Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:31
klaasbram schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:02:
Nou ik heb net weer ff in het menu van me Denon 3808 gekeken (lees gezocht) maar ik heb de audio delay niet kunnen vinden. De functie auto lip sync kwam ik wel tegen alleen me tv heeft geen hdmi 1.3a poort dus het werkt niet. Nu wil ik de vertraging zelf gaan instellen maar kan de instelling maar niet vinden. Wie helpt me op weg.
Hier de knoppen achter het klepje van je receiver:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr3808/panellrg.jpg

Bovenste rij, meest rechter knopje (in de rij van zes) met "Audio Delay".

En op de remote:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr3808/remoteslrg.jpg

De linker (hoofdafstandsbediening), eerst op "AMP" zetten (dus dat je je receiver bedient en geen ander apparaat). En dan de meest linker knop van de één na onderste rij, die met "A. DL." erop.

Gewoon de input selecteren die je wilt (dus DVD, TV/Cable, Sat, etc.) en dan op één van die knoppen drukken. Daarna kan je tot 200ms (in stappen van 5ms) instellen met de pijltjes naar links en rechts.

Auto-lip sync dan wel uit laten als je toch geen HDMI 1.3a hebt. Want met die functie aan kan je "maar" tot 100ms instellen als delay. Met de auto-lip sync uit dan kan het dus tot 200ms.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204418

Anoniem: 69361 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:50:
[...]

Zoals fear al zei, zonder meer zou ik dan gaan voor de 2809 en niet de 2310. Verschillen zijn wel iets groter dan dat jij benoemd. Die engelse denon site klopt ook niet helemaal, kijk even op denon.de en doe daar de vergelijking (no way dat de 2310 "advanced al 24 processing" heeft).

De 2809 heeft ddsc, AL24 processing, meer vermogen en een klepje. Of je moet idd wachten op de 3310.
Ok, duidelijk. Geen 2310 voor mij.
Dan nog steeds de twijfel om de 2809 te kopen, of te wachten op de 3310. De 2809 in Duitsland (in zwart) duikt af en toe in de aanbieding op, maar is ook zo uitverkocht. De 3310 is in Duitsland te pre-orderen voor een bedrag van 1299 euro. De vraag is wanneer die werkelijk precies uit gaat komen...

Edit: Heb het bij een Duitse shop eens nagevraagd. Het antwoord:

Vielen Dank für Ihre Anfrage. Art. Denon 3310 ist momentan ca. innerhalb 7-10 Tagen lieferbar.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 204418 op 28-07-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Een aantal noob vragen.

Eerst zal even aangeven wat ik nu heb en wat ik op het oog heb.
Ik heb nu een Yamaha RP-U200, Philips 37pfl9632d, Denon DVD-1910 en Panasonic DMP-BD35. En twee simpele Sony boxen van 120 Watt. De blu-ray en dvd speler lopen via de hdmi naar de tv en van daar het geluid via coax kabel naar de receiver. Ik had eerst alleen de Denon en liep geluid niet gelijk met het beeld als ik coax direct op de receiver had. vandaar via de tv en daarom heb ik de blu-ray gekocht zonder coax aansluiting.

Nu heb ik een Denon AVR-1909 of 1910 op het oog. De bedoeling is op termijn de boxen te vervangen en uit te breiden tot een 5.1 set. Dit alles om de kosten te spreiden.

En nou de noob vragen:
1. Als ik dus de hdmi laat lopen via de reciever weet ik dan zeker dat geluid synchroon loopt met het beeld?
2. De extra hdmi kabel die ik dan nodig heb levert dat nog signaal verlies op van het beeld? Een extra lange kabel in wezen.
3. Wat ik me eigenlijk altijd al heb afgevraagd is als je dus maar twee boxen aansluit en de film heeft bijv. 5.1 dobly surround sound mis ik iets van het geluid minus de beleving?
4. Ik zie dat op deze denon receivers ook s-video aanstuiltingen zitten. Als ik hier mijn tv-setup box op aansluit kan ik hem dan upscalen via de hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2024
1. Geen idee of de 1910 auto lipsync heeft, maar als je dat hebt dan gaat het sowieso goed. Ik heb geen ervaring zonder lipsync dus dat kan ik niet echt oordelen. Ik denk dat het opzich ook wel goed gaat hoor.
2. Mwoh, als je 30 meter hebt zal ik wellicht overwegen om een wat beter afgeschermde HDMI kabel te pakken, maar over het algemeen doet een HDMI 1.3 kabel van 2 tientjes het net zo goed als eentje van 200 euro. Laat je niet misleiden door verkopers of commercieel ingestelde blaadjes.
3. Ja, dat mis je zeker. Als je films gaat kijken erop zou ik zeker aanbevelen om een 5.1 setje te bouwen, anders doe je je Denon geen recht. Als je alleen maar muziek luistert met 2 speakers kan je net zo goed een stereo versterker pakken.
4. De Denon zal je s-video signaal upscalen en dat door de monitor uitgang naar je TV sturen (wat dikwijls met een HDMI kabel gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-05 23:18
silentsnake schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:18:
1. Geen idee of de 1910 auto lipsync heeft, maar als je dat hebt dan gaat het sowieso goed. Ik heb geen ervaring zonder lipsync dus dat kan ik niet echt oordelen. Ik denk dat het opzich ook wel goed gaat hoor.
2. Mwoh, als je 30 meter hebt zal ik wellicht overwegen om een wat beter afgeschermde HDMI kabel te pakken, maar over het algemeen doet een HDMI 1.3 kabel van 2 tientjes het net zo goed als eentje van 200 euro. Laat je niet misleiden door verkopers of commercieel ingestelde blaadjes.
3. Ja, dat mis je zeker. Als je films gaat kijken erop zou ik zeker aanbevelen om een 5.1 setje te bouwen, anders doe je je Denon geen recht. Als je alleen maar muziek luistert met 2 speakers kan je net zo goed een stereo versterker pakken.
4. De Denon zal je s-video signaal upscalen en dat door de monitor uitgang naar je TV sturen (wat dikwijls met een HDMI kabel gebeurt).
1. Indien het niet werkt, heb je altijd de handmatige audio delay instelling, dus dat komt wel goed.
2. Eens.
3. Neen. Je mist geen geluid, de Denon voert indien gewenst het gehele 5.1 geluidsspoor via stereo output. (Dit is wat Homernt vraagt, om tijd te overbruggen tot een 5.1 upgrade)
4. Let op! Voor het upscalen zal de Denon altijd aan moeten staan, wat niet altijd wenselijk zal zijn. Bovendien heeft de xx10 generatie een nieuwe upscaler en zou deze dan voor jou een meerwaarde kunnen hebben ten opzichte van de xx09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
FrenzyFreak schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:18:
[...]

1. Indien het niet werkt, heb je altijd de handmatige audio delay instelling, dus dat komt wel goed.
2. Eens.
3. Neen. Je mist geen geluid, de Denon voert indien gewenst het gehele 5.1 geluidsspoor via stereo output. (Dit is wat Homernt vraagt, om tijd te overbruggen tot een 5.1 upgrade)
4. Let op! Voor het upscalen zal de Denon altijd aan moeten staan, wat niet altijd wenselijk zal zijn. Bovendien heeft de xx10 generatie een nieuwe upscaler en zou deze dan voor jou een meerwaarde kunnen hebben ten opzichte van de xx09.
Beide bedankt voor het beantwoorden. Van het laatste had ik mij zelf ook al bedacht dat ik dan altijd aan moet hebben. Ik weet voorlopig even genoeg. Volgende stap de boel beluisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door homernt op 30-07-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Ik sta op het punt een A/V receiver aan te schaffen en ik hou wel van kwaliteitsapparatuur, voor een redelijke prijs (max zo'n 500 euro voor de receiver en in Duitsland shoppen is geen enkel probleem)

Wat ik wil aansluiten zijn:
* een HTPC (een barebone met DVI-aansluiting en optische uitgang voor geluid)
* Een dvd-speler (merk LG, type goedkoopie, maar over een jaar oid. te vervangen door Blu-ray speler)

* op termijn digitale tv (ziggo)
* en op termijn een Full HD scherm

De A/V receiver moet dus films in (full) HD kwaliteit kunnen doorgeven (upscalen is dan niet een noodzaak toch?) en om 7.1 geluid geeft ik niet (ik wil hooguit een 2.1 opstelling, maar wel met een goed geluid).
Is een 1709 een goede keuze of zie ik iets over het hoofd en zou ik zelfs met een 1509 uitkomen ?

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 20:26
Voor 500 euro moet je in Duitsland gemakkelijk een 1909 kunnen halen (heb ik zelf een half jaar geleden ook gedaan). Die biedt je nog net wat meer mogelijkheden dan de 1509 of 1709. De 1909 kan bijvoorbeeld ook echt iets met HDMI (bijvoorbeeld het geluid uit het HDMI-signaal halen), terwijl de 1509 en 1709 HDMI echt alleen maar doorgeven (en je het geluid dus altijd nog op een andere manier in je receiver moet krijgen). De 1909 heeft ook decoders voor alle HD audioformaten.

Overigens is upscaling in receivers volgens mij nogal overrated. De meeste DVD- en Blu-ray spelers met HDMI output kunnen zelf ook al upscalen naar 1080p, en anders neemt je TV dat wel voor z'n rekening. Ik kan me niet echt voorstellen dat de upscalers in zo'n receiver veel beter zijn dan die in een fatsoenlijke TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Ik ben het eens met DJMarcel. Ik heb ook 500 euro uitgegeven voor de 1909, onder andere voor het HD-audio verhaal.

Als je echter ook met een goedkoper model goed denkt uit te komen, kun je volgens mij beter kijken naar de 1610. Deze kan ook met HD-audio uit de voeten en zitten een prijsklasse lager dan de 1909.

Verder is de upscaler in een fatsoenlijke TV (in mijn ervaring) meer dan genoeg voor DVD's. Daarnaast kun je je HTPC ook DVD's laten afspelen en upscalen.

Maar zoals hier zo vaak wordt geroepen:
Als je geen surround opstelling gaat maken, ben je altijd beter uit met een fatsoenlijke stereoversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:56
FeaR1986 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:31:
[...]

Hier de knoppen achter het klepje van je receiver:
[afbeelding]

Bovenste rij, meest rechter knopje (in de rij van zes) met "Audio Delay".
Nou via dat knopje was het voor mij het makkelijkst omdat ik me originele AB's niet gebruik ;)
Scheelt in ieder geval een hoop irritatie nu :D

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
klaasbram schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:53:
[...]

Nou via dat knopje was het voor mij het makkelijkst omdat ik me originele AB's niet gebruik ;)
Scheelt in ieder geval een hoop irritatie nu :D
Dat was mij inderdaad niet bekend dat je die twee remotes niet meer gebruikt.

Dat is voor mij onder andere de reden om geen Logitech Harmony te nemen:
Voor apparaten met niet al te veel functies als tv's en dvd-spelers is zo'n Harmony nog wel te doen. Maar bij apparaten met wat meer instellingen en functies kom je al snel wat knoppen te kort...

Maar beter dat het nu wel goed werkt en je het knopje hebt gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 12:56
nou ik heb de originele ab's gewoon binnenhand bereik alleen liggen ze in een laatje zonder batterijen erin. Nu staat me versterker net zo ver weg dan dat de AB's liggen maar daar hoef ik geen batterijen in te doen. Dus knopje op de versterker was het minst moeilijke :P
Maar mijn harmony bedient standaard het menu van me denon. De 0 tm 9 toetsen en prev toets zijn weer van me decoder en de rest allemaal voor de denon. Maar in het hele menu (webinterface en OSD) is die optie niet te vinden. Dat vind ik wel wat apart.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik twijfel nog steeds over een Harmony...
Wil het dan meteen "goed" (of overdreven) doen en die nieuwste halen, de 1100.
Dus die zwarte met touch-screen en dergelijke.

Probleem is dus alleen dat ik denk veel knoppen te gaan missen.
Toetsen als volume, kanaal, 0-9, etc. zijn altijd wel aanwezig. Maar dingen als teletext, ambi-light aan/uit, ambi-light mode, tv instellingen (spel, film, etc) denk ik gewoon te gaan missen omdat die wellicht niet op zo'n Harmomy zitten. En net wat ik zeg: op een afstandsbediening van een receiver zitten nog veel meer opties en knoppen...

Heb nu die remote van mijn Denon maar als semi all-in-one ingesteld.
Gaat echt verdomde makkelijke door de andere afstandbediening erop te richten en dan gewoon op de knop drukken die je wilt instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:36
FeaR1986 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:51:
Afhankelijk van wat je er voor over hebt kun je ook nog een stapje hoger dan de Harmony en gaan voor een Philips Pronto.
Die dingen schijnen echt fantastisch te zijn maar dan zit je zomaar tegen een prijskaartje van EUR 1000 aan te kijken :X
http://www.pronto.philips.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ninjazx9r98 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:32:
[...]

Afhankelijk van wat je er voor over hebt kun je ook nog een stapje hoger dan de Harmony en gaan voor een Philips Pronto.
Die dingen schijnen echt fantastisch te zijn maar dan zit je zomaar tegen een prijskaartje van EUR 1000 aan te kijken :X
http://www.pronto.philips.com/
Ehh.. nee :P
Ik ga zeker geen afstandbediening kopen met drie nulletjes in het bedrag.
Ik vind de Logitech Harmony 1100 al best prijzig met zijn (circa) €350,-. Terwijl deze niet eens veel onder doet voor zijn voorganger de Harmony 1100. Maar ja, die was zilver en dat is nu net de enige kleur die ik niet wil :+

Zijn die Pronto's wel in Nederland verkrijgbaar?
Want als je op de Nederlandse Philips site kijkt heet het topmodel daar de Prestige en die zien er toch een stuk anders uit...

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 02-08-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294380

FeaR1986 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:51:

Probleem is dus alleen dat ik denk veel knoppen te gaan missen.
Toetsen als volume, kanaal, 0-9, etc. zijn altijd wel aanwezig. Maar dingen als teletext, ambi-light aan/uit, ambi-light mode, tv instellingen (spel, film, etc) denk ik gewoon te gaan missen omdat die wellicht niet op zo'n Harmomy zitten. En net wat ik zeg: op een afstandsbediening van een receiver zitten nog veel meer opties en knoppen...

Heb nu die remote van mijn Denon maar als semi all-in-one ingesteld.
Gaat echt verdomde makkelijke door de andere afstandbediening erop te richten en dan gewoon op de knop drukken die je wilt instellen...
ik heb een vraag, ik weet dat jij op zoek bent naar een blu ray speler voor je set. Ik wil ook graag een blu ray speler aanschaffen (ik heb tevens ook een PS3, maar wil deze niet te intensief gebruiken en vind een stand alone player ook wel gemakkelijker), maar dan wel graag van Panasonic ivm 'vierra link'. Nu is mijn oog gevallen op de DMP BD 60 of BD 80. Weet jij (weten jullie) wat de verschillen hiertussen zijn en welke ik beter kan aanschaffen?

Set. denon avr 2809 en focal 716W surround set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 294380 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:08:
[...]
Maar dan wel graag van Panasonic ivm 'vierra link'. Nu is mijn oog gevallen op de DMP BD 60 of BD 80. Weet jij (weten jullie) wat de verschillen hiertussen zijn en welke ik beter kan aanschaffen?

Als je toch een Denon AVR-2809 hebt dan gewoon gaan voor de Panasonic BD60.
Het enige verschil tussen de BD60 en BD80 is dat de BD80 met een druk op de knop een scherm kan laten zien met wat er op dit moment wordt afgespeeld. Dus 24, 50 of 60 Hz, 1080i of 1080p, etc. Andere wat de BD80 heeft is een 7.1 analoge uitgang. Dus als je een oudere receiver hebt zonder HDMI kan je dan met RCA-kabels je BD80 op een receiver aansluiten en toch van HD geluid genieten. Jij kan met je AVR-2809 gewoon HD geluid als bitstream ontvangen...

Dus eigenlijk heeft de BD80 geen meerwaarde voor jou met je Denon AVR-2809. Of je moet de (€100,-?) meerprijs over hebben voor dat schermpje met informatie.

Hier een plaatje van de schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bigpicturebigsound.com/artman2/uploads/1/bd80-playback-window.jpg

Edit:
Ik was wel erg kort door de bocht, blijkt dat de BD80 nog wat "luxe" dingen heeft als dempende pootjes.

Hier de lijst:
  • Multi-channel analog audio outputs (5.1/7.1) - these are only available on the BD80. This is important if you are using an older non-HDMI receiver and still want to take advantage of the new lossless surround codecs (Dolby TrueHD, DTS-HD).
  • Divx playback - on the US models, Divx playback is not available on the BD60 (it's on the BD80 only). Divx is a popular codec used for reducing the file-size of DVDs and other videos when stored and played back on a computer or portable device. It is also a popular format among those who share files via peer to peer networking
  • Vibration-damping feet - only the BD80 has these, though it's easy enough to put your own sorbothane feet under a BD60 and call it a day
  • High Clarity Audio - the BD80 allows you to turn off analog video processing if you are using HDMI for your video output. This (according to Panasonic) can improve the overall sound quality
  • Playback Information Window (BD80) - this is something I only realized recently is not available on the BD60. It was also not available on the BD55. It's an information window, accessible from the "Display" button on the remote, that shows you what resolution and A/V codecs are being read from the Blu-ray disc and what output format the player is using for the video and audio output. This can help you determine when you're watching a 1080i/60 Blu-ray Disc (vs. one that's 1080p/24). It also shows what bit rates are in use for the audio and video track. This kind of information is helpful for diagnostics and also for those who are interested in the inner details of the software as well as the player's processing of that software.
Over dat geen DivX op de BD60 kan dus aan het Amerikaanse model liggen. Zou je even moeten zoeken of het ook geldt voor de Europese varianten.

Zie hier de complete post.
Anoniem: 294380 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:08:
[...]
Hoe bevalt die Focal Chorus 716W?
Ben namelijk zeer geinteresseerd om dat setje ook aan te schaffen.
  • Twee maal de 716W als front speaker
  • Twee maal de 706V als rear speaker (of 806V, aangezien de 716W dus ook wat "hoger" is dan de "gewone" 716 door de W-versie... )
  • Eén maal de CC-700V als center (of de CC-800V, idem als bovenstaande)
  • Rel subwoofer (Rel T-1 of T-3, even naar het resterende budget kijken)
Maar wordt wel even sparen voordat ik die speakers kan gaan kopen, want heb net een bed gekocht van €3000,- :X

[ Voor 62% gewijzigd door FeaR op 02-08-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:13:
[...]

Als je toch een Denon AVR-2809 hebt dan gewoon gaan voor de Panasonic BD60.
Het enige verschil tussen de BD60 en BD80 is dat de BD80 met een druk op de knop een scherm kan laten zien met wat er op dit moment wordt afgespeeld. Dus 24, 50 of 60 Hz, 1080i of 1080p, etc. Andere wat de BD80 heeft is een 7.1 analoge uitgang. Dus als je een oudere receiver hebt zonder HDMI kan je dan met RCA-kabels je BD80 op een receiver aansluiten en toch van HD geluid genieten. Jij kan met je AVR-2809 gewoon HD geluid als bitstream ontvangen...

Dus eigenlijk heeft de BD80 geen meerwaarde voor jou met je Denon AVR-2809. Of je moet de (€100,-?) meerprijs over hebben voor dat schermpje met informatie.

Hier een plaatje van de schermpje:
[afbeelding]

Edit:
Ik was wel erg kort door de bocht, blijkt dat de BD80 nog wat "luxe" dingen heeft als dempende pootjes.

Hier de lijst:

[...]

Over dat geen DivX op de BD60 kan dus aan het Amerikaanse model liggen. Zou je even moeten zoeken of het ook geldt voor de Europese varianten.

Zie hier de complete post.

[...]

Hoe bevalt die Focal Chorus 716W?
Ben namelijk zeer geinteresseerd om dat setje ook aan te schaffen.
  • Twee maal de 716W als front speaker
  • Twee maal de 706V als rear speaker (of 806V, aangezien de 716W dus ook wat "hoger" is dan de "gewone" 716 door de W-versie... )
  • Eén maal de CC-700V als center (of de CC-800V, idem als bovenstaande)
  • Rel subwoofer (Rel T-1 of T-3, even naar het resterende budget kijken)
Maar wordt wel even sparen voordat ik die speakers kan gaan kopen, want heb net een bed gekocht van €3000,- :X
ik krijg de set pas over 2 weken, dus helaas kan ik mijn eigen thuis ervaringen nog niet delen.

Het verschil wat ik ook zo op internet kan lezen is dat de BD 80 High Clarity Sound heeft. Enig idee wat dit is? Is dit dan ook van belang wanneer ik de speler toch op de versterker aansluit?

De look van de 80 is trouwens ook wat professioneler, maar of dit de 100 euro extra waard is?

trouwens: ik heb nog geen subwoofer bij mijn set uitgezocht, ik heb in eerste instantie voornemens om de 700V van Focal er bij te kopen, maar is die Rel T1 of T3 dan misschien wel een betere keus?

75% film en 25% muziek

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 294380 op 02-08-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 294380 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:40:
[...]
ik krijg de set pas over 2 weken, dus helaas kan ik mijn eigen thuis ervaringen nog niet delen.

Het verschil wat ik ook zo op internet kan lezen is dat de BD 80 High Clarity Sound heeft. Enig idee wat dit is? Is dit dan ook van belang wanneer ik de speler toch op de versterker aansluit?

De look van de 80 is trouwens ook wat professioneler, maar of dit de 100 euro extra waard is?
Doe over drie-vier weken dan maar eens je bevindingen posten van die Focal set.
Welke speakers heb je nog meer of heb je voor een 2.0 set-up gekozen?
Rare is alleen dat mijn huidige Magnat speakers qua specificaties "beter" zijn dan die Focals. Alleen de gevoeligheid ligt wat lager (1 dB). Nu weet ik dat je niet op specificaties af moet gaan en dat het om klank gaat, maar vindt het wel apart dat mijn (mindere) Magnats een beter bereik hebben...

Die High Clarity Sound is voor de analoge 7.1 uitgangen. Aangezien dat dus analoog is zit daar een filter voor gebouwd zodat er minder ruis ontstaat bij het uitsturen. Dus als jij de BD80 pakt en alles digitaal uit stuurt dan gebruik je dat niet eens.
De BD80 zou ik alleen nemen als je de speler via de 7.1 analoge uitgangen aan gaat sluiten op je receiver (wat met de AVR-2809 wel mogelijk is). Doe je dit niet dan gewoon voor de BD60 gaan, want anders is het echt zonde geld!

Die professionele look komt mede door de pootjes (die dus dempen) en het blauwe lichtje (wat alleen oplicht als er een USB-stick in zit). Maar als je voor uiterlijk gaat zijn er toch wel wat betere merken dan Panasonic. Ik noem een Denon, NAD, Oppo, etc: allemaal met geborsteld alu front...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:45:
[...]

Doe over drie-vier weken dan maar eens je bevindingen posten van die Focal set.
Welke speakers heb je nog meer of heb je voor een 2.0 set-up gekozen?
Rare is alleen dat mijn huidige Magnat speakers qua specificaties "beter" zijn dan die Focals. Alleen de gevoeligheid ligt wat lager (1 dB). Nu weet ik dat je niet op specificaties af moet gaan en dat het om klank gaat, maar vindt het wel apart dat mijn (mindere) Magnats een beter bereik hebben...

Die High Clarity Sound is voor de analoge 7.1 uitgangen. Aangezien dat dus analoog is zit daar een filter voor gebouwd zodat er minder ruis ontstaat bij het uitsturen. Dus als jij de BD80 pakt en alles digitaal uit stuurt dan gebruik je dat niet eens.
De BD80 zou ik alleen nemen als je de speler via de 7.1 analoge uitgangen aan gaat sluiten op je receiver (wat met de AVR-2809 wel mogelijk is). Doe je dit niet dan gewoon voor de BD60 gaan, want anders is het echt zonde geld!

Die professionele look komt mede door de pootjes (die dus dempen) en het blauwe lichtje (wat alleen oplicht als er een USB-stick in zit). Maar als je voor uiterlijk gaat zijn er toch wel wat betere merken dan Panasonic. Ik noem een Denon, NAD, Oppo, etc: allemaal met geborsteld alu front...
het wordt toch zowiezo de Panasonic ivm Vierra Link. Anders WEER een extra afstandsbediening haha.

trouwens: ik heb nog geen subwoofer bij mijn set uitgezocht, ik heb in eerste instantie voornemens om de 700V van Focal er bij te kopen, maar is die Rel T1 of T3 dan misschien wel een betere keus?

75% film en 25% muziek

EDIT: heb trouwens de 700CC als front en 2x 705V als rear erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 294380 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:47:
[...]
het wordt toch zowiezo de Panasonic ivm Vierra Link. Anders WEER een extra afstandsbediening haha.

75% film en 25% muziek

EDIT: heb trouwens de 700CC als front en 2x 705V als rear erbij gekocht.
Of je beter voor een REL kan gaan in plaats van een Focal is aan jou, dus zelf even gaan luisteren zou ik dan uit politiek correct antwoord zeggen :)

Ik heb het liefst een SVS, maar die kan ik simpelweg niet kwijt ding is me net wat te hoog), anders was het voor mij niet eens twijfel geweest. Maar ik vind REL qua vormgeving gewoon mooi en qua geluid ook. Plus dat ze qua naam ook niet echt slecht zijn. Het is wel dat die Focals vanaf 30 Hz gaan dus ze gaan al best laag, maar met film vind ik een subwoofer gewoon een absolute must.

Center speaker heb je dus wel uit dezelfde serie (700-serie), maar vanwaar heb je een "oudere" versie van de rear speakers gekocht? Want de Focal Chorus 706V zijn toch de kleine broertjes van de Focal Chorus 716V?

Het is dat ik het geld niet heb nu, anders had ik wel de Focal Chorus 836V gekocht die op HTForum staan aangeboden. Damn wat een speakers zijn dat en ze vragen er de prijs voor van twee maal de Focal Chorus 716W :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
FeaR1986 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:41:
[...]

Zijn die Pronto's wel in Nederland verkrijgbaar?
Want als je op de Nederlandse Philips site kijkt heet het topmodel daar de Prestige en die zien er toch een stuk anders uit...
Raf verkoopt zowieso de TSU-9600 volgens de website en dan praat je over EUR 1299 |:(
http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=18495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 23:25
FeaR1986 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:00:
Ik heb het liefst een SVS, maar die kan ik simpelweg niet kwijt ding is me net wat te hoog), anders was het voor mij niet eens twijfel geweest. Maar ik vind REL qua vormgeving gewoon mooi en qua geluid ook. Plus dat ze qua naam ook niet echt slecht zijn. Het is wel dat die Focals vanaf 30 Hz gaan dus ze gaan al best laag, maar met film vind ik een subwoofer gewoon een absolute must.
Weet dat REL het Bose is van de subwoofers. Maar zelfs de PB-versies van SVS zijn nog te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Seers schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:16:
[...]
Weet dat REL het Bose is van de subwoofers. Maar zelfs de PB-versies van SVS zijn nog te hoog?
Dus gewoon meer marketing dan echt goed geluid en vermogen?
Want dan wordt het toch eerder plaats maken voor een SVS...

Edit:
Was dus aan het kijken naar de Focal Chorus 836V die ergens te koop staan. Helaas wel in de kleur "mokka" en niet in het zwart wat ik zou willen, maar je kan niet alles hebben als je voor tweedehands gaat natuurlijk. En zo vaak komen die 836V's niet voorbij...

Maar zag in de specs dat de speakers een vermogen hebben van 180 Watt RMS en 250 Watt max. Zou mijn Denon 2809 daar niet te licht voor zijn? Dus dat ik beter voor de 716W kan gaan met "maar" 200 Watt max vermogen en een minimale versterker van 40 Watt benodigd?

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 03-08-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 18:45

Apoca

Array Technology Industry

Zie dat je ook al op het HT Forum zit :P

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik krijg normaal gezien vanavond de Denon AVR-1610 binnen.

Dit is mijn allereerste receiver. Ik ben pas alleen gaan wonen en wou een deftige maar betaalbare home cinema ervaring maken in mijn appartementje.

De receiver wordt aangesloten op een Energy Take Classic 5.1 Home Cinema Set en aan de ingangen komen om te beginnen een panasonic plasma V10 en samsung blurayspeler BD-P3600.

Ik ben benieuwd naar het resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:54:
Zie dat je ook al op het HT Forum zit :P
Ja.
In het begin vooral een profiel aangemaakt om Blu-rays te kopen. Maar daar stop ik nu even mee aangezien ik er zeker nog 15-20 heb die ik nog moet zien :+
En later ook voor second opinions en om mee te liften op topics daar. Topics over Blu-ray spelers lopen daar toch net wat beter dan hier :)

Maar nogmaals mijn vraag (en hier dan voor de second opinion):
Gaat mijn Denon AVR-2809 een setje Focal Chorus 836V's (dus twee als front en later zijn kleine broertjes voor de surround) trekken? Aangezien mijn Denon "maar" 115 Watt doet met 5.1 en die Focal Chorus 836V's toch 180 Watt RMS zijn...
Dus zijn die speakers dan geen overkill/zonde van het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69361

Tja, ik draai met een 3805 op epos m16 en ik denk dat ik het maximale nog niet uit de speakers kan halen. Die Focals zijn wel gevoeliger (4db). Maar of dit voldoende is. Ik zou het zelf niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 69361 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:01:
Tja, ik draai met een 3805 op epos m16 en ik denk dat ik het maximale nog niet uit de speakers kan halen. Die Focals zijn wel gevoeliger (4db). Maar of dit voldoende is. Ik zou het zelf niet doen.
Daar was ik al bang voor...
Die Chorus 836V is heel wat stapjes hoger dan de 716V (of W) naar waar ik aan het kijken was.
Maar wat is het risico wat ik kan lopen als mijn receiver het dus niet trekt?

Ik mag overigens mijn receiver meenemen en alles aansluiten alvorens te kopen, maar als het toch al onbegonnen werk is ga ik niet helemaal alles loskoppelen en een stuk rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:08:
[...]

Daar was ik al bang voor...
Die Chorus 836V is heel wat stapjes hoger dan de 716V (of W) naar waar ik aan het kijken was.
Maar wat is het risico wat ik kan lopen als mijn receiver het dus niet trekt?

Ik mag overigens mijn receiver meenemen en alles aansluiten alvorens te kopen, maar als het toch al onbegonnen werk is ga ik niet helemaal alles loskoppelen en een stuk rijden :)
Het risico is dat je versterker gaat clippen (vervormen), hierdoor kan je dus je luidsprekers beschadigen. Buitenom dat de versterker niet voldoende "grip" heeft op de speakers (wat resulteerd in slechter geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Het maximale vermogen is normaal gesproken een specificatie die je niet moet overschrijden om schade te voorkomen. Het minimale vermogen van 40 Watt haal je makkelijk.

Ik zou het gewoon voor de lol al uitproberen, aangezien dat geen enkel probleem is. Hoe het verder zit met de kwaliteit van het geluid zie je vanzelf wel.

Je mag er wel van uitgaan dat de 2809 niet snel begint te clippen. Dit zal net als de "grip" redelijk snel te horen zijn als je de 2809 verwisselt met de receiver uit de testopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FrenzyFreak schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:37:
Het maximale vermogen is normaal gesproken een specificatie die je niet moet overschrijden om schade te voorkomen. Het minimale vermogen van 40 Watt haal je makkelijk.

Ik zou het gewoon voor de lol al uitproberen, aangezien dat geen enkel probleem is. Hoe het verder zit met de kwaliteit van het geluid zie je vanzelf wel.

Je mag er wel van uitgaan dat de 2809 niet snel begint te clippen. Dit zal net als de "grip" redelijk snel te horen zijn als je de 2809 verwisselt met de receiver uit de testopstelling.
Dat van 40 Watt minimale vermogen had ik niet gevonden voor de Focal Chorus 836V.
Voor de kleinere varianten en de 806V (boekenplankspeaker) wel, maar dacht dat het voor zo'n 30kg zware vloerstaander niet op zou gaan...

Voor de lol proberen is natuurlijk wel erg makkelijk gezegd.
Maar snap wat je bedoelt en zal het ook zeker gaan doen als de mogelijkheden daar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als je echt denkt dat je reciever het niet gaat halen, kun je ook altijd een PMA-1500AE aan de set toevoegen voor de fronts aan te sturen. Misschien een beetje extreme oplossing, maar dan hoef je je zeker geen zorgen te maken dat je de zaak niet kunt aansturen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees anders dit draadje eens door: http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=16&t=12819.
Toch blijf ik erbij dat ik absoluut niet die speaker configuratie zou aansluiten op een 2809 (836 voor en 716 achter). Dan zou je toch minimaal een AVC moeten aanschaffen of werken met eindversterkers. Ik heb ook niet gezegd dat als je 836 zou aansluiten dat het kapot gaat (dit zal gewoon werken met normale volumes). Maar nog een setje zuilen als achter speakers is je voeding wel wat te klein voor. Ik zou een stapje terug nemen, 716 voor, mooi boekenplank modelletje achter en een leuke sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:35:
Als je echt denkt dat je reciever het niet gaat halen, kun je ook altijd een PMA-1500AE aan de set toevoegen voor de fronts aan te sturen. Misschien een beetje extreme oplossing, maar dan hoef je je zeker geen zorgen te maken dat je de zaak niet kunt aansturen.
Zat ik voor mezelf ook al aan te denken, maar dan een creek evo 2 amp. Iemand die ervaring heeft met het aansluiten van een extra amp? Wat heeft de gain ermee te maken en waar moet je opletten (buiten de eindversterker aansluiting om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De Creek heeft natuurlijk wel weer zijn eigen geluid, als je dat met de Denon doet mixen kan der ook iets uitkomen wat je misschien niet aanspreekt ( of wel natuurlijk ). Voor de rest is de PMA-1500AE doormiddel van de power amp direct input wel erg geschikt voor een dergelijk combo.
Anoniem: 69361 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:44:
[...]
Iemand die ervaring heeft met het aansluiten van een extra amp?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31457095

Viel me opeens in, deze beste kerel heeft het ook zo aangesloten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Apoca op 04-08-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 20:17
Ik kreeg een folder van Denon in mijn handen en ik werd enthousiast over de set DHT 1356XP
Die bestaat uit de AVR-1306 (volgens mij) en de DVD 1740.
Als ik op internet struin zie ik al reakties over deze set uit 2005, maar ondertussen is de techniek wel wat verbeterd misschien, koop ik met deze set geen "oude" hifi set?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je met oud bedoeld dat hij geen DTS-ES DD-EX of HD coderingen en hdmi heeft, dan is die receiver wel oud te noemen. Neemt niet weg dat het wel een goede receiver is voor zijn prijs. Speakers daarintegen vind ik zelf niet zo fantastisch, je krijgt denk ik een beter resultaat met een wat beter speakersysteem. Maar dat is mijn mening, je zou zelf eens moeten luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Apoca schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:35:
Ik heb geen flauw idee of mijn receiver het wel of niet aan kan.
Zoals gezegd hebben die Focals minimaal 40 Watt nodig en dat moet zeker geen probleem worden. Maar die 180 Watt RMS die de Focals aan kunnen haal ik sowieso niet en daar zit dus mijn twijfel.
Aan de andere kant: heb mijn huidge Magnats met (120 Watt RMS / 240 Watt top) ook aangestuurd met een Sony van 55 Watt. Nooit problemen gehad daarmee en lijkt me toch dat een Denon iets "sterker" is dan een Sony qua opblazen en dergelijke...

De 5.1 set-up die ik zou willen maken zou overigens die 836V's als front, 800CC als center en 806 als rear, dus zeker geen andere staande speakers als rear. Niet dat ik het niet mooi vind, maar het budget laat het niet toe en zie de meerwaarde er niet in voor mij.

Maar toch zonde om 716V's te halen als ik voor "een paar euro" meer die Focal Chorus 836V zou kunnen hebben...

Heb overigens geen interesse om een eindversterker toe te voegen of wat dan ook. Als mijn receiver het niet trekt dan worden het gewoon lichtere speakers. Want neem aan dat een Denon 2809 toch wel in z'n eentje speakers moet kunnen trekken, al dan van een lichter kaliber.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 05-08-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het moet zeker geen probleem zijn om zuilen op je 2809 aan te sluiten.
Ik zie dat de 836V een minimale impedantie hebben van 3 ohm. Ik durf je niet te zeggen hoe de 2809 daarmee omgaat. Ik dacht ergens ooit eens gelezen te hebben dat je niet onder de 4 ohm mag komen met de AVR's (correct me if i'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 69361 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:01:
Maar of dit voldoende is. Ik zou het zelf niet doen.
Anoniem: 69361 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:08:
Dus nu kan het weer wel?
Omdat ik toch "maar" twee zuilen wil in de 5.1 set-up en geen 4, zoals jij dacht?

Maar verkoper reageert niet echt op mijn e-mails en berichten.
Snap wel dat het een risico is om die speakers voor me vast te houden tot september. Zeker omdat ik dus niet voor 100% zeker ben of ik ze neem. Wil ze eerst in het echt zien, want "zeer lichte gebruikerssporen" is een relatief begrip natuurlijk. Maar anders heb ik een leuk setje Focal Chorus 836V's straks O+

En zo niet dan sparen me verder totdat er weer een keer wat leuks voorbij komt. En als dat niet zo is worden het de 716W's denk ik zo :)

Morgen trouwens het nieuwe TV-kastje bouwen en de apparatuur plaasten.
Eens zien of de PS3 en Denon het fijn vinden om wat meer ademruimte te hebben dan voorheen :+
Alleen nu nog de twijfel hoe ik het in ga delen. Receiver en DVD/Blu-ray komen sowieso onder, maar welke links en welke rechts. En idem met de XBox en PS3, maar dan op de bovenverdieping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Anoniem: 69361 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:08:
Ik zie dat de 836V een minimale impedantie hebben van 3 ohm. Ik durf je niet te zeggen hoe de 2809 daarmee omgaat. Ik dacht ergens ooit eens gelezen te hebben dat je niet onder de 4 ohm mag komen met de AVR's (correct me if i'm wrong).
Fear, bij de minimale impedantie van ~4 Ohm zit je 2809 zo dicht bij de 180 Watt dat je je afvraagt wat het probleem is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FrenzyFreak schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:19:
[...]
Fear, bij de minimale impedantie van ~4 Ohm zit je 2809 zo dicht bij de 180 Watt dat je je afvraagt wat het probleem is ;).
Oké, ik ga me nu echt stom voelen :$
Waarom praten jullie nu over een impedantie van 4 Ohm als die Focal 8 Ohm zijn?
Is de impedantie variabel als het om speakers gaat?

Moet zeggen dat ik van impedantie echt het minst kaas heb gegeten. Komt mede doordat ik me er nooit echt in verdiept heb aangezien ik dacht dat de meeste "nieuwe" speakers tot wel 8 Ohm zijn :)

offtopic:
Check mij hier nu zitten om 0:43 terwijl de wekker om 6:20 af gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
fooraap schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:29:
Ik krijg normaal gezien vanavond de Denon AVR-1610 binnen.

Dit is mijn allereerste receiver. Ik ben pas alleen gaan wonen en wou een deftige maar betaalbare home cinema ervaring maken in mijn appartementje.

De receiver wordt aangesloten op een Energy Take Classic 5.1 Home Cinema Set en aan de ingangen komen om te beginnen een panasonic plasma V10 en samsung blurayspeler BD-P3600.

Ik ben benieuwd naar het resultaat...
ik heb ondertussen alles al eens aangesloten en best tevreden over de eerste resultaten.
Ik heb onder andere bluray met DTS HD getest en een demo THX dvd met daarop veel surround samples.

Ik heb wel enkele vragen waar misschien iemand bij kan helpen?
1)Als de input stereo geluid is, hoe kan ik dan best de receiver instellen om surround te krijgen?
Ik heb gemerkt dat er opties zijn om stereo om te zetten naar surround: Dolby Pro Logic II, DTS Neo:6
Wat zijn de verschillen tussen deze twee? Zijn er voorkeuren of is dit iets persoonlijk?

2)Ik gebruik twee HDMI inputs, de eerste voor de telenet digicorder settopbox en de tweede voor blurayspeler.
Nu is het zo dat als de blurayspeler aanstaat, ik niet van source kan wisselen?
Telkens als ik dan van HDMI 2 (bluray) naar HDMI 1 (telenet) wil switchen, springt hij automatisch terug naar HDMI2 (bluray)
Dit is niet een groot probleem aangezien normaal steeds een van de twee afstaat maar vroeg me toch af of dit in stellen is?

3)Welke mogelijkheden zijn er bij telenet voor surround ontvangst? Hoe kan ik zien of een uitzending/film/of iets uit TV-Theek uitgezonden wordt met surround?
Waar kan ik dit controleren en instellen dat ik niet steeds stereo moet laten omzetten?

4)ik heb gemerkt dat mijn tv meubel net iets te klein is voor mijn receiver, zeker als ik voldoende koelruimte wil om deze niet te overhitten.
Kan het kwaad de receiver op de grond te plaatsen?
Op de subwoofer plaatsen is sowieso geen goed idee waarschijnlijk? Aangezien deze in mijn geval in oppervlakte al wat kleiner is, is dat nog minder goed.
Of iemand misschien tips waar ik een klein laag tafeltje kan kopen waar ik bijvoorbeeld de subwoofer onder kan plaatsen en de receiver op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:44:
[...]

[...]

Dus nu kan het weer wel?
Omdat ik toch "maar" twee zuilen wil in de 5.1 set-up en geen 4, zoals jij dacht?

Maar verkoper reageert niet echt op mijn e-mails en berichten.
Snap wel dat het een risico is om die speakers voor me vast te houden tot september. Zeker omdat ik dus niet voor 100% zeker ben of ik ze neem. Wil ze eerst in het echt zien, want "zeer lichte gebruikerssporen" is een relatief begrip natuurlijk. Maar anders heb ik een leuk setje Focal Chorus 836V's straks O+

En zo niet dan sparen me verder totdat er weer een keer wat leuks voorbij komt. En als dat niet zo is worden het de 716W's denk ik zo :)

Morgen trouwens het nieuwe TV-kastje bouwen en de apparatuur plaasten.
Eens zien of de PS3 en Denon het fijn vinden om wat meer ademruimte te hebben dan voorheen :+
Alleen nu nog de twijfel hoe ik het in ga delen. Receiver en DVD/Blu-ray komen sowieso onder, maar welke links en welke rechts. En idem met de XBox en PS3, maar dan op de bovenverdieping :P
Ik had je idd verkeerd begrepen. Ik dacht dat je ook nog eens met zuilen achter zou draaien plus die grote jongens aan de voorkant. Die 2809 is een goede versterker die gemakkelijk zuilen aankan (mits deze niet te groot zijn).

Stukje uit je handleiding 2809:
"Also, if replaying large sound levels by using a speaker having an impedance less than that specified (eg, 4 Ω/ohms), the temperature will rise, and the protection circuit might be activated. The power supply will go into the standby state, and the power indicator will flash red at 2 second intervals. In this case, please switch off the power supply, and wait until the AVR-2809 has cooled down, and the surrounding ventilation is good."

Ja speaker impedantie zullen varieren tijdens het afspelen. Die grote speakers kunnen dus minimaal dippen naar 3 ohm, vandaar mijn bezorgdheid over die combinatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69361 op 06-08-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fooraap schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:40:
[...]
Ik heb wel enkele vragen waar misschien iemand bij kan helpen?
1)Als de input stereo geluid is, hoe kan ik dan best de receiver instellen om surround te krijgen?
Ik heb gemerkt dat er opties zijn om stereo om te zetten naar surround: Dolby Pro Logic II, DTS Neo:6
Wat zijn de verschillen tussen deze twee? Zijn er voorkeuren of is dit iets persoonlijk?
Dolby Pro Logic II en DTS Neo: 6 doen in grote lijnen beide hetzelfde: van 2.0 geluid 5.1 (proberen) te maken. Dit wordt gedaan door bijvoorbeel de lage tonen naar de subwoofer te sturen, zo kom je dan aan de .1. De tonen van de front left en right worden "gemixed" en naar de center gestuurd om daar geluid uit te krijgen. En de rears worden gecreëerd door het front geluid wat te dempen. Dit natuurlijk allemaal in een notendop aangezien er wel "iets" meer bij komt kijken.

Je kan ook nog kiezen voor 5/6/7 kanaals stereo. Dan komt er uit elke speaker gewoon normaal geluid, dus geen foefjes of wat dan ook.

En het is inderdaad aan jou wat je mooier vind. Ikzelf gebruik altijd 5 kanaals stereo omdat ik dat het mooist vind.

Op de andere vragen weet ik zo geen antwoord, sorry :)
Anoniem: 69361 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:32:
[...]
Ik had je idd verkeerd begrepen. Ik dacht dat je ook nog eens met zuilen achter zou draaien plus die grote jongens aan de voorkant. Die 2809 is een goede versterker die gemakkelijk zuilen aankan (mits deze niet te groot zijn).
Zuilen achter is naar mijn inziens overkill, helemaal met zulke front speakers en subwoofer. Nofi voor de personen die wel met vier zuilen draaien. Maar goed om te horen.

Bedankt voor alle feedback en hoop dan over een paar weken de nieuwe speakers te kunnen showen :)

Edit:
Nou bij deze dan...
Op het (vele) commentaar dat mijn tv-meubel te klein was en dat de apparaten te dicht op elkaar stonden toch actie ondernomen en mijn kastje laten verbouwen:

Oude kastje (80 breed):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uHQreUZ0J9zTqb5b0cxW1bel/full.jpg

Nieuw (135 breed):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fF6yiQa9nyMqPJxSCpjjv91m/full.jpg

Totaal:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S8p7JEzU4vkQVHROwpgQPYDI/full.jpg

DVD-speler (links onder) staat nu nog wat zielig, maar daar komt nog een Blu-ray speler bij. Dus dat wordt op den duur ook wat "voller". Alleen is de vraag wanneer, want de Foka schiet niet echt op met de leveringen...

Let niet op de vingerafdrukken op de tv en de kabels links, want moet alles nog aansluiten en schoonmaken. Dus wordt een avondje achter het kastje spenderen met een berg kabelbinders en een hoop geduld :P

Hopelijk over een paar weken dus een setje Focal Chorus 836V's en dan zal ik eens totaalplaatjes schieten. Subwoofer kan ik nu ook niet aansluiten namelijk aangezien deze niet meer naast het kastje past. Even 10 meter kabel bestellen dus :+

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 06-08-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik heb geen flauw idee of mijn receiver het wel of niet aan kan.
Zoals gezegd hebben die Focals minimaal 40 Watt nodig en dat moet zeker geen probleem worden. Maar die 180 Watt RMS die de Focals aan kunnen haal ik sowieso niet en daar zit dus mijn twijfel.
Aan de andere kant: heb mijn huidge Magnats met (120 Watt RMS / 240 Watt top) ook aangestuurd met een Sony van 55 Watt. Nooit problemen gehad daarmee en lijkt me toch dat een Denon iets "sterker" is dan een Sony qua opblazen en dergelijke...
Het opgeven vermogen van een versterker is totaal oninteressant en nietszeggend. Er zijn 1001 manieren om wattage te meten. Ooit afgevraagd hoe het mogelijk is dat er 250 watt PC speakertjes bestaan van 40 euro..? Waar het om gaat is hoeveel stroom een versterker kan leveren. Ik ken verschillende versterkers van amper 20 watt die een AV versterker met 120watt per kanaal volledig zoek spelen.

Hoe niets zeggend dat soort getallen zijn blijkt al uit het feit de Focal's die hier besproken worden een rendement hebben van 92db. Dit betekend dat bij 1watt de speaker op 1 meter afstand een geluidsdruk produceert van 92db. Volgens arborichtlijnen voldoende om binnen 8 uur gehoorbeschadiging op te lopen. 120 ECHTE watts op en speaker met 92db redement betekend geluidsniveaus die een straaljager ver overschrijden.

Wat je wel enigszins kan zien aan dit soort getallen is of de stroomhuishouding (de voeding) een beetje in orde is. Een goede versterker van 120 watt bij 8ohm, zou 240 watt moeten leveren aan 4ohm. Dit is zeker bij dit soort versterkers niet het geval.

Beluister daarom altijd vooraf de versteker / speakercombinatie.
Je hoort snel genoeg of een versterker voldoende grip heeft op de aangesloten speakers. Overigens ga je dit niet horen bij de Mediamarkt. Dus breng een bezoekje aan een speciaalzaak!

[ Voor 18% gewijzigd door Squeezert op 07-08-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Seers schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:16:
[...]
Weet dat REL het Bose is van de subwoofers.
In mijn zoektocht naar een sub heb ik even een REL Stadium II (a 1500 euro) op bezoek gehad.
Wat een ongecontroleerd blubberlaag produceerde dat ding. Het is eigenlijk schandalig voor dat geld.

Dus je stelling klopt. Veel marketing en zeer weinig Bang for the Buck.

[ Voor 7% gewijzigd door Squeezert op 07-08-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Laatst online: 22-05 21:44
Squeezert schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:29:
[...]

In mijn zoektocht naar een sub heb ik even een REL Stadium II (a 1500 euro) op bezoek gehad.
Wat een ongecontroleerd blubberlaag produceerde dat ding. Het is eigenlijk schandalig voor dat geld.

Dus je stelling klopt. Veel marketing en zeer weinig Bang for the Buck.
Tjah, degene die ik gehoord heb klonk anders zeer goed strak maar heftig. Deze wordt aangestuurd door een Yamaha receiver denk vergelijkbaar met een Denon 4308 en staat in een grote rechthoekige woonkamer van minstens 6 bij 8.
Er zijn zoveel factoren die het geluid in de ene kamer wel tot hun goed rechte laten klinken en in een andere kamer weer niet. Dus het afschilderen dat de sub teveel geld kost voor wat hij waar maakt bij jou is een beetje te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeezert
Trubo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:42:
[...]

Tjah, degene die ik gehoord heb klonk anders zeer goed strak maar heftig. Deze wordt aangestuurd door een Yamaha receiver denk vergelijkbaar met een Denon 4308 en staat in een grote rechthoekige woonkamer van minstens 6 bij 8.
Er zijn zoveel factoren die het geluid in de ene kamer wel tot hun goed rechte laten klinken en in een andere kamer weer niet. Dus het afschilderen dat de sub teveel geld kost voor wat hij waar maakt bij jou is een beetje te simpel.
Kijk, een basgitaar en een basdrum moet klinken als een.... bisgitaar en een basdrum. En niet als een ondefinieerde brei van lage tonen. Het kan wel 'heftig' zijn maar dat wil nog niet zeggen dat het goed klinkt.

Overigens is een beetje sub actief aangestuurd, dus het maakt niet bijster veel uit of er nu een goedkope of dure Denon/Yamaha voor hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 22-05 13:07
Het probleem bij subs is dat de akoestiek van de luisterruimte zo'n gigantische rol speelt in het verhaal.

Zodanig sterk dat je twee subs naast elkaar kunt zetten waarbij de een een "blubbergeluid" produceert en de ander mooi strak, terwijl dat volledig omkeert als je de lokaties van de subs verwisselt.

Dat maakt persoonlijke ervaringen van subs in ongecontroleerde luisterruimtes (in de winkel, in de eigen woonkamer etc) zeer onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo vandaag eindelijk even de tijd genomen om naar wat luidsprekers te luisteren. Ik ben naar de Hobo in rotterdam gegaan, en werd daar echt perfect geholpen. ik had even gezegd wat ik wilde, wat ik had, en wat mijn budget was, en de verkoper wees me netjes een paar setjes aan, die allemaal binnen mijn budget vielen, kon meteen gaan zitten, en even lekker luisteren.

Eerst de Focal 716W, klinkt echt geweldig, en was voor mij het referentie materiaal. Daarna een Elac geluisterd, was in de aanbieding bij ze, en viel dus wel binnen mijn budget, maar na 30 seconde luisteren, vond ik het al meteen niks. Veel te flets. Daarna nog naar de BR8 geluisterd, klonk opzich wel goed, maar in de hoge tonen niet helder. Daarna nog een merk waar ik nog nooit van gehoord had, komt uit canada, en ik ben WEER de naam vergeten :+ Mijn vriendin vond die het beste klinken, maar ik vond hem bij de lage tonen niet zuiver genoeg. IQ-50 van kef was ik ook snel op uitgeluisterd, daar zat imo helemaal niks in de lage tonen in.

Toen kwam de verkoper even binnenlopen met een setje klipsch rf-52. imo klonk die het beste, zowel laag als hoog zuiver, en je hoort het lage beter dan bij de focals. Ze krijgen dinsdag de rf-82 binnen, en ik ga die volgende week vrij beluisteren. Maar ik ben er vrij zeker van dat dat hem wordt :)

Edit: canadese merk is paradigm :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

[b][message=32379277,noline]
Toen kwam de verkoper even binnenlopen met een setje klipsch rf-52. imo klonk die het beste, zowel laag als hoog zuiver, en je hoort het lage beter dan bij de focals. Ze krijgen dinsdag de rf-82 binnen, en ik ga die volgende week vrij beluisteren. Maar ik ben er vrij zeker van dat dat hem wordt :)
Heb hier op een Denon 1507 het volgende van Klipsch staan:
2x RF-62 (Front)
2x RF-10 (Back)
1x RC-52 (Center)
1x RW-12D (Sub)

Klinkt voor mij uitstekend :) Klipsch staat er geloof ik wel om bekend dat het laag aanwezig is, moet dus wel je smaak zijn.

Zit nu eigenlijk een beetje te wachten op de 3310 als vervanger van de 1507 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Vaag...
Merendeel van de personen hier vonden die Klipsch RF-serie nogal rommelig en niet zuiver. In ieder geval geen "Reference"-label waardig. En jij vind ze tof, zelfs tegenover de W-versie van Focal!
Ach... ieder zijn smaak :)

Wel beesten van speakers die RF-82's. Zeker vergeleken met de KEF'jes.
We horen het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:03:
Vaag...
Merendeel van de personen hier vonden die Klipsch RF-serie nogal rommelig en niet zuiver. In ieder geval geen "Reference"-label waardig. En jij vind ze tof, zelfs tegenover de W-versie van Focal!
Ach... ieder zijn smaak :)

Wel beesten van speakers die RF-82's. Zeker vergeleken met de KEF'jes.
We horen het wel :P
Ik ga ze vrijdag dus luisteren met mijn eigen muziek. Ik was vergeten cd's mee te nemen. Dus heb daar uit de kast een U2 cd gepakt. Volgende week dus 716W VS RF-82 :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Altijd 'leuk' om een verkoper te treffen die niet op de hoogte is van nieuwe/aankomende modellen en dan de klant gaat uitleggen dat die het niet begrepen heeft.
Net even binnen gelopen bij de RAF in Hilversum en gevraagd of er al iets bekend was over de 3310.

Het gesprek gaat dan als volgt :
Verkoper - er zijn wat nieuwe modellen binnen in het magazijn
Verkoper - ffies kijken, de Denon 2310
Ik - sorry, ik vraag naar de 3310 en niet de 2310
Verkoper - maar je bedoelt uiteraard de 2310
Ik- nee, ik vraag naar de 3310 en bedoel ook de 3310
Verkoper - die bestaat niet, de huidige nieuwe top is de 2310
Ik - de 3310 is de opvolger van de huidige 2809
Verkoper - de opvolger van de 2809 wordt de 2810, dat is wat ik tot nu toe gehoord heb van Denon
Ik - Denon heeft al geruime tijd geleden aangekondigd dat het de 3310 wordt en niet de 2810
Verkoper - dan wordt het vast dit najaar
Ik - dan wacht ik nog even, prettig weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 15:31

B2

wa' seggie?

Misschien een domme vraag, maar ik heb nu van die standaard 2,5mm speaker kabel in mn huis liggen (netjes onder plinten enzo).
Wanneer ik een nieuwe receiver zou aanschaffen (zit te denken aan de 2809) kan ik deze kabels dan ook gebruiken? Mn huidige sony dinges werkt gewoon met van die klemmetjes, maar ik zie hier meer 'plug' aansluitingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B2 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:20:
Misschien een domme vraag, maar ik heb nu van die standaard 2,5mm speaker kabel in mn huis liggen (netjes onder plinten enzo).
Wanneer ik een nieuwe receiver zou aanschaffen (zit te denken aan de 2809) kan ik deze kabels dan ook gebruiken? Mn huidige sony dinges werkt gewoon met van die klemmetjes, maar ik zie hier meer 'plug' aansluitingen....
Kan je gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:00:

Verkoper - die bestaat niet, de huidige nieuwe top is de 2310
Met een beetje verstand weet je als verkoper toch ook wel dat een 2300-serie nooit de top kan zijn 8)7
Wat zou er dan in hemelsnaam met modellen als 3808 en 4308 gebeurt zijn die echt een heel stuk hoger zitten..

Maar dacht dat RAF wel een goede winkel was en met genoeg kennis. Als je dit gebeurt was bij de Mediamarkt had ik er niet versteld van gestaan, maar nu wel :P
B2 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:20:
Zoals gezegd kan je dat gewoon gebruiken. Wellicht even de uiteinden opnieuw strippen, maar het is echt niet nodig alle kabels te gaan vervangen. En het zal ook gewoon passen in de aansluitingen van "normale" receivers. Dus dan geen top-end-modellen met XLR-aansluitingen :)
Idee van die "klemmetjes" en die "plug" is trouwens gewoon hetzelfde, alleen moet je bij de laatste de plug zelf aandraaien om dus voldoende contact te maken. Bij die klemmetjes zorgt een klein veertje daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
ik heb een probleem om de denon avr 1610 correct te laten functioneren met een harmony one remote.
Op de input zit een telenet digicorder en een samsung bluray speler. Op de uitgang zit een panasonic plasma aangesloten.
Alles via HDMI.

Nu krijg ik niet alles goed aan de praat. Vorige week zat de receiver er niet tussen en was alles rechtstreeks aan tv aangesloten, maar met de receiver ertussen krijg ik het niet goed ingesteld.

Ik heb de instellingen al nagekeken, verschillende aanpassingen geprobeerd omdat het niet goed werkt, maar ik geraak er niet uit.

Het probleem is dat soms mijn geluid nog steeds uit de tv komt, ook al is de receiver opgezet en de ingang geselecteerd.
Hetzelfde probleem met de bluray speler.
Soms springt ook de blurayspeler aan als ik tv kijken druk, ook al zit deze totaal niet in de instellingen.
Maakt de volgorde van de apparaten uit of moet ik hier tijdsverschillen gaan doorgeven dat de apparaten reageren?

Het probleem zit hem misschien in de instellingen van de receiver?
Deze staat op HDMI control ON. Maakt het dan uit of hij de laatste HDMI input moet onthouden of moet deze steeds op die van de telenet digicorder staan? Als de bluray aanstaat springt hij trouwens automatisch naar die ingang, maar voor de telenet digicorder doet hij dat niet?

Hopelijk kan iemand mij wat tips geven waar ik op moet letten bij de instelling van de receiver en of remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Met HDMI control aan, schakelt de receiver zelf van inputs, en schakelt bijvoorbeeld ook het geluid van de TV uit als het geluid via de receiver komt. Verder schakelt (in ieder geval bij mij) de receiver ook de Blu-ray speler in, zodra ik op die input kom. Als de receiver aan staat, en ik schakel dan de TV in, dan sprint de receiver automatisch op de TV input en gaat het geluid van de TV uit. Als ik de TV dan op de HDMI input zet waar de receiver aan hangt, dan schakelt de receiver over naar de input waar m'n Blu-ray speler aan hangt, en gaat de Blu-ray speler automatisch aan. Dat was dus zonder Harmony afstandsbediening.

Als je nu een Harmony gaat gebruiken, dan kan die eigenlijk niet goed bijhouden wat de stand van alle apparatuur is (aan/uit, welke input, TV op mute of niet) en daardoor krijg je het soort problemen wat jij beschrijft. Met HDMI control uit waren de problemen bij mij direct opgelost. HDMI control heeft ook weinig zin als je een Harmony gebruikt, omdat de Harmony er nu voor zorgt dat alles op de juiste input staat enzo. Overigens gebruikt mijn receiver (Denon AVR-1909) met HDMI control aan veel meer stroom in standby dan met HDMI control uit (30 W in plaats van 0,3 W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

M3rcury schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:07:
[...]

Ik ga ze vrijdag dus luisteren met mijn eigen muziek. Ik was vergeten cd's mee te nemen. Dus heb daar uit de kast een U2 cd gepakt. Volgende week dus 716W VS RF-82 :Y
Als je naar de W versie hebt geluisterd zit je binnen een paar tientjes / stuk af van de 816V. Ik weet natuurlijk niet of ze die in je lokale HiFi-winkel hebben staan maar ik vond de 816V wat volwassener over komen. Meer "gemak" in het laag.

Misschien moet je ook wat anders luisteren dan dat ene U2 cd'tje. (verschrikkelijke muziek overigens, maar daar zijn de meningen over verdeeld) De focals zijn echte "all-rounders". Probeer wat verschillende muziekstijlen. Wellicht dat de Klipsch dan door de mand vallen, of juist niet.. Het blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
DJMarcel schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:56:

Als je nu een Harmony gaat gebruiken, dan kan die eigenlijk niet goed bijhouden wat de stand van alle apparatuur is (aan/uit, welke input, TV op mute of niet) en daardoor krijg je het soort problemen wat jij beschrijft. Met HDMI control uit waren de problemen bij mij direct opgelost. HDMI control heeft ook weinig zin als je een Harmony gebruikt, omdat de Harmony er nu voor zorgt dat alles op de juiste input staat enzo. Overigens gebruikt mijn receiver (Denon AVR-1909) met HDMI control aan veel meer stroom in standby dan met HDMI control uit (30 W in plaats van 0,3 W).
Dat was ik ook aan het denken, dit gewoon uit te schakelen aangezien de remote daarvoor zorgt.
Vanavond eens mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 21-05 15:31

B2

wa' seggie?

FeaR1986 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:45:
[...]
Zoals gezegd kan je dat gewoon gebruiken. Wellicht even de uiteinden opnieuw strippen, maar het is echt niet nodig alle kabels te gaan vervangen. En het zal ook gewoon passen in de aansluitingen van "normale" receivers. Dus dan geen top-end-modellen met XLR-aansluitingen :)
Idee van die "klemmetjes" en die "plug" is trouwens gewoon hetzelfde, alleen moet je bij de laatste de plug zelf aandraaien om dus voldoende contact te maken. Bij die klemmetjes zorgt een klein veertje daarvoor.
Kijk! Dat wou ik even weten :) Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 185410 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:32:
[...]

Als je naar de W versie hebt geluisterd zit je binnen een paar tientjes / stuk af van de 816V. Ik weet natuurlijk niet of ze die in je lokale HiFi-winkel hebben staan maar ik vond de 816V wat volwassener over komen. Meer "gemak" in het laag.

Misschien moet je ook wat anders luisteren dan dat ene U2 cd'tje. (verschrikkelijke muziek overigens, maar daar zijn de meningen over verdeeld) De focals zijn echte "all-rounders". Probeer wat verschillende muziekstijlen. Wellicht dat de Klipsch dan door de mand vallen, of juist niet.. Het blijft lastig.
Dat weet ik, maar ik was vergeten cd'tjes mee te nemen. Vrijdag ga ik dus wel ff wat meer meenemen. :) Waarschijnlijk gaat fear ook mee luisteren :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:07:
[...]
Dat weet ik, maar ik was vergeten cd'tjes mee te nemen. Vrijdag ga ik dus wel ff wat meer meenemen. :) Waarschijnlijk gaat fear ook mee luisteren :Y
Als ik het kan redden qua tijd wel inderdaad :Y
Lijkt me wel gezellig...

Maar sowieso dat nummer "Bass We Love You" eens spelen, want dan weet je echt meteen of de speaker laag lekker weer kan geven :+
Anoniem: 185410 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:32:
[...]

Vind het met Focal toch lastig met die V- en W-serie.
Aan de ene kant heb je een "lagere" klasse, maar wel de W of je pakt een hogere klasse en dan gewoon de V. Ik zou zelf eerder voor de 716W gaan dan voor de 816V. Meer omdat ik de W-versie beter vind klinken, maar snap het punt van sommigen wel over dat het een "raar" idee is om een 700-serie te kopen voor het geld van een 800-serie, alleen omdat het een W-serie is...

Zit zelf ook nog te twijfelen om straks die Focal 836V's te halen of dus een W uit de 700-serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313665

Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje en wil jullie bedanken voor alle tekst hier. Het geeft een hoop informatie.
Toch wil ik een moeilijke vraag stellen als eerste bericht hier.

Ik ben toe aan een een nieuwe versterker. Ik heb altijd een Harmon Kardon gehad, maar denk dat mijn nieuwe toch zeker een Denon moet worden. Ik heb JBL ES80 speakers en die mogen wel wat meer power dan mijn HK die ik nu heb.

Ik wil de receiver zeker gebruiken om mijn beeld doorheen te laten lopen.
Ik heb een DVD recorder met HDMI en een blu rayspeler met HDMI. Ik heb nu een gewoon UPC digitaal TV kastje, maar wil nog naar een HD kastje. Ik heb ook nog een WII die ik wil aansluiten. Ik heb een full HD scherm met HDMI.

Ik geef dit aan, omdat ik het beeld gebeuren dus wel belangrijk vind. upscalen naar HDMI bijv, zodat ik maar met 1 HDMI naar de TV hoef.

Nu zit ik te denken aan de nieuwe 2310. Die lijkt alles te kunnen.
Maar met de prijzen die zakken is de 3808 ook een hele mooie.

Op geluid gebied denk ik dat de 3808 zeker de betere zal zijn, maar hoe zit dat op grafisch gebied ?

Bedankt voor de input.
ps. De GUI van de 3808, wordt die naar de TV gestuurd via de HDMI, of moet daar nog een ectra S-video kabel voor naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Persoonlijk lijkt de Denon AVR-3808A me een beter koop dan de AVR-2310. Maar ik vind de xx09 nu toch veel meer value for money nu ze zo in prijs zijn gedaald. De nieuwe xx10-serie kan dus ook HDMI upscalen wat "lagere" modellen van de xxo9-serie niet konden. Maar de AVR-3808A kan dat dus ook en dat punt valt dus al weg. Dan houdt je alleen dingen als een extra HDMI ingang en Dolby Pro Logic IIz over. Het is maar wat je het waard vind en geld voor over hebt. Als je de receivers echt 1 op 1 zou willen vergelijken zou je de "oude" 3808 tegenover de 3310 moeten zetten...

Overigens gaat de GUI gewoon over HDMI naar de tv. Dus als je je tv dan op HDMI in zet en dan op "menu" drukt van de Denon zal de GUI weergeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 22-05 13:07
Anoniem: 313665 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:45:
Hallo Allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje en wil jullie bedanken voor alle tekst hier. Het geeft een hoop informatie.
Toch wil ik een moeilijke vraag stellen als eerste bericht hier.

Ik ben toe aan een een nieuwe versterker. Ik heb altijd een Harmon Kardon gehad, maar denk dat mijn nieuwe toch zeker een Denon moet worden. Ik heb JBL ES80 speakers en die mogen wel wat meer power dan mijn HK die ik nu heb.
Wat is je belangrijkste reden om naar een nieuwe versterker te gaan?
Gaat het primair om de extra power, en zijn de andere dingen zaken die je dan tegelijk mee wilt nemen?

Alleen voor meer power voor de JBL ES80 speakers kun je ook heel goed een stereo eindversterker kopen. (Heb je pre-outs voor je front kanalen op je surround versterker?)

Voor 500 euro heb je al mooie eindversterkers, en voor 1000 euro heb je een stereo eindversterker die een veel mooier geluid geeft dan wat uit die 3808 komt.
Dat laatste is wellicht een tikkie overkill voor die JBLs, maar ik wil maar aangeven dat er ook andere opties zijn, als het specifiek om je front speakers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mjtdevries schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:07:
[...]

Wat is je belangrijkste reden om naar een nieuwe versterker te gaan?
Gaat het primair om de extra power, en zijn de andere dingen zaken die je dan tegelijk mee wilt nemen?

Alleen voor meer power voor de JBL ES80 speakers kun je ook heel goed een stereo eindversterker kopen. (Heb je pre-outs voor je front kanalen op je surround versterker?)

Voor 500 euro heb je al mooie eindversterkers, en voor 1000 euro heb je een stereo eindversterker die een veel mooier geluid geeft dan wat uit die 3808 komt.
Dat laatste is wellicht een tikkie overkill voor die JBLs, maar ik wil maar aangeven dat er ook andere opties zijn, als het specifiek om je front speakers gaat.
Nee, het gaat mij om meer. Ik wil graag alles via de receiver aansluiten, dus via de HDMI aansluitingen. Ik wil dus dat het doorgaven/ upscalen goed gaat.
Daarnaast wil ik naar 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Zag zojuist op de website van Stassen dat men daar ondertussen de Denon 3310 en de 4310 aanbiedt.
Zag niets staan over levertijd en dergelijke, wel een prijs van respectievelijk EUR 1599,- en EUR 1995,-

[ Voor 11% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-08-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:44:
Zag zojuist op de website van Stassen dat men daar ondertussen de Denon 3310 en de 4310 aanbiedt.
Zag niets staan over levertijd en dergelijke, wel een prijs van respectievelijk EUR 1599,- en EUR 1995,-
Ga je voor een 3310 dan is het waard om naar duitsland te rijden (mits je er een beetje dichtbij in de buurt woont). De 3310 kost daar 1299,- (scheelt 300 euro). De 4310 kost 1999,- dus die kan je beter hier halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Iemand nog een goedkoop adres voor de 2309 / 2809 in het zwart?

Duitsland is ook een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313882

Ik ben sinds anderhalf jaar de trotse bezitter van een Denon 1908 receiver maar ervaar sinds kort grote problemen met dit apparaat; en vroeg me af mensen dit probleem misschien kennen.

(Ik heb gezocht in de fora maar kwam niet 123 hetzelfde probleem tegen)

Ik heb sinds kort last van clipping zodra ik gebruik maak van een HDMI bron.

Het viel me voor het eerst op toen ik een game wilde opstarten voor de ps3 en op het gekozen spel bleef staan met de selectie. Sommige games laten dan zeg maar een preview zien van het spel waar ook vaak geluid bij zit. In dit geval was het Soulcalibur 4.

Het geluid begon te kraken (clipping?); waar ik van schrok. Maar toen ik het spel daadwerkelijk ging spelen was er niets vreemds meer aan de hand en vermoedde ik dat het brongeluid van de preview gewoon slecht was. Dit ging enkele dagen goed tot ik krakende geluid ook in-game begon te krijgen, en bij films etc.

Ik dacht eerst aan een defecte HDMI kabel of de PS3 zelf; maar kwam er al snel achter dat mijn Xbox hetzelfde probleem vertoonde. Toen ben ik maar eens gaan troubleshooten of ik het probleem kon isoleren.

Ik heb iets van 4 HDMI kabels ofzo; dus die verwisseld op allerlei manieren.
Zo weinig mogelijk aangesloten om te kijken of er misschien iets mis was met de aarding van een apparaat
Andere ingangen gebruikt op de receiver
Alle surround speakers van de receiver afgehaald en op Stereo gaan draaien
De Denon chip gereset
Het apparaat wordt verder ook niet overmatig warm ofzo

Niets hielp echter. Het vreemde is dat mijn Wii dit probleem helemaal niet heeft. (via component aangesloten) Dus het lijkt wel iets te maken te hebben met de HDMI verwerkings module (of wat HDMI dan ook aanstuurd in een receiver ;)

Ik las na wat Google searches wel het eea over problemen tussen de Ps3 en de AVR 1908; dat de Ps3 receivers kon slopen en dergelijke. Maar dat leek me meer een broodje aap verhaal of iets wat gewoon zeer zelden voorkomt. Wat ze ook nog suggereerden (Om clipping met de Ps3 te voorkomen) was om in plaats van linear PCM, de Bitstream te gebruiken. Dit loste helaas niets op; (Was toen nog in de fase dat ik dacht dat het wellicht de ps3 kon zijn) evenals het beperken van de Ps3 sound output.

Ik hoop dat jullie nog een idee hebben waar het verder aan zou kunnen liggen; en anders zal ik hem proberen aan te bieden voor reparatie bij de webshop. (Digital street)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 313882 op 12-08-2009 16:02 . Reden: Onafgemaakte zin ]

• DJMarcel
Anoniem: 313665 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:26:
[...]

Ik wil dus dat het doorgaven/ upscalen goed gaat.
Upscalen is naar mijn mening nogal overrated. In de meeste gevallen heb je dit helemaal niet nodig. Als je apparaat een HDMI-output heeft, dan biedt dit apparaat zelf ook al vaak de mogelijkheid om te upscalen. Als dat niet zo is, of als je het apparaat aansluit via een analoge ingang, dan geeft je receiver het beeld gewoon door in de resolutie waarin het binnenkomt, dus bijvoorbeeld 480i of 576i voor composite of S-video. Elke TV kan ook gewoon met deze resoluties werken via HDMI, en zorgt dan zelf voor de upscaling. Ik heb nog niet echt overtuigende voorbeelden gezien waarbij de upscaling van de receiver beter was dan die van de bron of van de TV.

Wat dus wel belangrijk is, is dat de receiver signalen van elk type ingang kan doorgeven via HDMI, dus ook van de analoge ingangen. Ik heb zelf de 1909 en die kan dat. Elke nieuwere en/of duurdere Denon kan dat volgens mij ook. De 2310 en de 3808A kunnen dit zeker. De GUI (of bij de 1909 het menu) wordt dan ook gewoon via HDMI aan de TV doorgegeven, dus inderdaad maar één HDMI-kabel nodig om de TV op de receiver aan te sluiten (en eventueel één optische/coaxiale/analoge audio-verbinding terug om ook het TV-geluid via je receiver te kunnen laten spelen).

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-05 18:23
Morgen ga ik een 3310 in Duitsland halen. Ik ben benieuwd:)

If it ain't broken, tweak it!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 20:24

nFo

FatalError schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:27:
en de: Onkyo TX-NR807 ?

Zelfde specs zo te zien, maar die kost maar € 899,-

Weer en voor Hoeveel ?

Ik zit erg te twijfelen tussen 3310 en 3808

• FeaR
nFo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

en de: Onkyo TX-NR807 ?

Zelfde specs zo te zien, maar die kost maar € 899,-
En die kakt in bij meer kanaals gebruik...
Lees de tests van de nieuwe Onkyo's maar eens. Vanaf de x06-serie gaat Onkyo vooral voor de vele ingangen en leuke features, maar wordt er (helaas) bespaard op interne onderdelen en geleverd vermogen. Ga er verder niet heel veel op in om niet in herhaling te vallen, maar bij nieuwe modellen zijn er heel wat merken die het beter doen dan Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik zit zelf te twijfelen tussen 3310 en 3808A op dit moment, of toch een 2310. Ik heb gelukkig nog een paar maanden om te beslissen. Ben benieuwd wat je van die 3310 vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik heb hem zojuist opgehaald bij http://www.heimkino-aktuell-shop.de/ en ga hem zo aansluiten.
Ik zat zelf te twijfelen tussen de 3310, 3808A en 4310. Toch maar niet voor de 4310 gegaan omdat ik niet al teveel geld wil besteden aan iets waar nog stevig aan ontwikkeld wordt. Er komen vast weer nieuwe Dolby formaten en andere features de komende jaren ;)
Dan maar voor de 3310, aangezien die iets nieuwer is en hopelijk iets langer gesupport wordt met software updates dan de 3808A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FatalError schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:37:
Ik heb hem zojuist opgehaald bij http://www.heimkino-aktuell-shop.de/ en ga hem zo aansluiten.
Ik zat zelf te twijfelen tussen de 3310, 3808A en 4310. Toch maar niet voor de 4310 gegaan omdat ik niet al teveel geld wil besteden aan iets waar nog stevig aan ontwikkeld wordt. Er komen vast weer nieuwe Dolby formaten en andere features de komende jaren ;)
Dan maar voor de 3310, aangezien die iets nieuwer is en hopelijk iets langer gesupport wordt met software updates dan de 3808A.
Ja, denk dat het voor mij ook de 3310 wordt. 2310 mist toch wat zaken denk ik als zone3 en minder mooi (zonder klepje)
Was daar 1299 ?
Hoor graag hoe die bevalt. Wat had je hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Hij is nu met n firmware update bezig :)
Hiervoor had ik een Onkyo TX-SR504E. Een heel simpel ding van iets meer dan 200 euro.
Deze kost inderdaad 1299 euro daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Nu al een update? Ik ben benieuwd.

PS. icm welke speakers gaat hij gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Tja.. ik ben er eigenlijk alleen maar blij mee. Updates=support :)
Mijn speakers:
Front: Audio Physic Scorpio http://www.inleveren.nu/images/scorpio.jpg
Center: Audio Physic Celsius
Surround: Dali Piano Ambient
Sub: zelfbouw op basis van Hypex amp en Wavecor 12" woofer, basreflex. Doet 18Hz (-3dB).
TV: Philips 42PES0001

[ Voor 6% gewijzigd door FatalError op 14-08-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Sorry voor de off-topic.

@FatalError: Cool setje. Kun je er een keer foto's van posten? (Kon ze niet zo snel vinden in het "Post hier foto's..."-topic.)

Ben een grote AudioPhysic-fan (heb zelf de Yara's), en wil heel graag upgraden/uitbreiden naar surround. Klinkt alsof jij dat al mooi voor elkaar hebt. Hoe bevallen die Scorpio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

M3rcury schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:07:
[...]

U2 cd's zijn echt dramatisch kwa geluidskwaliteit, kan je in ieder geval goed mee testen hoe een versterker/luidspreker omgaat met slechte bronnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
dtjv schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:34:
Sorry voor de off-topic.

@FatalError: Cool setje. Kun je er een keer foto's van posten? (Kon ze niet zo snel vinden in het "Post hier foto's..."-topic.)

Ben een grote AudioPhysic-fan (heb zelf de Yara's), en wil heel graag upgraden/uitbreiden naar surround. Klinkt alsof jij dat al mooi voor elkaar hebt. Hoe bevallen die Scorpio's?
Mijn luisterruimte is momenteel niet bepaald fotogeniek :) Als het dat wel is komen er foto's. Ik ben heel erg blij met de scorpio's. Ik luister dagelijks veel muziek en ik geniet er nog elke dag stevig van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:28
xienator schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:37:
Iemand nog een goedkoop adres voor de 2309 / 2809 in het zwart?

Duitsland is ook een optie :)
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar, maar dan eigenlijk in het zilver :P
hier is de 2809 zilver in ieder geval € 749,00
http://www.sameurope.com/...R-2809_Premiumsilber.html

Maar ik begreep dat hij bij Saturn € 699,00 was.
Ik zoek echter een webshop

[ Voor 10% gewijzigd door TSS_Droopy op 15-08-2009 07:35 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,

Ik heb een vraag over de Video out. Ik bedoel NIET de monitor out, maar de video out voor VCR of DVDR
Welk signaal wordt hierheen gestuurd ? Hetzelfde signaal als er naar Monitor (TV) out gaat, of is dit in te stellen ?

Dus kan je bijv. als je je UPC mediabox aangesloten hebt op Video 1 in, deze laten linken naar VCR out, Terwijl je naar je Monitor out (TV) het signaal van je DVD/blu ray speler van een andere ingang stuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Volgens mij kan je prima VCR als bron bij Zone 2 kiezen en dan via de video-out van zone 2 weer naar buiten laten gaan. Of is dat niet wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Even wat ervaringen van mn AVR-3310. Ik heb geen zin om een complete review te schrijven, dus noem maar even wat punten.

- De webinterface is traag maar bijzonder handig om gemakkelijk dingen in te stellen. Je hebt een vrij goed overzicht van alle instellingen, je kan de totale config naar je pc opslaan en terugzetten en bijvoorbeeld een input een naam geven gaat natuurlijk erg makkelijk. Ook zit er n mobile versie van de webinterface op zodat je hem bijvoorbeeld via de browser op je telefoon kan bedienen.
- Hij gaat HARD. Op papier kan ie iets harder dan mn oude Onkyo.. In de praktijk scheelt het best n hoop.
- Veel configuratiemogelijkheden. Ik houd van knopjes ;)
- HDMI doorgifte werkt ook als het ding standby staat (je kan de betreffende bron die doorgegeven wordt in standby modus configureren).
- Ik heb n kleine vertraging van beeld bij HDMI doorgifte door de receiver, maar daar is volgens mij wel wat aan te doen dmv lip-sync oid. Hier moet ik nog even naar kijken.
- Firmware updates via internet! Je zal net n TV hebben die niet samenwerkt met je receiver door n HDMI probleem... Denon fixt het wel even voor je :) Denon belooft ook met featureupgrades te komen.
- Via DLNA muziek luisteren of plaatjes kijken werkt OK, maar bediening is vrij traag. vind ik niet zo erg, want ik gebruik voor muziek een Squeezebox Classic + Controller. Tussen foto's zappen had ook best wat sneller gemogen.
- Hij klinkt natuurlijk prima, maar dat doen imo alle apparaten vanaf zo'n 400 euro wel :)

..Misschien later meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Komen er nog firmware updates voor de 3808 of stopt de support zodra de nieuwe modellen uit komen? Ik zit vooral te wachten op volledige ondersteuning van FLAC en WAV bestanden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FatalError schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 01:05:
Even wat ervaringen van mn AVR-3310. Ik heb geen zin om een complete review te schrijven, dus noem maar even wat punten.

- De webinterface is traag maar bijzonder handig om gemakkelijk dingen in te stellen. Je hebt een vrij goed overzicht van alle instellingen, je kan de totale config naar je pc opslaan en terugzetten en bijvoorbeeld een input een naam geven gaat natuurlijk erg makkelijk. Ook zit er n mobile versie van de webinterface op zodat je hem bijvoorbeeld via de browser op je telefoon kan bedienen.
- Hij gaat HARD. Op papier kan ie iets harder dan mn oude Onkyo.. In de praktijk scheelt het best n hoop.
- Veel configuratiemogelijkheden. Ik houd van knopjes ;)
- HDMI doorgifte werkt ook als het ding standby staat (je kan de betreffende bron die doorgegeven wordt in standby modus configureren).
- Ik heb n kleine vertraging van beeld bij HDMI doorgifte door de receiver, maar daar is volgens mij wel wat aan te doen dmv lip-sync oid. Hier moet ik nog even naar kijken.
- Firmware updates via internet! Je zal net n TV hebben die niet samenwerkt met je receiver door n HDMI probleem... Denon fixt het wel even voor je :) Denon belooft ook met featureupgrades te komen.
- Via DLNA muziek luisteren of plaatjes kijken werkt OK, maar bediening is vrij traag. vind ik niet zo erg, want ik gebruik voor muziek een Squeezebox Classic + Controller. Tussen foto's zappen had ook best wat sneller gemogen.
- Hij klinkt natuurlijk prima, maar dat doen imo alle apparaten vanaf zo'n 400 euro wel :)

..Misschien later meer
Veel plezier ermee, ik vind het echt een mooie receiver. Kan me voorstellen dat die DNLA niet snel werkt, zelfde geldt eigenlijk voor die popcorn machines en andere systemen. Het werkt toch niet allemaal lekker snel en gemakkelijk (geen ervaring met die sqeezebox). Doe mij gewoon nog maar een cdtje ofzo (kom ik ook nog eens met me kont van de bank af).

De nieuwe denon lijn van av receivers vind ik trouwens wel weer helemaal top. Gewoon wat receivers er tussen uit halen. Ze begonnen de lijn ooit met 3 receivers (1800, 2800, 3800). Lekker makkelijk, toen moesten ze mee met de concurrentie en nu hebben ze toch weer wat modellen eruit gegooid, goed bezig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69361 op 15-08-2009 09:32 . Reden: ff iets toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FatalError schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:45:
Volgens mij kan je prima VCR als bron bij Zone 2 kiezen en dan via de video-out van zone 2 weer naar buiten laten gaan. Of is dat niet wat je wilt?
Goeie morgen. Zo te lezen heb je de halve nacht lopen spelen met je nieuwe speeltje :-)

Over mijn vraag, nee, ik bedoelde neit via Zone2 of 3, maar via de gewone DVR uit, die bij de DVR in zit
Welk signaal stuurt hij daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
TSS_Droopy schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:22:
[...]

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar, maar dan eigenlijk in het zilver :P
hier is de 2809 zilver in ieder geval € 749,00
http://www.sameurope.com/...R-2809_Premiumsilber.html

Maar ik begreep dat hij bij Saturn € 699,00 was.
Ik zoek echter een webshop
Die zilveren versie heb ik ook al bij meerdere adressen goedkoop gevonden maar ik wil een zwarte :)

Anders maar voor een Yamaha 1065 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, het is uiteindelijk toch de klipsch RF-82 geworden. De focal is in de hoge tonen net een slagje beter, maar bij laag een middengebied is de klipsch wat toereikender, voor de muziek die ik luister.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 10:57

Aldmar

Niks...

Sinds de introductie van NED 1,2 en 3 in HD wordt het geluid ook soms doorgegeven als Dolby Digital. Heel mooi natuurlijk, alleen als mijn Humax 5050c switch van een stereo kanaal (bv RTL4) naar zo'n Dolby Digital kanaal (bv NED 3) wordt het geluid zachter en geeft mijn Denon 1909 het volgende aan: 'Dial. Norm Offsett -9'. Het probleem is dus dat het geluid dan met 9 dB omlaag gaat, wat vrij irritant is als je aan het zappen bent... Zet je hem van bv NED 3 naar RTL 4 dan knalt het geluid uit de speakers...

Mijn vraag is hoe ik de 'Offset' kan veranderen? In de (onduidelijke :X ) handleiding heb ik niets kunnen vinden. Hebben jullie een oplossing/tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M3rcury schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:16:
Zo, het is uiteindelijk toch de klipsch RF-82 geworden. De focal is in de hoge tonen net een slagje beter, maar bij laag een middengebied is de klipsch wat toereikender, voor de muziek die ik luister.
Plus veel speaker voor je geld :P
110,7 cm hoog en 30 kilo schoon aan de haak voor €499,- is niet verkeerd :)

Maar nu ga jij de volgende keer wel mee als ik voor die Focal Chorus 836V's ga he :+
Eens zien of die in het laag en midden wel wat toereikender zijn dan die 716W's. Kan je nagaan wat die 716V's dan zouden doen, die hebben nog mindere tweeters....

Overigens wel typisch dat die verkoper van Hobo Rotterdam zei dat mijn Denon AVR-2809 die Focals echt niet gaat trekken. Dus niet eens van "krapjes" of "lastig" maar gewoon echt zeker niet. Hij adviseerde een zwaardere versterker of een lagere serie speakers. Maar kon ook aan de verkoper liggen, want M3cury zou die Klipsch ook moeten bi-ampen met zijn AVR-1909 terwijl anderen daar nooit iets over gezegd hebben... maar wel jammer om toch zoiets te horen, ga je toch weer twijfelen :(
Aldmar schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:18:
Sinds de introductie van NED 1,2 en 3 in HD wordt het geluid ook soms doorgegeven als Dolby Digital.

[X]
Denon 1909 het volgende aan: 'Dial. Norm Offsett -9'.
[X]

Mijn vraag is hoe ik de 'Offset' kan veranderen? In de (onduidelijke :X ) handleiding heb ik niets kunnen vinden. Hebben jullie een oplossing/tip?
Die Offset kan je volgens mij niet veranderen en wordt altijd toegepast op een digitaal inkomend signaal. Had even snel google erop nageslagen en er wordt al over "geklaagd" sinds de Denon AVR-3802. Maar het kan volgens mij ook niet aangepast worden..

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 16-08-2009 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 22-05 14:30
Zo, na veel lezen gisteren langs de Hobo in Breda geweest.
Ik wist eigenlijk al dat ik voor de Denon 1910 wilde gaan, en heb er meteen 2 B&W 684 fronts en 2 B&W 686 surrounds bij gehaald. Na het een en ander geluisterd te hebben was mijn vriendin ook overtuigd ;) De sub en de front komt later nog, maar dit gaat ook al een mooi geluid geven, daar ben ik van overtuigd. Foto's volgen nog in het daarvoor bestemde topic.

- NAC Breda -

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.