Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Op mijn adres zijn Compuserve en Alice niet beschikbaar.
Blijft over Online, maar ook die hebben een starttarief (4ct).
Ik wil 't liefst een all in one provider en geen gerommel met een apart VOIP-provider, maar ik geloof dat ik weinig keuze heb.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:46
amsterdammertje schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:47:
Sinds afgelopen zondag avond werkt mijn internet en telefonie niet meer.
internet is heel erg traag en telefonie weigert.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
modem reset (dmv 30 seconden ingedrukt houden)
verschillende nieuwe utp kabels allemaal rechtstreeks op het modem.
nieuwe telefoonkabel
verschillende lanpoorten op het modem geprobeerd
Verschillende systemen ( macbook, dell laptop, pc)
Telfort beweerde eerst dat het aan mijn computers lag aangezien zij een normale response hadden met het modem totdat er data verkeer overheen ging.
Dit kon ik uiteraard tegenspreken door het testen met meerdere systemen.
Vervolgens beweerde telfort dat mijn modem waarschijnlijk defect is. Verdere tests willen ze niet doen. Ik moet maar eerst een nieuw modem aanschaffen ( de huidige is uit garantie, nl de zyxel 2602 met meest recente firmware)
In de systemstatus traint het modem gewoon in op 18mbit
Voordat ik de hardware vervang wil ik eerst zeker weten dat ik niets over het hoofd gezien heb .Iemand nog ideeen?
Probleem is dus dat je internet langzaam is? Probeer eens een computer bekabeld aan te sluiten op het modem, een harde reset uitvoeren en dan een download test te doen vanaf de Telfort FTP, welke snelheid haal je dan? Ook kan je even een doorlopende ping doen om te zien als je geen packet loss hebt (bij CMD intypen: "ping www.google.nl -t").

En wat bedoel je met dat de telefonie weigert? Wil die wel registreren?

Probeer anders eens van een kennis een modem te lenen, kan je uitsluiten als het aan het modem ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

DelTorro schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:24:
Ik denk dat ik één van de weinig tevreden klanten ben (ik heb dan ook alleen 20 Mbit adsl en geen telefonie), ik zie slechts een paar reacties van mensen die nooit problemen hebben net als ik. Ik ben abonnee sinds januari 2008 en heb slechts enkele keren een storing gehad. Verder is de downloadsnelheid enorm: op dit moment haal ik 2102.79 KB/s met een usenet-download (afstand tot centrale is volgens speedtest.nl 473m). € 0,50 per maand erbij maakt mij dan ook niks uit.
Maar als je weet dat er providers zijn die nooit storing hebben, dan kan het dus toch beter ;)

De meeste storingen lijken wel in telefonie te zitten inderdaad. Dat zal wel het verschil maken. En natuurlijk zie je in zo'n forum voor 99% enkel de mensen met problemen, maar dat is altijd zo.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
quote:
Voor Telfort internet heb je een vaste lijn nodig. Heb je op het aan te sluiten adres geen vast KPN telefoonabonnement of internet van een andere ADSL aanbieder? Dan betaal je eenmalig € 49,95 voor het activeren van je vaste lijn. Je hebt geen vast KPN telefoonabonnement nodig en betaalt ook geen extra maandelijkse kosten.
einde quote

Ik ga verhuizen naar een huis waar al wel een telefoonaansluiting zit. Op dit moment hebben we kabelinternet. In het nieuwe huis wil ik dus Telfort. Betaal ik dan dus deze € 49,95 aansluitkosten?

Edit: Ja dus. :X Ik zie nu "Heb je op het aan te sluiten adres geen vast KPN telefoonabonnement"
Ook goedemorgen :z

[ Voor 9% gewijzigd door FrankNLD op 25-03-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:03
kan het zijn dat de geschatte wijkcentrale afstanden niet klopt,

volgende situatie

straat ca. 2 km lang, vooraan in de straat appartementen complex (korste bij de wijkcentrale)
6e verdieping van de wijkcentrale wordt op 1675meter geschatte afstand (pcdb.bbned.nl)
2e verdieping wordt waarschijnlijk op 3255meter geschat

verderop in de straat, wordt er een afstand geschat op 2155meter

kan het zijn dat de 2e verdieping nog niet goed verwerkt is (het is nieuwbouw) en er is ook maar 1 wijkcentrale???

tevens nog een vraag, als telfort aangeeft maar 8Mbit te kunnen leveren op jouw adres,
neem ik aan dat dit indicatief is en naar boven of naar onder kan afwijken.

nu is de vraag zet telfort er in de wijkcentrale dan een 20Mbit profiel op of zetten ze het vast op 8Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
doordat de bandbreedte dusdanig beperkt is komt telefonie er niet door heen. Registreert na een modem reset wel maar wil niet opnieuw registreren als ik unregister doe. pingen had ik uiteraard ook al geprobeerd. Krijg geen vreemde timeouts, geen abnormale latency ( zit bij google.nl op ongeveer 19ms constant). Zoals ik al aangaf ook meerdere hagelnieuwe kabels gebruikt. De telfort site ( ook via een ftp client naar telfort) is al praktisch onbereikbaar voor mij. Daarom ook mijn vermoeden dat er aan telfortkant iets fout zit. Een test met een andere modem zal ik later deze week nog proberen
Spacespider schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:32:
[...]

Probleem is dus dat je internet langzaam is? Probeer eens een computer bekabeld aan te sluiten op het modem, een harde reset uitvoeren en dan een download test te doen vanaf de Telfort FTP, welke snelheid haal je dan? Ook kan je even een doorlopende ping doen om te zien als je geen packet loss hebt (bij CMD intypen: "ping www.google.nl -t").

En wat bedoel je met dat de telefonie weigert? Wil die wel registreren?

Probeer anders eens van een kennis een modem te lenen, kan je uitsluiten als het aan het modem ligt of niet.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:07

Aldmar

Niks...

Rubke schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:59:
kan het zijn dat de geschatte wijkcentrale afstanden niet klopt,

volgende situatie

straat ca. 2 km lang, vooraan in de straat appartementen complex (korste bij de wijkcentrale)
6e verdieping van de wijkcentrale wordt op 1675meter geschatte afstand (pcdb.bbned.nl)
2e verdieping wordt waarschijnlijk op 3255meter geschat

verderop in de straat, wordt er een afstand geschat op 2155meter

kan het zijn dat de 2e verdieping nog niet goed verwerkt is (het is nieuwbouw) en er is ook maar 1 wijkcentrale???
De afstanden kloppen in 90% van de gevallen niet. Vaak wordt een hemelsbrede afstand gegeven, terwijl de kabel best via via richting je huis komt. De enige manier om te bepalen hoe ver je van de centrale zit is doormiddel van een waarde in je modem. Welke dat is weet ik neit precies, maar is in dit topic wel te vinden.
tevens nog een vraag, als telfort aangeeft maar 8Mbit te kunnen leveren op jouw adres,
neem ik aan dat dit indicatief is en naar boven of naar onder kan afwijken.

nu is de vraag zet telfort er in de wijkcentrale dan een 20Mbit profiel op of zetten ze het vast op 8Mbit?
Bij mij wordt ook aangegeven dat ik maximaal 8mbit haal en in de praktijk klopt dit ook. Mijn wijkcentrale is een ADSL2 centrale en zorgt dus voor maximaal 8mbit verbinding...

Je verbinding kan niet naar boven afgerond worden omdat 8mbit simpelweg de maximale snelheid is. Naar beneden kan wel en hangt af van de verbinding (kwaliteit/afstand). Ik zit ongeveer 500m van de centrale en heb wel de volle 8mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 12:03
Aldmar schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:30:
[...]
De afstanden kloppen in 90% van de gevallen niet. Vaak wordt een hemelsbrede afstand gegeven, terwijl de kabel best via via richting je huis komt. De enige manier om te bepalen hoe ver je van de centrale zit is doormiddel van een waarde in je modem. Welke dat is weet ik neit precies, maar is in dit topic wel te vinden.

[...]

Bij mij wordt ook aangegeven dat ik maximaal 8mbit haal en in de praktijk klopt dit ook. Mijn wijkcentrale is een ADSL2 centrale en zorgt dus voor maximaal 8mbit verbinding...

Je verbinding kan niet naar boven afgerond worden omdat 8mbit simpelweg de maximale snelheid is. Naar beneden kan wel en hangt af van de verbinding (kwaliteit/afstand). Ik zit ongeveer 500m van de centrale en heb wel de volle 8mbit verbinding.
500meter en dan maar 8mbit, lijkt me weinig toch?

iemand ook al eens gehad dat er dus 6 of 8 Mbit werd afgegeven en de daadwerkelijke snelheid hoger lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:57:
[...]

Budgetphone.nl voor 9.50
Onbepertk naar Voip en Vas
wat zou de slimste overstap zijn?
naar compuserver met ook onbeperkt vast bellen voor 24,95 p/m

of telfort houden, voip opzeggen,
en budgetphone nemen ofzo voor 9,50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:42:
[...]

wat zou de slimste overstap zijn?
naar compuserver met ook onbeperkt vast bellen voor 24,95 p/m

of telfort houden, voip opzeggen,
en budgetphone nemen ofzo voor 9,50?
Jouw dilemma is ook die van mij. Volgens mij is die 24,95 van Compuserve een aanbieding die loopt tot 1 april. Maar hier dus ook, hou ik Telfort aan en neem daarnaast Budgetphone ipv Vastbellen of stap ik over op Compuserve. Ziggo is te duur en de rest zit op BBNed en die heeft in mijn centrale alleen maar ADSL1 modems staan.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:46
Als je wel tevreden bent met internet, zou ik niet gaan overstappen.. het is mij persoonlijk de moeite niet waard.

En dat voipbellen gaat best prima + dat je daar geen contract bij hebt, je kan gewoon stoppen met betalen en dan ben je er vanaf. Hier http://backsla.sh/betamax kan je kijken welke prijzen iedere clone heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik zal ook maar is m'n mail van Telfort checken...

Over internet van Telfort zijn we tevreden... We halen 1,7 Mb/s op een 20 MBit lijn, dus dat is best goed en een prijsverhoging van 50 cent vinden we dan ook niet zo erg.
Net als de rest hier vinden we het starttarief wel erg duur: gemiddeld 4 euro per maand meer.... dus dat is toch wel zo'n 50 euro per jaar...
Verder hadden we een maandje of 2 terug echt heel veel problemen met telefonie wat gewoon niet werkte...
Uiteindelijk heeft het zichzelf opgelost, maar toch hadden we toen al dat we wel over wilden stappen...

Dus net ff gekeken naar Compuserve: ziet er goed uit... 25 euro per maand (kan niet zien of het een aanbieding is) vinden we een mooie prijs.
Ze hebben een soort van overstapservice waardoor je geen internet verliest. Minpuntje is dat je je huidige abonnement wel zelf moet opzeggen.

Alleen is het ons nog niet duidelijk wanneer we nou op kunnen zeggen... nu meteen of pas na 1 juni?

Ik zal de telfort site eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb geen email ontvangen, maar heb wel opgezegd per 1 juni
iedereen die voor december 2008 een abbo nog voor de oude prijs heeft, daar geld dit voor.
ik heb gister gebeld, dus kan per direkt, gewoon melden dat je een mail hebt gehad

ze vragen om je gegevens
je klantnummer en een code die op je facturen staat

[ Voor 35% gewijzigd door thalantis op 25-03-2009 12:37 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Ik ben niet ontevreden over telfort. Altijd een constante snelheid en voip zonder heel veel problemen.
Nu met de wijzigingen die gepland staan blijven ze een scherpe aanbieder.
Ik had echter vorige week besloten om te gaan overstappen naar ziggo, omdat zij in de nabije toekomst meer snelheid gaan leveren voor slechts een paar euro meer.

Nu wil ik graag hetvolgende nog even vragen. Ik weet dat de opzegtermijn een maand is. Ik heb via Mijn Telfort gezien dat ik per direct kan opzeggen. Hetgeen ik nog niet helemaal duidelijk heb gekregen is wanneer de opzegperiode daadwerkelijk ingaat. Start de opzegperiode op de eerste dag van de maand of start de opzegperiode op de dag van opzeggen ?
Dus bijvoorbeeld:

Op 25-03 zeg ik mijn abbo op, dus de opzegtermijn start op 01-04 en het abbo eindigt dus daadwerkelijk op 30-04

of

Op 25-03 zeg ik mijn abbo op, dus de opzegtermijn start op 25-03 en het abbo eindigt dus daadwerkelijk op 25-04

Welke procedure hanteert telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Jobbie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:30:
Dus net ff gekeken naar Compuserve: ziet er goed uit... 25 euro per maand (kan niet zien of het een aanbieding is)
Als je de link met actievoorwaarden volgt kom je hier terecht, daar staat 1 april genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb zojuist de mail van Telfort ontvangen waarin zij mededelen dat de prijs met 0,50 euro omhoog gaat en het starttatief van 5 cent geintroduceerd wordt. Maar wat ik mij af vraag...

1) Stel, ik ga niet akkoord met de voorgenomen wijzigingen. Ik heb met Telfort een 1jarig contract, waarna hij telkens stilzwijgend met 1 maand verlengd wordt. Dit tenzij ik 3 maand van te voren op zijn minst mededeel het abonnement te willen opzeggen. Nu komen zij tussentijds met deze melding en de A.V. veranderen dus. Zij houden zich niet langer aan de overeenkomst die ik op 24 juli sloot (toen startte bij mij de internetverbinding + telefonie). Dan kan ik toch in weze eisen dat ik de resterende tijd tegen de oude tarieven uit zit?

2) Stel, ik ga niet akkoord met de voorgenomen wijzigingen. Ik meld bij Telfort dat ik wens op te zeggen vanwege de voorgenomen wijzigingen. Dit wordt doorgevoerd. Wanneer komt dan mijn internet abbo en telefonie te vervallen? Na die 4 weken die in de mail staat? Na 1 week al? Want ik heb rond lopen kijken en elke provider rekent minimaal 3 weken voordat zij aan mij internet kunnen leveren.

Wat zij nu namelijk doen is eenzijdig de overeenkomst veranderen en daarmee in weze stopzetten om plaats te maken voor een nieuwe overeenkomst (waarbij de prijs 50 cent duurder is en je een starttarief van 5 cent hebt). Ik kan daar toch niet mee akkoord gaan en eisen dat zij de overeenkomst zoals ie nu er ligt vanaf 24 juli (voor mij, voor jullie andere datum) gewoon nakomen? Want doen ze dat niet, dan plegen ze wanprestatie, ze komen hun leveringsverplichting niet meer na straks.

Nu doe ik HBO-Rechten, maar volgens mij kun je (als je dus niet wilt opzeggen) gewoon eisen dat je tegen de oude voorwaarden je contract uit zit, tussentijdse tariefwijziging of niet. Ik ga denk ik maar het 1 en ander raadplegen, maar ik zit er gewoon aan te denken bij Telfort te blijven, tegen de prijs die ik nu betaal that is. Vorige week heb ik al hen een brief gestuurd, waarvan ik deze week bevestiging kreeg dat mijn abbo stopt op 24 juli. Dus ik ga al weg, de vraag is alleen: wanneer? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:38
Joosie200 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:22:
Ik heb zojuist de mail van Telfort ontvangen waarin zij mededelen dat de prijs met 0,50 euro omhoog gaat en het starttatief van 5 cent geintroduceerd wordt. Maar wat ik mij af vraag...

1) Stel, ik ga niet akkoord met de voorgenomen wijzigingen. Ik heb met Telfort een 1jarig contract, waarna hij telkens stilzwijgend met 1 maand verlengd wordt. Dit tenzij ik 3 maand van te voren op zijn minst mededeel het abonnement te willen opzeggen. Nu komen zij tussentijds met deze melding en de A.V. veranderen dus. Zij houden zich niet langer aan de overeenkomst die ik op 24 juli sloot (toen startte bij mij de internetverbinding + telefonie). Dan kan ik toch in weze eisen dat ik de resterende tijd tegen de oude tarieven uit zit?

2) Stel, ik ga niet akkoord met de voorgenomen wijzigingen. Ik meld bij Telfort dat ik wens op te zeggen vanwege de voorgenomen wijzigingen. Dit wordt doorgevoerd. Wanneer komt dan mijn internet abbo en telefonie te vervallen? Na die 4 weken die in de mail staat? Na 1 week al? Want ik heb rond lopen kijken en elke provider rekent minimaal 3 weken voordat zij aan mij internet kunnen leveren.

Wat zij nu namelijk doen is eenzijdig de overeenkomst veranderen en daarmee in weze stopzetten om plaats te maken voor een nieuwe overeenkomst (waarbij de prijs 50 cent duurder is en je een starttarief van 5 cent hebt). Ik kan daar toch niet mee akkoord gaan en eisen dat zij de overeenkomst zoals ie nu er ligt vanaf 24 juli (voor mij, voor jullie andere datum) gewoon nakomen? Want doen ze dat niet, dan plegen ze wanprestatie, ze komen hun leveringsverplichting niet meer na straks.

Nu doe ik HBO-Rechten, maar volgens mij kun je (als je dus niet wilt opzeggen) gewoon eisen dat je tegen de oude voorwaarden je contract uit zit, tussentijdse tariefwijziging of niet. Ik ga denk ik maar het 1 en ander raadplegen, maar ik zit er gewoon aan te denken bij Telfort te blijven, tegen de prijs die ik nu betaal that is. Vorige week heb ik al hen een brief gestuurd, waarvan ik deze week bevestiging kreeg dat mijn abbo stopt op 24 juli. Dus ik ga al weg, de vraag is alleen: wanneer? :9
Ik weet niet wanneer je abo opgezegd wordt, maar ik weet wel dat in de voorwaarden staat dat zij de AV eenzijdig mogen wijzigen. Als ze dat doen mag jij ervoor kiezen om het contract te ontbinden. Dit kan alleen als het in jouw nadeel is.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Rubke schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:42:
[...]

500meter en dan maar 8mbit, lijkt me weinig toch?
Tja, dat is het lullige als je in een dorp woont... De wijkcentrale is wel geupgrade naar ADSL2+ (aangezien ADSL2 in mijn modem staat) alleen hebben ze de 'knop' nog niet omgezet om met 20mbit verbonden te zijn. Daarom stap ik ook hoogstwaarschijnlijk ook over naar kabel (Ziggo) omdat elke ADSL-provider hier maar tot 8mbit gaat en ik zie het niet zo gebeuren dat ze op korte termijn de 'knop' omzetten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Joosie200 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:22:

Zelf ook de mail ontvangen en er staat duidelijk in de mail binnen 4 weken na dag tekening.
Er wordt nu niet gesproken over een opzegtermijn en hoe ik het lees zou die 4 weken dus een maand kunnen zijn. Als je bijvoorbeeld gebruik gaat maken van de overstap service bij een andere provider dan zou het moeten werken lijkt mij. Wat ik misschien ga doen is gewoon internet via Telfort behouden maar telefonie voor 15,50 p/m via UPC ga afnemen zo blijven de kosten ook rond de 35 euro..

Dus het komt er op neer dat je vanaf nu 4 weken de tijd hebt om iets anders te vinden en bijvoorbeeld voor 22 april als afsluit datum zou kunnen hanteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:33:
[...]

Ik weet niet wanneer je abo opgezegd wordt, maar ik weet wel dat in de voorwaarden staat dat zij de AV eenzijdig mogen wijzigen. Als ze dat doen mag jij ervoor kiezen om het contract te ontbinden. Dit kan alleen als het in jouw nadeel is.
Dat lees ik inderdaad hier:

2.5 Telfort behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Telfort zal de Klant tenminste 30 dagen voordat deze wijziging(en) van kracht worden via een aankondiging per email op de hoogte stellen van het feit dat de wijzigingen worden gepubliceerd op de Website. Zulke wijzigingen of aanvullingen gelden ook ten aanzien van ten tijde van de wijzigingen lopende Overeenkomsten. De Klant heeft het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen vier (4) weken na de hiervoor vermelde bekendmaking indien de wijzigingen objectief ten nadele van de consument strekken.

Maar verderop:

4.10 Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Telfort gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.

En dan nog artikel 16, lid 2 waarin staat dat je schriftelijk een ingebrekestelling naar Telfort kunt sturen wegens niet nakoming. (van in mijn geval: de leveringsverplichting internet tot maximum 20 Mb/s + telefonie te leveren voor een bedrag van €29,95) Het is geen geringe betekenis, want ze halen het hele abonnement over hoop. Dat de veranderingen slechts 50 cent en 5 cent bedragen doet daar niks aan af.

Ik ga dus maar een brief tikken en aangetekend versturen waarin ik niet akkoord ga met de voorgenomen wijzigingen omdat ik van mening ben nog steeds recht te hebben op het verkrijgen van internet tot max. 20 Mb/s en telefonie voor een bedrag van €29,95. Er zijn meer kleuren dan zwart (volledig opzeggen) en wit (het accepteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ma9ma schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:11:
[...]

Jouw dilemma is ook die van mij. Volgens mij is die 24,95 van Compuserve een aanbieding die loopt tot 1 april. Maar hier dus ook, hou ik Telfort aan en neem daarnaast Budgetphone ipv Vastbellen of stap ik over op Compuserve. Ziggo is te duur en de rest zit op BBNed en die heeft in mijn centrale alleen maar ADSL1 modems staan.
Heb de mail vandaag ook ontvangen, dus ik heb nu twee opties die ik overweeg:
  • Internet bij Telfort houden en voor telefonie over naar budgetphone, voor 9,50 per maand.
  • Internet en telefonie bij Compuserve voor 24,95 per maand.
Nu heb ik in het topic van Compuserve gelezen dat de snelheid (en dan vooral de pingtijden) nogal te wensen over laten. Ook lijkt het me makkelijker om alleen de telefonie over te schakelen, is immers alleen de instellingen in de Zyxel veranderen.

Is er een reden waarom ik zeker wel zou moeten kiezen voor Compuserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Jewie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:13:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn Telfort verbinding. Volgens mij Zyxel-modem train ik in op een ADSL2-centrale, met snelheid van een klein 8mb. Als ik nu iets uit de usenets haal dan haal ik omgerekend een strakke, constante 800KB/s. Erg netjes volgens mij.

Wat mij echter opvalt is dat het 'normale' surfen een stuk langzamer gaat. Ik heb nu enkele malen iets gedownload vanaf de Microsoft en Adobe website's en hier blijft de snelheid altijd strak rond de 200KB/s. Is er misschien iets bekend hierover? Worden snelheden gecapped per verbinding?
Even een kleine kick: niemand die hier een antwoord weet? Het gaat dus puur om het downloaden via mijn internet browser (denk bijv. aan een test-bestand van 100MB): voorheen haalde ik dan (eveneens) een 800KB/s, maar nu blijft de snelheid steken op 200KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Hebben meer mensen last van een storing in de telefonie? Ik kan sinds maandag wel gebeld worden, en de andere kant hoort mij ook, echter als ik bel of gebeld word kan ik de andere kant niet horen. Erg vervelend maar het lijkt mij op een storing. Zal zo nog eens het modem uit en aan gooien, kijken of dat helpt...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:50:
[...]
Heb de mail vandaag ook ontvangen, dus ik heb nu twee opties die ik overweeg:
  • Internet bij Telfort houden en voor telefonie over naar budgetphone, voor 9,50 per maand.
  • Internet en telefonie bij Compuserve voor 24,95 per maand.
Nu heb ik in het topic van Compuserve gelezen dat de snelheid (en dan vooral de pingtijden) nogal te wensen over laten. Ook lijkt het me makkelijker om alleen de telefonie over te schakelen, is immers alleen de instellingen in de Zyxel veranderen.

Is er een reden waarom ik zeker wel zou moeten kiezen voor Compuserve?
Budgetphone kan voor 10 euro per jaar (prepaid), dus alleen voor binnenkomende gesprekken. Voor uitgaande gesprekken maak ik al gebruik van diverse VOIP aanbieders (via Voxalot). Ik neig dus naar Telfort internet en een prepaid Budgetphone abonnement. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe soepel ik mijn nummer kan overzetten van Telfort naar Budgetphone.

Mijn bekendheid met Compuserve is heel summier, wat mij nog vaag bij is gebleven dat zij halverwege de jaren 90 een hele andere kijk hadden op Internet, maar het hoe en waarom ben ik vergeten eigenlijk. Ondanks de lage prijs ben ik toch ietwat gereserveerd over Compuserver. Of dat terecht is? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Zo, mijn abonnement bij Telfort is ook opgezegd. Officieel kon ik pas per oktober opzeggen, maar ze deden niet moeilijk dat ik per direct opzeg. Vanwege de prijsverhoging kon ik ook van de regeling gebruik maken. :P

De verval datum is per 1 juni 2009. Je zit er dus nog twee maandjes aan vast ipv 4 weken zoals sommigen dachten. ;)

Zometeen even Ziggo alles-in-1 plus aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Mijn abbo is ook zojuist opgezegd en de vervaldatum is 25 april 2009. Mijn contract was al verlopen vandaar dat ik niet langer aan Telfort hoef vast te zitten. Ik stap trouwens over naar Alice (Easy)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zondagskindje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:59:
Mijn abbo is ook zojuist opgezegd en de vervaldatum is 25 april 2009. Mijn contract was al verlopen vandaar dat ik niet langer aan Telfort hoef vast te zitten. Ik stap trouwens over naar Alice (Easy)
Dat is toch per saldo niet goedkoper? je moet daar wel lijnhuur betalen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:58

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Gunner schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:01:
[...]

Ik heb een actieve telefoonlijn die door mijn werkgever betaald wordt.
In mijn geval is het wel goedkoper of zie ik nog wat over het hoofd?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Gunner schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:01:
[...]

Informatie van de Alice site (staat ook in de Alice startpost):
Wanneer u geen analoge KPN-lijn heeft, moet er een nieuwe lijn worden aangesloten. Alice noemt dit een NewLineService en deze kost eenmalig € 69,-. Bij Alice Easy betaalt u in dat geval bovendien de lijnhuur direct aan Alice (€ 9,90).

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Ik heb mijn vaste telefonie maar opgezegd en 1 mei gebeurt dit en heb alvast budgetphone voip aangevraagd á 9,50 p/m. Ik vind het maar onzin dat Telfort een starttarief introduceert, verhoog dan telefonie met 2.50 p/m ofzo...
Verder heb ik geen zin om moeilijk te gaan doen met overstappen ivm e-mail, modem enz. en ben ik ook wel tevreden over telfort verder.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zojuist voor de 2de keer opgezegd, ditmaal naar aanleiding van de mail die ik vanmiddag kreeg (en sommigen al eerder gekregen hadden) 1 juni stopt het dan i.p.v. 23 juli :) Dus nog 2 maandjes inderdaad uitzitten met oude prijzen en dan op zoek naar iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Aldmar schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:53:
Zometeen even Ziggo alles-in-1 plus aanvragen :)
wacht daar ff mee, anders betaal je dubbele abokosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar

Aldmar

Niks...

thefxr schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:54:
[...]

wacht daar ff mee, anders betaal je dubbele abokosten ;)
Ben ik inmiddels achter :+

Apart dat je geen ingangsdatum kan kiezen. Kan blijkbaar alleen als je ziggo je huidige provider op laat zeggen, dan wordt die einddatum de begindatum van ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 06:54
Meauses schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:45:
Ik heb mijn vaste telefonie maar opgezegd en 1 mei gebeurt dit en heb alvast budgetphone voip aangevraagd á 9,50 p/m. Ik vind het maar onzin dat Telfort een starttarief introduceert, verhoog dan telefonie met 2.50 p/m ofzo...
Verder heb ik geen zin om moeilijk te gaan doen met overstappen ivm e-mail, modem enz. en ben ik ook wel tevreden over telfort verder.
Hoe heb je dat gedaan? Via de website lukt het me niet omdat er geen 'upgrade' beschikbaar is.
En wat betaal je dan? 20,45 van je oude abonnement of de 24,95 die nieuwe 20Mb abonnees betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meauses schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:45:
en wat krijg je dan voor die 9,50 bij budgetphone??
hoeveel belminuten per maand? en kan je dan ook normale nummers bellen via je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:25:
[...]

hoeveel belminuten per maand? en kan je dan ook normale nummers bellen via je router?
Een prepaid beltegoed dat je kunt opwaarderen met telefoonkaarten.
Meeste gebruikers hebben budgetphone met name vanwege het inkomende nummer, handig voor familie e.d. en uitbellen gaat via een betamaxcloon.
Zo betaal je 1x per jaar 10 voor budgetphone en elke 4 maanden 10 voor de betamaxcloon.
Die 10 euro bij betamax bel je pas op als je freedays naar vaste nummers op zijn(90 of 120 dagen), mobiel bel je altijd tegen een tarief. Het eerder genoemde backsla.sh helpt je verder met uitzoeken van betamaxcloon.
Deze constructie vereist overigens wel drat je 2 sip-accounts in je modem/ sip-phone kan zetten en dialingrules kunt aanmaken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@loekie,

ja maar ik heb een vaste kpn lijn waarop ik gebeld wordt, (belbudget)
en ik had telfort voip wat ik op ga zeggen morgen.

dus voor mij is het uitgaande gratis bellen van toepassing.
een extra nummer maakt mij niet uit...

de 1 zegt neem voipbuster, de andere zegt budgetphone,
snap er niets van meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:23:
@loekie,

ja maar ik heb een vaste kpn lijn waarop ik gebeld wordt, (belbudget)
en ik had telfort voip wat ik op ga zeggen morgen.

dus voor mij is het uitgaande gratis bellen van toepassing.
een extra nummer maakt mij niet uit...

de 1 zegt neem voipbuster, de andere zegt budgetphone,
snap er niets van meer
Stel we laten de KPN-lijn erbuiten(die houd je bijvoorbeeld)
Dan gaat het alleen om het telfortnummer: wil je die houden: dan vraag je een portering bij budgetphone aan.
Budgetphone krijgt dan jouw nummer in beheer. Je kunt er dan voor kiezen om via budgetphone te bellen. Je betaald dan de tarieven van budgetphone.

Veel mensen bellen echter wegens lagere kosten uit via een betamaxcloon, een modem/sipfoon waar je meerdere accounts en een belplan kunt maken heb je daarbij wel nodig. Volgens mij kan de zyxel van telfort dat ook.

Als je niet om het telfort nummer geeft, dan is het nog makkelijker: je gaat dan alleen voor een betamaxcloon en vult de SIP-gegevens in op je modem. Je bent dan naar buiten toe aan het bellen via voipbuster, gebeld wordt je op je KPN-lijn.
In dit geval heb je 2 toestellen nodig: 1 op de KPN-lijn, 1 op het modem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

PoweRoy

funky!

nog geen brief/mail van telfort gehad :)

Zelf heb ik al telefonie via budgetphone en voipcheap lopen. budgetphone voor inkomend nr en voipcheap voor het bellen zelf. In het begin had ik met budget wel eens problemen met de telefoon dat ik niet bereikbaar was. Dit is inmiddels opgelost.

Ben nu kwijt:
10uur per jaar budgetphone voor een nummer
12.50 per 90 dagen voor belminuten.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeki, bedankt.

het laatste is voor mij van toepassing.
dat wordt dus voipbuster.

ik heb nu een account bij hun,
maar hoe sluit je af dan dat je kan bellen voor 9,50 per maand?
ik ken alleen maar beltegoed kopen selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:25:
[...]

het is gewoon hetzelfde als telfort, alleen dan via een andere dienstverlener.
Voor 9,50 p/m heb ik onbeperkt bellen naar voip en vaste nummers.

geen prepaid dus

En waarom zou je moeilijk gaan doen met 2 accounts voor inkomend en uitgaand en eventueel zelfs 2 telefoons, als je voor 9,50 p/m onbeperkt kan bellen naar vast en voip...

[ Voor 22% gewijzigd door Meauses op 26-03-2009 11:55 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm Compuserve is 24,95 p/m met vast bellen onbeperkt,
dan is dat toch 5 euro goedkoper als telfort + budgetphone!!

MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik denk dat het niet zo heel moeilijk is. Volgens mij gaat compuserve het erg druk krijgen met nieuwe
aanmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:42:
Hmmm, ik denk dat het niet zo heel moeilijk is. Volgens mij gaat compuserve het erg druk krijgen met nieuwe
aanmeldingen.
Heb wel eerder verhalen gelezen dat als je andere e-mail adressen (dan die van compuserve zelf dus van je eigen website(s),gmail) via je outlook of dergelijke wilt binnenhalen dat dit niet gaat via compuserve is dit eigenlijk nog steeds?

Ik ben blij dat ik mn ouders heb laten overstappen een paar weken geleden zijn ze naar Alice Comfort overgestapt. 29.90 p/mnd 20MB/1MB up incl. vast-vast belkosten hele week en geen starttarief en zo op te zeggen. Alleen kosten naar mobiel maar dat bellen we wel met mobiele telefoon naar mobiel.
Ik heb bij mij thuis nu ook een paar maandjes Alice en bevalt prima zowel bel al internet stabiel moet wel bij zeggen dat niet iedere DECT telefoon met de modem werkt (Copperjet 1616) die ze gebruiken. Nooit modem reset nodig. Was bij Telfort wel anders zeker voor t bellen nonstop nodig bij mn ouders. Tele2 ook nooit problemen gehad (wel jaar abo en komen nog starttarief + bel kosten bij).

Zowel in Alice,Tele2 zitten geen extra KPN kosten meer.

Wil zelf niet graag meer iets te maken hebben met een KPN bedrijf. InternetplusBellen was een drama ook rekening van Hi was jaren geleden ook niet echt kloppend |:( . T-mobile _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 26-03-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ja overstappen kan goedkoper zijn ja, maar betekent wel weer geregel en installeren etc.
Die vijf euro kan ik wel missen...

Is het trouwens niet zo dat je bij Compuserve nog lijnhuur moet betalen ernaast? Omdat het geen KPN isp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Meauses schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:51:
[...]

het is gewoon hetzelfde als telfort, alleen dan via een andere dienstverlener.
Voor 9,50 p/m heb ik onbeperkt bellen naar voip en vaste nummers.

geen prepaid dus

En waarom zou je moeilijk gaan doen met 2 accounts voor inkomend en uitgaand en eventueel zelfs 2 telefoons, als je voor 9,50 p/m onbeperkt kan bellen naar vast en voip...
Moeilijk is het ook niet, 1 keer instellen en misschien 1x corrigeren en dan werkt het. Vind 10 euro per maand voor bellen (excl mobiel wat duurder is dan betamax clonen duurder dan eens in de paar maanden opwaarden. Ben goedkoper uit, kost wat meer moeite (als je beltegoed op is en je gaat bellen hoor je een stem dat beltegoed te laag is).

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:22:
Hmmmm Compuserve is 24,95 p/m met vast bellen onbeperkt,
dan is dat toch 5 euro goedkoper als telfort + budgetphone!!
MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK MOEILIJK
Als je voor de goedkoopste oplossing wilt gaan, neem je Budgetphone prepaid (€10 per jaar) en je belt uit met een Betamax kloon. Is wat meer geregel dan een €10 per maand VOIP account van Budgetphone want:
  • Je moet (minimaal) twee VOIP providers instellen in je modem (kan prima in Zyxel)
  • Je moet via de Betamax webclient je eigen telefoonnummer bevestigen (CLIP voor uitgaand bellen)
  • Je moet je prepaid tegoed bij de Betamax kloon een beetje in de gaten houden. Dit wordt opgebruikt door mobiel bellen, want vast bellen is gratis. Nou ja, als het op is krijg je een melding.
  • Je moet begrijpen wat de Betamax Freedays zijn (60-120 dagen gratis naar vast, daarna €0,01 per minuut tenzij je bijstort)
Voor mij is een Telfort + Budgetphone + Betamax een fantastische oplossing. Maar alleen Budgetphone is wel een stukje makkelijker.
Volgens mij is de volgorde:
  1. Een nummer kopen bij Budgetphone en aangeven dat je nummerportering wenst (kost €10 eenmalig).
  2. Als die portering uitgevoerd is, wordt telfort telefonie ofwel automatisch beeindigt of je moet het opzeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wortelstok op 26-03-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
PoweRoy schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:19:
[...]

Moeilijk is het ook niet, 1 keer instellen en misschien 1x corrigeren en dan werkt het. Vind 10 euro per maand voor bellen (excl mobiel wat duurder is dan betamax clonen duurder dan eens in de paar maanden opwaarden. Ben goedkoper uit, kost wat meer moeite (als je beltegoed op is en je gaat bellen hoor je een stem dat beltegoed te laag is).
Meeste modems ondersteunen geen twee VOIP providers, dus dan moet ik mijn zyxel naast mijn speedtouch gaan neerzetten en instellen etc. voor die 5 euro p/m. Via telfort was ik hetzelfde kwijt, en ik bel vaak genoeg (lees:minimaal 1x per dag een half uur) dat ik geen zin heb om steeds me beltegoed op te moeten waarderen. En voor mobiel bellen heb ik mijn mobiele abo :)

Ik hoef niet zo nodig voor een stuiver op de eerste rij te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Meauses schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:30:
[...]
Meeste modems ondersteunen geen twee VOIP providers, dus dan moet ik mijn zyxel naast mijn speedtouch gaan neerzetten en instellen etc. voor die 5 euro p/m.
Hoeft niet, met Speedtouch kun je dit regelen door een Voxalot account te nemen, daarin de Betamax provider te zetten, en je Budgetphone naar je Voxalot account te laten forwarden. Dan hoef je in de Speedtouch alleen Voxalot als provider op te nemen.
Via telfort was ik hetzelfde kwijt, en ik bel vaak genoeg (lees:minimaal 1x per dag een half uur) dat ik geen zin heb om steeds me beltegoed op te moeten waarderen. En voor mobiel bellen heb ik mijn mobiele abo :). Ik hoef niet zo nodig voor een stuiver op de eerste rij te zitten...
Bij de Betamax klonen bel je gratis naar vast, in ieder geval de eerste 300 min. per week, dus zeker jouw halve uur per dag. Daarna 1 cpm. Dus "steeds" opwaarderen hoeft niet. Als je een Betamax provider kiest met veel freedays (bijv. SMSDiscount) hoef je maar eens per 3 maanden te storten. Of nog veel minder vaak, als je nooit naar mobiel belt; ander krijg je veel te veel beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Wortelstok schreef op zondag 08 maart 2009 @ 15:20:
[...]

Dan heb ik het over de Fritz!box Fon (zonder toevoeging) (...) Je moet deze vervolgens omflashen naar de internationale versie, en naar annex-A. De nieuwste (engelse) firmware is 06.04.49. Eventueel een kabeltje bijfabrieken als je nog een KPN lijn hebt. Hiervoor zijn uitgebreide gebruiksaanwijzingen in de duitse fora te vinden.
Een kabeltje bijfabrieken? Wat bedoel je daarmee, moet er hardwarematig nog iets aan de Fritz!box gesleuteld worden, of volstaan de firmware flashes?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Wortelstok schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:38:
[...]

Hoeft niet, met Speedtouch kun je dit regelen door een Voxalot account te nemen, daarin de Betamax provider te zetten, en je Budgetphone naar je Voxalot account te laten forwarden. Dan hoef je in de Speedtouch alleen Voxalot als provider op te nemen.

[...]

Bij de Betamax klonen bel je gratis naar vast, in ieder geval de eerste 300 min. per week, dus zeker jouw halve uur per dag. Daarna 1 cpm. Dus "steeds" opwaarderen hoeft niet. Als je een Betamax provider kiest met veel freedays (bijv. SMSDiscount) hoef je maar eens per 3 maanden te storten. Of nog veel minder vaak, als je nooit naar mobiel belt; ander krijg je veel te veel beltegoed.
Jeetje, ik ben wel verbaasd dat het allemaal mogelijk is. Ik had me nooit gerealiseerd dat de hele VOIP wereld zo groot was en dus ook het aanbod. Ik ga me er eens wat verder in verdiepen :)
Heldere uitleg in ieder geval, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
[...]

Meeste modems ondersteunen geen twee VOIP providers, dus dan moet ik mijn zyxel naast mijn speedtouch gaan neerzetten en instellen etc. voor die 5 euro p/m. Via telfort was ik hetzelfde kwijt, en ik bel vaak genoeg (lees:minimaal 1x per dag een half uur) dat ik geen zin heb om steeds me beltegoed op te moeten waarderen. En voor mobiel bellen heb ik mijn mobiele abo :)

Ehmm, ik meende dat de std zyxel het wel kon? Ik heb nl een tijdje een oudere zyxel(die zwarte van tiscali) gebruikt die dat wel deed.
Maar er bestaan idd services als voxalot.
Het met 2 toestellen werken in geval van Pieterste was omdat hij de vaste lijn wil houden.
Als hij overstapt op een fritzbox(imho. sowieso een goede investering) kan hij met 1 toestel uit en meerdere accounts registreren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

[...]

Meeste modems ondersteunen geen twee VOIP providers, dus dan moet ik mijn zyxel naast mijn speedtouch gaan neerzetten en instellen etc. voor die 5 euro p/m.
Maar de zyxel modem ondersteund dit wel (en je krijgt deze bij een telfort abbo). Dat je een andere modem hebt oke, maar in het algemeen kunnen veel routers/modems dit en ben je zo goedkoper uit

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 04-09 10:21
Ik heb ook net de mail ontvangen en vindt de 50 cent niet zo boeiend voor m'n 20 mbit lijn en eigenlijk ook de 5 cent niet voor een gesprek, maar toch even een mail naar telfort:
Beste ,

Ik heb zojuist de mail ontvangen dat mijn abonnementskosten van internet omhoog gaan en daarbij ook een starttarief komt bij vast bellen.
Volgens de e-mail:
"Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut."

Tevens staat er in de e-mail het volgende: "Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen".

Op de website staat:
"Gesprekstarieven
De kosten zijn inclusief btw. De tarieven zijn op basis van een Fair Use Policy en m.u.v. betaalde servicenummers.

Bellen binnen Nederland Starttarief Per minuut
Naar vaste nummers € 0.00 € 0.00
Naar mobiele nummers € 0.05 € 0.155"

Dit komt niet overeen. Graag van u een verduidelijking waarom dat zo is en waarom ik niet de gesprekskosten moet betalen zoals u specificeert op uw website terwijl vanuit de e-mail daarheen wel een link staat met "een exact overzicht van alle gesprekstarieven".

Met vriendelijke groeten,

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

reddevil schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:19:
Ik heb ook net de mail ontvangen en vindt de 50 cent niet zo boeiend voor m'n 20 mbit lijn en eigenlijk ook de 5 cent niet voor een gesprek, maar toch even een mail naar telfort:

[...]
Typisch weer Telfort natuurlijk. :')

Ik zit te denken om terug te gaan naar Online. Als je eenmaal gezeik hebt met Telfort, dan ben je ook gelijk mooi de pineut, en dat wil ik gewoon voorkomen. Maar voor nu draait het best stabiel.
Telefonie van Telfort heb ik overigens niet, dus daar gelukkig geen gedonder mee.

Maar dat mensen het om die paar centen doen, of 5 euro per maand met Compuserve... Dan vraag ik me echt af of je niks beters te doen hebt? :')...

[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 26-03-2009 15:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
ma9ma schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:28:
[...]

Budgetphone kan voor 10 euro per jaar (prepaid), dus alleen voor binnenkomende gesprekken. Voor uitgaande gesprekken maak ik al gebruik van diverse VOIP aanbieders (via Voxalot). Ik neig dus naar Telfort internet en een prepaid Budgetphone abonnement. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe soepel ik mijn nummer kan overzetten van Telfort naar Budgetphone. Prepaid bellen is 3ct/min (geen startkosten). Dus voor 10 euro kun je 5,5 uur bellen.

Mijn bekendheid met Compuserve is heel summier, wat mij nog vaag bij is gebleven dat zij halverwege de jaren 90 een hele andere kijk hadden op Internet, maar het hoe en waarom ben ik vergeten eigenlijk. Ondanks de lage prijs ben ik toch ietwat gereserveerd over Compuserver. Of dat terecht is? Geen idee.
Ik ben ook aan het overwegen om Budgetphone te nemen en een andere adsl provider. De 2 goedkoopste zijn Online (25 euro eenmalige kosten en bruikleenmodem) en Compuserve (€ 9,95 eenmalige kosten en een gratis modem, wordt eigendom). Bij de anderen betaal je aansluitkosten en/of lineshare kosten, deze heb je vaak niet als je telefonie erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De Zyxel kan sip1 en sip2 tegelijkertijd aan. Op sip1 heb ik mijn Telfort telefonieverbinding zitten met bijbehorend nummer. (voor gebeld worden) Op sip2 heb ik alles ingesteld voor mijn voipstunt account (voor bellen dus) Zodra Telfort stopt op 1 juni vraag ik budgetphone aan en die stop ik dan onder sip 1. Dan is de een voor binnenkomende gesprekken en de ander voor uitgaande gesprekken. Heb alleen geen Zyxel die draadloos internet ondersteund. Kreeg deze cadeau bij Compuserve, gebruik hem nu nog bij Telfort. Want de Zyxel die je gratis in bruik leen krijgt van Telfort heeft 1 ethernet poort en ik heb er 4 nodig (studentenkamers x 4 achter 1 deur) En voor de draadloze variant moest ik vorig jaar 70 euro betalen, wat ik te duur vind als je hem enkel in bruik leen krijgt.

Want zo staat er in de overeenkomst: bij beëindiging moet je het modem retour sturen naar Telfort. Het grappige is dat ik in de schriftelijke bevestiging i.v.m. opzeggen niks zie staan over het terugsturen van dat in bruikleen gekregen modem. Enig idee naar welk adres dat retour moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
bouvrie schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:01:
[...]
Een kabeltje bijfabrieken? Wat bedoel je daarmee, moet er hardwarematig nog iets aan de Fritz!box gesleuteld worden, of volstaan de firmware flashes?
Kabeltje is aleen voor als je een KPN aansluiting (en dus een splitter) hebt. Dit gaat als volgt: neem een gewone UTP kabel, knip hem doormidden, aan 1 kant draadje 1 en 8 in het midden van een telefoonplugje knijpen. Deze gaat dan in de splitter en de Fritz!box voor de vaste (binnenkomende) telefoonlijn.
Je hoeft niet aan de Fritz! hardware te sleutelen, je moet hem alleen wijsmaken dat hij een Engelse Annex-A box is (dat doe je met telnet) en vervolgens een recovery doen met die firmware (die je van de AVM site download). Er zijn ook andere procedures (niet via telnet) die hetzelfde beogen, hangt af van welke box je gebruikt en of het lukt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
[...]

Er is een online sip router site (naam weet ik even niet), waar je meerdere voip accounts kunt samenvoegen tot 1 sip account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:19

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik wil dus ook de telefoon gaan onderbrengen bij BudgetPhone

Hoe moet ik dit nu regelen.... moet ik daar eerst telfort van informeren. Of gewoon aanvragen bij Budgetphone, zodat zij het overnemen, en de dienst niet meer bij telfort draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:32:
De Zyxel kan sip1 en sip2 tegelijkertijd aan. Op sip1 heb ik mijn Telfort telefonieverbinding zitten met bijbehorend nummer. (voor gebeld worden) Op sip2 heb ik alles ingesteld voor mijn voipstunt account (voor bellen dus) Zodra Telfort stopt op 1 juni vraag ik budgetphone aan en die stop ik dan onder sip 1. Dan is de een voor binnenkomende gesprekken en de ander voor uitgaande gesprekken. Heb alleen geen Zyxel die draadloos internet ondersteund. Kreeg deze cadeau bij Compuserve, gebruik hem nu nog bij Telfort. Want de Zyxel die je gratis in bruik leen krijgt van Telfort heeft 1 ethernet poort en ik heb er 4 nodig (studentenkamers x 4 achter 1 deur) En voor de draadloze variant moest ik vorig jaar 70 euro betalen, wat ik te duur vind als je hem enkel in bruik leen krijgt.

Want zo staat er in de overeenkomst: bij beëindiging moet je het modem retour sturen naar Telfort. Het grappige is dat ik in de schriftelijke bevestiging i.v.m. opzeggen niks zie staan over het terugsturen van dat in bruikleen gekregen modem. Enig idee naar welk adres dat retour moet?
Daarom heb ik een WRT54GL aangeschaft die achter mijn Zyxel hangt.
Mocht je overstappen kan je altijd het basis modem aanschaffen, die meestal gratis is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Misschien staat het wel in de vele delen maar wat vul je in bij een Zyxel modem als SIP nr Username en Password bij een Budgetphone account ? Ik heb zelf niet een Budget Account maar ik begrip dat iemand wel gebeld kan worden maar zelf niet kan bellen dus ik denk dat ergens verkeerd data zijn ingeklopt ?!

[ Voor 36% gewijzigd door Scandic2008 op 26-03-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Scandic2008 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:21:
Misschien staat het wel in de vele delen maar wat vul je in bij een Zyxel modem als SIP nr Username en Password bij een Budgetphone account ? Ik heb zelf niet een Budget Account maar ik begrip dat iemand wel gebeld kan worden maar zelf niet kan bellen dus ik denk dat ergens verkeerd data zijn ingeklopt ?!
Staat allemaal in het Budgetphone forum. Kijk hier maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net weer een rood lampje bij internet op de modem staan, maar aan/uit deed wonderen, hij doet het weer. Maar wordt wel moe van de storingen, al 3 in anderhalve week tijd. Maar verder niemand last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
ik hoor allemaal klachten over telfort.. ik zat er aan te denken 20mb+telefoon te nemen.. dit brengt me wel aan het twijfelen.. kom net bij orange vandaan met het zelfde pakket.. is ook waardeloos bij het bellen..

een betere optie? voor kabel zit ik in upc gebied.. maar upc moet je meteen weer TV bij nemen.. ik kijk liever schotel.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
nja..heb al sinds zondag onafgebroken storing. Eerst beweerde telfort dat ik een nieuw modem moest aanschaffen. Nu met een leen modem getest en zelfde ellende..Nu beweert telfort dat het modem VEELSTE hoog intraint (18mbit, net zoals de afgelopen 3 jaar en nooit problemen mee gehad :? ) en dat ik te ver van de centrale af woon. Word moedeloos van de geld/tijd verslindende "klantenservice" van telfort.
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:31:
Had net weer een rood lampje bij internet op de modem staan, maar aan/uit deed wonderen, hij doet het weer. Maar wordt wel moe van de storingen, al 3 in anderhalve week tijd. Maar verder niemand last van gehad?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Zijn er meer waar de mail het niet bij doet op dit moment?

[EDIT]

En hij werkt weer :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Ackermans1973 op 27-03-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Wortelstok schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Staat allemaal in het Budgetphone forum. Kijk hier maar.
Thx,zag ik ook.Probleem is inmiddels opgelost.Er zat een tikfout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een internetverbinding op mijn studentenkamer nodig, en dit gaat waarschijnlijk een adsl verbinding worden aangezien er geen kabel aansluiting in het huis is. Maar kan ik er op de een of andere manier achter komen of het huis wel al een telefoonlijn aansluiting heeft. Er is sowieso geen telefoonabonnement nu, maar er lopen wel enkele telefoonlijn draden. Stel dat ik adsl van telfort neem en zij een KPN monteur langs sturen om de lijn te controleren, kost het me dan geld als de lijn niet voldoet en ik dus geen telfort abbonement kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Wat een stelletje prutsers. Heb ik zojuist een klacht ingediend via de klantenservice( per email ) krijg ik zo'n standaard email terug dat ik mijn modem moet resetten (goh , heb ik daarvoor al meer dan 50 min met de klantenservice telefonisch gesproken? ). Dat ik vervolgens telefonie opnieuw moet instellen etc. M.a.w, ze kijken dus niet in hun eigen systeem en dwingen in feite dat men via de klantenservice a 30ct p/m moet gaan bellen. Een ding is zeker, Wat telfort ook beweert met verbetering van dienstverlening en serieuse behandeling van klachten komt momenteel helemaal NIETS van terecht.
amsterdammertje schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 07:53:
nja..heb al sinds zondag onafgebroken storing. Eerst beweerde telfort dat ik een nieuw modem moest aanschaffen. Nu met een leen modem getest en zelfde ellende..Nu beweert telfort dat het modem VEELSTE hoog intraint (18mbit, net zoals de afgelopen 3 jaar en nooit problemen mee gehad :? ) en dat ik te ver van de centrale af woon. Word moedeloos van de geld/tijd verslindende "klantenservice" van telfort.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Zet je intrainsnelheid handmatig wat lager dan (wan adsl driver blablabla) met een Telnet sessie...misschien dat ie dan wel stabieler wordt?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb nog geen mail gehad van Telfort maar dacht er wel aan om sowieso weer terug te gaan naar KPN. Maar ik had een vraag. Wat is het verschil tussen KPN ADSL Only en Telfort, technisch gezien dan? Er zit , grof gezegd 10 euro prijsverschil tussen. Ik woon in de achterhoek en beide gaan hier over het netwerk van KPN en de snelheid is afgekapt op 8Mb. Maar vanwaar het prijsverschil? Is het dat bij Telfort er iets door meerdere gebruikers gedeeld wordt en het zo goedkoper kan?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
Ook al gedaan. Maar de verbinding blijft klapperen zodra er ook maar iets van IP verkeer overheen gaat. Telfort wil perse zelf het modem lager intrainen ( proberen gewoon dingen uit te stellen, het zou me niets verbazen als er ergens in de wijkcentrale iets niet goed zit) . Het probleem oplossen willen ze overduidelijk niet getuigen het a: Adviseren een nieuw modem te kopen, b: beweren dat ik opeens te ver van de centrale afwoon (dat het ik al 3 jaar volledige snelheid had telt natuurlijk niet) en c: dat als ik een klacht indien via het webformulier ik afgescheept word met een standaard mailtje dat ik mijn modem moet resetten.
ck2000nl schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:20:
Zet je intrainsnelheid handmatig wat lager dan (wan adsl driver blablabla) met een Telnet sessie...misschien dat ie dan wel stabieler wordt?

[ Voor 48% gewijzigd door amsterdammertje op 30-03-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
amsterdammertje schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:07:
Wat een stelletje prutsers. Heb ik zojuist een klacht ingediend via de klantenservice( per email ) krijg ik zo'n standaard email terug dat ik mijn modem moet resetten (goh , heb ik daarvoor al meer dan 50 min met de klantenservice telefonisch gesproken? ). Dat ik vervolgens telefonie opnieuw moet instellen etc. M.a.w, ze kijken dus niet in hun eigen systeem en dwingen in feite dat men via de klantenservice a 30ct p/m moet gaan bellen. Een ding is zeker, Wat telfort ook beweert met verbetering van dienstverlening en serieuse behandeling van klachten komt momenteel helemaal NIETS van terecht.
Als ik het goed begrijp klappert je lijn dus, misschien is het signaal wat je modem krijgt niet (meer) sterk genoeg om goed in te trainen op 18mbit. In dat geval zou je lijn iets gedowngrade moeten worden. Dat kan je zelf doen door met telnet in te loggin je modem en wat commando's uit te voeren (is terug te vinden in dit topic) of door Telfort een ticket aan te laten maken zodat hun het aan de kant van de wijkcentrale downgraden.

Edit: Oeps, voortaan eerst even F5én voor ik reageer...
amsterdammertje schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:28:
Ook al gedaan. Maar de verbinding blijft klapperen zodra er ook maar iets van IP verkeer overheen gaat. Telfort wil perse zelf het modem lager intrainen ( proberen gewoon dingen uit te stellen, het zou me niets verbazen als er ergens in de wijkcentrale iets niet goed zit) . Het probleem oplossen willen ze overduidelijk niet getuigen het a: Adviseren een nieuw modem te kopen, b: beweren dat ik opeens te ver van de centrale afwoon (dat het ik al 3 jaar volledige snelheid had telt natuurlijk niet) en c: dat als ik een klacht indien via het webformulier ik afgescheept word met een standaard mailtje dat ik mijn modem moet resetten.
Naar welke snelheid heb je hem gedowngrade?

[ Voor 27% gewijzigd door Spacespider op 27-03-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
marcellux schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:23:
Ik heb nog geen mail gehad van Telfort maar dacht er wel aan om sowieso weer terug te gaan naar KPN. Maar ik had een vraag. Wat is het verschil tussen KPN ADSL Only en Telfort, technisch gezien dan? Er zit , grof gezegd 10 euro prijsverschil tussen. Ik woon in de achterhoek en beide gaan hier over het netwerk van KPN en de snelheid is afgekapt op 8Mb. Maar vanwaar het prijsverschil? Is het dat bij Telfort er iets door meerdere gebruikers gedeeld wordt en het zo goedkoper kan?
Je gaat direct het telfort-netwerk op, dus dat betaal je niet bij KPN, je klopt niet bij KPN voor support en Telfort neemt formeel een groot aantal lijnen af bij KPN, waardoor zo'n lijn in het WholeSale Line Rental gebeuren valt, je quantum korting dus.
Als je graag gamed ben je bij KPN beter uit, minder hops over het algemeen en dus ook lagere pings.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Loekie schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:56:
[...]

Je gaat direct het telfort-netwerk op, dus dat betaal je niet bij KPN, je klopt niet bij KPN voor support en Telfort neemt formeel een groot aantal lijnen af bij KPN, waardoor zo'n lijn in het WholeSale Line Rental gebeuren valt, je quantum korting dus.
Als je graag gamed ben je bij KPN beter uit, minder hops over het algemeen en dus ook lagere pings.
Tussen de hops zit maximaal 1 of 2 ms. De meeste winst valt te behalen met error correction die aanstaat bij Telfort en niet bij KPN. Hierdoor heb je gauw een dubbel zo hoge ping naar de eerste hop (wijkcentrale).

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
weet iemand voor de volle 100% hoe het werkt met het porteren van je telfort nummer naar bv: budgetphone.
wegens het komende starttarief, ga ik telfort verlaten met het voip gedeelte. dus wil mn nummer omzetten naar budgetphone. alleen ben ik een beetje bezorgt dat dit veel problemen gaat opleven
wat is de veiligste weg: ;)

- portering aanvragen bij budgetphone.
- telefonisch voip opzeggen bij telfort. (per direct) (of per bepaalde datum)

Iemand deze weg al begaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
I-Michiel schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:36:
weet iemand voor de volle 100% hoe het werkt met het porteren van je telfort nummer naar bv: budgetphone.
wegens het komende starttarief, ga ik telfort verlaten met het voip gedeelte. dus wil mn nummer omzetten naar budgetphone. alleen ben ik een beetje bezorgt dat dit veel problemen gaat opleven
wat is de veiligste weg: ;)

- portering aanvragen bij budgetphone.
- telefonisch voip opzeggen bij telfort. (per direct) (of per bepaalde datum)

Iemand deze weg al begaan?
Ik heb dit al nagevraagd bij Budgetphone :

Als ik dan het nummer van Telfort naar Budgetphone laat porteren, wordt dan automatisch mijn telefoon abonnement bij Telfort opgezegd na de portering?

Antwoord Budgetphone:

Helaas leert de ervaring dat dit niet altijd gebeurd bij Telfort, wij adviseren de klanten dit na een bevestiging van de porterings datum zelf te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door zx9r_mario op 27-03-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:49:
Ik heb een internetverbinding op mijn studentenkamer nodig, en dit gaat waarschijnlijk een adsl verbinding worden aangezien er geen kabel aansluiting in het huis is. Maar kan ik er op de een of andere manier achter komen of het huis wel al een telefoonlijn aansluiting heeft. Er is sowieso geen telefoonabonnement nu, maar er lopen wel enkele telefoonlijn draden. Stel dat ik adsl van telfort neem en zij een KPN monteur langs sturen om de lijn te controleren, kost het me dan geld als de lijn niet voldoet en ik dus geen telfort abbonement kan nemen?
Misschien kun je even een foto plaatsen van wat er dan nu loopt.Er zal dan wellicht ook ergens een isra-punt zitten.Als stelregel kun je hanteren dat alles wat bij jou in de woning niet goed zit om een adsl verbinding werkende te krijgen vanaf je isra-punt is voor jou rekening.Alles wat "vanaf het isra-punt en verder terug niet klopt is voor KPN.
Dus t/m Israpunt is voor KPN,daarna voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Totaalgeflipt schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:46:
Ik wil dus ook de telefoon gaan onderbrengen bij BudgetPhone

Hoe moet ik dit nu regelen.... moet ik daar eerst telfort van informeren. Of gewoon aanvragen bij Budgetphone, zodat zij het overnemen, en de dienst niet meer bij telfort draait?
Kijk even 2 reactie's hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde hierbij even een succesvolle telfort verhuizing melden. Eerder opgeleverd dan verwacht, wat goed uitkomt want we waren een paar dagen eerder dan geplanned al over. De lijn is stabiel en ik trek bijna contant 1,97 MB/sec uit de lijn. 600 KB/sec meer dan in mijn vorige huis.

En sinds mijn ouders een brief hebben gestuurd naar telfort dat ze in gebreken vallen, door de slechte telefonie dienst, hebben hun geen enkele storing meer gehad. Raar maar waar!

Fijn weekend alvast, ik ga weer leeche :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scandic2008 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:24:
[...]

Misschien kun je even een foto plaatsen van wat er dan nu loopt.Er zal dan wellicht ook ergens een isra-punt zitten.Als stelregel kun je hanteren dat alles wat bij jou in de woning niet goed zit om een adsl verbinding werkende te krijgen vanaf je isra-punt is voor jou rekening.Alles wat "vanaf het isra-punt en verder terug niet klopt is voor KPN.
Dus t/m Israpunt is voor KPN,daarna voor jou.
Nee, ok. Een kabeltje verder trekken is geen probleem, dat hoeft die kpn monteur niet te doen. Ik kan nu geen foto's maken, maandag ben ik misschien daar en zal ik eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
zx9r_mario schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:56:
[...]

Ik heb dit al nagevraagd bij Budgetphone :

Als ik dan het nummer van Telfort naar Budgetphone laat porteren, wordt dan automatisch mijn telefoon abonnement bij Telfort opgezegd na de portering?

Antwoord Budgetphone:

Helaas leert de ervaring dat dit niet altijd gebeurd bij Telfort, wij adviseren de klanten dit na een bevestiging van de porterings datum zelf te doen.
Wanneer krijg je de porteringsdatum te horen?
Want je hebt een maand opzegtermijn bij Telfort en het portereren duurt 3-4 weken volgens de website van Budgetphone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik krijg net de onderstaande mail in de box:
Geachte meneer van der Ven,

De gesprekstarieven voor Telfort vast bellen wijzigen per 1 mei 2009. In deze mail leest u meer over deze wijzigingen.

Welke tariefswijzigingen?
Met ingang van 1 mei 2009 zal voor binnenlandse gesprekken een starttarief van € 0,05 per gesprek in rekening worden gebracht. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt dan € 0,17 per minuut.

Wat verandert er niet?
De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijziging, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en een exact overzicht van alle gesprekstarieven vindt u op onze online klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet
Bellen kost toch al vijf cent per gesprek? Of ben ik in de war omdat ik oud-Speedlinq-klant ben? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nee, was volledig gratis naar lokale nummers. Het laat me meteen nadenken over mogelijke overstapkandidaten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik wil gaan over stappen op budget phone maar ik kan niet echt vinden wat voor stappen ik nu moet ondernemen om alleen de telefoon dienst bij telfort te stoppen. In de e-mail wordt er verwezen naar de klantenservice op de website waar totaal niks op staat over de veranderde tarieven. Als ik naar opzeggen ga dan moet ik telefonish contact opnemen met telfort (0900 nummer, kost weer lekker geld!) om dat op te zeggen, maar ik heb dus geen zin in die telefonische kosten...

Iemand de telefoon dienst van telfort al opgezegd? Zo ja wat voor stappen heb je ondernomen? Blijft je internet abbo nog wel gewoon 20,45 euro nadat je het vaste telefonie abbo hebt stop gezet?

Vindt dit wel erg slechte voorlichting van telfort... Voel mij ook een beetje genaaid door deze streek, maar ik denk wel meerdere met mij.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
Soepstengel schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:20:
Ik wil gaan over stappen op budget phone maar ik kan niet echt vinden wat voor stappen ik nu moet ondernemen om alleen de telefoon dienst bij telfort te stoppen. In de e-mail wordt er verwezen naar de klantenservice op de website waar totaal niks op staat over de veranderde tarieven. Als ik naar opzeggen ga dan moet ik telefonish contact opnemen met telfort (0900 nummer, kost weer lekker geld!) om dat op te zeggen, maar ik heb dus geen zin in die telefonische kosten...

Iemand de telefoon dienst van telfort al opgezegd? Zo ja wat voor stappen heb je ondernomen? Blijft je internet abbo nog wel gewoon 20,45 euro nadat je het vaste telefonie abbo hebt stop gezet?

Vindt dit wel erg slechte voorlichting van telfort... Voel mij ook een beetje genaaid door deze streek, maar ik denk wel meerdere met mij.
Ik heb toevallig mijn porteringsaavraag van Telfort naar BPC vandaag op de bus gedaan.
Dus ik zie het wel wat er allemaal gebeurt .... ;)

Op 27-03-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Indien u nummerportering aanvraag bij een andere provider zal de nieuwe provide ons abonnment opzeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 28-03-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Dennis-L schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:01:
[...]

Ik heb toevallig mijn porteringsaavraag van Telfort naar BPC vandaag op de bus gedaan.
Dus ik zie het wel wat er allemaal gebeurt .... ;)

Op 27-03-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Indien u nummerportering aanvraag bij een andere provider zal de nieuwe provide ons abonnment opzeggen.
Wat ik niet begrijp bij het portering naar BPC is waarom je 20 euro moet betalen terwijl de portering maar 10 euro kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
dragonballz schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:12:
[...]

Wat ik niet begrijp bij het portering naar BPC is waarom je 20 euro moet betalen terwijl de portering maar 10 euro kost?
Ik heb maar 10 euro betaald hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Dennis-L schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:14:
[...]

Ik heb maar 10 euro betaald hoor ...
Dat is vreemd, als ik naar BPC webwinkel bij porteren kies, dan zie ik de volgende staan:

Portering naar nieuw prepaid account (VOIP Prepaid) €20.00

Waar kun je 10 euro kiezen voor portering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
dragonballz schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:34:
[...]

Dat is vreemd, als ik naar BPC webwinkel bij porteren kies, dan zie ik de volgende staan:

Portering naar nieuw prepaid account (VOIP Prepaid) €20.00

Waar kun je 10 euro kiezen voor portering?
Postpaid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kost porteren 20 euro en een nieuw nummer 10 euro (in geval van prepaid). Ik heb in het verleden volgens mij ook 20 euro betaald om m'n nummer van KPN mee te nemen.

Ik begrijp ook niet waarom iemand via Budgetphone zou willen bellen als er Voipbuster en haar klonen zijn. Het enige waar Budgetphone in mijn geval goed voor is, is een Nederlands telefoonnummer waarop je gebeld kan worden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 08:43:
Volgens mij kost porteren 20 euro en een nieuw nummer 10 euro (in geval van prepaid). Ik heb in het verleden volgens mij ook 20 euro betaald om m'n nummer van KPN mee te nemen.

Ik begrijp ook niet waarom iemand via Budgetphone zou willen bellen als er Voipbuster en haar klonen zijn. Het enige waar Budgetphone in mijn geval goed voor is, is een Nederlands telefoonnummer waarop je gebeld kan worden 8)7
Dat is hem juist, waar kun je een NL tel.nr. krijgen zonder abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Wat is het verschil tussen prepaid en postpaid in term van BPC, wat de maandelijk kosten betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zal nu proberen voor eens en altijd alle onduidelijkheid rond Budgetphone weg te nemen.

Budgetphone biedt twee soorten accounts aan: zogenaamde prepaid- en postpaid-accounts. Bij elk account krijg je een normaal Nederlands telefoonnummer, met netnummer naar keuze, waarop je gebeld kan worden (en eventueel mee kan bellen).

Aan prepaid-accounts zitten per jaar 10 euro aan kosten verbonden om je nummer aan te houden, plus het eventuele beltegoed dat je erbij koopt om met het account te kunnen bellen (niet verplicht).

Bij postpaid-accounts zijn er geen jaarlijke kosten om je nummer aan te houden, maar wel maandelijkse abonnementskosten voor verschillende typen abonnementen. Afhankelijk van het type abonnement dat je kiest betaal je een bepaald tarief (of niet) om naar nummers te bellen. De totaalrekening krijg je maandelijks, achteraf gepresenteerd.

Nu geeft Budgetphone ook de mogelijkheid om een bestaand nummer mee te nemen (porteren) naar een prepaid- of postpaid-account. In beide gevallen betaal je hiervoor éénmalig 10 euro. Voor een prepaid-account zou je dus in het eerste jaar 20 euro betalen, daarna 10 euro per jaar. Voor een postpaid-account zou je éénmalig 10 euro betalen en vervolgens de maandelijkse kosten afhankelijk van het type abonnement dat je kiest. Let op: porteren gaat vlekkeloos als je een telefoonnummer bij KPN hebt. Het KPN-abonnement wordt zelfs automatisch voor je beëindigt en het telefoonummer door Budgetphone automatisch overgezet. Er heerst echter nog onduidelijkheid over hoe Telfort hiermee omgaat. Misschien doen we er goed aan om eerst de ervaringen van eerdere posters af te wachten...

En nu het interessante gedeelde. Wat is nou de ideale, en liefst zo goedkoop mogelijke combinatie om te kunnen bellen en gebeld worden? We blijven immers Nederlanders...

Wel, naar mijn mening, is de meest ideale setting dat je een prepaid-nummer van Budgetphone hebt waarop je alleen gebeld kan worden. Vervolgens maak je een account aan bij één van de Betamax-klonen (de bekendste is Voipbuster, zit zelf bij poivY) om mee te bellen. Dit werkt ideaal als je modem meerdere VoIP-accounts ondersteunt. Of dit het geval is met het standaard Zyxel-modem weet ik niet. Ik heb dit modem verkocht zodra ik hem binnenkreeg omdat ik al een Fritz!Box had (de koning onder de VoIP-modems).

Ik hoop dat dit voor jullie het één en ander opheldert. Als je even de tijd neemt om een paar dingen te regelen kan dit je al snel minimaal 100 euro per jaar schelen. Als je een digibeet bent zou ik er niet aan beginnen, maar dan zit je ook niet op dit forum denk ik :)

[ Voor 242% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er ook aan te denken om over testappen naar budgetphone postpaid NL/VOIP 0,0 mob ned 0.17 ( 9,50 per maand)omdat ik gewoon veel gebruik maar van vaste nummers. Maar internet wil ik wel behouden als het mogelijk . Oh ja zit ook nog met een vraagje, wat moet je doen als je al voor de 3de keer aangevraag het om de kosten van een draadloos modem dat opgestuurd is om je oude te vervangen, en dat niet gedaan is?? ik ben er namelijk wel een beetje zat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:17:
ik zit er ook aan te denken om over testappen naar budgetphone postpaid NL/VOIP 0,0 mob ned 0.17 ( 9,50 per maand)omdat ik gewoon veel gebruik maar van vaste nummers. Maar internet wil ik wel behouden als het mogelijk . Oh ja zit ook nog met een vraagje, wat moet je doen als je al voor de 3de keer aangevraag het om de kosten van een draadloos modem dat opgestuurd is om je oude te vervangen, en dat niet gedaan is?? ik ben er namelijk wel een beetje zat van.
:?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001

OgWok

U.N.C.L.E.

Al iemand ervaring met het alleen opzeggen van de voip-telefonie van Telfort en overstap naar bv. KPN. Zelf wil ik er nu wel vanaf en dan gewoon een goedkoop abo bij KPN. Telefoon dan gewoon op een splitter.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 18-09 13:33
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:53:
Ik hoop dat dit voor jullie het één en ander opheldert. Als je even de tijd neemt om een paar dingen te regelen kan dit je al snel minimaal 100 euro per jaar schelen. Als je een digibeet bent zou ik er niet aan beginnen, maar dan zit je ook niet op dit forum denk ik :)
Ligt eraan hoeveel je belt natuurlijk... Heb uitgerekend dat het bij ons 50 a 60 euro in de jaar duurder gaat worden voor telefonie. De vraag voor de meeste mensen is of je dat ervoor over hebt.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.