Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 16:49
FeaR1986 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:53:
[...]

Ergens heb ik het idee dat een 19xx-model te zwak is.
Maar dat is meer gebaseerd op het feit dat ik vooral mensen zie die de KEF iQ-50 gebruiken als fronts in combinatie met die receiver. En jij gaat die zuilluidsprekers gewoon "even" als rears gebruiken en dat aanvullen met best wel dikke IQ-90.
Kan natuurlijk ook iets met budget te maken hebben..
Dacht dat Jpjedi een setup had met redelijk dikke KEF-speakers en hij heeft alles aan een Denon 3808A hangen.
Dus dat zal niet gaan. jammer. het hoogste wat ik er met mijn budget mischien nog uit kan nijpen is de DENON AVR-2309CI maar is die 10w extra dan wel 200 euro waard? ik kies voor denon omdat ik de 1909 gehoord heb i.c.m. de kef iq-50 en dit klonk echt prachtig. Tenzei je toevallig een duitse shop vind waar het veel goedkoper is dan zou ik nog naar daar kunnen rijden.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
De Denon 2309 is een prima apparaat. Hier is hij getest (Duitstalig) tegen de ook al genoemde Yamaha 863, de Sony DA2400ES en een Pioneer 1018 en komt als glansrijke winnaar (kippevel geluid ;)) er uit. Ook de gemeten specificaties zijn heel erg netjes (5x 96 Watt aan 8 Ohm is super).

Als je die extra 200 Euro kan missen (is meer een soort investering vind ik...) zou ik hier serieus over nadenken.

Leuk plaatje van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.audio.de/Testbericht/25621744_7957195389.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.audio.de/Testbericht/25621742_6f9618d5f2.jpg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Nock372 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:22:
[...]Dus dat zal niet gaan. jammer. het hoogste wat ik er met mijn budget mischien nog uit kan nijpen is de DENON AVR-2309CI maar is die 10w extra dan wel 200 euro waard? ik kies voor denon omdat ik de 1909 gehoord heb i.c.m. de kef iq-50 en dit klonk echt prachtig. Tenzei je toevallig een duitse shop vind waar het veel goedkoper is dan zou ik nog naar daar kunnen rijden.
Ik denk dat het niet gaat, ik heb nooit gezegd dat ik het zeker weet!
Ik heb twee redenen waarom ik denk dat het niet gaat:

Als eerste hebben veel mensen die Denon 1909 hebben deze in combinatie met de iQ-50. Maar dan wel als front speakers of puur als stereo setup. En jij wilt de iQ-50 gaan gebruiken als rear en de iQ-90 als front, dus dat is dan een veel zwaardere setup dan de meeste Denon 1909 gebruikers hebben met KEF. Dus dat is gebaseerd op wat anderen hebben.

En ten tweede is de Denon qua vermogen gewoon heel erg ondergeschikt aan de KEF's die jij wilt. Dus natuurlijk kan je het aansluiten, maar denk dat je vooral op de KEF iQ-90 vermogen te kort gaat komen. En dat is gewoon zonde als je zulke speakers in je kamer hebt staan...
Let wel dat het opgegeven vermogen dus gaat over een 2.0 set-up.
Ik heb een Denon 2809 en die zou 150 Watt kunnen doen, maar op 5.1 blijft daar nog maar 115 Watt van over. Dus een zwakkere Denon 1909 zou nog verder inkakken bij 5.1 en dat is dus zonde bij die iQ-90's.

De Denon 2309 is dus wel een klasse hoger (zit ook in de 2xxx-serie en niet in de 1xxx en dat scheelt ook altijd wat). Dus ik zou eerder voor een Denon 2309 gaan met wat jij wilt. Maar ik kan niet in je portemonnee kijken en zien hoe veel rek jij hebt in je budget.

Een zilveren Denon uit de xx09-serie is trouwens veelal een stuk goedkoper aangezien de zwarte versies niet veel meer te halen zijn. Dus als je genoegen neemt met een zilveren dan heb je sowieso kans dat de prijs wat lager uit valt.

Edit:
Check even de Duitse Kieskeurig (mits je die nog niet gevonden had):klik.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 23-05-2009 11:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
oke dan zal ik iets langer sparen en de denon avr-3808 halen deze is bij de duitse redcoon maar 1099 euro dit is dan 300 euro meer dan dat ik hier de avr-1909 zou halen ik denk wel dat dit de moeite is. Denken jullie dat deze dan wel zwaar genoeg is voor mijn gewenste speakersetup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denon 3808 gaat dat met gemak trekken.
En dan heb je ook nog eens upscaling van alle ingangen, usb-ingang en netwerkpoort.
Zeer complete receiver voor dat geld.

Is het de Denon AVR-3808 of de AVR-3808A trouwens?
Want €1099,- is geen geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
FeaR1986 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:33:
Denon 3808 gaat dat met gemak trekken.
En dan heb je ook nog eens upscaling van alle ingangen, usb-ingang en netwerkpoort.
Zeer complete receiver voor dat geld.

Is het de Denon AVR-3808 of de AVR-3808A trouwens?
Want €1099,- is geen geld!
De avr-3808 klik
de A versie is 200 euro duurder. ook zie ik hier een upgrade voucher. klik
Is dit iets dat nodig is voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nock372 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:32:
[...]
De avr-3808

Is dit iets dat nodig is voor mij?
Geen flauw idee :)

Maar al met al ben je met die Denon 3808 + voucher nog altijd €101,- goedkoper uit dan meteen de Denon 3808A. Maar aangezien het een voucher is is het dus puur een softwaramatige update en geen hardwarematige.

De verhalen van mensen die de upgrade gekocht hebben zijn allemaal dat het echt de moeite waard is geweest. Maar hoe betrouwbaar is dat? Als jij €99,- voor iets uit geeft dan is het heel "dapper" om te zeggen dat het niets heeft uitgemaakt... Dus volgens mij ga je altijd verschil horen omdat je het ook wilt horen aangezien anders je €99,- weggegooid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Het is niet echt een update voor de kwaliteit maar meer voor de bruikbaarheid. Door dynamic volume kan je 's nacht alles duidelijk horen zonder de buren wakker te maken. HDMI-CEC is handig als je alles via 1 apparaat wil besturen. Heb je deze functies niet nodig dan is de upgrade zonde van het geld, maar heb je hier wel iets aan dan is het een behoorlijke update voor een nog enigzins redelijk bedrag. Het is dus geen vraag van 'hoor ik het' maar meer 'gebruik ik het'.

De update voor de calibratiesoftware (Audyssey Dynamic EQ) zou theoretisch wel voor een kleine kwaliteitsverbetering kunnen zorgen door een hogere precisie bij de inmeting, maar mijns inziens zijn de twee andere updates het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou wachten met die betaalde upgrade. Het gerucht gaat dat er een "B" upgrade in de maak is die ook Dolby ProLogic IIz zal introduceren voor de 3808.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
FeaR1986 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:53:
[...]

Ergens heb ik het idee dat een 19xx-model te zwak is.
Maar dat is meer gebaseerd op het feit dat ik vooral mensen zie die de KEF iQ-50 gebruiken als fronts in combinatie met die receiver. En jij gaat die zuilluidsprekers gewoon "even" als rears gebruiken en dat aanvullen met best wel dikke IQ-90.
Kan natuurlijk ook iets met budget te maken hebben..
Dacht dat Jpjedi een setup had met redelijk dikke KEF-speakers en hij heeft alles aan een Denon 3808A hangen.
yessss Heerlijk setje mensen en ik ontdek elke dag weer settings en opties. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Vanuit Engeland heb ik vorige week me surround speakers binnen gekregen. Kef HTS 3001 SE
Scheelt weer een hoop geld t.o.v. Nederland met de prijzen. Voor € 285,- incl. verzenden vond ik niet duur voor een paar HTS 3001 SE.

Heb ze staan op de bij passende standaards. Kan niet anders zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben! Heb eerst erg lang getwijfeld om te keizen voor boekenplank speakers, maar die kon ik lastig kwijt qua ruimte.

Huidige opzet nu:

AVR 1909
DVD 1740

Front: Kef Q5
Center: Kef Q6c
Surround: Kef HTS 3001 SE
Remote: Denon RC-7000CI + RC-7001RCI

Gister de volledige Audyssey kalibratie doorlopen (6 punten), zeer tevreden met het resultaat. Die kleine kefjes achter maken toch aardig wat geluid voor hun grootte, helemaal in de 5ch stereo mode.
Zeker een aanrader voor men die geen ruimte heeft of geen grote surround speakers wil.
Voorlopig heb ik het nu zoals ik het wil. In de toekomst wil ik graag nog een all-in-one mediaspeler.
Heb de Dune HD center op het oog maar die vind ik nog veeeel te duur.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:44
ari3 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:31:
Ik zou wachten met die betaalde upgrade. Het gerucht gaat dat er een "B" upgrade in de maak is die ook Dolby ProLogic IIz zal introduceren voor de 3808.
De kosten van de "A" voucher zit hem in de nieuwe licenties. De doorontwikkel kosten van de software zitten al in de prijs van de duurdere receivers.

