Goeie oude (retro) consoles deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:16

MsG

Forumzwerver

Leuk ingericht Kreuger! Mooie spullen

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Enne, veel wat in de 2de vitrine zit is nog nieuw, als in nooit gebruikt/uitgepakt

Die kasten, tja, geluk hebben hé (en geld, ze zijn niet goedkoop), een winkel die z'n inboedel verkoopt enzo :)

@Bellerophon: dat is een boxed (!) Tristar adaptor voor de snes, maakt het mogelijk om NES & famicom games te spelen op je snes (en ik dacht ook import snes games). Is zeldzaam toestelletje en al helemaal als ie boxed is... :p

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 14-04-2009 19:56 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee, wat een Final Fantasy VIII (Black Label, duitse versie, zonder boekje) waard is? (Mint Condition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:56:
Iemand enig idee, wat een Final Fantasy VIII (Black Label, duitse versie, zonder boekje) waard is? (Mint Condition)
Eurootje of 25; verder omdat het een duitse is; en dan ook nog zonder boekje "wat de gek ervoor geeft". Denk dat het dan al snel richting een tientje gaat.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:15:
[...]

Eurootje of 25; verder omdat het een duitse is; en dan ook nog zonder boekje "wat de gek ervoor geeft". Denk dat het dan al snel richting een tientje gaat.
Ik had hem binnengekregen, maar ik vind het geen leuk spel (graphics storen mij trouwens ook heel erg op mijn hd-tv, dat terzijde, misschien is het dan wel de moeite waard hem in duitsland op Ebay te verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:18:
[...]

Ik had hem binnengekregen, maar ik vind het geen leuk spel (graphics storen mij trouwens ook heel erg op mijn hd-tv, dat terzijde, misschien is het dan wel de moeite waard hem in duitsland op Ebay te verkopen).
Ja; dan ben je van een hogere waarde verzekerd :) Had zelf een keer te overhaast een 2e hands "Kingdom Hearts" Non-Platinum gekocht. Eenmaal thuis bleek het een spaanse. Uiteindelijk op Ebay.es nog E12 gekregen ofzo :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Bruiser schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:54:
Enne, veel wat in de 2de vitrine zit is nog nieuw, als in nooit gebruikt/uitgepakt

Die kasten, tja, geluk hebben hé (en geld, ze zijn niet goedkoop), een winkel die z'n inboedel verkoopt enzo :)

@Bellerophon: dat is een boxed (!) Tristar adaptor voor de snes, maakt het mogelijk om NES & famicom games te spelen op je snes (en ik dacht ook import snes games). Is zeldzaam toestelletje en al helemaal als ie boxed is... :p
Geweldig zeg :) Vroeg me al af wat voor apparaat het was.

Ben nu op Ebay aan het zoeken naar een NES 2 (NES Top Loader) en een SNES Mini 8)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Bellerophon schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:47:
[...]
Ben nu op Ebay aan het zoeken naar een NES 2 (NES Top Loader) en een SNES Mini 8)
Moet zeggen dat ik daar ook wel naar aan het kijken ben, alleen zijn de boxed versies die ik zie nou niet echt mooi! De top loader vaak zonder 'dogbone' controller enzo... Voordeel lijkt me in ieder geval het opstarten van de spellen (schijnt minder blaas en aan/uit werk te zijn).

Wellicht de 26ste in schiedam op de beurs (retro) wat op de kop tikken, voordeel is dat je ook goed kan kijken wat je koopt en dat is voor boxed spullen wel lekker...

@krueger F: /jaloers... Mijn kratjes moeten binnen een jaartje of 2 ook maar gaan prijken in zo een stoere vitrine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Bellerophon schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:47:
[...]
Geweldig zeg :) Vroeg me al af wat voor apparaat het was.

Daarvoor wordt meestal heel veel gevraagd. Best jammer eigenlijk. Ik hoop zelf dat ik toevallig een keer op een goedkope stuit.

Overigens door de tip die hier vaker is langskomen door Ebay op wereldwijd te zetten, heb ik vandaag ook iets heel moois besteld voor 10 euro incl. verzenden:

Afbeeldingslocatie: http://i1.ebayimg.com/01/i/001/15/98/3085_1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Een Nes toploader, US snes en snes mini mankeren ook nog in m'n collectie... moeten er ooit ook nog komen

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb hier nog een Toploader (NES2) liggen.

Met Styrofoam, Handleiding, Manual, RF-unit, voeding, dogbone & 2 origineel meegeleverde verloopstukjes voor de RF kabel.

Heb het ding destijds uit Amerika over laten komen; ziet er heel goed uit (dogbone ongebruikt); en contactpunten zijn perfect glimmend. Krijg 'm niet aan de praat op mijn TV; wellicht de RF-unit naar de gallemiezen; of mijn TV wil toch niet lekker met het signaal omgaan. Heb 'm overigens getest met een PAL SMB1 cart; en het werkt opzich wel maar stoort en rolt. E40 mag je PM-en.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Richard, je hebt pm ;)

@ Beatle: dat komt wel... m'n collectie heeft ook een hele tijd in kartonnen dozen gestoken, ik heb meer dan 2 jaar de tijd gehad om over de inrichting van m'n gameroom na te denken :) Die grote rode Nintendo kast stond notabene bij m'n grootmoeder in haar living "gestockeerd"... ik had de hipste grootmoeder ooit :)
Trouwens nog een vraagje, je spreekt over een retro beurs in Schiedam... net even "ge-mappied" en dat is uur en half rijden voor mij dus dat is nog te doen, is het daar echt de moeite of staan er daar 5 man en ne paardekop met elk 10 spelletjes? Graag meer info (evt. linkje?).

Edit: never mind, info al gevonden... ik denk dat deze Belg daar wel is naartoe zal gaan :)

Trouwens, in navolging van m'n vorig "wanted" lijstje.. een R.O.B. zoek ik ook nog ;)
Weet er trouwens iemand of deze ook in Europa gereleased is?

Toevallig deze aanbieding tegengekomen op Ebay, die prijs vind ik toch echt wel zwaar overdreven en dan is het label zelfs nog helemaal eraf...

[ Voor 62% gewijzigd door Bruiser op 15-04-2009 03:42 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

danielkraak schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:16:
[...]

Daarvoor wordt meestal heel veel gevraagd. Best jammer eigenlijk. Ik hoop zelf dat ik toevallig een keer op een goedkope stuit.

Overigens door de tip die hier vaker is langskomen door Ebay op wereldwijd te zetten, heb ik vandaag ook iets heel moois besteld voor 10 euro incl. verzenden:

[afbeelding]
Netjes hoor :D
En wereldwijd is zeker beter dan het alleen op nederlands te houden. Valt me wel op dat de neerlandsche aanbiedingen vaak op van die marktplaats advertenties lijken :')

Koop nu!!123!!einz! een gloed neuiw nieuwe snes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Vb op het oog met iets van 7 games voor 175 euro. Is dat een acceptabele prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Alles boxed en compleet zeker wel... los... mja... wat de gek ervoor geeft

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Bruiser schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:02:
Alles boxed en compleet zeker wel... los... mja... wat de gek ervoor geeft
Los zou ik er niet boven de honderd voor geven.

Wat zijn trouwens ebay gebruikers die je echt in de gaten moet houden? Qua aanbod spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Ebay gebruikers die niemand in de gaten houdt. ;) Oftewel: de bekende sellers als sample_seller hebben zeker prachtige dingen, en lage startbedragen, maar als een paar honderd man ze toegevoegd hebben als favorite seller heb je er weinig aan. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Captain N schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:45:
Ebay gebruikers die niemand in de gaten houdt. ;) Oftewel: de bekende sellers als sample_seller hebben zeker prachtige dingen, en lage startbedragen, maar als een paar honderd man ze toegevoegd hebben als favorite seller heb je er weinig aan. ;)
Ja klopt :)
Daarom probeer ik nu ook andere mensen toe te voegen aan mijn ebay lijst die ik wel in de gaten moet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
:o Die Star Wing Competition is gewoon nog steeds niet hier.. Ben benieuwd hoelang dat nog duurt.

Staat alleen "Hij is onderweg naar Nederland!". Ja, fijn, maar wáár is ie dan. :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Bruiser schreef op woensdag 15 april 2009 @ 02:37:
...Graag meer info (evt. linkje?).

Edit: never mind, info al gevonden... ik denk dat deze Belg daar wel is naartoe zal gaan :)...
Is zeker een aanrader, veel variatie en zeker veel boxed spul! Staat aardig wat foto's op die website (http://www.retrocomputerdag.nl/) en zoals te zien genoeg moois. Laatste keer moeten missen helaas, keer daarvoor heeft een vriend een Nomad gekocht, tevens sega CDX boxed zien staan bij dezelfde verkoper.

Ook aardig wat 'handelaren' met uitzoekbakken voor NES, SNES, SMS en SMD! Kun je goedkoop je collectie uitbreiden mocht je echt alle titels inclusief budget games willen hebben!

12:00 uur binnenlopen is zeker de moeite, anders zie je om 13:00 uur de meeste mensen al met tassen naar buiten lopen. Kun je net die ene NES top-loader of SNES 2 missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
beatle schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:51:
[...]

Is zeker een aanrader, veel variatie en zeker veel boxed spul! Staat aardig wat foto's op die website (http://www.retrocomputerdag.nl/) en zoals te zien genoeg moois. Laatste keer moeten missen helaas, keer daarvoor heeft een vriend een Nomad gekocht, tevens sega CDX boxed zien staan bij dezelfde verkoper.

Ook aardig wat 'handelaren' met uitzoekbakken voor NES, SNES, SMS en SMD! Kun je goedkoop je collectie uitbreiden mocht je echt alle titels inclusief budget games willen hebben!

12:00 uur binnenlopen is zeker de moeite, anders zie je om 13:00 uur de meeste mensen al met tassen naar buiten lopen. Kun je net die ene NES top-loader of SNES 2 missen ;)
Hm, daar zal ik eens binnen lopen dan. :)

Schiedam is wel flink uit de richting zeg.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

beatle schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:51:
[...]

Het is alleen vervelend dat Schiedam niet echt naast de deur is. Ik moet een uur rijden om daar te komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik anderhalf uur, maar je moet er wat voor over hebben hé... :)
Trouwens, als we allemaal daar naartoe gaan dan kunnen we mekaar eerst de ogen uitkrabben om net dat ene collectorsspul te hebben en daarna gezellig ene gaan drinken :) dan zien we mekaar ineens ook eens in real life, ik ben makkelijk te herkennen, ik zal waar schijnlijk de enigste Belg zijn daar :D

[ Voor 13% gewijzigd door Bruiser op 16-04-2009 11:44 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Bruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:43:
Ik anderhalf uur, maar je moet er wat voor over hebben hé... :)
Trouwens, als we allemaal daar naartoe gaan dan kunnen we mekaar eerst de ogen uitkrabben om net dat ene collectorsspul te hebben en daarna gezellig ene gaan drinken :) dan zien we mekaar ineens ook eens in real life, ik ben makkelijk te herkennen, ik zal waar schijnlijk de enigste Belg zijn daar :D
Ik neem het zeker wel in overweging :D Zal het bij mijn broer eens voorleggen of hij zin heeft om mee te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
zucht.... 2 uur rijden vanuit mijn stekkie... + ik kan zelf (nog) niet auto rijden...
dus ene vinden die taxi kan spelen + geïnteresseerd is er ook heen te gaan uit me buddy list zal ook moeilijk worden... (ook mijn leeftijd, dus meesten kunnen nog net geen auto rijden + ut zijn geen retro/game fans) en met wat "aanwinst" in de trein zitten zie ik ook niet 1 2 3 zitten :/ :X

[ Voor 9% gewijzigd door Taurnil op 16-04-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Taurnil schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:59:
zucht.... 2 uur rijden vanuit mijn stekkie... + ik kan zelf (nog) niet auto rijden...
dus ene vinden die taxi kan spelen + geïnteresseerd is er ook heen te gaan uit me buddy list zal ook moeilijk worden... (ook mijn leeftijd, dus meesten kunnen nog net geen auto rijden + ut zijn geen retro/game fans) en met wat "aanwinst" in de trein zitten zie ik ook niet 1 2 3 zitten :/ :X
Waar moet je dan vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opzich ook wel intresse, zelfde probleem helaas al Taurnil, als iemand me in Zutphen/Warnsveld/Arnhem wil oppikken/afzetten, Ik hou me sterk aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:37:
Ik heb opzich ook wel intresse, zelfde probleem helaas al Taurnil, als iemand me in Zutphen/Warnsveld/Arnhem wil oppikken/afzetten, Ik hou me sterk aanbevolen
Het scheelt wel dat ik een eigen auto heb. Denk toch wel dat ik daar dan heen ga :Y
Bedoel vooralsnog staat er geen andere retro beurs gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellerophon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:44:
[...]

Het scheelt wel dat ik een eigen auto heb. Denk toch wel dat ik daar dan heen ga :Y
wat is jouw route dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Naar Utrecht en dan op naar Rotterdam / Schiedam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Bellerophon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:44:
30 april schijnt de grootste retrobeurs van Nederland te zijn. Schijnt ook ieder jaar weer gehouden te worden. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Captain N schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:03:
[...]

30 april schijnt de grootste retrobeurs van Nederland te zijn. Schijnt ook ieder jaar weer gehouden te worden. ;)
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
In heel Nederland. Op straat. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Bwaah ik was er niet helemaal bij met mijn gedachten :D
Nee klopt, maar dat is soms wel lastig zoeken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Meeste retrospul beperkt zich tegenwoordig wel tot ps1 en jonger .. :/

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
Bellerophon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:31:
[...]

Waar moet je dan vandaan komen?
En dan? zeg ik het je en ga je me stalken zeker :P
hehe nee grapje.. vertrek punt Voerendaal hier.. onderaan in limburg i.d.b.v. Heerlen/Maastricht, ff snel route opgezocht via routenet.nl
Captain N schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:03:
[...]

ja ben zelf ook aan het afwachten... al wel niet veel supers tussen liggen kwa compleetheid bij mij in de beurt ma goed.. als ik het me herinner zag ik elk jaar wel iets hier en daar.

[ Voor 44% gewijzigd door Taurnil op 16-04-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:45

Cyphax

Moderator LNX
Wat me opviel toen ik Lotus 2 voor de Megadrive binnenkreeg was de cartridge. Deze lijkt helemaal niet op een Megadrive-cartridge.
Afbeeldingslocatie: http://www.retroscene.co.uk/prodimages/megadrive/lotus2.jpg
Zou dat stiekem een niet-gelicenseerd spel zijn ofzo? Ik heb nog nooit een andere cartridge gezien voor de Megadrive die zo afwijkt.
(En het is ook wel komisch dat het eigenlijk Lotus III is die op de PC en Amiga is uitgebracht)
[edit]
Nee ik heb er toch nog een gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i101.twenga.com/10/tp/53/41/495656408082775341.png
Dezelfde afwijkende cartridge.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 16-04-2009 14:07 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Cyphax schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:06:
Wat me opviel toen ik Lotus 2 voor de Megadrive binnenkreeg was de cartridge. Deze lijkt helemaal niet op een Megadrive-cartridge.
[afbeelding]
Zou dat stiekem een niet-gelicenseerd spel zijn ofzo? Ik heb nog nooit een andere cartridge gezien voor de Megadrive die zo afwijkt.
(En het is ook wel komisch dat het eigenlijk Lotus III is die op de PC en Amiga is uitgebracht)
Ik wel :) Themepark op de megadrive heeft ook zo'n cartridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
't Is jammer dat mijn OV-kaart voor door de week is.. Wordt een duur reisje naar Schiedam. Denk dat ik het maar laat schieten.

Mocht er toevallig iemand hier zijn die voor mij even wil kijken of ie bepaalde items tegenkomt, zou ik daar graag een DM van ontvangen. :D Dan koop ik het gewoon van je als je terug komt... Betaling is geen probleem, ik ben te vertrouwen, maarja, dat zegt iedereen natuurlijk.

Er is trouwens een tweede Star Wing Competition onderweg hierheen! :D Ditmaal veeeeel goedkoper. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Michael Knight schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:34:
Meeste retrospul beperkt zich tegenwoordig wel tot ps1 en jonger .. :/
Kwestie van vroeg opstaan, mijn vriendin heeft vorig jaar nog een NES met light gun en een shitload aan games voor me gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
Charly schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:21:
[...]

Kwestie van vroeg opstaan, mijn vriendin heeft vorig jaar nog een NES met light gun en een shitload aan games voor me gekocht :)
offtopic:
waar vind ik zulke dames? :D

Naja trein is inderdaad ook geen echte optie voor me, ook OV voor door de week, + met spullen in de trein gaan sjouwen zie ik ook niet zitten... kzou er wel graag bij willen zijn though :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Charly schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:21:
[...]

De vraag is natuurlijk voor hoeveel, of in andere woorden, staan daar alleen maar handelaren met zeer duur spul, of kun je ook koopjes wegpakken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:43
[afbeelding]
[edit]
[afbeelding]
Volgens mij weet niemand het verhaal achter de "Electronic Arts Carts" toen het nog geen EA was. Sommige beweren dat er extra geheugen op zit en andere beweren weer dat het komt door de manier van programmeren. (EA had een eigen gemaakte development kit toen der tijd) Blijft volgens mij gokken waarom ze wilde afwijken van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Viperke schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:41:
Volgens mij weet niemand het verhaal achter de "Electronic Arts Carts" toen het nog geen EA was. Sommige beweren dat er extra geheugen op zit en andere beweren weer dat het komt door de manier van programmeren. (EA had een eigen gemaakte development kit toen der tijd) Blijft volgens mij gokken waarom ze wilde afwijken van de rest.
Apart. Ik wil er meer van weten. :)
Het was toen ook al wel EA trouwens. Ik heb nog spellen van EA op de C64 zitten spelen, ze hadden een heel ander logo en het was ook een heel ander bedrijf toen denk ik. Maar het heette al wel Electronic Arts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Cyphax schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:03:
[...]

Apart. Ik wil er meer van weten. :)
Het was toen ook al wel EA trouwens. Ik heb nog spellen van EA op de C64 zitten spelen, ze hadden een heel ander logo en het was ook een heel ander bedrijf toen denk ik. Maar het heette al wel Electronic Arts. :)
Yellow tab Cartridges van EA was vanwege licentie gezeik met Sega; het fijne kan ik er zo snel niet over terugvinden. Het stamd in ieder geval van een tijdstip dat EA & Sega niet op goede voet met elkaar leefden. Toen het beter ging onderling; is EA dit altijd blijven gebruiken.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Richard schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:11:
[...]

Yellow tab Cartridges van EA was vanwege licentie gezeik met Sega; het fijne kan ik er zo snel niet over terugvinden. Het stamd in ieder geval van een tijdstip dat EA & Sega niet op goede voet met elkaar leefden. Toen het beter ging onderling; is EA dit altijd blijven gebruiken.
Dit dus :)

http://www.destructoid.co...enesis-devkit-99328.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat artikeltje had ik intussen ook gevonden ja. Dat zijn leuke verhalen. Op de NES zijn er ook van die afwijkende cartridges, er zijn er zelfs bij die een officiële cartridge nodig hebben om van te bootstrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb er inmiddels ook 1:

http://www.sega-16.com/fe...is:%20A%20New%20Beginning
In early 1990, Hawkins directed his staff to enter into formal negotiations for a licensing deal with Sega on terms favorable to EA. The gist of it was that EA would get to make as many games as it wanted - something Nintendo had not offered them - and a reduction in licensing fees. Sega said no. It planned to impose a restrictive contract on EA just as it had done its other licensees, one that echoed similar Nintendo arrangements. Hawkins had anticipated this, however, and pulled a one-two sucker punch on Sega. Acting on his direction, EA's negotiators brusquely informed Sega of America that it didn't have that kind of clout to throw around; furthermore, EA had already reverse engineered the console and knew how to manufacture its own unlicensed Sega cartridges. It was at this point that Sega caved - after all, EA was right about Sega's market presence and both wanted to advance Genesis sales. The two eventually settled on a licensing agreement that, while it was not everything Hawkins has originally wanted, came close enough for his purposes. In exchange, Sega got one of the best third-party software houses in America on its side and their best programming teams to boot.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Leuk om dergelijke dingen te lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Zojuist de eerste Star Wing Competition ontvangen. :o

De andere zal morgen of zo wel komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ach, the nice stuff you find when surfing the web :)

Deze NES zou ik wel willen hebben!
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/PSOne_Style_Famicom_Clone_adjusted.jpg/641px-PSOne_Style_Famicom_Clone_adjusted.jpg

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
No offence, maar ik snap werkelijk niet waarom mensen dit soort crap willen hebben. :? Dit soort clones zijn zo hakkietakkie als het maar zijn kan, vaak supergammel, en uiteraard geen officiële Nintendo systemen. Aan mij zijn ze iig niet besteed.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Clone? Is het niet een PSOne mod? Dat maakt het toch een stuk leuker lijkt mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Wikipedia: Nintendo Entertainment System hardware clone ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Captain N op 16-04-2009 17:46 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
N, ik wil doorgaans ook enkel echt Nintendo spul (and I got the pictures to prove it :D) maar je moet toegeven dat dit er leuk uitziet... :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Bruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:11:
N, ik wil doorgaans ook enkel echt Nintendo spul (and I got the pictures to prove it :D) maar je moet toegeven dat dit er leuk uitziet... :)
Het is vooral vet als je zo'n ding in de kamer hebt staan... Iemand doet het klepje open... En er blijkt geen CD in te kunnen. :D

Ik las trouwens dat Bung ook ooit NES clones heeft gemaakt? Maar dan voor de Japanse Famicom... Weet iemand of er ook Europese versies van zijn? Met die dingen kun je dus NES games vanaf floppy spelen.

