Weet iemand het gateway adres, subnet mask en dns adres van telfort.
Wil eens testen om dit statisch in mijnmodem te zetten.
Wil eens testen om dit statisch in mijnmodem te zetten.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
egg welcherwin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:05:
[...]
Ik weet niet wat voor speedtest jij doet maar 32Mb en 256Mb trek jij never nooit niet.
[ Voor 3% gewijzigd door LCD_viewer op 18-03-2009 21:37 ]
If it's just us, it seems like an awful waste of space
[ Voor 54% gewijzigd door Glashelder op 18-03-2009 22:49 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
[ Voor 54% gewijzigd door SpiceWorm op 18-03-2009 22:52 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Kleinebehuizing.nl op 18-03-2009 22:58 ]
Het kan altijd beter of meer..
en wat heb jij nu dan?frissie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:27:
Alle slachtoffers via gprs verbonden .... ???![]()
Ben blij dat ik al vanaf februari van de ellende die telfort heet af ben .....
Het kan altijd beter of meer..
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Verwijderd
Verwijderd
Praat toch geen domme kwats man. TweakDSL ligt (of lag onderwijl) er ook gewoon uit op het moment, dus wat zou daar beter aan zijn?HeyDude schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:32:
De Telfort website meldt dat max. 2000 klanten die last hebben van de storing...
Laat me niet lachen...
Op zoek naar een alternatief wat mij betreft!
Dan maar wat meer betalen en geen storingen zoals bij tweakdsl!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 23:44 ]
Tweakdsl heeft ook problemen atm... check maar het topic..HeyDude schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:32:
De Telfort website meldt dat max. 2000 klanten die last hebben van de storing...
Laat me niet lachen...
Op zoek naar een alternatief wat mij betreft!
Dan maar wat meer betalen en geen storingen zoals bij tweakdsl!
Kalm kalm ...maka schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:40:
[...]
Tweakdsl heeft ook problemen atm... check maar het topic..
[ Voor 4% gewijzigd door m4-io op 18-03-2009 23:58 ]
Helaas is firmware 3.0 nog niet uit voor mijn IPhone dus dat lukt me nietVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:49:
Als je je energie ff steekt in het koppelen van je telefoon met je pc
Verwijderd
Ik heb bijzonder veel problemen.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:06:
Hebben jullie zoveel problemen dan? Die van mij doet het normaal altijd eigenlijk.
Ga wel naar Ziggo over, maar dat is puur voor het 3-in-1 verhaal.
Verwijderd
Toen ik nog niet verhuisd was was ik zeer te spreken over Telfort...... altijd de volle 20 haalde ik.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:10:
Wow, dat is wel ernstig inderdaad.
Ik heb een jaar geleden wat telefonie gedoe gehad, toen iedereen er last van had. En later met de grote KPN storing ook een avond plat. Maar sindsdien nooit meer wat gehad eigenlijk.
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik doelde daarop inderdaad, gisteravond van 21:00 t/m na 0:15 lag de lijn er hier ook alweer uit, net als bij een aantal anderen. Toch tijd voor een fallback opzetten dmv wifi met de buren oid of met mn gsm...cherwin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:34:
Nou net ook even last gehad hier in Arnhem, gelukkig draait alles nu weer.
[...]
Vorige keer ging het mis met de DHCP servers van Telfort, ik denk dat nautaonline daarop doelt.
nieuws: Kapotte dhcp-server legt internet Telfort plat
Verwijderd
Whatever.
Dat is ook onzin: Dit is de eerste keer in weken dat ze een storing melden, maar absoluut niet de eerste storing in die periode. Bij de afgelopen 3-4 storingen die minimaal de regio Breda troffen, was er gewoon niets te vinden op de Telfort site. Als je je melding van de storing mailde naar de klantenservice kreeg je als antwoord 'ja, we weten het, het is bekend, er wordt aan gewerkt', maar als je dan mailde naar de klantenservice dat ze het ook op de site moesten zetten, kwam er geen reactie meer op. Ze hebben gewoon lak aan hun klanten en bepalen zelf wanneer ze een storing publiceren of niet.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:39:
[...]
Telfort meld het tenminste nog zodat ...
[...]
Hier ook via tiscali, maar wel een paar uur eruit gelegen gisteravond.KillerBee schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 06:09:
Hier, verbonden via het Tiscali netwerk, ook nergens last van gehad.
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
Dat bepalen ze sowieso. Maar laat ik het dan zo stellen: ik heb nog nooit een storing gehad die ik niet kon lezen op de website. Als dat bij anderen anders is, betreur ik dat.Helsie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:15:
[...]
Dat is ook onzin: Dit is de eerste keer in weken dat ze een storing melden, maar absoluut niet de eerste storing in die periode. Bij de afgelopen 3-4 storingen die minimaal de regio Breda troffen, was er gewoon niets te vinden op de Telfort site. Als je je melding van de storing mailde naar de klantenservice kreeg je als antwoord 'ja, we weten het, het is bekend, er wordt aan gewerkt', maar als je dan mailde naar de klantenservice dat ze het ook op de site moesten zetten, kwam er geen reactie meer op. Ze hebben gewoon lak aan hun klanten en bepalen zelf wanneer ze een storing publiceren of niet.
Sterker nog, zonder die software lukt het je niet(tenzij je heel handig met telnet bent natuurlijk).AtRi schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:32:
Volgens mij kun je op www.speedtouch.nl config-software downloaden om het ding in te stellen.
Verwijderd
Ik heb het goed bijgehouden, totaal heb ik in 14 maanden tijd 4 weken geen internet gehad door storingen. Mijn buurman heeft het erger, in 12 maanden tijd 8 weken geen internet! En niks geen excuus e.d. of geld terug. Echt te absurd.Loekie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:11:
Het heeft hier van iets voor 11 tot iets na 23, al met al 12 uur dus.
In de 3/4 jaar dat we bij telfort zitten de 3e storing, de eerste was ook direct de hevigste, bijna een week wegens de ATM-storing op het KPN-netwerk.
http://specs.tweak.to/5253
Dan doet hij het wel geloof ik.Loekie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:41:
[...]
Sterker nog, zonder die software lukt het je niet(tenzij je heel handig met telnet bent natuurlijk).
Deze opties staan idd niet in de webinterface...
Ok, dus jij beweert dat je kan downloaden met 256Mb/s, je moet niet alles geloven wat een website jou voorschotelt. Als je nu eens logisch nadenkt, weet je dat het technisch niet mogelijk is om zulke snelheden te behalen kijk hier maar eens Wikipedia: ADSL2. Zelfs bedrijven die glasvezel aanbieden voor particulieren zoals XMS hebben niet eens zulke snelheden.
[ Voor 10% gewijzigd door cherwin op 19-03-2009 17:38 ]
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
Verwijderd
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Er is geen andere provider die voor die prijs 20 mbit aanbiedt, dus of lagere snelheid voor dezelfde prijs of dezelfde snelheid voor een hogere prijs.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:05:
[...]
Maarja, ik kan overstappen omdat mijn contract ten einde is, maar ik zie wel even. Het werkt weer en gisteravond had ik er verder weinig last van. Maar als het weer eens een week niet werkt, dan ben ik ook weg.
Tuurlijk wel. online.nl (is t-mobile) 20 mbit, 20 euro. Geen kosten voor de telefoonlijn.thefxr schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:44:
Er is geen andere provider die voor die prijs 20 mbit aanbiedt, dus of lagere snelheid voor dezelfde prijs of dezelfde snelheid voor een hogere prijs.
[ Voor 37% gewijzigd door job op 19-03-2009 18:09 ]
Bij mij lukt het niet, als ik de software op de cd brandt en daarna op mijn computer laadt, en ik ga het installeren vraagt het bestand om een software, welke? wat heb ik verkeerd gedaan of wat doe ik verkeerd?xminator schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:47:
[...]
Dan doet hij het wel geloof ik.
Maar gewoon software downloaden en dan RFC1483 kiezen en dan Tiscali en dan next en dan is ie klaar.
Sowieso meld je niet wat voor melding je precies krijgt en welk OS je gebruikt.. Waarschijnlijk bedoel je dan ook dat de software vraagt om een bestand welke het niet kan vinden.. De vraag is dan of dat bestand inderdaad niet op de CD staat? Wat heb je gevonden op internet? Niemand anders met die problemen?Bij mij lukt het niet, als ik de software op de cd brandt en daarna op mijn computer laadt, en ik ga het installeren vraagt het bestand om een software, welke? wat heb ik verkeerd gedaan of wat doe ik verkeerd?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Zo onbetrouwbaar is het ook weer niet. Er is wel eens een storing, maar de verbinding is wel stabiel. Op drukke momenten (zondagavond bijvoorbeeld) kan ik nog steeds gamen met een prima ping. Nooit problemen gehad (afgezien van een paar storingen, het waren er wel wat achter elkaar maar nu heb ik al weer een tijdje niks gemerkt van storingen).pingkiller schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:27:
Ik heb er gisteravond ook even uitgelegen. Vervelend, maar toch kan ik er mee leven omdat de prijs zo leeg is en de snelheid hoog. Eigenlijk komt het hier op neer:
*lage prijs
*Snelle verbinding
*stabiele verbinding
Pick two.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Online.nl is geen T-mobile, daarom heten ze nu ook geen orange meerjob schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:02:
[...]
Tuurlijk wel. online.nl (is t-mobile) 20 mbit, 20 euro. Geen kosten voor de telefoonlijn.
nouja, dochterbedrijf dan.Loekie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:07:
[...]
Online.nl is geen T-mobile, daarom heten ze nu ook geen orange meer
Wie is Online?
Wij zijn zowel de jongste als een van de oudste internetaanbieders in Nederland. U kent ons misschien nog als Orange, of als Wanadoo. Nu zijn wij Online, een dochteronderneming van T-Mobile.
[ Voor 17% gewijzigd door job op 19-03-2009 23:18 ]
Verwijderd
Loekie heeft gelijk brommer1;Loekie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:07:
[...]
@Brommer1: Om een ST546 in te stellen voor een telfort lijn heb je de configwizard nodig, niet de upgrader(tenzij je de firmware wil upgraden).
Er zijn verschillende personen die hier een SpeedTouch naar volle tevredenheid gebruiken.
In jouw centrale waarschijnlijk wel, niet in de kleinere centrales, Telfort heeft de grootste dekking (KPN & Tiscali)job schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:02:
[...]
Tuurlijk wel. online.nl (is t-mobile) 20 mbit, 20 euro. Geen kosten voor de telefoonlijn.
Tele2 heeft ook een 20mbit voor 20 euro abo. Telefoonlijn kosten kan ik niet zo veel over vinden.
En voor een paar euro extra heb je nog meer aanbieders van 20mbit.
Ik haal maar 10mbit ivm afstand tot centrale, dus daar moet ik mee rekenen. En dan gaat Ziggo met de verhoging naar 20mbit in q1 2009 en 30mbit in q1 2010 wel heel veel sneller....thefxr schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:44:
[...]
Er is geen andere provider die voor die prijs 20 mbit aanbiedt, dus of lagere snelheid voor dezelfde prijs of dezelfde snelheid voor een hogere prijs.
Probeer je intrain snelheid te verlagen via een Telnet sessie (iets met adsl driver of zo) met je Zyxel. Dat maakte bij mij de lijn iets stabieler met XBOX Live.AvanCade schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:57:
Gemiddeld valt tijdens online gamen de verbinding tot 10 keer weg in 2 uur tijd. Erg jammer.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
[ Voor 1% gewijzigd door HeyDude op 20-03-2009 08:49 . Reden: firmware erbij en outbound proxy ]
Merci! Maar die link had ik al gevonden en toegepast.AtRi schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:51:
Misschien moet je hier even kijken:
http://www.draytek.nl/sup...rier=50&Submit=Bevestigen
Ik maak gebruik van een Linksys modem/router (bridged only). Deze trained standaard sowieso lager in dan de Zyxel modem.ck2000nl schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:23:
[...]
Probeer je intrain snelheid te verlagen via een Telnet sessie (iets met adsl driver of zo) met je Zyxel. Dat maakte bij mij de lijn iets stabieler met XBOX Live.
Verwijderd
HeyDude schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:27:
Ik heb als vervanging voor mijn Zyxel 2602 een Draytek 2800vg aangesloten.
Internet werkt zoals verwacht met de juiste instellingen. Firmware 2.8.2 Annex A.
Echter mijn VOIP setup vertoont kuren:
- Ik heb de instellingen zoals gadviseerd door Draytek en Telfort overgenomen
- Ik kan telefoontjes ontvangen met nummerherkenning
- Ik krijg echter geen kiestoon en kan dus niet bellen
De instellingen:Iemand nog tips?
- Register via: WAN
- SIP Port: 5060
- Domain/Realm: tel.telefoniedienst.nl
- Proxy: sip.telefoniedienst.nl
- Act as outbound proxy: No
- Display Name : <leeg>
- Account Number/Name: <mijn nummer zonder landcode>
- Authentication ID: <mijn nummer zonder landcode>
- Password: <tja>
- Expiry Time 28800 sec
- NAT Traversal Support: None
- Ring Port VoIP1 VoIP2: Beide aangevinkt
- Ring Pattern: 1
[ Voor 19% gewijzigd door AtRi op 20-03-2009 11:10 ]
Slotje ....... ?brommer1 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:56:
Jippy het is gelukt, je moet geen Speedtouch gebruiken, dat lukt niet, vond in de kast een E-Tech ADSL2/2+ Router ADRT05/06.
Deze modem neemt je aan het handje en je kan stap voor stap de gegevens invullen van Telfort, niet de cd gebruiken maar handmatig invullen, tik in http://192.168.1.1/, daarna gaat het vanzelf, binnen 1 minuut. Netwerk Tiscali gebruiken.
Mode: RFC1483 Routed(als je deze kiest gaat de rest van zelf, kiest gelijk de goede instelling).
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.
Er kan een slotje op.
Aanpassingen nav de tips:AtRi schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:10:
Volgens Draytek moet je bij Displayname ook je telefoonnummer invoeren.
En waarom zo'n lange expiry time?
Ook een nummer bellen levert geen verbinding op (dus test zonder kiestoon).sluit dus even uit dat het aan je telefoon ligt. Kijk in je modem of de telefoon off-hook gaat of een andere telefoon proberen, lieft zo'n oude niet-DECT met een draadje)
[ Voor 5% gewijzigd door HeyDude op 20-03-2009 13:17 . Reden: nummer test ]
Verwijderd
Een gewone analoge telefoon (geen DECT) werkt perfect dus op de Draytek 2800vg.HeyDude schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:15:
[...]
Nu nog een test met een niet Gigaset en niet DECT telefoon. Maar dat wordt vanavond/morgen...
[ Voor 21% gewijzigd door HeyDude op 22-03-2009 09:59 ]
"Better ask questions before you shoot"
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Het ligt er hier 2041 ook weer uit...cherwin schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:21:
Hier ook alweer problemen, ben benieuwd wat er elke keer zo fout gaat. Ik begin me nu wel lichtelijk te ergeren
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq