Punctuality is the politeness of kings
Ik had begrepen dat er een 3e versie uitkwam
Ik ga me niet branden aan minder legale shit, ding is duur genoeg.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
ActiveSync gebruikt inderdaad het exchange-protocol.wallie-s schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:02:
Via exchange toch? Dus wijzigingen worden direct doorgevoerd..
Werd super voor mij..
[...]
Voor zover ik weet is hier niks illegaals aan, ik heb betaald voor een WM-licentie (en een telefoon), dus ik mag er mee doen wat ik wil, toch?Dj Neo Ziggy schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:24:
Kan iemand mij ook vertellen wat de laatst juiste officiele rom is?
Ik wil gewoon een officieel product, en gewoon officieel support als ie defect gaat.
En als ie dan kapot gaan, om dan weer dingen terug flashen heb ik helemaal geen zin in.
Verwijderd
Heeft één van jullie toevallig ook de 5.01 of 5.02 versie gebruikt? Zo ja is het de moeite waard om de boel opnieuw te flashen of is er niet veel veranderd?
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 12:33 ]
In één woord: ja.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:04:
@ de gebruikers van Itjes 5.04 of 5.05 rom:
Heeft één van jullie toevallig ook de 5.01 of 5.02 versie gebruikt? Zo ja is het de moeite waard om de boel opnieuw te flashen of is er niet veel veranderd?
In meer woorden: snelheid ligt merkbaar hoger, een aantal TF3D-elementen zijn veel strakker, nog geen vastlopers gehad (i.t.t. 5.01), TomTom kan wél geïnstalleerd worden, Bluetooth doet het, de helft minder geheugenverbruik (van 80% naar ~40%).
En bij deze bevestig ik het nog even. Ik zou niet weten waarom je niet naar die firmware gaat updaten.HendrikN schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:42:
[...]
In één woord: ja.
In meer woorden: snelheid ligt merkbaar hoger, een aantal TF3D-elementen zijn veel strakker, nog geen vastlopers gehad (i.t.t. 5.01), TomTom kan wél geïnstalleerd worden, Bluetooth doet het, de helft minder geheugenverbruik (van 80% naar ~40%).
They who buy the dip, deserves the rip.
Met de 4.5 had ik namelijk problemen met het benaderen van mijn smtp mail servers.
Kreeg random error, waar ik niet uitkwam. Heb vervolgens Jacks rom eropgezet,
en deze werkte in een keer goed met mijn smtp's.....
Tevens wil ik toch weten, of apointments op het homescreen nou instelbaar is...
Zodat er "today's en next apointments" op home staan.
Verwijderd
Sinds vorige week de trotse eigenaresse van een SE X1. Dit is mijn eerste telefoon met Window Mobile.
De afgelopen dagen heb ik zo veel mogelijk posts van de Sony Ericsson Xperia X1 topics proberen te lezen. pfff wat veel berichten zeg. Heb gelukkig wat handige tips en programma's er vanaf kunnen halen.
helaas kan ik niet zo goed overweg met de zoekfunctie van deze site. Ik ben op zoek naar een oplossing van mijn probleem; de batterijduur/accuduur
Internet staat bijna niet aan, sluit hem braaf af na gebruik, check of er programma's ongemerkt draaien en sluit meestal de programma's af. Ik haal, als ik geluk heb, net 1 1/2 dag en dan moet ik hem bijna niet gebruikt hebben. Heb al Batti erop gezet zodat ik beter inzichtelijk heb wat het verbruik ongeveer is.
Wie heeft er tips voor me om de batterijduur te verlengen? heb wel dingen over hard reset voorbij zien komen, maar heb tot nu toe alleen Batti, group sms en G-Alarm erop staan.
Alles is welkom, want ik vind het toch wel vervelend dat ik er soms maar een dag mee kan doen :-s
Alvast super bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
IZ
Slechte tweakerDj Neo Ziggy schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:41:
Dus daarom....
Ik wil gewoon een officieel product, en gewoon officieel support als ie defect gaat.
En als ie dan kapot gaan, om dan weer dingen terug flashen heb ik helemaal geen zin in.
Verwijderd
Wat vinden jullie van het belgedrag van Xperia? Ik irriteer mij namelijk aan een aantal dingen.
Om ze puntsgewijs op te noemen:
- Na het opnemen of bellen duurt het aantal seconden voordat degene jou hoort, terwijl je zelf diegene wel hoort.
- Volume van de bel speaker (dus de speaker die boven is en niet onder) is te hoog. Ook al stel je het op laagst, iemand die naast je is kan de persoon met wie je aan de mobiel praat makkelijk horen.
- De microfoon van de headset is zeer slecht. De persoon met wie je belt kan je moeilijk verstaan met de headset.
- Als ik de headset heb aangesloten en iemand belt mij, dan gaat de ringtone af bij de microfoon EN bij de speaker van Xperia.
Kan iemand mij helpen om deze problemen te verhelpen?
Verwijderd
Vind het niet erg om te updaten maar dan moet het wel de moeite waard zijn. Ik heb net alles weer ingesteld en heb niet echt zin om te flashen om er vervolgens achter te komen dat er niet veel veranderd is en er morgen versie 5.06 online staat. Maar als ik het zo lees kan ik vanavond weer aan het knutselen.Danjel schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:02:
[...]
En bij deze bevestig ik het nog even. Ik zou niet weten waarom je niet naar die firmware gaat updaten.
Een aantal opties:Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:51:
Beste Allemaal,
Sinds vorige week de trotse eigenaresse van een SE X1. Dit is mijn eerste telefoon met Window Mobile.
De afgelopen dagen heb ik zo veel mogelijk posts van de Sony Ericsson Xperia X1 topics proberen te lezen. pfff wat veel berichten zeg. Heb gelukkig wat handige tips en programma's er vanaf kunnen halen.
helaas kan ik niet zo goed overweg met de zoekfunctie van deze site. Ik ben op zoek naar een oplossing van mijn probleem; de batterijduur/accuduur
Internet staat bijna niet aan, sluit hem braaf af na gebruik, check of er programma's ongemerkt draaien en sluit meestal de programma's af. Ik haal, als ik geluk heb, net 1 1/2 dag en dan moet ik hem bijna niet gebruikt hebben. Heb al Batti erop gezet zodat ik beter inzichtelijk heb wat het verbruik ongeveer is.
Wie heeft er tips voor me om de batterijduur te verlengen? heb wel dingen over hard reset voorbij zien komen, maar heb tot nu toe alleen Batti, group sms en G-Alarm erop staan.
Alles is welkom, want ik vind het toch wel vervelend dat ik er soms maar een dag mee kan doen :-s
Alvast super bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
IZ
- Heb je de telefoon al geupdate? Dit scheelde bij mij namelijk nogal in de batterijduur. Na het updaten zou je het beste een tijdje kunnen kijken hoe de batterijduur is zonder iets te installeren om zo bepaalde programma's uit te sluiten.
- Hoe is de batterijduur zonder Batti? Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik heb al verschillende keren gelezen dat juist dit programma de oorzaak was van een korte batterijduur.
- Heb je de accu al "geoptimaliseerd"? Door de accu een aantal keer helemaal op te laden en vervolgens zo goed als leeg te laten lopen alvorens je hem weer aan de lader legt schijnt de accu ook langer mee te gaan.
Verwijderd
de telefoon updaten, daar bedoel je mee de update van WM?
sorry, ben niet blond, maar wel vrouw ;-)
Batti heb ik er sinds gister opstaan, voor die tijd was de batterijduur al een ramp.
accu optimaliseren ga ik vanaf heden proberen
ROM Update via de Sony Ericsson update serviceVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:23:
@ leoloopneus
Batti heb ik er sinds gister opstaan, voor die tijd was de batterijduur al een ramp.
http://www.sonyericsson.c...pplication/x1?lc=nl&cc=nl
Dit is meer zoiets als een schone nieuwe windows install..dus al je gegevens die erop staan (niet op sd) ben je kwijt, backup je outlook agenda, contacten voor de zekerheid nog even met PIM Backup
De laatste officiele ROM update is R2A, de on-officiele custum cooked Touch IT rom bevat enkele R3A onderdelen uit de Rhodium, maar de rom is nog steeds R2ADj Neo Ziggy schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:24:
Kan iemand mij ook vertellen wat de laatst juiste officiele rom is?
[ Voor 22% gewijzigd door Turismo op 30-03-2009 14:53 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Verwijderd
Handig programmaatje. Terugzetten kan ook via PIM-backup toch? Kijk daar komt die vrouwelijke kant weer om de hoek kijken.
Ik heb genoeg dingen waar ik mee aan de slag kan.
Nog meer tips voor de accuduur verlengen?
Verwijderd
Een update van Sony Ericsson ja. Vanaf de site van SE is een setup voor de Update Service (hier ook wel SEUS genoemd) te downloaden. Met dit programma kan je zien of SE of je provider al een update hebben uitgebracht. Twee tips van mijn kant als je wil gaan updaten:Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:23:
@ leoloopneus
1. Zorg ervoor dat je een backup gemaakt hebt van al je gegevens. Deze raak je namelijk allemaal kwijt. Updaten kan met een programma als ppcpimbackup of spritebackup
2. Kies bij het updaten voor de Engelse taal. De Nederlandse versie is namelijk niet goed vertaald waardoor een aantal dingen niet helemaal duidelijk zijn.
Inderdaad terugzetten via PIM-backup, dat is het 1e uitklapkeuzemenu wat je ziet als je het prog. opstartVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:41:
ow ja PIM backup, die heb ik er ook opgezet!
Handig programmaatje. Terugzetten kan ook via PIM-backup toch? Kijk daar komt die vrouwelijke kant weer om de hoek kijken.
Ik heb genoeg dingen waar ik mee aan de slag kan.
Nog meer tips voor de accuduur verlengen?
Ik las in 1 van je posts dat je G-Alarm erop hebt staan, deze staat er ook om bekend redelijk wat energie te vreten en kan je zo 1 dag extra opleveren.
Hetzelfde geld voor batti, wat ironisch genoeg je inzicht moet geven in energie verbruik, maar ook t aardige wegsnoept.
Een goede alternatief is dan http://www.freewarepocket...wnload-wmminibattery.html
De helderheid van het scherm word standaard automatisch door een sensor bijgesteld, leuke feature maar ik vind m behoorlijk nutteloos want hij zit er vaak naast
Ook deze kan je beter manueel instellen (en dan niet op ze hoogst uiteraard) dit scheelt ook aardig in batterijverbruik
[ Voor 41% gewijzigd door Turismo op 30-03-2009 15:18 ]
Is het al bekend wanneer R3A komt? Ik heb nog steeds R1A draaien zag ik en tot nu toe weinig problemen mee gehad. Ik wil wel updaten naar R2A, maar als R3A over een weekje uitkomt heb ik daar niet zoveel zin in..Turismo schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:38:
De laatste officiele ROM update is R2A, de on-officele custum cooked Touch IT rom bevat enkele R3A onderdelen uit de Rhodium, maar de rom is nog steeds R2A
T zal niet lang meer duren denk ik, maargoed dat blijft pure speculatie gebaseerd op het verledenWaffle schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:53:
[...]
Is het al bekend wanneer R3A komt? Ik heb nog steeds R1A draaien zag ik en tot nu toe weinig problemen mee gehad. Ik wil wel updaten naar R2A, maar als R3A over een weekje uitkomt heb ik daar niet zoveel zin in..
De nieuwe panelmanager is wel een vooruitgang merk ik stukken sneller.
Ik heb zo'n beetje elke ROM van itje op m'n Xperia gehad en elke keer ging ik naar zo'n dag terug naar versie 4 BETA 6 omdat ik niet met de bugs kon leven. Versie 4 BETA 6 werkte voor mij als een speer en is nagenoeg bugvrij. Ik heb nu 5.04 er op en het is geweldig! Heb nog geen bug kunnen ontdekken, heerlijk snel en stabiel en vele leuke nieuwe features er bij. Ja, ok één bug: in de panelmanager ging Opera niet naar de panelsite van SE bij het klikken op "more panels". Nadat ik de nieuwe panelmanager geinstalleerd had was dat probleem ook opgelost en werkt het switchen van panels ook nog eens veel sneller en zonder haperen tussen landscape en portrait. Ik blijf nu een tijdje bij 5.04, met deze ROM is de Xperia echt een topapparaat!Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:04:
@ de gebruikers van Itjes 5.04 of 5.05 rom:
Liever geen bloemen.
geen last van vreemde sms bugs ivm de notificaties ed? las daar wat klachten over op xdabigmouth schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:13:
[...]
Ik heb zo'n beetje elke ROM van itje op m'n Xperia gehad en elke keer ging ik naar zo'n dag terug naar versie 4 BETA 6 omdat ik niet met de bugs kon leven. Versie 4 BETA 6 werkte voor mij als een speer en is nagenoeg bugvrij. Ik heb nu 5.04 er op en het is geweldig! Heb nog geen bug kunnen ontdekken, heerlijk snel en stabiel en vele leuke nieuwe features er bij. Ja, ok één bug: in de panelmanager ging Opera niet naar de panelsite van SE bij het klikken op "more panels". Nadat ik de nieuwe panelmanager geinstalleerd had was dat probleem ook opgelost en werkt het switchen van panels ook nog eens veel sneller en zonder haperen tussen landscape en portrait. Ik blijf nu een tijdje bij 5.04, met deze ROM is de Xperia echt een topapparaat!
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Oke, G-Alarm en Batti gaan er dus weer af. Weet iemand een ander handig alarm programma? Ik vind die van de Xperia/WM echt niet fijn. Wat jullie?Turismo schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:52:
[...]
Inderdaad terugzetten via PIM-backup, dat is het 1e uitklapkeuzemenu wat je ziet als je het prog. opstart
Ik las in 1 van je posts dat je G-Alarm erop hebt staan, deze staat er ook om bekend redelijk wat energie te vreten en kan je zo 1 dag extra opleveren.
Hetzelfde geld voor batti, wat ironisch genoeg je inzicht moet geven in energie verbruik, maar ook t aardige wegsnoept.
Een goede alternatief is dan http://www.freewarepocket...wnload-wmminibattery.html
De helderheid van het scherm word standaard automatisch door een sensor bijgesteld, leuke feature maar ik vind m behoorlijk nutteloos want hij zit er vaak naast
Ook deze kan je beter manueel instellen (en dan niet op ze hoogst uiteraard) dit scheelt ook aardig in batterijverbruik
Nog even over die ROM update.
Ben ik dan ook mijn gedownloade panels enzo kwijt? die kan ik toch ook backuppen?
haha worden jullie me al zat
Klinkt goed! ik heb ook een tijdje op een oude IT'je ROM gezeten (wel andere geprobeerd) sinds gisteren 5.01 geflashed, en was blij verrast dat dit weer de goede kant op ging.bigmouth schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:13:
[...]
Ik heb zo'n beetje elke ROM van itje op m'n Xperia gehad en elke keer ging ik naar zo'n dag terug naar versie 4 BETA 6 omdat ik niet met de bugs kon leven. Versie 4 BETA 6 werkte voor mij als een speer en is nagenoeg bugvrij. Ik heb nu 5.04 er op en het is geweldig! Heb nog geen bug kunnen ontdekken, heerlijk snel en stabiel en vele leuke nieuwe features er bij. Ja, ok één bug: in de panelmanager ging Opera niet naar de panelsite van SE bij het klikken op "more panels". Nadat ik de nieuwe panelmanager geinstalleerd had was dat probleem ook opgelost en werkt het switchen van panels ook nog eens veel sneller en zonder haperen tussen landscape en portrait. Ik blijf nu een tijdje bij 5.04, met deze ROM is de Xperia echt een topapparaat!
Kan dus ook niet wachten om vanavond 5.04 erop te gaan zetten, dit klinkt bijna als de ultieme ROM.
Vraagje: hoe zit dat eigenlijk met de panels kan ik alle panels er weer op zetten? want de Fish panel kon ik niet zo snel vinden, wel 1 op xda maar die werkte niet wss een oude build.
Sluit G-Alarm niet uit, de developer is nog steeds bezig met de ontwikkeling van deze tool.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:21:
[...]
Oke, G-Alarm en Batti gaan er dus weer af. Weet iemand een ander handig alarm programma? Ik vind die van de Xperia/WM echt niet fijn. Wat jullie?
Nog even over die ROM update.
Ben ik dan ook mijn gedownloade panels enzo kwijt? die kan ik toch ook backuppen?
haha worden jullie me al zat
Met name op energie verbruik kan het enorm verbeteren, ik neem aan dat je de laatste versie gebruikt.
Je bent je geinstalleerde panels kwijt ja...de gedownloade cabs moet je gewoon op je SD kaart bewaren en na de ROM update opnieuw installeren
Gelukkig kan je die ook zo weer downloaden en installeren, dus echt kwijt ben je ze nooit.
[ Voor 19% gewijzigd door Turismo op 30-03-2009 16:01 ]
Ik heb mezelf 9 smsjes gestuurd en ze kwamen allemaal aan en met notificatie. Niet iedereen heeft 't "3e sms op rij" probleem, maar sommige mensen weer wel. Vreemd probleem, maar ik (en vele anderen) heb er geen last van...Licko schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:20:
[...]
geen last van vreemde sms bugs ivm de notificaties ed? las daar wat klachten over op xda
Liever geen bloemen.
Ik heb (bijna) alle panels er weer op staan en ze werken ook allemaal. Volgens mij heb je voor die nieuwe beta panels (CNN, On the road, grow etc) wel de nieuwe panelmanager nodig wil 't lekker draaien. Ik heb de vissen en SE panels er niet op staan aangezien ik die nooit gebruik. Weet dus niet hoe 't daar mee zit, maar denk dat die ook gewoon werken... Eigenlijk zijn de enige panels die ik naast TF3D daadwerkelijk gebruik de Buienradar, Facebook en SPB Mobile shell panels...Turismo schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:22:
[...]
Vraagje: hoe zit dat eigenlijk met de panels kan ik alle panels er weer op zetten? want de Fish panel kon ik niet zo snel vinden, wel 1 op xda maar die werkte niet wss een oude build.
Liever geen bloemen.
Ik heb mijn Xperia nu dik een maand en ik begin nu pas te merken dat de batterij langer meegaat. In het begin was ik echt blij als ik einde van de dag haalde (ja ik gebruik hem veel) zodat hij weer aan het stroom kon hangen maar langzaam aan begon het al makkelijk een dag te worden...en nu zit ik op 2 dagen. en wat ik al zei ik gebruik hem veel. Internet staat altijd aan, MSN staat ook altijd aan...veel internetten, bellen en smsen.
Ik zou, wat hiervoor ook al verteld werd, het update programma van SonyEricsson downloaden, even je telefoon updaten naar de laatste firmware en dan de batterij even de tijd geven om op volle kracht te komen. In het begin alleen opladen als hij erom gaat vragen..en na een tijd heb je een super batterij. Ben er echt dik tevreden over, zeker vergeleken met de batterij van mijn Vario3. Daar was het elke dag hopen dat hij einde van de dag haalde...
Bovenstaande kan ik beamen, die van mij was na 2 weken ook een stuk beterMagicjjk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:05:
@ Miss_behave...
Ik heb mijn Xperia nu dik een maand en ik begin nu pas te merken dat de batterij langer meegaat. In het begin was ik echt blij als ik einde van de dag haalde (ja ik gebruik hem veel) zodat hij weer aan het stroom kon hangen maar langzaam aan begon het al makkelijk een dag te worden...en nu zit ik op 2 dagen. en wat ik al zei ik gebruik hem veel. Internet staat altijd aan, MSN staat ook altijd aan...veel internetten, bellen en smsen.
Ik zou, wat hiervoor ook al verteld werd, het update programma van SonyEricsson downloaden, even je telefoon updaten naar de laatste firmware en dan de batterij even de tijd geven om op volle kracht te komen. In het begin alleen opladen als hij erom gaat vragen..en na een tijd heb je een super batterij. Ben er echt dik tevreden over, zeker vergeleken met de batterij van mijn Vario3. Daar was het elke dag hopen dat hij einde van de dag haalde...
Let er wel op dat je de batterij niet diepontlaad maar bij ongev. 25% pas weer op de oplader zet.
Dit komt ten goede van je batterijduur.
Ik doe er nu gemiddeld 2 tot 3 dagen mee.
Verwijderd
Nog een andere vraag. Ik merk bij mijn taakbeheer dat heel vaak daar ActiveSync aanstaat, maar ik doe daar op dat moment niets mee.
misschien komt het daardoor?
Wie o wie weet hoe ik het uit moet zetten.
Enne, bedankt allemaal voor jullie top reacties
Verwijderd
Dus dat ligt niet aan mij?[b][message=31719031,noline]M.Ozturk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:57
- Na het opnemen of bellen duurt het aantal seconden voordat degene jou hoort, terwijl je zelf diegene wel hoort.
Ik heb daar dus ook last van... (provider is T-mobile)
same here, vodafoneVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:35:
[...]
Dus dat ligt niet aan mij?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Ik had dat ook, het bleek echter aan de telefoon te liggen, want na 60 seconden hoorde ik de ander nog steeds, maar hij/zij mij niet.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:35:
[...]
Dus dat ligt niet aan mij?
Ik had een T-mobile gegarandeerd verzekering afgesloten, en heb besloten vandaag maar weer eens te bellen. In de winkel was mij verteld dat het maximaal 10 werkdagen zou duren voordat je je telefoon weer terug zou krijgen, het is inmiddels bijna 6 weken (30 werkdagen) geleden dat ik mijn telefoon heb ingeleverd, en de medewerkster wist mij te vertellen dat ze bij de reparatieservice nog steeds wachten op het onderdeel....
Bovendien was mij in de T-mobile shop verteld dat ik een vervangend toestel zou krijgen met ongeveer dezelfde mogelijkheden en kenmerken. Ik het het idee dat ik een telefoon van de 20 euro heb gekregen, een of andere goedkope nokia....
Ik ben van plan een klacht in te dienen tegen T-mobile, echter heb ik toch geen poot om op te staan omdat al die voorwaarden mij zijn verteld, en nergens zwart op wit staan.
Mijn vingers beginnen inmiddels erg te jeuken, om zodra mijn telefoon ooit weer een keer terug komt, ook de ROM te flashen naar itjes touchflo3d ROM.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door BoyzNDaHood op 30-03-2009 17:50 ]
Verwijderd
Even wat anders:
Weet niet of het in dit forum thuishoort maar dan laat het maar weten. Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen krijgen voor een 2 maand oude Vodafone branded X1?
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 19:04 ]
Verwijderd
Thnx in advance!
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Zijn het de SE panels die het niet goed doen? Zo ja dan kan je opties --> plaats ergens de optie zomertijd aanvinken. Weet niet de precieze manier want heb deze panels zelf niet geinstalleerd.Snippertje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:45:
Oke, ik word helemaal gek van die zomertijd! De ene keer staat hij bovenaan wel goed maar in mijn panel weer niet en nu zijn dus al mijn afspreken qua tijd andersWTF? Ik moet bijv. werken van 9:00-18:00 maar mijn tel geeft doodleuk aan 8:00-17:00? Als ik het probeer te veranderen dan geeft hij wel weer de goede tijd aan
Dus ik kan het ook niet veranderen. Ook verschilt het weer per panel. Ik word gek
Ik snap er helemaal niets meer van
De Tijd springt ook contstant terug naar 19:35
[ Voor 24% gewijzigd door Snippertje op 30-03-2009 20:36 ]
Verwijderd
Ja dus...
Is echt mega irritant!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 20:59 ]
Verwijderd
Doe er je voordeel mee!
Lees nou eens even terug. Daar heb ik uitgelegd hoe je dit aanpast.....Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:58:
Hebben meerdere mensen problemen met de klokken in de panels sinds de tijd een uur vooruit is gezet? Die van mij gaan niet mee
Ja dus...
Is echt mega irritant!
Hier dus.
[ Voor 11% gewijzigd door GKW op 30-03-2009 21:23 ]
Uhhhhh, kijk ik net op mijn doos van men xperia, zit daar ook zo een stickerVerwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:17:
Ik had net Tros Radar aanstaan als 'achtergrondgeluid' en daarin werd besproken hoe consumenten die buiten de boot vielen bij de Xperia Hancock micro-SD actie, alsnog in aanmerking komen voor de nieuwe actie (vanaf 1 april, 8GB micro-SD zonder Hancock).
Doe er je voordeel mee!
op van "including ...." - AHA ! morgen even met sony bellen
Als je buiten de boot viel heb je meer dan de mensen die er wel aan meededen.
Hancock heb ik er pronto afgegooid
Verwijderd
Ik gebruik zelf Finixnover Batterynetwork Icons. Werkt prima, dan wordt er in procenten weergegeven hoeveel procent je van je accu nog over hebt. Gewoon op de plek waar normaal altijd je batterij indicator wordt weergegeven. De Cab is op de XDA te vinden. Als je deze niet kan vinden laat het me dan even weten.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:21:
[...]
Oke, G-Alarm en Batti gaan er dus weer af. Weet iemand een ander handig alarm programma? Ik vind die van de Xperia/WM echt niet fijn. Wat jullie?
Heb je nou serieus je telefoon ter reparatie opgestuurd om enkel deze reden? Dit is toch gewoon een register instelling die je met bijvoorbeeld Advanced config kunt aanpassen? Ik heb dit ook met deze tweak aangepast. Want volgens mij is dit gewoon software gerelateerd en niet hardware.StanPC schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:44:
[...]
Ik had dat ook, het bleek echter aan de telefoon te liggen, want na 60 seconden hoorde ik de ander nog steeds, maar hij/zij mij niet.
Ik had een T-mobile gegarandeerd verzekering afgesloten, en heb besloten vandaag maar weer eens te bellen. In de winkel was mij verteld dat het maximaal 10 werkdagen zou duren voordat je je telefoon weer terug zou krijgen, het is inmiddels bijna 6 weken (30 werkdagen) geleden dat ik mijn telefoon heb ingeleverd, en de medewerkster wist mij te vertellen dat ze bij de reparatieservice nog steeds wachten op het onderdeel....
Bovendien was mij in de T-mobile shop verteld dat ik een vervangend toestel zou krijgen met ongeveer dezelfde mogelijkheden en kenmerken. Ik het het idee dat ik een telefoon van de 20 euro heb gekregen, een of andere goedkope nokia....
Ik ben van plan een klacht in te dienen tegen T-mobile, echter heb ik toch geen poot om op te staan omdat al die voorwaarden mij zijn verteld, en nergens zwart op wit staan.
Mijn vingers beginnen inmiddels erg te jeuken, om zodra mijn telefoon ooit weer een keer terug komt, ook de ROM te flashen naar itjes touchflo3d ROM.
Ik heb er ook last van blijft maar terug springen, ga het maar op +2gmt zetten.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:58:
Hebben meerdere mensen problemen met de klokken in de panels sinds de tijd een uur vooruit is gezet? Die van mij gaan niet mee
Ja dus...
Is echt mega irritant!
Verwijderd
Had het zelf al gevonden, maar toch bedankt!running man schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:21:
[...]
Lees nou eens even terug. Daar heb ik uitgelegd hoe je dit aanpast.....
Hier dus.
Ja idd!!!Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:17:
Ik had net Tros Radar aanstaan als 'achtergrondgeluid' en daarin werd besproken hoe consumenten die buiten de boot vielen bij de Xperia Hancock micro-SD actie, alsnog in aanmerking komen voor de nieuwe actie (vanaf 1 april, 8GB micro-SD zonder Hancock).
Doe er je voordeel mee!
als je de uitzending van 30 maart kijkt bij ongeveer 31 minuten dan zeggen ze dat je een 8 (acht) gigabyte geheugen kaart krijgt vanaf 1 April (YEAH)
nu ga ik zeker voor deze i.p.v Touch HD
p.s. diegene die geen aanspraak meer konden doen op het 4 gig kaartje kunnen dus ook een 8 gig kaartje krijgen..
hehehe, 4 en 8gb zou niet verkeerd zijn.
(sorry voor de dubbele post)
[ Voor 11% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 31-03-2009 08:15 ]
Verwijderd
Hoe kan ik dit uitzetten? Ik heb al allerlei vinkjes aan en uitgezet, maar het blijft maar terugkomen...
Activesync wordt gebruikt om met een exchange server synchroon te blijven, dan kan het daarom dat die actief blijft terugkomen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:01:
Wie weet of mijn batterij zo snel leeg loopt doordat ActiveSync constant aanstaat volgens mijn taakbeheer. Ik heb niet op het knopje ActiveSync gedrukt, en toch staat hij constant in mijn taakbeheer.
Hoe kan ik dit uitzetten? Ik heb al allerlei vinkjes aan en uitgezet, maar het blijft maar terugkomen...
Uit de xda search blijkt activesync inderdaad 1 van de veroorzakers van een hoger batterij verbruik te zijn.
Activesync kan je met een taskmanager proberen te stoppen, maar doordat het een onderdeel van Windows Mobile is zal die toch wel weer opstarten om te synchroniseren.
Verwijderd
nu alleen nog uitkrijgen.
Dus alle tips of oplossingen zijn welkom.
ik gebruik namelijk die activesync heel niet
Verwijderd
Zie http://geektechpost.blogs...c-for-omnia-touch-hd.html
Zijn er mensen met een X1 i.c.m. een Telfort Surf & Mail die wel een 'U' of '3G' icoon in beeld krijgen? Ik zit, praktisch naast een UMTS mast, vast aan een 'G' icoon, wat suggereert dat ik alleen een GPRS verbinding maak. De snelheden zijn ook niet denderend ...
Ik heb o.a. al geprobeerd de band (Instellingen > Telefoon > Band) te wijzigen, maar tot nu toe no dice.
Verwijderd
Ik heb de mijn internet aansluiting geconfigureerd zoals aanbevolen op de telfort site.
Ik denk ook niet dat je bij je telefoon instellingen moet kijken maar bij je verbindingen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 11:23 ]
043-8800158. hihiTriton2008 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:12:
Welk tel.nr moet ik bellen om mijn 8 gb te krijgen dan?
Verwijderd
Ik heb mijn instellingen ook van de Telfort site. Zou jij eens willen kijken wat jouw instellingen bij 'Band' zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:04:
Ja ik heb Telfort en idd een 3G icoon in mijn balk staan.
Ik heb de mijn internet aansluiting geconfigureerd zoals aanbevolen op de telfort site.
Ik denk ook niet dat je bij je telefoon instellingen moet kijken maar bij je verbindingen.
Eh.. maar 3g icoon moet je toch ook hebben? .. anders staat er iets van gprsVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:47:
Miss_behave:
Zijn er mensen met een X1 i.c.m. een Telfort Surf & Mail die wel een 'U' of '3G' icoon in beeld krijgen? Ik zit, praktisch naast een UMTS mast, vast aan een 'G' icoon, wat suggereert dat ik alleen een GPRS verbinding maak. De snelheden zijn ook niet denderend ...
Ik heb o.a. al geprobeerd de band (Instellingen > Telefoon > Band) te wijzigen, maar tot nu toe no dice.
3g is 128kps+.
Gprs is toch iets van 15kbps?
[ Voor 0% gewijzigd door Chaosstorm op 31-03-2009 13:41 . Reden: typo ]
Toen ik bijna 2 jaar geleden Surf & Mail afsloot, had ik eerst ook alleen een langzame verbinding. Ben toen een Telfort-winkel binnengelopen en uitgelegd. De medewerker heeft meteen naar een nummer gebeld, waar ze dus in het systeem konden zien dat bij mij 3G niet was geactiveerd. Dat werd meteen gedaan, telefoon opnieuw opgestart en hij deed hetVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:47:
Miss_behave:
Het ligt dus hoogstwaarschijnlijk niet aan jouw instellingen op je telefoon, maar aan de instellingen bij Telfort zelf. Gewoon even langs gaan of de klantenservice bellen
Dit krijg ik terwijl ik verbonden ben via de pc/wifi/HDSPA/GPRS gebruik, kan wel gewoon internetten. Iemand een idee? Ebuddy werkt werkt wel.
*edit*
Opgelost, speedmanger uit gezet via speed.t-mobile.nl -> alle data uit messenger verwijderd -> soft reset -> opnieuw inlog proces door gelopen en het werkt weer.
[ Voor 13% gewijzigd door Taarmen op 31-03-2009 16:35 ]
G-Alarm kan je rustig gebruiken. Is het beste alarm voor WM en makkelijk in gebruik.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:21:
[...]
Die gebruik ik al sinds ik m'n telefoon heb (november) en is echt geen batterij-vreter
Wat je zeker moet doen is de tip die LeoLoopneus ook gaf.
Je batterij een aantal keren pas opladen als je het alarm krijgt dat ie bijna leeg is.
En dan NIET via de usb maar met de originele lader.
Dat heb ik ook gedaan (met al m'n vorige gsm's ook trouwens) en ik doe makkelijk twee tot drie dagen met 1x opladen
Gebruik bij mij is gemiddeld 20 min. bellen, 10 ~ 15 sms-jes, 10 emails en half uur internet per dag.
Geen automatisch email ophalen
Instellingen voor energie besparing (scherm verlichting) op standaard automatisch en BlueTooth uit.
Ik heb ook getest hoe lang de batterij het vol houdt als ik TT gebruik zonder dat ie aan de auto is aangesloten en hoe precies die op de telefoon werkt.
En dat valt heel erg mee: ruim vier uur
De kaart loopt heel precies als je het vergelijk met de werkelijkheid (kruisingen/afslagen/op-en afritten)
Er zit geen verschil met de ingebouwde navigatie in de auto
OF zoals je dan te horen zult krijgen, morgen via de site
(morgen start de nwe aktie)
xperia-membership.nl
[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 31-03-2009 15:33 ]
Klinkt als een te vroege 1 april grap.... pff wat flauw...ppeterr schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:32:
[...]
OF zoals je dan te horen zult krijgen, morgen via de site
(morgen start de nwe aktie)
xperia-membership.nl
Verwijderd
Auto en AutoVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:24:
[...]
Ik heb mijn instellingen ook van de Telfort site. Zou jij eens willen kijken wat jouw instellingen bij 'Band' zijn?
Groet
Steven
Bij 31 min is het afgelopengram501 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:31:
[...]
Ja idd!!!
als je de uitzending van 30 maart kijkt bij ongeveer 31 minuten dan zeggen ze dat je een 8 (acht) gigabyte geheugen kaart krijgt vanaf 1 April (YEAH)
nu ga ik zeker voor deze i.p.v Touch HD
p.s. diegene die geen aanspraak meer konden doen op het 4 gig kaartje kunnen dus ook een 8 gig kaartje krijgen..
oh .. verkeerde aflevering, het is ECHT waar en geen 1 april grap..
[ Voor 7% gewijzigd door Chaosstorm op 31-03-2009 15:51 ]
8gb niet verkeerd... http://trosradar.nl/index.php?id=uitzending&itemUid=1377
Alleen heb ik natuurlijk de plastic verpakking van de doos (met daarop de sticker) al lang weggegooid... Hopelijk slingeren ze gewoon die xperia-membership.nl weer online en kunnen mensen zich daar weer opnieuw registreren.
(edit: oh, dat staat hierboven natuurlijk ook gewoon...)
* dreamscape vindt wel weer ergens een toepassing voor een 8GB kaartje, want hij heeft er intussen natuurlijk al lang zelf een gekocht.
[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 31-03-2009 16:05 ]
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
ik kan nergens vinden hoe ik handschriftherkenning aan kan zetten.
Kan iemand me even op weg helpen?
site is online. maar als ik het invul en send, krijg ik de error
Er is een algemene fout opgetreden. De systeembeheerder is hiervan op de hoogte gebracht.
morgen maar weer eens kijken dan
[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 31-03-2009 16:36 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:29:
Hoi,
ik kan nergens vinden hoe ik handschriftherkenning aan kan zetten.
Kan iemand me even op weg helpen?:)
Bij mij is het gelukt!ppeterr schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:35:
LOL
site is online. maar als ik het invul en send, krijg ik de error
Er is een algemene fout opgetreden. De systeembeheerder is hiervan op de hoogte gebracht.
morgen maar weer eens kijken dan
Had nog niet eerder een kaart aangevraagd.
Hier nu ook, ben benieuwd !running man schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:09:
[...]
Bij mij is het gelukt!
Had nog niet eerder een kaart aangevraagd.
Verwijderd
Ik lees hier dat er toch veel mensen zijn die een custom ROM op hun Xperia hebben gezet. Ik zat er zelf ook aan te denken om dit te doen, echter ben ik niet zo superhandig met electronica. De functie's die je erbij krijgt lijken mij een goede reden om dit te doen.
Heeft iemand een site waar heel simpel wordt uitgelegd hoe je zo ROM erop moet zetten. Of raden jullie het persoonlijk af?
Zag net dit filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=aLnZ8sylxAc&NR=1
ziet er erg mooi uit weet iemand ook hoe de rom heet en is dit snel of is er nog sneller??
