Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Omgeving Deventer weer actief vanaf 19.45 uur.Plat vanaf 16.30 uur.
Vorige week idem maar dan later op de avond.Krijg het idee dat men met onderhoud of andere zaken bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friesland is ook weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hier ook weer verbinding 5324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:47
Hier in Marum geen last gehad, downloads liepen gewoon door.

Heb er soms wel last van dat ik ineens openDNS pagina's voor mn neus krijg ipv gewoon een dns error. Blijkbaar reageert de DNS van telfort dan weer eens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:07
Heb de laatste tijd ook veel problemen met mijn internet. Het lijkt vooral in de avond voor te komen.... Bij het uitvoeren van de Ipconfig, krijg ik de volgende melding ' Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface'. Ook zie ik daaronder rare waardes bij het IP-adres. Weet iemand wat dit betekent en kan ik hier zelf iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ackermans1973 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:14:
Ook handig dat de klantenservice op zondag gesloten is.
x2, daar kwam ik dus ook vandaag achter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
xzip22 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:56:
Bij het uitvoeren van de Ipconfig, krijg ik de volgende melding ' Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface'. Ook zie ik daaronder rare waardes bij het IP-adres. Weet iemand wat dit betekent en kan ik hier zelf iets aan doen?
Dat zou te maken kunnen hebben met IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

hier weer problemen, helpdesk gebeld heeft u wel de firmaware geupdate, tuurlijk. wordt toch niet goed van die lui, hoeveel meter zit u van de meterkast af wordt toch niet goedvan zulke domme standaard vragen. dus heeft totaal geen zin om hun op te bellen. wou ik even vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
agaam schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:19:
hier weer problemen, helpdesk gebeld heeft u wel de firmaware geupdate, tuurlijk. wordt toch niet goed van die lui, hoeveel meter zit u van de meterkast af wordt toch niet goedvan zulke domme standaard vragen. dus heeft totaal geen zin om hun op te bellen. wou ik even vertellen
Welke problemen heb je internet of telefonie ? Welke firmware versie hebben ze het over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:19:
Goh, toch blij met deze zinnige bijdrage :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Scandic2008 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:43:
[...]

Welke problemen heb je internet of telefonie ? Welke firmware versie hebben ze het over ?
geen internet en geen telefoon, inmidels is het weer terug voor zolang het duurt, maar ze hebben het over firmware AJZ5 nou die zit er dus al heel lang op,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:47:
[...]

Goh, toch blij met deze zinnige bijdrage :S
doe je voordeel er mee. of Quote niet. of je hebt geen telfort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik heb zelf Telfort idd.

Daar ging de hele vraag niet over. Als je een duidelijk klacht omschrijving neerzet, had ik misschien een nuttige tip voor je probleem kunnen geven, maar als je alleen neerzet dat je geen vertrouwen in de helpdesk hebt, maar verder niet waarom, dan vind ik dat niet bijzonder nuttig ;)

Misschien had ik inderdaad de reactie beter achterwege kunnen laten :P

Hoe is je internet en telefoon weer terug gekomen? Gisteravond was er een storing op het KPN netwerk. Was je daar misschien door getroffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Wanneer je Telfort Vast bellen neemt, kan je dan ook 2 lijnen gebruiken net als bij ISDN? Overstappen van 4 nummers naar 1 is geen probleem, maar die dubbele lijn is wel aardig om te houden.

Op de Telfort modem zitten 2 telefoonaansluitingen. Stel: als ik op beide porten een telefoon aansluit, kan ik dan met beide telefoons tegelijk bellen en gebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tarry schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:52:
Wanneer je Telfort Vast bellen neemt, kan je dan ook 2 lijnen gebruiken net als bij ISDN? Overstappen van 4 nummers naar 1 is geen probleem, maar die dubbele lijn is wel aardig om te houden.

Op de Telfort modem zitten 2 telefoonaansluitingen. Stel: als ik op beide porten een telefoon aansluit, kan ik dan met beide telefoons tegelijk bellen en gebeld worden?
Alleen als je 2 VOIP accounts hebt. Die kun je op je modem configureren, maar Telfort levert maar 1 account mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:39
Kreeg net de onderstaande mail:
Amsterdam, 23 maart 2009

Geachte meneer De Boer **,

Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.

Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb. Vanaf 1 juni 2009 wordt dat
€ 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.

Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.

Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.

De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en antwoord op veelgestelde vragen over deze prijscorrecties vindt u op onze telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet

** naam is veranderd
Lijkt er dus op dat het overstappen word, zijn er nog genoeg die goedkoper zijn lijkt me. Denk dat het Alice word of zijn er betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:24:
Mja, ik heb zelf Telfort idd.

Daar ging de hele vraag niet over. Als je een duidelijk klacht omschrijving neerzet, had ik misschien een nuttige tip voor je probleem kunnen geven, maar als je alleen neerzet dat je geen vertrouwen in de helpdesk hebt, maar verder niet waarom, dan vind ik dat niet bijzonder nuttig ;)

Misschien had ik inderdaad de reactie beter achterwege kunnen laten :P

Hoe is je internet en telefoon weer terug gekomen? Gisteravond was er een storing op het KPN netwerk. Was je daar misschien door getroffen?
o ik wist niet dat er gister een kpn storing was, maar tot op heden doet hij het vandaag nog, ik had mischien ook niet zo bot moeten reageren ;) maar ja geen internet en telefoon vond ik knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Een kennis heeft Telfort met Optibel maar de binnenkomende gesprekken van Optibel zijn niet te horen.Eea zal vast te doen hebben P2P maar moeten er ook nog bepaalde poorten opengezet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
rusman schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:15:

[...]

Lijkt er dus op dat het overstappen word, zijn er nog genoeg die goedkoper zijn lijkt me. Denk dat het Alice word of zijn er betere?
Inderdaad, het maandbedrag zit ik niet zo mee, maar als je 100 gesprekken per maand voert, wordt dat toch weer zo'n 5 euro duurder met dat startbedrag. Zeker als je alle niet-gemaakte verbindingen meetelt (of tellen die niet mee?).
Gelukkig wordt hier over 3 weken Glashart glasvezel aangelegd in de straat, ben niet zo blij meer met telfort. Nooit echt tevreden geweest over telefonie vooral....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
weet iemand hoe het zit met de postcode check en nieuwe panden,

ik wil namelijk een appartement gaan huren, dit is pas van december 2008 opgeleverd,
echter als ik het huisnr + postcode opgeef geeft ie aan dat er maar 6Mb/s leverbaar is
pak ik huisnummer 50 (zelfde pand) is er 17Mb/s leverbaar ???????

het is tenslotte het zelfde gebouw, zijn de huisnummers soms nog niet in de database verwerkt?
iemand ervaring mee....?

als ik kijk op bbned.nl hetzelfde, op huisnummer 50 leverbaar, op huisnr 38 niet leverbaar, fysiek zelfde locatie...??

kan ik hiervoor bellen met de helpdesk hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Rubke schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:35:
weet iemand hoe het zit met de postcode check en nieuwe panden,

ik wil namelijk een appartement gaan huren, dit is pas van december 2008 opgeleverd,
echter als ik het huisnr + postcode opgeef geeft ie aan dat er maar 6Mb/s leverbaar is
pak ik huisnummer 50 (zelfde pand) is er 17Mb/s leverbaar ???????

het is tenslotte het zelfde gebouw, zijn de huisnummers soms nog niet in de database verwerkt?
iemand ervaring mee....?

als ik kijk op bbned.nl hetzelfde, op huisnummer 50 leverbaar, op huisnr 38 niet leverbaar, fysiek zelfde locatie...??

kan ik hiervoor bellen met de helpdesk hoe dat zit?
Dit zijn zulke specifieke verschillen dat misschien zelfs de helpdesk niet zomaar kan uitvinden waardoor het komt. Lijkt me verder heel sterk dat er ook werkelijk een verschil tussen zit. Is er qua oplevering periode of qua postcode een verschil tussen beide? Zijn postcode letters/cijfers gelijk? Bestond 50 al eerder (herbouw)?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan dit zomaar? op de site van Telfort wordt namelijk met geen woord gerept over starttarief voor binnenlandse gesprekken, of worden oude klanten nu met verslechterde voorwaarden beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe telefoontarieven vind ik minder.. Ik betaal bovenop mijn internetkosten 9,95 aan Telfort voor onbeperkt bellen via VOIP (internet). Die kosten blijven het zelfde, echter gaan ze voor ieder gevoerd gesprek 0,05 cent starttarief in rekening brengen. Ik ben naast die telefoonnummers ook nog gewoon in het bezit van een telefoonlijn via KPN waar ik iedere maand voldoende voor betaal uiteraard. Dat betekend dat als ik geen Telfort telefoon meer zou hebben, ik nog steeds kan bellen. Dan ga ik even rekenen, starttarief valt niet meer onder de kosten van Telfort, om een beschikbare lijn te hebben hoef ik Telfort ook niet te hebben, dat betekend dat ik in feite 9,95 betaal om gesprekskosten af te kopen. Je kunt al vast bellen vanaf 0,011 cent per minuut via KPN (althans, via een andere aanbieder) en in het weekend is KPN sowieso al gratis; maar als ik uitga van gemiddeld 1 cent, kan ik voor die 9,95 van Telfort meer dan 16 uur per maand bellen!

Ga ik naar ons gemiddelde verbruik kijken; 2,5 uur per maand.

Als ik het zo bekijk kan ik die telefonie van Telfort net zo goed lozen, enige nadeel (alhoewel ik het langzaam als voordeel begin te zien) is dat we dan waarschijnlijk ons nummer kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:33:
Die nieuwe telefoontarieven vind ik minder.. Ik betaal bovenop mijn internetkosten 9,95 aan Telfort voor onbeperkt bellen via VOIP (internet). Die kosten blijven het zelfde, echter gaan ze voor ieder gevoerd gesprek 0,05 cent starttarief in rekening brengen. Ik ben naast die telefoonnummers ook nog gewoon in het bezit van een telefoonlijn via KPN waar ik iedere maand voldoende voor betaal uiteraard. Dat betekend dat als ik geen Telfort telefoon meer zou hebben, ik nog steeds kan bellen. Dan ga ik even rekenen, starttarief valt niet meer onder de kosten van Telfort, om een beschikbare lijn te hebben hoef ik Telfort ook niet te hebben, dat betekend dat ik in feite 9,95 betaal om gesprekskosten af te kopen. Je kunt al vast bellen vanaf 0,011 cent per minuut via KPN (althans, via een andere aanbieder) en in het weekend is KPN sowieso al gratis; maar als ik uitga van gemiddeld 1 cent, kan ik voor die 9,95 van Telfort meer dan 16 uur per maand bellen!

Ga ik naar ons gemiddelde verbruik kijken; 2,5 uur per maand.

Als ik het zo bekijk kan ik die telefonie van Telfort net zo goed lozen, enige nadeel (alhoewel ik het langzaam als voordeel begin te zien) is dat we dan waarschijnlijk ons nummer kwijt zijn.
Ik zou zeggen, overweeg voipbuster voor uitgaande gesprekken. Ik gebruik het voor in en uitgaande gesprekken (maar ze geven al een tijdje geen nederlandse nummers meer uit). Het kost je 10 euro per 120 dagen waarin je gratis 300 minuten per week naar vaste nummers mag bellen. Na die 120 dagen bel je de 10 euro op voor 1ct per minuut. Je kan een voipbuster account gewoon instellen in het zyxel modem (eventueel nog een tweede accountje bij budgetphone voor inkomende gesprekken met een telefoonnummer kost je 10 euro per jaar).

Maar inkomende gesprekken kun je ook via KPN laten lopen als je die lijn toch al wilt houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 23-03-2009 21:55 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
Tarry schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:52:

Je kunt met 1 nummer wel 2 gesprekken voeren bij Telfort door het account op beide telefoonpoorten te activeren. Zo kunnen er hier nog gesprekken binnenkomen en uitgaan terwijl er op de andere telefoonpoort gebeld wordt.

Je hebt dus wel 2 "lijnen", maar met 1 telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01
Of zet je nummer over naar Budget Phone. Voor 10 euro per jaar ben je een jaar lang bereikbaar op je "oude" KPN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn Telfort verbinding. Volgens mij Zyxel-modem train ik in op een ADSL2-centrale, met snelheid van een klein 8mb. Als ik nu iets uit de usenets haal dan haal ik omgerekend een strakke, constante 800KB/s. Erg netjes volgens mij.

Wat mij echter opvalt is dat het 'normale' surfen een stuk langzamer gaat. Ik heb nu enkele malen iets gedownload vanaf de Microsoft en Adobe website's en hier blijft de snelheid altijd strak rond de 200KB/s. Is er misschien iets bekend hierover? Worden snelheden gecapped per verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:52
bjck schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:11:
[...]

Dit zijn zulke specifieke verschillen dat misschien zelfs de helpdesk niet zomaar kan uitvinden waardoor het komt. Lijkt me verder heel sterk dat er ook werkelijk een verschil tussen zit. Is er qua oplevering periode of qua postcode een verschil tussen beide? Zijn postcode letters/cijfers gelijk? Bestond 50 al eerder (herbouw)?
Ik heb je al gemaild, maar nog ter info de postcode cijfers + letters zijn hetzelfde alleen het huisnummer is anders het is een flat / appartement gebouw wat volgens mij tegelijk is opgeleverd, de hele straat kan bbned krijgen behalve mijn huisnr en dan is "mijn" huisnr nog korterbij de wijkcentrale....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vreemd die mail heb ik (nog) niet gehad

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ook niet. Belachelijk trouwens. Misschien stap ik hierdoor wel over naar UPC. was ik toch al een tijdje van plan.

Kijk, als het nu een feilloos product is, alla. Maar het is afgelopen maanden zo rottig geweest dat dit behoorlijk minachtend overkomt.

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 24-03-2009 09:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Ik heb nog een Speedtouch 780 staan vanuit de IPB periode,en wil die even testen ipv de Zyxel.Hok blijft echter om wachtwoord vragen.Zie ik iets over het hoofd ? (ook bij firmware-update en config tool)

NB:vanochtend trouwens weer een storing gehad DSL lampje rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 12:36
Scandic2008 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:19:
Ik heb nog een Speedtouch 780 staan vanuit de IPB periode,en wil die even testen ipv de Zyxel.Hok blijft echter om wachtwoord vragen.Zie ik iets over het hoofd ? (ook bij firmware-update en config tool)

NB:vanochtend trouwens weer een storing gehad DSL lampje rood.
Die doet std niet de methode die telfort gebruikt, die zul je ws eerst moeten reflashen.
Formeel moet je dat apparaat terugsturen toch?
Je zou iets kunnen proberen als kpn/root oid, maar een reflash kan je als het lukt een default ST780 opleveren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gunner schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:15:
Kijk, als het nu een feilloos product is, alla. Maar het is afgelopen maanden zo rottig geweest dat dit behoorlijk minachtend overkomt.
inderdaad, een brak product duurder maken. Ze hebben wel lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verbaas me nog steeds over de vele storingen die hier gemeld worden. Gelukkig ben ik één (van de weinige misschien) waarbij Telfort inmiddels langer dan een jaar een topproduct heeft afgeleverd. Als de kosten met een duizelingwekkende 2,5% zullen worden verhoogd zal ik daar niet wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb er bij Tiscali 2 VOIP accounts gekregen. ik had ISDN ze hebben mijn oude nummer overgezet en ik kreeg een nieuw nummer van hun.
Helsie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:18:
[...]

Alleen als je 2 VOIP accounts hebt. Die kun je op je modem configureren, maar Telfort levert maar 1 account mee.

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 22:19

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:35:
Ik verbaas me nog steeds over de vele storingen die hier gemeld worden. Gelukkig ben ik één (van de weinige misschien) waarbij Telfort inmiddels langer dan een jaar een topproduct heeft afgeleverd. Als de kosten met een duizelingwekkende 2,5% zullen worden verhoogd zal ik daar niet wakker van liggen.
Die 2,5% boeit mij ook niet zo echt, dat het kosteloos bellen vanaf de wijziging van de baan is vind ik wel heel wat minder. Ik ga ook eens berekenen of ik die 9,95 per maand niet beter op een andere manier kan besteden (VOIP, Budgetphone)

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:06
Jewie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:13:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn Telfort verbinding. Volgens mij Zyxel-modem train ik in op een ADSL2-centrale, met snelheid van een klein 8mb. Als ik nu iets uit de usenets haal dan haal ik omgerekend een strakke, constante 800KB/s. Erg netjes volgens mij.

Wat mij echter opvalt is dat het 'normale' surfen een stuk langzamer gaat. Ik heb nu enkele malen iets gedownload vanaf de Microsoft en Adobe website's en hier blijft de snelheid altijd strak rond de 200KB/s. Is er misschien iets bekend hierover? Worden snelheden gecapped per verbinding?
Snelheden worden niet gecapped per type verbinding, tenzij je QoS in het modem aan hebt staan. Probeer eens bestanden te downloaden vanaf een aantal verschillende servers, test het eens met een andere browser en test het eens met je firewall en virusscanner uit.

Welke snelheid haal je met het testbestand op de telfort ftp? ftp://ftp.telfort.nl/pub/test
vulliw schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:52:
Ik heb er bij Tiscali 2 VOIP accounts gekregen. ik had ISDN ze hebben mijn oude nummer overgezet en ik kreeg een nieuw nummer van hun.
Alleen sommige oude Tiscali gebruikers hebben dat nog, het is nu niet meer mogelijk om meer dan 1 VOIP nummer van Telfort aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20

arnoudwokke

Redacteur
@Rusman en anderen:

Prijsverhogingen gecheckt bij Telfort en ze kloppen inderdaad. De 'inflatiecorrectie' geldt alleen voor 'oude' 20Mbit-abonnementen, afgesloten voor 1 december 2008. Starttarief voor Vast Bellen geldt voor iedereen. Als het goed is, verschijnt er snel een artikel over op de frontpage. En dank voor de submit Rusman :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Loekie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:30:
[...]

Formeel moet je dat apparaat terugsturen toch?
Ja klopt en dat heb ik bij de andere varianten ook allemaal gedaan maar als een van de eerste gebruikers met maanden problemen wil er wel eens anders lopen.zelfs de monteur zei hou die rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:33:
Ik ben naast die telefoonnummers ook nog gewoon in het bezit van een telefoonlijn via KPN waar ik iedere maand voldoende voor betaal uiteraard. Dat betekend dat als ik geen Telfort telefoon meer zou hebben, ik nog steeds kan bellen. Dan ga ik even rekenen, starttarief valt niet meer onder de kosten van Telfort, om een beschikbare lijn te hebben hoef ik Telfort ook niet te hebben, dat betekend dat ik in feite 9,95 betaal om gesprekskosten af te kopen.
Je kunt Telfort ook gebruiken zonder dat je een KPN lijn hebt. Dus die KPN-lijn betaal je eigenlijk voor niets.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

arnoudwokke schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:14:
@Rusman en anderen:

Prijsverhogingen gecheckt bij Telfort en ze kloppen inderdaad. De 'inflatiecorrectie' geldt alleen voor 'oude' 20Mbit-abonnementen, afgesloten voor 1 december 2008. Starttarief voor Vast Bellen geldt voor iedereen. Als het goed is, verschijnt er snel een artikel over op de frontpage. En dank voor de submit Rusman :)
Dan klopt de term "vast bellen" ook niet echt meer. Er zit nu een variabele in namelijk het starttarief

Ze zullen waarschijnlijk met vast bedoelen dat het een vaste lijn is maar toch, volgens mij hebben ze deze term gebruikt omdat je voor een vast tarief kan bellen en dat is nu niet meer zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
en daar is-ie: nieuws: Telfort maakt 'oud' 20Mb-abonnement duurder vanwege inflatie

Even een belangrijk kwootje uit het artikel: "Volgens de Algemene Voorwaarden van Telfort hebben abonnees vanaf het moment van de prijsverhoging vier weken de tijd om op te zeggen. Daarna worden ze geacht de prijsverhogingen te hebben geaccepteerd. Klanten kunnen kosteloos van hun internetabonnement en hun telefoonabonnement af."

Kortom: je hebt nu vier weken de tijd om op te zeggen, mocht je van Telfort af willen

[ Voor 7% gewijzigd door arnoudwokke op 24-03-2009 11:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
arnoudwokke schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:14:
@Rusman en anderen:

Whack, ik heb niets gezien/gehoord/ gekregen en val binnen de genoemde groep(zonder bellen via Telfort), nu is het niet schokkend hoog, maar het betekend wel dat storingen weer wat zwaarder gaan wegen.
Toch maar eens gaan informeren her en der wat er aan fiber/kabel aankomt hier..

EDIT: Je hebt vanaf 1 juni 4 weken de tijd zoals het daar staat...
EDIT2: de gequote email is duidelijk, 4 weken vanaf ontvangst mail, artikel op frontpage zegt vanaf moment prijsverhoging...

[ Voor 11% gewijzigd door Loekie op 24-03-2009 12:37 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 22:19

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

arnoudwokke schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:56:
en daar is-ie: nieuws: Telfort maakt 'oud' 20Mb-abonnement duurder vanwege inflatie
Kortom: je hebt nu vier weken de tijd om op te zeggen, mocht je van Telfort af willen
Dat staat ook netjes vermeld in de gestuurde e-mail, inderdaad. Nog 4 weken om te kijken of ik het zo laat, mijn Vastbellen opzeg of helemaal overstap.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:03:
[...]

Whack, ik heb niets gezien/gehoord/ gekregen en val binnen de genoemde groep(zonder bellen via Telfort), nu is het niet schokkend hoog, maar het betekend wel dat storingen weer wat zwaarder gaan wegen.
Toch maar eens gaan informeren her en der wat er aan fiber/kabel aankomt hier..

EDIT: Je hebt vanaf 1 juni 4 weken de tijd zoals het daar staat...
Hier bij mij is er ook geen mail ontvangen, terwijl ze wel de facturen netjes mailen.

Wellicht handig om over te stappen maarja, waar naar toe als je alleen een simpele internet verbinding nodig hebt.
Ik ga ergens in juni maar eens wat vergelijken qua aanbiedingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik heb tot momenteel ook geen mail van ze ontvangen wat je toch wel
zou verwachten.. Of komt die via de post (wat ik niet verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
beetje tegenstrijdige berichten. heb je vanaf vandaag 4 weken de tijd om optezeggen. of vanaf juni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als ik nu alice vergelijk dan kom ik toch weer duurder uit, omdat de line-fee voor kpn vanaf 1/1/2009 doorberekent wordt aan de klant. Dus je kunt het beste dan de alice comfort nemen, heb je gelijk ook een telefoon aansluiting erbij.

En anders naar tele2 maar het scheelt allemaal nauwelijks qua kosten en ik weet nu wat ik heb, dus ik denk dat ik die verhoging maar voorlief neem, het is ook niet de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:15
Heb geen e-mail erover binnen gekregen.

Mja het is maar 50 cent, ik twijfel wel of ik over ga naar kabel. Want met de snelheid verhogingen daar is het :9~

[ Voor 191% gewijzigd door xminator op 24-03-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
I-Michiel schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:34:
beetje tegenstrijdige berichten. heb je vanaf vandaag 4 weken de tijd om optezeggen. of vanaf juni?
Sorry, op de frontpage staat het verkeerd, in de gequote mail staat duidelijk: 4 weken na dagtekening.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:22

Aldmar

Niks...

Ik heb ook nog geen email ontvangen. Maar ik denk wel dat ik deze kans aangrijp en ga overstappen naar Ziggo Alles in 1 plus.

Ik zit sinds november 2008 bij Telfort met max 8mbit verbinding (ADSL2 centrale) en ben de storingen (vooral bellen!) toch wel zat ondertussen... Ziggo alles in 1 is in mijn geval sneller, helemaal gezien de toekomstige upgrade plannen van Ziggo. Daarnaast is het maar 3-4 euro duurder omdat ik toch al digitale tv van hun afneem.

Kan ik ook gelijk mijn ouders overzetten, scheelt me weer een aantal ritten die kant op om het internet te fixen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Nog steeds ben ik tevreden over de sneilheid en stabiliteit (heb geen telefonie waar de meeste issues zitten). Kand is groot dat ik de prijs accepteer, alleen vind ik de manier waarop wel erg scheef. Met kleine subtiele verhogingen gaan we steeds denken: is het het waard om over te stappen? Nu voor mij nog niet, maar als ze weer omhoog gaan kap ik er ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online

[...]

Die mail heb ik eind januari al ontvangen: pven in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 13" :?

Overigens over mijn ellende met Telfort: voorlopig doe ik het er maar mee. Ik had dus op kunnen zeggen, maar een medewerker van Telfort die ook op GoT komt meldde me dat het weinig zin heeft om naar een andere ADSL-aanbieder te gaan. We hebben oud koper in de straat en ook duurdere ADSL-aanbieders zullen hier last van hebben. Ziggo is geen optie, dus dan maar Telfort. Als ik naar de prijs van Telfort kijk en de duurdere aanbieders in mijn achterhoofd houd, dan is het eigenlijk niet zo heel erg (meer ;)) dat Telfort er eens in de paar dagen uit knalt.

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 24-03-2009 13:05 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Kun je ook alleen het telefoondeel opzeggen? Dat je internet dus € 20,45 wordt ipv € 24,95 voor 20Mbit. Dan neem ik er inderdaad wel een VOIP van budgetphone bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik vermoed dat de mail naar klanten selectiever is:
Als je al klant was voor 1 dec 2008 en nu ook langer dan 1 jaar, dan krijg je deze mail, is dat niet het geval dan ben je in een volgende ronde aan de beurt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
@Loekie: You're completely right, en ik heb geen idee hoe dat op deze manier in het stuk terecht is gekomen. Laat het duidelijk zijn: vanaf het moment dat je het mailtje krijgt, heb je vier weken de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Jullie mails gaan over verschillende bedragen, verschillende data, en zijn op een ander moment verstuurd, volgens mij zijn het gewoon verschillende mails :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag, maar is die mail wel rechtsgeldig? Het lijkt me dat als je over 4 weken zegt dat je hem niet gehad hebt dat je dan alsnog makkelijk er vanaf kan?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobZw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 18:06
Mijn 4Mbit Telfort internet abo is deze maand verhoogd met 50 cent naar 20,47

Rara, hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Op nieuws: Telfort maakt 'oud' 20Mb-abonnement duurder vanwege inflatie roept ook iedereen maar "zomg e-mail is niet rechtsgeldig!111!", en dat zou dan genoeg onderbouwing moeten zijn. Waarom zou e-mail niet rechtsgeldig zijn? In de algemene voorwaarden staat dat een wijziging van die zelfde voorwaarden per mail aangekondigd wordt. Als je een brief van ze weggooit of door de hond laat opeten kom je er toch ook niet alsnog "makkelijk vanaf". Als je er makkelijk vanaf wil, is nu het moment, niet tot in lengte van dagen.
Als je hebt kennisgenomen van die voorwaarden weet je dat dit soort dingen per mail komt (en je kunt triviaal instellen dat je op je reguliere mailadres een kopietje van alle mail voor je @telfort.nl-adres krijgt, mocht je hun maildienst niet gebruiken), dat iemand vervolgens zijn mail niet leest lijkt me dan het probleem van die persoon en niet van Telfort.
Op deze manier netjes in de Algemene Voorwaarden melden wat het communicatiemiddel is lijkt mij persoonlijk niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Precies.

Ben wel benieuwd hoe dat met nieuwe abonnementen gaat. Bij een vriending van me is het al wel opgeleverd maar nog niet aangesloten (heb ik nog geen tijd voor gehad). Is ongeveer drie weken geleden besteld denk ik, 20 mbit + bellen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Die prijs verhoging van het Internet gedeelte vind ik niet zo erg, alleen dat start tarief voor Bellen is wel zuur.
Mijn ouders hebben precies dezelfde aansluiting als ik, Dus Internet 20Mbit en Vast Bellen.

Nu dus opzoek naar een schappelijke VoiP provider. Is budgetphone iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb zonet van de mogelijkheid gebruik gemaakt om op te zeggen

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:22

Aldmar

Niks...

Loekie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:26:
Ik vermoed dat de mail naar klanten selectiever is:
Als je al klant was voor 1 dec 2008 en nu ook langer dan 1 jaar, dan krijg je deze mail, is dat niet het geval dan ben je in een volgende ronde aan de beurt.
Om het even duidelijk voor mij te krijgen:
Ik ben klant sinds november 2008 en heb de betreffende mail nog niet ontvangen. Kan ik nu wel opzeggen, of moet ik wachten totdat ik persoonlijk deze mail heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Aldmar schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:08:
[...]

Om het even duidelijk voor mij te krijgen:
Ik ben klant sinds november 2008 en heb de betreffende mail nog niet ontvangen. Kan ik nu wel opzeggen, of moet ik wachten totdat ik persoonlijk deze mail heb ontvangen?
Ben zelf klant sinds november 2007, maar ook nog niks gehoord.......
Ook geen mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaataaps schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:46:
Op nieuws: Telfort maakt 'oud' 20Mb-abonnement duurder vanwege inflatie roept ook iedereen maar "zomg e-mail is niet rechtsgeldig!111!", en dat zou dan genoeg onderbouwing moeten zijn. Waarom zou e-mail niet rechtsgeldig zijn? In de algemene voorwaarden staat dat een wijziging van die zelfde voorwaarden per mail aangekondigd wordt. Als je een brief van ze weggooit of door de hond laat opeten kom je er toch ook niet alsnog "makkelijk vanaf". Als je er makkelijk vanaf wil, is nu het moment, niet tot in lengte van dagen.
Als je hebt kennisgenomen van die voorwaarden weet je dat dit soort dingen per mail komt (en je kunt triviaal instellen dat je op je reguliere mailadres een kopietje van alle mail voor je @telfort.nl-adres krijgt, mocht je hun maildienst niet gebruiken), dat iemand vervolgens zijn mail niet leest lijkt me dan het probleem van die persoon en niet van Telfort.
Op deze manier netjes in de Algemene Voorwaarden melden wat het communicatiemiddel is lijkt mij persoonlijk niet onredelijk.
Zo, anders denk je ff aan je bloeddruk :/

Ik zit niet op de FP daarover te emmeren. Maar waarom ik dat vraag:
Stel dat ik niet reageer en gewoon terug laat storten omdat het bedrag niet klopt. Dan kunnen ze toch nooit hard maken dat ik dat maar geaccepteerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:36:
[...]

Zo, anders denk je ff aan je bloeddruk :/
Ik bedoelde jou niet, jij stelde inderdaad gewoon de vraag :)
Ik zit niet op de FP daarover te emmeren. Maar waarom ik dat vraag:
Stel dat ik niet reageer en gewoon terug laat storten omdat het bedrag niet klopt. Dan kunnen ze toch nooit hard maken dat ik dat maar geaccepteerd heb?
Zij hebben je daar via de door hun aangewezen (en door jou mee ingestemde) manier van op de hoogte gebracht. Als je de mail niet leest (of krijgt) is dat vergelijkbaar met het niet lezen (of krijgen) van een brief, de al dan niet rechtsgeldigheid van een e-mail doet er dus niet zo toe volgens mij.
Ik weet niet precies hoe dat zit bij het meedelen van een AV-wijziging en het niet ontvangen daarvan eigenlijk. Per mail kunnen zij triviaal aantonen dat je de mail wel ontvangen hebt (hij staat gewoon op hun mailserver te wachten op jou), dat je hem niet leest is dan niet hun probleem gok ik.
Bij het verdwijnen of anderszins niet aankomen van hun bericht (brief kwijt door TNT bijvoorbeeld) zou het best zo kunnen zijn dat je die 50cent terug mag vragen (hadden ze de brief maar aangetekend moeten versturen ten slotte), ik denk alleen niet dat dit betekent dat je wanneer je maar wil op mag zeggen "omdat je ooit een brief niet gekregen hebt" :)
Misschien gaan die 4 weken om op te zeggen wel in op het moment dat de discussie over de juistheid van hun bedrag en jouw bedrag begint, maar daar mag iemand met meer verstand erover zich over buigen wat mij betreft :)

Wellicht ten overvloede: de "je" in deze post is een algemene "je", niet op jou persoonlijk gericht (net als mijn voorgaande post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:14
ik zit er wel over te denken om misschien over te stappen.
En dan ook naar Alice.
Het voordeel is wel dat ik een vast IP heb dan en dat is vooral handig als ikstraks een eigen server opstarten met een domein.
De nadeel is wel dat ik geen telefoon heb van KPN dus er komt 9.90 bij of de comfort nemen.
Ook wat er bij komt als het goed is dat ik me modem moet inleveren.
En dan krijg je volgens mij niet die 70 euro terug die ik moest betalen voor de modem met wifi.

Zelf weet ik nog niet of de snelheid gelijk blijft. Volgens de Alice test kom ik uit op max 5Mbit/s Terwijl ik nu zo 12Mbit haal.
Kabel is een heel stuk duurder dus dat valt al af. Door dat ik ook geen TV heb.

En dan komt er nog bij kijken dat je ook een tijdje geen internet heb.

Heb zelf nog geen email gekregen. Dus kan ik nog lekker rustig over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik ben ook wel klaar met Telfort. Het is niet dat het nu een slechte deal is, maar het gaat mij gewoon om het principe. Sinds Tiscali is overgenomen is het hard bergaf gegaan. Eerst worden extra services geschrapt zoals spam filtering dan denk je, nou ja vooruit, ik heb dat niet echt nodig. Dan een hoop gezeik met telefonie, toen al op het punt gestaan om over te stappen, en nu dit.
Het gaat mij er niet om dat ze een bepaald bedrag vragen voor services, maar de manier waarop ze communiceren. Voor zover ik weet zijn ze de enige provider die hun tarieven verhogen.

Ik hoor ze hier nog zeggen: "Waarom zou de service verslechteren als KPN het overneemt", uhu O-)

Anywayz, tijd voor een andere provider:
kandidaten
Alice - Ook niet de beste verhalen over gehoord, maar wel goede prijs/aanbod
Ziggo :X - Ook zo'n club waar service bepaald niet hoog in het vaandel staat
Tele 2 - Iets duurder, maar goede verhalen over gehoord
Suggesties?

(Ik hoop dat XMS/Glashart hier snel de glasvezel heeft liggen...)

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele2 heb ik matige ervaringen mee. Als het werkt is het ok, maar als je ooit wat hebt dan zoek je je de tering en kom je nergens.

Ik zit zelf met dilemma. 1 mei verhuizen, Telfort al per 6 juni opgezegd (einde contract). Ga naar Ziggo alles in 1 plus toe. Lekker makkelijk en goede ervaringen mee tot op heden. Nu zou ik nu al over kunnen, en dan over 5 weken alles verhuizen. Maar haal ik em dan niet allerlei problemen op de hals :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb ook net zo een flutmail gehad, abonnement wordt verhoogd naar € 20,45 per maand.

En voor het bellen is het dat we nu ineens 5 cent per gesprek binnen NL moeten betalen.

Eerst een beetje lokken en dan zomaar de prijzen omhoog gooien? Wij zitten bij telfort sinds December, dus ik mag gewoon mijn abonnement opzeggen toch.

Ik ben iets aangegaan wat mij redelijk bleek en als je dan ineens de voorwaarden veranderen dan hoef ik het eerste jaar ook niet vol te maken, klopt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat mag.

Geen idee per welke datum overigens. De website waar ze heen verwijzen staat niets over. Of misschien wel, maar vinden doe je het toch niet :')

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
[b][message=31688595,noline]

Anywayz, tijd voor een andere provider:
kandidaten
Alice - Ook niet de beste verhalen over gehoord, maar wel goede prijs/aanbod
Ziggo :X - Ook zo'n club waar service bepaald niet hoog in het vaandel staat
Tele 2 - Iets duurder, maar goede verhalen over gehoord
Suggesties?
Compuserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Compuserver ziet er goed uit. €20 voor 20 MBIT. Geen kosten voor de KPN lijn. Maar goed, Telfort is van KPN en volgens mij Compuuserve ook, dus dat zal weining uitmaken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:32
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:00:
Ja dat mag.

Geen idee per welke datum overigens. De website waar ze heen verwijzen staat niets over. Of misschien wel, maar vinden doe je het toch niet :')
Hier staat dat het dan per 1 juni is, dat is overigens ook logisch want dan gaat de prijswijziging ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik denk dat ik één van de weinig tevreden klanten ben (ik heb dan ook alleen 20 Mbit adsl en geen telefonie), ik zie slechts een paar reacties van mensen die nooit problemen hebben net als ik. Ik ben abonnee sinds januari 2008 en heb slechts enkele keren een storing gehad. Verder is de downloadsnelheid enorm: op dit moment haal ik 2102.79 KB/s met een usenet-download (afstand tot centrale is volgens speedtest.nl 473m). € 0,50 per maand erbij maakt mij dan ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:10:
Ik zit zelf met dilemma. 1 mei verhuizen, Telfort al per 6 juni opgezegd (einde contract). Ga naar Ziggo alles in 1 plus toe. Lekker makkelijk en goede ervaringen mee tot op heden. Nu zou ik nu al over kunnen, en dan over 5 weken alles verhuizen. Maar haal ik em dan niet allerlei problemen op de hals :(
Ik zit met hetzelfde ;)

Heb 3 dagen telefonisch het abonnement opgezegd per 24 juli a.s. Gisteren kreeg ik daar schriftelijk de bevestiging van. En dan nu dit bericht. Ik stond ook op het punt naar Ziggo Alles-In-1-Plus te gaan, maar pas vanaf 24 juli dus. Nu zou ik dus n.a.v. het bericht meteen kunnen opzeggen en niet wachten tot juli? :)

Wel beter, maar dan betaal ik wel meteen 20 euro meer. Achja, digitale tv heb ik niet, wat 16,85 euro o.i.d. kost bij Ziggo. Dus dat heft elkaar nagenoeg op. Verder zeg ik niet op omwille van 0,50 euro meer betalen maar dit doe ik consequent de afgelopen jaren met elke provider. Na 1 jaar weer in zee met een andere. Waarom? In 1 jaar kan er veel veranderen tussen providers, daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:21:
[...]

Compuserver ziet er goed uit. €20 voor 20 MBIT. Geen kosten voor de KPN lijn. Maar goed, Telfort is van KPN en volgens mij Compuuserve ook, dus dat zal weining uitmaken.
CompuServe is van AOL, het lijkt me sterk dat AOL van KPN is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

NNF schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:50:
[...]

Dan zijn de super goedkoop met €20, je hoeft namelijk niet te betalen voor de vaste KPN lijn. Dat zit in de prijs.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik ben zelf van Tiscali naar Telfort gemigreerd.

Problemen met de lijn heb ik zelden tot nooit, wel eens een connection-loss, maar met een dergelijke mate dat het me nog niet irriteert.

Waar ik wel moeite mee heb, is de downloadsnelheid. Deze is gedropt van ca. 1.5mb/sec (als de verbinding echt zin had) naar ongeveer 0.5mb/sec.

Zelf ben ik overigens niet van het klagen omdat bij een firma zoals KPN je klacht op de grote hoop verschijnt, je veel kosten aan de hotline kwijt bent en eigenlijk aan het gokken bent of het uiteindelijk zin heeft.

Ik heb mezelf daarom ook voorgenomen om over te gaan stappen naar Ziggo of Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hier ook nog geen e-mail gehad.
Over die verhoging van de internet kosten lig ik niet wakker.
Maar wel van het starttarief van 5 cent.

Ik ga dus ook maar vast rond winkelen naar een andere provider.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

remco_k schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:24:
Ik ga dus ook maar vast rond winkelen naar een andere provider.
Ga je daar echt per saldo beter van worden? Het hele gedoe met een overstap en andere email adressen enzo?

Enige waar ik naar zou willen overstappen is UPC, maar dan ben ik totaal echt een stuk meer kwijt, dus daarom blijf ik, ondanks dat ik ook niet blij ben met dat starttarief, wel bij Telfort.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:27[/message]:
............... en andere email adressen enzo?
Daarom werkt Gmail zo geweldig. Geen gezeik met andere email adressen. ;)

Ze hebben wel lef. Overal regend het klachten over de DNS servers en dan toch de prijs van internet ook 50 cent verhogen. Zullen ze van dat geld een nieuwe DNSserver kopen? :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gunner schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Ga je daar echt per saldo beter van worden? Het hele gedoe met een overstap en andere email adressen enzo?
E-mail adressen gebruik ik niet van internet providers. Daar heb ik m'n eigen systeempjes en domeintjes voor. En anders is er nog altijd Gmail.

Dat zogenaamde overstap 'gedoe' is me meer dan de moeite waard, omdat je bij een andere provider doorgaans eerst nog even 50% (ofzo) korting krijgt waardoor je in het eerste jaar ook nog heel wat bespaard.

Verder wil ik dat hele overstappen alleen maar doen omdat ik per definitie niet tegen prijsverhogingen kan, vooral als er een slechte smoes wordt verteld.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:41
Ik heb ook geen email gehad van telfort met deze mededeling. Vond het een beetje flauw excuus de prijsverhoging, maar vond de introductie van het 4mb abo nog flauwer. Het lijkt wel of Telfort van de klanten af wilt.

De verhoging van 50 cent maakt me ook niet uit (al was het 1 cent).. ik vindt het alleen raar dat ze minder concurrerend willen zijn.. dat riekt naar bepaalde afspraken :p

Voor het bellen zou ik een budgetphone telefoonnummer nemen (10€ per jaar) en een betamax clone voor uitgaand (10€ per 120dagen). Aangezien dit gewoon instelbaar is in de modem allemaal, en je een normale telefoon kan aansluiten, scheelt je dit al minimaal 80€ per jaar (ten opzichte van telfort telefonie) en nog meer mogelijkheden. Voor alles is dus een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De e-mail van Telfort gebruik ik al niet en de telefonie ook niet. Met Voipbuster (of een kloon inderdaad) ben je voor 10 euro per 120 dagen klaar (ik doe er nog langer mee want na die 120 dagen begin je de 10 euro op te bellen) en ik heb destijds ook nog een voip-in nummer van ze gehad.

Die mail van Telfort heb ik trouwens nog niet gehad. Ik neem aan dat die aankomt in je @telfort.nl mailbox waar ze ook de facturen heen sturen? (staat wel als pop-account in mijn gmail voor de facturen).

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 24-03-2009 20:48 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 19:44
Sinds afgelopen zondag avond werkt mijn internet en telefonie niet meer.
internet is heel erg traag en telefonie weigert.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
modem reset (dmv 30 seconden ingedrukt houden)
verschillende nieuwe utp kabels allemaal rechtstreeks op het modem.
nieuwe telefoonkabel
verschillende lanpoorten op het modem geprobeerd
Verschillende systemen ( macbook, dell laptop, pc)
Telfort beweerde eerst dat het aan mijn computers lag aangezien zij een normale response hadden met het modem totdat er data verkeer overheen ging.
Dit kon ik uiteraard tegenspreken door het testen met meerdere systemen.
Vervolgens beweerde telfort dat mijn modem waarschijnlijk defect is. Verdere tests willen ze niet doen. Ik moet maar eerst een nieuw modem aanschaffen ( de huidige is uit garantie, nl de zyxel 2602 met meest recente firmware)
In de systemstatus traint het modem gewoon in op 18mbit
Voordat ik de hardware vervang wil ik eerst zeker weten dat ik niets over het hoofd gezien heb .Iemand nog ideeen?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Heb nog geen e-mail gehad, maar ga toch per 1 juni weg (door de nieuwe voorwaarden). Ik heb last van een klapperende verbinding. Het grote voordeel van Telfort is dat je geen kaalkoperkosten hoeft te betalen.
Bij de hierboven genoemde Compuserve ook niet. Kijken of ik bij Compuserve een betere verbinding heb. Niet geschoten, altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
amsterdammertje schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:47:
Sinds afgelopen zondag avond werkt mijn internet en telefonie niet meer.
internet is heel erg traag en telefonie weigert.
Werkt internet nou wel of niet bij jou?

Ik merk namelijk wel dat sinds de storing mijn verbinding een stuk trager is geworden.
Downloads die normaal strak op 1.8Mbps liepen lopen nu op 300kb/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Nog een tip voor vast e-mailadres onafhankelijk van provider en gratis. Kijk op deds.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 15-09 21:15
Same here, geen nieuwe mail meer ontvangen en het vreemde is dat er in de mail van eind januari met geen woord over telefonie wordt gerept..... Ik ben overigens overgezet van SpeedLinq, zou het daar mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:36:
[...]

Same here, geen nieuwe mail meer ontvangen en het vreemde is dat er in de mail van eind januari met geen woord over telefonie wordt gerept..... Ik ben overigens overgezet van SpeedLinq, zou het daar mee te maken hebben?
Vergeten: ik kom ook van Speedlinq, daar moet het dus wel iets mee te maken hebben.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijs gaat per 1 juni in, dan zou je kunnen opzeggen.

Maar voor de telefonie al per 1 mei, dus dan is 1 mei toch logischer dat je wegkan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compuserve maakt gebruik van de adsl lijnen van KPN
Ze gebruiken dezelfde zyxel modems.
Draadloos modem kost zelfs maar 20 euro extra, itt telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

IEF

Why so serious?

NNF schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:50:
[...]

CompuServe gebruikt het Tiscali Wholesale netwerk voor ADSL. Dus tot aan de wijkcentrale/fysieke koperlijn is KPN/Telfort DSL. Het achterliggende accessnetwerk is weliswaar wel gewoon van ze zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 06:22
Het heeft niets met speedlinq te maken. Ik ben in september 2008 abonnee geworden bij Telfort zelf, maar heb ook nog geen mail ontvangen. Wat is trouwens de mail van eind januari waar jullie het over hebben? Die heb ik namelijk ook niet gehad? Of gaat dat over de overgang van Speedlinq naar Telfort oid?

Als de mail niet komt storneer ik wel als ze teveel afschrijven. Laat ze maar bewijzen dat ik de mail echt heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:29:
[...]

Je kunt Telfort ook gebruiken zonder dat je een KPN lijn hebt. Dus die KPN-lijn betaal je eigenlijk voor niets.
Ehm ik was niet helemaal duidelijk; die ISDN lijn gebruik ik voor m'n bedrijf aan huis. Faxen via VOIP was een drama en soms moet ik ook wel eens op systemen in kunnen bellen; zodoende heb ik er een half jaar terug ISDN bij genomen op het 2e aderpaar. Die lijn betaal ik toch; daar kan best een MSN nummertje voor prive op gemaakt worden. Ik ga nog een keer een poging wagen om bij KPN te vragen of het 785 nummer van telfort niet als extra msn nummer geporteerd kan worden, maar dat zal wel alleen bij een nieuwe lijn gaan en dat ga ik niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 19:44
300kb/s is voor mij niet haalbaar. Tussen het klapperen door kom ik niet verder dan 8kb/s. Dus nee het werkt niet
Yohost! schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:10:
[...]

Werkt internet nou wel of niet bij jou?

Ik merk namelijk wel dat sinds de storing mijn verbinding een stuk trager is geworden.
Downloads die normaal strak op 1.8Mbps liepen lopen nu op 300kb/s :(

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik ook overga naar Compuserve.
Je bent goedkoper uit en geen starttarief..

Ik twijfel wel nog steeds tussen compuserve, of me telfort houden en het voip gedeelte opzeggen,
en een voip dienst erbij nemen die ik op mijn zyxel kan instellen

Wie kan me uitleggen welke voip mogelijkheden voor mijn zyxel er zijn? en wat die klonen inhouden?
kan je dan ook gratis bellen voor 10 euro per maand ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:47:
kan je dan ook gratis bellen voor 10 euro per maand ofzo?
Budgetphone.nl voor 9.50
Onbepertk naar Voip en Vas
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.