Goeie oude (retro) consoles deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Vandaag wat eproms binnengekregen. Natuurlijk gelijk een game erop geknald om te testen of het werkt. Ik had dit keer Nightmare Busters gekozen. Dit is een nooit uitgekomen spel wat een beetje lijkt op Contra/Metal Slug. Het is een 8 Mbit spel, waarvan een goede rom verkrijgbaar is. Eprom geprogrammeerd, in m'n test cart geklikt, maar helaas een zwart scherm. :(

Toch maar even gaan controleren of alle verbindingen wel goed waren. Heb daarom de pinout van een lorom pcb erbij gepakt:

Afbeeldingslocatie: http://nintendoallstars.w.interia.pl/romlab/snesconn.gif

En gekeken of de cart pins idd verbonden waren met de goede eprom pins. Voor de pinout van de eprom heb ik gebruik gemaakt van dit plaatje, en daar zelf het buitenste rijtje aan toegevoegd. Ik maak namelijk gebruik van een tooltje genaamd swapbin, dat wat adressen husselt, zodat je minder pins hoeft om te leiden.

Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/4fvhab.jpg

Anyways, wat bleek nu? Een van de pinnetjes (A1) maakte geen verbinding! Dan gaat het natuurlijk niet werken. Heb deze pin opnieuw gesoldeerd en de verbinding gecheckt. Nu doet m'n test cart het uitstekend met Nightmare Busters! :D

Zal binnenkort nog even wat fotootjes posten als daar behoefte aan is. :)

edit: Net nog even de Nightmare Busters eprom uit m'n test cart gehaald en permanent gesoldeerd op een Paperboy 2 donor cart (wederom geen depressieve Sagat lijkt mij ;)). Deze cart werkt nu ook prima. Na StarFox 2 m'n tweede werkende (permanente) cart dus! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Captain N op 26-03-2009 00:48 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:36

Richard

Kuru Kuru Kururin

Captain N schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:25:

Zal binnenkort nog even wat fotootjes posten als daar behoefte aan is. :)
Fotootjes hebben we nooit genoeg van natuurlijk :)
Captain N schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:12:
Zo'n kast had jij toch al? Persoonlijk zou ik het een flinke sta-in-de-weg vinden. Maar wel cool op zich. :)
Ik heb een revisie hoger of lager; dus met een ander deurtje voor het onderkastje; een wit i.p.v grijs deurtje en andere zijkanten (die je op deze foto dus niet zichtbaar hebt). Die Mariopop is natuurlijk hartstikke nep; verder heeft de eigenaar een gat in de achterkant gezaagd (wel met een ronde gatenzaag); een voedingsslof gemonteerd met een 6tal stopcontacten; en een TL balkje voor het kastje beneden. Jammer want ik wil dat soort dingen altijd 100% origineel. Deurtje is overigens bij mij in het onderste kastje beland omdat ik er een heuse M82 in geplaatst heb; en ik krijg veel verontwaardigde blikken :)
danielkraak schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:27:
[...]

Is ook voor mensen die een flinke kelder of zelder hebben waar ze niks mee kunnen.

*Heeft een filmpje gezien van theAngryVideoGameNerd's kelder. :o

Overigens heb ik Shenmue eens geprobeerd op een Dreamcast emulator en dat is toch wel ff knap gemaakt. Je kunt gewoon zien dat er veel geld in is gestoken. Jammer dat het niks is geworden.
Tja als je het niet te bont maakt; en het bij 1 zo'n kastje laat; dan is het op zich wel te doen. Het plaatsen van een Poolbiljart in huis vind ik dan snel meer zonde van de ruimte (want die staat niet in de hoogte :) )

Stuur eens een linkje van AVGN; ik ben benieuws.

70.000.000 voor Shenmue; wellicht zelfs 80. Zoek op google maareens naar Shenmue Dojo; een gave fansite.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Richard schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:13:
[...]

Cinemassacre.com

Hij heeft inmiddels ook weer een Jaguar besproken...epic.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ben ik de enige die echt geen hol aan die filmpjes van die gast vindt? Ik moet hem wel nageven dat 'ie marketingtechnisch gezien goed bezig is. Zag laatst zelfs wat NES games van 'm op Ebay staan die door hem waren toe getakeld voor bizarre prijzen. In plaats van een euro 250 euro of zo. Bizar.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Captain N schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:20:
Ben ik de enige die echt geen hol aan die filmpjes van die gast vindt?
Ik vind er ook geen hol aan; wat denk je waarom ik hier naar zijn linkje moet vragen; ik heb 'm dus echt_niet in mijn bookmarks staan :) Maar ondanks dat wel benieuwd naar zijn kelder ;)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:57
Vind die knakker echt wel grappig :D Het heeft wel iets, hoe hard dat ie ook loopt te zeuren en te klagen....t heeft wel iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58
* Sagat salutes the captain, goede keuze :P

Ik vind de AVGN wel leuk, zelfde geld voor zero punctuation. Ik mag het sowieso wel als mensen (onderbouwt) negatief zijn en het dan met humor brengen.
Als je dan populair genoeg bent om er dan ook nog is bakken met geld uit te halen....tsja commercieel en sell out etc etc. Maar de meesten van ons zouden het ook doen in die situatie denk ik.
Free money means more games.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Richard schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:13:
Tja als je het niet te bont maakt; en het bij 1 zo'n kastje laat; dan is het op zich wel te doen. Het plaatsen van een Poolbiljart in huis vind ik dan snel meer zonde van de ruimte (want die staat niet in de hoogte :) )

70.000.000 voor Shenmue; wellicht zelfs 80. Zoek op google maareens naar Shenmue Dojo; een gave fansite.
http://www.youtube.com/watch?v=NrVVO1coh08

Ik zelf heb alleen dit filmpje toevallig gezien en ben ook niet echt fan van hem. Er zijn mensen die zelfs een nog grotere collectie hebben. Er was pas iemand op Ebay die alle US releases van de Nes in 1 koop aanbood. Zou er ook iemand zijn met alle Japanse famicom releases. Ik neem aan dat dat er een stuk meer zijn.

