Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ook ik heb audiovision-shop.de gemaild over de Denon 2310 - 749 euro was hun bod; dat komt aardig in mijn budget...
Lijkt me een betrouwbare zaak...

Ophalen is helaas geen optie. Er komt wel wat bij voor bezorgen - 50 euro..
Alleen ben ik wat huiverig om op te sturen.... doen of niet?!

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:21
Waarom huiverig om op te sturen?
Omdat je dan op €700,- totaal komt en dat weer te ver over budget is of qua beschadigen en dergelijke? Mocht het het laatste zijn dan snap ik het zeker wel, maar die dingen zijn echt goed verpakt. De doos waar mijn 2809 in kwam was letterlijk twee maal zo groot als het apparaat zelf. Apparaat zelf was ingewikkeld met antistatische folie en zat daarna nog eens gewoon goed vast in piepschuim. Dus voor beschadigen zou ik me geen zorgen maken. Nieuwe producten zijn altijd goed verpakt, want je wil niet weten hoe er mee om wordt gegaan vanaf producent naar de uiteindelijke winkel. En neem aan dat de shop zo slim is er een omdoos om heen te doen aangezien je niet zomaar een Denon 2310 doos verzendt, want dat zou inderdaad wel wat diefstalgevoelig zijn...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:42:
Omdat je dan op €700,- totaal komt en dat weer te ver over budget is of qua beschadigen en dergelijke? Mocht het het laatste zijn dan snap ik het zeker wel, maar die dingen zijn echt goed verpakt. De doos waar mijn 2809 in kwam was letterlijk twee maal zo groot als het apparaat zelf. Apparaat zelf was ingewikkeld met antistatische folie en zat daarna nog eens gewoon goed vast in piepschuim. Dus voor beschadigen zou ik me geen zorgen maken. Nieuwe producten zijn altijd goed verpakt, want je wil niet weten hoe er mee om wordt gegaan vanaf producent naar de uiteindelijke winkel. En neem aan dat de shop zo slim is er een omdoos om heen te doen aangezien je niet zomaar een Denon 2310 doos verzendt, want dat zou inderdaad wel wat diefstalgevoelig zijn...
Ik neem ook aan dat ze het verzekerd verzenden, dus een omdoos eromheen hoeft imo ook niet echt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Heb je ook al gevraagd hoe de betaling dan gaat als je hem laat opsturen? Paypal? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:08:
[...]
Ik neem ook aan dat ze het verzekerd verzenden, dus een omdoos eromheen hoeft imo ook niet echt.
Zou toch wel heel raar zijn als ze er geen omdoos omheen doen. Je gaat toch geen duur product in de eigen doos verzenden, hoe dan ook (te) diefstalgevoelig. Mijn Blu-ray speler werd ook in originele doos verzonden met extra doos erom, toch wat veiliger naar mijn inziens. Al helpt het dan weer niet dat er als afzender een elektronica filiaal op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

FeaR1986 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:42:
Ben nu helemaal gerustgesteld! Ik kan het er op wagen! :)

En wat de betaling betreft: volgens mij doen ze niet aan Paypal maar via IBAN internationale overboeking/vooruitbetaling. Ik zal nog even navragen wat het totale kostenplaatje gaat worden. Denk dat ik dan wel over de 800 euro kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Merlijn_merlin schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:31:
[...]
Ben nu helemaal gerustgesteld! Ik kan het er op wagen! :)
Wellicht ben ik wat bevooroordeeld, want volgens mij is die Audiovision Shop de winkel geweest waar we een half jaar terug iets van 20+ receivers hebben besteld. En dat is toen allemaal goed gegaan en tot op heden geen problemen. Dus wellicht telt dat ook mee dat ik er vertrouwen in heb. Aan de andere kant voor jou wellicht ook een punt dat de winkel sowieso in orde is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Als er meer GoT-ers gaan bestellen krijgen we misschien groepskorting! _/-\o_ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil geen reclame maken, maar ga anders eens naar Smits Arnhem. Ik heb daar heel erg veel van een receiver afgekregen die die dag was binnengekomen.
Ze hebben daar ook Pioneer en Marantz staan, mocht je dat nog willen overwegen... (Denon, Marantz en Pioneer stonden in mijn hotlist)

/edit:
Mmm, als ik ng wat nodig had gehad, had ik er zo langs kunnen rijden... paar weekjes geleden nog in de buurt geweest. Net de volledige set binnen.

Wellicht dat Tekn0z interesse heeft voor een PB

[ Voor 26% gewijzigd door Eriksk op 22-09-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ind0mi schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:10:
Als er meer GoT-ers gaan bestellen krijgen we misschien groepskorting! _/-\o_ >:)
Prijzen van vorige keer waren zeer aangenaam te noemen. Maar toen waren er dus wel 22 (of zelfs meer) receivers afgenomen. En ze werden opgehaald, dus geen verzendkosten. Maar proberen kan altijd natuurlijk....

Enne hier verder niets gaan opzetten van inkoopacties, want daar worden de modjes niet vrolijk van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

ind0mi schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:10:
Nou ja voor nog meer korting ben ik zeker in Dus vorm maar een rij voor de magistrale 2310 / 3310 .... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik overweeg een nieuwe receiver en mijn voorkeur gaat uit naar een Denon.
Mijn huidige setup:
* Philips LCD 37PFL9732
* HD-decoder Samsung DCB-H360RA
* Sony DVD Recorder RDR-HX900
* PS3 in netwerk met PC en NAS (Netgear ReadyNas) voornamelijk gebruikt om media te streamen
* Receiver Sony STR-900DB
* Surround speakerset Sony SA-VS300H

Waarom een nieuwe Receiver (in volgorde van belangrijkheid)
1) alle apparatuur via Receiver al dan niet geupscaled (DVD recorder!) via 1 HDMI kabel naar de TV ; nieuwe receiver moet minimaal 4HDMI in en 1 HDMI out hebben.
2) Beter geluid in combinatie met ook nieuw aan te kopen speakers. Ik ben geen audiofiel, maar wil er wel op vooruit gaan; budget voor receiver+speakers EUR 3500-4000
3) Oplossing voor lipsync
(4 Als streamen van muziek sneller gaat en als het er mooier uitziet als met de PS3 is dit een pre)

Ik heb me redelijk goed in de materie verdiept en diverse reviews van receivers gelezen (dit forum, kieskeurig, whathifi, duitse sites).
Opties: Denon 3310 en 4310.
Ik twijfel nog wat over Denon omdat deze nooit de allerhoogste scores krijgen in reviews. Pioneer, Marantz, Yamaha en zelfs Sony de laatste tijd scoren vaak iets hoger.
Onkyo is voor mij afgevallen vanwege: teveel warmte, lelijk en tegenvallende ervaringen (vermogen)

De receivers die bij mij nog in beeld zijn:

Denon 3310 Denon 4310 Pioneer LX81 Marantz8002 Sony DA5400 Yamaha V3900

Prijs 1400,- 1800,- 1700,- 1700,- 1600,- 1400,-
HDMI 5/1 6/2 5/2 4/2 6/2 4/2
Verm. 6O 160W 170W 190W ? ? 200W
8O 120W 130W ? 125W 120W 140W
Netwerk M &F M & F M & F nee nee M
USB 1x 2x ja nee nee ja

Als ik puur naar deze specificaties kijk en de prijs dan zou ik voor de Yamaha moeten kiezen, maar ik weet dat dat lang niet alles zegt.

Waarom zou ik toch voor Denon moeten kiezen boven de andere merken ?
Hoe zit het met de scalers in de diverse receivers: zit daar nog verschil in beeldkwaliteit (daar kan ik weinig info over vinden) ?
Wie kan iets meer vertellen over het streamen van met name Muziek: werkt dit handiger als met de PS3 (ik vind de menustructuur erg omslachtig) en hoe ziet het er uit op de TV (bij PS3 albumhoes en titelinfo erg klein onderaan in beeld)?
Ik vind het prijsverschil tussen de 3310 en 4310 (400 EUR) erg groot en dit voor een heel klein beetje meer vermogen en meer HDMI ingangen en 1 extra uitgang (die ik vrijwel zeker niet nodig heb). Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Merlijn_merlin schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:28:
[...]

Nou ja voor nog meer korting ben ik zeker in Dus vorm maar een rij voor de magistrale 2310 / 3310 .... :9~
Hier nog iemand die wel een 2310 wil voor een mooie prijs dus als er iemand wat gaat regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Voor zo'n budget zou ik gewoon naar een goede winkel gaan en die kunnen jou alleen advies geven over de technische kant van de receivers. Misschien ook even kijken naar de Marantz SR6004. De nieuwste in de serie. Heeft 4 HDMI ingangen en zelfs bluetooth voor draadloze muziek. Hij zal waarschijnlijk ook een stuk beter klinken dan jou Sony. Verder heel misschien de Cambridge Audio Azur 650R (komt binnenkort uit) deze heeft alleen maar 3 HDMI ingangen beide hebben wel lipsync functies.

Maarja, het beste wat je kan doen is gewoon naar een goede hi-fi winkel gaan. Om wat speakers in combinatie met receivers te beluisteren. Het belangrijkste is namelijk eerst een speakerset vinden die jij mooi vind klinken en dan die matchen met een receiver en niet andersom.

Wel een tip, BK Subwoofers zijn naar mijn (en vele andere) de beste subwoofers in hun prijsklasse (€ 300,- tot 700,-).

[ Voor 7% gewijzigd door Swagger op 22-09-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Mai Pensato schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:32:

Ik overweeg een nieuwe receiver en mijn voorkeur gaat uit naar een Denon.

2) Beter geluid in combinatie met ook nieuw aan te kopen speakers. Ik ben geen audiofiel, maar wil er wel op vooruit gaan; budget voor receiver+speakers EUR 3500-4000
3) Oplossing voor lipsync
(4 Als streamen van muziek sneller gaat en als het er mooier uitziet als met de PS3 is dit een pre)
Ik zou als ik jouw was investeren in speakers. Zoas hier boven gesteld luister eens in hifiwinkels naar speaker-reciever combo's.

1000 euro voor reciever en 3000 euro voor speakers en een echte BR-player lijkt me een goed uitgangspunt!
Dan volstaat Denon 3310 heeft audio-netwerkstreaming bij audio-vision.de kost 999 euro ; je moet wel mailen/bellen voor een prijs. Succes! :)

• Eriksk
  • Niet online
Daarnaast, de Marantz SR8002 moet al wel voor minder te krijgen zijn.
Er zit behoorlijk wat verschil tussen receivers. Als je naar dezelfde speakers luistert op twee verschillende receivers (bijv. Pioneer en Marantz) zul je het verschil horen. Stap met een shortlist naar een winkel en ga luisteren.

• rym
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 11:03

rym

Ik heb helaas niet genoeg geld voor een 2310/3310, maar ik ben wel voor een massaorder als er een 1910 bij kan ;) Ik wil dan ook wel nog meer items (speakers,stands,kabels etc) daar vandaan halen om de order wat groter te maken - meer korting lijkt me? :P

• ind0mi

ind0mi

Iemand eens een leuke mail opstellen aan de mensen van audiovision? ;) mein deutsch is niet zo gut :p

@rym ik denk niet dat ze de 1910 nog hebben, aangezien ze de 2809 ook niet meer verkopen.

• rym
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 11:03

rym

Hm, bestellen ze die dan niet gewoon bij (ik weet niet hoe dat gaat bij menig hifi winkel?)

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
Merlijn_merlin schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:28:
[...]

Ik volg dit topic nu al enkele maanden. maar bij deze post ik ook eens een keer wat:

Ik sluit me bij het rijtje aan voor de 2310 :+

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

henk jansen schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:50:
[...]

Ik volg dit topic nu al enkele maanden. maar bij deze post ik ook eens een keer wat:

Ik sluit me bij het rijtje aan voor de 2310 :+
Het is beter om dit even via pm te doen. Dit is namelijk de 2e keer dat het gebeurt, en de vorig keer vonden de modjes het ook niet echt leuk. :)
FeaR1986 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:51:
[...]

Zou toch wel heel raar zijn als ze er geen omdoos omheen doen. Je gaat toch geen duur product in de eigen doos verzenden, hoe dan ook (te) diefstalgevoelig. Mijn Blu-ray speler werd ook in originele doos verzonden met extra doos erom, toch wat veiliger naar mijn inziens. Al helpt het dan weer niet dat er als afzender een elektronica filiaal op staat.
Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Tuurlijk is het diefstal gevoeliger, maar waarom wordt er dan op de buitenkant van de doos alles gekalkt wat erin zit. Het gaat voordat het bij de verkoper is ook met verschillende postdiensten mee. en dan wordt er ook geen doos omheen gedaan. Zeker als je het verzekerd verzend zou het imo geen probleem moeten zijn. De denon die ik had opgehaalt in dland en moest verzenden heb ik ook zonder omdoos opgestuurd. Ging prima :)

[ Voor 53% gewijzigd door M3rcury op 23-09-2009 11:56 ]

No signature required.

• FeaR
Mai Pensato schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:32:
Ik heb me redelijk goed in de materie verdiept en diverse reviews van receivers gelezen (dit forum, kieskeurig, whathifi, duitse sites).
Opties: Denon 3310 en 4310.
Persoonlijk zie ik met dit budget geen voordeel ten opzichte van de Denon AVR-4310 tot de 3310. Natuurlijk heeft de 4310 wel wat pluspunten als Audyssey DSX decoding, iPod direct connect, 2 maal HDMI out en natuurlijk weer wat meer vermogen.
Maar met dit budget zou ik eerder een receiver kopen van €1400,- dan van €1800,-. Puur omdat je die €400,- dan weer bij de speakers kan leggen. Maar snap wel dat het lastig is aangezien je een redelijk groot budget hebt en dat er dan meteen letterlijk een berg aan keuzes komt.

Persoonlijk zou Sony voor mij al afvallen. Maar dat is meer omdat ik een Sony gehad heb en daar niet tevreden mee was. Moet wel zeggen dat de Sony 5400 wel één van de topmodellen is natuurlijk.
Marantz en Denon zijn van dezelfde makelij, dus qua klank zouden die redelijk bij elkaar moeten zitten. Marantz moet je echt van het uiterlijk houden.

