Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Anoniem: 160457
Weet ik, ik had het er ook bijgezet dat het met refurbished modellen wat anders zit, maar Dell heeft het zeer netjes afgehandeld, dat mag dan ook gezegd worden. Kreeg de dag erna meteen een splinter nieuwe 3008wfp terug gestuurdKnightwolf schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:29:
Refurbished ja... IJnte had het over een nieuwe en vroeg of de verpakking beschadigd als hij de pixel-controle van Rob erbij koopt...
hier zat toch beschermfolie op het beeldscherm geplakt (2209wa)Knightwolf schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:40:
[...]
Er zit geen beschermfolie op het display zelf, alleen op de omlijsting er omheen en op de voet. Het zit natuurlijk wel in foam ingepakt, maar dat zit niet op het scherm geplakt. Heb vorig jaar 5 nieuwe schermen in m'n handen gehad (1x2707 en 4x3008) en dat was bij allemaal hetzelfde. Dus denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken
Is dat wel zo dan stuur je hem terug en krijg je een andere. maar vindt dit niet een punt van discussie bij hem.
Zit nu stiekem te denken om een 2e monitor te kopen die ik dan als primary ga gebruiken met de 2007 ernaast.
Ik werk met applicaties als Maya en dan is een 2e scherm zeker wel heel handig. Ben nu nog student en geen pro, maar zo'n scherm gaat toch jaren mee, en als je er zoveel achter zit dan mag t wat kosten
Een TN paneel is sowieso uit den boze, en het liefst een 2e IPS scherm.
Kan alleen niet echt een '2e' 2007WFP vinden qua kwaliteit en prijs. 2209WA ziet er mooi uit, en de 2408WFP. Alleen lees nog veel negatiefs. Misschien als er een 2408WFP A02 is; en gereviewed dat ie aan mijn eisen voldoet.
Weet iemand toevallig waar al die letters voor staan. Kan dat nergens vinden maar ben gewoon benieuwd. WFP, WA, W, FP enz. enz.
FP = Flat Panel (niet widescreen)
W zal wel voor Widescreenstaan, maar waarom er dan geen FP achter saat weet ik niet.
Zelfde geldt voor WA, dat weet ik niet.
Dell
Edit: in amerika staat ie nu voor voor 479 dollar Dell USA (geldig tot 15 mei)
[ Voor 28% gewijzigd door IJnte op 08-05-2009 13:07 ]
Europa wordt altijd genaaid met prijzenIJnte schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:48:
Euhm op de Dell site staat nu de 2408WFP TC003 voor 810 euroHij is dus bij Dell in prijs omhoog gegaan. Is dat omdat dit een nieuwere versie oid
Dell

Anoniem: 120284
Deal with it of ga protesteren in Den Haag.
Wie koopt er nou bij DELL ? (mag ik dit zeggen ?)IJnte schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:48:
Euhm op de Dell site staat nu de 2408WFP TC003 voor 810 euroHij is dus bij Dell in prijs omhoog gegaan. Is dat omdat dit een nieuwere versie oid
Dell
Doorsnee consumenten.Le_Freak ! schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:05:
[...]
Wie koopt er nou bij DELL ? (mag ik dit zeggen ?)
De onwetende massa!!!
Anoniem: 302047
Vandaag heb ik m'n Dell 3008wfp binnen gehad, maar tot mijn verbazing viel mij iets raars op. Als ik bijvoorbeeld een film opstart met BSplayer of VLC en ik maak 'm full-screen (of half die grootte), zie ik vervolgens wit-achtige strepen door het beeld schieten. Dit zag ik daarna ook bij het scrollen door een lange webpagina bijvoorbeeld.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, en hoe ik het kan verhelpen (ik ben zelf een redelijke PC n00b)? Of toch maar om laten ruilen door Dell?
Alvast bedankt,
Groeten,
pilz
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 302047 op 12-05-2009 18:28 ]
Kun je het verschijnsel niet filmen met een camera?
[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 12-05-2009 23:42 ]
Bedankt voor je reactie. Ik heb (als het goed is) de nieuwste drivers geinstalleerd volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzingen. Met deze videokaart en m'n oude scherm (een acer 20") had ik hier geen last van.
Ik heb er even 3 korte filmpjes van gemaakt met m'n camera waarin je goed kunt zien wat er aan de hand is. 2 filmpjes met BS player (afl van Lost) en de 3e met VLC player (docu). De filmpjes staan hier bij megaupload.
Alvast bedankt
Anoniem: 88567
Ik kom in de toekomst met concrete resultaten
Ziet er idd gek uit..ik heb geen ideeAnoniem: 302047 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 00:26:
Hey Knightwolf
Bedankt voor je reactie. Ik heb (als het goed is) de nieuwste drivers geinstalleerd volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzingen. Met deze videokaart en m'n oude scherm (een acer 20") had ik hier geen last van.
Ik heb er even 3 korte filmpjes van gemaakt met m'n camera waarin je goed kunt zien wat er aan de hand is. 2 filmpjes met BS player (afl van Lost) en de 3e met VLC player (docu). De filmpjes staan hier bij megaupload.
Alvast bedankt
In de toekomst ? pffffjoei....dat kan nog lang durenAnoniem: 88567 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 02:23:
Ik kom in de toekomst met concrete resultaten
Ik was ook niet van plan om hem bij Dell te kopen, maar als je em in amerika kan kopen en naar NL kan laten verschepen tegen de huidige euro/dollar koers dan ben je bijna goedkoper uit als bij QsixLe_Freak ! schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:05:
[...]
Wie koopt er nou bij DELL ? (mag ik dit zeggen ?)
[bump] Iemand een idee?Anoniem: 302047 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 00:26:
Hey Knightwolf
Alvast bedankt
Ik heb 7 januari bij Qsix een 3008WFP besteld en heb tot op de dag van vandaag nog geen goed scherm.
Ik zal het heel kort houden anders wordt het een heel lang verhaal. ( is toch lang geworden)
Ik heb dus 7 januari een 3008WFP rev2 besteld die was netjes 8 januari binnen.
Beetje jammer ik had dus een dode pixel, precies in het midden en er lekte heel veel licht bovenin het scherm. Ik heb Qsix er over gemaild en ik zou er een nieuwe voor krijgen.
Ik heb die tijd meerdere keren gemaild maar kreeg gewoon geen reactie terug.
Na problemen met het service tag nummer was het geregeld en kreeg ik eindelijk 26 januari mijn scherm. Helaas was dit dus geen nieuwe maar een gerepareerde (refurbished) zonder iets er bij dus geen kabels boekjes cd, dus direct weer over gemaild.
In die maand had ik Rob nog gemaild over mijn niet meer goed werkende bijna 3 jaar oude 3007WFP die ik ook bij hem gekocht had via een inkoopactie. (hier zat nog garantie op en zou eigenlijk een gerepareerde 3007WFP ervoor terug krijgen)
30 januari was de laatste mail van Rob dat ik mijn oude 3007WFP wel mocht terug sturen in de 3008WFP doos. Ik mocht dus de gerepareerde 3008WFP monitor houden en mijn oude die ik via een inkoopactie bij hem gekocht had terug sturen (als ik de nieuwe 3008WFP krijg kan die direct omgeruild worden. Daar was ik natuurlijk wel blij mee.
Een week niets meer gehoord van Rob meerdere keren had ik gemaild krijg ik eindelijk 6 februari weer mail. Ik moest nog even geduld hebben maar ik kreeg in ieder geval nog een nieuwe 3008WFP.
13 februari heb ik maar weer eens gemaild hoe het ervoor staat. Hij zat er alweer achteraan zei die.
17 en 21 weer gemaild geen reactie. 23ste kreeg ik mail dat die niet de service tag moest hebben van mijn 3007WFP maar van de 3008WFP. Wat hier zo raar aan is dat ik 3 weken geleden (30 januari) de 3007WFP moest door geven en dat ik nu pas hoor dat die de 3008WFP service tag moet hebben. Het lijkt dus dat hij die 3 weken niets heeft zitten doen, anders had hij dit al eerder kunnen weten en zeggen. Toen waren er weer problemen met de service tag van de 3008WFP bij Dell zei Rob.
27 februari gemaild of Rob mij geen nieuwe kan geven en dat hij het verder met Dell regelt.
Ik werd namelijk het wachten zat. Weer een week geen bericht gehad 4 en 6 maart weer gemaild omdat ik geen reactie kreeg. Maar nee hoor Rob laat niets van zich horen, 9 maart nog een keer geprobeerd en gezegd dat ik het nu spuugzat ben. Dat ik 3x mail en al 1,5 week al niets meer gehoord heb. 11 en 12 maart heb ik weer gemaild maar weer niets.
Eindelijk 13 maart vraagt hij mijn telefoonnummer. Hij had gebeld ik zou dinsdag een nieuwe monitor krijgen alleen ging dit weer heel raar ik kon alleen mijn 3007WFP terug sturen als ik akkoord ging dat ik een nieuwe 3008WFP kreeg in een andere doos, die heel erg beschadigd was. En hij zou de monitor voor mij testen. Ik vond het allemaal maar raar. Maar als ik dat niet wou moest ik maar langer wachten op Dell. Het gesprek vond ik maar raar en ik vertrouwde het niet. Ik heb een aantal keren gevraagd of die wel echt nieuw is dan. En of alles er wel bij zat zoals kabel, boekjes, cd etc. Hij zei: ja als jij die er bij wilt krijg jij die er bij. Ik vond het allemaal nog gekker worden dat zit er normaal altijd bij, dus dacht ik hier klopt iets niet. Hij verzekerde mij dat echt alles nieuw was (hij zou een nieuwe monitor uit de kluis/container halen) dus ben maar ik akkoord gegaan omdat ik nu ook zat van alles was.
Toch zat het me niet lekker en heb ik hem nog maar gemaild dat ik toch gewoon een nieuwe monitor wil in ongeopende doos en niet getest. Zo weet ik zeker dat die echt nieuw is omdat ik hem niet meer vertrouwde.
Ik kreeg mail van Rob dat ik het ineens gecompliceerd maakte. Hij zei dat ik de gerepareerde 3008WFP maar moest terug sturen en niet de 3007WFP en dan kon ik alleen een nieuwe krijgen.
En dat hij niets met de 3007WFP te maken had. Dat had niets met deze garantie te maken zei hij.
Wat wel grappig was dat ik al een gevoel had dat die zoiets zou zeggen. Eerst zeggen dat het wel kan om een klant tevreden te houden omdat die al zolang wacht en dan ineens zeggen dat het niet meer kan. Dit bevestigde mij weer dat ik hem niet kon vertrouwen. Ik werd echt woest maar toen heb ik maar gemaild dat we het bij het oude laten wat we voor de telefoon hebben afgesproken (ik wou er namelijk nu ook van het gezeur af zijn) alleen hoeft de monitor niet door hun getest te worden. Waarom ik dat wil, omdat ik dan kan zien dat die wel 100% nieuw is. Omdat mijn vertrouwen was gewoon 0% in Rob. Gelukkig ging die akkoord.
23 maart was het zover mijn 3007WFP (die in een 3008WFP doos moest) werd geruild, en ik kreeg een nieuwe 3008WFP in een verrotte doos. Er zat gelukkig een buiten doos om heen maar de originele doos zag er echt niet uit die was helemaal stuk. Dus dit heeft een maand allemaal weer geduurd. En ik ben al vanaf 8 januari bezig. Dus bijna 11 weken verder.
Wat nu weer jammer was, is dat mijn nieuwe scherm ook weer niet goed is. Hij piept heel irritant.
Nu kreeg ik natuurlijk te horen “ja dat is nu precies de reden dat wij hem wilden testen.
Maar jij wilde dat niet nu zit je met een spiksplinter nieuwe monitor die piept.”
Natuurlijk is dat zo maar ik heb gewoon 0% vertrouwen in Rob/Qsix daarom wou ik hem niet laten testen omdat ik dacht dat die me gewoon een oude zou opsturen en geen spikspliter nieuwe monitor. Maar goed hij is niet goed dus hij moet geruild worden ik heb gewoon garantie en recht op een nieuw goed werkend product.
Om het nu wat korter te houden, ga ik niet zo ver op in de details.
23 maart heb ik direct het service tag nummer door gegeven.
De laatste mail van Rob is 27 maart.
Ik heb 3 weken later 15 april maar eens gemaild hoe het ervoor staat.
Maar geen reactie. 21 april ook nog een keer gemaild en 4 mei ook nog een keer, dat mijn mail genegeerd wordt en waarom ik geen mail terug krijg. Ik bel steeds expres niet omdat ik alles zwart op wit wil hebben.
Ik heb 1 mei dus maar eens gebeld, toen kreeg ik geloof ik een Micheal aan de lijn en die zou het door geven. Mijn nummer en mail adres waren genoteerd. Maar niets van gehoord dus 5 mei weer gebeld. Krijg ik een vrouw aan de lijn Rob was er weer niet. Dus is alles weer genoteerd. En 8 mei ook weer gebeld weer een vrouw die zei dat ze is doorgeschakeld en dat Rob er niet is dus alles is weer genoteerd. Ik had nog tegen haar gezegd dat ze er maar bij zet, dat ik anders het programma Kassa inschakel. Als ik niets van hem hoor.
Tot op vandaag nog steeds niets gehoord.
Ook heb ik in al die tijd wel 10x gevraagd of ik een bon krijg maar die heb ik dus tot nu toe nog niet gehad.
Als ik snel niets hoor van Rob denk ik dat ik aangifte ga doen bij de politie en ik ga het programma Kassa inlichten. Wat Rob doet klopt gewoon niet.
Ik heb ook nog nooit zoiets mee gemaakt. Ik bestel altijd echt alles via internet (meer dan 10 jaar) en nooit problemen gehad een paar kleine dingetjes maar dat was altijd zo opgelost.
Ik heb er dus echt spijt van dat ik bij Rob/Qsix gekocht heb ook al heb ik nu een gerepareerde 3008WFP voor mijn 3007WFP gekregen. En zit ik nu nog met een nieuw piepende monitor. Die nog steeds niet is omgeruild. Dus ik heb vanaf 8 januari tot nu nog geen goed scherm gekregen en we zijn nu al ruim 4 maanden verder.
Ik kan me trouwens niet voor stellen dat dit ook zo bij Dell was gegaan.
Misschien moet ik Dell ook maar informeren. Dat mij dit zo overkomt dat een partner van Dell (Qsix) niet eens terug mailt. Als het wel aan Dell ligt dat alles zo traag gaat klopt het niet dat ik niets van Rob/Qsix hoor.
Iemand tips wat ik nog kan doen?
Dat ging hier namelijk meteen goed, de volgende werkdag had ik een nieuwe monitor in huis en geen gezeik met obscure Rob-tussenpersonen
Tesla Model Y RWD (2024)
Wat je wel het makkelijkste kan doen is je scherm zelf bij hem gaan omruilen. Bij de laatste van mij heb ik dat ook gedaan, werkte prima.
Rob is een aardige kerel, maar omdatie (zover ik weet) in z'n eentje werkt kan hij het nogal es idioot druk hebben en wellicht vergeten terug te bellen/mailen.
Hoop voor je dat het snel opgelost wordt nu
Ik weet niet of ik nu ook bij Dell het kan omruilen omdat als het goed is Rob al mijn service tag heeft door gegeven.
En dat Rob alleen werkt is toch niet mijn probleem dan moet die meer mensen in dienst nemen.
Maar ik heb hem net nog maar even gemaild, als het niet opgelost word dat ik aangifte ga doen en naar Kassa ga. Ik geef hem een paar dagen om te mailen.
Ik kan later altijd nog bij Dell proberen.
Tja, maar als je naar Dell belt hebben ze altijd een of andere prutsmoes dat de persoon die je wilt hebben er niet isKnightwolf schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 01:28:
Jeej wat een verhaal. Heb zelf ook de nodige leveringsprobs van m'n 3008 gehad, elke keer was er weer iets anders mee loos. De 5e was eindelijk wel goed, die heb ik nu al een jaar staan. Maar zijn met wachten op omruilen ook de nodige weken overheen gegaan.
Wat je wel het makkelijkste kan doen is je scherm zelf bij hem gaan omruilen. Bij de laatste van mij heb ik dat ook gedaan, werkte prima.
Rob is een aardige kerel, maar omdatie (zover ik weet) in z'n eentje werkt kan hij het nogal es idioot druk hebben en wellicht vergeten terug te bellen/mailen.
Hoop voor je dat het snel opgelost wordt nu
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe TFT en daarbij is mijn oog gevallen op:
-Samsung 2243BW
-Dell Ultrasharp 2209WA
Wat ik er mee wil gaan doen:
- Films kijken, geen HD, maar veel divxjes.
- Internetten/Word
- Ik heb regelmatig dagen dat ik er uren achter kan zitten, dus het beeld moet gewoon fijn zijn om naar te kijken. Ik heb nu een 21inch crt met een Sony trinition beeldbuis en die kijkt heerlijk en dat wil ik weer terug hebben.
Nu gaat mijn voorkeur naar de 2209WA uit en dit vanwege het IPS paneel en de iets betere voet.
Ik wil hem bij www.pcbuyit.co.uk gaan bestellen omdat hij daar stukken goedkoper is, en zover ik het hier heb na kunnen lezen je de garantie gewoon bij Dell in Nederland kan claimen.
http://www.pcbuyit.co.uk/product_info.php?products_id=331
Wat denken jullie, heb ik hiermee een goede keus gemaakt?
[ Voor 6% gewijzigd door Strider op 18-05-2009 18:43 ]
BlaBlaBla
en wat betreft je andere vraag over vat, die is ook heel makkelijk te vinden met google.
Ik heb dit hele topic al doorgelezen, maar ik vind het altijd fijn om nog een bevestiging te krijgenLe_Freak ! schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:39:
Striker, jou antwoordt is al meerdere keren voorbij gekomen in dit topic een beetje lezen kan geen kwaad.
en wat betreft je andere vraag over vat, die is ook heel makkelijk te vinden met google.
Trouwens dit is wel een goede review voor 2209 voor in de startpost
http://www.erodov.com/for...-2209wa-review/18048.html
http://tszynalski.wordpre...eview-of-the-dell-2009wa/
[ Voor 22% gewijzigd door Strider op 18-05-2009 22:34 ]
BlaBlaBla
Ja!Strider schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:30:
Wat denken jullie, heb ik hiermee een goede keus gemaakt?
Besteld, zal mijn ervaringen posten als ik hem binnenkrijg!
BlaBlaBla
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Jij gaat geen spijt krijgen van je aankoop.Strider schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:07:
[...]
Thanx, staat erbijStrider schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:43:
[...]
Trouwens dit is wel een goede review voor 2209 voor in de startpost
http://www.erodov.com/for...-2209wa-review/18048.html
http://tszynalski.wordpre...eview-of-the-dell-2009wa/
Willekeurige IPS >> welke TN dan ookStrider schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:07:
[...]
Let wel: het werkt wel verslavend. Eenmaal aan IPS gewend is elk TN scherm wat je tegenkomt gewoon 'bout' in je eigen ogen
is dat niet altijd zo danAnoniem: 120284 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:17:
[...]
Willekeurige IPS >> welke TN dan ook
Let wel: het werkt wel verslavend. Eenmaal aan IPS gewend is elk TN scherm wat je tegenkomt gewoon 'bout' in je eigen ogen
Bedoel ik ging van een 32" naar een 40" tv en nu van 40" naar 52" en kan eigenlijk al niet wachten op een 72" ofzo xD
En helemaal kwalitatief
Zei toch ook TVAnoniem: 120284 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:37:
Mwah, ik zou mijn 2560x1600 30" Dell 3007WFP-HC toch liever niet inruilen voor een 1920x1080 40"
en monitoren gebruik ik 2709 x2 & 1908wfp 2x
Het zelf triple-screen
Ik heb de 27" beide voor me neus en de 19" staan aan de zeikanten aan weerskanten 1 schuin, bevalt me prima
heb ook een erg groot bureau denk 5 meter breed en 2 meter diep dus heb ook een redelijke afstand
en zit nu te wachten iemand van V&A reageerd op de verkoop van ze 1908wft zodat ik er dan 3 heb en ik me ergotron tripple standaard kan gebruiken weer..en die verhuizen dan met ze 3e naar een andere kamer en hou die 2 27" dan op me bureau voor te gamen en video's te checken als ik bezig ben
[ Voor 32% gewijzigd door Mektheb op 19-05-2009 18:34 ]
pffff dit begint al goed zeg, ik krijg net een mail van neopost dat ze mijn pakketje in bezit hebben en het onderweg is naar mij. Maar het adres wat neopost heeft door gekregen is zonder huisnummer, dus wie weet waar dit afgeleverd wordtStrider schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:07:
[...]

[ Voor 10% gewijzigd door Strider op 19-05-2009 19:52 ]
BlaBlaBla
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Vind het beetje vaag, is nergens officiële info over. Ik wil nou wel eens weten of die er echt al is en of ie de A01's kont schopt.
Nog steeds niet binnen, ik hou echt van de GLSKnightwolf schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:27:
Da's wel heel slordig ja, dat moet haast wel een foutje van de verzender zijn. Hoop voor je dat het niet ergens anders geleverd wordt
Vorige week stond er dat er niets was afgeleverd omdat ik op vakantie was, heen gebeld bleek dat ze vandaag langs zouden komen omdat de chauffeur anders teveel van zijn route moest afwijken.
Afijn, en vandaag staat er wrong adres

Nu zou het morgen moeten komen
BlaBlaBla
Dat belooft nog wat, ik heb de 2209WA voor het weekend ook bij pcbuyit.uk besteld. Hopelijk gaat alles soepeltjes.Strider schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:47:
[...]
pffff dit begint al goed zeg, ik krijg net een mail van neopost dat ze mijn pakketje in bezit hebben en het onderweg is naar mij. Maar het adres wat neopost heeft door gekregen is zonder huisnummer, dus wie weet waar dit afgeleverd wordt(natuurlijk wel snel gemaild naar pcbuyit en neopost, maar wtf zeg hoe kan dit nu weer gebeuren)
Wees gerust, heb ook besteld bij pcbuyit.co.uk een paar maanden geleden en het was binnen 2 of 3 dagen binnen. Perfecte service en geweldig schermRedox schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:54:
[...]
Dat belooft nog wat, ik heb de 2209WA voor het weekend ook bij pcbuyit.uk besteld. Hopelijk gaat alles soepeltjes.
Ik wil als opleiding 3d-design gaan doen, en daar lijk een voorkeur voor PVA/IPS boven TN wel duidelijk. Nu zijn deze dell schermen zo duur dat ze voor mij wel afvielen. Echter kwam ik met wat duidelijk lezen de qsix site tegen, waar ik toch weer wat betere prijzen tegenkwam. Hoewel de schermen nog meer als 2x zo duur zijn denk ik dat het wel waard is om een niet TN scherm te kopen, gezien ik ook veel film kijk ed.
Enige wat ik me afvraag, is het voordeel van 24'' ten opzichte van 27''. Ze hebben beide dezelfde resolutie, maar aan de andere kant is het prijsverschil op qsix maar zo'n 50 euro. Ik vraag me af of ik bij 27'' echt zo'n voordeel ga hebben, gezien ik hem voorlopig op een bureau zal gebruiken waarbij hij redelijk dicht voor mijn gezicht zal staan (cm of 40-50) Bij film kijken heeft het wel een groot voordeel neem ik aan ? Want op het moment dat ik op kamers ga gaat het scherm waarschijnlijk dubbelen als tv
Ik zit ook vrij dicht op m'n scherm. Heb nu een 30" en zit er nog steeds even dichtbij... Te weten soms amper 20 cm als ik iets goed wil bekijken, normaal zit ik er 40-50 cm vanaf en da's prima te doen. Je moet wel wat met je hoofd draaien, maar met een 27 en 24" moet je dat net zo goed. Als je niet met je hoofd wil moeten draaien kun je beter een 19" kopen en die op 1,5 meter afstand zetten
ok nog een vraagje,Knightwolf schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:12:
Ik had ook een 27" verkozen boven een 24", simpelweg omdat je met games en films een groter beeldoppervlak hebt. Dat ze dezelfde resolutie hebben zie je met games en films niet, alleen met desktop-applicaties zie je meteen elk klein resolutieverschil op hetzelfde scherm.
Ik zit ook vrij dicht op m'n scherm. Heb nu een 30" en zit er nog steeds even dichtbij... Te weten soms amper 20 cm als ik iets goed wil bekijken, normaal zit ik er 40-50 cm vanaf en da's prima te doen. Je moet wel wat met je hoofd draaien, maar met een 27 en 24" moet je dat net zo goed. Als je niet met je hoofd wil moeten draaien kun je beter een 19" kopen en die op 1,5 meter afstand zetten
heb vaak verschillende kleine schermpjes openstaan (serie, internet, word, msn) tegelijkertijd onderverdeeld in vlakken. Ik ben alleen bang dat vanwege de grote van de pixels de films/series (niet HD) dan erg pixelig worden, zeker zodra je ze fullscreen afspeelt. Of is dat ook prima te doen ?
Hoe lang duurt de levering naar Nederland gemiddeld?
haal die pluggen uit je ogen en kijk eens 3 posts boven die van jou, naar de post van M55maikel schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:01:
Ik heb gisteren, naar aanleiding van dit topic, ook een 2209WA besteld bij PC BuyIt!
Vrijdagochtend 15-5 2 2209Wa's besteld bij PC BuyIt dinsdagochtend 19-5 binnen. Dus dat ging bij mij verrassend snel.maikel schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:01:
Ik heb gisteren, naar aanleiding van dit topic, ook een 2209WA besteld bij PC BuyIt!
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Die had ik inderdaad even gemist.darkpluisje schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:05:
[...]
haal die pluggen uit je ogen en kijk eens 3 posts boven die van jou, naar de post van M55

Maar dan nog: 1 post is natuurlijk geen gemiddelde.
[mierenneukmode]maikel schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:38:
[...]
Die had ik inderdaad even gemist.
Maar dan nog: 1 post is natuurlijk geen gemiddelde.Bij FullThrottle duurde 't dus 4 dagen, dus voor het weekend zal het niet meer worden.
naja bij fullthrottle mag je de zondag niet meerekenen want das geen werkdag.. dus dan zit hij ook op 3 dagen, en m55 zei 2 of 3... dus 3 dagen is een leuk gemiddelde

[/mierenneukmode]

[ Voor 102% gewijzigd door Strider op 26-05-2009 20:28 ]
BlaBlaBla
Ik dacht voor de 27'' te gaan, omdat die maar een euro of 60 duurde ris als de 24.. echter nu ik een beetje reviews lees lijkt de 24'' toch wel een stuk betere kleuren weer te geven met zijn ips scherm, en van de nieuwe revisie 27'' zijn geen reviews te vinden wat ik erg jammer vind, omdat ik niet weet of het dan meer naar elkaar toe trekt...
Ga (hopelijk) als vervolgopleiding 3d-design en met 3dsmax/maya is een groter scherm uiteraard fijner. Echter zullen we ook wel moeten photoshoppen, en daar is een IPS scherm beter. Maar weet niet of de verschillen tussen PVA en IPS zo groot zijn dat ik echt beter die 3'' kan laten vallen ?
Wbt je vraag over het uitrekken van niet-HD filmkwaliteit... dat heb je op de 24" net zo goed. Zeker gezien de resolutie hetzelfde is zal het uitrekken op beide schermen ook hetzelfde zijn. De 27" heeft een net ietsje grotere pixelpitch waaruit die 3" diagonaal komen, dus ik denk alleen dat de 24" scherper gaat lijken omdat het scherm fysiek kleiner is ten opzichte van je ogen. Als je verder van de 27" af gaat zitten krijg je in feite hetzelfde effect. Maar dat heeft dan weer niks met die film te maken want dat geldt voor alles dat je op het scherm zet.
Oudere DivX / XViD films met een resolutie van bv 640x320 of zo, sja dat ziet er op m'n 30" ook niet meer zo jofel uit natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 27-05-2009 02:04 ]
Nieuwe IPS panelen knagen trouwens ook heel hard aan het laatste sterke punt van PVA: zwartweergave. Een monitor als de HP LP2475w heeft een prima zwartweergave waar Samsung nog wat van kan leren.
Bij mijn PVA monitor viel het me op dat het regelbereik van de backligt waarin alle grijstinten (0,5,10,15 ... 90,95,100) nog goed van elkaar te onderscheiden waren maar heel erg beperkt was. Tevens verdween licht-geel bij 100% helderheid en nam het contrast in donkere gebieden toe met een grotere kijkhoek

Al die dingen heb ik totaal niet met de IPS monitoren (3007WFP-HC /. 2x 2007FP) die ik nu in gebruik heb.
Probleem is ook, Bij Qsix staat bij de 2707 versie A02 ... terwijl bij de 2407 de A01 revisie staat. Maar daar wil ik uiteraard de A04 versie waarbij alles is opgelost en je ook pixelmapping hebt. Iemand enig idee of dat gewoon een update foutje van de site is of niet ?
Zat er bij jou een factuur bij?FullThrottle schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:27:
[...]
Vrijdagochtend 15-5 2 2209Wa's besteld bij PC BuyIt dinsdagochtend 19-5 binnen. Dus dat ging bij mij verrassend snel.
BlaBlaBla
Bel hem op zou ik zeggen.darkpluisje schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:08:
hmm jullie maken het niet veel makkelijker door elkaar tegen te spreken
Probleem is ook, Bij Qsix staat bij de 2707 versie A02 ... terwijl bij de 2407 de A01 revisie staat. Maar daar wil ik uiteraard de A04 versie waarbij alles is opgelost en je ook pixelmapping hebt. Iemand enig idee of dat gewoon een update foutje van de site is of niet ?
Maar de 2407 is PVA hoor
excuus ik dacht dat ze allemaal op 07 eindigde.. bedoel de 2408, en de 2709 waarover ik steeds praatte..Anoniem: 120284 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:32:
[...]
Bel hem op zou ik zeggen.
Maar de 2407 is PVA hoor
de 2407 ben ik nog nergens tegen gekomen.. maar bedoel iig mijn twijfel over de 2408A01, en die heeft een S-IPS scherm
weet niet waar ik die onzin vandaan heb. Was er echt van overtuigt dat de 24 een IPS en de 27 een PVA scherm heeft... Naja dan is de keuze best makkelijk en ga ik voor het 27'' scherm, want dan is alleen nog maar de grootte en niet de kleurechtheid het verschil
[ Voor 46% gewijzigd door darkpluisje op 27-05-2009 13:05 ]
Wbt de keus voor een 27" zal mijn persoonlijke voorkeur nog steeds naar de iets oudere 2707 gaan en niet de 2709. De 2707 was echt perfect, hoge kwaliteit scherm, metalen behuizing (2709 heeft plastic behuizing) en zover ik gelezen heb ook minder problemen met kleuren/oversaturatie. Maar of je nog aan een nieuwe 2707 kan komen weet ik niet.
Brightness en contrast wel even op 70% gezet, want anders krijg je gewoon koppijn..
Dat lijkt nog veelDevilsown schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:47:
Ook succesvol bij PCbuyit besteld. Geen dode pixels.
Brightness en contrast wel even op 70% gezet, want anders krijg je gewoon koppijn..
Mijn contrast staat altijd op 0
En brightness op 30
BlaBlaBla
Nee,.. heb ik niet gehad.
Ik heb het contrast op 90 staan, vind het anders niet helder..Strider schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:40:
[...]
Dat lijkt nog veel
En brightness op 30
Heb een 2209WA
Als ik het op 0 zet heb ik gewoon erg donker beeld
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Klopt de 2709 had ik eerst maar die hebben ze uitgekleed en goedkoper gemaakt en de kleuren zijn niet om aan te zien van de 2709, heb nu een 3008 en dat is veel beter, maar ook de 2407 was veel beter dan die 2709.Knightwolf schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:35:
Klopt idd, zowel de 2407, 2408, 2707 en 2709 hebben een S-PVA scherm. In dergelijke groottes hebben alleen de 3007 en 3008 een S-IPS paneel. Wat dat betreft speelt het soort paneel niet mee tussen 24 of 27".
Wbt de keus voor een 27" zal mijn persoonlijke voorkeur nog steeds naar de iets oudere 2707 gaan en niet de 2709. De 2707 was echt perfect, hoge kwaliteit scherm, metalen behuizing (2709 heeft plastic behuizing) en zover ik gelezen heb ook minder problemen met kleuren/oversaturatie. Maar of je nog aan een nieuwe 2707 kan komen weet ik niet.
DELL zelf vertelde ook aan me dat je beter qua kwaliteit of een 24" kan nemen of een 30" die 27 inch is toch een beetje een zwak kindje van ze.
Mensen die hier blij zijn met hun 2709 hebben nooit het verschil naast elkaar gezien tussen de 2709 de 2407 of 2409 en al helemaal niet met de 3008. daarbuiten heeft de 2709 het wider gamut probleem.
Een DELL monitor kiezen is heel makkelijk als je bovenstaande monitors naast elkaar ziet. Geloof me maar.
ok dus jij zegt, voor de 24'' gaan..Le_Freak ! schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:00:
[...]
Klopt de 2709 had ik eerst maar die hebben ze uitgekleed en goedkoper gemaakt en de kleuren zijn niet om aan te zien van de 2709, heb nu een 3008 en dat is veel beter, maar ook de 2407 was veel beter dan die 2709.
DELL zelf vertelde ook aan me dat je beter qua kwaliteit of een 24" kan nemen of een 30" die 27 inch is toch een beetje een zwak kindje van ze.
Mensen die hier blij zijn met hun 2709 hebben nooit het verschil naast elkaar gezien tussen de 2709 de 2407 of 2409 en al helemaal niet met de 3008. daarbuiten heeft de 2709 het wider gamut probleem.
Een DELL monitor kiezen is heel makkelijk als je bovenstaande monitors naast elkaar ziet. Geloof me maar.
naja dan begin ik nu weer te twijfelen tussen de dell of de phillips... Want de phillips 24'' heeft een H-IPS scherm, zogezegd het beste scherm wat er is... Maar die schijnt ook nog wel wat sRGB probleempjes te hebben
ik weet niet of ik hier andere schermen mag promoten maar heb je de hp lp2475w dan al wel overwogen?darkpluisje schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:14:
[...]
ok dus jij zegt, voor de 24'' gaan..
naja dan begin ik nu weer te twijfelen tussen de dell of de phillips... Want de phillips 24'' heeft een H-IPS scherm, zogezegd het beste scherm wat er is... Maar die schijnt ook nog wel wat sRGB probleempjes te hebben
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Mailen, krijg je er er 1
Klopt, maar ik voel het dan meteen aan mijn ogen.Vis schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:34:
[...]
Ik heb het contrast op 90 staan, vind het anders niet helder..
Heb een 2209WA
Als ik het op 0 zet heb ik gewoon erg donker beeld
BlaBlaBla
Of zoals ik zeg de 2707
Dan zou ik die twee is gaan bekijken ergens en je hebt je beste keus.darkpluisje schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:14:
[...]
ok dus jij zegt, voor de 24'' gaan..
ja maar heb er ook wat reviews van gelezen hier... de kwaliteit van het standaard schijnt nogal tegen te vallen.. ik zou hem wel graag in een test zien tegen de philips... qua kleuren schijnt de 2408 wel beter te zijn, dus daarom zou hij ook al afvallensuperwashandje schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:36:
[...]
ik weet niet of ik hier andere schermen mag promoten maar heb je de hp lp2475w dan al wel overwogen?
@le-freak: alleen ken ik niet zoveel computerwinkels hier in de buurt waar ze dat soort schermen naast elkaar hebben staan
Mijn 3007WFP-HC staat ook altijd op de laagste stand, en soms op de één-na laagste stand. Daartussen zit absurd veel verschil, net zoals tussen de helderste en op één na helderste stand.Strider schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:40:
[...]
