Anoniem: 206929 schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:44:
Sinds twee weken heb ik ook een 2209WA.
Gekocht bij buyict.co.uk voor rond E230,- Snelle levering, geen dode (sub)pixels. Opvallend vond ik dat ze gewoon de Dell doos opsturen. Iedereen kan dus zien dat er een monitor in zit. Zoals hier eerder vermeld wordt de factuur in een aparte envelop thuisgestuurd.
Ik heb hulp nodig bij het volgende probleem, gebeurtenissen in chronologische volgorde:
1. Op mijn oude pc (die dicht tegen overlijden aan zit) deed hij het ruim een week prima op vga en dvi.
2. Op mijn nieuwe pc deed hij het een paar dagen op vga, op dvi kreeg ik altijd no signal.
3. Op nieuwe pc: Laatste ATi drivers geinstalleerd, windows herinstall, (software zou niet uit mogen maken, krijg in POST al no signal op dvi), bios update. Geen enkel resultaat. VGA werkt nog steeds wel.
4. Vervolgens weer aangesloten op oude pc, dvi geeft daar nu ook no signal, met vga beeld in POST en het bios menu, in windows no signal.
5. Wederom aangesloten op nieuwe pc, dvi nog steeds no signal, vga doet nu hetzelfde als op mijn oude pc bij stap 4, in POST en bios menu krijg ik beeld, in windows, na het Windows laadscherm, no signal.
DVI-out van mijn nieuwe pc geeft op mijn beamer een prima signaal, via HDMI overigens ook. Volgorde van aanzetten doet er niet toe. Signaal lijkt ook sterk genoeg, DVI kabel naar mijn beamer is 5 meter.
Wat heb ik verder geprobeerd:
- DVI kabels getest (heb er nog een van 5 mtr en een van 1,5 mtr, beiden werkten bij stap 1 nog).
- Stroom van monitor en pc af --> monitor aan op juiste input --> pc aan.
- USB keyboard en muis vervangen door PS2 (ik las dat USB keyboards problemen kunnen opleveren, ik heb geen verschil gemerkt, beamer geeft ook beeld met USB keyboard).
- Selftest monitor. Monitor geeft netjes de "no signal" iconen weer die in de handleiding beschreven worden.
Ik kan er niet meer bij. Ik snap niet dat mijn beamer wel signaal krijgt over dvi en mijn 2209 niet, verder zijn de plotse veranderingen bij stappen 4 en 5 heel vreemd.
Relevante specs nieuwe pc:
Gigabyte MA78GM-S2H (780G), phenom II X3 720, Windows XP SP3, zowel USB als PS/2 keyboards en muizen.
Bij voorbaat dank voor het meedenken!