Overigens heb ik nu eindelijk een Dreamcast via Ebay weten te kopen. Voor 40 euro vanuit Engeland. Er zit een doos bij, controller, VMU, alle bedrading en een Dreamkey disc (ik weet niet of die standaard bij een Dreamcast zit.) Is dit een beetje een nette prijs?

Nu alleen nog wat games, gelukkig zijn die stukken goedkoper. Ik denk zelf dat de Dreamcast echt iets voor mij is. Na mijn N64 heb ik namelijk een PS2 genomen en daar heb ik maar weinig op gespeeld. Ik denk dat de Dreamcast de laatste console is, waar ik mij nog een beetje op kan vermaken. Mijn N64 vind ik ook nog steeds vet. :D

Het heeft denk ik vooral te maken met het feit dat titels die nu uitkomen niet kunnen tippen aan die van vroeger. Neem bijvoorbeeld Zelda of Mario.

Edit: of Soul Calibur bijvoorbeeld. Veel vinden deel 4 tegenvallen en vinden de Dreamcast versie nog steeds het beste.

[ Voor 62% gewijzigd door danielkraak op 26-03-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Irate Gamer is ook erg grappig http://www.theirategamer.com/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een goede scart-kabel voor mn N64. Iemand idee waar je die goedkoop kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:29:
Ik zoek een goede scart-kabel voor mn N64. Iemand idee waar je die goedkoop kan krijgen?
Ebay? Ik gebruik RF, kun je lekker veel consoles achter elkaar hangen, maar qua beeld is het helaas wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wat je standaard bij je N64 geleverd krijgt is altijd al Scart (wel composite).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:49:
[...]

Wat je standaard bij je N64 geleverd krijgt is altijd al Scart (wel composite).
Ja klopt. Bedoel eigenlijk zo'n scart-kabel die niet uit 2 delen bestaat. Hoe heet die ook alweer? AV-Kabel?RGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:59:
[...]

Ja klopt. Bedoel eigenlijk zo'n scart-kabel die niet uit 2 delen bestaat. Hoe heet die ook alweer? AV-Kabel?RGB?
Die heet RGB. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.yagoda.nl heeft rgb kabels voor je Nintendo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
danielkraak schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:36:
Ik zelf heb alleen dit filmpje toevallig gezien en ben ook niet echt fan van hem. Er zijn mensen die zelfs een nog grotere collectie hebben. Er was pas iemand op Ebay die alle US releases van de Nes in 1 koop aanbood. Zou er ook iemand zijn met alle Japanse famicom releases. Ik neem aan dat dat er een stuk meer zijn.
Uiteraard zijn die er. Ook genoeg mensen met een complete NES collectie. Voor de Famicom zijn er officieel 1051 games. Daarnaast zijn er nog niet-commercieel uitgebrachte games (zo'n game voor een oliebedrijf bijvoorbeeld) en niet-gereleasde games/prototypes. Die collectie van die AVGN is echt niks vergeleken bij sommige andere collecties. Wat dacht je van deze. Insane!

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:59:
[...]

N64 PAL kan standaard geen RGB "poepen"; dus als je een kabel uit 1 deel koopt; dan is het uiteindelijk nog steeds een "gewone" composite kabel waar de juiste pinnen gesoldeerd zitten in het scartblok. Je schiet er dus niets meer op.

Edit: dus bij bijvoorbeeld yagoda een Gamecube RGB kabel kopen (zelfde aansluiting als SNES en N64) schiet je niets meer op.

[ Voor 11% gewijzigd door Richard op 26-03-2009 14:11 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'n beetje gameshop heeft 'n uni-kabel voor weinig.

Afbeeldingslocatie: http://www.gameland.nl/catalog/images/rgb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:10:
[...]

N64 PAL kan standaard geen RGB "poepen"; dus als je een kabel uit 1 deel koopt; dan is het uiteindelijk nog steeds een "gewone" composite kabel waar de juiste pinnen gesoldeerd zitten in het scartblok. Je schiet er dus niets meer op.

Edit: dus bij bijvoorbeeld yagoda een Gamecube RGB kabel kopen (zelfde aansluiting als SNES en N64) schiet je niets meer op.
Hmm... ik wil verlost zijn van die aliasing. Hoe doe ik dat dan met de PAL N64? Heb een HD-tv voor het geval dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:38:
[...]

Hmm... ik wil verlost zijn van die aliasing. Hoe doe ik dat dan met de PAL N64? Heb een HD-tv voor het geval dat uitmaakt.
"n64 pal rgb" invoeren in Google dan krijg je genoeg RGB mods van je PAL N64.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door TheZeroorez op 26-03-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Je weet dat het een NTSC versie is die het alleen doet op een omgebouwde of USA SNES?

[ Voor 53% gewijzigd door TheZeroorez op 26-03-2009 20:37 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja weet ik heb zelf een US snes, alleen heb ik van horen zeggen dat dit een goeie RPG is,
Weet iemand ook hoeveel speeluren je er aan kan beleven 50+ denk ik wel?

En is 150 euro een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Leuke verkapte reclame voor je eigen advertentie gok ik, maar ondanks dat heb ik wel interesse. ;) Zie je mail.

Mocht je toch geheel toevallig een andere Tom zijn, dan heb ik uiteraard niks gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 26-03-2009 18:56 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:22

MsG

Forumzwerver

Is Earthbound niet te spelen met een converter?

Trouwens, Kapitein N, als ik dat projectje van je zo bekijk, heb je dus voor een lorom rom een andere schema nodig dan met hirom? Dus om alle roms te kunnen spelen heb je sowieso 2 chips nodig? Of snap ik er nu niets van :P.

[ Voor 72% gewijzigd door MsG op 26-03-2009 18:56 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Captain N schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:52:
Leuke verkapte reclame voor je eigen advertentie gok ik, maar ondanks dat heb ik wel interesse. ;) Zie je mail.

Mocht je toch geheel toevallig een andere Tom zijn, dan heb ik uiteraard niks gezegd.
Naam<Mailadres>

Reclame voor eigen advertentie inderdaad!

[ Voor 4% gewijzigd door Richard op 26-03-2009 20:24 . Reden: privegegevens verwijderd ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Richard schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Privé gegevens ook niet quoten aub.

Reclame voor eigen advertentie inderdaad!
:|

Best grappig hoe scherp de mensen hier zijn. :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 26-03-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

danielkraak schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:15:
[...]

:|

Best grappig hoe scherp de mensen hier zijn. :)
Captain N & Ik hebben daar echt een neus voor :) En verder Nintendo kenners bij uitstek :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat jullie alles zo op de site zetten mijn naam enz, marja vroeg er dan misschien ook zelf om,

Ik heb de game idd zelf 2 exemplaren ik doe er 1 weg maar ging het hier vragen omdat ik niet weet wat ik er voor kan krijgen,

En ook niet wist of ik hier iets te koop mag zetten, maar aangezien hier ook onbeschaamd persoonsgegevens in topics worden gegooid zal dat nu wel goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Om iets te koop te zetten hebben we http://tweakers.net/aanbod/ voor. Tuurlijk mag je hier wel de waarde vragen, maar zoiets kan je beter op een normale manier doen ipv verkapt als koper :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:37:
Leuk dat jullie alles zo op de site zetten mijn naam enz, marja vroeg er dan misschien ook zelf om,

Ik heb de game idd zelf 2 exemplaren ik doe er 1 weg maar ging het hier vragen omdat ik niet weet wat ik er voor kan krijgen,

En ook niet wist of ik hier iets te koop mag zetten, maar aangezien hier ook onbeschaamd persoonsgegevens in topics worden gegooid zal dat nu wel goed zijn
Gegevens verwijderd uit mijn post; had sowieso @provider.com erachter geplakt dus het was nieteens complete gegevens maar netjes gecensureerd :)
Verder betekend het hier natuurlijk niet als iemand de regels aan zijn laars lapt dat je dat zelf dan ook mag :)

@Daniel; gooi effe zijn naam + mailadres uit mijn quote.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt, het was ook een beetje mijn eigen fout, maar ik heb de game nu dus voor een paar dagen te koop staan op marktplaats en geen reacties voor mijn vraagprijs van 150 euro, dus dacht dat ik te duur was en zocht dus random een nederlandse game fansite en kwam hier terecht dus probeerde erachter te komen wat een echte verzamelaar voor deze game vraagt,

Heb inmiddels al via een aanwijzing naar Ebay gezien dat de game compleet voor veel duurder weggaat dus laat hem nu nog wel even staan, en dankzei het plaatsen van de advert hier kreeg ik gelijk 4 verschillende personen met vragen, dus zal hem wel kwijtraken

Daarom dank ik deze site hierbij dan maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
MsG schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:53:
Trouwens, Kapitein N, als ik dat projectje van je zo bekijk, heb je dus voor een lorom rom een andere schema nodig dan met hirom? Dus om alle roms te kunnen spelen heb je sowieso 2 chips nodig? Of snap ik er nu niets van :P.
De pcb van een lorom game is anders dan een hirom game. Wil je dus een lorom game maken heb je een lorom donor cart nodig, en een hirom pcb voor een hirom game. De chip is verder gewoon hetzelfde. Wat ik maak is ook geen flash cart oid, hè. ;) Ik neem een spel, sloop daar de chip met de game vanaf, en soldeer een nieuwe chip met een game erop. Tot heden heb ik dus Star Fox 2 en Nightmare Busters gemaakt, beiden spellen die nooit uitgekomen zijn.

edit: @ Makaveli1004: Ik hoop wel dat je begrijpt dat zo'n verkapte advertentie het vertrouwen niet echt in de hand werkt voor je. Je moet iig wel een verdomd mooi exemplaar hebben liggen waar je ook foto's van stuurt wil ik iig akkoord gaan voor die 150 euro. Zo niet, dan geef ik liever een paar tientjes extra uit bij een verkoper op Ebay met honderden positieve feedbacks achter z'n naam, dan iemand die via dit soort wegen z'n waar probeert te slijten. Maar goed, ik wacht de foto's af dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Captain N op 26-03-2009 21:09 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kun je zo wel zeggen, maar het is dus wel netjes als iemand hier om raad probeerde te vragen en dan niet eerst reageren met hulp, maar zelf als de dolle een mail sturen om de game te kopen?

En de foto's stuur ik je zoals ik zei nog op maar voor 150 ga ik niet akkoord heb ook al iemand die komt kijken voor 175,

En zoals ik in mijn advert heb staan is de game, en voor aankoop ook rustig te bekijken, en af te halen, wat op ebay weer niet kan, en dan komt de game niet uit nederland dus niet ff snel om te ruilen.

Maar als ik hier niet welkom ben zal ik het hier wel bij laten, ik kwam er voor uit dat ik fout zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Als je sterk het vermoeden hebt dat het om dezelfde persoon gaat lijkt me daar niks mis mee. En mocht het toch niet dezelfde persoon zijn geweest, dan was de game al gereserveerd voor dat bod voor 150 euro, nietwaar. ;) En doe geen moeite als je al biedingen hebt ontvangen boven dat bedrag, ik ben dan niet meer geïnteresseerd. Ebay it is. :)

Terug naar interessantere zaken (althans, dat is uiteraard aan jullie om te beoordelen)! Hier nog zoals beloofd wat foto's van Nightmare Busters. :) Het is een graphisch behoorlijk mooi spel en het speelt lekker weg. De gameplay doet erg denken aan Metal Slug. Cool spel, zonde dat het nooit een echte release heeft gehad!

De eprom in m'n test cart. Kwestie van de eprom in de socket schuiven en gaan. :)
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/j0h9ig.jpg

Vervolgens heb ik hem dus in een Paperboy 2 cart gesoldeerd nadat bleek dat het werkte.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/21khzll.jpg

Het hoofdmenu van m'n Ultra16, met de Nightmare Busters cart inserted.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2nrmtkl.jpg

Wat info over het spel.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/kc1768.jpg

Geen Nintendo, maar ...
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2h30z85.jpg

Een scherm uit de intro.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2h663j6.jpg

Het eerste level. Je kunt schieten met speelkaarten. Later kun je dat allemaal ook nog upgraden uiteraard.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2ed5lx2.jpg

Het tweede level, in een meer jungle-achtige setting. Zoals je ziet kan er soms aardig wat ontploffen. :)
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/frj8j.jpg

Je kunt het hoofdpersonage laten opladen, waarna je in een flits over het scherm schiet (een beetje zoals Fox/Falco in Smash Bros.). Een van die balkjes bovenin geeft aan of je deze move kan gebruiken. Daarnaast heb je ook nog een soort bom die vijanden op het hele scherm raakt.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/xlmdzr.jpg
Thanks, gelijk gemeld bij Marktplaats. Lekker niet vermelden dat het om een zelfgekluste cart gaat, schappelijk. Daar gaan ongetwijfeld veel mensen intrappen. Hoe meer meldingen bij MP hoe beter natuurlijk. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 26-03-2009 22:09 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ook meteen maar een melding gemaakt op MP van die cart... best sneu om mensen tig euro af te troggelen met een zelfgebrouwen cart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Net nog even m'n Mr. Bloopy cart die ik een tijdje geleden had gemaakt maar niet werkte nagelopen op verbroken verbindingen, en jawel hoor! Weer een pinnetje dat ik blijkbaar niet goed genoeg had gesoldeerd. Werkt nu ook als een trein. :)

Hier gelijk een paar pics. Dit spel is minder leuk dan StarFox 2 en Nightmare Busters volgens mij. Het is een soort puzzel-platformer, waarschijnlijk gericht op jonge kinderen. De eerste puzzels die ik net even gedaan heb waren iig wel érg makkelijk. Het spel is van Rare overigens. De piccies:

Die blob ben jij.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/6r53lw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/293kojc.jpg

Nog een puzzeltje.
Afbeeldingslocatie: http://s5.tinypic.com/2uzbel0.jpg

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nightmare Busters komt me echt ergens bekend van voor; wellicht van mijn CD32?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paperboy 2 kwam toch niet met een SuperFX chip? Waarom werkt dat spel dan wel in een Paperboy cartridge? Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paperboy 2 kan gewoon niet een FX game zijn, die ziet er zo pauper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Paperboy 2 is inderdaad geen Super FX game, maar Nightmare Busters ook niet. ;) Star Fox 2 wel, dus daar heb ik Stunt Race FX voor gebruikt, die wel een FX chip heeft. Voor Mr. Bloopy heb ik een Street Fighter 2 cart opgeofferd.

@Richard: als ik me niet vergis heb ik iets gelezen over een release voor mobiele telefoons... zou dat kunnen?

[ Voor 20% gewijzigd door Captain N op 27-03-2009 09:00 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paperboy blijft echter wel een klassieker, vond ik vroeger erg leuk al ben ik volgens mij nooit verder gekomen dan woensdag. Ik durf het bijna niet te vragen maar hoe is Paperboy 64? En zijn er voor de N64 converters a la de Snes en hoe werken die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:59:
Paperboy 2 is inderdaad geen Super FX game, maar Nightmare Busters ook niet. ;) Star Fox 2 wel, dus daar heb ik Stunt Race FX voor gebruikt, die wel een FX chip heeft. Voor Mr. Bloopy heb ik een Street Fighter 2 cart opgeofferd.
Aah okay, Ik was in de veronderstelling dat Nightmare Busters ook een SuperFX spel was. Maar leuk dit, gaat binnenkort thuis ook maar eens solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Captain N, wat was jij eigenlijk kwijt voor al die eeprom spullen, bijv zo'n eeprom reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Mijn programmer was ongeveer 100 euro inclusief verzendkosten. Daarnaast nog gekocht:

* soldeerbout
* soldeerboutstandaard
* tin
* draad
* desoldeerpomp
* desoldeerkoper
* klein kniptangetje
* pincet
* zo'n standaard met klemmetjes/vergrootglas
* tape
* glasvezelpennetje
* eproms
* eprom sockets
* multimeter

Is niet gratis dus. ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Captain N op 27-03-2009 10:33 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb een revisie hoger of lager; dus met een ander deurtje voor het onderkastje; een wit i.p.v grijs deurtje en andere zijkanten (die je op deze foto dus niet zichtbaar hebt). Die Mariopop is natuurlijk hartstikke nep; verder heeft de eigenaar een gat in de achterkant gezaagd (wel met een ronde gatenzaag); een voedingsslof gemonteerd met een 6tal stopcontacten; en een TL balkje voor het kastje beneden. Jammer want ik wil dat soort dingen altijd 100% origineel. Deurtje is overigens bij mij in het onderste kastje beland omdat ik er een heuse M82 in geplaatst heb; en ik krijg veel verontwaardigde blikken :)
Zou ik mogen vragen hoeveel jij ervoor over had en kun je mss enkele foto's posten?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bruiser schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:04:
[...]

Zou ik mogen vragen hoeveel jij ervoor over had en kun je mss enkele foto's posten?
Ik ben denk ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn eigen tekst als ik het nu zo even terug lees.

Ik bedoel dus dat die kast die nu op Ebay staat wat problemen vertoond:
Die Mariopop is natuurlijk hartstikke nep; verder heeft de eigenaar een gat in de achterkant gezaagd (wel met een ronde gatenzaag); een voedingsslof gemonteerd met een 6tal stopcontacten; en een TL balkje voor het kastje beneden.
Gelukkig is dat bij de mijne niet het geval.

@Krueger F; ik snap je vraagstelling niet zo goed. Wil je foto's van die uit die Ebay advertentie? En weten hoeveel ik er eventueel voor over zou hebben i.p.v. die E1200?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik had eigenlijk graag foto's van jouw kast gezien (en graag geweten hoeveel je voor de jouwe betaald hebt + waar je ze gevonden hebt)

@allen: ik las dat er wel interesse was in enkele items van m'n retro Sega collectie, verkoop alles-in-één lukte niet echt goed, daarom nu alles opgesplitst... zie m'n sig (wordt ook nog in de V&A gepost)

[ Voor 43% gewijzigd door Bruiser op 30-03-2009 00:33 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bruiser schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:28:
Ik had eigenlijk graag foto's van jouw kast gezien (en graag geweten hoeveel je voor de jouwe betaald hebt + waar je ze gevonden hebt)

@allen: ik las dat er wel interesse was in enkele items van m'n retro Sega collectie, verkoop alles-in-één lukte niet echt goed, daarom nu alles opgesplitst... zie m'n sig (wordt ook nog in de V&A gepost)
Hij's uiteindelijk toch verkocht; slechts 1 bieder; maar tja eentje is voldoende natuurlijk:
http://cgi.ebay.fr/ws/eBa...iewItem&item=110366400648

@Krueger F: Je hebt/krijgt een PM.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
PM? Wij hebben ook wel interesse in foto's hoor en info hoor. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
N, ik meen mij te herrinneren dat jij onlangs een exemplaar van "Starwing Competition" hebt gekocht, nu was ik zelf ook eens aan het kijken op Ebay en merk eigenlijk dat Ebay momenteel "overspoeld" (is een groot woord maar toch) wordt door deze titel... Met jouw recentelijke experimenten in het achterhoofd vrees ik dus dat er iemand/of enkele een ludiek handeltje zijn begonnen in zeldzame games.

Van wie heb jij jouw exemplaar gekocht? Ik heb bv gemerkt dat verkoper "king-of-games99" er regelmatig eentje aanbied en hij adverteert ze dan ook nog als nieuw & onbespeeld... Zijn veilingen gaan dan ook altijd rond de 125 euro.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Grappig dat je hiermee komt. Localhost vroeg het mij ook al gisteren. Ik heb een van mijn twee exemplaren bij die zelfde verkoper gekocht. Mij viel het ook al op dat hij er zoveel te koop aanbiedt (en ook meerdere exemplaren van andere zeldzame games). Hij doet er ook een mooi US Star Fox doosje bij, waardoor het lijkt dat er een doosje/boekje bij zit. Uiteraard is dat dus een totaal ander doosje/boekje. Maar, en dat is wellicht het vreemde, de cart is wel echt. Heb hem open gehaald en ziet er exact hetzelfde uit als mijn andere exemplaar, geen eproms/draadjes, en ziet er ook echt fabrieksmatig gemaakt uit. Erg vreemd dus...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Captain N schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:51:
Grappig dat je hiermee komt. Localhost vroeg het mij ook al gisteren. Ik heb een van mijn twee exemplaren bij die zelfde verkoper gekocht. Mij viel het ook al op dat hij er zoveel te koop aanbiedt (en ook meerdere exemplaren van andere zeldzame games). Hij doet er ook een mooi US Star Fox doosje bij, waardoor het lijkt dat er een doosje/boekje bij zit. Uiteraard is dat dus een totaal ander doosje/boekje. Maar, en dat is wellicht het vreemde, de cart is wel echt. Heb hem open gehaald en ziet er exact hetzelfde uit als mijn andere exemplaar, geen eproms/draadjes, en ziet er ook echt fabrieksmatig gemaakt uit. Erg vreemd dus...
Ik heb sowieso het idee, dat er van bepaalde (zogenaamde zeldzame) carts meer(dere) batches bestaan. In het verleden doken er wel vaker opeens een paar honderd carts op van een NES game..

Nu is een competition cart natuurlijk niet uitgebreid geproduceerd (of er moeten er meer gemaakt zijn met andere doeleinden ten tijde van dergelijke competities).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Wat voor soort spellen denk jij dan aan? De meeste "batches" zijn de minder zeldzame spellen, waarvan nog wel eens wat doosjes ergens ontdekt worden in een stoffig hoekje van een magazijn oid. Mocht je een doosje Rodlands, Mr. Gimmicks, Stadium Events, of iets in de geest tegenkomen en niet weten wat je er mee moet, je weet me te vinden. ;) :>

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Captain N schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:16:
Mocht je een doosje Rodlands, Mr. Gimmicks, Stadium Events, of iets in de geest tegenkomen en niet weten wat je er mee moet, je weet me te vinden. ;) :>
N bedoelt uiteraard dat je deze dan kan uitdelen hier op het forum :D

@N: Mogen we weten hoeveel jij betaalt hebt bij die verkoper voor je Starwing Competition?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik was gisteren ook aan het kijken voor Starwing Competition... Op eBay. Had de advertentie al een tijdje bij favorieten staan. Gisteren liep ie af. Gisterenmorgen was ie nog €12,50. Gisterenavond ging ie weg voor €126,50. Plus €17 verzendkosten naar Nederland...

Werd mij een beetje te veel van het goede voor 1 spel. :)

Marktplaats is ook wel irritant tegenwoordig, overigens. Zit zo'n gast continu advertenties te spammen in elke Nintendo categorie "Gratis Nintendo Wii Sportspack + GSM 16,95 euro p/mnd (Tip!)". -O-

Krueger F: Wat is de prijs voor de Master System II met Alex Kidd ingebouwd (boxed) en de Megadrive II Lion King Pack samen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tanuki op 30-03-2009 18:52 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Gisteren trouwens een nieuwe aanwinst "op de kop getikt", Conker's Bad Fur Day voor de N64 voor een kleine 50€ incl verzending (boxed en compleet wel te verstaan)... Aas ik al een tijdje op :-)

@localhost: check pm

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 30-03-2009 19:20 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Lees al een jaartje of wat mee op GOT, ben alleen niet zo van de reacties, echer is het retro forum dan wel weer echt iets voor mij! ben op zich alleen Nintendo fan, wel wat Sega gehad vroeger maar daar heb ik nu niets meer van!

Krueger F, wat kost lot 23?

Ook van Nintendo had ik niks meer, als ik een next-gen wilde kopen dan verkocht ik de oude om de nieuwe mee te kunnen financieren... Bezit nu dan ook een DSlite, PSP, Wii en PS3...

Echter, nu ik terug verlang naar de oude en wat mij betreft 'echte' spellen koop ik nu en dan weer wat, heb een NES, SNES, GB en GBpocket met ongeveer tezamen 100 spellen. Probleem is echter de ruimte, door de komt van een tweeling en het al hebben van een zoontje is mijn hobbyzolder verbouwd tot kinderparadijs, al pappa's spullen staan nu op de slaapkamer in kratten en de consoles aangesloten :-( Maargoed, potje mario-kart in bed is nooit gek :-) Over 2 jaar maar eens kijken voor groter huisje met game-room voor pappa!

De 26ste trouwens retro-beursje in Schiedam, voor mij de enige waar ik 2 maal ben geweest en ga alijd zeer tevreden en zonder geld naar huis, welicht een tipje voor de verzamelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Sinds gisteren ben ik weer de trotse eigenaar van een Super Nintendo en een Sega Mega Drive + Mega CD. Ze hebben jaren bij een kennis op zolder gestaan dus waren allebei behoorlijk stoffig. Maar ze zien er na een grondige schoonmaakbeurt weer goed uit, alleen de SNES is bijna geel, het plastic is helemaal verkleurd. :D

Helaas is de Sega niet helemaal compleet, de kabel om hem op de TV aan te sluiten ontbreekt. Ik heb al gezocht op google maar kom er niet helemaal uit.

Achterop de Sega zitten 3 aansluitingen:

- RF Out
- A/V out
- EXT.

Welke is het beste om te gebruiken als ik hem op m'n LCD tv aan wil sluiten? En waar zou ik zo'n kabel in Nederland kunnen kopen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Beatle, welkom, hoe meer retro hoe meer vreugd :-)
Je hebt blijkbaar al een aardige retro collectie (terug) bijeen gesprokkeld, nu is het wel zo dat nieuwelingen hier verplicht foto's van hun collectie/gameroom moeten tonen... :D
Wat betreft je vraag over dat lot, check m'n signature (en zet je PM functie van het forum even aan, het is niet de bedoeling om van dit draadje een verkoopsdraadje te maken)

Meelobee: proficiat, de snes rocks!
Wat betreft jouw vraag: rf gaat het signaal binnen via je coax aansluiting, a/v kun je een kabeltje voor kopen om hem via scart (RGB) aan te sluiten (deze geniet de voorkeur volgens mij). EXT weet ik zo direct niet, zal de mijne nog eens moeten checken... Kabeltjes kun je makkelijk vinden, google is je vriend ;-)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Bruiser schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:21:
...(en zet je PM functie van het forum even aan, het is niet de bedoeling om van dit draadje een verkoopsdraadje te maken)...
PM aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
@Krueger F: Ik heb interesse in een losse Dreamcast, maar ik heb geen idee hoe ik je kan dm'en. 8)7 Of wellicht een Sega Megadrive.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 30-03-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
-> MyReact (bovenaan) -> Voorkeuren -> vinkje zetten bij "Direct messages"

Iemand PM'en: links naast de post onder de naam klikken op het mannetje met het tekstballonnetje...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Bruiser schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:21:
Meelobee: proficiat, de snes rocks!
Wat betreft jouw vraag: rf gaat het signaal binnen via je coax aansluiting, a/v kun je een kabeltje voor kopen om hem via scart (RGB) aan te sluiten (deze geniet de voorkeur volgens mij). EXT weet ik zo direct niet, zal de mijne nog eens moeten checken... Kabeltjes kun je makkelijk vinden, google is je vriend ;-)
Thanks! :)

Kan ik de kabel uit de onderstaande tutorial gebruiken om de mega drive via A/V aan te sluiten?

http://www.stageselect.com/News/NewsViewer.aspx?newsid=174

[ Voor 10% gewijzigd door Meelobee op 31-03-2009 00:35 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staan jullie trouwens tegenover zaken als de VC? Ik vind het toch een beetje 'nep' aanvoelen en het voelt voor mij niet echter dan een pc of homebrew emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 19:03
Tsja, de VC en emulators zijn handig om die games te spelen die moeilijk/onmogelijk zijn te verkrijgen.
Enige nadeel aan de VC en emulators is dat je niet de originele controllers hebt.
Natuurlijk speel ik wel een enkele keer een game via de VC met mijn gamecube controller, maar ik krijg helaas niet meer het gevoel voor de games terug zoals ik ze toen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Meelobee

Je bent beter af met een RGB scart kabel voor de megadrive. Ik heb er ook wat voor mezelf gemaakt.

http://mmmonkey.co.uk/ staat stap voor stap uitgelegd hoe je een kabel maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Emulatie staat en valt bij de controller.
Op de pc speelde ik altijd met een sega saturn controller en de meeste (2d) spellen werken dan prima.
Voor de n64 gebruikte ik een logitech rumble pad en dat gaat goed genoeg. Hoewel ik de n64 sowieso niet zo heel interresant vind.
Voor de xbox1 heb ik ooit capcom classic collection oid gekocht en die spellen vind ik ook heel fijn om te spelen (vooral de ghost en goblins/ghouls).
Het leuke van vc/xbla vind ik wel weer dat je makers sponsort ipv het grijze van de pc emu's. Aan de andere kant word het natuurlijk wel weer een dure hobby.
Ik ben ook zeer benieuwd welke full arcade titels er starks op de VC beschikbaar komen. Als er echt goede titels tussen zitten ga ik misschien toch wel overstag en koop ik alsnog een yank wii.

Ik ben het ermee eens dat het spelen op een ouwe console wel meer het nostalgia gevoel oplevert. Maar soms weegt dat (imho of course) niet op tegen de voordelen van emuleren.
Zie controller nes (wsl ook de master system, ik haatte die dpad :P )
en het niet kunnen saven/password moeten gebruiken.
En de ruimte besparing omdat je niet 10 consoles + bekabeling aan je tv hebt hangen.

* Sagat wil binnenkort wel weer is 'al is het maar even' old schook mario kart O+ op zijn gele snes spelen.
Ik vind de gameplay nog steeds uitdagend en erg leuk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
@Krueger F: uit m'n hoofd rond de 120 euro.

@RollieBollie: Deels is er een oplossing voor de VC van de Wii:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2007/11/clubnintendo.jpg

Desalniettemin vind ik het gewoon veel te leuk om de orginele doosjes/boekjes/carts te hebben en ze op de echte hardware te spelen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Captain N op 31-03-2009 13:46 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Captain N schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:45:
@Krueger F: uit m'n hoofd rond de 120 euro.

@RollieBollie: Deels is er een oplossing voor de VC van de Wii:

[afbeelding]

Desalniettemin vind ik het gewoon veel te leuk om de orginele doosjes/boekjes/carts te hebben en ze op de echte hardware te spelen. :)
Ik ook, en dat is het hele idee van het retro-gebeuren mijns inziens. Het sparen, zoeken en weet ik het wat is al leuk genoeg :)

Spelen doe ik zelden..het is meer voor de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Bij mij een combinatie van beiden. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik vind het wel altijd leuk om tussen de oudere games te kijken of er nog wat voor me bij zit. Maar ik ga nog maar heel zelden over tot aanschaf.

Laatste retro titels die ik gekocht heb zijn double dragon 2 - nes en kirby's dreamland's - gb.
Kan me niet herinneren wanneer ik ze daadwerkelijk gespeeld heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:25:
@ Meelobee

Je bent beter af met een RGB scart kabel voor de megadrive. Ik heb er ook wat voor mezelf gemaakt.

http://mmmonkey.co.uk/ staat stap voor stap uitgelegd hoe je een kabel maakt.
Thanks, morgen meteen de onderdelen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:04
Meelobee schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Thanks, morgen meteen de onderdelen halen :)
Ik heb deze besteld, die had ik in een paar dagen in huis en is niet zo duur als een scart (maar ook iets minder qua beeld en mono geluid)

[ Voor 10% gewijzigd door Charly op 31-03-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Goed Krueger F, aangezien ik dus wat het reageren betreft nieuw ben, hierbij de game-room_in_a_krat! Ik zou zeggen, geniet er van!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/i26dq9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/313spzn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vores9.jpg

Ooit zal ik wel eens zoiets hebben: http://www.thinkgeek.com/homeoffice/stickers/a6d0/?cpg=cj ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort komt er een nieuwe RPG uit voor de SEGA Megadrive.
Zowel cartridge als de mega-cd.

http://www.piersolar.com/

Al het denkbare wordt uit de ouwe trouwe MD geperst.Waaronder een geheel vernieuwde soundengine met
kristal heldere samples.

Ik heb 'em al in de preorder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Lol. Die stickers heb ik toevallig net voor m'n verjaardag gevraagd. :Y)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Beatle: super, wij zijn zot op foto's! :-)
Beetje jammer om een collectie in kratten/dozen te moeten stockeren maar ik ken dat... de mijn heeft enkele jaren doorgebracht in dozen op zolder totdat ik er de plek voor had.

Die stickers zijn trouwens super... gegarandeerd dat ik die binnenkort bestel :D

N: Happy B-day hé

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 31-03-2009 23:13 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:50:
Binnenkort komt er een nieuwe RPG uit voor de SEGA Megadrive.
Zowel cartridge als de mega-cd.

http://www.piersolar.com/

Al het denkbare wordt uit de ouwe trouwe MD geperst.Waaronder een geheel vernieuwde soundengine met
kristal heldere samples.

Ik heb 'em al in de preorder staan.
Heb er ook een poosje over zitten denken maar ik weet echt niet welke versie. Doosjes & Boekjes zijn bij allen Engels; Cartridges zijn bij allen regiovrij; echter de ingame text is:
-Engels/Japans (JP)
-Engels/Portugees/Spaans (USA)
-Engels/Frans/Duits (EUR)

Aangezien ik toch Engels nodig heb; maakt het niet uit welke ik pak. Die Japanse is gewoon leuk omdat dat gewoon gaaf is; Frans Duits (EUR) is natuurlijk leuk omdat ik voornamelijk alles PAL/EUR heb.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
wow ik vond het een paar jaar geleden al byzonder toen er nog dreamcast games uitkwamen, md vind ik helemaal byzonder.

Is dit project op een of andere manier verbonden aan Sega? Omdat ze op de site ook verwijzen naar het 20jarig bestaan?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbonden aan Sega nog niet. Ze hadden het er wel over om te proberen een licentie te halen. Maarja ik denk niet dat ze het voor elkaar krijgen.
Het is begonnen als een homebrew project.En van het een komt het ander.

De megadrive viert z'n 20ste verjaardag (1989).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48

Aapje

Opel-beun
beatle schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:01:
Goed Krueger F, aangezien ik dus wat het reageren betreft nieuw ben, hierbij de game-room_in_a_krat! Ik zou zeggen, geniet er van!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ooit zal ik wel eens zoiets hebben: http://www.thinkgeek.com/homeoffice/stickers/a6d0/?cpg=cj ;)
M'n vriendin kwijlt over je foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Aapje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 22:14:
[...]

M'n vriendin kwijlt over je foto's :P
...met het idee "deed mijn vriend zijn handel maar eens in kratten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Jaar / 2 jaar habbo retro's gespeelt.. Was de een naar hoogste rand in zo'n hotel. Jammer genoeg kan ik er nu geen screens van maken, maar wat kon/kan je toch goed experimenteren hoe je kamer wil hebben, en derna bouw je hem helemaal in Habbo, kost het je ook minder credits, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
beatle schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:01:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En eh, die NES en.. wat ik daar nog allemaal meer zie, zijn nieuw?
Tweedehands?

M.a.w. meer pics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met de Retro Game Master? Is een programma dat zeer goed scoort in Japan dat draait om een figuur die allemaal Retro game uitdagingen moet volbrengen. Raakte er bekend mee door de game die er van uitgebracht is maar het programma lijkt me zelf ook wel heel tof. Zag er gister een trailer van op Gametrailers.com

De game Retro Game Challenges (DS) is ook wel grappig;hier hebben ze een aantal nieuwe retrogames (nes-stijl) gemaakt en in een verhaal gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Richard schreef op maandag 30 maart 2009 @ 07:30:
[...]@Krueger F: Je hebt/krijgt een PM.
@Richard: heb nog geen pm gekregen... wel nog steeds curieus naar foto's/reply... :D

Starwing Competition ook maar aangeschaft van die Ebay verkoper "king-of-games99", dus met doosje, boekje, folders en nog wat... 120€ incl. verzending :-)
Met mijn recente aangeschafte games (Banjo-Tooie (N64), Paper mario (N64), Chrono Trigger (SNES), Conker's Bad Fur Day en dan nu die Starwing Competition en dan wel alllemaal boxed, compleet en near mint is het maar goed ook dat ik m'n Sega collectie wegdoe... :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Je beseft je dus wel dat het doosje/boekje/foldertjes NIET van de Starwing Competition cart zijn, maar van een standaard Starwing/Star Fox hè!? ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bruiser schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:12:
[...]

Met mijn recente aangeschafte games (Banjo-Tooie (N64), Paper mario (N64), Chrono Trigger (SNES), Conker's Bad Fur Day en dan nu die Starwing Competition en dan wel alllemaal boxed, compleet en near mint is het maar goed ook dat ik m'n Sega collectie wegdoe... :p
Goed bezig.. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
Portable mediaspeler die sommige oude consoles kan emuleren:
http://www.nu.nl/plugged/...pelen-op-mediaspeler.html
http://chinagrabber.com/1...boygamepmp-game-88-1.aspx

Zou deze speler ook verkrijgbaar zijn in NL?

[ Voor 10% gewijzigd door cc12 op 02-04-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32
Captain N schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:45:
Je beseft je dus wel dat het doosje/boekje/foldertjes NIET van de Starwing Competition cart zijn, maar van een standaard Starwing/Star Fox hè!? ;)
Staat er dat duidelijk bij :X klinkt een beetje als oplichting als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb nu een NES + doos + spel op't hoog. Ik denk rond de 50 euro. NES ziet er nog goed uit.

+ Een Sega Master System II + 17 spellen voor 60 euro.... ik wil ze eigenlijk beide :{

Is dat teveel geld? Beide zien er nog goed uit.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dennahz schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:18:
Ik heb nu een NES + doos + spel op't hoog. Ik denk rond de 50 euro. NES ziet er nog goed uit.

+ Een Sega Master System II + 17 spellen voor 60 euro.... ik wil ze eigenlijk beide :{

Is dat teveel geld? Beide zien er nog goed uit.
Een NES + een spel... mjah... ik kan je 'een prijs' geven :P
Nes plus een spelletje haal je in de gemiddelde gameshop voor 30-35 euro. Een gerviseerde nes gaat voor 45-65 (nieuwe 72 pin connector). Welk spel is het... dat bepaalt de prijs nu denk ik.

Master system prijzen zijn af en toe helemaal niet te peilen.
Krueger heeft btw nog een SMS 1 en 2 staan met veel meuk erbij...is dat niet wat? (Ik haal ook een SMS 1 bij `m vandaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik mag een spel kiezen uit een lijst. De NES is deze advertentie. :) Ziet er imho niet slecht uit!

Ik zal eens kijken bij Krueger. (Kan best zijn dat ik al een bod geplaatst heb bij hem via 2dehands.be / Kapaza :p).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Captain N schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Lol. Die stickers heb ik toevallig net voor m'n verjaardag gevraagd. :Y)
Ik heb handmatig een Space invaders setting op mijn muur geverfd :P
Heb namelijk een aparte game zolder met al mijn retro consoles

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Bellerophon schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:16:
[...]

Ik heb handmatig een Space invaders setting op mijn muur geverfd :P
Heb namelijk een aparte game zolder met al mijn retro consoles
niets waard zonder foto's! ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Haha zit nu op werk, maar zal dit weekend van alles even een foto maken :)

Heb momenteel de volgende consoles:

PS3
PS2
Playstation

SNES (Speelt PAL en NTSC af)
SNES (Met Copybox)
NGC
N64

Mega drive II + Mega CD
Dreamcast

Ben momenteel nog op zoek naar een NES / Saturn / 32X / Virtual Boy

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb een retro zithoek, waar mijn ps2, snes, dc en x-box1 aangesloten staan op mijn 80cm breedbeeld crt monster, met bijbehorende (begin)jaren 90 kenwood soundsystem.

Helaas is dit ook mijn officiele zithoek :$ , maar eind dit jaar hopelijk eindelijk een hd schermpie van een meter ofzo aan de muur, upgraden van het geluidsysteem is budget technisch wsl een meerjaren plan.
Daarna mag de 360 van het pc burea richting de tv (en mischien mijn aangesloten retro consoles naar de pc kant, alwaar ik dan een 50cm tvtje neerzet, de 80cm gaat helaas niet passen).

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.