Aaargh... zet je weer eens (na anderhalf jaar) je Gamegear aan, doet het ding het niet meer.
Wie is daarvoor verantwoordelijk?
Een fotoreportage vanaf de crimescene:

Na het aanzetten van de Gamegear, blijft het scherm donker/zwak verlicht en valt het systeem na enkele seconden uit. Na enkele keren snel aan- en uitzetten, blijft een spelletje wel draaien. Mogelijk een ELCO probleem...

Gamegear maar eens openschroeven... speciaal voor GoT een naaktfoto.

Dan de achterkant maar eens bekijken. Mijn vermoeden blijkt juist: Zo`n 4/5 elco`s zijn gaan lekken...

Aangezien het nog voor sluitingstijd was, snel richting de lokale onderdelenboer gereden (met een overzichtje van de juiste componenten via google). Wat nieuwe soldeer en het feest kan beginnen.

De rood omcirkelde elco`s zijn vervangen op deze foto. De onderdelenboer had twee stuks niet op voorraad, dus die heb ik uit een oude donorradio gehaald. Ook moest ik twee elco`s parallel solderen, wegens gebrek aan juiste onderdelen (afwijking heb ik kunnen beperken tot 1/2%).

Dan maar eens alles aansluiten (nee, niet dichtschroeven...) en starten met een testrun.
SEEEEEEGAAAAAAA klinkt onmiddelijk doorde kamer... operatie geslaagd, egel gereanimeerd.
Vervolgens ben ik nog een uur bezig geweest met het opnieuw solderen/repositioneren van de elco`s.
Aangezien de vervangende onderdelen aanzienlijk groter zijn dan de originele, moest een en ander bijgebogen/schuin gelegd/verlengd worden. Voor de bruine elco op de vorige foto, moest zelfs een stuke van het batterijcompartiment weggevijld worden!
Waarom al die moeite? Leuke klus en goede smoes om de soldeerbout te kunnen pakken.
Tevens had ik net drie nieuwe (sealed in box) games opgepikt... dus