Google even op XDA en neem de eerste link, ga naar het forum, kies voor het Experia forum, ga naar het rom forum en lees de stickies over rom flashing. Gewoon goed lezen en je komt er. En zelf zoals bijna alle andere gaan voor de roms van ITJE.gram501 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:10:
net wat Nick zegt graag een makelijke "How-to" voor noobs als ons.
Zag net dit filmpje op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=aLnZ8sylxAc&NR=1
ziet er erg mooi uit weet iemand ook hoe de rom heet en is dit snel of is er nog sneller??
Geweldig. Kon het ook niet vinden! THKSrunning man schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:58:
[...]
Bij de opties van het SE panel, in de plaatsnaam opties een vinkje aanzetten bij zomertijd en voila!
Ok heb het gezien.Taarmen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:15:
[...]
Google even op XDA en neem de eerste link, ga naar het forum, kies voor het Experia forum, ga naar het rom forum en lees de stickies over rom flashing. Gewoon goed lezen en je komt er. En zelf zoals bijna alle andere gaan voor de roms van ITJE.
nog wat vraagjes..
1. Als je dat doet is dus je panel linksboven TF3d i.p.v. standaard x1 screen?
en
2. Werken de Xperia panels dan gewoon nog?

1. Jagram501 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:48:
[...]
Ok heb het gezien.
nog wat vraagjes..
1. Als je dat doet is dus je panel linksboven TF3d i.p.v. standaard x1 screen?
en
2. Werken de Xperia panels dan gewoon nog?
en
2. Ja, je moet ze alleen handmatig installeren via deze link
De daylight time patch van microsoft al geprobeerd?Snippertje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:04:
Eindelijk alle tijden goed, staan bij SMSjes de tijden nog niet goed. Van verzonden berichten wel, maar inkomende niet. Ligt niet aan de verstuurders, want die hebben de tijd goed staan. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Verwijderd
Via de Update Service van SE download je in principe toch ook een nieuwe ROM op je X1?
Dan hoef ik dus eigenlijk geen back-up te maken, sinds ik alles toch net nieuw van die update service heb.
Hoe bedoel je "geen backup maken", aangezien alles natuurlijk wel overschreven zal worden na het flashen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:07:
Nog een vraag:
Via de Update Service van SE download je in principe toch ook een nieuwe ROM op je X1?
Dan hoef ik dus eigenlijk geen back-up te maken, sinds ik alles toch net nieuw van die update service heb.
Verwijderd
Toen ik vandaag de update service gebruikte van SE zijn ook al mijn programma's verwijderd op mijn X1. Ik begon dus eigenlijk weer helemaal clean.HendrikN schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:11:
[...]
Hoe bedoel je "geen backup maken", aangezien alles natuurlijk wel overschreven zal worden na het flashen.
Volgens mij hetzelfde principe als wanneer ik hem gan flashen toch?
Je kan ook gewoon de instructies van SE lezen, ze hebben t nog speciaal vetgedrukt..Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:07:
Nog een vraag:
@hierboven updaten=flashen
[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 31-03-2009 20:15 ]
De microfoon deed het uberhaupt niet meer: ook niet bij videoopnames of geluidopnames. De microfoon was kapot...Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:45:
[...]
Ik gebruik zelf Finixnover Batterynetwork Icons. Werkt prima, dan wordt er in procenten weergegeven hoeveel procent je van je accu nog over hebt. Gewoon op de plek waar normaal altijd je batterij indicator wordt weergegeven. De Cab is op de XDA te vinden. Als je deze niet kan vinden laat het me dan even weten.
[...]
Heb je nou serieus je telefoon ter reparatie opgestuurd om enkel deze reden? Dit is toch gewoon een register instelling die je met bijvoorbeeld Advanced config kunt aanpassen? Ik heb dit ook met deze tweak aangepast. Want volgens mij is dit gewoon software gerelateerd en niet hardware.
Ja, geen resultaat. Word echt gestoord van die daylight saving timeTurismo schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:06:
[...]
De daylight time patch van microsoft al geprobeerd?
Ik had hier ook last van. iedere keer als ik hem aansloot op de computer veranderde mijn tijd.Snippertje schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:21:
[...]
Ja, geen resultaat. Word echt gestoord van die daylight saving time
Bij mij bleek het aan de tijdzone te liggen. Ik heb meerdere +1 tijdzones en de default veroorzaakte dat probleem
nu heb ik hem op Berlin, Rome staan en nu werkt het goed
Hij springt steeds terug naar Western africa +1. Dat snap ik ook al nietroyjn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:32:
[...]
Ik had hier ook last van. iedere keer als ik hem aansloot op de computer veranderde mijn tijd.
Bij mij bleek het aan de tijdzone te liggen. Ik heb meerdere +1 tijdzones en de default veroorzaakte dat probleem
nu heb ik hem op Berlin, Rome staan en nu werkt het goed
anders lijkt het toch iets vaan een tijdsync programma wat alles over ruled
Ik heb mijn telefoon niet meer aan de computer gehangen en toch blijft hij veranderen. Overigens heb ik hem nu op berlin gezet en die lijkt hij wel te pakken. Even kijken of hij ook blijft staan. Anders denk ik maar eens een hard reset doen.royjn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:52:
Hoe staat de tijdzone op je computer? (als hij verandert tijdens het syncen)
anders lijkt het toch iets vaan een tijdsync programma wat alles over ruled