Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Enne, veel wat in de 2de vitrine zit is nog nieuw, als in nooit gebruikt/uitgepakt
Die kasten, tja, geluk hebben hé (en geld, ze zijn niet goedkoop), een winkel die z'n inboedel verkoopt enzo
@Bellerophon: dat is een boxed (!) Tristar adaptor voor de snes, maakt het mogelijk om NES & famicom games te spelen op je snes (en ik dacht ook import snes games). Is zeldzaam toestelletje en al helemaal als ie boxed is...
[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 14-04-2009 19:56 ]
Verwijderd
Eurootje of 25; verder omdat het een duitse is; en dan ook nog zonder boekje "wat de gek ervoor geeft". Denk dat het dan al snel richting een tientje gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:56:
Iemand enig idee, wat een Final Fantasy VIII (Black Label, duitse versie, zonder boekje) waard is? (Mint Condition)
20*350ZO45°
Verwijderd
Ik had hem binnengekregen, maar ik vind het geen leuk spel (graphics storen mij trouwens ook heel erg op mijn hd-tv, dat terzijde, misschien is het dan wel de moeite waard hem in duitsland op Ebay te verkopen).Richard schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:15:
[...]
Eurootje of 25; verder omdat het een duitse is; en dan ook nog zonder boekje "wat de gek ervoor geeft". Denk dat het dan al snel richting een tientje gaat.
Ja; dan ben je van een hogere waarde verzekerdVerwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:18:
[...]
Ik had hem binnengekregen, maar ik vind het geen leuk spel (graphics storen mij trouwens ook heel erg op mijn hd-tv, dat terzijde, misschien is het dan wel de moeite waard hem in duitsland op Ebay te verkopen).
20*350ZO45°
Geweldig zegBruiser schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:54:
ThanksBen er wel redelijk fier op
Enne, veel wat in de 2de vitrine zit is nog nieuw, als in nooit gebruikt/uitgepakt
Die kasten, tja, geluk hebben hé (en geld, ze zijn niet goedkoop), een winkel die z'n inboedel verkoopt enzo
@Bellerophon: dat is een boxed (!) Tristar adaptor voor de snes, maakt het mogelijk om NES & famicom games te spelen op je snes (en ik dacht ook import snes games). Is zeldzaam toestelletje en al helemaal als ie boxed is...
Ben nu op Ebay aan het zoeken naar een NES 2 (NES Top Loader) en een SNES Mini
PSN: Bellerophon-
Moet zeggen dat ik daar ook wel naar aan het kijken ben, alleen zijn de boxed versies die ik zie nou niet echt mooi! De top loader vaak zonder 'dogbone' controller enzo... Voordeel lijkt me in ieder geval het opstarten van de spellen (schijnt minder blaas en aan/uit werk te zijn).Bellerophon schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:47:
[...]
Wellicht de 26ste in schiedam op de beurs (retro) wat op de kop tikken, voordeel is dat je ook goed kan kijken wat je koopt en dat is voor boxed spullen wel lekker...
@krueger F: /jaloers... Mijn kratjes moeten binnen een jaartje of 2 ook maar gaan prijken in zo een stoere vitrine!
Daarvoor wordt meestal heel veel gevraagd. Best jammer eigenlijk. Ik hoop zelf dat ik toevallig een keer op een goedkope stuit.Bellerophon schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:47:
[...]
Geweldig zegVroeg me al af wat voor apparaat het was.
Overigens door de tip die hier vaker is langskomen door Ebay op wereldwijd te zetten, heb ik vandaag ook iets heel moois besteld voor 10 euro incl. verzenden:
Met Styrofoam, Handleiding, Manual, RF-unit, voeding, dogbone & 2 origineel meegeleverde verloopstukjes voor de RF kabel.
Heb het ding destijds uit Amerika over laten komen; ziet er heel goed uit (dogbone ongebruikt); en contactpunten zijn perfect glimmend. Krijg 'm niet aan de praat op mijn TV; wellicht de RF-unit naar de gallemiezen; of mijn TV wil toch niet lekker met het signaal omgaan. Heb 'm overigens getest met een PAL SMB1 cart; en het werkt opzich wel maar stoort en rolt. E40 mag je PM-en.
20*350ZO45°
@ Beatle: dat komt wel... m'n collectie heeft ook een hele tijd in kartonnen dozen gestoken, ik heb meer dan 2 jaar de tijd gehad om over de inrichting van m'n gameroom na te denken
Trouwens nog een vraagje, je spreekt over een retro beurs in Schiedam... net even "ge-mappied" en dat is uur en half rijden voor mij dus dat is nog te doen, is het daar echt de moeite of staan er daar 5 man en ne paardekop met elk 10 spelletjes? Graag meer info (evt. linkje?).
Edit: never mind, info al gevonden... ik denk dat deze Belg daar wel is naartoe zal gaan
Trouwens, in navolging van m'n vorig "wanted" lijstje.. een R.O.B. zoek ik ook nog
Weet er trouwens iemand of deze ook in Europa gereleased is?
Toevallig deze aanbieding tegengekomen op Ebay, die prijs vind ik toch echt wel zwaar overdreven en dan is het label zelfs nog helemaal eraf...
[ Voor 62% gewijzigd door Bruiser op 15-04-2009 03:42 ]
Netjes hoordanielkraak schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:16:
[...]
Daarvoor wordt meestal heel veel gevraagd. Best jammer eigenlijk. Ik hoop zelf dat ik toevallig een keer op een goedkope stuit.
Overigens door de tip die hier vaker is langskomen door Ebay op wereldwijd te zetten, heb ik vandaag ook iets heel moois besteld voor 10 euro incl. verzenden:
[afbeelding]
En wereldwijd is zeker beter dan het alleen op nederlands te houden. Valt me wel op dat de neerlandsche aanbiedingen vaak op van die marktplaats advertenties lijken
Koop nu!!123!!einz! een gloed neuiw nieuwe snes!!
Verwijderd
Los zou ik er niet boven de honderd voor geven.Bruiser schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:02:
Alles boxed en compleet zeker wel... los... mja... wat de gek ervoor geeft
Wat zijn trouwens ebay gebruikers die je echt in de gaten moet houden? Qua aanbod spullen?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ja kloptCaptain N schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:45:
Ebay gebruikers die niemand in de gaten houdt.Oftewel: de bekende sellers als sample_seller hebben zeker prachtige dingen, en lage startbedragen, maar als een paar honderd man ze toegevoegd hebben als favorite seller heb je er weinig aan.
Daarom probeer ik nu ook andere mensen toe te voegen aan mijn ebay lijst die ik wel in de gaten moet houden
Staat alleen "Hij is onderweg naar Nederland!". Ja, fijn, maar wáár is ie dan.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Is zeker een aanrader, veel variatie en zeker veel boxed spul! Staat aardig wat foto's op die website (http://www.retrocomputerdag.nl/) en zoals te zien genoeg moois. Laatste keer moeten missen helaas, keer daarvoor heeft een vriend een Nomad gekocht, tevens sega CDX boxed zien staan bij dezelfde verkoper.Bruiser schreef op woensdag 15 april 2009 @ 02:37:
...Graag meer info (evt. linkje?).
Edit: never mind, info al gevonden... ik denk dat deze Belg daar wel is naartoe zal gaan...
Ook aardig wat 'handelaren' met uitzoekbakken voor NES, SNES, SMS en SMD! Kun je goedkoop je collectie uitbreiden mocht je echt alle titels inclusief budget games willen hebben!
12:00 uur binnenlopen is zeker de moeite, anders zie je om 13:00 uur de meeste mensen al met tassen naar buiten lopen. Kun je net die ene NES top-loader of SNES 2 missen
Hm, daar zal ik eens binnen lopen dan.beatle schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:51:
[...]
Is zeker een aanrader, veel variatie en zeker veel boxed spul! Staat aardig wat foto's op die website (http://www.retrocomputerdag.nl/) en zoals te zien genoeg moois. Laatste keer moeten missen helaas, keer daarvoor heeft een vriend een Nomad gekocht, tevens sega CDX boxed zien staan bij dezelfde verkoper.
Ook aardig wat 'handelaren' met uitzoekbakken voor NES, SNES, SMS en SMD! Kun je goedkoop je collectie uitbreiden mocht je echt alle titels inclusief budget games willen hebben!
12:00 uur binnenlopen is zeker de moeite, anders zie je om 13:00 uur de meeste mensen al met tassen naar buiten lopen. Kun je net die ene NES top-loader of SNES 2 missen
Schiedam is wel flink uit de richting zeg.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Het is alleen vervelend dat Schiedam niet echt naast de deur is. Ik moet een uur rijden om daar te komenbeatle schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:51:
[...]
Is zeker een aanrader, veel variatie en zeker veel boxed spul! Staat aardig wat foto's op die website (http://www.retrocomputerdag.nl/) en zoals te zien genoeg moois. Laatste keer moeten missen helaas, keer daarvoor heeft een vriend een Nomad gekocht, tevens sega CDX boxed zien staan bij dezelfde verkoper.
Trouwens, als we allemaal daar naartoe gaan dan kunnen we mekaar eerst de ogen uitkrabben om net dat ene collectorsspul te hebben en daarna gezellig ene gaan drinken
[ Voor 13% gewijzigd door Bruiser op 16-04-2009 11:44 ]
Ik neem het zeker wel in overwegingBruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:43:
Ik anderhalf uur, maar je moet er wat voor over hebben hé...