Ik heb de PowerPak al... Maar ik zou zo'n systeem ook wel willen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Tanuki op 16-04-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:32:

[afbeelding]
Ik heb bovenstaand systeem voor je staan hiero. Geimporteerd uit amerika.
Systeem zelf is gloednieuw mint, inclusief doos en etc.

Indien interesse PM maar.
U heeft een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Huh, wat exact is dat?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie allen ook zo'n Godsgruwelijke pesthekel aan modders/piraten/downloaders?! :( kan er mij zo af en toe vréselijk over opwinden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:18:
Hebben jullie allen ook zo'n Godsgruwelijke pesthekel aan modders/piraten/downloaders?! :( kan er mij zo af en toe vréselijk over opwinden!!
In welk opzicht? Modden van origineel spul en het dan beter maken voor eigen gebruik heb ik totaa geen problemen mee, modden voor het spelen van rom's en dergelijke weer wel!

Piraten, sjah, veel in het nieuws... Denk alleen dat ze in Somalie niet zo hard downloaden :)

Downloaden van rom's en copy-spul heb ik ook niet zoveel mee! in het geval van niet uitgekomen spellen van jaaaaaren terug en die speelbaar maken doormiddel van een e-prom voor eigen gebruik moet kunnen, blijft uiteraard wel vaag hoe die spellen op de wereld gekomen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Powerpak die ik ken is ervoor om homebrew te spellen op een NES. Deze kun je dmv een CF-kaartje laden. Is dus spelcassete voor de NES met CF-gleufje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[edit]
[afbeelding]
Ik heb zo'n cartridge van Fifa '96. Kan het zijn dat er een batterij inzit, want de cartridge doet het niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:50:
[...]

Ik heb zo'n cartridge van Fifa '96. Kan het zijn dat er een batterij inzit, want de cartridge doet het niet meer....
Ik denk dat dat niet uitmaakt. Bij mij is bij Zelda 3 en Majora's Mask ook al een paar keer geweest dat ik mijn save files kwijt was, maar ik kon hem gewoon nog spelen. Batterijtje is er dus als het goed is alleen voor savefiles. Volgens mij werkt het net zoals werkgeheugen.

Bij Majora's Mask was het overigens niet dat ik alles kwijt was, maar ik moest wel een groot stuk opnieuw doen. Ik weet daarom ook niet of het met het batterijtje te maken had, of dat mijn spel gewoon gaar is, of het was een bug. Was wel een klote stuk wat ik opnieuw moest doen :X , maar weet niet meer wat.

Overigens had ik bijna de vierde tempel uitgespeeld (was bij de eindbaas) en toen had ik iets van, het is de derde dag, laat ik eens terug gaan naar de eerste. Alles uit de tempel kwijt. 8)7 Ik wist het gewoon niet. Sindsdien niet meer de motivatie gevonden om het weer eens te proberen. Het blijft ook een vrij lastige tempel.

Edit: Die Nes is inderdaad wel stoer. Er zijn wel meer clones die wel wat hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 16-04-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Als je een cart wil maken van een (niet gereleasede) SNES game kun je in snes9x vinden of het spel hirom/lorom is, of het SRAM gebruikt, speciale chips en of het fastrom/slowrom is. Voor hirom/lorom games kun je de pinouts vinden op romlab, een of andere Poolse site met bergen info. Heb ik volgens mij hier eerder al eens gepost, of anders wel snel te vinden via Google. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:50:
[...]

EA had om licentieredenen een andere vorm van cartridges :)

Michael Knight heeft sinds vanmiddag weer een Dreamcast *O*
Meteen ff Shenmue erbij gekocht d:)b

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Het is inderdaad een NES flashcart. Je doet er een CF kaartje in met daarop de mappers (ze worden nog niet allemaal ondersteund, helaas) en een mapje ROMs.

Die kun je dan gewoon uit het menu kiezen en opstarten... Beetje à la de NDS kaartjes die nu overal verkrijgbaar zijn. Maar dan ietsje ingewikkelder en iets gelimiteerder. Maar ik vond het idee erg leuk, dus heb er een gekocht.

Homebrew werkt trouwens niet... Er is ook vrij weinig NES homebrew volgens mij? :)

Weet iemand overigens waar die Dr. PC's of die Famicom Disk Systems van Bung nog te koop zijn? :o EBay levert niet zoveel op.

[ Voor 16% gewijzigd door Tanuki op 17-04-2009 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Prachtige tijd met de Sega Megadrive, eerst een 8-bit console en later ook een 16-bitterd. Met veel power door alle levels heenvliegen met Sonic, Tiny Toon Adventures en xxx Strike (Jungle/Desert/Urban). Helemaal grijsgespeeld.

Ik zie niemand overigens nog rondhuppelen met een GameGenie? Jammer hee, dat was tof speelgoed. Als ik nog iets tegenkom van de eisen hierboven, dan geef ik het even door :) Ik vergeet nooit meer dat ik een SMS 8-bit mee had kunnen krijgen voor niks in Zuid-Holland bij de sloop van een winkel, alleen m'n jaszakken van m'n werkjas waren te klein :(

Leuk topic, bookmarkje waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens ook een famicom clone waarmee je lightgun games op een HD-tv kan spelen? Dat zou wel heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
l0c4lh0st schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:16:
Homebrew werkt trouwens niet... Er is ook vrij weinig NES homebrew volgens mij? :)
Doet dat niet het hele idee van "ons product is niet illegaal want het is bedoeld om homebrew op te spelen" teniet?

En smaken verschillende kennelijk, want ik vind die kloon ook gewoon echt niet cool. Dan heb ik veel liever een toffe zelfgemaakte mod dan die Chinese rotzooi. Een NES mini bijvoorbeeld.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Captain N schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:40:
[...]

Doet dat niet het hele idee van "ons product is niet illegaal want het is bedoeld om homebrew op te spelen" teniet?

En smaken verschillende kennelijk, want ik vind die kloon ook gewoon echt niet cool. Dan heb ik veel liever een toffe zelfgemaakte mod dan die Chinese rotzooi. Een NES mini bijvoorbeeld.
Speelt alleen een beetje lastig moet ik zeggen :D
Roms op de pc speel ik niet echt, vind het persoonlijk leuker om de originele games te krijgen die ik persoonlijk echt wil hebben :)

Lees alleen veel negatieve dingen over de NES Top Loader (geen av out en flikkerende strepen door het beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens Mario Kart 64 Jap als nieuwste aanwinst. Deze had toch andere stemmen vooor Luigi en Toad zoals in Super Circuit? Kon me zoiets herinneren iig. Heb daarnaast ook Gex 64 en Fifa 98 voor de N64 (Die 2 zaten in een set met een converter en was goedkoper dan een losse converter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bellerophon schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:06:
[...]
Lees alleen veel negatieve dingen over de NES Top Loader (geen av out en flikkerende strepen door het beeld)
Lompe zet; breng in Japan een Famicom AV uit (een NES2 MET AV-out (omdat de echte Famicom alleen RF-out had)) en dan gaan ze een NES2 in USA uitbrengen; en dan is het JUIST alleen RF-out.

Nooit begrepen!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electronic Arts kon toendertijd geen rechten bij sega krijgen door een of ander conflict. Als ik het goed heb. En dus hebben ze hun eigen cartridge ontwikkeld.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Richard schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:00:
[...]

Lompe zet; breng in Japan een Famicom AV uit (een NES2 MET AV-out (omdat de echte Famicom alleen RF-out had)) en dan gaan ze een NES2 in USA uitbrengen; en dan is het JUIST alleen RF-out.

Nooit begrepen!
Nee precies... denk beter dat ik dan een SNES 2 zou kunnen kopen. Daar lees ik minder problemen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:04:
[...]

Electronic Arts kon toendertijd geen rechten bij sega krijgen door een of ander conflict. Als ik het goed heb. En dus hebben ze hun eigen cartridge ontwikkeld.
Aantal posts terug staan er een stel linkjes.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 14:05
Jejking schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:26:
Prachtige tijd met de Sega Megadrive, eerst een 8-bit console en later ook een 16-bitterd. Met veel power door alle levels heenvliegen met Sonic, Tiny Toon Adventures en xxx Strike (Jungle/Desert/Urban). Helemaal grijsgespeeld.

Ik zie niemand overigens nog rondhuppelen met een GameGenie? Jammer hee, dat was tof speelgoed. Als ik nog iets tegenkom van de eisen hierboven, dan geef ik het even door :) Ik vergeet nooit meer dat ik een SMS 8-bit mee had kunnen krijgen voor niks in Zuid-Holland bij de sloop van een winkel, alleen m'n jaszakken van m'n werkjas waren te klein :(

Leuk topic, bookmarkje waard!
Ik heb er 2 :P 1 voor de Gameboy en 1 voor de Megadrive 8) Maar die blijven beiden hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Speedlink schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:30:
[...]

Ik heb er 2 :P 1 voor de Gameboy en 1 voor de Megadrive 8) Maar die blijven beiden hier :+
Heb er nog wel een paar voor de NES liggen die weg mogen; verder nog een stuk of 10 Nieuwe Action Replays voor de MegaDrive & GameBoy In zo'n videobanddoos met alle codeboekjes en handleidingen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

GameGenie voor de SNES en NES in mijn bezit, maar die zijn gewoon leuk om te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Nou ik denk dat ik bij sommige spellen die GameGenie gewoon nodig heb. :o Maar heeft ook te maken dat ik bij 2D spellen altijd door de levels wil vliegen en weinig geduld heb. Verder ben ik ook vooral opgegroeid met 3D spellen.

Ik vind het trouwens soms wel stom dat als je bij sommige spellen game over bent, dat je dan gewoon weer helemaal opnieuw moet. Bij sommige spellen vraag ik me dan ook of, of iemand ze uberhaupt weleens helemaal heeft uitgespeeld.

Het enige 2D spel waar ik echt goed in ben is Mario World. Gelukkig is dat ook een van de vetste games ooit.

Edit: ik heb een GameGenie voor de Nes. Nog niet echt gebruikt, maar ik denk dat ik die maar eens uit de kast ga trekken om toch wat meer games uit te kunnen spelen. |:(

[ Voor 67% gewijzigd door danielkraak op 17-04-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

danielkraak schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:27:
Nou ik denk dat ik bij sommige spellen die GameGenie gewoon nodig heb. :o Maar heeft ook te maken dat ik bij 2D spellen altijd door de levels wil vliegen en weinig geduld heb. Verder ben ik ook vooral opgegroeid met 3D spellen.

Ik vind het trouwens soms wel stom dat als je bij sommige spellen game over bent, dat je dan gewoon weer helemaal opnieuw moet. Bij sommige spellen vraag ik me dan ook of, of iemand ze uberhaupt weleens helemaal heeft uitgespeeld.

Het enige 2D spel waar ik echt goed in ben is Mario World. Gelukkig is dat ook een van de vetste games ooit.

Edit: ik heb een GameGenie voor de Nes. Nog niet echt gebruikt, maar ik denk dat ik die maar eens uit de kast ga trekken om toch wat meer games uit te kunnen spelen. |:(
Hoe oud ben je dan? Als je bent opgegroeid met 3D games

En dat is juist geweldig, game over is gewoon opnieuw beginnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 16-09 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:02:
Is er trouwens ook een famicom clone waarmee je lightgun games op een HD-tv kan spelen? Dat zou wel heel handig zijn.
Nee, ben ze iig nooit tegengekomen.Ben bang dat je dan een Wii moet aanschaffen aangezien die techniek werkt met een infrarood bar, die niet afhankelijk is van de refresh-rate van de TV.

Normale lightguns kunnen niet overweg met de refresh-rate van modernere tv's. Sommige lightguns kunnen overweg met een 100 hertz tv, maar zelfs dit werkt niet altijd vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bellerophon schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:31:
[...]

Hoe oud ben je dan? Als je bent opgegroeid met 3D games

En dat is juist geweldig, game over is gewoon opnieuw beginnen _/-\o_
Ik ben 17. Ik heb wel een Nes gehad toen ik klein was, maar die had ik na een tijdje gerolen voor Pokemon Stadium. |:( 8)7 Daar had ik na een paar dagen wel spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

danielkraak schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:56:
[...]

Ik ben 17. Ik heb wel een Nes gehad toen ik klein was, maar die had ik na een tijdje gerolen voor Pokemon Stadium. |:( 8)7 Daar had ik na een paar dagen wel spijt van.
Ja dat is zeker niet erg slim te noemen. Maar de moeilijkheid is met de hedendaagse games juist verdwenen.
Bedoel een Mega Man II is gewoon ontzettend lastig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Heee dat ik dit topic nu pas vind :o !

Ik heb 8) :
- SNES
- Sega Megadrive 32
- 5 verschillende types PlayStation (1 dus)
- 2x C64 waarvan een nog als nieuw in doos + een lading accesoires
- C128

Verder heb ik een 'illegale' NES ;) het is een extreme look alike en hij werkt met gewone NES controllers.
Er kunnen denk ik ook NES cardridges in (zelfde slot zo te zien maar nooit getest).
Als je 'm opstart krijg je een soort menu waar je uit meer dan 200 (jaaa!) games kan kiezen, zitten best leuke dingen tussen :D de helft van die games hebben ook zo'n schermpje van een of andere crackgroep er voor en dat soort onzin :D

Het ding is echt oud, de hardware rammelt aan alle kanten dus ik hoop dat 'ie het nog even blijft doen, ik heb heel het internet afgezocht naar informatie en heb maar 1 persoon (eigenaar van een console museum in frankrijk) kunnen vinden die er ook een had. Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Bruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:32:

[afbeelding]
Lol.. die heb je ook in de "normale" playstation 1 variant, van Mastergames geloof ik. Die kom je regelmatig tegen op marktplaats.

Ik heb hier thuis ook één clone staan, een "NES" in een soort van Super nintendo jasje.
Ik vind het altijd wel grappig vooral als je ziet hoe ze proberen mensen te lokken, met misleidende namen afgeleid van de orginele spelcomputers. Zoiets als gamestation, of megagame, vaak zelfs in hetzelfde font op de console terug te vinden.

Dit vind ik persoonlijk wel ver gaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.pspworld.com/sony-psp/images/psp_clone_china.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Er is ook een console die op een Xbox 360 lijkt, maar 8-bit is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Noxious schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:03:
Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze :+
Waarde <10 :)

Weg met die rommel; godlaster :D :P

Welkom overigens.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS

Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze :+
Ik had pas geleden ook een NES clone waar ik zelfs helemaal niets over kon vinden op Internet. Zelfs niet op verzamelsites. (Want er zijn ook mensen die deze dingen sparen). Ik denk dat er gewoon teveel varianten van werden/worden uitgebracht. Denk sowieso dat de meeste clones niet zo'n lang leven zullen hebben als de orginele exemplaren omdat ze kwalitatief gezien gewoon erg slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
dankje @ welkom :+
ach, misschien geen waarde, maar wel erg erg leuk :D

@danielkraak: klopt ja, die is er ook in een PS3 variant :D zijn op youtube veel filmpjes van te vinden

[ Voor 42% gewijzigd door Noxious op 17-04-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
danielkraak schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:27:

De NES Game Genie werkte ook wel goed om spellen überhaupt te kunnen spelen... Waar je bij spellen moest blazen en doen om ze werkend te krijgen in een wat oudere NES, werkten ze perfect met een Game Genie er tussen. :P
Heee dat ik dit topic nu pas vind :o !

Ik heb 8) :
- SNES
- Sega Megadrive 32
- 5 verschillende types PlayStation (1 dus)
- 2x C64 waarvan een nog als nieuw in doos + een lading accesoires
- C128

Verder heb ik een 'illegale' NES ;) het is een extreme look alike en hij werkt met gewone NES controllers.
Er kunnen denk ik ook NES cardridges in (zelfde slot zo te zien maar nooit getest).
Als je 'm opstart krijg je een soort menu waar je uit meer dan 200 (jaaa!) games kan kiezen, zitten best leuke dingen tussen :D de helft van die games hebben ook zo'n schermpje van een of andere crackgroep er voor en dat soort onzin :D

Het ding is echt oud, de hardware rammelt aan alle kanten dus ik hoop dat 'ie het nog even blijft doen, ik heb heel het internet afgezocht naar informatie en heb maar 1 persoon (eigenaar van een console museum in frankrijk) kunnen vinden die er ook een had. Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze :+
Pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:29:
[...]

De NES Game Genie werkte ook wel goed om spellen überhaupt te kunnen spelen... Waar je bij spellen moest blazen en doen om ze werkend te krijgen in een wat oudere NES, werkten ze perfect met een Game Genie er tussen. :P

[...]

Pics!
Dat is eerste punt is zeker zo. Daarom zie je ook vaak dat een GameGenie bij een NES wordt verkocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retro gamen en het verzamelen van consoles ben ik ook druk mee bezig, dus een lijstje van wat ik nu bezit:
-Sega Master System 2 (lelijk ding, eerste was veel mooie)
-Sega Megadrive 1 (Versie 2+Mega CD is onderweg :))
-Atari 2600 Black (Niet de cost-reduced)
-NES
-SNES (PAL)
-SNES (NTSC)
-Nintendo 64
-Playstation 1

Daarnaast ook nog een paar consoles die ik niet echt retro vind:
-Gamecube zwart
-Gamecube paars
-Xbox

Heb er nog geen fatsoenlijke foto van, gezien ik onlangs mijn gehele setup heb veranderd.
Ik ben dan ook bang dat niet alles in mijn tv-kast kan staan, maar daar moet ik nog maar een oplossing voor vinden. In ieder geval is er de optie om alle consoles met AV uitgang aan te sluiten op mijn versterker.
Al die coax verbindingen maken het wel lastig. Constant de kabels verwisselen is erg irritant.
En door een splitter onstaat er snel kwaliteit verlies, wat ik dan liever vermijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Coax? Splitter? Sluit je alles op je TV aan via de antenne-ingang dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:37:
-Atari 2600 Black (Niet de cost-reduced)
Die Black noemen ze een Darth Vader; die andere is een Atari 2600 Junior.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Die NES-in-een-controller is idd wel erg knap gemaakt... zou volgens mij een verkoopssucces kunnen worden :D

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist de naam inderdaad niet, nog even naar gezocht maar goed :P

Nou, nee tuurlijk niet alles.
Maar de NES heeft een RCA uitgang, dus dat sluit ik gewoon aan via 1 van de RCA ingangen.
De Atari en Sega's hebben een RF connecter. Makkelijkste manier om dit aan te sluiten, is via de antenne ingang.
Nooit echt gezocht naar een RF -> RCA converter, die er vast wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:40:
Ik wist de naam inderdaad niet, nog even naar gezocht maar goed :P

Nou, nee tuurlijk niet alles.
Maar de NES heeft een RCA uitgang, dus dat sluit ik gewoon aan via 1 van de RCA ingangen.
De Atari en Sega's hebben een RF connecter. Makkelijkste manier om dit aan te sluiten, is via de antenne ingang.
Nooit echt gezocht naar een RF -> RCA converter, die er vast wel zal zijn.
Die Sega's kan je ook wel via composiet of zelfs RGB aansluiten. :)
Zelfs zonder converters wel. Bij mij gaan alle consoles minimaal via composiet: NES, SNES, N64, Megadrive, PSX. Dat gaat vrij goed via een Scart-hub. Da's een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mijn versterker heeft dan ook genoeg RCA ingangen, dus die gebruik ik ook voor de consoles die dat ondersteunen. (Versterker -> Scart hub ;))
Van de Sega Megadrive wist ik het inderdaad wel ja, maar volgens mij heeft de Master System geen RCA uitgang. Dus vandaar.

Ik zal in ieder geval even kijken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De Master System kan je zelfs via RGB aansluiten, da's nog veel beter qua beeldkwaliteit dan composiet ook! En zo te zien heb je daar ongeveer dezelfde kabel (alleen de audiolijnen gaan zelfs makkelijker) voor nodig als die ik gemaakt heb voor mijn Megadrive. Ik heb daar wat foto's van gepost een aantal posts terug en je zou kunnen overwegen zo'n kabel te maken.
Hier lees je hoe.
offtopic:
Ik neem overigens aan dat waar je schrijft een console via RCA aan te sluiten je een composiet-signaal bedoelt, RGB-verbindingen gaan ook via RCA-connectoren, of via SCART

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 17-04-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem, ben niet zo handig met knutselen van die kabeltjes. Is er toevallig iemand die nog een originele Sega Mega Drive kabel voor naar je TV over heeft, (en is er misschien ook een converter naar Scart bijvoorbeeld, zodat je niet hoeft te knutselen)? dan zou ik mijn Sega Mega Drive ook weer aan de praat kunnen krijgen (voor een tientje gekocht met Sonic 1 maar zat geen kabel bij, wel 2 controllers)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.