind, en of dat ook uiteindelijk jou keuze gaat worden. Ben al eens bij speakers uitgekomen welke ik nooit in mijn kamer zou opstellen.

Ja en dan maar hier roepen dat de sound van de speaker het belangrijkste is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Is er trouwens een manier om een niet HDMI apparaat toch via de HDMI out naar de tv te laten lopen zonder dat de versterker aan staat. Kan je bijvoorbeeld een verloopstekker naar hdmi kopen (heb ik nog niet gezien dus het zal wel niet). Het heeft eerder in het topic gestaan, maar dr werd niet over andere oplossingen gesproken.
Die "vraag" kwam van mij inderdaad.
Maar heb nog even verder gezocht en het is alleen mogelijk met HDMI.
Dit omdat de receiver dan alles alleen doorstuurt en verder niets.

Reden dat het alleen met HDMI werkt is dus dat alles 1:1 doorgestuurd wordt, als je analoge bronnen door wilt sturen moet de Denon alles converteren/upscalen naar naar digitaal (HDMI) en 1008p. Dus dan kan de recveiver net zo goed aanstaan...

Geluid van de bron moet je soms ook aanpassen, want als je je PS3 op LPCM laat staan en je Denon in stand-by dan heb je geen geluid uit de tv. Dit omdat de Denon dan ook LPCM naar de tv stuurt en die snapt het dan weer niet.

Dat was in ieder geval het verhaal van iemand die ik via via op het HT-forum heb leren "kennen". Op zich best een logisch verhaal, maar aan de andere kant wel jammer dat het dus niet kan.

En welk analoog signaal zou je willen converteren naar HDMI dan?
Want alles is op zich mogelijk. Aleen de kans dat de adapters en converters niet te betalen zijn is zeer groot.
[...]
Je liefde voor de Audi RS-serie gaat zich nu ook al uiten in speakers? :+
Wel handig dat je ook van alles één klasse minder neer laat zetten. Ben alleen benieuwd of jij wel de "kracht" hebt om toe te geven dat een mindere serie voldoende is. In praktijk blijkt veel dat mensen verschil willen horen en dan ook de duurdere serie pakken.

Maar ben benieuwd naar je bevindingen, we horen het wel
Maar eerst netjes verder studeren he... B)

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 15-06-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Apoca schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:09:
[...]

Das wel heel leuk, blind testen kan erg grappig zijn. Ben benieuwd waar je bij uitkomt blind, en of dat ook uiteindelijk jou keuze gaat worden. Ben al eens bij speakers uitgekomen welke ik nooit in mijn kamer zou opstellen.

Ja en dan maar hier roepen dat de sound van de speaker het belangrijkste is... :X
Dingen moet geen rare vormen hebben, en moeten in een donkere kleur leverbaar zijn. Dat is mijn enige eis aan speakers aan uiterlijk :)
FeaR1986 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:40:

Je liefde voor de Audi RS-serie gaat zich nu ook al uiten in speakers? :+
Wel handig dat je ook van alles één klasse minder neer laat zetten. Ben alleen benieuwd of jij wel de "kracht" hebt om toe te geven dat een mindere serie voldoende is. In praktijk blijkt veel dat mensen verschil willen horen en dan ook de duurdere serie pakken.

Maar ben benieuwd naar je bevindingen, we horen het wel
Maar eerst netjes verder studeren he... B)
Mijn ma gaat mee, die is ook best audio fille. Aangezien het bij haar wel echt om het geluid gaat, hoop ik dat ik best objectief kan zijn. Gelukkig ben ik student, en hoop ik dat ik met speakers a 400~500e de stuk weg te komen, en niet met de iq-70 ;)
Die "vraag" kwam van mij inderdaad.
Maar heb nog even verder gezocht en het is alleen mogelijk met HDMI.
Dit omdat de receiver dan alles alleen doorstuurt en verder niets.

Reden dat het alleen met HDMI werkt is dus dat alles 1:1 doorgestuurd wordt, als je analoge bronnen door wilt sturen moet de Denon alles converteren/upscalen naar naar digitaal (HDMI) en 1008p. Dus dan kan de recveiver net zo goed aanstaan...

Geluid van de bron moet je soms ook aanpassen, want als je je PS3 op LPCM laat staan en je Denon in stand-by dan heb je geen geluid uit de tv. Dit omdat de Denon dan ook LPCM naar de tv stuurt en die snapt het dan weer niet.

Dat was in ieder geval het verhaal van iemand die ik via via op het HT-forum heb leren "kennen". Op zich best een logisch verhaal, maar aan de andere kant wel jammer dat het dus niet kan.

En welk analoog signaal zou je willen converteren naar HDMI dan?
Want alles is op zich mogelijk. Aleen de kans dat de adapters en converters niet te betalen zijn is zeer groot.
Nja, als ik mijn tv niet van zender hoef te wisselen mis ik 1 afstandbediening ( heb er nu 4 en dat zijn er 3 teveel imo) als ik alleen het videosignaal kan laten doorsturen met de versteker uit, dan zou dat mooit zijn. Geluid kan namelijk via een optische kabel.

[ Voor 31% gewijzigd door M3rcury op 16-06-2009 00:09 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Dank aan iedereen voor de tips over het plaatsen van de surround speakers en bijbehorende plaatjes. Ik ga voor mijn achterste Focals 60 cm hoge stands kopen en die wat indraaien. Dan staan de tweeters ook zo'n beetje op gelijke hoogte met de fronts.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist even een middagje Tilburg gedaan.
Ook even langs de Saturn en daar stonden de Klipsch RF-62 speakers voor €399,- de stuk.
Dus qua prijs niet heel erg slecht ten opzichte van andere merken. Dus meteen maar even gevraagd of ik mocht luisteren. En dat mocht...

CD-tje erin met wat verschillende soorten muziek en voor mij wordt het dus geen Klipsch.
Dat de speakers een hoge gevoeligheid hebben merk je wel want het volume en de "kracht" van de speaker was niet te vergelijken met de rest wat er stond. Volume kon gewoon 5 standen naar beneden om op een gelijk niveau te komen met de KEFjes die er stonden.
Qua formaat is de Klipsch zeker ook een zeer leuke speaker, want het is echt een beest. Zeker twee maal zo breed en diep als een KEF iQ-50 en ook een centimeter of 20 hoger. Dus qua uiterlijk en geluid wat er uit komt een leuke speaker.
Maar waar de Dali en de Focal nog een beetje leuk hoog gaven (niet zo helder als KEF) daar maakt de Klipsch toch wel een zooitje van. Weet niet of het te maken heeft dat de Klipsch maar 2-weg is, maar het geluid kwam er niet echt lekker uit. Kan het haast niet uitleggen, maar het klonk alsof de speaker alles door elkaar aan het gooien was. Nu is dat normaal niet erg als je een gelijk beeld krijgt, maar ik vond het niet fijn en onrustig klinken....

Dus Klipsch wordt het niet, dus toch verder kijken naar Dali en Focal wat ik eerst wilde. Maar blij om nu één merk sowieso af te kunnen schrijven. Al moet ik wel zeggen dat KEF nog steeds wel erg mooi klinkt in het hoge. Met een beetje subwoofer kan dat toch een mooie complete set worden, maar wel 5.1 en geen 5.0 wat met Dali en Focal zeker wel kan...

Verkoper was nog een beetje geïrriteerd toen hij er achter kwam dat ik alleen maar wilde luisteren. Hij zei letterlijk "ben je niet van plan om nu al tot koop over te gaan?". Lijkt mij toch logisch dat je over een aanschaf van €1500,- - €2000,- even een nachtje wil slapen. Hij begon meteen al met dat hij wel een leuk prijsje kon maken, maar wilde niet zeggen hoe veel. Dus niet of een speaker die normaal €579,- is dan naar de €550,- ging of wellicht meer richting de €500,-. Beetje een aparte verkooptechniek om zo aan te dringen en verwaand te doen als je niet meteen tot koop over wilt gaan... Bleek later ook dat ze niets op voorraad hadden en dat je dan dus de showmodellen mee krijgt.

Voor de grap ook een andere speaker aan laten sluiten van €2.799,- volgens mij van Mordaunt, maar weet het niet meer zeker. Maar kan niet zeggen dat ik die speaker bijna 6 keer zo goed vind klinken als een KEF van €500,-. Gelukkig maar dat ik daarmee dan niet een heel dure smaak heb :+

En ook weer bij de Blu-ray spelers staan kijken, maar ik wacht nog steeds op de Pioneer BDP-320 en de BD-HP22H, want van beiden zijn alleen nog maar de voorgangers (Profile 1.1) verkrijgbaar. En ik wil wel een nieuw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Altijd leuk om die opdringerige medewerkers van grote winkels te pesten :D

Ik wacht nog wel een tijdje met speakers kopen :) Ook al lijkt een BW 685 5.1 set wel leuk.. Maar dat enkel van andere mensen gehoord.. Ik moet zelf ook maar eens rondluisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FikkieHo schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:05:
Altijd leuk om die opdringerige medewerkers van grote winkels te pesten :D
Ik snap niet dat ik eigenlijk nog om advies vraag.
Want ik sta dus (nog steeds ja :+) te twijfelen over welke Blu-ray speler ik zal gaan kopen. Maar ondertussen heb ik zo veel reviews en tests gelezen dat ik van drie spelers meer afweet dan de gemiddelde verkoper. Dus om advies vragen leidt dan eerder tot irritatie aangezien je dan pas hoort wat voor vage praat verkopers eigenlijk hebben.

Stond bij de Blu-rays naast een verkoper die een man aan het vertellen was dat Blu-rays geen regio's hebben zoals DVD's dat wel hebben met 1 tot en met 6. Even vrolijk vertelt dat Blu-rays zeker wel regio's hebben en dat het nu alleen A,B en C is. Maar die verkoper was verder nog aan het ijlen over NTSC en PAL, wat er verder niet echt toe doet...

En vond het op zich niet echt eens "verkoper pesten" wat ik deed.
Ik ben na 3,5 uur luisteren winkels als de Correct en Hobo Hifi uitgelopen. Nooit gezeur gehad of waarom ik niets kocht. Altijd wel netjes een kaartje of een boekje zodat ik alles kon nalezen. Maar als verkopende partij gewoon verbaasd zijn dat je als consument niet meteen wat afneemt. En dan later pas toegeven dat er trouwens geen voorraad is en dat alles besteld moet worden. Dus van direct afnemen en meenemen is niet eens sprake. Want alles vloerstaanders stonden daar in zwart, alle bookshelfs/centers in beuken/ebony en de subwoofers ook weer in het zwart. Dus dan ga je toch nooit meteen op koop over zodat je alles mee kan nemen...

Nee, de Saturn heeft geen goede indruk op me gemaakt. Zelfs zo erg dat ik de Blu-ray van Hellboy The Golden Army en Prototype voor de PS3 bij de Free Record Shop ernaast heb gehaald :+

Edit:
Mijn oom gaat overigens mijn kastje verbouwen zodat mijn DVD-speler (en toekomstige Blu-ray speler) onder mijn tv komen te staan. DVD-speler staat nu op mijn Denon met wel wat tussenruimte. Het is tot nu toe altijd goed gegaan, maar iets in mij zegt me toch dat mijn Denon wat meer ademruimte wil:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uHQreUZ0J9zTqb5b0cxW1bel/full.jpg

TV komt dan dus wel een stukje hoger te staan (hoogte Blu-ray speler + 5 centimeter van de DVD-speler). Maar aangezien ik toch een hoger bed aan ga schaffen komt dat dan meteen weer goed uit qua kijkhoogte...

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 16-06-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:36:
[...]

Want ik sta dus (nog steeds ja :+) te twijfelen over welke Blu-ray speler ik zal gaan kopen. Maar ondertussen heb ik zo veel reviews en tests gelezen dat ik van drie spelers meer afweet dan de gemiddelde verkoper. Dus om advies vragen leidt dan eerder tot irritatie aangezien je dan pas hoort wat voor vage praat verkopers eigenlijk hebben.

Stond bij de Blu-rays naast een verkoper die een man aan het vertellen was dat Blu-rays geen regio's hebben zoals DVD's dat wel hebben met 1 tot en met 6. Even vrolijk vertelt dat Blu-rays zeker wel regio's hebben en dat het nu alleen A,B en C is. Maar die verkoper was verder nog aan het ijlen over NTSC en PAL, wat er verder niet echt toe doet...

Ik ben na 3,5 uur luisteren winkels als de Correct en Hobo Hifi uitgelopen. Nooit gezeur gehad of waarom ik niets kocht. Altijd wel netjes een kaartje of een boekje zodat ik alles kon nalezen. Maar als verkopende partij gewoon verbaasd zijn dat je als consument niet meteen wat afneemt. En dan later pas toegeven dat er trouwens geen voorraad is en dat alles besteld moet worden. Dus van direct afnemen en meenemen is niet eens sprake. Want alles vloerstaanders stonden daar in zwart, alle bookshelfs/centers in beuken/ebony en de subwoofers ook weer in het zwart. Dus dan ga je toch nooit meteen op koop over zodat je alles mee kan nemen...

Nee, de Saturn heeft geen goede indruk op me gemaakt. Zelfs zo erg dat ik de Blu-ray van Hellboy The Golden Army en Prototype voor de PS3 bij de Free Record Shop ernaast heb gehaald :+
Ik ben sowieso niet zo van het audio gebeuren bij de mediamarkt/bcc. Hier in Delft bij bcc hebben z de IQ-70 staan, aan een denon 1908, dus ik vroeg of ik even er naar mocht luisteren. Dat mocht, maar dan moest ik wel alvast de speakers gekocht hebben, want ik zou niet genoeg geld hebben voor een "receiver van dat kaliber". Ik had nog niet eens gezegd wat voor een soort receiver ik had.

:N

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:47:
[...]
Ik ben sowieso niet zo van het audio gebeuren bij de mediamarkt/bcc. Hier in Delft bij bcc hebben z de IQ-70 staan, aan een denon 1908, dus ik vroeg of ik even er naar mocht luisteren. Dat mocht, maar dan moest ik wel alvast de speakers gekocht hebben, want ik zou niet genoeg geld hebben voor een "receiver van dat kaliber". Ik had nog niet eens gezegd wat voor een soort receiver ik had.

Leuk is dat altijd als je "onderschat" wordt als consument of dat verkopers alles zouden weten en je dus van alles aan kunnen smeren. De hedendaagse consument is toch wel wat meer op de hoogte en zeker als het gaat om aankopen in deze prijsklasse.

Maar snap dan niet dat een verkoper bij zichzelf al zou kunnen weten dat jij een behoorlijk leuke receiver hebt staan als je naar die klasse speakers aan het kijken bent. Je gaat immers geen relatief dure KEF-speakers aan een Sony van een paar tientjes hangen.

Maar dat je de speakers eerst moet kopen slaat toch wel echt alles... Je gaat toch ook niet eerst een auto kopen en dan pas proefrijden. Met zulke ketens heb ik het dan ook altijd snel gehad. Maar let wel dat jij niet de enige bent waar ze zo tegen doen en dat er wel meer mensen zijn die zo behandeld worden. Moet zo'n zaak toch heel wat geld kosten op deze manier(en).

Ik laat het veelal "subtiel" vallen... Iets van "Ik hoorde dat KEF speakers goed klinken met Denon, dus daarom wil ik ze ook horen. Wellicht iets voor mijn DENON 2809.".
Of ketens waar alles is aangesloten op een Sony of Harman Kardon receiver. Dan is het gewoon wachten op de vraag welke receiver jij thuis hebt staan. Niets is leuker dan te laten blijken dat jouw setje thuis "beter" is als hun testapparatuur :*)

Maar is bij wel meer ketens.
Moest eens een offerte ophalen bij de Audi dealer hier in de buurt. Dus ik ga met de Kia van mijn ma, na een half uur gewacht te hebben werd ik eindelijk geholpen. Paar dagen later moest ik weer langs (zelfde reden, offerte klopte niet). Toen maar een nette polo aangetrokken en in de Volvo van paps gestapt. Eerst wat ze vroegen toen ik binnenkwam is of ik koffie wilde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:36:
[...]

Edit:
Mijn oom gaat overigens mijn kastje verbouwen zodat mijn DVD-speler (en toekomstige Blu-ray speler) onder mijn tv komen te staan. DVD-speler staat nu op mijn Denon met wel wat tussenruimte. Het is tot nu toe altijd goed gegaan, maar iets in mij zegt me toch dat mijn Denon wat meer ademruimte wil:
[afbeelding]

TV komt dan dus wel een stukje hoger te staan (hoogte Blu-ray speler + 5 centimeter van de DVD-speler). Maar aangezien ik toch een hoger bed aan ga schaffen komt dat dan meteen weer goed uit qua kijkhoogte...
Waarom ga je niet naar een speciaalzaak en neem je 1 of 2 setjes op proef voor thuis? Dan ben je er snel genoeg uit welke speakers voor jouw volstaan. Neem dit besluit op basis van wat je al beluisterd hebt en het uiterlijk van de speaker.

Ik heb mijn epos m16 een week thuis gehad, daarna heb ik ze ook maar meteen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:49:
[...]

Waarom ga je niet naar een speciaalzaak en neem je 1 of 2 setjes op proef voor thuis? Dan ben je er snel genoeg uit welke speakers voor jouw volstaan. Neem dit besluit op basis van wat je al beluisterd hebt en het uiterlijk van de speaker.

Ik heb mijn epos m16 een week thuis gehad, daarna heb ik ze ook maar meteen besteld.
Doen ze dat soort dingen dan? Tenminste, ik vind het een hoop geld 4x 600e mee naar huis nemen. + dat ze ze niet meer aan andere klanten kunnen laten horen. Nou is een weekje wachten om naar speakers te luisteren ook geen probleem.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
Apoca schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:03:
[...]

Ik had het ook al in een ander topic "gepromoot" maar mocht je nou definitief voor de rs serie gaan. Kijk dan eens hier: www.wirefreehomes.com

Sturen vanuit de UK en de prijzen liggen daar een stuk lager. (zeker met de pond/euro verhouding)
Ik heb hier ook mijn RS6en gehaald en ben er nog steeds dik tevreden over.

Mischien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
sprunky schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:35:
[...]

Ik had het ook al in een ander topic "gepromoot" maar mocht je nou definitief voor de rs serie gaan. Kijk dan eens hier: www.wirefreehomes.com

Sturen vanuit de UK en de prijzen liggen daar een stuk lager. (zeker met de pond/euro verhouding)
Ik heb hier ook mijn RS6en gehaald en ben er nog steeds dik tevreden over.

Mischien heb je er iets aan.
Zeer goede (online) winkel dit!!! Heb hier mijn KEF HTS 3001 SE set gekocht. Binnen 3 dagen na betalen in huis!!! Echt zeer snel dus!

