• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 22:15
Sony Ericsson Xperia X2
Sony Ericsson XPERIA X2 aka. "Vulcan" is 2 september jl. eindelijk officieel geworden.

Specificatie:
De belangrijkste specificaties voor zover bekend

- Quad-band GSM
- Tri-band UMTS / HSPA support
- 3.2 inch WVGA Touchscreen display (480x800)
- 8.1 Megapixel camera
- microSD geheugenkaart (Max. 16GB, 4GB meegeleverd)
- A-GPS
- Geotagging
- WiFi
- Bluetooth met A2DP support
- Microsoft Exchange Support
- Windows Mobile 6.5 besturingssysteem
- Afmetingen: 110 x 54 x 16mm (hxbxd)
- Gewicht: 155 gram
- Stand-by tijd: max. 640 uur (GSM), 500 uur (UMTS)
- Gesprekstijd: max. 10 uur (GSM), 6 uur (UMTS)
- 14 speciaal ontworpen, voorgeladen XPERIA-panelen en 16 andere om te downloaden kun je met de XPERIA™ X2 grenzeloos werken; van Skype, Mytopia en Google tot games, CNN en Windows Live
- SlideView-functie, die snel toegang biedt tot veelgebruikte telefoonfuncties. zoals contacten, berichten, media en meer en biedt een overzicht van gemiste inkomende activiteiten (oproepen, e-mails en tekstberichten)

Windows Mobile 6.5
Microsoft heeft zojuist in een persbericht 6 oktober genoemd als officiële lanceringsdatum voor haar nieuwe Windows Mobile 6.5 besturingssysteem inclusief de applicatiewinkel Market Place en de synchronisatiedienst My Phone.

Prijs en beschikbaarheid:
Zal vroeg in het vierde kwartaal beschikbaar komen. Prijzen volgens geruchten rond de € 699.

Foto's:

[Voor 148% gewijzigd door vanpeltje op 03-09-2009 22:25]

vanpeltje

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lekker strak ding. Goede specs ook. Lijkt me een waardig opvolger van de X1. Hij ziet er ook lekker dun uit. Valt wat mee met 16mm, maar slecht is het ook niet, voor een toestel met toetsenbord.

Overigens, je hebt de specs er nu half dubbel in staan. Misschien kun je er wat meer van maken dan een copy-paste? ;)

• vanpeltje
Done :)

vanpeltje

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 20:59
Ik zou me niet teveel van die release datum aantrekken.
Mijn zwarte Xperia X1 zou ook begin 2008 uit komen, het duurde tot januari 2009 totdat hij hier in NL bechikbaar was :(

Goed te zien dat de camera eindelijk een stuk beter is.
De X1 maakt namelijk nog mindere foto's dan de K800.

• RoD
  • Niet online

RoD

Alvast even de mededeling dat eventuele discussies over levertijden, releases (en abonnementen) in een ABO-topic in Telecomproviders mag :)

Anoniem: 260512

Hmmm het gewicht is overigens 155 gram ipv 115 gram zoals vermeld in post#1

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Yohost! schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:43:
Ik zou me niet teveel van die release datum aantrekken.
Mijn zwarte Xperia X1 zou ook begin 2008 uit komen, het duurde tot januari 2009 totdat hij hier in NL bechikbaar was :(
Hij werd februari 2008 aangekondigd, hij zou in de tweede helft van 2008 uitkomen. Dat werd uiteindelijk eind 2008 voor de zilvere en begin 2009 voor de zwarte ja.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 14:57
Vond de X1 er toch wat mooier uitzien, deze heeft wel meer design maar niet echt mijn smaak. ( over smaak valt gelukkig te twisten ) Toetsenbord lijkt naar mijn idee ook wat minder,

• 13art
  • Laatst online: 20:05

13art

Moderator Mobile
Hij ziet er naar mijn idee netjes uit. Vind het wel mooi dat zwarte. Maar het toetsenbord had mooier gekunt, maar goed eerst maar eens in real life zien. Zal niet de eerste keer zijn dat het op foto's niet heel mooi er uit ziet terwijl het in het echt dan wel er mooi uitziet.

Denk trouwens wel dat dat zwarte erg vingerafdruk gevoelig is.

Enjoy the silence...................................

• Recon24
  • Laatst online: 19-05 19:18
Alleen al vanwege de capacitive screen zou ik deze willen hebben. Moet hem wel los aanschaffen wat toch wel tegen de 500 euro zal liggen, dit terwijl ik zelf een X1 heb.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54
Recon24 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:29:
Alleen al vanwege de capacitive screen zou ik deze willen hebben. Moet hem wel los aanschaffen wat toch wel tegen de 500 euro zal liggen, dit terwijl ik zelf een X1 heb.
jip, en als je geduld hebt binnen een maand 100 eraf... sta zelf ook als eerste aan de deur. Goede vervanger voor mn X1. Vind hem weer prachtig.

no comment

• vanpeltje
Irritant dat de miniusb aansluitling aan de zijkant (links) van het toestel zit! Ik heb nog een mooie desktop cradle
voor mijn HTC S740 maar die kan ik bij de aanschaf van de X2 dus wel weggooien :'(

vanpeltje

• Recon24
Martinus schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:52:
[...]

jip, en als je geduld hebt binnen een maand 100 eraf... sta zelf ook als eerste aan de deur. Goede vervanger voor mn X1. Vind hem weer prachtig.
Mijn abbo is december 2010 afgelopen. X2 zal toch wel volgende maand uitkomen neem ik aan. Ik vraag me eigenlijk af of het wel klopt dat deze nog steeds een 528 Mhz processor aan boord heeft. Volgens mij was dat nog maar een gerucht? Ik hoop ieder geval dat de processor sneller is!

Als de prijzen snel zakken dan koop ik hem los. Effe kijken wat ik dan met mijn X1 ga doen :P

Anoniem: 19429

Mijn HTC diamond is net een maandje overleden (Oxidatie -> kan niet gerepareerd worden :( ) en mijn abbo loopt nog tot februari 2010.. dus zit er wel aan te denken om tegen die tijd de X2 aan te schaffen. Altijd wel tevreden geweest over Sony Ericsson..

Maar klopt het dat deze wat betreft specs niet veel verschilt van de X1?
( Misschien handig om in de openings post een tabel op te nemen met een vergelijking tussen de specs van de X1, X2 en misschien de HTC Diamond 2 en bijvoorbeeld touch 2?? )

• vanpeltje
Ik heb bij belcompany geinformeerd en de X2 wordt in week 50 verwacht. Nog even geduld dus.

vanpeltje

• SgtElPotato
Anoniem: 19429 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:14:
Mijn HTC diamond is net een maandje overleden (Oxidatie -> kan niet gerepareerd worden :( ) en mijn abbo loopt nog tot februari 2010.. dus zit er wel aan te denken om tegen die tijd de X2 aan te schaffen. Altijd wel tevreden geweest over Sony Ericsson..

Maar klopt het dat deze wat betreft specs niet veel verschilt van de X1?
( Misschien handig om in de openings post een tabel op te nemen met een vergelijking tussen de specs van de X1, X2 en misschien de HTC Diamond 2 en bijvoorbeeld touch 2?? )
Specs zijn inderdaad hetzelfde, er word ook gezegd dat hij even choppy reageert als de X1. ( oke, hij is nog niet officieel uit dus kan nog veranderen.)
In feite hebben ze dus alleen een betere camera erin gestopt, groter scherm, en nieuw uiterlijk, en dan nieuwe software.

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 16:49
SgtElPotato schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:24:
[...]

Specs zijn inderdaad hetzelfde, er word ook gezegd dat hij even choppy reageert als de X1. ( oke, hij is nog niet officieel uit dus kan nog veranderen.)
In feite hebben ze dus alleen een betere camera erin gestopt, groter scherm, en nieuw uiterlijk, en dan nieuwe software.
en tv out en een motion sensor :P dus meer een htc touch pro 2 cloon

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35

Dr C

met C en CK

hij werd overigens in eerste instantie als een revolutionaire telefoon neergezet, met deze specs valt dat heel erg mee. Ik had met name gehoopt op een snellere processor.
Is het scherm overigens inderdaad capacitive zoals eerder werd gesuggereerd hier?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

SgtElPotato schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:24:
[...]

Hmm.. als de specs hetzelfde zijn, dan schiet het dus niet echt op.. afgezien van een beter scherm.. De software kan je vast ook wel op de X1 zetten.

• SgtElPotato
Anoniem: 19429 schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:42:
[...]

Hmm.. als de specs hetzelfde zijn, dan schiet het dus niet echt op.. afgezien van een beter scherm.. De software kan je vast ook wel op de X1 zetten.
Als dat lukt zal er genoeg over te vinden zijn op XDA.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:51
Ik zou liever hebben dat de batterij wat langer meegaat. Ik heb de X1 nu sinds november (2008 uiteraard) en ik red met een volle batterij net 16 uur. Dat is dan wel met ongeveer een kwartier bellen, 3-5 smsjes op een dag en ca 20 minuten nieuws lezen. Ook niet onbelangrijk: elke 5 minuten mailtjes ophalen. True, dat vreet natuurlijk allemaal een hoop energie bij elkaar. Maar iets langer zou wel fijn wezen.

Overigens, als ik aan het werk ben ben ik veel onderweg. Met bovenstaande en het voortdurend zoeken naar zendmasten red ik het soms zelfs geen 10 uur als ik in gebieden zit met slecht bereik.

Ik kan er opzich wel mee leven, gewoon elke nacht of dag (nachtdienst) aan de lader. Eigenlijk gewoon steeds als ik thuis ben plug ik 'm aan de lader. Maar voor noodgevallen kun je beter een extra mobiel op zak hebben ;).

Last but not least: niet elke week (soms om de dag) even uit en inschakelen omdat de X1 traag is en zijn internetverbinding kwijt is zou ook fijn zijn :+.

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

SgtElPotato schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:40:
[...]

Als dat lukt zal er genoeg over te vinden zijn op XDA.
Precies :-)

• Recon24
http://www.youtube.com/watch?v=LL1kpMUmeyY

Als ik dit filmpje mag geloven en zie, heeft hij hetzelfde scherm als de X1.

Als ik de plaatjes hierboven zie, dan heeft hij een scherm die gewoon bedoeld is om met je vingers te bedienen.

Welke moeten we nou geloven?

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 09:12
Recon24 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:23:
http://www.youtube.com/watch?v=LL1kpMUmeyY

Als ik dit filmpje mag geloven en zie, heeft hij hetzelfde scherm als de X1.

Als ik de plaatjes hierboven zie, dan heeft hij een scherm die gewoon bedoeld is om met je vingers te bedienen.

Welke moeten we nou geloven?
het is gewoon een touch screen net zoals de x1 die moest je ook met je vingers bedienen ??
ps moet je alle telefonen niet met je vingers bedienen

ff serieus wat bedoel je ik snap niet hoe je bedoeld met ander scherm?
als je bedoeld of hij een capative screen heeft of een normaal scherm
volgens mij kun je dit met allebei doen in het filmpje

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 09:08
Nou maar hopen dat de bouwkwaliteit beter is dan die van de X1, en dat die dus niet zo snel/makkelijk scheurt.

We are shaping the future

• Recon24
the boiler schreef op woensdag 09 september 2009 @ 07:27:
[...]

het is gewoon een touch screen net zoals de x1 die moest je ook met je vingers bedienen ??
ps moet je alle telefonen niet met je vingers bedienen

ff serieus wat bedoel je ik snap niet hoe je bedoeld met ander scherm?
als je bedoeld of hij een capative screen heeft of een normaal scherm
volgens mij kun je dit met allebei doen in het filmpje
Ja sorry, de X1 heeft een capative screen. Op de foto's hierboven lijkt het alsof de X2 een Resistive touchscreen heeft? Dus gewoon hardcover/plasic, net als de Touch HD etc etc.

• Alex)
Het scherm van de X1 is resistive: je moet erop drukken. Capacitive schermen zitten in de iPhone, Android-toestellen, en wat andere recente touchscreendevices.

En zijn alleen te bedienen met de vinger en juist niet met een stylus :)

M'n mening over de X2, erg mooi device qua uiterlijk..
Twee punten waar ik erg over twijfel
- Windows Mobile.. Android lijkt me heel stuk prettiger werken
- De X1 serie met z'n Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic

Dan vind ik de Motorola Sholes wel een beter alternatief met dezelfde formfactor en 't is een Androider:

Processor: 600 MHz OMAP3430 – ARM Cortex A8 + PowerVR SGX 530 GPU + 430MHz C64x+ DSP + ISP (Image Signal Processor)
Afmetingen: 60,00 x 115,80 x 13,70 mm
Gewicht: 169 gram
Batterij: Li-ion 1400 mAh
Standby-tijd: 450 uur, spreektijd 420 minuten
Scherm: 3,7 inch touchscreen met resolutie 854×480 pixels, 16 miljoen kleurendiepte
Schermafmetingen: 45,72 x 81,34 mm
Geheugen: 256 MB RAM
Flash-ROM: 512 MB
Geheugenkaart: microSD / microSDHC
Camera: 5.0 megapixel met autofocus en videorecorder
Draadloze functies: Bluetooth 2.0 + EDR en Wi-Fi
USB: USB2.0
Headset-aansluiting: 3.5mm audio
Ondersteunde audioformaten: AMR-NB/WB, MP3, PCM / WAV, AAC, AAC +, eAAC +, WMA
Ondersteunde videoformaten: MPEG-4, H.263, H.264, WMV
Locatiediensten: GPS

Mja offtopic O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• the boiler
  • Laatst online: 09-05 09:12
Inderdaad de x1 is niet capacitive
X1 was een goed toestel qau reactie en gevoeligheid dus als het scherm hetzelfde is als de x1 is dat niet zo erg alleen de grote van de interface op de x1 was een klein probleempje met grote vingers maar dat is weer software matig aan te passen

• Recon24
Hahaha..ik haal het serieus door elkaar :P

Ik hoop dat de X2 een Capacitive scherm is. Als ik de plaatsjes zie lijkt het wel het geval te zijn? Met een pennetje pielen is het tog niet echt meer tegenwoordig.

Maar nu heb ik zoiets, ik wacht wel tot mijn abbo eind volgend jaar is afgelopen. Dan zullen er wel weer Sony telefoons zijn met misschien een 1 GHz processor.

• Alex)
Recon24 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:45:
Ik hoop dat de X2 een Capacitive scherm is. Als ik de plaatsjes zie lijkt het wel het geval te zijn? Met een pennetje pielen is het tog niet echt meer tegenwoordig.
Ik persoonlijk hoop het niet. Ik vind het vreselijk, zo'n touchscreen wat niet met een stylus te gebruiken is.

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 16:49
Recon24 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:45:
Hahaha..ik haal het serieus door elkaar :P

Maar nu heb ik zoiets, ik wacht wel tot mijn abbo eind volgend jaar is afgelopen. Dan zullen er wel weer Sony telefoons zijn met misschien een 1 GHz processor.
xperia x2 heeft geen capacitive scherm aangezien de resolutie 800x480 is en dat is volgens mij nog niet mogelijk met capacitive :) en idd de processor is wel ERG .... veroudert :P

Anoniem: 317761

ik ga me er maar is ff bij mengen:)

touchscreen kan je zowiezo altijd bedienen zonder stylius..

het is zo dat je bij resistive touchscreen ook een stylius (of wat anders) kan gebruiken

bij capacitive touchscreen is dat juist niet zo.. omdat die reageert op warmte van je vinger(dus is het koud en heb je koude vingers.. werkt ie moeilijk)

kwa telefoon zelf

ik vind het een pracht ding
heb nu de x1 abbo verloopt in februari 2010
en kan hem nu al verlengen dus zodra ik kan bestellen ben ik er bij:)

hoop dat de cover nu wel beter is (had last van scheurtjes. 1 x terug gebracht naar men provider.. nieuwe cover erop.. en geen last meer van gehad..)

verder zag ik dat er een youtube aplicatie op zit
hopen dat kwaliteit ervan ook goed is:)
zou ik wel onwijs chil vinden(Y)

*knip*

[Voor 11% gewijzigd door RoD op 10-09-2009 23:30]

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoi gekkuh, welkom op GoT :)

Ik heb je emailadres even weggesloopt. Mailen is namelijk niet zo handig. Voor communicatie hebben we juist het forum ;) Verder is het niet handig om je emailadres publiek op het forum neer te zetten ivm spambots.

• vanpeltje
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:50:
En zijn alleen te bedienen met de vinger en juist niet met een stylus :)

M'n mening over de X2, erg mooi device qua uiterlijk..
Twee punten waar ik erg over twijfel
- Windows Mobile.. Android lijkt me heel stuk prettiger werken
- De X1 serie met z'n Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic

Dan vind ik de Motorola Sholes wel een beter alternatief met dezelfde formfactor en 't is een Androider:
[afbeelding]

[afbeelding]

Processor: 600 MHz OMAP3430 – ARM Cortex A8 + PowerVR SGX 530 GPU + 430MHz C64x+ DSP + ISP (Image Signal Processor)
Afmetingen: 60,00 x 115,80 x 13,70 mm
Gewicht: 169 gram
Batterij: Li-ion 1400 mAh
Standby-tijd: 450 uur, spreektijd 420 minuten
Scherm: 3,7 inch touchscreen met resolutie 854×480 pixels, 16 miljoen kleurendiepte
Schermafmetingen: 45,72 x 81,34 mm
Geheugen: 256 MB RAM
Flash-ROM: 512 MB
Geheugenkaart: microSD / microSDHC
Camera: 5.0 megapixel met autofocus en videorecorder
Draadloze functies: Bluetooth 2.0 + EDR en Wi-Fi
USB: USB2.0
Headset-aansluiting: 3.5mm audio
Ondersteunde audioformaten: AMR-NB/WB, MP3, PCM / WAV, AAC, AAC +, eAAC +, WMA
Ondersteunde videoformaten: MPEG-4, H.263, H.264, WMV
Locatiediensten: GPS

Mja offtopic O-)
Probleem met android heb ik dat veel programma's niet (hetzelfde) werken als onder Windows Mobile.

Zoals Windows Live Messenger (gebruik ik veel)
Hotmail (html view)
Fring
Bluetooth horloge software

vanpeltje

• jr-n
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01-2021
kijk ook even naar de preview op http://www.gsmarena.com/s..._xperia_x2-review-392.php

Ze zijn daar niet zo blij met de kunstof 'fingerprint-catching' zwarte cover...
Gelukkig zijn de videospecs en natuurlijk de 8 MP camera een stuk beter, videotechnisch de beste WM telefoon, en zeker de beste videospecs van SE tot nu toe.
vanpeltje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:38:
[...]

Probleem met android heb ik dat veel programma's niet (hetzelfde) werken als onder Windows Mobile.

Zoals Windows Live Messenger (gebruik ik veel)
Hotmail (html view)
Fring
Bluetooth horloge software
Tsjaa nieuwe dingen mogen in mijn ogen ook wel een kans krijgen. Er zijn zo'n 10.000 Android apps
op dit moment, het is opensource en elke dag komt er nieuwe onzin bij! Vind 't wel een kamp waard.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 18:19
Na de verkoop van de X1 ben nu in het bezit van de N97 die me erg goed bevalt, maar als ik de X1 zie krijg ik toch weer heimwee naar een Xperia.... Ik hoop echter dat de X2 een stuk beter is dan de X1. Als de X2 uitkomt dan wacht ik eerst een tijdje totdat het duidelijk wat de kwaliteit is want ik wil niet weer zo'n ramp meemaken als met de X1....

• vanpeltje
Wat heb je precies meegemaakt?

vanpeltje

• GKW
  • Laatst online: 28-02 18:19
Off-topic:
Allerlei scheuren, zelfs na drie keer een nieuwe te hebben gekregen, niet reagerende toetsenbord, speaker die uitvalt, niet meer op kunnen opladen, etc. etc.

Maar goed nu weer on-topic.

[Voor 6% gewijzigd door GKW op 05-10-2009 19:23]

Anoniem: 295543

Wow, ziet er toch wel erg mooi uit zeg.. Misschien dat ik mn X1 dan maar wegdoe en deze dan koop..

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 15:02
Beetje jammer alleen dat de hardware praktisch gelijk is aan de X1. Het is eigenlijk niet meer dan een cosmetische upgrade als ik zo de (p)reviews lees. Heb dan ook niet het idee dat de verwachtingen hooggespannen zijn bij dit toestel.

_██_
(ಠ_ృ)

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06
Weet iemand of de X2 ook weer van RVS wordt? Dit vind ik namelijk bij de X1 wel erg netjes staan.

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 19:36
Ik ben helemaal maf van deze telefoon ziet er verdomd goed uit alhoewel de Android based ook niet verkeerd is denk ik zo.Maar nu even vraagje hopelijk kan iemand mijn hierbij helpen!!!

Nu heb ik gelezen dat hij eerst bij Vodafone exclusief uitkomt nu wil ik bijv. overstappen mijn abbo loopt 14 April af bij T-Mobile,krijg ik dan al wel de telefoon maar de nieuwe sim gaat pas 14 April in? En is de telefoon dan simlockvrij zodat ik mijn huidige provider alvast op de telefoon kan gebruiken?

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
boschie_73 schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:54:
En is de telefoon dan simlockvrij zodat ik mijn huidige provider alvast op de telefoon kan gebruiken?
Yep, telefoon is simlock vrij. Je krijgt naar alle waarschjijnlijkheid wel allerlei Vodafone meuk erop, maar je kunt hem met elke andere sim gebruiken.

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Atomsk schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:48:
Beetje jammer alleen dat de hardware praktisch gelijk is aan de X1. Het is eigenlijk niet meer dan een cosmetische upgrade als ik zo de (p)reviews lees. Heb dan ook niet het idee dat de verwachtingen hooggespannen zijn bij dit toestel.
Wat ik vooral mis aan de X1 zijn een fatsoenlijke camera en de accelerometer. Camera is duidelijk verbeterd in de X2 en de accelerometer is voorhanden, voor mij genoeg reden om over te stappen.

[Voor 0% gewijzigd door niekie67 op 10-11-2009 22:58. Reden: tikfout]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Levertijden en aanverwante zaken mogen in [ABO]Sony Ericsson Xperia X2 levertijden en abonnementen, dit topic gaat over het toestel.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• LordLynx
  • Laatst online: 20:06
niekie67 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 06:56:
[...]

Wat ik vooral mis aan de X1 zijn een fatsoenlijke camera en de accelerometer. Camera is duidelijk verbeterd in de X2 en de accelerometer is voorhanden, voor mij genoeg reden om over te stappen.
Camera is inderdaad drama in de X1, maar is de camera van de X2 ook ECHT beter, want 8 megapixels zegt mij verder helemaal niets. Als SE nu een van hun eigen camera erin heeft zitten ipv die meuk van HTC zal het wel goed zitten.

Anoniem: 119548

Uiteraard hoop ik dat deze beter van kwaliteit zal zijn dan de X1 maar ik vraag mij eigenlijk wel af in hoeverre deze X2 volledig Sony-Ericsson is (ipv van HTC)? Wie weet daar meer over?

Zit eerlijk gezegd niet te wachten op een bak problemen zoals X1... :|

• pim-ik
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2019
Heeft nog helemaal niemand de x2 in huis??
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Al is dat voor mij telaat want hij valt volgende week bij mij op de deurmat!!
Ik zal mijn ervaringen posten!!

pim-ik schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:37:
Heeft nog helemaal niemand de x2 in huis??
Ben benieuwd naar de ervaringen.
Al is dat voor mij telaat want hij valt volgende week bij mij op de deurmat!!
Ik zal mijn ervaringen posten!!
Waar komt die van jou vandaan dan?

• pim-ik
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2019
Vodafone loyalty service... Echter vraag ik me af of ze hun afspraken ook echt na komen.. Want volgens de klantenservice (vorige week maandag) was de eerste lichting al uitverkocht. De 2e lichting zal de 15e binnenkomen. Heb net een gemiste oproep (anoniem, dus zal wel Vodafone zijn) dus goed of slecht nieuws, als me telefoon weer opgeladen is zal ik eens ff bellen!!

keep you posted

-----
p.s. ik heb heel veel gezeur gehad met vodafone en dan vooral de blox internet.
Hierdoor ben ik in hun loyalty programma terecht gekomen.

[Voor 16% gewijzigd door pim-ik op 14-12-2009 13:49]

pim-ik schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:47:
Vodafone loyalty service... Echter vraag ik me af of ze hun afspraken ook echt na komen.. Want volgens de klantenservice (vorige week maandag) was de eerste lichting al uitverkocht. De 2e lichting zal de 15e binnenkomen. Heb net een gemiste oproep (anoniem, dus zal wel Vodafone zijn) dus goed of slecht nieuws, als me telefoon weer opgeladen is zal ik eens ff bellen!!

keep you posted

-----
p.s. ik heb heel veel gezeur gehad met vodafone en dan vooral de blox internet.
Hierdoor ben ik in hun loyalty programma terecht gekomen.
Ik ben niet bekend met Vodafone (nooit klant geweest) maar welke problemen heb je ondervonden met Blox en wat houdt dat loyalty gebeuren dan in?

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 14:11
Hmmm, vrees dat het toch echt langer gaat duren.

http://www.engadget.com/2...layed-until-january-2010/

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 14:51
Ik zag hem nou ook in een telefoonfolder staan. Ziet er toch wel mooi uit, en hij kost 37 euro p/m.
Dat betekent dus dat hij echt de top van de markt gaat bedienen, reken maar op een losse prijs van 600 á 700 euro.

Ik heb geen leuke ondertitel.

• intuliegend
  • Laatst online: 07-04-2021

intuliegend

Wist ik wel....

Iemand de x2 al ergens op leverbaar zien staan? Of misschien een officiele leverdatum van SE? Krijg van mn leverancier niks specifieks..

*EDIT:
Nevermind, werd toevallig net teruggebeld dat hij donderdag of vrijdag binnen is :9~

[Voor 26% gewijzigd door intuliegend op 05-01-2010 17:48]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33
@hierboven: Waar heb je dat nagevraagd?

Ik heb op het forum van T-Mobile nagevraagd of die daar ook beschikbaar kwam binnenkort. Ik kreeg daar het volgende antwoord op:

Helaas is op dit moment nog niet bekend of T-Mobile de Xperia X2 zelf aan gaat bieden.

Uiteraard kun je wel kiezen voor een contractvernieuwing in combinatie met de Xperia X2 via een onafhankelijk verkooppunt.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:21

d0s

sssst

intuliegend schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:29:
Iemand de x2 al ergens op leverbaar zien staan? Of misschien een officiele leverdatum van SE? Krijg van mn leverancier niks specifieks..

*EDIT:
Nevermind, werd toevallig net teruggebeld dat hij donderdag of vrijdag binnen is :9~
Welke leverancier?

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
op de site van hi staat dat de X2 vanaf 13 februari leverbaar is. Ik stond op het punt een htc touch pro2 te bestellen maar dit toestel heeft me erg aan het twijfelen gebracht.

• Fitz
  • Laatst online: 20-04 20:38

Fitz

Vincent! We happy?

Hi heeft de release van de X2 voor het gemak even een maandje opgeschoven zo te zien. Eind december verwachtten ze hem nog op 13 januari!

• d0s

d0s

sssst

Mag niet veel langer meer duren, ook met het ook op uitkomende telefoons..

Vodafone levert 'm vanaf 16-01-2010, zojuist even gebeld..

[Voor 29% gewijzigd door d0s op 07-01-2010 14:37]

Anoniem: 247698

Besteld!
Na lang overwegen tussen de HTC Touch Pro II, HTC HD2 en de Xperia X2 gekozen voor de X2. Ben benieuwd!

• d0s

d0s

sssst

Las dat vodafone UK de deal met SE voor het leveren van de x2 heeft gecancelled.. en ja hoor, ook op de nederlandse site is het model verdwenen!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wtf! zouden er serieuze problemen zijn met het toestel?

39

Jep Hi heeft me vandaag ook gebeld met de mededeling dat ze hem niet meer leveren....

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:05

Saffie_time

Why use this? 42!

Heb zojuist op de website van SE gekeken en daar staat de X2 gewoon op hoor.

Inclusief specificaties en filmpjes van het toestel.
Dus zo groot zullen de problemen dan niet zijn neem ik aan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• d0s

d0s

sssst

Saffie_time schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:16:
Heb zojuist op de website van SE gekeken en daar staat de X2 gewoon op hoor.

Inclusief specificaties en filmpjes van het toestel.
Dus zo groot zullen de problemen dan niet zijn neem ik aan.
Het is niet voor niets dat 2 grote providers hem ineens uit de line-up scrappen, wat de reden dan ook mag zijn.

Anoniem: 280065

De vodaphone winkel had hem zogenaamd de 11e januari voor ons opzij gelegd, de telefonische info medewerker zegt dat de winkelier uit zijn nek lult;
door software problemen is de X2 weer uitgesteld (net als toen met de X1 (ze leren het ook nooit bij SE)) en hij twijfeld of ze de X2 nog uberhaupt ooit gaan aanbieden.

Ik heb net met SE gebeld.
Na wat doorvragen konden ze me vertellen dat er nog problemen waren met de interactie tussen de SE-software en het Windows 6.5 besturingssysteem.
Ze konden me garanderen dat het toestel geleverd gaat worden.

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-02 08:43
Ben gister langs resp. de Hi shop, Bel Company, Vodafone shop, T for telecom én KPN shop geweest en er was niemand die informatie over levertijden had. Zelfs de medewerkers in de Hi en Vodafone shop wisten niet dat die van de site was gehaald en volgens de klantenservice van Hi is die inderdaad niet leverbaar als die niet op de site staat.

Nadat ik SE gemaild had kreeg ik het volgende terug: "De Sony Ericsson X2 wordt verwacht in het eerste kwartaal. Er is nog geen exacte datum bekend omtrent de introductie van de Sony Ericsson X2".

Op internet dacht ik (op slechts één site) 29 januari gelezen te hebben, maar ik denk niet dat dat betrouwbaar (danwel haalbaar) is. Volgens brighthand is de X2 weer vertraagd, maar ze noemen verder geen datum.

[Voor 7% gewijzigd door Teuling op 13-01-2010 13:29. Reden: Linkje]

Anoniem: 340678

Heeft iemand nog meer informatie omtrent de levertijd van dit toestel? Zal hij er voor april zijn?

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Levertijden en dergelijke graag in een ABO-topic in Telecomproviders.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

[off topic] Helaas hier ook nog geen levering, al 2x een nieuwe leverdatum gekregen van leverancier (Finntax), maar nu zeggen ze ook dat ze geen id hebben.. [/off topic]

Anyway, zit even rond te neuzen maar er zijn volgens mij weinig alternatieven? Ik moet wm hebben en een toetsenbord, en dan blijft eigenlijk alleen de touchpro2 over maar deze heeft dezelfde specs, icm een mindere camera en een (imho) vreemd uiterlijk. Heb een touchpro gehad maar ga deze nu niet meer opnieuw bestellen, ben wel weer toe aan wat nieuws.

Jammer dat er geen toestel ala touch hd2 is met toetsenbord..

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Teun
  • Laatst online: 12-05 21:39

Teun

Was YoMaN

de Samsung Omnia qwerty valt ook nog binnen die eisen.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Anoniem: 280065

Maar dat is helaas (zoals zo veel telefoons) een plastic doosje.

• vanpeltje
intuliegend schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:46:
[off topic] Helaas hier ook nog geen levering, al 2x een nieuwe leverdatum gekregen van leverancier (Finntax), maar nu zeggen ze ook dat ze geen id hebben.. \[/off topic]

Anyway, zit even rond te neuzen maar er zijn volgens mij weinig alternatieven? Ik moet wm hebben en een toetsenbord, en dan blijft eigenlijk alleen de touchpro2 over maar deze heeft dezelfde specs, icm een mindere camera en een (imho) vreemd uiterlijk. Heb een touchpro gehad maar ga deze nu niet meer opnieuw bestellen, ben wel weer toe aan wat nieuws.

Jammer dat er geen toestel ala touch hd2 is met toetsenbord..
Die komt wel voor Windows Mobile.
Android: Motorola Milestone :)

vanpeltje

• thijsje66
Je WIL ook echt WM? Ik zou dan idd voor de Milestone kiezen.

• Alex)
Hij vraagt om Windows Mobile, dus zal hij dat wel willen ja. :)

Net als ik. Het liefste nog 6.1 want 6.5 vind ik geen vooruitgang...

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 14:11

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Ik vind het zo jmr dat Sony Ericsson zijn X2 helemaal heeft verkloot.

Geen Snapdragon, geen ARM 7 :(

Echt Jammer!!

http://www.Twitter.com/Xmoo

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

thijsje66 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:46:
Je WIL ook echt WM? Ik zou dan idd voor de Milestone kiezen.
Misschien mis ik iets maar de Milestone is een Android 2.0 toestel, geen WM toch?

Dus er is echt geen moderne tegenhanger van de x2.. de touch pro 2 ziet er niet uit dus die telt niet :P Toch maar wachten op de X2 dan.. Vervelend dat ik WM nodig heb voor mn werk..

• thijsje66
Natuurlijk begreep ik dat wel, maar ik bedoelde dat als ik een telefoon met toetsenbord zou moeten kiezen ik voor de milestone zou gaan.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Net begrepen van Finntax dat zij hem pas eind feb/begin maart binnen krijgen.. Schiet niet echt op zo..

Anoniem: 344355

De xperia x2 is al ruim een maand te verkrijgen via Mobicity.com.au. (australië)
Heb de mijne daarvan gehaald, en alles werkt naar behoren :-)

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 21:19
Die Australische site noemt zelfs een x2a, welke 340 Australische dollar duurder is dan de x2. Verschillen in specificaties zie ik niet in de gauwigheid.

Geert

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Gevonden, de A modellen zijn NextG compatible ( http://www.telstra.com.au/mobile/nextg/ ) Niet interessant dus..

• lefindufin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12-2020
X2 komt deze maand uit.
15e zou hij in de winkel moeten liggen voor een los prijs van ongeveer 550 euro.

Hij staat inmiddels voor mij in de backorder want de service van SE is top met de X1
als hij kapot was mooi vervangend toestel gekregen en nu de optie gekregen om
over te stappen naar het nieuwe model of zelfs een toestel van een ander merk te kopen
op hun kosten :)

Geen slecht woord over voor hun service

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 09:27
Ter info:
De recente update voor de X2 pakt niet goed uit, en dat is een understatement.
Zou hij binnenkort leverbaar worden, bekijk onderstaande site dan ook even voor de zekerheid:

http://blogs.sonyericsson...re-upgrade-now-available/

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:50
lefindufin schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:43:
X2 komt deze maand uit.
15e zou hij in de winkel moeten liggen voor een los prijs van ongeveer 550 euro.
Het is al de 15e geweest en ik heb nog geen winkel gevonden waar die verkocht of binnenkort verwacht wordt. Zou die nog wel in Nederland komen?

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 09:27
Ik vermoed dat er gewacht wordt op de 2de update die in mei komt. Ik zou er op dit moment in ieder geval sowieso op wachten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee