Keuze van aanschaf receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Topicstarter
Ik heb meningen / advies nodig met betrekking tot keuze van een receiver.

Op moment bezit ik:
Pioneer VSX-C100
Sony speakers (Fronts 130W,Center en Rears 100W)
JBL Subwoofer

Het geluid van deze receiver wordt slechter als het zich op een hoger volume bevindt, vervormd nogal.
Na aanschaf van de JBL subwoofer verbeterde het geluid (In de lage tonen) aanzienlijk.

Na het aanschaffen van een Onkyo surround set voor een familie lid ben ik beetje aan het zoeken geweest naar voor mij een beter receiver.
Met meer vermogen en beter geluidskwaliteit.
Met name het stereo geluid laat te wensen over van de VSX-C100.

Mijn ogen zijn gevallen op de volgende receivers:

Onkyo TX-SR307 Vergeleken met de R518 valt deze tegen.
Onkyo TX-SR506
Onkyo TX-SR507 (net ff te duur eigenlijk..)
Onkyo HT-R518 Zeer goede ervaring mee!, (Nergens leverbaar??)
Onkyo TX-SR674 Heeft maar 2 HDMI in! :(
Onkyo TX-SR 576
Pioneer VSX-818V-K Heeft maar 2 HDMI in! :(
Sony STR-DH500 Iemand ervaringen?
Kenwood KRF-V7300D Heeft maar 2 HDMI in! :(

Mijn eisen:
Kosten rond de €300,-
HDMI IN/UIT (minimaal 2 in) (Hoeft niet perse versie 1.3 te zijn.. Alleen beelddoorgave is genoeg)
Component IN/UIT (Minimaal 2 in)
Digital Audio in (liefst 2 om 2, maar die zijn er niet altijd, 2 om 1 mag ook)
Goede stereo functie
Pre-Out voor de subwoofer
Minimaal 5.1
Zwart

Dolby True HD, DTS HD. Is het aan te raden om een versterker de kiezen die hiermee overweg kan i.v.m eventuele BR speler of een Western Digital WD TV HD?

De onkyo's vind ik sowieso erg lekker klinken, heb meerdere receivers daarvan mogen beluisteren.
Alleen degene met DTS HD en Dolby True HD (SR507) is eigenlijk een tikkeltje te prijzig..
Terwijl de Kenwood dit ook ondersteunt, alleen ik kan geen ervaringen vinden van dit apparaat?

Op moment neigt mijn aanschaf gevoel richting de Kenwood.. Deze vanwege de meerdere mogelijkheden..
Maar aan andere kant, zijn die DTS HD support e.d. echt nodig? (Na lezen van reacties van mensen met BR speler en die geluid stream, zeker wel!) Alleen weet niet of dit dus werkt met de (eventuele) komst van een WD TV ;)

In afwachting van een paar goede suggesties en meningen :)

[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 21-04-2009 17:22 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 18:53
Ik zou is naar een winkel gaan en daar naar de versterkers gaan luisteren het beste is natuurlijk als de betreffende winkel nog jou set heeft staan.

Er zit een heel duidelijk verschil in het geluid van versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Ik heb je een bericht gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

wat voor link ben namelijk ook zeer benieuwd, ik wil namelijk ook de kenwood kopen

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Wat bedoel je met "wat voor link"? :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
De 507 vind je net te duur? Dan ga je toch gewoon voor de voorganger? Die is een stuk goedkoper en kan praktisch het zelfde:

http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9782&ARTNR=351742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Interessante optie ja, alleen vind ik bij kieskeurig bijv. het niet terug voor die prijs.. eens ff informeren dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je een beetje receiver wilt hebben die futureproof is, en in de toekomst blu-ray oid (je hebt het al over een WDTV) af gaat spelen, dan zou ik de HDMI1.3a optie een wat hogere prio geven.
Zonder die nml geen TrueHD en DTS-MA geluid

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

sorry, ik bedoelde bericht :)

de Kenwood heeft een repeater maar dat is voor mij geen probleem, mijn tv kan geweldig goed upscalen.

