Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:20
De 1909 is vooral populair vanwege de HD-audio features... Maar afgaand op de specs, is dit praktisch een minder sterke 1909 (75W vs 90W).

De 1610 krijgt dezelfde HD-Audio capaciteiten, met evenveel HDMI aansluitingen (3x). Ook heeft hij al upscaling en een (nog steeds lelijke, maar praktischer uitziende) herziene afstandbediening.

Gaat Denon bij de verschillende modellen meer de nadruk leggen tussen aantallen aansluitingen en Watts, ipv functies?

@FikkieHo:
Volgens één van de reacties komen er 5 receivers en 3 Blu-ray spelers in de komende 2-3 maanden, dus zolang zal het niet meer duren.

[ Voor 13% gewijzigd door FrenzyFreak op 17-04-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Maar ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voordat de hogere series vervangen zullen worden.. Anders mag ik nu al beginnen met vervangen van de OP :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer wordt de 1909 vervangen ? Hij is zo moeilijk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Uh, hij is echt niet moeilijk verkrijgbaar hoor. Duitsland heeft er zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FikkieHo schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:30:
Uh, hij is echt niet moeilijk verkrijgbaar hoor. Duitsland heeft er zat :)
Dr zijn een aantal mensen die er al sinds februari op wachten. Waaronder ik ;) En dat is uit d'land dus.

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 17-04-2009 23:31 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Heh? Nog steeds? Bij Saturn en bij 1 van de andere zaken die ik had gemaild was er maar 1 week wachttijd (en dat was toen ik mijn 2309 haalde).
Guttegut, het zit niet mee bij jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FikkieHo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:17:
Heh? Nog steeds? Bij Saturn en bij 1 van de andere zaken die ik had gemaild was er maar 1 week wachttijd (en dat was toen ik mijn 2309 haalde).
Guttegut, het zit niet mee bij jullie
Wacht nog even de reactie van AV af, en anders bestel ik een 2309.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm...... :?

Vrijdag nog een film gekeken via mijn AVR 2808, hele weekend weggeweest en nu knippert de standby knop als ik hem aan zet.
Iemand anders dit ook al eens meegemaakt?
Ik heb de processor al gereset, in de handleiding geven ze 4 oorzaken. 1 daarvan is dat de receiver defect is. :'(

Nouja, de bon maar eens opduikelen en contact opnemen met de leverancier. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In Duitsland blijken de receivers dus belachelijk veel goedkoper te zijn. Hoe werkt dit dan met garantie? De Nederlandse winkels nemen zo'n ding niet terug (daar wees een winkel mij op;) ). Ik zit er namelijk ook over te denken om een 2309 in Duitsland te kopen.

Hoe presteert de 2309 tov de Marantz SR6003? Ik ben ze namelijk nog nooit tegelijk tegen gekomen... Verkopers blijven verkopers. Denon sucks, Marantz is great! Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49
Eriksk schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:14:
In Duitsland blijken de receivers dus belachelijk veel goedkoper te zijn. Hoe werkt dit dan met garantie? De Nederlandse winkels nemen zo'n ding niet terug (daar wees een winkel mij op;) ). Ik zit er namelijk ook over te denken om een 2309 in Duitsland te kopen.

Hoe presteert de 2309 tov de Marantz SR6003? Ik ben ze namelijk nog nooit tegelijk tegen gekomen... Verkopers blijven verkopers. Denon sucks, Marantz is great! Dus...
Voor garantie moet je dan inderdaad terug naar Duitsland. Dus het is aan jezelf of je een trip Duitsland bij een defect het prijsverschil van enkele honderden euro's waard vindt.
Verder zitten er geen verschillen tussen de receivers die je in Duitsland haalt of in Nederland. Het is zelfs zo dat Denon eerst alles naar Eindhoven verscheept om vanuit daar weer de Duitse winkels te bevoorraden. Want op mijn Duitse Denon zat een sticker vanaf de fabriek naar Eindhoven en vanaf Eindhoven weer naar de dealer...
Verder zit er zoals gezegd geen verschil tussen: er zitten gewoon Nederlandse gebruiksaanwijzingen bij en dergelijke. Afstandsbediening is ook gewoon origineel, dus geen Duitse tekst ofzo.

Marantz is net als Denon gewoon een goed merk. Marantz heeft als echt groot voordeel dat deze twee maal HDMI out heeft en niet maar eentje zoals de meeste receivers in deze prijsklasse. Maar verder zou ik gewoon eens gaan kijken en luisteren naar wat jouw het beste klinkt. En vooral ook kijken, want de afwerking van Marantz vind ik op afbeeldingen zeer mooi met dat geborstelde effect, maar in real life was het me toch wat te schreeuwerig en zou het niet in mijn interieur passen...
Ik weet verder niet wat een Marantz doet in combinatie met een PS3, want veel receivers hebben hier wel eens last mee. Yamaha schijnt te klippen (wat dat ook moge zijn), sommige Onkyo's geven blauwe pixels over 1080p (zelf ondervonden met mijn Onkyo 806 helaas), etc. Denon was de enige waaruit bleek dat deze geen problemen gaf met de PS3. Wellicht zijn er meer, maar dat is natuurlijk alleen van belang als je daadwerkelijk een PS3 hebt.

Ik zou zelf voor de Denon gaan, maar dat is puur omdat ik zeer tevreden ben met mijn Denon AVR-2809 Black en dat ik de uitstraling van Marantz niet echt je van het vind.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

M3rcury schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 00:21:
[...]

Wacht nog even de reactie van AV af, en anders bestel ik een 2309.
Ik zat ook nog te wachten, maar heb dit weekend de knoop doorgehakt en toch maar een 2309 besteld in Duitsland. Hij is als het goed is al onderweg :) Ben wel benieuwd, zit inmiddels al een tijdje zonder versterker (M'n 1801 heb ik een tijd geleden al verkocht) maar ik ben inmiddels voorzien van plasmascherm en blu-ray speler, dus kan gewoon niet lang meer wachten.

Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
FeaR1986 schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:51:
[...]
Marantz is net als Denon gewoon een goed merk.
Eriksk schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:14:
Verkopers blijven verkopers. Denon sucks, Marantz is great! Dus...
Denon & Marantz zijn onderdeel van D&M Holding. Ze differentiëren de producten natuurlijk wel in functies en geluidsbeeld, maar in dezelfde prijsklasse zal de kwaliteit van de receivers niet veel verschillen.
D&M Holdings Inc. was created in May 2002 when the operations of Denon Ltd. and Marantz Japan Inc. merged-hence the name D&M Holdings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Entity schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:55:
[...]

Ik zat ook nog te wachten, maar heb dit weekend de knoop doorgehakt en toch maar een 2309 besteld in Duitsland. Hij is als het goed is al onderweg :) ...
Waar heb je 'm besteld, als ik vragen mag?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Twan V schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:27:
[...]

Waar heb je 'm besteld, als ik vragen mag?
Via eBay.de, eentje die wilde verzenden naar NL en wel nieuw met bon was. Er staan er wel meer op, helaas wel alleen maar zilveren versies, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:56:
Vrijdag nog een film gekeken via mijn AVR 2808, hele weekend weggeweest en nu knippert de standby knop als ik hem aan zet.
Iemand anders dit ook al eens meegemaakt?
Ik heb de processor al gereset, in de handleiding geven ze 4 oorzaken. 1 daarvan is dat de receiver defect is. :'(
Je hebt 'm niet per ongeluk in mute staan? Dan knippert die knop nl ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasjanb schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:48:
Je hebt 'm niet per ongeluk in mute staan? Dan knippert die knop nl ook...
Bedankt voor het meedenken, net geprobeert hem uit mute te krijgen, maar helaas geen respons. :'(
Denk toch aan een defect, ik kan namelijk ook geen andere functie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:38:
[...]
Bedankt voor het meedenken, net geprobeert hem uit mute te krijgen, maar helaas geen respons. :'(
Denk toch aan een defect, ik kan namelijk ook geen andere functie kiezen.
Neem aan dat je al wel de stekker er een tijdje uit hebt gehad?

Succes met de verdere afwikkeling, hoop dat 'ie' snel weer beter is....

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd naar de nieuwe 1910, en hoop dat die ook een beetje op tijd gaat komen, want de onkyo 607 die net uit is, is ook wel bijzonder interessant. Vooral ook de 6 hdmi inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Vandaag is m'n 2309 uit Duitsland aangekomen, nog sneller dan verwacht (is maandag verstuurd uit Berlijn). Configuratie is wel ff wat uitzoeken, ik heb nog lang niet alles goed geconfigureerd (speakers instellen doe ik wel overdag anders krijg ik ruzie met de buren :P), maar dat komt wel. Blu-Ray via de Denon op de TV (allen via HDMI) werkt in ieder geval probleemloos en m'n PC digitaal aansluiten (qua geluid) heb ik ook aan de praat, dat is voor mij het voornaamste voor nu.

Komend weekend maar eens met Audyssey gaan spelen, ben benieuwd of het naar m'n zin wordt ingeregeld!

Tot nu toe in ieder geval onder de indruk van de mogelijkheden, het is toch wel een flinke upgrade t.o.v. de AVR-1801 (mag ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
2309.... een sterk nummer ;)

ex peugeot 205 1.9 GTI rijder

[ Voor 46% gewijzigd door Bart_Denon op 23-04-2009 10:24 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:45

Apoca

Array Technology Industry

Vandaag eens begonnen met het afstellen van de 2309. Mag ik even opmerken dat handig anders is, maar nu ik hoor heb hoe het werkt. Ik toch wel heel erg happy ben met mijn aankoop :)

Wat een soundje _/-\o_

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
ach, beetje met de mic op verschillende plaatsen zetten, finetunen en draaien die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja, maar die auto-settings kloppen zeker niet geheel. Vervolgens nog eens alles moet afstellen op de handmatige manier. Maar het draait nu 100%

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Klein vraagje, ik heb mijn 3808a nu op internet aangesloten. Ik meen dat ik nu een hele zooi internetzenders kan luisteren... Klopt dat en zoja, hoe precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
net een 1509 gehaald, maar nou las ik net dat je een monoblokje nodig hebt, voor een passieve subwoofer, maar wat houdt dat in dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Je hebt een tussenversterker nodig om zo je extra "power" naar je sub te sturen. Deze sluit je dan aan op je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

/me R-B is van plan 1909 te halen..

Nog zaken die ik moet weten..? :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Behalve een lange levertijd voor de zwarte versie volgens velen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
FikkieHo schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:08:
Je hebt een tussenversterker nodig om zo je extra "power" naar je sub te sturen. Deze sluit je dan aan op je receiver.
Ik heb hem nu even tijdelijk op de B speaker gedaan. (gewoon 1 kanaal) totdat ik zo een versterkertje haal (geen idee hoe dat eruit ziet/hoe duur maarja) of een andere sub heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

mdj84nl schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:18:
[...]

Ik heb hem nu even tijdelijk op de B speaker gedaan. (gewoon 1 kanaal) totdat ik zo een versterkertje haal (geen idee hoe dat eruit ziet/hoe duur maarja) of een andere sub heb gekocht
Mwa, valt wel mee.. Meeste webshops staan ze op voorraad als ik ff snel kijk :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
Jpjedi schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:21:
Klein vraagje, ik heb mijn 3808a nu op internet aangesloten. Ik meen dat ik nu een hele zooi internetzenders kan luisteren... Klopt dat en zoja, hoe precies?
NEt/USB kiezen.
En dan kun je gewoon Internet Radio je zenders kiezen.
Als je via RadioDenon.com je favorieten hebt samen gesteld en je versterker op Nederlands hebt staan. Dan moet je die zenders zoeken onder "boekenlegger" (zeer vage vertaling :? )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
klaasbram schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:30:
[...]

NEt/USB kiezen.
En dan kun je gewoon Internet Radio je zenders kiezen.
Als je via RadioDenon.com je favorieten hebt samen gesteld en je versterker op Nederlands hebt staan. Dan moet je die zenders zoeken onder "boekenlegger" (zeer vage vertaling :? )
super! bedankt voor de snelle hulp!

Plak ik er gelijk een vraag van andere aard aan welke misschien ook wel in de OP mag worden opgenomen. Er is als accessoire een oog voor de afstandsbediening. Dit zou voor mij ideaal zijn om mijn kastje dicht te laten en toch de Denon te kunnen bedienen.

Is daar een specifieke modelnaam voor? Ik kan enkel de RS-232C control vinden maar die lijkt universeel te zijn. Is er iets specifieks van Denon? Op de Denon site staat er niets over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Jpjedi schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:20:
[...]

super! bedankt voor de snelle hulp!

Plak ik er gelijk een vraag van andere aard aan welke misschien ook wel in de OP mag worden opgenomen. Er is als accessoire een oog voor de afstandsbediening. Dit zou voor mij ideaal zijn om mijn kastje dicht te laten en toch de Denon te kunnen bedienen.

Is daar een specifieke modelnaam voor? Ik kan enkel de RS-232C control vinden maar die lijkt universeel te zijn. Is er iets specifieks van Denon? Op de Denon site staat er niets over in ieder geval.
Jawel dat is de RC-7000ci i.c.m. de RC-7001rci.

De 7001 is de 'ontvanger' hiermee kun je met de rc7000 een twee weg communicatie opzetten.
Ik heb een 1909 en werkt super. Kan vanuit de keuken mijn receiver volledig bedienen. En eventueel ook alle andere apparaten die daar staan. Leuke gadget is dat je het display beeld van de receiver ook op de rc7000 ziet. T kost zeker een paar centen, maar dan heb je wel wat! Helemaal ideaal als je al veel apparaten hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Uh, had ik de remote al niet in de accessoires lijst staan :P Volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
FikkieHo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:13:
Uh, had ik de remote al niet in de accessoires lijst staan :P Volgens mij wel.
Remote wel maar niet het ontvanger oogje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Jpjedi schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:31:
[...]
Zojuist op marktpaats gekocht voor 135, nieuw :)
Mooie prijs hoor! Ik had hetzelfde spul voor 170, altijd beter dan de consumentenprijs.

Ik had in het begin wat problemen met het tot stand brengen van de RF communicatie.
Heb ik uiteindelijk opgelost. Als je wat meer uitleg wilt (wat dus niet in de handleiding staat) PM me maar.

Succes met de nieuwe aanwinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ik zie en lees op meerdere forums dat men "ff" naar duitsland rijdt voor een Denon 1909 receiver te kopen.
Alleen 1 nadeel, ik woon aan zee.. Dus dat kan niet "ff" voor mij :P (Omgeving haarlem)

Ken iemand toevallig webhops in duitsland die naar NL verzenden en de zwarte Denon 1909 hebben? :)

EDIT:
Lange leve google.de 8)7

Toch de vraag waar andere hem hier aangeschaft hebben :)

[ Voor 16% gewijzigd door R-B op 06-05-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Amazon verzendt naar NL en is vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Inderdaad, volgende maand op mijn goedste duits eens ff bestellen daar.. Valt overigens zeer mee die verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik wordt een beetje gek van mijn Denon AVR-2809.

Het zal wel aan mij liggen, want dat is meestal zo maar kan zo even niets in de manual vinden wat mijn probleem doet oplossen.

Ik heb in het begin Audessy gerunt met dat bijgeleverde microfoontje.
Niet alle instellingen waren zoals ik ze graag zou zien:
Zo werd mijn center op -2.5dB gezet terwijl ik die liever op 0,0dB heb staan.
En de subwoofer stond vrolijk op -12.0dB en die wil ik op -2.0dB hebben.

Nu kan je dat handmatig aanpassen en dat lukt ook wel.
Subwoofer naar de -1.0dB en center naar 0.0dB.
Alleen de instellingen blijven niet staan op de één of andere manier.

Als ik de instellingen van de PS3 wijzig, dan switch naar DVD om daar de instellingen te wijzigen en dan weer terug naar de PS3 staat alles weer zoals Audessy ze heeft "berekend".

Iemand een idee om mijn persoonlijke instellingen wel op te slaan?

Ik kan heel de Denon resetten en dan Audessy gewoon niet runnen, maar daar wacht ik liever even mee omdat ik dan ook alle ingangen weer toe moet gaan kennen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
FeaR1986 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:58:

Het zal wel aan mij liggen, want dat is meestal zo maar kan zo even niets in de manual vinden wat mijn probleem doet oplossen.

Als ik de instellingen van de PS3 wijzig, dan switch naar DVD om daar de instellingen te wijzigen en dan weer terug naar de PS3 staat alles weer zoals Audessy ze heeft "berekend".

Ik kan heel de Denon resetten en dan Audessy gewoon niet runnen, maar daar wacht ik liever even mee omdat ik dan ook alle ingangen weer toe moet gaan kennen en dergelijke.
Je kan toch ook handmatig settings invoeren? Bij pioneer kan je de schema's aanpassen die het afstelprogramma heeft ingesteld.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Handmatig invoeren kan inderdaad.
Gewoon net zo lang op het Audessy knopje drukken totdat er "Manual" staat.
Daar kan je alles aanpassen, maar het wordt dus niet opgeslagen.
Als ik alles instel voor mijn PS3 en dan switch naar Xbox 360 dan staan alle instellingen weer verkeerd. En het is ook niet zo dat de instellingen niet zo veel schelen, want dan zou ik het wel laten staan. Maar -12.0dB voor een subwoofer is wel heel weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Toch maar even de reset-knoppen combinatie gedaan, want had er echt geen zin meer in.
Leuke van de reset-combi is dat je wel eens het HD Audio-lampje ziet branden :P

Heb nu gewoon alles handmatig ingesteld en dan run ik maar geen Audessy.
Kan er niet echt van wakker liggen als ik die equalisers dan niet heb.

Ben alleen nog steeds niet uit de upscalings-opties.
Ik kan zetten dat de Denon dus alles up moet scalen tot en met 1080p.
Maar als ik Uncharted op de PS3 speel dan blijft het 720p en niets meer of minder (volgens mijn tv dan in ieder geval). Moet ook zeggen dat ik geen verschil zie.

Edit:
Dit had natuurlijk een edit moeten zijn |:(

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 06-05-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het verschil tussen 720P en 1080P zie je op een doorsnee LCD/Plasma toch niet ben in van mening...
En de upscale is leuk een aardig, maar het heeft alleen zin als de bron een beetje fatsoenlijke bitrate heeft. Anders is het eindresultaat echt gewoon slechter.

Maar goed, dat wist je zelf ook wel. Gezien je erg goed ingelezen bent heb ik het idee, nadat we al 2 a 3 Denon / Onkyo topics verder zijn :Y) .

[ Voor 68% gewijzigd door Apoca op 06-05-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:39:
Het verschil tussen 720P en 1080P zie je op een doorsnee LCD/Plasma toch niet ben in van mening...
En de upscale is leuk een aardig, maar het heeft alleen zin als de bron een beetje fatsoenlijke bitrate heeft. Anders is het eindresultaat echt gewoon slechter.

Maar goed, dat wist je zelf ook wel gezien je erg goed ingelezen bent heb ik het idee nadat we al 2 Denon topics verder zijn :Y) .
Laat het oordelen over het verschil in 720p en 1080p dan maar over aan mensen die het verschil ervaren. Want ja dat verschil is bijzonder goed te zijn op een doorsnee tv die 1080p ook daadwerkelijk ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja dat kan natuurlijk alleen als je een goede bron hebt, en een fatsoenlijke upscaler.

[ Voor 67% gewijzigd door Apoca op 06-05-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:39:
Klopt, maar heb het idee dat het met PS3-signalen toch niet wil lukken met upscalen als het om games gaat.
Want als ik Uncharted opstart met 720p uitgevinkt dan start de game op in 576p (aangezien alleen lager dan 720p dan wordt ondersteund). De Denon zou dan weer up moeten scalen nar 1080p, maar dat gaat dus ook niet: mijn tv blijft zeggen dat het een 576p signaal is.

Maar dat upscalen maakt me inderdaad toch verder niet veel uit.
Tijdens dvd kijken is het sowieso al te erg: zowel de dvd-speler, Denon en mijn tv scalen-up (of in ieder geval, die optie hebben ze). Dus keuze genoeg :P

Edit:
En het is trouwens niet dat het hier ook gaat om een goedkope tv.
Want dat wilde ik mijn Denon 2809 niet aan doen.
TV is een 42" Philips van nog geen half jaar oud met alles erop en eraan.
Uit de 9000-serie trouwens, dus ook geen budgetmodel...

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 06-05-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Apoca schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:54:
Ja dat kan natuurlijk alleen als je een goede bron hebt, en een fatsoenlijke upscaler.
Als je een goede bron hebt hoef je niet te scalen.
Scalen is een beetje opgeblazen hype
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:46:
Laat het oordelen over het verschil in 720p en 1080p dan maar over aan mensen die het verschil ervaren. Want ja dat verschil is bijzonder goed te zijn op een doorsnee tv die 1080p ook daadwerkelijk ondersteunt.
Ik merk er geen zak van met een BR film als input op een HDR en op een FHD scherm.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FeaR1986 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:41:
[...]
Klopt, maar heb het idee dat het met PS3-signalen toch niet wil lukken met upscalen als het om games gaat.
Want als ik Uncharted opstart met 720p uitgevinkt dan start de game op in 576p (aangezien alleen lager dan 720p dan wordt ondersteund).
Moet je even de Japanse versie van Uncharted kopen, die kan wel upscalen naar 1080p. De Japanse versie is een nieuwere build dan de Amerikaanse/Europese uitgave en gebruikt de upscaling libs van de PS3.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Chevy454 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:52:
[...]Ik merk er geen zak van met een BR film als input op een HDR en op een FHD scherm.
Ligt ook zeker aan de film. Bij animatie vind ik het zeker wel opvallen. Ratatouille is daar een goed voorbeeld van. Maar dan zegt de resolutie toch niets, want de Blu-ray van Within Temptation vind ik sowieso slecht qua beeld en die is 1080i.

Moet wel zeggen dat ik redelijk dicht op mijn tv zit.
In ieder geval dichter bij dan de voorgeschreven afstand...
ari3 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:53:
[...]Moet je even de Japanse versie van Uncharted kopen, die kan wel upscalen naar 1080p. De Japanse versie is een nieuwere build dan de Amerikaanse/Europese uitgave en gebruikt de upscaling libs van de PS3.
Ik lig er niet wakker van dat Uncharted hier "maar" 720p is.
Gameplay is veels te tof om daar wakker van te liggen.

Maar dan ligt het dus niet aan mijn Denon dat het dus 720p blijft en niet wordt upgescaled terwijl ik die optie wel aan heb staan?

Wel heel oké bij Uncharted is dat je in het menu aan kan geven of je DTS, DD 5.1, LPCM 5.1 of wat dan ook wilt hebben. Zouden ze in meer games moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
FeaR1986 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:00:
[...]
Ligt ook zeker aan de film. Bij animatie vind ik het zeker wel opvallen. Ratatouille is daar een goed voorbeeld van. Maar dan zegt de resolutie toch niets, want de Blu-ray van Within Temptation vind ik sowieso slecht qua beeld en die is 1080i.
De hoge resoluties hebben zeker bestaansrecht en kunnen zeer duidelijk worden (afhankelijk van de gebruikte apparatuur. Of dit ook gezien wordt door een gebruiker is echter van veel teveel factoren afhankelijk, om er een standaard antwoord op te kunnen geven, of om daarover in dit topic verder te gaan. De enige correcte uitspraak voor dit topic is dat de Denon van HDMI signalen afblijft en de beeldkwaliteit dus niet beïnvloedt.

Within Temptation heb ik trouwens ook gezien, de kwaliteit daarvan is sterk afhankelijk van de deïnterlacer. Mijn PC met 'gaming' videokaart maakte er met hardwarematige versnelling een potje van, terwijl het op de HTPC al een stuk beter uitzag. Voor 1080i is het niet de mooiste BR, maar wel leuk een keer te kijken.
Maar dan ligt het dus niet aan mijn Denon dat het dus 720p blijft en niet wordt upgescaled terwijl ik die optie wel aan heb staan?
HDMI signalen worden NIET geüpscaled, maar gewoon doorgegeven. Ik neem aan dat je PS3 zo aangesloten is.

De Denon schaalt voornamelijk SD naar HD. De TV zal met 720p HD materiaal de hulp van je Denon echt niet nodig hebben.
FeaR1986 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:58:

Sidenote: Hij vindt blijkbaar dat je sub te hard staat, probeer eens op je sub het volume/de gain neutraal te zetten, of indien hij dat al staat, enigszins terug te draaien. -12dB betekent dat de correcte waarde minstens 12 decibel lager had moeten zijn. Het zou evengoed -20dB kunnen zijn, dat kan de Denon alleen niet aangeven. De automatische meetwaarde moet tussen de -12dB en 12dB zitten.

Ik heb Audyssey gedraaid. Het icoontje verschijnt mét rechthoekje eromheen. Wijzig ik een setting van één kanaal bv. dan verdwijnt het rechthoekje om het Audyssey logo, de rest blijft staan. Als ik bij een input een instelling wijzig van een kanaal, onthoud mijn 1909 dat vanzelf, ook als ik naar een andere input switch (waar dit niet van toepassing is) en weer terug.

Dus ik zou zeggen, probeer alles nog eens in te stellen met Audyssey, hij zou het gewoon meoten doen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FrenzyFreak schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:42:
[...]Within Temptation heb ik trouwens ook gezien, de kwaliteit daarvan is sterk afhankelijk van de deïnterlacer. Mijn PC met 'gaming' videokaart maakte er met hardwarematige versnelling een potje van, terwijl het op de HTPC al een stuk beter uitzag. Voor 1080i is het niet de mooiste BR, maar wel leuk een keer te kijken.
Vind die Within Temptation Blu-ray toch zeker één van de mindere in mijn collectie. Niet alleen vanwege de beeldkwaliteit, maar ook door het geluid. Sowieso jammer dat het maar Dolby Digital 5.1 is en geen HD zoals op alle andere Blu-rays. Maar daar is overheen te komen al vind ik menig DD 5.1 geluid op Rammstein-dvd's vele malen beter :P
FrenzyFreak schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:42:HDMI signalen worden NIET geüpscaled, maar gewoon doorgegeven. Ik neem aan dat je PS3 zo aangesloten is.
Vreemd...
Want ik kan per HDMI-ingang instellen of ik die ingang wil upscalen of niet. Dus dat zou dan een beetje een lullige functie zijn om die te implementeren... Zo kan ik vrolijk instellen dat HDMI op 1080p staat en HDMI 2 op "maar" 720p. Alleen is er dus geen verschil...
Maar zou veel verklaren als het dus niet kon, en zoals gezegd lig ik er dus niet wakker van.
Sidenote: Hij vindt blijkbaar dat je sub te hard staat, probeer eens op je sub het volume/de gain neutraal te zetten, of indien hij dat al staat, enigszins terug te draaien. -12dB betekent dat de correcte waarde minstens 12 decibel lager had moeten zijn. Het zou evengoed -20dB kunnen zijn, dat kan de Denon alleen niet aangeven. De automatische meetwaarde moet tussen de -12dB en 12dB zitten.
Ik heb sowieso last van de Audessy-bug neem ik aan. Die stelt de subwoofer standaard 9.0dB lager in. Maar aangezien -12.0dB de max is weet je natuurlijk nooit wat de correcte waarde is. Want als het -5.0dB zou moeten zijn dan is na aftrek van de bug het ook nog steeds -12.0dB aangezien dat dat de max is.
Ik heb Audyssey gedraaid. Het icoontje verschijnt mét rechthoekje eromheen. Wijzig ik een setting van één kanaal bv. dan verdwijnt het rechthoekje om het Audyssey logo, de rest blijft staan. Als ik bij een input een instelling wijzig van een kanaal, onthoud mijn 1909 dat vanzelf, ook als ik naar een andere input switch (waar dit niet van toepassing is) en weer terug.
Ik heb verder niet op het balkje eromheen gelet.
Maar als ik dus op "enter" druk dan krijg ik hier de waarden te zien.
Druk ik verder op "enter" tot en met de subwoofer die op -12.0dB staat.
Wijzig ik dat met de cursor naar -2.0dB
Dat gaat verder allemaal goed en geen gezeur.
Maar als ik dan dus switch dan is die setting weer vergeten en kan ik alles opnieuw instellen.

Maar heb nu dus even gereset en alles handmatig ingesteld op de waardes die ik wil hebben. Aangezien ik Audessy toch niet gebruik maakt het voor het verdere gebruik geen verschil.
* FeaR is jaloers op jouw HD-Audio lampje :P
Welke stand-alone Blu-ray speler heb je daarop aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
FeaR1986 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:58:
Vind die Within Temptation Blu-ray toch zeker één van de mindere in mijn collectie........geen HD zoals op alle andere Blu-rays.
Inderdaad, gemiste kans.
Vreemd...
Want ik kan per HDMI-ingang instellen of ik die ingang wil upscalen of niet. Dus dat zou dan een beetje een lullige functie zijn om die te implementeren...
Zo had ik het begrepen voor ik hem kocht. Al mijn HDMI apparaten draaien momenteel 1080p/i, dus ik mis het niet.
Ik heb sowieso last van de Audessy-bug neem ik aan. Die stelt de subwoofer standaard 9.0dB lager in. Maar aangezien -12.0dB de max is weet je natuurlijk nooit wat de correcte waarde is. Want als het -5.0dB zou moeten zijn dan is na aftrek van de bug het ook nog steeds -12.0dB aangezien dat dat de max is.
Ok, mijn sub staat op -8.5dB. Hij draait redelijk bescheiden in muziek, maar in films geeft hij volgas en is hij soms nadrukkelijk aanwezig. Ik vond die afstelling dus zeer materiaal-afhankelijk.
Maar als ik dan dus switch dan is die setting weer vergeten en kan ik alles opnieuw instellen.
Bij mij onthoud hij echt elke instelling... irritant soms als je niet meer weet wat je veranderd had btw.
* FrenzyFreak is jaloers op jouw HD-Audio lampje :P
Welke stand-alone Blu-ray speler heb je daarop aangesloten?
Dat is niet mijn plaatje overigens, maar via een HTPC met (ook de audio via) HDMI, kunt ook u baden in een blauwe gloed des auditieve verheerlijking. O-)

*voor een kortere periode is dit ook mogelijk zonder HTPC, bij het resetten van uw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FrenzyFreak schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:30:

Zo had ik het begrepen voor ik hem kocht. Al mijn HDMI apparaten draaien momenteel 1080p/i, dus ik mis het niet.
Dat is het verschil tussen de hogere en lagere modellen, volgens mij kan de denon vanaf de 2809 upscalen over hdmi, daaronder doet hij er niks mee.

Vandaag ook eindelijk mijn kabels binnen gekregen en er een beetje mee kunnen spelen. Nu nog even een mooi speaker setje samenstellen, en ik kan er lekker van genieten :)

[ Voor 18% gewijzigd door M3rcury op 07-05-2009 00:38 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]Zo had ik het begrepen voor ik hem kocht. Al mijn HDMI apparaten draaien momenteel 1080p/i, dus ik mis het niet.
Enige apparaat wat hier niet upscaled is mijn goede oude dvd-speler van zeker vijf jaar oud. Maar vind het nog steeds echt een topapparaat!
FrenzyFreak schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:30:Ok, mijn sub staat op -8.5dB. Hij draait redelijk bescheiden in muziek, maar in films geeft hij volgas en is hij soms nadrukkelijk aanwezig. Ik vond die afstelling dus zeer materiaal-afhankelijk.
Nou... ik heb hier maar een Magnat Motion sub staan van 80 Watt.
En het is zeker niet zo dat ik de microfoon op de subwoofer had staan ofzo.
Maar sub staat wel half open, ik ben wel type dat de bas wil voelen >:)
Bij mij onthoud hij echt elke instelling... irritant soms als je niet meer weet wat je veranderd had btw.
Wellicht was het hier een fout in de software en is het weg na de reset.
Probeer het nog wel een keer als ik er tijd en zin voor heb om weer een tijd met de instellingen te gaan liggen kloten.
FrenzyFreak schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:30:Dat is niet mijn plaatje overigens, maar via een HTPC met (ook de audio via) HDMI, kunt ook u baden in een blauwe gloed des auditieve verheerlijking. O-)
Ik heb opzich wel de hardware om HD beeld te coderen en HD audio door te sturen (Intel E8500 en ATI HD4870). Enige wat ik mis is een 5,25" Blu-ray drive. En voor een kleine meerprijs ga ik dan toch liever voor een stand-alone speler, want dan hoeft de pc niet altijd aan te staan.

En aangezien die spelers met de dag goedkoper worden gaat dat snel gebeuren denk ik :)
Dus over een paar weken een keer de Correct inlopen om daar wat rond te kijken.
Misschien kan ik een leuke deal maken als ik er ook een nieuwe speaker-set bij koop. Want die Magnat Motion 990's wil ik wel een keer inruilen tegen een leuke KEF of Klipsch.

Is alleen één reden dat ik aan de andere kant wil wachten met een stand-alone speler en die nieuwe speakers... En dat is dat ik eigenlijk ook wel een motor wil kopen.
En budget is niet groot genoeg om nieuwe speakers te kopen én een Aprilia RSV Mille O+

Plus dat er ook nog dikke PS3 games aankomen en dat ik die Terminator 2 Special Edition op Blu-ray moet hebben. Al is het alleen al voor die Endo-skull.
M3rcury schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:36:
[...]Dat is het verschil tussen de hogere en lagere modellen, volgens mij kan de denon vanaf de 2809 upscalen over hdmi, daaronder doet hij er niks mee.

Vandaag ook eindelijk mijn kabels binnen gekregen en er een beetje mee kunnen spelen. Nu nog even een mooi speaker setje samenstellen, en ik kan er lekker van genieten :)
Ik zie jou ook echt overal he...
Op Tweakers in het audio-forum, maar ook in het motorrijders gedeelte.
Check ik Motor-Forum.nl weer eens en wie heeft daar ook een berg post... :P

Ik neem aan dat mijn Denon 2809 wel kan upscalen.
Want het prijsverschil ten opzichte van een 2309 zou anders wel heel veel zijn.
Meer dan €200,- voor alleen een andere afstandsbediening, coaxial ingang meer en wat meer vermogen...

Maar heb je al een speaker setje in het hoofd op moet je je nog gaan oriënteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:56:

Ik zie jou ook echt overal he...
Op Tweakers in het audio-forum, maar ook in het motorrijders gedeelte.
Check ik Motor-Forum.nl weer eens en wie heeft daar ook een berg post... :P

Ik neem aan dat mijn Denon 2809 wel kan upscalen.
Want het prijsverschil ten opzichte van een 2309 zou anders wel heel veel zijn.
Meer dan €200,- voor alleen een andere afstandsbediening, coaxial ingang meer en wat meer vermogen...

Maar heb je al een speaker setje in het hoofd op moet je je nog gaan oriënteren?
Kef iq-50/70 zou ik heel graag willen hebben. Moet nog even tijd zoeken om te gaan luisteren en met wat andere speakers te vergelijken. Rear speakers en een leuke center komen tzt wel. Eerst gewoon mooie fronts :Y

En ik kan er ook niks aan doen dat we dezelfde hobbies hebben. ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vind trouwens net dat Denons tot en met de AVR-2809 niet upscalen over HDMI-signalen. Maar dat "tot" en "tot en met" wordt door elkaar gebruikt. Dus de AVR-3808 doet het sowieso, de AVR-2809 is nog een twijfelgevalletje..
M3rcury schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:04:[...]Kef iq-50/70 zou ik heel graag willen hebben. Moet nog even tijd zoeken om te gaan luisteren en met wat andere speakers te vergelijken. Rear speakers en een leuke center komen tzt wel. Eerst gewoon mooie fronts :Y
Kef schijnt het altijd goed te doen in combinatie met Denon-receivers.
Het is in ieder geval een veel gemaakte keuze.
Denon schijnt te wollig/warm te klinken met B&W en JBL.
Maar dat is altijd persoonlijk natuurlijk.

Denk dat ik eerst ook een setje nieuwe fronts aanschaf (wellicht wel met centerspeaker). Dan de huidige fronts naar achteren en de huidige bookshelf-speakers gewoon weg. Dus dan heb ik vier zuilen, wat ook wel machtig staat.

Dat is toch wel het makkelijke van losse componenten :)
M3rcury schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:04:
[...]En ik kan er ook niks aan doen dat we dezelfde hobbies hebben. ;)
Great minds think alike... :P

offtopic:
Ik zie je nog wel een keer op een motor-meeting zodra ik mijn nieuwe liefde ook heb.
Hoop eigenlijk deze zomer nog, maar kans is ook groot dat het toch wachten wordt tot volgend jaar. Aangezien in de winter motoren toch wat goedkoper zijn. Dus hopen dat ik veel overuren kan maken, want dan wordt het wél nog deze zomer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
FeaR1986 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:23:
Vind trouwens net dat Denons tot en met de AVR-2809 niet upscalen over HDMI-signalen. Maar dat "tot" en "tot en met" wordt door elkaar gebruikt. Dus de AVR-3808 doet het sowieso, de AVR-2809 is nog een twijfelgevalletje..
Moet je even in je settings kijken.

Bij mijn 3808A heb ik namelijk verschillende scaler instellingen.

Scaler uit.
Scaler A tm H volgens mij, dit is alleen analoog upscalen.
en dan de belangrijkste
Scaler A tm H & H tm H, dan pakt hij ook de digitale inputs mee om te scalen naar de ingestelde resolutie

Hoop dat dit wat hulp bied.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Malignant schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:38:
[...]Moet je even in je settings kijken.

Bij mijn 3808A heb ik namelijk verschillende scaler instellingen.

Scaler uit.
Scaler A tm H volgens mij, dit is alleen analoog upscalen.
en dan de belangrijkste
Scaler A tm H & H tm H, dan pakt hij ook de digitale inputs mee om te scalen naar de ingestelde resolutie

Hoop dat dit wat hulp bied.
Helaas... dan gaat mijn Denon 2809 dus niets upscalen via de HDMI-ingangen.
Ik heb namelijk alleen de opties "scaler uit" en "A t/m H".

Jammer dan, maar heb opzich toch alleen apparaten die al 1080p doen, dus maakt niet heel veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
ps3 is geroemd om zijn upscaler door de krachtige cell cpu. Dat is beter dan de Denon kan doen al zou ik geen verschil zien feitelijk. Bij mijn 3808a gaat alles in 1080p richting tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vraag me alleen af hoe de upscaling eruit zou zien van spellen die alleen 720p zijn, zoals dus Uncharted... Al denk ik dat het niet zo geslaagd zal zijn als een dvd die naar 1080p geupscaled wordt, maar dat baseer ik nergens op eigenlijk. Alleen "gevoel"...

Maar ik zit nu dus Uncharted te spelen op 720p en moet zeggen dat het er toch verdomd goed uitziet op een 42" Full HD. Het doet niets onder qua graphics als Call of Duty die wel 1080p ondersteunt. En in de toekomst wordt 1080p wellicht toch meer en meer de standaard. Er zijn nu al bijna geen XBox 360 spellen meer te vinden die die resolutie niet ondersteunen. Als Sony nu ook eens gaat volgen daarin. Al heeft de XBox natuurlijk ook de interne upscaler die games scaled wat Sony niet heeft. Wellicht wat voor de PS4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ben op marktplaats op zoek naar een avr 1801/1802/1803 binnen een budget van 150,-. Ik hoop dat ik het ermee redt :X. Men vader heeft veel Denon apparaten gehad en ze waren stuk voor stuk van prima kwaliteit, in tegenstelling tot mijn huidige Sony str-de545 :(.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hoe raar is amazon.de

Prijs Denon 1909:
Woensdag: €488
Donderdag:€496
Vrijdag (vandaag):€500

Schiet mij maar lek :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

500,- :X. En dat is naar verhouding nog goedkoop. Zit ik met men 150,- :'(.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Of je maakt de keuze om langer door te sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik zie dat er ook een audyssey lampje is onder het true HD lampje. Bij mij staat er wel 2x audyssey in het grote scherm maar geen apart logo`tje. Werkt hij dan wel echt?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Jeuj, heb een AVR-1604 aangeschaft :).

Afbeeldingslocatie: http://www.superfi.co.uk/images/avr-1604_silver_550.jpg

Tot zover heel tevreden over. Zat vermogen en klinkt mooi. Genoeg aansluitingen voor mij en mijn xbox360 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:38:
Hoe raar is amazon.de

Prijs Denon 1909:
Woensdag: €488
Donderdag:€496
Vrijdag (vandaag):€500

Schiet mij maar lek :z
Iemand eigenlijk idee waarom hij dagelijks oploopt de prijs?
Misschien omdat hij zwart is en de voorraad kleiner wordt? :)

EDIT:
Denon 1909 aangeschaft @ Amazon.de :9

[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 09-05-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Om nog eens even door te gaan over het geile HD-audio lampje ;)

Ik heb een popcorn hour en speel films met true HD en HD-DTS sound. Hierbij gaat er dus geen lampje branden. Moet ik dit apart toewijzen?

Ik zie per mode wel dat ik een antal geluids effecten en dolby kan selecteren maar ik kom ergens anders ook auto-dolby tegen. Hoe moet ik precies instellen dat hij het geluid van de bron neemt en niets simuleert? en hieraan gekoppeld... hoe stel ik in dat het HD geluid van de PCH wordt weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
De Denon 4310 komt er ook aan.....

http://www.stassen.nl/nie...v-receiver-denon-avr-4310

Nieuwe A/V Receiver, Denon AVR-4310

Denon komt in juni met een nieuwe receiver op de markt, genaamd de Denon AVR-4310. Tot de vernieuwingen van de receiver horen o.a. Audyssey DSX, welke een luidspreker frontaal in de hoogte en in de breedte ondersteunt. Ook word Dolby Pro Logic IIz ondersteunt.

Naast de 6 HDMI ingangen (waarvan één aan de voorkant) en twee gelijkertijd te bedienen HDMI uitgangen bezit de nieuwe Denon een LAN aansluiting en 2 Audyssey functies MultEQ XT, dynamisch volume en Dynamic EQ.

Naast de nieuwe Denon Link 4e-generatie beschikt de receiver over een nieuw ontwikkelde DENON Clock Jitter Reducer voor digitale bronnen, die geen DENON Link 4th ondersteunen.

Aanzichten van de Denon AVR-4310

De ingeboude 12-bit/10-bit Video-Scaler van Anchor Bay Technologies schaalt SD bronnen en ook HD beeldmateriaal, waarvan de resolutie onder Full-HD zit, naar 1080p omhoog. De Denon AVR-4310 ondersteunt daarbij ook het CinemaScope beeldformaat voor beamers met 16:9 breedbeeld formaat lenzen.

Via het menu van de receiver kunnen functies zoals, Netwerk-Audio en Streaming-Foto, USB iPod Direct Connect voor de digitale geluidsoverdraging vanaf de iPod of de Multi-Room ondersteuning bedient worden. Nieuw bij de AVR-4310 is de mogelijkheid om via een verbinding contact te maken met het muziekplatform Napster, zonder tussenkomst van een PC. Via een internetverbinding kunnen Napster abonnees hun muziek direct via de receiver afspelen.

De firmware van de AVR-4310 kan eenvoudig via het internet worden bijgewerkt. Zoals al aanwezig bij de voorgaande modellen, de Denon AVR-4308 en de Denon AVR-3808, biedt Denon ook de mogelijkheid om toekomstige nieuwe technologiën via de Online-Upgrade functie toe te voegen.

De Denon AVR-4310 zal vanaf juni leverbaar zijn in de kleuren Premium zilver en zwart.

[ Voor 38% gewijzigd door AleSyS op 10-05-2009 11:48 . Reden: Eerst duits en nu in nederlands :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Geweldig zeg..op internet je favo lijstje aanmaken en zo luisteren op de Denon. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
AleSyS schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:44:
De Denon 4310 komt er ook aan.....
Niet alleen de 4310, maar nagenoeg alles wat nu xx09 is wordt vervangen door een xx10.

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 12-05-2009 08:49 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

En mijn Pioneer wordt vervangen voor een xx09 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Alleen de 2809 en de 3808A hebben nog geen xx10-variant.
Maar verder vind ik de vernieuwing eigenlijk wel te snel...
November 2008 waren allen xx09-producten gelanceerd en we zijn nog geen half jaar verder.
Terwijl je op deze markt toch hoogstens één maal per jaar een update verwacht.
En als je kijkt naar de geschiedenis qua releases is dit ook zo.

Wellicht heeft het ermee te maken dat Onkyo met de x07-modellen kwam en die qua aansluitingen veel meer bieden dan Denon. Zo heeft de Onkyo 507 al zes HDMI-ingangen en de Denon die daartegenover wordt gepositioneerd maar twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Maja, als men beter kijkt naar de denon zien ze toch wel dat die kwalitatief beter is? :)

Maar klopt wel, de 507's zijn super interessant voor de meeste gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Er zitten ook niet veel vernieuwingen in de xx10 series.

De 3808 en 4308 zijn uiteraard al 2 jaar oud en zullen dan ook meer verschillen. Zoals te lezen op de vorige pagina krijgt de 4310 een nieuwe upscaler, wat ik toch wel een meer ingrijpende verandering mag noemen..

Meer nieuws @Engadget:
Denon outs 2009 line of Blu-ray players, AV receivers and headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Eindelijk mag ik ook echt meepraten in dit topic; eindelijk zijn mijn spulletjes binnen:
Twan V in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie ..."

De receiver heeft even op zich laten wachten, maar dat schijnt vaker voor te komen bij zwarte Denons uit Duitsland. De speakers zijn uiteindelijk wel veranderd: 2x Jbl ES20 i.p.v. 2x E20 en een ES25C i.p.v. een E25C, de sub is gelijk gebleven: ES150p.

Het 'Black Ash' van deze speakers is prachtig (soort van geborsteld antraciet), maar ik had me een beetje verkeken op de afmetingen. Natuurlijk staan de maten gewoon op internet, maar in je hoofd is het dan toch kleiner dan in het echt. Gevolg: Woonkamerverbouwing... :/

BillsGate's tip van de dag 1: Voor je speakers daadwerkelijk bestelt, meet even of het past of maak een kartonnen doosje op maat van de speaker. :)

Het instellen met de BatPig-manual was zo gebeurd. Het toewijzen van inputs is wel wat vaag. Het is niet altijd duidelijk of je nu het video- of audiosignaal aan het kiezen bent. Met de software via de com-poort ging dit al beter. Ook het veranderen van namen van kanalen gaat met querty een stuk beter dan met de remote ;)

BillsGate's tip van de dag 2: Gebruik de software uit de TS voor het instellen, dat scheelt veel tijd en is echt handig *) v.a. 2309.

BillsGate's tip van de dag 3: Maak voordat je gaat klooien in de software een goede backup van de instellingen, en sla die op op je pc.

@FeaR1986: Wollig vind ik wel meevallen. De Jbl's klinken niet zo schel dat het pijn aan je oren doet, maar geven een rustig geluid. Dat warme vind ik persoonlijk wel prettig.

Wat me wel verbaast is dat je op de Denon receiver geen preciese speakerparameters op kunt geven. Je kunt kiezen of het een grote of kleine speaker is, maar ik kon niet vinden waar je zelf cross-over instellingen kunt aanpassen. Mijn Fisher-towers beginnen pas voorzichtig vanaf 40Hz wat te doen, het lijkt me handig dat de Denon daarvan op de hoogte is.

Ook met de software via RS232 kreeg ik dat niet ingesteld. Kan dit uberhaupt?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ik ben super benieuwd naar jou ervaring met die JBL + Denon combo..

Ik wil in toekomst ook nieuwe speakers aanschaffen, en ik twijfel nog heeeel erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
bedoel je de frequentie van je speakers?

Die moet je instellen bij je subwoofer frequenties. En dan helemaal naar 200+, dan krijg je vanzelf advanced instellingen voor alle speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
FrenzyFreak schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:06:
Er zitten ook niet veel vernieuwingen in de xx10 series.

De 3808 en 4308 zijn uiteraard al 2 jaar oud en zullen dan ook meer verschillen. Zoals te lezen op de vorige pagina krijgt de 4310 een nieuwe upscaler, wat ik toch wel een meer ingrijpende verandering mag noemen..

Meer nieuws @Engadget:
Denon outs 2009 line of Blu-ray players, AV receivers and headphones
Nu ben ik wel in de markt voor een 2809 of zelfs een 3809, uiteraard hangt veel af vd prijs. Ik zit niet zo in de AV receivers maar neem aan dat veel resellers en dsitributeurs en Denon zelf ook snel van de oude voorraden uit de xx09 serie af wilt :?

Hoe lang zal het duren voor de echt merkbare prijsverschillen cq kortingen in dit segment?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tekn0z schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:53:
[...]Nu ben ik wel in de markt voor een 2809 of zelfs een 3809, uiteraard hangt veel af vd prijs. Ik zit niet zo in de AV receivers maar neem aan dat veel resellers en dsitributeurs en Denon zelf ook snel van de oude voorraden uit de xx09 serie af wilt :?

Hoe lang zal het duren voor de echt merkbare prijsverschillen cq kortingen in dit segment?
De Denon AVR-3809 is er niet. De AVR-3808 heeft een update gehad en heet de AVR-3808A.
En verder hebben weinig mensen hier een glazen bol, dus het is en blijft koffiedik kijken. Nu zijn de nieuwe xx10-varianten net pas aangekondigd en zal het dus nog even duren voordat ze ook daadwerkelijk in de winkel liggen.

Maar heel veel goedkoper zullen ze denk ik niet worden. Het blijven kwaliteitsproducten. Bijvoorbeeld KEF speakers uit 2005 worden ook nog steeds tegen flinke prijzen verkocht ten opzichte van de 2008-modellen.

En dan zal je in Nederland zelfs na een prijsverlaging altijd nog meer betalen dan in Duitsland :P
Twan V schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:45:
@FeaR1986: Wollig vind ik wel meevallen. De Jbl's klinken niet zo schel dat het pijn aan je oren doet, maar geven een rustig geluid. Dat warme vind ik persoonlijk wel prettig.
Let wel dat jij nu de ES-serie hebt en niet de E-serie die je eerst wilde.
Daar zit toch echt wel verschil in qua kwaliteit en dus ook geluid.

Speel je ES-speakers maar eens goed in en ga over een paar maanden terug naar de winkel om eens naar de E-variant te luisteren. Dan zal je horen wat ik bedoel :)

[ Voor 47% gewijzigd door FeaR op 12-05-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

De ES serie zal sowieso een mooier geluid produceren dan de E serie zeg je :) (Als ze eenmaal goed ingespeeld zijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

R-B schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:48:
Ik ben super benieuwd naar jou ervaring met die JBL + Denon combo..

Ik wil in toekomst ook nieuwe speakers aanschaffen, en ik twijfel nog heeeel erg :P
Ik citeer Fear1986:
Focal, KEF en Klipsch klinken goed in combinatie met Denon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
R-B schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:08:
De ES serie zal sowieso een mooier geluid produceren dan de E serie zeg je :) (Als ze eenmaal goed ingespeeld zijn :))
De ES-serie is inderdaad beter dan de E-serie.
Maar met alle respect is die E-serie ook echt alleen leuk voor rock muziek en verder is het niet veel.

En het blijft dat ik (en meer mensen met mij) JBL gewoon niet lekker vinden klinken met Denon receivers. Gewoon omdat dit een te wollig geluid levert, maar of je dat lekker vind klinken is natuurlijk persoonlijk. Ik zou B&W ook niet al te snel aan een Denon koppelen, maar er zijn genoeg mensen die dat wel hebben omdat ze het warme geluid dus wel vinden passen bij hun film/muziek keuzes.

Maar moraal van het verhaal blijft dat het persoonlijk is. Maar zoals al vaker gezegd klinken KEF, Klipsch en Focal gewoon zuiverder op een Denon. Dit omdat deze de warme klank van de Denon niet te veel laten overheersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik vind Tannoy, Rel en Denon een supercombo. Kef, Focal en B&W (hier ben ik het dus niet met FeaR eens, maar zoals deze al aangeeft is het ook persoonlijk) ook zeer goed. Klipsch heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 12-05-2009 15:08 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Dat is dus een kwestie van die 3/4 merken gaan luisteren :)

Kijken wat je het mooist voorjezelf vindt klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan vind ik het over een kam scheren van alle speakers binnen een merk ook onaanvaardbaar. De 600 serie van B&W klinkt toch al weer ruim anders dan de hogere CM serie, laat staan de bass-rijke 800 serie.

Zelf ben ik wel heel erg benieuwd naar de 2310 die eraan zit te komen, en vooral of deze voldoende "daadwerkelijke" power gaat leveren om 5 B&W CM speakers aan te sturen. Maar dat is dus gewoon een kwestie van nog even wachten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:07:
Ik vind Tannoy, Rel en Denon een supercombo. Kef, Focal en B&W (hier ben ik het dus niet met FeaR eens, maar zoals deze al aangeeft is het ook persoonlijk) ook zeer goed. Klipsch heb ik geen ervaring mee.
Tannoy en Rel heb ik (helaas) nog nooit mogen beluisteren in combinatie met een Denon.
Moet zeggen dat ik Rel ook alleen ken van die leuke subwoofers en verder eigenlijk niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:26:
en dan vind ik het over een kam scheren van alle speakers binnen een merk ook onaanvaardbaar. De 600 serie van B&W klinkt toch al weer ruim anders dan de hogere CM serie, laat staan de bass-rijke 800 serie.
Daar heb je zeker een punt. Zo is de nieuwe serie van KEF ook stukken beter qua bas dan de oudere. Maar met een subwoofer ernaast heb je er dan weer minder last van. En zo heb je nog wel meer punten waarop sommige mensen afknappen en anderen weer helemaal niet wakker van liggen.