Trouwens, als we allemaal daar naartoe gaan dan kunnen we mekaar eerst de ogen uitkrabben om net dat ene collectorsspul te hebben en daarna gezellig ene gaan drinkendan zien we mekaar ineens ook eens in real life, ik ben makkelijk te herkennen, ik zal waar schijnlijk de enigste Belg zijn daar
dus ene vinden die taxi kan spelen + geïnteresseerd is er ook heen te gaan uit me buddy list zal ook moeilijk worden... (ook mijn leeftijd, dus meesten kunnen nog net geen auto rijden + ut zijn geen retro/game fans) en met wat "aanwinst" in de trein zitten zie ik ook niet 1 2 3 zitten

[ Voor 9% gewijzigd door Taurnil op 16-04-2009 11:59 ]
Waar moet je dan vandaan komen?Taurnil schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:59:
zucht.... 2 uur rijden vanuit mijn stekkie... + ik kan zelf (nog) niet auto rijden...
dus ene vinden die taxi kan spelen + geïnteresseerd is er ook heen te gaan uit me buddy list zal ook moeilijk worden... (ook mijn leeftijd, dus meesten kunnen nog net geen auto rijden + ut zijn geen retro/game fans) en met wat "aanwinst" in de trein zitten zie ik ook niet 1 2 3 zitten![]()
Verwijderd
Het scheelt wel dat ik een eigen auto heb. Denk toch wel dat ik daar dan heen gaVerwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:37:
Ik heb opzich ook wel intresse, zelfde probleem helaas al Taurnil, als iemand me in Zutphen/Warnsveld/Arnhem wil oppikken/afzetten, Ik hou me sterk aanbevolen

Bedoel vooralsnog staat er geen andere retro beurs gepland.
Verwijderd
wat is jouw route dan?Bellerophon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:44:
[...]
Het scheelt wel dat ik een eigen auto heb. Denk toch wel dat ik daar dan heen ga
Naar Utrecht en dan op naar Rotterdam / Schiedam
30 april schijnt de grootste retrobeurs van Nederland te zijn. Schijnt ook ieder jaar weer gehouden te worden.Bellerophon schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:44:
Het scheelt wel dat ik een eigen auto heb. Denk toch wel dat ik daar dan heen ga
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Waar dan?Captain N schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:03:
[...]
30 april schijnt de grootste retrobeurs van Nederland te zijn. Schijnt ook ieder jaar weer gehouden te worden.
Mijn foto's op Flickr.
Bwaah ik was er niet helemaal bij met mijn gedachten
Nee klopt, maar dat is soms wel lastig zoeken hoor

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
En dan? zeg ik het je en ga je me stalken zeker
hehe nee grapje.. vertrek punt Voerendaal hier.. onderaan in limburg i.d.b.v. Heerlen/Maastricht, ff snel route opgezocht via routenet.nl
ja ben zelf ook aan het afwachten... al wel niet veel supers tussen liggen kwa compleetheid bij mij in de beurt ma goed.. als ik het me herinner zag ik elk jaar wel iets hier en daar.Captain N schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:03:
[...]
30 april schijnt de grootste retrobeurs van Nederland te zijn. Schijnt ook ieder jaar weer gehouden te worden.
[ Voor 44% gewijzigd door Taurnil op 16-04-2009 14:08 ]

Zou dat stiekem een niet-gelicenseerd spel zijn ofzo? Ik heb nog nooit een andere cartridge gezien voor de Megadrive die zo afwijkt.
(En het is ook wel komisch dat het eigenlijk Lotus III is die op de PC en Amiga is uitgebracht)
[edit]
Nee ik heb er toch nog een gevonden:

Dezelfde afwijkende cartridge.
[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 16-04-2009 14:07 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Ik welCyphax schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:06:
Wat me opviel toen ik Lotus 2 voor de Megadrive binnenkreeg was de cartridge. Deze lijkt helemaal niet op een Megadrive-cartridge.
[afbeelding]
Zou dat stiekem een niet-gelicenseerd spel zijn ofzo? Ik heb nog nooit een andere cartridge gezien voor de Megadrive die zo afwijkt.
(En het is ook wel komisch dat het eigenlijk Lotus III is die op de PC en Amiga is uitgebracht)
Mocht er toevallig iemand hier zijn die voor mij even wil kijken of ie bepaalde items tegenkomt, zou ik daar graag een DM van ontvangen.
Er is trouwens een tweede Star Wing Competition onderweg hierheen!
Kwestie van vroeg opstaan, mijn vriendin heeft vorig jaar nog een NES met light gun en een shitload aan games voor me gekochtMichael Knight schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:34:
Meeste retrospul beperkt zich tegenwoordig wel tot ps1 en jonger ..
Charly schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:21:
[...]
Kwestie van vroeg opstaan, mijn vriendin heeft vorig jaar nog een NES met light gun en een shitload aan games voor me gekocht
waar vind ik zulke dames?
Naja trein is inderdaad ook geen echte optie voor me, ook OV voor door de week, + met spullen in de trein gaan sjouwen zie ik ook niet zitten... kzou er wel graag bij willen zijn though

Verwijderd
De vraag is natuurlijk voor hoeveel, of in andere woorden, staan daar alleen maar handelaren met zeer duur spul, of kun je ook koopjes wegpakken daar.Charly schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:21:
[...]
Kwestie van vroeg opstaan, mijn vriendin heeft vorig jaar nog een NES met light gun en een shitload aan games voor me gekocht
Volgens mij weet niemand het verhaal achter de "Electronic Arts Carts" toen het nog geen EA was. Sommige beweren dat er extra geheugen op zit en andere beweren weer dat het komt door de manier van programmeren. (EA had een eigen gemaakte development kit toen der tijd) Blijft volgens mij gokken waarom ze wilde afwijken van de rest.Cyphax schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:06:
Wat me opviel toen ik Lotus 2 voor de Megadrive binnenkreeg was de cartridge. Deze lijkt helemaal niet op een Megadrive-cartridge.
[afbeelding]
[edit]
[afbeelding]
Apart. Ik wil er meer van weten.Viperke schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:41:
Volgens mij weet niemand het verhaal achter de "Electronic Arts Carts" toen het nog geen EA was. Sommige beweren dat er extra geheugen op zit en andere beweren weer dat het komt door de manier van programmeren. (EA had een eigen gemaakte development kit toen der tijd) Blijft volgens mij gokken waarom ze wilde afwijken van de rest.
Het was toen ook al wel EA trouwens. Ik heb nog spellen van EA op de C64 zitten spelen, ze hadden een heel ander logo en het was ook een heel ander bedrijf toen denk ik. Maar het heette al wel Electronic Arts.
Yellow tab Cartridges van EA was vanwege licentie gezeik met Sega; het fijne kan ik er zo snel niet over terugvinden. Het stamd in ieder geval van een tijdstip dat EA & Sega niet op goede voet met elkaar leefden. Toen het beter ging onderling; is EA dit altijd blijven gebruiken.Cyphax schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:03:
[...]
Apart. Ik wil er meer van weten.
Het was toen ook al wel EA trouwens. Ik heb nog spellen van EA op de C64 zitten spelen, ze hadden een heel ander logo en het was ook een heel ander bedrijf toen denk ik. Maar het heette al wel Electronic Arts.
20*350ZO45°
Dit dusRichard schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:11:
[...]
Yellow tab Cartridges van EA was vanwege licentie gezeik met Sega; het fijne kan ik er zo snel niet over terugvinden. Het stamd in ieder geval van een tijdstip dat EA & Sega niet op goede voet met elkaar leefden. Toen het beter ging onderling; is EA dit altijd blijven gebruiken.
http://www.destructoid.co...enesis-devkit-99328.phtml
Ik heb er inmiddels ook 1:
http://www.sega-16.com/fe...is:%20A%20New%20Beginning
In early 1990, Hawkins directed his staff to enter into formal negotiations for a licensing deal with Sega on terms favorable to EA. The gist of it was that EA would get to make as many games as it wanted - something Nintendo had not offered them - and a reduction in licensing fees. Sega said no. It planned to impose a restrictive contract on EA just as it had done its other licensees, one that echoed similar Nintendo arrangements. Hawkins had anticipated this, however, and pulled a one-two sucker punch on Sega. Acting on his direction, EA's negotiators brusquely informed Sega of America that it didn't have that kind of clout to throw around; furthermore, EA had already reverse engineered the console and knew how to manufacture its own unlicensed Sega cartridges. It was at this point that Sega caved - after all, EA was right about Sega's market presence and both wanted to advance Genesis sales. The two eventually settled on a licensing agreement that, while it was not everything Hawkins has originally wanted, came close enough for his purposes. In exchange, Sega got one of the best third-party software houses in America on its side and their best programming teams to boot.
20*350ZO45°
Leuk om dergelijke dingen te lezenRichard schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:19:
[...]
Ik heb er inmiddels ook 1:
http://www.sega-16.com/fe...is:%20A%20New%20Beginning
[...]
De andere zal morgen of zo wel komen?
Mijn foto's op Flickr.
[ Voor 83% gewijzigd door Captain N op 16-04-2009 17:46 ]
Mijn foto's op Flickr.
