gwystyl schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:31:
[...]
Of gewoon geduld hebben. Als je hem helemaal leeg hebt getrokken kan het even duren voor hij doorheeft dat hij weer aan moet als hij aan de lading ligt. In het ergste geval kan dit >15 min duren. Gewoon aan de lader leggen en wat anders gaan doen dus. Als dat niet helpt is je batterij misschien brak?
Ok... even ter informatie.
Het schijnt een net zo vaak voorkomend voor te komen als de scheurtjes. Als je goed googled vind je veel fora hierover.
De SE batterijen kunnen als ze echt leeg zijn onder de 3.7 volt komen. Zodra dat gebeurd dan zegt de Xperia dat hij niet mag opstarten en niet deze batterij kan bijladen.
Dit doet hij door onder de aan uit knop een rood lampje te laten branden als je hem in de lader steekt.
Om te illustreren dat dit echt super vaak voorkomt....
Vodafone gebeld hierover. Toestel is via hun aangekocht en pas 2 maanden oud. Vodafone verteld dat de batterij niet onder garantie valt. MAAR ze willen wel dat ik een nieuwe batterij koop en dan het aankoop bewijs doorfax aan ze. Dat crediteren ze dan op mijn telefoon rekenen. Wat natuurlijk goede service is. (maar ook een teken dat dit echt belachelijk vaak voorkomt bij de Xperia).
Ik een nieuwe batterij gekocht. Ding eerst helemaal opgeladen. (Via het toestel) Toen opgestart... geen probleem. Alles werkt. Ik de batterij 1 maal leeg laten lopen, vannacht en dus vandaag over (tot 16:00 uur).
Batterij laag icoontje kreeg ik na een belletje. Ik telefoon uitgezet en in de lader gelegd. Lampjes lichten netjes op aan de zijkant.. Dus laad netjes dacht ik zo...
Wil ik opstarten 2 uur later... weer rood onder de opstart knop....
En nu dus een 2e batterij kapot.
Of te wel. Laat NOOIT je batterij leeglopen en mocht ie bijna op zijn, dan altijd met telefoon aan laden.
Ik ga nu maar een na-maak batterij kopen. Hopelijk zijn die van betere kwaliteit dan de SE batterijen.