Een "B" voucher zal, indien gratis, alleen gratis zijn voor mensen met de A upgrade. Als de B ook een meerprijs krijgt, zul je deze nog bij de A voucher kunnen optellen. Wegens de licentiekosten zal er geen voordelige aanbieding komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wellicht 100% het verkeerde topic, maar een nieuw topic openen hiervoor is ook zo wat.

Ik ben dus in het bezit van een Denon AVR-2809 Black (zoals deze zo voluit heet).
Nu wil ik echter een Blu-ray speler aan gaan schaffen omdat ik dan de PS3 alleen nog als gameconsole hoef te gebruiken.

Nu staat er bij sommige Blu-ray spelers de Dolby True HD en DTS HD-logo's op de doos/speler zelf. Alleen nu is hier bij mij de verwarring ontstaan. Mijn Denon kan zelf deze HD-formaten coderen en het hoeft dus niet zoals met de PS3 in PCM verzonden te worden.

Nu zegt de één dat als de logo's op de doos van de speler staan dat de speler dan de HD-formaten codeert en naar de receiver stuurt. Als de logo's niet op de doos staan dan stuurt de speler alleen "het pakketje" naar de receiver en die codeert het dan. Dit is hier dus geen probleem, want de Denon kan dat.
Maar anderen zeggen weer dat het andersom is... Dus dat de logo's op de doos moeten staan zodat de codecs zo naar de receiver verzonden worden.

Ik weet het dus niet meer en er zijn op internet ook tegenstrijdige verhalen.
Moet ik nu een speler met of zonder logo's aanschaffen?
Want zonder zijn ze wel goedkoper, maar wil straks niet dat mijn Denon een LPCM-codec binnen krijgt en dat het leuke HD Audio-lampje niet aan gaat.

Edit:
Volgens mij was het zo dat de Blu-ray speler dus de HD-codecs moet kunnen bitstreamen naar de receiver. Wat je dus gebruikt als je receiver deze codecs aan kan. Maar moet er voor bitstream nu dat logo op de doos staan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik heb een redelijk simpele vraag.Welke receiver is het best geschikt: de Denon AVR-1709 of de Onkyo TX-SR507 voor het afspelen van muziek(2.0/2.1) en een beetje film?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Y3LLoW schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 01:13:
Ik heb een redelijk simpele vraag.Welke receiver is het best geschikt: de Denon AVR-1709 of de Onkyo TX-SR507 voor het afspelen van muziek(2.0/2.1) en een beetje film?
Waarom voor een 7.1 receiver gaan als je alleen maar stereo nodig hebt?
Of ben je van plan in de toekomst er een surround set up van te maken, want anders ga je betalen voor dingen die je echt niet gaat gebruiken.

Let wel dat de Denon 1709 geen audio van HDMI af kan halen, maar ook dat is alleen belangrijk als je later gaat voor een surround set up.

Ik zou als je echt tussen die twee moest kiezen gaan voor de Denon.
Maar dat is puur gebaseerd op het feit dat ik erg content ben met mijn eigen Denon. En het feit dat de Onkyo's sinds model x05, niet echt meer je van het zijn. Ze zijn qua aansluitingen echt niet te vergelijken met Denon (een Onkyo heeft nu immers meer ingangen). Maar qua vermogen en het behouden van het vermogen is Denon wel weer beter. Al zal je met een 2.0/2.1 hier minder last van hebben dan als je een 5.1/7.1 set up hebt.

Maar nogmaals:
Voor echt 90% muziek zijn er betere stereo-versterkers op de markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Ik moet zeggen, hijs is erug sexy :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.simracing.nl/uploads/RichardBlokker/DSC_7428_small.jpg

O+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
je maakt fear1986 nog jaloers :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:18:
Dat plaatje had ik al lang gehad middels een DM -O-

Maar hij heeft wel dat blauwe lampje, maar nog niet eens een LCD-tv.
Dus zal straks eens een DM sturen met mijn 42" Full HD met Ambi-light >:)

Maar komende week verder oriënteren op een leuke Blu-ray speler en dan heb ik dat mooie blauwe lampje ook. Weet alleen niet of ik aan een Panasonic BD60 genoeg ga hebben, in theorie wel maar in praktijk vind ik dat ding toch te goedkoop eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
FeaR1986 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Maar nogmaals:
Voor echt 90% muziek zijn er betere stereo-versterkers op de markt :)
Zou je er een paar kunnen noemen? Of in ieder geval sites waar ik ze kan vinden. < 400-500 euro.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Y3LLoW schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:46:
[...]Zou je er een paar kunnen noemen? Of in ieder geval sites waar ik ze kan vinden. < 400-500 euro.
Let wel dat een stereo-receiver echt alleen 2.0 aan kan en met subwoofer dus maximaal 2.1 (versterkte subwoofer uitgang overigens), dus je kan dan niet upgraden naar 5.1 of meer. Maar hoe ga je je apparatuur erop aansluiten? Want meeste stereo-receivers hebben vooral analoge ingangen. Al zullen er ook wel modellen zijn met coax en optisch, al heb je daar dus niet veel aan met een 2.1 set up.

Om dan met dezelfde merken te blijven spelen:
Van Denon heb je de instapper de DRA-500AE en de klasse hoger de DRA-700AE.
Onkyo heeft als instapper de TX-8255 en als opvolger de TX-8555

Maar er zijn meer goede merken zoals Marantz, Yamaha, NAD en Rotel (al is die laatste wellicht wat te hoog qua prijs).

En volgens kieskeurig zijn het er in totaal 35 (inclusief "mindere" merken als Sony):
En wel deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Als analoog aansluiten niet veel uitmaakt tov digitaal aansluiten sluit ik mijn aparatuur analoog aan inderdaad.
En nee ik weet 99% zeker dat ik niet ga upgraden, misschien iets later een subwoofer inderdaad maar ik begin met 2 speakers.
Ik zal eens kijken naar de door jouw genoemde producten. Marantz spreekt mij ook erg aan maar ik weet niet of ik daar met mijn budget(400) goed terecht kan.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien oudere modellen die er uit gaan, denk niet dat het veel uitmaakt tegenwoordig met stereo.

Yamaha RX-797T 2X155W/MULTIROOM/IAB/CD DIRECT 379 euro
Marantz SR-4021S RDS/2X80W/A-B SP 199 euro

Denk dat er genoeg te vinden is voor dat budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Digitaal is beter qua ruis en eventuele storingen.
Maar vooral de hogere data overdrachtsnelheid is de grote plus.
Dus tot en met 5.1 geluid over één kabel kunnen versturen.
Maar met een 2.0 set-up heb je dus weinig tot niets een digitaal aansluiten.
Want met twee tulp-stekkers kom je er ook.

De Marantz SR-5023 ligt in je budget met €349,- bij Correct Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt wat met correct rotterdam :p

Maar ik heb ook even daar gekeken voor de yamaha en Marantz :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

FikkieHo schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:18:
Zeker >:)
FeaR1986 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:33:
[...]

Dat plaatje had ik al lang gehad middels een DM -O-

Maar hij heeft wel dat blauwe lampje, maar nog niet eens een LCD-tv.
Dus zal straks eens een DM sturen met mijn 42" Full HD met Ambi-light >:)
Ho, ik heb nooit gezegd dat ik géén LCD-tv heb, die heb ik wel! :P Neig alleen naar iets groters :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
En wijzig die naam van je input (dat HDP). Standaardnamen gebruiken is zo 200.
Maak er dan nog HDX van als je echt in een lamme bui bent, hoef je maar één letter te veranderen.

Ik ga nu mijn Denon 2809 maar weer eens voorzien van radiozenders.
Hoop alleen dat het wat beter gaat als de vorige keer, want dat was een ramp.
Al hoef ik eigenlijk alleen maar 3FM nu Arrow uit de ether is -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

FeaR1986 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:53:
[...]
En wijzig die naam van je input (dat HDP). Standaardnamen gebruiken is zo 200.
[...]
Jamaar jamaar... "iStar HD Networked Media Tank" past niet... -O-

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Al meer mensen geklikt op dat "Hoe Goed is Denon" banner onderaan de pagina
Dus de link van hetbesteproduct.nl.
Wat een baggersite met even slechte vergelijkingen...

De Denon 2809 komt slecht uit de test.
De reden: geen HDMI uit. Wat een betrouwbare sites weer vooral omdat er dus meerdere reviewsites zijn die aangeven dat er geen HDMI uitgang is.

En ook de afstandsbediening zou niet goed zijn, dus daar kan ik wel inkomen. Maar die geen HDMI uit is me toch wat te ver gegaan... Zelfs kieskeurig.nl is beter!

En pas bij de Denon AVR-4308 wordt DTS HD en Dolby TrueHD als pluspunt gezien. Bij de instapmodellen wordt daar niets over gezegd terwijl het juist dan een pluspunt zou moeten zijn.
Twan V schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:08:
[...]Jamaar jamaar... "iStar HD Networked Media Tank" past niet... -O-
Koop dan een apparaat waarvan de naam wel op het display past.
Dat is altijd het eerste waar ik naar kijk voordat ik iets koop:
"Past de naam op een mooie manier op het display van mijn Denon?" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Twan V schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:08:
[...]
Jamaar jamaar... "iStar HD Networked Media Tank" past niet... -O-
"iStar HD" wel... ;)
FeaR1986 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:41:
Maar moet er voor bitstream nu dat logo op de doos staan of niet?
De logo's hoeven er niet bij te staan om het te bitstreamen, wel bij decodering. Dit was ook zo bij DD & DTS.
Overigens kun je een wel decoderende speler altijd instellen alsnog te bitstreamen ipv decoderen.

De meeste mensen hebben nog geen HD-audio receiver, die mogen wel op de logo's letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ok, ik ga het vanavond proberen

wordt vervolgd :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FrenzyFreak schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:31:
[...]De logo's hoeven er niet bij te staan om het te bitstreamen, wel bij decodering. Dit was ook zo bij DD & DTS.
Overigens kun je een wel decoderende speler altijd instellen alsnog te bitstreamen ipv decoderen.

De meeste mensen hebben nog geen HD-audio receiver, die mogen wel op de logo's letten.
Heerlijk altijd die posts waaruit blijkt dat je van te voren dus gelijk had.

Nu nog te kiezen welke Blu-ray speler het wordt.
Aan de ene kant wil ik de Panasonic BD60 aangezien deze gewoon doet wat hij moet doen.
De meerprijs van de BD80 is vanwege de analoge 7.1 uitgang en daar heb ik dus niets aan met de Denon 2809. Alleen vertelde de "Expert" mij dat ik beter voor een Denon Blu-ray speler kon gaan in verband met het goed aanleveren van de audio- en beeldcodes. Alleen als ik de specificaties van de Panasonic tegen die van de Denon 1800BD leg dan komt de Panasonic er zelfs nog beter uit...

Beetje een vaag gevoel om straks een Blu-ray speler aan te gaan sluiten van nog geen €250,- op een receiver van heel wat meer euro's. Maar toch moet die Panasonic dus genoeg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen maar beter, gezien veel fabrikanten voor de topmodellen juist giga veel euro's vragen, terwijl ze nauwelijks meerwaarde bieden, en helemaal nauwelijks meerwaarde die ook nog daadwerkelijk gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

FeaR1986 -> Kiss my ass:

Afbeeldingslocatie: http://www.simracing.nl/uploads/RichardBlokker/HDAUDIO.jpg

hihi _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door R-B op 27-05-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

:+ Het is toch wel erg gezellig hier in het Denon forum zie ik :+

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Denon gebruikers.. Apart volk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
R-B schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:44:
Denon gebruikers.. Apart volk _/-\o_
Nah, denk eerder dat jij de uitzondering bent.

Maar ik ga nu twijfelen over je geaarheid:
Eerst moet ik je kont kussen en op die foto staat zelfs dat je wilt "fucken"...

Maar ontopic:
Zo even mee met de ouders om een nieuwe waterkoker te kopen.
En dan meteen even langs de Blu-ray spelers om wellicht de Panasonic BD60 mee te nemen.
Kan ik ook genieten van dat mooie lampje :P
Ik kan de BD80 niet eens kwijt kam ik achter, deze heeft pootjes en is wellicht dus te hoog.

Verkoper wilde mij dus een Denon Blu-ray speler aansmeren, maar dat ga ik echt niet doen. Een Panasonic van €225,- is mij genoeg. Ik zie op dit moment de meerwaarde daar niet van in. Wellicht aan het einde van het jaar als ik ook mijn nieuwe speakerset aan wil schaffen.
Al ben ik daar ook nog niet over uit: aan de ene kant wil ik echt de Focal Chorus 826, maar aan de andere kant is €825,- per speaker natuurlijk wel erg veel. Voor de prijs van een 2.0 set-up van Focal heb ik een complete 5.1 set-up van KEF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Heb vorige week een Denon 2308 gekocht bij de FNAC (hier in Italie) voor € 399 (prima prijs lijkt mij) maar loop nog erg te klooten met Audissy: moet ik echt 6 meetpunten 'doen' ? We zitten met z'n 2en op de bank en klaar, geen plek voor gasten ed.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Hoe meer meetpunten je doet hoe beter berekend kan worden hoe de instellingen zouden moeten staan. Maar als je na twee keer meten er geen zin meer in hebt kan je gewoon testen hoe het dan klinkt. Als je het dan goed (genoeg) vindt klinken dan laat je het bij twee punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Jup, moet je doen, maar de eerste is het belangrijkste, zie ook de documentie ;)..

@ Fear..
Je weet wie het zegt :+
Enne mooie profiel-plaatje he O+

[ Voor 12% gewijzigd door R-B op 28-05-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
een denon BD speler is echt onzin! Stuurt dat ding dan twee keer betere 1-tjes en 0-tjes naar de receiver ofzo?!
Ik heb al verschillende tests gelezen en het ding komt sowieso niet sterk uit de bus.

Jammer dat ik met de popcorn ook geen hd geluid logo krijg op de receiver.. Of moet dat wel kunnen??
Maar ik ben nu gewend aan het disc loos films kijken dat ik eigenlijk nooit meer schijfjes aanraak. Moet ik daar oranje ledje wel krijgen dan? Dat is toch dat audigy lampje? Het staat on mijn menu enabled maar krijg nooit dat ledje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat dacht ik dus inderdaad ook over die 1-tjes en 0-tjes.
Maar net wat ik zeg: nu even een leuke Panasonic scoren en dan kijken we met de kerst wel weer verder tezamen met de nieuwe speakerset, want met de Magnats heb ik het gehad! Alleen duurt dat nog zeker zeven maanden :(

Maar die Denon (en Pioneer en Marantz) spelers komen altijd iets slechter uit de tests. Dit omdat de prijs/prestatie verhouding gewoon een stuk slechter is als dat van merken als bijvoorbeeld Panasonic. En als je dan een LG hebt die maar €150,- is en alles redelijk doet dan is dat natuurlijk helemaal je van het in zulk soort testen. Dat het loopwerk en de onderdelen in een Denon en dergelijke beter zijn wordt geen rekening mee gehouden...
Maar dan nog ga ik geen €700,- uitgegeven aan een speler als ik voor €225,- zeg maar 90% hetzelfde beeld en geluid heb.

En is het niet dat het rode lampje is dat Audyssey uit staat.
Zodra ik op de EQ-knopjes van mijn afstandsbediening ga drukken dan wordt Audyssey enabled en wordt dat lampje ook groen.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 28-05-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:43:
Maar die Denon (en Pioneer en Marantz) spelers komen altijd iets slechter uit de tests.
De Pioneer 51fd is onder de betaalbare spelers degene met de beste prestaties, Jammer dat het apparaat ongelooflijk traag is echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Net even langs de BCC geweest voor een snelle luistersessie.
Toch altijd leuk om te zien dat mijn receiver daar nog voor de volle €1299,- staat.

Maar helaas wel veel Magnat bij de BCC te Den Bosch.
Maar de twee duurste speakers daar even aan de test onderworpen.
De Magnat QUANTUM 607 en de KEF iQ-70.
De KEF springt er daar qua prijs wel bovenuit: €200,- duurder dan de Magnat.
Terwijl de Magnat toch een stuk robuuster over komt (groter, hoger, zwaarder, etc).
Dus qua looks zou ik dan voor de Magnat 607 gaan aangezien, de KEF gaf wel zuiverdere tonen en klonk minder warm dan de Magnat dus dat is wel weer beter.

Volgende week toch maar een keer naar de Hobo Hifi of de Correct.
Want wat bij de BCC stond was niet echt representatief en wil ook wel eens andere merken horen.
Alleen geen Focal, want dat gaat mijn budget toch niet redden met de Focal Chorus 826 die ik in gedachte had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 12-09 07:04
Toch wel jammer dat de 3808 niet zo een mooi lampje heeft ... :p

Voor de rest zit ik (nogsteeds) te twijfelen over nieuwe front speakers voor als ik m'n eigen woning heb. Ik heb nu de Kef IQ5, welke wellicht een beetje aan de kleine kant zullen zijn. Sowieso zijn ze te laag om goed op oor hoogte te zetten als ze op de grond staan. Als ik nieuwe frontspeakers koop dan ga ik de IQ5 op rear zetten en de IQ3s in het midden voor een 7.1 setup. Of andersom, daar ben ik nog niet helemaal uit. Hoe dan ook, als ik nieuwe fronts koop dan wordt het of de IQ90 of de XQ40. Die laatste vind ik ontzettend mooi maar zijn ook ontzettend duur. Maar ja, ik weet niet hoe m'n Quake II het gaat doen in een volwaardige woonkamer, ik heb zo het idee dat die niet al te jovel zal zijn, maar we zien het wel. Dus wellicht dat die eerst vervangen wordt ...

Hoe dan ook, ik ben wel van de combi Denon en Kef, zowel kwa geluid als design. Immers, het oog wil ook wat (zoals mooie HD audio lampjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Maar gingen we nu ook dat sjieke lampje aan krijgen als we het geluid van onze PopcornHour via HDMI laten uitsturen (waarbij we uiteraard de PCH niet laten decoderen en het geluidsspoor DTS-HD of True HD is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als de Popcorn gewoon HD-audio bitstreamt zal dat lampie aanspringen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59
Zodra ik op de EQ-knopjes van mijn afstandsbediening ga drukken dan wordt Audyssey enabled en wordt dat lampje ook groen.
Volgens mij wordt ie pas groen als je voor de 'full' experience gaat, dus audyssey calabratie + bv dynamic volume (of hoe dat dan ook heet :)). Tenminste zo werkt het bij mijn Denon 1909: na calabratie ging het rode ledje branden, als ik ook nog dyn. eq aan zet wordt ie groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Dat dacht ik dus inderdaad ook over die 1-tjes en 0-tjes.
Maar net wat ik zeg: nu even een leuke Panasonic scoren en dan kijken we met de kerst wel weer verder tezamen met de nieuwe speakerset, want met de Magnats heb ik het gehad! Alleen duurt dat nog zeker zeven maanden :(

Maar die Denon (en Pioneer en Marantz) spelers komen altijd iets slechter uit de tests. Dit omdat de prijs/prestatie verhouding gewoon een stuk slechter is als dat van merken als bijvoorbeeld Panasonic. En als je dan een LG hebt die maar €150,- is en alles redelijk doet dan is dat natuurlijk helemaal je van het in zulk soort testen. Dat het loopwerk en de onderdelen in een Denon en dergelijke beter zijn wordt geen rekening mee gehouden...
Maar dan nog ga ik geen €700,- uitgegeven aan een speler als ik voor €225,- zeg maar 90% hetzelfde beeld en geluid heb.

hmm vreemd, ik krijg ze niet aan en in het menu staat dynamic eq op "aan" :?

PCH niet op PCM.. hmm gaan we eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
En dan zeggen jullie dat ik een lampjesfreak ben :P
Zijn dus meer mensen hier die graag lampjes aan zien staan...

Maar kan nu niet zeggen hoe het precies zat op mijn Denon 2809, want heb na de reset nog steeds de radiozenders niet ingesteld en ook nog geen Audyssey gerunt. Ben bang dat ik weer van die vage waarden krijg die ik niet aangepast krijg zoals de vorige keer...
Maar aankomende week toch eens doen, gewoon op het gemakje en dan ook alle zes de meetpunten pakken en niet bij de derde al stoppen omdat ik het al wel gezien heb.

Edit:
Zijn er mensen die weten of je met aanschaf van nieuwe speakers ook eigenlijk nieuwe kabel moet kopen? Ergens heb ik het idee dat het eigenlijk niets uit moet maken als de kabel al ouder is, maar anderzijds gaat er wel (in mijn geval) al jaren data door die kabels heen.
Hoop het van niet, want dat wordt dan weer iets van 50 meter kabel weg zien te werken door heel de kamer heen...

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 28-05-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
FeaR1986 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:17:
En dan zeggen jullie dat ik een lampjesfreak ben :P
Zijn dus meer mensen hier die graag lampjes aan zien staan...

Maar kan nu niet zeggen hoe het precies zat op mijn Denon 2809, want heb na de reset nog steeds de radiozenders niet ingesteld en ook nog geen Audyssey gerunt. Ben bang dat ik weer van die vage waarden krijg die ik niet aangepast krijg zoals de vorige keer...
Maar aankomende week toch eens doen, gewoon op het gemakje en dan ook alle zes de meetpunten pakken en niet bij de derde al stoppen omdat ik het al wel gezien heb.
Nah het gaat me meer om het feit dat ik dat systeem blijkbaar niet aangezwengeld krijg. :/

HD lampje zou ook leuk zijn maar die krijg ik bij geen 1 film van mijn netwerk. zijn meest MKV`s, WMVHD`s en BD`s dus ik vermoed dat ik ergens iets falikant fout doe maar kan er niet achter komen. Zit al uur al die menuutjes door te worstelen. Raw audio staat aan op de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jpjedi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:33:
[...]

Nah het gaat me meer om het feit dat ik dat systeem blijkbaar niet aangezwengeld krijg. :/

HD lampje zou ook leuk zijn maar die krijg ik bij geen 1 film van mijn netwerk. zijn meest MKV`s, WMVHD`s en BD`s dus ik vermoed dat ik ergens iets falikant fout doe maar kan er niet achter komen. Zit al uur al die menuutjes door te worstelen. Raw audio staat aan op de PCH.
Ik krijg hier ook geen HD lampje aan met de PCH. Dus ik denk niet dat het gaat lukken.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim1981
  • Laatst online: 10-09 15:32
Interessant topic!

*is al een tijdje aan het nadenken om een 2809 te gaan halen*

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
jb044 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:07:
[...]

Volgens mij wordt ie pas groen als je voor de 'full' experience gaat, dus audyssey calabratie + bv dynamic volume (of hoe dat dan ook heet :)). Tenminste zo werkt het bij mijn Denon 1909: na calabratie ging het rode ledje branden, als ik ook nog dyn. eq aan zet wordt ie groen.
Nee, het is juist andersom toch? Als je nog een keer drukt, dan wordt hij groen en gaat dynamic volume aan. Rood is enkel dyn EQ. Want ik vind dynamic volume maar vervelend. Hij "dempt" soms tijdens de films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Zijn er mensen die weten of je met aanschaf van nieuwe speakers ook eigenlijk nieuwe kabel moet kopen? Ergens heb ik het idee dat het eigenlijk niets uit moet maken als de kabel al ouder is, maar anderzijds gaat er wel (in mijn geval) al jaren data door die kabels heen.
Hoop het van niet, want dat wordt dan weer iets van 50 meter kabel weg zien te werken door heel de kamer heen...
Bij de echt krankzinnig dure kabels wordt deze vaak aangeprezen als 'ingespeelde kabels', dus blijkbaar wordt het alleen maar beter als er veel data doorheen gaat.
Zelf geloof ik hier geen moet van - volgens mij verandert een kabel totaal niet, of er moet een ontlading van een blikseminslag doorheen gegaan zijn. Ik zou hooguit de stukken die je loshaalt, dus de laatste 3cm bij de receiver, even afknippen en een nieuw stukje strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59
FikkieHo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:10:
[...]

Nee, het is juist andersom toch? Als je nog een keer drukt, dan wordt hij groen en gaat dynamic volume aan. Rood is enkel dyn EQ. Want ik vind dynamic volume maar vervelend. Hij "dempt" soms tijdens de films kijken.
Je hebt gelijk ik bedoelde dyn. vol + multi eq (Audyssey), alleen multi eq levert je een Audyssey pictogrammetje en een rood ledje op. En zoals we allemaal weten is een groen ledje beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Jpjedi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:33:
[...]

Maar als je de media info bekijkt van de desbetreffende files, hoe staat daar dan dat de audio gecodeerd is?

Voorbeeld:
The Dark Knight (2008) 1080p avchd x264 nl subs dvd9
Codec/Info : MPEG-4 AVC
Codec profile : High@L4.1
Bit rate : 6348 Kbps
Width : 1920 pixels
Height : 1080 pixels
Display Aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Audio : ac3 5.1 640 kbps
Language : English
subs : Dutch/English

Met MKV's heb ik sowieso het idee dat iedereen er zijn eigen standaarden op nahoudt bij het encoderen. AC3 is volgens mij meer een verzamelnaam voor verschillende soorten van Dolby Digital:
- Dolby Digital EX
- Dolby Digital Live
- Dolby Digital Plus
- Dolby TrueHD

Gaan we dus dat lampje aankrijgen? Ik heb geen flauw idee, als diegene die de film heeft gecodeerd dat heeft gedaan obv Dolby TrueHD lijkt me wel, bij de andere 3 varianten lijkt het me niet.

Klopt dit of praat ik nu volledige onzin ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
giohardcore schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:47:
[...]

Maar als je de media info bekijkt van de desbetreffende files, hoe staat daar dan dat de audio gecodeerd is?

Voorbeeld:

Met MKV's heb ik sowieso het idee dat iedereen er zijn eigen standaarden op nahoudt bij het encoderen. AC3 is volgens mij meer een verzamelnaam voor verschillende soorten van Dolby Digital:
- Dolby Digital EX
- Dolby Digital Live
- Dolby Digital Plus
- Dolby TrueHD

Gaan we dus dat lampje aankrijgen? Ik heb geen flauw idee, als diegene die de film heeft gecodeerd dat heeft gedaan obv Dolby TrueHD lijkt me wel, bij de andere 3 varianten lijkt het me niet.

Klopt dit of praat ik nu volledige onzin ;) .
Ik heb nog geen enkele MKV gezien die DTS-HD of TrueHD audio tracks bevat.
Mijns inziens moet het wel mogelijk zijn met een BluRay ISO waar alle tracks behouden zijn, maar dit heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Het is mij ook gelukt met mijn (nep)PCH.

* Zorg dat DTS Output op Raw staat ( Setup -> Audio / Video setup )

* Zorg dat je Denon is ingesteld op geluid via HDMI (via glasvezel werkte het bij mij niet)

* Zorg dat je TrueHD / DTS-HD Master filmmateriaal hebt.

* Switch eventueel van geluidsstream met het knopje 'Audio' op de remote (en geef de receiver een paar seconden om te switchen

That's it!
SlasZ schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:21:
[...]

Ik heb nog geen enkele MKV gezien die DTS-HD of TrueHD audio tracks bevat.
Mijns inziens moet het wel mogelijk zijn met een BluRay ISO waar alle tracks behouden zijn, maar dit heb ik nog niet getest.
Van Mkv's weet ik het niet. Ik remux mijn films altijd van m2ts naar een .ts-bestand. Daar kan de PCH ook goed mee overweg.

[ Voor 35% gewijzigd door Twan V op 29-05-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Twan V schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:28:

* Zorg dat je Denon is ingesteld op geluid via HDMI (via glasvezel werkte het bij mij niet)

* Switch eventueel van geluidsstream met het knopje 'Audio' op de remote (en geef de receiver een paar seconden om te switchen

That's it!
- Klopt, moet op raw staan
- Met glasvezel werkt het inderdaad niet, dat past qua bandbreedte niet.
- Helaas weet je dat zelden voordat je gaat downloaden ;)
- Goede tip!

Zodra de 2310 uit is, ben ik de eerste O+ .

Bijkomende vraag: Ik heb een ISO van 41GB van Independence Day. In deze ISO zit de gewone BR structuur. Ik kan deze echter niet afspelen via de PCH. Begrijpt de PCH de BR indeling niet ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door giohardcore op 29-05-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

giohardcore schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:47:
[...]

Voorbeeld:
Ha, deze komt me bekend voor. Die ben ik aan het binnenhengelen via me HDX1000 :+
Twan V schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:28:

[...]
IDD bij de HDX:
DTS op HD Raw
AC3 op Raw

Je Denon detecteert zelf waar het geluid vandaan komt, HDMI of Toslink.. :) (iig mijne wel?)

En de optie HDMI Audio: ON

Zo werkt ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
ik heb dus geen idee of de bron true hd bevat .. Heb gisteravond nog een 10 tal films doorlopen inclusief Blueray iso`s maar krijg het niet voor elkaar. Staat op raw en natuurlijk audio over hdmi. Als ik thuis ben zal ik dat "audio"knopje eens proberen.

En jullie hebben het over een knopje voor audyssey.. mag ik weten welke dit is? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Neus schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:09:
Heb vorige week een Denon 2308 gekocht bij de FNAC (hier in Italie) voor € 399 (prima prijs lijkt mij) maar loop nog erg te klooten met Audissy: moet ik echt 6 meetpunten 'doen' ? We zitten met z'n 2en op de bank en klaar, geen plek voor gasten ed.
Alle meetpunten gebruiken ja, in deze vorm:
Afbeeldingslocatie: http://avforum.no/minhjemmekino/users/wmorig/93e6a59852783b6c0068771ff54e1fae.JPG
Maar wel deze Audyssey calibratie handleiding volgen voor het beste resultaat.
Audyssey MultEQ (microfoon calibratie) geeft dit icoontje in een rechthoekje bovenin naast het volume:
Afbeeldingslocatie: http://images.buzzillions.com/images_customers/01/75/5113093_47423_full.jpg
Audyssey MultEQ geeft dit icoontje zonder rechthoekje bovenin naast het volume, wanneer je handmatig speakerinstellingen optimaliseert na calibratie. Hierbij worden Audyssey functies wel gehandhaafd.
Afbeeldingslocatie: http://www.simracing.nl/uploads/RichardBlokker/HDAUDIO.jpg
Audyssey Dynamic EQ, indien actief, zorgt voor het rode lampje zoals hierboven te zien.
Audyssey Dynamic EQ & Audyssey Dynamic Volume, indien actief, verandert het lampje in groen.
Beiden functies uit = lampje uit :P

Audyssey Dynamic EQ kan niet aan staan zonder Audyssey MultEQ.
Audyssey Dynamic Volume kan niet aan staan zonder Audyssey Dynamic EQ.

HD Audio gaat alleen branden bij het bitstreamen van HD audio tracks via een HDMI aansluiting.
Jpjedi schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:55:
ik heb dus geen idee of de bron true hd bevat .. Heb gisteravond nog een 10 tal films doorlopen inclusief Blueray iso`s maar krijg het niet voor elkaar. Staat op raw en natuurlijk audio over hdmi. Als ik thuis ben zal ik dat "audio"knopje eens proberen.

En jullie hebben het over een knopje voor audyssey.. mag ik weten welke dit is? :')
Blu-Ray iso's hebben in het menu een keuze aan Audio & Sub instellingen. Hierbij wordt ook vermeld welk geluidsspoor uit HD Audio bestaat. Kies dan ook in het menu voor dit spoor en start de film.

In de eerste foto zie je trouwens de Audyssey knoppen, onder de lampjes.
De oude kabels lekker laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
FrenzyFreak schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:12:
[...]

Alle meetpunten gebruiken ja, in deze vorm:
[afbeelding]
Maar wel deze Audyssey calibratie handleiding volgen voor het beste resultaat.

[...]

Audyssey MultEQ (microfoon calibratie) geeft dit icoontje in een rechthoekje bovenin naast het volume:
[afbeelding]
Audyssey MultEQ geeft dit icoontje zonder rechthoekje bovenin naast het volume, wanneer je handmatig speakerinstellingen optimaliseert na calibratie. Hierbij worden Audyssey functies wel gehandhaafd.
[afbeelding]
Audyssey Dynamic EQ, indien actief, zorgt voor het rode lampje zoals hierboven te zien.
Audyssey Dynamic EQ & Audyssey Dynamic Volume, indien actief, verandert het lampje in groen.
Beiden functies uit = lampje uit :P

Audyssey Dynamic EQ kan niet aan staan zonder Audyssey MultEQ.
Audyssey Dynamic Volume kan niet aan staan zonder Audyssey Dynamic EQ.

HD Audio gaat alleen branden bij het bitstreamen van HD audio tracks via een HDMI aansluiting.

[...]

Blu-Ray iso's hebben in het menu een keuze aan Audio & Sub instellingen. Hierbij wordt ook vermeld welk geluidsspoor uit HD Audio bestaat. Kies dan ook in het menu voor dit spoor en start de film.

In de eerste foto zie je trouwens de Audyssey knoppen, onder de lampjes.

[...]

WTF die zitten op de receiver zelf. 8)7

Daar ha dik helemaal niet gekeken man,.. tnx.

En ik ga in het BD menu inderdaad dat geluid eens instellen. niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Jpjedi schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:20:
[...]
WTF die zitten op de receiver zelf. 8)7
Ze zitten trouwens ook op je AB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
met computer bestanden heb je vaak gewoon dts/ac3/aac. Ook al bevatten ze een DTS-HD/True HD. Je moet ze via je pc toch via hdmi naar je Denon brengen. En daar gaat het meestal fout. Veel geluidskaarten ondersteunen via hdmi nog geen HD-audio. Dus je krijgt gewoon dts/dolby 5.1 op je Denon.

Maar voor dingen als popcorn/hdx1000 moet het geen probleem zijn als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Heeft iemand een idee waarom de PCH mijn BR iso niet afspeelt? Is gewoon een iso van 42GB met daarin een BR filesystem. De PS3 via PS3media streamer pakt hem overigens ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
nou ondertussen thuis gekomen.

Ik zie audyssey op de display met dat vakje erom maar nergens een lampje. Ik heb sowieso een andere layout van het frontpanel dan hier gepost. (3808a). De knop zit niet op mijn afstandsbediening en enkel in het menu of op het apparaat zelf.

Met geen mogelijkheid dus audyssey en/of hd audio. Al moet ik bij die laatste zeggen dat ik nergens iets kan vinden met true HD of iets dergelijks in de film. Dus ik ga specifiek even iets zoeken met die audio bron om daar zeker van te zijn, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
R-B schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:16:
[...]
Je Denon detecteert zelf waar het geluid vandaan komt, HDMI of Toslink.. :) (iig mijne wel?)
Je Denon loopt inderdaad de mogelijk inkomende signalen door en welke dan actief is wordt geselecteerd. Dit omdat er meerdere ingangen zijn met dezelfde naam en er maar een aantal knoppen op de afstandsbediening aanwezig zijn.

Wel jammer dat Denon nog steeds van die voorgekozen namen gebruikt als DVD, TV/Cable, CD, etc. Ik heb hier maar twee apparaten die ik in kon pluggen bij de correcte naam. Dan was de Onkyo toch een stuk eenvoudiger met Input 1, Input 2, etc.
FrenzyFreak schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:12:
[...]
Dan laat ik die gewoon liggen.
Zal zoal gezegd is even een paar centimeter afknippen van de uiteinden zodat deze "vers" zijn.
Maar scheelt me toch weer geld en heel veel werk.
Jpjedi schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:51:
Ik zie audyssey op de display met dat vakje erom maar nergens een lampje. Ik heb sowieso een andere layout van het frontpanel dan hier gepost. (3808a). De knop zit niet op mijn afstandsbediening en enkel in het menu of op het apparaat zelf.
Heb je wel een HD Audio lampje? Want als je op deze afbeelding kijkt dan staat er dus wel een inkomend HD signaal, maar ook geen HD Audio lampje. Wellicht omdat de Denon 3808A de upgrade is van de Denon 3808 en dus inderdaad een andere lay-out heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik had Look&Listen een mailtje gestuurt mbt verwachte introduktie / leverdatum van de 4310. Volgende replay kreeg ik |:(

Geachte heer,

Bedankt voor uw e-mail.

Er is nog niet bekend wanneer de introductie van de AVR 4310 in Europa plaats gaat vinden.
Wij raden u aan onze website in de gaten te houden om na te gaan wanneer de producten in Nederland leverbaar zijn.

Vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

consumenten voorlichter

Telefoon 0345-588082
E-mail: info@lookenlisten.nl
Website: www.lookenlisten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Laatst online: 15-04-2021
Hij staan inmiddels ook op de Denon UK site http://www.denon.co.uk/si...b=1&action=detail&Pid=412

Op de duitse en nederlandse Denon site nog onbekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
Ik heb op dit moment een (10+ jaar oude) Sony receiver met 2 B&W speakers staan die prima dienst doet, maar nu krijg ik morgen 2 audiolabs speakers en een subwoofer. Nu ben ik niet helemaal into audio, maar ik weet wel dat ik die subwoofer iig niet aan kan sluiten. Dus zat ik te kijken naar een nieuwe versterker en mijn oog viel al snel op de Denon 1709 of 1909 (of de opvolgers). Ik zit dan alleen met een 4.1 set. Is een center speaker een vereiste? Is een center speaker (buiten de vorm) sowieso anders dan een 'normale' speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

uit de center speaker, komen met 5.1 signalen, vooral de dialogen.. (Gesproken teksten e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
R-B schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:42:
uit de center speaker, komen met 5.1 signalen, vooral de dialogen.. (Gesproken teksten e.d.)
Dat is dan wel vrij belangrijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb nu een 3808 en zou overwegen te upgraden naar een 4310 maar ik zie toch ook wel een paar minpunten: er is één component uitgang minder (ik heb er twee nodig) en een optische spdif ingang minder (ik heb er momenteel drie in gebruik).

Wel goed is de extra HDMI ingang en uitgang. En een HDMI ingang aan de voorkant is ook handig voor een laptop.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
Heeft er iemand ervaring met de web interface van de 3808? Hij vraagt daar bij mij om een username en password maar ik heb geen idee wat het is. In het boekje staat ook niks over een username en password. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Wekko schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:47:
[...]

Dat is dan wel vrij belangrijk ;).
Uh.. Ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wat een niveau zo laat op de avond...

Maar is het niet zo dat als je een 4.1 set-up hebt dat je de receiver dan het center-geluid naar de andere boxen stuurt? Kan me niet voorstellen dat je met een 4.1 set-up helemaal geen dialogen meer hebt namelijk. Want je komt nogal eens een 4.1 set-up tegen, dus er zal wel iets op te vinden zijn...

Maar het is maar een idee zo op de late avond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
FeaR1986 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:42:
[...]

Wat een niveau zo laat op de avond...

Maar is het niet zo dat als je een 4.1 set-up hebt dat je de receiver dan het center-geluid naar de andere boxen stuurt? Kan me niet voorstellen dat je met een 4.1 set-up helemaal geen dialogen meer hebt namelijk. Want je komt nogal eens een 4.1 set-up tegen, dus er zal wel iets op te vinden zijn...

Maar het is maar een idee zo op de late avond :+
Dat klopt, ben ik ondertussen ook achter. Maar ik ga toch nog voor een center speaker kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wekko schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:03:
Dat klopt, ben ik ondertussen ook achter. Maar ik ga toch nog voor een center speaker kijken ;).
Is ook wel zo fijn als je niet op dé plek zit tijdens film kijken (lekker in het midden ;)). Is met center toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
silentsnake schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:28:
Heeft er iemand ervaring met de web interface van de 3808? Hij vraagt daar bij mij om een username en password maar ik heb geen idee wat het is. In het boekje staat ook niks over een username en password. Iemand enig idee?
Dat werkt allemaal prima zonder username en password. Gewoon ip adres intoetsen en je hebt volledige controle over de 3808(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
Rocketman schreef op maandag 01 juni 2009 @ 07:46:
[...]

Dat werkt allemaal prima zonder username en password. Gewoon ip adres intoetsen en je hebt volledige controle over de 3808(A)
Mja dat dacht ik dus ook maar dat doet ie dus niet. Ik doe netjes in IE het IP address invullen en vervolgens blijft ie vragen om een username en password. Ook als ik niks invul dan doet ie het niet, en ik weet ook zeker dat ik daadwerkelijk wel naar de 3808 connect. Hij doet basic authentication waar de sitename "GoAhead" heet. Heb jij dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Brad Pitt schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:13:
[...]

Is ook wel zo fijn als je niet op dé plek zit tijdens film kijken (lekker in het midden ;)). Is met center toch beter.
Het maakt het verhaal net ff "compleet" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
R-B schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:34:
Het maakt het verhaal net ff "compleet" :)
Klopt! ;) Onderschat echter niet wát er allemaal uit een center komt... Het is heus niet alleen maar spraak. Ben daar ook door schade en schande achter gekomen. Je kan beter in één keer een echt goede center nemen dan denken mwaahhh komen toch alleen maar stemmetjes uit laat ik een kleintje kopen. Dat is echt een fout. Bij heftige scenes komt er ook nogal wat meer uit de center dan alleen stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij ff op weg helpen met mijn nieuwe Denon 1909 ?
Ik heb alleen nog front speakers dus auto setup was niet echt nodig.
Ik heb via Manual Setup alle speakers uitgezet behalve de Fronts.
Echter als ik nu de Tuner kies, hoor ik totaal geen geluid.
Volgens het LCD schermpje heb ik een goed radio station getuned en ook de Speakers Front A staan aan.
Ik weet ook zeker dat de speakers goed zijn aangesloten.

2e probleem ;Als ik mijn Bluray speler aansluit via HDMI 1, dan krijg ik een foutmelding op de Bluray, code U73, wat volgens het boekje betekend fout bij HDMI connectie, of HDMI kabel.
Dus hier zit ook iets niet goed, maar het zou aan de kabels kunnen liggen.

