Ik ben sinds anderhalf jaar de trotse bezitter van een Denon 1908 receiver maar ervaar sinds kort grote problemen met dit apparaat; en vroeg me af mensen dit probleem misschien kennen.
(Ik heb gezocht in de fora maar kwam niet 123 hetzelfde probleem tegen)
Ik heb sinds kort last van clipping zodra ik gebruik maak van een HDMI bron.
Het viel me voor het eerst op toen ik een game wilde opstarten voor de ps3 en op het gekozen spel bleef staan met de selectie. Sommige games laten dan zeg maar een preview zien van het spel waar ook vaak geluid bij zit. In dit geval was het Soulcalibur 4.
Het geluid begon te kraken (clipping?); waar ik van schrok. Maar toen ik het spel daadwerkelijk ging spelen was er niets vreemds meer aan de hand en vermoedde ik dat het brongeluid van de preview gewoon slecht was. Dit ging enkele dagen goed tot ik krakende geluid ook in-game begon te krijgen, en bij films etc.
Ik dacht eerst aan een defecte HDMI kabel of de PS3 zelf; maar kwam er al snel achter dat mijn Xbox hetzelfde probleem vertoonde. Toen ben ik maar eens gaan troubleshooten of ik het probleem kon isoleren.
Ik heb iets van 4 HDMI kabels ofzo; dus die verwisseld op allerlei manieren.
Zo weinig mogelijk aangesloten om te kijken of er misschien iets mis was met de aarding van een apparaat
Andere ingangen gebruikt op de receiver
Alle surround speakers van de receiver afgehaald en op Stereo gaan draaien
De Denon chip gereset
Het apparaat wordt verder ook niet overmatig warm ofzo
Niets hielp echter. Het vreemde is dat mijn Wii dit probleem helemaal niet heeft. (via component aangesloten) Dus het lijkt wel iets te maken te hebben met de HDMI verwerkings module (of wat HDMI dan ook aanstuurd in een receiver
Ik las na wat Google searches wel het eea over problemen tussen de Ps3 en de AVR 1908; dat de Ps3 receivers kon slopen en dergelijke. Maar dat leek me meer een broodje aap verhaal of iets wat gewoon zeer zelden voorkomt. Wat ze ook nog suggereerden (Om clipping met de Ps3 te voorkomen) was om in plaats van linear PCM, de Bitstream te gebruiken. Dit loste helaas niets op; (Was toen nog in de fase dat ik dacht dat het wellicht de ps3 kon zijn) evenals het beperken van de Ps3 sound output.
Ik hoop dat jullie nog een idee hebben waar het verder aan zou kunnen liggen; en anders zal ik hem proberen aan te bieden voor reparatie bij de webshop. (Digital street)
[
Voor 0% gewijzigd door
Anoniem: 313882 op 12-08-2009 16:02
. Reden: Onafgemaakte zin ]