En smaken verschillen nu eenmaal.
Ik houd zelf meer van een agressief geluid aangezien mijn film- en gamekeuze daar leuk op aansluit.

Beste wat ik ooit heb gehoord is trouwens één van de topmodellen van Denon (dacht de AVP-A1HDCI) en die was aangesloten op de Reference serie van KEF. Echt goddelijk geluid wat daar uit kwam. Was overigens in Londen en helaas waren we met het vliegtuig, want anders had ik wel een leuke front speaker meegenomen (niet de KEF Reference voor £5000,- de stuk overigens :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:26:
Zelf ben ik wel heel erg benieuwd naar de 2310 die eraan zit te komen, en vooral of deze voldoende "daadwerkelijke" power gaat leveren om 5 B&W CM speakers aan te sturen. Maar dat is dus gewoon een kwestie van nog even wachten.
Hoe bepaal je nu op voorhand of een versterker genoeg power heeft? Anders, hoe merk je dat een versterker dat niet heeft? Als je eenmaal een set hebt, is het al te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eriksk schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:12:
[...]

Hoe bepaal je nu op voorhand of een versterker genoeg power heeft? Anders, hoe merk je dat een versterker dat niet heeft? Als je eenmaal een set hebt, is het al te laat...
nou als je buiten de deur gaat, dan hebben ze daar dus winkels, waar ze spullen opgesteld hebben, en je kunt vragen om ze te testen. gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ik ben nu plotseling terecht gekomen in de UK waar mij een aanbod wordt gedaan mbt de Denon AVR-2809 voor rond de 500 pond. Nu is dit (gezien de prijzen in DE) een zeer scherpe prijs. Echter lees ik b.v. op What HiFi dat de Yamaha DSP-AX863SE de Denon het vuur aardig aan de schenen legt. Vooral wegens prijs (gaat voor mij ineens een stuk minder op) maar ook wegens details in films en muziek welke bij de Yamaha hoorbaar aanwezig is en bij de Denon minder.

Ik twijfel, want wil gewoon het beste product voor de scherpste prijs. Wie o Wie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Tekn0z schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:00:
Ik ben nu plotseling terecht gekomen in de UK waar mij een aanbod wordt gedaan mbt de Denon AVR-2809 voor rond de 500 pond. Nu is dit (gezien de prijzen in DE) een zeer scherpe prijs. Echter lees ik b.v. op What HiFi dat de Yamaha DSP-AX863SE de Denon het vuur aardig aan de schenen legt. Vooral wegens prijs (gaat voor mij ineens een stuk minder op) maar ook wegens details in films en muziek welke bij de Yamaha hoorbaar aanwezig is en bij de Denon minder.

Ik twijfel, want wil gewoon het beste product voor de scherpste prijs. Wie o Wie :?
De Yamaha DSP-AX863SE is aangepast voor de Britse markt! What HiFi let hier sterk op voor hun thuismarkt, vandaar ook een voordeel met dit geluidsbeeld.

Als jij weet dat je de UK aanpassingen fijn/voordelig vindt voor het geluidsbeeld, kun je deze overwegen te kopen. Je kunt deze versie in ieder geval niet in Nederland vinden om te testen.

De Britten hebben blijkbaar een sterk afwijkende geluidsvoorkeur. Ook Denon maakt daarom van de komende xx10-serie speciale Britse versies.

Wil je weten wat je koopt? Ga voor de Denon 2809, dit is dezelfde die je hier in Nederland kunt vinden en beluisteren.

PS. Voor die prijs ging ik sowieso voor de 2809...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tekn0z schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:00:
Ik ben nu plotseling terecht gekomen in de UK waar mij een aanbod wordt gedaan mbt de Denon AVR-2809 voor rond de 500 pond.
Kopen... voor omgerekend €549,- heb je echt een superkoopje aan die Denon AVR-2809.
Vind het aan de ene kant alleen wel echt te mooi om waard te zijn.
Dat de Nederlandse prijzen hoog zijn is algemeen bekend, maar twee maal zo hoog dan in de UK...
Dacht dat tijdens die inkoopactie uit Duitsland de prijzen al extreem laag lagen met €838,-.
Maar £500,- is echt een koopje voor een Denon AVR-2809.... echt waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De nieuwe xx10 range was natuurlijk te verwachten he, maar goed het is nu min of meer duidelijk wat je extra gaat krijgen. Maar is dat het wachten nu ook echt waard? De huidige xx09 range heeft zich reeds bewezen, en op her en der een klein bugje na misschien is deze range gewoon super!

Maar goed dat is natuurlijk een keuze die ieder voor zich moet maken :)
FeaR1986 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:29:
Maar moraal van het verhaal blijft dat het persoonlijk is. Maar zoals al vaker gezegd klinken KEF, Klipsch en Focal gewoon zuiverder op een Denon. Dit omdat deze de warme klank van de Denon niet te veel laten overheersen.
Ohh en laten we zeker niet over de "sound" van speakers gaan hebben, heb al meer dan 10 uur ondertussen in luisterruimtes doorgebracht op zoek naar speakers met de "sound" die ik zoek. Was ik daar maar nooit aan begonnen..., zeker om dat elk geluid ( film, muziek ) op elke speaker anders klinkt. Ben al bijna zo ver ondertussen dat ik een setup ga maken voor muziek en een setup voor films, omdat ik gewoon geen keuze kan maken.

Krijg der gewoon alweer slechte zin van als ik er aan denk :Y)

[ Voor 56% gewijzigd door Apoca op 12-05-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:53:
Ohh en laten we zeker niet over de "sound" van speakers gaan hebben, heb al meer dan 10 uur ondertussen in luisterruimtes doorgebracht op zoek naar speakers met de "sound" die ik zoek. Was ik daar maar nooit aan begonnen..., zeker om dat elk geluid ( film, muziek ) op elke speaker anders klinkt. Ben al bijna zo ver ondertussen dat ik een setup ga maken voor muziek en een setup voor films, omdat ik gewoon geen keuze kan maken.

Krijg der gewoon alweer slechte zin van als ik er aan denk :Y)
daarom ben ik nog steeds kwaad op de verkoper die na mijn keuze voor de B&W CM serie zei: je moet anders deze focal chorus serie eens horen. Die klonken voor mij weer zoveel mooier, maar gelukkig vond ik ze te lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Nou ja, het is ook niet de bedoeling dat je elk jaar een nieuwe receiver haalt. Sowieso zijn er voor de meesten toch geen spectaculaire vernieuwingen te vinden.
De meeste mensen updaten hun receiver omdat hun oude wss geen HDMI of geen HDaudio ondersteund. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen, maar voor velen was dit het argument om een nieuwe receiver te halen.

En verder, het gaat niet om wat ie kan, maar wat vorn geluid hij geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
FikkieHo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:11:
En verder, het gaat niet om wat ie kan, maar wat vorn geluid hij geeft :)
En, helaas want op zich van behoorlijk ondergeschikt belang, hoe ie er uit ziet ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
FeaR1986 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:25:
[...]

Kopen... voor omgerekend €549,- heb je echt een superkoopje aan die Denon AVR-2809.
Vind het aan de ene kant alleen wel echt te mooi om waard te zijn.
Dat de Nederlandse prijzen hoog zijn is algemeen bekend, maar twee maal zo hoog dan in de UK...
Dacht dat tijdens die inkoopactie uit Duitsland de prijzen al extreem laag lagen met €838,-.
Maar £500,- is echt een koopje voor een Denon AVR-2809.... echt waar :)
Dat het een koopje is, is een feit. Het gaat hier wel om een hier ook bekende webshop dus te vertrouwen is het wel. De eigenaar van de shop liet me een bod doen op dit model en ben best bereid er iets meer voor te betalen dan de 500 pond die ik hem bood. Hij gaf ook aan er snel vanaf te willen ivm de nieuwe serie Denon producten.

Wordt vervolgd...

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.