Maar zoals anderen ook zeggen: ga eens langs een Hobo Hifi of een dergelijke winkel. Leg daar je budget voor en dan zeggen zij wel wat een mooie combinatie kan zijn. De Hobo heeft ook vaak van die actie-aanbiedingen. Dus een Blu-ray speler, receiver van hetzelfde merk en een set speakers (meestal wel zonder subwoofer). Al met al ben je dan een stuk goedkoper uit.

Met zo'n berg aan receiverkeuzes is het wellicht ook handig eerst de kijken welke speakers je zou willen. Dit aangezien sommige receivers een andere klank aan speakers kunnen geven. Alleen geldt het hier ook weer: dat wordt een hoop werk aangezien het budget zo groot is, oftewel veel combinaties mogelijk.
ind0mi schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:10:
Iemand eens een leuke mail opstellen aan de mensen van audiovision? ;) mein deutsch is niet zo gut :p
Als je to the point schrijft dan zijn ze prima in staat een Engelse mail te lezen. Dus geen gezwets eromheen en het moet wel goed komen...
M3rcury schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:53:
[...]
Het is beter om dit even via pm te doen. Dit is namelijk de 2e keer dat het gebeurt, en de vorig keer vonden de modjes het ook niet echt leuk. :)
Ditto
M3rcury schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:53:
Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Tuurlijk is het diefstal gevoeliger, maar waarom wordt er dan op de buitenkant van de doos alles gekalkt wat erin zit. Het gaat voordat het bij de verkoper is ook met verschillende postdiensten mee. en dan wordt er ook geen doos omheen gedaan. Zeker als je het verzekerd verzend zou het imo geen probleem moeten zijn. De denon die ik had opgehaalt in dland en moest verzenden heb ik ook zonder omdoos opgestuurd. Ging prima :)
En toch is het zeker niet zo gek. Als je een XBox 360 op moet sturen ter reparatie wordt ook expliciet gezegd dat je deze niet mag versturen in de originele doos. En ook het gerepareerde/vervangingsexemplaar komt in een witte doos zonder er maar wat op.

Ben het met je eens dat de laatste jaren het importeren en kopen op afstand vele malen populairder is geworden. Dus dat daarmee ook de verzendingen beter zijn verzekerd en dat het dan inderdaad geen probleem moet zijn. Maar dan nog verstuur ik dingen altijd in een neutrale omdoos om geen gezeur te hebben. En al wordt het verzekerd verzonden heb ik liever dat het gewoon aan komt dan dat ik weer melding moet maken van diefstal/incompleet pakket en dergelijke.

Maar ieder zijn voorkeur :+

• ind0mi

ind0mi

Had ff gemaild.. dit is reply:

5 x AVR-3310 for 960,- / pcs.
5 x AVR-2310 for 710,- / pcs.

1 x AVR-1910 for 429,- (5 pcs, we can make 410,-)

nog grotere aantallen zal de prijs alleen maar drukken.. mja PM bij interesse. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ind0mi op 23-09-2009 15:14 ]

• Mai Pensato
Swagger, Merlijn-Merlin, Eriksk en FeaR1986: bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik had wel verwacht het advies te krijgen naar een Hifi-zaak te gaan en gewoon te gaan luisteren. Echter door het grote aantal opties is dat lastig. Ook ben ik al een rijtje potentiele speakerkeuzes aan het maken (lastig vanwege budget, beperkingen aan afmetingen van center speaker en vloerstaanders in onze thuis-situatie en de "eisen"van vrouwlief). De hoeveelheid mogelijke combinaties wordt hierdoor nog veel groter.
Dus was mijn gedachte: eerst het lijstje potentiele kandidaten kleiner maken.
Daarnaast ben ik woonachtig in het zuiden des lands en zijn goede hifi-zaken in de buurt zeer schaars.

Wat betreft de receivers: Als Marantz en Denon qua kwaliteit vergelijkbaar zijn dan kies ik op basis van uiterlijk toch voor Denon. De Marantz 6004 is toch wat "lichter" wat betreft specificaties dan het rijtje dat ik heb opgesteld (daar is de prijs dan ook wel naar, maar in de categorie 800-1000 EURO heb je dan ook weer veel andere kandidaten..). Een iPod heb ik niet. Mijn muziekcollectie is ofwel op CD ofwel (merendeel) op de ReadyNas.

Rijtje kandidaten is nu nog: Denon 3310, Pioneer LX81, Sony STR-DA5400 en Yamaha V3900.

Vragen:
Hoe zijn de ervaringen met het streamen van muziek (en foto's) via de Denon: kun je snel door de muziekcollectie gaan (dus snel een bepaald nummer zoeken?) hoe ziet het uit op het scherm (welke info, albumhoes?)
Kan iemand wat vertellen over hoe het werkelijke vermogen zich verhoudt tot het opgegeven vermogen voor de genoemde receivers?
Kan iemand info verschaffen over de scalers in de Denon 3310 en Yamaha V3900. Ik heb ergens gelezen dat de Faroudja (in Pioneer en Sony) inmiddels betere opvolgers heeft gekregen ?
Wie kan iets zeggen over de Yamaha V3900 ? Krijgt lovende reviews echter volgens mij zijn er toch maar weinig mensen die deze hebben.

• FeaR
Ik kan je niet helpen met het streamen van muziek naar een Denon. Heb zelf de 2809 gekozen ten opzichte van de 3808A omdat ik het netwerk niet nodig had aangezien ik naar de PS3 stream. Dus daar kon weer geld op bespaart worden. Maar er zijn mensen hier die wel een netwerkreceiver hebben, dus die gaan je vast wel helpen.

Het daadwerkelijke vermogen is op bepaalde sites wel na te gaan. Ik zal even zoeken welke site dat was en dan deze post editten. Weet wel dat het met de merken die jij aangeeft wel mee valt met het eventuele vermogensverlies. Eigenlijk mag je ook niet anders verwachten in deze prijsklasse. Het fenomeen dat Onkyo heeft met het opgeven van 140 Watt en dan maar 40 Watt leveren geldt ook alleen voor de lagere modellen. Want de 800 en 900 serie van dat merk zijn ook gewoon goed. Maar enfin: ik zoek het nog "even" op.

De Faroudja scaler welke in de Pioneer en Sony zit (en in de oudere Denon's) is gewoon een goede scaler, daar is echt niets mis mee. De nieuwe scaler in de Denon kan ook HDMI scalen en dat kan de Faroudja niet. Echter moet je je zeker niet blind staren op de scaler. Dit omdat een gemiddelde tv al ene goede scaler heeft. En stel je koopt er een Blu-ray speler bij dan scaled deze ook al naar 1080p. Dus dan wordt alles wel heel erg dubbelop.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
@May P...

Over het streamen, dit is mede afhankelijk van je server waar vandaan je streamt. Zo heb ik WHS staan en deze bied de mogelijkheid van mappen op alfabetische volgorde en als je bv met een A begint en je moet bij K zijn dan heb je nog al wat te drukken. Dit geld zowel voor artiest of album (net wat je server aanbied) maar ik heb zelf voor .FLAC ondersteuning een andere media server draaien (op me WHS) en deze bied naar het alfabetisch rijtje ook de mogelijkheid om uit de 1e letter te kiezen (dat kan aanzienlijk veel schelen bij een grote collectie)
Verder vind ik radiodenon (internet radio) helemaal top. Gewoon online aangeven welke zenders je in welk mapje wilt hebben en gaan...:P

Ik heb trouwens de Denon 3808 (zonder A upgrade)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Ik was van plan om een denon 1910 aan te schaffen en deze aan een airport express te hangen. Kan ik muziek streamen vanaf mijn pc. Daarnaast nog een IPOD dock van Denon, maar na de eerdere slechte verhalen daarover (zie eerder in deze thread) twijfel ik of dat docking gebeuren zn geld waard is. Bovendien wil ik de airport express met een gekruiste UTP kabel aan mijn LGBD370 Blu ray speler hangen om zo Youtube the kunnen streamen. Meer ervaringen met deze setup icm de DENON receivers???

Wat ik van de airport express heb gelezen, dat moet een apparaatje zijn dat zn geld meer dan waard is.

Nog wat anders: aangezien blijkbaar de nederlandse prijzen voor de denon's niet representatief zijn hier nogmaals het rijtje dat uit deze thread naar voren komt:

DENON AVR 1910 € 429
DENON AVR 2310 € 749
DENON AVR 3310 € 999

Dat zijn dus eigenlijk de actuele prijzen van nu :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Net terug van een luistersessie met de AVR 4310 en B&W XT8 luidsprekers. Op zich indrukwekkend geluid, maar ik ben nog erg in twijfel of ik het dubbele ga uitgeven aan de Arcam AVR600, die (uiteraard) beter klinkt. Lastig, lastig...

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:25:
Nog wat anders: aangezien blijkbaar de nederlandse prijzen voor de denon's niet representatief zijn hier nogmaals het rijtje dat uit deze thread naar voren komt:

DENON AVR 1910 € 429
DENON AVR 2310 € 749
DENON AVR 3310 € 999

Dat zijn dus eigenlijk de actuele prijzen van nu :)
De prijzen van bepaalde merken liggen in Nederland gewoon hoger dan in het buitenland. Zo kan je bepaalde merken speakers bijvoorbeeld beter uit Engeland halen. Zelfs met shipping en eventuele douane ben je dan nog steeds goedkoper uit dan wanneer je ze hier in Nederland in de winkel koopt.

De prijzen van Denon receivers ligt in Nederland gewoon hoger. De prijzen die jij noemt zijn de prijzen welke in Duitsland normaal zijn. Natuurlijk is het negen van de tien keer de moeite om naar Duitsland te rijden als je ziet hoe groot de verschillen zijn.

Actuele prijzen in Nederland zijn nog steeds iets van:
Denon AVR-1910 €599,00
Denon AVR-2310 €999,00
Denon AVR-3310 €1399,00

Dus wel consequent zijn en niet de prijzen van (het goedkopere) Duitsland als actuele prijzen van Nederland gaan zetten. Dan heb je wel eens kans op misverstanden...
StanTheMan schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:28:
Net terug van een luistersessie met de AVR 4310 en B&W XT8 luidsprekers. Op zich indrukwekkend geluid, maar ik ben nog erg in twijfel of ik het dubbele ga uitgeven aan de Arcam AVR600, die (uiteraard) beter klinkt. Lastig, lastig...
Beetje kromme vergelijking om een Denon AVR-4310 te gaan vergelijken met een Arcam AVR600. Neem dan ook een Denon van die prijsklasse van ergens in de €4000,-. Dus eerder een Denon AVR-4810, welke dan nog steeds goedkoper is dan de Arcam. Of een Denon AVC-A1HDA, al ligt die laatste wel weer boven de prijs van de Arcam :)

Overigens zou ik als je €4000,- te besteden hebt niet voor Denon gaan, maar dat is meer omdat ik merken als Arcam gewoon iets speciaals vind hebben. Alleen niet qua looks helaas...

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 24-09-2009 23:12 ]

• dtjv
  • Laatst online: 08-02-2023
StanTheMan schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:28:
Als je in dat soort klassen recievers aan het denken bent, mag ik je dan vragen waarom je die XT 8-en overweegt? Of heb je die al? Want in die prijsklasse zijn er (ook van B&W zelf, denk bijvoorbeeld aan de 805S) toch zoveel beter klinkende luidsprekers...

• Eriksk
  • Niet online
Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Hoe ben je aan het zoeken gegaan? Is het niet verstandiger om een shortlist te maken?

De vergelijking met de Denon en Arcam is als appels met peren ;)
Evenals Fear (:w btw) zou ik dan ook naar iets anders kijken (voor- + eindversterker of Classé == ubergeil :9 )

/edit:
Pioneer SC-LX90 is ook erg... euhm... indrukwekkend.
Heb er een tijdje mee gespeeld om mijn Monitor Audio set

[ Voor 16% gewijzigd door Eriksk op 24-09-2009 16:13 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:59
Ik zou ook even wachten op de Arcam AVR500 die binnenkort uitkomt als je de AVR600 mooi vindt maar te duur. Deze wordt een stuk goedkoper en moet qua audiogedeelte op een kleinere voeding na grotendeels vergelijkbaar zijn.

Ow en btw, hoewel Denon en Marantz van dezelfde investeringsmaatschappij (D&M Holdings) zijn voeren ze hun eigen strategieën. Denon gebruikt in de hogere modellen Burr-Brown DAC's, Marantz Crystal Semiconductors, Denon gebruikt voltage-feedback versterkers, Marantz current-feedback, Denon gebruikt in de 4310 een bloktrafo, Marantz in de 8002 een ringkerntrafo, de 4310 heeft een Anchor Bay scaler, de 8002 alleen een Pioneer de-interlacer.
Ik kan zo nog even doorgaan, maar het komt erop neer dat het onzin is om alleen op basis van uiterlijk een keuze tussen de twee merken te maken aangezien ze qua functies en opbouw soms als dag en nacht verschillen.

Ter verduidelijking twee receivers die een tijd geleden elkaars concurrent waren:

Denon AVR-4306
Afbeeldingslocatie: http://areadvd.de/images/2006/denon_avr_4306_inside.jpg

Marantz SR8001
Afbeeldingslocatie: http://areadvd.de/images/2006/marantz_sr8001_inside.jpg

Lijken niet echt op elkaar he ;) ?
Welke beter is blijft een kwestie van smaak, beiden maken receivers van zeer goede kwaliteit.

[ Voor 75% gewijzigd door mac1987 op 24-09-2009 17:37 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
Ik heb inmiddels de bestelling gewijzigd naar de Arcam AVR600. Wat een grote rol speelt bij de keus van de XT8 is ook het uiterlijk, dat is persoonlijk, maar ik houd er wel van (aluminium versie). Vindt de gewone series, ook de 8xx serie, niet echt mooi, hoewel de 805s op mooie stands ook best redelijk eruit zien. Heb ook de XTC erbij genomen. Verder wil ik gewoon een geïntegreerde oplossing, in een alles-in-één receiver, dus zonder losse eindversterker. En het belangrijkste, het klonk wel lekker...

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Niet om dit in een Arcam discussie te herlijden...

Zelf was ik ook aan het kijken naar een Arcam AVR600. Echter vind je op het internet veel posts terug van mensen die er problemen mee hebben. (Kijk maar eens op www.avforum.co.uk en www.avsforum.com). Als ik dat allemaal lees dan weet ik het wel...

Ik twijfel nu tussen Marantz en Denon. Ik heb redelijke speakers (4 * Kef XQ 40, de center moet ik nog kopen) en wil een versterker die best wel wat power heeft aangezien ik graag luid luister zonder dat het gaat klippen. Een Denon 4308 (of nieuwer model) misschien...

Nu heb ik 1 vraagje aan de Denon bezitters:
Ik veronderstel dat de receivers actieve koeling hebben. Hoor je die ooit als de muziek zacht staat ? Ik kan me inbeelden dat de koeling aanspringt bij luide muziek (film). Hoor je hem dan niet bij stille passages? Sommige mensen storen zich er meer aan dan andere. Ik stoor me er spijtig genoeg aan.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
Mijn 3310 is voor zover ik kan zien passief gekoeld. Naar mijn weten is de 4310 dat ook.

If it ain't broken, tweak it!

• FeaR
Denon's zijn inderdaad passief gekoeld. Is ook goed te doen aangezien bij Denon's de temperatuur van de componenten niet veel hoger komt te liggen dan omgevingstemperatuur.
Er zijn inderdaad receivers met ventilatoren erin. De Onkyo 800 serie is er zo ééntje. Is ook wel nodig als je nagaat dat de temperatuur in die serie makkelijk de 65 graden Celcius bereikt.
Overigens zijn die ventilatoren redelijk groot (ten opzichte van andere apparatuur) en maken ze dus zeker niet het geluid dat over jouw surround set heen gaat komen.

"Nadeel" met passieve koeling is wel dat je wat ruimer om moet gaan met de afstand tussen het apparaat zelf en een eventueel kastje dan als er een fan in een apparaat zit. Maar ruimte is nooit weg natuurlijk :)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
FeaR1986 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:36:
[...]

Actuele prijzen in Nederland zijn nog steeds iets van:
Denon AVR-1910 €499,00
Maak daar maar €599,-- van.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• FeaR
argro schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:46:
[...]
Maak daar maar €599,-- van.
Aangepast :)

Had gewoon snel even de prijzen van Kieskeurig geplakt. Als je zoekt op de AVR-1910 krijg je dan de prijs van de AVR-1610 bij de Foka Rotterdam. Waarom die bij elkaar staan is mij ook een raadsel, toch wel een slagje beter die AVR-1910.

Maar goed, waar het om ging was dat je de prijzen uit Duitsland niet als Nederlandse actuele prijzen mag neerzetten :)

• Mai Pensato
@klaasbram
Ik heb nu een PS3 en stream vanaf Netgear ReadyNAS waarop TwonkyMedia draait. Alle muziekbestanden staan in feite in 1 map. Nadeel van PS3 vind ik dat je steeds die hele structuur door moet om bij de muziekbestanden te komen. Mogelijkheden om te zoeken op of artiest of genre of album zijn er wel maar ik vind het allemaal niet handig en logisch. Waar ik op zoek ben is: zoeken op artiest-album-songs of artiest-jaartal-songs. Ook het maken van afspeellijsten direct op de speler/receiver zelf dus beneden in de huiskamer in plaats van afspeellijsten eerst op de PC maken (staat boven) zou ik erg handig vinden.
Daarnaast nog de vraag wat je ziet op je scherm als je muziek streamt via de Denon.

@FeaR1986
Dat van het scalen begrijp ik nog niet helemaal: er worden de laatste jaren bijvoorbeeld volop DVD-recorders of spelers gepromoot met een HDMI uitgang met upscaling mogelijkheid tot 1080p. Daarvoor heb je dan toch een "gemiddelde FULL-HD LCD-tv"nodig en die heeft dan volgens jou toch die scaler. Wat is dan het nut hiervan? Een Blu-ray speler staat voorlopig nog even niet op mijn verlanglijstje. Ik ben erg tevreden met de beeldkwaliteit met blu-ray films van mijn PS3 op de Philips 37PFL9732D. Eerst het geluid eens verbeteren en het zeer vervelende out-of sync- bij vele HD-uitzendingen.
Als je die link naar site met gegevens over werkelijke vermogens van receivers bij de hand heb stel ik dat erg op prijs. Anders ga ik dit weekend zelf even zoeken en meld ik het wel hier.

Tenslotte: kan iemand iets melden over de Yamaha V3900 ??

• FeaR
Mai Pensato schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:27:
@FeaR1986
Dat van het scalen begrijp ik nog niet helemaal: er worden de laatste jaren bijvoorbeeld volop DVD-recorders of spelers gepromoot met een HDMI uitgang met upscaling mogelijkheid tot 1080p. Daarvoor heb je dan toch een "gemiddelde FULL-HD LCD-tv"nodig en die heeft dan volgens jou toch die scaler. Wat is dan het nut hiervan?
Één woord: marketing.
Als jij een Full HD tv hebt zit daarin altijd al een scaler, want de tv zal toch ergens die 1920 x 1080 beeldpunten vandaan moeten halen als jij bijvoorbeeld naar een SD uitzending kijkt.
Plus dat als merk X met een dergelijke scaler komt merken Y en Z zullen volgen, want anders loop je achter op je concurrentie.

Nu zeg ik niet dat het upscalen geen nut heeft en een receiver moet nemen zonder upscaler. Zo geeft mijn DVD-speler welke is verbonden met de Denon via S-video een beter beeld op de tv dan wanneer ik de DVD-speler op de tv aan sluit. Dus met andere woorden is de scaler in de Denon beter dan in mijn tv. Maar als ik echter dezelfde DVD in mijn Blu-ray speler doe dan is het beeld beter dan wanneer de Denon scaled.

Dus al met al kan je straks drie apparaten achter elkaar hebben staan die kunnen scalen tot 1080p. Alleen hoe dat gebeurt en met welke chip verschilt per apparaat en merk. Het is aan jou om dan te kijken welk apparaat het beste resultaat geeft.

Nu kan elke receiver tegenwoordig upscalen, dus die feature heb je toch. Maar staar je niet blind op dergelijke functies. Het laten upscalen van materiaal door receivers is naar mijn inziens redelijk overhyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Uit een test van What?HiFi blijkt dat de scalers in de bron (blu-ray spelers) het meestal het beste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:59
Ik ben ook nog steeds in de markt voor een receiver. Nu heb ik een topic lopen over oa. de Onky TX-SR607 die ik voornamelijk wil hebben vanwege de grote hoeveelheden HDMI poorten (ik heb nu reeds 4 apparaten met HDMI). Het schijnt alleen niet zo'n bijster kwalitatief ding te zijn van wat ik begrepen heb.

Nu ben ik dus aan het kijken naar alternatieven zoals de Denon 1910, maar ik hoor ook de 2309 voorbij komen. Zijn deze receiver nou echt kwalitatief zoveel beter dan de Onkyo (stom om te vragen in een Denon topic natuurlijk ;)) en welke is dan slimmer om te kopen, de 1910 of de 2309? Veel kans om te beluisteren heb ik namelijk niet omdat niemand in de buurt Denon verkoopt helaas... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
De Denon is over het algemeen beter dan de Onkyo (top daargelaten, Integra DTR-5.9 en DTR-6.9).
Ik denk dat je beter voor de 2309 kunt gaan, is een zwaardere versie, maar dat ligt er ook aan wat je er mee wilt gaan doen. Een goed alternatief is ook Marantz (SR6003 / SR7002).

Maar ik zou het niet blind kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:36:
[...]
De prijzen van Denon receivers ligt in Nederland gewoon hoger. De prijzen die jij noemt zijn de prijzen welke in Duitsland normaal zijn. Natuurlijk is het negen van de tien keer de moeite om naar Duitsland te rijden als je ziet hoe groot de verschillen zijn.

Dus wel consequent zijn en niet de prijzen van (het goedkopere) Duitsland als actuele prijzen van Nederland gaan zetten. Dan heb je wel eens kans op misverstanden...
Dat staat er dus ook duidelijk... enigzins raar om hier weer twee posts aan te besteden terwijl ik duidelijk aangeef dat deze prijzen in duitsland zijn. Naar mijn mening telt de EU sowieso als 1 economische mogenheid en de prijzen waar dan ook in de EU ook voor alle lidstaten gelden als een mogelijke maatstaf. Voor de laagste prijzen hoef je trouwens alleen maar bovenaan de pagina te kijken en niet naar kieskeurig te surfen ;)
Red Nalie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:07:

Nu ben ik dus aan het kijken naar alternatieven zoals de Denon 1910, maar ik hoor ook de 2309 voorbij komen. Zijn deze receiver nou echt kwalitatief zoveel beter dan de Onkyo (stom om te vragen in een Denon topic natuurlijk ;)) en welke is dan slimmer om te kopen, de 1910 of de 2309? Veel kans om te beluisteren heb ik namelijk niet omdat niemand in de buurt Denon verkoopt helaas... :(
En waarom dan niet de 2310??

Een van de belangrijke vershillen tussen de *10 en *09 serie is dat de 09 serie de Faroudja chip gebruikt en de 10 een nieuwere chip heeft. Daarnaast nog wat meer vermogen als je schakelt van de 1910 naar de 2310 of 2309. Maar al uit eerdere berichten hierboven van FeaR1986 kun je lezen dat het opschalen met zo'n nieuwere chip niet leidend moet zijn bij de aanschaf.
Ik zou kijken naar de aansluitmogelijkheden die je wilt, aantal zones (vanaf de 3310 heb je ook een derde zone), netwerkfunctionaliteit en natuurlijk de nominale vermogens. Laat dan die upscaling zijn voor wat het is en vertrouw daarvoor op bijv de zeer goede Denon 2500bt blu ray speler of soortgelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:49:
[...]

Dat staat er dus ook duidelijk... enigzins raar om hier weer twee posts aan te besteden terwijl ik duidelijk aangeef dat deze prijzen in duitsland zijn. Naar mijn mening telt de EU sowieso als 1 economische mogenheid en de prijzen waar dan ook in de EU ook voor alle lidstaten gelden als een mogelijke maatstaf. Voor de laagste prijzen hoef je trouwens alleen maar bovenaan de pagina te kijken en niet naar kieskeurig te surfen ;)

[...]

En waarom dan niet de 2310??

Een van de belangrijke vershillen tussen de *10 en *09 serie is dat de 09 serie de Faroudja chip gebruikt en de 10 een nieuwere chip heeft. Daarnaast nog wat meer vermogen als je schakelt van de 1910 naar de 2310 of 2309. Maar al uit eerdere berichten hierboven van FeaR1986 kun je lezen dat het opschalen met zo'n nieuwere chip niet leidend moet zijn bij de aanschaf.
Ik zou kijken naar de aansluitmogelijkheden die je wilt, aantal zones (vanaf de 3310 heb je ook een derde zone), netwerkfunctionaliteit en natuurlijk de nominale vermogens. Laat dan die upscaling zijn voor wat het is en vertrouw daarvoor op bijv de zeer goede Denon 2500bt blu ray speler of soortgelijke...
Dat heeft voornamelijk te maken met budget. Een 1910 is E465,-, een 2309 E574,- en een 2310 E849,-. Waarbij de 2309 eigenlijk al buiten mn budget valt.

Ik heb eigenlijk meer behoefte aan HDMI aansluiten daarom ook de Onkyo. Maar ik hoor er veel verhalen over dat ie het gewoon niet trekt... Wat is het effectieve vermogen van de 1910, weet iemand dat? (de 607 zou 38W per kanaal overhouden oid).

[ Voor 23% gewijzigd door FailFr8er op 25-09-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:49:
[...]
Dat staat er dus ook duidelijk... enigzins raar om hier weer twee posts aan te besteden terwijl ik duidelijk aangeef dat deze prijzen in duitsland zijn.
Nee, want je sluit af met deze conclusie:
Dat zijn dus eigenlijk de actuele prijzen van nu
Zet er dan duidelijk bij dat om Duitse prijzen gaat. In het begin staat het wel, maar ben dan consequent en vermeldt het op het einde nog een keer.

Ja, mierenneuken, muggenziften, chicaneren, haarkloven, kommaneuken en spijkers op laag water zoeken is is ook een vak :+
Maar ik snap je wel, dus laten we het er dan nu bij houden.
Red Nalie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:41:
[...]
Dat heeft voornamelijk te maken met budget. Een 1910 is E465,-, een 2309 E574,- en een 2310 E849,-. Waarbij de 2309 eigenlijk al buiten mn budget valt.

Ik heb eigenlijk meer behoefte aan HDMI aansluiten daarom ook de Onkyo. Maar ik hoor er veel verhalen over dat ie het gewoon niet trekt... Wat is het effectieve vermogen van de 1910, weet iemand dat? (de 607 zou 38W per kanaal overhouden oid).
Het vermogen wat een receiver kan leveren hangt af van de voeding. Dus hoe minder sterk de voeding hoe minder vermogen en opgewekt en afgegeven kan worden. Let wel dat je dit pas gaat merken als je dus op hoge volumes werkt en alleen bij meerkanaals gebruik. Als je gewoon stereo pakt dan trekt elke receiver het wel omdat twee kanalen gewoon goed te doen is. Ander puntje is natuurlijk ook je speakers: heb jij lastig aan te sturen speakers dan wil je gewoon een receiver met een constante afgifte en stabiel vermogen.

Als jij een gewoon setje speakers hebt en het volume zo houdt dat de rest van de straat niet mee hoeft te genieten dan kan je met zo'n Onkyo nog een heel eind komen. Denon en andere merken zijn in het algemeen beter met vermogensafgifte, maar daar betaal je ook voor. Met mijn huidige set-up zou ik ook genoeg hebben aan een Onkyo, maar met het oog op een dikke set vloerstaanders heb ik toch voor de Denon gekozen.

Al is Denon ook niet helemaal eerlijk met de afgiftes.
Mijn Denon AVR-2809 hoort dit te doen: 150 Watt @ 8Ohm stereo.
Dit is echter "maar" 136 Watt
Meerkanaals (115 Watt opgegeven) is het nog maar 88 - 115 Watt @ 8 Ohm

Nu haalt de Denon AVR-2809 dus wel het opgegeven vermogen met de 115 Watt, maar als het wat lastiger wordt dan kakt het in naar de 88 Watt. Op zich minder ernstig dan de Onkyo, maar het kakt wel in...

Overigens komt dit van Audio.de. Al vraag ik me af hoe accuraat die testen zijn geweest, want de Denon AVR-2309 met minder vermogen scoort overal beter op 8)7

Lastige is gewoon dat er maar weinig winkels zijn die dikke speakers verkopen en Onkyo receivers. Anders kon je ze gewoon aan laten sluiten en met de volumeknop spelen. Als je bijvoorbeeld een Hobo Hifi neemt dan hebben die zeker de speakers in huis om flink mee te testen, alleen Onkyo receivers heb ik daar nog nooit zien staan. Enige winkel die ze wel beide heeft is de Correct in Rotterdam, maar daar zijn de meningen over verdeeld als het gaat om klantvriendelijkheid...

Welke Denon je nu moet kopen is inderdaad lastig. Zo kan je ook twijfelen of je nu een Denon AVR-2809 of AVR-2310 zou moeten kopen. Laatste is wel nieuwer, maar het vorige model is wel een klasse hoger. Zo is het altijd afwegen of je voor het nieuwste wilt en dan een lager model of een ouder model, maar dan wel een klasse hoger. Als je niets om HDMI zou geven zou je nu ook een nog oudere 3800-serie kunnen kopen, reken maar dat je dan geen problemen hebt met vermogen. Maar dit maar als voorbeeld aangezien jij wel zo veel mogelijk HDMI wilt.

Wellicht verkeerd in het Denon-topic, maar Onkyo is gewoon leuk spul om mee te beginnen. Maar kijk gewoon niet vreemd op dat je ook de receiver zou moeten vervangen als je een grote speaker-upgrade doet. Maar als ik jou verhaal zo lees kan de Onkyo 607 zo verkeerd nog niet zijn. Het is dat je veel HDMI ingangen wilt, want daar wordt het lastig. Een beetje Denon/Marantz/Arcam receiver met zes maal HDMI is minstens een vijf-voudige van de Onkyo 607-prijs

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 25-09-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:41:
[...]

Als een receiver 38W per kanaal overhoud, dan is dat nog extreem veel meer dan je in de meeste gevallen ooit nodig zult hebben. Kijk ook maar eens naar de discussie op dit forum:
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/553340.html
Dus met andere woorden, de recht-toe-recht-aan homecinema gebruiker en audio luisteraar gebruikt gemiddeld zo'n 10 W per kanaal en kan daar prima zuilen mee aansturen die 200W vragen.
In dat enkele geval waarbij je het volume voluit gooit, je geen actieve subwoofer gebruikt en er heel veel bas in het geluid zit met lage impedantie pieken in het geluidsspectrum, nou dan zou bijv. een 607 het moeilijk kunnen krijgen. Maar ik heb daar nog nooit iemand serieus over horen klagen. Bovendien staan de buren en de politie sneller bij je op de stoep dan dat een 1910 of 607 over die grens heen gaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Goed, laat ik het anders stellen, als ik een volledige set Magnat 550 neem (557 front, 553 achter, 52 center) + subwoofer en ik hoef de hele straat niet te voorzien van geluid, trekt de Onkyo dat op een beetje fatsoenlijke manier?

Vriendin en ik vonden de Magnats in combinatie met de Onkyo namelijk erg prettig om te horen en ze vallen binnen het budget ;). Enige twijfelpunt is dus of ie het trekt of niet (geen zin om E400,- uit te geven en erachter te komen dat ik gewoon had moeten luisteren naar iedereen ;))

Linkje naar magnat 550 serie

[ Voor 18% gewijzigd door FailFr8er op 25-09-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:31:

Al is Denon ook niet helemaal eerlijk met de afgiftes.
Mijn Denon AVR-2809 hoort dit te doen: 150 Watt @ 8Ohm stereo.
Dit is echter "maar" 136 Watt
Meerkanaals (115 Watt opgegeven) is het nog maar 88 - 115 Watt @ 8 Ohm

Nu haalt de Denon AVR-2809 dus wel het opgegeven vermogen met de 115 Watt, maar als het wat lastiger wordt dan kakt het in naar de 88 Watt. Op zich minder ernstig dan de Onkyo, maar het kakt wel in...

Overigens komt dit van Audio.de. Al vraag ik me af hoe accuraat die testen zijn geweest, want de Denon AVR-2309 met minder vermogen scoort overal beter op 8)7
Zie ook:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1057392, die daarnaast weer verwijzen naar
http://www.areadvd.de/hardware/2008/denon_avr2809.shtml

waarop het volgende grafiekje te zien is (voor degenen die toch te lui zijn om door te klikken :O

Afbeeldingslocatie: http://www.soundandvisionmag.com/assets/image/2009/W8/2192009181042.jpg
Red Nalie schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:46:
Goed, laat ik het anders stellen, als ik een volledige set Magnat 550 neem (557 front, 553 achter, 52 center) + subwoofer en ik hoef de hele straat niet te voorzien van geluid, trekt de Onkyo dat op een beetje fatsoenlijke manier?

Linkje naar magnat 550 serie
Ik zou dan niet voor de onkyo 607 gaan ivm de vrij zware zuilen van Magnat, zekere voor het onzekere. Neem een ouder, maar hoger model van Denon zou ik zeggen en waarschijnlijk FeaR ook...
Bijvoorbeeld de denon 1708 (110W per kanaal, 297 euro) of de 2308 (135 W per kanaal, 547 euro). Op kieskeurig staat een review van iemand met de 2308 icm de Dali Concept 6 zuilen (die vragen een vermogen tussen de 30 en 150W). De Magnats zijn zwaardere zuilen, maar ik denk dat de Denon ze prima trekt itt misschien wat problemen icm de onkyo 607. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat het moeilijk te vergelijken is met die onkyo specificaties, aangezien denon niet specificeerd of het alle kanalen tegelijk bevat. Ik dacht zelf van wel.
Onkyo 670: "140 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC"
Denon 1910: "125 W 6 Ohm, 1kHz, 0.7% Klirr"

Maar die Onkyo 607 kan die speakers wel aan geen probleem. Jullie vinden die combinatie mooi klinken en het valt binnen het budget, dus ik zeg aanschaffen!

Aangezien ze deze combinatie ook hebben beluisterd, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan? Ze hebben het toch bewezen tijdens hun luister sessie?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:55:
Ik moet wel zeggen dat het moeilijk te vergelijken is met die onkyo specificaties, aangezien denon niet specificeerd of het alle kanalen tegelijk bevat. Ik dacht zelf van wel.
No way dat een 1910 in een surround-stand 125W per kanaal levert hoor. In stereo vast wel maar in 5.1 denk ik dat je rond de 50W uit zal komen, zo niet minder. Is niets ergs aan hoor, maar 125W redt zo'n bakkie niet ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:42:
[...]
Zie ook:
http://www.areadvd.de/hardware/2008/denon_avr2809.shtml

waarop het volgende grafiekje te zien is (voor degenen die toch te lui zijn om door te klikken :O

[afbeelding]
Had nog nooit die review op AreaDVD gelezen, toch wel leuk om (weer) te lezen dat ik zeker geen miskoop heb gedaan. Ook dat grafiekje stemt me dan weer goed om te zien dat ik later toch best wel leuke speakers kan kopen.

Enige waar ik het echt niet mee eens ben is deze quote:
Der AVR-2809 wird zwar spürbar warm, "glüht" aber nicht
Mijn Denon wordt absoluut niet warm. Kan nu aan twee dingen liggen. Ten eerste omdat ik als vergelijk mijn Onkyo 806 neem en die laatste wordt wel extreem warm (heeft ook een interne fan). En als tweede omdat ik mijn Denon dus niet vol gebruik met een gemiddelde setup. Ook Magnat speakers overigens, lekker agressief :)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:42:
[...]Ik zou dan niet voor de onkyo 607 gaan ivm de vrij zware zuilen van Magnat, zekere voor het onzekere. Neem een ouder, maar hoger model van Denon zou ik zeggen en waarschijnlijk FeaR ook...
Bijvoorbeeld de denon 1708 (110W per kanaal, 297 euro) of de 2308 (135 W per kanaal, 547 euro). Op kieskeurig staat een review van iemand met de 2308 icm de Dali Concept 6 zuilen (die vragen een vermogen tussen de 30 en 150W). De Magnats zijn zwaardere zuilen, maar ik denk dat de Denon ze prima trekt itt misschien wat problemen icm de onkyo 607. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige... :+
Ik weet niet hoe lastig die Magnats aan te sturen zijn. Mijn huidige Magnats gingen ook goed met mijn oude Sony receiver met "maar" 55 Watt vermogen. Maar de Magnats 550 zijn wel nieuwer en dus niet echt te vergelijken.
Maar bij de BCC stonden toch zowel die zuilen als de receiver? Gewoon die 5.1 setup aan laten sluiten en met het volume spelen. Dan merk je snel genoeg of de receiver het aan kan of niet.

Aangezien die Magnats genoegen nemen met 30 Watt heb ik het idee dat het wel zou moeten gaan. En vergeet niet dat die circa 40 Watt echt het dieptepunt is, dus veelal zal het vermogen hoger liggen en dan moet het genoeg zijn, zeker voor thuisgebruik. Denk dat je je wat te bang hebt laten maken door het lagere vermogen. Maar 40 Watt of 90 Watt lijkt op papier veel, maar in de praktijk zal het qua volume niet zo drastisch zijn.

Probleem is dat er een receiver nodig is met veel HDMI ingangen. Een Denon 1708 heeft er maar twee. Dat is drie maal zo weinig als de Onkyo, dus denk niet dat het die gaat worden. Komt ook nog bij dat er maar weinig mensen zijn die een ouder product kopen met minder ingangen. Gaat toch tegen de natuur van de mens in als je daarnaast ook een model ziet staan met veel meer ingangen voor dezelfde prijs.
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:00:
[...]No way dat een 1910 in een surround-stand 125W per kanaal levert hoor. In stereo vast wel maar in 5.1 denk ik dat je rond de 50W uit zal komen, zo niet minder. Is niets ergs aan hoor, maar 125W redt zo'n bakkie niet ;)
Dat gaat zo'n AVR-1910 zeker niet redden inderdaad...
Denk zelfs niet eens in 2.0 set-up als je kijkt naar wat de hogere modellen leveren.
Helaas zijn de voedingen van de nieuwe Denon modellen ook weer wat minder dan de oudere modellen. Jammere trend...

Overigens wordt er aan een Denon-topic deel twee gewerkt met daarin ook de nieuwe AVR-xx10 modellen in de TS. Voor het geval mensen zich dit afvragen :)

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 25-09-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:55:

Maar die Onkyo 607 kan die speakers wel aan geen probleem. Jullie vinden die combinatie mooi klinken en het valt binnen het budget, dus ik zeg aanschaffen!

Aangezien ze deze combinatie ook hebben beluisterd, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan? Ze hebben het toch bewezen tijdens hun luister sessie?
Toen het aangesloten was hadden ze andere rears, center en subwoofer. De twee zuilen klonken uitstekend en dan vond ik het logisch om de rest ook gelijk uit dezelfde serie te nemen. De rears, en center die waren aangesloten waren veel minder krachtig dan de rears en center uit de 550 serie.

Ik moet minimaal 4 HDMI poorten hebben dus dan moet het haast wel een *10 of *09 zijn, de 1910 valt prima in mijn budget, de 2309 al wat minder. Ik ben hem echt even kwijt waar ik nu het beste naar kan speuren (vriendin begint het zat te worden en wil niet nog eens 400x luisteren, paar keer nog prima maar 't moet binnenkort toch wel gebeuren ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn avr 4308 werken de KEF IQ90 prima. Zeer scherp en goed geluid.

Ben nu alleen op zoek naar een goede niet al te dure sub. Iemand een suggestie? Budget ligt rond de 500 euris. Heb zelf als naar de BK series gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zo, ben afgelopen weekend mijn AVR-3310 gaan ophalen bij audiovision-shop.
Mijn vriendin vond het wel een tof idee om dit gelijk te combineren met een dagje shoppen in Duitsland. Heb dat ding om 11u in mijn koffer gestopt om vervolgens pas om19u thuis te komen. Deed pijn om bij elke winkel die koffer open te doen om de nieuwe schoenen/kleren erbij te stoppen en die Denon doos te zien staan.

Heb de rest van het weekend besteed aan aansluiten en initiele config, en uiteraard wat films gekeken en muziek geluisterd om te genieten. Ben echt tevreden van beel en geluid. En waarschijnlijk moet ik een tal van opties nog ontdekken.

Iemand een 1507 kopen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:59
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:00:
[...]

No way dat een 1910 in een surround-stand 125W per kanaal levert hoor. In stereo vast wel maar in 5.1 denk ik dat je rond de 50W uit zal komen, zo niet minder. Is niets ergs aan hoor, maar 125W redt zo'n bakkie niet ;)
Denon geeft het vermogen op bij 2 kanalen, net zoals Yamaha. NAD geeft het minimale vermogen op onder elke omstandigheid, net zoals H/K. Marantz geeft het vermogen op bij 2 kanalen en garandeert dat in surround minimaal 70% van dit vermogen voorhanden blijft. Onkyo geeft het vermogen meestal op bij 1 kanaal aangedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Hoi,

Gelieve hier verdergaan, anders wordt Fear1986 boos!

Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 2

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nu doe je net of ik gemeen ben :'(

Maar gezellig verder posten in deeltje twee dan maar :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.