Voornaamste vind ik nu even om in ieder geval de Radio aan de praat te krijgen, dat moet toch lukken.
Is er soms een bepaalde "shop modus" die je moet uitzetten of zo, kon er niks over vinden in de manual?
Input mode staat ook goed, namelijk gewoon op analoog.
In het menu stond ook ergens een optie Test Signal, als ik die selecteer hoor ik het testsignaal wel door de speakers.
Vind het maar vreemd, iemand die een idee heeft?
Anders zal ik morgen eens bellen naar de winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

En als je dan toch de auto setup doet? Ik had met mijn 1507 hetzelfde.. Speakers handmatig ingesteld en alsnog geen geluid. Daarna toch maar de auto-setup doorlopen en wel geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boboga schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:36:
En als je dan toch de auto setup doet? Ik had met mijn 1507 hetzelfde.. Speakers handmatig ingesteld en alsnog geen geluid. Daarna toch maar de auto-setup doorlopen en wel geluid :)
Net auto setup gedaan, voorlopig even op 1 positie.
Tijdens de setup hoorde ik wel degelijk de detectietoon door beide speakers.
Echter na de setup voltooid was, weer niks geen geluid.
Begin het nu een beetje zat te worden, denk dat ik hm morgen maar weer langs de hobo hifi terugbreng.
Tenzij iemand nog een ander idee heeft?
Ik probeerde trouwens de receiver te resetten met Powerknop, speakers en input tegelijk indrukken maar dat werkte ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
Brad Pitt schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:39:
[...]

Klopt! ;) Onderschat echter niet wát er allemaal uit een center komt... Het is heus niet alleen maar spraak. Ben daar ook door schade en schande achter gekomen. Je kan beter in één keer een echt goede center nemen dan denken mwaahhh komen toch alleen maar stemmetjes uit laat ik een kleintje kopen. Dat is echt een fout. Bij heftige scenes komt er ook nogal wat meer uit de center dan alleen stemmen.
Ik heb vandaag de 1909 bij Correct gehaald, maar nog geen center speaker helaasch. De verkoper raadde mij eerst eentje van 69 of 99 euro aan, maar daar had ik mijn twijfels over als je 650 euro spendeert aan een versterker en 300+ euro stukprijs speakers hebt staan...de volgende stap begon bij 400 euro, dat vond ik ook wat overdreven voor een center speaker. Dus ik kijk nog even verder ;).

Beetje jammer wel dat ik me vergist heb in het gewicht en de grootte van zo een receiver. Past net niet in het open deel van m'n kast (of ik moet de poten eraf schroeven maar dat lijkt me niet de bedoeling) en qua breedte past het net achter 1 van de deurtjes...tip voor potentiele kopers: meet alles eerst op voordat je tot aanschaf over gaat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pfff... ik weet dat je niet alleen naar specificaties mag kijken. En al helemaal niet bij speakers aangezien de klank daar telt. Maar als ik dus wél naar de specificaties kijk dan is alles tot en met de KEF iQ-70 "minder" dan mijn huidige Magnat set. Vooral qua gevoeligheid en frequentieweergave.

Vanmiddag maar langs de Hobo Hifi om te kijken en te luisteren naar de Klipsch Reference Serie. Qua kosten niet eens zo heel veel meer dan de vergelijkbare KEF iQ-serie. Maar qua specificaties wel een heel stuk beter.. Al doen ze op foto's wel een beetje plastic en schreeuwerig aan. Vind dat nu wel iets hebben, maar later in de huiskamer kan het wel eens te veel worden. Plus dat ik de naam KEF wat meer "status" vind hebben dan Klipsch...
Maar die Klipsch zijn dus wel de RF-serie (ReFerence) en qua gevoeligheid scoren die gewoon 97dB. Al zijn de Klipsch dan "maar" weer 2-weg en de KEF 2,5 weg..

Natuurlijk een plaatje van de Reference serie van Klipsch:
Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/images/698/400x400.aspx

Zoals gezegd vind ik het nu nog wel apart/mooi, maar hoe gaat dat over een paar jaar zijn. Al kan je die "gouden/koperen" woofers natuurlijk wel afdekken met de stofkappen. Maar op de foto ziet het geheel er nogal plastic uit...

En als ik daar toch ben meteen maar eens kwijlen bij de Focal Chorus speakers die ik toch maar niet meer wil aangezien ik €825,- per stuk toch wel veel vindt.

En hopelijk dat de verkoper niet met meer merken gaat smijten, want ik zie nu door de bomen het bos al niet meer. Maar zo te zien vallen bepaalde speakers van Dali, Monitor Audio en Elac ook in het budget...

Offtopic edit:
En dan meteen verder kijken voor een Blu-ray speler.
Want die Panasonic schijnt nogal kinderziektes te hebben betreffende het niet gelijk lopen van het beeld met het geluid. Nu kan de Denon dit wel compenseren tot 200ms, maar er wordt gesproken dat het verschillende waarden zijn per film. En heb geen zin om per film uit te zoeken wat nu de delay moet zijn. Ook de fan schijnt herrie te gaan maken als deze wat ouder is (meer stof in zit), maar dat is wel een keuze die je maakt: de BD60 is echt laag met nog geen 5 centimeter dus dan moet je een kleine fan op de koop toe nemen...

Een beetje hulp geven aan mensen op een forum is makkelijk. Maar als je dan zelf tot de koop over moet gaan spelen er opeens allemaal andere factoren mee die je anders niet eens aankaart omdat je er niet bij stil staat...

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 02-06-2009 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:47:
Volgens het LCD schermpje heb ik een goed radio station getuned en ook de Speakers Front A staan aan.

2e probleem ;Als ik mijn Bluray speler aansluit via HDMI 1, dan krijg ik een foutmelding op de Bluray, code U73, wat volgens het boekje betekend fout bij HDMI connectie, of HDMI kabel.

Voornaamste vind ik nu even om in ieder geval de Radio aan de praat te krijgen, dat moet toch lukken.
Is er soms een bepaalde "shop modus" die je moet uitzetten of zo, kon er niks over vinden in de manual?
In het menu stond ook ergens een optie Test Signal, als ik die selecteer hoor ik het testsignaal wel door de speakers.
Misschien heel stom, maar staat je geluid wel hard genoeg?
Ik had het in eerste instantie ook, omdat ik mijn speakers niet wilde mollen, blijkt dat je hem makkelijk naar de -30db kan draaien. (en nog wel een stukje hoger ook)

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 02-06-2009 08:24 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Heeft iemand al een xx10 in het wild gespot? Ik heb zojuist de importeur hierover gemaild en zal het antwoord met jullie delen.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Het antwoord:
Een exacte datum van levering hebben wij van de AVR 1910 nog niet ontvangen, de verwachting is volgende maand.
De "basis" modellen moeten als eerste beschikbaar komen de overige modellen volgen later.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

FeaR1986 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 02:55:
[...]
Zoals gezegd vind ik het nu nog wel apart/mooi, maar hoe gaat dat over een paar jaar zijn. Al kan je die "gouden/koperen" woofers natuurlijk wel afdekken met de stofkappen. Maar op de foto ziet het geheel er nogal plastic uit...

Offtopic edit:
En dan meteen verder kijken voor een Blu-ray speler.
Want die Panasonic schijnt nogal kinderziektes te hebben betreffende het niet gelijk lopen van het beeld met het geluid. Nu kan de Denon dit wel compenseren tot 200ms, maar er wordt gesproken dat het verschillende waarden zijn per film...
Eerlijk gezegd vind ik ze erg chique! Zeker met de roosters ervoor, waardoor het koper van de woofers licht doorschijnt als er het juiste licht opvalt, zodat het meteen nieuwsgierig maakt naar wat er achter dat doek zit :)

W.b.t. je blu-ray speler: Ondersteunt die Panasonic geen lip-sync protocol? Daarmee geeft de br-speler aan de receiver door wat het delay is (toch?). Imho lost dat je probleem op.

Wat lijkt je anders een goede alternatieve br-speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Twan V schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:59:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik ze erg chique! Zeker met de roosters ervoor, waardoor het koper van de woofers licht doorschijnt als er het juiste licht opvalt, zodat het meteen nieuwsgierig maakt naar wat er achter dat doek zit :)

W.b.t. je blu-ray speler: Ondersteunt die Panasonic geen lip-sync protocol? Daarmee geeft de br-speler aan de receiver door wat het delay is (toch?). Imho lost dat je probleem op.

Wat lijkt je anders een goede alternatieve br-speler?
Vandaag toch niet langs de Hobo Hifi, er is wat tussen gekomen. Dus nu wordt het morgen. Maar dat terzijde...

Dat koperen van die woofers vind ik ook mooi, maar het is vooral het algehele front wat me nogal plastic aan doet. Maar dat kan dus weg door die roosters. Punt wat je zei over het doorschijnen van het doek en dan het net kunnen zien van de woofers had ik nog niet bij stil gestaan.

