Qua die keuze voor KEF ga ik niet op in.
Als jij dat goed geluid vindt zijn wij niet de personen om je daar van af te praten. En zo slecht combineert KEF niet met een Denon receiver, want die combinatie die jij aanhaalt zie je wel vaker. Komt doordat Denon (en Onkyo) een redelijk warm geluid produceren en als je daar dan wat neutrale speakers aan hangt dan vormt het een lekker geluid. Voor de meeste mensen, er zijn ook mensen die van een warm geluid houden en dat dus versterken met B&W speakers.
Andere "neutrale" speakers zijn van Focal, Klipsch, Dali, etc. Al zit je bij Focal en Dali wel in een iets hogere prijsklasse: zo'n €500,- voor een enkele front-speaker.
Als je de Blu-ray speler via HDMI naar de receiver door lust en dan via de receiver naar de tv dan haalt de receiver de audio van het signaal en stuurt alleen de video door naar de tv (en het geluid komt dan dus uit je KEF-jes). Voordeel hiervan is dat HDMI door de hoge bandbreedte codecs als DTS HD en Dolby TrueHD door kan sturen. Als jij je Blu-ray speler alleen met een optische of coaxiale kabel verbindt kan je hooguit DTS en DD krijgen. Dit door de lagere bandbreedte van optische en coaxiaal.
Verder heeft HDMI de optie om automatisch te lip-syncen (is dat een woord?). Dus als er eventuele delay is tussen je geluid en je beeld dan kan HDMI dat automatisch aanpassen. Kan ook handmatig, maar automatisch is natuurlijk altijd wel lekker lam

En die Panasonic spelers (ik neem aan dat je voor een BD60 gaat?) die hebben last van lip-sync. Dus dan is het makkelijk om alles via HDMI aan te sluiten aangezien dan alles gewoon 1:1 loopt qua beeld en geluid.
Een ander "voordeel" van alles naar je receiver linken en dan met één HDMI kabel naar je tv is dat je dus veel minder kabels hebt lopen naar je tv. Maar dat is meer esthetisch...
Het is overigens niet zo dat je receiver altijd aan hoeft te staan om HDMI-signalen door te sturen. Als je de receiver op stand-by zet (verbruik van 30 Watt) dan kan deze HDMI-signalen gewoon doorsturen naar de tv en dan met geluid. Zo ze ik 's nachts mijn Denon niet aan als ik ga gamen. Wel even de goede ingang selecteren van de receiver, receiver op stand-by zetten en dan heb je gewoon beeld en geluid op de tv...
Denon 1909 (of de nieuwe Denon 1910) is een leuke receiver. Heeft alles wat jij nodig gaat hebben: dus dat het audiosignaal uit het HDMI signaal kan worden gehaald. En HD-Audio-codecs. Plus dat Denon gewoon een goed merk is welke de opgegeven specificaties waar kan maken. Wat een Onkyo dus niet lukt (lees verder...).
Die Onkyo heeft geen type-nummer, maar denk dat je in deze prijsklasse naar een 607 aan het kijken bent. Persoonlijk zou ik niet voor Onkyo gaan. Het is al vaker gezegd en ik herhaal het nu weer: Onkyo is de laatste jaren meer en meer gericht om de instapmarkt. Dit zie je aan de vele ingangen en functies van de receiver (meer dan de concurrentie). Maar helaas ook aan wat de receiver kan. Een Onkyo zakt heel erg in qua vermogen bij hogere volumes en surround-setups. Zo kan een Onkyo met opgegeven vermogen van 140 Watt per kanaal nog maar 38 Watt over houden (op 8 Ohm) bij surround. En dat is gewoon zonde.
Hier een quote van R-B uit een ander topic over die vermogens van de receivers:
En over dat THX, dat is leuk als je ook speakers hebt die THX gecertificeerd zijn en bronnen die THX gecodeerd zijn. Anders heb je er niets aan. En ik kan je verzekeren dat een Denon zonder THX beter presteert dan een Onkyo met THX. Als je perse THX wilt kijk dan naar Pioneer receivers...
Met de Harman Kardon heb ik geen ervaring en kan ik je dus niets over vertellen...
Hopelijk is het een beetje duidelijk zo, want ik heb nogal wat kromme en lange zinnen ertussen zitten. Maar echt beter kan ik het niet verwoorden...
[
Voor 16% gewijzigd door
FeaR op 09-06-2009 14:20
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.