Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Is het normaal dat youtube schokt als een achtelijke en ook de filmpjes die je op je telefoon zelf hebt staan? Ik heb ze allemaal omgezet naar een bitrate van 750kbps en 800x480. Zou hij imo toch aan moeten kunnen.

Daarnaast gaat Youtube ook niet lekker in HQ. En dat ligt niet aan de netwerkverbinding want ik heb het ook via WLAN geprobeerd. Is de xperia nog niet snel genoeg voor soepele playback of heb ik een codec probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gwystyl

hartstikke bedankt! het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
kbloem schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:54:
Is het normaal dat youtube schokt als een achtelijke en ook de filmpjes die je op je telefoon zelf hebt staan? Ik heb ze allemaal omgezet naar een bitrate van 750kbps en 800x480. Zou hij imo toch aan moeten kunnen.

Daarnaast gaat Youtube ook niet lekker in HQ. En dat ligt niet aan de netwerkverbinding want ik heb het ook via WLAN geprobeerd. Is de xperia nog niet snel genoeg voor soepele playback of heb ik een codec probleem?
Dit is een probleem sinds de R2A update. Bij R1A was dit nog geen issue... Ik heb ergens gelezen dat het bij R3A weer opgelost zou worden.

De filmpjes op youtube werken wel als ze volledig gecached zijn overigens! Dus als je eerst het filmpje compleet laat laden dan heb je geen last van stotteren.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
F-Tim schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:51:
[...]

Dit is een probleem sinds de R2A update. Bij R1A was dit nog geen issue... Ik heb ergens gelezen dat het bij R3A weer opgelost zou worden.

De filmpjes op youtube werken wel als ze volledig gecached zijn overigens! Dus als je eerst het filmpje compleet laat laden dan heb je geen last van stotteren.
Ja klop. Als ik hem eerst in de cache laat laden dan speelt hij goed af. Maar het is niet het probleem met internet want via WLAN heeft hij in 1 klap bijna de helft van het filmpje. Beetje vreemd dat je xperia niet snel genoeg is om af te spelen en downloaden te gelijk :/ Ik hoop inderdaad dat dit Met R3AA voorbij is. Al enig nieuws wanneer want hij zou er eind maart al moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

St@m

@ Your Service

kbloem schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:41:
[...]

Ja klop. Als ik hem eerst in de cache laat laden dan speelt hij goed af. Maar het is niet het probleem met internet want via WLAN heeft hij in 1 klap bijna de helft van het filmpje. Beetje vreemd dat je xperia niet snel genoeg is om af te spelen en downloaden te gelijk :/ Ik hoop inderdaad dat dit Met R3AA voorbij is. Al enig nieuws wanneer want hij zou er eind maart al moeten zijn toch?
Je zou de ROM van Itje kunnen proberen. Hier zitten als ik het goed heb enkele R3A onderdelen in.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Heb het toestel nu 2 daagjes!!
zilver kleurig uit week 8 2009
eerste indruk: mooi scherm en leuk speeltje...
2e indruk: stukken trager en minder "user-friendly" als mijn Nokia N82 (Symbian os)
moet even wennen aan touch-screen en windows mobile.
even snel en sms typen moet ik aardig wat handelingen verrichten voordat ik daadwerkelijk kan typen.
verder leuk alleen mag het net iets vinger vriendelijker en sneller (of is die algehele starheid opgelost door custom rom?)
tot zover dus mijn bevindingen (ben nu nog aan het k*tten want tomtom lukt me niet te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb sinds een tijdje last van het volgende:

soms als ik op mijn telefoon kijk, gewoon op random moments, dan staat er bovenaan wel eens het Active Sync icoontje alsof hij verbinding heeft met een ander apparaat, terwijl dat niet zo is. Nu is dat niet zo erg, maar wat er wel gelijktijdig gebeurt, is dat ik dan ook geen bereik heb. Het icoontje van het bereik verschijnt dan met een uitroepteken met de melding dat er geen netwerk is.
Als ik dan naar de taakmanager ga en vervolgens Active Sync -die daar dus als actief programma bij staat- uitzet, dan heb ik wel weer gewoon bereik. Vrij irritant dus als ik een tijdje niet op de telefoon kijk, en er dan vervolgens achter kom dat ik al voor onbepaalde tijd niet bereikbaar ben.
Ik zie wel dat wanneer ik de telefoon aan de PC gekoppeld heb en deze weer los haal, dat Active Sync zichzelf niet automatisch sluit.
Is dat normaal, of moet ik gewoon elke keer na het loskoppelen Active Sync zelf sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmm ik heb dat niet,en ook geen idee wat het dan zou moeten zijn.instellingen nakijken van AS?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:13:
hmm ik heb dat niet,en ook geen idee wat het dan zou moeten zijn.instellingen nakijken van AS?
Ik kan nergens instellingen vinden die specifiek over AS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Goed ik ben jaren helemaal geen fan geweest van SE (dat achtelijk menu), heb ook al jaren een HTC Vario I/II/II. ben best tevreden behalve de snelheid dat mag van mij wel wat sneller. Is het nou zo dat deze Xperia snel is? Of voelt alles bijzonder traag aan? Zeg maar zoals de eerste Vario ik bedoel het is zo dat SE nu pas een beetje door komt met dit soort telefoons toch en HTC al een tijdje een goede naam heeft op gebouwd.

Ik twijfel heel erg tussen de HTC pro 2 (die nog moet komen) en deze Xperia. T-mobile kan me die xperia gratis aanbieden, niet doorslaggevend maar wel interessant.

Ik gebruik de telefoon voor, internet / sync met exchange / sms / bellen. Windows mobile is een must. Maar heeft iemand nou echt een goed argument VOOR deze X1? Dat die Pro2 mooier is vind ik niet belangrijk. En JA ik heb de 8 delen doorgekeken maar dat gaat vaak heel diep in op problemen e.d. en het is zoeken naar een speld in een hooiberg.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:03:
Goed ik ben jaren helemaal geen fan geweest van SE (dat achtelijk menu), heb ook al jaren een HTC Vario I/II/II. ben best tevreden behalve de snelheid dat mag van mij wel wat sneller. Is het nou zo dat deze Xperia snel is? Of voelt alles bijzonder traag aan? Zeg maar zoals de eerste Vario ik bedoel het is zo dat SE nu pas een beetje door komt met dit soort telefoons toch en HTC al een tijdje een goede naam heeft op gebouwd.

Ik twijfel heel erg tussen de HTC pro 2 (die nog moet komen) en deze Xperia. T-mobile kan me die xperia gratis aanbieden, niet doorslaggevend maar wel interessant.

Ik gebruik de telefoon voor, internet / sync met exchange / sms / bellen. Windows mobile is een must. Maar heeft iemand nou echt een goed argument VOOR deze X1? Dat die Pro2 mooier is vind ik niet belangrijk. En JA ik heb de 8 delen doorgekeken maar dat gaat vaak heel diep in op problemen e.d. en het is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik denk dat het lastig kan zijn om hier op dit punt een goed advies te krijgen. Om te beginnen zijn een hoop dingen die je vraagt nogal persoonlijk (uiterlijk, snelheid enz) daarnaast vraag je iets wat in mijn ogen nog niet mogelijk is (een vergelijking met de Pro2) en tenslotte zit je hier met vooral X1 bezitters (die vaak verre van objectief zijn ;) ).

Ik zal toch proberen een aantal zaken vanuit mijn mening te beantwoorden.

Heb je het op het punt van de goede naam over de bouwkwaliteit? Zo ja dan is het van belang om te weten dat de X1 door HTC gebouwd wordt. Over deze goede naam valt overigens volgens mij ook nog wel te twisten aangezien HTC in het recente verleden ook nog weleens de mist in is gegaan. :P

Wat betreft de snelheid is het zo dat ik de snelheid prima vind. Ik had hiervoor de m600i en de p1i die gebruik maakten van uiq3 en ben dus sowieso wel gewend dat bepaalde zaken wat langer duren. Overigens is de X1i wel sneller dan deze toestellen. Of je je er aan stoort dat een toestel wat trager reageert is denk ik heel persoonlijk en ligt er ook aan wat je doet met je toestel. Er zijn op internet genoeg filmpjes te vinden waarin de X1 werkend te zien is. Ook zou je in de winkel kunnen kijken hoe snel of langzaam het toestel is in vergelijking met je huidige toestel. Alhoewel deze toestellen vaak niet de update en dat soort zaken hebben gehad waardoor de snelheid misschien niet overeenkomt met die van een compleet nieuw geupdate toestel.

Tenslotte geef je aan dat WM een must is voor je telefoon. De HTC zal echter ook gebruik maken van TF3D. Ik maak gebruik van een custom rom die TF3D als basis heeft en vind dit echt perfect werken. Ik heb echter ook al van mensen gelezen dat ze er niet aan konden wennen en dus weer terug zijn gegaan naar de standaard WM interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Laatst online: 19-12-2022
O M G. Gebruik ik vandaag mijn telefoon, zit de beeldscherm los ofzo. De bovenhoek zit speling in, als je het wat indrukt. Gebruik mijn telefoon altijd voorzichtig, ook altijd met screenprotector en een crystal case hoesje gebruikt. Gebeurt ineens uit het niets, echt niet grappig. FF kijken of ik het kan laten repareren, ik gebruik mijn telefoon altijd normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
even een andere vraag...

telefoon viel uit (batterij op) en toen ik hem weer wou opladen... Niks (via usb>pc)
na een tijdje erachter gekomen dat 10 min rode lampje in power button brand en 10 min niet dan weer 10 wel etc.
is nu al uur aan de gang maar wil nog steeds niet aan :( hellup!! vanaaf maar de stopcontact lader proberen

en vraag 2 wil een sigaretenplug ding halen voor in de auto de originele SE lader geeft 700mah en de sig.plug 1000mah kan dit kwaad dat die meer leverd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gram501 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:14:
even een andere vraag...

telefoon viel uit (batterij op) en toen ik hem weer wou opladen... Niks (via usb>pc)
na een tijdje erachter gekomen dat 10 min rode lampje in power button brand en 10 min niet dan weer 10 wel etc.
is nu al uur aan de gang maar wil nog steeds niet aan :( hellup!! vanaaf maar de stopcontact lader proberen
Voortaan graag eerst even de zoekfunctie gebruiken, want dit is al een aantal maal langsgekomen. Hier bijvoorbeeld: Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
RoD schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:32:
[...]

Voortaan graag eerst even de zoekfunctie gebruiken, want dit is al een aantal maal langsgekomen. Hier bijvoorbeeld: Verwijderd in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 8"
hihi thanks had dat niet gevonden had gezocht op rood lampje

en kan het kwaad als die andere oplader die ik wil gaan gebruiken meer (300) mAh levert dan de originele?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmmm mijn X1 valt nu spontaan uit op de gekste momenten. Dan wil hij soms ook niet meer aan, soms wel. Een tijd aan de lader leggen helpt wel als hij in eerste instantie niet aan wil, maar als hij wel aan wil is de batterij vaak nog gewoon vol. Hij valt dus niet uit omdat hij niet kan bijladen of omdat de batterij leeg is. Heel vaag en irritant.
Ik ga nu eerst de originele T-mobile rom flashen en kijken of het dan nog steeds gebeurt, anders gaat hij terug naar de winkel...... Ik had dit zowel met Touch-It 5.04 als 5.061, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het aan de rom ligt.
Heeft iemand verder al zoiets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
gwystyl schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:45:
Hmmmm mijn X1 valt nu spontaan uit op de gekste momenten. Dan wil hij soms ook niet meer aan, soms wel. Een tijd aan de lader leggen helpt wel als hij in eerste instantie niet aan wil, maar als hij wel aan wil is de batterij vaak nog gewoon vol. Hij valt dus niet uit omdat hij niet kan bijladen of omdat de batterij leeg is. Heel vaag en irritant.
Ik ga nu eerst de originele T-mobile rom flashen en kijken of het dan nog steeds gebeurt, anders gaat hij terug naar de winkel...... Ik had dit zowel met Touch-It 5.04 als 5.061, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het aan de rom ligt.
Heeft iemand verder al zoiets gehad?
yep, ik had dat eergisteren ineens. ging heel moeilijk aan en toen ik hem eindelijk aan had flikkerde het beeldscherm de hele tijd. toen en soft reset gedaan en wilde hij weer niet aan. Na een tijdje zo doorgekloot te hebben heb ik uiteindelijk maar een hard reset gedaan en nu is t over. overigens allemaal met de laatste rom van Itje.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

bornin7ty2 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:52:
[...]

yep, ik had dat eergisteren ineens. ging heel moeilijk aan en toen ik hem eindelijk aan had flikkerde het beeldscherm de hele tijd. toen en soft reset gedaan en wilde hij weer niet aan. Na een tijdje zo doorgekloot te hebben heb ik uiteindelijk maar een hard reset gedaan en nu is t over. overigens allemaal met de laatste rom van Itje.
OK kan dus zijn dat het wel aan de rom ligt. Dat zou jammer zijn, verder bevalt hij erg goed. Ik heb net ff de NL T-mobile geflasht en ga die een paar dagen proberen. Als het daarbij niet voorkomt ga ik maar weer naar een andere custom rom. TouchFLO3D bevalt me wel erg goed namelijk en ik vind een engelstalige rom ook iets fijner werken dan een NL rom.

edit: GRRR het komt ook voor bij de T-mobile rom :(. Toch maar een dagje proberen en dan als ik tijd heb en de bon weer heb gevonden terug naar de T-mob shop :'(

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 15-04-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:42
gwystyl schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:05:
[...]

edit: GRRR het komt ook voor bij de T-mobile rom :(. Toch maar een dagje proberen en dan als ik tijd heb en de bon weer heb gevonden terug naar de T-mob shop :'(
Vergeet niet even terug te flashen naar de originele ROM & SPL.

[ Voor 33% gewijzigd door HendrikN op 15-04-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Operations schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:03:
Ik heb de Pro 2 even uitgetest op de Cebit, maar vond hem niet noemenswaardig sneller dan de X1. Interface ben ik niet echt van gecharmeerd, maar dat is waarschijnlijk erg persoonlijk. Voordeel van de Pro2 is dat er al een update naar WinMo 6.5 is toegezegd.. Dat is van de X1 nog verre van zeker (zo niet zeer onwaarschijnlijk). Mogelijk dat dat je keuze wat sturing kan geven...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

gram501 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:04:
[...]
en kan het kwaad als die andere oplader die ik wil gaan gebruiken meer (300) mAh levert dan de originele?
:?
Nee

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heb probleem met de Xperia mbt tot het maken van opname's.
Ik heb een Sandisk micro SD Mobile Ultra 8Gb card erin zitten
en ook de Xperia verteld op op dit medium de video's en foto's
op te slaan.

Nu is het echter zo, als ik een video wil maken de opname na 1 sec
direct word beeindigd en opgeslagen ??????? :-(
Ook het maken van foto's gaat niet zo geweldig soms duurt het dik
4 a 5 sec. na het indrukken van de ontspanner voordat de foto gemaakt word .

Zijn er meer mensen met dit probleem, of doe ik iets verkeerds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een mailtje typ met mijn @live.be account, en daar komen enters en alinea's in voor, dan verzendt mijn Xperia dat gewoon allemaal in 1 stuk lange tekst.

Dan krijg je zoiets op de Xperia:
Hallo

Hele hoop tekst.

Nog meer tekst.

Groetjes

En dat wordt verzonden als:
Hallo Hele hoop tekst. Nog meer tekst. Groetjes

Zelf zie ik daar op de Xperia niets van, maar als ik mijn verzonden mails bekijk op mijn pc dan zie ik inderdaad dat alles zonder enige enter verzonden is. Op zich is het nog wel leesbaar maar het zou natuurlijk wel leuker zijn als de enters die ik typ op mijn Xperia ook daadwerkelijk verzonden worden. Nog iemand dit probleem?

Een ander probleem, maar ook met hetzelfde emailaccount: ik krijg nu maximum 50 mailtjes in het postvak IN te zien. Da's best irritant als ik ook eens een ouder mailtje wil terugvinden. In de map verzonden items komen ook helemaal geen items te staan, terwijl ik die soms ook wel nodig heb... Is het mogelijk meerdere mailtjes in die mappen op te halen of is dat gewoon een limiet?

En nóg een vraagje over het mailen: ik mail af en toe met mijn pa ipv sms'en, maar dat kan soms nogal het postvak IN vervuilen, dus dacht ik van berichtregels in te voeren op mijn pc, zodat de mailtjes die ik krijg van mijn pa gewoon in een apart mapje gezet worden. Maar ik heb de indruk dat die berichtregels niet mee gesynchroniseerd worden naar de Xperia...

Zijn hier oplossingen voor of moet ik alles maar nemen zoals het is?

Ik weet niet of het met andere emailaccounts ook zo is, want daar mail ik eigenlijk amper mee... Da's enkel voor nieuwsbrieven enzo. Het @live account is dan ook het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de versie in de T-mobile webshop anders dan de gewone versie? Er zit namelijk 8GB SD card bij ipv 4 zie ik en op de foto zie je die verschrikkelijk lelijke roze T-mobile menu's.
Is dit weer zo'n streek met vaste roze-witte menu's die je niet kunt veranderen?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@x1m1x

Over het mee synchroniseren van je aparte map(pen): ga in je mail programma (outlook?) naar:
menu --> extra --> mappen beheren en selecteer/vink de map(pen) die je mee wilt synchroniseren.

En de oplossing voor die enter probleem zou ik ook graag willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:20:
Is de versie in de T-mobile webshop anders dan de gewone versie? Er zit namelijk 8GB SD card bij ipv 4 zie ik en op de foto zie je die verschrikkelijk lelijke roze T-mobile menu's.
Is dit weer zo'n streek met vaste roze-witte menu's die je niet kunt veranderen?
bvd
Volgens mij is dat standaard: de actie met de sd-kaart als je je X1 registreert is tegenwoordig met een 8Gb kaartje ipv 4Gb.
Die lelijke roze menu's kan je gemakkelijk veranderen door een ander achtergrondje te kiezen en een ander thema in start menu \ instellingen \ vandaag \ thema
HendrikN schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:04:
[...]

Vergeet niet even terug te flashen naar de originele ROM & SPL.
Heb ik gedaan inderdaad. De T-mob shop wilde hem pas terugsturen als ik een pakbon/factuur liet zien, dus die moest gisteravond nog even opgezocht worden (erg fijn als je net verhuisd bent :X). Vandaag dus een tweede poging. Het probleem van het 'spontaan' uitvallen lijkt te komen door het slide mechanisme. Ik heb daar verder nog niets over gelezen maar ben benieuwd of er meer mensen last van hebben?
Dat zijn problemen die horen bij de standaard e-mail die in Windows Mobile zit. Het probleem met die enters ken ik niet, maar filters zitten niet in de mailclient van WM en zullen zeker niet gesynchroniseerd worden. Je kan dat een beetje naar eigen wens aanpassen door een ander mailprogramma te gebruiken zoals flexmail.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 17-04-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Sinds gister van Itjes custom ROM terug gegaan naar R2A ROM om de nieuwe SPB Mobile Shell versie 3 er op te zetten en te proberen. Werkt prima die nieuwe versie en qua eyecandy een stuk beter dan versie 2.

Alleen is het zo dat als ik op de panelknop druk de hele SEX1 vastloopt. Ik dacht dat het misschien aan de oude panelmanager lag en heb de nieuwe panelmanager er op gezet maar ook deze loopt vast als ik op de panelknop druk.

Ben ik de enige met dit probleem of ervaren meer X1 gebruikers dit met SPB Mobile Shell 3?

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bigmouth, ik heb hetzelfde probleem. ik las ergens dat iemand anders dat ook had dus volgens mij ligt het niet aan ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Laatst online: 12-06 16:25
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:22:
@bigmouth, ik heb hetzelfde probleem. ik las ergens dat iemand anders dat ook had dus volgens mij ligt het niet aan ons.
OK thanks. Op youtube zijn filmpjes te zien waar SPB mensen de nieuwe mobile shell demonstreren op een SEX1, je zal dan toch denken dat ze weten dat ie vastloopt als je op de panelknop drukt en die buggie versie niet op de markt uit brengen.

Verder valt het me, na maanden itjes rom's gebruikt te hebben, echt op hoe traag die originele rom is ivm de custom roms. Ook vind ik in SPB mobile shell 3 't echt ontzettend traag van portrait naar landscape gaan. Heeft ie zo'n 4 a 5 seconden voor nodig. Hoop dat volgende versies van SPB mobile shell 3 deze problemen op lost.

Ik probeer 't nog een paar dagen uit maar voor zover 't er nu uitziet ga ik weer terug naar itjes ROM met een lekker snelle TF3D.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds deze week ook over naar de rom van Itje. Werkt zeer prettig en snel en erg leuke interface, echter....

Mijn meestgebruikte programma is bijna niet meer te gebruiken: Opera mini.

Ik merkte na installatie van TF3D van itje, meteen al dat het gebruikte font groter was. Nu heb ik dat voor windows mobile weer kleiner kunnen instellen (1 na kleinst). Daarmee ziet het er allemaal weer beter uit, maar het is nog steeds groter dan het font gebruikt bij de originele rom. De font bij itje nog kleiner instellen maakt alles echter weer te klein. Volgens mij bestaat er dus echt een verschil in de font tussen de originele en itje.

Waar ik het in Windows Mobile allemaal fijn heb kunnen instellen is het font van Opera Mini ook enorm veel groter geworden en als ik deze een standje kleiner is stel worden de letters echt niet meer te lezen. Een tussenmogelijkheid is er niet. Webpagina's zijn nu dus niet goed meer leesbaar of maar heel kleine deeltjes van de tekst zijn te zien. Dat werkt dus echt niet fijn.

Is hier nog iets aan te doen? Hebben jullie hier ook last van en wat hebben jullie hieraan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
als ik een sms typ dan duurt het echt best lang voor het op het scherm komt, alsof je op een 486 in Word werkt. Dus gewoon dikke vertraging. Autocompletion e.d. staat uit, de rest van de telefoon werkt wel gewoon snel.

Iemand dit eerder gehad? Draai ITje 4.5. Wil binnenkort wel upgraden maar dan moet ik backuppen enzo en daar heb ik nu niet zoveel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:04
418O2 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:15:
als ik een sms typ dan duurt het echt best lang voor het op het scherm komt, alsof je op een 486 in Word werkt. Dus gewoon dikke vertraging. Autocompletion e.d. staat uit, de rest van de telefoon werkt wel gewoon snel.

Iemand dit eerder gehad? Draai ITje 4.5. Wil binnenkort wel upgraden maar dan moet ik backuppen enzo en daar heb ik nu niet zoveel zin in.
Ja had ik ook met 4.5. Als je er vanaf wilt zou je toch moeten upgraden...

Ik heb nog steeds problemen met de tijd op Itjes 5.05. Klok zette zichzelf telkens een uur terug, wat zitten schakelen tussen tijdzones en met zomertijd zitten kloten. Lijkt nu goed te gaan, alleen sms'en die binnenkomen hebben een timestamp van een uur geleden :S
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Ik heb deze vraag eerder gestald maar geen antwoord. Iemand?

------------
misschien een gekke vraag, maar kan je de sneltoets van de camera (cameraknop) waarbij je bij indrukken de camera start ook UITzetten? Ik heb namelijk een hoesje waarbij ik met mijn vingers de cameraknop haast moet indrukken om mijn telefoon uit het hoesje te halen. Bij het opnemen krijg ik de camerastand en dat terwijl ik juist wil opnemen. Vet onhandig. :( Kan ik die knop dus uitzetten?
------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MKY schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:15:
Ik heb deze vraag eerder gestald maar geen antwoord. Iemand?

------------
misschien een gekke vraag, maar kan je de sneltoets van de camera (cameraknop) waarbij je bij indrukken de camera start ook UITzetten? Ik heb namelijk een hoesje waarbij ik met mijn vingers de cameraknop haast moet indrukken om mijn telefoon uit het hoesje te halen. Bij het opnemen krijg ik de camerastand en dat terwijl ik juist wil opnemen. Vet onhandig. :( Kan ik die knop dus uitzetten?
------------
er bestaan programmaatjes waarmee je andere programma's/functies aan je hardware toetsen kan toewijzen. Misschien kan je daarmee ook wel alle functies die aan een knop hangen weg kan halen. Hier wordt daar wat over besproken, en daar wordt ook X1BC (X1 button control) genoemd. Je zou kunnen proberen of je daar wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey allemaal,

Allereerst, sorry als deze vraag al 1000x beantwoord is in dit forum. Ik heb alles doorgespit en ik kon niks over mijn probleem vinden.

Ik weet niet of dit er toe doet, maar ik heb t-mobile.
Mijn probleem: Er komt geen email binnen op mijn hotmail. Als ik het account opnieuw toevoeg of het toestel opnieuw opstart krijg ik eenmalig een synchronisatie en daarna wil het niet meer lukken. Ik heb al van alles geprobeerd. De synchronisatie stond in eerste instantie op "zodra er items binnenkomen". Ik heb m ook op "iedere 15 minuten gezet", maar dit hielp niet. Ik heb ook iets gelezen over speedmanager van t-mobile uitzetten. Dit heb ik gedaan, maar dit mocht ook niet baten. Ik heb overal gegoogled, het aan collega's gevraagd en zelf lopen prutsen maar ik kan echt niks vinden! Dat hotmail loopt via Windows Live. MSN werkt wel gewoon. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Alvast superbedankt!
xx Yvonne

Edit: verzenden doet ie wel. maar dan blijft ie in postvak uit staan en gaat ie het bericht dus elke x opnieuw verzenden. ik heb dit getest door een mailtje naar mezelf te sturen. dan heb ik een halve dag later 20 dezelfde mailtjes terwijl ik er maar 1 verstuurd heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZe schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:49:
[...]

Ja had ik ook met 4.5. Als je er vanaf wilt zou je toch moeten upgraden...

Ik heb nog steeds problemen met de tijd op Itjes 5.05. Klok zette zichzelf telkens een uur terug, wat zitten schakelen tussen tijdzones en met zomertijd zitten kloten. Lijkt nu goed te gaan, alleen sms'en die binnenkomen hebben een timestamp van een uur geleden :S
Iemand een idee?
Ik heb dat inderdaad ook met 5.05. Mijn datum staat nu ook nog eens verkeerd, vrij waardeloos. Plus afspraken uit mijn agenda geeft ie allemaal een uur te vroeg aan, terwijl als je de afspraak opent de tijden wel goed staan. Ik ga denk ik over naar Itjes nieuwe rom, ik heb ook regelmatig exchange sync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:30:
[...]

Ik heb dat inderdaad ook met 5.05. Mijn datum staat nu ook nog eens verkeerd, vrij waardeloos. Plus afspraken uit mijn agenda geeft ie allemaal een uur te vroeg aan, terwijl als je de afspraak opent de tijden wel goed staan. Ik ga denk ik over naar Itjes nieuwe rom, ik heb ook regelmatig exchange sync problemen.
Ook bij mij (Itje 5.05) zat ik met de tijdsproblemen. Tijdzone was sprong steeds terug op Afrika ofzo iets.
Mijn oplossing was de klok eerst een uur terug te zetten. Vervolgens de tijdzone in de juiste veranderen, waardoor de klok weer goed komt te staan. Dus de klok goed zetten door van tijdzone te veranderen.
Als ik eerst de klok aanpaste en dan de tijdzone dan bleef het probleem terug komen. Beetje vaag, maar het gaat nu zo'n 2 weken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Ben nu beetje SPB mobile shell 3 aan't proberen maar dit werkt echt moo!!
alleen switchen tussen landscape en portrait duurt een 10 seconden...

en als ik wil switchen tussen de "panels" dus van "today panel" naar "radio-panel"
dan loopt het toestel vast en moet ik hem via stylus resetten :?

Het programma ziet er erg mooi (grafisch) werkt ook erg soepel verder en alles is met mijn dikke duim te bedienen!!!
DAG TOUCHFLO!!!
Dit gaat ook veel dieper op windows in dan tf3d en voordeel hierbij is dat dit ECHT vinger vriendelijk is.
jammer van de vertraging voor landscape en jammer dat de panels niet meer werken.

Maar weet iemand of er trouwens iets bestaat zodat je de radio als programma kan opstarten en dus in de achtergrond kan laten spelen wil dit niet elke keer via die panel hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 00:59
gwystyl schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:30:
[...]
Heb ik gedaan inderdaad. De T-mob shop wilde hem pas terugsturen als ik een pakbon/factuur liet zien, dus die moest gisteravond nog even opgezocht worden (erg fijn als je net verhuisd bent :X). Vandaag dus een tweede poging. Het probleem van het 'spontaan' uitvallen lijkt te komen door het slide mechanisme. Ik heb daar verder nog niets over gelezen maar ben benieuwd of er meer mensen last van hebben?
[...]
Ik heb hier last van, heb soms dat hij uitvalt als ik hem in elkaar slide. Erg handig want ik kom hier pas later achter, zeker als ik mijn scherm al heb uitgedaan. het gebeurt vooral als ik hem wat harder slide, dus echt met een tik. Als ik het zachtjes doe valt hij niet uit, dus er valt wel mee te leven als je het eenmaal doorhebt. Meer mensen die dit hebben of even kunnen testen of dit bij meerdere xperia's het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Laatst online: 19:22
SPB Mobile Shell 3 lijkt een probleem te veroorzaken na het 3D ronddraaien van de verschillende panelen.
Alleen na het gebruik van deze functie, crasht de X1 bij indrukken van de Panel knop.

Ook verdwijnt SPB telkens indien opgeroepen voor het Fish panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Daarnet naar de vodafone winkel in rotterdam geweest ( lijnbaan ) Om m'n batterij te laten controleren, volgens hun controleer apparaat is de batterij in orde, nadat de helpdesk persoon de accu teruggeplaatst had bleek dat m'n halve windows naar de knoppen was, foute achtergrond geladen, zwaar vernachelde windows interface, uiteindelijk heeft die gozer achter de balie er maar de nieuwste software opgezet, even kijken of het nu beter is qua accuduur ( 9 uur was m'n max )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Laatst online: 16-09 21:53
goed nieuws, ik zit nog steeds op V4.5. Ik ga maar vanavond updaten.

Als je een custom ROM op een custom ROM flashed, is het toch gewoon de bedoeling dat je het bestand ruu_signed.nbh naar Kovsimg.nbh hernoemd en op de micro-SD zet. En vervolgens laad in de Hard-SPL mode?
Kan iemand dit bevestigen voordat ik iets verkeerd doe?

[ Voor 33% gewijzigd door Grunnen op 18-04-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:04
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:30:
[...]

Inderdaad ook syncproblemen, heel vervelend.
Hebben ze v6 nou overgeslagen of lag ik te slapen?
Ik wacht de reacties af, nu al wel een vermelding dat de installatie waarschijnlijk minder soepel zal verlopen dan dat eerder het geval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
MaZe schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:05:
[...]

Inderdaad ook syncproblemen, heel vervelend.

[...]

Ik wacht de reacties af, nu al wel een vermelding dat de installatie waarschijnlijk minder soepel zal verlopen dan dat eerder het geval was...
V6 is de rom voor WM6.5, en dat die installatie raar kan verlopen was ook al in de laatste v5. Overigens had ik daar geen last van.

Eerlijk gezegd merk ik weinig verschil tussen deze versie en de laatste stable v5, behalve dat push-internet het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grunnen schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:07:
[...]

goed nieuws, ik zit nog steeds op V4.5. Ik ga maar vanavond updaten.

Als je een custom ROM op een custom ROM flashed, is het toch gewoon de bedoeling dat je het bestand ruu_signed.nbh naar Kovsimg.nbh hernoemd en op de micro-SD zet. En vervolgens laad in de Hard-SPL mode?
Kan iemand dit bevestigen voordat ik iets verkeerd doe?
Jep. Je boot hem dan door volumeknop naar beneden ingedrukt te houden en dan ook de aan knop in te drukken tot je het venster krijgt met de 3 gekleurde balken.
MaZe schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:05:
[...]

Itje is ook met een WM6.5 rom bezig die volgens mij als versie nummer 6 heeft. Hij is om verwarring te voorkomen van 5 naar 7 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Leo, weet jij dan ook wat hard spl doet?
Ben daar zelf eerlijk gezegd nog niet achter.

Het is mij daarom ook nog nooit gelukt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wallie-s schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:59:
Leo, weet jij dan ook wat hard spl doet?
Ben daar zelf eerlijk gezegd nog niet achter.

Het is mij daarom ook nog nooit gelukt. :(
Het verandert het bootsysteem van softspl naar hardspl. Wat dit precies verandert weet ik niet maar ik weet wel dat het een vereiste is om je rom te kunnen flashen. Op xda staan een aantal hele handige video tuts die alle fasen van het flashen precies doorlopen. Kan iedereen die zijn X1 wil flashen aanraden om deze te kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Laatst online: 11-09 22:58
Goeieavond, kan iemand me misschien vertellen of de X1 die gesimlocked is op het Vodafone netwerk ook Vodafone-achtige menu's bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Fatal Mind schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:48:
Daarnet naar de vodafone winkel in rotterdam geweest ( lijnbaan ) Om m'n batterij te laten controleren, volgens hun controleer apparaat is de batterij in orde, nadat de helpdesk persoon de accu teruggeplaatst had (...) even kijken of het nu beter is qua accuduur ( 9 uur was m'n max )
Ik had in het begin ook problemen met accuduur: na een dag was er nog 10% over. Uiteindelijk bleek dat er programma's waren die de accu leegtrokken (ActiveSync en/of G-Alarm, niet zeker). Ik haal nu met gemak twee dagen.

Op XDA forums vond ik een topic waarin tooltjes stonden om je stroomverbruik te meten. Ik heb acbPowerMeter geïnstalleerd: erg handig!

Nu weet ik dat mijn telefoon in standby +/- 20 mA verbruikt. Met een accu van 1500 mAh trekt hij dat theoretisch 75 uur, oftewel 3 dagen (en bij elk gebruik wordt dat natuurlijk minder). Daarnaast houden deze programma's het aantal gebruikte mAh bij, zodat je kunt controleren of je accu wel voldoende capaciteit levert. Als je accu uitvalt na 700 mAh ipv 1500 mAh, is er duidelijk iets met de accu mis.

Iedereen die problemen met accuduur heeft, kan hiermee dus controleren of de telefoon teveel stroom verbruikt en of de accu wel voldoende capaciteit heeft. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmmm, bedankt voor je reply op m'n post exabart!

Met m'n vorige software versie was blijkbaar zowiezo wat mis, want als de telefoon toen in slaapstand ging was ik niet meer bereikbaar ( nee hij was niet echt uit :P ! ) nu als hij in slaapstand gaat ( na 40 sec bij nongebruik ) ben ik nog wel gewoon bereikbaar ( zoals het hoort dus lijkt me )

Hoe dan ook, ik ga even dat acbpowermeter installen en kijken wat er uitkomt, ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 21:49
Sjnarruf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:03:
Goeieavond, kan iemand me misschien vertellen of de X1 die gesimlocked is op het Vodafone netwerk ook Vodafone-achtige menu's bevat?
Nee maar die had wel 1 "vodafone" panel maar die kun je met een hardspl / romflash weghalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Laatst online: 11-09 22:58
Chaosstorm schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:24:
[...]

Nee maar die had wel 1 "vodafone" panel maar die kun je met een hardspl / romflash weghalen ;)
Bedankt, nu weet ik zeker dat ik me er niet aan ga ergeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 16:54
Chaosstorm schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:24:
[...]

Het Vodafone panel is ook gewoon te verwisselen voor een andere, zonder hardspl / romflash. Enige wat je moet doen is met een registry editor bij de juiste sleutel de 'Locked' value van 1 naar 0 zetten. Kan de link zo snel ff niet vinden, staat ergens op XDA forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exabart schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:06:
[...]

Het Vodafone panel is ook gewoon te verwisselen voor een andere, zonder hardspl / romflash. Enige wat je moet doen is met een registry editor bij de juiste sleutel de 'Locked' value van 1 naar 0 zetten. Kan de link zo snel ff niet vinden, staat ergens op XDA forums.
En als derde optie kan je er ook nog heel simpel het google panel van maken door een aantal bestanden in de map te vervangen door die van het google panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Moeten wij niet onderhand naar een volgend deeltje? zag de teller bijna op 1300 staan. :)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tis vast een simpel iets... maar op de een of andere manier heb ik mijn msn '' snelkoppeling '' op mijn bureaublad verwijderd, dus ik dacht simpel van, goh dan ga ik naar mijn '' vandaag '' scherm en plaats ik die gewoon terug, nu blijkt dat hij daar helemaal niet meer tussenstaat... In de opties van messenger staat ook niks relevants ( zowiezo erg weinig instellingen daar )

Iemand die mij verlost van dit '' probleem '' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Stom probleem. M'n X1 denkt dat er een stereoheadset is aangesloten, maar dat is niet zo.
Gevolg is dat ik niet meer kan bellen, de gesprekspartner hoort mij niet en ik hor hem/haar niet.

Iemand een tip/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Aurian schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:26:
Stom probleem. M'n X1 denkt dat er een stereoheadset is aangesloten, maar dat is niet zo.
Gevolg is dat ik niet meer kan bellen, de gesprekspartner hoort mij niet en ik hor hem/haar niet.

Soft-reset?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aurian schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:26:

Even headset paar keer in- en uitsteken dan gaat het vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
Helaas, ik heb het al een paar dagen. Zelfs een masterR helpt niet.
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:34:
Even headset paar keer in- en uitsteken dan gaat het vanzelf weg.
Heb het al erg vaak geprobeerd. Er zal wel een hardware switch in dat gat zitten? Kan het zijn dat hij niet terugspringt?

Enig idee of ik daarbij kan als ik hem openschroef? Liever niet, ivm warranty, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Aurian schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:37:
[...]

Enig idee of ik daarbij kan als ik hem openschroef? Liever niet, ivm warranty, maar toch..
Is het idee van garantie niet dat je dit soort dingen kan laten repareren ;)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
SantjeS schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:40:
is het van garantie niet dat je dit soort dingen kan laten repareren ;)
Jup... Maar wil hem niet 3 weken kwijt zijn voor zoiets onozels. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Ik draai nu voor de tweede dag Touch IT v7 en sinds gister werkt mijn scherm niet meer perfect, het boveste kwart klopt de plaats waar ik met me stylus/vinger type niet met wat er op het beeld aangegeven word. Is duidelijk te zien als in met notes een tekening maak. Andere mensen hier ook last van? Heb al soft resets gedaan en screen alignments voor 10 keer.

Met officiele rom erop nog steeds last. Dan maar terug naar de winkel, eerst weer ff de orginele spl erop zetten. Is dat voor t-mobile dezelfde als bij andere aanbieders?

[ Voor 19% gewijzigd door Taarmen op 19-04-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
[b][message=31823469,noline]Met officiele rom erop nog steeds last. Dan maar terug naar de winkel, eerst weer ff de orginele spl erop zetten. Is dat voor t-mobile dezelfde als bij andere aanbieders?
Flash die IT7 dan eerst nog een keer. Een restore en ermee naar de winkel rennen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb het al erg vaak geprobeerd. Er zal wel een hardware switch in dat gat zitten? Kan het zijn dat hij niet terugspringt?

Zit inderdaad een switch in die het detecteert. Je hebt geen perslucht in de buurt om hem even uit te spuiten? Wellicht even heel voorzichtig met een tandenstokertje of iets dergelijks. Wees wel voorzichtig, als het echt schade is/wordt val het buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Aurian schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:42:
[...]

Flash die IT7 dan eerst nog een keer. Een restore en ermee naar de winkel rennen kan altijd nog.
IT7 eerst twee maal gehard reset, daarna opnieuw geflasht, daarna t-moble RA1 erop gezet, nog steeds het zelfde probleem, SPL terug gezet. Uitlijning werkt voor een paar minuten en valt weer terug in een afwijking van ongveer 3mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taarmen schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:05:
[...]

IT7 eerst twee maal gehard reset, daarna opnieuw geflasht, daarna t-moble RA1 erop gezet, nog steeds het zelfde probleem, SPL terug gezet. Uitlijning werkt voor een paar minuten en valt weer terug in een afwijking van ongveer 3mm.
Zit er misschien vuil op je scherm? Vooral even langs zijkanten controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:43:
[...]

Zit er misschien vuil op je scherm? Vooral even langs zijkanten controleren.
Geen vuil, wel een screenprotector maar die zit er al 2 maanden op. Het vage is dat het scherm soms wel goed reageerd, check het door te tekenen. Rechte lijn trekken en soms gaan ze recht onder mijn stylus, andere keer lijkt mijn rechte lijn op de uitdraai van een seismograaf of schiet het ineens 3mm tot een 1cm naar beneden. Alles weer stock en morgen even langs bij de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:34:
Zit inderdaad een switch in die het detecteert. Je hebt geen perslucht in de buurt om hem even uit te spuiten? Wellicht even heel voorzichtig met een tandenstokertje of iets dergelijks. Wees wel voorzichtig, als het echt schade is/wordt val het buiten de garantie.
Toevallig wel perslucht, maar dat hielp niet. Het stomme is trouwens dat als ik die trigger van onder indruk met de stylus, dat hij dan het idee heeft dat geen headset in zit. Haal ik hem weg, dan is er ineens wel headset. Echt irritant. Ik zou dus eigenlijk die trigger meer naar de grond moeten buigen, maar dat is zo onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
In de opties van de telefoon kun je instellen of je het beeld staand of liggend wil gebruiken. Als je deze dan op liggend zet (landscape) dan ziet dat er voor mij allemaal prima uit. Maar op het moment dat ik dan het toetsenbord open en dicht klap dan springt hij weer naar staand. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
@iedereen die zijn speaker (belvolume etc.) te zacht vind

via deze site van ?? russische makers: http://ixperia.ru/soft/winmobile/51-opt-xperia.html
is een .Cab beschikbaar waarmee je je speaker harder maakt misschien iets voor de startpost in het VOLGENDE deel (hint) en dan ook een accesoires gedeelte met screenprotectors hoesjes carholders, etc. etc.

maar voor nu veel plezier met de tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gram501, weet je toevallig of het ook mogelijk is om de volume juist lager te zetten? Want bij mij staat de belvolume juist vrij hard. Zelfs op de laagste stand kan vrijwel iedereen om mij heen horen met wie ik aan het praten ben. Ik kan geen russisch, dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gram501:

Is dit om het geluid van bellen harder te maken, of hoor je enkel de persoon aan de andere kant van de lijn harder? Ik zou graag mijn beltoon harder willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:25:
@gram501, weet je toevallig of het ook mogelijk is om de volume juist lager te zetten? Want bij mij staat de belvolume juist vrij hard. Zelfs op de laagste stand kan vrijwel iedereen om mij heen horen met wie ik aan het praten ben. Ik kan geen russisch, dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel :)
Ik kan ook geen russisch en ja ik vind ook dat dit te hard is als je met iemand belt aar als je op de speaker pictogram tikr krijg je twee kolommen een voor speaker en systeem geluid en de ander voor je gesprekken...
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:58:
@ Gram501:

Is dit om het geluid van bellen harder te maken, of hoor je enkel de persoon aan de andere kant van de lijn harder? Ik zou graag mijn beltoon harder willen horen.
ja dit maakt je beltoon harder ik kan nu mijn eigen beltoon (mp3) wel goed horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Wat ik lastig vind is dat je om te smsen het toetsenbord of het pennetje moet gebruiken. Is er geen programmatje waarmee je grote knoppen op je scherm kunt krijgen zodat het mogelijk is om te smsen zoals je ook met een klassiek mobieltje doet? (behalve dan dat het touchscreen letters zijn ipv echte knoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Fatal Mind schreef op zondag 19 april 2009 @ 14:43:
Tis vast een simpel iets... maar op de een of andere manier heb ik mijn msn '' snelkoppeling '' op mijn bureaublad verwijderd, dus ik dacht simpel van, goh dan ga ik naar mijn '' vandaag '' scherm en plaats ik die gewoon terug, nu blijkt dat hij daar helemaal niet meer tussenstaat... In de opties van messenger staat ook niks relevants ( zowiezo erg weinig instellingen daar )

Iemand die mij verlost van dit '' probleem '' ...
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Welke "snelkoppeling" op welk "vandaagscherm" bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ppva schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:55:
Wat ik lastig vind is dat je om te smsen het toetsenbord of het pennetje moet gebruiken. Is er geen programmatje waarmee je grote knoppen op je scherm kunt krijgen zodat het mogelijk is om te smsen zoals je ook met een klassiek mobieltje doet? (behalve dan dat het touchscreen letters zijn ipv echte knoppen).
Zoek eens in google op "Xperia xt9 soft keyboard"
Erg handig programma. Naast het kleine keybord dan ook een grote en handschrift herkenning e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppva schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:55:
Met de volgende update van SE komt als het goed is het XT9 Keyboard mee. Zelf gebruik ik momenteel Finger Keyboard 2.1 en ik moet zeggen dat dat echt perfect werkt. Allebei de programma's zijn overigens via Google en op XDA terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

[...]

Helaas, ik heb het al een paar dagen. Zelfs een masterR helpt niet.

[...]

Heb ik ook gehad vanaf begin, toen ik eindelijk keer tijd had langs gebracht bij de vodafone winkel, nieuwe achterkant gekregen. Aansluiting zat los... als je erin prikt met de sytlus en het icoontje gaat weg heb je waarschijnlijk zelfde euvel. Maar doordat ik tel niet kon gebruiken ivm de reparatie had ik weer mijn w880i in gebruik genomen en dat beviel zo goed dat de x1 gewoon ergens op plank ligt. Want wat baal ik dat ik em uberhaupt gekocht heb. Voegt helemaal niks toe aan m'n w880i / ipod nano combi die ik nu gebruik voor bellen/internetten en mp3 / video... En nu heb ik ook nog eens een G1 gewonnen dus ik denk dat de x1 gewoon in de verkoop gaat. Wat kan ik er eigenlijk voor vragen? Vodafone locked..

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
HendrikN schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:43:
[...]

Welke "snelkoppeling" op welk "vandaagscherm" bedoel je?
Inderdaad ik was wat karig, hier onder een verduidelijkend ( is dit een woord ? :P ) plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/screeniexperiax1.jpg

Alleen als ik vervolgens ga naar: Start > instellingen > Vandaag > > tabje Items dan staat msn hier niet tussen, dus op deze manier kan ik msn niet op mijn hoofdscherm krijgen, in de settings van msn zelf is hier ook niks op te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Fatal Mind schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:14:
[...]

Inderdaad ik was wat karig, hier onder een verduidelijkend ( is dit een woord ? :P ) plaatje:
[afbeelding]

Alleen als ik vervolgens ga naar: Start > instellingen > Vandaag > > tabje Items dan staat msn hier niet tussen, dus op deze manier kan ik msn niet op mijn hoofdscherm krijgen, in de settings van msn zelf is hier ook niks op te vinden.
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ah, mijn search results kwamen met iets andere results op de proppen ( waarschijnlijk heb ik te algemeen gezocht )

Eerste linkje van jouw search ziet eruit als mijn probleem, het volgende probleem is dan weer dat het downloade bestandje in die xda topic hier niet wil openen...

Even verder erna kijken, werkt het niet, gil ik wel weer :P

Thx HendrikN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jAnO! schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:13:
[...]
Wat kan ik er eigenlijk voor vragen? Vodafone locked..
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb er binnenkort heel misschien één over vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Fatal Mind schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:35:
Eerste linkje van jouw search ziet eruit als mijn probleem, het volgende probleem is dan weer dat het downloade bestandje in die xda topic hier niet wil openen...
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
+
Fatal Mind schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:35:
Ah, mijn search results kwamen met iets andere results op de proppen ( waarschijnlijk heb ik te algemeen gezocht )

Even verder erna kijken, werkt het niet, gil ik wel weer :P

Thx HendrikN
Tis gefixt... heb nog even een 10de blik geworpen in de Windows Live settings.... toen zag ik opeens staan: Vandaag scherm, daar heb ik dus gewoon tot 10x toe overheen gekeken.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
kbloem schreef op maandag 20 april 2009 @ 07:37:
In de opties van de telefoon kun je instellen of je het beeld staand of liggend wil gebruiken. Als je deze dan op liggend zet (landscape) dan ziet dat er voor mij allemaal prima uit. Maar op het moment dat ik dan het toetsenbord open en dicht klap dan springt hij weer naar staand. Iemand?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond het programma Clear Temp gedraait en S2V geinstalleerd en gedeinstalleerd. Na een soft reset is alles volledig misgegaan en nu weet ik niet precies waar het aan ligt. De telefoon start niet meer goed op en SPB draait niet meer. Heb niets meer staan onder 'start' en kan geen enkel prog meer opstarten. Ook is alles van mijn sd kaartje verdwenen (had ook tytan SDtuneUp geinstalleerd) Vraag is weet iemand hoe dit komt? Moet namelijk een HR doen om alles weer goed te krijgen maar wil dit voortaan voorkomen.

Thks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
@Fatal

Wat voor weerapplicatie heb je op je today screen? Die ziet er wel gelikt uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Vonkie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:24:
@Fatal

Wat voor weerapplicatie heb je op je today screen? Die ziet er wel gelikt uit....
Wederom een nice progsel van SPB, namelijk Spb Weather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Correct DaSan :D werkt erg goed, jammer dat ie m'n woonplaats niet kan vinden, maar rotterdam ligt op 30 km afstand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met fbtv?
Bij mij loopt het vast op het moment dat hij data wil downloaden
voor FBTV, check http://www.breukelman.net/fbtv/index2.html
Neerlands programma, en gratis ook nog (nou nog werken)

en ps... SPB Weather gebruik ik al maanden; heeft zelfs een eigen panel als je 'm instaleerd!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Die eigen panel heb ik dan weer niet, ( staat ook niet in de lijst ) maar dat boeit me dan ook niet tbh. Aan de andere kant vaag dat ie er niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Fatal Mind schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:38:
Die eigen panel heb ik dan weer niet, ( staat ook niet in de lijst ) maar dat boeit me dan ook niet tbh. Aan de andere kant vaag dat ie er niet is...
Dat panel zit alleen in de nieuwste versie van Spb Weather.

Zie ook: http://www.spbsoftwarehou.../weather/xperiapanel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 23:07
Ik probeer TomTom 7 te installeren op mijn X1, maar dit lukt niet echt.. Na het installeren van de .cab kan ik TomTom nergens in de programma lijst terug vinden. Ik heb firmware R1AA op mijn X1 staan. Ik weet dat R2AA al uit is, maar ik wacht eigenlijk op R3AA anders moet ik 2x..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Als ik zelf een afbeelding kies als achtergrond (in het menu 'aan de slag' bij achtergrond kiezen) lukt het wel om de juiste foto te kiezen maar deze wordt altijd helemaal vaag weergegeven als achtergrond. Weet iemand of dit veranderbaar is zodat ik gewoon de felle kleuren op mn achtergrond krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Waffle schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:51:
Ik probeer TomTom 7 te installeren op mijn X1, maar dit lukt niet echt.. Na het installeren van de .cab kan ik TomTom nergens in de programma lijst terug vinden. Ik heb firmware R1AA op mijn X1 staan. Ik weet dat R2AA al uit is, maar ik wacht eigenlijk op R3AA anders moet ik 2x..
Je moet Navigator.exe zelf even opzoeken in Program Files/Navigator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 23:07
Dankjewel. Ik had mijn hele telefoon doorzocht op TomTom, maar dom om niet te zoeken om de map navigator..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn x1 blijft aangeven dat er een stereoheadset verbodnen is, terwijl dit nie zo is.Weet iemand een oplossing?
Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste