Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Qurius schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:55:
zijn er nog mensen met problemen met het toetsenbord?
Ja, als je vanaf deze pagina rustig terug leest zijn er vrij veel met die probleem. Het is (blijkbaar) een veel voorkomend probleem. Ik heb precies dezelfde klachten. Spatie doet vreemd, soms niks en soms 2 a 3 keer een letter. Erg vervelend!
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:26:
[...]

Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar, hoe doe je dat?
En dan denk ik aan Outlook -> Google Agenda -> Phone -> Phone -> Google Agenda -> Outlook
Ik zet afspraken in 1 van de kalenders (hangt ervan af waar ik ben..). Dan sync ik phone met outlook, dan outlook met google (sync progje in windows) en dan eventueel nog 1 keer phone met outlook.

Ik sync mijn phone dus (nog) niet met google omdat dit eerst met externe progjes moest. Maar nu het met active sync kan is het voor mij een optie om over na te gaan denken. Net zoals contacten.

Echter heb ik vrij veel contacten in Gmail staat die ik niet in mijn phone wil, dus ik weet niet of ik deze wel wilt syncen.

Kan iemand mij zijn/haar ervaring delen met google syncen van contacten en agenda? (Met active sync)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
JamesB009 schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:21:
[...]

Ja, als je vanaf deze pagina rustig terug leest zijn er vrij veel met die probleem. Het is (blijkbaar) een veel voorkomend probleem. Ik heb precies dezelfde klachten. Spatie doet vreemd, soms niks en soms 2 a 3 keer een letter. Erg vervelend!

[...]

Ik zet afspraken in 1 van de kalenders (hangt ervan af waar ik ben..). Dan sync ik phone met outlook, dan outlook met google (sync progje in windows) en dan eventueel nog 1 keer phone met outlook.

Ik sync mijn phone dus (nog) niet met google omdat dit eerst met externe progjes moest. Maar nu het met active sync kan is het voor mij een optie om over na te gaan denken. Net zoals contacten.

Echter heb ik vrij veel contacten in Gmail staat die ik niet in mijn phone wil, dus ik weet niet of ik deze wel wilt syncen.

Kan iemand mij zijn/haar ervaring delen met google syncen van contacten en agenda? (Met active sync)
Externe progjes? Ik gebruik al bijna een jaar NuevaSync. Werkt ook gewoon via de interne Exchange client. En werkt al een jaar prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon synchroniseert met google agenda, contacten middels active sync en gmail middels imap.

Daarnaast evt outlook weer met google. Kortom telefoon synchroniseert niet meer met outlook maar altijd direct middels je mobiele internet. Ik ben overigens met het gebruik van outlook gestopt maar dit heeft in het verleden geen problemen opgeleverd.

Ervaring: Goed, weinig storingen, contacten en agenda blijft compleet geen rare storingen (overigens dagelijks een backup middel PPCPimbackup mocht het toch nog mis gaan)

Slecht: taken zijn nog niet opgenomen (volgens mij wel in een ontwikkelingsversie maar daar moet ik nog eens naar kijken)

Kortom aanrader

edit: overigens na update alleen synchronisatie instelling opnieuw instellen en alles staat weer in je telefoon en hoef je hem dus niet aan je computer te hangen etc dus dat werkt dus ook zonder problemen. Aanrader: wel 1 van de 2 leeg hebben anders is er initieel kans op dubbele afspraken maar dat spreekt voor zichzelf

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Waar ik mee zit is: Ik heb vrij veel contacten in mijn Gmail staan en ook vrij veel in mijn telefoon..

Als ik deze ga syncen vrees ik dat er gekke dingen gaan gebeuren en dat ik veel kwijt ben, of lompe dubbele contacten ga krijgen enzo. Iemand hier advies in?

En ik begrijp: Als ik mijn agenda ga syncen (phone <-> Gmail) dan moet ik 1 van de 2 even leeghalen? Geldt dit ook voor mijn contacten?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft ze niet leeg te maken! Alleen de kans bestaat dat er dubbelingen etc inkomen en ik neem aan dat je gewoon een nette agenda wilt hebben zonder rotzooi. Ik had alles in mijn telefoon staan en ik heb toen gmail gewoon leeggemaakt (agenda en contacten) en op die manier een net adresboek/agenda gecreeerd.

Ik heb het een keer dubbel gedaan en dat is gewoon niets vandaar dat je daarna ook niet meer je telefoon aan outlook moet hangen want dan wordt het een zooitje. Dus daarna alleen gmail laten synchroniseren met outlook.

Je kan ze natuurlijk een keer laten synchroniseren (na een backup van je agenda en contacten) en kijken hoe het eruit komt. Als je de data uit beide wilt behouden zonder het over te typen heb je ook weinig keus. Dit kan wel betekenen dat je daarna de dubbelingen eruit moet halen, daarna nogmaals synchroniseren en klaar.

Kortom je kan het altijd proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik Outlook zover dat hij met Google agenda samenwerkt? ben flink aan het zoeken geweest, maar ik kijk er w.s. overheen. Wie geeft me de juiste tip, alvast bedankt.

Gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 22:58
Zou iemand mij eens een plezier willen doen en het voltage en amperage van zijn accu willen meten?

Ik heb al drie dagen last van een dode batterij en krijg mijn X1 niet meer aan de praat. Opladen met de originele later in stopcontact (24 uur lang) mag niet baten. Zodra ik een mini-usb snoertje in het toestel steek (accu danwel geen accu maakt geen hol verschil) dan licht het ledje onder de ON-knop heel kort op, om daarna uit te gaan. Komende vrijdag wordt de behuizing, chromen rand en toetsenbord van mijn X1 vervangen vanwege scheurtjes. Waarschijnlijk zal ik dan meteen een nieuwe batterij (moeten) kopen... :/

Ter referentie: ik mat zojuist 2,02V bij 683 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
JamesB009 schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:33:
Waar ik mee zit is: Ik heb vrij veel contacten in mijn Gmail staan en ook vrij veel in mijn telefoon..

Als ik deze ga syncen vrees ik dat er gekke dingen gaan gebeuren en dat ik veel kwijt ben, of lompe dubbele contacten ga krijgen enzo. Iemand hier advies in?

En ik begrijp: Als ik mijn agenda ga syncen (phone <-> Gmail) dan moet ik 1 van de 2 even leeghalen? Geldt dit ook voor mijn contacten?
Anders eerst even je contacts, calendar (evt sms/mail/tasks) met PIMbackup velig stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb er even over nagedacht. Ik ga mijn contacten (nog) niet syncen met mijn telefoon. Ik heb veel contacten in mijn telefoon die ik in mijn Gmail niet nodig heb en andersom ook.

Mijn agenda ga ik wel syncen met mijn phone <-> gmail. Ik doe het nu via PC e.d. dus scheelt het mij weer 1 programma'tje. :-)

Thnx voor de hulp allen!

Edit: Ik heb mijn phone nu gesynced met Gmail agenda. Werkt perfect. 1 probleem.. ik kan mijn phone niet meer syncen met mijn outlook! (Voor contacten...)

Foutmelding: "ActiveSync heeft een probleem gevonden op de bureaublad."
Iemand enig idee?

Edit2: Blijkbaar kan mijn telefoon niet 2 syncs met agenda aan. Dus heb nu PC <-> gmail en Phone <-> gmail sync staan. Werkt goed nu. :)

[ Voor 38% gewijzigd door JamesB009 op 29-09-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:21:

Edit2: Blijkbaar kan mijn telefoon niet 2 syncs met agenda aan. Dus heb nu PC <-> gmail en Phone <-> gmail sync staan. Werkt goed nu. :)
Kan je dit ff toelichten hoe je dit hebt gedaan en waarmee? misschien is dit wel de manier die ik graag zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ik ben nieuw in deze thread,

Kan iemand mij uitleggen wat de beste rom is? Wat het beste werkt? enz enz.

Gaat mijn garantie zowieso weg als ik een andere rom erop zet?

Zijn al me gegevens die op me telefoon staan meteen weg als ik een andere rom erop zet?

Met vriendelijke groet.

[ Voor 18% gewijzigd door Gangster93 op 29-09-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:23:
Ik ben nieuw in deze thread,

Kan iemand mij uitleggen wat de beste rom is? Wat het beste werkt? enz enz.
Dat is voor een ieder verschillend, zelf uitvinden is dus het beste.

Gaat mijn garantie zowieso weg als ik een andere rom erop zet?
Ja over het algemeen van wel.

Zijn al me gegevens die op me telefoon staan meteen weg als ik een andere rom erop zet?
Ja, je moet het zien als dat je je harde schijf formateerd, dan ben je alles kwijt, dus het maken van een backup is wel noodzakelijk. Bestanden op je sd kaart ben je niet kwijt.

Met vriendelijke groet.
Sucses met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:11
Garantie is wel, maar die kun je terug zetten, door originele rom erop te zetten, en soft-spl terug te zetten.
Daarna kan SE vrijwel niks meer zien.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat betekent niet dat je zomaar hier je vragen kunt dumpen. Graag even zelf moeite doen alvorens je hier je vragen komt stellen. Dit is allemaal vrij basic namelijk, en GoT is geen helpdesk.

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:12:
[...]

Kan je dit ff toelichten hoe je dit hebt gedaan en waarmee? misschien is dit wel de manier die ik graag zou willen.
Uiteraard. :-)

Mijn phone gaat nu via active sync met google. Push mail + calendar sync.
Contacten doe ik nog via Outlook. Dit is nog vrij standaard. Maar ik kwam er dus achter dat mijn telefoon <-> outlook niet meer wilde syncen als ik agenda met beide (Gmail en Outlook) wilde syncen. Dus uitgezet dat hij met outlook synct. Vervolgens deed mijn phone <-> outlook sync (contacten dus alleen) het weer perfect.

Nu sync ik de agenda van mijn outlook met Gmail middels hun Gmail Calendar sync ( http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955 ).
Even instellen hoe je wilt (Als je in je outlook nog niks hebt staan, even 1 kant op syncen en daarna 2 weg selecteren.)

Dus in "a nutshell": (Voor de agenda)
Phone < active sync > Gmail
Gmail < calendar app > Outlook

Hopelijk beantwoordt dit je vraag.

• jr-n
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04-2023
guys,
is er een mogelijkheid om de internetinstellingen te resetten zonder een hard reset?

ik heb een vodafone branded toestel, alles werkte just fine out of the box, maar sinds vanochtend kan ik ineens niet meer online :S terwijl ik vannacht gewoon automatisch mijn mail heb binnengehaald.
Any ideas?

[ Voor 54% gewijzigd door jr-n op 30-09-2009 10:46 ]

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

jr-n schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:38:
guys,
is er een mogelijkheid om de internetinstellingen te resetten zonder een hard reset?

ik heb een vodafone branded toestel, alles werkte just fine out of the box, maar sinds vanochtend kan ik ineens niet meer online :S terwijl ik vannacht gewoon automatisch mijn mail heb binnengehaald.
Any ideas?
komt omdat er een vodafone 3g storing is ;)

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:15
Na x aantal bladzijden te lezen. Heb ik toch nog 2 vraagjes over dit toestel. Vraag 1: waar kan je zien welke week/datum deze gsm is? Vraag 2: is het normaal dat het opladen van de batterij circa 3 uur duurt? Dit is mijn eerste se toestel (ik heb bijna alleen nokia`s gehad)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

pinokkia schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:21:
Na x aantal bladzijden te lezen. Heb ik toch nog 2 vraagjes over dit toestel. Vraag 1: waar kan je zien welke week/datum deze gsm is? Vraag 2: is het normaal dat het opladen van de batterij circa 3 uur duurt? Dit is mijn eerste se toestel (ik heb bijna alleen nokia`s gehad)
1. Wanneer het toestel gemaakt is bedoel je? Of de huidige datum / week?

2. Ik laad hem meestal in de nacht op, dus weet niet precies hoelang dit kan duren. Maar 3 uur klinkt als een redelijk normale tijd. (Als de accu helemaal leeg is.)

Verwijderd

pinokkia schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:21:
1: Die code staat onder de batterij op het toestel. Moet je dus ff de batterij er uit halen en naar een code als XXWXX zoeken. Waarbij de XXen vervangen worden door het jaar en de week waarin het toestel geproduceerd is. Op de accu staat ook een soortgelijke code.

2: Laad je dan via het stroomnet of via de usb? Bij mij duurt via stroomnet ongeveer 1,5 tot 2 uur. Via usb kan echter wel tijdje langer duren. Kan je echter aanraden om in het begin je accu een aantal keer goed op te laden en daarna bijna helemaal leeg te laten lopen. Hiermee verleng je de gebruiksduur van de accu.

• pinokkia
JamesB009 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:31:
[...]

1. Wanneer het toestel gemaakt is bedoel je? Of de huidige datum / week?

2. Ik laad hem meestal in de nacht op, dus weet niet precies hoelang dit kan duren. Maar 3 uur klinkt als een redelijk normale tijd. (Als de accu helemaal leeg is.)
Ik lees nml dat bv wk46 veel problemen met scheurtjes etc. Hoe zie je dat? (Sorry voor de verkeerde omschrijving.)
Laad je dan via het stroomnet of via de usb? Bij mij duurt via stroomnet ongeveer 1,5 tot 2 uur. Via usb kan echter wel tijdje langer duren. Kan je echter aanraden om in het begin je accu een aantal keer goed op te laden en daarna bijna helemaal leeg te laten lopen. Hiermee verleng je de gebruiksduur van de accu.
Gewoon via het stroomnet. En dat duurt 3 uur. (wel de eerste x dat ik de SE X1 oplaad)

[ Voor 30% gewijzigd door pinokkia op 30-09-2009 11:50 ]

• jr-n
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04-2023
Freshnezz schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:52:
[...]

komt omdat er een vodafone 3g storing is ;)
Dankje, ik had het gelezen. Daarvoor helaas al geprobeerd handmatig de instellingen te regelen, maar zal je net zien dat iedereen straks weer online is, except for me
de instellingen laten opsturen door VF werkt dan misschien wel...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pinokkia schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:46:
[...]

Ik lees nml dat bv wk46 veel problemen met scheurtjes etc. Hoe zie je dat? (Sorry voor de verkeerde omschrijving.)
Als je je zorgen maakt om scheurtjes kan je misschien beter in het scheuren topic kijken (staat ook genoemd in de TS). Daar vind je ook waar de weeknummers staan. Ook op XDA is een scheurentopic waar bepaalde weeknummers genoemd worden.
[...]

Gewoon via het stroomnet. En dat duurt 3 uur. (wel de eerste x dat ik de SE X1 oplaad)
Kan goed. Via USB duurt veel langer, maar 3 uur klinkt best normaal voor opladen via stroomnet. Ik heb hem bijna de hele dag aan mijn laptop hangen en 's nachts aan stroomnet, dus ik heb niet vaak een echt lege batterij, maar na 1 uur is hij nog niet vol iig.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 30-09-2009 12:03 ]

Verwijderd

Daarvoor moet je dus even de accu er uit halen zoals ik in mn vorige post schreef. Maar toestellen uit die weken worden nu niet meer nieuw verkocht hoor.
De eerste keer kan indd wel wat langer duren. Zou daar nog niet teveel aan afleiden.

• pinokkia
Ben er al achtergekomen. De mijne SE X1 staat 08W53 :? en de batterij staat 08W45

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21

MsG

Forumzwerver

Om je even gerust te stellen: Praktisch alle xperia's hebben zomaar scheurtjes. Het is niet zomaar meer een bepaalde batch.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• pinokkia
MsG schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:25:
Om je even gerust te stellen: Praktisch alle xperia's hebben zomaar scheurtjes. Het is niet zomaar meer een bepaalde batch.
Oke dan weet ik dat. Ik moet wennen aan windows mobile. Ben alleen sybiam S60 gewend. En ik moet iedere x overschakelen tussen de N97 en deze gsm

Verwijderd

JamesB009 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:24:
[...]

Uiteraard. :-)

Mijn phone gaat nu via active sync met google. Push mail + calendar sync.
Contacten doe ik nog via Outlook. Dit is nog vrij standaard. Maar ik kwam er dus achter dat mijn telefoon <-> outlook niet meer wilde syncen als ik agenda met beide (Gmail en Outlook) wilde syncen. Dus uitgezet dat hij met outlook synct. Vervolgens deed mijn phone <-> outlook sync (contacten dus alleen) het weer perfect.

Nu sync ik de agenda van mijn outlook met Gmail middels hun Gmail Calendar sync ( http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955 ).
Even instellen hoe je wilt (Als je in je outlook nog niks hebt staan, even 1 kant op syncen en daarna 2 weg selecteren.)

Dus in "a nutshell": (Voor de agenda)
Phone < active sync > Gmail
Gmail < calendar app > Outlook

Hopelijk beantwoordt dit je vraag.
Ja dit beantwoord mijn vraag voor 95% en het werkt ook voor 95%.
Ik kan nu mijn afspraken in Outlook maken die vervolgens naar Google Agenda en de phone gaat.
Van de Phone (bijgewerkte agenda inhoud) naar Google Agenda en shit nu gaat het fout 8)7 |:( :? want nu begint het weer vanvoor af aan en zijn mijn bijgewerkte gegevens kwijt 7(8)7 i.p.v. dat het van Google Agenda naar Outlook gaat, gaat het eerst van Outlook -> Google Agenda -> phone -> phone -> Google Agenda <- outlook. Ik maak namelijk afspraken bij de klant, die ik in de agenda verwerk en dat is belangrijk voor mij.

Ik zal me meer moeten concentreren op het eenrichtings verkeer i.p.v. 2 richtingen, jammer dat is een gemis.

Maar bedankt voor je hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 21:53 ]

• pinokkia
Ik weet niet of ik in deze topic mijn vraag mag stellen. Als je je SE Experia X1 ter reparatie aanbied bij een SE servicepoint. Moet je dan je kassabon laten zien, want mijn broer heeft hem kwijtgeraakt. Please willen 1 van medetweakers hierop antwoorden.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
SPB Mobile Shell 3.5 is een mooie vooruit gang, al missen er nog wel noodzakelijke dingen als de mogelijkheid een nieuw bericht te maken bij de 3D weergave van e-mail/sms. Maar ook dat SPB Weahter wordt geïntegreerd in de Panel ipv een Widget.

Heeft echter iemand de 3D accelleratie op de X1 al aan de praat gekregen? Zodat SPB er nog beter uit ziet?

Trouwens voor de mensen die moeite hebben om de Facebook widget aan de gang te krijgen: delete alle cache, coockies, etc uit IE op je pda en dan werkt het wel. Bij mij wel ten minste. Heb ook tip gelezen dat het werkt om facebook in de laden op IE en dit te laten lopen in de background en dan de facebook widget op te starten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:11
DjWannaB2002 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:00:
SPB Mobile Shell 3.5 is een mooie vooruit gang, al missen er nog wel noodzakelijke dingen als de mogelijkheid een nieuw bericht te maken bij de 3D weergave van e-mail/sms. Maar ook dat SPB Weahter wordt geïntegreerd in de Panel ipv een Widget.

Heeft echter iemand de 3D accelleratie op de X1 al aan de praat gekregen? Zodat SPB er nog beter uit ziet?

Trouwens voor de mensen die moeite hebben om de Facebook widget aan de gang te krijgen: delete alle cache, coockies, etc uit IE op je pda en dan werkt het wel. Bij mij wel ten minste. Heb ook tip gelezen dat het werkt om facebook in de laden op IE en dit te laten lopen in de background en dan de facebook widget op te starten.
Er zijn verschillende mensen op XDA die dat aan het uitvogelen zijn. Zo heb je bijvoorbeeld een programma, genaamd GfxBoost. Dat simuleert dat Windows Media Player draait, waardoor 3D dingen vloeiender gaan.
Dat is het enigste wat ik een beetje in de gaten houd.

p.s. Al geprobeerd om een andere rom te flashen? Zo heb ik met de standaard rom een dikke vertraging bij de panels, maar met Touch X 10.1 helemaal geen.

Zucht...

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:00:
Ik heb nu spb 3.1 draaien maar zie eigenlijk geen verschil met de 3.5.
Had jij ook de 3.1 draaien? zoja wat zijn de verschillen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:42:
[...]

Ik heb nu spb 3.1 draaien maar zie eigenlijk geen verschil met de 3.5.
Had jij ook de 3.1 draaien? zoja wat zijn de verschillen?
Ja er zijn wel degelijk verschillen.
De Widgets zijn uitgebreid en in mijn ogen ook mooier. Er is meer in te stellen. Waar je voorheen maar 3 schermen had (1 midden, 1 links en 1 rechts, kan je het nu uitbreiden naar 5.
Je kan nu door de berichten bladeren in 3D (als je toestel dit ondersteund, anders is het gewoon 2D). Kort door de bocht ziet het er gewoon gelikter uit. Kijk eens op hun site en bekijk het filmpje, dan zie je wel de verschillen :)
En als je al 3.1 heb is een upgrade gratis :)
SgtElPotato schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:04:
p.s. Al geprobeerd om een andere rom te flashen? Zo heb ik met de standaard rom een dikke vertraging bij de panels, maar met Touch X 10.1 helemaal geen.
Ja verschillende keren, maar zonder succes. Er is iets wat dit op mijn toestel tegen houdt. Kan wel elke Generic rom erop zetten (engels en Nerderlands, maar daarna houdt het op. En geloof me, heb al 4 jaar ervaring met dit soort dingen. Geen idee wat het nu precies is waarom het niet lukt.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 30-09-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:01:
[...]

Ja dit beantwoord mijn vraag voor 95% en het werkt ook voor 95%.
Ik kan nu mijn afspraken in Outlook maken die vervolgens naar Google Agenda en de phone gaat.
Van de Phone (bijgewerkte agenda inhoud) naar Google Agenda en shit nu gaat het fout 8)7 |:( :? want nu begint het weer vanvoor af aan en zijn mijn bijgewerkte gegevens kwijt 7(8)7 i.p.v. dat het van Google Agenda naar Outlook gaat, gaat het eerst van Outlook -> Google Agenda -> phone -> phone -> Google Agenda <- outlook. Ik maak namelijk afspraken bij de klant, die ik in de agenda verwerk en dat is belangrijk voor mij.

Ik zal me meer moeten concentreren op het eenrichtings verkeer i.p.v. 2 richtingen, jammer dat is een gemis.

Maar bedankt voor je hulp.
Wat vreemd dat het niet werkt bij jou. Bij mij (lijkt) alles perfect te werken.
Heb je alle sync instellingen goed staan? Staat je phone alléén op Google syns (Dus active sync( en staat je PC <-> google 2 weg? Want dan zou het in mijn ogen goed moeten gaan...

Edit: Net getest... aanmaken op Gmail -> sync met phone. Gmail -> Outlook. Outlook aanmaken sync met Gmail. Gmail -> phone. Phone afspraak verwijderen en sync met Gmail. Gmail -> Outlook.

Alles werkt gewoon... geen afspraken kwijt en kan alles gewoon syncen..

[ Voor 10% gewijzigd door JamesB009 op 01-10-2009 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
Probleem,

Had mijn simkaart volstaan met telefoonnummers, nadat ik op msn ging met mijn X1 werden mijn msn contacten ook toegevoegd aan contacten. Daardoor had ik in totaal over de 600 contacten, Onduidelijk voor mij, dus toen heb ik alle contacten verwijderd. Dacht dat de contacten op de simkaart wel bleven dat die niet zomaar werden verwijderd maar die ben ik dus ook kwijt nu.

Is hier een oplossing voor?

Bijv. een systeem herstel?

Heb al een andere telefoon gepakt om te kijken als ik de nummers op de simkaart terug kon halen maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:13
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, maar mijn SIM was gelukkig nog leeg. Wel waren al mijn contacten uit mijn MSN lijst verdwenen. Kon ze allemaal opnieuw toevoegen. :(

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 07:53:
[...]

Heb je alle sync instellingen goed staan? Staat je phone alléén op Google syns (Dus active sync( en staat je PC <-> google 2 weg? Want dan zou het in mijn ogen goed moeten gaan...

Edit: Net getest... aanmaken op Gmail -> sync met phone. Gmail -> Outlook. Outlook aanmaken sync met Gmail. Gmail -> phone. Phone afspraak verwijderen en sync met Gmail. Gmail -> Outlook.

Maak nu eens een notitie in een van je afspraken op de telefoon, kijk dan eens of die (notitie) uiteindelijk in Outlook terecht komt? In de agenda staat bijv afspraak met Piet Jansen, en jij zet daar dan bij "Piet was ziek, nu met Tom gesproken, deal wordt gemaakt" En dan is het vet gedrukte de extra notitie.
Ik ben benieuwd.

Nog een vraag, als ik via Pushmail een mailtje met bijlage ontvang, dan staat daar niets in (blanco scherm).
Gewone tekst mailtjes hebben wel de volledige inhoud.
Enig idee waar ik dit moet zoeken? En ik bedoel dan de pdf bijlage enz enz

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej jongens.. 1e post hier

ik heb al een tijdje mijn sony x1 van kpn..

nou vallen mij wel een paar dingen tegen..

youtube filmpjes speelt hij slecht af begint goed daarna vervormt het beeld etc..
coreplayer 123 en flash lite 3.1 geinstalleerd.

coreplayer is wat beter maar kwaliteit is nog niet alles..
afijn op youtube zag ik een filmpje van een x1 met full youtube panel die goed beeld vertoonde etc zag er zkr sjiek uit:P
beetje rond gezocht en via xda dev 2 bestanden gevonden die ik moest installeeren dana soft r etc.
panel vind hij wel klik ik erop krijg ik een wit scherm... ben al aantal dagen bezig met zoeken naar een manier om filmpjes behoorlijk te bekijken op mijn x1 met kwaliteit die ik ervan verwacht had..

dus weet iemand wat ik met youtube verkeerd heb gedaan of een manier om lekker echt fullscreen youtube bestanden goed afgespeelt kan krijgen?

gr chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 18-09 23:57

WTM

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:10:
[...]

Nog een vraag, als ik via Pushmail een mailtje met bijlage ontvang, dan staat daar niets in (blanco scherm).
Ik heb 't zelfde helaas. Hij geeft dergelijke mails ook aan als '0k'

Op de pc zie ik wel het hele bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

JamesB009 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 07:53:
[...]

Ik heb een zelfde constructie. Active syncen met Google op de X1 en op de PC ook de app die Google calender met outlook synct. Werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Maak nu eens een notitie in een van je afspraken op de telefoon, kijk dan eens of die (notitie) uiteindelijk in Outlook terecht komt? In de agenda staat bijv afspraak met Piet Jansen, en jij zet daar dan bij "Piet was ziek, nu met Tom gesproken, deal wordt gemaakt" En dan is het vet gedrukte de extra notitie.
Ik ben benieuwd.
Bestaande afspraak. Notitie gemaakt in de phone. Direct op Gmail agenda zichtbaar. Sync met outlook. En ook in Outlook zichtbaar. Dus dit werkte prima bij mij.
Heb je in de instellingen staan dat de bijlage moeten worden gedownload? Of gaat het over reeds gedownloade bestanden? En heb je het bij elke bijlage? Of alleen pdf / word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Heeft iemand hier spb mobile shell geupadate van 3.1 naar 3.5? Zo ja werkt dit of moet de oude eerst verwijderd worden?

Weet iemand of flash lite nog ergens te krijgen is? (gratis)

[ Voor 21% gewijzigd door Bl4ckviper op 01-10-2009 20:36 ]

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:48:
[...]

Bestaande afspraak. Notitie gemaakt in de phone. Direct op Gmail agenda zichtbaar. Sync met outlook. En ook in Outlook zichtbaar. Dus dit werkte prima bij mij.

[...]

Heb je in de instellingen staan dat de bijlage moeten worden gedownload? Of gaat het over reeds gedownloade bestanden? En heb je het bij elke bijlage? Of alleen pdf / word?
Het is vreemd, maar vandaag werkt het perfect.
Weet dus niet waarom het gisteren niet goed ging

Wat de mail betreft, dit is bij alle nieuwe mails zo het geval.
De instellingen staan op alles downloaden incl bijlage zonder opgave van hoeveelheid Kb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bl4ckviper schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:35:
Heeft iemand hier spb mobile shell geupadate van 3.1 naar 3.5? Zo ja werkt dit of moet de oude eerst verwijderd worden?

Weet iemand of flash lite nog ergens te krijgen is? (gratis)
Werkt zonder problemen :)
Maar zoals ik al eerder vermeld heb hier zitten er nog wel wat 'onhandigheidjes' in 3.5
Geen icoontjes om een nieuwe mail/sms te maken als je deze bekijkt in de 3D weergave.
SPB Weather zit alleen in een widget en niet in een tab van de carousel. Maar niet echt hele grote storende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Wel om te antwoorden? Of kan dat ook niet?

Komt er nog een update om dit soort dingen te fixen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:19:
[...]

Werkt zonder problemen :)
Maar zoals ik al eerder vermeld heb hier zitten er nog wel wat 'onhandigheidjes' in 3.5
Geen icoontjes om een nieuwe mail/sms te maken als je deze bekijkt in de 3D weergave.
SPB Weather zit alleen in een widget en niet in een tab van de carousel. Maar niet echt hele grote storende dingen.
•3D email and SMS viewer, dus beantwoorden kan niet.

•New widgets:
◦Tasks
◦Picture frame (widget and fullscreen slideshow)
◦Facebook status
◦Twitter status
◦Birthdays reminders
◦Four instant wireless switches (WiFi, Bluetooth, Flight Mode, and Phone Switch)
◦Internet search
◦Operator's name
◦Date
◦Alarm
•Updated widgets:
◦Contact: ability to choose the default action
◦Wireless manager: icon shows current states, and popup shows current states
◦Weather: support for more advanced skins with detailed forecast and current weather conditions
•3D email and SMS viewer

•Access to online catalog in the "Change Background" dialog box

•Streamlined background change (with cropping and easy to view local gallery)

•Current weather conditions (in addition to forecast)

•Gravity sensor support in the 3D carousel

•Improved 3D carousel design (e. g. added reflections)

•New "Add Widget" dialog

•Widget skin selection with preview
•New skins for most widgets
•Widget-based Professional home
•Option to have only one home screen (lifestyle or professional)
•Option to change the number of screens in lifestyle or professional layouts
•Weather in Agenda
•Tactile feedback on tap-and-hold
•Option to choose the default tab for Contacts and Launcher
•Improved design of most dialogs (popup menus, settings, etc.)
•Category filter in the contact list
•Improved widget edit mode (widget can be dragged to other pages, recycle bin for easy delete etc.)
•Color themes support on Windows Mobile 6.5
•Integration with SPB Weather and SPB Traveler via widgets
•Improved "Choose Shortcut" dialog box with similar look to SPB Menu

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:45:
[...]

Het is vreemd, maar vandaag werkt het perfect.
Weet dus niet waarom het gisteren niet goed ging

Wat de mail betreft, dit is bij alle nieuwe mails zo het geval.
De instellingen staan op alles downloaden incl bijlage zonder opgave van hoeveelheid Kb's.
Mooi dat syncen goed gaat.

Wat de mail betreft, ik durf het niet te zeggen, hopelijk kan iemand anders je hiermee helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:44:
[...]

Wat de mail betreft, ik durf het niet te zeggen, hopelijk kan iemand anders je hiermee helpen..
Daar hoop ik dan ook op, want nu moet ik schakelen 2 mail accounts om de bijlage te kunnen zien/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:53:
[...]

•3D email and SMS viewer, dus beantwoorden kan niet.
Beantwoorden kan wel, want er zit een reply knop bij, maar niet een 'nieuw' knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:03:
[...]

Beantwoorden kan wel, want er zit een reply knop bij, maar niet een 'nieuw' knop.
Hoe krijg je die 3D viewer aan de praat? En hoe weet je of je Xperia het zal ondersteunen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

gisteren de laatste NRG rom erop gezet (zie XDA)...werkt prima en lekker veel eyecandy. heb daarnaast wel nog gfxboost en Neos2007 driver pack geinstalleerd.

Helaas nog steeds geen landscape ondersteuning met mania :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mr. D schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 06:45:
[...]

Hoe krijg je die 3D viewer aan de praat? En hoe weet je of je Xperia het zal ondersteunen?

Thanks!
een sms vasthouden, wachten tot er een menu komt, op options klikken en kiezen voor 3D viewer (uit mijn hoofd, heb het een paar dagen geleden even gezien maar nu niet geïnstalleerd staan)
Jordy van e schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 07:58:
gisteren de laatste NRG rom erop gezet (zie XDA)...werkt prima en lekker veel eyecandy. heb daarnaast wel nog gfxboost en Neos2007 driver pack geinstalleerd.
Zaten die er nog niet in dan? En merk je er verschil mee? Ik dacht dat Neos2007 pack al een tijdje door de meeste rombakkers gebruikt werd; gfxboost niet altijd idd, maar daar lees ik verschillende verhalen over. Bij sommigen gaan sommige dingen juist haperen als je gfxboost aan zet.
Helaas nog steeds geen landscape ondersteuning met mania :(
Die komt waarschijnlijk ook niet voor Manila 2.5 (van de Leo); er is wel landscape voor roms met Manila 2.1 van de Rhodium/Touch Pro, omdat dat ook een toestel is met een uitschuifbaar toetsenbord.
Als pleister op de wonde kan je Rotastrains G-spot installeren. Die doet de G-sensor na als je op een knopje drukt bij de foto en muziek tab, waardoor die wel landscape worden.
Persoonlijk snap ik de meerwaarde van landscape in Manila niet zo: bijna alle programma's ondersteunen alsnog landscape, en ik gebruik Manila toch bijna alleen als ik het toetsenbord ingeschoven heb (en de telefoon dus in portrait vasthoud)

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 02-10-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

het is wel handig als je door je sms en mail aan het scrollen bent. Verder boeit het me ook niet zo veel.

en ja die komt inderdaad met Manila 2.5. Ik heb ook een rom met 2.1 voorbij zien schieten als ik me niet vergis, maar die was volgens veel gebruikers niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik ga zo ook maar eens SPB mobile Shell 3.5 proberen... Ik heb nu 2.1.3... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:14:
afijn op youtube zag ik een filmpje van een x1 met full youtube panel die goed beeld vertoonde etc zag er zkr sjiek uit:P
beetje rond gezocht en via xda dev 2 bestanden gevonden die ik moest installeeren dana soft r etc.
panel vind hij wel klik ik erop krijg ik een wit scherm... ben al aantal dagen bezig met zoeken naar een manier om filmpjes behoorlijk te bekijken op mijn x1 met kwaliteit die ik ervan verwacht had..

dus weet iemand wat ik met youtube verkeerd heb gedaan of een manier om lekker echt fullscreen youtube bestanden goed afgespeelt kan krijgen?

gr chris
Als je Nederlandse windows mobile hebt:
Zoek de "YouTube.exe.0409" file in je /windows/ directory en noem deze "YouTube.exe.0413 (zet wel eest de optie 'alle bestanden weergeven' aan van je verkenner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mr. D schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 06:45:
[...]

Thanks!
De Xperia ondersteund het gedeeltelijk. Je kan wel gewoon door smsjes scrollen, maar echt 3D is het niet. Net als met de carrousel. Dit is ook niet echt 3D. Het ziet er anders uit dan op het filmpje. Op het filmpje zie je ook nog tussen de panelen door de andere panelen die aan de achterkant van de carrousel draaien. Op de Xperia zie je dat niet omdat er geen gebruik wordt gemaakt van hardware versnelling.
Maar het werkt allemaal, en het werkt soepel, alleen mis je wat 'special effects' binnen SPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik krijg bij SPB 3.5 mijn agenda wel te zien, maar de afspraken die in mijn 'echte' agenda staan zijn niet zichtbaar... Meerder malen een sync gedaan, dit werkt wel voor mijn echte agenda, maar niet voor SPB, zou de NRG rom wm6.5 mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zou kunnen. Bij mij staan mijn afspraken wel gewoon in de agenda van SPB. Als een soft reset gedaan nadat je spb hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb het in het topic nog nergens kunnen vinden. Dus misschien nog een goede tip voor mensen.

Battery Enhancer. Dit zorgt ervoor dat je de batterij status in 1%'en ziet, en niet meer in tientallen.

Klik (Mag ik linken naar de directe download?!)

Eerst even de sdkcerts.cab installen en dan de SEX1_Batt_Enhancer.cab.
Soft reset en je hebt je batterij status niet meer in tientallen...

Side note: Je 3G / HSDPA icoontjes zullen ook iets veranderen. Ze worden iets dikker en rondingen in de hoeken. Persoonlijk vind ik het een verbetering. :-)

[ Voor 22% gewijzigd door JamesB009 op 02-10-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:19:
Zou kunnen. Bij mij staan mijn afspraken wel gewoon in de agenda van SPB. Als een soft reset gedaan nadat je spb hebt geïnstalleerd?
Dat had ik wel gedaan, maar nadat ik de professional layout samengesteld had niet meer...
8)7 En dan de grootste hamer die in de bouwmarkt te vinden is.... Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
@ diegene die NGR rom hebben draaien

werkt het soepel en heb je geluid als je een sms ontvangt? en heeel belangrijk doet de fm radio het?
En is het het waard om SPB te updaten van 3.0 naar 3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
gram501 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:53:
@ diegene die NGR rom hebben draaien

werkt het soepel en heb je geluid als je een sms ontvangt? en heeel belangrijk doet de fm radio het?
En is het het waard om SPB te updaten van 3.0 naar 3.5?
Dat kan natuurlijk niemand voor jou beoordelen of het de moeite waard is.
Persoonlijk vind ik van wel. Upgraden is ook gewoon gratis als je al 3.0 hebt.
Maar kijk eens naar het filmpje en beoordeel zelf.

Maaruh zullen we weer on topic gaan over de X1, want dit is eigenlijk geen SPB Mobile Shell topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr paaj schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:03:
Ik krijg bij SPB 3.5 mijn agenda wel te zien, maar de afspraken die in mijn 'echte' agenda staan zijn niet zichtbaar... Meerder malen een sync gedaan, dit werkt wel voor mijn echte agenda, maar niet voor SPB, zou de NRG rom wm6.5 mee te maken kunnen hebben?
Ik heb de afspraken wel in SPB staan, behalve een aanvulling in een van de afspraken.
Maar die kan ik wel uit de andere (MS) halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:35:
[...]

De Xperia ondersteund het gedeeltelijk. Je kan wel gewoon door smsjes scrollen, maar echt 3D is het niet. Net als met de carrousel. Dit is ook niet echt 3D. Het ziet er anders uit dan op het filmpje. Op het filmpje zie je ook nog tussen de panelen door de andere panelen die aan de achterkant van de carrousel draaien. Op de Xperia zie je dat niet omdat er geen gebruik wordt gemaakt van hardware versnelling.
Maar het werkt allemaal, en het werkt soepel, alleen mis je wat 'special effects' binnen SPB
Ok bedankt. Een vorige poster (nedankt) antwoordde dat je het aan de praat krijgt door een sms'je vast te houden en dan op de options 3D te klikken. Als ik naar mijn sms'jes ga via SPB3.5, ga ik echter gewoon naar het standaard SMS programma toe, en de enige optie die ik krijg, is "delete"... Is er een andere manier?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Installeer XperiaTweak. Dat progje geeft je een aantal opties waaronder het aanlaten van je scherm tijdens het bellen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 01:12:
Tegen de tijd dat je het scherm weer terug hebt, kun je ook opnieuw gaan bellen, want de verbinding is intussen ook verbroken. |:(
Enzovoort.
Weet niet wat jij allemaal doet om je scherm weer terug te krijgen maar als je er zo lang over doet dat de verbinding dan verbroken wordt, doe je toch eens goed fout.
Die feature is juist ingevoerd om er voor te zorgen dat je niet per ongeluk toetsen indruk als je de telefoon aan je oor hebt. Maar goed zoiets zal wel persoonlijk zijn.
Mr. D schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 00:42:
[...]

Ok bedankt. Een vorige poster (nedankt) antwoordde dat je het aan de praat krijgt door een sms'je vast te houden en dan op de options 3D te klikken. Als ik naar mijn sms'jes ga via SPB3.5, ga ik echter gewoon naar het standaard SMS programma toe, en de enige optie die ik krijg, is "delete"... Is er een andere manier?

Bedankt!
Klopt je moet het sms icoon gewoon ingedrukt houden totdat de tel trilt. Dan kom je in het keuze menu: "SMS and MMS". Hier kies je voor "Default Action" en daar kan je dan weer kiezen voor "Open message client" of "Open 3D viewer".

Maar je kan het ook doen door icoon rechtsonder te klikken en dan te kiezen voor "Edit Layout" en dan op de sms icoon te klikken en daarna te kiezen voor "Default Action".

Hetzelfde geldt ook voor het mail icoon :)

[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 03-10-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
-oeps-

[ Voor 99% gewijzigd door 13art op 03-10-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 01:12:
Waarschijnlijk een bekend probleempje met de X1, maar ik weet er geen oplossing voor.
Het gaat om het volgende.
Je belt een bedrijf, maar je moet je nu eerst door een keuzemenu werken.
Geen punt, ware het niet dat als je "optie 2" wilt kiezen om verder te kunnen, het scherm alweer is gesloten. 7(8)7
Tegen de tijd dat je het scherm weer terug hebt, kun je ook opnieuw gaan bellen, want de verbinding is intussen ook verbroken. |:(
Enzovoort.
SonyE support noemde dit een "feature", moest ik maar blij mee zijn, anders zou ik zomaar andere nummers onbedoeld kunnen gaan bellen met het toestel aan m'n oor.
Ik noem het geen feature, maar een pain in the #ss. :Y
Weet iemand een oplossing het belscherm langer, desnoods permanent open te houden tot het van jou weer dicht mag?? *;
Wat zou dat lekker zijn, net zoals vroegah..... :Y *O* :Y
Dat heb ik nou ook als ik gebeld wordt via Burgernet, dan wordt je verzocht om een willekeurige cijfertoets in te drukken.
Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc27/vuurvreter1963/Afbeelding1.jpg
.......................................en voordat ik zover ben (ook na het unlocken van de phone) is de verbinding weer voorbij en weg melding :? en ja dat duurt ongeveer 9 seconden, voordat je het toetsenblok kunt selecteren. En dat ligt dan aan de SEX1 dat het zolang duurt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Automatische toetsblokkering uit zetten en gewoon eigen maken dat je dat handmatig doet. Dan hoef je alleen maar op de aan/uit toets te drukken om scherm aan te zetten en dan links onder op toetsblok te drukken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:32:
Automatische toetsblokkering uit zetten en gewoon eigen maken dat je dat handmatig doet. Dan hoef je alleen maar op de aan/uit toets te drukken om scherm aan te zetten en dan links onder op toetsblok te drukken en klaar.
En dan de kans lopen dat je het gesprek wegdrukt als je hem uit de zak haalt, omdat je een willigekeurige toets aanraakt. Dat is de reden dat ik hem op blokkering heb staan.
Als er een andere oplossing is hoor ik het graag, heb het niet kunnen vinden in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

via het x1 tweak progje,uitzetten dat het scherm uitgezet wordt tijdens het bellen?ik heb mijn scherm trouwens altijd optijd ssngehad bij dit soort dingen :P (scherm is wel uit,maar niet geblokkeerd)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:28:
via het x1 tweak progje,uitzetten dat het scherm uitgezet wordt tijdens het bellen?ik heb mijn scherm trouwens altijd optijd ssngehad bij dit soort dingen :P (scherm is wel uit,maar niet geblokkeerd)
ssngehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Iemand hier met SPB mobile shell 3.5.... doet de weather conditions het bij jullie het wel? Of is dit gebonden aan bepaalde plaatsen?

SPB MS 3.5 doet het perfect op de X1 btw. Hij hapert soms wel een beetje. Op de Omnia doet 'ie het wat soepeler. Maar ik vind het persoonlijk niet storend.
Ik heb GFX Boost geprobeerd echter dit gaf geen duidelijke verbetering helaas. Dus dan maar met een beetje schokken en haperen. MAar niet vervelend in ieder geval. :)

[ Voor 55% gewijzigd door JamesB009 op 04-10-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm hier loopt het over het algemeen gewoon soepel op mijn X1.
Denk inderdaad dat die Weather Connections afhankelijk is van de plaats.
Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd met bij New-York. Maar met mijn huidige plaats doet hij het in ieder geval ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Ik lees dat anderen hun SPB Mobile Shell 3.0 versie hebben geupdate naar de 3.5 versie. Ik heb echter het koreaanse SPB Mobile Shell panel, versie 3.0.1, geïnstalleerd op de wijze zoals hiervoor in het forum beschreven :) . Kan ik de update gebruiken om de panelversie naar 3.5 te brengen en om te zetten in NL (ipv het huidige UK) :9~ ? _/-\o_

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee eigenlijk of dat werkt. Gewoon proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kerkhoff.gjwm schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:12:
Ik lees dat anderen hun SPB Mobile Shell 3.0 versie hebben geupdate naar de 3.5 versie. Ik heb echter het koreaanse SPB Mobile Shell panel, versie 3.0.1, geïnstalleerd op de wijze zoals hiervoor in het forum beschreven :) . Kan ik de update gebruiken om de panelversie naar 3.5 te brengen en om te zetten in NL (ipv het huidige UK) :9~ ? _/-\o_
Als je de cab van 3.0.1. nog hebt, kan je hem gerust updaten, lukt het niet dan zet je de oude toch terug?
Zo moeilijk kan het niet zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

heb mijn X1 zojuist voorzien van de UnOff 6.5 rom die op XDA staat. Ben zeer tevreden! snel, stabiel en icm met de NL T9 goed bruikbaar. De rom is helemaal schoon, dus geen rommel die m buggy of traag maakt. De Xperia theme zit er al standaard in.

Ik kan alleen niet wennen aan het nieuwe today screen in 6.5 dus die heb ik weer als 6.1 ingesteld.

batterijtijd is ook netjes. Een dagje normaal gebruik (sync via exchange aan, 5 telefoontjes, uurtje muziek, uurtje gpsnav) neemt 40% batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:43:

[...]

Klopt je moet het sms icoon gewoon ingedrukt houden totdat de tel trilt. Dan kom je in het keuze menu: "SMS and MMS". Hier kies je voor "Default Action" en daar kan je dan weer kiezen voor "Open message client" of "Open 3D viewer".

Maar je kan het ook doen door icoon rechtsonder te klikken en dan te kiezen voor "Edit Layout" en dan op de sms icoon te klikken en daarna te kiezen voor "Default Action".

Hetzelfde geldt ook voor het mail icoon :)
Bedankt, heb het gevonden. Het probleem was dat ik dat standaard widget met e-mail, sms en calls gebruik, in een widget, en deze geeft je niet de optie om default actions te veranderen. Als je een ander e-maail icoon gebruikt, kan het wel. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ok ok aangehad :P tijdens een vlucht van 6 uur na 4 uur ofzo op mijn xperia in het vliegtuig op 28000ft gaat niet alles even goed meer :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Kan iemand mij vertellen hoe ik een browser (opera/ie) kan aangeven dat ik een desktop versie wil hebben van de 3fm pagina.
Voorheen, kreeg ik netjes een media player stream van 128kb, en sinds de 3fm pagina is aangepast een zeer brakke aac stream.
Waarom denk je waarom zou je willen streamen op je xperia, ik heb hier geen radio bereik.

Kan iemand vertellen hoe ik deze spb 3.01 dan update, gaat dat via spb zelf of? moet ik in de donkere hoeken van internet kijken?

[ Voor 16% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 05-10-2009 15:32 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:10:
Kan iemand vertellen hoe ik deze spb 3.01 dan update, gaat dat via spb zelf of? moet ik in de donkere hoeken van internet kijken?
Wat dacht je van op de productpagina van SPB kijken? De key voor 3.0 is nog geldig, dus ik verwacht dat je zo kan upgraden. Hij is er alleen nog niet als panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ik heb helemaal geen key gehad, heb gewoon netjes de .cab gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. D schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:20:
[...] Het probleem was dat ik dat standaard widget met e-mail, sms en calls gebruik, in een widget, en deze geeft je niet de optie om default actions te veranderen. Als je een ander e-maail icoon gebruikt, kan het wel. Thanks!
En nu snap IK het ook! Net aangepast en ben voor alle zekerheid maar effe een backup aan het maken...bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een geluidje instellen wanneer mijn agenda wordt bijgewerk met pushmail?
Zoja welke omschrijving moet ik dan kiezen bij "Geluiden en Melding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Goede vraag, over bijwerken agenda geluidje. Voorzover ik weet bestaat 't niet.

Andere vraag:

Iemand ervaring met een Parrot Mki 9100 bluetooth carkit i.c.m. de SE X1 ? Eventueel overweeg ik de 9200. Ik overweeg er eentje in mijn auto te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTM schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:36:
Goede vraag, over bijwerken agenda geluidje. Voorzover ik weet bestaat 't niet.
Als iemand het antwoord, wel weet, dan zie ik dit graag hier verschijnen.
WTM schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:36:Iemand ervaring met een Parrot Mki 9100 bluetooth carkit i.c.m. de SE X1 ? Eventueel overweeg ik de 9200. Ik overweeg er eentje in mijn auto te laten zetten.
Met dit type heb ik geen ervaring, maar de CK3100 doet het perfect i.s.m. de SEX 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:56:
[...]

Als je Nederlandse windows mobile hebt:
Zoek de "YouTube.exe.0409" file in je /windows/ directory en noem deze "YouTube.exe.0413 (zet wel eest de optie 'alle bestanden weergeven' aan van je verkenner)
hej wat bedoel je met : /windows/ directory als ik gewoon bij verkenner de 2 bestandjes zie kan ik ze wel openen maar beginnen ze gewoon als cab te draaien doe waarschijnljik wat fout maar ben nieuw hier in dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:53:
[...]

hej wat bedoel je met : /windows/ directory als ik gewoon bij verkenner de 2 bestandjes zie kan ik ze wel openen maar beginnen ze gewoon als cab te draaien doe waarschijnljik wat fout maar ben nieuw hier in dus...
yo thanks man heb het al uitgevogeld thnks man hij doet het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ik heb een
Sony Ericsson Stereo Bluetooth Headset HBH-DS200 besteld.. Iemand ervaring hiermee in Combi met de X1? kan ik hiermee zonder extra programma zoals BT audio tom tom horen over mijn set en bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@70crossie, np.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Bl4ckviper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:46:
Ik heb een
Sony Ericsson Stereo Bluetooth Headset HBH-DS200 besteld.. Iemand ervaring hiermee in Combi met de X1? kan ik hiermee zonder extra programma zoals BT audio tom tom horen over mijn set en bellen?
Dit moet je wrs. zelf ondervinden, ik had met de standaard SE firmware / Rom altijd bluetooth problemen, maar met de customs gaat het over het algemeen goed.
Ik gebruik Garmin en Igo8, beiden geven bij aangesloten BT headset (HBH-DS980 en ook de 200) het geluid oftewel de stem door.

Succes

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Bl4ckviper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:46:
Ik heb een
Ik heb ooit een Stereo BT headset gehad (Weet niet welk type enzo..) en hiermee kon ik muziek luisteren + TomTom geluiden horen. Eigenlijk alles wat je door "normale" oordopjes ook kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

JamesB009 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:18:
[...]

Ik heb ooit een Stereo BT headset gehad (Weet niet welk type enzo..) en hiermee kon ik muziek luisteren + TomTom geluiden horen. Eigenlijk alles wat je door "normale" oordopjes ook kon.
Ah nou binnenkort komt hij binnen dus test het wel ff uit dan ;) Heb iig goede hoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:10:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een browser (opera/ie) kan aangeven dat ik een desktop versie wil hebben van de 3fm pagina.
Voorheen, kreeg ik netjes een media player stream van 128kb, en sinds de 3fm pagina is aangepast een zeer brakke aac stream.
Waarom denk je waarom zou je willen streamen op je xperia, ik heb hier geen radio bereik.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Misschien kan je de useragent string handmatig aanpassen naar desktop versie ergens in de .ini's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Niet direct een oplossing. Maar via NOS mobiel kan je ook 3FM luisteren. Weet niet of het de kwaliteit is die je zoekt, maar misschien wel een makkelijke oplossing voor je.

Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste