Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
|sWORDs| schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:08:
Ik vraag me alleen af waarom je de Tannoy DC4T niet in je lijstje hebt staan, deze zijn tegenwoordig al vanaf 429 te krijgen.
Omdat ik die niet door de verkoper ben geadviseerd/ze hebben dat merk niet bij de Hobo?
Moet zeggen dat ik ze er ook niet echt heel mooi uit vind zien, maar qua klank kan het natuurlijk wel super zijn. En dat laatste komt toch wel op de eerste plaats.

Die Dali Ikon 6 wordt nu wel interessant bij de Correct overigens: €449,- voor een licht eiken exemplaar. Niet zwart wat ik zou willen, maar wel een Ikon 6 voor de prijs van een Lektor. Misschien morgen eens naar de Correct rijden en zien wat ze daar tegenwoordig doen qua klantvriendelijkheid en luisteropties...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na lang wachten eindelijk het bericht gekregen dat binnenkort een huisje krijg, dus yeah... binnenkort aan het inrichten. Natuurlijk moet het geluid ook de nodige aandacht hebben... Aangezien het schilderen en inrichten van een huisje niet echt goedkoop is, moet ik enigzins op mijn budget letten.

Na wat zoeken en passen kwam ik op het volgende uit...
Denon AVR-1509 receiver
2x KEF iQ 50
2x KEF iQ 10
1x KEF center speaker

Die center speaker roept meteen een vraag bij me op... Logischerwijs zou je kiezen voor de iQ60c, maar nu zag ik ergens voor weinig een KEF Q6c center speaker voor weinig. Zou je het verschil in geluid ernstig gaan merken? In je budget in ieder geval!!

Nu kwam ik ook nog de vorige serie speakers van KEF tegen. Stel nu dat ik de Denon AVR-1509 aan zou schaffen met 2x KEF Q7 op front, 2x KEF Q1 als surround en de KEF Q6c als center... Zit ik dan nog steeds met een aardige set?

Uiteraard moet ik het een en ander zowieso nog een keer gaan beluisteren, maar wie weet hebben jullie al wat goede aanknopingspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR1986 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:18:
[...]

Omdat ik die niet door de verkoper ben geadviseerd/ze hebben dat merk niet bij de Hobo?
Moet zeggen dat ik ze er ook niet echt heel mooi uit vind zien, maar qua klank kan het natuurlijk wel super zijn. En dat laatste komt toch wel op de eerste plaats.

Die Dali Ikon 6 wordt nu wel interessant bij de Correct overigens: €449,- voor een licht eiken exemplaar. Niet zwart wat ik zou willen, maar wel een Ikon 6 voor de prijs van een Lektor. Misschien morgen eens naar de Correct rijden en zien wat ze daar tegenwoordig doen qua klantvriendelijkheid en luisteropties...
Ik vind Ikon en Chorus weer niet echt mooi, maar andere typen van die merken dan weer wel. Ach zo blijkt maar weer smaak is heel persoonlijk. Maar ik zou die Tannoy's toch zeker even ergens beluisteren.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:38:
[...]
Ik vind Ikon en Chorus weer niet echt mooi, maar andere typen van die merken dan weer wel. Ach zo blijkt maar weer smaak is heel persoonlijk. Maar ik zou die Tannoy's toch zeker even ergens beluisteren.
Net wat ik zeg:
Ik ging dit keer eigenlijk alleen voor wat informatie.
En ging er zelfs niet van uit dat ik serieus genomen zou worden.
Dat heb ik wel eens vaker meegemaakt namelijk.
Dat was ook de reden dat ik geen eigen cd's mee had genomen aangezien ik niet wist wat te verwachten, maar dat komt over twee weken wel. Want dan is de luisterruimte weer klaar voor gebruik en zit je niet midden in de winkel.

Op één of andere manier ga ik toch naar de Focals neigen denk ik.
Heb ze al lange tijd mooi gevonden en denk dat je dan automatisch het ook mooier vind gaan klinken. Maar ik mezelf tot en met kerst gegeven om iets te vinden. Dus er is tijd zat om te gaan luisteren, vergelijken en dergelijke. Ik ga ook zeker die Tannoy's nog eens beluisteren. Want ik wil het deze keer wel goed doen. Al zou ik bij de Hobo nog wel wat terug krijgen als ik mijn Magnat speakers in lever, maar die bewaar ik wel. Leuk voor een 5.1 set-up op de slaapkamer later ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
silentsnake schreef op maandag 01 juni 2009 @ 09:53:
[...]

Mja dat dacht ik dus ook maar dat doet ie dus niet. Ik doe netjes in IE het IP address invullen en vervolgens blijft ie vragen om een username en password. Ook als ik niks invul dan doet ie het niet, en ik weet ook zeker dat ik daadwerkelijk wel naar de 3808 connect. Hij doet basic authentication waar de sitename "GoAhead" heet. Heb jij dat niet dan?
Dat is vreemd... Ik heb de 3808A met de nieuwste firmware, misschien zit daar het verschil in. Mij is tot nu toe nog niet gevraagd om enige username of password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:02:
Net terug van de Hobo Hifi in Den Bosch.

Maar die KEF Reference was wel de enige KEF die ze hadden staan. Hobo is gestopt met KEF. De reden: je kan KEF ook via de Wehkamp bestellen en de doelgroep/status is dus nu anders... 8)7
Heej toevallig, dat kreeg ik ook al te horen bij hobo den bosch. Ze vertellen daar nogal veel kwatch om je maar extra duur spul aan te praten. Zoals je zelf ook al aangeeft, vooral de kabels van tig euro's per meter vinden ze een minimale behoefte. Blijf vooral bij je eigen mening, en luister naar wat je zelf wil horen.

Ik kwam zelf om te luisteren naar de B&W CM serie, en ze wilden per se dat ik de focal chorus ging beluisteren. Naar mijn idee vangen ze daar gewoon een hele ruime marge op. Ik heb ze beluisterd en ze klonken wel oke. Maar gelukkig zijn ze zo lelijk dat ik er nog niet even over twijfelde.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik heb een Denon 1910 op het oog en ga zaterdag eens bij Hobo Hifi luisteren naar speakers. Hopelijk hebben ze daar wel een 1909 staan. Ik neem aan dat dit qua klank overeen zal komen.
Ik ben van plan een 5.0 set aan te schaffen met 2 zuilen voor, 2 boekenplank speakers achter en een center. Qua fronts zit ik aan B&W 684's of Focal 716V's te denken. Of iets anders in die prijscategorie van Monitor Audio...?
Hebben jullie nog speakers in gedachte die ik bij Hobo zou moeten beluisteren? Ik luister voornamelijk metal en hier en daar wat hiphop en pop. Films en games komen op de tweede plek.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:46:
[...]
Ik kwam zelf om te luisteren naar de B&W CM serie, en ze wilden per se dat ik de focal chorus ging beluisteren. Naar mijn idee vangen ze daar gewoon een hele ruime marge op. Ik heb ze beluisterd en ze klonken wel oke. Maar gelukkig zijn ze zo lelijk dat ik er nog niet even over twijfelde.
Ik had gezegd dat ik naar de Focals neigde, maar mij werd toch verteld dat er ook andere speakers waren. Zelfs toen ik eigenlijk naar de Focal 826V liep werd gewoon eerlijk gezegd dat ik genoeg zou hebben aan de (goedkopere) Chorus 716V of 726V.
Dus al met al vind ik de service best wel goed, alleen dat verhaal van KEF is gewoon jammer. Want er zijn wel meer merken die je goedkoop kan krijgen via bladen of wat dan ook. En als je als Hobo de KEF iQ-7 en hoger neer zet dan zit je volgens mij wel boven het niveau van wat de Wehkamp aan biedt als het om KEF gaat.
JaymzHetfield schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:16:
Hebben jullie nog speakers in gedachte die ik bij Hobo zou moeten beluisteren? Ik luister voornamelijk metal en hier en daar wat hiphop en pop. Films en games komen op de tweede plek.
Dali, Magnat en Elac kunnen dan ook wel.
Magnat is misschien wat te warm in het geheel, maar wel gewoon lekker laag.
Dali en Elac zijn ook goed in het laag en dus wel een optie aangezien jij niet aan een subwoofer zit te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nog even een vraag over Denon:

Mijn Playstation 3 en Xbox 360 zijn via HDMI-in aangesloten en via de HDMI-out speel ik dan alles door naar de tv. Als ik de Denon uit zet (stand-by) dan gaat het signaal toch door de Denon en kan ik gamen over de speakers van mijn tv (ja soms wil ik dat :)).

Maar mijn dvd-speler is aangesloten via de tulp-ingangen van DVD. Als ik mijn Denon op "DVD" zet dan krijg ik gewoon goed beeld (beter dan het laten upscalen door de PS3 of TV zelf). Maar als ik de Denon dan uit zet valt het beeld en geluid weg.

Dus kan je een analoog signaal niet door blijven zenden zoals het met een HDMI-signaal wel kan of heb ik een optie over het hoofd gezien in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
FeaR1986 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:39:
Nog even een vraag over Denon:

Maar mijn dvd-speler is aangesloten via de tulp-ingangen van DVD. Als ik mijn Denon op "DVD" zet dan krijg ik gewoon goed beeld (beter dan het laten upscalen door de PS3 of TV zelf). Maar als ik de Denon dan uit zet valt het beeld en geluid weg.

Dus kan je een analoog signaal niet door blijven zenden zoals het met een HDMI-signaal wel kan of heb ik een optie over het hoofd gezien in het menu?
Nee dit kan niet.

Denk dat het dan tijd wordt voor een DVD speler met HDMI ;)

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bart_Denon schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:14:
[...]
Nee dit kan niet.

Dan meteen een Blu-ray speler met HDMI.
Maar dat is wachten totdat de Pioneer BDP-320 in de winkels ligt.
Want de reviews zijn goed en de prijs is ook niet al te hoog.
Opstarttijd is wel lang van die speler, maar daar leer ik wel mee leven.

En tot die tijd is dvd kijken via de oude JVC ook geen probleem.
Als ik surround wil put ik de audio wel over de coaxiale out in plaats van de analoge uitgangen.

Enige jammere van een Blu-ray speler via HDMI is dat ik wel telkens in het tv-menu de HDMI-ingang op "film" moet zetten en dit niet op "game" kan laten staan zoals dat nu het geval is met de PS3 en XBox. Maar daar is wel mee te leren leven denk ik zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
FeaR1986 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:35:
[...]

Dan meteen een Blu-ray speler met HDMI.
Maar dat is wachten totdat de Pioneer BDP-320 in de winkels ligt.
Want de reviews zijn goed en de prijs is ook niet al te hoog.
Opstarttijd is wel lang van die speler, maar daar leer ik wel mee leven.

Enige jammere van een Blu-ray speler via HDMI is dat ik wel telkens in het tv-menu de HDMI-ingang op "film" moet zetten en dit niet op "game" kan laten staan zoals dat nu het geval is met de PS3 en XBox. Maar daar is wel mee te leren leven denk ik zo :P
Wat is eigenlijk de reden dat je aan het kijken bent voor een Blu-ray speler? Want je hebt een PS3 die probleemloos een Blu-ray kan afspelen toch? Wat is het voordeel van een 'losse' Blu-ray speler t.o.v. een PS3?

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bart_Denon schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:03:
[...]

Wat is eigenlijk de reden dat je aan het kijken bent voor een Blu-ray speler? Want je hebt een PS3 die probleemloos een Blu-ray kan afspelen toch? Wat is het voordeel van een 'losse' Blu-ray speler t.o.v. een PS3?
Dat de blu-ray speler wel het dts-hd lampje laat zien, en de ps3 niet :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Yup, alleen fear geilt zo op die lampjes.. De PS3 is voor veel mensen al een zeer goede blu ray speler, aangezien hij gewoon lekker vlot is.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:14:
[...]
Dat de blu-ray speler wel het dts-hd lampje laat zien, en de ps3 niet :+
FikkieHo schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:18:
Yup, alleen fear geilt zo op die lampjes.
Dudes... beginnen jullie nu ook al :P
Bart_Denon schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:03:
[...]
Om die vraag te beantwoorden:
  • Dat HD-Audio is één kleine reden om een losse Blu-ray speler aan te schaffen inderdaad.
    En niet eens voor dat lampje, maar meer omdat de PS3 alle formaten dus al zelf codeerd en niet gewoon in bitstream naar een receiver kan sturen.
  • Hoofdreden is dat ik een 60GB Playstation 3 heb en deze tijdens het spelen van een Blu-ray lekker 160 Watt uit het stopcontact aan het trekken is. Nu ben ik niet zo'n energieneuker dat alles minder moet gebruiken, maar een losse Blu-ray speler gebruikt maar 40 Watt. En dat verschil vind ik gewoon wel een aanschaf waard.
  • Andere reden is gewoon pure lamheid. Ik heb geen zin om telkens een game uit mijn PS3 te halen als ik een keer een dvd of Blu-ray wil kijken. Dus gewoon de game lekker in de console laten zitten en dan een Blu-ray in de stand alone speler.
  • Ook is mijn PS3 dus een launch-versie en al is deze wel stiller dan mijn XBox 360 Elite (dus met Falcon chip) stiller dan een losse Blu-ray speler wordt het toch niet. Helemaal als je een Pioneer pakt die dikker is dan gemiddeld en dus een grotere fan aan boord heeft. Want denk dat de 40mm fan in een Panasonic Blu-ray speler wel een iets irritantere toon maakt.
  • Ik had naast mijn PS2 ook een DVD-speler staan terwijl de PS2 ook dvd's af kon spelen. Dus waarom zou ik dan geen losse Blu-ray speler naast mijn PS3 kunnen zetten, want dat komt op hetzelfde neer...
En de belangrijkste redenen:
  • Omdat het kan })
  • Waarom niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:36:

Dudes... beginnen jullie nu ook al :P
Ik word nou zo gek van de gezeur van jou over dat lampje, dat ik even wat op de PCH ga zetten met DTS-HD. Eens kijken of dat lampje bij mij ook werkt :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
FeaR1986 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:36:
En de belangrijkste redenen:
  • Omdat het kan })
  • Waarom niet? :+
+1 8)

Leuke aanduidingen op je receiver is sowieso múst have. En het beeld is ietsjes mooier ook. Al "zal" dat wel niet kunnen en is het 100% een placebo. Whatever ;) Wel is de PS3 inderdaad stúkken sneller, klopt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
M3rcury schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:58:
[...]

Ik word nou zo gek van de gezeur van jou over dat lampje, dat ik even wat op de PCH ga zetten met DTS-HD. Eens kijken of dat lampje bij mij ook werkt :+
Gooi de bestandsnaam dan even hier neer, dan kunnen wij er ook van genieten >:) .
Iemand trouwens een idee waarom de PCH geen BR disc via het netwerk kan afspelen (zowel niet als ISO als BR filesystem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bart_Denon schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:14:
[...]

Nee dit kan niet.

Aj, dat is jammer. Dan blijft de digitale tv toch echt rechtstreeks naar de tv lopen, geen zin als ik tv ga kijken om ook de versteker aan te zetten.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:58:
[...]Ik word nou zo gek van de gezeur van jou over dat lampje, dat ik even wat op de PCH ga zetten met DTS-HD. Eens kijken of dat lampje bij mij ook werkt :+
Ik heb een paar keer iets gezegd over dat lampje en jullie zijn nu degene die door gaan, dus wie zeurt er nou B)

Je kan je HD Audio lampje ook op laten lichten door het volgende te doen:
Power OFF > Input mode knop & Speakers knop vasthouden > Power ON > Display flashes :P

En dan heb ik het over dat lampje, ik ken iemand anders die geilt op die iPod-dock om een hele goede reden:
Ik wil zo'n dock omdat er denon op staat :+
Remember? }) :>
Brad Pitt schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:59:
[...]

+1 8)

Leuke aanduidingen op je receiver is sowieso múst have. En het beeld is ietsjes mooier ook. Al "zal" dat wel niet kunnen en is het 100% een placebo. Whatever ;) Wel is de PS3 inderdaad stúkken sneller, klopt.
Zijn nu al genoeg spelers die sneller dan de PS3 zijn met betrekking tot opstarten.
Alleen dan is het het opstarten van de disc waarna je nog een minuut tegen een laadscherm aan zit te kijken. Maar daar kan ik allemaal niet wakker van liggen, heb ik met de PS3 ook en ben het wel gewend.
M3rcury schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:15:
[...]
Aj, dat is jammer. Dan blijft de digitale tv toch echt rechtstreeks naar de tv lopen, geen zin als ik tv ga kijken om ook de versteker aan te zetten.
Toch jammer dat het alleen werkt met HDMI-signalen en niet met analoge.
Wellicht iets te maken dat het doorvoeren van een digitaal signaal makkelijker is dan van een analoog (welke ook nog eens omgezet moet worden indien upscaling aan staat)?

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 05-06-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

[mierenneuk-modus]
Een van de redenen die je noemt om een bluray-speler te pakken is omdat je vindt dat je ps3 teveel stroom trekt (160W voor een filmpje kijken is ook wel erg veel), maar even daarvoor stel je een vraag over HDMI Control voor als de receiver uitstaat.

Volgens de BatPig-FAQ (http://batpigworld.com/fadq.html#section_03, laatste vraag van deze sectie) vreet de receiver in standby constant 30W met HDMI Control aan.

Dan is het volgens mij snel rendabeler om tijdens het film kijken je receiver aan te zetten dan om hem 24/7 (minus gebruik) die 30W te laten verstoken ;)
[/mierenneuk-modus]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Twan V schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:54:
[mierenneuk-modus]
Een van de redenen die je noemt om een bluray-speler te pakken is omdat je vindt dat je ps3 teveel stroom trekt (160W voor een filmpje kijken is ook wel erg veel), maar even daarvoor stel je een vraag over HDMI Control voor als de receiver uitstaat.

Volgens de BatPig-FAQ (http://batpigworld.com/fadq.html#section_03, laatste vraag van deze sectie) vreet de receiver in standby constant 30W met HDMI Control aan.

Dan is het volgens mij snel rendabeler om tijdens het film kijken je receiver aan te zetten dan om hem 24/7 (minus gebruik) die 30W te laten verstoken ;)
[/mierenneuk-modus]
Mijn DVD-speler is gelinkt met mijn Denon.
En als ik geen film kijk, dus mijn receiver gebruik dan staat mijn Denon helemaal uit.
Dus zeg maar dat er geen lichtjes meer branden.
Aangezien ik mijn DVD-speler in de Denon heb zitten (die 230 Volt aansluiting) gaat mijn DVD-speler ook uit. Handig aangezien mijn DVD-speler alleen aan of stand-by kan. Dus door het zo aan te sluiten op de Denon heb ik twee apparaten helemaal uit staan.

Maar dan nog is een Blu-ray speler voordeliger qua stroomverbruik.
De PS3 pakt dus 160 Watt (naar wat je ook doet) en de Denon dan nog eens minstens 30 Watt omdat deze het HDMI signaal door stuurt.
Maar als ik de PS3 vervang voor een speler die maar 40 Watt verbruikt en dan nog steeds de Denon van 30 Watt zit ik toch nog steeds minder dan die 160 Watt van de PS3?

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Edit:
En het gaat me dus niet alleen om het verbruik van de PS3.
Er zijn gewoon een stuk of vier-vijf punten die bij elkaar mij hebben doen overtuigen om een stand-alone Blu-ray speler te kopen. Het is niet dat ik een hekel heb aan mijn PS3. Want als dat het geval was had ik al lang een speler gehad, maar ik wacht geduldig tot er een leuke speler uit komt :)

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 05-06-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik ben er qua receiver uit. Dit zal de Denon 1909 worden. Mede dankzij de reacties en ervaringen hier.
Nu nog kijken of ik naar Duitsland rij of in NL een aanbieding ga zoeken

k heb de versterker gehoord met een aantal verschillende speakers, maar niet met de speakers die ik op het oog heb.

Ik wil graag de Canton CD200 hoogglans witte zuilen aanschaffen. Deze speakers zijn bijna nergens live te beluisteren.

Is er hier iemand die ervaringen heeft met deze speakers, het liefst icm de Denon.
Zal een 5.1 setup worden. Met de center en rears ook van canton hoogglans wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Fear, als je het lampje mist, zoek een post van mij op en je heb je lampje *O* *O*

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Als iemand nog een zwarte 1909 zoekt (waren toch moeilijk verkrijgbaar?) bij BCC in Utrecht (bij de A12) staat er eentje...

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JaymzHetfield schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 09:37:
Als iemand nog een zwarte 1909 zoekt (waren toch moeilijk verkrijgbaar?) bij BCC in Utrecht (bij de A12) staat er eentje...
Zwart is moeilijk verkrijgbaar in het buitenland, dus waar de Denon's veel malen goedkoper zijn.
Als je bereid bent de volle mep er voor te betalen heb je heel veel keuze in de Nederlandse winkels...
Dus de zwarte modellen zijn in Nederland nog niet zo zeldzaam als in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Iemand die KEF HTS3001 speakers aan zijn Denon heeft hangen? Ik ben in de markt voor deze speakers als 3.1 setup, maar twijfel erg of ze wel fatsoenlijk tot hun recht komen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb de KHT 5001 aan een avr-3805 hangen. Samen met een PSW-2500 En dat klonk naar mijn smaak een stuk beter dan de 3001, en de prijs was toen nagenoeg gelijk.

Ben nu aan het sparen voor een setje XQ40 als frontspeakers.

Niet dat ik niet tevreden ben met het geluid op dit moment. 80% van de muziek die ik luister hebben die sattelietjes geen problemen mee.

En ik wilde van de sattelietjes van mijn tv-dressior af. Aangezien de stands voor deze set al dik 300 euro perstuk zijn heb ik besloten een paar mooie vloerstaanders te kopen.

Ik vraag me alleen af of die 3805 die xq40 wel tot zijn recht laat komen?

offtopic:
Ik weet nl niet of ik mijn vriendin O+ het nut van een losse eindversterker kan uitleggen. Wanneer ik net een speakerset heb gekocht. En haar ook al mental voorbereid hebt om mijn 3,5 jaar oude 32" sony bravia te vervangen. >:)

[ Voor 69% gewijzigd door Doppert op 06-06-2009 17:45 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Nou een Kef XQ40 kan zeker met een AVR-3805 worden aangestuurd. Lijkt me niet dat de reciever daar erg veel moeite mee gaat hebben. Maar de specs van de Kef XQ40 laten wel zijn dat een zwaardere reciever zin kan hebben. Maar dat is altijd naar het oor van de luisteraar, lijkt me dat je dat echt moet gaan beluisteren of de speaker veel meer los komt.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Zie dat onze duitse vrienden van Audio-Vision ook erg lekkere prijzen hebben voor speakers naast de Denon AVR recievers. Ik ga daar eens ff wat info opvragen voor een setje Monitor Audio Silver RS. Dit weekend wezen luisteren en dat klonk toch wel erg lekker.. Beter dan dan KEF van een paar postings terug, maar ja is ook weer een heel andere range speaker.

Maar ff back on Denon topic, gebruikt iemand de Denon ASD-11 R met zijn AVR of is de Denon ASD-3 N een betere keuze?

[ Voor 6% gewijzigd door Apoca op 07-06-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Iemand hier enig idee hoe ik mijn Denon DVD 1740 regio vrij kan maken???
Liep afgelopen week dus tegen een dvd aan met regio code 1.

Post de vraag maar hier, aangezien de kans misschien wat groter is dat hier ook Denon dvd-spelers gebruikt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Dit weekend nog eens naar Hobo geweest en ik heb uiteindelijk toch voor Focal gekozen. Ik kwam weer op de B&W 684's en de Focal 716V's uit. Hoewel ik me thuis redelijk had blind gestaard op die B&W's (vind ze er nog steeds beter uit zien), heb ik uiteindelijk toch voor de Focal's gekozen omdat ik ze wat dynamischer vond klinken. Komende week kan ik dus 2 716V's, 2 705V's en een CC 700V in ontvangst nemen.
Nu nog een receiver erbij... ik twijfel nog tussen een Denon 1910 of 2309 uit Duitsland of een 2309 van Hobo...

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

JaymzHetfield schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:38:
Dit weekend nog eens naar Hobo geweest en ik heb uiteindelijk toch voor Focal gekozen. Ik kwam weer op de B&W 684's en de Focal 716V's uit. Hoewel ik me thuis redelijk had blind gestaard op die B&W's (vind ze er nog steeds beter uit zien), heb ik uiteindelijk toch voor de Focal's gekozen omdat ik ze wat dynamischer vond klinken. Komende week kan ik dus 2 716V's, 2 705V's en een CC 700V in ontvangst nemen.
Nu nog een receiver erbij... ik twijfel nog tussen een Denon 1910 of 2309 uit Duitsland of een 2309 van Hobo...
Als je gewoon even met hobo praat over de prijs van die denon's Je hebt er tenslotte nu al een flink bedrag uit gegeven. Zeg je gewoon dat je hem uit d'land veel goedkoper kan halen, en vraag je wat ze je kunnen bieden. Waarschijnlijk kom je er toch wel uit in deze tijd ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leuk, ik zat ook naar deze set te kijken, maar dan wel met een subwoofer. Films/muziek verhouding is toch wel 90/10 denk ik. (Al zou muziek wel de hele tijd op de achtergrond aanstaan).
Eerst klussen en het huis inrichten, over een maandje maar eens serieus gaan luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
M3rcury schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:41:
[...]

Als je gewoon even met hobo praat over de prijs van die denon's Je hebt er tenslotte nu al een flink bedrag uit gegeven. Zeg je gewoon dat je hem uit d'land veel goedkoper kan halen, en vraag je wat ze je kunnen bieden. Waarschijnlijk kom je er toch wel uit in deze tijd ;)
Klopt, heb ik ook al gedaan. Ze zijn me qua prijs aardig tegemoet gekomen, maar kunnen met geen mogelijkheid Duitse prijzen rekenen. Dat zit namelijk ruim onder hun inkoop prijs. Maar zelfs met bijgestelde prijs is het verschil met Duitsland momenteel nog 150 euro. Ik neig er echter wel naar het te doen. Ben immers goed geholpen daar.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Eriksk schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:44:
Leuk, ik zat ook naar deze set te kijken, maar dan wel met een subwoofer. Films/muziek verhouding is toch wel 90/10 denk ik. (Al zou muziek wel de hele tijd op de achtergrond aanstaan).
Eerst klussen en het huis inrichten, over een maandje maar eens serieus gaan luisteren...
Bij mij ligt de verhouding andersom. Meer muziek dan film. Stereo was dan ook het belangrijkste. Het klussen en inrichten heb ik grotendeels gehad... erg herkenbaar dus.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JaymzHetfield schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:38:
Die Focals zijn echt geweldig inderdaad. En vind ze qua klankbeeld een stuk beter bij een Denon passen, helemaal als je veel film kijkt. Zit zelf naar hetzelfde setje te kijken, maar ik neig toch ook wel heel erg naar de W-versie van die 716. Qua kosten zie je dat wel terug, maar qua uiterlijk niet echt dus dat is wel jammer. Dat je niet op het zicht kan pimpen met je W-serie. Maar qua geluid moet het echt vele malen beter zijn... Volgende keer maar weer eens een luistersessie/-middag gaan inplannen :P

Maar feli met die Focals, zal je zeker geen spijt van gaan krijgen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
JaymzHetfield schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:01:
[...]

Klopt, heb ik ook al gedaan. Ze zijn me qua prijs aardig tegemoet gekomen, maar kunnen met geen mogelijkheid Duitse prijzen rekenen. Dat zit namelijk ruim onder hun inkoop prijs. Maar zelfs met bijgestelde prijs is het verschil met Duitsland momenteel nog 150 euro. Ik neig er echter wel naar het te doen. Ben immers goed geholpen daar.
als jij goede service en garantie ervoor terug krijgt, dan is het de euro's meestal wel waard. Vergelijk maar met de mensen die hem via de UK hebben ingekocht. Als er iets mis is, dan mogen zij hem leuk terugsturen of terugbrengen :D. Terwijl jij gewoon je hobo winkeltje in kan lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

FikkieHo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:11:
[...]

als jij goede service en garantie ervoor terug krijgt, dan is het de euro's meestal wel waard. Vergelijk maar met de mensen die hem via de UK hebben ingekocht. Als er iets mis is, dan mogen zij hem leuk terugsturen of terugbrengen :D. Terwijl jij gewoon je hobo winkeltje in kan lopen :)
Is voor mij een half uurtje rijden met de auto naar duitsland, dus das het probleem niet. En ik heb ook al eens iets gekocht waar voor iedereen de rode loper uit ging, maar als je problemen had leek het wel een fort waar je niet in kwam. Maar ik snap je punt wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
FeaR1986 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:09:
[...]

Die Focals zijn echt geweldig inderdaad. En vind ze qua klankbeeld een stuk beter bij een Denon passen, helemaal als je veel film kijkt. Zit zelf naar hetzelfde setje te kijken, maar ik neig toch ook wel heel erg naar de W-versie van die 716. Qua kosten zie je dat wel terug, maar qua uiterlijk niet echt dus dat is wel jammer. Dat je niet op het zicht kan pimpen met je W-serie. Maar qua geluid moet het echt vele malen beter zijn... Volgende keer maar weer eens een luistersessie/-middag gaan inplannen :P

Maar feli met die Focals, zal je zeker geen spijt van gaan krijgen :9~
Bedankt. Zowel de V's als de W's zijn qua looks niet bepaald pats-speakers, als je het mij vraagt. Wat dat betreft mochten die B&W's er zeker zijn. Hopelijk krijg ik vandaag een telefoontje dat ik ze op kan halen!

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
FikkieHo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:11:
[...]

Klopt en daarom ga ik 'm daar dan ook maar even kopen. Naar Duitsland rijden is overigens geen drempel met een lease auto... maar met 150 euro verschil gun ik die gasten van Hobo ook wel wat.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31
Weet iemand al iets meer over de Denon 2310? Ik weet dat het heel erg op de 2309 lijkt, maar de 5 HDMI in vind ik nog wel een goede uitbreiding! En aangezien ik wel aan het orienteren ben op een nieuwe receiver, maar deze niet per se meteen wil aanschaffen (kan nog wel even wachten), ben ik erg benieuwd over wanneer deze uitkomt. (En ja... heb de eerste 4 pagina's met Google resultaten al afgestruind. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JaymzHetfield schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:46:
[...]

Bedankt. Zowel de V's als de W's zijn qua looks niet bepaald pats-speakers, als je het mij vraagt. Wat dat betreft mochten die B&W's er zeker zijn. Hopelijk krijg ik vandaag een telefoontje dat ik ze op kan halen!
Met fronts zijn vind ik Focals juist wel pats speakers, juist doordat ze die puntige stofkappen hebben. Maar zonder fronts is er maar weinig aan. B&W speakers vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, maar dat is meer omdat ik meer van extreem houdt en die B&W zijn net te "soft". Ik ben dan meer van de looks van Klipsch en Dali. B&W heeft van die zacht gele woofers waar Dali gewoon rode heeft en Klipsch glanzende koper-kleurige woofers. Maar het gaat uiteindelijk wel om het klankbeeld natuurlijk.

Ik wacht nog een paar maanden met de aanschaf van de speakers. Want bij Correct zijn nu bijvoorbeeld de Dali Ikon 6-series in de aanbieding. Dus dan heb je de Ikon-serie voor de prijs van de Lektor-serie. Alleen is het bij Correct wel vaak dat het gaat om showmodellen als iets in de aanbieding is daar. Zo was het ook met de Onkyo 706 waar ik op af kwam... Plus dat de speakers alleen in het beuken te krijgen zijn en dat ik toch echt zwart wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:01:
[...]

Met fronts zijn vind ik Focals juist wel pats speakers, juist doordat ze die puntige stofkappen hebben. Maar zonder fronts is er maar weinig aan. B&W speakers vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, maar dat is meer omdat ik meer van extreem houdt en die B&W zijn net te "soft". Ik ben dan meer van de looks van Klipsch en Dali. B&W heeft van die zacht gele woofers waar Dali gewoon rode heeft en Klipsch glanzende koper-kleurige woofers. Maar het gaat uiteindelijk wel om het klankbeeld natuurlijk.

Ik wacht nog een paar maanden met de aanschaf van de speakers. Want bij Correct zijn nu bijvoorbeeld de Dali Ikon 6-series in de aanbieding. Dus dan heb je de Ikon-serie voor de prijs van de Lektor-serie. Alleen is het bij Correct wel vaak dat het gaat om showmodellen als iets in de aanbieding is daar. Zo was het ook met de Onkyo 706 waar ik op af kwam... Plus dat de speakers alleen in het beuken te krijgen zijn en dat ik toch echt zwart wil...
ook een beetje aan je eigen rechten denken dan. Als er niet wordt geadverteerd dat het om een showroom model gaat, adverteren ze dus gewoon een nieuw model. Als jij dat ding per se nieuw voor die aanbiedingsprijs wilt hebben, dan is die winkel gewoon verplicht om jou een nieuw model voor die prijs te leveren. Dit soort showroommodel actie praktijken vallen anders gewoon onder de afdeling oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Soms worden mensen pas laat wakker, ik ben daar een goed bijvoorbeeld van :) . Jarenlang geluisterd naar Home Cinema setjes van een paar honderd euri. De laatste een van Panasonic, leuk geluid maar toch mis je iets. Door een meevaller ben ik nu in staat om eens wat meer uit te gaan geven aan audio en dus de stoute schoenen aangedaan en bij Correct zo'n verkoper, volgens mij, de meeste bizarre en onnozele vragen gesteld. En natuurlijk ruiim de tijd genomen om eens te gaan luisteren.

Tja ik ben wakker nu mag ik zeggen.
De keuze wordt dus om alles apart te kopen zijnde:
Kef iQ 50 front speakers
Kef iQ 60 center speaker
Kef iQ 10 of 20 rear speaker
Waarom Kef omdat dit geluid me echt raakte, mooi zuiver en gewoon lekker.
Als receiver zit ik nog te twijfelen tussen een Denon 1909 en een Harman Kardon AVR 355 of een Onkyo met THX. Qua geluid ontlopen ze elkaar niet zo veel (in hoevere ik dat zelf kan beoordelen). Onkyo met THX nog niet echt geluisterd.

Vraag:
Iemand ervaring met deze opstelling?
en een opmerking mag natuurlijk ook. :X

Regelmatig lees ik dat geluid en beeld via de receiver kan/moet/mag worden doorgegeven. Ik vraag dit omdat er een BR speler naast komt te staan, merk waarschijnlijk een Pana omdat er ook een nieuwe Pana plasma tv komt te hangen. ( ja , ja ik weet al dat het meevallertje een aardige meevaller is :? )

Vraag:
Klopt dit? en waarom dan?
is het rechtstreeks doorgeven van het beeld van de BR naar de tv niet beter en dan het geluid via HDMI of optisch naar de receiver.

Als je wilt/kunt reageren dan graag, alle hulp is welkom in de "echte" wereld van de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Qua die keuze voor KEF ga ik niet op in.
Als jij dat goed geluid vindt zijn wij niet de personen om je daar van af te praten. En zo slecht combineert KEF niet met een Denon receiver, want die combinatie die jij aanhaalt zie je wel vaker. Komt doordat Denon (en Onkyo) een redelijk warm geluid produceren en als je daar dan wat neutrale speakers aan hangt dan vormt het een lekker geluid. Voor de meeste mensen, er zijn ook mensen die van een warm geluid houden en dat dus versterken met B&W speakers.
Andere "neutrale" speakers zijn van Focal, Klipsch, Dali, etc. Al zit je bij Focal en Dali wel in een iets hogere prijsklasse: zo'n €500,- voor een enkele front-speaker.

Als je de Blu-ray speler via HDMI naar de receiver door lust en dan via de receiver naar de tv dan haalt de receiver de audio van het signaal en stuurt alleen de video door naar de tv (en het geluid komt dan dus uit je KEF-jes). Voordeel hiervan is dat HDMI door de hoge bandbreedte codecs als DTS HD en Dolby TrueHD door kan sturen. Als jij je Blu-ray speler alleen met een optische of coaxiale kabel verbindt kan je hooguit DTS en DD krijgen. Dit door de lagere bandbreedte van optische en coaxiaal.

Verder heeft HDMI de optie om automatisch te lip-syncen (is dat een woord?). Dus als er eventuele delay is tussen je geluid en je beeld dan kan HDMI dat automatisch aanpassen. Kan ook handmatig, maar automatisch is natuurlijk altijd wel lekker lam :)
En die Panasonic spelers (ik neem aan dat je voor een BD60 gaat?) die hebben last van lip-sync. Dus dan is het makkelijk om alles via HDMI aan te sluiten aangezien dan alles gewoon 1:1 loopt qua beeld en geluid.

Een ander "voordeel" van alles naar je receiver linken en dan met één HDMI kabel naar je tv is dat je dus veel minder kabels hebt lopen naar je tv. Maar dat is meer esthetisch...

Het is overigens niet zo dat je receiver altijd aan hoeft te staan om HDMI-signalen door te sturen. Als je de receiver op stand-by zet (verbruik van 30 Watt) dan kan deze HDMI-signalen gewoon doorsturen naar de tv en dan met geluid. Zo ze ik 's nachts mijn Denon niet aan als ik ga gamen. Wel even de goede ingang selecteren van de receiver, receiver op stand-by zetten en dan heb je gewoon beeld en geluid op de tv...

Denon 1909 (of de nieuwe Denon 1910) is een leuke receiver. Heeft alles wat jij nodig gaat hebben: dus dat het audiosignaal uit het HDMI signaal kan worden gehaald. En HD-Audio-codecs. Plus dat Denon gewoon een goed merk is welke de opgegeven specificaties waar kan maken. Wat een Onkyo dus niet lukt (lees verder...).

Die Onkyo heeft geen type-nummer, maar denk dat je in deze prijsklasse naar een 607 aan het kijken bent. Persoonlijk zou ik niet voor Onkyo gaan. Het is al vaker gezegd en ik herhaal het nu weer: Onkyo is de laatste jaren meer en meer gericht om de instapmarkt. Dit zie je aan de vele ingangen en functies van de receiver (meer dan de concurrentie). Maar helaas ook aan wat de receiver kan. Een Onkyo zakt heel erg in qua vermogen bij hogere volumes en surround-setups. Zo kan een Onkyo met opgegeven vermogen van 140 Watt per kanaal nog maar 38 Watt over houden (op 8 Ohm) bij surround. En dat is gewoon zonde.

Hier een quote van R-B uit een ander topic over die vermogens van de receivers:
R-B schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:24:
Maar bij de Onkyo zakt het waarschijnlijk iets in..
De onkyo 606 levert deze 2 in 5.1:
Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm 38,0 W
Musikleistung 5-Kanal 8 Ohm 83,0 W

607 zal ongeveer hetzelfde hebben, weet alleen niet wat Sinusleistung is?

De denon 1908 (Eigenlijk de 1909 zonder DTS HD en TRUE DOLBY)

Musikleistung 5-Kanal 8 Ohm 86,0 W
Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm 73,0 W
En over dat THX, dat is leuk als je ook speakers hebt die THX gecertificeerd zijn en bronnen die THX gecodeerd zijn. Anders heb je er niets aan. En ik kan je verzekeren dat een Denon zonder THX beter presteert dan een Onkyo met THX. Als je perse THX wilt kijk dan naar Pioneer receivers...

Met de Harman Kardon heb ik geen ervaring en kan ik je dus niets over vertellen...

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo, want ik heb nogal wat kromme en lange zinnen ertussen zitten. Maar echt beter kan ik het niet verwoorden...

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 09-06-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enkele jaren in het bezit van de Denon AVR-3803. Hoewel inmiddels bij de 3808A aanbeland denk ik dat gezegd mag worden dat de audio kwaliteit van de 3803 en de 3808A nagenoeg gelijk zijn. De 3808A heeft iets meer vermogen gekregen en is voorzien van alle laatste AV technologiën.

Hoewel een fantastische allrouder luister ik toch met name veel muziek en kijk zo nu en dan eens een DVD (film dan wel concert). Dit middels een Denon DVD-2910. De monitor audio RS serie fungeert hierbij als speaker set met als fronts de RS8's.

Omdat ik meer naar muziek luister dan de AV eigenschappen van het apparaat benut vond ik de 3803 hierin toch te kort schieten. Ok, de (pure) direct stand geeft al een veel beter stereo beeld als de daadwerkelijk Stereo stand maar toch vond ik het nog niet je van het.

Op zoek dus naar een goede stereo versterker met als eis dat als ik DVD wil kijken ik geen stekkers hoef te gaan wisselen. De Denon PMA-1500AE bleek het antwoord. De Front speakers worden middels de Pre-out van de 3803 met de 1500AE verbonden waardoor het volume bij DVD kijken middels de 3803 wordt geregeld. Hiervoor dient op de 1500AE enkel het knopje P-Direct te worden ingedrukt. CD, Squeezebox en TV geluid is direct met de 1500AE gekoppeld en bij het luisteren naar deze bronnen staat de 3803 dus uit.

Het verschil bleek enorm. De 1500AE geeft een veel betere kanaalscheiding, plaatsing en diepte. Je hebt werkelijk het idee dat de 3803 eigenlijk helemaal niet zo goed is als gewone stereo versterker. Kortom, voor degene die een beetje audiofiel zijn en hiervoor een AV receiver in denken te gaan zetten, denk 2x na. Het resultaat van een losse stereo versterker is vele malen beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Dat kan best kloppen. Maar ik denk dat de meeste mensen die een receiver kopen, hem eerder gebruiken vanwege de vele aansluitmogelijkheden en de lampjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

FikkieHo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:11:
Dat kan best kloppen. Maar ik denk dat de meeste mensen die een receiver kopen, hem eerder gebruiken vanwege de vele aansluitmogelijkheden en de lampjes :P
Zeg niet dat woord, LAMPJES >:)

@ Mister Pain,

Wat FeaR zegt, klopt.. :) Van die speakerkeuze praten we je echt niet af, als jij dat goed vindt, zeker nemen _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door R-B op 09-06-2009 18:30 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
R-B schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:30:
[...]
@ Mister Pain,

Wat FeaR zegt, klopt.. :) Van die speakerkeuze praten we je echt niet af, als jij dat goed vindt, zeker nemen _/-\o_
Wen er maar aan dat veel van wat ik zeg klopt...
En anders maak ik het wel kloppend als het niet zo is })

Heb net pas de "Pure Direct" functie van mijn Denon ontdekt.
Geeft "ordinaire" mp3-files toch een heel ander leven...

Alleen wel jammer dat mijn front right speaker af en toe kuren heeft.
De eerste minuut van een nummer klinkt dan doffer dan de rest van het nummer.
Net of de speaker nog niet goed ingespeeld is, maar dat is toch niet te hopen na 6 jaar :+

Zou toch wel jammer zijn als die nieuwe speakers er nu eerder moeten komen dan gepland...
Dali / Focal here I come :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:45:
Qua die keuze voor KEF ga ik niet op in.
Kijk dat mag ik wel, respect en daarnaast gewoon goed onderbouwd je mening geven. _/-\o_
Heel duidelijk verhaal en top dat je de moeite neemt om dat "eventjes" op papier te zetten.

Van de Denon kun je me niet meer afpraten want na het lezen van verschillende forums denk ik dat dit momenteel de beste keuze voor mij is. Wat betreft de speakers ga ik toch nog eens luisteren naar de merken die je opnoemt.

Komt er helaas toch nog een vervolgvraag....
Stel dat het geluid van de frontspeakers van het merk Focal mij nog beter gevallen, is het dan verstandig om verschillende merken speakers te hebben dus voor front Focal, center en rear Kef, of euhhhh

Ik weet niet of dit de laatste vraag is maar heb wel het gevoel dat ik nu al met wat meer bagage op het volgende bezoek aan Correct kan vertrouwen.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Normaal gesproken heeft elk merk een eigen sound, en ik heb dan ook nog nooit een set met verschillende merken gehoord wat echt goed elkaar aanvulde. Zelfs binnen een merk als zeg Kef omdat je dat zelf doet aanhalen, kun je niet eens serie's goed met elkaar matchen. Het kan wel hoor, zijn genoeg mensen die het doen maar het klankbeeld zal nooit homogeen zijn.