Maar vind het wel apart dat Klipsch: het zijn gewoon de reference speakers, maar voor minder geld dan de KEF. Al denk ik dat KEF het hier toch niet gaat worden. Het hoog is wel mooi, maar het laag is wel erg weinig. Dus weinig bas (blijkt ook uit een ander topic hier). Dacht dat het aan mij lag dat ik verkeerd aan het luisteren was, maar er zijn meer mensen die dat vinden dus.

En over die Panasonic. Het probleem van dat het geluid niet goed loopt met het beeld is een bug/grote fout in de hardware van de speler. Dus het wordt niet goed doorgestuurd waardoor het beeld en geluid nogal in de soep lopen. Vandaar dat je dus per Blu-ray de delay in zou moeten stellen en dat auto-sync niet werkt omdat de speler "denkt" dat alles goed gaat. Beetje vreemd verhaal, maar heb er her en der wel wat posts over gevonden. Zijn trouwens ook batches bij die het 100% goed doen en waar niets mis mee is.

Andere speler waar ik naar aan het kijken ben is de Pioneer BDP-320. Alleen het is een echte Pioneer: langzaam met opstarten, maar verder echt een super speler. Alleen is er weinig verschil met de BDP-51FD. Dus dat zou ook een goede koop zijn. Enige nadeel van Pioneer (en Denon) voor mij is de hoogte. Dat menig Blu-ray speler hoger is dan een dvd-speler is me wel duidelijk (al is die Panasonic echt klein met nog geen 5 cm). Maar die Pioneer spelers die zijn tegen de 10cm hoog!
En die Pioneers zitten ook meer richting de €500,-, dus daar heb je twee Panasonics voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
FeaR1986 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:13:
[...]

Het hoog is wel mooi, maar het laag is wel erg weinig. Dus weinig bas (blijkt ook uit een ander topic hier). Dacht dat het aan mij lag dat ik verkeerd aan het luisteren was, maar er zijn meer mensen die dat vinden dus.
Het gaat er toch om wat JIJ vindt en hoort en niet wat andere mensen op een forum zeggen? Heb je KEF's gehoord met je eigen receiver? Het complete klankbeeld (met name de bas) vanuit front was na de audyssey meting compleet anders dan zonder. (bij mij dan)

Misschien een puntje/opmerking om mee te nemen in je keuze/luistersessies.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bart_Denon schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:43:
[...]
Het gaat er toch om wat JIJ vindt en hoort en niet wat andere mensen op een forum zeggen? Heb je KEF's gehoord met je eigen receiver? Het complete klankbeeld (met name de bas) vanuit front was na de audyssey meting compleet anders dan zonder. (bij mij dan)

Misschien een puntje/opmerking om mee te nemen in je keuze/luistersessies.
Bij de desbetreffende winkel inderdaad de KEF iQ's aan laten sluiten op een Denon 2809, dus dat is hetzelfde. Maar moet zeggen dat ik verder niet heb gekeken naar het hele Audyssey-gebeuren of hoe de kanalen stonden afgesteld. Speler stond gewoon DD 5.1 out te putten vanaf een DVD (welke werd afgespeeld op dat geile 21:9 scherm van Philips).

Maar wel een goed punt inderdaad om zulk soort opties in de gaten te houden inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een keer een 4308 aangesloten (ik werk bij Hobo) en die deed ook alleen testtoon, en voor de rest niks. Ik heb toen de importeur aan de lijn gehad, van alles geprobeerd, inclusief hard reset, maar het apparaat bleek defect. Terwijl Denon bijna nooit defect gaat.

Het kan misschien ook iets met de zones te maken hebben (als die dat heeft).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Net terug van de Hobo Hifi in Den Bosch.
Nog even staan kwijlen bij de Denon AVC-A1HDA, damn wat een apparaat is dat. Al las ik in het magazine dat Pioneer de SC-LX90 Susano heeft, een receiver van dik 35kg!

Moet zeggen dat ik echt goed geholpen ben. Sta ik daar als 23-jarige met een budget van ergens tegen de €1.500,-. De persoon die na mij binnen kwam was geïntereseerd in de KEF Reference die er stonden voor €2.999,- de stuk. Maar die meneer moest gewoon op zijn beurt wachten.

Maar die KEF Reference was wel de enige KEF die ze hadden staan. Hobo is gestopt met KEF. De reden: je kan KEF ook via de Wehkamp bestellen en de doelgroep/status is dus nu anders... 8)7

Maar de kans dat KEF het voor mij zou worden werd toch al met de dag kleiner aangezien ik iets anders wil dan de gemiddelde Denon eigenaar :+

De Klipsch RF 62-serie was helaas niet aanwezig bij de Hobo, dus waar ik voor ging ging niet door. Maar wel een andere Klipsch, dus toen die maar beluisterd.

Op advies van de verkoper ook toch maar eens een Focal aan laten sluiten. En dan wel de Focal Chorus 716V. Die is met nog €490,- per stuk toch wat leuker geprijsd dan de Chorus 826V van €825,-. En volgens de verkoper zouden die 826V's toch wel wat overkill zijn op mijn kamer. Dingen zijn meer bedoeld voor een wat grotere ruimte. Dus dat komt mooi uit, want dan kan ik toch naar Focal kijken met mijn budget. Wellicht is de 726V ook een optie, maar dat beslis ik pas als ik echt verschil hoor en dat verschil ook €100,- waard vindt.

Echt een heel lekker en zuiver geluid die Focals en veel meer laag dan de KEF's die ik bij een andere winkel heb gehoord. Focal is niet zo zuiver op de hoge tonen als KEF, dat toegegeven maar verder klinkt Focal mij beter. Ook nog naar de Dali Ikon 6 en Lector 6 geluisterd, maar kon daar zo 1-2-3 niet echt heel veel verschil tussen ontdekken. Maar ook Dali heeft zeker mijn interesse weten te trekken. Voor de grap ook eens een Elac aan laten sluiten omdat die dingen zo goed in het laag zijn. Het was een boekenplank-speaker, maar ik heb nog nooit zo veel geluid uit zo'n kleine speaker horen komen. En qua laag was het helemaal niet normaal, leek wel of er ergens een subwoofer verstopt stond.

Maar dan hier even dus qua looks waar ik nu tussen ga kiezen:

Focal Chorus 716V
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QUVFZ6Z7oH0X3NcOCRQP07KY/thumb.jpg

Dali Lektor 6
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Je0WeqAvIFGYfYNvNJMn4LS7/thumb.jpg

Dali Ikon 6
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XoDLPlaaKGef4WjbiYD0bjj4/thumb.jpg

Klipsch staat er dus niet tussen, want die heb ik niet kunnen beluisteren.
Qua looks vind ik de Focal wel echt apart, maar dat komt voor 99% gewoon door de puntige stofkap. De Dali Lektor 6 spreekt me ook zeer erg aan en dan wel zonder de stofkap...

Maar dit was maar even "snel" wat informatie vragen en luisteren met cd's van de winkel zelf. Nu even wat verder informatie zoeken op het internet en dan volgende week een keer langs met mijn muziek-collectie. Eens zien hoe lang ze muziek als Slipknot en dergelijke volhouden in de winkel })

Viel me wel op hoe weinig speakers opties hadden om ze te bi-wiren. Zelfs de Focals van over de€800,- hadden die optie niet. Toch wel apart als je nagaat dat zelfs KEF dat al heeft vanaf de iQ-5. De KEF Reference had trouwens zes aansluitingen voor speakerdraad :9

En dan voel ik me aan de ene kant goed geholpen door mensen die er verstand van hebben, maar in dat Hobo Magazine lees je dan weer alles over kabels van €36,75 de meter en dergelijke. Dus van die dingen waar ik niet in geloof.... En wat nog wel de ergste was: een apparaat van het merk Monster die het inkomende 230 Volt netspanning reinigt, want de netspanning die zo je huis in komt is vies. En daar betaal je dan €1.195,- voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Focal heeft bewust geen bi-wiring/bi-amping meer omdat ze dit bullshit vinden. (aldus JmLab Focal op een beurs)

Ik vraag me alleen af waarom je de Tannoy DC4T niet in je lijstje hebt staan, deze zijn tegenwoordig al vanaf 429 te krijgen.

Spanningsfilters zijn in sommige huizen geen overbodige luxe, heb je nooit ergens klikjes in het geluid gehoord als er ergens anders een lamp of apparaat aangezet wordt? Hier gelukkig geen last van.

[ Voor 65% gewijzigd door |sWORDs| op 03-06-2009 13:15 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 14-09 12:50

Metro2002

Memento mori

Staat er geen surround sound instelling aan ofzo, dat ie bv het niet bestaande middenkanaal pakt?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.