Enige wat jammer is is de 2x in 1x out HDMI ik had liever 3x in leuker gevonden.

voor 286 euro kan je dáár geen bult aan vallen aangezien hij werkelijk ALLES ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Ik heb al bij de eigenschappen van de WD TV gekeken en ik de nergens TRUE DOBLY en DTS HD ondersteuning staan..?

En een BR speler komt er echt niet binnen 2 jaar.. Tenzij ze ineens 70 euro gaan kosten ofzo :P

@ Spanx, idd.. 2 om 1 is idd wat weinig. Die repeater maakt niets uit. Als je DVD speler al aan upscaling doet is er ook niets aan te hand :)

[ Voor 25% gewijzigd door R-B op 20-04-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Oh, de WDTV ondersteund geen DTS-MA en TrueHD

Maar goed, als je nu iets meer geld uitgeeft aan een receiver die alles ondersteund, hoef je niet over 2 jaar een nieuwe aan te schaffen (is mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Daar heb jij gelijk in.. Daarom is die Kenwood ook zo interresant.. Maar kan er weinig reacties over vinden.

Maargoed, heb ook nog andere optie lopen die This-is-Life aanbiedt. Kijken hoe dat afloopt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Kijk voor een review naar de 9300. de 7300 is identiek behalve heeft de 9300 een hardware upscaler die de 7300 NIET heeft. (ook het uitbalanceren van je speakers middels een microfoon heeft de 7300 NIET)

Asl het goed is kan je dan wel het e.e.a. vinden :)

@ R-B : Mijn dvd speler zit in mijn HTPC die via HDMI aangesloten gaat worden + mijn sat reciever... dus als ik mijn blu-ray straks wil aansluiten zal ik dat via component moeten doen of mijn HTPC via component.

maar volgens mij kreeg ik alleen 1080i via component aan de gang... :(

daarom jammer 2x HDMI in

[ Voor 38% gewijzigd door spanx op 20-04-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Component ondersteunt inderdaad geen 1080P inderdaad.. ;)

Idd, die 9300 lijkt er heel erg veel op! Alleen wel groot prijsverschil voor die 2 extra mogelijkheden 8)7

idd, 2x HDMI in is gewoon weinig.. Ik ben bang dat die Kenwood daarom ook afvalt :(

[ Voor 20% gewijzigd door R-B op 20-04-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Op een receiver uit het budgetsegment met dito luidsprekers ga je toch niet het verschil horen tussen DTS en DTS-HD. Zelfs op een dure set is het de vraag of het écht uitmaakt. Heb jij je ooit gestoord aan de slechte geluidskwaliteit bij het kijken van een film waarbij de oorzaak in de bitrate lag? Meestal als dat zo is is het ergens anders is het productieproces van de audio fout gegaan. Wellicht als je veel concert-dvd's kijkt is de bitrate van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
In principe ga ik nu gewoon voor een receiver zonder DTS HD en True Dolby.

Alleen ik weet niet wat ik van die Sony moet denken.. Vanwege zijn relatief lage prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
R-B schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:21:
In principe ga ik nu gewoon voor een receiver zonder DTS HD en True Dolby.

Alleen ik weet niet wat ik van die Sony moet denken.. Vanwege zijn relatief lage prijs?
De Onkyo 576 weegt bijna 4 kilo zwaarder dan de Sony die je noemt. Gewicht zegt niet alles en je moet niet voor de kiloknaller gaan, maar het is toch wel een indicatie dat hij wat degelijker is gebouwd. Vooral het feit dat vergelijkbare receivers van merken als Denon, Marantz, HK enzovoorts ook ruim 10 kilo wegen zegt ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik wil even aansluiten bij dit topic. Ik zoek het volgende en weet niet of dit bestaat. Thuis heb ik twee grote zware boxen en een vijftal kleinere boxjes. Is het een en ander te combineren met een receiver? Daarmee wil ik eigenlijk het volgende dat bij stereo alleen de twee grote spelen en bij films de vijf kleinere. Kan je dit met een receiver los schakelen of zit altijd alles aan elkaar geschakeld?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Erhnam schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:36:
Ik wil even aansluiten bij dit topic. Ik zoek het volgende en weet niet of dit bestaat. Thuis heb ik twee grote zware boxen en een vijftal kleinere boxjes. Is het een en ander te combineren met een receiver? Daarmee wil ik eigenlijk het volgende dat bij stereo alleen de twee grote spelen en bij films de vijf kleinere. Kan je dit met een receiver los schakelen of zit altijd alles aan elkaar geschakeld?
Waarom gebruik je niet 3 kleine speakers? en bij stereo geluid dus je grote luidsprekers en bij surround de grote luidsprekers + 3 kleine luidsprekers? Ik zou dat eens testen en kijken hoe het geluid klinkt na wat spelen met de instellingen. Misschien is de klank te verschillend, maar misschien valt het ook wel mee.

Jouw oplossing is alleen erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Waarom is zijn oplossing lastig?
Je kunt de 5 kleine speakers als surroundset aansluiten en de 2 grote speakers bv. als Zone 2. Dan zijn ze onafhankelijk aan te sturen qua bron en volume, terwijl je ze zelfs gelijktijdig met de 5(.1?) speakerset kunt gebruiken. Je kunt dan handmatig schakelen tussen speakers.

Als het echt kleine blokjes speakers zijn is een actieve subwoofer natuurlijk wel een vereiste, bij 'kleine' boekenplank speakers is het waarschijnlijk ook nog wenselijk. Zeker voor films.

Je kunt ze uiteraard ook inzetten als fronts in een 7(.1) setup. Bij stereosignaal kun je de receiver volautomatisch alleen de 2 grote speakers laten gebruiken, terwijl bij surround de andere speakers bijspringen.

[ Voor 4% gewijzigd door FrenzyFreak op 22-04-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

FrenzyFreak schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:24:
Waarom is zijn oplossing lastig?
Je kunt de 5 kleine speakers als surroundset aansluiten en de 2 grote speakers bv. als Zone 2. Dan zijn ze onafhankelijk aan te sturen qua bron en volume, terwijl je ze zelfs gelijktijdig met de 5(.1?) speakerset kunt gebruiken. Je kunt dan handmatig schakelen tussen speakers.

Als het echt kleine blokjes speakers zijn is een actieve subwoofer natuurlijk wel een vereiste, bij 'kleine' boekenplank speakers is het waarschijnlijk ook nog wenselijk. Zeker voor films.

Je kunt ze uiteraard ook inzetten als fronts in een 7(.1) setup. Bij stereosignaal kun je de receiver volautomatisch alleen de 2 grote speakers laten gebruiken, terwijl bij surround de andere speakers bijspringen.
Ja eigenlijk zoek ik zoiets. De twee grote speakers staan in verschillende kamers en gebruik ik alleen voor muziek. De 5 kleine speakers (en subwoofer) wil ik dan dus alleen voor dvd's gebruiken. Met welke versterker kan dit? Ik ben nu in het bezit van een dfr9000 philips versterker maar die heeft deze optie niet...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Als je versterker aanschaft met een A-B mogelijkheid ben je uit de problemen..
De A-B geldt alleen voor de front meen ik.

A zijn je kleintjes
B zijn je zuilen

De rest zit gewoon op de surround aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Ik ben eigenwijs..

Ga denk toch even mijn budget verhogen en dan wel voor de SR507.. (Of dan toch een ander? ;) )

Dan komen DTS HD, True Dolby als eisen erbij.

Kan ik toekomst gezien veel langer mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
verstandige keus (vind ik)

Ik zou toch ff twee weken tot een maand wachten.
De 507 is nu pas net hier en daar te krijgen, de 607 nog nergens.

Verwachting is dat deze snel zullen komen, van de 607 is er ook nog geen concrete winkelprijs, als deze meevalt qua prijs, kan dat ook nog een optie zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

R-B schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:51:
Ik ben eigenwijs..

Ga denk toch even mijn budget verhogen en dan wel voor de SR507.. (Of dan toch een ander? ;) )
Ha!

Ga dan maar meteen een Denon 2809 kopen...

Zo ging het bij mij ook met steeds het budget verhogen, staat een heel topic van meer dan 20 pagina's over mijn zoektocht. Maar de samenvatting:
  • Eerst was een Sony 820 goed met "maar" upscaling tot 1080i.
  • Toen werd het toch maar een Onkyo 606, want die had upscaling tot 1080p en wat meer ingangen en Onkyo is toch wel beter dan Sony.
  • In de winkel hier in de buurt wezen kijken en toen was de Denon 1909 en de Onkyo 706 opeens een stuk interessanter.
  • Toen naar Correct om de Onkyo 706 te halen, was daar goedkoper namelijk. Maar bleek een demo te zijn. Maar de Onkyo 806 was wel in de aanbieding, dus toen die maar meegenomen.
  • Thuis teleurgesteld omdat de 806 problemen geeft met de PS3 en 1080p.
  • Dus toen maar een Denon AVR-2809 gekocht.
Lang verhaal kort:
Je wilt in het begin iets van €399,- maar ik eindigde bij een Denon met een waarde van €1199,-.
Gelukkig wel in Duitsland tegen een leukere prijs kunnen krijgen.

Maar ik geeft je alleen maar gelijk.
Als je nu een "klein" bedrag uit geeft aan een receiver zonder HD-audio kan je over minder dan een jaar al spijt hebben. Kan je nu beter een iets-boven-je-budget-aankoop doen en dan weten dat je er langer mee vooruit kan. Is voor je gevoel een stuk fijner, plus dat ze later eventueel weer wat makkelijker door te verkopen zijn.

Daarom kocht ik ook de Denon 2809 in plaats van de 2309 die ook goed was. Maar de 2309 zou meteen vol zitten m.b.t. de coaxiale ingangen. Met de 2809 heb ik er eentje over, dus dat voelt toch wat beter..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
idd, zal sowieso dan nog ff wachten voordat ik aanschaf..

maja, hoe geloofwaardig is deze prijs? KLIK

@ hierboven

hahaha, nee, dat wordt me te extreem.. :o
Best grappig om het zo te lezen moet ik zeggen O-)

[ Voor 45% gewijzigd door R-B op 22-04-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Helaas vond mijn bankrekening het niet zo grappig :P

Maar die prijs lijkt me wat aan de lage kant.
Het gaat "maar" om €80,- met andere leveranciers, maar €80,- op zo'n bedrag is nogal flink.
Maar verder ziet de website er wel betrouwbaar uit en er zijn ook shopreviews te vinden op tweakers over de winkel. Wel redelijk negatief...
Anders gewoon even bellen met vragen over levertijd en dergelijke. Op de manier waarop ze zulke vragen beantwoorden kan je veelal al achterhalen wat voor bedrijf het is.

Edit:
Op die site is de Onkyo 507 wel 600 gram lichter (9 kg i.p.v. 9,6) dan op alle andere sites en specificaties.
Wellicht hebben ze er wat onderdelen uit gehaald om de prijs te drukken :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 11:16

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik gebruik zelf thuis de Sony STR-DH500 met plezier. PS3 via HDMI aangesloten, DVD via tulp (heeft geen andere uitgangen) en settop box via HDMI, als laatste heb ik nog een losse 3½mm naar tulp liggen voor als ik mijn laptop aan wil sluiten om een film te kijken (de laptop heeft wel een HDMI uitgang, maar die gebruik ik al om hem op de TV aan te sluiten, en de speakers van de TV zijn toch een stuk minder dan die aan de STR).

Ik heb het systeem met 2 Bose 301 boxen staan, ervaring met 5 boxen heb ik echter niet.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
iig wacht ik toch nog een maandje of 1 a 2..

Dan die SR507 aanschaffen. Die keuze is nu gemaakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Misschien dat iemand het hier weet,

Deze V&A:
V&A aangeboden: Energy 5.1 speaker set

Ik kan weinig ervaringen hierover vinden..
Is dit wat?

Of zou je zeggen, koop nu 2 goede bookshelfs + Center (Mordaunt-Short Avant 902i) ofzo en verschuif die later als rear en koop mooie front speakers in zelfde serie / richting :) (Dit trekt mij meer aan overigens _/-\o_ )

[ Voor 32% gewijzigd door R-B op 29-04-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:15:
Helaas vond mijn bankrekening het niet zo grappig :P

Maar die prijs lijkt me wat aan de lage kant.
Het gaat "maar" om €80,- met andere leveranciers, maar €80,- op zo'n bedrag is nogal flink.
Maar verder ziet de website er wel betrouwbaar uit en er zijn ook shopreviews te vinden op tweakers over de winkel. Wel redelijk negatief...
Anders gewoon even bellen met vragen over levertijd en dergelijke. Op de manier waarop ze zulke vragen beantwoorden kan je veelal al achterhalen wat voor bedrijf het is.

Edit:
Op die site is de Onkyo 507 wel 600 gram lichter (9 kg i.p.v. 9,6) dan op alle andere sites en specificaties.
Wellicht hebben ze er wat onderdelen uit gehaald om de prijs te drukken :P
Om op jou verhaal nog ff terug te komen..
Na wat reacties gezien te hebben is de conclusie dat de onkyo's in surround mode een treurende vermogen afgeeft.. Dat is opzich zonde als je een receiver koopt van €400 ;)

Toen ben ik is nog gaan kijken.. En is de Denon 1909 ook interessant. Kleine broertje van de jouwe.
Het mogen van dat ding loopt niet zo drastisch terug in surround mode. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
R-B schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:21:
[...]

Om op jou verhaal nog ff terug te komen..
Na wat reacties gezien te hebben is de conclusie dat de onkyo's in surround mode een treurende vermogen afgeeft.. Dat is opzich zonde als je een receiver koopt van €400 ;)

Toen ben ik is nog gaan kijken.. En is de Denon 1909 ook interessant. Kleine broertje van de jouwe.
Het mogen van dat ding loopt niet zo drastisch terug in surround mode. :)
Volgens mij geeft de Denon 1909 en de Onkyo 607 hetzelfde vermogen af in surround 5.1 bij 8ohm: 90W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Maar bij de Onkyo zakt het waarschijnlijk iets in..
De onkyo 606 levert deze 2 in 5.1:
Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm 38,0 W
Musikleistung 5-Kanal 8 Ohm 83,0 W

607 zal ongeveer hetzelfde hebben, weet alleen niet wat Sinusleistung is?

De denon 1908 (Eigenlijk de 1909 zonder DTS HD en TRUE DOLBY)

Musikleistung 5-Kanal 8 Ohm 86,0 W
Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm 73,0 W

Scheelt nogal :9

[ Voor 41% gewijzigd door R-B op 04-05-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
R-B schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:24:

[
dat is RMS vermogen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Topicstarter
Het is zowat een verdubbeling van het vermogen in 5.1 op 8 ohm, toch wel veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:32:
[...]

Maar bij de Onkyo zakt het waarschijnlijk iets in..
De onkyo 606 levert deze 2 in 5.1:
Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm 38,0 W
Musikleistung 5-Kanal 8 Ohm 83,0 W

De denon 1908 (Eigenlijk de 1909 zonder DTS HD en TRUE DOLBY)

Musikleistung 5-Kanal 8 Ohm 86,0 W
Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm 73,0 W

Scheelt nogal
Euhm Watts zeggen totaal nix over de afgifte/sterkte van een versterker. :X
Kijk naar de opbouw van de receiver of naar de impedantie karakterestiek van je speakers. Dat is veel interessanter om te weten....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:19:
[...]

Kijk naar de opbouw van de receiver of naar de impedantie karakterestiek van je speakers. Dat is veel interessanter om te weten....
???? quote je nu niet de verkeerde?..... ik gaf alleen de vertaling van Sinusleistung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:23
FeaR1986 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:00:
[...]

Ha!

Ga dan maar meteen een Denon 2809 kopen...

Zo ging het bij mij ook met steeds het budget verhogen, staat een heel topic van meer dan 20 pagina's over mijn zoektocht. Maar de samenvatting:
  • Eerst was een Sony 820 goed met "maar" upscaling tot 1080i.
  • Toen werd het toch maar een Onkyo 606, want die had upscaling tot 1080p en wat meer ingangen en Onkyo is toch wel beter dan Sony.
  • In de winkel hier in de buurt wezen kijken en toen was de Denon 1909 en de Onkyo 706 opeens een stuk interessanter.
  • Toen naar Correct om de Onkyo 706 te halen, was daar goedkoper namelijk. Maar bleek een demo te zijn. Maar de Onkyo 806 was wel in de aanbieding, dus toen die maar meegenomen.
  • Thuis teleurgesteld omdat de 806 problemen geeft met de PS3 en 1080p.
  • Dus toen maar een Denon AVR-2809 gekocht.
Lang verhaal kort:
Je wilt in het begin iets van €399,- maar ik eindigde bij een Denon met een waarde van €1199,-.
Gelukkig wel in Duitsland tegen een leukere prijs kunnen krijgen.

Maar ik geeft je alleen maar gelijk.
Als je nu een "klein" bedrag uit geeft aan een receiver zonder HD-audio kan je over minder dan een jaar al spijt hebben. Kan je nu beter een iets-boven-je-budget-aankoop doen en dan weten dat je er langer mee vooruit kan. Is voor je gevoel een stuk fijner, plus dat ze later eventueel weer wat makkelijker door te verkopen zijn.

Daarom kocht ik ook de Denon 2809 in plaats van de 2309 die ook goed was. Maar de 2309 zou meteen vol zitten m.b.t. de coaxiale ingangen. Met de 2809 heb ik er eentje over, dus dat voelt toch wat beter..
Dat komt mij ook wel erg bekend voor, ik zat eigenlijk eerst te kijken naar receivers van max 300 euro en dan liefst ook nog inclusief de speakers, maar nu zat ik gisteren ook al naar de Denon 1909 te kijken... Het is allemaal mooi spul maar hoe veel verschil is er nu werkelijk? Een echte audiofiel ben ik (nog) niet, maar ik wil wel graag op de toekomst voorbereid zijn en hoge kwaliteit spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PHiXioN schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:57:
De Onkyo 576 weegt bijna 4 kilo zwaarder dan de Sony die je noemt. Gewicht zegt niet alles en je moet niet voor de kiloknaller gaan, maar het is toch wel een indicatie dat hij wat degelijker is gebouwd.
Nah................. Mijn onkyo 505 was lichter als de 606 als ik me niet vergis en de 505 was toch echt stukken beter als de 606. Nee, gewicht is het allerlaatste qua criterium waar je heen moet kijken.

De stabiliteit van de voeding en de geleverde output zijn veel belangrijker. In het geval van de TS is dat minder van belang, die speakers van hem vragen weinig.
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:19:
Het geeft wel wat weer. Je hebt gelijk dat het geheel in balans: speaker en receiver. Ik heb de 606 icm zuilen maar het is me toch een bagger receiver in 5.0 hoor. Ik moet echt de subwoofer aan hebben omdat de versterker te licht is om mijn 4 zuilen aan te spreken (of ik moet de bass serieus gaan verhogen)

Bi-ampen om tekortkoming te verdoezelen

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2009 21:04 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Hmm heb geen bericht gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Ik zou naast Onkyo ook even kijken naar de volgende versterkers,