Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:57
Taarmen schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:01:
[...]

De 10.1 van Smaberg is duidelijk de beste custom rom die ik ooit gehad heb voor mijn X1, geen bugs, langste accu, amper merkbare wachttijden.

Draai nu de nieuwe NRGY standard. Werkt goed, wel het gevoel dat het accu vreet ten opzichte van de Smaberg 10.1.
Ik kan hem niet vinden op XDA, of kijk ik ergens eroverheen? linkie please :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

danny1909 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:11:
[...]

Ik kan hem niet vinden op XDA, of kijk ik ergens eroverheen? linkie please :D
Linkjes mogen niet, dus je zal zelf beter moeten zoeken. Kijk maar in de rom library, daar staat hij gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 18:36
Lol gwystyl ik zie nu pas dat jij ook bezig bent met die linux haret tool op je pc :P ( bij het android topic op xda ) bij mijn virtuele ubuntu lukt het openen van haret niet .. om een of andere vage reden.

en kun je je ip adres van je xperia vinden met wifiknife (vind je zo met google)

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Heb gisteravond de 13.2 Touch-it eraf gegooid, gaf toch wat problemen, weet niet of dit na verloop van tijd pas ontstaat (staat er een weekje op), maar had opeens uitval, soms met soms zonder zwart scherm, geen reactie meer van toetsen e.d.
Nu even de Nederlandse rom van Killer8nl erop, die werkt tot nu toe (nachtje) goed, afgezien van wat grafische glitches.
Een goede stabiele 6.1 rom is die van PCtech4u op xda, de 2.0 versie.

Alle roms hebben hun eigenaardigheden, sommige gewoon inherent aan WinMo, dus je moet eigenlijk veel flashen om de juiste voor jezelf te ontdekken, waarop vlak daarna een nieuwere smeuiigere rom uitkomt en je weer vanvoren af aan kunt beginnen....,..

HP Pavilion dv9645

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:47
Ik heb nu de NRG standard, hij gaat minder lang mee dan Itje's 10.4 maar WM6.5 is veel fijner.

En toch het uiterlijk van de NRG is echt wel superieur aan de meenste ROM's die ik heb getest. Reactiesnelheid van TFD is ook eindelijk goed, je hoeft niet te wachten tot er misschien iets gebeurt wat bij Itje's 10.4 vaak wel was, dat was dan ook weer de renden voor mij om naar SPB3.1 te gaan. Nu nog niet.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
NRG standaard er afgegooid, even killer8nl's rom erop gehad en binnen een half uur terug naar Smabergs 10.1.
Wat voor mij de redenen zijn om op 6.1 van smaberg te blijven:
* Accu gaat het langste mee
* Stabieler dan de RA2AA versie van T-Mobile
* Werkt het snelst
* TF3D werkt fijner dan de standaard WiMo interface.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chaosstorm schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:23:
Lol gwystyl ik zie nu pas dat jij ook bezig bent met die linux haret tool op je pc :P ( bij het android topic op xda ) bij mijn virtuele ubuntu lukt het openen van haret niet .. om een of andere vage reden.

en kun je je ip adres van je xperia vinden met wifiknife (vind je zo met google)
Ik ga het vanavond even proberen met ubuntu vanuit live-cd; met virtualbox lukte het inderdaad niet. Die zal het netwerk wel anders aanspreken ofzo?
De xperia vinden lukt wel onder WM6.5, onder linux weet ik het nog niet. Vanavond maar verder spelen :)

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 18:20
Ja, de Smaberg 10.1 is een erg fijne ROM, die heb ik nu ook lopen! Lekker snel met TF3d!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:40
Sony Ericsson is zeker helemaal gestopt met de ontwikkeling van deze telefoon.
Zijn afgelopen maanden geen updates meer uitgekomen.

Zou wel jammer zijn, volgens mij valt er veel meer uit dit toestel te halen.
Zal marketing technisch wel niet handig zijn in verband met de opvolger...

Verwijderd

Hier ook sinds een week smaberg 10.1 er op gezet. Het is mijn eerste custom rom. Hier een aantal persoonlijke voor- en nadelen die ik tot nu toe heb kunnen opmerken.

Voordelen:
-Vingervriendelijk en het oogt beter; met tf3d en aantal handige software is er voor gezorgd dat ik de lelijke en vingeronvriendelijke winmo 6.1 niet hoef te gebruiken. Ik vind echter wel dat dit nog steeds veel beter kan.
-Snel; onlangs al deze software die zijn geinstalleerd vind ik wel dat het sneller reageert dan de stock rom. Ook start de telefoon sneller op.

Nadelen:
-Engels; ik ben erg gewend aan het nederlandse taal van mijn mobiel en dit mis wel bij de custom roms. Ik weet dat er een nederlandse rom is, maar dit is een standaard winmo 6.5 software. ik heb vaak gelezen dat 6.5 nog instabiel is.
-Mobiel hangt door Opera 9.7; ik weet niet hoe dit komt maar ik kan 9.7 niet gebruiken, omdat door opera mijn mobiel vaak crasht. Ik gebruik in plaats daarvan de iris browser.
-Kom niet meer in de standaard programma's map; ik kan gelukkig wel in instellingen komen via de tab settings. Ik vind de programma's map (waar bijv. spellen in een aparte map zijn) veel handiger dan de huidige waslijst waar alle geinstalleerde programma's onderelkaar staan. SPB mobile shell heeft dit wel heel mooi gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 17:14 ]

• Taarmen
  • Laatst online: 01-07 10:24
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:56:
Hier ook sinds een week smaberg 10.1 er op gezet. Het is mijn eerste custom rom. Hier een aantal persoonlijke voor- en nadelen die ik tot nu toe heb kunnen opmerken.

Nadelen:
-Engels; ik ben erg gewend aan het nederlandse taal van mijn mobiel en dit mis wel bij de custom roms. Ik weet dat er een nederlandse rom is, maar dit is een standaard winmo 6.5 software. ik heb vaak gelezen dat 6.5 nog instabiel is.
-Mobiel hangt door Opera 9.7; ik weet niet hoe dit komt maar ik kan 9.7 niet gebruiken, omdat door opera mijn mobiel vaak crasht. Ik gebruik in plaats daarvan de iris browser.
Goed dat je ook aan het flashen bent geslagen.
Je eerste nadeel heeft niks met wimo 6.5 te maken aangezien de smaberg rom op 6.1 draait :+
En nadeel nummer twee kan je makkelijk op lossen door Opera mini te installeren. Deze browser steekt voor mij en mijn vrienden welke WiMo gebruiken er met kop en schouders boven alle andere browsers uit, vooral qua snelheid.

Beetje off topic, maar welke browser gebruiken jullie?

