• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

Welkom in het Sony Ericsson Xperia X2(verwachte) levertijden en abonnementen topic :)

Dit topic is bedoeld te discusseren over de Sony Ericsson Xperia X2 en dan met de nadruk op de daarbij horende (verwachte) levertijden en abonnementen. Er zijn wel een paar regels voor dit topic die nageleefd dienen te worden.

Wat we wel in dit topic willen zien:

1. Discussie over mooie aanbiedingen voor de Sony Ericsson Experia X2.
2. Discussie en meldingen over wanneer we de Sony Ericsson Experia X2 kunnen verwachten
3. Vragen over aanbiedingen die bij de Sony Ericsson Experia X2 horen

Wat we niet in dit topic willen zien:

1. Discussies over shops. Dit mag in de pricewatch.
2. Discussie over het toestel zelf. Dit mag in dit topic.
3. Offtopic geblaat zoals, ik heb hem, ik heb hem besteld etc etc. Post dus inhoudelijk!
4. Ook hier gelden de regels van GoT, dus geen opmerkingen zoals Kijk, hij is goedkoop!''

Natuurlijk kun je in de pricewatch kijken voor een mooie prijs voor de Sony Ericsson Experia X2.
pricewatch: Sony Ericsson Xperia X2 zwart

pricewatch: Sony Ericsson Xperia X2 zilver

Voor discussies over het toestel zelf moet je hier zijn

• boschie_73
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 19:36
Nou maar wachten dat hij uitkomt volgens diverse site's week 50 exclusief bij Vodafone hopelijk heb ik hem dan ook snel in huis als ik overstap naar Vodafone.

Anoniem: 119548

boschie_73 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:03:
Nou maar wachten dat hij uitkomt volgens diverse site's week 50 exclusief bij Vodafone hopelijk heb ik hem dan ook snel in huis als ik overstap naar Vodafone.
Volgens de Vodafone site is het de laatste week van november (wk 48).

Volgens BelCompany verwachten ook zij hem wk 48 (simlockvrij).

• LordLynx
Ik kreeg gisteren ook week 48 bij Belcompany te horen, de Vodafone shop wist nog geen datum. Zou vreemd zijn als ze hem dan nog eerst exclusief kregen en op dit moment nog niet eens weten wanneer hij binnenkomt.

Grappig: vandaag KPN reclamefolder in de bus met -jawel- de Xperia X2 !! :)

190 min/sms Personal Sim abonnement + surf&mail € 28,75 p/mnd, kosten toestel € 59,95.

Afgelopen zaterdag wist de lokale Primafoon nog te melden dat het 2e helft januari ging worden... :X

EDIT:

Bij Primafoon waren ze al net zo verrast over de geplaatste advertentie; ze konden in ieder geval geen duidelijkheid geven over datum waarop hij echt in de winkel moet liggen. Ook bij het in de folder genoemde 0900-nummer van KPN kon men geen antwoord geven op de beschikbaarheid en mocht ik een mail verwachten zodra hierover dan wel wat bekend zou zijn...

EDIT 2:

Het blijkt een fout in het reclamekrantje te zijn waardoor deze telefoon er een maand te vroeg in staat. Verwachte oplevering van de X2 via KPN/Primafoon wordt (of blijft) medio januari... :|

[Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 119548 op 19-11-2009 17:17]

• diegast
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07-2021
Ben laatst naar de T-Mobile Shop geweest & daar vertelde ze me dat hij t/m wk 51 nog niet gepland staat. Bij de T-Mobile Klantenservice wisten ze nog van niks. |:(

BelCompany vertelde me dat ze schijnbaar te laat zijn met leveren (vertraging). Dit las ik ook laatst in een bericht op tweakers.net. De hardware was al goedgekeurd voor verscheping, maar ze moesten nog wachten op goedkeuring van de firmware ofzoiets... 8)7

Bericht staat hier: http://tweakers.net/nieuw...ar-windows-mobile-65.html
Woordvoerder De Kort spreekt het gerucht tegen dat de release van de X2, die geldt als opvolger van de X1, uitgesteld is naar januari. "De toestellen liggen klaar, maar we wachten nog op akkoord voor de firmware. Dan kan het toestel naar de winkels." De bedoeling was dat de X2 begin november op de markt zou komen.
En het wachten duurt, en duurt en duurt nog langer.......... :?

Ziet er -jammer genoeg- toch naar uit dat Vodafone een exclusiviteitsdeal heeft en de X2 als eerste leveren kan. Het is daarnaast ook nog eens een branded phone maar wel simlockvrij...

Ik ben niet zo Vodafone-achtig maar een branded phone wil ik sowieso niet!

• streamnl
  • Laatst online: 20:38
Ik heb net dat gratis nummer gebeld op de vodafone site.
En zij had me vertelt dat ie volgende week komt. Waarschijnlijk dinsdag (01-12-09) al.
Toen heb ik haar gevragen of het een branded gsm is. Ik citeer:" Er staat nergens ons logo of iets dergelijks op het mobieltje". Dus... Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ze de waarheid sprak.

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:49:
Ik heb net dat gratis nummer gebeld op de vodafone site.
En zij had me vertelt dat ie volgende week komt. Waarschijnlijk dinsdag (01-12-09) al.
Toen heb ik haar gevragen of het een branded gsm is. Ik citeer:" Er staat nergens ons logo of iets dergelijks op het mobieltje". Dus... Ik ben benieuwd. Ik hoop dat ze de waarheid sprak.
We zullen het af moeten wachten...

Verschillende internetwinkels spreken duidelijk over een branded versie van Vodafone die wél simlockvrij is en laten ook een behoorlijk prijsverschil zien tussen de Vodafone-versie en een 'gewone' X2. Ik neem dan aan dat Vodafone dan toch het een en ander heeft aangepast (zoals bv. automatische Vodafone Live instellingen in de webbrowser ed.)

Ook vandaag weer een rondje belwinkels gehad maar er is er niet één die een duidelijk antwoord kan geven over de datum van beschikbaarheid. Inmiddels is de X2 al wel geadverteerd bij KPN/Primafoon, Vodafone en T for Telecom als verkrijgbaar... 8)7

• streamnl
Het zou inderdaad fijn zijn als er wat duidelijkheid kwam.
Maar ja, we kunnen niets doen dan afwachten....
Vodafone belt mij op als ie binnen is.
En dan weet ik s'avonds of ie gebranded is en of ik daardoor 4 weken ga wachten op een ander profider.
Want voor de rest zal er (hoop ik ) weinig tot geen verschil in de software zitten.

ps op hi.nl zeggen ze dat ie Wordt geleverd vanaf 13 januari
Dan hoop ik niet dat die 4 weken kloppen, want dan zou ie pas vanaf 14 dec. verkrijgbaar
zijn bij Vodafone.

[Voor 20% gewijzigd door streamnl op 28-11-2009 16:34]

Meer dan ik dacht...

• LordLynx
Vodafone krijgt alleen de zwarte versie helaas :(

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Geachte *****,
U heeft op 26-11-2009 bij de Vodafone Online Winkel een bestelling geplaatst met ordernummer *********. Hartelijk dank hiervoor.

De levering van uw bestelling is vertraagd. Het toestel dat u heeft gekozen is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer de nieuwe levering plaatsvindt. Zodra we de verwachte leverdatum weten, stellen we u zo snel mogelijk op de hoogte. Onze excuses voor dit ongemak.

Heeft u nog vragen? In de Help van de Online winkel vindt u het antwoord op specifieke vragen over een bestelling. Voor algemene vragen over Vodafone producten of diensten verwijzen we u naar www.vodafone.nl .

Met vriendelijke groet,

Vodafone Online winkel

Goed bezig die jongens van SE! Misschien kunnen ze hun telefoons voortaan nóg iets vroeger aankondigen... 8)7

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Anoniem: 119548 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:40:
Goed bezig die jongens van SE! Misschien kunnen ze hun telefoons voortaan nóg iets vroeger aankondigen... 8)7
Het had mij serieus verbaasd als het anders was geweest. Dit is de 3e keer dat mijn abonnement afloopt en ik zit te wachten op de release van een SE telefoon (P910 en X1 was exact hetzelfde liedje).

Anoniem: 330812

Het volgende kreeg ik op zaterdag 21 november van Sony Ericsson:
De X2 is er!‏
Van: Sony Ericsson (info@sonyericssonmail.com)
Verzonden: zaterdag 21 november 2009 6:06:15
Aan: hotmail.com (@hotmail.com)
De X2 is er!

Een tijdje geleden heb je ons gevraagd je te waarschuwen als de nieuwe X2 in de winkel lag. Goed, hij is uit. Probeer hem dus bij een winkel bij jou in de buurt en wordt de eerste die hem heeft!

Klik hier voor meer informatie
over de X2

Hartelijke groeten,
Sony Ericsson

Ik ben nog steeds op zoek naar de juiste winkel...... :?

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 330812 op 03-12-2009 08:49. Reden: tikfout]

Anoniem: 95700

Vertraging. Jammer!! :'(

Sony Ericsson XPERIA X2 On Vodafone: Release Date Delayed To January 2010
http://www.omio.com/blog/...-delayed-to-january-2010/

De eerste dummie al gevonden bij Vodafone Breda maar over een beschikbaarheidsdatum ook daar niets bekend...

(overigens geen Vodafone opdrukken ofzo gevonden op die dummie wat mij vermoeden doet dat het 'branden' in de software terug te vinden zal zijn ;( )

Anoniem: 330812

Gisteren bij Vodafone NL (local shop) gevraagd:
"in januari worden de X2 toestellen leverbaar, dit geldt ook voor Nederland" :-(

• streamnl
in januari pas...
vind ik een domme zet. rond die periode komt ook de X10 uit.
ik verwacht dat ze veel minder kopers hebben door die vertraging.

ps ik zag dat er op hi.nl, dat hun nog steeds leveren vanaf 13 januari.
Ik geef het op, ik zie door de bomen het bos niet meer.

[Voor 30% gewijzigd door streamnl op 10-12-2009 16:19]

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:14:
in januari pas...
vind ik een domme zet. rond die periode komt ook de X10 uit.
ik verwacht dat ze veel minder kopers hebben door die vertraging.

ps ik zag dat er op hi.nl, dat hun nog steeds leveren vanaf 13 januari.
Ik geef het op, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik denk dat dat nog steeds wel aardig klopt. Voor zo ver ik weet wordt de X2 elk moment bij Vodafone verwacht en aangezien ze de eerste 4 weken de telefoon daar exclusief hebben is medio januari bij andere aanbieders een reele datum.

Ik vind het echter wel jammer waarom niet duidelijk is wat de reden van al dat uitstellen is. Ook op de de SE-site zelf heeft de X2 de status van leverbaar! Wat is het probleem?

Die X10 gaat er echt niet voor eind februari komen.

• keesonline
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-03 09:24
Anoniem: 119548 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:00:
[...]

Ik denk dat dat nog steeds wel aardig klopt. Voor zo ver ik weet wordt de X2 elk moment bij Vodafone verwacht en aangezien ze de eerste 4 weken de telefoon daar exclusief hebben is medio januari bij andere aanbieders een reele datum.

Ik vind het echter wel jammer waarom niet duidelijk is wat de reden van al dat uitstellen is. Ook op de de SE-site zelf heeft de X2 de status van leverbaar! Wat is het probleem?

Die X10 gaat er echt niet voor eind februari komen.
Ik had begrepen dat er wordt gewacht op goedkeuring van de firmware oid. Maar wie en hoe erop wachten is mij eigenlijk ook niet duidelijk...

Anoniem: 319589

zou het een marketing techniek zijn van SE? een toestel hypen, vervolgens uitstellen zodat er een berg mensen op het toestel zitten te wachten, en dan ineens de markt vol blazen?

zo ging het ook met de X1, kwam uiteindelijk een half jaar later ofzo?

dit topic loopt trouwens minder hard dan die van de x1 vorig jaar, wat doet vermoeden dat deze phone niet zo hard gaat lopen.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 319589 op 11-12-2009 12:46]

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 01:03
Geachte DHR ?,
U heeft op 13-12-2009 een abonnement of prepiad-pakket besteld in de Vodafone Online winkel. Bij deze bestelling hoort het volgende ordernummer: ?. Hartelijk dank hiervoor.

De levering van uw bestelling is helaas vertraagd omdat het toestel door onvoorziene omstandigheden tijdelijk niet leverbaar is. We stellen u zo snel mogelijk op de hoogte van de verwachte leverdatum. Onze excuses voor dit ongemak.

dus het gaat vrees ik nog wel even duren,
zeker aangezien er werd gemeld dat de levering word uitgesteld vanwege technische problemen

[Voor 13% gewijzigd door djflue op 15-12-2009 21:03]

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:45

skate master

Autodesk Educator Expert

volgens de website van Hi.nl wordt er vanaf 13 januari geleverd.
http://shop.www.hi.nl/hi/...Xperia-X2/TSEXPEX2bl.html

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 01:03
Hij staat nu niet meer op de vodafone site, dus met een beetje geluk duid dat erop dat hij bijna leverbaar is en ze de pagina aanpassen 8)

Anoniem: 339426

Ik vrees dat er helemaal niks meer geleverd gaat worden.
Als je verder zoekt op de Vodafone site (bijvoorbeeld zoekterm "Sony X2") dan vind je het volgende:

"Waarom kan ik de Sony Ericsson XPERIA X2 niet meer bestellen?
Het toestel wordt helaas niet meer geleverd in verband met softwareproblemen. Onze excuses voor het ongemak."

Ziet er naar uit dat Vodafone de stekker er bij Sony Ericsson heeft uitgetrokken betreffende de X2.
Hoe Vodafone omgaat met reeds lopende bestellingen van klanten weet ik niet. :(

• Anoniem: 198824
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Vodafone: End of life for X2 :?

Ze gaan met de Nexus een nieuwe poging wagen 8)7

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:04
Anoniem: 198824 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:13:
Vodafone: End of life for X2 :?

Ze gaan met de Nexus een nieuwe poging wagen 8)7
haha plaatje coming soon, er naast dit product is niet meer leverbaar EOL.

iRacing profiel | Ryzen 5800x | 6700XT

Anoniem: 340343

Ik heb de experia x2 vorige week besteld bij hi via studentenmobiel.nl met een super abo..

Maar nu ik dit allemaal lees en na het informeren bij verschillende belzaken weet ik niet meer wat te geloven.

Van de week heb ik ook nog een rondje belwinkels gedaan en bij vodafone zeggen ze dat er een softwarefout is, bij tmobile verwachten ze de telefoon binnen nu en twee weken, en T for Telecom wisten wel dat ze de telefoon kregen maar niet wanneer...
Op de site van hi is de experia x2 niet te vinden..

Jongens wat een organisatie...

Weet intussen iemand al iets meer??

• Teun
  • Laatst online: 12-05 21:39

Teun

Was YoMaN

Ik heb net de klantenservice van hi aan de telefoon gehad, die zeggen dat alle telefoons door SE zijn teruggehaald en ze de klanten die er een hebben besteld volgende week opbellen om een andere telefoon voor ze te leveren.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:45

skate master

Autodesk Educator Expert

Ik ben deze week al gebeld door mobiel.nl.
Mij werdt medegedeeld dat er geen enkele SE x2 wordt geleverd voor April, ik heb een vervangend aanbod gekregen.

Dus of wachten tot ergens in April of een ander toestel kiezen.

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:50
Ik heb gemailt naar sony ericsson, en die zeiden eerst dat ze niet wisten wanneer die uit zou komen. Ze zeiden dat het volgende maand, maar ook pas de zomer zou kunnen worden.

De volgende dag heb ik nog gemailt om te vragen wat de reden was van de uitstel, dat wisten hun als call center niet. En toen zeiden ze weer dat hij in het eerste kwartaal van 2010 verwacht wordt. Dus dat zou eigenlijk nog voor april moeten zijn.
Ik niet op het nog zin heeft om daar op te wachten.

Inderdaad wat een organisatie, iedere dag zeggen ze weer wat anders.

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:56
Via bestelmaar kreeg ik te horen dat SE tijdelijk de S302 uitlevert aan de wachtenden. Deze mag je dan houden. Ergens in april hopen ze de X2 te leveren.

Oh oh....
En wat houdt dat nu precies in voor mijn afgesloten abo???
Ik ben benieuwd wanneer ik iets te horen krijg van Hi..
En of ik die S302 ook ontvang ter vervangende telefoon?

• Teun

Teun

Was YoMaN

Ik heb 3 keer gebeld om te vragen hoe het af gaat lopen met mijn verlenging en ze hebben me tot 3 keer toe beloofd dat ik hem nog kan annuleren. De grote vraag is alleen hoe ze het op gaan lossen, aangezien ik deze maand al voor het nieuwe abonnement heb betaald.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 21:44

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik heb deze telefoon in december bij vodafone besteld na lang overwegen.
Welk toestel komt hier nu dicht bij in de buurt ? maw wat denken de overige gedupeerden in dit topic hierover ?

McFraGG de gekste !!

Anoniem: 340835

Vandaag een mail van Hi ontvangen:

---
Bedankt voor je e-mail.

De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.

Uit je e-mail begrijp ik dat je vragen hebt omtrent de levering van de Sony Erickson Experia X2. Het toestel is niet meer leverbaar. Klanten die het toestel hebben besteld kunnen de bestelling annuleren en een ander toestel uitzoeken.

Tevens begrijp ik uit je e-mail dat je wilt weten wanneer je bestelde abonnement in dienst gesteld wordt. Op het moment dat je toestel is geleverd wordt het bestelde abbonnement in dienst gesteld. :)

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
---

Dat is dus de status van de Experia X2 volgens Hi.

Volgens SE zelf:

---
Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson XPERIA support.

Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:

De verwachte levertijd van de Sony Ericsson X2 is uitgesteld vanwegen problemen die tijdens testen zijn gevonden in de software. :(

Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw XPERIA, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale XPERIA hulplijn.
---

Ofwel:
Als je snel een goede telefoon wil hebben. Wacht dan of op de X10 of neem een Nokia N900 (nu ook bijna gratis bij een Hi-abo).

Ik annuleer mijn order bij Hi en sluit er het eerste weekend van feb een nieuwe af.

Suc7
Jeroen

Anoniem: 340891

Ik heb vanmiddag contact gehad met vodafone.
Ook ik heb mijn abbonement verlengt icm de sony ericsson x2.
Na alle gelezen verhalen en 2 emails die ik van vodafone ontving dat de levering later zal plaatsvinden dan verwacht heb ik vanmiddag maar eens gebeld.
Ze konden mij vertellen dat er een klein onderzoek nog gaande was naar deze telefoon maar dat de koerier mij "elk moment" kon bellen om een afspraak te maken om het toestel te leveren.
Ik heb hier tot nu toe maar genoegen mee genomen, Maar toch heb ik wel een beetje het gevoel dat ik bedondert wordt door vodafone aangezien hij nog nergens leverbaar is.
Heeft iemand hier al contact over gehad met vodafone (de afgelopen dagen)?

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 21:44

McFreak

McFraGG de gekste !!

De Sony Ericsson X2 is uitgesteld tot het eerste kwartaal.
Er is nog geen exacte datum bekend omtrent de introductie van de Sony Ericsson X2.

Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw XPERIA, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale XPERIA hulplijn.

McFraGG de gekste !!

Ik heb dat mailtje ook ontvangen McFreak vandaag van sony ericsson,
Na dit gelezen te hebben net maar wéér vodafone gebelt en dit voorgelegt.
hun zeide het volgende "Dit gaat van vodafone uit en niet vanuit sony ericsson"
Vervolgens zeiden ze dat het toestel al wel degelijk bij hun binnen was maar omdat ze van magazijn zijn verwisseld hebben ze een leverachterstand (dat kwam ook door het slechte weer) maar dat het toestel in ieder geval elk moment door vodafone geleverd wordt, wanneer precies kon ze mij niet vertellen

Kort komt het er dus op neer dat vodafone het toestel wél heeft en wegens een verhuizing naar een ander magazijn de levertijden langer zijn dan normaal.

Wisselen van toestel kon niet aangezien de order al verstuurd was en dit niet meer tegen te houden was.

Ik heb nog mijn twijfels maar wacht dus nog maar even af.

Anoniem: 339426

Curieus!

Volgens mij weten ze het bij Vodafone zelf niet eens

Ik had de X2 in december bij Vodafone besteld in combi met een verlenging van mijn abonnement.
Vorige week maar eens gebeld naar Vodafone voor meer info want je hoort of ziet niks van hun.
Erg scheutig met informatie naar hun klanten. Not.
De Vodafone dame die ik sprak vertelde me dat het toestel waarschijnlijk pas in de zomer in de winkels ligt Daarnaast zei ze dat Vodafone hem niet in huis heeft en hem helamaal niet meer gaat leveren.
Het zal allemaal wel.
Ik heb van mijn verlenging een sim only gemaakt. Ik koop het toestel of iets gelijkwaardigs wel los.
Heb ik tenminste ook niet met netwerk gelerateerde software problemen te maken.
En er staat dan niet van die netwerk branded meuk op het apparaat.

jongens jongens...

Wat moet ik nu geloven...
Zeggen ze dan nergens hetzelfde?
Mijn oude Abo loopt nog bij vodafoon en mij hebben ze vorige week beloofd dat ik beter mijn abo kan verlengen bij hun in combinatie met de X2 en dat er alleen wat vertraging was in de levering.

Ik begin nu wel een beetje boos te worden dat je nergens hetzelfde te horen krijgt

• Teun

Teun

Was YoMaN

Dat gaat wel weer heel ver. Er gaan inderdaad verschillende verhalen rond, maar ik hoorde gisteren bij hi ook het verhaal bij hi van de softwarefouten. Het zal best zijn dat vodafone al telefoons in zijn magazijn heeft gehad, de telefoons die simlock en branded worden verkocht krijgen een nieuwe firmware, dus vodafone zou eventuele softwarefouten kunnen updaten als de werkende firmware uitkomt.
Maar gezien niet een provider de telefoon gaat leveren mag je wel aannemen dat de telefoons vanuit SE zijn teruggeroepen en met zo'n grote terugroepactie kun je er ook wel vanuit gaan dat het voorlopig niet verholpen is. Als ik moest gokken is er eind Q1 op z'n vroegst een oplossing, maar misschien wel later als ze besluiten een nieuwere windows mobile te gebruiken voor de telefoon.

• diegast
  • Laatst online: 09-07-2021
En als we dan de folder van BelCompany lezen die vandaag op de deurmat is gevallen, dan is de X2 leverbaar icm een Vodafone 35 + een Internet Vast Standaard voor 2 jaar... ;-) Wie gaat de Vodafone lastigvallen mensen......?? :-P

Hallo,
gisteren maar weer vodafone gebeld omdat ik het echt genoeg vindt nu.
Ik belde het nummer met de keuze om verlenging.
Ik kreeg iemand aan de telefoon en als eerst wat ik vroeg was of de sony ericsson xperia 2 leverbaar was.
Hij begon te lachen en vertelde mij dat deze niet leverbaar is.
Reden was dat er software matige fouten in zaten en deze door sony ericsson terug waren gehaald.
Vervolgens vertelde ik dat ik er wel op zat te wachten aangezien ik mijn abbo heb verlengt icm dit toestel.
Hij kon mij vertellen dat hij in JUNI 2010 pas leverbaar zal zijn via vodafone en absoluut niet eerder.
Het verhaal over een magazijnswisseling was correct maar het toestel is dus echt niet op voorraad.
Uiteraard pikte ik dit niet want ga dus niet wachten tot juni op de x2, ben hem nu al beu.

Met deze man viel goed te praten en hij vertelde mij (tip voor iedereen):

Bel naar vodafone online (gratis nummer : 0800-0200056)
Houd je ordernummer bij de hand
vraag of het toestel leverbaar is
zo niet, eis dan een andere telefoon (hier heb je recht op tenzij je tot juni wilt wachten)

Ik ga dit vandaag zeker doen aangezien ik er gisteren de tijd niet meer voor had, kan ik ook rustig naar een andere telefoon zoeken,

Suc6 iedereen

• drav91
Ik heb nog eens gemailt naar sony ericsson om te vragen of er al meer bekent is over de levertijd en of het echt juni 2010 wordt. Ze hebben dit terug gemailt:
In België is het toestel al verkrijgbaar dus het zal niet lang meer duren voordat het toestel leverbaar is Nederland.

Het is wel goed nieuws, nu maar hopen dat het echt zo is.

• Teuling
  • Laatst online: 26-02 08:43
Heb zojuist even gezocht, maar kan er vrij weinig over terug vinden op Belgische sites. Belcompany.be/mobistar.be/base.be lijken 'm allemaal niet te hebben (wil uiteraard niet zeggen dat die niet geleverd wordt België). Zou het btw ook raar vinden als er in België geen software problemen zijn...

Ben vanmiddag nog langs de belcompany gelopen en die verwacht de X2 in week 5/6. De laatste telefoonverwachtingen van All About Phones zegt ook week 5, maar de connecties die ze hebben bij SE zeggen dat die uitgesteld is, maar kunnen verder ook niks zeggen over exacte levertijd.

Laten we hopen dat die week 5/6 correct is...

[Voor 6% gewijzigd door Teuling op 23-01-2010 17:56]

Anoniem: 280065

HAHA
Had 'm vanmiddag in mijn hand in de Vodafone shop op de koopgoot Rotterdam!!!!!!
wilde 'm kopen...
maar het was alleen de dummy, want de echte hadden ze niet...
ze waren 'm 'vergeten' van de muur af te halen.
Blij met een dooie mus.
Mijn vrouw (voor wie dat ding bedoelt was) is het wachten nou zat, en heeft de Samsung b7620 (armani versie) voor 0 piek geregeld bij een nieuw abbo... dus exit X2 voor ons.

Anoniem: 259336

Teveel problemen met dit toestel en met de X1 had ik ook enige problemen (toestenbord en cracks) dus ik laat de X2 lekker aan me voorbij gaan.

• LordLynx
Ik kan me niet meer voorstellen dat deze telefoon nog gaat verkopen, de X1 had al problemen zat, en als je de 'opvolger' (met nagenoeg identieke specs) dan ook nog uitstelt wegens problemen......

Anoniem: 340678

Bij de BelCompany staat de verwachte levertijd nu op week 8/9. Vorige week stond dat nog op week 6/7. Kan nog wel even duren dus!

• drav91
Ja, hier op tweakers staat toch ook dat die is uitgesteld tot april, omdat die is afgekeurd door de nederlandse providers..

• Teuling
Hopelijk ligt die eind maart/begin april in de winkels. Volgens all about phones is die met een 'MR1'-update opnieuw aangeboden bij de providers. In mei komt er vervolgens een update naar windows mobile 6.5.3.

[Voor 27% gewijzigd door Teuling op 02-02-2010 19:18]

Anoniem: 280065

Liep gisteren een verkoper van Belcompany tegen het lijf die mij goed kent... "de X2 in 3 weken he!" riep hij...
Zou hij iets weten dat wij niet weten ;)
Anyway... hij is toch te laat; mijn vrouw heeft al een andere phone gekocht inmiddels

pfffftt...
Ik word gek van dat wachten en niks weten!
Ik wil die te gekke telefoon...!
Is iemand al wat wijzer???

• Noogai
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-03-2010
de SE Xperia X2 is al uit in landen als in Australië en India
hier hebben de providers het afgekeurd

http://tweakers.net/nieuw...keurden-xperia-x2-af.html

[Voor 60% gewijzigd door Noogai op 19-02-2010 21:24. Reden: nieuwe informatie]

• Teuling
Klopt, maar zoals dat artikel ook zegt: "Na een software-update, die overigens geen nieuwere versie van Windows Mobile zal bevatten, wordt de X2 weer aan de providers aangeboden.", wat ik in mijn vorige post aanhaalde.

Misschien dat ik vanmiddag eens de stad in ga om te kijken of die al beschikbaar is. Bij de belcompany staat die op de site inmiddels ook bij de normale beschikbare toestellen (maar staat ook nog op de verwachte toestellen pagina).

• streamnl
Ik had een X1. Deze was (per ongeluk) kapot gevallen.
Gelukkig was ik daar tegen verzekerd.
Dit gebeurde ergens in november. Ik kreeg toen van (assist) een "gelijkwaardig" leentoestel.
Dat is een HTC S710. Affijn ik zou die maar een paar weken hebben want dan zou ik weer een nieuwe X1 krijgen.
Na 4 weken kreeg ik te horen dat de X1 niet meer geleverd werd. Dus kreeg ik de keuze tussen een Aino of een Satio.
Vandaag belde Assist mij op dat de levertijd wel tot de zomer kon duren. En dat ik nu de keuze heb tussen een Nokia N97mini en........ EEN SONY ERICSSON X2.
Ik geloofde haar niet, maar ik heb net nog op belcompany gekeken en daar kan je hem inderdaad gewoon bestellen.
Wat ik raar vind is dat (zo ver ik kan zien) geen 1 provider de telefoon verkoopt. Dus dan vraag ik me af waar Belcompany hem vandaan heeft.
Dat zal dan toch niet zo'n probleem toestel uit Belgie ofzo zijn?

Meer dan ik dacht...

• drav91
Weet iemand al meer over de release date?
Rond deze tijd zou die update toch komen, waardoor die wel in nederland komt?

• Teun

Teun

Was YoMaN

SE Klantenservice schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:00:
Geachte heer Bekkers,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Contact Center.

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

De Sony Ericsson Xperia X2 wordt verwacht in het tweede kwartaal van 2010
Er is nog geen exacte datum bekend omtrent de introductie van de Sony Ericsson Xperia X2.

Indien u wenst op de hoogte gesteld te worden wanneer de Sony Ericsson Xperia X2 beschikbaar zal zijn voert u via onderstaande link u e-mail adres in:

http://www.sonyericsson.c...s/overview/x2?lc=nl&cc=nl

Wij zouden u willen verzoeken onze website in de gaten te houden en u te abonneren op "E-news" van Sony Ericsson hier wordt u voorzien van alle nieuwtjes, introductie van nieuwe toestellen etc.

Via onderstaande link kunt u zichzelf registreren:

http://www.sonyericsson.c...s/notifyme/x2?lc=nl&cc=nl
Dus nog geen duidelijke release van SE op het moment.

Anoniem: 354131

Anoniem: 340835 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:16:
http://www.wa.la/Shttp://www.wa.la/Thttp://www.wa.la/Uhttp://www.wa.la/Vhttp://www.wa.la/Whttp://www.wa.la/X
Vandaag een mail van Hi ontvangen:

---
Bedankt voor je e-mail.

De behandeling van je e-mail heeft vertraging opgelopen. Excuses voor het ongemak.

Uit je e-mail begrijp ik dat je vragen hebt omtrent de levering van de Sony Erickson Experia X2. Het toestel is niet meer leverbaar. Klanten die het toestel hebben besteld kunnen de bestelling annuleren en een ander toestel uitzoeken.

Tevens begrijp ik uit je e-mail dat je wilt weten wanneer je bestelde abonnement in dienst gesteld wordt. Op het moment dat je toestel is geleverd wordt het bestelde abbonnement in dienst gesteld. :)

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
---

Dat is dus de status van de Experia X2 volgens Hi.

Volgens SE zelf:

---

De verwachte levertijd van de Sony Ericsson X2 is uitgesteld vanwegen problemen die tijdens testen zijn gevonden in de software. :(

---

Ofwel:
Als je snel een goede telefoon wil hebben. Wacht dan of op de X10 of neem een Nokia N900 (nu ook bijna gratis bij een Hi-abo).

Ik annuleer mijn order bij Hi en sluit er het eerste weekend van feb een nieuwe af.

Suc7
Jeroen
Idd, had hetzelfde probleem. Ben overgegaan op Nokia N900. Heeft naar mijn mening ook betere specificaties!

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 354131 op 08-04-2010 12:50]

• Teuling
De X2 was in eerste instantie (in november al dacht ik) uitgesteld vanwege softwareproblemen, deze zou verbeterd zijn en tevens een tweetal updates (MR1 en MR2) ontvangen. Ik las ergens dat de eerste update al uit zou zijn, dus theoretisch zou het nu een 'goed' toestel moeten zijn (klaar voor release).

Ondanks alles heb ik echter geen zin meer om er op te wachten ;)

• Trance-M
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 09:27
Ondanks dat ik ook al heeel laaaannnng aan het wachten ben, wacht ik toch nog maar even wat langer als hij nu spoedig leverbaar zou zijn, want de recente update pakt alles behalve goed uit.
Hopelijk wordt het uberhaupt nog wat met deze telefoon, die mij eigenlijk wel beviel, behalve de cpu dan.

http://blogs.sonyericsson...re-upgrade-now-available/

Anoniem: 304499

Vandaag is bekend geworden dat er geen Nederlandse release van de SE X2 plaats vindt. De (Duitse) QWERTZ versie is wel beschikbaar.

Rede hierachter is dat SonyEricsson het toestel alweer achterhaalt vindt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee