Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69361

Ritchie schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:16:
Zo, na veel lezen gisteren langs de Hobo in Breda geweest.
Ik wist eigenlijk al dat ik voor de Denon 1910 wilde gaan, en heb er meteen 2 B&W 648 fronts en 2 B&W 686 surrounds bij gehaald. Na het een en ander geluisterd te hebben was mijn vriendin ook overtuigd ;) De sub en de front komt later nog, maar dit gaat ook al een mooi geluid geven, daar ben ik van overtuigd. Foto's volgen nog in het daarvoor bestemde topic.
Mooie set hoor veel plezier ermee, misschien bedoel je als front's de 684?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:36:
[...]

Plus veel speaker voor je geld :P
110,7 cm hoog en 30 kilo schoon aan de haak voor €499,- is niet verkeerd :)

Maar nu ga jij de volgende keer wel mee als ik voor die Focal Chorus 836V's ga he :+
Eens zien of die in het laag en midden wel wat toereikender zijn dan die 716W's. Kan je nagaan wat die 716V's dan zouden doen, die hebben nog mindere tweeters....

Overigens wel typisch dat die verkoper van Hobo Rotterdam zei dat mijn Denon AVR-2809 die Focals echt niet gaat trekken. Dus niet eens van "krapjes" of "lastig" maar gewoon echt zeker niet. Hij adviseerde een zwaardere versterker of een lagere serie speakers. Maar kon ook aan de verkoper liggen, want M3cury zou die Klipsch ook moeten bi-ampen met zijn AVR-1909 terwijl anderen daar nooit iets over gezegd hebben... maar wel jammer om toch zoiets te horen, ga je toch weer twijfelen :(
Ja, we zullen het zien. Even proberen wat het verschil in geluid is tussen normaal en bi-amp. Krijg de kabels toch erbij, dus waarom niet gebruiken als het toch kan :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:37
Anoniem: 69361 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:51:
[...]

Mooie set hoor veel plezier ermee, misschien bedoel je als front's de 684?
Helemaal gelijk, aangepast.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-06 14:46
Weet iemand toevallig of de maten die opgegeven zijn op de Denon site, de maten zijn incl. de knoppen (gaat dan uiteraard om de diepte).

Ik heb namelijk intresse in de 2809 en volgens de site zijn dit de maten:
breed: 434 mm
hoog: 171 mm
diep: 414 mm

Als dit de diepte is, incl, de knoppen dan is het prima, maar ik denk dat ik anders niet genoeg ruimte heb om het kastje nog dicht te krijgen als alle aansluitingen achter aangesloten zijn, want dan komt er gerust 2-3 cm bij.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

TSS_Droopy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:02:
Weet iemand toevallig of de maten die opgegeven zijn op de Denon site, de maten zijn incl. de knoppen (gaat dan uiteraard om de diepte).

Ik heb namelijk intresse in de 2809 en volgens de site zijn dit de maten:
breed: 434 mm
hoog: 171 mm

Als dit de diepte is, incl, de knoppen dan is het prima, maar ik denk dat ik anders niet genoeg ruimte heb om het kastje nog dicht te krijgen als alle aansluitingen achter aangesloten zijn, want dan komt er gerust 2-3 cm bij.
Aag je de achterkant uit de kast. Is beter vcoor de ventilatie ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Falcon2107 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:42:
[...]

Zaag je de achterkant uit de kast. Is beter vcoor de ventilatie ook. :)
Nou, die staat tegen de muur aan en dat moet ook, zit dan wel weer +/- 2-3 cm tussen de muur en de achterkant van de kast, maar ik kan dit niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
TSS_Droopy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:02:

Inclusief knoppen :)
Heb het even nagemeten op mijn AVR-2809 en de receiver zelf is "maar" 36,3 centimeter diep. Dus neem aan dat het met knoppen een uitstekende ingangen aan de achterkant wel eens een totaal kan zijn van 414mm.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
FeaR1986 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:03:
[...]

Inclusief knoppen :)
Heb het even nagemeten op mijn AVR-2809 en de receiver zelf is "maar" 36,3 centimeter diep. Dus neem aan dat het met knoppen een uitstekende ingangen aan de achterkant wel eens een totaal kan zijn van 414mm.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dan ben ik er uit, en ga ik voor de 2809... nu nog een goedkope duitse webshop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28

Apoca

Array Technology Industry

Mooi besluit, ga je zeker geen spijt van krijgen :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 275003 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:36:Na een halve minuut weer aangezet. Toen deed alles het weer. Ik hoop dat dit incidenteel was, maar zijn er meer mensen die dit gehad/gehoord hebben?
Ja, mijn 3808 loopt ook wel eens vast. Gebeurt met name als je instellingen maakt via telnet. De firmware kan slecht omgaan met ongeldige settings.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
TSS_Droopy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:37:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dan ben ik er uit, en ga ik voor de 2809... nu nog een goedkope duitse webshop vinden.
Als je er één gevonden hebt die ook naar Nederland stuurt meldt het dan even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
xienator schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:06:
[...]

Als je er één gevonden hebt die ook naar Nederland stuurt meldt het dan even :D
http://www.sameurope.com/...artnerID/1587/713801.html
deze shipt ook naar nederland.

Ik was vandaag in de buurt van Kleve in duitsland dus ik dacht rij daar eens langs de Saturnus. Maar helaas, geen 2809 en de prijs was daar ook € 799,00 had toch naar Bocholt moeten rijden dus, maar daar had ik helaas geen tijd meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52
@ari3
beetje heel erg oude quote vind je niet?
Verder heb ik het ook al een keer gehad terwijl ik in tijden geen instelling had gewijzigd. Maar ik merkte ruim van te voren dat de interface van de net/usb vervelend deed (2x overspringen ipv 1x) en vooral ook traag werd.
Tot nu toe in 1 jaar tijd maar 1x gebeurd dus dat valt reuze mee.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
klaasbram schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:17:
@ari3
beetje heel erg oude quote vind je niet?
Verder heb ik het ook al een keer gehad terwijl ik in tijden geen instelling had gewijzigd. Maar ik merkte ruim van te voren dat de interface van de net/usb vervelend deed (2x overspringen ipv 1x) en vooral ook traag werd.
Tot nu toe in 1 jaar tijd maar 1x gebeurd dus dat valt reuze mee.
Maar die is zilver :-(

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
Ik zou graag de avr-1910 ophalen en liefst in duitsland (scheelt gemakkelijk 100 euro, 8) student )
Wat vond je van de shop?

Of weet er iemand een andere goedkope en betere shop die niet al te ver is van belgie?
Heimkino is namelijk de enigste bereikbare winkel uit de duitse prijsvergelijkingssites.die ik gevonden heb.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 14:16
Aldmar schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:18:
Sinds de introductie van NED 1,2 en 3 in HD wordt het geluid ook soms doorgegeven als Dolby Digital. Heel mooi natuurlijk, alleen als mijn Humax 5050c switch van een stereo kanaal (bv RTL4) naar zo'n Dolby Digital kanaal (bv NED 3) wordt het geluid zachter en geeft mijn Denon 1909 het volgende aan: 'Dial. Norm Offsett -9'. Het probleem is dus dat het geluid dan met 9 dB omlaag gaat, wat vrij irritant is als je aan het zappen bent... Zet je hem van bv NED 3 naar RTL 4 dan knalt het geluid uit de speakers...

Mijn vraag is hoe ik de 'Offset' kan veranderen? In de (onduidelijke :X ) handleiding heb ik niets kunnen vinden. Hebben jullie een oplossing/tip?
Het is een bekend probleem van de Humax dat DD een zachter volume uitstuurt dan de andere stereo zenders. Je kunt in de Humax wel de uitgang van DD naar PCM zetten. Het verschil in volume zou dan opgelost moeten zijn.
FeaR1986 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:36:
Overigens wel typisch dat die verkoper van Hobo Rotterdam zei dat mijn Denon AVR-2809 die Focals echt niet gaat trekken. Dus niet eens van "krapjes" of "lastig" maar gewoon echt zeker niet. Hij adviseerde een zwaardere versterker of een lagere serie speakers. Maar kon ook aan de verkoper liggen,...
Sja, die vent moet toch wat verkopen he :P
Ik zou het eerst zelf willen uitproberen/horen als ik jou was.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:34
Wharfedale schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Ik zou graag de avr-1910 ophalen en liefst in duitsland (scheelt gemakkelijk 100 euro, 8) student )
Wat vond je van de shop?

Of weet er iemand een andere goedkope en betere shop die niet al te ver is van belgie?
Heimkino is namelijk de enigste bereikbare winkel uit de duitse prijsvergelijkingssites.die ik gevonden heb.
Het is meer n magazijn.. Je moet dan ook n afspraak maken als je langs wilt komen. Ze hebben een kleine demo ruimte.

If it ain't broken, tweak it!

• FeaR
FrenzyFreak schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:28:
[...]
Sja, die vent moet toch wat verkopen he :P
Ik zou het eerst zelf willen uitproberen/horen als ik jou was.
Die vent wilde inderdaad verkopen en zeker niets weggeven.
Had voor de gein gezegd dat M3rcury wel Van den Hul kabels mocht krijgen bij zijn aankoop. Maar dat was niet goed, want klonk niet mooi met een Denon, dus werd het Monster Cable. Op zich leuk verhaal, maar die Moster was "maar" €5,- de meter en die ik bedoelde ligt ergens rond de €16,- de meter :+

Maar ga het zeker proberen bij de verkopende partij. Mits de speakers er nog staan als ik weer vervoer en genoeg liquide middelen heb :)

Overigens komt de Pioneer BDP-320 morgen binnen. De Foka had hem eindelijk weer op voorraad na iets van 4-5 weken. Heb de Denon al insteld qua delay en dergelijke, dus HDMI kabel erin en gaan 8)

• Apoca

Apoca

Fear zet je ff een kleine review over de Pioneer online? Heb ook wel intresse in die player :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• FeaR
Morgenavond neemt mijn pa dat ding mee uit Rotterdam, dus wordt er zaterdag mee "spelen" (al zal het mezelf kennende ook wel vrijdagnacht worden...). Denk dat een reviewtje zondag dus wel moet lukken. Heb alleen geen ervaring met andere stand-alone spelers, dus de vergelijking zal gaan tussen de BDP-320 en de PS3 (launch model).