Verwijderd

Bij mijn eerste nadeel doelde ik niet op winmo 6.5. Ik heb juist smaberg 10.1 geinstalleerd, omdat ik weet dat daar winmo 6.1 erop staat. Ik bedoelde meer dat ik het jammer vind dat de custom roms vaak in het engels zijn ipv nederlands. Er is voor zover ik weet maar een custom rom in het nederlands en dat is een rom waar alleen winmo 6.5 erop staat. Die wil ik niet installeren, omdat er wordt beweerd dat winmo 6.5 nog veel bugs bevat. De meeste mensen zeggen dat die van smaberg erg stabiel is en dat vind ik heel belangrijk.

Wat betreft de internet browser, ik heb volgens mij wel alle browsers gebruikt, maar ik vind opera 9x tocht het fijnst om mee te browsen. Iris vind ook wel goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo, weet iemand een goed programma voor op de Xperia om sms'jes te tellen? Het liefst gratis...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:34:
Bij mijn eerste nadeel doelde ik niet op winmo 6.5. Ik heb juist smaberg 10.1 geinstalleerd, omdat ik weet dat daar winmo 6.1 erop staat. Ik bedoelde meer dat ik het jammer vind dat de custom roms vaak in het engels zijn ipv nederlands. Er is voor zover ik weet maar een custom rom in het nederlands en dat is een rom waar alleen winmo 6.5 erop staat. Die wil ik niet installeren, omdat er wordt beweerd dat winmo 6.5 nog veel bugs bevat. De meeste mensen zeggen dat die van smaberg erg stabiel is en dat vind ik heel belangrijk.

Wat betreft de internet browser, ik heb volgens mij wel alle browsers gebruikt, maar ik vind opera 9x tocht het fijnst om mee te browsen. Iris vind ook wel goed presteren.
Itje heeft ook een NL rom gemaakt, Touch-It 3.5. Die is al wat ouder (van maart ofzo?), maar volgens mij goed stabiel. Dat is dus ook nog een optie.
Wat betreft de bugs in WM6.5 vind ik het nogal meevallen. Het hangt natuurlijk af van wat een rombakker allemaal met zijn pakketjes uithaalt en hoe nieuw/beta alle toevoegingen zijn. Als je een beetje een kale 6.5 neemt, zoal's Christian's 2105 clean heb je misschien een enkel apart dingetje op zijn tijd, maar waarschijnlijk merk je er 98% van de tijd niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFff mijn X1 doet niks meer..gaat niet meer over, trilt niet meer. Word er gek van mis al mijn oproepen zo.
Iemand enig idee wat een oplossing hiervoor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:24:
PFff mijn X1 doet niks meer..gaat niet meer over, trilt niet meer. Word er gek van mis al mijn oproepen zo.
Iemand enig idee wat een oplossing hiervoor is?
Andere rom proberen? Ik heb ook een rom gehad waarbij het geluid steeds uit ging. Kan ook aan een programma liggen dat je geïnstalleerd hebt. Vertel dus even welke rom je gebruikt en wat voor programma's (vooral alarm of mp3-speel programmas's) je gebruikt. Misschien komen we dan wat verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Die van mij doet soms ook vreemd ineens geen beeld meer..

Ook uit en aan via knop bovenop wil niet..

Moet hem hard resetten om weer aan te krijgen..

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:20:
[...]

Andere rom proberen? Ik heb ook een rom gehad waarbij het geluid steeds uit ging. Kan ook aan een programma liggen dat je geïnstalleerd hebt. Vertel dus even welke rom je gebruikt en wat voor programma's (vooral alarm of mp3-speel programmas's) je gebruikt. Misschien komen we dan wat verder?
Romversie wat er standaard opzit. 1.02.937.3
Maar ben een leek hoor heb werkelijk geen idee hoe ik eenandere Rom erop zet? Ben bang dat ik iets fout doe want al dat Engels volg ik niet helemaal. Verder geen gekke programma's op mn x1 behalve Xperiatweak en music ID..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een custom rom hebben gebruikt met een manila 2.5 of 2.6? Kunnen jullie je ervaring met ons delen? Hoe vinden jullie de stabiliteit en de snelheid van deze roms en welke rom is volgens jullie de beste van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Hallo momenteel heb ik de Valkyrie_v3.1FireStorm\XPERIO\LEO wm6.5 23016-37[LEO.rot37 update] rom draaien
Mooie rom trouwens met hier en daar toch wat kleine foutjes
Nu wil ik er terug een 6.1 rom opzetten maar deze automatisch mijn 3G settings en mms terug inorde zoals bij de 6.5 versie (proximus gebruiker trouwens)

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:02:
Zijn er mensen die een custom rom hebben gebruikt met een manila 2.5 of 2.6? Kunnen jullie je ervaring met ons delen? Hoe vinden jullie de stabiliteit en de snelheid van deze roms en welke rom is volgens jullie de beste van deze?
I gebruik Itjes Leo 4.0 rom. Erg leuke rom :) Enige wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat smsjes pas binnenkomen als je het scherm aanzet. Bovendien moet auto-weather ophalen uit staan als je het weer op de frontpage wil houden.

Ach 2 kleine dingen. Ik kijk vaak genoeg op me mobiel dat ik me er niet aan erger :) Verder erg leuke rom erg stabiel!

Versie 4.2 is ook al uit sinds vandaag, maar die heeft geen landscape! Die moet je downloaden. Op 4.0 de modded versie heeft het wel standaard.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Het zijn wel kleine bugs, maar wel bugs die irriterend kunnen zijn. (Sms en beginscherm). Als deze twee problemen worden geholpen, dan zou ik willen uitproberen. Hoe zit het trouwens met de snelheid van deze roms?

@kloon, wat zijn eigenlijk de kleine foutjes die je hebt opgemerkt?

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:15:
Bedankt voor jullie reacties. Het zijn wel kleine bugs, maar wel bugs die irriterend kunnen zijn. (Sms en beginscherm). Als deze twee problemen worden geholpen, dan zou ik willen uitproberen. Hoe zit het trouwens met de snelheid van deze roms?

@kloon, wat zijn eigenlijk de kleine foutjes die je hebt opgemerkt?

Nogmaals, bedankt voor jullie reacties.
Ik vind de Leo rom hoewel hij zwaarder aanvoelt toch sneller. Qua opstarten zeker. Daarna heb je een korte periode dat hij wat traag aanvoelt zeker als je hem net hebt aangezet en meteen een filmpje start, maar dat is logisch aangezien alles op de achtergrond dan pas begint te rammelen.

Het smsen ziet er totaal anders uit, maar hierdoor is dit wel trager. Als jij een contactpersoon hebt waarmee je veel smsed. Dan duurt het lang voordat je kan terugsmsen (in het scherm komen) omdat hij alle smsjes van die persoon op een rij zet en boven laat zien. Maar goed. Dat is... 5 sec wachten? Max vaak minder.

Tja, geen enkele rom is perfect, maar wie het nieuwste wil moet af en toe bloeden en terkortkomingen voor lief nemen. Leo is nu eenmaal met de nieuwe manilla. En dat ziet er super uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een probleempje met mijn xperia x1, het zit zo.

Ik ben nu in de VS en ik heb daarvoor tomtom op m'n telefoon gezet met de VS kaarten.
Tomtom werkt prima en ook goed gps bereik.

Nu kan m'n telefoon alleen geen verbinding maken hier met het AT&T netwerk (of een ander netwerk).
De xperia kan geen netwerken vinden. Ik zit bij Hi, m'n vriendin ook en die heeft een oudere nokia en die vind probleemloos het netwerk.

Heb al die band instellingen (dat 850 1900 etc) geprobeerd maar ook daarmee lukt het niet. Handmatig netwerk instellen lukt ook niet.

Het is eigenlijk niet heel erg dat ik geen verbinding heb, maar volgens mij zoekt de xperia de hele dag naar netwerken. Zonder de telefoon te gebruiken is de xperia aan het eind van de dag leeg. Heb vervolgens in de communicatie manager de telefoonfunctie uitgezet, dan gaat hij automatisch op vliegtuigmodus. Maar dan kan ik weer geen gebruik maken van tomtom omdat dan de GPS verbinding ook uit staat.

Kan iemand mij helpen met

- of het vinden van een netwerk (misschien iemand ooit zelfde probleem gehad)?
- of het uitzetten van de telefoonfunctie maar de telefoon alleen voor tomtom gebruiken met gps

Alvast bedankt, moet 'm eigenlijk overmorgen wel gebruiken, zou fijn zijn als iemand een oplossing heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Cambach schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 06:32:

Ik ben nu in de VS en ik heb daarvoor tomtom op m'n telefoon gezet met de VS kaarten.

Nu kan m'n telefoon alleen geen verbinding maken hier met het AT&T netwerk (of een ander netwerk).
De xperia kan geen netwerken vinden. Ik zit bij Hi, m'n vriendin ook en die heeft een oudere nokia en die vind probleemloos het netwerk.

Heb al die band instellingen (dat 850 1900 etc) geprobeerd maar ook daarmee lukt het niet. Handmatig netwerk instellen lukt ook niet.

Het is eigenlijk niet heel erg dat ik geen verbinding heb, maar volgens mij zoekt de xperia de hele dag naar netwerken. Zonder de telefoon te gebruiken is de xperia aan het eind van de dag leeg. Heb vervolgens in de communicatie manager de telefoonfunctie uitgezet, dan gaat hij automatisch op vliegtuigmodus. Maar dan kan ik weer geen gebruik maken van tomtom omdat dan de GPS verbinding ook uit staat.

- of het uitzetten van de telefoonfunctie maar de telefoon alleen voor tomtom gebruiken met gps

Alvast bedankt, moet 'm eigenlijk overmorgen wel gebruiken, zou fijn zijn als iemand een oplossing heeft!
Als je bluetooth aanzet dan kan je toestel wel een GPS signaal vinden :) Dus kan je probleemloos je tomtomt gebruiken.

Waarom je toestel niet werkt zou ik niet weten. Waarschijnlijk staat er toch iets niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambach schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 06:32:

En een harde reset, dan je telefoon weer opstarten, mogelijk dat ie dan met de juiste instellingen komt?
Want hij moet op een gegeven moment de netwerk instellingen instaleren.

Laat het even weten en sucses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MX-Arjen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 16:56
edit.

[ Voor 94% gewijzigd door MX-Arjen op 30-08-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Laatst online: 01-02-2024
Telefoonmodus uit en vliegtuigmodus aan, met vervolgens bluetooth aan dan werkt inderdaad GPS ook.

Bedankt voor die tip :) En telefoon werkt nog steeds niet. Heb alle mogelijkheden al gechecked maar niets werkt, ook hard reset niet. Simkaart schoongemaakt maar hij pakt het netwerk hier gewoon niet. :(

Edit: Andere Hi simkaart erin en vervolgens direct bereik. Ligt dus niet aan telefoon maar aan simkaart. :\

[ Voor 15% gewijzigd door Cambach op 31-08-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambach schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:11:
Telefoonmodus uit en vliegtuigmodus aan, met vervolgens bluetooth aan dan werkt inderdaad GPS ook.

Bedankt voor die tip :) En telefoon werkt nog steeds niet. Heb alle mogelijkheden al gechecked maar niets werkt, ook hard reset niet. Simkaart schoongemaakt maar hij pakt het netwerk hier gewoon niet. :(

Edit: Andere Hi simkaart erin en vervolgens direct bereik. Ligt dus niet aan telefoon maar aan simkaart. :\
Gelukkig, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Lees net op xda dat er weer een nieuwe versie van 6.51 uitkomt, ben erg benieuwd!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:34
Xperia X2, hopelijk de problemen opgelost:)

http://www.engadget.com/2...ws-mobile-6-5-onboard-vi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:59
Ik vind als je hem vergelijkt met de X1, toch wat lelijker, vooral dat toetsenbord. De X1 straalde naar mijn idee toch meer uit dat hij steviger was, door de metalen afwerking.

Had die gast in dat filmpje nou gezegd dat er een Beamer inzit? Of dat je met je toestel een beamer kunt bedienen?

Ik zie het niet zo gauw gebeuren dat dit mijn opvolger word van mijn X1

[ Voor 6% gewijzigd door SgtElPotato op 02-09-2009 20:05 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jakkes, zijn die knopjes nog wel echt, of is dat ook al van die gare captive touchcrap?

Enfin, gisteren flink m'n X1 gebruikt (navigatie) en moest hem dus op m'n slaapkamer opladen, want ik gebruik hem ook als wekker. En natuurlijk weer het zeer voorspelbare effect: ik hoor het ding piepen.

Anyway: als je de lampjes die af en toe oplichten tijdens het laden uitzet, is het grootste deel van het piepen afgelopen :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:56

13art

Moderator Mobile
Vind hem wel sjeik ogen, maar dat toetsenbord is inderdaad wat minder, maar goed in het echt valt het misschien wel mee.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nu de specs bekend zijn, verdient de X2 een eigen topic. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• kloon
Een weekje na de release van de x2 zal de rom al wel op xda staan denk ik

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
DjWannaB2002 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:09:
Vind hem wel sjeik ogen, maar dat toetsenbord is inderdaad wat minder, maar goed in het echt valt het misschien wel mee.
Sjeik?
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_Cxjl8wXclbY/SVDpkffxC1I/AAAAAAAABeU/cPO2h_h2ZlA/s400/Capa+%28Sheik+Yerbouti%29+%28Frente+-+1979%29.jpg

Mooi apparaatje hoor, maar de X1 ziet er net wat strakker uit. Ik vraag me af hoe de bouwkwaliteit van de X2 in elkaar zit. Mijn X1 begint nu namelijk ook een scheurtje te vertonen.
(maar goed, daar is een ander topic voor)

[ Voor 22% gewijzigd door dreamscape op 03-09-2009 09:42 ]

Punctuality is the politeness of kings

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
pven schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:15:
[mbr]Nu de specs bekend zijn, verdient de X2 een eigen topic. :)[/]
zal wel te sarcastisch zijn maar hij zal ook wel een problemen en scheuren topic verdienen :D
aangezien ik het vertrouwen verloren ben in de x1

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dan maar iets meer benadrukken en wat concreter melden:
Modbreak:Berichten over de X2 mogen in Het Sony Ericsson Xperia X2 topic - Deel 1.

[ Voor 35% gewijzigd door pven op 03-09-2009 20:30 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52

Licko

ZVDK

heb xda een tijdje niet gevolgd, wat is de beste custom rom op het moment? welke hebben jullie hier draaien?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Verwijderd

@Licko, ik gebruik christian's clean rom. Daar is alleen windows 6.5 geinstalleerd en is Nederlands.

Mensen, ik heb een probleem die sinds het begin van mijn aanschaf (7 maanden) nog steeds niet is verholpen. Het belgeluid van mijn telefoon is zo hard, dat die op de laagste stand erg goed te horen is door de mensen in de omgeving. Als ik hem op z'n hardst zet, dan is het net een handsfee. Ik heb dus niet over de speaker waar de ringtone te horen is (linksbeneden), maar over de speaker boven het scherm waar je de stem hoort van wie je hebt gebeld. Bestaat er de mogelijkheid om dit over het algemeen te verzachten? Na een tijdje bellen krijg ik zelf hoofdpijn van.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Licko schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:32:
heb xda een tijdje niet gevolgd, wat is de beste custom rom op het moment? welke hebben jullie hier draaien?
Ligt eraan of je TouchFLO wilt of niet, heel beta of wat stabieler enz.

Ik draai zelf Touch-IT LEO 4.2 omdat ik de nieuwe LEO manila wel gaaf vind (met weer in de klok op het homescherm), maar die loopt niet helemaal soepel. Hij gebruikt veel geheugen en heeft daardoor af en toe een out of memory melding. Als het goed is komt daar binnenkort wel een update voor uit met een nieuwere windows build (nu 23037, dan hopelijk 23041), waarin weer wat dingen gefixt zijn.

Ik heb Christian's 2.104 even gebruikt met SPB Mobile Shell 3 als panel, en dat werkt ook wel erg lekker. Die is in ieder geval wat stabieler dan de nieuwste Touch-IT, en ook wat minder geheugen-intensief :).

De rom die ik het langst gehad heb (3-4 weken ofzo, om de een of andere reden moet ik altijd een nieuwere rom flashen), was Touch-IT 10.4, met windows mobile 6.1 en manila 2.0 of 2.1. Snel, met TouchFLO en de bugs uit 10.1,2,3 zijn er grotendeels uit.

Ik sta nu op het punt om Christian 2.309 WWE clean te installeren, maar ik zit nog te twijfelen tussen die en Agent_47's LEO rom. Christian heeft ook in de clean versie veel programma's zitten die ik toch niet gebruik, en ik hou wel van touchflo.......

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Licko schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:32:
Ik gebruik geen touchFLO blijf namelijk het gevoel hebben dat die TouchFLO rom's na een tijdje langzaam en buggy worden en het is niet echt mijn smaak, anders had ik wel een HTC gekocht. Zelf vind ik de WM 6.5 Clean ROM’s het fijnste, wel merk ik dat de mate van stabiliteit heel verschillend is onder de releases.

Ik gebruik nu de SEX1 R4 - WM 6.51 BETA test ROM van gtrab:
- Snel (nog geen snellere gevonden)
- Kaal (meest kale 6.5 rom die ik kon vinden: geen custom tobo, e.d.)
- Stabiel (nog geen vastlopers of onnodig lange laadtijden meegemaakt)
- Laag energieverbruik (na een hele dag heb ik vaak nog 70% over met Windows Live ingesteld op “as items arrive” en outlook ingesteld met exchange server)

heb ook Christian's Rom (build 23041) geprobeerd maar merk gewoon dat de ROM van gtrab sneller aanvoelt, minder lag heeft en gewoon stabieler is.
Niemand kan jou denk ik een antwoord geven welke de beste ROM is, het is gewoon een kwestie van smaak. Dus probeer gewoon wat verschillende ROM’s en je komt er vanzelf achter welke jou het beste bevalt.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Het vervelende van die ROMS is dat bij elke bug die eruit wordt gehaald, er vier voor in de plaats komen...

ik draai nog steeds de Smaberg 10.1 ROM... maar het begint alweer te kriebelen om een 6.5 ROM erop te gooien :D

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
heeft er iemand screenshots van die smaberg 10. rom en dan vooral de groen versie??

wil toch eens gaan proberen te flashen :9~ en zit er bij die rom ook een tabblad voor programma's in TF3D??

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gram501 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:22:
heeft er iemand screenshots van die smaberg 10. rom en dan vooral de groen versie??

wil toch eens gaan proberen te flashen :9~ en zit er bij die rom ook een tabblad voor programma's in TF3D??
Als die er niet in zit (dacht het niet) kan je hem er makkelijk in zetten met de enable programs tab cab. Screenshots heb ik niet, want ik draai hem al heel lang niet meer. Ik hoor wel vaker dat dat de meest snelle kale en stabiele 6.1 rom is, dus je kan er vast niet veel vaud aan doen door die te flashen.
En verder is het gewoon een kwestie van proberen wat je bevalt :)

• gram501
en is zo'n "custom-rom"sneller dan de originele, want ik moet nu een momentje wachten als ik mij smsjes open

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Edit, had niet gezien dat er al een X2 topic was ;-)

Welke Roms draaien jullie? ik heb nu Cristians full rom er op staan.
Zit alleen nog steeds aan windows 6.51 te wennen, somige schermen zijn uit z'n verband.
Denk bijvoorbeeld aan het vollume scherm

[ Voor 85% gewijzigd door Bullet NL op 03-09-2009 19:18 ]

• kloon
gram501 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:22:

Afbeeldingslocatie: http://www.ad-grafiska.se/x1/TouchX.jpg
Ik heb na veel 6.5 versies voor deze gekozen Touch X 10.1 ULTIMATE X-TREME FINAL, "MrRusch BLUE EDITION"
snel zeer stabiel en bijna bugvrij !

• SgtElPotato
kloon schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:24:
[...]

[afbeelding]
Ik heb na veel 6.5 versies voor deze gekozen Touch X 10.1 ULTIMATE X-TREME FINAL, "MrRusch BLUE EDITION"
snel zeer stabiel en bijna bugvrij !
Inderdaad, een van de beste en stabielste 6.1 Roms met TouchFlo. Heb hem nu al een hele tijd erop zitten, en hij word niet slomer e.d.

Zucht...

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Weet iemand hoe je flash werkend krijgt via IE en Opera?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gram501 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:39:
en is zo'n "custom-rom"sneller dan de originele, want ik moet nu een momentje wachten als ik mij smsjes open
De meeste rombakkers proberen natuurlijk hun rom zo snel mogelijk te maken, en bij de een lukt dat wat beter dan bij de andere. Als je er veel sms-jes in hebt staan kan het natuurlijk nog steeds zijn dat je 'even' moet wachten voor alles getoond wordt. Geen idee of dat langer of korter is dan wat je nu moet wachten .....

Voor je gaat flashen zou ik in ieder geval je berichtjes backuppen met PPCPimbackup of iets wat daar op lijkt, zodat je ze ook weer terug kan halen in de nieuwe rom.

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zijn er hier mensen die wel eens problemen hebben met de simkaart?
Ik heb een VF simkaart en met enige regelmaat valt het bereik helemaal weg. Vervolgens zet ik de telefoon-ontvanger uit en weer aan en meestal krijg ik dan weer bereik. Maar het wil dus ook regelmatig gebeuren dat ik dan rechtsboven een icoontje krijg die aangeeft dat de simkaart ontbreekt. Dan moet ik de batterij eruit halen en de simkaart, alles er weer in stoppen en dan doet hij het vervolgens weer (soft reset werkt in dat geval niet). Erg irritant dus.

Ik weet niet of het aan de telefoon ligt of aan de simkaart, dus vandaar mijn vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door kicknoize op 03-09-2009 22:16 ]

• gram501
gwystyl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:52:
[...]

De meeste rombakkers proberen natuurlijk hun rom zo snel mogelijk te maken, en bij de een lukt dat wat beter dan bij de andere. Als je er veel sms-jes in hebt staan kan het natuurlijk nog steeds zijn dat je 'even' moet wachten voor alles getoond wordt. Geen idee of dat langer of korter is dan wat je nu moet wachten .....

Voor je gaat flashen zou ik in ieder geval je berichtjes backuppen met PPCPimbackup of iets wat daar op lijkt, zodat je ze ook weer terug kan halen in de nieuwe rom.
Kijk! dat is nou een handige tip!

Denk dat ik ook alle programma weer opnieuw zou moeten installeren vrees ik of is daar ook een oplossing voor?? 8)7

Verwijderd

kicknoize schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:15:
Zijn er hier mensen die wel eens problemen hebben met de simkaart?
Ik heb een VF simkaart en met enige regelmaat valt het bereik helemaal weg. Vervolgens zet ik de telefoon-ontvanger uit en weer aan en meestal krijg ik dan weer bereik. Maar het wil dus ook regelmatig gebeuren dat ik dan rechtsboven een icoontje krijg die aangeeft dat de simkaart ontbreekt. Dan moet ik de batterij eruit halen en de simkaart, alles er weer in stoppen en dan doet hij het vervolgens weer (soft reset werkt in dat geval niet). Erg irritant dus.

Ik weet niet of het aan de telefoon ligt of aan de simkaart, dus vandaar mijn vraag.
Ik vermoed dat het idd aan je simkaart ligt, ff bij VF langs gaan, mogelijk krijg je dan meteen een nieuwe simkaart mee.
Maar heb je dit probleem ook in een ander toestel?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

gram501 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:17:
[...]

Denk dat ik ook alle programma weer opnieuw zou moeten installeren vrees ik of is daar ook een oplossing voor?? 8)7
Ik installeerde altijd alles op het geheugenkaartje en kopieerde dan de snelkoppelingsmappen in de Windows map. Dat werkt bij 99% van de programma's en games prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

MsG schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:30:
[...]

Ik installeerde altijd alles op het geheugenkaartje en kopieerde dan de snelkoppelingsmappen in de Windows map. Dat werkt bij 99% van de programma's en games prima.
Joh, gaat dat zo makkelijk!? Nooit aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Xperia X1 nu 8/9 maanden, maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik heb sindskort 2 grote bekende scheuren erbij gekregen, daarnaast is mijn telefoon echt enorm traag. Dit merk ik enorm bij het typen van een smsje. Verschijnt 2 sec later pas in beeld. Daarom wil ik ff een firmware update doen, maar ik kan mijn contactpersonen niet backuppen. Als ik mn phone aansluit met mn laptop ( andere laptops/pcs precies hetzelfde) geeft Windows Device Center/ Activesync een error... Iemand die weet hoe dit kan?

Hebben jullie die roms erop gezet met het topic op xda-dev: TUTORIAL: How I cook ROMs for XPERIA + my SEX1 XPERT R3.61 ROM KITCHEN UP ?

Zijn enorm veel stappen, ben bang dat ik het verneuk :P

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:25:
[...]

Ik vermoed dat het idd aan je simkaart ligt, ff bij VF langs gaan, mogelijk krijg je dan meteen een nieuwe simkaart mee.
Maar heb je dit probleem ook in een ander toestel?
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet met een ander toestel geprobeerd. Maar ik ga sowieso maar een nieuwe sim aanvragen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:53:
Ik heb mijn Xperia X1 nu 8/9 maanden, maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik heb sindskort 2 grote bekende scheuren erbij gekregen, daarnaast is mijn telefoon echt enorm traag. Dit merk ik enorm bij het typen van een smsje. Verschijnt 2 sec later pas in beeld. Daarom wil ik ff een firmware update doen, maar ik kan mijn contactpersonen niet backuppen. Als ik mn phone aansluit met mn laptop ( andere laptops/pcs precies hetzelfde) geeft Windows Device Center/ Activesync een error... Iemand die weet hoe dit kan?

Hebben jullie die roms erop gezet met het topic op xda-dev: TUTORIAL: How I cook ROMs for XPERIA + my SEX1 XPERT R3.61 ROM KITCHEN UP ?

Wat geeft Windows Device Center voor error dan? Je zou je contactpersonen en andere gegevens ook kunnen backuppen met een programma als PIM Backup of Sprite Backup. Met Sprite heb ik zelf geen ervaring maar PIM Backup doet het bij mij prima en is nog gratis ook.

Die tut heb jij helemaal niks aan. Dat gaat er puur over hoe je zelf je roms kunt maken en niet hoe je een nieuwe rom op je telefoon zet. Jij hebt meer aan het "Video Tutorials (Backing Up & Installing A Rom + Hard_SPL or Stock_SPL)" topic van BioVolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 19:44
[b][message=32523390,noline]
Ik heb nu al een aantal keren een custom rom op mijn xperia gezet en het is in feite net zo gemakkelijk als een spelletje installeren. Belangrijk; lees je wel eerst even in, zet desnoods de stappen op papier en bekijk de video's van Biovolt op XDA. Vergeet vooral niet om eerst de hard SPL op je toestel te zetten en zorg ervoor dat je accu op minstens 50% zit wanneer je dit gaat doen. Ik kan verder aanraden om de methode te gebruiken waarbij je de nieuwe rom via de SD kaart op je toestel flasht, dan ben je niet afhankelijk van de verbinding met je computer. Ennuh, de eerste keer kneep ik 'm ook wel een beetje hoor.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:53:

Kijk even welke error je krijgt, misschien kan je zoeken naar meer mensen die datzelfde error nummer hebben. soms heb je er ook niets aan :X.
Probeer in ieder geval windows update te draaien terwijl je Xperia aan de USB hangt. Dan gaat hij de laatste versie van WMDC downloaden. Kan evt ook handmatig natuurlijk
Als je foon helemaal niet aan de computer wil hangen kan je alsnog backuppen met PIMbackup (al genoemd) of met Microsoft MyPhone. Zit in een paar nieuwere (custom) roms, maar is ook te downloaden. Daarmee kan je ook kalender, taken en sms-jes backuppen (kan ook met PPCPimbackup of SPB backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
uh waarom hebben jullie het allemaal over custom roms..
laat hem eerst via SEUS updaten ;) officiele update service van Sony Ericsson.
als hij dat heeft gedaan en 100% gelukt is kan hij wel verder met custom roms als hij dat daarna nog wil..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:31:
uh waarom hebben jullie het allemaal over custom roms..
laat hem eerst via SEUS updaten ;) officiele update service van Sony Ericsson.
als hij dat heeft gedaan en 100% gelukt is kan hij wel verder met custom roms als hij dat daarna nog wil..
Het klopt niet wat je zegt, want bij custom rom gaat het toch wat anders. Bij mij ging het ook vrij moeizaam. Ik kan hem eerst wel syncen...als de telefoon daarna naar de boot gaat, heeft die ergens conflict mee. Bij mij lukt het alleen als ik al mijn usb aansluitingen eruithaal, behalve de muis en mobiel (uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Niet online
Er is nu een webpagina waar je mijn panels kunt downloaden:

http://www.chopinfiles.net/xperia/

Ik heb nu ook het handige programma FBTV (televisiegids) in een panel gezet, je kunt daarmee zelfs een alarm instellen zodat je weet wanneer je favoriete programma begint!

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/fbtv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:43:
[...]

Het klopt niet wat je zegt, want bij custom rom gaat het toch wat anders. Bij mij ging het ook vrij moeizaam. Ik kan hem eerst wel syncen...als de telefoon daarna naar de boot gaat, heeft die ergens conflict mee. Bij mij lukt het alleen als ik al mijn usb aansluitingen eruithaal, behalve de muis en mobiel (uiteraard).
klopt wel, hier bieden ze meteen een custom rom aan als er iets niet werkt.. probeer eerst de gewone normale officiele updates ;)

achja moeizaam is het niet hoor als je het eenmaal hebt gedaan :P

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de officiele room update via seus, dan lukt dat zonder iets eruit te halen of wat dan ook. Als ik de hardspl wil installeren, dan moet ik al mijn externe apparaten eruit halen. Als ik dit niet doe dan krijg ik connectiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Xp nu sinds februari en sinds juni alleen maar drama ermee. Dr trilfunctie bleef maar afgaan tot ik de batterij eruit haalde en de welbekende scheuren. Nu sinds vandaag start mijn telefoon ook nog eens niet meer op. Hij valt uit na het groene WM scherm.

Ik ben teruggegaan naar de GSM shop waa rik hem hem gekocht en hun geven aan niks van de problemen te kennen. Nu ben ik al naar meerdere Telecom shops geweest en nergens geven ze aan dat de scheuren ed bekende problemen zijn.

Wat moet ik hier nu mee. Ik heb de telefoon los gekocht en doordat die gozer in de shop de hele tijd aan het kloten was met mn nieuwe tel (installeren ed) vergeten een verzekering af te sluiten terwijl ik daarom gevraagd had. Kan ik mn telefoon nu weggooien of is er nog hoop? Ik heb maar weer mn oude viewty uit de kast gepakt wat ik nog erger vind. Ik zit helas nu niet meer zo goed bij kas dat ik weer een losse telefoon kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

wat dacht je van direct naar Sony te stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terug naar de winkel, Sony zelf heeft hier niks mee te maken
DAAR heb je 'm gekocht, en daar zullen ze je moeten helpen.
Laat je niet afschepen met gezeik over garantie; een gsm heeft een langere levensduur dan 7 maanden.
zoniet, schakel je de consumentenbond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld met de GSM shop, en omdat ik mijn bonnetje kwijt ben geraakt moet ik wel even 10 euro neerleggen voor een nieuwe bon :s en woendag moet ik terugkomen zodat 1 van de medewerkers nogmaals naar mijn telefoon kan kijken. (nog steeds gaf hij aan dat hij het probleem mbt de scheurtjes niet kende :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:25:
Ik heb net gebeld met de GSM shop, en omdat ik mijn bonnetje kwijt ben geraakt moet ik wel even 10 euro neerleggen voor een nieuwe bon :s en woendag moet ik terugkomen zodat 1 van de medewerkers nogmaals naar mijn telefoon kan kijken. (nog steeds gaf hij aan dat hij het probleem mbt de scheurtjes niet kende :s)
Lijkt me heel stug dat ze dat probleem niet kennen... er is hier en op XDA-developers zelfs een speciaal topic aan gewijd, en HET meest gehoorde probleem bij alle commentaren die ik over de X1 heb gelezen al vanaf begin december vorig jaar.
Het wordt zelfs door SonyEricsson erkend en onder garantie vervangen, dus ofwel die shopmedewerker(s) is/zijn erg incompetent of ze willen je gewoon niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:50:
[...]

Lijkt me heel stug dat ze dat probleem niet kennen... er is hier en op XDA-developers zelfs een speciaal topic aan gewijd, en HET meest gehoorde probleem bij alle commentaren die ik over de X1 heb gelezen al vanaf begin december vorig jaar.
Het wordt zelfs door SonyEricsson erkend en onder garantie vervangen, dus ofwel die shopmedewerker(s) is/zijn erg incompetent of ze willen je gewoon niet helpen.
Klopt je hebt ook gelijk, maar toch zijn er winkels die het probleem niet erkennen

GSM SHOP Rotterdam Zuidplein
BELCOMPANY Den Haag Leyweg
Phone House Rotterdam Centrum

Al deze mannetjes gaven aan dat ze nog nooit van het probleem gehoord hadden.. Dus ik heb ze ook meteen verwezen naar dit forum en XDA. En toch keken ze me aan of ik 8)7 was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Maar het gaat er toch niet om of ze het probleem al dan niet erkennen? Het is een feit dat een toestel niet zomaar mag scheuren en dus moeten ze het toestel gewoon innemen.

[ Voor 15% gewijzigd door HendrikN op 07-09-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, maar daar deden ze dus moeilijk om. Ze denken waarschijnlijk van ; oh dat is een dom meiske die kunnen we van alles aansmeren. Maar ja dan zien ze woensdag wel.. Tis toch van de zotte dat een toestel van bijna 600 euro afbrokkelt! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:14:
terug naar de winkel, Sony zelf heeft hier niks mee te maken
DAAR heb je 'm gekocht, en daar zullen ze je moeten helpen.
Laat je niet afschepen met gezeik over garantie; een gsm heeft een langere levensduur dan 7 maanden.
zoniet, schakel je de consumentenbond in.
ach direct naar Sony Erickson is veel sneller.. Scheelt je een hoop gezeik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op XDA dat iemand een officiële WM 6.5 rom voor de X1 heeft. Dit zou dus betekenen dat SE voor de toekomst een update naar WM 6.5 gepland heeft. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:07:
Ik lees net op XDA dat iemand een officiële WM 6.5 rom voor de X1 heeft. Dit zou dus betekenen dat SE voor de toekomst een update naar WM 6.5 gepland heeft. :D
Itje heeft hem ja. Hij heeft al aangekondigd hem te gaan gebruiken in Touch-IT Xperience 14. Zie HTCpedia hiervoor. Op zich jammer dat het erg rustig is om de LEO rom van hem. Hij werkt goed, maar is nog verre van af. Laten we hopen dat hij voor die rom ook de officiele versie gaat gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dbm12 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:48:
[...]

Itje heeft hem ja. Hij heeft al aangekondigd hem te gaan gebruiken in Touch-IT Xperience 14. Zie HTCpedia hiervoor. Op zich jammer dat het erg rustig is om de LEO rom van hem. Hij werkt goed, maar is nog verre van af. Laten we hopen dat hij voor die rom ook de officiele versie gaat gebruiken :)
Volgens mij wil hij een aangepaste Manila 2.1 van de TP2 gaan gebruiken, waarbij de weertab wel 'my location' kan gebruiken.
Ik gebruik nu Valkyrie 3.3.41; ook met Manila 2.5 (Leo), en die voelt wat meer 'af' aan dan Touch-IT Leo 4.2. Hij loopt in ieder geval niet (zo vaak) vast, start menu iconen zijn te slepen en nieuwe programma's verschijnen gelijk in het start menu (bij Itje na een soft reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gwystyl schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:51:
[...]

Volgens mij wil hij een aangepaste Manila 2.1 van de TP2 gaan gebruiken, waarbij de weertab wel 'my location' kan gebruiken.
Ik gebruik nu Valkyrie 3.3.41; ook met Manila 2.5 (Leo), en die voelt wat meer 'af' aan dan Touch-IT Leo 4.2. Hij loopt in ieder geval niet (zo vaak) vast, start menu iconen zijn te slepen en nieuwe programma's verschijnen gelijk in het start menu (bij Itje na een soft reset).
Blijf het jammer vinden dat er nog geen nederlandse taal van deze rom is.
Dit is voor mij de reden om gebruik te maken van Chrisiaans Lite rom (laatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 dagen mn Xperia binnen, overal op het internet gezocht over informatie over het installeren van Flash Lite zodat ik YouTube filmpjes kan kijken. Eerst heb ik een update van Opera geinstalleerd (1938 oid) en daarna Flash Lite 3.1. Dit zorgde er op de 1 of andere manier voor dat Opera bij het opstarten crashte, heb Opera daarna dan ook verwijderd. SkyFire geinstalleerd, de normale YouTube.com werkt gewoon, ook de filmpjes. De mobile versie van YouTube (m.youtube.com) werkt niet. Weet iemand hoe ik de mobiele versie werkende kan krijgen? Op dit moment heb ik geen flash oid geinstalleerd aangezien het tot nu toe niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 18-09 17:42
Werkt de youtube application niet?
Welke provider heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube panel werkt ook niet, een wit scherm geeft ie aan.

M'n provider is Telfort. Heb op dit moment niets geinstalleerd aan flash oid, omdat alle flash installs die ik tot nu toe heb geinstalleerd het niet deden. Welke heb jij geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:47:
YouTube panel werkt ook niet, een wit scherm geeft ie aan.

M'n provider is Telfort. Heb op dit moment niets geinstalleerd aan flash oid, omdat alle flash installs die ik tot nu toe heb geinstalleerd het niet deden. Welke heb jij geinstalleerd?
Voordat je het youtube panel instaleerd moet je het programma zelf instaleren.
Je krijg dan gewoon een full-screen youtube programma, net zoals op de HTC's.
Waarschijnlijk zal het op de standaard rom niet al te soepel lopen, althans dat had ik. Filmpje schokte een beetje, af en toe heel erg. Maar moet je maar even op XDA zoeken, staan genoeg leuke handige programma's/fixes op.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Niet online
Twitter panel:

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/twitterpic.jpg

Ga eerst naar hier om PockeTwit te installeren. (op je telefoon zelf, niet op een geheugenkaart anders werkt het panel niet.)

Daarna kun je dit panel installeren zodat je PockeTwit als panel kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn BATTERIJ-icoon is uit de hoofdbalk.
Toestel gaat nu niet meer op standby, en batterij is dus in no-time leeg.

Hoe krijg ik dit programma weer actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Ik heb een probleempje met m'n X1. Op de een of andere manier herkent m'n telefoon continue draadloze headset telefoons en schakelt daar ook automatisch op over. Dit is uiteraard zeer irritant, want als ik aan het bellen ben, ben ik vaak ineens het gesprek kwijt.
Ik heb bluetooth niet ingeschakeld en ik kan eigenlijk nergens anders een optie vinden om dit uit te zetten...

iemand een idee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jr-n
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04-2023
Ongetwijfeld al vaker gevraagd, heb er heus wel naar gezocht, maar krijg het niet werkend:

Push mail voor hotmail doet het bij mij niet. Op mijn eerste xperia helemaal geen probleem, had het vrijwel meteen werkend.
Heb nu 1 keer wel weten te synchroniseren toen ik m'n nieuwe (2e) xperia toestel kreeg. Daarna steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met windows live. 'Later opnieuw proberen of contact opnemen met m'n mobiele serviceprovider.'
Dezelfde melding als ik me wil aanmelden op MSN.

Dit is vreemd, ik heb wel gewoon internet via Vodafone Live, heb m'n proxyserver al uitgeschakeld.
Ook al geprobeerd via het voorgeinstalleerde programma voor push email van vodafone, maar niks werkt.
Ook al geprobeerd via het live-panel trouwens...
Moet ik iets instellen voor mijn werk-netwerkinstellingen o.i.d.?

Dus: Hoe krijg ik mijn hotmail als push-email op mijn x1 met vodafone?

[ Voor 2% gewijzigd door jr-n op 11-09-2009 10:08 . Reden: onvolledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
jr-n schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:46:
Ongetwijfeld al vaker gevraagd, heb er heus wel naar gezocht, maar krijg het niet werkend:

Push mail voor hotmail doet het bij mij niet. Op mijn eerste xperia helemaal geen probleem, had het vrijwel meteen werkend.
Heb nu 1 keer wel weten te synchroniseren toen ik m'n nieuwe (2e) xperia toestel kreeg. Daarna steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met windows live. 'Later opnieuw proberen of contact opnemen met m'n mobiele serviceprovider.'
Dezelfde melding als ik me wil aanmelden op MSN.

Dit is vreemd, ik heb wel gewoon internet via Vodafone Live, heb m'n proxyserver al uitgeschakeld.
Ook al geprobeerd via het voorgeinstalleerde programma voor push email van vodafone, maar niks werkt.
Ook al geprobeerd via het live-panel trouwens...
Moet ik iets instellen voor mijn werk-netwerkinstellingen o.i.d.?

Dus: Hoe krijg ik mijn hotmail als push-email op mijn x1 met vodafone?
Als het goed is moet dat gewoon zo werken, als je je e-mail instel in windows live.
Probeer eens een hard-reset, misschien dat dat werkt.
Instellingen doen er in principe niet echt toe, als je internet enzo het wel gewoon doet.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shigeru
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-10-2023
Dag mensen,

Ik heb weer eens een probleem met mijn X1. Als ik een e-mail-berichtje of SMS'je krijg en ik wil er op reageren, dan registreert hij niets wat ik in typ. Dit is nu denk ik een dag of 3 aan de hand. Zowel het het virtuele toetsenbord als het echte toetsenbord werkt niet. Als ik dit probeer te doen, loopt mijn mobiel compleet vast en is de enige uitweg de batterij eruit halen. Ik zie het streepje wel knipperen, maar er verschijnt geen tekst. Het programma vervolgens afsluiten resulteert in de crash.

Echter, als ik iets intyp in bijvoorbeeld Notities, dan werken beide toetsenbord-opties wel...

Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het syncen met outlook niet (via Windows Device Center).
ALs ik em met de bijbehorende kabel aansluit op mn laptop zegtie: Error.
En als ik em met bluetooth connect vindt Windows Device Center mijn telefoon niet. En als ik receive file doe via de bluetooth stick, om de contactpersonen te versturen, geeft ie ook een error als ie bij de laatste contactpersoon zit. Mijn telefoon is echt enorm traag, dus ik wil ff de nieuwe firmware erop zetten zonder dat mijn contactpersonen verdwijnen!

• gram501

Denk dat ik ook alle programma weer opnieuw zou moeten installeren vrees ik of is daar ook een oplossing voor??
MsG schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:30:
[...]

Hoe doe ik dit want ik kan het nergens vinden??

[ Voor 18% gewijzigd door gram501 op 12-09-2009 09:08 ]

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een probleem met het verzenden van email vanaf een van mijn 2 email accounts op de x1. Dat is pas sinds kort en ik heb geen idee van de oorzaak. Mijn telefoonabonnement is internet unlimited bij Telfort.
Het ene email account zit bij xs4all en het andere bij hccnet (is eigenlijk ook xs4all).
Ontvangen van email is bij beide accounts geen probleem. Verzenden lukt niet bij dat van hccnet, ook al heb ik bij inkomende mail smtp.xs4all.nl ingevoerd.
Het heeft allemaal gewerkt maar nu niet meer. Ik heb van alles al uitgezocht op internet, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Heeft hier iemand een idee?

• Chopinfreak
  • Niet online
Ik heb nu een Uitzending Gemist Panel gemaakt, maar bij mij lopen de videos niet echt soepel...
Ik weet niet of er iemand weet of dit met een bepaalde tweak te verbeteren is?

• troftnom
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:53:Mijn telefoon is echt enorm traag, dus ik wil ff de nieuwe firmware erop zetten zonder dat mijn contactpersonen verdwijnen!
Gebruik dan eens PIMbackup of My Phone.

• troftnom
Politoer schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:41:
Ik heb een probleem met het verzenden van email vanaf een van mijn 2 email accounts op de x1. Dat is pas sinds kort en ik heb geen idee van de oorzaak. Mijn telefoonabonnement is internet unlimited bij Telfort.
Het ene email account zit bij xs4all en het andere bij hccnet (is eigenlijk ook xs4all).
Ontvangen van email is bij beide accounts geen probleem. Verzenden lukt niet bij dat van hccnet, ook al heb ik bij inkomende mail smtp.xs4all.nl ingevoerd.
Het heeft allemaal gewerkt maar nu niet meer. Ik heb van alles al uitgezocht op internet, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Heeft hier iemand een idee?
De smtp server die werkt is meestal afhankelijk van je internetverbinding. Voor mobiel internet de smtp server van de provider gebruiken. Via wifi die van je internet provider daarvan gebruiken.

smtp server bij je inkomende mail invullen lijkt me trouwens ook niet helemaal te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

gram501 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 09:04:

Denk dat ik ook alle programma weer opnieuw zou moeten installeren vrees ik of is daar ook een oplossing voor??

[...]

Hoe doe ik dit want ik kan het nergens vinden??
Bij Windows XP zie je als je je Windows Mobile telefoon hebt aangesloten via activesync een item 'mobiel apparaat'. Als je daar op klikt kom je in je telefoon. Als je dan naar de Windows map gaat in de telefoon (althans zoiets, heb geen WM telefoon meer op dit moment dus weet het niet 100% exact) en als je dan in de Windows map zit, dan ga je naar de map start menu en daarin kan je dan kijken wat je wilt backuppen qua sneltoetsen

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
troftnom schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:42:
[...]

De smtp server die werkt is meestal afhankelijk van je internetverbinding. Voor mobiel internet de smtp server van de provider gebruiken. Via wifi die van je internet provider daarvan gebruiken.

smtp server bij je inkomende mail invullen lijkt me trouwens ook niet helemaal te kloppen.
Ah, foutje mijnerzijds. Bij de hccnet account staat voor inkomende mail uiteraard pop.hccnet.nl. Voor de uitgaande mail is smtp.xs4all.nl ingesteld. Het kan vreemd overjomen dat hier xs4all staat, maar dat is een gevolg van het feit dat XS4ALL HCCNET-accounts heeft overgenomen.

Als het klopt wat je over de wifi verbinding schrijft, dan zou de xs4all email-account voor uitgaande mail ook niet moeten werken. Die doet het echter wel. Ik blijf zoekende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste