[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 39.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 23:22
Mektheb schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:31:
[...]

Is simpelweg je adapter :), heb ik ook bij mijn 2709w's...

Simpel je geluid harder zetten ^^
ik kan me goed voorstellen dat het daar vandaan komt, maar daarmee is de kous toch niet af?
het lijkt me dat een scherm niet zo'n geluid hoeft te maken, en het is toch ook niet zo dat ze hier allemaal last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
lukaso schreef op donderdag 02 april 2009 @ 02:05:
[...]

ik kan me goed voorstellen dat het daar vandaan komt, maar daarmee is de kous toch niet af?
het lijkt me dat een scherm niet zo'n geluid hoeft te maken, en het is toch ook niet zo dat ze hier allemaal last van hebben?
Nee hebben ze ook niet allemaal, zo heeft bv mijn Samsung lcd tv het zelfde maar dat is het ledje die piept in het toestel zelf, en hoor je alleen met je geluid uit...

Snap de kous er niet mee af is maar om all die moeite te doen je scherm terug sturen en hopen je een andere goeie terug krijgt...

Heb liever een iets piepende adapter , en een goed scherm zonder pixel problems en kleur problemen ghosting etc, dan ik er 1 terug krijg met een goeie adapter en slechter scherm ( bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 09:20

PowerSp00n

There is no spoon

Ik ben al een tijdje van plan om mijn huidige 17" CRT monitor te gaan vervangen. En zo is mijn blik laatst op de 2209WA gevallen. Het vervangen van deze monitor begint naar mijn gevoel toch wel nodig te worden, deze CRT heb ik bijna 10 jaar nu :). Dit gevoel werd nog eens versterkt nadat ik de afgelopen tijd achter een andere PC heb gezeten omdat mijn laptop naar RMA was. Weer achter m'n CRT was het erg wennen, het beeld is zo slecht (onscherp e.d.) :+.

Over het formaat ben ik wel uit, 22" lijkt me een mooi formaatje voor mijn toekomstige scherm. 24" is weer net iets te groot en kleiner dan 22" kom ik weer te dicht bij m'n huidige 17" :P.

Waar ik alleen erg aan twijfel zijn de problemen die hier en op HardForum gemeld worden. Vooral de niet uniforme backlight lijkt veel voor te komen en lijkt me toch echt wel storend. Hoe staat het inmiddels met deze problemen? Will Dell hier eventueel tot vervanging overgaan, als dit sowieso niet heeft omdat het nieuwe scherm het misschien ook heeft?

Verder, gaat het problemen opleveren als ik het scherm op VGA aansluit? Op het moment heb ik op mijn laptop alleen nog maar VGA aansluiting en deze is voorlopig nog niet aan vervanging toe. Misschien moet ik wat meer afstellen omdat het signaal niet digitaal is maar verder?

Dell heeft een aanbieding tot en met 7 april, 20% korting. Dat is natuurlijk mooi meegenomen, ik hoop dat ik voor die tijd een beslissing kan maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me niet voorstellen dat het aansluiten via VGA problemen gaat geven :) Over de niet-uniforme backlight van de kleinere schermen weet ik zelf niet veel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206929

Sinds twee weken heb ik ook een 2209WA.

Gekocht bij buyict pcbuyit.co.uk voor rond E230,- Snelle levering, geen dode (sub)pixels. Opvallend vond ik dat ze gewoon de Dell doos opsturen. Iedereen kan dus zien dat er een monitor in zit. Zoals hier eerder vermeld wordt de factuur in een aparte envelop thuisgestuurd.

Ik heb hulp nodig bij het volgende probleem, gebeurtenissen in chronologische volgorde:
1. Op mijn oude pc (die dicht tegen overlijden aan zit) deed hij het ruim een week prima op vga en dvi.
2. Op mijn nieuwe pc deed hij het een paar dagen op vga, op dvi kreeg ik altijd no signal.
3. Op nieuwe pc: Laatste ATi drivers geinstalleerd, windows herinstall, (software zou niet uit mogen maken, krijg in POST al no signal op dvi), bios update. Geen enkel resultaat. VGA werkt nog steeds wel.
4. Vervolgens weer aangesloten op oude pc, dvi geeft daar nu ook no signal, met vga beeld in POST en het bios menu, in windows no signal.
5. Wederom aangesloten op nieuwe pc, dvi nog steeds no signal, vga doet nu hetzelfde als op mijn oude pc bij stap 4, in POST en bios menu krijg ik beeld, in windows, na het Windows laadscherm, no signal.

DVI-out van mijn nieuwe pc geeft op mijn beamer een prima signaal, via HDMI overigens ook. Volgorde van aanzetten doet er niet toe. Signaal lijkt ook sterk genoeg, DVI kabel naar mijn beamer is 5 meter.

Wat heb ik verder geprobeerd:
- DVI kabels getest (heb er nog een van 5 mtr en een van 1,5 mtr, beiden werkten bij stap 1 nog).
- Stroom van monitor en pc af --> monitor aan op juiste input --> pc aan.
- USB keyboard en muis vervangen door PS2 (ik las dat USB keyboards problemen kunnen opleveren, ik heb geen verschil gemerkt, beamer geeft ook beeld met USB keyboard).
- Selftest monitor. Monitor geeft netjes de "no signal" iconen weer die in de handleiding beschreven worden.

Ik kan er niet meer bij. Ik snap niet dat mijn beamer wel signaal krijgt over dvi en mijn 2209 niet, verder zijn de plotse veranderingen bij stappen 4 en 5 heel vreemd.

Relevante specs nieuwe pc:
Gigabyte MA78GM-S2H (780G), phenom II X3 720, Windows XP SP3, zowel USB als PS/2 keyboards en muizen.

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Anoniem: 206929 schreef op zondag 05 april 2009 @ 23:44:

<KNIP>

Ik kan er niet meer bij. Ik snap niet dat mijn beamer wel signaal krijgt over dvi en mijn 2209 niet, verder zijn de plotse veranderingen bij stappen 4 en 5 heel vreemd.

Gigabyte MA78GM-S2H (780G), phenom II X3 720, Windows XP SP3, zowel USB als PS/2 keyboards en muizen.

Koop/leen een cheap ass videokaart, bij voorkeur Nvidea en test het dan even. Dit moederbord staat bekend om zijn vage inconsistente problemen bij het wisselen van inputs als ik Google moet geloven.

[ Voor 55% gewijzigd door Azqi op 06-04-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

Gekocht bij buyict.co.uk voor rond E230,- Snelle levering, geen dode (sub)pixels. Opvallend vond ik dat ze gewoon de Dell doos opsturen. Iedereen kan dus zien dat er een monitor in zit. Zoals hier eerder vermeld wordt de factuur in een aparte envelop thuisgestuurd.

Ik heb hulp nodig bij het volgende probleem, gebeurtenissen in chronologische volgorde:
1. Op mijn oude pc (die dicht tegen overlijden aan zit) deed hij het ruim een week prima op vga en dvi.
2. Op mijn nieuwe pc deed hij het een paar dagen op vga, op dvi kreeg ik altijd no signal.
3. Op nieuwe pc: Laatste ATi drivers geinstalleerd, windows herinstall, (software zou niet uit mogen maken, krijg in POST al no signal op dvi), bios update. Geen enkel resultaat. VGA werkt nog steeds wel.
4. Vervolgens weer aangesloten op oude pc, dvi geeft daar nu ook no signal, met vga beeld in POST en het bios menu, in windows no signal.
5. Wederom aangesloten op nieuwe pc, dvi nog steeds no signal, vga doet nu hetzelfde als op mijn oude pc bij stap 4, in POST en bios menu krijg ik beeld, in windows, na het Windows laadscherm, no signal.

DVI-out van mijn nieuwe pc geeft op mijn beamer een prima signaal, via HDMI overigens ook. Volgorde van aanzetten doet er niet toe. Signaal lijkt ook sterk genoeg, DVI kabel naar mijn beamer is 5 meter.

Wat heb ik verder geprobeerd:
- DVI kabels getest (heb er nog een van 5 mtr en een van 1,5 mtr, beiden werkten bij stap 1 nog).
- Stroom van monitor en pc af --> monitor aan op juiste input --> pc aan.
- USB keyboard en muis vervangen door PS2 (ik las dat USB keyboards problemen kunnen opleveren, ik heb geen verschil gemerkt, beamer geeft ook beeld met USB keyboard).
- Selftest monitor. Monitor geeft netjes de "no signal" iconen weer die in de handleiding beschreven worden.

Wat voor soort DVI kabel gebruik je ? ( ja er zijn 6 soorten dvi)
Afbeeldingslocatie: http://dsnimg.dell.com/images/external/images/Monitor/277px-DVI_Connector_Types.svg.png

Het kan namelijk zijn dat jouw kaart een DVI wil met volledige pin layout, en dat de kabels die je hebt dat niet hebben,

1) Heb je de kabel gebruikt die bij de doos van de DELL erbij zat ?
2) Heb je je native resolutie ingesteld?, omdat je beamer wel beeld krijgt staat de resolutie misschien hoger dan wat je scherm kan..
3) heb je je scherm wel op DVI gezet ?(stommevraag misschien maar het kan)
4) kan je je scherm bij een vriend / kennis aansluiten om te kijken of het daar wel werkt ? ( kan simpel genoeg zijn je DVI op je scherm defect is (slordig ja maar het is mogelijk)
5) heeft het scherm VGA ? ( krijg je via daar wel beeld ?)
6) kijk naar vraag 5 misschien kan je met een DVI>VGA verloopje met een vga kabel kijken of je beeld krijgt ?dan weet je zeker dat de DVI op je kaart wel werkt op het scherm

Lijken wat stomme suggesties, maar zou het toch even proberen, bij mijn 1908WFP deed de DVI het namelijk ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Gekocht bij buyict.co.uk voor rond E230,- Snelle levering, geen dode (sub)pixels. Opvallend vond ik dat ze gewoon de Dell doos opsturen. Iedereen kan dus zien dat er een monitor in zit. Zoals hier eerder vermeld wordt de factuur in een aparte envelop thuisgestuurd.
Hoe snel na de levering kwam de factuur. Ik heb deze nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Er bestaat ook nog zoiets als een kapotte monitor hoor.

De DVI van mijn Samsung 204T hield er ook van de een op de andere dag mee op. Even naar Samsung gebeld, die hebben hem opgehaald en een week later weer terugbezorgd, uiteraard met een ruilmonitor tussendoor (overigens niet gebruikt die ruilmonitor; was het type schaakbord 1280x1024 met alleen VGA in, en dan ook nog slechte VGA - in. Ik heb toen heel snel m'n CRT teruggezet op #1 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azqi schreef op maandag 06 april 2009 @ 00:28:
[...]
Koop/leen een cheap ass videokaart, bij voorkeur Nvidea en test het dan even. Dit moederbord staat bekend om zijn vage inconsistente problemen bij het wisselen van inputs als ik Google moet geloven.
Thanks. Dat heb ik idd ook gelezen. Ik leen vandaag een laptop met DVI out op mijn werk. Ben benieuwd wat die doet.
Mektheb schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:08:
Wat voor soort DVI kabel gebruik je ? ( ja er zijn 6 soorten dvi)
[...]
Het kan namelijk zijn dat jouw kaart een DVI wil met volledige pin layout, en dat de kabels die je hebt dat niet hebben,

1) Heb je de kabel gebruikt die bij de doos van de DELL erbij zat ?
2) Heb je je native resolutie ingesteld?, omdat je beamer wel beeld krijgt staat de resolutie misschien hoger dan wat je scherm kan..
3) heb je je scherm wel op DVI gezet ?(stommevraag misschien maar het kan)
4) kan je je scherm bij een vriend / kennis aansluiten om te kijken of het daar wel werkt ? ( kan simpel genoeg zijn je DVI op je scherm defect is (slordig ja maar het is mogelijk)
5) heeft het scherm VGA ? ( krijg je via daar wel beeld ?)
6) kijk naar vraag 5 misschien kan je met een DVI>VGA verloopje met een vga kabel kijken of je beeld krijgt ?dan weet je zeker dat de DVI op je kaart wel werkt op het scherm
Dank voor je suggesties.

Ik gebruik een DVI-I DVI-D dual link kabel en een single link DVI-D kabel. Zou niets uit moeten maken, de 780G stuurt alleen een digitaal signaal over DVI (DVI-D).
1: de DVI-D kabel is idd de kabel die bij de monitor zat.
2: ja, correcte resolutie (1680x1050) ingesteld toen ik beeld had op beamer en herstart met monitor eraan. Zou er niet toe moeten doen, krijg immers in POST al geen beeld op de monitor over DVI.
3: ja
4: dat ga ik nog proberen zodra ik tijd heb
5: ja, zie mijn eerste post. VGA deed het oorspronkelijk op beide pc's, nu slechts nog in POST
6: ik weet al dat DVI out op mijn pc werkt (beamer). Ik weet ook dat VGA in op monitor werkt (althans tijdens POST).
Aikon schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:24:
[...]

Hoe snel na de levering kwam de factuur. Ik heb deze nog niet namelijk.
Factuur kwam twee dagen later.
Anoniem: 120284 schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:56:
Er bestaat ook nog zoiets als een kapotte monitor hoor.

De DVI van mijn Samsung 204T hield er ook van de een op de andere dag mee op. Even naar Samsung gebeld, die hebben hem opgehaald en een week later weer terugbezorgd, uiteraard met een ruilmonitor tussendoor (overigens niet gebruikt die ruilmonitor; was het type schaakbord 1280x1024 met alleen VGA in, en dan ook nog slechte VGA - in. Ik heb toen heel snel m'n CRT teruggezet op #1 :+ )
Ja de monitor kan natuurlijk kapot gegaan zijn, maar t'is wel vreemd dat hij een dikke week prima gewerkt heeft met DVI op mijn oude bak, en dat nu DVI en VGA ermee opgehouden zijn. Dat laat onverlet dat ik ook denk dat je gelijk hebt en dat het ding waarschijnlijk terug moet (naar het VK, zucht).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 206929 op 06-04-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het een heel raar probleem. Dus hoop dat je eerst alle mogelijke testopties kan uitvoeren voor je aan terugsturen begint. Hier in NL besteld bij Qsix of Dell zelf gaat dat wat makkelijker dan de UK lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

International on-site garantie toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:29
Ik vraag me af wat de nieuwste revisie van de 2707WFP eigenlijk is. Ik weet dat deze niet meer geleverd wordt, maar vroeg me af of het banding probleem in een nieuwere revisie dan mijn huidige (A01) is opgelost.
Er ligt al weer een verzoek om een nieuwe monitor bij Dell want ik stoor me hevig aan de banding, mijn telefoon heeft nog betere gradients :7
Dus als iemand mij zou kunnen vertellen wat de nieuwste revisie is en of zeuren om een nieuwe nog zin heeft? :P

Oh en ik heb google en alle delen van dit topic al afgezocht, kon echt niks er over vinden.. kwam tenminste niet verder dan iemand met een A01

[ Voor 14% gewijzigd door Moning2 op 06-04-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:
Laptop met DVI geprobeerd op de monitor, geen beeld.
Laptop met VGA op de monitor, werkt prima.
Laptop met DVI op beamer, werkt prima.
PS3 met hdmi --> DVI aan monitor, niks (op beamer uiteraard prima).

Opvallend is dat de laptop met de monitor op DVI wel merkt dat er een monitor aan hangt. Als ik de monitor aan of uitschakel gaat een halve tel het beeld op het laptopscherm zwart, wat ie altijd doet als je een extern scherm aansluit. Er lijkt dus wel iets door te komen bij de laptop, echter geen beeld op de monitor.

Ik ga er nu van uit dat mn 2209WA echt kaduuk is, die moet dus terug naar pcbuyit (crap).

Voor de mensen die zich afvragen waar die andere veranderingen die ik beschreef door veroorzaakt werden: VGA uit van PC op monitor werkt nu, behalve in POST, ook weer in Windows, al blijft hij soms even op zwart tijdens bootup. Vaker pakt hij hem gelijk. VGA doet het altijd tijdens POST. DVI op mijn beamer doet hij altijd onmiddelijk en probleemloos. Ik wijt dit aan de kleine problemen die kennelijk vaker voor komen met dit moederbord (Gigabyte MA78GM-S2H). Het feit dat VGA op mn oude bak plots stopte met werken kan puur toeval zijn. Mn oude pc heeft allerlei problemen (t'is een Palomino 2000 met een GFTi4200, op beiden kun je een eitje bakken de weinige keren dat hij wenst te booten).

Veel dank aan allen voor het meedenken.

Edit: ik lees op pcbuyit dat hij rechtstreeks naar Dell kan, dat zou een hoop gedoe schelen. Hoop dat Dell er net zo over denkt ;-)
"For EU customers the warranty is direct your Dell location, [...] This monitor has a PAN EU warranty and is valid in any EU Country , to make a warranty call you would simply call your local Dell support number quoting the monitor serial number and the Dell works order from the box, this is the number at the top of the Dell packing label"

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 206929 op 06-04-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Niet online
Anoniem: 206929 schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:29:

Edit: ik lees op pcbuyit dat hij rechtstreeks naar Dell kan, dat zou een hoop gedoe schelen. Hoop dat Dell er net zo over denkt ;-)
"For EU customers the warranty is direct your Dell location, [...] This monitor has a PAN EU warranty and is valid in any EU Country , to make a warranty call you would simply call your local Dell support number quoting the monitor serial number and the Dell works order from the box, this is the number at the top of the Dell packing label"
Ben benieuwd hoe dit proces verloopt! ik heb vorige week ook een scherm bij pcbuyit besteld.
Kan je ons op de hoogte houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

basel411 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:35:
Ben benieuwd hoe dit proces verloopt! ik heb vorige week ook een scherm bij pcbuyit besteld.
Kan je ons op de hoogte houden?
RMA is gewoon geaccepteerd door Dell NL. Ze brengen een nieuwe en nemen de oude mee. De klantenservice vond het wel vreemd dat de werkorder en het serienummer gekoppeld zijn aan een bezorgadres in het VK (dat is pcbuyit natuurlijk). Omdat het serienummer wel matcht met het ordernr en het type dat ik opgaf (2209WA) vind men het verder geen probleem. Ik heb natuurlijk nog wel gezegd dat ik de nieuwe monitor graag op mijn (Nederlandse) huisadres ontvang, ook dat is geen probleem. De vervangende monitor moet nieuw van fabriek komen dus het kan even duren.

Tot zo ver niets dan lof voor Dell's garantieafhandeling, nu hopen dat het niet te lang duurt.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 206929 op 09-04-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moning2 schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:46:
Ik vraag me af wat de nieuwste revisie van de 2707WFP eigenlijk is.

Oh en ik heb google en alle delen van dit topic al afgezocht, kon echt niks er over vinden.. kwam tenminste niet verder dan iemand met een A01
Volgens mij idd A01 voor de 2707WFP.

Daarna wordt het een 2709WFP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:52

Terrestraeon

END OF LINE

Een vraagje aan 2209WA bezitters:

Weergeeft de monitor 4:3 beelden in originele verhouding of worden die uitgerokken naar 16:10?

Ik heb gelzen dat er 2 modi zijn: Full en 4:3, wilt dat zeggen dat ALLE beelden in modus full uitgerokken worden naar 16:10 als ze dat niet zijn, en dat bij de 4:3 modus ALLE beelden naar 4:3 verhoduing worden gepersd als ze dat niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
Ehm, ik wilde zeggen dat je het mis had, maar het is dus zo zoals jij het zegt.
Mijn grafische kaart kan wel 4:3 geven zodat je zwarte balken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Zeker een ATI grafische kaart? Daar heb ik al iets over gelezen, maar hoe zit het met Nvidia, want ik heb een 8800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris5488 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:59:
Een vraagje aan 2209WA bezitters:

Weergeeft de monitor 4:3 beelden in originele verhouding of worden die uitgerokken naar 16:10?

Ik heb gelzen dat er 2 modi zijn: Full en 4:3, wilt dat zeggen dat ALLE beelden in modus full uitgerokken worden naar 16:10 als ze dat niet zijn, en dat bij de 4:3 modus ALLE beelden naar 4:3 verhoduing worden gepersd als ze dat niet zijn?
4:3? bedoel je niet 1:1?
In full wordt alles naar 16:10 uitgetrokken, en op 1:1 wordt alles weergegeven zoals het is, al dan niet met verticale of horizontale balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Nee, 4:3. Dat is het 'standaard' aspect ratio, waar 16:9 breedbeeld is bijvoorbeeld...
Fase:4. Levering wordt voorbereid
Misschien kan ik morgen (bezorgen ze dan?) m'n 2209WA in ontvangst nemen ;)... (afhankelijk van waar 'ie vandaan moet komen dan)

[ Voor 27% gewijzigd door PowerSp00n op 09-04-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PowerSp00n schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:17:
[...]

Nee, 4:3. Dat is het 'standaard' aspect ratio, waar 16:9 breedbeeld is bijvoorbeeld...
Schermen die je op 1:1 kan instellen (iig met alle 24" en groter van Dell) geven dus 4:3 weer als je een 4:3 resolutie instelt :) en geven 16:9 weer als je 16:9 instelt, en geven 16:10 weer als je 16:10 instelt :P met zwarte balken boven/onder of naast...

Maar als je alleen fysiek 16:10 of 4:3 kan instellen kun je dus nooit andere verhoudingen laten weergeven zonder dat het opgerekt wordt, heb geen ervaring met dat scherm maar kan me niet voorstellen dat dat zo is? Hoop dat iemand met zo'n scherm meer ervaringen kan delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Daarom mijn vraag he.

Volgens Cnet (http://www.cnet.com.au/tag/2209wa.htm) en andere bronnen is er geen 1:1, en zoals te zien valt op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=S1NH2-oKVTM is er enkel keuze tussen 'Fill' en '4:3'.
Het is duidelijk dat 'Fill' = vullen en dus alles vervormd wordt dat niet 16:10 is.

Nu rest aan eigenaars nog de vraag; hoe het scherm 16:10 en 16:9 verhoudingen weergeeft in de 4:3 modus.

[ Voor 14% gewijzigd door Terrestraeon op 09-04-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Knightwolf schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:42:
Schermen die je op 1:1 kan instellen (iig met alle 24" en groter van Dell) geven dus 4:3 weer als je een 4:3 resolutie instelt :) en geven 16:9 weer als je 16:9 instelt, en geven 16:10 weer als je 16:10 instelt :P met zwarte balken boven/onder of naast...
Euh ja nu ik je 1e post nog een keer lees heb ik 'm :). Op CNet heb je trouwens hier een review over de 2209WA. Als ik de mail van Dell mag geloven heb ik hem morgen, als ze niet te laat op de dag bezorgen wil ik wel eens kijken (ga ik sowieso doen, eens kijken wat 'ie kan :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Chris5488 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:18:
Daarom mijn vraag he.

Volgens Cnet (http://www.cnet.com.au/tag/2209wa.htm) en andere bronnen is er geen 1:1, en zoals te zien valt op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=S1NH2-oKVTM is er enkel keuze tussen 'Fill' en '4:3'.
Het is duidelijk dat 'Fill' = vullen en dus alles vervormd wordt dat niet 16:10 is.

Nu rest aan eigenaars nog de vraag; hoe het scherm 16:10 en 16:9 verhoudingen weergeeft in de 4:3 modus.
Dan wordt ie gewoon naar 4:3 ingedrukt. Dit heb ik net even voor je uitgetest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:42:
[...]

Maar als je alleen fysiek 16:10 of 4:3 kan instellen kun je dus nooit andere verhoudingen laten weergeven zonder dat het opgerekt wordt, heb geen ervaring met dat scherm maar kan me niet voorstellen dat dat zo is? Hoop dat iemand met zo'n scherm meer ervaringen kan delen :)
Je kunt ook gewoon je videokaart zo instellen dat 'ie altijd de native resolutie uitstuurd. Dan heb je hetzelfde effect als die 1:1 setting maar hoef je je niet druk te maken over de vraag of je monitor het support. Tja, jammer voor de console gebruikers, maar daar heb ik eerlijk gezegd 0,0 medelijden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Ik heb de instelling ontdekt in het Nvidia configuratiescherm :)
Heb even een 22" scherm (dat hier dienst doet als tv in een andere kamer) met DVI aangesloten en de optie verscheen! Met mijn huidig 19" scherm dat via VGA is aangesloten was die optie nergens te besperuen en daarom maakte ik mij zorgen.

Probleem opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 02:16:
[...]

Je kunt ook gewoon je videokaart zo instellen dat 'ie altijd de native resolutie uitstuurd. Dan heb je hetzelfde effect als die 1:1 setting maar hoef je je niet druk te maken over de vraag of je monitor het support. Tja, jammer voor de console gebruikers, maar daar heb ik eerlijk gezegd 0,0 medelijden mee.
Dat zou idd een oplossing kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Afgelopen vrijdag m'n 2209WA ontvangen, zeer blij met de monitor. Geen last van verschillen backlight links/rechts, geen dode pixels. Wel even af moeten stellen want met de standaard instellingen is een zonnebril aan te raden ;). Enige probleem dat ik heb is dat hij scheef staat, erg duidelijk scheef... De uitleg in dit topic over het rechtzetten lijkt niet van toepassing op de 2209WA voet, geen kartelringetjes en slopgaten. Iemand tips hoe ik deze voet wat rechter krijg? Op internet een foto gevonden van de voet: http://www.flickr.com/photos/rjglasse/3333687670/.

Op het moment heb ik de quick start folder maar opgevouwen en eronder liggen dan staat ie goed recht. Alleen zie je nog duidelijk dat de voet niet recht is door de onderkant van het scherm te vergelijken met de achterkant van de voet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die metalen plaat op de standaard kun je niet anders zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Kijk, weeral een probleem.

Als het niet de uniformiteit of dode pixels zijn, dan is het dit weer!

ik denk dat ik toch nog maar even wacht met een 2209WA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 08:05

quelake

PSN Quelake

ok, na alle negatieve berichten, dan nu ook even een goed bericht tussendoor.

Ik heb nu ook al een aantal maanden een 2209WA staan, en ben alleen maar ontzettend tevreden. Geen enkel probleem. Maar dit soort mensen posten nou eenmaal niet op een forum als dit. Het geeft dus een beetje een vertekend beeld over de kwaliteit van het scherm. Er zijn veel meer gebruikers van het scherm, die geen problemen ondervinden. Maar juist al die mensen hebben weinig reden om hier hun ervaring te posten.

Bij deze dus; de 2209WA is een TOP monitor. Als je het mij vraagt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n

PowerSp00n

There is no spoon

Arunia schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:55:
Die metalen plaat op de standaard kun je niet anders zetten?
Nope, net even los gehad en ik zie er geen mogelijkheden voor. Zit direct op elkaar, de schroefjes trekken alles recht (scheef) op elkaar. Mocht iemand nog tips hebben :p...

Verder kan ik het alleen maar eens zijn met quelake. Afgezien dat de monitor wat scheef op de voet staat (wat ik opgelost heb door er iets onder te plakken) is het een erg fijne monitor. Met het idee dat hier waarschijnlijk alleen de probleemgevallen gemeld worden heb ik 'm gekocht en ben erg blij dat ik geen problemen heb van dode pixels (wat altijd kan gebeuren natuurlijk) of problemen met de backlight..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quelake schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:24:
ok, na alle negatieve berichten, dan nu ook even een goed bericht tussendoor.

Ik heb nu ook al een aantal maanden een 2209WA staan, en ben alleen maar ontzettend tevreden. Geen enkel probleem. Maar dit soort mensen posten nou eenmaal niet op een forum als dit. Het geeft dus een beetje een vertekend beeld over de kwaliteit van het scherm. Er zijn veel meer gebruikers van het scherm, die geen problemen ondervinden. Maar juist al die mensen hebben weinig reden om hier hun ervaring te posten.

Bij deze dus; de 2209WA is een TOP monitor. Als je het mij vraagt. ;)
Inderdaad, positieve ervaringen lezen we hier ook graag! Bedankt voor je bijdrage :)

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 14-04-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ben anders ook prima tevreden over mijn 3008. Gevalltje inputlag probleem is opgelost met een acer 26" PVA voor 249E bij de mediamarkt als 2e scherm *O* . Ding heeft nihil inputlag.
Ding is verrassend goed, maar kwa design,pixelpitch en sommige kleuren is de 3008 superieur.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PVA met weinig lag? Sinds wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Acer AL2623W input lag voor de geinteresseerden, maar dit is een dell topic :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar gaat het over een IPS variant. Loterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Kan iemand me vertellen of ik de Dell 3008 WFP kan gebruiken in samen werking met mijn Macbook Pro (begin 2008). Dit is de eerste MBP met de 45nm penryn..

Zover ik kan lezen op de Apple site kan mijn laptop een 30" Apple scherm aandrijven, maar hij heeft een DVI uitgang, en op de Dell site lees ik dat de 3008WFP via DVI maar 1920x1200 aankan (of is dat alleen met HDCP??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 116571 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:40:

Zover ik kan lezen op de Apple site kan mijn laptop een 30" Apple scherm aandrijven, maar hij heeft een DVI uitgang, en op de Dell site lees ik dat de 3008WFP via DVI maar 1920x1200 aankan (of is dat alleen met HDCP??).
De 3008WFP kan zeer zeker wel 2560x1600 via DVI. Sterker nog, dat kan alleen via DVI. 1920x1200 is max van VGA (analoog) en zou me ook niks verbazen als dat de max van DHCP is (weet ik niet, sluit mijn 3008 nooit via DHCP aan). Echter moet 2560x1600 wel via Dual-Link DVI (1 enkele kabel met meer pinnetjes in dezelfde stekker, dus geen dubbele connectors, ik blijf het herhalen voor iedereen) aangesloten worden, EN moet de videokaart wel Dual-Link ondersteunen... En dat laatste zou je ff in de specs van je MBP moeten nazoeken. Zoja dan moet je gewoon 2560x1600 via Dual-Link DVI van je MBP naar je 3008WFP kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298903

Knightwolf schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:58:
[...]

Inderdaad, positieve ervaringen lezen we hier ook graag! Bedankt voor je bijdrage :)
Positief is dat de 2209wa een mooi scherm is met een mooie kleurweergave en mijn exemplaar staat mooi recht.. Dan het negatieve: Helaas gaat 2e scherm, vandaag ontvangen, ook al weer terug (nadat eerste enkele dode pixels had). Weer een dode pixel.. En ook een donkere vlek ter grootte van een paar pixels (zichtbaar bij alle achtergronden). Lijkt me geen dode pixel maar een beschadiging.. Kan dus ook weer terug, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon

Terrestraeon

END OF LINE

Weeral negatieve ervaringen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Knightwolf schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:58:
[...]

De 3008WFP kan zeer zeker wel 2560x1600 via DVI. Sterker nog, dat kan alleen via DVI. 1920x1200 is max van VGA (analoog) en zou me ook niks verbazen als dat de max van DHCP is (weet ik niet, sluit mijn 3008 nooit via DHCP aan). Echter moet 2560x1600 wel via Dual-Link DVI (kabel met meer pinnetjes in dezelfde stekker, dus geen dubbele connectors, ik blijf het herhalen voor iedereen) aangesloten worden, EN moet de videokaart wel Dual-Link ondersteunen... En dat laatste zou je ff in de specs van je MBP moeten nazoeken. Zoja dan moet je gewoon 2560x1600 via Dual-Link DVI van je MBP naar je 3008WFP kunnen krijgen :)
Uhhm.... ik draai en game in die resolutie maar gewoon met 1 kabel hoor :) dat zal dan wel dual link zijn zeker ? ik dacht namelijk dat dual link ook daadwerkelijk 2 kabels waren, dus twee kabels die van je videokaart naar je monitor gaan. 2 je videokaart uit en twee je monitor in. maar dat zal ik wel fout hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Le_Freak ! schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:26:
[...]

Uhhm.... ik draai en game in die resolutie maar gewoon met 1 kabel hoor :) dat zal dan wel dual link zijn zeker ? ik dacht namelijk dat dual link ook daadwerkelijk 2 kabels waren, dus twee kabels die van je videokaart naar je monitor gaan. 2 je videokaart uit en twee je monitor in. maar dat zal ik wel fout hebben.
dual link == 1 kabel
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:05:
Daar gaat het over een IPS variant. Loterij?
nee het is toch een pva. Zie mijn opmerking in dat topic daar ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Tripp op 16-04-2009 17:34 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le_Freak ! schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:26:
[...]

Lees mijn stukje dat je zelf quote nog eens goed. Daar zeg ik dat toch!? Heb m'n originele post even aangepast en verduidelijkt :) Het staat tevens in de FAQ van de startpost in dit topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 16-04-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Nee okee, dan is het duidelijk :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:40
Vandaag een 2408WFP geleverd gekregen in plaats van mijn defecte 2007WFP, Dell had eerst een 2209WA opgestuurd, welke geen extra video ingangen heeft.

In tegenstelling tot de 2209WA is dit scherm een refurbished exemplaar, gerepareerd door teleplan met 569 backlight uren en 6640 power-on uren. Productiedatum september 2008.

Wat me opvalt is dat dit scherm een overdreven (afschuwelijke) rode tint geeft... het rood van het e-mail icoon op mijn mac is niet leesbaar, het rood overheerst het wit van het aantal ongelezen berichten gigantisch.

Aan de sticker te zien is het een A00 scherm dat is geüpgraded naar A01.

Zijn de overdreven kleuren te verhelpen met een calibratie waarvoor ik eerst de nodige calibratie hardware moet aanschaffen, of is dit gewoon een eigenschap van dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Laatst online: 05:29
.NCK schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:39:
Vandaag een 2408WFP geleverd gekregen in plaats van mijn defecte 2007WFP, Dell had eerst een 2209WA opgestuurd, welke geen extra video ingangen heeft.

In tegenstelling tot de 2209WA is dit scherm een refurbished exemplaar, gerepareerd door teleplan met 569 backlight uren en 6640 power-on uren. Productiedatum september 2008.

Wat me opvalt is dat dit scherm een overdreven (afschuwelijke) rode tint geeft... het rood van het e-mail icoon op mijn mac is niet leesbaar, het rood overheerst het wit van het aantal ongelezen berichten gigantisch.

Aan de sticker te zien is het een A00 scherm dat is geüpgraded naar A01.

Zijn de overdreven kleuren te verhelpen met een calibratie waarvoor ik eerst de nodige calibratie hardware moet aanschaffen, of is dit gewoon een eigenschap van dit scherm?
Probeer eens het rood schuifje te verplaatsen in de kleurinstellingen..?
Of misschien even de kleurtemperatuur veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
IK heb zelf hiervoor een 2408WFP gehad en moet zeggen dat daarvan de fabrieksinstellingen al gewoon goed waren.
Hetzelfde heb ik nu met mijn 3008, ik heb gewoon crystal clear beeld, echt waar ik lees hier al die problemen en opmerkingen maar ik heb nog nooit zo'n mooie en helder beeld gehad waarbij de kleuren zo mooi op elkaar afgestemd waren als met deze monitor.
Elke dag zit ik te genieten achter mijn 3008.
En geloof me ik ben echt niet snel tevreden, zoals ik al zei de kleuren moeten natuurgetrouw zijn en in balans met elkaar.
Ik heb geen calibratieproggie nodig, heb nog een tijdje gedacht van laat ik zo'n calibratieapparaat aanschaffen om te kijken of er nog mooiere kleuren uit te halen zijn maar het is gewoon goed, dus tja.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 11:11
om even de slechte ervaringen te compenseren: Heb hier nu een Dell 2408WFP A01 staan, en na 2 weken kan ik zeggen dat ik dik tevreden ben! Geen (hinderlijke) backlight bleeding, geen dooie pixels, geen andere gekke dingen. Fantastische kleuren en ook geen last van input lag bij spellen. prima aankoop geweest :)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Anoniem: 120284 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:30:
[...]

Leuk voor Single Player, maar niet voor ranked met PB erbij. En als het dan wel werkt is het alsnog cheaten en hopelijk krijgen de gebruikers die het wel doen dan bij de volgende PB update een hardware ban for life _/-\o_
Fix is getest door PB zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wanneer gaan ze hem bannen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Anoniem: 116571 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:40:
Kan iemand me vertellen of ik de Dell 3008 WFP kan gebruiken in samen werking met mijn Macbook Pro (begin 2008). Dit is de eerste MBP met de 45nm penryn..

Even voor de toekomstige Macbook Pro lezers die een 30" overwegen: Dit werkt met de standaard bijgeleverde DVI Dual-Link kabel bij mij!

Hij draait probleemloos op 2560x1600, en geeft een mooi beeld, ben er erg tevreden over :)
Zal binnenkort misschien even een fototje posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie mijn verhaal gevolgd heeft over de defecte DVI van mijn 2209WA die ik bij pcbuyit.co.uk kocht:

Nieuwe monitor is inmiddels geleverd door Dell via UPS. DVI werkt prima en geen dode pixels. Wie een vergelijkbare monitor weet met dergelijke service voor €230 mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:29

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand of er toevallig binnenkort een nieuwe 30" model gepland staat?
En is er iemand die een HDTV als computer monitor gebruikt (over HDMI)? Voor de prijs van een 3008WFP (bij Qsix) kan je ook (bijna) een 40" Samsung LED tv kopen namelijk.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je alsnog veel minder pixels:

2560x1600= 4096000
1920x1080= 2073600

Op sites als flatpanels.dk en tftcentral.co.uk de aankondiging van nieuwe panelen in de gaten houden. Als LG / Philips een nieuw 30" IPS paneel op de markt zet komt Dell vroeg of laat wel met een monitor met dat paneel erin.

PVA kun je natuurlijk compleet negeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 120284 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:49:
Dan heb je alsnog veel minder pixels:

2560x1600= 4096000
1920x1080= 2073600

Op sites als flatpanels.dk en tftcentral.co.uk de aankondiging van nieuwe panelen in de gaten houden. Als LG / Philips een nieuw 30" IPS paneel op de markt zet komt Dell vroeg of laat wel met een monitor met dat paneel erin.

PVA negeer ik natuurlijk compleet :P
;)

En ja, liever een 30" met 2560x1600 dan een 40" met 1920x1080. Zelfs liever een 24" met 1920x1200 liever dan zo'n 40"...

En LED techniek komt vroeg of laat ook in PC-monitors, dus dat zie ik dan tegen die tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, met de komende tijd van global cooling is CCFL helemaal zo gek nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Blisterin_Bull schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:29:
En is er iemand die een HDTV als computer monitor gebruikt (over HDMI)? Voor de prijs van een 3008WFP (bij Qsix) kan je ook (bijna) een 40" Samsung LED tv kopen namelijk.
Totaal geen vergelijking, op deze manier schets je de 30' tevens duur en 1 ding kan ik je vertellen een beter en goedkoper en kwalitatief goed scherm is er niet voor wat hij bied.
Als je hem bij iemand hebt gezien dan had je deze opmerking niet geplaatst.

Geef alleen maar even aan dat wie dit scherm koopt er heeeeeel blij mee gaat zijn.
Lees al een tijd alle berichten hier over de DELL schermen en heb zelf hiervoor een 24 inch gehad en een 27 inch (die niet kopen vanwege de dotpitch en wider gamut en slechte kleuren) en nu dus de 3008 maar de 24 inch en de 30 inch zijn ware parade paardjes hoor geloof me maar. O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:29

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb al een 2408WFP ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Le_Freak ! schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:35:
[...]

Totaal geen vergelijking, op deze manier schets je de 30' tevens duur en 1 ding kan ik je vertellen een beter en goedkoper en kwalitatief goed scherm is er niet voor wat hij bied.
Als je hem bij iemand hebt gezien dan had je deze opmerking niet geplaatst.

Geef alleen maar even aan dat wie dit scherm koopt er heeeeeel blij mee gaat zijn.
Lees al een tijd alle berichten hier over de DELL schermen en heb zelf hiervoor een 24 inch gehad en een 27 inch (die niet kopen vanwege de dotpitch en wider gamut en slechte kleuren) en nu dus de 3008 maar de 24 inch en de 30 inch zijn ware parade paardjes hoor geloof me maar. O-)
Ach als je van een TN paneel gaat en je koopt 2x 27" is er echt niks mis mee hoor dus beetje onzin xD
En ja heb ook de 30" gehad :) die was beter ofc

Maar geen 1 lcd tv wint het van een 27 " inch of hoger: monitor kwa alle opzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le_Freak ! schreef op donderdag 23 april 2009 @ 07:35:
[...]

Echt, da's onzin. Geneuzel over Pixelpitch is ernstig mierenneuken. Net als mensen die zeuren over 5 ms meer of minder inputlag. Als je met je neus er bovenop met een vergrootglas gaat zoeken naar de pixelpitch zul je het misschien zien, maar vanaf normale zitpositie (vanaf 30 cm en verder) zie je er echt niks meer van, nada noppes. En ik ben toch zeer kritisch!

Ik ben van een 22" haarscherpe CRT naar een Dell 2707WFP gegaan. Vooraf was ik eerst ook bang voor pixelgrootte en slechte kleuren en contrast... maar niets bleek minder waar. Echt wat een subliem scherm was dat _O_ echt mega super haarscherp _O_ Daarna ben ik naar de 3008WFP gegaan, puur alleen vanwege de nog veel hogere resolutie. De sublieme zwartweergave van de 27" S-PVA mis ik nu best wel. De kleuren zijn even goed.

Mierenneuken over pixelpitch is net als zeiken over 5 ms meer of minder inputlag... pure technische gegevens, een door de fabriek opgegeven getalletje, zonder dat je er ook maar iets van merkt (in ieder geval 99% van de mensheid).

Er is hier eerder een discussie over geweest... het verschil in pixel-grootte is in de orde van enkele MICROmeters... ofwel, een duizendste milimeter! Dat zie je met het blote oog echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 23-04-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160457

Heb voorheen de 2709w gehad en kon kwa pixelpitch niks merken.... de klueren van de 3008 zijn overigens vele malen beter, eigenlijk alles behalve bleeding/zwartweergaves inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 19:26

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

ben sinds vandaag ook een trotse eigenaar van de 2209wa , komende van een 6jaar oude 17" crt had ik eerst wat gemengde gevoelens over tft's, en dus besloten om direct een deftige monitor te kopen, dan kwam ik uit op deze dell, en wat een ongelooflijk verschil! de scherpte, kleuren, contrast, ... ik sta er vesteld van, installatie is poepsimpel en alles zit goed verpakt, dus de eerste indrukken zijn op zen minst zeer goed te noemen :) de anti glare en matte bezel zijn ook grote pluspunten :*)

trouwens, wallpapers van interfacelift hebben er nog nooit zo goed uit gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Blisterin_Bull schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:29:
Ik game op een Samsung LE37M86BD ( Full HD ) en ik moet zeggen dat alleen gamen het wel meevalt, maar de kleuren zijn niet echt mooi. Ik speel op dit moment alleen WoW en dan heb ik er niet veel last van, maar vergeleken met mijn oude 3007WFP is het om te huilen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 13:19

Nutral

gamer/hardware freak

Die pixelpitch zie je wel hoor, als ik van mijn laptop (15inch 1680x1050) naar mijn computerscherm (22inch 1680x1050) switch is het toch weer wennen aangezien het veel minder scherp of scherper is. Maar je raakt er wel gewend aan dus wat dat betreft gaat het om dat je een bepaalde grootte en een bepaalde resolutie wilt hebben. zeuren dat de pixels te groot worden is best wel bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutral schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:20:
Maar je raakt er wel gewend aan dus wat dat betreft gaat het om dat je een bepaalde grootte en een bepaalde resolutie wilt hebben. zeuren dat de pixels te groot worden is best wel bullshit.
Dat is precies wat ik bedoelde weer te geven.
Je koopt een monitor voornamelijk vanwege de resolutie die je wil gaan gebruiken, en kijkt daarbij naar de fysieke grootte wat je prettig vind op je bureau. Daarbij keur je een monitor echt niet ineens af omdat het getalletje van de pixelpitch hoger is. En zoals eerder gezegt, gok ik dat 80% van de mensen die een monitor kopen niet eens weten wat pixelpitch is, en toch tevreden zijn met hun scherm.
TwistedAnimator schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:07:
ben sinds vandaag ook een trotse eigenaar van de 2209wa , komende van een 6jaar oude 17" crt had ik eerst wat gemengde gevoelens over tft's, en dus besloten om direct een deftige monitor te kopen, dan kwam ik uit op deze dell, en wat een ongelooflijk verschil! de scherpte, kleuren, contrast, ... ik sta er vesteld van, installatie is poepsimpel en alles zit goed verpakt, dus de eerste indrukken zijn op zen minst zeer goed te noemen :) de anti glare en matte bezel zijn ook grote pluspunten :*)

trouwens, wallpapers van interfacelift hebben er nog nooit zo goed uit gezien _/-\o_
Kijk, positieve berichten :D die mogen ook gepost worden natuurlijk!

En ja de wallpapers van interfacelift zijn geweldig op zo'n scherm 8) heb er zelf ook velen van opgeslagen.

[ Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 26-04-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf geschoten wallpapers vind ik vaak nog mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Wat is het verschil qua kleur tussen de 2209WA en de 2408wfp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nutral schreef op maandag 27 april 2009 @ 14:03:
Wat is het verschil qua kleur tussen de 2209WA en de 2408wfp ?
IPS>PVA.... denk dat die 2209WA heel wat betere kleuren kan weergeven en de kijkhoeken, alleen zwartwaardes zal die 2408 wat beter doen.
Als je niet zozeer op de kleuren/kijkhoeken let, zou ik naar de grootte en de resolutie kijken misschien, welke de 2408 (1920x1200) heeft en de 2209WA (1680x1050).

Zelf ben ik van S-PVA naar S-IPS gegaan, en er zit degelijk wel verschil in, maar je moet er wel een beetje oog voor hebben ook. Beide schermen zijn degelijk, het is aan jouw voorkeuren denk ik bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik wilde in eerste instantie voor de 2408wfp gaan maar kijkend naar mijn portomonee denk ik dat ik een 2209 ga nemen, staat ook mooi met mijn huidige samsung 226bw die niet echt de beste kleuren weergeeft. Ik wil het scherm dan als hoofdscherm en photoshop scherm gaan gebruiken en dan weet ik tenminste zeker dat de kleur bovenin het scherm hetzelfde is als onderin.

Zitten er grote verschillen met het bestellen van de 2209 bij Qsix of bij een winkel in de pricewatch ?

[ Voor 12% gewijzigd door Nutral op 27-04-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 160457 schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:06:
[...]

IPS>PVA.... denk dat die 2209WA heel wat betere kleuren kan weergeven en de kijkhoeken, alleen zwartwaardes zal die 2408 wat beter doen.
Als je niet zozeer op de kleuren/kijkhoeken let, zou ik naar de grootte en de resolutie kijken misschien, welke de 2408 (1920x1200) heeft en de 2209WA (1680x1050).

Zelf ben ik van S-PVA naar S-IPS gegaan, en er zit degelijk wel verschil in, maar je moet er wel een beetje oog voor hebben ook. Beide schermen zijn degelijk, het is aan jouw voorkeuren denk ik bij deze :)
Nounou iets genuanceerder mag ook wel hoor! Het verschil tussen IPS en PVA is niet zo groot als tussen PVA en TN bijvoorbeeld. Ik heb een 2407WFP en de kleuren zijn net zo mooi als op mijn vorige CRT, terwijl het zwart ook prima is en de kijkhoek is bijna 180 graden zonder kleurverloop etc. Dus IPS zal wel beter/mooier zijn maar of je dat verschil nu echt in de praktijk (pro-amateur/semi-prof gebruik; dus niet 8+ uur per dag achter Photoshop, dat soort dingen) merkt... dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat betwijfel ik niet ;)

Ik heb in eerste instantie een 2007FP S-IPS gekocht zodat ik van de lag van m'n S-PVA 204T afkwam, maar ik was blij verrast met de beeldkwaliteit en de 204T leek erg lelijk ernaast dus toen heb ik nog maar een 2007FP gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 120284 schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:07:
Dat betwijfel ik niet ;)

Ik heb in eerste instantie een 2007FP S-IPS gekocht zodat ik van de lag van m'n S-PVA 204T afkwam, maar ik was blij verrast met de beeldkwaliteit en de 204T leek erg lelijk ernaast dus toen heb ik nog maar een 2007FP gekocht :)
Alsof het allemaal niks kost :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja. Als ik die PVA niet had gekocht had het me zo'n 300 euro gescheeld. [...] PVA met z'n lag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ jvc: dat kan ook aan het type/merk monitor liggen, niet alleen aan het paneel.

Ik heb het vaker gepost, maar post het graag nog een keer: De 2707WFP met S-PVA paneel die ik 2-3 maanden had vond ik simpelweg subliem, zowel qua kleuren, kijkhoek als zwartweergave. En daar heb bijna dagelijks ik zeker 12-16 uur per dag achter gezeten. Daarna een 3008WFP met S-IPS. De kleuren van de 3008 ervaar ik als (vrijwel) EVEN goed als de 2707, niet beter of slechter, ondanks aardig veel photoshopgebruik. Kijkhoek is ook exact hetzelfde (bijna 180 graden zonder kleurverloop), alleen de zwartweergave van de 3008/S-IPS mis ik.

Dus om nou te zeggen dat een S-IPS "veel" betere kleuren geeft dan een S-PVA, dan zeg ik eerlijkheidshalve "nee" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, en ik zeg eerlijkheidshalve "Ja" ;)

Verder: een PVA zonder inputlag lijkt onmogelijk, maar IPS zonder (..) inputlag is er wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil is niet groot nee, maar ik zie toch wel het verschil tussen de 2709WFP en de 3008WFP.
De 3008 heeft 100% zeker een betere kleurenweergave, maar Knightwolf, jij hebt het daar over een 2707, welke zeker een heel andere monitor is. Die 2709W is een afgeslankte versie in mijn ogen, alleen de behuizing al....
Ook was die 2707 heel wat duurder dan de 2709w toen ze verschenen.
Wat ik wel mis is de zwartwaardes, welke gewoon slecht zijn op de 3008WFP, maar dat weegt niet op tegen 2560x1600 en het feit dat hij 30'' is :P En met wat achtergrond verlichting, en gekloot met instellingen is wel te doen.

Inputlag heb ik nooit kunnen detecteren, op vrijwel de S-PVA niet als de S-IPS, en ik kom toch van een 22' iiyama vmp pro af :)

Maargoed, de reviews geven idd wel aan dat IPS hier minder last van heeft over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 160457 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:38:
Het verschil is niet groot nee, maar ik zie toch wel het verschil tussen de 2709WFP en de 3008WFP.
De 3008 heeft 100% zeker een betere kleurenweergave, maar Knightwolf, jij hebt het daar over een 2707,
De 3008 heeft zeker 100% een betere kleurweergave dan de 2709, ik heb mijn 2709 2 weken gehad en toen toch maar die paar honderd euro extra neergeteld.
Heb hem bij Qsix gekocht en toen ik hem aanschafte vertelde Rob me al dat ik niet tevreden zou zijn met die 2709.
De 3008 is gewoon helemaal toppie. :9~

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
  • Laatst online: 02-03 19:33
Jullie maken het er met z'n allen niet makkelijker op om een nieuw beeldscherm te kiezen. :P
Ik ben zoveel mogelijk topics aan het lezen over een 2408WFP en een 2209WA maar hoe meer ik lees hoe lastiger ik de keuze vind worden.
Mijn doel is voornamelijk om foto's te bewerken en een keer een First Person Shooter spelletje te spelen.
De kleuren en scherpte vind ik belangrijk evenals de resolutieweergave. Pas een nieuwe DSLR (50D) camera gekocht :)
QSix geeft mij aan dat de 2408 een stuk beter zal zijn. Maar hier wordt het regelmatig tegengesproken :(
Hoe kom ik hier nu aan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-06 13:20
Ik sta ook op het punt om een 2408WFP aan te schaffen. Groter dan dat hoef ik niet. Lijkt voor mij een goede keuze, aangezien ik voornamelijk officewerk doe, internetten en heel af en toe een spelletje speel. Kleurenweergave is voor mij wel belangrijk, maar niet zo belangrijk om 400 euro meer uit te moeten geven :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
IJnte schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:45:
Ik sta ook op het punt om een 2408WFP aan te schaffen. Groter dan dat hoef ik niet.
Groter lijkt me ook niet prettig voor de doeleinden waarvoor wij de monitor voor gebruiken.
Kleiner is in de breedte wel prima maar in de hoogte ontbreekt er naar mijn mening een stukje.
De prijs is voor mij inderdaad ook prima. Meer dan 500 euro moet het niet worden.
Als ik maar wel een spelletje kan fraggen :-) Al is dat zeker niet de hoofdzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 160457 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 12:38:
De 3008 heeft 100% zeker een betere kleurenweergave, maar Knightwolf, jij hebt het daar over een 2707, welke zeker een heel andere monitor is. Die 2709W is een afgeslankte versie in mijn ogen, alleen de behuizing al....
Ook was die 2707 heel wat duurder dan de 2709w toen ze verschenen.
Ik heb het idd over de 2707 en niet de 2709. Met die laatste heb ik geen ervaring, met de eerste dus wel :) En kan goed dat het met de kleuren van de 2709 ook slechter gesteld is dan met de 2707 aangezien die 2709 idd een wat goedkopere uitgekledere versie van de 2707 lijkt te zijn... helaas, ondanks dat het de opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Komen de DELL's nog groter dan 30" ? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Le_Freak ! op 29-04-2009 17:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Harold_S schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:28:
Jullie maken het er met z'n allen niet makkelijker op om een nieuw beeldscherm te kiezen. :P
Ik ben zoveel mogelijk topics aan het lezen over een 2408WFP en een 2209WA maar hoe meer ik lees hoe lastiger ik de keuze vind worden.
Mijn doel is voornamelijk om foto's te bewerken en een keer een First Person Shooter spelletje te spelen.
De kleuren en scherpte vind ik belangrijk evenals de resolutieweergave. Pas een nieuwe DSLR (50D) camera gekocht :)
QSix geeft mij aan dat de 2408 een stuk beter zal zijn. Maar hier wordt het regelmatig tegengesproken :(
Hoe kom ik hier nu aan uit?
Vind je het echt lastig om te kiezen als je foto's gaat bewerken en fps-en gaat spelen? 2209WA is dan de logische keuze, en als je perse 24" wilt de HP LP2475w of Philips 240PWES(beiden IPS). Het is al driehonderd keer gezegd, maar ik doe het gewoon voor de 301e keer:) PVA heeft gewoon teveel last van inputlag om lekker mee te fraggen, sommigen zeggen dat ze er geen last van hebben maar dat is subjectief. Hondersten van seconden zijn gewoon bepalend als je online speelt. Tevens heeft IPS echtere kleuren voor fotobewerking. IPS heeft ook nadelen, maar met jouw eisen lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold_S
ABD schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:30:
[...]
Het is al driehonderd keer gezegd, maar ik doe het gewoon voor de 301e keer:) PVA heeft gewoon teveel last van inputlag om lekker mee te fraggen, sommigen zeggen dat ze er geen last van hebben maar dat is subjectief.
Dat is een hoop 300 keer. Maar dit bedoel ik. Denk ik de keuze te kunnen beperken tot 2 schermen. Kom je weer met 2 extra mogelijkheden. Ik ga eens even lezen. Bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ABD schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:30:
[...]

Vind je het echt lastig om te kiezen als je foto's gaat bewerken en fps-en gaat spelen? 2209WA is dan de logische keuze, en als je perse 24" wilt de HP LP2475w of Philips 240PWES(beiden IPS). Het is al driehonderd keer gezegd, maar ik doe het gewoon voor de 301e keer:) PVA heeft gewoon teveel last van inputlag om lekker mee te fraggen, sommigen zeggen dat ze er geen last van hebben maar dat is subjectief. Hondersten van seconden zijn gewoon bepalend als je online speelt. Tevens heeft IPS echtere kleuren voor fotobewerking. IPS heeft ook nadelen, maar met jouw eisen lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.
QFT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
IJnte schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:45:
Ik sta ook op het punt om een 2408WFP aan te schaffen. Groter dan dat hoef ik niet. Lijkt voor mij een goede keuze, aangezien ik voornamelijk officewerk doe, internetten en heel af en toe een spelletje speel. Kleurenweergave is voor mij wel belangrijk, maar niet zo belangrijk om 400 euro meer uit te moeten geven :)
Is zeker een hele goede keuze, ik heb hem ook gehad en heb hem alleen maar verkocht omdat ik de 30" wilde.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 17:58

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Le_Freak ! schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:11:
Komen de DELL's nog groter dan 30" ? :)
Op dit moment niet maar in de toekomst ongetwijfeld :).

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88567

Zit enorm te twijfelen over de aankoop van een 2408 wfp. De inputlag is en blijft een probleem dat zich door en door verspeid heeft over internet. Is er enige zekerheid of die rev 01 enige verbetering biedt? Ik las in dit topic dat iemand er eentje had en geen inputlag kon waarnemen. Echter had ik graag iets meer overtuiging gezien, anders weegt het helemaal niet op tegen al de negatieve opmerkingen op al de andere reviews etc..

Zijn er mensen met een 2408 wfp die kunnen bevestigen dat de inputlag heel erg laag tot onmerkbaar ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 19:26

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

Nutral schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:24:
Zitten er grote verschillen met het bestellen van de 2209 bij Qsix of bij een winkel in de pricewatch ?
bij qsix krijg je 5 jaar garantie ipv 3 zoals bij dell zelf bvb, en voor 19€ test hij de monitor volledig op dode/luie pixels (net hierom zou ik al bij qsix kopen), heb mijn 2209wa daar gekocht, vriendelijke kerel!

en je krijgt hem de volgende dag al binnen van zodra hij het geld heeft ontvangen :)

[ Voor 23% gewijzigd door TwistedAnimator op 03-05-2009 12:25 . Reden: tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88567 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:56:
(...)

Zijn er mensen met een 2408 wfp die kunnen bevestigen dat de inputlag heel erg laag tot onmerkbaar ligt?
Wat is je punt? Je wilt ervaringen van mensen die te sloom zijn om de inputlag te merken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-06 13:20
Mmm op de Dell site in Amerika spreekt een reviewer over een A02 revision voor de 2408WFP..
Additional Thoughts
I got the latest rev. A02. Was really looking forward as I previously owned the 2407wfp. Nothing compared. Before selling my old 2407, I but then side by side, and what a difference. The other reviews are right.
Zit daar een kern van waarheid in, dat er al een A02 rev is :?

[edit]
2e vraagje aan mensen die ervaringen hebben met Qsix.. Als je ervoor kiest, om pixeldefect controle uit te laten voeren door hun, krijg je je monitor dan nog wel een beetje netjes thuis :? In de zin van, dat je de beschermfolie etc nog netjes is, zodat je hem gewoon als "nieuw" kan uitpakken :9

[ Voor 24% gewijzigd door IJnte op 03-05-2009 20:47 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 16:53

superwashandje

grofheid alom

deze A02 revisie is er geloof ik al best lang. ondanks dat er (nog) niet veel reviews over te vinden zijn die bijvoorbeeld vergelijken met de A01

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298903

Vandaag mijn vierde 2209wa aangesloten. Geen dead of stuck pixels. Gelukkig. Alleen niet teveel geluk; uniformiteit van dit exemplaar is niet al te best, verschil tussen links en rechts (rechterhelft heeft oranjeachtige tint). Nu beetje aant dubben wat te doen; weer omruilen, of het toch maar accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88567

Anoniem: 120284 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:51:
[...]

Wat is je punt? Je wilt ervaringen van mensen die te sloom zijn om de inputlag te merken? :?
Mijn punt is dat het misschien een duidelijk verschil in inputlag is bij de revisies, waardoor de A01 toch werkbaarder zou kunnen zijn dan de A00 waarover praktisch alle reviews het hebben. Ik heb zelf een A01 besteld en laat het jullie weten zodra ik hem heb, hebben anderen er ook nog wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJnte schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:29:

2e vraagje aan mensen die ervaringen hebben met Qsix.. Als je ervoor kiest, om pixeldefect controle uit te laten voeren door hun, krijg je je monitor dan nog wel een beetje netjes thuis :? In de zin van, dat je de beschermfolie etc nog netjes is, zodat je hem gewoon als "nieuw" kan uitpakken :9
Er zit geen beschermfolie op het display zelf, alleen op de omlijsting er omheen en op de voet. Het zit natuurlijk wel in foam ingepakt, maar dat zit niet op het scherm geplakt. Heb vorig jaar 5 nieuwe schermen in m'n handen gehad (1x2707 en 4x3008) en dat was bij allemaal hetzelfde. Dus denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 05-05-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:40:
[...]

Er zit geen beschermfolie op het display zelf, alleen op de omlijsting er omheen en op de voet. Het zit natuurlijk wel in foam ingepakt, maar dat zit niet op het scherm geplakt. Heb vorig jaar 5 nieuwe schermen in m'n handen gehad (1x2707 en 4x3008) en dat was bij allemaal hetzelfde. Dus denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken :)
Dit is heel anders met refurbished modellen, zitten ronduit zeer slecht verpakt, geen foam, bekraste glazen standaarden, etc. Zelfs vingerafdrukken op het paneel zelf.
Ervaring van 1 omgeruilde 3008wfp die meteen terug ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Refurbished ja... IJnte had het over een nieuwe en vroeg of de verpakking beschadigd als hij de pixel-controle van Rob erbij koopt...
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.