ok, maar waar ik bang voor ben dat als ik die complete set aansluit op de 1910 dat de speakers bij iets harder geluid instabiel gaat klinken (of heb ik mij wat laten wijs maken door een verkoper?) niet dat ie dat over de receiver zei, maar is dit mogelijk? je snapt zelf ook wel bij mooie muziek of een goede film dat het volume wel lekker hard staat.FeaR1986 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:19:
[...]
Ik zou zelf geen €999,- uitgeven voor een Denon 2310 als je ziet wat een Denon 1910 te bieden heeft voor €599,-. Of die extra regel op het display en die extra HDMI ingang moeten jouw wél €400,- waard zijn... En zoals gezegd: voor die paar Watt meer moet je het zeker niet doen...
Maar dat is mijn mening.
Er zijn vast nog wat andere mensen die er ook een visie over hebben...
Dat van die Pro Logic IIz had ik al eens uitgelegd.
De standaard van het hele Pro Logic II is dat je receiver van 2.0 geluid 5.1 kan maken. Dit doet hij door de lage tonen over de subwoofer te sturen. En de tonen van de front wat te "verzachten" en deze naar de rear speakers te sturen.
Pro Logic IIz gaat een stapje verder. Met IIz kan de receiver van een 5.1 codec 7.1 maken. Dit is handig aangezien er maar zeer weinig films zijn die echt een 7.1 codec aan boord hebben. En Pro Logic IIz kan zelfs van 7.1 geluid 9.1 maken. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar alleen nuttig als je minstens een 7.1 set-up hebt.
Dolby zegt er zelf dit over (ingekort):
[...]
is dit mogelijk of maak ik mij zorgen om niets en moet ik gewoon lekker die 1910 aanschaffen i.p.v. 400 meer spanderen en de 2310 kopen?