Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
LCD_viewer schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:35:
Er staat serieus een melding op de telfort site. :)

Niet gelijk wanhopen er zijn heus meer providers die ook wel eens problemen hebben, ik moet zeggen dat ik extreem weinig downtime heb. Dus eerlijk gezegd ben ik wel tevreden. :)
Ja, maar ik heb nog nooit een provider meegemaakt die in 4 maanden tijd 5 storingen van meer dan 5 uur had.

En die melding op de website, da's voor het eerst dat er een melding op staat, maar er staat ook bij dat hij opelost is.

NOU HIER NIET DUS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dingo35 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:14:
[...]

Ja, maar ik heb nog nooit een provider meegemaakt die in 4 maanden tijd 5 storingen van meer dan 5 uur had.

En die melding op de website, da's voor het eerst dat er een melding op staat, maar er staat ook bij dat hij opelost is.

NOU HIER NIET DUS!
In 075 sinds 12:30 weer gewoon internet :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
LCD_viewer schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:35:
Er staat serieus een melding op de telfort site. :)

Niet gelijk wanhopen er zijn heus meer providers die ook wel eens problemen hebben, ik moet zeggen dat ik extreem weinig downtime heb. Dus eerlijk gezegd ben ik wel tevreden. :)

[...]

bron
Ik ben verbonden via het Tiscali-netwerk. Dit bericht is dus niet eens volledig...

En verder vind ik het onacceptabel dat er in 5 maanden tijd minstens 7 storingen zijn geweest met meerdere uren downtime. Dat is precies de reden dat ik thuis overstap naar Ziggo. Kost wel wat meer, maar is een stuk betrouwbaarder. Ik heb een hoop familie met internet van Ziggo, vlak in de buurt, en hun heb ik eigenlijk nog nooit horen klagen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
Alex) schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:52:
En bij mij thuis in Breda geen internet. Geen ping-responses, en dit ongeveer 15 minuten nu.

* Alex) is blij dat hij binnenkort klant is bij Ziggo, slechter dan dit kan gewoon niet meer...
Hier ook sinds 12.20. Tegenwoordig ben ik het maar aan het monitoren.
Afbeeldingslocatie: http://www.ludimax.nl/telfort.png

Ik ga binnenkort ook maar eens bij Ziggo kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama provider. Alweer de zoveelste storing in de laatste maanden. Hier in etten-leur/breda ook geen internet. :(

Het ergste is gewoon nog dat ze het niet vermelden op hun website, kan je weer gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zojuist antwoord van de klantenservice dat de storing bekend is. Heb ze teruggemaild 'zet het dan op de site, en waarom wordt mijn vraag over mijn opzegging niet beantwoord (uren eerder gestuurd) en deze wel?'

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
Toen ik bij de vorige storing klaagde over het grote aantal storingen in mijn regio, kwam er een antwoord terug "dat mijn modem de verbinding wel erg vaak verbrak", dat de verbinding niet stabiel zou zijn.

Nou overleven bij een flood-ping inderdaad maar zo'n 50% van de pakketjes, maar bij een normale ping en normaal netwerk verkeer loopt alles hier als een zonnetje.

De regionale storingen waar we nu al maanden last van hebben (begonnen ergens in november, december meen ik) worden simpelweg niet opgemerkt/niet geregistreerd bij de helpdesk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Nagenoeg nooit storingen. Een tevreden klant. Je hoort om je heen van alle providers wel wat en daarbij de 'kabelaars' niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Paar weken geleden telfort besteld om over te stappen vanaf tweakdsl
Wordt begin april als het goed is overgezet (migratie)

Ben benieuwd of de lijn stabiel blijft

Op bbned weinig tot geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik ga over twee weken ook verhuizen. Nu zie ik dat je 4 tot 6 weken van te voren je verhuzing met doorgeven grrr dat wordt een paar weken zonder internet zitten dus. Weet pas net van de verhuizing.. Maar nu zat ik te denken om het op te zeggen. Mijn contract duurt nog tot juni dit jaar, maar kun je opzeggen bij een verhuizing? Welke provider is op dit moment de betere voor weinig geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar een locatie binnen het dekkingsgebied van Telfort eigen netwerk gaat verhuizen is het vaak nog wel mogelijk om het binnen een redelijke termijn opgeleverd te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
DJH schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:47:
Ik ga over twee weken ook verhuizen. Nu zie ik dat je 4 tot 6 weken van te voren je verhuzing met doorgeven grrr dat wordt een paar weken zonder internet zitten dus. Weet pas net van de verhuizing.. Maar nu zat ik te denken om het op te zeggen. Mijn contract duurt nog tot juni dit jaar, maar kun je opzeggen bij een verhuizing? Welke provider is op dit moment de betere voor weinig geld?
compuservice (actie voorlopig tot 16 maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Vandaag weer de zoveelste storing gehad in omgeving breda.

ben benieuwd welke uptime ze garanderen want zoals hierboven vermeld in 5 maanden tijd 7 storingen waarvan het meerdere uren duurde voor dat ze waren opgelost vind ik raar,
ik kijk het even aan en anders maar overstappen naar ziggo ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In 038 ging het lampje weer groen branden rondom 14:00 uur. Geen idee of anderen in dezelfde omgeving het nog steeds zonder werkende telfort verbinding moeten stellen. Verder loopt mijn contract tot 24 juli. Opzeggen doe ik sowieso, de vraag is alleen: naar welke dan? :P Heb al bij Ziggo (toen nog @home) gezeten, Compuserve ditto en nu Telfort. Alice met 20mb internet kan er slechts 4 op mijn adres leveren, dus dat schiet ook niet op. (zit nu rond de 10/12mb met Telfort) Zoals 't er naar uit ziet ga ik Online (Orange/Wanadoo jeweettoch) lastig vallen met een aanvraag. Verder heb ik niet last van een klapperende lijn, instabiele verbinding of wat dan ook. Tot dusver is dit de 3de keer dat ik storing gehad heb, vanaf 24 juli.

Doen ze het toch stukken beter als @home destijds :X. Ga de opzegbrief maar in elkaar flansen en alvast op de bus doen. Ben ik sowieso op tijd met ruim 3 maand van te voren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Tros Radar heeft weer verzocht om de problemen te melden bij telfort(@)tros.nl. Zij willen opnieuw hier een onderwerp aan wijden.

Let op emailadres tussen () voor spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronald97 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:35:
Tros Radar heeft weer verzocht om de problemen te melden[...]
Lees voortaan het topic eens een klein stukje door. Zelfde melding staat zelfs iets hoger op deze pagina ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
dingo35 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:14:
[...]

NOU HIER NIET DUS!
Tja, ik heb die ervaringen niet, gelukkig. Bij mij maakt de prijs enorm veel goed, ook al zit ik op een adsl1 centrale. Ik vermoed dat de storingen zich voornamelijk in het adsl2(+) segment zit waar veel storingen in optreden. En uiteraard de telefonie.
Alex) schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:25:
[...]

Ik ben verbonden via het Tiscali-netwerk. Dit bericht is dus niet eens volledig...

En verder vind ik het onacceptabel dat er in 5 maanden tijd minstens 7 storingen zijn geweest met meerdere uren downtime. Dat is precies de reden dat ik thuis overstap naar Ziggo. Kost wel wat meer, maar is een stuk betrouwbaarder. Ik heb een hoop familie met internet van Ziggo, vlak in de buurt, en hun heb ik eigenlijk nog nooit horen klagen.
Als ik mijn trace route mag geloven dan zit ook via het tiscali netwerk, persoonlijk heb ik maar 1 keer een storing meegemaakt, toen de DHCP er uit lag.

Ziggo is een provider waar ik persoonlijk mijn vingers nooit en te nimmer aan wil branden, het is misschien kinderachtig maar die club heeft van oorsprong met casema heel veel kwaad bloed gezet bij mij.
Het was al lang en breed beschikbaar internet via de kabel maar het bleef maar bij "tests" en pilots in mijn regio met valse beloftes. (periode 2000 - 2002)
Pas toen KPN adsl onder naam mx-stream ging uitrollen kwamen er voorzichtig aanbiedingen en ook verkopers aan je deur zeuren.

Daarnaast als ik nu moet overstappen dan moet ik z2 nemen en lever ik iets in op snelheid maar ben ik ook nog weer verplicht een televisie abbonnement te nemen a 17 euro per maand.
Bij elkaar ben ik dan dik 45 euro in de maand kwijt met minder snelheid enkel om alleen van telfort af te zijn ?

Nee hoor, die 19,95 die ik nu betaal per maand is mij prima en neem ik eventuele downtime voor lief. En tv kijken doe ik amper dus heb ik digitenne. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:03
Hier ook al sinds het begin telfort en nog maar 1 keer een echte storing gehad. Tussen door wel een paar keer de verbinding verloren, maar dat ging dat om niet meer dan 1 minuut downtime.
Wat ik overigens niet begrijp is dat bedrijven als upc hun prijs niet verlagen. Je hebt bij upc 4/1 voor 20.50 per maand, met extra gratis trafficshaping. Dat gaat imho nergens over.
De fiber abbonementen van 60/120mbit zijn bit voor bit wel interessant geprijst. Echter vind ik het absoluut gezien nog teveel geld. 60/80 euro voor alleen internet is een beetje gortig in deze tijd. als upc het 60mbit pakket naar 40 euro zou verschuiven en er voor 5e per maand bellen bij zou doen, dan zouden we wel kunnen concureren met telfort.

Telfort heeft misschien wat problemen in sommige gebieden, maar de prijs/snelheid verhouding is ongekend.

[ Voor 7% gewijzigd door pingkiller op 12-03-2009 13:29 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micato
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 17:14
Nu sinds 3mrt Telfort (wel tiscali verbinding) en nog geen 1x uitgevallen(1 keer maar dat was overbelasting van de router).

18232 kbps / 1015 kbps
en zat op 196xx/1055 maar goed.. die mb kan ik wel mee leven:)

ons isra punt is doorgelust naar boven, naar de isdn centrale (s4), ik dacht dat dit voor problemen zou zorgen, maar niks!

tot nu toe niks te klagen dus.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
Voor de mensen met het telefoon probleem, hebben die de firmware van telfort al gedownload en geupload naar het modem?
http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:36:
Voor de mensen met het telefoon probleem, hebben die de firmware van telfort al gedownload en geupload naar het modem?
http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781
mijne is alop laatste firmware standaard ( nieuwe modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Laatst online: 21:26
Die firmwares zijn al oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al nieuwe uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn abonnoment gewijzig bij telfort. Als ik mijn bestelstatus wil weten, komt er ''could not determine status'' .
Is het even down of? Kan iemand mij helpen? Ik heb al de gegevens ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ben benieuwd. Een vriendin van me heeft net Telfort internet en bellen aangevraagd. Sowieso schandalig dat ze nu al aangeven dat de 20 Mbit niet gehaald gaat worden bij haar thuis, maar er gaat geen korting af natuurlijk. Nou ja, hopelijk is het wel stabiel. Ik hou jullie wel op de hoogte van haar (en dus ook mijn, want ik word altijd als eerste gebeld :P) ervaringen.

Als er nog mensen zijn die aan overstappen denken: UPC. Ik heb het al jaaaaaaaren en de laatste keer downtime was slechts 10 minuten lang en dat was alweer bijna drie jaar geleden. Bovendien leveren ze de beloofde maximale snelheid altijd. Is het overwegen dus misschien waard. Ik heb dan zelf nog een heel oud pakket, dat aanmerkelijk voordeliger is dan de nieuwe pakketten, dat wel.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-03-2009 19:57 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:56:
Ben benieuwd. Een vriendin van me heeft net Telfort internet en bellen aangevraagd. Sowieso schandalig dat ze nu al aangeven dat de 20 Mbit niet gehaald gaat worden bij haar thuis, maar er gaat geen korting af natuurlijk.
Dude, lees de startpost... ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:03

erikver

Ik zeg...

Ik word een beetje moe van Telfort. Of eerder gezegd van de Zyxel modem. Heb last van snelheid drops tot max. 5 Mbps op random tijden. Modem keertje uit en aan zetten helpt, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Was net lekker Ajax - Marseille aan het kijken, heb nu dus 2 goals gemist :(

Ik heb de modem ingesteld als bridge met daar achter een Linksys WRT54G met DD-WRT erop. Iemand die een andere modem gebruikt die wel fatsoenlijk werkt?

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micato
  • Laatst online: 04-09 17:14
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:56:
Ben benieuwd. Een vriendin van me heeft net Telfort internet en bellen aangevraagd. Sowieso schandalig dat ze nu al aangeven dat de 20 Mbit niet gehaald gaat worden bij haar thuis, maar er gaat geen korting af natuurlijk. Nou ja, hopelijk is het wel stabiel. Ik hou jullie wel op de hoogte van haar (en dus ook mijn, want ik word altijd als eerste gebeld :P) ervaringen.

Als er nog mensen zijn die aan overstappen denken: UPC. Ik heb het al jaaaaaaaren en de laatste keer downtime was slechts 10 minuten lang en dat was alweer bijna drie jaar geleden. Bovendien leveren ze de beloofde maximale snelheid altijd. Is het overwegen dus misschien waard. Ik heb dan zelf nog een heel oud pakket, dat aanmerkelijk voordeliger is dan de nieuwe pakketten, dat wel.
zo werkt dat niet echt.. als telfort haar nu geen 20mb kan bieden en dat al aangeeft is dat alleen maar netjes:)
dan zou UPC hoogst waarschijnlijk ook de 20mb niet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:56
UPC levert toch over de kabel? Lijkt me dan geen direct verband te bestaan tussen de maximale snelheid van ADSL vs kabel.

[ Voor 60% gewijzigd door Master FX op 13-03-2009 12:45 . Reden: te vroeg verstuurd ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Mijn ervaring met Telfort: ronduit ruk. Althans, sinds ik getracht heb mijn abonnement te verhuizen.

Keurig een maand voor de datum van oplevering aanvraag gedaan, met bevestiging (1 december jl.). Vervolgens wordt de aanvraag door Telfort vernietigd onder het mom van het niet bestaan van een telefoonlijn op het nieuwe adres (25 december). Telfort vergeet voor het gemak maar even om mij daarvan op de hoogte te stellen. Ik vrolijk modem aansluiten op 1 januari: werkt dus niet.

De klantenservice vertelt me eindelijk dat er geen telefoonlijn ligt, en ik zeg dat ik dat vreemd vind omdat er gewoon een KPN-kastje met blauwe kabel in de meterkast hangt. Nee, echt, er ligt geen lijn. OK dan, op advies van Telfort een KPN-abonnement afgesloten omdat Telfort niet in staat zou zijn KPN opdracht te geven om de lijn in orde te maken. Mij werd beloofd dat Tefort ADSL direct zou werken zodra de lijn er lag.

21 januari: post van Telfort. Mijn verhuisaanvraag is sinds 25 december mislukt omdat er geen KPN-lijn ligt. Joh, echt waar?

Zelfde dag: KPN monteur over de vloer. Deze beste man is de halve middag heen en weer geweest van de wijkcentrale naar mijn huis om de lijn te identificeren en te registreren bij de administratie. Enfin, KPN werkt en de lijn is gereed voor ADSL.

Wederom modem aansluiten en proberen: werkt nog steeds niet. Na eerst vier (!) verschillende redenen te hebben gehoord van de zeer kundige klantenservice blijkt dat ze mijn signaal op mijn oude adres hebben overgeheveld naar een andere provider in opdracht van de nieuwe bewoners. Dat schijnt nog te mogen ook, maar goed, ik vind het belachelijk. Telfort kan helaas niets meer voor mij betekenen, want ik kan niet meer verhuisd worden en opzeggen mag ook niet omdat het 1e contractjaar pas in september afloopt. Wèl mag ik een nieuw contract laten maken tegen eveneens nieuwe voorwaarden, wat een prijsverhoging inhoudt. Nee bedankt.

Daar heb ik een aangetekende brief op gestuurd met het hele verhaal en een dringend verzoek tot levering van het product of anders ontbinding van het contract. Tevens gevraagd om een reactie binnen 10 werkdagen. Dat is bij Telfort niet mogelijk, want die "redelijke antwoordtermijn" uit hun Algemene Voorwaarden hebben ze eenzijdig vastgesteld op vier tot zes weken (!!). Ik ben nu bijna 8 weken verder en heb nog geen Telfort-envelop in de brievenbus gehad.

Ik mag dus fijn €20 per maand lappen voor een lijn die niet eens meer bestaat, maar toch vastgenageld is aan mijn oude adres.

Telfort, hoezee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
mvdster schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:51:
[...]

Hier ook sinds 12.20. Tegenwoordig ben ik het maar aan het monitoren.
[afbeelding]
Waarmee monitor jij precies? Zo te zien rrdtool/mrtg, klopt dat? Welke versies?

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 13-03-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn internet trained steeds lager in.. Beetje overbooked in de centrale ofzo..

Triest hoor.. ik zou makkelijk 16 tot 18 mbit kunnen hebben. In het begin nog net 16mbit, daarna naar 14,9mbit en nu dieptepunt van 13.5 mbit...

Ze mogen hier weleens wat aan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heeft niets met overboeking in de centrale te maken. Wel met het aantal breedbandverbindingen op de kabel naar je huis. Als dat meer word in de loop van de tijd zal jou verbinding steeds lager intrainen om nog een goede verbinding te behouden. Dit is heel normaal en is helaas niets aan te doen. Kan ook zijn dat er onderweg of bij jou thuis een verbinding aan het oxideren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen problemen met mijn mail te versturen.
Internet werkt iig prima.
Iemand nog meer problemen omgeving roosendaal?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Zyxel modem ingesteld maar het bellen werkt niet.

Ik kan wel gebeld worden maar niet bellen. Ik krijg een toon die lijkt alsof het nummer niet bestaat. Ik heb de flash tijd van de telefoon ook al aangepast van kort naar lang maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:31
m00 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:56:
Ik mag dus fijn €20 per maand lappen voor een lijn die niet eens meer bestaat, maar toch vastgenageld is aan mijn oude adres.
Rare manier van zaken doen inderdaad! Als het hierbij om automatische incasso gaat zal ik even contact opnemen met je bank om het geld terug te laten storten, moet je eens opletten hoe snel ze aan de telefoon hangen! Ze leveren niet de afgesproken service dus is je contract niks waard, stoppen met betaling is dan nog een goede oplossing voor hun!
erikver schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:23:
Ik heb de modem ingesteld als bridge met daar achter een Linksys WRT54G met DD-WRT erop. Iemand die een andere modem gebruikt die wel fatsoenlijk werkt?
Heb vandaag een Fritz!Box 7270 aangesloten en daar ben ik tot nu toe tevreden over. Had redelijk vaak telefonie problemen, registratie die mislukt of 5 registraties in de log bijvoorbeeld. Ik kon ook niet in sommige menu's komen (Advanced LAN settings bijvoorbeeld) en mijn UpnP lag er regelmatig uit.

Nieuwe modem heeft mooie en snelle WiFi (-n standaard = theoretisch 300 mbps), ingebouwd DECT station (werkt niet lekker met Philips SE 445) en wat leuke extra's zoals een USB poort voor je printer of USB harde schijf. Nog niet zo lang in gebruik natuurlijk maar tot zover geen problemen.

Ik denk dat bij het probleem is dat er een aardige afstand gemaakt wordt tussen het ISRA punt en het modem (zowiezo 1 verdieping), dat zorgt er ook voor dat je modem wat warmer wordt dan normaal, iets waar de ZyXel denk ik niet goed mee overweg kan (uit ervaringen met eerdere ZyXel modems). Vervanging van je modem wil niet zeggen dat je probleem opgelost is, kan echter wel :P
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:42:

Ik kan wel gebeld worden maar niet bellen. Ik krijg een toon die lijkt alsof het nummer niet bestaat. Ik heb de flash tijd van de telefoon ook al aangepast van kort naar lang maar dat heeft niet geholpen.
Klinkt bekend. Waarschijnlijk een storing op het telfort netwerk, dat was bij ons in het begin redelijk vaak namelijk. Probeer het morgen nog een keer en reset dan je modem en je basis station van je telefoon.
AUijtdehaag schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 21:15:
Ik heb de afgelopen dagen problemen met mijn mail te versturen.
Internet werkt iig prima.
Iemand nog meer problemen omgeving roosendaal?
Als je internet het doet moet je mail ook werken, of heb je het over je telfort mail? Ik gebruik zowiezo geen provider mail omdat je bij elke provider switch je aan kan gaan geven dat je een nieuw mail adres hebt :'( daar zit ik niet op te wachten en al mijn contact personen ook niet. Oplossing is gmail of hotmail, zo goed als altijd beschikbaar en zal zeer waarschijnlijk altijd blijven bestaan :P (in ieder geval langer dan je contract bij een provider)

[ Voor 26% gewijzigd door Soepstengel op 13-03-2009 23:28 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:42:

Toch niet toevallig het vinkje send caller ID uitgezet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit op www.detelefoongids.nl te kijken en als ik mijn eigen gegevens opvraag zie ik niet de huisnummer toevoeging staan.

Bij mijn instellingen bij mijntelfort.nl staat het wel vermeld.

Ik krijg wel eens post waar mijn huisnummertoevoeging niet op staat en of de postbode of mijn buurman doet het waarschijnlijk wel in de bus.

Hoe kan ik het veranderen op telefoongids.nl als het bij telfort goed aangegeven staat? Ik wil belangrijke post natuurlijk niet missen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend ZIGGO geinstalleerd. Goodbye TELFORT.

Twee weken geleden besteld bij ZIGGO. Opzeggen Telfort is automatisch gedaan door Ziggo. Netjes een opzegbrief ontvangen van Telfort (Ze doen soms toch wel iets goed). Ziggo All in one plus besteld. Ik haal netjes ongeveer 11mbit bij telfort kwam ik niet verder dan 10mbit. Ziggo gaat binnenkort naar 20mbit en daarna naar 30mbit. Dus ik zit weer goed.

Dit alles na een jaartje telfort (contarct loopt 1 april af). Ik hoop dat dit beter gaat bevallen.

Ik lees dat meerdere mensen gaan overstappen of dit overwegen. Tot nu toe geen negatieve ervaring van mijn kant. Procedure verloopt duidelijk en goed en op internet haal ik de beloofde bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:41:

Twee weken geleden besteld bij ZIGGO. Opzeggen Telfort is automatisch gedaan door Ziggo. Netjes een opzegbrief ontvangen van Telfort (Ze doen soms toch wel iets goed). Ziggo All in one plus besteld. Ik haal netjes ongeveer 11mbit bij telfort kwam ik niet verder dan 10mbit. Ziggo gaat binnenkort naar 20mbit en daarna naar 30mbit. Dus ik zit weer goed.

Dit alles na een jaartje telfort (contarct loopt 1 april af). Ik hoop dat dit beter gaat bevallen.

Ik lees dat meerdere mensen gaan overstappen of dit overwegen. Tot nu toe geen negatieve ervaring van mijn kant. Procedure verloopt duidelijk en goed en op internet haal ik de beloofde bandbreedte.
Goed om te lezen. Ik zit nog wat vroeger in dat proces, dus zulke berichten geven moed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hier ook eens een positieve ervaring :) , ik maak nu bijna een jaar gebruik van Telfort, zowel internet als telefonie. Op twee landelijke telefoon storingen na, werkt het (afkloppen) tot nu toe allemaal prima.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik verder geen ervaring heb met de helpdesk, ik heb ze nog geen enkele keer nodig gehad (en hoop dit nog heel lang zo vol te houden :P ), maar over hun produkten zelf en vooral de prijs/kwaliteit verhouding, kan ik alleen maar positief zijn.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:12
Interessant! Ik had altijd de perceptie dat Ziggo veel duurder was dan m'n huidige Telfort abo, maar het valt wel mee, het is iets van 4 euro duurder. Alleen heb ik nu bij telfort gratis bellen naar alle "vaste" telefoons en is dat bij ziggo alleen naar andere ziggo abo's. Maar goed, het bellen naar vast is nihil in mijn geval dus dat is niet echt een nadeel.

Heb je een wireless router erbijgenomen? Hoe bevalt die? Een andere (modem/)router is mijn hoofdbeweegreden om naar een andere provider op zoek te gaan, de Zyxel doos is gewoon vreselijk bagger. Moet continu m'n download afknijpen tot max 60% van de m'n bandbreedte anders kan ik niet bellen, en m'n LAN werkt voor geen meter (met name van wireless-devices -> wired devices).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49

Twee weken geleden besteld bij ZIGGO. Opzeggen Telfort is automatisch gedaan door Ziggo. Netjes een opzegbrief ontvangen van Telfort (Ze doen soms toch wel iets goed).
Bij mij was vorige week maandag Ziggo geinstalleerd (werkt super!), maar ik heb nog geen opzeggingsbrief gekregen? Ook wilt telfort/KPN mijn telefoonnummer niet vrijgeven, kan nu dus niet gebeld worden..enkel uitbellen met Ziggo dus. Heb jij ook nummerportering aangevraagd dan? M'n Telfort internet werkt btw nog, enkel Telefonie hebben ze uitgeschakeld.

Heb trouwens totaal geen last van snelheidsdipjes met Ziggo, ook is de ping super met XBOX Live (i.v.m. Telfort).

Ik durf bijna met 100% zekerheid te zeggen dat de Zyxel modem echt de Wibra kwaliteit is onder de modems, als je gebruik maakt van Torrents en Wifi. De Ziggo modem vertoont geen druppeltje zweet i.c.m. een Linksys router, als ik een beetje torrent O-) It's rockstable 8)

[ Voor 8% gewijzigd door ck2000nl op 16-03-2009 14:37 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

KillerBee schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:47:
Hier ook eens een positieve ervaring :) , ik maak nu bijna een jaar gebruik van Telfort, zowel internet als telefonie. Op twee landelijke telefoon storingen na, werkt het (afkloppen) tot nu toe allemaal prima.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik verder geen ervaring heb met de helpdesk, ik heb ze nog geen enkele keer nodig gehad (en hoop dit nog heel lang zo vol te houden :P ), maar over hun produkten zelf en vooral de prijs/kwaliteit verhouding, kan ik alleen maar positief zijn.
Me 2 :) de snelheid is goed (1550 kb/s) en de ping is ook vaak een van de laagsten bij b.v. online gamen. Telefonie werkt ook prima, 5 cent per gesprek, ideaal als je eens lang verwacht te gaan bellen :).

Ga over twee weken verhuizen, hopelijk gaat dit allemaal goed met Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar ik kan nergens een helder antwoord op deze vraag vinden. Ik ben sinds mei 2008 klant bij Telfort en heb het 20 mbit abonnement voor 19,95 per maand. Ga ik vanaf mei 2009 de nieuwe prijs van 24,95 betalen voor dit abonnement of verandert er voor mij niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:38:
Wellicht heb ik er overheen gelezen, maar ik kan nergens een helder antwoord op deze vraag vinden. Ik ben sinds mei 2008 klant bij Telfort en heb het 20 mbit abonnement voor 19,95 per maand. Ga ik vanaf mei 2009 de nieuwe prijs van 24,95 betalen voor dit abonnement of verandert er voor mij niets?
Zolang jij niets veranderd aan je contract, wordt je bestaande contract verlengd en blijf je dus tot 20Mbit op het netwerk zitten voor 19,95.
Dat is tenminste bij mij wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:32:
[...]
Bij mij was vorige week maandag Ziggo geinstalleerd (werkt super!), maar ik heb nog geen opzeggingsbrief gekregen? Ook wilt telfort/KPN mijn telefoonnummer niet vrijgeven, kan nu dus niet gebeld worden..enkel uitbellen met Ziggo dus. Heb jij ook nummerportering aangevraagd dan? M'n Telfort internet werkt btw nog, enkel Telefonie hebben ze uitgeschakeld.
I heb alles door Ziggo laten regelen. Kreeg na een aantal dagen (week?) netjes een brief van Telfort dat de lijn zou worden opgezegd. Nu mijn Ziggo modem is geactiveerd zou na een dag of 6 ook telefonie moeten zijn over gezet. Ik zal een update doen op forum als het zover is. :)

Nu 10mbits down, 1.5 mbits up. Dit is wat ik nu haal. Down meer als 100% up bijna 100%
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/430957413.png

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Laatst online: 28-08 15:42
pennywiser schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Waarmee monitor jij precies? Zo te zien rrdtool/mrtg, klopt dat? Welke versies?
Dit is een combi cacti / rrdtool met wat extra plugins. Haalt de gegevens via SNMP op uit het modem. Gemeten vanaf mijn eigen server in het ProServe netwerk. Gelukkig heb ik inmiddels Telfort opgezegd, en Ziggo besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door mvdster op 16-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Leuk nieuws voor de overstappers naar Ziggo, de snelheid gaat binnenkort omhoog: nieuws: Ziggo verhoogt snelheid Z3i-abonnement deze zomer naar 50Mbps :)

Mooi dat ik het Alles-in-Eén Extra pakket heb besteld, dat wordt dus echt vlammen :D

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00, kun je me even een mailtje sturen? Misschien kan ik je wel helpen. tagdaze apenpiemeltje hotmail punt com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn modem uit april 2008 werd geleverd met een oude firmware AJZ.4 deze heb ik zelf geupdate naar AJZ.5 (2007). Ga zelf even na of dat je de laatste versie hebt.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/firmware/kleinfirmware.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door lt_cmd_data op 17-03-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

lt_cmd_data schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:39:
[...]

Mijn modem uit april 2008 werd geleverd met een oude firmware AJZ.4 deze heb ik zelf geupdate naar AJZ.5 (2007). Ga zelf even na of dat je de laatste versie hebt.
Is er veel verschil met de AJZ.4 en 5 fimware? Heb geloof ik nog de 4 firmware. Staat wel leuk dat er verbeteringen zijn mbt telefonie, maar op het moment werkt het goed. Moet je trouwens alles opnieuw instellen of kun je simpel een backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:47:
[...]

Is er veel verschil met de AJZ.4 en 5 fimware? Heb geloof ik nog de 4 firmware. Staat wel leuk dat er verbeteringen zijn mbt telefonie, maar op het moment werkt het goed. Moet je trouwens alles opnieuw instellen of kun je simpel een backup terugzetten?
Alleen in het telefonie gedeelte en de mogelijkheid tot het automatisch update van de firmware in de toekomst.
Hij onthoud al je instellingen, maar hij moet wel de modem herstarten tijdens het proces. Gebruik internet Explorer voor het updaten, firefox werkte bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kloos schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:19:
Nagenoeg nooit storingen. Een tevreden klant. Je hoort om je heen van alle providers wel wat en daarbij de 'kabelaars' niet vergeten.
'Hier nog 1! Sinds een jaar eigenljik zonder problemen met de internetlijn. Met telefonie wel wat problemen gehad dat we niet bereikbaar waren, terwijl dat wel zou moeten. Maar dat is ook al een aantal maanden niet meer voorgekomen. Ik vind het eigenlijk allemaal stabiel overkomen, en ervaar weinig tot geen problemen. En dat terwijl ik nog 'de oude versie' van de Zyxel gebruik (de zwarte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:36:
[...]

I heb alles door Ziggo laten regelen. Kreeg na een aantal dagen (week?) netjes een brief van Telfort dat de lijn zou worden opgezegd. Nu mijn Ziggo modem is geactiveerd zou na een dag of 6 ook telefonie moeten zijn over gezet. Ik zal een update doen op forum als het zover is. :)

Nu 10mbits down, 1.5 mbits up. Dit is wat ik nu haal. Down meer als 100% up bijna 100%
[afbeelding]
Netjes hoor, en wat betaal je dan per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

lt_cmd_data schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:58:
[...]

Alleen in het telefonie gedeelte en de mogelijkheid tot het automatisch update van de firmware in de toekomst.
Hij onthoud al je instellingen, maar hij moet wel de modem herstarten tijdens het proces. Gebruik internet Explorer voor het updaten, firefox werkte bij mij niet.
Toch maar eens updaten als ik thuis ben. Kan geen kwaad lijkt me, zal voor de zekerheid wel een backup maken van de instellingen. Gebruikt trouwens altijd IE, wel handig dat je het er bij vermeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb alleen telfort internet en ben in een paar maanden tijd voor de tweede keer verhuisd, eerste keer had ik op m'n nieuwe adres geen signaal op de lijn. na veel discussie met de zeer kundige goedkope helpdesk :( moest kpn monteur langskomen, uiteraard 2 weken later. Bleek gewoon wat omgezet moest worden in centrale.
OK, deze week weer verhuisd en guess what weer geen signaal. Vanavond weer fijn kletsen met de helpdesk :(

Is er uberhaupt iemand waarbij de verhuizing vlekkeloos ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
<knip>

antwoord op mijn vraag stond al op telfort site...

[ Voor 90% gewijzigd door witteveder op 17-03-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJH schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:12:
[...]

Netjes hoor, en wat betaal je dan per maand?
Meer als bij Telfort maar krijg ook meer.
Ik betaal 49,95 p/m dat is dus TV abonnement, telefoon en internet.
Internet is nu nog 10mbits maar gaat binnenkort naar 20mbits en begin 2010 naar 30mbits
Dat gaat een ADSL lijn niet halen ; ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
KillerBee schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:47:
Op twee adressen gebruik ik Telfort (bij mijn ouders en bij mij thuis). In beide gevallen gaat het prima. Mijn ouders zaten bij Tele2. Regelmatig problemen met bellen en dergelijke. Na de overstap naar Telfort alles aangepast en het werkt als een tierelier. Bellen is gratis (vergelijk met ons Tele2-abonnement), de internetsnelheid is hoger en de prijs is per maand 10 euro lager. Van uitvallen en dergelijke geen last. Prima service. Bij mij thuis - zonder telefoon - gaat het ook prima. Nooit uitvallend internet of andere feestelijkheden waarover ik in deze topic lees.

[ Voor 4% gewijzigd door Petor op 17-03-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:40:
heb alleen telfort internet en ben in een paar maanden tijd voor de tweede keer verhuisd, eerste keer had ik op m'n nieuwe adres geen signaal op de lijn. na veel discussie met de zeer kundige goedkope helpdesk :( moest kpn monteur langskomen, uiteraard 2 weken later. Bleek gewoon wat omgezet moest worden in centrale.
OK, deze week weer verhuisd en guess what weer geen signaal. Vanavond weer fijn kletsen met de helpdesk :(

fijn, Telfort gaat bij mij de deur uit. Gisteravond gebeld met helpdesk dat ik geen signaal had, zegt die flapdrol dat kpn de lijn niet wil aanpassen en als toppunt wist hij heel trots het volgende te melden. "Oh maar meneer dat wisten we in februari al hoor". :X Ja waarom melden jullie dat dan niet, stelletje prutsers, dan had ik ander internet kunnen regelen!

:w Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhuizing PERFECT geregeld. Dag dat ik de verbinding op mijn nieuwe adres wilde, was de verbinding er ook. Alleen even activeren en klaar. Alles werkt. Dus wat betreft goed geregeld. Geen storingen, op de 2 na dan. Veel beter als Ziggo telefonie. Iedere keer gedonder daarbij. Dus Telfort gaat goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:40:

Ik verhuis over 2 a 3 weken, tot nu toe gaat het met de documentatie goed, maar als ik dit zo lees ga ik vast duimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Petor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:46:
[...]

Op twee adressen gebruik ik Telfort (bij mijn ouders en bij mij thuis). In beide gevallen gaat het prima. Mijn ouders zaten bij Tele2. Regelmatig problemen met bellen en dergelijke. Na de overstap naar Telfort alles aangepast en het werkt als een tierelier. Bellen is gratis (vergelijk met ons Tele2-abonnement), de internetsnelheid is hoger en de prijs is per maand 10 euro lager. Van uitvallen en dergelijke geen last. Prima service. Bij mij thuis - zonder telefoon - gaat het ook prima. Nooit uitvallend internet of andere feestelijkheden waarover ik in deze topic lees.
Hmm qua telefonie hebben wij (ik, mijn ouders, vrienden) juist een positieve ervaring met Tele2 en inmiddels ook Alice. Dit kan ik van Telfort zeker niet zeggen. Qua internet zijn ze allemaal positief qua uptime wat mij betreft. Qua support ben ik het meeste tevreden over Tele2 (zelf 2 jaar gebruikt) ook Alice staat je netjes en zakelijk te werk. Van Telfort helpdesk zeker geen hoge pet op. Gelukkig was er wel een vriendelijke online tiscali forum beheerder die deels kon helpen maar de uptime van telefonie/modem was ook drama. Telefoniedienst.nl werd constant verbroken. Las ook vaak berichten terug op tweakers e.d. dat Telfort een andere 'mindere?' opbouw heeft dan KPN direct, HetNet of XS4all allen uit de KPN doosch.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Meer als bij Telfort maar krijg ook meer.
Ik betaal 49,95 p/m dat is dus TV abonnement, telefoon en internet.
Internet is nu nog 10mbits maar gaat binnenkort naar 20mbits en begin 2010 naar 30mbits
Dat gaat een ADSL lijn niet halen ; ;)
Dit is inclusief analoge + digitale tv basis zenders prijs? 16.30 p/mnd wat voor bel pakket?
Over het algemeen is kabel niet de goedkoopste jongen van de klas maar qua tv sowieso de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Niet online
funrider schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:00:
[...]

Hmm qua telefonie hebben wij (ik, mijn ouders, vrienden) juist een positieve ervaring met Tele2 en inmiddels ook Alice. Dit kan ik van Telfort zeker niet zeggen. Qua internet zijn ze allemaal positief qua uptime wat mij betreft. Qua support ben ik het meeste tevreden over Tele2 (zelf 2 jaar gebruikt) ook Alice staat je netjes en zakelijk te werk. Van Telfort helpdesk zeker geen hoge pet op. Gelukkig was er wel een vriendelijke online tiscali forum beheerder die deels kon helpen maar de uptime van telefonie/modem was ook drama. Telefoniedienst.nl werd constant verbroken. Las ook vaak berichten terug op tweakers e.d. dat Telfort een andere 'mindere?' opbouw heeft dan KPN direct, HetNet of XS4all allen uit de KPN doosch.

[...]

Dit is inclusief analoge + digitale tv basis zenders prijs? 16.30 p/mnd wat voor bel pakket?
Over het algemeen is kabel niet de goedkoopste jongen van de klas maar qua tv sowieso de betere.
Ik twijfel er niet aan dat in het verleden veel problemen met de telefonie-tak zijn geweest. Echter, de laatste tijd (mijn ouders hebben het sinds december) gaat het blijkbaar nogal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funrider schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:00:
[...]
Klopt dit is inclusief het analoge TV pakket en het basis digitale TV pakket.
Inclusief normaal bellen en gratis bellen naar alle andere Ziggo abonnees.
Voor onbeperkt bellen moet je net als bij telfort er nog 10 euri bij op tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:23:
[...]
Voor onbeperkt bellen moet je net als bij telfort er nog 10 euri bij op tellen.
Bij Ziggo komen hier nog wel belkosten p/m bij (m.u.v. bellen naar Ziggo tel.nummers), bij Telfort is bellen (m.u.v. betaalde nummers) kostenloos.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBee schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:43:
[...]

Bij Ziggo komen hier nog wel belkosten p/m bij (m.u.v. bellen naar Ziggo tel.nummers), bij Telfort is bellen (m.u.v. betaalde nummers) kostenloos.
Bij Telfort is bellen naar nationale nummers muv betaalde/info nummers kostenloos.

Internationaal natuurlijk niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:47:
[...]

Internationaal natuurlijk niet ..
Tjee, muggenziften is je hobby? :O Internationaal bellen is bij geen enkele provider gratis, leek me overbodig om dat erbij te vermelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Vanmorgen geen internet (Waalre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00

m00

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:04:
m00, kun je me even een mailtje sturen? Misschien kan ik je wel helpen. tagdaze apenpiemeltje hotmail punt com.
Bedankt voor het aanbod, maar het is gelukkig niet meer nodig. Eindelijk! Ik kreeg van de week waarempel een behulpzame medewerker aan de lijn, en na 5min wachten kwam-ie met de heugelijke mededeling dat ze het contract ontbinden. Gisteren meteen Tele2 besteld, die hebben nog wel 20Mb voor €20, met gratis wifi-modem voor de lappie ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00

m00

Mijn moeder belde ook net of ik even haar internet (Telfort) kwam fixen, ligt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBee schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:43:
[...]

Voor zover ik weet is het bij telfort alleen gratis naar Telfort abonnees en moet je Bellen onbeperkt er bij nemen (10 euro) als je altijd gratis wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Hier ligt telfort er ook uit.. gelukkig hebben we hier kabel als backup ;)
Krijg geen ip meer door dus ik denk dat telfort een probleem met de dhcp servers heeft.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Volgens de mail helpdesk is er een storing op hetnetwerk, hierdoor krijgt mijn modem ook geen IP meer. Sync blijft netjes behouden, afwachten is het devies...
Antwoord was best snel trouwens(rond 5 minuten)...

[ Voor 14% gewijzigd door Loekie op 18-03-2009 11:43 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
HIer ook geen internet(via kpn-wba). Telfort storingspagina geeft zoals gebruikelijk geen meldingen weer. XS4all is wel eerlijk: daar staat dat er nu een landelijke storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 10:00

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Nou gisteren een mooi staaltje helpdesk gezien van telfort kant.
Rond 10.00 uur belde de vrouw dat ze geen internet meer had. Modem laten resetten helaas geen oplossing.
Ik via de website een storing aangemeld en kreeg binnen een half uur een mail terug!
ik was blij verrast totdat ik de tekst las. :(
Een complete uitleg om mijn modem goed aan te sluiten aan het isra punt! 8)7
fijn zon helpdesk die de mailtickets zo vlot wegwerkt, wat ze dan terugmailen boeit weer geen ene zak als het maar weg is!
Weer melding via de website gemaakt dat de klacht er nog steeds was en dat dat geen oplossing bood.
Binnen 5 minuten bericht terug met een ftp link om mijn snelheid te testen en wat optimalisatie tips om de beoogde snelheid te halen. :'(
toch heel erg jammer dat dat zo moet.
Ik heb weer via via intern iemand van telfort te pakken weten te krijgen en die zag al dat er wat mis was met mijn lijn.
Blijkt dat er een nieuwe glasverdeler in mijn straat wordt aangesloten en daar hebben ze een glaslijntje verkeerd gelast waardoor ik nu zonder zit.
vandaag monteur van de kpn geweest, die kon het niet oplossen en morgen komen ze de boel weer open halen om de lijn opnieuw te lassen.
Het kan dus wel mits je de juiste mensen kent _/-\o_

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:44
Ik was net mn IP adres ook kwijt na een reboot van het modem, omdat ik geen connectie meer had. Kreeg na de reboot wel een gateway terug, heb net maar even hardcoded mn IP in het modem gezet en voila er was weer een connectie.

DHCP server van Telfort is wel aardig gaar tegenwoordig, dat ze er nogsteeds geen oplossing voor hebben... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

nautaonline schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:16:
Ik was net mn IP adres ook kwijt na een reboot van het modem, omdat ik geen connectie meer had. Kreeg na de reboot wel een gateway terug, heb net maar even hardcoded mn IP in het modem gezet en voila er was weer een connectie.

DHCP server van Telfort is wel aardig gaar tegenwoordig, dat ze er nogsteeds geen oplossing voor hebben... :(
Hier (Elst, GLD) klapte mijn verbinding net ff weg, terwijl het volgens mijn router er allemaal goed uit zag, IP en alles was nog keurig aanwezig. Modem even een reset gegeven en voila, back on track. Bizar dat dat soort dingen altijd gebeuren als ik 10minuten de deur uit ben: kom je terug en denk je: huh? :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
nautaonline schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:16:

Wat is dat voor conclusie?

Wordt hierboven gesproken over netwerk storing en dan is een DHCP server niet bereikbaar, dat is toch iets heel anders dan 'gaar'. Mogelijk komen je verzoeken of antwoorden gewoon niet aan en draait het prima.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou net ook even last gehad hier in Arnhem, gelukkig draait alles nu weer.
bjck schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Wat is dat voor conclusie?

Wordt hierboven gesproken over netwerk storing en dan is een DHCP server niet bereikbaar, dat is toch iets heel anders dan 'gaar'. Mogelijk komen je verzoeken of antwoorden gewoon niet aan en draait het prima.
Vorige keer ging het mis met de DHCP servers van Telfort, ik denk dat nautaonline daarop doelt.

nieuws: Kapotte dhcp-server legt internet Telfort plat

[ Voor 87% gewijzigd door cherwin op 18-03-2009 13:56 ]

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
cherwin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:34:
Nou net ook even last gehad hier in Arnhem, gelukkig draait alles nu weer.
[...]

Vorige keer ging het mis met de DHCP servers van Telfort, ik denk dat nautaonline daarop doelt.
Kan ik inkomen :)

Maar waarom als een service niet werkt is het gelijk omdat die service 'brak' of 'defect' is? Men vergeet dat bij netwerk cq verbindings problemen de service prima kan werken maar je er simpelweg niet mee kan communiceren. Ging mij puur om de conclusie die getrokken wordt met de suggestieve opmerking er omheen wat niet gemaakt kan worden.

Als ik een stekkertje uit mijn modem losmaak is dan de website van de belastingdienst opeens brak als ik die probeer op te vragen?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 18-03-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Dit is nu de tweede keer dat het internet hier uitvalt binnen een week. Eerder nooit last van gehad. Ik heb telfort via KPN en woon in de achterhoek.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister avond heel ff down geweest. Ik had opeens geen internet meer, dus ingelogd op de router, status gecheckt; dsl down. Even gereboot en alles werkte weer. :) Zag dat ik nog een oude firmware had, AJZ.0 dus gelijk even versie .5 geflasht. Moest helaas wel het een en andere opnieuw instellen. (telefonie en wireless, backup van setting terugzetten werkte niet) Iemand enig idee wat er precies veranderd is tussen firmware .0 en .5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of is (voor het eerst in lange tijd) de Telfort DNS weer eens down?

De Firtz!Box FON heeft helaas nog steeds geen mogelijkheid om een andere (Open)DNS in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

*Feb 20 15:34:25.895: DHCP: QScan: Timed out Selecting state%Unknown DHCP proble
m.. No allocation possible
Dat telfort nog steeds maar 1 DHCP server heeft :( Gebeurd echt te vaak die DHCP problemen..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Laatst online: 12-07 21:38
Hier (apeldoorn) ook geen dns.. dus geen internet. :(

Telfort website meld nu wel:

18-03-2009 Verstoring internet en vast bellen voor ongeveer 2000 klanten

Als gevolg van een verstoring kunnen klanten welke verbonden zijn via het KPN netwerk op het moment hinder ondervinden met het bezoeken van internet pagina's en vast bellen.

De verstoring beperkt zich tot ongeveer 2000 eindgebruikers.

Onze excuses voor het ongemak.

Klantenservice internet

Ik krijg alleen zo het idee dat het niet 2000 gebruikers zijn..

[ Voor 81% gewijzigd door laurentbas op 18-03-2009 14:13 . Reden: Storingsmelding telfort.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:47:
Ligt het aan mij, of is (voor het eerst in lange tijd) de Telfort DNS weer eens down?

De Firtz!Box FON heeft helaas nog steeds geen mogelijkheid om een andere (Open)DNS in te stellen...
Netwerk storing, dus je kan de DNS server(s) niet bereiken. Geen enkele server ergens, dus DNS is niet je probleem.
Glashelder schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:56:
[...]

Dat telfort nog steeds maar 1 DHCP server heeft :( Gebeurd echt te vaak die DHCP problemen..
Lees een stukje terug, deze conclusie is totaal ongegrond. Door netwerk problemen kan je ADSL aansluiting nergens bij, dus niet bij DHCP en niet bij DNS.
laurentbas schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:04:
Hier (apeldoorn) ook geen dns.. dus geen internet. :(
Geen verbinding met het Telfort netwerk (alleen ADSL signaal totaan de centrale, daarna niets), dus je kan ook niet bij de DNS servers.

Waarom trekt men alsmaar conclusies, meestal op wilde aannames en gokken. Geeft alleen maar verwarring en onjuiste informatie aan de andere forum lezers. Ik zie het doel niet.... :|

Wat is het doel ervan om af te geven op DHCP of DNS waar je niet zeker weet of het 1 of 20 servers zijn of het werkt of niet werkt. Bij een netwerk storing is er een onderbreking tussen bijvoorbeeld de centrale waarop je bent aangesloten en het netwerk van je ISP. Dus je kan dan nergens bij en krijgt ook geen IP adres of DNS antwoord, simpelweg omdat je verzoek daar niet meer aankomt door de storing.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 18-03-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:41:
[...]

Voor zover ik weet is het bij telfort alleen gratis naar Telfort abonnees en moet je Bellen onbeperkt er bij nemen (10 euro) als je altijd gratis wilt bellen.
Bij Telfort betaal je sowieso 10 euro abonnementskosten p/m voor telefonie en kun je alleen telefonie nemen in combinatie met internet, van de Telfort site:
Gratis bellen naar vaste nummers in Nederland uitgezonderd betaalde servicenummers, op basis van een Fair Use Policy.
Geen starttarief naar vaste nummers in Nederland.
Ik probeerde slechts een vergelijk te maken met Ziggo, waarbij je dit wél moet betalen (m.u.v. Ziggo nummers) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Jup hier lag internet er vanocthend ook uit. Gelukkig heb ik geen telefonie over internet, want anders was dat gewoon klote. Vaste KPN lijn kost dan misschien iets meer, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:11:

Netwerk storing, dus je kan de DNS server(s) niet bereiken. Geen enkele server ergens, dus DNS is niet je probleem.

Waarom trekt men alsmaar conclusies, meestal op wilde aannames en gokken. Geeft alleen maar verwarring en onjuiste informatie aan de andere forum lezers. Ik zie het doel niet.... :|
Erm... de laatste keer dat ik het probeerde (ergens in het begin van de middag) kon ik wel een IP buiten mijn netwerk pingen als ik me niet heel erg vergis. De conclusie dat er wel verbinding was maar geen DNS leek me niet zo heel vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Hier nog steeds geen ip... modem logt wel in bij telfort maar een ip-adres krijgen ho maar...
Ben benieuwd hoe lang dit nog duurt..
Gelukkig hebben we de backuplijn nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb sinds 12.30 weer internet (Waalre)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45
Ik lig er al sinds 11 uur uit, het internet lampje blijft rood na meerdere keren de stroom van het modem hebben gehaald.

Omgeving Weert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
The CarNagE Man schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:33:
Hier nog steeds geen ip... modem logt wel in bij telfort maar een ip-adres krijgen ho maar...
Ben benieuwd hoe lang dit nog duurt..
Gelukkig hebben we de backuplijn nog ;)
Inloggen doet het modem dus niet, het heeft alleen sync. Het krijgt echter geen IP/DNS...
Web 'n Walk is nu wel even fijn ja :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ik ben zojuist gebeld door Tros radar, ze nemen zaterdag een uitzending op over Telfort internet.
Of ik in de studio wilden komen, helaas kan ik zaterdag niet, anders had ik dat wel willen meemaken.
Telfort kan iig hun borst nat maken. De uitzending is 6 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:03
Ook Hoogeveen geeft geen kick... wel sync, geen ip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Hier hetzelfde (Groningen), wel linesync, maar geen ip adres..... Geen idee hoe lang al, mn vriendin meldde het even toen ik thuis kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hier in Groningen (helpman) de hele dag al wel internet

Ik heb aldoor een soort van aanval op mijn modem:

# Time Message Source Destination Notes
1 03/18/2009 16:19:06 syn flood TCP 84.189.179.212:64604 192.168.1.33:39000 ATTACK
2 03/18/2009 16:19:06 syn flood TCP 85.146.168.72:2220 192.168.1.33:39000 ATTACK

Ipadressen zijn allemaal onbekend, zelf het interne ip kan ik niet achterhalen, kan het niet pingen en Look@Lan vind het ook niet.

wat kan ik tegen een syn flood TCP "aanval" doen? want ik heb het gevoel dat het onze snelheid drastisch naar beneden haalt. een paar speedtestjes wezen uit: 3.6 mbit 3.4mbit 32mbit :D 256mbit :o 3mbit :/

[ Voor 4% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-03-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherwin
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:38:
Hier in Groningen (helpman) de hele dag al wel internet

[..]

wat kan ik tegen een syn flood TCP "aanval" doen? want ik heb het gevoel dat het onze snelheid drastisch naar beneden haalt. een paar speedtestjes wezen uit: 3.6 mbit 3.4mbit 32mbit :D 256mbit :o 3mbit :/
Ik weet niet wat voor speedtest jij doet maar 32Mb en 256Mb trek jij never nooit niet.

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.