Het is vooral vet als je zo'n ding in de kamer hebt staan... Iemand doet het klepje open... En er blijkt geen CD in te kunnen.Bruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:11:
N, ik wil doorgaans ook enkel echt Nintendo spul (and I got the pictures to prove it) maar je moet toegeven dat dit er leuk uitziet...
Ik las trouwens dat Bung ook ooit NES clones heeft gemaakt? Maar dan voor de Japanse Famicom... Weet iemand of er ook Europese versies van zijn? Met die dingen kun je dus NES games vanaf floppy spelen.
Ik heb de PowerPak al... Maar ik zou zo'n systeem ook wel willen.
[ Voor 28% gewijzigd door Tanuki op 16-04-2009 18:48 ]
Verwijderd
Ik heb bovenstaand systeem voor je staan hiero. Geimporteerd uit amerika.Bruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:32:
Ach, the nice stuff you find when surfing the web
Deze NES zou ik wel willen hebben!
[afbeelding]
Systeem zelf is gloednieuw mint, inclusief doos en etc.
Indien interesse PM maar.
U heeft een PM
Huh, wat exact is dat?l0c4lh0st schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:46:
[...]Ik heb de PowerPak al...
Verwijderd
In welk opzicht? Modden van origineel spul en het dan beter maken voor eigen gebruik heb ik totaa geen problemen mee, modden voor het spelen van rom's en dergelijke weer wel!Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:18:
Hebben jullie allen ook zo'n Godsgruwelijke pesthekel aan modders/piraten/downloaders?!kan er mij zo af en toe vréselijk over opwinden!!
Piraten, sjah, veel in het nieuws... Denk alleen dat ze in Somalie niet zo hard downloaden
Downloaden van rom's en copy-spul heb ik ook niet zoveel mee! in het geval van niet uitgekomen spellen van jaaaaaren terug en die speelbaar maken doormiddel van een e-prom voor eigen gebruik moet kunnen, blijft uiteraard wel vaag hoe die spellen op de wereld gekomen zijn
Verwijderd
Ik heb zo'n cartridge van Fifa '96. Kan het zijn dat er een batterij inzit, want de cartridge doet het niet meer....Cyphax schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:06:
[afbeelding]
[edit]
[afbeelding]
Ik denk dat dat niet uitmaakt. Bij mij is bij Zelda 3 en Majora's Mask ook al een paar keer geweest dat ik mijn save files kwijt was, maar ik kon hem gewoon nog spelen. Batterijtje is er dus als het goed is alleen voor savefiles. Volgens mij werkt het net zoals werkgeheugen.Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:50:
[...]
Ik heb zo'n cartridge van Fifa '96. Kan het zijn dat er een batterij inzit, want de cartridge doet het niet meer....
Bij Majora's Mask was het overigens niet dat ik alles kwijt was, maar ik moest wel een groot stuk opnieuw doen. Ik weet daarom ook niet of het met het batterijtje te maken had, of dat mijn spel gewoon gaar is, of het was een bug. Was wel een klote stuk wat ik opnieuw moest doen

Overigens had ik bijna de vierde tempel uitgespeeld (was bij de eindbaas) en toen had ik iets van, het is de derde dag, laat ik eens terug gaan naar de eerste. Alles uit de tempel kwijt.

Edit: Die Nes is inderdaad wel stoer. Er zijn wel meer clones die wel wat hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 16-04-2009 22:55 ]
Als je een cart wil maken van een (niet gereleasede) SNES game kun je in snes9x vinden of het spel hirom/lorom is, of het SRAM gebruikt, speciale chips en of het fastrom/slowrom is. Voor hirom/lorom games kun je de pinouts vinden op romlab, een of andere Poolse site met bergen info. Heb ik volgens mij hier eerder al eens gepost, of anders wel snel te vinden via Google.Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:52:
U heeft een PM
Mijn foto's op Flickr.
EA had om licentieredenen een andere vorm van cartridgesVerwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:50:
[...]
Ik heb zo'n cartridge van Fifa '96. Kan het zijn dat er een batterij inzit, want de cartridge doet het niet meer....
Michael Knight heeft sinds vanmiddag weer een Dreamcast

Meteen ff Shenmue erbij gekocht
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Het is inderdaad een NES flashcart. Je doet er een CF kaartje in met daarop de mappers (ze worden nog niet allemaal ondersteund, helaas) en een mapje ROMs.
Die kun je dan gewoon uit het menu kiezen en opstarten... Beetje à la de NDS kaartjes die nu overal verkrijgbaar zijn. Maar dan ietsje ingewikkelder en iets gelimiteerder. Maar ik vond het idee erg leuk, dus heb er een gekocht.
Homebrew werkt trouwens niet... Er is ook vrij weinig NES homebrew volgens mij?
Weet iemand overigens waar die Dr. PC's of die Famicom Disk Systems van Bung nog te koop zijn?
[ Voor 16% gewijzigd door Tanuki op 17-04-2009 01:17 ]
Ik zie niemand overigens nog rondhuppelen met een GameGenie? Jammer hee, dat was tof speelgoed. Als ik nog iets tegenkom van de eisen hierboven, dan geef ik het even door
Leuk topic, bookmarkje waard!
Verwijderd
Doet dat niet het hele idee van "ons product is niet illegaal want het is bedoeld om homebrew op te spelen" teniet?l0c4lh0st schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:16:
Homebrew werkt trouwens niet... Er is ook vrij weinig NES homebrew volgens mij?
En smaken verschillende kennelijk, want ik vind die kloon ook gewoon echt niet cool. Dan heb ik veel liever een toffe zelfgemaakte mod dan die Chinese rotzooi. Een NES mini bijvoorbeeld.
Mijn foto's op Flickr.
Speelt alleen een beetje lastig moet ik zeggenCaptain N schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:40:
[...]
Doet dat niet het hele idee van "ons product is niet illegaal want het is bedoeld om homebrew op te spelen" teniet?
En smaken verschillende kennelijk, want ik vind die kloon ook gewoon echt niet cool. Dan heb ik veel liever een toffe zelfgemaakte mod dan die Chinese rotzooi. Een NES mini bijvoorbeeld.
Roms op de pc speel ik niet echt, vind het persoonlijk leuker om de originele games te krijgen die ik persoonlijk echt wil hebben
Lees alleen veel negatieve dingen over de NES Top Loader (geen av out en flikkerende strepen door het beeld)
Verwijderd
Lompe zet; breng in Japan een Famicom AV uit (een NES2 MET AV-out (omdat de echte Famicom alleen RF-out had)) en dan gaan ze een NES2 in USA uitbrengen; en dan is het JUIST alleen RF-out.Bellerophon schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:06:
[...]
Lees alleen veel negatieve dingen over de NES Top Loader (geen av out en flikkerende strepen door het beeld)
Nooit begrepen!
20*350ZO45°
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 09:05 ]
Nee precies... denk beter dat ik dan een SNES 2 zou kunnen kopen. Daar lees ik minder problemen overRichard schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:00:
[...]
Lompe zet; breng in Japan een Famicom AV uit (een NES2 MET AV-out (omdat de echte Famicom alleen RF-out had)) en dan gaan ze een NES2 in USA uitbrengen; en dan is het JUIST alleen RF-out.
Nooit begrepen!
Aantal posts terug staan er een stel linkjes.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:04:
[...]
Electronic Arts kon toendertijd geen rechten bij sega krijgen door een of ander conflict. Als ik het goed heb. En dus hebben ze hun eigen cartridge ontwikkeld.
20*350ZO45°
Ik heb er 2Jejking schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 01:26:
Prachtige tijd met de Sega Megadrive, eerst een 8-bit console en later ook een 16-bitterd. Met veel power door alle levels heenvliegen met Sonic, Tiny Toon Adventures en xxx Strike (Jungle/Desert/Urban). Helemaal grijsgespeeld.
Ik zie niemand overigens nog rondhuppelen met een GameGenie? Jammer hee, dat was tof speelgoed. Als ik nog iets tegenkom van de eisen hierboven, dan geef ik het even doorIk vergeet nooit meer dat ik een SMS 8-bit mee had kunnen krijgen voor niks in Zuid-Holland bij de sloop van een winkel, alleen m'n jaszakken van m'n werkjas waren te klein
Leuk topic, bookmarkje waard!
Heb er nog wel een paar voor de NES liggen die weg mogen; verder nog een stuk of 10 Nieuwe Action Replays voor de MegaDrive & GameBoy In zo'n videobanddoos met alle codeboekjes en handleidingen.Speedlink schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:30:
[...]
Ik heb er 21 voor de Gameboy en 1 voor de Megadrive
Maar die blijven beiden hier
20*350ZO45°
Ik vind het trouwens soms wel stom dat als je bij sommige spellen game over bent, dat je dan gewoon weer helemaal opnieuw moet. Bij sommige spellen vraag ik me dan ook of, of iemand ze uberhaupt weleens helemaal heeft uitgespeeld.
Het enige 2D spel waar ik echt goed in ben is Mario World. Gelukkig is dat ook een van de vetste games ooit.
Edit: ik heb een GameGenie voor de Nes. Nog niet echt gebruikt, maar ik denk dat ik die maar eens uit de kast ga trekken om toch wat meer games uit te kunnen spelen.

[ Voor 67% gewijzigd door danielkraak op 17-04-2009 10:30 ]
Hoe oud ben je dan? Als je bent opgegroeid met 3D gamesdanielkraak schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:27:
Nou ik denk dat ik bij sommige spellen die GameGenie gewoon nodig heb.Maar heeft ook te maken dat ik bij 2D spellen altijd door de levels wil vliegen en weinig geduld heb. Verder ben ik ook vooral opgegroeid met 3D spellen.
Ik vind het trouwens soms wel stom dat als je bij sommige spellen game over bent, dat je dan gewoon weer helemaal opnieuw moet. Bij sommige spellen vraag ik me dan ook of, of iemand ze uberhaupt weleens helemaal heeft uitgespeeld.
Het enige 2D spel waar ik echt goed in ben is Mario World. Gelukkig is dat ook een van de vetste games ooit.
Edit: ik heb een GameGenie voor de Nes. Nog niet echt gebruikt, maar ik denk dat ik die maar eens uit de kast ga trekken om toch wat meer games uit te kunnen spelen.
En dat is juist geweldig, game over is gewoon opnieuw beginnen
Nee, ben ze iig nooit tegengekomen.Ben bang dat je dan een Wii moet aanschaffen aangezien die techniek werkt met een infrarood bar, die niet afhankelijk is van de refresh-rate van de TV.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:02:
Is er trouwens ook een famicom clone waarmee je lightgun games op een HD-tv kan spelen? Dat zou wel heel handig zijn.
Normale lightguns kunnen niet overweg met de refresh-rate van modernere tv's. Sommige lightguns kunnen overweg met een 100 hertz tv, maar zelfs dit werkt niet altijd vlekkeloos.
Ik ben 17. Ik heb wel een Nes gehad toen ik klein was, maar die had ik na een tijdje gerolen voor Pokemon Stadium.Bellerophon schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:31:
[...]
Hoe oud ben je dan? Als je bent opgegroeid met 3D games
En dat is juist geweldig, game over is gewoon opnieuw beginnen

Ja dat is zeker niet erg slim te noemen. Maar de moeilijkheid is met de hedendaagse games juist verdwenen.danielkraak schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:56:
[...]
Ik ben 17. Ik heb wel een Nes gehad toen ik klein was, maar die had ik na een tijdje gerolen voor Pokemon Stadium.![]()
Daar had ik na een paar dagen wel spijt van.
Bedoel een Mega Man II is gewoon ontzettend lastig
Ik heb
- SNES
- Sega Megadrive 32
- 5 verschillende types PlayStation (1 dus)
- 2x C64 waarvan een nog als nieuw in doos + een lading accesoires
- C128
Verder heb ik een 'illegale' NES
Er kunnen denk ik ook NES cardridges in (zelfde slot zo te zien maar nooit getest).
Als je 'm opstart krijg je een soort menu waar je uit meer dan 200 (jaaa!) games kan kiezen, zitten best leuke dingen tussen
Het ding is echt oud, de hardware rammelt aan alle kanten dus ik hoop dat 'ie het nog even blijft doen, ik heb heel het internet afgezocht naar informatie en heb maar 1 persoon (eigenaar van een console museum in frankrijk) kunnen vinden die er ook een had. Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze
Lol.. die heb je ook in de "normale" playstation 1 variant, van Mastergames geloof ik. Die kom je regelmatig tegen op marktplaats.Bruiser schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:32:
Ach, the nice stuff you find when surfing the web
Deze NES zou ik wel willen hebben!
[afbeelding]
Ik heb hier thuis ook één clone staan, een "NES" in een soort van Super nintendo jasje.
Ik vind het altijd wel grappig vooral als je ziet hoe ze proberen mensen te lokken, met misleidende namen afgeleid van de orginele spelcomputers. Zoiets als gamestation, of megagame, vaak zelfs in hetzelfde font op de console terug te vinden.
Dit vind ik persoonlijk wel ver gaan:

Waarde <10Noxious schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:03:
Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze
Weg met die rommel; godlaster
Welkom overigens.
20*350ZO45°
Ik had pas geleden ook een NES clone waar ik zelfs helemaal niets over kon vinden op Internet. Zelfs niet op verzamelsites. (Want er zijn ook mensen die deze dingen sparen). Ik denk dat er gewoon teveel varianten van werden/worden uitgebracht. Denk sowieso dat de meeste clones niet zo'n lang leven zullen hebben als de orginele exemplaren omdat ze kwalitatief gezien gewoon erg slecht zijn.Noxious schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:03:
Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze
ach, misschien geen waarde, maar wel erg erg leuk
@danielkraak: klopt ja, die is er ook in een PS3 variant
[ Voor 42% gewijzigd door Noxious op 17-04-2009 11:27 ]
De NES Game Genie werkte ook wel goed om spellen überhaupt te kunnen spelen... Waar je bij spellen moest blazen en doen om ze werkend te krijgen in een wat oudere NES, werkten ze perfect met een Game Genie er tussen.danielkraak schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:27:
Nou ik denk dat ik bij sommige spellen die GameGenie gewoon nodig heb.Maar heeft ook te maken dat ik bij 2D spellen altijd door de levels wil vliegen en weinig geduld heb. Verder ben ik ook vooral opgegroeid met 3D spellen.
Pics!Noxious schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:03:
Heee dat ik dit topic nu pas vind!
Ik heb:
- SNES
- Sega Megadrive 32
- 5 verschillende types PlayStation (1 dus)
- 2x C64 waarvan een nog als nieuw in doos + een lading accesoires
- C128
Verder heb ik een 'illegale' NEShet is een extreme look alike en hij werkt met gewone NES controllers.
Er kunnen denk ik ook NES cardridges in (zelfde slot zo te zien maar nooit getest).
Als je 'm opstart krijg je een soort menu waar je uit meer dan 200 (jaaa!) games kan kiezen, zitten best leuke dingen tussende helft van die games hebben ook zo'n schermpje van een of andere crackgroep er voor en dat soort onzin
Het ding is echt oud, de hardware rammelt aan alle kanten dus ik hoop dat 'ie het nog even blijft doen, ik heb heel het internet afgezocht naar informatie en heb maar 1 persoon (eigenaar van een console museum in frankrijk) kunnen vinden die er ook een had. Hij had 'm gekregen zonder voeding, controller, enz en kreeg 'm niet aan de praat dus tot nu toe heb ik het enige op-het-internet-bekende 'werkende' model van deze
Dat is eerste punt is zeker zo. Daarom zie je ook vaak dat een GameGenie bij een NES wordt verkochtl0c4lh0st schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:29:
[...]
De NES Game Genie werkte ook wel goed om spellen überhaupt te kunnen spelen... Waar je bij spellen moest blazen en doen om ze werkend te krijgen in een wat oudere NES, werkten ze perfect met een Game Genie er tussen.
[...]
Pics!
Verwijderd
-Sega Master System 2 (lelijk ding, eerste was veel mooie)
-Sega Megadrive 1 (Versie 2+Mega CD is onderweg
-Atari 2600 Black (Niet de cost-reduced)
-NES
-SNES (PAL)
-SNES (NTSC)
-Nintendo 64
-Playstation 1
Daarnaast ook nog een paar consoles die ik niet echt retro vind:
-Gamecube zwart
-Gamecube paars
-Xbox
Heb er nog geen fatsoenlijke foto van, gezien ik onlangs mijn gehele setup heb veranderd.
Ik ben dan ook bang dat niet alles in mijn tv-kast kan staan, maar daar moet ik nog maar een oplossing voor vinden. In ieder geval is er de optie om alle consoles met AV uitgang aan te sluiten op mijn versterker.
Al die coax verbindingen maken het wel lastig. Constant de kabels verwisselen is erg irritant.
En door een splitter onstaat er snel kwaliteit verlies, wat ik dan liever vermijd.
Die Black noemen ze een Darth Vader; die andere is een Atari 2600 Junior.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:37:
-Atari 2600 Black (Niet de cost-reduced)
20*350ZO45°
Verwijderd
Nou, nee tuurlijk niet alles.
Maar de NES heeft een RCA uitgang, dus dat sluit ik gewoon aan via 1 van de RCA ingangen.
De Atari en Sega's hebben een RF connecter. Makkelijkste manier om dit aan te sluiten, is via de antenne ingang.
Nooit echt gezocht naar een RF -> RCA converter, die er vast wel zal zijn.
Die Sega's kan je ook wel via composiet of zelfs RGB aansluiten.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:40:
Ik wist de naam inderdaad niet, nog even naar gezocht maar goed
Nou, nee tuurlijk niet alles.
Maar de NES heeft een RCA uitgang, dus dat sluit ik gewoon aan via 1 van de RCA ingangen.
De Atari en Sega's hebben een RF connecter. Makkelijkste manier om dit aan te sluiten, is via de antenne ingang.
Nooit echt gezocht naar een RF -> RCA converter, die er vast wel zal zijn.
Zelfs zonder converters wel. Bij mij gaan alle consoles minimaal via composiet: NES, SNES, N64, Megadrive, PSX. Dat gaat vrij goed via een Scart-hub. Da's een aanrader.
Verwijderd
Van de Sega Megadrive wist ik het inderdaad wel ja, maar volgens mij heeft de Master System geen RCA uitgang. Dus vandaar.
Ik zal in ieder geval even kijken, thanks!
Hier lees je hoe.
Ik neem overigens aan dat waar je schrijft een console via RCA aan te sluiten je een composiet-signaal bedoelt, RGB-verbindingen gaan ook via RCA-connectoren, of via SCART
[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 17-04-2009 16:56 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.