Heeft me overigens wel wat slapeloze nachten gekost om de keuze te maken tussen de Pioneer BDP-51FD en de BDP-320. Maar toch maar voor het nieuwe model gekozen aangezien het voor mij niet lekker voelde om een "oude" versie te kopen. Al vind ik het design van de BDP-51FD wel mooier (robuuster).

Maar je hoort nog van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FeaR1986 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:03:
Morgenavond neemt mijn pa dat ding mee uit Rotterdam.
Nou niet dus...
Ding is opeen €399,- geworden in plaats van de afgesproken €359,-
Weer geen Blu-ray speler dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, de klipsch staat er :9~ als ik morgen tijd heb maak ik even een foto'tje

Verkoper had wel gelijk dat de denon wat warmer klinkt dan de rotel waar ik op geluisterd heb, het schelle in de hele hogen tonen is weg *D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:20
Ik heb een tijdje geleden al eens melding gemaakt van het feit dat het me maar niet lukt om FLAC bestanden af te spelen via het netwerk van mijn Denon 3808A.
MP3 gaat prima vanuit mijn HDX 1000 en mijn PC, maar bij Flac bestanden krijg ik steevast de melding "Empty"
Omdat het me toch wel aardig lijkt om gebruik te gaan maken van deze mogelijkheid, vraag ik me af waar dit aan kan liggen.
Bestaat er ook een Denon Forum o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

FeaR1986 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:34:
[...]

Nou niet dus...
Ding is opeen €399,- geworden in plaats van de afgesproken €359,-
Weer geen Blu-ray speler dus :(
Als je een afspraak hebt over de prijs, hoe kunnen ze dan de prijs opeens verhogen?
Wat een f*ck winkel, zou ik dus nooit meer een aankoop doen als mij zoiets zou overkomen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298255

Het kind is bijna geboren \0/

Na lang wikken en wegen ben ik er zo goed als uit :') En jawel het wordt een denon 1910 met let op :

- Q acoustics 1050i als fronts
- Q acoustics 1020i als rears
- Q acoustics 1000ci als center
- Q acoustics 1000st als stands voor de 1020i

Na diverse luister sessies waarin de q acoustics qua prijs kwaliteit veel beter klinken voor mij dan diverse speakers uit soms vele malen duurdere prijsklassen, een budget waar ik me aan dien te houden en een overtuiging van de mamadant dat het beter klinkt dan een paar design melkpakken en dat onze kids ons later dankbaar zullen zijn als ze gaan feesten in huis })

Enig wat overblijft is de sub en hierin wordt ik ondertussen een beetje radeloos, na een hele discussie in een ander topic ben ik nog niet veel wijzer geworden, downfire 24hz 30 hz 40hz etc... is het verstandig om ondanks de mindere test resultaten van de q acoustics sub deze te nemen? Ik denk meer aan de Wharfedale s150w maar weet niet of ik het wel leuk vind om tegen dat zwarte gat aan te kijken, gezien de test mogelijkheden van de complete set erg beperkt zijn zal ik me toch tot jullie moeten keren. Ervaring of tips om op te letten zijn erg welkom en aanbevelingen ook natuurlijk!

Ook twijfel ik nog of de 1010i als rears ook kunnen voldoen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 298255 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:59:

Na lang wikken en wegen ben ik er zo goed als uit :') En jawel het wordt een denon 1910 met let op :

Na diverse luister sessies waarin de q acoustics qua prijs kwaliteit veel beter klinken voor mij dan diverse speakers uit soms vele malen duurdere prijsklassen, een budget waar ik me aan dien te houden en een overtuiging van de mamadant dat het beter klinkt dan een paar design melkpakken en dat onze kids ons later dankbaar zullen zijn als ze gaan feesten in huis })

Enig wat overblijft is de sub en hierin wordt ik ondertussen een beetje radeloos, na een hele discussie in een ander topic ben ik nog niet veel wijzer geworden, downfire 24hz 30 hz 40hz etc... is het verstandig om ondanks de mindere test resultaten van de q acoustics sub deze te nemen? Ik denk meer aan de Wharfedale s150w maar weet niet of ik het wel leuk vind om tegen dat zwarte gat aan te kijken, gezien de test mogelijkheden van de complete set erg beperkt zijn zal ik me toch tot jullie moeten keren. Ervaring of tips om op te letten zijn erg welkom en aanbevelingen ook natuurlijk!

Bij voorbaat dank.
imo gebruik je de rears alleen voor films, en in films waar je 5.1 hebt, komen er allen vliegtuigjes en auto'tjes van achter naar voor gehobbeld. Center is 1 van de belangrijkste speakers voor een 5.1 set-up, omdat daar iets van 60% van het geluid doorheen komt (correct me if i'm wrong)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Rocketman schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:39:
Ik heb een tijdje geleden al eens melding gemaakt van het feit dat het me maar niet lukt om FLAC bestanden af te spelen via het netwerk van mijn Denon 3808A.
MP3 gaat prima vanuit mijn HDX 1000 en mijn PC, maar bij Flac bestanden krijg ik steevast de melding "Empty"
Omdat het me toch wel aardig lijkt om gebruik te gaan maken van deze mogelijkheid, vraag ik me af waar dit aan kan liggen.
Bestaat er ook een Denon Forum o.i.d?
Kan het helaas niet voor je checken omdat me WHS geen flac ondersteund :S Weet dat Flac vanaf USB stick zonder problemen gaat maar ja dat is je probleem ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
klaasbram schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:40:
[...] Weet dat Flac vanaf USB stick zonder problemen gaat maar ja dat is je probleem ook niet ;)
Zonder problemen is niet echt zo. Speel maar een meerkanaals (5.1) Flac bestand af. Krijg je mooi "file format not supported". Best sneu dat Denon niet eens meerkanaals audio ondersteunt.

Zelfde geldt overigens voor WAV. Meerkanaals werkt niet en 24-bit resolutie WAV werkt ook niet.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:15:
[...]
Als je een afspraak hebt over de prijs, hoe kunnen ze dan de prijs opeens verhogen?
Wat een f*ck winkel, zou ik dus nooit meer een aankoop doen als mij zoiets zou overkomen :|
Leuke is nog dat ik hem weg had laten leggen zodra er de levering binnen was.
Was allemaal geen probleem volgens het vrouwtje wat de e-mails beantwoordde.
Maar nu viel de Blu-ray speler opeens onder Audio en LCD/Plasma wat ze niet reserveren..
Dus dat wegleggen was niet gelukt en dus stond de prijs ook niet vast. Alleen wel lullig dat als ik mijn pa tot en met donderdag langs had laten gaan dat er dan niets aan de hand zou zijn geweest.

Maar inmiddels zijn er weer enkele shops waar de BDP-320 goedkoper is geworden. Helaas niet op voorraad bij de goedkoopste. Nu dus bij Redcoon besteld voor €355,- exclusief verzenden. Inclusief zit ik nu net over de €363,- dus nog maar €4,- duurder dan de Foka. Plus dat ik vrijdag besteld heb en dat het ding nu al verzendklaar is. Verwacht toch voor woensdag wel een pakketje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42
Eigenlijk kon Fear1986 gewoon even wachten op de PS3 slim.. Want deze kan wel TrueHD en de rest bitstreamen.. Oftewel.. Lampjes!

En aangezien je je oude PS3 gewoon kan verkopen, scheelt het je een hoop geld ;)

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10314795-1.html
pssstt. Zie de laatste regel van het artikel

[ Voor 7% gewijzigd door FikkieHo op 23-08-2009 12:45 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Iemand trouwens ook het "probleem" dat de Denon soms Pro Logic II doet in plaats van Dolby Digital?

Als ik mijn Denon als eerste aan zet en op het kanaal van de XBox 360 zet en daarna de XBox aan zet zal de Denon "Dolby Digital" weergeven. Maar als ik de XBox eerst aan zet en daarna pas de Denon dan blijft het "Dolby Pro Logic II". Kan het ook niet wijzigen door op de "STD"-knop te drukken, want enige wat dan wisselt is dat de codec naar DTS NEO gaat.

Toch wel apart aangezien de XBox gewoon altijd Dolby Digital uitspuugt en de Denon dat dus niet altijd herkent en dan maar iets anders (minders) doet...
FikkieHo schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:45:
Eigenlijk kon Fear1986 gewoon even wachten op de PS3 slim.. Want deze kan wel TrueHD en de rest bitstreamen.. Oftewel.. Lampjes!

En aangezien je je oude PS3 gewoon kan verkopen, scheelt het je een hoop geld ;)

http://news.cnet.com/8301-17938_105-10314795-1.html
pssstt. Zie de laatste regel van het artikel
*HAP* :+

In theorie wel aangezien dat ding dus ook een stuk zuiniger is dan het model wat ik hier heb staan. Maar dan nog zal de beeldkwaliteit van welke PS3 dan ook het niet halen bij spelers van merken als Denon, Marantz, Pioneer, etc. Dus dan zou ik nog steeds aan een losse Blu-ray speler "moeten". Maar punt is dat ik mijn huidige PS3 niet kwijt wil. Vind dat ding nog steeds vele malen mooier dan het nieuwe model plus dat ik dus nog het model heb met de kaartlezer, 4 usb-poorten en dergelijke.

En als die k*t Foka niet zo lastig had gedaan had ik die BDP-320 al gehad voordat de PS3 Slim aangekondigd zou zijn. Maar dan nog is dat HD Audio lampje maar één van de vele dingen die een stand alone speler me wel gaat bieden ten opzichte van de PS3. Zit ik nu alleen wel met die PS3 remote te kijken, want die ga ik niet meer gebruiken denk ik zo...

Het is trouwens ook weer bewezen dat er toch wel degelijk verschil zit tussen het uitsturen van LPCM of bitstream. Lag er wel aan welke apparaten je gebruikt, want sommige combinaties lieten het "erger" horen dan andere. Maar dat terzijde :)

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 23-08-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 23:02
Iemand trouwens ook het "probleem" dat de Denon soms Pro Logic II doet in plaats van Dolby Digital?

Als ik mijn Denon als eerste aan zet en op het kanaal van de XBox 360 zet en daarna de XBox aan zet zal de Denon "Dolby Digital" weergeven. Maar als ik de XBox eerst aan zet en daarna pas de Denon dan blijft het "Dolby Pro Logic II". Kan het ook niet wijzigen door op de "STD"-knop te drukken, want enige wat dan wisselt is dat de codec naar DTS NEO gaat.

Toch wel apart aangezien de XBox gewoon altijd Dolby Digital uitspuugt en de Denon dat dus niet altijd herkent en dan maar iets anders (minders) doet...
Heb dit 'probleem' ook met mijn 1909.
Ben er inmiddels wel aan gewend. Mijn denon gaat toch altijd als eerste aan.

[ Voor 99% gewijzigd door Bart_Denon op 23-08-2009 14:24 ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik heb een 1610 gekocht, ik kon me niet langer inhouden :9
Nu heb ik niet direct budget voor een paar deftige zuilspeakers, maar zonder speakers doet hij sowieso niets.... dus wil ik er tijdelijk een paar leuke 2e hands boxen aankoppelen. Ik luister zeer weinig muziek met (vette) bas maar vooral popmuziek (Beatles, Pink Floyd, Doors maar ook moderner werk). Nu heb ik 2 setjes op het oog: een set B&W DM 10 of een set Tannoy Revolution R1... Val ik daar een buil aan ? "Beluisteren" gaat moeilijk op in dit geval, iemand ervaring met een dergelijke combinatie ?

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:59:
[...]
Als het Dolby Digital 2.0 (stereo) is dan zal de Denon altijd de post-processing mode aangeven in plaats van Dolby Digital. Dit is logisch want als je een stereo Dolby Digital signaal hebt kan er nog steeds een ProLogic mode van toepassing zijn.

Als de Xbox Dolby Digital uitspuugt dan zal op het display het "Dolby Digital" logo oplichten. De tekst op het matrixscherm geeft altijd postprocessing mode weer (Stereo/Direct/ProLogic/enz) als het een stereo signaal betreft. Wat je ziet is dus normaal en geen fout ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ari3 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:01:
[...]
Als het Dolby Digital 2.0 (stereo) is dan zal de Denon altijd de post-processing mode aangeven in plaats van Dolby Digital. Dit is logisch want als je een stereo Dolby Digital signaal hebt kan er nog steeds een ProLogic mode van toepassing zijn.

Als de Xbox Dolby Digital uitspuugt dan zal op het display het "Dolby Digital" logo oplichten. De tekst op het matrixscherm geeft altijd postprocessing mode weer (Stereo/Direct/ProLogic/enz) als het een stereo signaal betreft. Wat je ziet is dus normaal en geen fout ofzo.
De XBox 360 stuurt altijd Dolby Digital 5.1 uit, zelfs in de menu's en in het "Dashboard". Dus als ik de Denon aan zet en dan de XBox dan herkent de Denon dus ook Dolby Digital en geeft aan dat er 5.1 signalen binnen komen en uitgaan (door middel van die speakertjes op het scherm). Maar snap dus niet waarom de "postprocessing" dan Pro Logic II wordt terwijl het signaal dus Dolby Digital is en waarom ik dat ook niet meer kan wijzigen als de XBox eenmaal aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@FeaR1986

Je zocht toch een SVS sub he, heb je deze gezien op het HT Forum?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91253.0

Wil zelf een cylinder, anders had ik wel intresse gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:59:
@FeaR1986

Je zocht toch een SVS sub he, heb je deze gezien op het HT Forum?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91253.0

Wil zelf een cylinder, anders had ik wel intresse gehad.
Had het gezien ja en de prijs ook...
Op dit moment even geen liquide middelen genoeg om dat ding te halen (helaas).
Plus dat de eerste aankoop nu twee nieuwe zuilspeakers wordt en geen subwoofer.
Doe de upgrade van de set-up in delen :)

Pioneer BDP-320 is overigens binnen gekomen.
Heeft me nu €355,- gekost exclusief verzenden. Speler staat nu voor €333,- op Redcoon trouwens. Heb ik de mijne ook vandaan en het verschil van €22,- wordt terug gestort wegens een prijsverlaging binnen 14 dagen.

Zal zo spoedig mogelijk dus even een testje doen ;)

Edit:
Hell yeah })
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eo3PoYNlNOvAVCjpNrdknoRg/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 25-08-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Anoniem: 298255 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:59:

Bij voorbaat dank.
Ik zou niet de standaard sub van Q Acoustics erbij halen, het is een goede subwoofer maar mist gewoon wat kracht. Ik zou eerder voor de subwoofer van de Q-AV set van Q Acoustics gaan, dit omdat deze wat meer kracht heeft dan de standaard subwoofer. Misschien ook overwegen om het te bestellen in engeland. Scheelt een hoop geld.

Die set kost in Nederland zo'n € 1.600,- waar je nog wel wat van af kan halen maar niet veel lijkt me. Terwijl de set met de duurdere Q-AV subwoofer en de 1030i als rears in Engeland zo'n € 1.150,- kost inclusief verzendkosten naar Nederland, bestellen kan bijvoorbeeld bij Concept-AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

FeaR1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:13:
Zal zo spoedig mogelijk dus even een testje doen ;)
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:24
Eindelijk! Welcome to the Cool-Lights-Club! ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kan qua uiterlijk en basic instelling al wel even een paar puntjes zeggen, weet niet of je dat ook interessant vind :9
  • Speler is glossier dan glossy. Persoonlijk vind ik dit mooi en het is Pioneer eigen. Maar vind het niet zo chique als het geborstelde uiterlijk van Marantz en dergelijke.
  • Qua grootte vind ik het ook wel meevallen. Nu is 75mm wel (veel) hoger dan spelers van andere merken, maar in mijn kastje misstaat het absoluut niet.
  • De speler heeft géén stand-by lampje. Voor mij is dat echt een super plus. Uit is gewoon uit en dus geen klein rood lampje waar ik me zeer aan kan irriteren.
  • Opstarten... tjsa zoals bekend bij Pioneer duurt dat even. Zo kan je niet snel de lade openen om een disc er in te doen. Opstarten duurt even en eenmaal klaar kan je pas de lade openen.
  • Geluid wat de lade maakt is overigens echt stil, dus niet het geluid van een DVD-drive van een pc of wat dan ook. Speler is sowieso stil. Er zit wel een fan in, maar die hoor je echt niet. Dacht dat mijn PS3 stil was, maar de Pioneer overtreft dit met gemak.
  • Zo op het eerste gezicht vind ik het beeld van de Pioneer wat rustiger dan van de PS3. Maar heb pas een paar Blu-rays gekeken. En heb nog lang niet alle instellingen doorlopen, want het zijn er zo veel... Al gebruik ik er een aantal niet aangezien audio en video door de Denon gaan en ik daar dus niets voor in hoef te stellen bij de Pioneer.
  • Afstandsbediening is groot en redelijk zwaar. Maar ook zeer compleet qua knoppen. Zo kan je onder het kijken van een film de resolutie aanpassen. Heb net even een Blu-ray in 480p gekeken :+
  • On screen display is ook handig, met een druk op de knop kan je zien in welk hoofdstuk je zit, welk audioformaat er wordt gespeeld, etc.
  • Zijn ook wat dingen die ik echt niet snap. Zo branden normaal lampjes in het display en een blauwe lamp onder de lade. Met "dimmer" kan je dit dimmen. Maar als je alles dimt (dus laatste stand) dan gaat er een ander rood lampje branden om aan te geven dat de dimmer aan staat... weg effect van een dimmer die niet alles kan dimmen :+
Dat dus even snel van wat me is opgevallen in de eerste paar uur met dat ding. Van het weekend zal ik even de upscale-mogelijkheden checken. Dus of je beter door de Denon of door de Pioneer kan laten upscalen. Mocht je nog iets speciaals willen weten laat het dan even horen, dan neem ik dat mee :)
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:56:
[...]
Eindelijk! Welcome to the Cool-Lights-Club! ;)
Thnx _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 25-08-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swagger schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

Ik zou niet de standaard sub van Q Acoustics erbij halen, het is een goede subwoofer maar mist gewoon wat kracht. Ik zou eerder voor de subwoofer van de Q-AV set van Q Acoustics gaan, dit omdat deze wat meer kracht heeft dan de standaard subwoofer. Misschien ook overwegen om het te bestellen in engeland. Scheelt een hoop geld.

Die set kost in Nederland zo'n € 1.600,- waar je nog wel wat van af kan halen maar niet veel lijkt me. Terwijl de set met de duurdere Q-AV subwoofer en de 1030i als rears in Engeland zo'n € 1.150,- kost inclusief verzendkosten naar Nederland, bestellen kan bijvoorbeeld bij Concept-AV.
Ja ik bestel ze ook in engeland want het scheelt gewoon de helft, maar zouden de 1010i of 1020i niet voldoende zijn als rears? ik vind die Q-AV woofer er niet uitzien, dan ga ik denk ik liever voor de tannoy ts10 die is bijna net zo duur. Ik lees ook veel over de gemini II sub is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:07:
[...]
Met "dimmer" kan je dit dimmen. Maar als je alles dimt (dus laatste stand) dan gaat er een ander rood lampje branden om aan te geven dat de dimmer aan staat... weg effect van een dimmer die niet alles kan dimmen
Zo weet je wel dat de speler nog aan staat. Okay, je kijkt naar een film, dus dat weet je vast wel, maar ik neem aan dat dat de onderliggende gedachte was.

Plus, als je het display weer aan zet is dat fade-effectje wel supercool toch? Maakt alles weer meteen goed 8)
Van het weekend zal ik even de upscale-mogelijkheden checken. Dus of je beter door de Denon of door de Pioneer kan laten upscalen.
Vooral de deinterlacer is erg goed. Veel en veel beter dan die van de PS3 bijvoorbeeld. Of hij ook beter is dan de Denon weet ik uiteraard niet, als Pioneer-receiver-persoon (met brakke videochip maar dat wist ik bij aankoop) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
@1ClimaX:
Dat zou inderdaad kunnen, ik dacht dat je ze in Nederland ging halen daarom liet ik zien met de 1030i :P ook omdat de 1050i dezelfde drivers als de 1030i gebruikt en de 1020i kleinere drivers gebruikt dan de 1050i/1030i.

Als je dan toch geen subwoofer van Q Acoustics is de BK Gemini II wel de beste die je kan krijgen beter dan die van Q Acoustics, misschien ook eventjes naar de RA Subs Model I kijken, probeer anders een afspraak te maken met RA Subs voor een luistersessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:34:
[...]Zo weet je wel dat de speler nog aan staat. Okay, je kijkt naar een film, dus dat weet je vast wel, maar ik neem aan dat dat de onderliggende gedachte was.

Plus, als je het display weer aan zet is dat fade-effectje wel supercool toch? Maakt alles weer meteen goed 8)
Die achterliggende gedachte is op zich wel logisch. Maar vond het gewoon apart dat de ultieme dim-stap - dus alles uit - een nieuwe lampje op doet lichten. Ik gebruik die dimmer toch niet want vind dat blauwe lampje boven de lade wel erg mooi.
Zag net dat de LX-serie van Pioneer een feller blauw lampje boven de lade heeft, wellicht is dat toch weer net wat te veel van het goede. Evenals die power-knop die dan een blauwe led in zich heeft. Overigens heeft mijn knopje ook een kleine ruimte voor een lampje, maar die licht dus nooit op. Het is meteen echt "uit".

Zal straks eens naar dat fade-effect kijken, was me nog niet opgevallen. Weet niet eens of de mijne dat wel heeft....

Edit:
Geen fade-effect hier...
Dimmer dimt eerst in twee stappen dat blauwe lampje onder de lade en de display. Daarna gaat dus alles uit en dat "FL Dimmer" lichtje branden. Maar zodra ik nog een keer op dimmen druk dan sprint het lampje gewoon uit en de rest springt weer aan.

Maar gebruik het toch niet, want het is dus niet storend. Het HD Audio lampje van de Denon is feller...
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:34:
[...]Vooral de deinterlacer is erg goed. Veel en veel beter dan die van de PS3 bijvoorbeeld. Of hij ook beter is dan de Denon weet ik uiteraard niet, als Pioneer-receiver-persoon (met brakke videochip maar dat wist ik bij aankoop) ;)
Wordt toch lastig vergelijken en testen, want heb niet twee dezelfde films op DVD dus kan de beelden niet snel switchen. Laatste gaat toch niet heel snel aangezien de Denon moet switchen omdat alles over één HDMI kabel gaat.

Maar is Pioneer op videogebied in receivers dan zo "slecht"?
Die LX-71 zou toch echt mijn andere keuze zijn geweest als ik die Denon niet zo goedkoop aan zou kunnen komen. En qua topmodellen is die LX-90 Susano wel heel erg geil met dat LCD-schermpje in plaats van zo'n dot-matrix. Al heb je voor hetzelfde geld ook een Arcam...

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 25-08-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:09:
Weet niet eens of de mijne dat wel heeft....
Ik neem toch aan van wel, aangezien het display er 100% identiek uit ziet vergeleken met de vorige modellen. Het is maar een heel lichte fade hoor, maar ik had het niet verwacht en was dus positief verrast ;)
Wordt toch lastig vergelijken en testen, want heb niet twee dezelfde films op DVD dus kan de beelden niet snel switchen.
Ow dat hoeft nog niet eens vind ik. Verschil zie je ook wel na het gewoon handmatig wisselen van de schijf. Ik probeer zo weinig mogelijk af te spelen via de PS3 (alleen streamen nog), de rest gaat in de Pioneer, of het nu een CD is (klinkt serieus beter (en ja ik weet, dat "kan" niet)), een DVD of Blu-ray. De upscaling is ook best okay hoor, ideaal dat je effe on-the-fly kan switchen tussen de modi.
Maar is Pioneer op videogebied in receivers dan zo "slecht"?
Mja, is gewoon een ouderwetse Faroudja chip, dus niet bijzonder. De Pioneers doen helemaal niets aan HDMI-processing. Iets dat ik bijzonder fijn vind en dat was ook een pre om deze receiver te kopen. Jij weet alles af van de Onkyo-debacles dus dat hoef ik niet uit te leggen :)
En qua topmodellen is die LX-90 Susano wel heel erg geil met dat LCD-schermpje in plaats van zo'n dot-matrix. Al heb je voor hetzelfde geld ook een Arcam...
Ja die Susano is erg space. Helaas ligt die "iets" boven het budget. Dan maar een iets mindere pimp-factor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:16:
[...]
Ik neem toch aan van wel, aangezien het display er 100% identiek uit ziet vergeleken met de vorige modellen. Het is maar een heel lichte fade hoor, maar ik had het niet verwacht en was dus positief verrast ;)
Als je bedoeld dat het display niet opeens vol aan springt, maar net even een tussenstapje heeft. Dan heb ik dat ook inderdaad. Maar persoonlijk noem ik dat geen faden :+
Ow dat hoeft nog niet eens vind ik. Verschil zie je ook wel na het gewoon handmatig wisselen van de schijf. Ik probeer zo weinig mogelijk af te spelen via de PS3 (alleen streamen nog), de rest gaat in de Pioneer, of het nu een CD is (klinkt serieus beter (en ja ik weet, dat "kan" niet)), een DVD of Blu-ray. De upscaling is ook best okay hoor, ideaal dat je effe on-the-fly kan switchen tussen de modi.
Sommige DVD's moet ik af blijven spelen met de JVC. Dit omdat ik nogal wat niet Regio 2 materiaal heb en dat slikt die Pioneer niet. Maar vind het zoals gezegd niet erg om de DVD-speler te laten staan. Heb er vijf jaar geleden €125,- voor betaald, dus die doe ik niet zo maar weg. Zelfs niet als je nu voor €100,- een mooie Pioneer DVD-speler koopt met upscale en dergelijke. Mijne heeft alleen RCA out en verder niets :+

Maar testen doe ik van het weekend wel op mijn gemak. Paar animatie DVD's uit het rek pakken, want die schijnen het nogal goed te doen qua testen of het beeld echt scherper/beter wordt door middel van upscaling.
Mja, is gewoon een ouderwetse Faroudja chip, dus niet bijzonder. De Pioneers doen helemaal niets aan HDMI-processing. Iets dat ik bijzonder fijn vind en dat was ook een pre om deze receiver te kopen. Jij weet alles af van de Onkyo-debacles dus dat hoef ik niet uit te leggen :)
Volgens mij doen Denon's tot en met de AVR-2809 ook niets met het HDMI signaal voor zo ver ik weet. Of ik heb al die opties uit staan (heb al maanden niet meer in het menu gezeten van mijn Denon). Nieuwste Denons doen dat weer wel. Geloof zelfs dat de AVR-1910 gewoon HDMI kan upscalen tot 1080p. Best netjes voor een "instapper".

Enige probleem wat ik met mijn Onkyo 806 had waren de blauwe pixels in combinatie met een PS3. Verder was het wel een beest van een receiver. Hele slag groter dan mijn Denon en bijna twee maal zo zwaar. En meer ingangen en vermogen. En al zakt het vermogen in met meerkanaals gebruik dan nog waren de Onkyo's in de 800- en 900 serie best krachtig. Dat is ook zo met de nieuwe x07-serie overigens, de hogere series houden nog wel wat vermogen over.
Ja die Susano is erg space. Helaas ligt die "iets" boven het budget. Dan maar een iets mindere pimp-factor ;)
En net wat ik zeg: voor dat geld heb je ook een Arcam AVR-600 of dat topmodel van Denon. Dan heb ik nog liever één van die types dan de Pioneer. Zo'n LCD is wel pimp-factor inderdaad, maar het kost ook weer centen. Dus wellicht is er dan weer bezuinigd op andere onderdelen en dat wil je weer niet. Plus dat ik nog niet eens gekeken heb wat je voor dat geld kan krijgen van merken als NAD, Rotel, C/A, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@swagger

Misschien dat ik inderdaad even naar de gemini II ga luisteren, hoor veel goede verhalen erover, hij is 33 euro goedkoper dan de tannoy ts10 ook nog :-p Heb jij die Q-AV sub zelf? of een keer beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
Nee, ik heb de normale subwoofer wel gehoord. De Q-AV heb ik eigenlijk nog niet in Nederland gezien. Misschien dat ze die bij de Media Markt hebben (daar heb ik de Q Acoustics 1050i ook gehoord) maar ik weet het niet zeker. De normale subwoofer is niet slecht, maar het is gewoon geen echte meerwaarde. Ik zou sowieso de Gemini II proberen te beluisteren, want beter gaat het niet worden voor 300 euro, waar was je eigenlijk van plan om je speakers te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:46:
Als je bedoeld dat het display niet opeens vol aan springt, maar net even een tussenstapje heeft. Dan heb ik dat ook inderdaad. Maar persoonlijk noem ik dat geen faden :+
Nee het is echt letterlijk een fade. Het display wordt van binnen naar buiten opgebouwd, pixel voor pixel. Heel snel hoor, duurt misschien maar een halve seconde, maar dan nog. Useless blijft het, dus no biggie ;)
Sommige DVD's moet ik af blijven spelen met de JVC. Dit omdat ik nogal wat niet Regio 2 materiaal heb en dat slikt die Pioneer niet.
Met een Logitech/Pronto remote is de 51fd regiovrij te maken (alleen DVD's) dus ik neem aan de 320 ook wel. Heb dat zelf nog niet gedaan aangezien ik helaas een enorme antipathie heb opgebouwd voor m'n HK TC30 remote dus die gaat een keer de deur uit. Maar dat zal dus wel een optie zijn, denk ik.
Maar testen doe ik van het weekend wel op mijn gemak. Paar animatie DVD's uit het rek pakken, want die schijnen het nogal goed te doen qua testen of het beeld echt scherper/beter wordt door middel van upscaling.
Je hebt een tv die behoorlijk upscaled, dus denk niet dat daar een meeeega verschil in zal zitten. Op m'n low-res Pioneer scherm zag ik echter toch wel verschil. Forceer 720p als de AVCHD dat ook is, en anders staat ie gewoon op Auto.
Hele slag groter dan mijn Denon en bijna twee maal zo zwaar.
En bijna twee maal zo warm ;) Was ook een reden om geen Onkyo te nemen voor mij. En het uiterlijk ;)
En ook al zakt het vermogen in met meerkanaals gebruik dan nog waren de Onkyo's in de 800- en 900 serie best krachtig.
De hogere series zijn prima apparaten ja. Daar is gelukkig niet de brakke-voeding rage begonnen.
En net wat ik zeg: voor dat geld heb je ook een Arcam AVR-600 of dat topmodel van Denon. Dan heb ik nog liever één van die types dan de Pioneer. Zo'n LCD is wel pimp-factor inderdaad, maar het kost ook weer centen. Dus wellicht is er dan weer bezuinigd op andere onderdelen en dat wil je weer niet.
De Susano is een waanzinnig goede receiver hoor. Zelfs in dat prijssegment zijjn er weinig apparaten die er fluitend langszij gaan qua (daadwerkelijk) vermogen en aansluitingen/functies. De topmodellen van de a-merken zijn sowieso allemaal wel prima. Het is wat slordig om op dat niveau hevige consessies te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hmm zie nu pas dat de BDP-320 geen SACD support heeft. Dan is het niet eens meer een optie. Wil een player welke alles kan afdraaien wat ik hier heb liggen. Misschien toch maar eens naar de Oppo BDP 83 kijken als die hier op de markt is.

En moet ook nog een DacMagic halen, was ik der maar nooit aan begonnen..... :+

[ Voor 14% gewijzigd door Apoca op 26-08-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Net Earth gekeken en de "ruis" is een stuk minder op de Pioneer dan op de PS3. Voor de mensen die de film kennen: het stuk dat je net boven die rivier zweeft en op de waterval af gaat. Op de PS3 is de ruis daar bijna irritant en op de Pioneer zie je er haast niets van.
Nu alleen nog even goede instellingen van de tv zien te vinden. Op één of andere manier geeft de modus "spel" toch wel goed beeld. Dus dat is gewoon zoals de Blu-ray is aangezien dan beeldverbeteraars als 100Hz, Digital Natural Motion en dergelijke uit staan. Maar met al die dingen aan en dan wel goed gekalibreerd ziet het er ook niet slecht uit. Wat me wel op valt is dat ik geen last heb van sync-problemen. Normaal zou ik 200ms lag moeten hebben met DNM aan op de tv, maar heb daar dus geen last van. De Pioneer staat wel op "auto" als het gaat om lip sync, maar de Denon heeft dat niet aan staan. Dit omdat er dan nog maar tot 100ms instelbaar is en ik de 200ms nodig heb voor de DVD-speler. Welke geen HDMI heeft en dus ook geen auto-lipsync.
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:35:
[...]
Nee het is echt letterlijk een fade. Het display wordt van binnen naar buiten opgebouwd, pixel voor pixel. Heel snel hoor, duurt misschien maar een halve seconde, maar dan nog. Useless blijft het, dus no biggie ;)
Geloof me nou maar, dat heeft de BDP-320 echt niet :+
Display gaat gewoon in één keer aan, dus alle informatie komt meteen weer terug.
Dus geen "fade" of "opbouw vanuit het midden" zoals de BDP-51FD dat wel heeft.
Met een Logitech/Pronto remote is de 51fd regiovrij te maken (alleen DVD's) dus ik neem aan de 320 ook wel. Heb dat zelf nog niet gedaan aangezien ik helaas een enorme antipathie heb opgebouwd voor m'n HK TC30 remote dus die gaat een keer de deur uit. Maar dat zal dus wel een optie zijn, denk ik.
Net wat ik zeg: die JVC staat niet in de weg en DVD's door de Denon of tv up laten scalen ziet er dan nog best goed uit. Geen reden om de DVD-speler weg te doen en dan proberen de Pioneer regiovrij te maken. Zelfs als ik een DVD-recorder ga halen is de kans dat de JVC gewoon blijft staan, zelfs al is dat ding dan "nutteloos". Maar vind het wel leuk staan al die apparatuur.
Alleen kan ik in de toekomst nog wel eens in de problemen komen met een eventuele WAF :+
En bijna twee maal zo warm ;) Was ook een reden om geen Onkyo te nemen voor mij. En het uiterlijk ;)
Drie maal :P
Mijn Denon wordt maar een graad of 25 en die Onkyo kon de 70 nog wel eens aantikken als de receiver echt echt zin in had. Maar zat dan wel weer een fan ingebouwd dus echt overhitten zal een Onkyo niet snel. Wel typisch dat die fan nooit is aangesprongen bij mij, zelfs dus met temperaturen van rond de 70 graden...
Qua design ben ik er nog steeds niet uit. Aan de ene kant houdt ik van schreeuwerig, apart en veel lampjes dus dan zou Onkyo een goede keuze zijn. Maar aan de andere kant vind ik het strakke van de Denon ook wel weer zeer mooi. Dat is ook de reden dat ik voor de Pioneer Blu-ray speler ben gegaan: strak qua bouw, maar toch ook wel opvallend door het glossy gebruik in de kleuren.
De hogere series zijn prima apparaten ja. Daar is gelukkig niet de brakke-voeding rage begonnen.
Las net het Onkyo-topic en die Onkyo 807 en 1007 (laatste is een nog uit te komen model) zien er wel zeer goed uit. Die 807 heeft gewoon zeven maal HDMI in, waarvan eentje aan de voorkant. Qua ingangen zit Onkyo toch wel aan de top.[/quote]
Apoca schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 00:19:
Hmm zie nu pas dat de BDP-320 geen SACD support heeft. Dan is het niet eens meer een optie. Wil een player welke alles kan afdraaien wat ik hier heb liggen. Misschien toch maar eens naar de Oppo BDP 83 kijken als die hier op de markt is.
Klopt inderdaad van die SACD. Op internet staat overigens dat de speler ook geen DVD+R pakt en nog wat formaten, maar dat werkt wel gewoon. Maar SACD kan je echt vergeten. Voor mij geen probleem aangezien ik letterlijk geen gebruik maak van SACD of wat dan ook.
Oppo BDP 83 ziet er wel mooi uit qua design met dat geborstelde aluminium en ook qua specs is het geen verkeerd apparaat. Maar had ooit ook opgegooid om voor de Oppo te gaan, maar daar kreeg ik nogal wat commentaar op. Schijnt nogal een gehyped merk te zijn. Dus wel beter dan een simpele LG of wat dan ook Blu-ray speler, maar verder liet het merk nogal wat punten vallen. Weet niet of dat met de BDP 83 is opgelost, maar dat is wat mij verteld is.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 26-08-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swagger schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:24:
Nee, ik heb de normale subwoofer wel gehoord. De Q-AV heb ik eigenlijk nog niet in Nederland gezien. Misschien dat ze die bij de Media Markt hebben (daar heb ik de Q Acoustics 1050i ook gehoord) maar ik weet het niet zeker. De normale subwoofer is niet slecht, maar het is gewoon geen echte meerwaarde. Ik zou sowieso de Gemini II proberen te beluisteren, want beter gaat het niet worden voor 300 euro, waar was je eigenlijk van plan om je speakers te bestellen?
Bij superfi en zou ze dan door een kennis mee laten nemen vanuit engeland, maar denk dat ik ze bestel bij concept, heeft iemand ervaringen met die winkel? En heeft iemand ervaring met de tannoy ts10?

Anoniem: 315948

Kenners,

ik ben helaas op m'n 33e al niet meer in staat zelf apparatuur aan te sluiten, het is me te modern geworden de laatste tijd... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Spullen: Denon 2807 receiver, Sony vaio laptop met Vista/blue ray speler, Phillips 9604 LCD TV.

uitdaging 1:
mijn bejaarde dvd speler is overleden. Ik wil graag via de laptop dvd's en blue ray's kijken. Ik heb 2 HDMI kabels, het plan is kabel 1 van laptop naar receiver, kabel 2 van receiver naar TV (dus met beeld en geluid door die ene kabel). In het TV menu kan ik apparaten toevoegen maar de TV ziet zowel de laptop als de Denon niet. Ik krijg de laptop dus niet aan de praat terwijl de dvd wel draait op het beeldscherm vd laptop zelf. De Fn functietoets heb ik al geprobeerd, er is meer aan de hand, de TV signaleert de laptop niet!

uitdaging 2:
Past het Denon DVD 2500 (blue ray) loopwerk op de 2807 receiver? Klinkt dat een beetje muzikaal (stereo)? Ik heb Kef iQ9 front speakers.
Bedankt voor de te nemen moeite!

• FikkieHo
Op je 33ste kan je denk ik wel ff checken of kabel 2 het eigenlijk wel doet..

Anoniem: 315948

1) nieuwe kabels 2) omgedraaid al geprobeerd 3) geef al aan dat rechtstreeks laptop naar tv geen beeld geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Kan een Denon 3808 zo ingesteld worden dat de inhoud van ID3 en FLAC meta tags niet getoond wordt. Ik gebruik die meuk niet en wil gewoon dat de bestandnaam wordt gebruikt om te laten zien wat afgespeeld wordt. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315874

FeaR1986 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:20:
[...]

Jup...

Wilde eerst voor KEF speakers gaan, want hoorde daar altijd goede verhalen over van mensen in combinatie met Denon receivers. Ben gaan luisteren en moet zeggen dat ik het zeer mooie speakers vond voor als je van heldere hoge tonen houdt. Maar ik miste de weergave van de lage tonen. En aangezien ik daar wel wat waarde aan hecht toch maar KEF van de baan geschoven.
Bij Hobo Hifi hebben ze me laten luisteren naar Dali en Focal. De vormgeving van Dali vind ik mooier (met aparte kleuren tweeters), maar qua geluid kwam Focal er iets boven uit. Niet heel veel, maar toch net wat beter. En ik luisterde naar de 716V en als ik nieuwe speakers wil dan wil ik wellicht de W-versie, dus dan zal Dali wel wat verder achterblijven qua sound. Die W-versie zou ik overigens blindelings kopen, want zo veel scheelt de prijs niet.
Uit eigen initiatief ook nog geluisterd naar Klipsch en Magnat. Beiden omdat deze een goede weergave van het laag hebben. Maar Klipsch (RF-62) vond ik gewoon rommelig. Wel mooie speakers en groot, maar wat een k*t geluid. Magnat klonk wel een stuk beter dan Klipsch, maar niet zo goed als Focal. Moet ook zeggen dat de Magnats de helft van de prijs waren van de Chorus-reeks. Plus dat ik nu Magnat's heb en gewoon wat nieuws wil.

Maar ik ga wellicht met de Kerst pas nieuwe speakers halen,
Mordaunt-short zijn hele, hele fijne speakers en zien er nog eens extra goed uit zonder frontje. De avant serie gaat eruit, (de 902i boekenplank model werd heel goed behoordeeld op what hifi) en die kun je vast ergens afgeprijsd krijgen. Een aanrader en zeker zo goed als de merken die je hier noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294380

Anoniem: 315874 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:40:
[...]

Mordaunt-short zijn hele, hele fijne speakers en zien er nog eens extra goed uit zonder frontje. De avant serie gaat eruit, (de 902i boekenplank model werd heel goed behoordeeld op what hifi) en die kun je vast ergens afgeprijsd krijgen. Een aanrader en zeker zo goed als de merken die je hier noemt.
ik ben sinds een kleine week de trotse eigenaar van de Focal 716W's en een center en 2 rear speakers (sub komt hopelijk deze week nog binnen) i.c.m. een Denon 2809 en ik vind het geluid echt super. Ik heb de speakers al heel wat uren laten draaien, maar het lijkt of ze steeds mooier gaan klinken. Dat terwijl ik er eigenlijk niet helemaal niets aan versteld heb (lees versterker afstellen of de audyssey mode). Ik heb me er nog helemaal niets in verdiept (lees verbouwing aan het afronden), maar ben wel van plan dit komend of volgend weekend op te pakken. Ik weet wel, de 716W geeft een mooi helder geluid en gaan ook nog wel redelijk diep. Even afwachten totdat de sub er is zodat ik ook ff een post op de 'laat je specs en pics ....' kan gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Heb nu toch wel wat aparts met mijn Denon 2809 in combinatie met de Pioneer BDP-320 Blu-ray speler. De speler is verbonden met één HDMI kabel naar de receiver op HDMI 3 in en weer een HDMI kabel naar de tv. Deze manier van werken gaat ook goed met de PS3 en de XBox 360.

Maar heb gisteren wat Blu-rays en DVD's gekeken (allen via de Pioneer) en er is toch wel wat vreemds. Zo gaat het geluid van de DVD "Superhero Movie" na ongeveer een kwartier spelen omlaag in het volume. Na een paar minuten gaat het weer omhoog en dat herhaalt zich heel de film. Bij de Blu-ray van Linkin Park had ik exact hetzelfde. Net The Punisher Warzone gekeken en deze had het alleen in de één-na-laatste scene...

Nu staat de Denon niet ingesteld op "Night", dus in theorie zouden alle geluiden één op één afspeeld moeten worden. De Pioneer heeft ook alles van geluid betreffende op "off" staan.

Maar zou dit probleem nu aan mijn Pioneer, Denon of aan de DVD/Blu-ray Discs liggen?
Vind het wel apart in ieder geval...
Anoniem: 315874 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:40:
[...]Mordaunt-short zijn hele, hele fijne speakers en zien er nog eens extra goed uit zonder frontje. De avant serie gaat eruit, (de 902i boekenplank model werd heel goed behoordeeld op what hifi) en die kun je vast ergens afgeprijsd krijgen. Een aanrader en zeker zo goed als de merken die je hier noemt.
Persoonlijk staan de looks van de Mordaunt-Short me niet aan. Moet zeggen dat ik ze nog niet heb horen spelen met mijn muzieksmaak/-stijl. Maar hoe het er nu uit ziet ga ik toch echt voor Focal. Ik vind de klank mooi ze zijn gewoon super met mijn muzieksmaak. Muziek die ik afspeelde klonk beter op de Focal 716W dan op de Klipsch RF-82. Dus denk dat ik toch voor de Focal Chorus 836V ga. Is ook iets in het merk wat me zeer aanspreekt aan Focal, weet niet wat het is, maar het is er :+

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 01-09-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Misschien iets met audessey EQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vergeten te vermelden: dat staat dus ook niet aan. Sterker nog: ik moet die nog steeds runnen met de subwoofer uit. Die subwoofer bug irriteerde me zo erg dat ik de receiver een reset heb gegeven en de waarden van de speakers zelf maar heb ingesteld :+

Persoonlijk staan de looks van de Mordaunt-Short me niet aan. Moet zeggen dat ik ze nog niet heb horen spelen met mijn muzieksmaak/-stijl. Maar hoe het er nu uit ziet ga ik toch echt voor Focal. Ik vind de klank mooi ze zijn gewoon super met mijn muzieksmaak. Muziek die ik afspeelde klonk beter op de Focal 716W dan op de Klipsch RF-82. Dus denk dat ik toch voor de Focal Chorus 836V ga. Is ook iets in het merk wat me zeer aanspreekt aan Focal, weet niet wat het is, maar het is er :+
;) is ook een kwestie van smaak! 'Focal' bekt ook lekker trouwens. Maar 'Mordaunt-short' klinkt ook alsof het een black metal bandje is uit de britse achterhoek. Ik heb de hele set staan, zonder front en een film moet wel heel goed zijn om mijn blik vast te kunnen houden en me niet naar de MS's te laten kijken :)

wat betreft je probleem met het geluid, dat lijkt erop alsof de receiver bij elke 'chapter track' schakelt in de geluidsweergave?? Of is het echt na 15 minuten... Je zou even kunnen checken of het optreed bij het afspelen van losse tracks of ook bij het afspelen van de volledige blu ray in one go. Misschien even de multi channel processing uitgooien en even kijken wat er gebeurt in stereo 2.0?

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor.
Ik bezit momenteel een Denon AVR-2106 en kan tegen een mooie prijs een AVR-3805 kopen.
Hiermee doe ik toch een upgrade? Ben zo bang dat ik er spijt van krijg aangezien ik erg tevreden ben met de 2106.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je erg tevreden bent, waarom zul je dan een andere kopen?

• programfile
  • Niet online
Eriksk schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:36:
Als je erg tevreden bent, waarom zul je dan een andere kopen?
Omdat ik die 3805 wel héél goedkoop kan kopen en die in nieuwstaat is.

• FeaR
Anoniem: 315874 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:27:
[...]
;) is ook een kwestie van smaak! 'Focal' bekt ook lekker trouwens. Maar 'Mordaunt-short' klinkt ook alsof het een black metal bandje is uit de britse achterhoek. Ik heb de hele set staan, zonder front en een film moet wel heel goed zijn om mijn blik vast te kunnen houden en me niet naar de MS's te laten kijken :)

wat betreft je probleem met het geluid, dat lijkt erop alsof de receiver bij elke 'chapter track' schakelt in de geluidsweergave?? Of is het echt na 15 minuten... Je zou even kunnen checken of het optreed bij het afspelen van losse tracks of ook bij het afspelen van de volledige blu ray in one go. Misschien even de multi channel processing uitgooien en even kijken wat er gebeurt in stereo 2.0?
Focal bekt heel erg lekker inderdaad en vind het ook echt als goed merk klinken. Maar dat laatste zit meer tussen mijn oren, want ik vind Magnat ook echt klinken als een B-merk :+

Zal eens testen wat je voorstelt over die volumeverschillen. Volgens mij wat het niet echt per chapter, want herinner me dat het in één scene was waarin het geluid een stuk zachter was. Maar zal nog eens kijken en vooral luisteren :)
programfile schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:44:
Even een vraagje tussendoor.
Ik bezit momenteel een Denon AVR-2106 en kan tegen een mooie prijs een AVR-3805 kopen.
Hiermee doe ik toch een upgrade? Ben zo bang dat ik er spijt van krijg aangezien ik erg tevreden ben met de 2106.
Denon AVR-3805 is wel wat stapjes hoger dan de AVR-2106, maar de laatste is (naar het type kijkend) wel wat nieuwer. Qua aansluitingen ontlopen beide receivers elkaar niet of nauwelijks. Idem met het vermogen, maar twijfel bij de laatste of ik wel de goede sites heb geraadpleegd. Want de 2106 zou 5 Watt meer kunnen leveren per kanaal dan de 3805...

Puur op bovenstaande lettende denk ik niet dat je veel verschil gaat merken...
En zoals gezegd: waarom vervangen als het nu goed werkt evenals het een koopje kan zijn?

• programfile
  • Niet online
Ik heb maar eens gek gedaan en de importeur gebeld. Ik dacht waarom ook niet.

Hem gevraagd welke hij zou kiezen, hij zou zeer zeker de 3805 kiezen, dus ik ben overtuigd.
Volgens hem zijn de onderdelen van betere kwaliteit, is ie wel 10kg zwaarder en is het stereobeeld veel beter. Nieuw kostte hij 2 maal de nieuwprijs van de 2106. Ook heeft de 3805 20 watt méér per kanaal.

Dus ik ben overtuigd ik ga de 3805 kopen, bedankt voor de reactie

[ Voor 5% gewijzigd door programfile op 03-09-2009 17:36 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Ik denk dat je daar een verstandige keuze mee gemaakt hebt. Die AVR-2106 klinkt al best goed, maar als je naar gebruikte transformator, DAC's, koeling, condensatoren en andere componenten en gegevens als gewicht en stroomverbruik kijkt zie je dat de 3805 een totaal andere klasse is. Hij is 1 modeljaar ouder, maar wel 2 modellen hoger en in de huidige range zelfs 3 modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 03-09-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

programfile schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:33:
Ik heb maar eens gek gedaan en de importeur gebeld. Ik dacht waarom ook niet.

Hem gevraagd welke hij zou kiezen, hij zou zeer zeker de 3805 kiezen, dus ik ben overtuigd.
Volgens hem zijn de onderdelen van betere kwaliteit, is ie wel 10kg zwaarder en is het stereobeeld veel beter. Nieuw kostte hij 2 maal de nieuwprijs van de 2106. Ook heeft de 3805 20 watt méér per kanaal.

Dus ik ben overtuigd ik ga de 3805 kopen, bedankt voor de reactie
Heel goede keuze, ik bezit zelf ook een 3805 en ik ben er zeer tevreden over. De mensen bij lookenlisten hebben je iig goed geinformeerd, deze receiver is idd heel wat stapjes hoger.

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317193

haloa,

ik ben op zoek naar een versterker en heb dit topic een beetje gevolgd. Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor denon, omdat m'n pa er al een paar gehad heeft. En zover ik weet nooit geen problemen.Hier had hij een setje pied pipers op aangesloten en dit klonk prima. Ik heb zelf een setje canton movie 5.1. Ik heb recent een philips aurea gekocht (wat een beeld met blue ray en de ps3 met bv.cod4 :9~ ) en heeft best een aardig geluid, maar wil toch iets meer. Ik ben nu aan het orienteren en heb wel interesse in de 1910 of de 2309. Dit valt het beste in m'n budget. Kan uiteraard wel doorsparen maar heb nog een paar hobby's :) .In de toekomst wil ik er ook 2 zuilen bij plaatsen.
Heb er verder niet veel verstand van maar hou wel van goed geluid.

Ik blijf het topic volgen en zal uiteraard nog wel wat vragen tegen komen.

see ya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Anoniem: 315948 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:02:
Kenners,

ik ben helaas op m'n 33e al niet meer in staat zelf apparatuur aan te sluiten, het is me te modern geworden de laatste tijd... Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Spullen: Denon 2807 receiver, Sony vaio laptop met Vista/blue ray speler, Phillips 9604 LCD TV.

uitdaging 1:
mijn bejaarde dvd speler is overleden. Ik wil graag via de laptop dvd's en blue ray's kijken. Ik heb 2 HDMI kabels, het plan is kabel 1 van laptop naar receiver, kabel 2 van receiver naar TV (dus met beeld en geluid door die ene kabel). In het TV menu kan ik apparaten toevoegen maar de TV ziet zowel de laptop als de Denon niet. Ik krijg de laptop dus niet aan de praat terwijl de dvd wel draait op het beeldscherm vd laptop zelf. De Fn functietoets heb ik al geprobeerd, er is meer aan de hand, de TV signaleert de laptop niet!
Wat voor gpu zit er in je laptop want als deze van Intel is dan is er een bekende bug (in ieder geval de g45 chipset van de desktop mainbords) dat deze niet goed kunnen babbelen met receivers. Nvidia of AMD/ATI chipset zou bugvrij moeten zijn op dit gebied.

Is het verder een optie om de hdmi kabel rechtstreeks naar je tv te doen en deze dan via optische uitgang terug naar je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom wil de prijs van de mooie DENON AVR 1910 maar niet zakken????
Grrrr
Iemand al een prijs in nederland gezien beneden de 599?
Ik weiger in Duitsland (± 100 euro goedkoper) of in Engeland (± 30 euro verschil) te bestellen.
Bah ik heb geen zin tot de kerst te wachten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Sorry hoor, maar de prijs van een nieuwe receiver zal niet zo snel zakken.. Als het 100 euro scheelt en je zo'n haast hebt, waarom niet gewoon in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het heeft gewoon te maken met de prijsstelling van een bepaald merk / product in de markt. Veel bedrijven zetten een merk / product in Nederland vaak duurder in de markt dan in andere landen. Tevens hebben we blijkbaar hier meer geld over voor bepaalde "luxe" producten, waardoor bedrijven een dergelijke houding ook gewoon als normaal zien.

Van de andere kant natuurlijk ook niet raar, als ik 600 euro vraag voor iets en iedereen wil het er voor uitgeven hoezo zou ik de prijs dan verlagen. Als er een bepaalde markt is voor iets, en een prijsverlaging zorgt niet voor meer volume van jou product dan hou je gewoon vast aan de hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FikkieHo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:19:
Sorry hoor, maar de prijs van een nieuwe receiver zal niet zo snel zakken.. Als het 100 euro scheelt en je zo'n haast hebt, waarom niet gewoon in Duitsland?
Ik heb helemaal geen haast en de denon 1910 is ook nog niet zolang uit. Het is irritant dat de prijs bij onze beide buren behoorlijk lager ligt, terwijl politici streven naar 1 EU. Als ik naar Duitsland moet rijden, dan is dat al gauw een tank vol benzine (70 euro). Opsturen kan ook in sommige gevallen, maar met zwaardere/grotere items die enigzins kwetsbaar zijn heb ik daar slechte ervaringen mee.

Andere vraag, wie heeft er een denon IPOD docking station (de simpele of die met ethernet/wireless) en hoe bevalt die???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je naar een winkel toe gaat, dan kun je vaak nog wel wat van de prijs afsnoepen. (Heb een Pioneer VSX LX52 voor 865 gekocht op de dag dat die uitkwam i.p.v. 1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Anoniem: 315874 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:48:
[...]

Ik heb helemaal geen haast en de denon 1910 is ook nog niet zolang uit. Het is irritant dat de prijs bij onze beide buren behoorlijk lager ligt, terwijl politici streven naar 1 EU.
Als je de 1910 wil kopen in Nederland voor 100 euro minder, moet je wachten tot de 1911 uit is.

Het is vooral in dit topic bekend dat de NL prijzen minstens 100 euro hoger liggen dan het buitenland. Als je kijkt in de gekoppelde producten hierboven, zie je dat de 1909 in NL nog steeds 500 euro kost. Voor 500 euro kon je hem vorig jaar ook al in Duitsland kopen, maar momenteel zul je dit oudere model dus ook goedkoper kunnen vinden in Duitsland.
Anoniem: 315874 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:29:
Waarom wil de prijs van de mooie DENON AVR 1910 maar niet zakken????
Grrrr
Iemand al een prijs in nederland gezien beneden de 599?
Ik weiger in Duitsland (± 100 euro goedkoper) of in Engeland (± 30 euro verschil) te bestellen.
Bah ik heb geen zin tot de kerst te wachten... |:(
Als je niet in het buitenland wil bestellen, moet je je verlies nemen en hem hier kopen.
Wachten tot de kerst gaat er niet voor zorgen dat de prijzen hier met Duitsland gelijk worden getrokken. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tot en met gisteren nog heel wat andere DVD's en Blu-rays gekeken om te zien of de pieken en dalen in het geluid nu aan mijn Denon receiver, Pioneer Blu-ray speler of de media liggen. En denk dat het laatste het geval is. Want films met het probleem hebben de pieken en dalen op dezelfde momenten, dus lijkt wel alsof de "fout" op de disc zit.

Maar heb toch wat vage dingen met mijn hele set-up. Het werkt allemaal wel en geen sync-problemen, maar de theorie hoe alles ingesteld staat klopt niet :+
Zo geeft mijn tv 200 ms delay op het geluid ten opzichte van het beeld. Dus ik stel de Denon in op 200ms delay en dat gaat ook gewoon goed. Maar zodra ik de spel-mode van mijn tv aan zet staat de Digital Natural Motion uit en zou de 200ms delay niet meer mogen zijn. Maar de Denon staat dan toch nog op 200ms, maar beeld en geluid zijn nog steeds goed. Ook al zet ik de Pioneer op delay van 250ms (wat dus te veel is) gaat het gewoon nog goed met beeld en geluid. Dus op één of andere manier lijkt het wel of de delay van de Denon de delay van andere apparaten "overruled".

Maar goed: in theorie klopt het dus allemaal niet, maar in de praktijk wel en daar gaat het om 8)
FrenzyFreak schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:47:
Als je niet in het buitenland wil bestellen, moet je je verlies nemen en hem hier kopen.
Wachten tot de kerst gaat er niet voor zorgen dat de prijzen hier met Duitsland gelijk worden getrokken. :z
+ 1 :P

FrenzyFreak schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:47:
[...]

Als je wel in het buitenland wilt kopen, moet je je winst nemen en hem hier verkopen.
Wachten tot de kerst gaat er wel voor zorgen dat de prijs met die in Duitsland gelijk word getrokken, alleen zit de winst dan al in mijn zak. Zo ongeveer... _/-\o_

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Maar Duitsland zal dan ondertussen ook goedkoper zijn geworden en dus nog steeds goedkoper zijn ;)
Het schiet dus alleen op als je echt een bepaald bedrag als maximum aanneemt en daarom nu niet in NL wil kopen. In andere woorden: vind je de prijs relatief te hoog dan zul je in Duitsland moeten kopen. Vind je de prijs absoluut te hoog, dan kan je wachten tot die in Nederland gezakt is.
Duitsland zal waarschijnlijk nog een behoorlijke tijd goedkoper blijven (tot de NL Denon importeur verandert, de EU weer aanpassingen doet in de regelgeving of de economie verandert).

[ Voor 18% gewijzigd door mac1987 op 10-09-2009 16:22 ]

• FrenzyFreak
mac1987 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:17:
Maar Duitsland zal dan ondertussen ook goedkoper zijn geworden en dus nog steeds goedkoper zijn ;)
Exactly.

De 1909 kostte bij introductie € 699,-.
De 1909 kost nu uitlopend en afgeprijsd € 495,-.
De 1910 kost nu € 599,-.

Doe jezelf een plezier en kijk naar het grafiekje van het prijsverloop van de 1909 in de pricewatch (link bovenin deze pagina). Er zijn maar 5 maal (heel kort) goedkopere prijzen geregistreerd, waarvan maar 1 (per ongeluk) op Duits niveau.

Geloof je me nog niet? Kijk naar de 3808, die kreeg een 100 euro afkorting zonder de 100 euro kostende software update. Nu hij standaard geleverd wordt met deze update, kost hij weer evenveel als bij de introductie.

@FeaR1986: +2?

• The-Source
Is het niet zo dat je auto lip-sync aan heb staan?
Als ik me tv (geen hdmi 1.3a maar ouder dus geen lip sync) en ik alle oppoetskunsten van me tv uit zet dan moet ik nog een ruime 100ms delay instellen op me denon.
Met auto lip sync zou dat bij mij opgelost wezen maar ja nieuwe tv staat al wat langer op me lijstje van nog te kopen ;)

• FeaR
+2

B)
klaasbram schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:35:
[...]
Is het niet zo dat je auto lip-sync aan heb staan?
Als ik me tv (geen hdmi 1.3a maar ouder dus geen lip sync) en ik alle oppoetskunsten van me tv uit zet dan moet ik nog een ruime 100ms delay instellen op me denon.
Met auto lip sync zou dat bij mij opgelost wezen maar ja nieuwe tv staat al wat langer op me lijstje van nog te kopen ;)
Nee, auto lip-sync staat uit.
Dit omdat de DVD-speler een oudje is was nog aan is gesloten via de oude vertrouwde RCA aansluiting. En volgens mij werkt auto-lip sync alleen met HDMI aansluitingen. Dus dan zou mijn DVD-speler een handmatige delay nodig hebben. En met lip-sync aan kan je dat zelf nog maar instellen tot 100 ms en dan kom ik dus te kort. Vandaar dat het niet aan staat, wel jammer dat je trouwens niet per bron dus kan selecteren of je auto lip-sync aan of uit wilt.

Maar net wat ik zeg: in theorie klopt er dus geen ene moer van, maar in de praktijk loopt alles zo synchroon als het maar kan dus ik klaag niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275003

Anoniem: 315874 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:48:
[...]

Andere vraag, wie heeft er een denon IPOD docking station (de simpele of die met ethernet/wireless) en hoe bevalt die???
ik heb nu een jaar de denon asd 3n. Geen aanrader. Heel traag, zowel vanaf de iPod en netwerk, als ie het al doet. De importeur heeft zelf ook geen idee hoe het werkt. Radio zenders luisteren is ook drama. Gewoon niet over de gui nagedacht. Ik gebruik m als dure oplader zeg maar en t staat leuk naast men 2808. Je mag m kopen van me. Nieuwstaat :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275003 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:28:
[...]

ik heb nu een jaar de denon asd 3n. Geen aanrader. Heel traag, zowel vanaf de iPod en netwerk, als ie het al doet. De importeur heeft zelf ook geen idee hoe het werkt. Radio zenders luisteren is ook drama. Gewoon niet over de gui nagedacht. Ik gebruik m als dure oplader zeg maar en t staat leuk naast men 2808. Je mag m kopen van me. Nieuwstaat :p.
Dat is toch wel raar op zn minst. Wie heeft er tegenwoordig nou niet een mp3 speler aan zn stereo hangen? Maar ik vond al zo weinig goede info op het net over het gebruik van de ipod dockings van de van oudsher audiomerken: onkyo, denon, marantz, vincent, arcam, rotel, pioneer, kenwood, sony etc.
Maar ik vind het bizar dat zo'n aangeprezen apparaat van denon bij jou zo slecht uit de verf komt. Meer mensen hier last van? Uit Onkyo fora her en der hoor ik wel goede berichten...
graag meer input hierover, misschien een nieuwe thread??? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 14:07

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Mijn vader heeft een 2309 aangeschaft hier in Nederland bij correct in Rotterdam. Was slechts 639,- (volgens mij is dat goedkoop in NL?). Er zitten zoveel aansluitingen op dat hij het net een "orgel" vindt :P. Er hangen nu nog twee 4ohm Quadral luidsprekers aan, in de veronderstelling dat dat geen kwaad kan. Hij is er erg tevreden over. Man wat een instellingen allemaal, kom ik aan met mij 1604 :').

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Anoniem: 275003

Anoniem: 315874 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:08:
[...]

Dat is toch wel raar op zn minst. Wie heeft er tegenwoordig nou niet een mp3 speler aan zn stereo hangen? Maar ik vond al zo weinig goede info op het net over het gebruik van de ipod dockings van de van oudsher audiomerken: onkyo, denon, marantz, vincent, arcam, rotel, pioneer, kenwood, sony etc.
Maar ik vind het bizar dat zo'n aangeprezen apparaat van denon bij jou zo slecht uit de verf komt. Meer mensen hier last van? Uit Onkyo fora her en der hoor ik wel goede berichten...
graag meer input hierover, misschien een nieuwe thread??? :/
Ja vind t ook jammer en had ook echt wat anders verwacht. Een nieuwe thread kan, maar ik heb ben nog niemand op dit forum tegen gekomen die zo'n ding heeft. Weet je wat t is, het hoort gewoon top te werken voor een Dock van 200 euro. Maar hij is gewoon te traag, start vaak zomaar opnieuw op, scrollen hebben ze ook nooit van gehoord dus je kan met de afstandsbediening uch x klikken voordat je een nummer gevonden hebt. Een simpele zoekfunctie zou een uitkomst zijn. En wees eerlijk, een PS3 kost 100 euro meer maar daarmee kan je alles snel en overzichtelijk opzoeken vanaf je netwerk pc/hdd. En zowel digitaal als analoog. Is totaal ander verhaal natuurlijk maar ja... Gadgets als de asd3n zijn gewoon geen sterke punten van denon. Laat ze maar echte spullen maken...

Anoniem: 275003 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:40:
[...]

Ja vind t ook jammer en had ook echt wat anders verwacht. Een nieuwe thread kan, maar ik heb ben nog niemand op dit forum tegen gekomen die zo'n ding heeft. Weet je wat t is, het hoort gewoon top te werken voor een Dock van 200 euro. Maar hij is gewoon te traag, start vaak zomaar opnieuw op, scrollen hebben ze ook nooit van gehoord dus je kan met de afstandsbediening uch x klikken voordat je een nummer gevonden hebt. Een simpele zoekfunctie zou een uitkomst zijn. En wees eerlijk, een PS3 kost 100 euro meer maar daarmee kan je alles snel en overzichtelijk opzoeken vanaf je netwerk pc/hdd. En zowel digitaal als analoog. Is totaal ander verhaal natuurlijk maar ja... Gadgets als de asd3n zijn gewoon geen sterke punten van denon. Laat ze maar echte spullen maken...
Ik heb ook in twijfel gezeten om een denon dock aan te schaffen voor op mijn receiver. Maar ik was ook bang voor traagheid (net als de popcorn), dus ik hou het gewoon lekker bij cdtjes draaien. Vind het toch lekkerder klinken (ik heb ook niet echt mp3tjes in een hogere rate dan 128)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Om nou 200 euro voor een ipod dock uit te geven of bv 300 voor een ps3. Waarom dan niet gelijk dat geld aan een Denon met LAN aansluiting uitgeven? Nu ik zelf op me NAS server (WHS) flac ondersteuning werkend heb heb ik dus echt geen Ipod dock nodig. En daarvoor kon ik het ook prima af met een usb stick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

De Denon AVR-3310 staat in duitsland voor 999,- euro. (audiovision-shop). Ben aant overwegen deze te halen. Wie heeft ervaring met deze receiver? zijn er grote verschilen met de 2809?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ind0mi schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:31:
De Denon AVR-3310 staat in duitsland voor 999,- euro. (audiovision-shop). Ben aant overwegen deze te halen. Wie heeft ervaring met deze receiver? zijn er grote verschilen met de 2809?
Ik snap niet dat er in dit topic zoveel vragen zijn over de verschillen. Denon heeft toch echt wel goede vergelijkingen op hun site, dus je kunt het gewoon zelf opzoeken. Ik adviseer wel de duitse versie, want de engelse bevat wel eens fouten.

http://www.denon.de/site/...h_real&Pid=386&vPidNX[0]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ind0mi schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:31:
Ben je wel zeker dat het hier over de 3310 gaat?
Heb deze nog niet lager dan 1299€ gezien in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 11:44
Ik ben ook aan het zoeken omdat ik toch nog wel wat digitale aansluitingen mis. Ik heb een LG Full HD tv, een Freecom W450 (met HDMI, COAX en optisch), een Cisco interactieve TV speler 8455 (met HDMI en coax) en een samsung BP1500 (hdmi, optisch) en een SACD-speler (nu bekabeld 5.1, coax ook mogelijk).

Kan ik nu de freecom en de cisco doorlussen via bijvoorbeeld een 1909 en dan naar de tv? gaat het geluid en het beeld dan via de denon als ik het goed begrijp?

Wisselt de denon automatisch van ingang als ik de cisco of de freecom ga gebruiken? Of is dit alleen voor geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

BDannyV schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:21:
[...]

Ben je wel zeker dat het hier over de 3310 gaat?
Heb deze nog niet lager dan 1299€ gezien in Duitsland.
Jep, kijk maar op die site van audiovision-shop.de (Ik heb ze gemaild voor de prijs, en kreeg 999,- als reply)

-----------------

Hallo !

Unser akt. Preis für Denon AVR-3310
ist 999 EUR inkl. Mwst.

Mit vollen 24 Mon. deutscher Denon-Garantie, wir sind autorisierter Denon Vertragspartner.

[ Voor 23% gewijzigd door ind0mi op 14-09-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Ik zeg: Niet lang over nadenken, halen dat ding! Mooie prijs...

Anoniem: 228427

FrenzyFreak schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:05:
[...]

Exactly.

De 1909 kostte bij introductie € 699,-.
De 1909 kost nu uitlopend en afgeprijsd € 495,-.
De 1910 kost nu € 599,-.

Doe jezelf een plezier en kijk naar het grafiekje van het prijsverloop van de 1909 in de pricewatch (link bovenin deze pagina). Er zijn maar 5 maal (heel kort) goedkopere prijzen geregistreerd, waarvan maar 1 (per ongeluk) op Duits niveau.

Geloof je me nog niet? Kijk naar de 3808, die kreeg een 100 euro afkorting zonder de 100 euro kostende software update. Nu hij standaard geleverd wordt met deze update, kost hij weer evenveel als bij de introductie.

@FeaR1986: +2?
Ik heb de 1909 vandaag binnen gekregen, bij Redcoon gekocht voor 429 euro. Geen verzendkosten voor dit product (maar dan moet je wel GLS aandurven...).

• BDannyV
  • Niet online
ind0mi schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:14:
[...]

Jep, kijk maar op die site van audiovision-shop.de (Ik heb ze gemaild voor de prijs, en kreeg 999,- als reply)

-----------------

Hallo !

Unser akt. Preis für Denon AVR-3310
ist 999 EUR inkl. Mwst.

Mit vollen 24 Mon. deutscher Denon-Garantie, wir sind autorisierter Denon Vertragspartner.
Inderdaad! Ik had ook een prijsaanvraag gedaan : 999€ voor de 3310.
Heb er gelijk een besteld. Ga hem ter plekke ophalen.

is 400€ goedkoper dan hier in België. Daarvoor zit ik met plezier een uurtje in de (lease)auto. :*)

• ind0mi

ind0mi

BDannyV schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:25:
[...]

Inderdaad! Ik had ook een prijsaanvraag gedaan : 999€ voor de 3310.
Heb er gelijk een besteld. Ga hem ter plekke ophalen.

is 400€ goedkoper dan hier in België. Daarvoor zit ik met plezier een uurtje in de (lease)auto. :*)
Nice wanneer ga je hem halen? moet je hem dan reserveren? ik ben nog aant twijfelen, moet eerst mn eigen Yamaha nog verkopen.
Kom je niet toevallig langs Sittard? 8)

• BDannyV
  • Niet online
ind0mi schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:32:
[...]

Nice wanneer ga je hem halen? moet je hem dan reserveren? ik ben nog aant twijfelen, moet eerst mn eigen Yamaha nog verkopen.
Kom je niet toevallig langs Sittard? 8)
Je moet inderdaad eerst en bestelling plaatsen. Ik heb aangegeven dat ik hem kom ophalen.
Zij laten me iets weten als hij binnen is (wat normaal een week kan duren). Ik kan hem pas volgende week zaterdag gaan ophalen, dus dat gaat mooi uitkomen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.