Maar wie ben ik om te zeggen dat jij op zoek bent naar een homogene sound? Der is maar 1 manier om er achter te komen en dat is luisteren en nog eens luisteren. Het beste is blind luisteren, laat je een setup neerzetten na de prijs wat jij wilt uitgeven, en luister gewoon zonder dat je weet hoe de speaker eruit ziet en welk merk het is. En neem vooral zelf eigen muziek mee, en vraag of ze het niet in de duurste cd-speler willen draaien die ze hebben. De optimale omstandigheden zoals in een goede luisterruimte kun jij thuis nooit matchen, mist je natuurlijk ook voor de high-end gaat en daar alles op wilt afstellen.

Men kan toch ook een Cambridge Audio DacMagic kopen om het stereo signaal een goede duw in de richting te geven, daar hoef je toch niet gelijk een Denon PMA-1500AE voor te gaan halen. Al brengt deze natuurlijk wel weer gelijk meer voordelen met zich mee.

[ Voor 60% gewijzigd door Apoca op 09-06-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:52:
[...]
Kijk dat mag ik wel, respect en daarnaast gewoon goed onderbouwd je mening geven. _/-\o_
Heel duidelijk verhaal en top dat je de moeite neemt om dat "eventjes" op papier te zetten.
:$

En dat "eventjes", tsja... had liever dat ik al die vrije tijd niet had.
Ben namelijk liever aan het werk dan thuis achter mijn pc te zitten :P
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:52:
[...]
Komt er helaas toch nog een vervolgvraag....
Stel dat het geluid van de frontspeakers van het merk Focal mij nog beter gevallen, is het dan verstandig om verschillende merken speakers te hebben dus voor front Focal, center en rear Kef, of euhhhh
Die vraag had ik ook aan de verkoper van de Hobo gesteld.
Want ik zat dus ook te azen op een center speaker van een ander merk dan de frontspeakers die ik op het oog had. Om dan compleet te zijn: ik wilde een Klipsch als center speaker.

Maar de verkoper raadde mij dit af en wel om de volgende reden: een set begint bij twee goede front speakers. Daarbij koop je negen van de tien keer de bijhorende rear-speakers (boekenplank-speakers) en een center. De fabrikanten zijn hier natuurlijk van op de hoogte. En vandaar passen ze de gehele complete 5.0 set op elkaar aan. Dus de hele set is dan qua specificaties (bereik, weerstand, etc.) op elkaar afgestemd. De kans dat je een speaker van een ander merk treft met dezelfde specificaties en die er dus "in valt" is klein...

En natuurlijk het klankbeeld wat niet meer hetzelfde is zoals Apoca ook al zegt.
En zoals hij zegt wordt dat ook weer luisteren. Al is dat wel lastig aangezien je dan een "complete" 5.0 ervaring wilt en zo staan speakers vaak niet opgesteld in winkels.

Dus enige wat je eigenlijk zonder "zorgen" van een ander merk kan nemen is de subwoofer.
Zo is het mij in ieder geval vertelt door de verkoper. En moet zeggen dat ik er wel een kern van waarheid in zie. De verkoper heeft mij in ieder geval zo ver gekregen om naar één merk te kijken voor al mijn speakers voor de 5.0 set-up. Want de subwoofer die ik wil gaan halen wordt wellicht een REL.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 09-06-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een Denon receiver, een oud beestje; een AVR-3802. Gekocht voor een prikkie via marktplaats omdat er geen afstandsbediening meer bij zat.

Ik zelf heb Focal 714V's als fronts en 705V's als rear. De 705's deden eerst in de eetkamer dienst als speaker maar zijn nu dus doorgeschoven naar de surroundset. Voor de eetkamer koop ik waarschijnlijk weer Focal's, die dan weer fijn door mogen spelen op de Marantz PM66KI die er nu staat.

Wat betreft het film en muziek (dvd) geluid, dit verbaasde me echt, stukken beter dan verwacht. Voldoende power, speakers makkelijk onder controle en een goede detaillering/spreiding. Af en toe bij dialogen mis ik de center speaker wel, (de receiver staat nu 4.0 ingesteld) dus er zal waarschijnlijk snel een CC700V bijkomen.

Het stereogeluid van de versterker vind ik echt stukken minder, dus ik heb de 3802 via de pre-outs op mijn Marantz PM17 aangesloten die nu dus de fronts aanstuurt tijdens films, en voor cd's staat alleen de Marantz aan. Kortom: best of both worlds, goed stereo en goed surround geluid.

Ik ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
FeaR1986 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:09:
Die vraag had ik ook aan de verkoper van de Hobo gesteld.
Want ik zat dus ook te azen op een center speaker van een ander merk dan de frontspeakers die ik op het oog had. Om dan compleet te zijn: ik wilde een Klipsch als center speaker.

Maar de verkoper raadde mij dit af en wel om de volgende reden: een set begint bij twee goede front speakers. Daarbij koop je negen van de tien keer de bijhorende rear-speakers (boekenplank-speakers) en een center. De fabrikanten zijn hier natuurlijk van op de hoogte. En vandaar passen ze de gehele complete 5.0 set op elkaar aan. Dus de hele set is dan qua specificaties (bereik, weerstand, etc.) op elkaar afgestemd.
Over de rear-speakers zou ik me totaal geen zorgen maken.
Voor de effecten die over die speakers afgespeeld worden is een identiek klankbeeld niet zo belangrijk.
En qua specificaties wijken de surround speakers ook bij complete sets van 1 merk meestal flink af tov de fronts. (tenzij je 5 identieke speakers gebruikt, maar bij de meeste mensen zijn de fronts veel beter dan de surrounds)

Maar als je een front-center gebruikt dan zou ik die wel afstemmen op de andere frontspeakers.
Die center wordt echt heel erg veel gebruikt en dan valt het al wel snel op als ie afwijkend is.

Je kan evt kijken of je een center uberhaupt nodig vind.
Vooral met de huidige grote schermen valt het wel op als ie een stuk hoger of lager zit dan je fronts.

Helaas is het met betaalbare speakers meestal wel de moeite waard een center te gebruiken.
Met mijn B&W 600 serie vond ik dat in ieder geval wel. Met de 803S die ik nu aan het testen ben mis je een center echter totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik ben op zoek naar een receiver in de mid range klasse, niet te duur dus, het is voor 5.1 setje, het moet hdmi input hebben en alle HD audio kunnen decoden.

Dan kwam ik uit op de denon 1610 en de onkyo sr-507.
Ik kon in het onkyo topic wel wat terugvinden voor die versie, maar daar waren ze er niet allemaal even positief over.

Ik kom echter niet veel tegen over denon 1610? Misschien is dit nog te nieuw product?
Hoe zijn de ervaringen hier mee?
Kan er iemand dit vergelijken met de onkyo sr-507?
Ik hecht vooral veel belang aan kwaliteit en niet aan extra's zoals nog meer inputs, opties en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Belangrijkste voor je klankbeeld is dat inderdaad de fronts en center een matched pair vormen.
Verschil hoor je in 99% van de gevallen dus probeer daar zo min mogelijk van af te wijken.

Het plaatsen van de center is ook vrij belangrijk, zorg dat deze zo veel mogelijk op de zelfde hoogte zit als je fronts.
Alleen op deze manier kan je het meest homogene klankbeeld krijgen.

Qua rears kan je inderdaad wel afwijken, achter kanaal is hoofdzakelijk ter ondersteuning. Hoofdmoot van het geluid komt van de voorzijde. En muziek luister je toch alleen maar in Stereo dus dat maakt helemaal niet uit.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Malignant schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:45:
Belangrijkste voor je klankbeeld is dat inderdaad de fronts en center een matched pair vormen.
Verschil hoor je in 99% van de gevallen dus probeer daar zo min mogelijk van af te wijken.
Vandaar dat de verkoper mij het dan wellicht afraadde.
Ik wilde namelijk een Klipsch center speaker met een ander merk fronts gaan samenvoegen.

Maar qua stylisch-oogpunt ga ik nu toch voor maar één merk voor alle vijf de speakers. En dan de subwoofer wel van een ander merk. Al valt me het bedrag voor een goede subwoofer eigenlijk wel vies tegen. Ik dacht met een honderd of drie wel een leuke subwoofer te hebben. Maar een beetje REL-subwoofer begint pas bij de €599,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Op zich niet zo vreemd als je bedenkt dat het juist de lage tonen moeilijk zijn om betaalbaar en met kwaliteit te produceren. Bovendien moet er dan nog een beetje behoorlijke versterker in. Ook die moet juist veel werk verrichten bij lage tonen.

Het is al weer wat jaartjes geleden dat ik een aantal subwoofers vergeleken heb. Rel Quake, 150 en 200 en een B&W model waarvan ik het type ben vergeten.

Vergeleken bij B&W 602 speakers vond ik toen met name de Quake echt te weinig kwaliteit geven. De 200 was wel een mooie.
De huidige Quake zie ik op kieskeurig voor ruim 400 en de Q200 zit nu op 799,- dus ik ben bepaald niet verbaasd dat jij minimaal naar de 599,- gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Heb het even nagekeken:
Het is de REL T-3 die ik op het oog heb.

Qua prijs/formaat lijkt dit geen goede koop, want die T-3 is echt klein.
Maar er komt een heel bruut en lekker dof geluid uit. Mede door de "actieve driver en 8" passieve radiator" zoals dat zo mooi in het boekje staat :P
Ik ben nogal fan van dat de buren mee mogen genieten als ik weer eens een oorlogsfilm aan het kijken ben. Al moet ik zeggen dat de subwoofers van KEF me qua design wel meer aanspreken (mooi strak, glanzend, zwart en groot). Maar subwoofers vergelijken is helemaal zo lastig, denk dat je die echt op specificatie uit moet zoeken (dat het matched bij je speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:12
Lees hier nogal wat posts over de Klipsch Reference speakers. Ik heb de RF-15 (voorloper RF52/RF62, maar geluid zeer vergelijkbaar) thuis staan met een AVR-1909! Om de set compleet te maken ook RB15 surrounds en RC10 center-speaker. Ik kan in ieder geval vertellen dat deze set geweldig klinkt. Ik heb ze onder andere vergeleken met Kef IQ7, IQ70 en IQ5, en ik vond de Klipsch echt beter klinken. Dat is trouwens ook persoonlijk natuurlijk.

Overigens claimde de verkoper ook dat hij die RF15 heeft gemodificeerd zodat ie beter klinkt, maar of dat nu echt zo is durf ik echt niet te zeggen. Ik weet alleen dat ik ze mooier vond klinken dan de Kef's met een Denon receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Eigenlijk spreekt er maar één persoon over die Klipsch RF52/62 en dat ben ik :+
Maar qua looks en specificaties zien ze er zeker goed uit. Heb alleen helaas nog nooit de kans gehad om te gaan luisteren, want bij de Hobo staan ze nergens in de winkel. Dit omdat ze het merk Klipsch nog niet zo lang voeren was het verhaal... Wel jammer, want ik overwoog deze speakers echt. Nu voor het gemak maar verder aan het kijken bij Focal en Dali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
FeaR1986 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:52:
Heb het even nagekeken:

Qua prijs/formaat lijkt dit geen goede koop, want die T-3 is echt klein.
Maar er komt een heel bruut en lekker dof geluid uit. Mede door de "actieve driver en 8" passieve radiator" zoals dat zo mooi in het boekje staat :P
Ik ben nogal fan van dat de buren mee mogen genieten als ik weer eens een oorlogsfilm aan het kijken ben. Al moet ik zeggen dat de subwoofers van KEF me qua design wel meer aanspreken (mooi strak, glanzend, zwart en groot). Maar subwoofers vergelijken is helemaal zo lastig, denk dat je die echt op specificatie uit moet zoeken (dat het matched bij je speakers).
500 Euro: http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9614&ARTNR=351572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Is de witte... voor de zwarte versie mag je meer euro's neerleggen.
Dus die "meerdere varianten" wat erbij staat geld niet voor de prijs.
En inderdaad: ik wil graag de zwarte versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de Klipsch een tijdje geleden heel even beluisterd, nadat ik ook speakers van Dali (de Concept) en de C serie van KEF gehoord had. De Klipsch leken mij zo 'schel'... Vond ze zeker niet beter dan de anderen.

Ben er inmiddels wel uit dat mijn budget verhoogd gaat worden, dus die serie van Dali en KEF gaat het neit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:12
Eriksk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 07:56:
Ik heb de Klipsch een tijdje geleden heel even beluisterd, nadat ik ook speakers van Dali (de Concept) en de C serie van KEF gehoord had. De Klipsch leken mij zo 'schel'... Vond ze zeker niet beter dan de anderen.
Ja dat hoor ik wel meer van Klipsch. Mij klonken de anderen juist heel "dof" in de oren en Klipsch veel sprankelender. Maar zoals al gezegd is dat natuurlijk persoonlijk. Als je ze ergens ziet staan zijn ze in ieder geval de moeite van het luisteren wel ff waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:16:
[...]

Maar qua stylisch-oogpunt ga ik nu toch voor maar één merk voor alle vijf de speakers. En dan de subwoofer wel van een ander merk. Al valt me het bedrag voor een goede subwoofer eigenlijk wel vies tegen. Ik dacht met een honderd of drie wel een leuke subwoofer te hebben. Maar een beetje REL-subwoofer begint pas bij de €599,-.
Tijdens de eerste luistersessie heb ik verschillende speakers gehoord maar allen zonder subwoofer. Op dat moment constatereerde ik ook dat ik ze niet miste. De bas tonen in de front speakers gaven mij de indruk dat een subwoofer hierin gecompenseerd werd.
Kan natuurlijk wezen omdat ik enkel naar (stereo) muziek hebben zitten luisteren en geen film muziek/geluid waarin een subwoofer echt actief tot zijn recht komt maar toch.
We zullend de set die we gaan aankopen zeer zeker ook gaan gebruiken voor film muziek.
Zeg verhouding: 60 % muziek - 40 % film

Wat betreft het mengen van verschillende merken speakers, dank voor de antwoorden ik zal nu zeker bij één merk blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

FeaR1986 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:45:
...

Andere "neutrale" speakers zijn van Focal, Klipsch, Dali, etc. Al zit je bij Focal en Dali wel in een iets hogere prijsklasse: zo'n €500,- voor een enkele front-speaker.

...
Mag ik daar nog twee merken aan toe voegen?? Als je nog duurder gaat zoeken is het misschien verstandig ook naar Quadral te kijken. Ik vind persoonlijk dat je niet beter kan krijgen. Ze zijn erg prijzig maar dan krijg je ook wat. Mijn ervaring is ook dat in de wat goedkopere prijsklasse de Pioneer luidsprekers zeker ook van goede kwaliteit zijn. Ze zijn iets agressiever dan normaal over het algemeen maar icm Denon heft dat elkaar goed op. Heb hier zelf in het filmkamertje twee Pioneer S-H309V staan icm met een AVR-1604 en dat geeft een (persoonlijk) heel rustig maar duidelijk geluid.

Waar je vooral op moet letten is dat je setup ook op lage volumes goed klinkt (dat bijv. de bass niet wegvalt) dan weet je zeker dat je de juiste combinatie te pakken hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 11-06-2009 09:35 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:21:
[...]
Kan natuurlijk wezen omdat ik enkel naar (stereo) muziek hebben zitten luisteren en geen film muziek/geluid waarin een subwoofer echt actief tot zijn recht komt maar toch.
Het is ook maar net wat je van een subwoofer verwacht.
Wil je alleen dat deze de laagste tonen subtiel weergeeft zodat je een compleet beeld krijgt. Wat bij wat rustigere muziek echt heel prettig is zo'n subtiele bas. Maar ik kan best geloven dat als je van stevige muziek houdt dat je dan juist weer krijgt dat je de bas wilt "voelen" zoals ze dat zo leuk noemen.

Persoonlijk ben ik het met muziek luisteren met je eens. Dan is een leuke zuilspeaker die ook laag weer kan geven meestal voldoende. Of in ieder geval niet de reden om 600 euro neer te leggen voor een subwoofer. Maar bij het kijken van films mis ik de subwoofer dan veel sneller. Puur omdat de grootsheid van een beetje ontploffing niet goed weergegeven kan worden door het laag van een zuilspeaker.

Maar eerst een 5.0 set-up neerzetten, film kijken en dan weet je pas echt of je die subwoofer gaat missen. Al ken ik maar zeer weinig mensen die nog steeds vast houden bij hun 5.0 set-up. Eigenlijk is tot op heden bijna iedereen na een x aantal dagen (gevallen van nog geen week tot enkele maanden) overgegaan op de aanschaf van een subwoofer.
R420R schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:31:
[...]
Mag ik daar nog twee merken aan toe voegen?? Als je nog duurder gaat zoeken is het misschien verstandig ook naar Quadral te kijken. Ik vind persoonlijk dat je niet beter kan krijgen. Ze zijn erg prijzig maar dan krijg je ook wat. Mijn ervaring is ook dat in de wat goedkopere prijsklasse de Pioneer luidsprekers zeker ook van goede kwaliteit zijn.
Aanvullen mag altijd natuurlijk.
Ik noem meestal die merken in één adem op omdat je die veel ziet in combinatie met Denon.
Dat je die Quadrals niet vaak ziet zal inderdaad wel aan de prijs liggen. Maar moet zeggen dat die Platinum Ultra 9 er verdomd goed uit zien.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 11-06-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Maar subwoofers vergelijken is helemaal zo lastig, denk dat je die echt op specificatie uit moet zoeken (dat het matched bij je speakers).
Op welke specificaties zou je dat dan uit willen zoeken zodat het matched?

Enige wat ik me kan bedenken is dat het genoeg laag toevoegt tov je andere speakers.
Maar verder kun je erg weinig uit de specificaties halen volgens mij, en zul je gewoon moeten luisteren.

Waar je bij versterkers en speakers nog wel eens cijfers kan vinden over de vervorming, is dat bij subs i.h.a. afwezig. (hoewel het ook daarmee moeilijk is om iets zinvols uit te concluderen, luisteren blijft toch het credo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik denk dat frequentiebereik het belangrijkste is om naar te kijken bij een sub. Als je luidsprekers hebt die minimaal 40Hz weergeven en een sub die pas onder de 50Hz werkt wordt het krap. Je kan beter iets meer speelruimte hebben en de x-over frequentie van de Denon er precies tussenin zetten. Wat de ideale specs zijn zou ik echter niet weten. Daarvoor heb ik te weinig verstand van subs.
FeaR1986 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:35:
[...]

Aanvullen mag altijd natuurlijk.
Ik noem meestal die merken in één adem op omdat je die veel ziet in combinatie met Denon.
Dat je die Quadrals niet vaak ziet zal inderdaad wel aan de prijs liggen. Maar moet zeggen dat die Platinum Ultra 9 er verdomd goed uit zien.
Als je dat al vindt :P, deze zag ik laatst bij de mediamarkt :D :
Quadral Aurum Montan VII

[ Voor 55% gewijzigd door Blaat op 11-06-2009 10:34 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Volgens mij gaat elke subwoofer die te koop is minimaal tot 120Hz. Dus voor je crossover zou je je nooit zorgen hoeven te maken. (Het LFE kanaal is immers gespecificeerd van 20Hz tot 120Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Op de duitse Denon site is de 4310 inmiddels ook te vinden. Geven aan in juli leverbaar

http://www.denon.de/site/...b=1&action=detail&Pid=412

Om de nederlanse Denon site uiteraard nog niks te vinden :(

EDIT:

Ik had trouwens L&L een mail gestuurd waarom de Denon nog niet op hun site stond en wel op de duitse en engelse site. Kreeg als reply

Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail.

Wij zetten de informatie over de receivers altijd pas op de site als deze leverbaar zijn.
Op de Duitse en Engelse staat dat het model leverbaar wordt in Juli, ook bij ons is de verwachting dat dit model in Juli uitgeleverd kan worden.

Vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

consumenten voorlichter

Telefoon 0345-588082
E-mail: info@lookenlisten.nl
Website: www.lookenlisten.nl

[ Voor 56% gewijzigd door AleSyS op 11-06-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mjtdevries schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:16:
[...]

Op welke specificaties zou je dat dan uit willen zoeken zodat het matched?

Enige wat ik me kan bedenken is dat het genoeg laag toevoegt tov je andere speakers.
Maar verder kun je erg weinig uit de specificaties halen volgens mij, en zul je gewoon moeten luisteren.
Ik bedoelde dat het lastig is om subwoofers te vergelijken qua gehoor. Als ik tien speakers op rij zet haal je per speaker wel de goede en mindere punten naar boven. Maar bij een rij van subwoofers heb ik toch heel wat meer moeite om verschillen te horen en om nu een keuze te maken welke ik zou kiezen...

En dat van die specificaties is inderdaad dat de subwoofer matched met je speakers. Dus niet dat je een subwoofer pakt die pas vanaf 50 Hz instelbaar is. Want dat heb ik nu ook en daar heb je dus echt helemaal niets aan... wel leuk voor het tril-effect, maar niet voor subtiele bas. Gelukkig gaan mijn zuilspeakers dan wel vanaf 20 Hz, dus die maken het gat iets kleiner...
R420R schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:20:
Als je dat al vindt :P, deze zag ik laatst bij de mediamarkt :D :
Quadral Aurum Montan VII
Die kan ik dan weer niet mooi vinden....
En aangezien ze ook bij de MediaMarkt staan maakt het "exclusieve" toch ook wel even een stukje minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Heb het even nagekeken:
Kun je als sub niet gewoon veel beter een SVS PC12-NSD bestellen? Als je ziet wat die sub kan leveren voor dat geld. Je hebt der al 1tje thuis staan voor 769 euro incl verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mkcinternational.com/pc12_nsd_fr_500.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Apoca op 12-06-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:58:
[...]
Kun je als sub niet gewoon veel beter een SVS PC12-NSD bestellen? Als je ziet wat die sub kan leveren voor dat geld. Je hebt der al 1tje thuis staan voor 769 euro incl verzendkosten.

[afbeelding]
Mmm.. is wel weer wat euro's boven het budget.
Qua grootte is het niet echt makkelijk weg uit het zicht te zetten.
325 Watt is natuurlijk wel weer veel te veel.
En 30 kilo voor een subwoofer... what the hell..

Kortom: I Like it :9~

Enige "nadeel" is dat deze sub pas instelbaar is vanaf 40Hz en niet vanaf 20 Hz zoals de REL...
Maar verder is het echt wel een bruut beestje :P

Edit:
Al lijkt op dat plaatje wel te zien dat het vanaf 20Hz toch wel iets aan het gebeuren is...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 12-06-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:03:
[...]
Enige "nadeel" is dat deze sub pas instelbaar is vanaf 40Hz en niet vanaf 20 Hz zoals de REL...
Dat op zich zegt natuurlijk echt helemaal niéts over de kwaliteit en/of het überhaupt kúnnen weergeven van 20Hz op de REL hè... Wellicht gaat die SVS veel dieper maar zijn ze gewoon wat conservatiever met specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Met "instelbaar" vanaf 40Hz bedoel je neem ik aan de crossover frequentie?
Waarom zou 40Hz dan niet voldoende zijn?

Als je speakers nou volledig vlak tot 30Hz lopen dan zou dat inderdaad niet voldoende zijn.
Maar ten eerste vraag ik me dan of je uberhaupt nog behoefte hebt aan een sub...
Ten tweede zijn dergelijke speakers zo duur dat je dan niet meer in deze prijsklasse naar een sub kijkt als toevoeging. Dan zal je waarschijn naar een sub kijken die het driedubbele kost..

Ik ben nu overigens wel benieuwd wat voor zuilen je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
fooraap schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:33:
ik ben op zoek naar een receiver in de mid range klasse, niet te duur dus, het is voor 5.1 setje, het moet hdmi input hebben en alle HD audio kunnen decoden.

Dan kwam ik uit op de denon 1610 en de onkyo sr-507.
Ik kon in het onkyo topic wel wat terugvinden voor die versie, maar daar waren ze er niet allemaal even positief over.

Ik kom echter niet veel tegen over denon 1610? Misschien is dit nog te nieuw product?
Hoe zijn de ervaringen hier mee?
Kan er iemand dit vergelijken met de onkyo sr-507?
Ik hecht vooral veel belang aan kwaliteit en niet aan extra's zoals nog meer inputs, opties en dergelijke.
ik had deze vraag gesteld maar blijkbaar is er over gekeken?

Ik zie trouwens ook nog nergens de denon avr-1610 te koop staan?
Weet iemand waar je deze kan kopen of wanneer deze beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
fooraap schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:17:
[...]

ik had deze vraag gesteld maar blijkbaar is er over gekeken?

Ik zie trouwens ook nog nergens de denon avr-1610 te koop staan?
Weet iemand waar je deze kan kopen of wanneer deze beschikbaar is?
Ik weet zeker dat je vraag wel gelezen is. Misschien had niemand zin/tijd om te antwoorden ;)

De 1610 moet nog uitkomen! Dat is ook de reden dat er maar weinig informatie over te vinden is.
Ik dacht dat er rond juli wel wat meer over bekend zal zijn. Zal dus niet heel lang meer duren.
Kopen kan dus ook nog wel even duren. Houd Engeland en Duitsland in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
De 2309 en Focals zijn inmiddels in huis. Mocht je nog een 2309 zoeken. Bij Hobo zijn ze in de aanbieding voor (ik meen) €769.

Wegens tijdgebrek ben ik helaas nog niet verder gekomen dan een stereo opstelling. Vanmiddag dus weer verder en kabeltjes trekken. Nu vraag ik me alleen af hoe ik het beste mijn surroundspeakers kan plaatsen. Het zijn Focal 705V bookshelves. Bij Hobo werd mij geadviseerd om ze op oorhoogte te plaatsen, gericht op de tv. Op die manier ophangen zou een eitje zijn met de ophang oogjes achterop de speakers.

Wellicht kunnen jullie mij nog van advies voorzien hoe de surrounds te positioneren? Hieronder een plaatje met daarin de speakers zoals ik ze volgens het advies het beste zou kunnen plaatsen. Ik vraag me vooral af hoe hoog ik ze moet hangen en onder welke hoek (zowel horizontaal als verticaal).

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/3648/speakeropstellingd.gif

[ Voor 0% gewijzigd door JaymzHetfield op 12-06-2009 13:54 . Reden: kleiner plaatje ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Hihi, aanbieding :P

Maar goed. Um, die fronts staan wel goed, maar ik heb mijn surrounds idd op luisterhoogte naar het midden van de kamer staan. Dus niet naar voren gericht maar naar het midden. Ik zit namelijk meestal daar. Maar in principe moet gewoon naar de tv richten ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 705's staan op de Focal stands aan weerszijden van de bank (een Klippan), ze komen er net overheen en zijn een beetje naar binnen gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Hoeveel is een beetje? Dure dingen trouwens, die Focal stands....

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaymzHetfield schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:14:
Hoeveel is een beetje? Dure dingen trouwens, die Focal stands....
Denk zo'n 15-25 graden, en duur, vond het op zich wel mee vallen. Het zijn mooie stands, wel een beetje aan de lichte kant maar ze passen prachtig bij de speaker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
JaymzHetfield schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:52:
Bij Hobo werd mij geadviseerd om ze op oorhoogte te plaatsen, gericht op de tv. Op die manier ophangen zou een eitje zijn met de ophang oogjes achterop de speakers.

Wellicht kunnen jullie mij nog van advies voorzien hoe de surrounds te positioneren?
Tja, ik ga gewoon uit van de adviezen van de Dolby zelf. Die moeten toch het beste weten hoe je ze zou moeten opstellen.

En dan kom je voor surrounds dus niet op oorhoogte uit, maar juist wat hoger. Iets van 60cm boven oorhoogte.
En ook zeker niet naar de TV gericht, maar naar de luisteraar. In dit geval dus parallel aan de achterwand.

Dolby heeft helaas de website weer eens veranderd, dus ik kan je zo gauw niet naar de pagina wijzen waar dat op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mjtdevries schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:14:
Met "instelbaar" vanaf 40Hz bedoel je neem ik aan de crossover frequentie?
Waarom zou 40Hz dan niet voldoende zijn?

Als je speakers nou volledig vlak tot 30Hz lopen dan zou dat inderdaad niet voldoende zijn.
Maar ten eerste vraag ik me dan of je uberhaupt nog behoefte hebt aan een sub...
Ten tweede zijn dergelijke speakers zo duur dat je dan niet meer in deze prijsklasse naar een sub kijkt als toevoeging. Dan zal je waarschijn naar een sub kijken die het driedubbele kost..

Ik ben nu overigens wel benieuwd wat voor zuilen je hebt
Mijn huidige Magnat zuilen gaan van 20 tot aan 35.000 Hz.
Alleen geloof ik daar helemaal geen moer van, want ik mis een subwoofer toch echt wel. En qua prijs lagen die Magnat speakers ook niet echt zo dat je er van verwacht dat ze die 20 Hz halen.
Al moet ik wel zeggen dat ik dus wel het type ben dat de subwoofer wil voelen en niet om alleen "subtiel" de allerlaagste tonen weer te geven. Plus dat ik dus mijn huidige set wil gaan vervangen voor dan wel de Focal Chorus 716 V (of W) of de Dali Lektor serie.

Die beide speakers die kandidaat staan voor het vervangen van mijn set zouden overigens wel "passen" bij die SVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
FeaR1986 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:35:
[...]

Wat een dubieuze website heeft Magnat zeg.
Ik ben bang dat die "frequency response" bepaald niet +-3dB is.
Daar zijn de waardes nogal onrealistisch voor. Het zal dan ook wel niet voor niets zijn dat ze niet aangeven plus/min hoeveel dB het is.
Al moet ik wel zeggen dat ik dus wel het type ben dat de subwoofer wil voelen en niet om alleen "subtiel" de allerlaagste tonen weer te geven.
Ik kan niet voor iedereen spreken, maar onder "subtiel" versta ik dat je niet kan horen waar de sub begint en waar de zuil eindigt.
Maar dat betekent niet dat je die subwoofer niet zult voelen, want dat zal je wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Heb speakers (Infinity Kappa 100, ouwe beessies) met een opgave van 30Hz-45kHz bij -2dB. Heel bizarre aanduiding, op zich. Moet zeggen dat ik wéken films heb zitten kijken met de subwoofer in de verkeerde aansluiting ( |:() en dat nooit heb gemerkt. Wat er zonder de sub aan bass-geweld uit kwam was best aanzienlijk. Nu met sub erbij is wel weer heftiger (echt trillende vloer/bank enzo) maar zonder was prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mjtdevries schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:03:
[...]
Wat een dubieuze website heeft Magnat zeg.
Ik ben bang dat die "frequency response" bepaald niet +-3dB is.
Daar zijn de waardes nogal onrealistisch voor. Het zal dan ook wel niet voor niets zijn dat ze niet aangeven plus/min hoeveel dB het is.

[...]

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar onder "subtiel" versta ik dat je niet kan horen waar de sub begint en waar de zuil eindigt.
Maar dat betekent niet dat je die subwoofer niet zult voelen, want dat zal je wel degelijk.
Denk dat mijn speakers ook niet meer op de site van Magnat staan.
Het zijn echt oude beestjes. Maar dit staat er achterop de speaker (de zuil dan wel te verstaan).
3-weg basreflex
140/250 Watt
20 – 35.000 Hz
4 - 8 Ω
91dB

En zonder subwoofer kan ik gewoon goed muziek luisteren. Dan heb ik namelijk gewoon (naar mijn menig) lekker laag geluid en mis ik de subwoofer absoluut niet. Maar ik denk dat de ratio film-muziek hier toch zeker op zo'n 80-20 ligt. En bij films wil ik de bas dus niet alleen voelen, maar de buren mogen ook meegenieten bij wijze van spreke (lang leve een dove buurman :+). Nu zal zeker niet iedereen mijn ideeën voor de bas "voelen" goed vinden. Meeste mensen spreken over bas zoals jij dat doet. Dus dat je "niet kan horen waar de sub begint en waar de zuil eindigt". Maar smaken verschillen nu eenmaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
mjtdevries schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:15:
[...]

Tja, ik ga gewoon uit van de adviezen van de Dolby zelf. Die moeten toch het beste weten hoe je ze zou moeten opstellen.

En dan kom je voor surrounds dus niet op oorhoogte uit, maar juist wat hoger. Iets van 60cm boven oorhoogte.
En ook zeker niet naar de TV gericht, maar naar de luisteraar. In dit geval dus parallel aan de achterwand.

Dolby heeft helaas de website weer eens veranderd, dus ik kan je zo gauw niet naar de pagina wijzen waar dat op staat.
Ik heb die plaatjes ook gezien, maar die adviezen staan haaks (letterlijk) op die van Hobo en wat ik bij anderen gezien heb.... :?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Hoop dat je aan onderstaande iets hebt :)
En het beste is zelfs, dat de gehele opstelling op gelijke hoogte is afgesteld ( dit geldt dan voor de tweeters ).

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/8783/49359896.png

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/8598/11458736.png

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/4506/52753519.png

[ Voor 19% gewijzigd door Apoca op 12-06-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
JaymzHetfield schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:46:
[...]

Ik heb die plaatjes ook gezien, maar die adviezen staan haaks (letterlijk) op die van Hobo en wat ik bij anderen gezien heb.... :?
Ik heb meer vertrouwen in Dolby (en B&W die dezelfde adviezen geeft) dan Hobo. (vooral het huidige Hobo dat voornamelijk op de verkoop van Monster kabels gericht lijkt te zijn. Toevallig is de eigenaar van Hobo ook de importeur van monster in Nederland....)

Eén ding is overduidelijk. HEt is onzinnig die surrounds op de TV te richten. Die moeten uiteraard op de luisteraar gericht worden.

De reden om de tweaters van de surrounds niet op oorhoogte te zetten heeft te maken met het verschil tussen surrounds bedoeld zoals bij Dolby Stereo (prologic) en Dolby digital.

In het oude systeem moest dat surround geluid niet te sterk gericht zijn. Het moest echt om je heen zijn. (regen, wind etc) Dat is ook waar dipool speakers speciaal voor gemaakt zijn.

In DD5.1 werd dan van meer directe effecten gebruik gemaakt waarbij de tweaters wel direct gericht mogen zijn. Desondanks bleef Dolby aanraden de tweaters wat hoger te richten. Over de hoofden van de luisteraars heen.
Wellicht een beetje als compromis.

Maar een andere reden kan zijn dat dit beter werkt als je met meerder mensen op een bank zit.
Als de tweaters op oorhoogte zijn en er zit iemand naast je, dan blokkeert die persoon je "zicht" op de tweater, wat de plaatsing van dat geluid vertroebeld.
Als de tweaters hoger staan heb je daar minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
In de batpig guide staat gewoon dat je naar je plaats moet richten waar je zelf zit, ik zit vrij dicht op mijn tv, dus bij mij richten ze naar het midden van de kamer. Maar het zou net zo goed richting de tv staan. Maar zoals jouw opstelling staat, zou ik dan niet adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik kan de orginele (veel uitgebreidere) informatie over speaker-plaatsting bij Dolby niet meer vinden helaas.

Maar in de handleiding van B&W voor de 800 serie speakers staat wel dezelfde informatie die Dolby destijds op hun site had staan:
http://bwmedia.keycast.co...pdf?dm=633035188322230000
(PDF file)

Voor films raden ze dan 60cm hoger aan.
Als je muziek luistert met maximaal 2 personen op een bank, de tweaters op oorhoogte.
En voor muziek met meer mensen, de tweaters hoger plaatsen. (boven hoofdhoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09
FeaR1986 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:03:
[...]
Mmm.. is wel weer wat euro's boven het budget.
Qua grootte is het niet echt makkelijk weg uit het zicht te zetten.
325 Watt is natuurlijk wel weer veel te veel.
En 30 kilo voor een subwoofer... what the hell..

Kortom: I Like it :9~

Maar verder is het echt wel een bruut beestje :P

Edit:
Al lijkt op dat plaatje wel te zien dat het vanaf 20Hz toch wel iets aan het gebeuren is...
Fear, volgens mij begrijp je het niet goed. De Crossover frequentie (indien maar 1 aanwezig), is de frequentie waarop de subwoofer ophoudt, niet begint. Ofwel de frequentie waarop je speakers geen ondersteuning meer nodig hebben.

Een crossover frequentie van 40Hz betekent dat de subwoofer actief is bij 40Hz en lager. Hoever lager is afhankelijk van de capaciteiten van de sub.
FeaR1986 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:35:
[...]

Alleen geloof ik daar helemaal geen moer van, want ik mis een subwoofer toch echt wel. En qua prijs lagen die Magnat speakers ook niet echt zo dat je er van verwacht dat ze die 20 Hz halen.
Al moet ik wel zeggen dat ik dus wel het type ben dat de subwoofer wil voelen en niet om alleen "subtiel" de allerlaagste tonen weer te geven. Plus dat ik dus mijn huidige set wil gaan vervangen voor dan wel de Focal Chorus 716 V (of W) of de Dali Lektor serie.

Die beide speakers die kandidaat staan voor het vervangen van mijn set zouden overigens wel "passen" bij die SVS.
Inderdaad, zuilen halen bijna nooit de 20Hz ongeacht de nummertjes in de specs. Bij veel goede zuilen is de koek bij 40Hz wel ver op, waarna een subwoofer ondersteuning zou kunnen leveren. Je eigen crossover zal door calibratie van de Denon worden gedetecteerd. Voor calibratie moet de crossover trouwens zo ver mogelijk worden uitgeschakeld voor het beste resultaat.

Bij muziek zal ondersteuning niet nadrukkelijk aanwezig (moeten) zijn, het bereik van zuilen is daarvoor voldoende. Alleen muziek zoals club/dance/techno/e.d. heeft vaak de gewoonte meer baat bij een subwoofer te hebben... om logische redenen. ;)
*Afhankelijk van je speakers kan een subwoofer natuurlijk ook de weergave van een basgitaarsessie enorm verbeteren.*

Bij films heeft de subwoofer zijn eigen geluidskanaal, dat het onderste uit de kan zal halen van je subwoofer (bij de juiste films). Je behoefte voor het "voelen" wordt hierbij echt wel vervuld door zo'n SVS.

Waar moet je dan op letten bij het kopen van een sub?
  • Grootte van je kamer (kleine kamer kan ook met fatsoenlijke compacte sub)
  • Hoge plafonds hebben grotere subs nodig om meer lucht te verplaatsen (oude huizen & schijnt weer in te zijn bij nieuwbouw...?)
  • Hz'en zeggen evenveel als bij zuilen.. vaak wordt gewoon gelogen. De grafiekjes zoals eerder gepost van de SVS zeggen een stuk meer.
  • Gewicht is niet te vergelijken zoals bij een receiver vaak gedaan wordt. Teveel verschil in materiaal van de behuizing, gewicht speaker, versterker. De sub moet wel genoeg wegen om op zijn plaats te blijven staan bij hevig gebruik.
  • Watts moeten in context blijven. Een kleine kubus is niet te vergelijken met een grote cylinder, een 25 cm speaker niet met een 15 cm..
  • Merken kunnen belangrijk zijn. De merken die uitsluitend subwoofers maken, halen vaak betere resultaten. Ze sluiten vervolgens aan bij je set door goede afstelling.
Gewoon gaan luisteren is ook hier de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FrenzyFreak schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:09:
[...]
Fear, volgens mij begrijp je het niet goed. De Crossover frequentie (indien maar 1 aanwezig), is de frequentie waarop de subwoofer ophoudt, niet begint. Ofwel de frequentie waarop je speakers geen ondersteuning meer nodig hebben.

Een crossover frequentie van 40Hz betekent dat de subwoofer actief is bij 40Hz en lager. Hoever lager is afhankelijk van de capaciteiten van de sub.
Laten we het erop houden dat ik het voor 99% wel snap, maar niet altijd even goed mijn gedachten kan verwoorden. Al geef ik wel toe dat ik van subwoofers wel het minste kaas heb gegeten ten opzichte van andere audio-onderdelen.

Maar toch bedankt voor de uitleg :>
Snap niet dat jij dat in twee-drie regels kan waar ik een halve pagina voor nodig heb.
FrenzyFreak schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:09:
[...]
Waar moet je dan op letten bij het kopen van een sub?
  • Grootte van je kamer (kleine kamer kan ook met fatsoenlijke compacte sub)
  • Hoge plafonds hebben grotere subs nodig om meer lucht te verplaatsen (oude huizen & schijnt weer in te zijn bij nieuwbouw...?)
  • Hz'en zeggen evenveel als bij zuilen.. vaak wordt gewoon gelogen. De grafiekjes zoals eerder gepost van de SVS zeggen een stuk meer.
  • Gewicht is niet te vergelijken zoals bij een receiver vaak gedaan wordt. Teveel verschil in materiaal van de behuizing, gewicht speaker, versterker. De sub moet wel genoeg wegen om op zijn plaats te blijven staan bij hevig gebruik.
  • Watts moeten in context blijven. Een kleine kubus is niet te vergelijken met een grote cylinder, een 25 cm speaker niet met een 15 cm..
  • Merken kunnen belangrijk zijn. De merken die uitsluitend subwoofers maken, halen vaak betere resultaten. Ze sluiten vervolgens aan bij je set door goede afstelling.
Gewoon gaan luisteren is ook hier de beste oplossing.
Niet dat het er veel toe doet, maar wellicht even een "leuke" aanvulling.
  • Mijn kamer is om en nabij de 24m² groot en ook gewoon bijna vierkant. Dus geen L-vorm of wat dan ook.
  • Nu is de oppervlakte niet zo heel erg apart, maar de inhoud wel. Mijn kamer begint op een meter of 2.90 hoog. Maar mijn dak loopt semi-rond naar de hoogte en het hoogste punt is iets van 4,10 meter. Dus qua inhoud zit ik wel boven het gemiddelde aangezien ik niet de standaardhoogte heb. En ook nog eens een aparte vorm van ruimte... En inderdaad nieuwbouw :)
  • Gewicht maakt me ook niet heel veel uit, maar mijn oog viel er gewoon op bij de site van die SVS. En 59 pond is gewoon best wel veel voor een sub (naar mijn inziens dan).
  • Merken waar ik naar kijk was dus REL en vanaf nu ook SVS.
Luisteren wil ik best doen, maar bij een subwoofer lijkt me dat toch heel wat anders dan bij speakers. Maar heb het nog nooit gedaan, dus over een paar weken maar eens zien hoe dat te werk gaat.
En zou ik dan muziek mee moeten nemen waar lekker veel bas in zit of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
juist niet toch? Aangezien je de focus teveel op de bass legt? Je kan denk ik beter een film met actie scenes/explosies noemen.. Hoewel sommigen zeggen dat een slechte subwoofer snel "modderig" kan worden bij veel bass gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jpjedi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:33:
[...]

Nah het gaat me meer om het feit dat ik dat systeem blijkbaar niet aangezwengeld krijg. :/

HD lampje zou ook leuk zijn maar die krijg ik bij geen 1 film van mijn netwerk. zijn meest MKV`s, WMVHD`s en BD`s dus ik vermoed dat ik ergens iets falikant fout doe maar kan er niet achter komen. Zit al uur al die menuutjes door te worstelen. Raw audio staat aan op de PCH.
Zo, PCH kan dus gewoon DTS-HD doorgeven. *D
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/6178/imag0075q.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:42:
[...]
Zo, PCH kan dus gewoon DTS-HD doorgeven. *D
[afbeelding]
-46.0dB?
Komt er dan nog wel geluid uit je speakers?

Bij mij begint het pas bij de -35.0dB goed en duidelijk te klinken.
Bij -60.0dB komt er nog wel geluid uit de speakers maar dat is niet echt te horen. :/

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 13-06-2009 22:57 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.