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:57:
[...]
Doen ze dat soort dingen dan? Tenminste, ik vind het een hoop geld 4x 600e mee naar huis nemen. + dat ze ze niet meer aan andere klanten kunnen laten horen. Nou is een weekje wachten om naar speakers te luisteren ook geen probleem.
Echt goede hifi zaken doen dat ja. Een paar dagen op je gemak thuis luisteren is de enige manier om speakers echt te kunnen beoordelen. Maar ik ken er in mijn omgeving maar één die dat zo makkelijk doet.
Ik heb 'm volgens mij al eerder genoemd: www.versnelhifi.nl

Uiteraard ga je wel eerst in hun winkel uren in hun luisterruimtes aan de gang met wat eigen CDs.

Ik heb van al mijn aparatuur eerst een paar dagen een demo model thuis op proef gehad.
De eerste keer was dat al voor wat meer geld dan die 4x 600e

De afgelopen anderhalve week, voor heel wat meer geld. Maar in die prijsklasse komen mensen ook niet elke dag bij ze binnen lopen om te luisteren. Dat gaat meestal op afspraak, dus die kunnen ze makkelijker een weekje missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Zojuist even contact gehad met firefreehomes. De 2309 is bij hun niet meer leverbaar, deze maand beginnen ze wel met leveren van de 2310, voor 849 pond.
Iemand nog een andere suggestie waar we een 2310 vandaan kunnen halen (wellicht nog goedkoper dan deze 849?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Duitsland? Gewoon even wachten tot hij echt uitkomt (beter leverbaar).. Dan zullen de prijzen vanzelf wel zakken.. De prijzen voor een nieuw product zullen standaard hoger liggen.. Ik zou voor 850 pond niet een 2310 willen halen.. Als je ziet wat mensen nu voor een 2309 betalen en de meerwaarde van de xx10 serie niet bijster veel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
FeaR1986 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:02:
[...]

Maar is bij wel meer ketens.
Moest eens een offerte ophalen bij de Audi dealer hier in de buurt. Dus ik ga met de Kia van mijn ma, na een half uur gewacht te hebben werd ik eindelijk geholpen. Paar dagen later moest ik weer langs (zelfde reden, offerte klopte niet). Toen maar een nette polo aangetrokken en in de Volvo van paps gestapt. Eerst wat ze vroegen toen ik binnenkwam is of ik koffie wilde 8)7
offtopic:
Zo'n reactie verwachtte ik ook toen ik op de fiets bij de BMW dealer kwam. Werd echter uitstekend geholpen en mede daardoor m'n auto daar besteld. Erg dom dus als verkopers te veel op eerste indrukken af gaan.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:47:
[...]

Lijkt mij een hele mooie gelegenheid om de verkoper op bovengemiddeld volume te corrigeren, de huid vol te schelden en eens met de manager te gaan praten.

Indien de verkoper zijn baan mag behouden, krijg je tenminste de kans de speakers te beluisteren. En bij interesse regelt een goede manager ook nog wat korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FrenzyFreak schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:39:
[...]

Lijkt mij een hele mooie gelegenheid om de verkoper op bovengemiddeld volume te corrigeren, de huid vol te schelden en eens met de manager te gaan praten.

Indien de verkoper zijn baan mag behouden, krijg je tenminste de kans de speakers te beluisteren. En bij interesse regelt een goede manager ook nog wat korting.
Ik ben dan meer van de opmerkingen ala: Als mijn Denon 2809 niet bij die speakers past ga ik wel naar een andere winkel toe. (ik weet het ik heb een 1909 maar ik vind dat soort opmerkingen gewoon mooi als je niet serieus genomen wordt) Gelijk krijgen ze dollar tekens in hun ogen, en dan mag het opeens wel. Nja. dan hoef het van mij niet meer hoor.

Ik heb toen nog wel een tv meegenomen voor een spotprijs door hun eigen actie, maar mij zien ze er niet meer terug. En dan heb je van die verkopers die je nog adviseren: Je hebt een supermooie versterker, als je die op je tv aan wilt sluiten moet je wel monster HDMI kabels nemen van 300e per stuk, anders verlies je kwaliteit.

Maargoed, de audio boer waar ik nu geweest bent heeft mij top geholpen tot nu toe, en daar ga ik begin juli even lekker een paar uurtjes doorbrengen om te luisteren. Ze zijn ietsjes duurder dan internet, maar service is mij HEEL veel waard. Alleen jammer dat hij de showroom Kef's verkocht had terwijl ik een afspraak had. Wel netjes gebeld, en ze hadden ze meteen bijbesteld, en zouden mij bellen als ze binnen waren. En dat hebben ze netjes gedaan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 17-06-2009 12:47 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook maar weer eens de stoute schoenen aan gedaan en opnieuw wezen luisteren.
De speakers welke ik gehoor dheb zijn de KEF 1Q10, iQ50, iQ60 (CP) KEF Q5 en Q7 nu valt het me op dat de Q5 beter klinkt dan de iQ50 terwijl deze laatste een neiuwer model is. De Q7 klonk gedetailleerder omdat deze 3 speakers heeft.
Mijn vraag aan de verkoper met betrekking tot wel of geen sub woofer aansluiten was "Geheel overbodig als je de Q5 of Q7 neemt"en zo te horen heeft hij gelijk. Maar bij de vraag of een centerspeaker nodig was het antwoord gelijk, "niet echt noodzakelijk".
Nou twijfel ik hier sterk aan maar ach dat kunnen we ondervinden door eerst 4 speakers te nemen (2x Q5 of Q7 en 2 x 1Q10) en later beslissen om een center speaker er bij te nemen.

Helaas hadden ze niet meer de Denon 1909 in voorraad en ze wisten ook niet wanneer de 1910 beschikbaar kwam. Jammer, moet ik weer een keer gaan luisteren bij Correct :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ik weet niet, met een 5.1 opstelling komen de dialogen voornamelijk uit de center speaker. Wil je dat dat ook over de fronts gaan krijg je toch weer een heel ander geluidsbeeld..

Dus niet echt noodzakelijk, inderdaad, maar je mist wel deel in een correct geluidsbeeld :)

Ik zou zelf niet zonder een center meer willen in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik heb persoonlijk het idee dat we hier wel 2 a 3 topics kunnen vol tikken over hoe een setup moet uitzien, en wat je wel en niet moet plaatsen aan speakers. Maar ik blijf erbij dat een goede 2.1 setup vaak voor 90% van de mensen meer dan voldoende is.

Veel mensen gaan de fout in door zich maar te focussen op een 5.1 opstelling ( en sommige willen zelfs nog meer.. ). Koop gewoon de duurste front speakers welke je kunt betalen, en een leuke sub voor de range welke je speakers niet aankunnen. Daar heb je 100 keer meer plezier aan, dan dit bedrag door 5 te moeten delen om 2 fronts te halen en 2 rears en een center. En natuurlijk een mindere sub omdat het beschikbare bedrag steeds kleiner is geworden. Op deze manier koop je uiteindelijk gewoon muzikaal / HT technisch gezien een mindere setup.

De kwaliteit van je setup zit gewoon niet in de hoeveelheid speakers. Maar in de kwaliteit van de speakers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R-B schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:17:
Ik weet niet, met een 5.1 opstelling komen de dialogen voornamelijk uit de center speaker. Wil je dat dat ook over de fronts gaan krijg je toch weer een heel ander geluidsbeeld..

Dus niet echt noodzakelijk, inderdaad, maar je mist wel deel in een correct geluidsbeeld :)

Ik zou zelf niet zonder een center meer willen in ieder geval :D
Maar dat geldt ook voor die subwoofer.
Als er één merk wél een subwoofer nodig zou hebben is het wel KEF.
Dit omdat KEF uitblinkt in het heldere hoog, maar het laag laat nogal te wensen over.

Merken als Magnat, Elac, Klipsch, etc hebben veel meer laag en die zou je eventueel wel zonder subwoofer kunnen gebruiken.

Maar het is ook best wel persoonlijk, want bij puur muziek luisteren mis je een subwoofer al minder snel dan bij een film. Maar een subwoofer zou voor mij net zo min mogen ontbreken als een center speaker. Gewoon een center om een compleet beeld te krijgen met dialogen zoals R-B al aangaf en een subwoofer om het echte "dreun"-effect te krijgen bij films. En zoals gezegd bij KEF al helemaal...

Heb je ook naar andere merken geluisterd qua speakers?
Want denk dat je dan wel zal horen dat KEF wat laag mist en dat een subwoofer dus geen overbodige luxe zou zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 17-06-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 17-06-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Apoca schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:45:
Ik heb persoonlijk het idee dat we hier wel 2 a 3 topics kunnen vol tikken over hoe een setup moet uitzien, en wat je wel en niet moet plaatsen aan speakers. Maar ik blijf erbij dat een goede 2.1 setup vaak voor 90% van de mensen meer dan voldoende is.

Veel mensen gaan de fout in door zich maar te focussen op een 5.1 opstelling ( en sommige willen zelfs nog meer.. ). Koop gewoon de duurste front speakers welke je kunt betalen, en een leuke sub voor de range welke je speakers niet aankunnen. Daar heb je 100 keer meer plezier aan, dan dit bedrag door 5 te moeten delen om 2 fronts te halen en 2 rears en een center. En natuurlijk een mindere sub omdat het beschikbare bedrag steeds kleiner is geworden. Op deze manier koop je uiteindelijk gewoon muzikaal / HT technisch gezien een mindere setup.
Muzikaal heb je gelijk, qua HT twijfel ik. De HT beleving zal met 5 speakers van €200/stuk mijns inziens groter zijn dan met 2 speakers van €500/stuk.
De kwaliteit van je setup zit gewoon niet in de hoeveelheid speakers. Maar in de kwaliteit van de speakers zelf.
Dat hangt natuurlijk een beetje van de definitie van kwaliteit af. Wanneer ik geluiden van achteren zeer belangrijk vindt, zelfs belangrijker dan de kwaliteit van dat geluid, dan geven meer speakers mij meer kwaliteit.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Tuurlijk heb je ook gelijk, het is uiteindelijk ook heel erg aan de persoon zelf om de afweging te maken waar hij of wel zij de grens wilt trekken. Het is ook gewoon erg persoonlijk, maar ik blijf wel bij mijn mening dat veel mensen ten koste van de uiteindelijk geluidskwaliteit vaak de verkeerde keuze maken. Meer is gewoon niet altijd beter.

[ Voor 28% gewijzigd door Apoca op 17-06-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Apoca schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:08:
[...]

Tuurlijk heb je ook gelijk, het is uiteindelijk ook heel erg aan de persoon zelf om de afweging te maken waar hij of wel zij de grens wilt trekken. Het is ook gewoon erg persoonlijk, maar ik blijf wel bij mijn mening dat veel mensen ten koste van de uiteindelijk geluidskwaliteit vaak de verkeerde keuze maken. Meer is gewoon niet altijd beter.
Ik ben het met je eens. Ik wil dan ook eerst een mooie setje front speakers die binnen mijn budget vallen (omdat mijn eerste keuze toch echt muziek is) en daarna weer doorsparen voor een center/rear en sub.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:30:
[...]

Ik ben het met je eens. Ik wil dan ook eerst een mooie setje front speakers die binnen mijn budget vallen (omdat mijn eerste keuze toch echt muziek is) en daarna weer doorsparen voor een center/rear en sub.
Dit was toen ook mijn keuze geweest. Nu heb ik eindelijk de set compleet en kan ik van beide genieten. Vergeet trouwens ook niet dat je bron en versterker minstens zo belangrijk is dan de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
argro schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:38:
[...]
Muzikaal heb je gelijk, qua HT twijfel ik. De HT beleving zal met 5 speakers van €200/stuk mijns inziens groter zijn dan met 2 speakers van €500/stuk.

[...]
Dat hangt natuurlijk een beetje van de definitie van kwaliteit af. Wanneer ik geluiden van achteren zeer belangrijk vindt, zelfs belangrijker dan de kwaliteit van dat geluid, dan geven meer speakers mij meer kwaliteit.
Ok, maar dan hoef je voor die speakers achter niet veel geld uit te geven.

Ipv een 2.1 opstelling tegen een 5.1 opstelling te vergelijken, zou ik het dan anders doen.
Spandeer 80% van je geld aan die 2.1 opstelling en gebruik het restant dan voor de surrounds.

Center blijft een beetje een moeilijk verhaal. Bij speakers in de prijsklasse waarover je hier praat, vind ik een center meestal wel meerwaarde geven. Maar als je echt goede speakers hebt, dan heb je kans dat een center niets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor al jullie reacties.

Er zit een aardig verschil in het bass geluid tussen de Q en iQ serie van KEF wat waarschijnlijk wordt verklaard door het fequentiebereik (Q7 = vanaf 35 Hz en iQ7 = vanaf 40 Hz).
Vandaar dat ik neig om geen aparte sub te kopen. Maar komt tijd komt raad dus je weet maar nooit.

Nu lees ik ook dat deze speakers geschikt zijn voor bi-wiring.
Als ik dit goed vertaal dan zou je een deel van de speaker (de tweeter??) aan kunnen sturen met het signaal wat normaliter naar de center speaker gaat (in het geval natuurlijk als je geen aparte center speaker aansluit).

Iemand ervaring mee?

O ja, misschien handig om te vermelden maar de front speakers zullen direct naast het TV meubel staan.

front - 1,60 m - front
00 --------- tvmeubel---------- 00

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat de 2310 zelfs in duitsland toch 899 gaat kosten tegenover 550 voor de 2309?
Lijkt me toch een aanzienlijk verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 15:15

Neus

www.zenaconsult.com

Hoi! Heb net een Denon 2308 (399 bij de FNAC) gekocht en vroeg mij het volgende af: er is een instelling om je volume te zien op je TV (ik heb een LCD aan de HDMI hangen) maar helaas zie ik alleen het setup menu, geen volume.

Klopt dit ?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:21:
Zou het kunnen dat de 2310 zelfs in duitsland toch 899 gaat kosten tegenover 550 voor de 2309?
Lijkt me toch een aanzienlijk verschil
Ben je nou niet in de war met de 2810?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen dacht het niet
http://www.idealo.de/prei...0020_-avr-2310-denon.html

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Neus schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:24:
Hoi! Heb net een Denon 2308 (399 bij de FNAC) gekocht en vroeg mij het volgende af: er is een instelling om je volume te zien op je TV (ik heb een LCD aan de HDMI hangen) maar helaas zie ik alleen het setup menu, geen volume.

Klopt dit ?
Dat is alleen te zien bij SD-video. Het OSD is gemaakt op lage resolutie en wordt niet getoond tijdens HD-beeld.

Als je de receiver niet kunt zien, kun je nog altijd horen of het hard genoeg staat ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:17:
Dank voor al jullie reacties.

Er zit een aardig verschil in het bass geluid tussen de Q en iQ serie van KEF wat waarschijnlijk wordt verklaard door het fequentiebereik (Q7 = vanaf 35 Hz en iQ7 = vanaf 40 Hz).
Vandaar dat ik neig om geen aparte sub te kopen. Maar komt tijd komt raad dus je weet maar nooit.

Nu lees ik ook dat deze speakers geschikt zijn voor bi-wiring.
Als ik dit goed vertaal dan zou je een deel van de speaker (de tweeter??) aan kunnen sturen met het signaal wat normaliter naar de center speaker gaat (in het geval natuurlijk als je geen aparte center speaker aansluit).

Iemand ervaring mee?
Nee, bi-wiring is wat anders.

Met bi-wiring gebruik je twee sets kabels om één luidspreker aan te sluiten.
Dus bv voor je linker speaker heb je dan twee aders voor laag en twee aders voor hoog
Het idee hiervan is dat laag/midden en hoog elkaar minder beinvloeden.

Maar je kan je afvragen of dat erg veel effect heeft, aangezien de kabels meestal op dezelfde aansluiting achterop de versterker worden aangesloten. (en anders binnen in de versterker meestal rechtstreeks aan elkaar aangesloten zijn)
Ondanks dat veel mensen een verbetering horen, moet je je afvragen of dat niet eerder is omdat je effectief een "dikkere" kabel gebruikt.

Maar twee dunnere kabels kunnen wel praktischer zijn dan 1 dikke, en wellicht goedkoper.

Naast bi-wiring heb je ook bi-amping.
Daarbij gebruik je ook weer aparte kabels voor hoog en laag, maar in plaats van dat ze bij de versterker uiteindelijk weer op dezelfde terminal bij elkaar komen, sluit je ze op aparte versterker units aan.
Ik heb op dit moment bv een 7.1 versterker waarbij je twee amps kunt gebruiken voor bi-amping.
In dat geval fungeert ie dan als een 5.1 versterker waarbij voor de 2 front speaker dan in totaal 4 versterker units gebruikt worden.
Op die manier weet je dan zeker dat bv je lage tonen speakers geen nadelige effecten kunnen hebben op je hoog.

Wat jij voorstelt, namelijk die versterker unit voor de center er voor gebruiken kan niet.
Het center kanaal krijgt immers een heel ander signaal door dan je L en R front speakers.
Je moet het dus echt in je versterker kunnen instellen.
(bovendien heb je dan nog een unit tekort, want die center amp zou je maar voor één van je speakers kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M3rcury schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:39:
[...]
Ben je nou niet in de war met de 2810?
Denon komt niet met een AVR-2810.
Er komt nu een versie tussen de Denon AVR-2809 en de AVR-3808A: de Denon AVR-3310.
Daarna komt meteen de Denon AVR-4310 als ik het goed heb... Dus het is nu AVR-X310.
Wel een mooi model die AVR-3310, maar qua prijs wel erg hoog lijkt me. Als je nagaat dat die AVR-2310 al meer kost dan ik voor mijn Denon AVR-2809 heb betaald :)
FrenzyFreak schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:28:
[...]
Dat is alleen te zien bij SD-video. Het OSD is gemaakt op lage resolutie en wordt niet getoond tijdens HD-beeld.

Als je de receiver niet kunt zien, kun je nog altijd horen of het hard genoeg staat ;) .
En toch mis ik die optie wel van het niet kunnen zien van onder andere het volume op het beeld.
Onkyo heeft die optie wel en het is wel gemakkelijk. Want ik kijk schuin op mijn receiver en zet deze snel te hard/zacht. Moet zeggen dat de afstandsbediening van Denon sowieso erg gevoelig is. Als ik de volumeknop iets te lang indruk dan schiet het volume erg snel omhoog of omlaag.
Als ik van -30.0dB naar -35.0dB wil druk ik dan ook 10x op de volume knop, want als ik de knop in houdt zit ik voor dat ik er erg in heb op de -45.0dB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 12:41
Sinds een paar maanden ben ik een tevreden gebruiker van de 3808A en ben van plan alle features van dit mooie apparaat te gaan benutten
Ik heb nu de twee speakeruitgangen van 7.1 toegekend aan zone 2. Deze zone bevindt zich in mijn keuken waar ik twee Tangent EVO4 speakertjes heb opgehangen.
Ondanks het kleine formaat van deze speakertjes heb ik daar nu een fraai geluid waarvan de bron los gekozen kan worden ten opzichte van zone 1.

In de huiskamer luister ik nog steeds stereo via mijn oude B&W DM630 speakers en ben op zoek naar uitbreiding in de vorm van twee achterspeakers en een mooie, maar compacte middenspeaker.
Heeft iemand suggesties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
hmm, ik heb die speakers nooit gehoord, maar zou B&W in de loop der tijd de klankkleur behouden hebben?
Dan zou je een center van de huidige 600 serie kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De B&W 600 S3 serie zou volgens veel mensen toch net iets anders klinken dan de "nieuwe" 600 S4. Maar de boxen hebben nog steeds de B&W sound van de S3.

[ Voor 22% gewijzigd door Apoca op 19-06-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 12:41
mjtdevries schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:34:
hmm, ik heb die speakers nooit gehoord, maar zou B&W in de loop der tijd de klankkleur behouden hebben?
Dan zou je een center van de huidige 600 serie kunnen proberen?
Die DM630's heb ik in 1991 aangeschaft. Die center van de 600 serie ga ik eens bekijken en beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gezien dat Correct de Denon AVR 1910 aanbied voor 599,00. Ik heb nog niet het idee dat hij op voorraad is maar de prijs staat me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Soo best heavy 599 voor een 1910. Heb 6 nog wat betaald voor mijn 2309 in Duitsland.

Denon is gewoon te duur in Nederland, in vergelijking tot de landen om ons heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apoca schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:41:
Soo best heavy 599 voor een 1910. Heb 6 nog wat betaald voor mijn 2309 in Duitsland.
Vind het best wel meevallen eigenlijk...
Als je kijkt naar de aansluitingen komt de Denon 1910 toch wel overeen met mijn Denon 2809. En daar heb ik €838,- voor betaald een paar maanden geleden...
Plus dat de Denon 1910 dus ook over opties als Dolby Pro Logic IIz beschikt en upscaling van zowel analoge als digitale bronnen. Iets wat alleen vanaf de Denon 3808A was in de "oude" serie. Of in ieder geval zo heb ik de informatie gelezen. Zou dat toch wel een grote vooruitgang vinden als de "budget-modellen" nu ook al digitale bronnen tot 1080p kunnen scalen.

Natuurlijk heeft een Denon 2309 (en hoger) wel meer vermogen en dergelijke dan de Denon 1910, maar qua aansluitingen en opties vind ik die €599,- echt een hele mooie prijs!
Maar qua receiver moet ik toch wel toegeven dat Denon vanaf de Denon AVR-3310 een heel geil beestje heeft neergezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:01
Zit net even de specs van de 1910 door te nemen. Valt me echt een beetje tegen.
Heb nu zelf een 1909, maar zou absoluut niet de 1910 willen.

- Het display is nu nog maar 1 regel i.p.v. een dubbele.
- Aansluiting voor de RF connectie met de RC7000 remote hebben ze weggehaald.

Enige 2 pluspuntjes die ik kan vinden zijn de upcale mogelijkheid en een extra HDMI input. Dat dolby prologic IIz kan je wel buiten wegen laten, want dat ga je toch niet gebruiken. En 5 watt meer vermogen is ook verwaarloosbaar.

Al met al ben ik blij dat ik de 1909 heb en geen 1910. Ik vind het geen significante verbetering.

Tip voor de mensen die misschien uit zijn op een denon reciever 19xx of 23xx, zet ze naast elkaar en kijk wat je zelf belangrijk vindt. De 09 serie moet nu ook wel goedkoper te krijgen zijn als de 10 serie volledig gelanceerd is.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Bart_Denon schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:47:

Enige 2 pluspuntjes die ik kan vinden zijn de upcale mogelijkheid en een extra HDMI input. Dat dolby prologic IIz kan je wel buiten wegen laten, want dat ga je toch niet gebruiken. En 5 watt meer vermogen is ook verwaarloosbaar.

Al met al ben ik blij dat ik de 1909 heb en geen 1910. Ik vind het geen significante verbetering.

Tip voor de mensen die misschien uit zijn op een denon reciever 19xx of 23xx, zet ze naast elkaar en kijk wat je zelf belangrijk vindt. De 09 serie moet nu ook wel goedkoper te krijgen zijn als de 10 serie volledig gelanceerd is.
Dat grote display is echt zalig inderdaad :)

Beetje slecht dat dat ingekort is.. Maargoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart_Denon schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:47:

Lijkt wel of die ene regel van de Denon 1910 meer tekens kan bevatten dan de twee regels die ik hier thuis kwijt kan. Want op sommige afbeeldingen staat "Dolby HD + PLIIzH HDP" en dat krijg ik volgens mij niet op één regel hier...

Overigens ga ik dat upscalen van HDMI nu niet meer zo belangrijk vinden als een aantal jaar geleden. Nu kunnen apparaten met HDMI out negen van de tien keer zelf al 1080p uitsturen of het zelf upscalen. Enige blijft dan wel of de upscaler in bijvoorbeeld een Blu-ray speler net zo goed werkt als die in de nieuwe Denon serie. Sowieso vraag ik me af of die nieuwe ABT video processor beter is dan de Faroudja in de oudere versies.

De Denon 1910 weeg wel 817 gram minder dan de Denon 1910. Niet dat het zo'n heel groot verschil is, maar wel jammer dat net als Onkyo Denon nu ook "acheruit" gaat betreffende gewicht. Bij Onyko werd dit gevolgd door ook mindere kwaliteit. Hopen dat het bij Denon niet zo is. Want anders is die 5 Watt meer ook niet rendabel als daar met belasting in een surround set-up niets van over blijft.

Overigens ben ik nog steeds blij met mijn Denon 2809. Die nieuwe Denon 3310 ziet er wel zeer goed uit, maar die is natuurlijk ook een stukje hoger qua segment en qua prijs.
R-B schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Dat grote display is echt zalig inderdaad :)
Vooral leuk dat de audio-codec blijft staat.
Dus iets van "DTS Surround" in beeld. Vind dat bij de Sony receivers wel leuk dat er dan een blauwe balk gaat branden zodra er een digitale codec wordt afgespeeld, maar er staat dan niet bij welke. Of in ieder geval, die regel wordt vervangen door de ingang...

Dus zoiets krijg je dan:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2325/2216747636_ff0e059e8b.jpg

Alleen jammer dat het nu alleen op de hogere modellen zit. Terwijl het zelfs op mijn oude STR-Da685 zat van een paar honderd gulden... Jammer dat ze bezuinigen op van die leuke eye-catching features.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-06-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:20:
Alleen jammer dat het nu alleen op de hogere modellen zit. Terwijl het zelfs op mijn oude STR-Da685 zat van een paar honderd gulden... Jammer dat ze bezuinigen op van die leuke eye-catching features.
Jammer? Ik vind het juist goed, ik wil genieten van mijn HT zonder dat er een "kijk mij hier eens" LED brand. Daarom dat ik het scherm van mijn receiver ook gedimd heb staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 25-06-2009 19:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Chevy454 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:25:
[...]
Daarom dat ik het scherm van mijn receiver ook gedimd heb staan.
Die dimt vanzelf als je je receiver harder zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chevy454 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:25:
[...]
Jammer? Ik vind het juist goed, ik wil genieten van mijn HT zonder dat er een "kijk mij hier eens" LED brand. Daarom dat ik het scherm van mijn receiver ook gedimd heb staan.
Ach, ik ben een lampjes freak he ;)
Als ik apparatuur aan heb mogen er van mijn part zo veel lampjes branden als maar zijn kan.
Dan merk ik het toch niet. Ik wordt wel gek van al die lampjes als apparaten in stand-by staan.

Nu is dat bij Denon zo erg nog niet aangezien het lampje rond de knop zit en dus de receiver in valt. Dus als je schuin naar de receiver kijkt zie je dat niet. Maar waar ik me wel aan "erger" is dat het gehele scherm/display een soort van aan blijft als "HDMI Control" aan staat (dus de receiver het HDMI signaal door laten sturen terwijl deze op stand-by staat). Snap niet echt waarom dit nodig is aangezien het signaal dus alleen doorgestuurd wordt en verder niets. Scherm blijft ook "branden" als de andere apparatuur niet aan staat overigens...

Wel handig dat je dingen als je DVD speler op je receiver aan kan sluiten qua stroom. Nu gaat mijn DVD-speler ook echt uit als ik mijn Denon uit zet. Ik heb namelijk zo'n DVD speler die alleen maar aan of op stand-by kan...
Brad Pitt schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:29:
[...]
Die dimt vanzelf als je je receiver harder zet ;)
Waar kan je dat instellen?
Ik kan hier alleen uit drie waarden kiezen met betrekking tot het dimmen van het display. Bright, medium, low. Als ik "Pure Direct" instel gaat het display wel helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zit nog te twijfelen tussen een DENON AVR 2309 en een ONKYO 607. ik heb gisteren een onkyo 607 beluisterd i.c.m. Focal SW716W zuilenspeakers. Dit klonk echt wel goed. Maar omdat ik er nog een center speaker (focal chorus 700v) en 2 rears (focal 705V) en een actieve subwoofer (focal sw700v) op aan wil sluiten heb ik er niet zo'n goed gevoel bij dat dit goed gaat komen. De beste man was er van overtuigd dat dit geen probleem moet vormen, maar mijn gevoel zegt toch iets anders.

nu is mijn vraag aan jullie geleerden in deze, wat raden jullie aan: de onkyo 607 of de denon 2309???

Let op: mijn PS3 en DIGITALE HDMI tv kastje en PANASONIC plasma 42" full hd moeten er ook op aan worden gesloten.

alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Haha, en dat vraag je in een Denon topic :P

De Denon 2309 is een andere prijsklasse als de 607. Die kan je beter vergelijken met een Denon 1910 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:10:
Haha, en dat vraag je in een Denon topic :P

De Denon 2309 is een andere prijsklasse als de 607. Die kan je beter vergelijken met een Denon 1910 :).
haha ja inderdaad. ik neem aan dat er hier ook wel mensen zijn die onkyo boven denon verkiezen? maar met jou reactie heb ik nog geen antwoord op mijn vraag ;)

ik weet dat het een andere prijsklasse is, maar past die 2309 of 607 bij de set die ik wil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:15:
[...]
haha ja inderdaad. ik neem aan dat er hier ook wel mensen zijn die onkyo boven denon verkiezen? maar met jou reactie heb ik nog geen antwoord op mijn vraag ;)

ik weet dat het een andere prijsklasse is, maar past die 2309 of 607 bij de set die ik wil??
Zoals gezegd is het een beetje een kromme vergelijking aangezien het om een "oudere" Denon gaat (de xx09-serie terwijl de xx10-serie nu gelanceerd is). En de Onkyo is zoals gezegd wel wat goedkoper te krijgen. Maar betreffende je keuze is het maar net wat je wilt: veel aansluitingen/opties of kwaliteit.

Zoals je ziet heeft die Onkyo veel meer ingangen (HDMI, RCA, etc) dan de Denon. Ook heeft de Onkyo aangezien het de nieuwe versie is ook Dolby Pro Logic IIz (oftewel 9.1 geluid maken vanaf 7.1 en 7.1 vanaf 5.1). De Denon 2310 heeft deze codec ook, maar dan zit je weer in een andere prijsklasse. Maar verschillen houdt je toch omdat je een nieuwe Onkyo x07-serie aan het vergelijken bent met een "oudere" Denon van de xx09-serie.

Kwalitatief genomen zou ik gewoon voor Denon gaan. Onderbouwing is natuurlijk dat ik zelf ook een Denon heb. Maar vooral omdat ik hiervoor een Onkyo had en deze is na een paar dagen al retour gegaan. Ik had een Onkyo 806, maar deze gaf veel problemen. Sowieso blauwe pixels over het beeld met 1080p-materiaal. Maar dat zou nu opgelost moeten zijn met de nieuwe x07-serie.

Wat je wel vanaf de x06-modellen hoort is dat Onkyo zich meer richt op de instapmarkt en dus gooit met eye-catchers als veel vermogen en veel ingangen. Die ingangen is op zich niets mis mee, maar met het vermogen is het gewoon minder gesteld. Er zijn metingen waarbij een Onkyo het opgegeven vermogen van 160 Watt bij lange na niet haalt. Want het opgegeven vermogen was namelijk bij 6 Ohm en niet bij surround gebruikt. Wanneer je wel surround gebruikte en met speakers van 8 Ohm bleef er nog maar 38 Watt over.
Niet dat Denon het wel haalt overigens. Mijn Denon 2809 moet 115 Watt kunnen doen, maar in praktijk ligt dit ergens bij de 95 Watt. Maar dat is altijd nog vele malen beter dan de Onkyo.

Om deze standpunten wat "kracht" bij te zetten moet je deze twee topics een lezen:
[list]• Achteruitgang van kwaliteit receivers
Het Onkyo-topic vanaf deze post dat gaat over het vermogen wat er dus niet is.

Mijn keuze zou is dus wel duidelijk.
Plus dat Denon ook echt geweldig klinkt met Focal speakers naar mijn inziens dan hè.
Ben zelf ook aan het "sparen" voor een leuk 5.1 setje van Focal. Met sowieso de Focal Chorus 716W als fronts en een Rel T-subwoofer (weet nog niet welke, want die T1 is wel bruut)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:08:
[...]

Zoals gezegd is het een beetje een kromme vergelijking aangezien het om een "oudere" Denon gaat (de xx09-serie terwijl de xx10-serie nu gelanceerd is). En de Onkyo is zoals gezegd wel wat goedkoper te krijgen. Maar betreffende je keuze is het maar net wat je wilt: veel aansluitingen/opties of kwaliteit.

Zoals je ziet heeft die Onkyo veel meer ingangen (HDMI, RCA, etc) dan de Denon. Ook heeft de Onkyo aangezien het de nieuwe versie is ook Dolby Pro Logic IIz (oftewel 9.1 geluid maken vanaf 7.1 en 7.1 vanaf 5.1). De Denon 2310 heeft deze codec ook, maar dan zit je weer in een andere prijsklasse. Maar verschillen houdt je toch omdat je een nieuwe Onkyo x07-serie aan het vergelijken bent met een "oudere" Denon van de xx09-serie.

Kwalitatief genomen zou ik gewoon voor Denon gaan. Onderbouwing is natuurlijk dat ik zelf ook een Denon heb. Maar vooral omdat ik hiervoor een Onkyo had en deze is na een paar dagen al retour gegaan. Ik had een Onkyo 806, maar deze gaf veel problemen. Sowieso blauwe pixels over het beeld met 1080p-materiaal. Maar dat zou nu opgelost moeten zijn met de nieuwe x07-serie.

Wat je wel vanaf de x06-modellen hoort is dat Onkyo zich meer richt op de instapmarkt en dus gooit met eye-catchers als veel vermogen en veel ingangen. Die ingangen is op zich niets mis mee, maar met het vermogen is het gewoon minder gesteld. Er zijn metingen waarbij een Onkyo het opgegeven vermogen van 160 Watt bij lange na niet haalt. Want het opgegeven vermogen was namelijk bij 6 Ohm en niet bij surround gebruikt. Wanneer je wel surround gebruikte en met speakers van 8 Ohm bleef er nog maar 38 Watt over.
Niet dat Denon het wel haalt overigens. Mijn Denon 2809 moet 115 Watt kunnen doen, maar in praktijk ligt dit ergens bij de 95 Watt. Maar dat is altijd nog vele malen beter dan de Onkyo.

Om deze standpunten wat "kracht" bij te zetten moet je deze twee topics een lezen:
[list]• Achteruitgang van kwaliteit receivers
Het Onkyo-topic vanaf deze post dat gaat over het vermogen wat er dus niet is.

Mijn keuze zou is dus wel duidelijk.
Plus dat Denon ook echt geweldig klinkt met Focal speakers naar mijn inziens dan hè.
Ben zelf ook aan het "sparen" voor een leuk 5.1 setje van Focal. Met sowieso de Focal Chorus 716W als fronts en een Rel T-subwoofer (weet nog niet welke, want die T1 is wel bruut)...
ja je hebt gelijk over de verouderde 2309. ik had eind van de middag de beste man nog aan de telefoon en deze gaf ook aan dat deze helemaal niet meer leverbaar was. Dus het wordt dan denk ik de 2310 (maar deze is nog wel prijzig hoor!!!).

wat zijn nou eigenlijk de wezenlijke verschillen tussen de 2309 en 2310? vast wat nieuwe snufjes? Maar voor een niet al te grote kenner als mij waarschijnlijk niet zo heel veel? Ik ben alleen bang dat als ik deze haal dat ie misschien de eerste tijd wel last heeft van kinderziektes? of kennen receivers dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 18:48:
[...]
ja je hebt gelijk over de verouderde 2309. ik had eind van de middag de beste man nog aan de telefoon en deze gaf ook aan dat deze helemaal niet meer leverbaar was. Dus het wordt dan denk ik de 2310 (maar deze is nog wel prijzig hoor!!!).

wat zijn nou eigenlijk de wezenlijke verschillen tussen de 2309 en 2310? vast wat nieuwe snufjes? Maar voor een niet al te grote kenner als mij waarschijnlijk niet zo heel veel? Ik ben alleen bang dat als ik deze haal dat ie misschien de eerste tijd wel last heeft van kinderziektes? of kennen receivers dat niet?
Verouderd is een groot woord, want die XX09-modellen komen uit november vorig jaar. Dus die zijn nu net iets meer dan een half jaar oud.

Wat de nieuwe modellen hebben ten opzichte van de xx09 is niet bijster veel.
  • Als eerste Dolby Pro Logic IIz

Dus zoals Dolby Pro Logic II een soort van 5.1 kan maken uit stereo geluid kan IIz uit 5.1 geluid 7.1 creëen en uit 7.1 kan IIz 9.1 geluid maken. Maar dan moet je dus ten minste over een 7.1 set-up bezitten wil je dit gebruiken. En in de laatste mogelijkheid (om 9.1 te maken) moet de disc een 7.1 audio-track bevatten en dat zie je niet veel.
  • De xx10-modellen hebben een ABT video processor

De Denon xx09-modellen gebruiken de Faroudja-chip om analoge bronnen up te scalen tot en met 1080p. Pas vanaf de Denon 3808A kunnen ook digitale ingangen worden upgescaled naar 1080p. Met de nieuwe ABT video processor-chip welke in de nieuwe Denon zit kan alles geupscaled worden. Dus het is niet meer alleen voor de hogere modellen. Vraag is of je dit ook gaat gebruiken. Meeste apparaten met HDMI-out hebben veelal al een uitvoer van 1080p. Of de mogelijkheid om up te scalen, alleen is dan de vraag of de ABT video processor beter is dan de scaler in bijvoorbeeld een Blu-ray speler. Overigens werkt het upscalen van 720p games naar 1080p niet, hierdoor krijg je rare en vervormde graphics.
  • Meer ingangen

Ik ga niet opzoeken welke ingangen er meer zijn en dergelijke. Maar de Denons uit de nieuwe serie hebben sowieso één HDMI ingang meer. De Denon 1909 heeft drie maal HDMI in, de de 1910 heeft er vier. De Denon 2309 heeft er vier, de 2310 heeft er vijf.
Overigens zijn de nieuwe modellen niet alleen maar beter.
  • Slechts één regel display

De Denons uit de xx09-serie hebben twee regels op het display waar tekst op getoond kan worden. Zo staat er op de bovenste regel de bron die wordt weergegeven (DVD, SAT, etc.) en op de tweede regel staat de audio (Dolby Digital, DTS Surround, DTS HD, etc). Het is maar of je daar waarde aan hecht of niet...
  • Gewicht

De nieuwe Denon's zijn ongeveer een kilo lichter dan de oude modellen. Dit is bij receivers veelal geen goed teken omdat er dan bezuinigd kan zijn op dingen als koeling en DAC's. Al is het dus maar iets van een kilo, dus niet iets om wakker van te liggen denk ik.
Overigens zijn de nieuwe modellen echt zeer nieuw, dus heel veel informatie is er nog niet over. Daarom kan bovenstaande informatie niet volledig zijn.

Je zou ook voor de Denon 1910 kunnen gaan.
Qua aanlsluitingen zit je dan gelijk met die van de Denon 2309 dus daar ga je dan niet op achteruit. En qua prijs zal het niet veel schelen. Overigens zijn er nog wel Denon 2309's leverbaar alleen zijn dit vaak buitenlandse modellen. Wat overigens niet erg is, want alles werkt gewoon. Maar vooral de kleur zwart wordt zeldzaam, zilver is nog wel aan te komen.

Receivers hebben zeker wel kinderziektes en bugs.
Zoals gezegd had die Onkyo 806 de ziekte dat 1080p materiaal vanaf de PS3 weergegeven werd met blauwe pixels. De nieuwe versie heeft dit niet meer, maar deze is daardoor wel $50 - $80 duurder geworden (waarom de zwarte maar $50 en de zilveren $80 duurder is moet je me niet vragen). Ook zit er een bug in het Audessy gebeuren van Denon. Deze kan met het instellen de subwoofer met 9.0dB verminderen, maar dit is wel terug te draaien. Maar heel bang zou ik er niet voor zijn...

Overigens nog iets over Denon vs Onkyo: de warmte die de receiver "maakt".
Mijn Denon wordt ongeveer 25 graden als ik deze normaal gebruik. Dat is dus nog geen 6-7 graden boven kamertemperatuur. Mijn Onkyo 806 kon makkelijk de 55-60 graden halen en dan begon ook de 80mm fan in het apparaat te draaien. Nu mag je apparaten nooit echt krap zetten, maar lekker koel blijft de Denon wel. Hier een foto van hoe krap mijn Denon staat (en tot nu toe nooit problemen gehad). Moet je met een Onkyo niet proberen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uHQreUZ0J9zTqb5b0cxW1bel/full.jpg

Overigens gaat het wel veranderen.
De dvd-speler gaat samen met de toekomstige Blu-ray speler bovenop de kast komen te staan. Zodat de plank iets naar beneden kan zodat de PS3 wat lager komt te staan. En aangezien de DVD-speler weg gaat heeft de Denon dan ook wat meer ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 26-06-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:19:
[...]

Verouderd is een groot woord, want die XX09-modellen komen uit november vorig jaar. Dus die zijn nu net iets meer dan een half jaar oud.

Wat de nieuwe modellen hebben ten opzichte van de xx09 is niet bijster veel.
  • Als eerste Dolby Pro Logic IIz

Dus zoals Dolby Pro Logic II een soort van 5.1 kan maken uit stereo geluid kan IIz uit 5.1 geluid 7.1 creëen en uit 7.1 kan IIz 9.1 geluid maken. Maar dan moet je dus ten minste over een 7.1 set-up bezitten wil je dit gebruiken. En in de laatste mogelijkheid (om 9.1 te maken) moet de disc een 7.1 audio-track bevatten en dat zie je niet veel.
  • De xx10-modellen hebben een ABT video processor

De Denon xx09-modellen gebruiken de Faroudja-chip om analoge bronnen up te scalen tot en met 1080p. Pas vanaf de Denon 3808A kunnen ook digitale ingangen worden upgescaled naar 1080p. Met de nieuwe ABT video processor-chip welke in de nieuwe Denon zit kan alles geupscaled worden. Dus het is niet meer alleen voor de hogere modellen. Vraag is of je dit ook gaat gebruiken. Meeste apparaten met HDMI-out hebben veelal al een uitvoer van 1080p. Of de mogelijkheid om up te scalen, alleen is dan de vraag of de ABT video processor beter is dan de scaler in bijvoorbeeld een Blu-ray speler. Overigens werkt het upscalen van 720p games naar 1080p niet, hierdoor krijg je rare en vervormde graphics.
  • Meer ingangen

Ik ga niet opzoeken welke ingangen er meer zijn en dergelijke. Maar de Denons uit de nieuwe serie hebben sowieso één HDMI ingang meer. De Denon 1909 heeft drie maal HDMI in, de de 1910 heeft er vier. De Denon 2309 heeft er vier, de 2310 heeft er vijf.
Overigens zijn de nieuwe modellen niet alleen maar beter.
  • Slechts één regel display

De Denons uit de xx09-serie hebben twee regels op het display waar tekst op getoond kan worden. Zo staat er op de bovenste regel de bron die wordt weergegeven (DVD, SAT, etc.) en op de tweede regel staat de audio (Dolby Digital, DTS Surround, DTS HD, etc). Het is maar of je daar waarde aan hecht of niet...
  • Gewicht

De nieuwe Denon's zijn ongeveer een kilo lichter dan de oude modellen. Dit is bij receivers veelal geen goed teken omdat er dan bezuinigd kan zijn op dingen als koeling en DAC's. Al is het dus maar iets van een kilo, dus niet iets om wakker van te liggen denk ik.
Overigens zijn de nieuwe modellen echt zeer nieuw, dus heel veel informatie is er nog niet over. Daarom kan bovenstaande informatie niet volledig zijn.

Je zou ook voor de Denon 1910 kunnen gaan.
Qua aanlsluitingen zit je dan gelijk met die van de Denon 2309 dus daar ga je dan niet op achteruit. En qua prijs zal het niet veel schelen. Overigens zijn er nog wel Denon 2309's leverbaar alleen zijn dit vaak buitenlandse modellen. Wat overigens niet erg is, want alles werkt gewoon. Maar vooral de kleur zwart wordt zeldzaam, zilver is nog wel aan te komen.

Receivers hebben zeker wel kinderziektes en bugs.
Zoals gezegd had die Onkyo 806 de ziekte dat 1080p materiaal vanaf de PS3 weergegeven werd met blauwe pixels. De nieuwe versie heeft dit niet meer, maar deze is daardoor wel $50 - $80 duurder geworden (waarom de zwarte maar $50 en de zilveren $80 duurder is moet je me niet vragen). Ook zit er een bug in het Audessy gebeuren van Denon. Deze kan met het instellen de subwoofer met 9.0dB verminderen, maar dit is wel terug te draaien. Maar heel bang zou ik er niet voor zijn...

Overigens nog iets over Denon vs Onkyo: de warmte die de receiver "maakt".
Mijn Denon wordt ongeveer 25 graden als ik deze normaal gebruik. Dat is dus nog geen 6-7 graden boven kamertemperatuur. Mijn Onkyo 806 kon makkelijk de 55-60 graden halen en dan begon ook de 80mm fan in het apparaat te draaien. Nu mag je apparaten nooit echt krap zetten, maar lekker koel blijft de Denon wel. Hier een foto van hoe krap mijn Denon staat (en tot nu toe nooit problemen gehad). Moet je met een Onkyo niet proberen:
[afbeelding]

Overigens gaat het wel veranderen.
De dvd-speler gaat samen met de toekomstige Blu-ray speler bovenop de kast komen te staan. Zodat de plank iets naar beneden kan zodat de PS3 wat lager komt te staan. En aangezien de DVD-speler weg gaat heeft de Denon dan ook wat meer ruimte.
kijk aan zulke antwoorden heb ik nog wat aan!! bedankt.

overigens, ik heb zojuist naar de afbeelding van de denon gekeken (zie hieronder) maar wat bedoel je precies met 1 regel display??

Afbeeldingslocatie: http://www.cepro.com/images/slideshow/denon_avr2310_ci.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:33:
[...]
overigens, ik heb zojuist naar de afbeelding van de denon gekeken (zie hieronder) maar wat bedoel je precies met 1 regel display??

[afbeelding]
De Denon 1910 heeft maar één regel voor tekst weer te geven dit ten opzichte van de twee regels van de Denon 1909. De hogere modellen hebben net als de oudere modellen wel twee regels. De foto die jij post is van de Denon 2310 en heeft dus wel twee regels.

De reden dat ik de Denon 1910 noemde was omdat deze qua prijs en specs ongeveer gelijk zit met de Denon 2309 die je eerst zei. De Denon 2310 zit al weer een stukje hoger qua prijs en specificaties... Dus als je voor de Denon 2310 of hoger gaat (of de oude xx09-serie) gaat die display-regel niet op. Maar ik noemde het toch maar even voor de compleetheid aangezien Denon 1909 gebruikers hier het nogal slecht vinden dat de 1910 nog maar één regel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:32
Dat is bij de modellen onder de 2310 zo. De 2310 en hoger hebben kennelijk het dubbelregelige display behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mac1987 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:13:
Dat is bij de modellen onder de 2310 zo. De 2310 en hoger hebben kennelijk het dubbelregelige display behouden.
Dat zeg ik...

Maar hij was eerst aan het kijken naar een 2309, maar toen aan het twijfelen over een nieuwer xx10-model. Ik heb daaraan het 1910 exemplaar gekoppeld aangezien deze qua prijs wat meer in de richting van de Denon 2309 zit. De Denon 2310 gaat meer richting de prijs van de Denon 2809 en dat is toch wel wat meer dan er voor een Denon 1910/2309 wordt gevraagd...

Maar weet het budget dus niet precies, dus het zijn maar aannames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:25:
[...]

Dat zeg ik...

Maar hij was eerst aan het kijken naar een 2309, maar toen aan het twijfelen over een nieuwer xx10-model. Ik heb daaraan het 1910 exemplaar gekoppeld aangezien deze qua prijs wat meer in de richting van de Denon 2309 zit. De Denon 2310 gaat meer richting de prijs van de Denon 2809 en dat is toch wel wat meer dan er voor een Denon 1910/2309 wordt gevraagd...

Maar weet het budget dus niet precies, dus het zijn maar aannames...
nou mijn budget is op z'n nederlands zo goed mogelijk spul voor zo weining mogelijk geld. haha.

het maakt mij niet uit welke receiver het wordt, of de 1910 of de 2310, het enigste wat ik wil ik kwaliteit en ik wil geen receiver die net te weinig geeft voor de speakers.

wat adviseren jullie? de 1910 of de 2310?

Iemand nog alternatieven m.b.t. de subwoofer? Ik vind deze namelijk nogal prijzig, maar hij past natuurlijk wel prima bij de serie Focals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:21:
[...]
nou mijn budget is op z'n nederlands zo goed mogelijk spul voor zo weining mogelijk geld. haha.

het maakt mij niet uit welke receiver het wordt, of de 1910 of de 2310, het enigste wat ik wil ik kwaliteit en ik wil geen receiver die net te weinig geeft voor de speakers.

wat adviseren jullie? de 1910 of de 2310?

Iemand nog alternatieven m.b.t. de subwoofer? Ik vind deze namelijk nogal prijzig, maar hij past natuurlijk wel prima bij de serie Focals!!
Een budget zou toch wel makkelijk zijn...
Want als je niet echt hoge eisen hebt kan je ook de Denon 1709 pakken.
Die kan alles wat zijn grotere broers ook kunnen. Dus audio van HDMI afhalen en HD audio ondersteunen, maar voor een fractie van de prijs. Je mist natuurlijk ook wel wat aansluitingen op die Denon...

Ik zou gewoon voor de Denon 1910 gaan of voor de Denon 2309.
De Denon 2310 is naar mijn mening iets te overpriced naar zijn kunnen en specificaties...
Het is wel de vraag of je nog aan een Denon uit de xx09-serie kan komen want ze worden wel wat zeldzamer natuurlijk. En je moet je dus afvragen of je die dingen als Pro Logic IIz gaat gebruiken en daar geld aan uit wilt geven.

Vermogen moet je je zeker niet op blindstaren.
Die paar Watt die de Denon's onderling verschillen is niet echt zo veel om daardoor je keuze op een hoger type te laten vallen....Dus als jij aan de Denon 1910 genoeg hebt dan zou ik zeker niet voor de Denon 2310 gaan omdat die "wat meer vermogen heeft".

En subwoofer...
Daar kan ik je (nog) niet mee helpen.
Subwoofers testen en luisteren vind ik zelf ook zeer lastig.
Ben zelf aan het kijken naar de REL T3 (of de T1 als die leuk geprijsd is).

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 29-06-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

FeaR1986 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:19:
[...]
Ben je weer aan het kijken voor een REL? Dacht dat je de SVS ook wel zag zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apoca schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:46:
[...]
Ben je weer aan het kijken voor een REL? Dacht dat je de SVS ook wel zag zitten.
Zie ik zeker zitten, maar qua formaat kan ik dat gewoon niet leuk kwijt.
Een beetje opzichtig mag wel, maar die SVS is gewoon te...
Moet wel zeggen dat het "helaas" is, want vond het echt een heel bruut ding.
Die REL subjes zijn gewoon wat compacter en kan ik dus gewoon op de plek zetten van mijn oude sub. Die SVS past daar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:19:
[...]

Een budget zou toch wel makkelijk zijn...
Want als je niet echt hoge eisen hebt kan je ook de Denon 1709 pakken.
Die kan alles wat zijn grotere broers ook kunnen. Dus audio van HDMI afhalen en HD audio ondersteunen, maar voor een fractie van de prijs. Je mist natuurlijk ook wel wat aansluitingen op die Denon...

Ik zou gewoon voor de Denon 1910 gaan of voor de Denon 2309.
De Denon 2310 is naar mijn mening iets te overpriced naar zijn kunnen en specificaties...
Het is wel de vraag of je nog aan een Denon uit de xx09-serie kan komen want ze worden wel wat zeldzamer natuurlijk. En je moet je dus afvragen of je die dingen als Pro Logic IIz gaat gebruiken en daar geld aan uit wilt geven.

Vermogen moet je je zeker niet op blindstaren.
Die paar Watt die de Denon's onderling verschillen is niet echt zo veel om daardoor je keuze op een hoger type te laten vallen....Dus als jij aan de Denon 1910 genoeg hebt dan zou ik zeker niet voor de Denon 2310 gaan omdat die "wat meer vermogen heeft".

En subwoofer...
Daar kan ik je (nog) niet mee helpen.
Subwoofers testen en luisteren vind ik zelf ook zeer lastig.
dus je wil hier mee zeggen dat ik net zo goed 400 euro kan besparen en hiervoor een 1910 kan gaan kopen? deze is dus ook wel geschikt voor de complete set?

en die Pro Logic IIz; wat houd dat eigenlijk in?

de sub van focal is trouwens een 'frontfire'. heeft dit met de positie nog te maken waar ik 'm neer wil gaan zetten? het mooiste is natuurlijk achter naast de bank, maar heeft dit gevolgen voor het geluid? voorzijde kan wel, maar dan heb ik die 'kast' weer in het zicht!!

is het met een 'downfire' dan beter of heeft dit met nog veel meer factoren te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:53
Ik ben ook aan het kijken om een Denon xx09/10 receiver aan te schaffen, ik vroeg me eigenlijk 1 ding af. Is het mogelijk om de achter/surround speakers als front speakers te gebruiken. In mijn huidige opstelling zit mijn bureau (PC) tussen de achter speakers en zou helemaal geweldig zijn als ik mijn toekomstig setup dan ook direct voor de PC kan gebruiken. En niet dus apart via Zone 2 andere speakers hoef aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:52:
[...]
dus je wil hier mee zeggen dat ik net zo goed 400 euro kan besparen en hiervoor een 1910 kan gaan kopen? deze is dus ook wel geschikt voor de complete set?

en die Pro Logic IIz; wat houd dat eigenlijk in?
Ik zou zelf geen €999,- uitgeven voor een Denon 2310 als je ziet wat een Denon 1910 te bieden heeft voor €599,-. Of die extra regel op het display en die extra HDMI ingang moeten jouw wél €400,- waard zijn... En zoals gezegd: voor die paar Watt meer moet je het zeker niet doen...

Maar dat is mijn mening.
Er zijn vast nog wat andere mensen die er ook een visie over hebben...

Dat van die Pro Logic IIz had ik al eens uitgelegd.
De standaard van het hele Pro Logic II is dat je receiver van 2.0 geluid 5.1 kan maken. Dit doet hij door de lage tonen over de subwoofer te sturen. En de tonen van de front wat te "verzachten" en deze naar de rear speakers te sturen.
Pro Logic IIz gaat een stapje verder. Met IIz kan de receiver van een 5.1 codec 7.1 maken. Dit is handig aangezien er maar zeer weinig films zijn die echt een 7.1 codec aan boord hebben. En Pro Logic IIz kan zelfs van 7.1 geluid 9.1 maken. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar alleen nuttig als je minstens een 7.1 set-up hebt.

Dolby zegt er zelf dit over (ingekort):
Een 5.1 opstelling kan dus ook op deze manier een 7.1 opstelling worden en een 7.1 opstelling zelfs een 9.1. Er hoeft geen extra materiaal gecodeerd te zijn om deze surroundinstelling te kunnen gebruiken.

Kadett schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:03:
Ik ben ook aan het kijken om een Denon xx09/10 receiver aan te schaffen, ik vroeg me eigenlijk 1 ding af. Is het mogelijk om de achter/surround speakers als front speakers te gebruiken. In mijn huidige opstelling zit mijn bureau (PC) tussen de achter speakers en zou helemaal geweldig zijn als ik mijn toekomstig setup dan ook direct voor de PC kan gebruiken. En niet dus apart via Zone 2 andere speakers hoef aan te sluiten.
De draden van je rear speakers gewoon in de aansluitingen van de front speakers doen?
Dan komt het geluid uit die speakers...
Alleen als je dan wel goed voor je speakers zit (dus dat front echt front is) dan klopt er natuurlijk helemaal niets meer van het geluid.
Weet niet of er zo een optie is om speakers te wisselen van positie. En anders gewoon banaanpluggen gebruiken, dan is het wisselen van speakers een eitje...

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 29-06-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:53
Natuurlijk is het een optie om een 2de set kabels op Zone 2 aan te sluiten icm banaanpluggen. Dat was ook mijn plan om te testen, maar als er een optie in de Denon zit om dit via een instelling om te gooien is dat wel makkelijk.

Alhoewel nu ik erover na denk is 2 kabels omgooien sneller dan via instellingen alles te wijzigen :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.