Ik heb meningen / advies nodig met betrekking tot keuze van een receiver.
Op moment bezit ik:
Pioneer VSX-C100
Sony speakers (Fronts 130W,Center en Rears 100W)
JBL Subwoofer
Het geluid van deze receiver wordt slechter als het zich op een hoger volume bevindt, vervormd nogal.
Na aanschaf van de JBL subwoofer verbeterde het geluid (In de lage tonen) aanzienlijk.
Na het aanschaffen van een Onkyo surround set voor een familie lid ben ik beetje aan het zoeken geweest naar voor mij een beter receiver.
Met meer vermogen en beter geluidskwaliteit.
Met name het stereo geluid laat te wensen over van de VSX-C100.
Mijn ogen zijn gevallen op de volgende receivers:
Onkyo TX-SR307 Vergeleken met de R518 valt deze tegen.
Onkyo TX-SR506
Onkyo TX-SR507 (net ff te duur eigenlijk..)
Onkyo HT-R518 Zeer goede ervaring mee!, (Nergens leverbaar??)
Onkyo TX-SR674 Heeft maar 2 HDMI in!
Onkyo TX-SR 576
Pioneer VSX-818V-K Heeft maar 2 HDMI in!
Sony STR-DH500 Iemand ervaringen?
Kenwood KRF-V7300D Heeft maar 2 HDMI in!
Mijn eisen:
Kosten rond de €300,-
HDMI IN/UIT (minimaal 2 in) (Hoeft niet perse versie 1.3 te zijn.. Alleen beelddoorgave is genoeg)
Component IN/UIT (Minimaal 2 in)
Digital Audio in (liefst 2 om 2, maar die zijn er niet altijd, 2 om 1 mag ook)
Goede stereo functie
Pre-Out voor de subwoofer
Minimaal 5.1
Zwart
Dolby True HD, DTS HD. Is het aan te raden om een versterker de kiezen die hiermee overweg kan i.v.m eventuele BR speler of een Western Digital WD TV HD?
De onkyo's vind ik sowieso erg lekker klinken, heb meerdere receivers daarvan mogen beluisteren.
Alleen degene met DTS HD en Dolby True HD (SR507) is eigenlijk een tikkeltje te prijzig..
Terwijl de Kenwood dit ook ondersteunt, alleen ik kan geen ervaringen vinden van dit apparaat?
Op moment neigt mijn aanschaf gevoel richting de Kenwood.. Deze vanwege de meerdere mogelijkheden..
Maar aan andere kant, zijn die DTS HD support e.d. echt nodig? (Na lezen van reacties van mensen met BR speler en die geluid stream, zeker wel!) Alleen weet niet of dit dus werkt met de (eventuele) komst van een WD TV
In afwachting van een paar goede suggesties en meningen
Op moment bezit ik:
Pioneer VSX-C100
Sony speakers (Fronts 130W,Center en Rears 100W)
JBL Subwoofer
Het geluid van deze receiver wordt slechter als het zich op een hoger volume bevindt, vervormd nogal.
Na aanschaf van de JBL subwoofer verbeterde het geluid (In de lage tonen) aanzienlijk.
Na het aanschaffen van een Onkyo surround set voor een familie lid ben ik beetje aan het zoeken geweest naar voor mij een beter receiver.
Met meer vermogen en beter geluidskwaliteit.
Met name het stereo geluid laat te wensen over van de VSX-C100.
Mijn ogen zijn gevallen op de volgende receivers:
Onkyo TX-SR307 Vergeleken met de R518 valt deze tegen.
Onkyo TX-SR506
Onkyo TX-SR507 (net ff te duur eigenlijk..)
Onkyo HT-R518 Zeer goede ervaring mee!, (Nergens leverbaar??)
Onkyo TX-SR674 Heeft maar 2 HDMI in!
Onkyo TX-SR 576
Pioneer VSX-818V-K Heeft maar 2 HDMI in!
Sony STR-DH500 Iemand ervaringen?
Kenwood KRF-V7300D Heeft maar 2 HDMI in!
Mijn eisen:
Kosten rond de €300,-
HDMI IN/UIT (minimaal 2 in) (Hoeft niet perse versie 1.3 te zijn.. Alleen beelddoorgave is genoeg)
Component IN/UIT (Minimaal 2 in)
Digital Audio in (liefst 2 om 2, maar die zijn er niet altijd, 2 om 1 mag ook)
Goede stereo functie
Pre-Out voor de subwoofer
Minimaal 5.1
Zwart
Dolby True HD, DTS HD. Is het aan te raden om een versterker de kiezen die hiermee overweg kan i.v.m eventuele BR speler of een Western Digital WD TV HD?
De onkyo's vind ik sowieso erg lekker klinken, heb meerdere receivers daarvan mogen beluisteren.
Alleen degene met DTS HD en Dolby True HD (SR507) is eigenlijk een tikkeltje te prijzig..
Terwijl de Kenwood dit ook ondersteunt, alleen ik kan geen ervaringen vinden van dit apparaat?
Op moment neigt mijn aanschaf gevoel richting de Kenwood.. Deze vanwege de meerdere mogelijkheden..
Maar aan andere kant, zijn die DTS HD support e.d. echt nodig? (Na lezen van reacties van mensen met BR speler en die geluid stream, zeker wel!) Alleen weet niet of dit dus werkt met de (eventuele) komst van een WD TV
In afwachting van een paar goede suggesties en meningen
[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 21-04-2009 17:22 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |