Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294380

FeaR1986 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:19:
[...]

Ik zou zelf geen €999,- uitgeven voor een Denon 2310 als je ziet wat een Denon 1910 te bieden heeft voor €599,-. Of die extra regel op het display en die extra HDMI ingang moeten jouw wél €400,- waard zijn... En zoals gezegd: voor die paar Watt meer moet je het zeker niet doen...

Maar dat is mijn mening.
Er zijn vast nog wat andere mensen die er ook een visie over hebben...

Dat van die Pro Logic IIz had ik al eens uitgelegd.
De standaard van het hele Pro Logic II is dat je receiver van 2.0 geluid 5.1 kan maken. Dit doet hij door de lage tonen over de subwoofer te sturen. En de tonen van de front wat te "verzachten" en deze naar de rear speakers te sturen.
Pro Logic IIz gaat een stapje verder. Met IIz kan de receiver van een 5.1 codec 7.1 maken. Dit is handig aangezien er maar zeer weinig films zijn die echt een 7.1 codec aan boord hebben. En Pro Logic IIz kan zelfs van 7.1 geluid 9.1 maken. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar alleen nuttig als je minstens een 7.1 set-up hebt.

Dolby zegt er zelf dit over (ingekort):

[...]
ok, maar waar ik bang voor ben dat als ik die complete set aansluit op de 1910 dat de speakers bij iets harder geluid instabiel gaat klinken (of heb ik mij wat laten wijs maken door een verkoper?) niet dat ie dat over de receiver zei, maar is dit mogelijk? je snapt zelf ook wel bij mooie muziek of een goede film dat het volume wel lekker hard staat.

is dit mogelijk of maak ik mij zorgen om niets en moet ik gewoon lekker die 1910 aanschaffen i.p.v. 400 meer spanderen en de 2310 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 11:05
of je koopt een 2309 voor 550 euro :) voor zo'n 1000 euro vind ik de 2310 niet waard.. Is dat de NL prijs of de Duitse prijs?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:41

R-B

Blokkert

Nou, ik krijg mijn speakers niet meer op de knieën sinds de aanschaf van de 1909, Damn, op hoge volumes blijft het heerlijk zuiver, in tegenstelling tot me vorige receiver ;)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:11
Kadett schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:32:
Natuurlijk is het een optie om een 2de set kabels op Zone 2 aan te sluiten icm banaanpluggen. Dat was ook mijn plan om te testen, maar als er een optie in de Denon zit om dit via een instelling om te gooien is dat wel makkelijk.

Alhoewel nu ik erover na denk is 2 kabels omgooien sneller dan via instellingen alles te wijzigen :)
Een 'nadeel' van zone2 gebruik is, dat er alleen analoge signalen doorgestuurd kunnen worden. (in geval van de 1909)

Vindt dit echt een minpuntje in dit digitale tijdperk.

Weet niet hoe dit geregeld is bij de overige xx09 en xx10 series.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Pro Logic IIz gaat een stapje verder. Met IIz kan de receiver van een 5.1 codec 7.1 maken. Dit is handig aangezien er maar zeer weinig films zijn die echt een 7.1 codec aan boord hebben. En Pro Logic IIz kan zelfs van 7.1 geluid 9.1 maken. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar alleen nuttig als je minstens een 7.1 set-up hebt.
Dat is de omschrijving van ProLogic IIx

ProLogic IIz voegt twee "hoogte" speakers toe. (boven de linker en rechter speaker)
http://www.dolby.com/consumer/technology/prologic-IIz.html

Ik heb het niet gehoord, maar ik ben nogal skeptisch over dat soort zaken.
Ik geloof niet dat je uit bestaande 5.1 signalen zomaar kunt bepalen welk geluid vertikale componenten heeft en over die speakers zou moeten gaan.

Jaren geleden heb ik een Yamaha versterker gehoord die ook zoiets had (topmodel van Yamaha). En dat was echt waardeloos.

Ik beperk me altijd tot de kanalen die werkelijk gebruikt zijn en maak er nooit wat bij. Dat klinkt gewoon beter.
dus 2.0 blijft bij mij 2.0 en ga ik niet naar 5.1 proberen om te zetten met prologic of wat dan ook.
En al die effecten die je in de versterker hebt voor Jazz, klassiek etc etc gebruik ik ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:41

R-B

Blokkert

mjtdevries schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:16:
[...]

Ik beperk me altijd tot de kanalen die werkelijk gebruikt zijn en maak er nooit wat bij. Dat klinkt gewoon beter.
dus 2.0 blijft bij mij 2.0 en ga ik niet naar 5.1 proberen om te zetten met prologic of wat dan ook.
En al die effecten die je in de versterker hebt voor Jazz, klassiek etc etc gebruik ik ook nooit.
En die effecten klinken me een partij belabberd :X

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenlord
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-01 10:41
Hi de guys,

Ben net bezig met m'n eerste setup:
- Denon AVR 1709 (enkele maanden geleden gekocht)
- Orb Audio Mod2 5.1 (gisteren aangekomen \0/)
- Telenet Digicorder HD
- PS3 (voor blu-ray en DLNA - later)

De aansluitingen verliepen tot nu toe via HDMI naar de TV, die A+V afspeelde. Nu heb ik alle speakers aangesloten, maar ik krijg geen geluid uit de speakers, wel uit de TV. In de handleiding lees ik dat ik om audio af te spelen, ik een aparte (digitale) audiokabel moet gebruiken tussen mijn Digicorder en mijn receiver. Klopt dit (allez, in de zin van: gaat dit mijn probleem oplossen?). Ik dacht dat het grote voordeel van HDMI was dat je slechts 1 kabel nodig had tussen twee toestellen...

Ten tweede: speakers aansluiten met of zonder banaanpluggen? En desgevallend: loont het de moeite om dure pluggen te gebruiken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
ik weet niet hoe je je digicorder hebt aangesloten. Dus kan je dat even verder inlichten?

Verder, ik heb gewoon banaanplugjes gebruikt, ala cheapo van 1 euro per stuk :).

Het maakt allemaal niet zoveel uit, het ziet er netter uit en minder gefriemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenlord
Digicorder -> HDMI -> (HDMI-1) Denon receiver (Monitor out) -> HDMI -> TV

Als ik de handleiding goed begrijp (Engels, want Nederlandse vertaling is compleet fout), dan zou ik tussen de Denon en Digicorder nog een digitale audiokabel * moeten plaatsen.

* ik dacht dat dit S/PDIF was, maar de aansluitingen lijken mij aan beide kanten rechthoekig. Is dit S/PDIF?

Ivm de banaanpluggen: dat dacht ik al - ben niet zo tuk om evenveel uit te geven aan allerlei kabels en accessoires dan aan mijn receiver zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
ik dacht dat de Denon AVR 1709 "HDMI audio passthrough" was?

http://www.usa.denon.com/AVR-1709-SetupGuide_008.pdf

Daar staat in dat de receiver geen audio ontvangt via HDMI.

dan moet je inderdaad nog een S/PDIF kabel tussen receiver en digicorder plaatsen.

Ik denk dat dit bij de volgende versies van denon 1610 niet meer nodig was, video en audio over HDMI.
http://www.usa.denon.com/AVR-1610-SetupGuide_001.pdf
Bij de nog hogere modellen was dit zowiezo al inbegrepen?

Ik ken er niet veel van, maar dacht dat het zo zat. Ik wil namelijk binnenkort de 1610 kopen en daar was het normaal wel voldoende enkel HDMI kabel te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door fooraap op 30-06-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 19:47

Metro2002

Memento mori

[...]

ProLogic IIz voegt twee "hoogte" speakers toe. (boven de linker en rechter speaker)

Ik geloof niet dat je uit bestaande 5.1 signalen zomaar kunt bepalen welk geluid vertikale componenten heeft en over die speakers zou moeten gaan.

Jaren geleden heb ik een Yamaha versterker gehoord die ook zoiets had (topmodel van Yamaha). En dat was echt waardeloos.

.

Ligt er aan vind ik, op mijn Denon 1907 zit Dolby prologic II en bij sommige muziekstukken vind ik het toch wel érg goed klinken hoor, ook niet vermoeiend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11
FikkieHo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:38:
of je koopt een 2309 voor 550 euro :) voor zo'n 1000 euro vind ik de 2310 niet waard.. Is dat de NL prijs of de Duitse prijs?
Agreed... over die Denon 2309.

De Denon 2310 kost in Nederland €999,-.
En moet zeggen dat ik dat veel en veel te veel geld vind.
Zeker als je dus de Denon 1910 voor €599,- aan kan schaffen.
Of zoals jij inderdaad aangeeft de Denon 2309 welke ook nog steeds een schitterend apparaat is!

Overigens wel apart dat de Denon 1909 in sommige winkels €699,- is en dus duurder dan het nieuwe model...
[...]

Dat is ook de laatste keer dat ik iets van Stassen Hifi quote...

Maar dat Pro Logic IIz maakt dus 7.1 en 9.1 geluid van een 5.1 signaal.
Op zich best leuk, maar ik ben net als jij er niet enthousiast over.

Maar dat ben ik al niet over het "gewone" Pro Logic.
Dat je de .1 weer kan geven door de lage tonen over de subwoofer te sturen geloof ik en zie ik het nut van in. Maar de manier waarop de achterkanalen gecreëerd worden ben ik niet zo'n fan van.
Dus gewoon lekker 2.0 met "oudere" films of 5 kanaal stereo, maar geen Pro Logic II voor mij....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:00:
[...]

Agreed... over die Denon 2309.

De Denon 2310 kost in Nederland €999,-.
En moet zeggen dat ik dat veel en veel te veel geld vind.
Zeker als je dus de Denon 1910 voor €599,- aan kan schaffen.
Of zoals jij inderdaad aangeeft de Denon 2309 welke ook nog steeds een schitterend apparaat is!

Overigens wel apart dat de Denon 1909 in sommige winkels €699,- is en dus duurder dan het nieuwe model...

[...]

Dat is ook de laatste keer dat ik iets van Stassen Hifi quote...

Maar dat Pro Logic IIz maakt dus 7.1 en 9.1 geluid van een 5.1 signaal.
Op zich best leuk, maar ik ben net als jij er niet enthousiast over.

Maar dat ben ik al niet over het "gewone" Pro Logic.
Dat je de .1 weer kan geven door de lage tonen over de subwoofer te sturen geloof ik en zie ik het nut van in. Maar de manier waarop de achterkanalen gecreëerd worden ben ik niet zo'n fan van.
Dus gewoon lekker 2.0 met "oudere" films of 5 kanaal stereo, maar geen Pro Logic II voor mij....
ik heb de 2309 op internet gezien in DL klik hier . vraag: als ik deze in duitsland koop, hoe is de garantie en zit er dan NL gebruiksaanwijzing en menu in het apparaat zelf welke taal is dat dan? ik wil namelijk liever de 2309 dan de 1910 voor mijn set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Een internetshop heeft meestal zijn eigen garanties hiervoor. Ik heb geen idee hoe ze dat bij redcoon regelen. Je zal wss als er iets kapot is je receiver terug moeten sturen (RMA). Menu is gewoon in het Engels en er zit meestal gewoon een NL gebruiksaanwijzing bij. Je krijgt namelijk volgens mij gewoon een EU editie, waarvan de meeste talen wel erin staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FikkieHo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:29:
Een internetshop heeft meestal zijn eigen garanties hiervoor. Ik heb geen idee hoe ze dat bij redcoon regelen. Je zal wss als er iets kapot is je receiver terug moeten sturen (RMA). Menu is gewoon in het Engels en er zit meestal gewoon een NL gebruiksaanwijzing bij. Je krijgt namelijk volgens mij gewoon een EU editie, waarvan de meeste talen wel erin staan :)
dus jij wil ook zeggen van bestel op die hap scheelt weer wat? ik kan, moet ik eerlijk toegeven, slecht duits. wat is de garantie eigenlijk (volgens mij staat dit wel op die site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Gewoon proLogic kan wel goed werken, maar niet op een willekeurig 2.0 signaal.

Het moet dan wel een 2.0 signaal zijn, waar de surround informatie in verwerkt is. (Ik heb nog wat laserdiscs waarbij dat het geval is, en dan werkt het wel goed)

Maar als je nu een DVD koopt met een 2.0 track, dan is de kans daarop maar erg klein.
Als ooit een film in Dolby Stereo (Surround) opgenomen is, dan is de kans zeer groot dat ze het omgezet hebben naar DD5.1 en dat ze het niet in 2.0 hebben gelaten.

Het gebeurd wel eens dat ze geen moeite hebben gedaan met de track in een andere taal. (bv frans of duits) en dat die dan nog wel 2.0 surround hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:29:
Menu is gewoon in het Engels en er zit meestal gewoon een NL gebruiksaanwijzing bij. Je krijgt namelijk volgens mij gewoon een EU editie, waarvan de meeste talen wel erin staan :)
En de Nederlandse gebruiksaanwijzing wil je überhaupt niet gebruiken.
Pak gewoon de Engelse, die is vele malen beter en bevat veel minder spelfouten.

En over dat het een Duits model is.
Alles wat van Denon naar Europa komt wat bestemd is voor Nederland en de landen erom heen komt in Eindhoven binnen. Vanuit Eindhoven wordt het weer naar winkels in Duitsland, Nederland en dergelijke gestuurd. Een Duits exemplaar is dan ook exact hetzelfde als een Nederlandse. Enige verschil wat je zal zien is op je bonnetje van de kassa :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:56:
[...]

En de Nederlandse gebruiksaanwijzing wil je überhaupt niet gebruiken.
Pak gewoon de Engelse, die is vele malen beter en bevat veel minder spelfouten.

En over dat het een Duits model is.
Alles wat van Denon naar Europa komt wat bestemd is voor Nederland en de landen erom heen komt in Eindhoven binnen. Vanuit Eindhoven wordt het weer naar winkels in Duitsland, Nederland en dergelijke gestuurd. Een Duits exemplaar is dan ook exact hetzelfde als een Nederlandse. Enige verschil wat je zal zien is op je bonnetje van de kassa :p
bedankt allemaal. ik heb zojuist proberen aan te melden bij Redcoon DE, maar ik kan bij 'LAND' alleen maar dat verrekte DEUTSCHLAND invullen. betekend dit dat ik hier niets kan bestellen dus dat alleen duitsers hier kunnen bestellen?

als dit zo is, iemand dan nog suggesties waar je wel online kunt bestellen in duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 294380 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:20:
[...]
bedankt allemaal. ik heb zojuist proberen aan te melden bij Redcoon DE, maar ik kan bij 'LAND' alleen maar dat verrekte DEUTSCHLAND invullen. betekend dit dat ik hier niets kan bestellen dus dat alleen duitsers hier kunnen bestellen?

als dit zo is, iemand dan nog suggesties waar je wel online kunt bestellen in duitsland?
Woon je ver van de Duitse grens?
Want anders is het ook een optie om gewoon een dagje naar Duitsland te gaan.
Lekker naar Kleve of zo, daar is het negen van de tien keer toch koopzondag.
En dan heb je wellicht nog de kans om wat van je toekomstige receiver af te pingelen..

Wellicht is dit voor de één wel makkelijker gezegd dan gedaan.
Want niet iedereen zijn Duits is zo vloeiend dat je makkelijk wat van de prijs af kan praten.
Kleve is niet voor iedereen even een half uurtje rijden zoals voor mij..
En natuurlijk ben je wel geld kwijt voor benzine/diesel (lang leve de leasebak hier O+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FeaR1986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:10:
[...]
En dan heb je wellicht nog de kans om wat van je toekomstige receiver af te pingelen..
Kan je dan niet in Nederland pingelen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FrankGuthrie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:40:
[...]
Kan je dan niet in Nederland pingelen?
Tuurlijk wel...
En zeker als je meteen een leuke speakerset erbij neemt dan kan je er letterlijk vele honderden euro's van de prijs af krijgen.

Alleen liggen de prijzen hier in Nederland zo hoog dat het het 100% waard is om naar Duitsland te gaan.
Ik heb mijn Denon 2809 in Duitsland gekocht voor €838,-. Goeie jongen als jij dat hier in Nederland voor elkaar krijgt. Dus voor een zwarte versie, nieuw in doos. Hobo heeft nu namelijk een Denon 2809 staan voor €999,- maar dat is een demo-model en dus eigenlijk tweedehands.
Zoals gezegd liggen de prijzen in Duitsland al lager, dus dat is al één win. En als je er dan ook nog wat vanaf kan krijgen is het win-win :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Yup, of gewoon die online zaken.. Weet niet meer waar, daar kan je ook met engels terecht.. Waar jullie die inkoopactie hebben gedaan... Volgens mij is het daar ook prima te doen. Of je gaat idd langs Saturn in Dusseldorf als ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:54
FeaR1986 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:19:
[...]

Overigens nog iets over Denon vs Onkyo: de warmte die de receiver "maakt".
Mijn Denon wordt ongeveer 25 graden als ik deze normaal gebruik. Dat is dus nog geen 6-7 graden boven kamertemperatuur. Mijn Onkyo 806 kon makkelijk de 55-60 graden halen en dan begon ook de 80mm fan in het apparaat te draaien. Nu mag je apparaten nooit echt krap zetten, maar lekker koel blijft de Denon wel. Hier een foto van hoe krap mijn Denon staat (en tot nu toe nooit problemen gehad). Moet je met een Onkyo niet proberen:
[afbeelding]

Overigens gaat het wel veranderen.
De dvd-speler gaat samen met de toekomstige Blu-ray speler bovenop de kast komen te staan. Zodat de plank iets naar beneden kan zodat de PS3 wat lager komt te staan. En aangezien de DVD-speler weg gaat heeft de Denon dan ook wat meer ruimte.
Gebruik je je xbox 360 als coaster voor je ps3 ofzo. :'(
Lijkt me dat de xbox zo zijn warmte niet echt goed kwijt komt (is met voldoende ruimte ookal problematisch).\
Ziet er wel mooi uit dat wel :9

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
J0J0 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:35:
[...]
Gebruik je je xbox 360 als coaster voor je ps3 ofzo. :'(
Lijkt me dat de xbox zo zijn warmte niet echt goed kwijt komt (is met voldoende ruimte ookal problematisch).\
Ziet er wel mooi uit dat wel :9
Tot op heden is het altijd goed gegaan. Nog steeds de eerste XBox en PS3 en geen last van krassende schijven en RROD's. Maar het ziet er erger uit dan het in werkelijkheid is:
Ten eerste staan mijn PS3 en XBox 360 nooit gelijk aan met intensief gebruik. Hooguit om op beide consoles wat demo's te downloaden, maar verder niet. Dus beide tegelijketijd warm door gebruik worden ze nooit. De PS3 valt precies naast de ventilatiegaten van de XBox 360, dus eventuele warme lucht kan er gewoon langs. En de XBox geeft toch (net als de PS3) de meeste warmte af via de zijkanten en de achterkant. En daar is meer dan genoeg ruimte. Achterkant staat zeker 30 centimeter vanaf de muur, dus plek zat om warme lucht af te voeren.

Denon wordt over het algemeen niet zo warm, dus dat gaat ook gewoon goed top op heden. Maar ook hiervoor geld dat de achterkant helemaal open is. Plus dat de dvd-speler niet heel diep is, dus de Denon aan de bovenkant voor een groot deel open is. Mijn oude Onkyo 806 vond het inderdaad minder leuk op die plek. De fan sprong na even gamen al aan omdat het beestje over de 60 graden werd. Wel een leuke optie om op te vragen via de receiver hoe warm deze is. Die optie ben ik bij Denon nog niet tegen gekomen...

Maar foto's vertekenen wellicht ook wat. In real life is het allemaal een stukje ruimer. Maar dat er mensen zijn die een XBox 360 in een lade stoppen snap ik nog steeds niet...

Maar zoals gezegd gaat de dvd-speler ertussenuit. En twijfelde eerst over de nieuwe indeling, maar wordt toch zo: Plank één gaatje naar beneden zodat de ruimte tussen bovenkant Denon en bovenkant PS3 wat meer wordt. De dvd-speler komt op de Blu-ray speler te staan welke op de bovenkant geplaatst worden. Eigenhandig een verhoging maken waar de tv dan weer op kan staan. Wilde eerst de Denon en consoles van plaats wisselen, maar weet niet of ik dan rustig slaap als er een ding van 13 kilo boven mijn consoles hangt. Het zal wel goed gaan, maar als het fout gaat sneuvelen er drie apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
Ik heb sinds een paar dagen een vaag probleem met me Denon 3808 (dus zonder A upgrade).
Alleen onder het Net/USB profiel kan ik niets meer doen.
Krijg wel het menu van favorieten, naam van me pc (die ook wat shared). Maar ik kan met de pijltjes van me AB en receiver zelf in geen mogelijkheid door het menu heen :S
Ook de functie USB direct play wat op de RC-1070 AB zit (rechts onderaan) werkt niet terwijl er wel media op staat wat hij aan kan.
Voordat ik het probleem had dat er niets meer deed was het zo dat de navigatie door het menu zeer "stroef" verliep. Meermaals op knopje drukken en dan met een aanzienlijke vertraging reageerde het. Maar nu dus helemaal niet meer.

Toen ik dit nog aan het typen was kwam ik op het idee om eens ff voor een minuut echt de spanning eraf te halen. En dat bleek in ieder geval het 1 en ander op te lossen. Nu weer me recently played lijstje compleet zien te krijgen dan kan ik weer zoal vanouds aan de gang

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:44:
[...]

Tuurlijk wel...
En zeker als je meteen een leuke speakerset erbij neemt dan kan je er letterlijk vele honderden euro's van de prijs af krijgen.

Alleen liggen de prijzen hier in Nederland zo hoog dat het het 100% waard is om naar Duitsland te gaan.
Ik heb mijn Denon 2809 in Duitsland gekocht voor €838,-. Goeie jongen als jij dat hier in Nederland voor elkaar krijgt. Dus voor een zwarte versie, nieuw in doos. Hobo heeft nu namelijk een Denon 2809 staan voor €999,- maar dat is een demo-model en dus eigenlijk tweedehands.
Zoals gezegd liggen de prijzen in Duitsland al lager, dus dat is al één win. En als je er dan ook nog wat vanaf kan krijgen is het win-win :P
ik ben zojuist gebeld door iemand van abetterprice.nl en deze kon mij een 2809 ZWART voor 859 euro aanbieden. bij hobo is een 2309 voor 769 te koop. wat verstandig om te doen om aan mijn set aan te sluiten??? kijk het is maar 100 euro, maar ja het is dan ook weer 100 euro haha.

(2x focal 716W, 2x focal 705V, 1x focal cc 700v en een (toekomstige) aktieve subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 294380 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:29:
[...]
ik ben zojuist gebeld door iemand van abetterprice.nl en deze kon mij een 2809 ZWART voor 859 euro aanbieden. bij hobo is een 2309 voor 769 te koop. wat verstandig om te doen om aan mijn set aan te sluiten??? kijk het is maar 100 euro, maar ja het is dan ook weer 100 euro haha.

(2x focal 716W, 2x focal 705V, 1x focal cc 700v en een (toekomstige) aktieve subwoofer).
Ik zou voor die Denon 2809 gaan.
Ten eerste omdat het een ziek goede prijs is voor een 2809 en helemaal een zwarte.
Of de meerwaarde van €100,- ten opzichte van de Denon 2309 het voor jou waard is kan natuurlijk maar één persoon zeggen...

De verschillen die ik zo weet:
  • Denon 2309 heeft 100 Watt vermogen en Denon 2809 115 Watt (7ch. opgegeven vermogen).
  • Denon 2309 heeft twee coaxiale ingangen ten opzichte van de drie van de Denon 2809.
  • Denon 2309 heeft een gewone afstandsbediening, de Denon 2809 eentje met een soort van touch-screen.
  • Denon 2309 is "open" van de voorkant, bij de Denon 2809 zitten de meeste knoppen achter een soort van deurtje (dus minder drukke voorkant).
  • Denon 2309 weegt 12,3 kilo ten opzichte van de 12,8 van de Denon 2809.
  • Denon 2809 heeft een betere versie van "Audyssey EQ" (de XT-versie) dan de Denon 2309.
  • Denon 2309 heeft twee zones, de Denon 2809 heeft er drie.
Verder zie ook onderstaande afbeelding voor een vergelijkingsschema:
Afbeeldingslocatie: http://www.fikkieart.nl/tweak/overzicht.jpg

Ik heb dus de Denon 2809 en heb er nog geen moment spijt van gehad.
Heb het beestje nu al een paar maanden (voor een paar euro minder dan jij er aan kan komen) en nooit gedacht dat ik beter voor de Denon 2309 had kunnen gaan. Die afstandsbediening is leuk, maar moet het punt niet zijn. Voor mij was de rustigere vertoning (door dat klepje) een groot pluspunt. En ik had het geld, dus waarom dan niet voor een Denon 2809 gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Mensen met wat researchwaarde hadden dat lijstje al gezien in mijn TS :D

[ Voor 25% gewijzigd door FikkieHo op 03-07-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:15:
Slimme mensen hadden dat lijstje al gezien in mijn TS :D
Had hem ook uit de TS gelinkt :P

Maar vond alleen dat plaatje posten ook zo wat, dus dacht doe er een leuk verhaaltje bij.
En dus ook wat punten die niet in dat schema staan. Zoals dat de Denon 2309 alle knoppen open en bloot op de receiver heeft zitten en de Denon 2809 een leuk klepje heeft.

Hier goed te zien overigens:
Denon 2309:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr2309/avr2309lrg.jpg

Denon 2809:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/denon/avr2809/avr2809lrg.jpg

Sorry van de grote foto's, maar kleinere exemplaren waren weer niet duidelijk.

Edit:
Hier overigens de Denon 2809 met het klepje naar beneden.
Deze keer wel normaal formaat, want is een eigen foto O+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DYJVJRFFuaGOy3Qq9KwPKZF2/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 03-07-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:17:
[...]

Had hem ook uit de TS gelinkt :P

Maar vond alleen dat plaatje posten ook zo wat, dus dacht doe er een leuk verhaaltje bij.
En dus ook wat punten die niet in dat schema staan. Zoals dat de Denon 2309 alle knoppen open en bloot op de receiver heeft zitten en de Denon 2809 een leuk klepje heeft.

Hier goed te zien overigens:
Denon 2309:
[afbeelding]

Denon 2809:
[afbeelding]

Sorry van de grote foto's, maar kleinere exemplaren waren weer niet duidelijk.

Edit:
Hier overigens de Denon 2809 met het klepje naar beneden.
Deze keer wel normaal formaat, want is een eigen foto O+
[afbeelding]
goed bezig fear, bedankt voor je reacties. ik heb abetterprice.nl al een mail gestuurd dat ik deze wel wou bestellen. Nu de alle boxen aanschaffen en dan na m'n verbouwing alles aansluiten en dan mag ik ook eindelijk een keer wat foto's gaan posten (ik durf m'n pioneer setje van 200 euro niet er op te zetten haha).

hee fear, je 'eigen gemaakte foto' doet het niet btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 294380 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:43:
[...]
hee fear, je 'eigen gemaakte foto' doet het niet btw
Nu wel als het goed is.
Had per ongeluk niet de publieke link ingevoerd tussen de IMG-tags :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:51:
[...]

Nu wel als het goed is.
Had per ongeluk niet de publieke link ingevoerd tussen de IMG-tags :)
ach ja, fouten zijn menselijk. kan niet wachten tot ik m'n set compleet heb. jij had ook voornemens om focal aan te schaffen of is dat van de baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 294380 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:03:
[...]
ach ja, fouten zijn menselijk. kan niet wachten tot ik m'n set compleet heb. jij had ook voornemens om focal aan te schaffen of is dat van de baan?
Jup...

Wilde eerst voor KEF speakers gaan, want hoorde daar altijd goede verhalen over van mensen in combinatie met Denon receivers. Ben gaan luisteren en moet zeggen dat ik het zeer mooie speakers vond voor als je van heldere hoge tonen houdt. Maar ik miste de weergave van de lage tonen. En aangezien ik daar wel wat waarde aan hecht toch maar KEF van de baan geschoven.
Bij Hobo Hifi hebben ze me laten luisteren naar Dali en Focal. De vormgeving van Dali vind ik mooier (met aparte kleuren tweeters), maar qua geluid kwam Focal er iets boven uit. Niet heel veel, maar toch net wat beter. En ik luisterde naar de 716V en als ik nieuwe speakers wil dan wil ik wellicht de W-versie, dus dan zal Dali wel wat verder achterblijven qua sound. Die W-versie zou ik overigens blindelings kopen, want zo veel scheelt de prijs niet.
Uit eigen initiatief ook nog geluisterd naar Klipsch en Magnat. Beiden omdat deze een goede weergave van het laag hebben. Maar Klipsch (RF-62) vond ik gewoon rommelig. Wel mooie speakers en groot, maar wat een k*t geluid. Magnat klonk wel een stuk beter dan Klipsch, maar niet zo goed als Focal. Moet ook zeggen dat de Magnats de helft van de prijs waren van de Chorus-reeks. Plus dat ik nu Magnat's heb en gewoon wat nieuws wil.

Maar ik ga wellicht met de Kerst pas nieuwe speakers halen, want er staan nog twee andere (geplande) uitgaven op het lijstje:
  • Aprilia RSV 1000R 2004 (Factory), want na 2,5 jaar met A-rijbewijs moet er toch wel een motor komen.
  • Nieuw bed. En dan nu wel meteen een goede, dus ga voor iets van een (elektrisch verstelbare) bokspring.
En dan nog andere (kleinere) uitgaven als een Blu-ray speler en een zooi aan games die in Q4 uit komen. Meerdere hobbies en interesses hebben heeft ook nadelen, vooral financiële :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-05 02:23
FeaR1986 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:20:
[...]

Maar ik ga wellicht met de Kerst pas nieuwe speakers halen, want er staan nog twee andere (geplande) uitgaven op het lijstje:
[list]• Aprilia RSV 1000R 2004 (Factory), want na 2,5 jaar met A-rijbewijs moet er toch wel een motor komen.

Geheel offtopic maar toch, 2,5 jaar je A rijbewijs zonder motor en dan gelijk op een 140pk koppel monster als de mille! Jij durft !!! Wel een gigantisch porneaux geluid wat dat ding produceert met 2 akra dempers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan nog andere (kleinere) uitgaven als een Blu-ray speler en een zooi aan games die in Q4 uit komen. Meerdere hobbies en interesses hebben heeft ook nadelen, vooral financiële :+
[/quote]
toevallig AC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Na een reeks serieuze Denon posts, even lekker offtopic :+
Kadett schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:18:
[...]
Geheel offtopic maar toch, 2,5 jaar je A rijbewijs zonder motor en dan gelijk op een 140pk koppel monster als de mille! Jij durft !!! Wel een gigantisch porneaux geluid wat dat ding produceert met 2 akra dempers _/-\o_
Ach, het kan erger. Had ook een 1000cc vier cilinder kunnen gaan kopen. Dan zit ik met minstens 182pk, dus dan is een twin met 131pk (96kW) zo erg nog niet. Wel een berg aan koppel natuurlijk en een heel stuk minder vergevingsgezind dan zo'n vier cilinder. Maar als ik eenmaal ergens mijn zinnen op gezet heb dan ben ik daar niet echt vanaf te brengen. Maar gaat dus een hoop geld kosten, want ik wil dus een model vanaf 2004 (met die dubbele uitlaat en compleet andere styling) en die zijn een heel stuk duurder dan de 2003-modellen. En als het even kan ook nog een Factory versie (dus met Öhlins vering, carbon onderdelen, lichtere velgen, etc.). Maar zie maar eens tegen zo'n model aan te lopen in de kleur die ik wil en ook nog eens voor een leuke prijs... Gelukkig hebben negen van de tien tweedehandsjes al wel een Bos/Laser/Akrapovic demper, dus dat scheelt wel weer in kosten achteraf.

En het is overigens niet zo dat ik in geen 2,5 jaar gereden heb...
Af en toe een motor huren om de "skills" warm te houden tot de RSV er is.
Onder andere, heb (zoals de foto's en signature laten zien) zowel een PS3 als een XBox 360. Dus het laatste kwartaal van het jaar brengt veel goeds:

Voor de PS3:
  • Uncharted 2: Among Thieves
  • Gran Turismo 5
  • God of War 3
Voor de XBox 360:
  • Forza Motorsport 3
  • Halo 3 ODST
En natuurlijk de games op beide consoles:
  • Call of Duty: Modern Warfare 2
  • Assassin's Creed 2
En natuurlijk vast nog wel iets vergeten.
Maar om dan toch deels ontopic te blijven.
Ik ben echt fan van Uncharted (deel 1) in combinatie met mijn Denon. Vooral de optie om het geluid loseless te laten verzenden naar de receiver. Perfecte optie, zou in meer spellen moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 17:16
Zojuist even bij Raf in Amsterdam binnengelopen en daar is de 2809 (premium zilver) nu te koop voor eur 899,-
Zit zelf op het moment flink te twijfelen of ik zal gaan voor een 2809 (maar dan in het zwart) of te wachten op de 3310.
De 3310 voegt diverse netwerk mogelijkheden toe maar ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik dat zal zien als een gadget of er regelmatig gebruik van zal maken.
Heb nog gevraagd naar de 3310 maar de persoon die ik sprak wist nog niets te vertellen over dat model en had het vermoeden dat deze rond september/oktober zo'n beetje te koop zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69361

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:59:
Zojuist even bij Raf in Amsterdam binnengelopen en daar is de 2809 (premium zilver) nu te koop voor eur 899,-
Zit zelf op het moment flink te twijfelen of ik zal gaan voor een 2809 (maar dan in het zwart) of te wachten op de 3310.
De 3310 voegt diverse netwerk mogelijkheden toe maar ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik dat zal zien als een gadget of er regelmatig gebruik van zal maken.
Heb nog gevraagd naar de 3310 maar de persoon die ik sprak wist nog niets te vertellen over dat model en had het vermoeden dat deze rond september/oktober zo'n beetje te koop zou zijn.
Uiteraard wachten op de 3310 dan. Straks heb je spijt dat je niet ff heb gewacht. Aan de andere kant, als je niet kunt wachten gewoon die 2809 kopen scheelt je allicht geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:20:
[...]

Jup...

Wilde eerst voor KEF speakers gaan, want hoorde daar altijd goede verhalen over van mensen in combinatie met Denon receivers. Ben gaan luisteren en moet zeggen dat ik het zeer mooie speakers vond voor als je van heldere hoge tonen houdt. Maar ik miste de weergave van de lage tonen. En aangezien ik daar wel wat waarde aan hecht toch maar KEF van de baan geschoven.
Bij Hobo Hifi hebben ze me laten luisteren naar Dali en Focal. De vormgeving van Dali vind ik mooier (met aparte kleuren tweeters), maar qua geluid kwam Focal er iets boven uit. Niet heel veel, maar toch net wat beter. En ik luisterde naar de 716V en als ik nieuwe speakers wil dan wil ik wellicht de W-versie, dus dan zal Dali wel wat verder achterblijven qua sound. Die W-versie zou ik overigens blindelings kopen, want zo veel scheelt de prijs niet.
Uit eigen initiatief ook nog geluisterd naar Klipsch en Magnat. Beiden omdat deze een goede weergave van het laag hebben. Maar Klipsch (RF-62) vond ik gewoon rommelig. Wel mooie speakers en groot, maar wat een k*t geluid. Magnat klonk wel een stuk beter dan Klipsch, maar niet zo goed als Focal. Moet ook zeggen dat de Magnats de helft van de prijs waren van de Chorus-reeks. Plus dat ik nu Magnat's heb en gewoon wat nieuws wil.

• Aprilia RSV 1000R 2004 (Factory), want na 2,5 jaar met A-rijbewijs moet er toch wel een motor komen.
  • Nieuw bed. En dan nu wel meteen een goede, dus ga voor iets van een (elektrisch verstelbare) bokspring.
Kijk anders eens naar epos speakers. Die hebben een nieuwe M serie. Ik draai zelf met een 3805 en M16 van epos. Ook een goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Anoniem: 69361 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:12:
[...]
Uiteraard wachten op de 3310 dan. Straks heb je spijt dat je niet ff heb gewacht. Aan de andere kant, als je niet kunt wachten gewoon die 2809 kopen scheelt je allicht geld.
Als die 3310 dezelfde prijs als de 2809 zou krijgen, dan moet je wachten ja.

Maar die 3310 gaat hoogstwaarschijnlijk een paar honderd euro duurder worden. (denk ergens richting 1300 euro)
Aan de andere kant zijn de specs van de 3310 ook weer beter dan de 2809. Zo'n beetje tussen de 3808 en 2809 in.

De vraag is in hoeverre je al die extra features echt zou gebruiken.
Ik heb de afgelopen weken een 3808A getest, en Audyssey is me bv erg tegengevallen.
Voor films wel leuk, en als je speakers niet al te high-end zijn dan zal je wellicht alleen voordelen hebben.

Maar met mijn B&W 803S speakers vond ik met Audyssey dat de plaatsing van instrumenten en de details veel minder werden. Heb het op meerdere manier geprobeerd, maar ik kon het niet op een acceptabel nivo krijgen.
Die netwerk interface lijkt leuk, maar je kan er weer geen video mee streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
mjtdevries schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:32:
[...]

Als die 3310 dezelfde prijs als de 2809 zou krijgen, dan moet je wachten ja.
Gespeculeerd wordt dat de Denon AVR-3310 duurder wordt dan de Denon AVR-2809, dat is natuurlijk logisch. Maar het gaat hierbij om het duurder ten opzichte van de adviesprijs. En de adviesprijs van een Denon 2809 ligt altijd nog boven de €1000,- (Nederlandse prijs). Dus de kans dat een Denon 3310 straks te koop is voor €1500,- lijkt mij niet geheel onlogisch. Ook omdat de 3310 dat gaat kosten in Amerika (in dollars dan) en de prijzen worden hier gewoon overgenomen, maar dan met het €-teken ervoor.

Dus als je dat voor een Denon 3310 over hebt zou ik wachten. Anders zou ik lekker die Denon 2809 gaan halen voor die leuke prijs. Voor dat geld zeker een leuke receiver. Ik heb mijn 2809 kunnen kopen voor €838,- en voor dat geld geen minuut spijt van gehad. Maar moet wel zeggen dat ik de receiver de "normale" €1299,- niet waard vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Anoniem: 294380 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:24:
[...]

ik heb de 2309 op internet gezien in DL klik hier . vraag: als ik deze in duitsland koop, hoe is de garantie en zit er dan NL gebruiksaanwijzing en menu in het apparaat zelf welke taal is dat dan? ik wil namelijk liever de 2309 dan de 1910 voor mijn set.
Weet iemand idd hoe het zit met garantie?

€600,- voor een receiver die in Nederland €1000,- kost is de moeite waard lijkt mij :*)

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
FireStarter schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:42:
[...]

Weet iemand idd hoe het zit met garantie?

€600,- voor een receiver die in Nederland €1000,- kost is de moeite waard lijkt mij :*)
Garantieafhandeling in Nederland is als het product bij een officiële Nederlandse Denon dealer gekocht is. Dat zal voor een Duitse winkel niet gelden. Het geldt zelfs niet voor veel Nederlandse webwinkels.

Zelf heb ik een 3808 uit DL. Handleiding was meertalig, waaronder Nederlands. De GUI kan ook in het Nederlands, maar Engels is beter wat betreft terminologie.

Verder krijg je geen korting op feature (firmware) upgrades and je een geïmporteerd model hebt. Ik moet de volle mep betalen als ik wil upgraden naar een 3808A.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenlord
Garantie is geregeld op Europees niveau en is bij mijn weten intussen overal omgezet in nationale wetgeving. Het probleem blijft uiteraard wel dat je bij problemen je tot de verkoper (in Duitsland) moet wenden.

Specifieke rechten (/plichten) in de Nederlandse wetgeving zal je niet kunnen inroepen tegen de Duitse verkoper, maar zomaar zeggen dat je geen garantie hebt, is fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Als je een officiele Denon Dealer hebt in Duitsland dan is het ook gewoon prima :) Redcoon is 1 van de weinig online shops die goedkoop is en offiiciele Denon Dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237638

Bij saturn in kleve is de AVR 2809 nu slechts 699
heb deze van de week daar gekocht in het silver :)

http://www2.saturn.de/web...&uk=proddetail&sort=price

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 237638 op 10-07-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Altijd leuk die saturn :) Jammer dat ze pas zo laat met deze prijzen komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 237638 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:27:
Bij saturn in kleve is de AVR 2809 nu slechts 699
heb deze van de week daar gekocht in het silver :)
Dat is zeker geen geld.
Had niet gedacht dat er een veel betere aanbieding zou komen dan die €838,- waarvoor ik hem heb kunnen scoren. Maar de Saturn doet daar nu dus even €139,- af...
Maar goede aankoop, zal je zeker geen spijt van krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:47:
[...]

Dat is zeker geen geld.
Had niet gedacht dat er een veel betere aanbieding zou komen dan die €838,- waarvoor ik hem heb kunnen scoren. Maar de Saturn doet daar nu dus even €139,- af...
Maar goede aankoop, zal je zeker geen spijt van krijgen :)
is inderdaad stukje goedkoper, maar om voor mij helemaal naar dusseldorf te rijden scheelt het dan omgerekend niet veel meer. ik heb 'm vandaag binnen gekregen, maar helaas nog niet uit kunnen testen (heb nog geen speakers)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204418

Die 3310, wat zijn nou de daadwerkelijke verbetering t.o.v. de 2809?
Netwerkfunctie is een verbetering, maar voor mij persoonlijk niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 204418 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:04:
Die 3310, wat zijn nou de daadwerkelijke verbetering t.o.v. de 2809?
Netwerkfunctie is een verbetering, maar voor mij persoonlijk niet nuttig.
Denon 3310 heeft ten opzichte van de Denon 2809:
  • De ethernet aansluiting.
  • USB-aansluiting aan voorzijde.
  • Eén HDMI ingang meer
  • Dolby Pro Logic IIz
  • Upscaling van HDMI in tot 1080p (Denon 2809 doet alleen analoge ingangen)
  • Denon 3310 heeft een grotere tweede zone afstandsbediening. Maar de Denon 2809 heeft als hoofdafstandsbediening wel eentje met touchscreen en de 3310 niet.
  • Denon 2809 heeft 115 Watt per kanaal, de Denon 3310 heeft 120 Watt.
  • Denon 3310 is maar 300 gram zwaarder dan de Denon 2809. Dat is wel wat weinig voor meer opties en hardware binnenin...
Dat is wat ik zo 1-2-3 kan zien op afbeeldingen en kan bedenken met de spec-sheet voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40
FeaR1986 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:26:
[...]
Denon 3310 heeft ten opzichte van de Denon 2809:
  • Denon 3310 is maar 300 gram zwaarder dan de Denon 2809. Dat is wel wat weinig voor meer opties en hardware binnenin...
De versterker is praktisch even sterk, geen gewichtstoename hier nodig.

Hij maakt wél gebruik van een andere structuur aan processoren. Mogelijkheid: Uitgebreidere, sterkere elektronica, maken andere componenten overbodig... kan zorgen voor een lichter apparaat.

Wie op een paar honderd gram gewicht wil gaan vergelijken, moet zich op eindversterkers concentreren. Moderne AV-receivers hebben teveel variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de vergelijkende specs.
Als ik het zo bekijk zie ik, voor mij in ieder geval, geen echte voordelen t.o.v. 2809. Laat de 3310 maar komen, zodat de 2809 in prijs zakt. Dan koop ik gewoon de 2809.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 204418 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:50:
Thanks voor de vergelijkende specs.
Als ik het zo bekijk zie ik, voor mij in ieder geval, geen echte voordelen t.o.v. 2809. Laat de 3310 maar komen, zodat de 2809 in prijs zakt. Dan koop ik gewoon de 2809.
Eh... Als je een beetje zoekt kan je al aan een Denon AVR-2809 komen voor onder de €800,-.
Dacht zelfs dat iemand hier had gepost dat hij een 2809 had gekocht voor €700,-. En met een adviesprijs (van nog steeds) €1299,- lijken me dat geen slechte deals. Kijk eens in Duitsland, want zoals je wellicht hebt kunnen lezen zijn de prijzen daar veel aantrekkelijker. Ik heb daar maanden geleden (toen er nog geen sprake was van een xx10-serie) mijn Denon 2809 voor €838,- kunnen kopen. Nu zullen de prijzen nog wel beter liggen nu die nieuwe serie er is, dus sla je slag. En alles onder de €900,- is gewoon een koopje voor een Denon 2809, pracht apparaat!
Overigens gaat de Denon AVR-3310 naar verwachting €1499,- kosten, dus dan was je sowieso vele malen duurder uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja precies, ik heb het gelezen (ik volg dit draadje in stilte al een tijdje :+ ) Ik ga zeker even op zoek in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Gisteren kontakt gehad met Stassen....die geven aan de zwarte versie van de 4310 op voorraad te hebben en binnen 10 dagen ook de zilvere.

Ze geven aan dat het om de Penhold (look&listen) versie. Dus geen import uit UK/DE.

Wel vreemd....wat op de NL denol site staat deze nog niet vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb even een vraagje, ik ontvang binnenkort mijn 3808A en al mijn apparatuur heeft HDMI, is het nu zo dat als ik de apparatuur via de AV reciever laat lopen dat hij het beeld gewoon 1 op 1 doorstuurd of gaat hij dan nogsteeds bepaaalde bewerkingen erop uitvoeren?

Want ik zou graag zien dat hij het beeld met rust laat en gewoon doorstuurd en alleen het geluid eraf haalt. Ook geen upscaling als ik bijvoorbeeld een DVD in de blu-ray speler stop. Is het bijvoorbeeld mogelijk om het optioneel aan te zetten per HDMI kanaal.

Mijn complete set trouwens is nu 2x B&W 704 voor en 2x B&W 705 achter (center en sub moeten nog komen).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Goedemorgen,

Ook wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe thuis ervaring:
Bij een RAF vestiging stuitten wij op de AVR-2809 geprijsd voor 899, maar alleen in het zilver verkrijgbaar :(
Nu ben ik al even wezen neuzen op internet, maar de 2809 in zwart is ondertussen zeldzaam naar mijn idee.

De AVR moet gaan samenwerken met

Panasonic P24G15 (Binnenkort)
Humax 5050C (Binnenkort)
PS3 (Binnenkort)
Wii
Xbox (1e type)

Momenteel heb ik nog een oude kenwood receiver met Dolby Prologic van pak 'm beet 15 jaar oud met daarbij een 5.1 Mission 700/702 set. Volgens de RAF man eerst de boxen zo laten, die zijn nog prima als ze niet uitgedroogd zijn.

Momenteel stream ik nog redelijk vaak een filmpje via de oude Xbox. Deze wil ik in de nabije toekomst vervangen door een PS3, voor streaming, BR en af en toe wat gamen.

Ik heb de laatste dagen al heel wat topics door zitten neuzen over de bovenstaande combi, voors en tegens, alleen voor mij is het abracadabra. In de winkel lullen ze je liever naar een duurder apparaat (is mijn ervaring).

Nu viel mijn oog ook op de AVR-2310 is dit een waardig alternatief? Deze doet voor zover ik hier heb gelezen iig al Upscaling van alle signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
De 3310 wordt de opvolger van de 2809. (Maar zal een stuk duurder worden dan de prijzen die je nu ziet voor de 2809)
De 2310 is wel een klasse lager. (enkele DSP ipv dubbele DSPs, mindere versterker etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
ronaldmathies schreef op maandag 20 juli 2009 @ 07:24:
Ik heb even een vraagje, ik ontvang binnenkort mijn 3808A en al mijn apparatuur heeft HDMI, is het nu zo dat als ik de apparatuur via de AV reciever laat lopen dat hij het beeld gewoon 1 op 1 doorstuurd of gaat hij dan nogsteeds bepaaalde bewerkingen erop uitvoeren?
Dat kan je instellen.
Standaard staat ie volgens mij ingesteld op upscaling, maar dat kan je uitzetten.
Of je het ook per HDMI kanaal kan instellen heb ik niet getest toen ik 'm te leen had.
Maar je kan de handleiding bij Denon downloaden. Dan weet je het 100% zeker:
http://www.denon.de/site/popup/index.php?p=pdf&Pid=385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 21:56
ronaldmathies schreef op maandag 20 juli 2009 @ 07:24:

Want ik zou graag zien dat hij het beeld met rust laat en gewoon doorstuurd en alleen het geluid eraf haalt. Ook geen upscaling als ik bijvoorbeeld een DVD in de blu-ray speler stop. Is het bijvoorbeeld mogelijk om het optioneel aan te zetten per HDMI kanaal.

Mijn complete set trouwens is nu 2x B&W 704 voor en 2x B&W 705 achter (center en sub moeten nog komen).
Dit kan je allemaal instellen per hdmi-ingang, via webacces gaat dit heel gemakkelijk. Als je bijvoorbeeld een 1080p signaal aanvoert, dan worden er verder geen bewerkingen uitgevoerd als je 1080P wil kijken.
De manual is dermate uitvoerig, dat je wel érg veel te lezen hebt. Als je huiverig bent voor een apparaat met zeer uitgebreide instellingsmogelijkheden moet je zeker een andere receiver kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 17:16
vanisher schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:22:
Goedemorgen,

Ook wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe thuis ervaring:
Bij een RAF vestiging stuitten wij op de AVR-2809 geprijsd voor 899, maar alleen in het zilver verkrijgbaar :(
Nu ben ik al even wezen neuzen op internet, maar de 2809 in zwart is ondertussen zeldzaam naar mijn idee.
Waarschijnlijk alleen in het zilver verkrijgbaar voor die prijs.
De 2809 wordt in ieder geval op de website aangeboden maar dan voor 1299,-
http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=16132

Voor mezelf heb ik ondertussen besloten om te wachten op de 3310.
Zowieso wil ik m'n receiver in het zwart en het te verwachten prijsverschil tussen de 2809 en de 3310 (rond de 300 euro) kan ik prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Nu online
Jups, zilver is ruim verkrijgbaar helaas.. De 3310 gaat hier buiten budget vallen daar er meer gekocht moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ninjazx9r98 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:13:
[...]
Zowieso wil ik m'n receiver in het zwart en het te verwachten prijsverschil tussen de 2809 en de 3310 (rond de 300 euro) kan ik prima mee leven.
Nieuwprijs inderdaad...
Maar in Duitsland worden her en der nog wel zwarte Denon 2809's aangeboden.
En dan wel tegen prijzen van tegen de €800,-. En dan is het verschil met een Denon 3310 toch opeens een heel stuk groter geworden. Plus dat €800,- voor een Denon AVR-2809 echt géén geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Nu online
Is bestellen in duitsland safe & simple? Ik had idd een 2809 gevonden (bij saturnus) maar volgens mij is dat geen web?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zou eigenlijk de prijs van de 3310 in het begin vermoedelijk zijn?
Moet zeggen dat ik inderdaad ook niet zo gek veel zwarte 2809's kan vinden, ook in Duitsland is het aanbod een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311007

Allen,

Hoewel hier als "Newby" toch een hoop info al weten te delen op het HT-forum.

Echter het volgende:

Als eigenaar van de AVR 4308A met de DVD 3800BD en de ASD 11R (ipod dock).

Wie heeft deze identieke set?

Probleem sinds kort de DVD 3800 BD in het bezit. Na het geheel te hebben aangesloten krijg ik geen geluid meer uit de IPOD dock. Ik kan wel via de TV de speellijsten en nummer selecteren waarna het nummer ook gaat spelen alleen geen geen geluid.

Wellicht een instelling???? Weet alleen niet welke.

Wie helpt.

BVD.

FreddieM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 204418 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:59:
Wat zou eigenlijk de prijs van de 3310 in het begin vermoedelijk zijn?
Moet zeggen dat ik inderdaad ook niet zo gek veel zwarte 2809's kan vinden, ook in Duitsland is het aanbod een stuk minder.
De prijs van de Denon AVR-3310 is $1499,-.
Helaas is de kans groot dat de 3310 hier dus gewoon €1499,- zal gaan kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
vanisher schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:51:
Is bestellen in duitsland safe & simple? Ik had idd een 2809 gevonden (bij saturnus) maar volgens mij is dat geen web?
Saturnus? Bedoel je niet gewoon Saturn? Ik zou zeggen, kies de Saturn uit waar hij in aanbieding is, bel of hij in voorraad is. En rijden met die hap. Het is gewoon een winkel namelijk als Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:04
Anoniem: 311007 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:46:
Allen,

Hoewel hier als "Newby" toch een hoop info al weten te delen op het HT-forum.

Echter het volgende:

Als eigenaar van de AVR 4308A met de DVD 3800BD en de ASD 11R (ipod dock).

Wie heeft deze identieke set?

Probleem sinds kort de DVD 3800 BD in het bezit. Na het geheel te hebben aangesloten krijg ik geen geluid meer uit de IPOD dock. Ik kan wel via de TV de speellijsten en nummer selecteren waarna het nummer ook gaat spelen alleen geen geen geluid.

Wellicht een instelling???? Weet alleen niet welke.

Wie helpt.

BVD.

FreddieM
Gewoon even je 4308 benaderen via de webinterface,

Naar alle waarschijnlijkheid klop de match van video en audio input niet meer.

Per kanaal op de versterker kan je handmatig een video en een audio input toewijzen.
Denk dat je de audio via een andere ingang laat lopen als geselecteerd.

Gewoon in de setup van je ipod kanaal via de webpagina even de verschillende audio inputs proberen terwijl je ipod staat te spelen

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v110/TheMoose/Home%20Theater/DSC02006.jpg

Screenshot is van 3808 maar interface is het zelfde.
Gewoon even de goede source selecteren en wat met je iPod en Digital instellingen "pielen" totdat je geluid hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Malignant op 22-07-2009 13:06 ]

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311007

Bedankt,
Ik zal dit eens gaan proberen. Ik dacht zelf ook al dat het wel aan 1 van de vele intellingen zou liggen.

Je hoort het nog.

Groet

FreddieM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Nu online
Bij abetterprice.nl is de 2809 zwart idd nog leverbaar voor €888,-, iemand ervaring met deze shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rocketman schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:35:
[...]

Dit kan je allemaal instellen per hdmi-ingang, via webacces gaat dit heel gemakkelijk. Als je bijvoorbeeld een 1080p signaal aanvoert, dan worden er verder geen bewerkingen uitgevoerd als je 1080P wil kijken.
De manual is dermate uitvoerig, dat je wel érg veel te lezen hebt. Als je huiverig bent voor een apparaat met zeer uitgebreide instellingsmogelijkheden moet je zeker een andere receiver kiezen.
Ik heb inmiddels mijn reciever ontvangen en ben tot de volgende conclusie gekomen, je kan het inderderdaad per ingang instellen wat mooi is. Wat ik wel minder vond was dat mijn XBox die vie Component is aangesloten (helaas heb ik geen hdmi poort erop, deze was toen alleen op de Elite te krijgen) niet meer zijn 1080p singaal kan doorgeven want de Denon reciever snapt dit niet.

Mijn oplossing was om de Xbox rechtstreeks op de TV aan te sluiten waardoor ik wel de 1080p kan draaien en via een toslink kabel het geluid naar de reciever laat sturen.

Wat ik trouwens zeer mooi vindt gedaan is het Internet Radio, via http://www.radiodenon.com/ kan je gewoon extra stations toevoegen en voorkeuren instellen, gaat erg gemakkelijk en werkt ook erg goed.

Verder vindt ik de 3808a een zeer nette reciever, de GUI op de TV is echt een uitkomst om alles in te regelen.

Minpunt, die afstandsbediening met touchscreen, wat is dat een beroerd ding om mee te werken. Het is mooi dat hij niet op InfaRood werkt maar soms als je knoppen indrukt dan komen deze signalen gewoon niet bij de reciever aan. Dan is de kleinere afstandbediening toch een stuk beter om mee te werken.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:11
vanisher schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:29:
Bij abetterprice.nl is de 2809 zwart idd nog leverbaar voor €888,-, iemand ervaring met deze shop?
Ja heb daar een aantal jaar geleden een 1907 gekocht. Afgehaald in Amstelveen. Valt weinig over te zeggen. Prima shop naar mijn mening.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:53
FeaR1986 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 17:12:
De prijs van de Denon AVR-3310 is $1499,-.
Helaas is de kans groot dat de 3310 hier dus gewoon €1499,- zal gaan kosten :(
[offtopic]
De BDP-51fd is in Amerika nu te koop voor $149. Was ie maar te kóóp voor €149! 8)
[/offtopic]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237466

Ik heb problemen met de Denon 1909, ik heb deze in een glazen meubel staan, heb aan de bovenkant 2 a 3 cm ruimte erboven.

De zijkanten en achterkant is open.

Als ik het volume wat harder zet ( of hij draaid een bepaalde tijd op hetzelfde volume ) schakelt hij zichzelf uit en gaat de power knop rood knipperen. nu kan ik hem weer aanschakelen en doet hij het weer ( soms paar sec soms weer paar minuten )

paar maanden terug ( stuk koeler ) en nog geen meubel had ik hier geen last van.
wat kan ik nu het beste doen, dat meubel weg doen is geen optie.

en zijn het wel warmte problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Brad Pitt schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:32:
[...]

[offtopic]
De BDP-51fd is in Amerika nu te koop voor $149. Was ie maar te kóóp voor €149! 8)
[/offtopic]
Mja, gaat hier wel over nieuwe producten die Denon xx10-series.
Maar in Amerika zijn die Blu-ray spelers over het algemeen toch goedkoper dan hier.

Alleen jammer dat je dan meteen met een andere regio zit, want anders had ik mijn BDP-??? wel geimporteerd...
Anoniem: 237466 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:54:
Ik heb problemen met de Denon 1909, ik heb deze in een glazen meubel staan, heb aan de bovenkant 2 a 3 cm ruimte erboven.

De zijkanten en achterkant is open.

Als ik het volume wat harder zet ( of hij draaid een bepaalde tijd op hetzelfde volume ) schakelt hij zichzelf uit en gaat de power knop rood knipperen. nu kan ik hem weer aanschakelen en doet hij het weer ( soms paar sec soms weer paar minuten )

paar maanden terug ( stuk koeler ) en nog geen meubel had ik hier geen last van.
wat kan ik nu het beste doen, dat meubel weg doen is geen optie.

en zijn het wel warmte problemen ?
Volgens de handleiding is het rood knipperen van de power knop wel een indicatie dat er een warmteprobleem kan zijn. Ligt alleen aan de tussenpozen van het knipperen. Want bij mijn 2809 is het om de twee seconden knipperen voor een warmte probleem en sneller voor als er iets is met de speakers.

Dat het aan het meubel ligt is dus wel bijna zeker, want zonder meubel zijn er geen problemen.
Maar om dat zeker te weten even de receiver uit het meubel halen en "stressen" zoals gewoonlijk en zien of de beveiliging weer aan springt. Indien niet dan wordt het toch de ruimte in het kastje groter maken...

[ Voor 56% gewijzigd door FeaR op 23-07-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 21:56
Bart_Denon schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:24:
[...]

Ja heb daar een aantal jaar geleden een 1907 gekocht. Afgehaald in Amstelveen. Valt weinig over te zeggen. Prima shop naar mijn mening.
Ja, ik ben zelf ook zeer content met de 3808A. Ik hoef mijn satellietontvanger niet meer te gebruiken voor radio ontvangst en veel zenders geven ook informatie over de nummers op de display van de receiver.
Je kan hem bedienen vanuit je pc of laptop en hij speelt ook muziekbestanden af vanaf usb-stick.
Die grote remote control vind ik ook helemaal niets, ik gebruik gewoon de Logitech 885.

Iedereen die lagere modellen overweegt zonder webfunctie zou ik willen adviseren om nog even door te sparen.
Mijn 3808A heeft trouwens "slechts" 1172 euro gekost in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Rocketman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:35:
[...]
Iedereen die lagere modellen overweegt zonder webfunctie zou ik willen adviseren om nog even door te sparen.
Mijn 3808A heeft trouwens "slechts" 1172 euro gekost in Duitsland.
Vanwaar dat?
Ik heb ook een lager model (Denon AVR-2809) en mis die webfunctie niet echt.
Maar dat kan ook komen omdat ik mijn PS3 heb ingesteld als mediaserver dus dat ik alles vanaf daar stream. En dat ook mijn TV met de pc verbonden is voor dataoverdracht via het netwerk. En de pc is trouwens weer met de Denon verbonden via HDMI, dus beeld en geluid gaat daar ook over...

Best wel dubbel allemaal nu ik het zo lees eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237466

Kastje verhogen is geen optie helaas.
misschien op een of andere manier een stille 12 cm fan plaatsen aan de binnenkant of buitenkant

even een spanningsmeter erbij waar ik 12 volt ( of minder ) vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsjonge.. ik weet het niet meer... :|

Zou toch maar niet wachten op de 3310, of misschien wel gewoon een 2310 kopen. Want in vergelijk met de 2809 scheelt de 2310 niet zo veel. Die 10 a15 watt minder maakt ook niet zo veel uit...

http://www.denon.co.uk/site/popup/index.php?p=vergleich_real&Pid=386&vPidN[0]=413

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 204418 op 24-07-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 237466 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:17:
Kastje verhogen is geen optie helaas.
misschien op een of andere manier een stille 12 cm fan plaatsen aan de binnenkant of buitenkant

even een spanningsmeter erbij waar ik 12 volt ( of minder ) vandaan kan halen.
Heb je al wel gekeken of je Denon buiten het kastje ook "af slaat"?
Want dan weet je zeker dat het aan je kastje ligt en niet aan een slecht gemonteerde heatsink.
Een fan plaatsen kan natuurlijk altijd, alleen inderdaad even een 12 Volt aansluiting maken (of wellicht vijf als je het echt stil wilt houden).
Anoniem: 204418 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:50:

Zou toch maar niet wachten op de 3310, of misschien wel gewoon een 2310 kopen. Want in vergelijk met de 2809 scheelt de 2310 niet zo veel. Die 10 a15 watt minder maakt ook niet zo veel uit...

http://www.denon.co.uk/site/popup/index.php?p=vergleich_real&Pid=386&vPidN\[0]=413
Ik zeg Denon AVR-2809.
Voor het geld waar je die receiver nu voor kan krijgen is het echt een koopje.
Of je moet echt upscaling van HDMI bronnen; netwerk en Pro Logic IIz nodig hebben. Want dan zou ik wel voor een xx10-serie gaan, maar anders.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Nu online
Zo, net terug uit Amstelveen, hij staat hier voor me op tafel, de AVR-2809 :)
Eens even rustig boekie lezen en het spul aansluiten, ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vanisher schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:28:
Eens even rustig boekie lezen en het spul aansluiten, ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken.
Wel de Engelse variant, want van die Nederlandse wordt je echt niet veel wijzer.
En vooral de Quick Start Guides in de TS van dit topic zijn echt een aanrader: in een paar pagina's uitgelegd waar de manual er 150 voor nodig heeft.

Maar feli met je aankoop, weet zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen :)

* FeaR heeft er zelf ook één :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204418 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:50:

http://www.denon.co.uk/site/popup/index.php?p=vergleich_real&Pid=386&vPidN\[0]=413
Zoals fear al zei, zonder meer zou ik dan gaan voor de 2809 en niet de 2310. Verschillen zijn wel iets groter dan dat jij benoemd. Die engelse denon site klopt ook niet helemaal, kijk even op denon.de en doe daar de vergelijking (no way dat de 2310 "advanced al 24 processing" heeft).

De 2809 heeft ddsc, AL24 processing, meer vermogen en een klepje. Of je moet idd wachten op de 3310.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 69361 op 25-07-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Anoniem: 69361 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:50:
[...]

Zoals fear al zei, zonder meer zou ik dan gaan voor de 2809 en niet de 2310. Verschillen zijn wel iets groter dan dat jij benoemd. Die engelse denon site klopt ook niet helemaal, kijk even op denon.de en doe daar de vergelijking (no way dat de 2310 "advanced al 24 processing" heeft).

De 2809 heeft ddsc, AL24 processing, meer vermogen en een klepje. Of je moet idd wachten op de 3310.
Hebben ze dat nog niet aangepast?

Ruim een maand geleden heb ik ze al gemaild dat de info van de 2310 op hun site verkeerd is. Natuurlijk geen antwoord gehad, maar ik had toch wel gehoopt dat ze het aangepast zouden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik heb een PS2 is aangelsoten via SPDIF op een Denon 3808. De instellingen voor die input zijn "Dolby ProLogic II game" en surround mode op "Auto".

Stel, de PS2 wisselt van PCM stereo naar Dolby Digital 5.1 dan ziet de versterker zoals verwacht Dolby Digital 5.1 als input.

Schakelt de PS2 van Dolby Digital 5.1 naar PCM stereo dan verschijnt "Dolby ProLogic II cinema" in het display. De instelling "Dolby ProLogic II game" is dus gereset! Erg irritant.

Hoort dit zo? Zelf vermoed ik een bug, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Laatst online: 25-05 21:30
Ik heb een vraagje over de nieuwe Denon receivers, en dan vooral de 1910. Zelf heb ik op dit moment een Harman Kardon AVR 247 en sinds kort een Full HD tv. Nu ik ook Full HD films en PS3 games speel merk ik dat er op het scherm soms witte pixels zitten. Ik heb ook al alle mogelijke combinaties qua HDMI kabels geprobeerd en als ik de PS3 of WD TV direct op de tv aansluit is het beeld perfect, het ligt dus toch echt aan de HK. :'(
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe receiver en ben ik geïnteresseerd in een Denon AVR 1910. Heeft iemand misschien al ervaring met een 1910 en Full HD via HDMI? Ik kan er zelf weinig over vinden maar ben wel een beetje bang voor rare pixels op het scherm aangezien het toch vaker lijkt voor te komen bij receivers (Harman Kardon, Onkyo).

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ari3 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:44:
Ik heb een PS2 is aangelsoten via SPDIF op een Denon 3808. De instellingen voor die input zijn "Dolby ProLogic II game" en surround mode op "Auto".

Stel, de PS2 wisselt van PCM stereo naar Dolby Digital 5.1 dan ziet de versterker zoals verwacht Dolby Digital 5.1 als input.

Schakelt de PS2 van Dolby Digital 5.1 naar PCM stereo dan verschijnt "Dolby ProLogic II cinema" in het display. De instelling "Dolby ProLogic II game" is dus gereset! Erg irritant.

Hoort dit zo? Zelf vermoed ik een bug, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat het zo "hoort".
Heb namelijk bij de PS3 exact hetzelfde. Normaal staat de receiver gewoon op Multi Ch. In, maar zodra ik een mp3 afspeel wordt er automatisch Dolby ProLogic II Cinema. Ik kan dit wel veranderen, maar als ik dan een game opstart of een file bekijk welke wel multikanaals is dan blijft de Cinema setting staan...
FireFly3k schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:56:
Ik heb een vraagje over de nieuwe Denon receivers, en dan vooral de 1910. Zelf heb ik op dit moment een Harman Kardon AVR 247 en sinds kort een Full HD tv. Nu ik ook Full HD films en PS3 games speel merk ik dat er op het scherm soms witte pixels zitten. Ik heb ook al alle mogelijke combinaties qua HDMI kabels geprobeerd en als ik de PS3 of WD TV direct op de tv aansluit is het beeld perfect, het ligt dus toch echt aan de HK. :'(
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe receiver en ben ik geïnteresseerd in een Denon AVR 1910. Heeft iemand misschien al ervaring met een 1910 en Full HD via HDMI? Ik kan er zelf weinig over vinden maar ben wel een beetje bang voor rare pixels op het scherm aangezien het toch vaker lijkt voor te komen bij receivers (Harman Kardon, Onkyo).
Bij Onkyo was het een probleem met blauwe pixels en alleen met de Onkyo 806. Maar er is een nieuwe revisie van deze versie en nu schijnt het probleem daarmee opgelost te zijn. En ook leuk: de verkoopprijs zou hierdoor $50 en $80 hoger moeten zijn :S.

Over 1080p materiaal door een Harman Kardon en dat fout gaat heb ik om eerlijk te zijn nog nooit iets over gehoord. Maar het is zeker mogelijk, want sommige receivers van Yamaha kunnen ook niet helemaal lekker met de PS3 en 1080p overweg.

Maar tot op heden zijn er géén problemen bekend met de PS3 in combinatie met een Denon receiver. Alleen gaat dit helaas maar tot en met de xx09-modellen. Eigenlijk mag je wel verwachten dat de xx10-modellen ook geen problemen zullen geven. En anders gewoon een keer langs een goede hifi-winkel met je PS3 en vragen of je mag testen. Weet zeker dat het zal mogen en dat het geen probleem zal zijn :)

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 26-07-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Ik ben me ook aan het oriënteren op een AV-receiver, en de nieuwe Denon-lijn komt zeker in de aanmerking.
Dit zou mijn eerste receiver worden en als newbie zit ik nog met enkele kleine vraagjes.

Ik zie op de Denon-units steeds 9 connecties voor speakers zitten (vanaf de 1910). Wil dat dan zeggen dat ik een 7.1 setup met een tweede stereoset (zone 2) tegelijkertijd kan combineren (om dus onafhankelijk en simultaan te spelen), of zijn die extra kanalen enkel om bi-amping mogelijk te maken? Hetgeen ik hierover al gelezen heb, maakt dit niet echt duidelijk.

Dan nog een laatste vraagje. De vermogens worden steeds per kanaal opgegeven. Is het totale receiververmogen dan steeds de som van al die vermogens van de opgegeven kanalen, of is het gecombineerde vermogen relatief lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:47
Zopas in de Saturn in Trier een 2809 zien staan voor 699 in het zwart. Scherpe prijs. Ze hadden ook een 2310 liggen maar er stond geen prijs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Oli469 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:34:
Ik zie op de Denon-units steeds 9 connecties voor speakers zitten (vanaf de 1910). Wil dat dan zeggen dat ik een 7.1 setup met een tweede stereoset (zone 2) tegelijkertijd kan combineren (om dus onafhankelijk en simultaan te spelen), of zijn die extra kanalen enkel om bi-amping mogelijk te maken? Hetgeen ik hierover al gelezen heb, maakt dit niet echt duidelijk.

Dan nog een laatste vraagje. De vermogens worden steeds per kanaal opgegeven. Is het totale receiververmogen dan steeds de som van al die vermogens van de opgegeven kanalen, of is het gecombineerde vermogen relatief lager?
Bij "Front" zie je A en B staan.
Dit kan je inderdaad gebruiken om te bi-ampen, dan moet je speaker A + B selecteren op de afstandsbediening. Of je zet een tweede paar speakers op de B-uitgangen om zo een tweede zone te creëeren. Het is dus het één of het ander....

Want je kan kiezen tussen:
Speakers A - Zone 1
Speakers B - Zone 2
Speakers A + B - Bi-Amp

De vermogens van de Denon 1910 kan ik zo niets over zeggen.
Maar over mijn Denon 2809 weet ik het wel, maar je zal wel een beeld krijgen van hoe het zit.
Het opgegeven vermogen van mijn 2809 is 150 Watt. Maar bij speakers met 8 Ohm en in stereo is dit nog maar 115 Watt. Als ik een surround set-up aan sluit (5.1 in mijn geval) dan gaat het vermogen per speaker terug naar 95 Watt.
Overigens is dit lang niet slecht en mag je "blij" zijn als je dit soort waarden haalt. Als je bijvoorbeeld naar Onkyo kijkt dan worden er waarden van 140 Watt opgegeven met 7.1 gebruik, maar daar blijkt nog maar 38 Watt te zijn. Dus die kakt een stuk verder in. Al is dat alleen met de nieuwe modellen, tot en met de Onkyo x05-serie was het wel oké allemaal.
Natuurlijk zijn er receivers die het opgegeven vermogen wel halen en vele malen minder inkakken. Helaas zie je dat meteen terug in de prijs :P
SlasZ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:04:
Saturn in Trier een 2809 zien staan voor 699 in het zwart. Scherpe prijs.
Zeer scherpe prijs,
Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
FeaR1986 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:59:
[...]

Bij "Front" zie je A en B staan.
Dit kan je inderdaad gebruiken om te bi-ampen, dan moet je speaker A + B selecteren op de afstandsbediening. Of je zet een tweede paar speakers op de B-uitgangen om zo een tweede zone te creëeren. Het is dus het één of het ander....

Want je kan kiezen tussen:
Speakers A - Zone 1
Speakers B - Zone 2
Speakers A + B - Bi-Amp

De vermogens van de Denon 1910 kan ik zo niets over zeggen.
Maar over mijn Denon 2809 weet ik het wel, maar je zal wel een beeld krijgen van hoe het zit.
Het opgegeven vermogen van mijn 2809 is 150 Watt. Maar bij speakers met 8 Ohm en in stereo is dit nog maar 115 Watt. Als ik een surround set-up aan sluit (5.1 in mijn geval) dan gaat het vermogen per speaker terug naar 95 Watt.
Overigens is dit lang niet slecht en mag je "blij" zijn als je dit soort waarden haalt. Als je bijvoorbeeld naar Onkyo kijkt dan worden er waarden van 140 Watt opgegeven met 7.1 gebruik, maar daar blijkt nog maar 38 Watt te zijn. Dus die kakt een stuk verder in. Al is dat alleen met de nieuwe modellen, tot en met de Onkyo x05-serie was het wel oké allemaal.
Natuurlijk zijn er receivers die het opgegeven vermogen wel halen en vele malen minder inkakken. Helaas zie je dat meteen terug in de prijs :P

[...]

Zeer scherpe prijs,
Aanrader!
Die A/B selectiemogelijkheden vallen me wel tegen, ik dacht dat meer zou mogelijk zijn. Is het in de mode A + B dan toch niet mogelijk om de twee sets speakers hetzelfde materiaal te laten weergeven? Mijns inziens maakt het dan toch niet uit of de receiver het dubbele vermogen aan één set speakers geeft, of het normale vermogen aan twee sets.

Zijn er dan andere merken receivers die het simultaan weergeven van verschillend bronmateriaal dan toch mogelijk maken? Volgens http://hometheater.about....nents/a/multizoneinfo.htm althans wel

Van die Onkyo's had ik idd al iets opgevangen over het niet waarmaken van de opgegeven specificaties. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat de fabrikanten geen gecombineerde max-vermogens opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Oli469 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:37:
[...]
Die A/B selectiemogelijkheden vallen me wel tegen, ik dacht dat meer zou mogelijk zijn. Is het in de mode A + B dan toch niet mogelijk om de twee sets speakers hetzelfde materiaal te laten weergeven? Mijns inziens maakt het dan toch niet uit of de receiver het dubbele vermogen aan één set speakers geeft, of het normale vermogen aan twee sets.

Zijn er dan andere merken receivers die het simultaan weergeven van verschillend bronmateriaal dan toch mogelijk maken? Volgens http://hometheater.about....nents/a/multizoneinfo.htm althans wel

Van die Onkyo's had ik idd al iets opgevangen over het niet waarmaken van de opgegeven specificaties. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat de fabrikanten geen gecombineerde max-vermogens opgeven.
Pin me niet vast op die A + B-mogelijkheden.
Ik heb het even uit mijn Nederlandse manual gehaald. Want ikzelf gebruik alleen de 5 (.1) uitgangen en heb niets ge-biwred of -amped, dus ik kan er ook naast zitten.

In theorie zou je met A + B inderdaad alle kanalen tegelijk kunnen out-putten, maar ik heb in de opties nog nergens gevonden dat er een afspeelmogelijkheid is om uit alle speakers geluid te laten komen. Ik kom niet verder dan 5-kanaals stereo, maar ik heb dan dus ook maar een 5.1 set-up draaien....

Dus laat dat van A + B nog maar even open, want ik kan er dus 100% naast zitten...

Over dat opgeven van specificaties ben ik het met je eens. En dan niet eens met het opgegeven van 160 Watt en dan maar 38 Watt halen. Maar ook het feit dat die sticker alleen 160 Watt zegt en niet bij welke waarden (hoeveel Hz, etc.). Al zou het netjes en eerlijk weergeven van de Wattages al een heel goed begin zijn. Ik ben geen Harman Kardon-fan, maar hun manier van vermogen opgeven vind ik wel een voorbeeld voor heel veel andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een interessant stukje over de vermogens -> http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:43:
[...]

Pin me niet vast op die A + B-mogelijkheden.
Ik heb het even uit mijn Nederlandse manual gehaald. Want ikzelf gebruik alleen de 5 (.1) uitgangen en heb niets ge-biwred of -amped, dus ik kan er ook naast zitten.

In theorie zou je met A + B inderdaad alle kanalen tegelijk kunnen out-putten, maar ik heb in de opties nog nergens gevonden dat er een afspeelmogelijkheid is om uit alle speakers geluid te laten komen. Ik kom niet verder dan 5-kanaals stereo, maar ik heb dan dus ook maar een 5.1 set-up draaien....

Dus laat dat van A + B nog maar even open, want ik kan er dus 100% naast zitten...

Over dat opgeven van specificaties ben ik het met je eens. En dan niet eens met het opgegeven van 160 Watt en dan maar 38 Watt halen. Maar ook het feit dat die sticker alleen 160 Watt zegt en niet bij welke waarden (hoeveel Hz, etc.). Al zou het netjes en eerlijk weergeven van de Wattages al een heel goed begin zijn. Ik ben geen Harman Kardon-fan, maar hun manier van vermogen opgeven vind ik wel een voorbeeld voor heel veel andere merken.
Als ik op de achterkant van een 2310 kijk, dan zie ik dat die A + B aansluitingen volgens mij onderwater maar 2 versterkers zijn ipv 4. Mocht ik het juist hebben zal het dus niet een bi-amp maar een bi-wire aansluiting zijn (boekje geeft idd bi-amp aan :S). Ik zie op de achterkant ook andere impendantie waarden staan bij het gebruik van A+B. Je kunt er speakers van een andere ruimte op aansluiten, maar als je dan in de hoofdruimte surround draait krijg je op het B kanaal raar geluid (je mist immers de rest v/d speakers). Je zou dan de main ruimte ook op stereo moeten zetten.

Gebruik je de zone2 (pre-out) aansluiting dan kan je in de andere kamer een versterker plaatsen of actieve speakers, dit kan dan onafhankelijk van de hoofdruimte draaien.

Je kan bij sommige avr's ook amp-assign toepassen. Dan kan je dus aan de zone2 2 eindversterkers toe kennen, je kan dan in de andere ruimte passieve speakers plaatsen. Stel je dit in dan kan je in de hoofdruimte maximaal 5.1 draaien en dus geen 7.1.

Samengevat:
-7.1 + zone2(pre out)
-7.1 + B voor andere zone (optie van fear)
-5.1 + zone2(amp-assign)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69361 op 27-07-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 69361 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:18:
[...]
Als ik op de achterkant van een 2310 kijk, dan zie ik dat die A + B aansluitingen volgens mij onderwater maar 2 versterkers zijn ipv 4. Mocht ik het juist hebben zal het dus niet een bi-amp maar een bi-wire aansluiting zijn (boekje geeft idd bi-amp aan :S).

Je kan bij sommige avr's ook amp-assign toepassen. Dan kan je dus aan de zone2 2 eindversterkers toe kennen, je kan dan in de andere ruimte passieve speakers plaatsen. Stel je dit in dan kan je in de hoofdruimte maximaal 5.1 draaien en dus geen 7.1.
Met dat bi-ampen en bi-wiren is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Weet wel wat het is en dergelijke, maar volgens mij worden die termen nogal eens losjes door elkaar gebruikt door gebruikers en (online) handleidingen. Maar lig er niet wakker van aangezien mijn huidige speakers die mogelijkheid toch niet hebben en de Focals die er gaan komen hebben het ook niet :)

Maar wat jij zegt over Zone 2 en dan "maar" 5.1 was mij wel bekend dat het of-of was. Alleen mijn Denon AVR-2809 heeft drie zones, maar op de achterkant heb ik dezelfde aansluitingen als de Denon AVR-2309 welke "maar" twee zones heeft. Dus waar ik die derde vandaan moet gaan halen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:27:
[...]

Met dat bi-ampen en bi-wiren is mij ook nog niet helemaal duidelijk. Weet wel wat het is en dergelijke, maar volgens mij worden die termen nogal eens losjes door elkaar gebruikt door gebruikers en (online) handleidingen. Maar lig er niet wakker van aangezien mijn huidige speakers die mogelijkheid toch niet hebben en de Focals die er gaan komen hebben het ook niet :)

Maar wat jij zegt over Zone 2 en dan "maar" 5.1 was mij wel bekend dat het of-of was. Alleen mijn Denon AVR-2809 heeft drie zones, maar op de achterkant heb ik dezelfde aansluitingen als de Denon AVR-2309 welke "maar" twee zones heeft. Dus waar ik die derde vandaan moet gaan halen...?
zone 2 doe je dan met amp-assign, zone 3 via de pre-outs dus moet je een extra versterker hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
Bedankt UND3AD en FeaR1986, jullie hebben me heel wat wijzer gemaakt in deze soms complexe materie.

Mag ik hieruit nu besluiten dat er geen enkel Denon model is dat aan amp-assign doet, want dit lijkt me anders wel een interessante feature.

EDIT: ik denk dat ik mijn eigen besluit zal moeten ontkrachten en dat vanaf de 1910 wel degelijk amp-assign mogelijk is, zie ook volgende link: http://www.usa.denon.com/AVR-1910_Lit513.pdf en dan onder connectivity.

Moest iemand met een Denon-receiver in de laatste modelreeks dit ook kunnen bevestigen, dan zou ik dat heel leuk vinden :9

[ Voor 41% gewijzigd door Oli469 op 27-07-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
Nou ik heb net weer ff in het menu van me Denon 3808 gekeken (lees gezocht) maar ik heb de audio delay niet kunnen vinden. De functie auto lip sync kwam ik wel tegen alleen me tv heeft geen hdmi 1.3a poort dus het werkt niet. Nu wil ik de vertraging zelf gaan instellen maar kan de instelling maar niet vinden. Wie helpt me op weg.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.