Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
R420R schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:17:
[...]

Ik citeer Fear1986:
Focal, KEF en Klipsch klinken goed in combinatie met Denon. :)
En wat met Monitor Audio & Denon? Ik heb hier een 2309 en 2 RS6 fronts van MA staan, maar aangezien dit mijn eerste audio setup is (voorheen altijd via pc speakers gewerkt) kan ik niet echt vergelijken hoe die combo klinkt. Ook heb ik nog maar weinig andere setups gehoord dus weet ik niet of die van mij nu goed of slecht klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
SlasZ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:21:
En wat met Monitor Audio & Denon?
Dit is toch allemaal té persoonlijk voor woorden? Luidsprekers die ik geniaal vind klinken kan jij toch helemaal bagger vinden? Hoe vind jij het klinken? Goed? Welnu prima dan toch!

[ Voor 32% gewijzigd door Brad Pitt op 13-05-2009 09:30 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Brad Pitt schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:30:
[...]

Dit is toch allemaal té persoonlijk voor woorden? Luidsprekers die ik geniaal vind klinken kan jij toch helemaal bagger vinden? Hoe vind jij het klinken? Goed? Welnu prima dan toch!
Dat is mijn probleem, ik weet niet wat 'goed' klinkt omdat ik nog niets vergeleken heb (OK ik heb de MA's online gekocht omdat ze 400 euro goedkoper waren), maar zelfs als je in de winkel vergelijkt klinkt het anders dan thuis. Dus vraag ik gewoon of er mensen zijn die Kef, Klipsch & B/W vergeleken hebben met MA en een Denon en wat hun ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:04:
[...]

Dat het een koopje is, is een feit. Het gaat hier wel om een hier ook bekende webshop dus te vertrouwen is het wel. De eigenaar van de shop liet me een bod doen op dit model en ben best bereid er iets meer voor te betalen dan de 500 pond die ik hem bood. Hij gaf ook aan er snel vanaf te willen ivm de nieuwe serie Denon producten.

Wordt vervolgd...
nou dan doe voor mij maar meteen een bod a 400 pond op een zwarte 2309 :-) krijg je er van mij nog 50 euro bovenop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tekn0z schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:04:
[...]Dat het een koopje is, is een feit. Het gaat hier wel om een hier ook bekende webshop dus te vertrouwen is het wel. De eigenaar van de shop liet me een bod doen op dit model en ben best bereid er iets meer voor te betalen dan de 500 pond die ik hem bood. Hij gaf ook aan er snel vanaf te willen ivm de nieuwe serie Denon producten.
Met alle respect vraag ik me toch echt af of het wel waar is dat je die Denon 2809 kan krijgen voor dat geld. Natuurlijk komen er verzendkosten en dergelijke bij (en een verloopstekker naar de Nederlandse aansluiting), maar dan nog is het echt super goedkoop. Als je een Denon 2309 zou kunnen krijgen voor die prijs is het al een koopje....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Nadeel is wel dat als hij binnen de garantieperiode kapot gaat, je hem naar The Queen's Isle moet verschepen. Mijn ervaring is dat dat duurder en omslachtiger is en langer duurt dan opsturen naar onze oosterburen.
Maar je kunt er ook van uit gaan dat 'ie niet kapot gaat, natuurlijk ;)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor £500,- zou ik gewoon twee Denon AVR-2809's bestellen.
Gaat er eentje binnen korte tijd kapot heb je een reserve.
En zo niet kan je die andere 2809 toch met heel wat winst hier verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 07:15
FeaR1986 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:47:
Voor £500,- zou ik gewoon twee Denon AVR-2809's bestellen.
Gaat er eentje binnen korte tijd kapot heb je een reserve.
En zo niet kan je die andere 2809 toch met heel wat winst hier verkopen...
Als je er 3 neemt misschien meer korting dan neem ik er wel eentje van je over :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mogelijk een lijstje met de meest interessante duitse winkels nabij de grens geven? Ik ben een beetje aan het zoeken geweest, maar ik kom niet echt uit op winkels die veel goedkoper zijn of in de buurt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik altijd deze site.
En dan even kijken of er iets in de buurt ligt natuurlijk.
Maar veelal zijn de verzendkosten zo hoog niet.

En wat "nabij de grens" is verschilt natuurlijk per woonplaats.
Voor mij is Kleve net even tikken, maar als jij uit Den Helder moet komen ofzo ligt dat toch wel wat anders....

Er is wel veel aanbod in Premium Zilver als het gaat om de Denon 2809.
Een Premium Silver heb je voor nog geen €800,- maar als je de zwarte wilt ben je tegen de €1000,- kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Amazon.de. Heb daar mij 1909 besteld zonder verzendkosten :) (Zwarte uitvoering)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooie prijzen inderdaad, 525 euro voor een 2309 in het zilver. Wel bizar dat men het kan veroorloven om bijna 200 euro meer te vragen voor een andere kleur (zwart). Persoonlijk geef ik die meerprijs er niet aan uit, maar ik ga het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die prijzen tussen de zwarte en de (Premium) Silver horen niet zo hoog te zijn.
Normaal is het dezelfde prijs voor beide kleuren.
Maar op dit moment zijn zwarte gewoon slecht te leveren.
En als er schaarste is gaat de prijs van een product natuurlijk omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Toch verbaast het me dat niemand hier op GoT het ooit over Quadral luidsprekers heeft. Quadral is er al een tijdje en produceert nog steeds prachtige producten. Ik heb beneden in een stereo setup 2x Quadral Tribune staan met een Denon PMA-925R. Qua stabiliteit en kwaliteit komt het over elke surround setup heen. Ik vind dat quadral ook in het lijstje Kef, Focal, B&W en klipsch hoort.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

AVR-1910 May $550

7.1 A/V Multi-Source/Zone Receiver • Dolby TrueHD and DD+ • dts-HD Master Audio and dts-HR decoding • Dolby PLIIz Matrix decoding, Front Height effects • dts decoding, including dts 96/24 5.1 for DVD-Video, dts ES Discrete 6.1, ES Matrix 6.1, and Neo: 6 Cinema & Music modes • 7 channels equal power amplifier section • 90 watts per channel (8 ohms, 20 – 20kHz, <0.08% THD) • 2 Source/Zone Audio • 1080p Compatible HDMI 1.3a Deep Color (4/1) repeaters • 7.1 24/96 Uncompressed Audio Compatible • Analog/HDMI Video to HDMI Scaling (1080p) featuring Anchor Bay VRS Technology (ABT-1030), with OSD – no overlay • Dedicated iPod™ compatible port (for use with optional ASD-11R/3N/3W Docks, with on-screen display and remote control) • Audyssey MultEQ, calibration microphone included • Audyssey Dynamic EQ and Dynamic Volume • Power Amplifier Assign • Sirius Satellite Radio Ready • Serial IR ports • S-Series Simple Pre-programmed Remote Control • Sleep Timer

[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 13-05-2009 22:53 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

AVR-2310 June $850

7.1 A/V Multi-Source/Zone Receiver • Dolby TrueHD and DD+ • dts-HD Master Audio and dts-HR decoding • Dolby PLIIz Matrix decoding, Front Height effects • dts decoding, including dts 96/24 5.1 for DVD-Video, dts ES Discrete 6.1, ES Matrix 6.1, and Neo:6 Cinema & Music modes • 7 channels equal power amplifier section • 105 watts per channel (8 ohms, 20 – 20kHz, <0.08% THD)• 2 Source/Zone Audio • 1080p Compatible HDMI 1.3a Deep Color (5/1) repeaters • 7.1 24/96 Uncompressed Audio Compatible• Analog/HDMI Video to HDMI Scaling (1080p) featuring Anchor Bay VRS Processing (ABT-2010), with New GUI and overlay• Video conversion to Component • Dedicated iPod™ compatible port (for use with optional ASD-11R/3N/3W Docks, with on-screen display and remote control) • Audyssey MultEQ, calibration microphone included • Audyssey Dynamic EQ and Dynamic Volume • RS-232C third-Party controllers and PC setup and control • Power Amplifier Assign • Sirius Satellite Radio Ready • Serial IR ports • +12v Trigger • S-Series Simple Pre-programmed Remote Control • Second, Multi-Zone Remote included • Sleep Timer • UPC CODE 883795000918

[ Voor 42% gewijzigd door Apoca op 13-05-2009 22:54 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

AVR-3310 June $1500

Next Generation 7.1 A/V Multi-Source/Zone, Network Streaming Receiver • All new DDSC-HD • Dolby TrueHD and DD+ • dts-HD Master Audio Audio and HR decoding • Dolby PLIIz Matrix decoding, Front Height effects • Features latest 32-bit Floating Analog Devices SHARC Processors • 7 channels equal power amplifier section, Multi Mono-block construction • 120 watts per channel (8 ohms, 20 – 20kHz, <0.05% THD) • Burr-Brown 24-bit, 192-kHz DACs on all 8 channels • 3 Source/Zone capable, including 2 with video • 1080p Compatible HDMI 1.3a Deep Color (5/1) Repeaters • Front Panel USB input • Fully assignable channels for biamping, Surround channels or Multi-Zone applications • Assignable +12v, 150mA triggers (2) • Assignable Ultra-Wideband (100 MHz) Component inputs (3) • Clock Jitter Reducer for all digital inputs • Analog/HDMI Video to HDMI Scaling (1080p) featuring Anchor Bay Technologies Processing (ABT-2010), with New GUI and overlay • Digital to Analog conversion for Multi-Zone connection flexibility • Rear panel RS-232C and Ethernet ports for Crestron/AMX control communication • Ethernet port with built-in Multi-Media Command and Control functionality • Web Browser Control • Remote Access via the Internet • Firmware update/upgrade • Internet Radio, Rhapsody and Napster • Photo streaming, including Album Art • Windows “Vista” Certified, compatible with Windows 7 • Dedicated iPod™ Control port (for use with optional ASD-1/11R Docks, with on-screen display and remote control) • DLNA Certified • Remote Access via Internet • Audyssey MultEQ, calibration microphone included • Audyssey Dynamic EQ and Dynamic Volume • 6 Assignable digital inputs • AM/FM HD Radio tuner with auto preset FM memory (56 stations) and Simulcast compatibility • Sirius Radio Ready • New Simple Series pre-programmed Remote Control • Detachable Power Cord • Serial IR ports • Second, Multi-Zone Remote included • Sleep Timer •

[ Voor 46% gewijzigd door Apoca op 13-05-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

AVR-4310 May $2,000

Next Generation 7.1 A/V Multi-Source/Zone, Network Streaming Receiver • All new DDSC-HD • Dolby TrueHD and DD+ • dts-HD Master Audio Audio decoding • Dolby PLIIz matrix decoding for Front Height effects • Audyssey DSX (Dynamic Surround Expansion) decoding for Front Height or Front Width channels • HDCD decoding • Features latest 32-bit Floating Analog Devices SHARC Processors • 7 channels equal power amplifier section, Multi Mono-block construction • 130 watts per channel (8 ohms, 20 – 20kHz, <0.05% THD) • Burr-Brown 24-bit, 192-kHz, PCM-1791A DACs on all 8 channels configured in differential mode • 3 Source/Zone capable, including 2 with video • 1080p Compatible HDMI 1.3a Deep Color (6/2) Repeaters, Dual outputs • Front Panel HDMI input • Fully assignable channels for biamping, Surround channels or Multi-Zone applications • Assignable +12v, 150mA triggers (2) • Assignable Ultra-Wideband (100 MHz) Component inputs (3) • Analog/HDMI Video to HDMI Scaling (1080p) featuring Anchor Bay Technologies processing (ABT-2010), with GUI overlay • Vertical Stretch for CinemaScope Screens • Digital to Analog conversion for Multi-Zone connection flexibility • Rear panel RS-232C and Ethernet ports for Crestron/AMX control communication • Ethernet port with built-in Multi-Media Command and Control functionality • Web Browser Control • Windows Vista Certified, and Windows 7 compatible • Dedicated iPod™ control port (for use with optional ASD-11R Dock, with on-screen display and remote control • DLNA Certified • Remote Access and Firmware Update/ Upgrade via Internet • Internet Radio, Rhapsody and Napster • Audyssey MultEQ XT and Audyssey Pro Installer Ready, calibration microphone included • 6 Assignable digital inputs • Denon Link 4th, featuring Clock Control with HDMI • Front Panel USB Port • iPod Digital Direct USB Connectivity (Audio only) • AM/FM HD Radio tuner with auto preset FM memory (56 stations) • XM and Sirius Radio Ready • New GUI for Main Zone, with independent On Screen Display for Zone 2 • Newly Enhanced EL learning/pre-programmed Remote Control • Detachable Power Cord • Serial IR ports • Second, Multi-Zone Remote included

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

AVR-4810 September $3,000

Next Generation 9.3 A/V Multi-Source/Zone, Network Streaming Receiver • All new DDSC-HD • Dolby TrueHD and DD+ • dts-HD Master Audio Audio decoding • Dolby PLIIz matrix decoding for Front Height effects • Audyssey DSX (Dynamic Surround Expansion) decoding for Front Height and/or Front Width channels • HDCD decoding • Features latest 32-bit Floating Analog Devices SHARC Processors • 9 channels equal power amplifier section, Multi Mono-block construction • 140 watts per channel (8 ohms, 20 – 20kHz, <0.05% THD) • Burr-Brown 24-bit, 192-kHz, PCM-1791A DACs on all 8 channels configured in differential mode • 3 Source/Zone capable, including 2 with video • 1080p Compatible HDMI 1.3a Deep Color (6/2) Repeaters, Dual outputs • Front Panel HDMI input • Fully assignable channels for biamping, Surround channels or Multi-Zone applications • Assignable +12v, 150mA triggers (2) • Assignable Ultra-Wideband (100 MHz) Component inputs (3) • Analog/HDMI Video to HDMI Scaling (1080p) featuring Anchor Bay Technologies processing (ABT-2010), with GUI overlay • Vertical Stretch for CinemaScope Screens • Digital to Analog conversion for Multi-Zone connection flexibility • Rear panel RS-232C and Ethernet ports for Crestron/AMX control communication • Ethernet port with built-in Multi-Media Command and Control functionality • Web Browser Control • Windows Vista Certified, and Windows 7 compatible • Dedicated iPod™ control port (for use with optional ASD-11R Dock, with on-screen display and remote control • DLNA Certified • Remote Access and Firmware Update/Upgrade via Internet • Internet Radio, Rhapsody and Napster • Audyssey MultEQ XT and Audyssey Pro Installer Ready, calibration microphone included • 4 Assignable digital inputs • Denon Link 4th, featuring Clock Control with HDMI • Front Panel USB Port • iPod Digital Direct USB Connectivity (Audio only) • AM/FM HD Radio tuner with auto preset FM memory (56 stations) • XM and Sirius Radio Ready • New GUI for Main Zone, with independent On Screen Display for Zone 2 • New EL learning/pre-programmed Remote Control • Detachable Power Cord • Serial IR ports • Second, Multi-Zone Remote included • Sleep Timer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
SlasZ schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:38:
[...]

Dat is mijn probleem, ik weet niet wat 'goed' klinkt omdat ik nog niets vergeleken heb (OK ik heb de MA's online gekocht omdat ze 400 euro goedkoper waren), maar zelfs als je in de winkel vergelijkt klinkt het anders dan thuis. Dus vraag ik gewoon of er mensen zijn die Kef, Klipsch & B/W vergeleken hebben met MA en een Denon en wat hun ervaringen zijn.
Mag ik vragen waar je ze gehaald hebt? :9

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ken iemand die eerdaags de TopicStart aan mag passen :+

Maar zonder gekheid:
Vroeg me vandaag toevallig af waarom er geen Denon AVR-3308 bestaat (aangezien er dus wel een 2308 en 4308 zijn). Maar daar hebben ze nu dus wat op gevonden. Dat ze niet verder gingen met de 3808A was op zich wel te verwachten aangezien dit al een redelijk "oud" model is desondanks de upgrade naar A. Wel apart dat ze de 28xx niet meer hebben, maar qua specs komt de 3309 wel in de buurt als directe opvolger met één HDMI ingang meer en wat meer vermogen. Ook een mooie prijs voor zo'n compleet apparaat (alleen al de prijs hier wel wat anders komen te liggen...).

Alleen wel jammer dat Denon per type altijd 1 of 2 HDMI-ingangen minder heeft dan de Onkyo die er tegenover staat. Zo duur is het toch niet om een extra HDMI-ingang erbij te zetten?
Wel een voordeel is dat zo te lezen de nieuwe Denons allemaal HDMI up kunnen scalen. En dus niet meer vanaf de 3000-serie zoals eerder het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

[spuit11]
Ik vergelijk mijn prijzen, naast op de website van FeaR1986, op www.preissuchmaschine.de.

Wat ook helpt is op www.google.de zoeken naar "Denon AVR {typenr} billig"
[/spuit11]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Twan V schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:50:
[spuit11]
Ik vergelijk mijn prijzen, naast op de website van FeaR1986, op www.preissuchmaschine.de.

Wat ook helpt is op www.google.de zoeken naar "Denon AVR {typenr} billig"
[/spuit11]
www.idealo.de is ook een betrouwbare vergelijker!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
FeaR1986 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:36:
[...]

Met alle respect vraag ik me toch echt af of het wel waar is dat je die Denon 2809 kan krijgen voor dat geld. Natuurlijk komen er verzendkosten en dergelijke bij (en een verloopstekker naar de Nederlandse aansluiting), maar dan nog is het echt super goedkoop. Als je een Denon 2309 zou kunnen krijgen voor die prijs is het al een koopje....
Op het moment van schrijven was het een reeele kans dat ik deze kon kopen bij WireFreeHomes.co.uk voor dat geld. Echter is het zo dat de webshop zelf aangaf in te zien dat het product gezien het feit dat zwart erg schaars is voor niet minder dan 799 GPB zijn winkel mocht verlaten. Heb hem hiermee succes gewenst want dat vond en vind ik teveel geld.

Ik zit nu zelf naar de AVR-2309 te kijken, deze past wel binnen mijn budget a 550 EUR (alleen receiver, moet ook nog speakers hebben n.l.) Twijfel toch of ik niet moet wachten op de xx10 series ivm een eventuele pricedrop op de xx09 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Je geeft zelf al aan dat zwart schaars verkrijgbaar is. Er liggen dus nergens grote 'voorraden' die straks 'over' blijven en tegen dumpprijzen weggaan.

Denon is ook niet gek en zal, als de xx10 modellen geproduceerd worden, hun productielijnen niet meer inzetten voor verouderde modellen, aangezien dit naast een aanslag op productiecapaciteit voor de nieuwe modellen, ook oplevert dat de vraag naar nieuwe modellen in gevaar brengt.

Van die pricedrop zou ik (bij de zwarte modellen) niet al te hard uitgaan

Disclaimer: Ik ben ook geen strateeg/econoom, ik l*l ook maar wat in de ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Twan V schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:32:
Je geeft zelf al aan dat zwart schaars verkrijgbaar is. Er liggen dus nergens grote 'voorraden' die straks 'over' blijven en tegen dumpprijzen weggaan.

.....

Van die pricedrop zou ik (bij de zwarte modellen) niet al te hard uitgaan

Disclaimer: Ik ben ook geen strateeg/econoom, ik l*l ook maar wat in de ruimte ;)
Pricedrop op de zwarte gaat er zeker niet komen, doelde meer op de zilveren varianten die vrij beschikbaar zijn en waarvan ik weet dat er flink wat aantallen in het "kanaal" liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik stond eigenlijk op het punt om een zwarte 2309 te gaan kopen, maar ik denk dat ik lekker wacht op de 2310, aangezien die wel aan upscaling via HDMI gaat doen en wellicht nog wat andere hippe features heeft die de 2309 niet heeft. Vooral omdat Denon deze 2310 heeft aangekondigd voor juni twijfel ik sterk of ik nu wel een 2309 moet kopen.
Ik ga er iig een HKTS11 set aanhangen, weet alleen nog niet of ik er een paar speakers bijkoop om een 7.1 opstelling te creëren. Heeft iemand doorslaande argumenten om voor een 7.1 opstelling te gaan itt een 5.1? Als ik voor 5.1 ga, kan ik natuurlijk wel mooi een zone 2 creëren in de badkamer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
giohardcore schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:08:
Ik stond eigenlijk op het punt om een zwarte 2309 te gaan kopen, maar ik denk dat ik lekker wacht op de 2310, aangezien die wel aan upscaling via HDMI gaat doen en wellicht nog wat andere hippe features heeft die de 2309 niet heeft. Vooral omdat Denon deze 2310 heeft aangekondigd voor juni twijfel ik sterk of ik nu wel een 2309 moet kopen.
Ik ga er iig een HKTS11 set aanhangen, weet alleen nog niet of ik er een paar speakers bijkoop om een 7.1 opstelling te creëren. Heeft iemand doorslaande argumenten om voor een 7.1 opstelling te gaan itt een 5.1? Als ik voor 5.1 ga, kan ik natuurlijk wel mooi een zone 2 creëren in de badkamer ;).
Ja en dan heb je straks de 2310 en dan komt een half jaartje later de 2311 uit. Geloof me heb ik al 2x meegemaakt met Denon. Zo blijf je dus bezig. Dat heet: marketing ;) De significante verschillen zijn altijd minimaal. Overweeg eerst of je nieuwe features wel gaat gebruiken. 7.1 beleving zal echt pas leuk worden als de film daadwerkelijk ook 7.1 is opgenomen. Anders blijft het een kloon van je surround signaal.

Succes verder....

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giohardcore schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:08:
Met Bart :)

De tijden dat er per jaar één nieuw model wordt uitgebracht zijn voorbij. De XX09-modellen komen uit november 2008. En de XX10-modellen komen deze maanden uit, dus de kans is er eventueel dat de XX11-modellen weer in november uit gaan komen...
Enige reden waarom ik zou wachten is totdat de prijs inderdaad iets gaat zakken, maar kan niet geloven dat het heel veel zal zijn.

Of je moet inderdaad die nieuwe features nodig hebben:
Dus upscaling van HDMI-inputs. Al zou ik niet weten waarom je dat wilt aangezien bijna alle HDMI apparaten gewoon de maximale 1080p uit kunnen sturen. En games vanaf 720p upscalen naar 1080p wil je echt niet. Heb het gisteren even geprobeerd in de lokale winkel waar een hele dikke Denon stond. Op één of andere manier kloppen de textures dan gewoon niet meer...
Dat Dolby ProLogic IIz is wel leuk dat je van 7.1 een 9.1 opstelling kan maken, maar dan moet je wel ook een 9.1 opstelling hebben.

Die Denon 4310 is wel leuk met de mogelijkheid tot drie subwoofers, combineer dat met vier zuilluidsprekers die lekker veel laag weer kunnen geven en wordt geliefd bij alle buren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:44
@Giohardcore
Simpel; Douchen met geluid!

Ik ben benieuwd of dit ook allemaal naar NL komt, aangezien Amerika ook nog een 5308 had...

Ik zou in ieder geval maar even wachten met het aanpassen van de TS, totdat de Nederlandse introducties ook bekend zijn.

De 1910 wordt nu in ieder geval nóg meer een budget gevalletje. Hij behoudt als enige de oude OSD en heeft als enige een lichte versie van nieuwe upscaler. Ook wordt hij al in Duitsland voor maar € 499,- aangeboden, terwijl de 1909 bij de introductie nog een stuk meer kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

FrenzyFreak schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:46:
De 1910 wordt nu in ieder geval nóg meer een budget gevalletje. Hij behoudt als enige de oude OSD en heeft als enige een lichte versie van nieuwe upscaler. Ook wordt hij al in Duitsland voor maar € 499,- aangeboden, terwijl de 1909 bij de introductie nog een stuk meer kostte.
Toch ben ik zeer blij met mijn 1909 zodirect, die vanmiddag op de deurmat staat :P
Maja, ik order hem, nieuwe modellen worden bekend gemaakt 8)7

Agja :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Ik heb zelf ook de 1909 en ben er zeer tevreden mee hoor. ;)

Mijn huidige B&W VM1 speakers hebben ook geen betere receiver nodig... ergens ooit in de toekomst zal er wel eens wat worden geüpgrade aan beide fronten. Maar je moet de verhouding tussen je speakers en de receiver natuurlijk ook niet uit het oog verliezen.

En troost je maar, de 1910 verschilt niet zoveel.

[ Voor 7% gewijzigd door FrenzyFreak op 14-05-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Dan bij deze even hetgeen ik erop ga aansluiten, wellicht kan me dan iemand vertellen of ik die upscaling van de 2310 nodig ga hebben:
  • PS3 --> upscaling niet nodig lijkt me
  • Dreambox 800HD --> wellicht wel handig, de scaler van de DB is niet zo sterk. Ik zou daartoe ook echter de DB via een scart verloop naar composite kunnen aansluiten en dan naar HDMI. Op dit moment hangt hij via een DVI --> HDMI aan de TV
  • Popcorn hour A110 --> upscaling misschien handig bij SD materiaal, bij HD minder of helemaal niet
  • Squeezebox --> niet relevant, heeft tenslotte geen beeld
  • WII --> ik weet niet of je gelukkig gaat worden van het upscalen van WII games, die kwaliteit is om te beginnen al om te janken
Alles wordt dan aangesloten op een Samsung PS50A656 (full HD plasma). Ben ook trouwens nog niet uit over die HKTS11 eigenlijk. Ik vind de Mordaunt Short Alumni set ook wel heel mooi en goed klinken, kosten wel alleen 600 euro, dat is het dubbele van de HK. Zijn hier nog doorslaggevende argumenten te geven als je ook even het prijsverschil meetelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Wat is die Denon 1909 in het zwart een schatje zeg O+ (Ja, hijs binnen :D) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Het beestje is binnen d:)b

Bestelling en de vaagheden:
Nadat ik eindelijk mijne keuze heb gemaakt..:
Voor het complete verhaal zie dit topic:
Keuze van aanschaf receiver

Kon ik mijn Denon 1909 ergens gaan bestellen, een zwarte, uiteindelijk is dit bij Amazon.de gebeurt. Ik wilde liever nog iets langer wachten, maar omdat de prijs langzaam opliep op de site van amazon.de toch maar eerder bestelt. En maar goed ook! Ondertussen is hij uitverkocht namelijk }) Stel je voor dat ik hem anders niet meer kon bestellen, met de schaarsheid van de Black Beauty ;(

Een paar dagen nadat ik het besteld had (Bestelde hem op zaterdagavond) verdween mijn bestelling ineens uit "Mein Konto" op de website, nergens terug te vinden. Ik had wel eerdere mails gehad met betrekking tot de verwachte leverdatum..

Ik gister mailtje gestuurd om te vragen hoe dat zat.
Hele uitleg gekregen en ik kreeg ineens een track and trace nummer :O
Als ze die informatie nou meteen vertrekken, hoefde ik ook niet te mailen. Want dan wist ik waar me pakket uit zou hangen. Ik direct kijken, Chauffeur was onderweg d:)b

Ik ben net 5 min thuis en je raadt het al, de vriendelijke postbode was er.

Verpakking:
Moet zeggen, goed verpakt! Om de doos van de Denon zelf, zat nog een amazon.co.uk doos. Dus niemand kon zien wat de inhoud van het pakket was. Hier was ik erg blij mee. Stevige dozen, niks op aan te merken.

Inhoud:
Zoals altijd, alle bijbehorende zaken netjes in de doos terug te vinden :)

En toen..:
AANSLUITENNNN :9
Wat een hell, eerst gehele oude set gedemonteerd, kabels goed gelegd, wegwerken welke niet meer nodig waren etc. Stof opgeruimd en de denon kon op zijn plek terecht.
Alles aansluiten, en voor de eerste keer aan.

De instellingen: WOW :Z
Eerst lopen kloten hoe het menu in elkaar zat, toen ik het eenmaal doorhad ging het wel aardig.
Op moment maar 2 dingen configureerd. namelijk de DVD en TV standen :)

Daarna was het tijd om de automatische speakerinstelling de doorlopen, helaas kwam ik te laat achter hoe het precies moet (Precies, eigenwijzigheid door middel van eerst proberen en daarna handleiding doorlezen), dus ik moet het later deze week opnieuw uitvoeren en de microfoon op juiste locaties zetten :$

Met film testen heb ik het idee dat de subwoofer niet/nauwelijk gekieteld wordt, viel beetje tegen. Hier moet nog naar gekeken worden. Met aantal flinke explosies in geteste films miste ik de basweergeva. Hierdoor mis je net even het laatste overtreffende trap voor een goede muziekweergave

1 groot pluspunt: Surround geluid is ontzettend toegenomen in kwaliteit _/-\o_
Hoor nu veel meer zaken om me heen, geweldig!

Tevens, tv luisteren in DTS Neo 6 is ook een super verbetering ten opzichte van me oude set :X

Dus...
To do:
Opnieuw auto instellingen doorlopen voor speakers..
DVD-Speler juist aansluiten en herinstellen..
En nog meer, maar ken der nu niet opkomen :P

So far:
Ik ben BLIJ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

giohardcore schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:23:
Dan bij deze even hetgeen ik erop ga aansluiten, wellicht kan me dan iemand vertellen of ik die upscaling van de 2310 nodig ga hebben:
  • PS3 --> upscaling niet nodig lijkt me
  • Dreambox 800HD --> wellicht wel handig, de scaler van de DB is niet zo sterk. Ik zou daartoe ook echter de DB via een scart verloop naar composite kunnen aansluiten en dan naar HDMI. Op dit moment hangt hij via een DVI --> HDMI aan de TV
  • Popcorn hour A110 --> upscaling misschien handig bij SD materiaal, bij HD minder of helemaal niet
  • Squeezebox --> niet relevant, heeft tenslotte geen beeld
  • WII --> ik weet niet of je gelukkig gaat worden van het upscalen van WII games, die kwaliteit is om te beginnen al om te janken
Alles wordt dan aangesloten op een Samsung PS50A656 (full HD plasma). Ben ook trouwens nog niet uit over die HKTS11 eigenlijk. Ik vind de Mordaunt Short Alumni set ook wel heel mooi en goed klinken, kosten wel alleen 600 euro, dat is het dubbele van de HK. Zijn hier nog doorslaggevende argumenten te geven als je ook even het prijsverschil meetelt?
De popcornhour zelf kan je instellen op uitgangsignaal van 1080P, en de upscaler die daarin zit is goed! upscalen dus niet nodig imo.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

@Giohardcore
Ook voor mij geldt dat multiroom een eis was i.v.m. de speaker in de badkamer, die in de keuken en die op het terras. Douchen met (fatsoenlijk klinkende) muziek is zwaar relaxed.

Nu heb ik deze speakers aangesloten op Front-B, maar dat is niet echt multiroom natuurlijk. Moet nog gaan uitzoeken hoe dat dat multiroom met de surr-back aansluitingen werkt.
Iemand tips? De manual is een beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
tip: als je goed leest staat het precies beschreven hoe je dit doet.

Klik anders hier

[algemeen beklag on]
Snap van veel mensen niet dat gezeur over de handleiding, een paar mensen roepen dat de handleiding compleet waardeloos is en het wordt maar blind aangenomen door iedereen. Kom op zeg, koop je een receiver met 1000 en 1 opties en instellingen, neem dan ook de tijd om de handleiding eens goed door te lezen! Nee natuurlijk niet! Eerst lekker gaan lopen kloten, 100 vloeken verder omdat het niet lukt en dan meteen maar een bericht op het forum klappen. Zo jammer... Lekker makkelijk om te roepen dat je de handleiding niet snapt... Als er in die zelfde handleiding had gestaan hoe je binnen 10 minuten 100.000 euro op je bandrekening kan krijgen is het opeens geen probleem...?[/algemeen beklag off]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bart_Denon schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:33:

Klik anders hier

[algemeen beklag on]
Snap van veel mensen niet dat gezeur over de handleiding, een paar mensen roepen dat de handleiding compleet waardeloos is en het wordt maar blind aangenomen door iedereen. Kom op zeg, koop je een receiver met 1000 en 1 opties en instellingen, neem dan ook de tijd om de handleiding eens goed door te lezen! Nee natuurlijk niet! Eerst lekker gaan lopen kloten, 100 vloeken verder omdat het niet lukt en dan meteen maar een bericht op het forum klappen. Zo jammer... Lekker makkelijk om te roepen dat je de handleiding niet snapt... Als er in die zelfde handleiding had gestaan hoe je binnen 10 minuten 100.000 euro op je bandrekening kan krijgen is het opeens geen probleem...?\[/algemeen beklag off]
De nederlandse handleiding is een beetje raar. Als je gewoon de engelse pakt is die gewoon goed. Heb er echt totaal geen moeite mee (de engelse versie)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R-B schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:28:
Met film testen heb ik het idee dat de subwoofer niet/nauwelijk gekieteld wordt, viel beetje tegen. Hier moet nog naar gekeken worden. Met aantal flinke explosies in geteste films miste ik de basweergeva. Hierdoor mis je net even het laatste overtreffende trap voor een goede muziekweergave
Zie mijn DM met betrekking to de instellingen van de subwoofer en dergelijke.
En kans is dus zeer groot dat je die bug te pakken hebt die je sub automatisch op 9.0dB te weinig zet. Dus dat zou je dan bij moeten stellen.
M3rcury schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:02:
[...]De nederlandse handleiding is een beetje raar. Als je gewoon de engelse pakt is die gewoon goed. Heb er echt totaal geen moeite mee (de engelse versie)
Plus dat sommige dingen dus gewoon echt niet in de Nederlandse handleiding staan. Ikzelf heb gewoon gebruik gemaakt van diverse guides op het internet.
Toegegeven dat het wel een betere handleiding is dan van menig andere spul uit dat deel van de wereld. Als je het vergelijkt met handleidingen van Lian Li of wat dan ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Klik anders hier
Na een keer tot 10 tellen, kan ik het toch niet laten om hier even op te reageren. Die pagina uit de manual heb ik gezien en het probleem zit hem niet in het aansluiten van de speakers. Dat is inderdaad vrij duidelijk.

Wat niet precies beschreven staat, althans in mijn ogen niet duidelijk, is hoe je vervolgens een audiobron op de speakers van zone 2 zet, waarbij zone 1 uitstaat. Dat was feitelijk mijn probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Twan V op 15-05-2009 16:24 . Reden: Nuance verschil ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twan V schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:29:
[...]Wat niet precies beschreven staat, ook niet in de EN-handleiding, is hoe je vervolgens een audiobron op de speakers van zone 2 zet, waarbij zone 1 uitstaat. Dat was feitelijk mijn probleem.
Welke Denon heb je?
Want bij mijn Denon 2809 kreeg je zo'n tweede kleine afstandsbediening voor Zone 2 (en Zone 3).
En met die remote kan je de verschillende zones aan en uit zetten en de bron kiezen die afgespeeld moet worden. Dus niets in de instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
M3rcury schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:32:
[...]

De popcornhour zelf kan je instellen op uitgangsignaal van 1080P, en de upscaler die daarin zit is goed! upscalen dus niet nodig imo.
Klopt, de PCH kun je inderdaad op 1080P instellen. Heeft het nog zin om die DM800 te laten upscalen naar 1080P via HDMI of kan ik dit net zo goed via scart --> component aansluiten en dan laten upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

FeaR1986 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Welke Denon heb je?
Want bij mijn Denon 2809 kreeg je zo'n tweede kleine afstandsbediening voor Zone 2 (en Zone 3).
En met die remote kan je de verschillende zones aan en uit zetten en de bron kiezen die afgespeeld moet worden. Dus niets in de instellingen..
De 2309, met slechts één afstandsbediening. Die vlieger gaat helaas niet op.
Toch bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Twan V schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:29:
[...]

Na een keer tot 10 tellen, kan ik het toch niet laten om hier even op te reageren. Die pagina uit de manual heb ik gezien en het probleem zit hem niet in het aansluiten van de speakers. Dat is inderdaad vrij duidelijk.

Ik ben misschien niet afgestudeerd in audiokunde, maar ik ben niet helemaal achterlijk. Daarbij ben ik ook niet zo nieuw op dit forum dat ik niet weet dat men vereist dat je research doet voor je vragen gaat stellen. Maar misschien ben ik debet gebleven door de vraag niet helemaal duidelijk te stellen.

Wat niet precies beschreven staat, ook niet in de EN-handleiding, is hoe je vervolgens een audiobron op de speakers van zone 2 zet, waarbij zone 1 uitstaat. Dat was feitelijk mijn probleem.
Kan misschien aan mij liggen maar wat jij nu vraagt dat staat toch hier beschreven op pagina 72.

Zo kan je schakelen naar zone2 en dan je source (audiobron) kiezen. Nadat je zone2 aan hebt staan kan je de Main zone (zone1) uitschakelen.

PS: zou bij een 2309 hetzelfde moeten werken als een 1909

[ Voor 2% gewijzigd door Bart_Denon op 15-05-2009 13:50 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Vreemd genoeg kan ik bij mij met de ab de tweede zone niet selecteren. Of, anders gezegd, zoals het in de manual staat, lijkt het bij mij niet te werken.

Ik ga dit weekend nog wel iets puzzelen. Ik heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Twan V schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:25:
Vreemd genoeg kan ik bij mij met de ab de tweede zone niet selecteren. Of, anders gezegd, zoals het in de manual staat, lijkt het bij mij niet te werken.

Ik ga dit weekend nog wel iets puzzelen. Ik heb het idee dat ik iets heel simpels over het hoofd zie...
Je hebt de amp assign wel op zone2 gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Klik anders hier

[algemeen beklag on]
Snap van veel mensen niet dat gezeur over de handleiding, een paar mensen roepen dat de handleiding compleet waardeloos is en het wordt maar blind aangenomen door iedereen. Kom op zeg, koop je een receiver met 1000 en 1 opties en instellingen, neem dan ook de tijd om de handleiding eens goed door te lezen! Nee natuurlijk niet! Eerst lekker gaan lopen kloten, 100 vloeken verder omdat het niet lukt en dan meteen maar een bericht op het forum klappen. Zo jammer... Lekker makkelijk om te roepen dat je de handleiding niet snapt... Als er in die zelfde handleiding had gestaan hoe je binnen 10 minuten 100.000 euro op je bandrekening kan krijgen is het opeens geen probleem...?\[/algemeen beklag off]
Ik moet zeggen, zo onduidelijk vondt ik die handleiding niet? Toen ik het menu structuur eenmaal doorhad ging het opzich wel voorspoedig. Had de handleiding erbij om te kijken wat sommige dingen betekenen en welke instel mogelijkheden ze hadden :)
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:38:
[...]

Zie mijn DM met betrekking to de instellingen van de subwoofer en dergelijke.
En kans is dus zeer groot dat je die bug te pakken hebt die je sub automatisch op 9.0dB te weinig zet. Dus dat zou je dan bij moeten stellen.

[...]

Plus dat sommige dingen dus gewoon echt niet in de Nederlandse handleiding staan. Ikzelf heb gewoon gebruik gemaakt van diverse guides op het internet.
Toegegeven dat het wel een betere handleiding is dan van menig andere spul uit dat deel van de wereld. Als je het vergelijkt met handleidingen van Lian Li of wat dan ook :X
Idd, had je DM gelezen. Rare bug dan :P Zal die tips toepassen als ik weer auto-instellingen ga starten.
Twan V schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:43:
[...]

De 2309, met slechts één afstandsbediening. Die vlieger gaat helaas niet op.
Toch bedankt voor de reactie :)
Volgens mij, ken ik met de AB van mijn Denon 1909 wel een "schuifje" omzetten naar Zone 2. Om die dan te kunnen bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Bart_Denon schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:29:
[...]

Je hebt de amp assign wel op zone2 gezet?
Ja, dat nog net wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
R-B schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:43:
[...]
Idd, had je DM gelezen. Rare bug dan :P Zal die tips toepassen als ik weer auto-instellingen ga starten.
Even dit lezen dan: De Audyssey calibratie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

"ff" zegt hij dan :D

Ik ga het uitbreider fijnstellen in de komende weken, eerst ff de basis leggen en straks stuk voor stuk verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Ik heb een paar jaar oude Denon (AVR-3805) en die ondersteunt formeel geen bi-amping. Op Audioholics heb ik hier lang geleden een methode gevonden om 'm toch te bi-ampen en dit heb ik enkele maanden geleden maar eens geprobeerd. Werkt prima :) Ga me niet vragen of het merkbaar of veel verschil uitmaakt, het kan. Misschien tip voor andere 3805 bezitters.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Ik ben een gebruiker van een Denon AVR-3808A en ben er tot op heden niet in geslaagd om Flac files af te spelen via het netwerk. Bij een poging krijg ik meestal de melding "empty" MP3 gaat prima, hoewel alles een beetje traag verloopt.
Zijn er ook mensen die wel flac via het netwerk kunnen spelen? Zo ja, met welke receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjelle
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:13
Voor de mensen die nog een ritje naar Duitsland hebben gepland om bijvoorbeeld de Denon 1909 voor weinig op de kop te tikken: ze worden langzamerhand steeds moeilijker verkrijgbaar, ook de uitvoering in zilver. De Mediamarkt in Nordhorn had 'm al niet meer in de schappen staan in afwachting vd 1910 (medio Juni), hij kon gelukkig nog wel besteld worden. Voor € 479 :*)

Oftwel: bel of mail eerst even voordat je teleurgesteld de winkel uit loopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepieb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09-2020
Ik heb 9 maanden geleden een AVR1508 gekocht. In het begin een prima receiver maar na 5 maanden begon hij kuren te vertonen: gekraak en gepiep bij bepaalde codecs (DTS NEO6 vooral), met alle inputs (tuner, dvd, tv).
Opgestuurd om hem onder garantie te laten repareren. Na vier maanden (afgelopen vrijdag) kreeg ik een nieuw exemplaar thuisgestuurd zonder verdere uitleg. Ik blij, want het had wel lang genoeg geduurd.
Receiver aangesloten: precies hetzelfde probleem!! 8)7
Dus ik alles losgekoppeld, de receiver met (alleen!) twee andere speakers op een andere groep aangesloten.
(Mijn idee was dat het dan waarschijnlijk een externe factor was en niet een defect in de receiver) Gelijk weer gepiep en gekraak zonder dat er ook maar iets was aangesloten verder.

Iemand enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen of iemand die dezelfde ervaring heeft? Ik baal er wel van want heb geen zin om hem weer vier maanden kwijt te zijn :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Rocketman schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:11:
Ik ben een gebruiker van een Denon AVR-3808A en ben er tot op heden niet in geslaagd om Flac files af te spelen via het netwerk. Bij een poging krijg ik meestal de melding "empty" MP3 gaat prima, hoewel alles een beetje traag verloopt.
Zijn er ook mensen die wel flac via het netwerk kunnen spelen? Zo ja, met welke receiver?
Flac via netwerk gaat perfect bij mij.
Heb ook een AVR3808A.

Het gaat zelfs zo goed, ik heb een CD van Dire Straits in HDCD Flac formaat.
Die pakt hij ook, en dat is helemaal wezenloos wat een mooi geluid.

Stream ze gewoon via de media server van WMP11

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Malignant schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:33:
[...]

Flac via netwerk gaat perfect bij mij.
Heb ook een AVR3808A.

Het gaat zelfs zo goed, ik heb een CD van Dire Straits in HDCD Flac formaat.
Die pakt hij ook, en dat is helemaal wezenloos wat een mooi geluid.

Stream ze gewoon via de media server van WMP11
Ik heb een 3808. Bij mij werken FLAC alleen maar met stereo tracks. Wanneer ik multichannel FLAC bestand probeer af te spelen krijg ik een file error. Heb jij dit ook?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Tjelle schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:45:
Voor de mensen die nog een ritje naar Duitsland hebben gepland om bijvoorbeeld de Denon 1909 voor weinig op de kop te tikken: ze worden langzamerhand steeds moeilijker verkrijgbaar, ook de uitvoering in zilver. De Mediamarkt in Nordhorn had 'm al niet meer in de schappen staan in afwachting vd 1910 (medio Juni), hij kon gelukkig nog wel besteld worden. Voor € 479 :*)

Oftwel: bel of mail eerst even voordat je teleurgesteld de winkel uit loopt. :)
Zo'n ritje heb ik wel in de planning zitten, maar dan voor de 1910! Mocht iemand 'm in de winkel signaleren dan hoor ik het graag. Met een beetje mazzel zijn die dingen er immers al voor juni.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Dan moet ik even verder experimenteren met Media Player. Bij mij wilde dat niet werken, daarom heb ik Tversity geinstalleerd, maar via deze server kan ik dus alleen mp3 draaien.
Ik gebruik ook een HDX 1000, deze staat naast de AVR-3808A en heb verbinding via HDMI, een optische kabel en het netwerk. Via de Sambaserver op de HDX 1000 lukt het ook niet om Flac te spelen op de receiver.
Het voordeel van spelen via het netwerk is de informatie op de display van de songs, dat lukt vooralsnog alleen met MP3.
Verder ben ik zeer content met de AVR-3808A, en ben ik aan aan het onderzoeken of ik via zone 2 rechtstreeks twee luidsprekers kan aansluiten voor gebruik in de keuken.
Wie heeft daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

/me R-B is geowned door Denon

Zat gister met de AB aan het kloten, zie ik ineens dat aan de achterkant ook knoppen zitten.. (Als je het klepje eenmaal open heb geklapt) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik heb nu een paar weken een 1909 en ben er best tevreden mee, alleen jammer dat de 1910 er alweer aan staat te komen...

Maar goed het volgende: heb mijn el-cheapo dvd player via component op de receiver aangesloten en mijn tv (Samsung LE37652) via HDMI, de tv geeft netjes 1080 50hz aan als ik de dvd player aan zet, maar ik zie eigenlijk geen verschil met scart?? Doe ik nu wat verkeerd of is de upscaling van een moderne lcd al zo goed dat ik teveel verwacht van mijn Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R-B schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:46:
/me R-B is geowned door Denon

Zat gister met de AB aan het kloten, zie ik ineens dat aan de achterkant ook knoppen zitten.. (Als je het klepje eenmaal open heb geklapt) |:(
En zou je ook niet eerlijk vertellen over dat je alleen 2.0 kreeg uit je pc en dat het niet aan de Denon lag :+
jb044 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:23:
Ik heb nu een paar weken een 1909 en ben er best tevreden mee, alleen jammer dat de 1910 er alweer aan staat te komen...

Maar goed het volgende: heb mijn el-cheapo dvd player via component op de receiver aangesloten en mijn tv (Samsung LE37652) via HDMI, de tv geeft netjes 1080 50hz aan als ik de dvd player aan zet, maar ik zie eigenlijk geen verschil met scart?? Doe ik nu wat verkeerd of is de upscaling van een moderne lcd al zo goed dat ik teveel verwacht van mijn Denon?
Als je op de Denon 1910 had gewacht dan had de Denon 1911 weer voor de deur gestaan.
Zo kan je bezig blijven. Denk er niet te veel bij na, sta er niet te veel bij stil en geniet gewoon van je Denon 1909.

Maar om op je vraag te reageren:
Aangezien je dvd-speler al een component aansluiting heeft is het een redelijk nieuwe. Dus de kans dat je dvd-speler al iets schaalt is aanwezig. Zoals je zelf al zegt zit er in je tv ook echt een goede upscaler. Dus eigenlijk zijn upscalers in receivers gewoon overrated.

En het blijft erbij dat je SD materiaal naar 1080p aan het omzetten bent.
Dit zal nooit zo mooi worden als materiaal dat ook echt in 1080p is opgenomen.

Dus te veel verwachten van je Denon is een groot woord. Je hebt al een LCD die het goed doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

FeaR1986 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:08:
[...]

En zou je ook niet eerlijk vertellen over dat je alleen 2.0 kreeg uit je pc en dat het niet aan de Denon lag :+
Dude, ik had dat probleem nog niet verder uitgezocht hoe het precies zat >:)

*Dekt zichzelf in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Als je op de Denon 1910 had gewacht dan had de Denon 1911 weer voor de deur gestaan.
Zo kan je bezig blijven. Denk er niet te veel bij na, sta er niet te veel bij stil en geniet gewoon van je Denon 1909.

Maar om op je vraag te reageren:
Aangezien je dvd-speler al een component aansluiting heeft is het een redelijk nieuwe. Dus de kans dat je dvd-speler al iets schaalt is aanwezig. Zoals je zelf al zegt zit er in je tv ook echt een goede upscaler. Dus eigenlijk zijn upscalers in receivers gewoon overrated.

En het blijft erbij dat je SD materiaal naar 1080p aan het omzetten bent.
Dit zal nooit zo mooi worden als materiaal dat ook echt in 1080p is opgenomen.

Dus te veel verwachten van je Denon is een groot woord. Je hebt al een LCD die het goed doet :)
Niet helemaal mee eens, voor zover ik heb kunnen achterhalen is de 1909 van medio vorig jaar en wordt de 1910 in juni verwacht, medio dit jaar en erg dichtbij dus. Punt is alleen wat de meerwaarde is, wederom voor zover ik heb kunnen achterhalen, is dat upscalen van hdmi input en mogelijk zowieso een betere scaler.

Laat ik het anders vragen: zijn er mensen die wel significante verbeteringen zien bij het upscalen van de Denon en zo ja zijn hier ook nog settings van belang ('t is een mooi apparaat maar de bediening en de guide zuigen gewoon :))? Of is dit meer een kwestie van marketing gezien het feit dat een FullHD zowieso moet schalen en dat tegenwoordig gewoon erg goed doet? En ja ik snap dat SD SD is en blijft, itt wat sommige fabrikanten beweren.

Dvd is trouwens een apparaatje van 50 euro dat 1 unique selling point heeft: 6 kanaals analoog out. Want volwaardig surround staat nog op de todo list, dus voorlopig moet ik het nog doen met mijn houten leenbakker 5.1 prut setje :+ ...kortom ik twijfel aan de beeldverbeterende features van het ding, maar zal het zo ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Wat heeft men toch met die handleiding, alles staat er goed in uitgelegd hoor _/-\o_

Gewoon even de tijd voor nemen om het te begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
R-B schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:04:
Wat heeft men toch met die handleiding, alles staat er goed in uitgelegd hoor _/-\o_

Gewoon even de tijd voor nemen om het te begrijpen :)
zegt de persoon die de AB niet snapt :P

Nee, tis eerder dat de handleiding geen structuur/overzicht heeft. En alles vrij gebrekkig uitlegt. Met de Batpig link heb ik tenminste meer gehad, vooral het audessey gedeelte.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

FikkieHo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:38:
[...]

zegt de persoon die de AB niet snapt :P

Nee, tis eerder dat de handleiding geen structuur/overzicht heeft. En alles vrij gebrekkig uitlegt. Met de Batpig link heb ik tenminste meer gehad, vooral het audessey gedeelte.
Niet snappen, dat zei ik niet :P

Is alleen dat ik die knoppen voor het eerst zag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit filosofisch oogpunt heb ik gisteren met M3rcury wat lopen praten over receivers.

En uit één ding komen we niet echt uit: als je een überreceiver pakt van welk merk dan ook zitten er altijd maar een handvol digitale aansluitingen op zoals HDMI, optisch en coax. De rest van de achterkant is bezaaid met tulp en S-video ingangen.

Nu heeft mijn Denon 2809 ook meer tulp en S-video ingangen dan ik apparaten heb en eventueel op kan noemen...

Dus de logische vraag:
Waarom geen receiver bouwen met een stuk of tien maal HDMI-in, keer of drie component , zeker vijf maal digitale coax en hetzelfde aantal aan optische ingangen. Dan voor de oudere dvd-spelers nog een stuk of drie "ouderwetse" tulp en S-video ingangen.

Daar heb je toch veel meer aan dan aan al die analoge video- en audioingangen.
Als ik mijn receiver namelijk bekijk zijn voornamelijk de digitale ingangen bezet.

Lijkt mij toch een concept waar veel vraag naar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Zou het?

Ik kan me niet voorstellen dat veel prosumers heul veul hdmi-apparaten hebben. Dat lijkt me juist de doelgroep die een alles-speler naast de receiver heeft, inplaats van allemaal losse apparaten.

Wat zou je als prosumer meer nodig hebben dan een BluRay-speler, een netwerk-mediaspeler en/of eventueel een mediacenter pc/notebook?

Daar komt bij dat op dit moment het aanbod en de diversiteit van hdmi-apparaten (nog) vrij beperkt is.

Ik ben het wel met je eens dat hier en daar een poortje extra best zou mogen, maar wellicht maakt dat de productieprijs (meer hardware i.v.m. meer rekenkracht) wel te hoog om er een leuke afzetmarkt mee te kunnen bereiken.

Je wil tenslotte niet dat jouw product te niche wordt, waardoor het zijn geld niet (voldoende) gaat opleveren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Ik denk dat het probleem ligt bij het "future proof" en de kosten die gemaakt worden.

HDMI// digitale signalen kosten meer techniek om alles te processen waardoor alles nogal duur wordt. Je moet immers een grotere chip inbouwen die alle digitale signalen uit elkaar kan halen.

De s-video aansluitingen/composiet zijn gewoon universeel nog steeds en zullen veel gebruikt worden. Het is simpel goedkoop en er zijn tal van producten (denk aan simpele apparaten met L/R of 3.5mm uitgang). En ook gebruiken oudere video-camera's gewoon een s-video uitgang. Zelfs mijn oeroude 300D gebruikt s-video, hoewel het helemaal niet fijn werkt.

Al met al, denk ik dat het gewoon aan productie kosten ligt. Hoewel er altijd wel meer analoge ingangen/uitgangen zijn dan digitaal. (Totdat natuurlijk digitaal de standaard wordt (bye bye Scart))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

idd, zeker balen dat de 1909 ook "maar" 4 digitale inhangen heeft..

Heb er al in 3 in gebruik, mocht er een HDX1000 of BD speler bijkomen, heb je er 2 nodig.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog van plan er een Blu-ray speler bij te kopen en die zou dan ook via HDMI aansloten moeten worden in verband met Dolby TrueHD en DTS HD. Mijn HDMI-ingangen zitten dan ook vol.

Al zou de XBox eventueel gewoon rechtstreeks naar de tv kunnen en dan het geluid via de optische kabel. Aangezien de XBox toch niet meer bandbreedte nodig heeft dan die kabel kan leveren en HDMI op de receiver dus meer gemakzucht is...

Dus het is meer toekomstmuziek dan wat ik (en M3rcuy) dan graag zouden zien op een receiver. En straks "moeten" we toch weer allemaal naar een andere receiver als HDMI 1.4 in apparaten gaat verschijnen... En aangezien die hogere resoluties aankunnen zullen er ook wel tv's komen met hogere resoluties dan Full HD, etc.

En Denon loopt gewoon achter met HDMI-ingangen.
Een redelijke budget Onkyo 607 heeft al meer HDMI-ingangen dan het topmodel van Denon.
Dus zal ook wel een keuze qua merk zijn (want Rotel doet op de top maar vier HDMI-aansluitigen waarvan één uitgang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Twan V schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:31:
Zou het?

Ik kan me niet voorstellen dat veel prosumers heul veul hdmi-apparaten hebben. Dat lijkt me juist de doelgroep die een alles-speler naast de receiver heeft, inplaats van allemaal losse apparaten.

Wat zou je als prosumer meer nodig hebben dan een BluRay-speler, een netwerk-mediaspeler en/of eventueel een mediacenter pc/notebook?

Daar komt bij dat op dit moment het aanbod en de diversiteit van hdmi-apparaten (nog) vrij beperkt is.

Ik ben het wel met je eens dat hier en daar een poortje extra best zou mogen, maar wellicht maakt dat de productieprijs (meer hardware i.v.m. meer rekenkracht) wel te hoog om er een leuke afzetmarkt mee te kunnen bereiken.

Je wil tenslotte niet dat jouw product te niche wordt, waardoor het zijn geld niet (voldoende) gaat opleveren, toch?
Ik heb er nu 2 (Popcornhour en computer) en er komt volgende week een ps3 bij te staan. Mijn hdmi dingen zitten dus al vol. Ik zou er ook nog graag een BR speler bij willen, maar dat zou in principe niet kunnen op de 1909. En veel mensen hebben tegenwoordig ook al een notebook met hdmi, dus een front hdmi aansluiting zou ook best nuttig kunnen zijn.

Maar waarom zitten er dan zo achterlijk veel s-video/tulp aansluitingen op. Ik denk dat de meeste mensen maximaal 1x een dvd-speler en misschien nog een videorecorder hebben. Digitale tv ding gaat tegenwoordig ook al met hdmi, maar dat zou eventueel ook met s-video kunnen. Dan kom je dus op 4 s-video aansluitingen uit, als je ook je pc nog via de s-video aansluiting hebt lopen. Waar is de rest dan voor?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook exact de reden waarom de Denon 1909 voor mij af viel: "maar" drie maal HDMI-in.

Natuurlijk kan je wel zoals gezegd de apparatuur die geen baat heeft bij HDMI aangesloten te zijn (dus zoals de XBox en een gewone dvd-speler) direct op je tv aansluiten. Maar dit gaat niet voor iedereen de oplossing zijn aangezien je dan nog steeds moet switchen op je tv en er meer kabels naar de tv lopen.

Andere oplossing is dan een HDMI-splitter/switch, maar neem aan dat je dat toch niet meteen wilt als je net honderden euro's hebt uitgegeven aan een nieuwe receiver... Plus dat je er wéér een afstandsbediening bij hebt of achter je apparatuur moet kruipen als je een model hebt zonder remote.

Maar ik weet wel dat als mijn apparatuurcollectie zo blijft groeien dat ik dan over een jaar al aan een receiver moet met zeker 7 maal HDMI-in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
nou ja, mij lijkt 1.4 niet zo'n grote meerwaarde te hebben dan 1.3. Alsof ik netwerk via hdmi wil draaien... Zolang ze geen nieuw medium (ala bluray 2.0) uitbrengen, zie ik geen behoefte om mijn 2309 te vervangen. Het kost me allemaal iets te veel centjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De enige reden waarom ik geen BR speler in huis heb gehaald (ergo een receiver met HDMI, heb nu een AVR-1604) is omdat ze zo verschrikkelijk traag zijn en ik prima HD films op men 360 kan kijken wat dan nog snel ook is (moet het verschil in kwaliteit nog horen tussen normaal en die True-HD marketing rommel, het branden van een HD-film op een dvd'tje is een koud kunstje). Nee ik wacht wel tot men films op een SD kaartje stouwt, dan ga ik overstappen. Dat is immers de toekomst.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Goedenavond,

Ik heb een vraag :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker.
En mijn oog is gevallen op een Denon ( ouders hebben een 2308(?) ).
Oke, nou is het zo :
Ik wil wel een AVR het liefst ( dus Ps3 e.d. erop aansluiten ).
En ik heb alleen stereo geluid.
2 oude maar geweldig mooie B&W DM330 boxen (8 ohm dus)
Nou zoek ik een versterker, die rond de 70 watt per box levert, op 8 ohm.

Ik heb internet afgezocht, en heb heel veel modellen gevonden, maar word er niet heel wijs uit wat voor mij de beste keus is.

Iemand een tip voor mij :) ?
Mijn budget is maximaal 300 euro :) .

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel zonde om een surround-receiver aan te schaffen als je eigenlijk genoeg hebt aan een stereo-reveiver aangezien je een stereo setup hebt.

Maar naar mijn weten zijn er niet veel (of geen) stereoreceivers met HDMI-in.
Dus dan wordt het toch een 7.1 receiver, maar dan ben je wel alvast op eventueel surround voorbereid.

Denk dat je het niet bij Denon moet zoeken.
Dit omdat Denon niet echt een goedkoop merk is en je voor 300 euro dus niet heel veel gaat krijgen. Denk dat je met Harman Kardon, Sony en Onkyo meer succes zal hebben.

Enige Denon die ik zo kon vinden was de Denon 1708 voor €249,-.
En dit is dan echt een laag model en ook nog eens van vorig jaar...

Dus waarom wil je perse een Denon, alleen omdat je ouders er een hebben?
Misschien klinken jouw speakers wel helemaal niet lekker in combinatie met Denon (of hebben je ouders dezelfde speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Bedankt voor je reactie :) !

Ik heb nu een eeuwenoude Onkyo versterker en die klinkt heerlijk :).
Maar we hebben goeie ervaringen met Denon, vandaar mijn eerste keuze zeg maar :) .
Oke dus je raad wel aan om te kijken naar een onkyo ?
Harman Kardon ben ik niet heel erg weg van, heb het wel een x aantal keren goed gehoord, maar klonk gewoon net niet helemaal lekker vind ik zelf !

Ik heb de 1509 gevonden, die in duitsland rond de 285 ligt.
Is dit een aardig geschikt model ?
Of ook al een overjarig model ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De xx09-modellen komen allemaal uit november 2008.

Deze en volgende maand komen de xx10-modellen uit. Maar dat geld niet voor alles want sommige modellen krijgen geen xx10 en er komen weer nieuwe modellen bij. Zo krijgt de 2809 geen 2810-uitvoering, maar er komt een 3310 uit. Al zit er niet eens heel veel verschil tussen de xx09 en de xx10 modellen, dus zo veel zullen die xx08 modellen wel niet verschillen. Maar dat terzijde...

Het is wel zo met Onkyo en Sony dat de wattages die ze opgeven gewoon pure bullshit zijn.
Zo heeft de Onkyo 606 een opgegeven vermogen van 140 Watt. In praktijk blijkt dit echter nog geen 40 Watt te zijn in surroundmode. Al zal jij hier minder last van hebben aangezien jij dus een stereo-set up hebt (wat dus in je voordeel werkt). Maar wat wel is is dat Denon gewoon minder aansluitingen heeft dan een Sony of Onkyo van dezelfde prijsklasse, dus weet niet hoe erg dat mee gaat tellen?

Die Denon 1509 is dus ook van november 2008.
Het is het instapmodel van de Denon-serie en heeft dus ook geen Dolby TrueHD of DTS HD wat hogere modellen wel hebben. Al is dit van ondergeschikt belang aangezien je dus 2.0 setup hebt.

Ik vind het lastig:
Aan de ene kant is die Denon 1509 wel een mooi apparaat voor het geld en gewoon niets mis mee. Ook qua vermogen zit je goed en beter dan met andere merken. Aan de andere kant is het dus wel het instapmodel, maar als je dat niet erg vind is het goed.

Wel even je B&W speakers aansluiten op de Denon van je ouders. Over het algemeen klinkt B&W nogal warm en wollig in combinatie met Denon receivers. Al kan het natuurlijk zijn dat het bij jou minder is aangezien het om oudere boxen gaat. Of wellicht vind je het wel fijn klinken... dus altijd eerst even luisteren voordat je geld uit gaat geven!

Wel goed dat je in Duitsland kijkt trouwens, leukere prijzen daar.
Mijn Denon 2809 daar weten te scoren voor €838,- _/-\o_
Dan gaat mijn vorige post van de Denon 1708 ook niet op, want dat was een Nederlandse prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie :) !!
Hier kan ik echt wat mee :)

Ik ga vandaag even het volgende doen :
Mijn boxen op de denon van mn ouders aansluiten, en dan kijken hoe dat klinkt :) !
En als dat goed klinkt, ga ik even kijken wat het vermogen bij 8ohm is van de versterker van mn ouders.
En als dat ongeveer gelijk is aan die van de 1509 dan is mijn keuze duidelijk :) !

Dat het een instapmodel is geeft mij niet zo veel gelukkig ! haha.
Komt omdat ik niet zon groot budget heb, en dan moet ik daar genoegen mee nemen :) .

en inderdaad, Dolby TrueHD of iets dergelijks ga ik hoogst waarschijnlijk niet gebruiken.
Wel is het handig voor de toekomst als ik een grotere setup wil.
Maar dan ben ik ook blij met Dolby Prologic II :)

Ik heb inderdaad ook bij de onkyos gekeken, die zijn erg mooi.
alleen leveren ze bijvoorbeeld bij 4 ohm 75 watt, maar bij 8 ohm maar 35 watt, Voor mij vind ik dat te weinig aangezien ik nu ook 85 watt heb :) !

Maar iig bedankt voor je reactie :) !!

[ Voor 21% gewijzigd door Bloemstukje op 21-05-2009 09:35 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Oja; Nou ik heb ik nog een vraag :).
De receiver die ik nu heb, die oude onkyo, die hoort 80 watt Bij 8 ohm te leveren.
Is het ook zo dat een versterker zijn vermogen verliest, en dat ik nu gewoon bij te dure versterkers zit te kijken om weer die 80 watt te krijgen ?
Zou het dus kunnen dat die versterker inmiddels nog maar 65 watt oid over heeft ?:)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

SanderPS3 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:44:
Oja; Nou ik heb ik nog een vraag :).
De receiver die ik nu heb, die oude onkyo, die hoort 80 watt Bij 8 ohm te leveren.
Is het ook zo dat een versterker zijn vermogen verliest, en dat ik nu gewoon bij te dure versterkers zit te kijken om weer die 80 watt te krijgen ?
Zou het dus kunnen dat die versterker inmiddels nog maar 65 watt oid over heeft ?:)
Dat lijkt me sterk. Dat zou willen inhouden dat in iedere discotheek en bar/dancing om de twee jaar alle versterkers vervangen moeten worden.

Daarbij zijn tegenwoordig veel versterkers SoC/processor-based, volgens mij zit daar weinig vermogensverlies in.
FikkieHo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:59:
Ik denk dat het probleem ligt bij het "future proof" en de kosten die gemaakt worden.
[...]
Goed punt. Fabrikanten willen natuurlijk hun producten niet zo goed maken dat je het de komende 10/15 jaar niet meer hoeft te vervangen. Er moet ruimte voor upgrades blijven.
M3rcury schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:52:
[...]
En veel mensen hebben tegenwoordig ook al een notebook met hdmi, dus een front hdmi aansluiting zou ook best nuttig kunnen zijn.
[...]
Maar waarom zitten er dan zo achterlijk veel s-video/tulp aansluitingen op?
Die front-hdmi mis ik ook inderdaad. En het is inderdaad lachwekkend om die enorme zee aan tulpgaten te zien. Je zou bijna denken dat dat echt alleen voor de looks gedaan is. 8)
FeaR1986 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:34:
[...]Al zou de XBox eventueel gewoon rechtstreeks naar de tv kunnen en dan het geluid via de optische kabel. Aangezien de XBox toch niet meer bandbreedte nodig heeft dan die kabel kan leveren en HDMI op de receiver dus meer gemakzucht is...
[...]
Is het misschien een optie om de xbox op component aan te sluiten?

[noob-waarschuwing] Heb geen 360, alleen twee xbmc-machines [/noob-waarschuwing]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een winkel in duitsland waar men de Denon 1909 zwart nog verkoopt?
Ik ben er wel uit dat ik deze ga kopen maar liever niet voor 699 die je in NL betaald.
Audio Vision shop had ik al gezien, maar die hebben de 1909 niet meer op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderPS3 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:33:
en inderdaad, Dolby TrueHD of iets dergelijks ga ik hoogst waarschijnlijk niet gebruiken.
Wel is het handig voor de toekomst als ik een grotere setup wil.
Maar dan ben ik ook blij met Dolby Prologic II :)
Dolby TrueHD en DTS HD heeft de 1509 dus niet, maar zoals gezegd is dat geen probleem.
En dat Pro Logic II heeft elke receiver en ook elke receiver heeft tegenwoordig gewoon Dolby Digital en DTS (dus echt surround). Dus mocht je ooit nog voor een 5.1 set-up gaan kan je nog alle kanten op.
Twan V schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:56:
[...]Is het misschien een optie om de xbox op component aan te sluiten?
[noob-waarschuwing] Heb geen 360, alleen twee xbmc-machines [/noob-waarschuwing]
Ja in theorie, maar nee in de praktijk...
In principe zou het kunnen aangezien je dan gewoon het geluid via de optische kabel aan zou kunnen sluiten. Maar er zijn drie punten waarom HDMI eigenlijk beter is:
  1. Ten eerste omdat het een digitaal signaal is en dat gewoon makkelijker/beter is dan analoog. Toegegeven, met goede kabels heb je ook geen ruis maar het is wel een aandachtspuntje.
  2. Als tweede is een XBox 360 aangesloten via HDMI een stukje scherper dan via component, dus je gaat er miniem in beeldkwaliteit op achteruit. En via HDMI heb je meer instellingen met betrekking tot de zwartwaardes.
  3. Maar het belangrijkste is toch wel dat de Denon alleen maar 1080i input accepteert via de component. Natuurlijk kan je dat wel upscalen naar 1080p, maar games upscalen is niet handig omdat dan sommige textures letterlijk naar de knoppen gaan. Dus dan moet je op 720p spelen en dat is echt zonde aangezien de XBox 360 eigenlijk altijd 1080p ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
hmm hoe moet ik dit zien:

http://www.usa.denon.com/ProductDetails/4858.asp

Speculatie of feiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Waar twijfel je over?

Dat die versterker er komt, is zeker. De specs lijken mij op het eerste oog ook wel te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Aan de specs, de introductie datum die genoemd wordt klopt iig al niet.

Als het allemaal klopt is er imho weinig reden om nu te wachten op de 1910, vind m qua design zelfs minder. Het enigste wat m zo te zien onderscheid van de 1909 is Dolby Prologic IIz, een extra HDMI input en een andere upscaling chip die (wederom volgens deze specs) weinig toevoegt. Kan me vergissen maar PLIIz lijkt me typisch iets voor de marketing boys en iets waar je in de praktijk helemaal niets aan hebt, dus blijft over een extra HDMI input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jb044 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:11:
Kan me vergissen maar PLIIz lijkt me typisch iets voor de marketing boys en iets waar je in de praktijk helemaal niets aan hebt, dus blijft over een extra HDMI input.
Dolby Pro Logic IIz kan zeker meerwaarde hebben.
Je moet alleen wel een 9.1 set-up hebben en bronmateriaal dat 7.1 geluid ondersteund. Want Pro Logix IIz maakt van 7.1 geluid 9.1. Dus hetzelfde als Pro Logic van 2.0 geluid 5.1 maakt.
Dus in de praktijk zullen er maar weinig mensen zijn die daar echt iets aan gaan hebben.

Extra HDMI-input is nooit weg, neem dat aan.
Maar de upscaling is in de nieuwe modellen over alle ingangen. Dus HDMI kan ook upgescaled worden als ik het goed lees. Terwijl dat bij de vorige modellen alleen gedaan werd vanaf de Denon AVR-3808A. Nu is dat upscalen van HDMI toch niet nodig, want negen van de tien apparaten met HDMI-out kunnen die resolutie al standaard outputten. En 720p games upscalen naar 1080p daar wordt je niet vrolijk van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
hmm de reviewers van cnet zijn het iig al niet met je eens:

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10230238-1.html

Ik zat in elk geval fout, want ging er vanuit dat PLIIz net zoiets was als het originele Dolby Pro Logic en dus vanaf de bron tot de receiver ondersteund moet worden, hoewel misschien is dat juist de reden voor de ronduit verwoestende review hierboven....

Jij zit iig ook fout ;) PLIIz kan upscalen van 5.1 naar 7.1 (waarbij de laatste 2 kanalen boven de front l/r geplaatst moeten worden) of van 7.1 naar 9.1:

http://www.dolby.com/consumer/technology/prologic-IIz.html

De spec sheet die ik bekeek was hier wat onduidelijk, vandaar mijn (te snelle) oordeel, maar de intro stelt duidelijk:
Anchor Bay VRS advanced analog and digital video upconversion and deinterlacing with 1080p 24Hz/60Hz pass-through

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jb044 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:05:
Jij zit iig ook fout ;) PLIIz kan upscalen van 5.1 naar 7.1 (waarbij de laatste 2 kanalen boven de front l/r geplaatst moeten worden) of van 7.1 naar 9.1:
Toegegeven dat ik fout zat ja.

Maar waar ik dus wel gelijk in had is dat Pro Logic II en Pro Logic IIz dus meer kanalen forceren. En ikzelf ben daar niet zo van. Ik heb mijn tv ook gewoon op 2.0 stereo staan (bij muziek op 5 kanaal). Dit omdat ik gewoon niet weg ben van het forceren van meer kanalen dan opgegeven is. Ik vind het op één of andere manier gewoon niet lekker klinken.

Dus dat is voor mij ook een reden om Dolby Pro Logic IIz voor mij geen meerwaarde heeft, maar voor iemand anders wellicht wel.

Maar ik heb al een receiver en jij niet.
Dus jij moet weten of de meerprijs van de Denon 1910 door onder andere dat Dolby Pro Logic IIz het waard is tegenover de Denon 1909 die "alleen" Pro Logic II heeft. Maar feit blijft dat je dan dus ten minste een 7.1 set-up nodig hebt.

Zelfde over dat upscalen van digitale signalen naar 1080p. Je tv (mits full HD) heeft al een scaler en eigenlijk elk apparaat dat HDMI uit heeft ook. Dus dan kan je dus tot drie keer gaan scalen tot 1080p. Een beetje overdreven.
Enige wat ik dus zou kunnen bedenken is het upscalen van PS3/XBox games die in 720p/1080i worden weergegeven. Maar dat gaat niet lekker werken in verband met de textures, dus upscalen van de HDMI-ingangen zie ik het nut niet van in.
Maar net als bij het andere gaat het erom wat jij eraan zou hebben.

Iets anders trouwens:
Wat voor speakers ga je aan je toekomstige Denon 1909/1910 hangen?: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Zit je weer fout :P Ik heb al zo'n 3 weken een 1909 en die kan kan ik dus inmiddels niet meer inruilen.

Maar deze specs hebben me wel enigzins gerust gesteld, nou ja eigenlijk was ik dat al :) De 1909 is gewoon een hele goede receiver en zijn geld meer dan waard. Zoals je zegt mijn Samsung is al een hele goede upscaler, volgens de kenners geloof ik, dus dat heb ik al niet nodig en die extra hdmi poort verwacht ik ook niet nodig te hebben. Hoogstens een blue ray erbij naast de UPC media box en heel heel misschien een console.

Je zou alleen kunnen stellen dat een 1509 misschien ook genoeg was geweest gezien bovenstaande, maar iets zegt me dat die zich gewoon niet kan meten met de 1909 qua geluid en daar gaat het uiteindelijk om.

Speakers zijn trouwens Life speakers van de Aldi :o Voor het geld zeker niet verkeerd, maar geen match voor de Denon, dus daar ga ik zeker in de nabije toekomst wat aan doen. Zat te denken aan Tannoy's. Wil iig zeer goed stereo hebben, 5.1 zie ik toch meer als bijzaak.

Wat PLIIz betreft, als ik op Cnet af moet gaan moet er toch echt wat veranderen wil het überhaupt zin hebben, dus als het al zin heeft is het puur voor het psychologisch effect. Maar eh als ik je goed begrijp is PLII een soort upscaler?? En zo ja hoe stel ik dat dan in bij stereo bronnen? Heb ik nu trouwens nog niks aan, want 2.0 setup, maar interessant om in gedachten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jb044 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:12:
Zit je weer fout :P Ik heb al zo'n 3 weken een 1909 en die kan kan ik dus inmiddels niet meer inruilen.

Hoogstens een blue ray erbij naast de UPC media box en heel heel misschien een console.

Je zou alleen kunnen stellen dat een 1509 misschien ook genoeg was geweest gezien bovenstaande, maar iets zegt me dat die zich gewoon niet kan meten met de 1909 qua geluid en daar gaat het uiteindelijk om.

Maar eh als ik je goed begrijp is PLII een soort upscaler?? En zo ja hoe stel ik dat dan in bij stereo bronnen? Heb ik nu trouwens nog niks aan, want 2.0 setup, maar interessant om in gedachten te houden.
Nu zit jij fout:
Het is Blu-ray en geen bleu ray :P

Maar sorry als ik je door de war haal met iemand anders die nog zoekende was met betrekking tot een Denon 1910. Dit is namelijk niet het enig topic waar ik in post :)

De Denon 1509 heeft naar mijn weten niet de mogelijkheid om audio van HDMI af te halen. Iets wat jouw Denon 1909 wel kan. Dus op dat punt heb je zeker wel een goede keuze gemaakt.

Dolby Pro Logic II is inderdaad een soort van upscaler (DTS Neo: 6 is hetzelfde trouwens alleen dan van DTS). Met een 2.0 set-up ga je er niets aan hebben, werkt alleen met meer speakers. Wat Pro Loigic II doe (dus geen IIz) is van 2.0 geluid een soort van 5.1 maken.
Dus stel dat je een film op tv kijkt over je 5.1 set. Dan zal in principe alleen je front left en right speaker geluid tonen. Dit omdat tv veelal gewoon 2.0 is. Met Dolby Pro Logic II kan je dan dit stereo signaal om laten vormen naar 5.1. De lage tonen worden dan naar de subwoofer gestuurd en de front audio wordt gedempt en naar de back-speakers gestuurd. Hierdoor krijg je een soort van 5.1. Het is niet zo goed als gewoon DTD of DD 5.1 maar het is wat. En Pro Logic IIz doet hetzelfde alleen maakt die van 5.1 geluid 7.1 of van 7.1 naar 9.1.

Maar dat gaat dus niet op aangezien jij een 2.0 set-up hebt :)
En verder: geniet van je Denon 1909. Als je gaat zitten mokken ga je er alleen meer spijt van krijgen en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Je hebt gelijk maar dat is de aard van het beestje: relatief snel tot de koop overgaan en dan komt de twijfel :D

Meende al begrepen te hebben dat de 1509 alleen een soort switch is voor HDMI en er verder niets mee kan, dank voor de bevestiging ... eigenlijk zou een verkoper je dat ook moeten kunnen vertellen, maar ja BCC he, die jongens weten echt totaal niet waar ze het over hebben! Voor de grap ook even naar een net iets te goedkope Sony gelopen en de vraag gesteld: waarom is deze een stuk minder? Deze heeft veel minder vermogen menneer (er stond heel groot 100W op) .... en deze doet geen HDMI (er stond in koeieletters HDMI op) Tja als je de basis al niet kent, dan zit er weinig anders op dan zelf maar een besluit te nemen, zoals het hoort :D
Maar goed het zal duidelijk zijn dat ik voor het belangrijkste gedeelte: de speakers, niet eens de BCC als adresje overweeg!

Heb trouwens de PLII(x) knopjes gevonden ... aan de achterkant van de AB: cinnema, music en std.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie dat je in Leeuwarden woont.
Dus dan ga ik je niet naar de Correct in Rotterdam sturen want dat is wat ver weg.
Maar daar ben ik echt goed geholpen. Na openingstijd met twee medewerkers gewoon luisteren naar alles wat ze daar hebben. En ze hebben daar echt veel, ook de KEF Reference van net geen €10.000,- de stuk. Maar als je gewoon een goede hifi winkel binnen loopt en laat weten dat je al een Denon hebt wordt je al een stuk serieuzer genomen.

BCC en MediaMarkt zijn leuk om rond te kijken en wat voor verschillen er zijn (assortiment MediaMarkt is wel groter dan van de BCC overigens). Maar voor technische vragen moet je daar inderdaad niet zijn. Maar ben ook van mening dat als je aankopen gaat doen in de klasse Denon dat je dan ook niet naar zulke winkels zou moeten gaan omdat je zelf genoeg kennis hebt.

En op die stickers met vermogen moet je niet letten.
Om het Onkyo voorbeeld er maar weer bij te halen:
Op de sticker heel groot 140 Wat @ 7.1 Channels. Ja leuk, maar dat bleek 6 Ohm te zijn en niet de standaard 8 Ohm. En het was per 2 kanalen en niet 7.1. Het vermogen van 7.1 bleek nog maar 40 Watt te zijn. Niet dat Denon het niet doet overigens: mijn Denon 2809 houdt nog maar iets van 90 Watt over als ik op 7.1 zou spelen en dat is minder dan de opgegeven 150 Watt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Heerlijk om dit topic zo af en toe te lezen zeg.

Hoe vaak dat voorbeeld van die Onkyo's weer terugkomt.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:29:
Zie dat je in Leeuwarden woont.
Dus dan ga ik je niet naar de Correct in Rotterdam sturen want dat is wat ver weg.
Maar daar ben ik echt goed geholpen.
Jij gelukkig dan wel... ben daar gaan kijken om te luisteren naar een denon 1909 en de yamaha 863 en dan ook gelijk de KEF 2005.3 speakers (Hoewel de B&W MT20 een prijsverlaging krijgt geloof ik volgende week)
leek wel of alles te veel was voor die gasten... ze wouden geen moeite nemen om 1 van de 2 versterkers te laten aansluiten en mocht uiteindelijk na veel gezucht naar de KEF's luisteren let wel in stereo met een muziekje van Anouk want een film aanzetten dat was toch ook wel weer te veel moeite... Nee Correct heeft bij mij afgedaan, en dan ook nog de snel kopen want ik weet niet of ik ze dan nog heb praatjes was de laatste druppel... bestel het zooitje wel in duitsland en de speakers haal ik wel ergens anders vandaan in nederland. (lijkt wel of speakers in het buitenland veel duurder zijn) denk dat ik de 1910 bestel in plaats van de yamaha 863.... maar die yamaha zit wel erg in mijn hoofd maar kan er nog niet echt veel reviews van vinden.... :( iemand daar een oordeel over of een mooi linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49
Zou iemand me hier kunnen vertellen of de Denon avr-1909/1910 zwaar genoeg is om kef iq90 als fronts en de kef iq50 als rear. met daar bij nog de kef iq60c center?

Ik zou anders nu de versterker met de kef iq50 kopen en de speakers dan naar achter doorschuiven en de iq90 als front gebruiken en dan later een center erbij.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nock372 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:30:
Zou iemand me hier kunnen vertellen of de Denon avr-1909/1910 zwaar genoeg is om kef iq90 als fronts en de kef iq50 als rear. met daar bij nog de kef iq60c center?
Ergens heb ik het idee dat een 19xx-model te zwak is.
Maar dat is meer gebaseerd op het feit dat ik vooral mensen zie die de KEF iQ-50 gebruiken als fronts in combinatie met die receiver. En jij gaat die zuilluidsprekers gewoon "even" als rears gebruiken en dat aanvullen met best wel dikke IQ-90.
Kan natuurlijk ook iets met budget te maken hebben..
Dacht dat Jpjedi een setup had met redelijk dikke KEF-speakers en hij heeft alles aan een Denon 3808A hangen.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.