Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

In de Denon kun je toch gewoon banaanplugs gebruiken he voor de speaker connect, je moet alleen de uitgang op de reciever aanpassen als ik het goed heb. Ben alvast de kabels aan het maken voor aan de reciever.

Of duwt iedereen hier zijn kabel der los tussen? Lijkt me toch beetje jammer.

[ Voor 36% gewijzigd door Apoca op 23-03-2009 00:02 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:42
Apoca schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:37:
In de Denon kun je toch gewoon banaanplugs gebruiken he voor de speaker connect, je moet alleen de uitgang op de reciever aanpassen als ik het goed heb. Ben alvast de kabels aan het maken voor aan de reciever.

Of duwt iedereen hier zijn kabel der los tussen? Lijkt me toch beetje jammer.
Werkt prima met en zonder. Had eerst 2x2.5mm direct in de aansluiting maar dat gaat niet heel makkelijk en ziet er niet echt mooi uit, nu bananaplugs erin. Kwestie van aansluiting helemaal aandraaien, plastic dopje achter uit de aansluiting halen en plugs erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

dajappie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:38:
[...]

Werkt prima met en zonder. Had eerst 2x2.5mm direct in de aansluiting maar dat gaat niet heel makkelijk en ziet er niet echt mooi uit, nu bananaplugs erin. Kwestie van aansluiting helemaal aandraaien, plastic dopje achter uit de aansluiting halen en plugs erin.
Ik heb mijn receiver meestal met de voorkant naar me toe gericht staan. Hoe de achterkant eruit ziet boeit me echt niet. Ik heb de kabels er dan ook gewoon tussen de schroefaansluitingen zitten. Werkt prima :) (2,5mm2 kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:59
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:46:
Ik heb al lange tijd een oude avc-a1 staan en moet eerlijk zeggend at ik er zeeeeeer blij mee ben!
Haha ja dat zal wel met zo'n A1 beest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
FikkieHo schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:34:
Yay, gister eindelijk mijn Denon opgehaald in Dusseldorf, speakers (Canton 150 QX) in Elst. Maar helaas kan ik ze pas volgende week woensdag aansluiten... Hij ziet er in ieder geval mooi uit :)
Ben wel benieuwd naar het geluid. Heb de set van Canton ook op het oog.
Laat je nog even weten hoe het klinkt?

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 24-03-2009 14:08 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
AUijtdehaag schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:07:
[...]
Ben wel benieuwd naar het geluid. Heb de set van Canton ook op het oog.
Laat je nog even weten hoe het klinkt?
De kans dat je als antwoordt krijgt dat de set super goed of spat zuiver klinkt is erg groot.
Zou je niet liever zelf eerst willen gaan luisteren? Of wil je gewoon een bevestiging hebben van iemand die zegt dat ze echt super mooi klinken?

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik heb zelf de Denon 1907 staan icm de KEF 2005.2 set.
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr1907/avr1907lrg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/KHT-2005.3-sil.jpg

Heb een jaar geleden twee Northridge E80 luidsprekers gekocht maar deze zijn te zwaar voor mijn Denon. dDe Bass overheerst en is niet zuiver en na navraag bij RAF gaven ze aan dat de Denon 1907 eigenlijk niet geschikt is voor zulke grotere luidsprekers. Nu ben ik aan het kijken naar twee KEF IQ50 luidsprekers en deze stonden in de winkels aangesloten op een 1709. Mijn 1907 zou hiermee prima overweg kunnen en icm met de KEF 2005 eitjes een beter geluidsbeeld vormen. Ik moet zeggen dat ik de JBL's gekocht heb in een opwelling en ik dus even advies had moeten vragen. Zijn er meer mensen met een Denon 1907 of 1909 icm de KEF IQ50 of 2005.2 eitjes?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Heb een 1907 gehad icm met Kef Q5 en de Q6c
Nu de 1909 ook met de Q5's, Q6c en straks de HTS 3001 SE voor surround.

Geluidsbeeld door Audyssey vind ik echt een hele grote verbetering t.o.v. mijn oude 1907.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Bart_Denon schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:36:
[...]

De kans dat je als antwoordt krijgt dat de set super goed of spat zuiver klinkt is erg groot.
Zou je niet liever zelf eerst willen gaan luisteren? Of wil je gewoon een bevestiging hebben van iemand die zegt dat ze echt super mooi klinken?
klopt, de kwaliteit van het geluid zal bij de meeste setjes prima klinken. Het gaat vooral om persoonlijke voorkeur.. Ik neem aan dat een setje van 350 euro voldoende zal klinken.. Aangezien ik alleen de goedkopere 60QX heb geluisterd, zal de 150QX meer dan voldoende zijn. Ook is het zo dat ik geen audiophile ben die perfect zuiver hoort :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ach, ik zoek gewoon een goede sattelietset, omdat ik de ruimte er niet voor heb.
Een ervaring van iemand met ook een denon set is dan mooi meegenomen.
Ben ook geen audiophile, maar ben gewoon benieuwd of het meevalt of tegenvalt.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Wat voor speakers gebruiken de meeste mensen met hun Denon? Ik ga er dus een setje B&W 685 aan hangen welke 100W 8Ω wel lekker zouden vinden. Nu kan de 2309 dat wel leveren, zeker nu er buiten de 2 fronts de eerste maand nog niets anders aan komt. Maar zijn er mensen die merken dat de power ( in vermorgen / geluid / klank ) merkbaar af neemt, naarmate dat er meer speakers aan de AV verbonden worden?

Nu heb ik daar natuurlijk wel reeds aan gedacht, en das ook de reden dat ik de 2309 heb gekozen. Met het oog op een extra AMP, voor dit te ondervangen mocht het erg triest worden.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Apoca schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:21:
Wat voor speakers gebruiken de meeste mensen met hun Denon? Ik ga er dus een setje B&W 685 aan hangen welke 100W 8Ω wel lekker zouden vinden. Nu kan de 2309 dat wel leveren, zeker nu er buiten de 2 fronts de eerste maand nog niets anders aan komt. Maar zijn er mensen die merken dat de power ( in vermorgen / geluid / klank ) merkbaar af neemt, naarmate dat er meer speakers aan de AV verbonden worden?

Nu heb ik daar natuurlijk wel reeds aan gedacht, en das ook de reden dat ik de 2309 heb gekozen. Met het oog op een extra AMP, voor dit te ondervangen mocht het erg triest worden.
Ik denk toch echt dat je continu moet lopen vlammen met je set voordat je daar last van gaat krijgen.
Nagel jezelf niet zo vast op Watt's. Zon'n 2309 kan echt wel overweg met 4 boekenplankspeakers en 1 center.
Wordt denk pas wat anders als je er 7 vloerstaande op aansluit. Kan mij niet voorstellen dat je geluidverschil gaat ervaren door er nu een set surround B&W 685 aan te zetten.
Dan heb je zelfs nog de optie om je front's te bi-ampen (als die mogelijkheid er is).

Succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:20
Bart_Denon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:37:
[...]

Ik denk toch echt dat je continu moet lopen vlammen met je set voordat je daar last van gaat krijgen.
Nagel jezelf niet zo vast op Watt's. ....
Bovendien, hoe meer speakers je aansluit in dezelfde ruimte, hoe meer het geluid hier versterkt wordt, niet hoe zwakker...

Ik neem niet aan dat je je gloednieuwe speakers zult proberen op te blazen, dus dan kom je ook niet snel in de buurt van de maximum output. De opgegeven 100 Watt is dan ook de maximaal aangeraden input van de speaker, met een minimum van 25 Watt.

Verder zijn de Denons gemaakt om 7 speakers aan te drijven, met een bepaalde maximum output. Het maakt daarbij echt niet uit of je nou 4/5/6/7 speakers eraan hangt. De maximale output per kanaal verandert niet.

Dat bepaalde speakers een hogere versterking nodig hebben dan de Denon kan leveren, heeft niets te maken met de hoeveelheid aangesloten speakers op de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
De 2309 heeft zeven discrete kanalen, dus voor elke speaker is 100W versterking aanwezig. Dit moet ruim voldoende zijn. Ben je toch bang dat je receiver moeite krijgt met meer speakers dan kun je ook overwegen om een subwoofer aan te sluiten. Bass-signalen trekken de meeste energie uit je versterker, dus als je die door een subwoofer met een eigen versterker laat weergeven geeft dat meer headroom aan je receiver.

Ik vind het wel jammer dan Denon de pre-outs aan het schrappen is voor de goedkopere modellen. Juist bij deze receivers loop je sneller tegen de limiet (power en muzikaliteit) van de ingebouwde versterkers aan en kan je behoefte hebben aan een losse poweramp. Ik heb zelf een AVR-1905 met een losse NAD 320BEE versterker om de frontspeakers aan te sturen. De cd-speler zit ook op de NAD aangesloten. Dit geeft een betere muziekweergave en meer power aan de frontspeakers. Een update naar de 1909 is alleen uitgesloten doordat deze geen volledige set pre-outs meer heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
Hallo,

Ik heb zelf de Denon 1908 in combinatie met de Kef Q7 als fronts.

Swopdark, Ik heb een beetje hetzelfde probleem als wat jij aangaf in het "home cinema topic"
Voordat ik deze Kef speakers gekocht had, had ik ook geluisterd naar de Monitor Audio RS6.
Deze speakers klinken echt geweldig en zijn een must. Helaas lagen ze op dat moment net iets boven mijn budget, vandaar de keuze voor de Kef Q7.
Nu ik luister naar mijn set klinkt het wel geweldig, maar toch het idee dat het nog net even iets beter kan met de RS6 zit me soms wel dwars.
Zeer warschijnlijk zal ik nog wel overstappen. Wat betreft de Denon 1908, die zal naar mijn mening zeker geschikt zijn voor de RS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Ik heb de Denon 1907 icm 2x Klipsch B3 Front en 2x Klipsch B2 rear en een Klipsch RC-35 center.

Vind ik persoonlijk de ideale combinatie! De denon klinkt wat 'warm' en de klipschen staan juist bekend om hun felheid, samen is het echter een prima combinatie. Heb ze ook icm kef en wharfedale beluisterd maar dat was niet te pruimen zo dof.

edit: poster hierboven me heeft dus wel denon en kef, zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Metro2002 op 25-03-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Bedankt voor de antwoorden, kan ik weer rustig slapen :+

Was me zelf ondertussen ook al gaan verdiepen in mijn vraag, en kom ook tot de conclusie dat het gek moet lopen wil ik met vier B&W 685 speakers de reciever in de problemen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb sinds een jaar de denon 1508 en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen een vraag: Als ik mijn mode op stereo of 7channel aan zet heb ik geen subwoofer geluid. Bij alle andere formaten wel. Dus ik heb hem nu standaard voor alle stereo tracks op prologic2 staan. Ik heb een HKTS11 aangesloten.

Iamand een idee hoe ik wel laag kan krijgen uit de stereo mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Waarschijnlijk heb je je speakers dan op "large" staan. Er is volgens mij ook een "stereo+sub" modus, die precies doet wat je wil. Deze kun je dan gebruiken als je een cd luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
quicksilvernet schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:13:
Ik heb sinds een jaar de denon 1508 en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen een vraag: Als ik mijn mode op stereo of 7channel aan zet heb ik geen subwoofer geluid. Bij alle andere formaten wel. Dus ik heb hem nu standaard voor alle stereo tracks op prologic2 staan. Ik heb een HKTS11 aangesloten.

Iamand een idee hoe ik wel laag kan krijgen uit de stereo mode?
Hoe is de HKTS aangesloten? 5 kanalen naar sub > naar speakers / 5 speakers & 1 kabel sub?
- Indien subwoofer met 1 kabel apart is aangesloten: Ingesteld op LFE + MAIN? Of alleen LFE (zet hem op LFE + Main en probeer nog eens wat)

Als dat niet werkt:
Heb je de instellingen bekeken per geluidsmodus? Sub = Yes (indien apart aangesloten) / No
Speakers = Large / Small
Crossover = ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
FrenzyFreak schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:33:
[...]

Hoe is de HKTS aangesloten? 5 kanalen naar sub > naar speakers / 5 speakers & 1 kabel sub?
- Indien subwoofer met 1 kabel apart is aangesloten: Ingesteld op LFE + MAIN? Of alleen LFE (zet hem op LFE + Main en probeer nog eens wat)

Als dat niet werkt:
Heb je de instellingen bekeken per geluidsmodus? Sub = Yes (indien apart aangesloten) / No
Speakers = Large / Small
Crossover = ?
5 speakers & 1 kabel sub naar reciever.
Ik zal even kijken of LFE + MAIN en sub=yes aan staat op stereo geluidsmode. Ik laat het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
FeaR1986 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 18:46:
[...]

Dat zal het wel zijn...
Want -12.0 dB is wel erg veel van het goede.
Maar heb nu de instellingen handmatig gewijzigd en de sub staat nu op -2.0dB.
Lekker wegtrillen tijdens een goede film ;)

Maar er waren wel meer instellingen die ik niet echt kon waarderen/begrijpen.
Zo stond de Center Speaker ook op -3.0dB terwijl daar in films toch het meeste geluid uit komt.
Of in ieder geval de stemmen en die wil je toch wel goed horen.
Dus de center ook maar even naar 0.0dB bijgesteld.
Wat audyssey doet is proberen om al je speakers op 75db te zetten.
hier moet je dus niet zelf aan gaan romellen, maar het zo laten staan. als je je center met 3db omhoog krikt verandert dat heel erg de homogeniteit van je geluid! niet doen dus en zo laten.

Wat je sub betreft is het makekelijk te verhelpen. je sub staat waarschijnlijk veel te hard ingesteld met de volume knop achter op je sub. zorg dat deze tijdens het inmeten op ongeveer de helft staat.

Als deze te hard staat dan gaat je versterker deze omlaag proberen te brengen naar het maximun -12db.
draai je volume knop achter op je sub dus iets terug en probeer het nog eens.

verder is het dus heel belangrijk dat je niet aan de waardes zit wel je optimaal van audyssey kunnen genieten.het enige wat je wel zal kunnen doen is alles nameten met behulp van een db meter om te kijken of alles op 75db staat

lees hier alles nog eens goed na hoe je alles moet instellen

http://www.avsforum.com/a...p?p=14456895#post14456895

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 13-09 20:24
Moet het even kwijt mensen. Ik heb de 2309 voor 533 inclusief verzendkosten weten te bemachtigen in Duitsland :) Koopje volgens mij, er is denk ik iets fout gegaan bij het invoeren van de prijs op die website want een uur later was hij weer 80 euro duurder geworden.

@ apoca ik ben ook naar de B&W 685 aan het kijken. Moet nog een luistersessie regelen hiervoor. Als surrounds wil ik de 686's nemen. Weet iemand nogmeer speakers die een een goede basekick geven maar niet te donker klinken? Als sub heb ik een REL strata 2 dus nogmeer sublaag heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
quicksilvernet schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:20:
[...]

5 speakers & 1 kabel sub naar reciever.
Ik zal even kijken of LFE + MAIN en sub=yes aan staat op stereo geluidsmode. Ik laat het wel weten.
Het is me gelukt. Hij stond nog niet op main op die mode, aangezet en werkt. Tnx Frenzy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Frank J. schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:17:
@ apoca ik ben ook naar de B&W 685 aan het kijken. Moet nog een luistersessie regelen hiervoor. Als surrounds wil ik de 686's nemen.
Ten eerste mooie prijs betaald voor de 2309 :)

Ik heb ook naar de B&W 686 geluisterd, maar deze zijn echt minder in mijn ogen. De B&W 685 klinkt gewoon completer al zijn ze wel weer duurder. Ik denk zelf dat je het verschil goed gaat horen als je de B&W 686 in de setup gaat opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Apoca schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:44:
[...]

Ten eerste mooie prijs betaald voor de 2309 :)

Ik heb ook naar de B&W 686 geluisterd, maar deze zijn echt minder in mijn ogen. De B&W 685 klinkt gewoon completer al zijn ze wel weer duurder. Ik denk zelf dat je het verschil goed gaat horen als je de B&W 686 in de setup gaat opnemen.
klopt echt super verschil tussen de 685 en 686. 685 klonken echt super. Ik heb vandaag een luister sessie gehad met oa monitor audio elac en focal.

Vooral de Focal 706 konden zich uitstekend meten met de 685 van B&W, in mijn oren overtroffen ze zelfs de B&W's. Veel gespreider midden hoog maar wel het strakke en lage wat de 685s hebben.

de B&W's waren toch wat donkerder van kleur met de denon 2309.

Iemand nog meer tips van speakers in de range van de 685's en de 706's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Zo mijn versterkertje draait geweldig met de KEF speakertjes. :9

Bi-Amp was echt gewoon een vinkje in het menu ergens,. simpeler dan ik dacht eigenlijk. Maar kan niet controleren of het werkt. :X

Verder moet ik nog experimenteren met de geluidsweergave voor SAT. die gebruik ik voor canal digitaal tv vanaf de decoder en tegelijk voor radio. In het geval van radio via de decoder wil ik 5ch stereo en bij een film wil ik dolby PL.

Echter ben net verhuisd en heb dus geen internet. Als we aangesloten zijn dan kan ik overschakelen naar satelliet radio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
quicksilvernet schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:12:
[...]

Het is me gelukt. Hij stond nog niet op main op die mode, aangezet en werkt. Tnx Frenzy!
Daar is dit topic voor he.

Nog even de uitleg voor de meerwaarde in dit topic:
LFE is het subwooferkanaal (*.1-kanaal) in het audiosignaal (DD / DTS). Dit ontbreekt in normale stereosignalen, dus bij radio of CD blijft de sub uit.

LFE + MAIN betekent dat de receiver zowel het LFE signaal, als het signaal van de Front speakers doorgeeft aan de subwoofer. Hierdoor geeft de sub ook bas bij 2.0 signalen.

Voor de duidelijkheid: Het ging hier om een Denon 1508.
De modernere Denons met de nieuwe Audyssey-technieken (vanaf xx09 m.u.v. 3808A / 4308A), lossen dit na callibratie automatisch op, waardoor de handmatige aanpassing overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Zo, vandaag dus eindelijk mijn canton's aangesloten.. Dikke bende tijdens het afstellen.. Heb nu zo'n ongeveer de goeie db's staan.. Alleen de sub afstellen is nogal lastig.. De ene keer is het gebrom, dan weer gedreun en als het helemaal verkeerde crossover heeft, dan is er een aardbeving.. (lang leve flat)
Verder tevreden met mijn mini sat's.. Prima geluid, alleen is mijn woning niet erg akoestisch en galmt het een beetje na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 12-09 07:04
Ik heb zelf de 3808 in combinatie met de Kef IQ5SE front, IQ3 back en IQC1 (of hoe die dan ook heet) in het midden. Wellicht zullen sommige denken dat de speakers te klein zijn voor de 3808 maar ik heb maar een kleine ruimte, en de 3808 is aangeschaft met oog op de toekomst. Ben er enorm tevreden mee en heb geen moment spijt gehad van de centen die het gekost heeft. Toevallig heb ik ook van de week bananen plugs besteld voor m'n kabels. Ik word helemaal gek van die speakerkabels en het etteren met ze in de connectors krijgen, dus voor als ik straks het huis uit ga heb ik die dingen alvast en bespaart me dat enorm veel gezeur.

Over de bi-amp, als je dat aanzet als je muziek aan heb staan dan hoor je het verschil direct. Op andere fora wordt nog wel eens beweerd dat de bi-amp van de Denons geen echte bi-amp is en dat er bijna geen verschil is, maar die is er overduidelijk wel. De IQ5SE komen echt goed tot hun recht als je ze in een bi-amp heb staan.

(Ik zal in het home cinema foto topic nog wat plaatjes posten voor de liefhebber)

[ Voor 4% gewijzigd door silentsnake op 30-03-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Waarom zou t geen echte bi-amp zijn? 2 versterkerblokken per speaker = bi-amp. Ok, optimaal zou t n actief filter met losse voor- en eindversterkers zijn, maar dit is nog steeds gewoon echte bi-amping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb onlangs de 1909 gekocht met daarop mijn (oudere) Xanadu front speakers. Deze hebben de mogelijkheid tot bi-amping. Verder ik heb een 5.1 configuratie (Monitor speakers/sub).
Nu vraag ik me af hoe bi-amping in z'n werk gaat. De versterker is 7.1 en staat zo geconfigureerd dat de 2 resterende amps gebruikt kunnen worden voor multi-room zone2. Klopt het dat bij bi-amping de fronts aangestuurd worden door de 4 (2x2) amps? Multi-room dan niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
ik heb mijn 3808A ook d.m.v bi-amp aangesloten op mijn monitor audio Rs6.
vind het verschil ook groot, bass weergave is veel strakker vind ik.
beter een goede 5.1 set dan een slechte 7.1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Hulliee schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:50:
Ik heb onlangs de 1909 gekocht met daarop mijn (oudere) Xanadu front speakers. Deze hebben de mogelijkheid tot bi-amping. Verder ik heb een 5.1 configuratie (Monitor speakers/sub).
Nu vraag ik me af hoe bi-amping in z'n werk gaat. De versterker is 7.1 en staat zo geconfigureerd dat de 2 resterende amps gebruikt kunnen worden voor multi-room zone2. Klopt het dat bij bi-amping de fronts aangestuurd worden door de 4 (2x2) amps? Multi-room dan niet meer mogelijk?
Klopt wat je zegt. Het is of bi-amping of Zone2. Beide kan niet direct aangesloten worden.
Voor zowel de bi-amping als zone2 gebruik je de 2x2 amp.
Beide kan alleen met een extra versterker via de zone2 pre-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Frank J. schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:48:
[...]

klopt echt super verschil tussen de 685 en 686. 685 klonken echt super. Ik heb vandaag een luister sessie gehad met oa monitor audio elac en focal.

Vooral de Focal 706 konden zich uitstekend meten met de 685 van B&W, in mijn oren overtroffen ze zelfs de B&W's. Veel gespreider midden hoog maar wel het strakke en lage wat de 685s hebben.

de B&W's waren toch wat donkerder van kleur met de denon 2309.

Iemand nog meer tips van speakers in de range van de 685's en de 706's?
Ben zelf de trotse eigenaar van een AVR3808A.

Hier heb ik 2x Focal 816W Limited edition hangen, en ik moet zeggen is elke euro vol op waard geweest.
Komt zo'n mooi geluid uit de focals. Heb ook naar de 816V geluisterd maar dit was het toch niet in vergelijking met de limited editie W serie.
Van de 716V is nu ook een limited edition 716W uitgekomen ook met de verbeterde glasvezel sandwich woofers. Niet kunnen beluisteren maar zal ook de moeite waard zijn. Zullen zoals de 816W zeker beter klinken dan het prijskaartje doet vermoeden. ( 716W = €600 816W=€800 p/st )

Vooral in het laag scoren de 816W in mijn oren super maar ging hier over Denon en niet de speakers.

Complete focal set er aan hangen van :
2x Focal 816W "Limited Edition - Focal 800CC - 2x Focal 800SR

Dipolaire surrounds zijn ook super, zo mooi ruimtelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Malignant op 31-03-2009 12:36 ]

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silentsnake schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:33:

Over de bi-amp, als je dat aanzet als je muziek aan heb staan dan hoor je het verschil direct. Op andere fora wordt nog wel eens beweerd dat de bi-amp van de Denons geen echte bi-amp is en dat er bijna geen verschil is, maar die is er overduidelijk wel. De IQ5SE komen echt goed tot hun recht als je ze in een bi-amp heb staan.

(Ik zal in het home cinema foto topic nog wat plaatjes posten voor de liefhebber)
Allereerst, mooie spullen heb je! Zag het op "post je home cinema..." Hoe bevalt die 2500 BT ? staat ook op mijn verlanglijst :+ .. Maar even over dat bi ampen. Ik wil zelf ook gaan bi ampen. Heb de 2808 maar dat kan je toch niet zomaar inschakelen en het verschil horen zoals je zei?... Sterker nog, als je bi amped hebt aangesloten, dus via speakers front A en front B, hoor je als je een van beide uit hebt alleen het hoog dan wel het laag. Toch? Als je ook normale muziek krijgt uit alleen front A is het niet bi amped dacht ik...Of klets ik nou maar wat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:00:
Sterker nog, als je bi amped hebt aangesloten, dus via speakers front A en front B, hoor je als je een van beide uit hebt alleen het hoog dan wel het laag. Toch? Als je ook normale muziek krijgt uit alleen front A is het niet bi amped dacht ik...Of klets ik nou maar wat? 8)7
Bij Bi-Ampen gebruik je de Back surround versterkers tevens als Front left en right, dus niet via front A en front B.

Dus FrontA met Back surround of FrontB met Back surround.

Staat hier op pagina 31:

http://www.usa.denon.com/AVR-2808CI-OM-E_102.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:23:
[...]

Bij Bi-Ampen gebruik je de Back surround versterkers tevens als Front left en right, dus niet via front A en front B.

Dus FrontA met Back surround of FrontB met Back surround.

Staat hier op pagina 31:

http://www.usa.denon.com/AVR-2808CI-OM-E_102.pdf
Volgens mij staat er wel dat het via zone 2 gaat
The places where the surround back amplifier are used can be set
freely according to the usage environment. This makes it possible to
output sound to rooms other than the room (the main zone) where
surround playback is performed (multi-zone playback) or play the sound
with high quality using the front speakers (bi-amp connections).
Dr staat dus dat je in 2 kamers kan afspelen OF de bi-amping. Maar het kan ook zijn dat ik de OR te letterlijk neem.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:43:
Dr staat dus dat je in 2 kamers kan afspelen OF de bi-amping. Maar het kan ook zijn dat ik de OR te letterlijk neem.
Je kunt de Back Surround versterkers op meerdere manieren toewijzen.

1. Als Back surround voor 7.1 opstelling.
2. Als Stereo Zone 2 er blijft in de main room 5.1 over
3. Als Stereo Zone 3 er blijft in de main room 5.1 over
4. Als Mono Zone 2 en Mono Zone 3 er blijft in de main room 5.1 over
5. Als Bi-Amp front A of Front B voor 5.1 opstelling

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 00:03 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar maanden de trotse bezitter van de Denon 1909 icm Magnat front, back en center speakers.
Klinkt fantastisch :D

Zoals bekend is de handleiding van de Denon niet de allerbeste maar de kwaliteit van de Receiver gelukkig wel. Inmiddels heb ik het menuutje aardig onder controle en weet ik hoe ik wat waar kan instellen.

Helaas is er een probleem met mijn receiver. Als ik mijn Sennheiser RS130 inplug dan is er veel volume aan de rechterkant van mijn draadloze kop telefoon en weinig volume aan de linker kant.

Op mijn Sennheiser kan ik niks instellen qua balans.
Ik heb het verleng plugje geprobeerd op een normale koptelefoon op mijn Denon 1909 en dan is de balans gewoon goed.
De Sennheiser heb ik aangesloten op andere apparatuur (laptop) en dan is de balans gewoon goed.
Ook heb ik het apparaat gereset door de batterijen een minuut eruit te halen en alles weer opnieuw aan te sluiten.
Als laatste heb ik het station van de koptelefoon een aantal meters verplaatst zodat deze niet te dicht in de buurt van de tv staat.

Niks werkt.

Natuurlijk kan ik elke keer het volume aan de linkerkant twee keer zo hard zetten als het volume aan de rechterkant (via de Denon) maar dat is natuurlijk niet de meest ideale oplossing. Ik krijg het vermoeden dat er een conflict bestaat tussen Denon en Sennheiser.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
De draadloze koptelefoon moet hetzelfde geluid produceren als de bedrade koptelefoon.

Maakt de stekker wellicht geen goed contact met de Denon?
Maakt de verloopstekker wellicht geen goed contact, aangezien de laptop via 3,5mm stekker het wel goed doet? (dus andere verloopstekker proberen?)
Misschien de accu opnieuw opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verloopstekker doet het wel goed met een bedrade koptelefoon dus daar ligt het niet aan lijkt mij
Batterijen worden automatisch opgeladen als ik de koptelefoon op mijn hoofdstation aansluit, volgens de handleiding kan je het apparaat resetten door de batterijen er 1 minuut uit te halen, en ze vervolgens er weer in doen. Dit heb ik dus gedaan maar helpt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Denon 3808A, in Duitsland aangeschaft voor 1179 luttele eurootjes. Zonder HTS opleiding begrijp ik bijna alles en krijg ik alles aan de praat, behalve het spelen van geluid vanaf mijn pc.
Hoe vind ik op de Denon mijn pc? Mij lukt het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Um. Hoe heb je het geluid aangesloten? Via composiet? via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
FikkieHo schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 12:30:
Um. Hoe heb je het geluid aangesloten? Via composiet? via hdmi?
Nee, ik bedoel via het netwerk. Mijn receiver ziet de pc bestanden niet. Ik schijn ergens de pc naam te moeten vermelden, maar weet niet waar of hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Je moet een DLNA compatible server opzetten om dingen vanaf de pc te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
FrenzyFreak schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:38:
Oke, ik ga in die richting zoeken. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rocketman schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:11:
Inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Denon 3808A, in Duitsland aangeschaft voor 1179 luttele eurootjes. Zonder HTS opleiding begrijp ik bijna alles en krijg ik alles aan de praat, behalve het spelen van geluid vanaf mijn pc.
Hoe vind ik op de Denon mijn pc? Mij lukt het nog niet...
Is de 3808A nogsteeds ergens te krijgen voor dat bedrag ??
Ik was namelijk van plan om volgende week 1tje te bestellen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:57:
[...]

Is de 3808A nogsteeds ergens te krijgen voor dat bedrag ??
Ik was namelijk van plan om volgende week 1tje te bestellen ergens.
Gekocht bij emarkt24.com . Die zitten in de buurt van München, portokosten 14 euro. Goede deal dacht ik...
Je moet even mailen met de klantenservice. De website namelijk is verre van actueel, verder is het een goede tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
FrenzyFreak schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:38:
Met Twonky werkt het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te denken aan de 3808A Zwart in combinatie met een Monitor Audio Silver RS 5.1 setup.
Front: 2 x RS8
Center: 1 x RS-LCR
Rear: 2 x RS1
Sub: RWW-12

Dat lijkt me best een lekkere opstelling.
Moet alleen nog even kijken welke kabels ik erbij neem maar dat zal ik even moeten vragen in de winkel denk ik.

Ik sluit op dat alles aan een:

Xbox 360
PS3
Wii
UPC Box
HTPC
Denon DVD-2500BT

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een kapote Denon reciever/DVD speler vwaarvan ik de kast kan gebruiken om mijn HTPC in te bouwen zodat alles netjes bijelkaar past.

Iemand sugesties voor misschien andere speakers of een adresje waar ze voor een redelijke prijs te krijgen zijn?? De 3808A kost hier gewoon 1699,0 terwijl ik hem elder voor net geen 1200,- kan krijgen alleen die hebben geen speakers jammer genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 10:08 . Reden: Wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 09:56:
De 3808A kost hier gewoon 1699,0 terwijl ik hem elder voor net geen 1200,- kan krijgen alleen die hebben geen speakers jammer genoeg.
Zou uiteraard dan voor die 1200 eu gaan. Je hoeft toch niet per se alles in 1 winkel te kopen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 12-09 07:04
Zo, van het weekend m'n HQ bananenpluggen in de 3808 gedaan, ging eigenlijk heel simpel. Connectors dichtdraaien, dopje eruit trekken met een hele dunne schroevendraaier en de pluggen erin. Die dingen zijn toch wel een uitvinding hoor, geen gepruts meer om de kabels direct in de connectors te doen. Ik heb vervolgens nog wat muziek opgezet, maar ik hoor voor de rest totaal geen verschil. Kortom, als je je receiver nog wel eens wil verplaatsen zijn die dingen echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Wat voor kabel is er aan te raden voor bijvoorbeeld een 2809/3808A en een setje RS6-en + surround.

Je hebt zo veel smaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon2107 op 06-04-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Luidspreker kabel zou handig zijn, met een plus en een min, voor zoveel als je ervoor over hebt. :P

Maar serieus; dit is een Denon topic. De kabels kun je mooi hier bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

FrenzyFreak schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:59:
Maar serieus; dit is een Denon topic. De kabels kun je mooi hier bespreken.
Een beetje audiokabel hoeft niet duur te zijn, voor 2,5 euro pm heb je al heel mooie kabel ( Canare 4S8/4S11 ). Als je maar een paar meter nodig hebt, is het jammer om dropveterkabel van de Gamma tussen je dure set te hangen. Maar goed ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik ben van een Denon 3803 naar een 3805 naar een 4306 gegaan. Doordat deze multichannel LPCM (uncompressed audio) aan kan, hoef ik voorlopig nog niet naar een nieuwe versterker. DTS MA en Dolby TrueHD geen probleem (zolang de speler maar uncompressed).

Ik gebruik mijn 4306 met:
Fronts: Tannoy Eyris DC3
Rears: Tannoy Eyris DC1
Center: Tannoy Eyris DCC
Sub: Rel Q401E
MediaPlayer: Popcornhour A110 (HDMI, LPCM)
DVD: Denon 3910 (HDMI+Denonlink)
STB: UPC HDTV PVR
Remote: Pronto TSU9600 en RFX9600 (RS232 naar 3910 en Beamer, TCP/IP naar 4306, tweeweg communicatie)
Beamer: Optoma HD800XLV (1080P, HDMI, DLP, 2000 ansilumen, Pixelworks Scaler)
M3rcury schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:43:
[...]

[...]

Je kunt kanaal 6 en 7 maar 1x gebruiken, dus of rear of actieve zone2 of als "bi-amp". Zone2 preout (passief) werkt wel tijdens "bi-amp".

Bi-amp zoals Denon het doet heeft weinig nut door de filters van je speakers. Niet geheel correct voorbeeld:
Normaal gaat er 100 watt aan hoge en lage tonen naar je filters en gaat er 50 naar de hoge tonen en 50 naar de lage.
Zonder brug en met Denon bi-amp gaat er 100 watt aan hoge en lage tonen naar je filter voor hoge tonen, na het filteren gaat er 50 Watt naar je hoge tonen. Hetzelfde geld voor laag. Per saldo hou je hetzelfde over.

Correct bi-ampen zou je al filteren voor de eindversterker. Dit is echter niet iets wat je zo maar even simpel kunt doen. Je moet de exacte frequenties van de speakers weten en lage tonen worden niet gelijk versterkt aan hoge tonen.
silentsnake schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:17:
Zo, van het weekend m'n HQ bananenpluggen in de 3808 gedaan, ging eigenlijk heel simpel. Connectors dichtdraaien, dopje eruit trekken met een hele dunne schroevendraaier en de pluggen erin. Die dingen zijn toch wel een uitvinding hoor, geen gepruts meer om de kabels direct in de connectors te doen. Ik heb vervolgens nog wat muziek opgezet, maar ik hoor voor de rest totaal geen verschil. Kortom, als je je receiver nog wel eens wil verplaatsen zijn die dingen echt een uitkomst.
Nog makkelijker dan een schroevendraaier is een schroef. Klein stukje erin draaien en je trekt de dopjes er zo uit.

[ Voor 41% gewijzigd door |sWORDs| op 06-04-2009 13:17 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Falcon2107 schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:31:
Wat voor kabel is er aan te raden voor bijvoorbeeld een 2809/3808A en een setje RS6-en + surround.

Je hebt zo veel smaken.
ik heb bij mijn RS6 en 3808A
Van den hul CS122

Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/producten/images/vandenhul/cs-122-.jpg

heb mijn fronts d.m.v bi-amp aangesloten.
ben hier best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca, ik heb hier een B&W Set staan, net aangesloten op de 2309. Front zijn de 684, achter de 686, center is de HTM 62. Sub is een Rel Strata 5. Klinkt als een dijk!!!

Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 11:18
Zojuist een Denon AVC A1D gescoord en via de gekoppelde Freecom Musicpal streaming media.
Bijzonder strak stereo geluid!

Nu mediatomb nog zo gek krijgen om OGG te decoden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Bij de Denon's zit er aan de bovenkant een plastic/kunststof (doorzichtig) rooster over het normale zwarte/zilveren metaal.

Wie heeft enig idee waar dit voor is?
Had het al eens gezien bij een demo-model bij de Mediamarkt, maar had er toen niet echt bij stilgestaan. Maar toen ik mijn Denon thuis uitpakte had deze het dus ook. Nu zie ik het nut er absoluut niet van in aangezien het metaal gewoon volledig is. Dus het is niet zo dat het plastic rooster iets afdekt of zo. En verder kan het ook niet bewogen worden dat het kan dienen als een soort van luchtuitlaat die afgesloten kan worden...

Dit naar aanleiding van een DM van Frank J. En dus eigenlijk dat ik het me al een tijd afvraag sinds ik mijn Denon 2809 uit had gepakt en niets erover kan vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Er zitten een paar standaarden tegen het metaal aan, voor zowel hitte geleiding als ondersteuning (indien er apparaten op staan). Zoals je achter bij de beeldverwerking kunt voelen aan (en door de gaten van) het rooster, is het uiteraard metaal een stuk warmer op dit contactpunt dan eromheen.

Het stuk plastic zit boven de koelribben van de versterker, de warmste plek van de receivers (bij vol vermogen).
Het plastic zit eroverheen om brandwonden te voorkomen en direct contact te vermijden met de bovenkant van deze steuntjes (die nog een stuk warmer zijn) en het metaal eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:24:
Apoca, ik heb hier een B&W Set staan, net aangesloten op de 2309. Front zijn de 684, achter de 686, center is de HTM 62. Sub is een Rel Strata 5. Klinkt als een dijk!!!
Had je setup al in het andere topic voorbij zien komen. Fijn om te horen dat je er erg over te spreken bent, en dat de Denon de zaak goed kan aansturen.

Vond je de 684 zo veel beter dan de 685? Ik hoorde het verschil niet echt, en dan heb ik liever een iets kleinere speaker op een mooie stand dan een vloerstaander.

[ Voor 17% gewijzigd door Apoca op 07-04-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Hebben meer mensen ervaring met de slechte ontvangst van de afstandsbediening? Ik moet echt richten op de Denon (1909) wil hij reageren op de afstandsbediening. Ook met een Harmony 525 moet ik echt goed richten voordat ik reactie krijg. In het begin ergerde ik me er niet zo aan, maar nu wordt het toch wel irritant... Ik kan bijvoorbeeld niet de afstandsbediening plat op de tafel leggen om het volume te veranderen er mag echt niets tussen zitten. Met mijn oude Pioneer receiver kon dat wel...

PS: ook het vervangen van de batterijen mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Aldmar schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:21:
Hebben meer mensen ervaring met de slechte ontvangst van de afstandsbediening? Ik moet echt richten op de Denon (1909) wil hij reageren op de afstandsbediening. Ook met een Harmony 525 moet ik echt goed richten voordat ik reactie krijg. In het begin ergerde ik me er niet zo aan, maar nu wordt het toch wel irritant... Ik kan bijvoorbeeld niet de afstandsbediening plat op de tafel leggen om het volume te veranderen er mag echt niets tussen zitten. Met mijn oude Pioneer receiver kon dat wel...

PS: ook het vervangen van de batterijen mocht niet baten.
Hier hetzelfde, heb hiervoor de 1907 gehad en daar ergerde ik me toen ook al aan. Zal wel met de infrarood ontvanger te maken hebben.
Ik denk toch echt een Denon product eigenschap. (ben er inmiddels al aan gewend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Vreemd. Ik had hiervoor een oudere AVR-1905 die altijd reageerde en nu een Marantz SR8001 die ik via de cd-speler controle-uitgang bedien omdat hij anders de AB vaak niet pakt. Ik vond de Denon eigenlijk prima en heb juist problemen met een ander merk (CD-speler werkt wel weer perfect qua AB en gellukkig kunnen die verbonden worden en elkaar besturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die eerlijk gezegd destijds niet vergeleken. Heb toen de 684 en 683 vergeleken met andere merken, en niet naar de kleinere speakers gekeken... heb het geovel dat de 686 nu maar half gebruikt wordt vanwege het feit dat ze alleen maar als surround dienst doen...
Apoca schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:08:
[...]

Had je setup al in het andere topic voorbij zien komen. Fijn om te horen dat je er erg over te spreken bent, en dat de Denon de zaak goed kan aansturen.

Vond je de 684 zo veel beter dan de 685? Ik hoorde het verschil niet echt, en dan heb ik liever een iets kleinere speaker op een mooie stand dan een vloerstaander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Als je de PM even in je profiel aanzet wil ik best met je over de B&W's hebben via de PM, maar op deze manier gaat het niet meer over de Denon hier in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Aldmar schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:21:
Hebben meer mensen ervaring met de slechte ontvangst van de afstandsbediening? Ik moet echt richten op de Denon (1909) wil hij reageren op de afstandsbediening. Ook met een Harmony 525 moet ik echt goed richten voordat ik reactie krijg.
ik moet zeggen dat ik nergens last van heb met mijn denon 3808. Ik kan gewoon op de muur richten en hij pakt het signaal prima op. Ook met een Harmany 885 gaat het prima. Moet wel zeggen dat ik créme witte muren heb dus IR-licht reflecteert goed. Verder mischien even de lens van de AB schoonmaken?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
ari3 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 02:25:
[...]
ik moet zeggen dat ik nergens last van heb met mijn denon 3808. Ik kan gewoon op de muur richten en hij pakt het signaal prima op. Ook met een Harmany 885 gaat het prima. Moet wel zeggen dat ik créme witte muren heb dus IR-licht reflecteert goed. Verder mischien even de lens van de AB schoonmaken?
De 3808 is natuurlijk wel een prijsklasse hoger dan een 1909. Zit ook een compleet andere AB bij een 3808.
Denk dat ze bij de 3808 gebruik maken van een compleet andere IR zender/ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:16:
Als je de PM even in je profiel aanzet wil ik best met je over de B&W's hebben via de PM, maar op deze manier gaat het niet meer over de Denon hier in het topic :)
geen idee hoe, mail me maar even op p punt willemse at onsnet punt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Bart_Denon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:22:
[...]

De 3808 is natuurlijk wel een prijsklasse hoger dan een 1909. Zit ook een compleet andere AB bij een 3808.
Denk dat ze bij de 3808 gebruik maken van een compleet andere IR zender/ontvanger.
De IR signalen en ontvangers zijn van elke Denon gelijk, ook al zijn de afstandsbedieningen anders. Het is een redelijk simpel en oer-oud systeem, geloof maar niet dat daar een verschil in zit tussen de modellen. Dat prijsverschil zit in andere dingen.

Ik hoef ook niet recht op mijn 1909 te richten, soms lukt het ook nog wel via een muur of glasoppervlak. Het oog van de Denons zit links in het zwarte vlak naast het display. Misschien dat je oude receiver het oog rechts had of hoger stond en dus 'beter geraakt' werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
FrenzyFreak schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 00:11:
[...]

De IR signalen en ontvangers zijn van elke Denon gelijk, ook al zijn de afstandsbedieningen anders. Het is een redelijk simpel en oer-oud systeem, geloof maar niet dat daar een verschil in zit tussen de modellen. Dat prijsverschil zit in andere dingen.

Ik hoef ook niet recht op mijn 1909 te richten, soms lukt het ook nog wel via een muur of glasoppervlak. Het oog van de Denons zit links in het zwarte vlak naast het display. Misschien dat je oude receiver het oog rechts had of hoger stond en dus 'beter geraakt' werd?
Hoe weet je dat nou zo zeker, het feit dat een 3808/2809/2309 in Japan wordt gemaakt en een 1909/1709/1509 in China, zegt ook wel wat hoor.
Prijsverschil kan in de kleinste onderdeeltjes doorgevoerd zijn. Als een fabrikant kan besparen op IR ontvanger die 5ct. goedkoper is dan bij een 3808 wordt dat zeker gedaan.

Aangezien een 1909-1509 in een lager segment zit en relatief meer verkocht zal worden kan dit toch best aanmelijk zijn.....

PS; Tussen mijn 'oude' 1907 en 1909 merk ik geen verschil, via de muur of plat op tafel werkt bij mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart_Denon op 10-04-2009 16:40 . Reden: ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Hee mensen even een vraagje.

Ik heb een denon 2309 receiver. Nu heb ik de PS3 en een Humax decoder via de HDMI switch aangesloten. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar dat de denon alle signalen naar 1080p scaled. De Humax stuurt b.v. 720p uit en mijn tv schakeld ook naar 720p, ik heb in de instellingen ook een hoop geprobeerd maar krijg het niet opgelost :(

Iemand tips?

[edit] lijkt erop dat de 2309 HDMI sources niet upscaled alleen analoge inputs.

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon Heavy op 12-04-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mijn nieuwe thuisbioscoop ben ik in de run voor een AV receiver.
Nu is mijn oog gevallen op de Denon 1909, vanwege de goede reviews, goede ervaringen op diverse fora, en ook de autoLipsync en manual lipsync functies vind ik erg belangrijk.
Dan 2 vragen;

1 De receiver ga ik met name gebruiken voor Films. Wat is de algemene opinie van de 1909 op film gebied?
Is ie daar geschikt voor? Oftewel is het geluid dynamisch en goed getimed, zoals je bij een film wil?

2 Ergens heb ik gelezen dat deze receiver HD audio vanaf HDMI kan plukken en dan afspelen. Wat is hier zo bijzonder aan? Dit zou toch elke receiver moeten kunnen.
Wat heb je anders uberhaupt aan HD audio decoding als de receiver het signaal niet eens ontvangt?
HD audio kan immers alleen via HDMI worden doorgegeven, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Bart_Denon schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:38:
[...]

Hoe weet je dat nou zo zeker, het feit dat een 3808/2809/2309 in Japan wordt gemaakt en een 1909/1709/1509 in China, zegt ook wel wat hoor.
Prijsverschil kan in de kleinste onderdeeltjes doorgevoerd zijn. Als een fabrikant kan besparen op IR ontvanger die 5ct. goedkoper is dan bij een 3808 wordt dat zeker gedaan.
Dat weet ik niet zeker, echter is de IR techniek redelijk oud en vrijwel uitontwikkeld. Bovendien worden producten bij inkoop in grote getallen goedkoper, ongeacht in welke fabriek het moet worden gebruikt.
Differentiëren in een onderdeel dat irrelevant is voor het geluid, lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk.
Frank J. schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:34:
Correct (BTW, de Humax heeft toch een 1080i modus en goede upscaling kwaliteiten?)
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:21:
voor mijn nieuwe thuisbioscoop ben ik in de run voor een AV receiver.
Nu is mijn oog gevallen op de Denon 1909, vanwege de goede reviews, goede ervaringen op diverse fora, en ook de autoLipsync en manual lipsync functies vind ik erg belangrijk.
Dan 2 vragen;

1 De receiver ga ik met name gebruiken voor Films. Wat is de algemene opinie van de 1909 op film gebied?
Is ie daar geschikt voor? Oftewel is het geluid dynamisch en goed getimed, zoals je bij een film wil?

2 Ergens heb ik gelezen dat deze receiver HD audio vanaf HDMI kan plukken en dan afspelen. Wat is hier zo bijzonder aan? Dit zou toch elke receiver moeten kunnen.
Wat heb je anders uberhaupt aan HD audio decoding als de receiver het signaal niet eens ontvangt?
HD audio kan immers alleen via HDMI worden doorgegeven, toch?
1. Ik kan niet klagen. Uiteraard ligt ook een groot gedeelte van de dynamiek bij de speakers... Verder zijn er genoeg instellingen.

2. De 1909 is de eerste HD-audio compatible Denon in de serie. Lang niet alle receivers met HDMI aansluitingen kunnen ook HD-audio aan (zie 1709, 1509).

"HD audio vanaf HDMI plukken" is dus HD-audio decoding. En ja, HD-audio komt alleen via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:34:
Hee mensen even een vraagje.

Ik heb een denon 2309 receiver. Nu heb ik de PS3 en een Humax decoder via de HDMI switch aangesloten. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar dat de denon alle signalen naar 1080p scaled. De Humax stuurt b.v. 720p uit en mijn tv schakeld ook naar 720p, ik heb in de instellingen ook een hoop geprobeerd maar krijg het niet opgelost :(

Iemand tips?

Klopt, het HDMI signaal blijft ongewijzigd. Je kunt de Humax misschien via component aansluiten, zodat er wel wordt gescaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ik heb mijn Denon 3808A nu twee weken in gebruik en ben zeer tevreden over de mogelijkheden en de klank.
Op dit moment gebruik ik alleen 2 kanaal stereo op mijn bejaarde B&W DM630 speakers, die nog steeds erg goed klinken.
Ik heb nog niet besloten welke speakers ik ga aanschaffen als uitbreiding. Zit ik vast aan B&W of moet ik ook gaan kijken bij Kef voor midden en achter speakers. Moet ik de B&W's vervangen?
Heb ik een subwoofer nodig? De dm630's hebben redelijk veel laag, maar misschien te weinig voor cinema sound. Dit vergt dus nog enig onderzoek...
Misschien hebben jullie suggesties? Ik zit in een ruim 2 onder een kap huis met een L kamer.
Voor burenoverlast hoef ik niet bang te zijn. (ankerloze spouwmuren)

Ik heb nog een vraag over de webstream mogelijkheden van de 3808A. ik kan mp3tjes afspelen vanuit mijn pc's, maar bij Flac bestanden krijg ik altijd de melding "empty" Vreemd...hoe kan dat nou? Ik gebruik Tversity op de pc's.
Het is niet echt een probleem, want deze week krijg ik eindelijk mijn HDX 1000 media tank binnen via Ibood.
Die speelt alles af zonder probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Even een opinie peilen:
Ik ben van plan de 2309 uit Duitsland over te laten komen (hier).

Deze wil ik gebruiken op mijn twee Fisher STV-872 speakers als front links en rechts; oude beestjes (erfstukken, daarom onvervangbaar).

Ik wil dit aanvullen met 2x JBL Northridge E20 als achterspeakers, een JBL Northridge EC25 als centerspeaker (klik) en een JBL Northridge ES150P subje (klak), voornamelijk omdat de Fishers pas op 50Hz beginnen.

Is er iemand die ervaring heeft met Northridges (op een Denon) en die dit aan of af kan raden?

Ik ken de pro-kant van jbl, daarom staat me dat merk wel aan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Twan V op 14-04-2009 21:43 . Reden: linkje aangepast ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
Nog even terug komend op de afstandsbedieningen. Heb de knoop doorgehakt en ga vanavond een
RC-7000CI kopen.
Meerdere redenen hiervoor zijn: AB van sony LCD werkt niet helemaal goed op de huidige Denon AB. (kan niet zappen)
Elke keer dat omdraaien van je AB om te verwisselen van source of instellen van ondertiteling etc... stoort mij nu echt. Zijn hier mensen die in het bezit zijn van een RC-7000CI?

Gr. Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:30

burgt

Starbass

FrenzyFreak schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:40:

[edit] lijkt erop dat de 2309 HDMI sources niet upscaled alleen analoge inputs.]

Correct (BTW, de Humax heeft toch een 1080i modus en goede upscaling kwaliteiten?)
Ik dacht dat mijn 2308 dat wel kan.. zal het eens een keer nakijken
Twan V schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:42:
Ik wil dit aanvullen met 2x JBL Northridge E20 als achterspeakers, een JBL Northridge EC25 als centerspeaker (klik) en een JBL Northridge ES150P subje (klak), voornamelijk omdat de Fishers pas op 50Hz beginnen.

Is er iemand die ervaring heeft met Northridges (op een Denon) en die dit aan of af kan raden?

Ik ken de pro-kant van jbl, daarom staat me dat merk wel aan ;)
Ik heb de 2308 in combinatie met 2x E80, EC25, 2x E20 en de ES150p; ben erg tevreden met het geluid dat eruit komt :D

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
FrenzyFreak schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:40:

[...]

Ja ik denk dat ik die kant ook op ga, alleen dan heb ik weer een extra kabel erbij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Je kunt best de Humax op 1080i zetten en nog steeds via de Denon laten lopen. De Denon blijft van het signaal af, dus dan hoef je ook geen extra kabel naar de TV te leggen.

Dit is trouwens ook de beste optie, aangezien de Denon dan nog steeds het digitale geluid van de HDMI kan plukken wanneer gewenst. Je hebt dan geen extra optische kabel nodig voor het geluid tussen de Humax en de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik ben van plan om een 1909 aan te schaffen. Daarop wil ik mijn bestaande speaker set aansluiten, maar deze set heeft een passieve subwoofer. Kan ik deze wel aansluiten en zo ja: hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
sparow schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:00:
Ik ben van plan om een 1909 aan te schaffen. Daarop wil ik mijn bestaande speaker set aansluiten, maar deze set heeft een passieve subwoofer. Kan ik deze wel aansluiten en zo ja: hoe?
Denk niet dat dat helemaal de bedoeling is. Op de 1909 zit een pre-out voor subwoofer, actieve subwoofer wel te verstaan.
Alle andere 7 speakeruitgangen zijn echt gemaakt voor luidsprekers met een 2/3/4 weg systeem.

Als je in jou geval je passieve sub wilt houden zal je een monoblock versterker(tje) nodig hebben die je aanlsluit op de pre-out sub.(LFE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Net de AVR-2309 bij onze vrienden van Audio-Vision opgehaald.

Hij is gewoon te groot, heb der geen plaats voor in mijn meubel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 15-04-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
sparow schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:00:
Zoals al eerder is gezegd gaat dat niet werken in verband met dat eigenlijk alle versterkers alleen een uitgang hebben voor een actieve subwoofer.

Maar dan blijft bij mij de vraag of een Denon 1909 niet veel en veel te veel is voor een kant en klaar setje.
Als het hier bijvoorbeeld om een 5.1 setje gaat dat bij een Philips/Sony/LG/etc dvd-speler (met ingebouwde versterker) zat dan heb je er daadwerkelijk echt niets aan. Want die sets bestaan meestal uit speakers met maar iets van 20 Watt per boxje. En dan is een Denon echt overkill. Maar dan is elke receiver eigenlijk overkill voor zulke speakertjes...
Apoca schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:39:
Net de AVR-2309 bij onze vrienden van Audio-Vision opgehaald.
Hij is gewoon te groot, heb der geen plaats voor in mijn meubel :P
Waarom zoiets moois wegstoppen in een meubel?
Ik heb mijn Denon 2809 hier vol in het zicht staan.
Mooie apparatuur mag je gewoon showen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb nog een goeie ouwe Denon PMA-925R staan (stereo, twee mono blokken) en die gaat voor geen goud weg. Samen met de twee Quadral Tribunes die erop zijn aangesloten heb ik nog een een set gehoord die beter klinkt. Ik heb ook een Sony STR-DE545 DTS reciever en die kan er met geen mogelijkheid aan tippen. Die Denon gaat, als hij het blijft doen, nooit meer weg.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
FeaR1986 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:39:
Zoals al eerder is gezegd gaat dat niet werken in verband met dat eigenlijk alle versterkers alleen een uitgang hebben voor een actieve subwoofer.
Kan ik hem bijvoorbeeld niet op de L+R van de B-zone aansluiten? Misschien moet er dan nog een filter tussen? Zou toch moeten kunnen lijkt me. Hij maakt dan alleen geen gebruik van het +1 kanaal... Of gaat dat echt niet werken?
FeaR1986 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:39:
Maar dan blijft bij mij de vraag of een Denon 1909 niet veel en veel te veel is voor een kant en klaar setje.
Als het hier bijvoorbeeld om een 5.1 setje gaat dat bij een Philips/Sony/LG/etc dvd-speler (met ingebouwde versterker) zat dan heb je er daadwerkelijk echt niets aan. Want die sets bestaan meestal uit speakers met maar iets van 20 Watt per boxje. En dan is een Denon echt overkill. Maar dan is elke receiver eigenlijk overkill voor zulke speakertjes...
Nee ik gebruik geen speakers van een kant en klaar setje. Het zijn redelijke speakers: front 160 watt per stuk. Voorlopig wil ik het daar wel mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
sparow schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:29:
[...]
Kan ik hem bijvoorbeeld niet op de L+R van de B-zone aansluiten? Misschien moet er dan nog een filter tussen? Zou toch moeten kunnen lijkt me. Hij maakt dan alleen geen gebruik van het +1 kanaal... Of gaat dat echt niet werken?
[...]
Nee ik gebruik geen speakers van een kant en klaar setje. Het zijn redelijke speakers: front 160 watt per stuk. Voorlopig wil ik het daar wel mee doen..
Wat voor 5.1 set heb je eigenlijk? Merk, type, foto?

Als je fronts hebt van 160 watt, mag ik aannemen dat dit vloerstaande speakers zijn....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
Bart_Denon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:01:
[...]

Wat voor 5.1 set heb je eigenlijk? Merk, type, foto?

Als je fronts hebt van 160 watt, mag ik aannemen dat dit vloerstaande speakers zijn....?
Nou het is een 'oud' Dolby Surround Prologic systeem van Sony. Ik wil nu upgraden naar digital en TrueHD, etc. En mijn voorkeur gaat uit naar de Denon 1909. De speakers die ik heb zijn naar mijn idee wel aardig en wil ik graag behouden. (Front zijn idd staande spekaers) Volgens mij moet dat kunnen. Alleen zit ik dus met m'n sub.

Hier de specs van het oude systeem:
Versterker: Dolby Pro Logic AV Control Integrated Amplifier TA-AV561

met de volgende luidsprekers:

Front: SS-E662V - max input: 160W
Rear: SS-U10 - max input: 50W
Center: SS-CN10 - max input: 70W
Woofer: SS-W662E - max input: 60W

Foto (kan ff geen foto maken dus eentje van i-net geplukt):
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/44/87931144_full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Heeft iemand ervaring met de HDMI upscaling van de 1909? Is de kwaliteit daarvan de moeite waard boven de 1907 zonder upscaling?

Ik kijk namelijk nog redelijk veel DVD's, maar de 200 euro meer zou voornamelijk voor die upscaling zijn en die moet dan wel de moeite waard zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
sparow schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:29:
[...]

Het is één subwoofer. Hij kan niet op L&R worden aangesloten, slechts op 1 van deze kanalen. Helaas ben je dan de versterker op één kanaal meer aan het belasten dan op het andere kanaal.

Een passieve speaker kan in zijn eentje zonder problemen worden aangesloten als 6e kanaal op de Surround Back Left. Maar dan heb je alleen een subwoofer bij muziek en daarvoor wilde je niet upgraden.

Je theorie van het B-kanaal voor de subwoofer is goed qua geluid. De subwoofer werkt dan correct, aangezien zonder actieve subwoofer het *.1-kanaal via de front speakers wordt afgehandeld. Echter zou ik de oneven belasting niet riskeren. Een actieve subwoofer zoeken is makkelijker (ook 2e hands). Nog eenzelfde subwoofer erbij zetten is een moeilijkere optie (samen op B-kanaal).
Bosmonster schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:39:
Heeft iemand ervaring met de HDMI upscaling van de 1909? Is de kwaliteit daarvan de moeite waard boven de 1907 zonder upscaling?

Ik kijk namelijk nog redelijk veel DVD's, maar de 200 euro meer zou voornamelijk voor die upscaling zijn en die moet dan wel de moeite waard zijn natuurlijk :)
Denk eraan dat je TV het signaal ook al upscaled om het af te beelden op de hogere resolutie. Sommige TV's zijn hier ook al vrij goed in. De vraag is dan dus of de Denon het beeld zou kunnen verbeteren ten opzichte van je TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Is bridgen van de B-kanalen niet mogelijk?

Let op: Klok-klepel waarschuwing: Ik ken deze term vanuit de professionele pa-kant, maar ik heb er zelf niet veel ervaring mee en kennis van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Kun je uit de serial op je Denon op 1 of andere manier de productiedatum halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
sparow schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:59:
[...]

Nou het is een 'oud' Dolby Surround Prologic systeem van Sony. Ik wil nu upgraden naar digital en TrueHD, etc. En mijn voorkeur gaat uit naar de Denon 1909. De speakers die ik heb zijn naar mijn idee wel aardig en wil ik graag behouden. (Front zijn idd staande spekaers) Volgens mij moet dat kunnen. Alleen zit ik dus met m'n sub.

Hier de specs van het oude systeem:
Versterker: Dolby Pro Logic AV Control Integrated Amplifier TA-AV561

met de volgende luidsprekers:

Front: SS-E662V - max input: 160W
Rear: SS-U10 - max input: 50W
Center: SS-CN10 - max input: 70W
Woofer: SS-W662E - max input: 60W

Foto (kan ff geen foto maken dus eentje van i-net geplukt):
[afbeelding]
Dat Denon setje staat volgens mij in een rouwcentrum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bart_Denon schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:38:
[...]

Aangezien een 1909-1509 in een lager segment zit en relatief meer verkocht zal worden kan dit toch best aanmelijk zijn.....

PS; Tussen mijn 'oude' 1907 en 1909 merk ik geen verschil, via de muur of plat op tafel werkt bij mij niet.
Alle Denon's werken met hetzelfde protocol (NEC) en de zelfde ir codes, dit wil nog niet zeggen dat dezelfde ontvanger gebruikt wordt of de plaatsing van de ontvanger gelijk is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Even een update van mijn kant, met misschien wat handige info voor mensen die een Denon 2309 uit Duitsland willen gaan bestellen.

Zoals eerder geschreven, wil ik een AVR2309. Ik wil hem in het zwart, importeren vanuit Duitsland, waarbij ik hem zakelijk wil aanschaffen (en dus de BTW wil aftrekken). Ik ben erachter gekomen dat de combinatie van deze eisen erg lastig is. (met de zilvere versie word je daarentegen doodgegooid)

De winkels en faalpunten op een rijtje:
-Hirschille.de - Levert alleen in Duitsland
-Sameurope.com - Reageert niet op e-mails, versterker is ineens verdwenen van de website
-Technikdirect.de - Alleen betaling met credit-card mogelijk (geen Paypal), en die heb ik niet
-Hoh.de - Hier heb ik hem besteld (onder voorbehoud), wel ruim 100,- duurder dan bij de eerste twee shops...

Nu afwachten of ze hem met verlegde BTW willen leveren. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 05-09 15:33
http://translate.google.c...Favc1610.html&sl=ja&tl=en

Denon released the AVC-1610 receiver to its Japanese customers, and we can only assume it will make its way to other markets soon as the replacement for, of course, the AVR-1609 model. The specs we teased out of the machine translation look pretty good -- the same 75-Watt (130-Watt maximum into 6-Ohms) amplification as the outgoing model, but HDMI inputs have moved up a notch to three, Dolby TrueHD, DTS-HD MA and Dolby ProLogic IIz have been added to the surround audio processing support, and analog-to-HDMI video conversion is now onboard as well, which should help clean things up your cabling. Now if Denon would only add preamp outputs to this model, we'd be set. The AVC-1610 is set for mid-May availability in Japan at ¥55,000 ($550), which should give interested shoppers plenty of time to start planning whether to buy a new AVR-1610 or score a deal on last year's AVR-1609.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadgethd.com/media/2009/04/20090416-denon_avc-1610.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Wist dat de nieuwe serie der aan kwam, maar goed de vraag is of je dat ook allemaal gaat merken ten opzichte van je "oude" reciever. De AVR-1910 zal waarschijnlijk wel een knaller worden kwa prijs/kwaliteit, gezien de AVR-1909 ook al erg goed in elkaar zat. Dus als ze die lijn doorzetten zit dat wel goed. Maar de prijs zal in het begin toch wel weer iets hoger liggen.

Wel fijn om te zien dat de look min of minder het zelfde is gebleven.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.