Dat lijkt nog veel
En brightness op 30
Ja, erg jammer dat Dell geen lagere standen heeft ingebouwd, maarja schijnbaar hebben hier zo'n beetje alle TFT schermen wel last van.Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 02:28:
[...]
Mijn 3007WFP-HC staat ook altijd op de laagste stand, en soms op de één-na laagste stand. Daartussen zit absurd veel verschil, net zoals tussen de helderste en op één na helderste stand.
BlaBlaBla
naja last van is ook net wat je gewend bent... Zo zou ik bij mijn laptop (net nieuw) toch graag willen dat hij nog helderder zou kunnen... En heb normaal mijn TFT's ook bijna op zijn helderst staan (maar das wel TN moet ik erbij zetten)Strider schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:28:
[...]
Ja, erg jammer dat Dell geen lagere standen heeft ingebouwd, maarja schijnbaar hebben hier zo'n beetje alle TFT schermen wel last van.
Sommige lopen hier wel te mierenneuken op micro nivo hoor.
Serieus, ik vraag me echt af waar het over gaat soms, de fabrieksinstelling van de 2409 en de 3008 zijn zo mooi en goed. en ja dat backlight heb je een beetje maar ja wie zit er naar een zwart scherm te kijken de hele tijd. ? precies niemand.
CCFL's hebben een beperkte regel-range. Een lager minimum is dus ook een lager maximum.Strider schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:28:
[...]
Ja, erg jammer dat Dell geen lagere standen heeft ingebouwd, maarja schijnbaar hebben hier zo'n beetje alle TFT schermen wel last van.
Wel/niet last krijgen van je ogen na een bepaalde tijd is echt geen kwestie van mierenneukenLe_Freak ! schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:03:
Ik snap niet waar jullie je allemaal druk om maken, ik heb dus de 3008 en gewoon aangezet en perfecte kleuren, niks geen gehannes met instellingen de fabireksinstelling is gewoon heel natuurlijk en scherp.
Serieus, ik vraag me echt af waar het over gaat soms, de fabrieksinstelling van de 2409 en de 3008 zijn zo mooi en goed. en ja dat backlight heb je een beetje maar ja wie zit er naar een zwart scherm te kijken de hele tijd. ? precies niemand.

BlaBlaBla
hij doelt op de kleuren profielen, niet op de backlightStrider schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:14:
[...]
Wel/niet last krijgen van je ogen na een bepaalde tijd is echt geen kwestie van mierenneuken
Is dit een probleem indien je de garantie van Dell wilt claimen, of kan je met je afschrift voldoen?
Ik kan het op de Dell site zo een twee drie niet vinden..
Afdraai van de invoice op pcbuyit zou genoeg moeten zijn, meer is een factuur volgens mij ook niet. Maar pin me er niet op vast.Devilsown schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:55:
[...]
Is dit een probleem indien je de garantie van Dell wilt claimen, of kan je met je afschrift voldoen?
Ik kan het op de Dell site zo een twee drie niet vinden..
[ Voor 17% gewijzigd door Redox op 30-05-2009 10:44 ]
ik moet zeggen dat ik totaal geen last heb van de standaard (ik denk eigenlijk eerder dat het probleem ligt bij de kwaliteit van het bureau waar ie op staat). en de kleuren kun je natuurlijk instellen, na calibratie zijn de kleuren van de hp beter dan die van de 2408 (tftcentral.co.uk(?)) en daarnaast merk ik de inputlag van de dell 2408 wel en die van de hp 2475 niet.(de voornaamste reden waarom ik voor die ben gegaan)darkpluisje schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:41:
[...]
ja maar heb er ook wat reviews van gelezen hier... de kwaliteit van het standaard schijnt nogal tegen te vallen.. ik zou hem wel graag in een test zien tegen de philips... qua kleuren schijnt de 2408 wel beter te zijn, dus daarom zou hij ook al afvallen
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Inderdaad. Het is verder ook maar net waar je mee vergelijkt. Als mensen jarenlang een scherm gewend zijn waarvan ze vinden dat de kleur goed is, en ze zetten er hun nieuwe Dell naast en die geeft de kleuren net wat anders weer... sja dan krijg je al snel dat ze de Dell niet zo mooi vindenLe_Freak ! schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:03:
Ik snap niet waar jullie je allemaal druk om maken, ik heb dus de 3008 en gewoon aangezet en perfecte kleuren, niks geen gehannes met instellingen de fabireksinstelling is gewoon heel natuurlijk en scherp.
Ik vind dan ook niet dat je schermen direct naast elkaar moet gaan vergelijken. Je moet ze stand-alone zien, en dan zelf beoordelen hoe je de kleuren vind. En alleen daarop eventueel wat aanpassen.
De 2707 die ik had en alle 3008's die ik gehad heb waren qua kleuren allemaal gewoon goed. Geen gehannes met calibratie nodig
Weet iemand wat dit kan zijn?
[ Voor 71% gewijzigd door Strider op 30-05-2009 19:21 ]
BlaBlaBla
Sommige modellen hebben last van een flikkerende backlight op bepaalde brightness instellingen.
Ik weet echt niet meer hoe ik ze moet instellen, donker/licht het voelt gewoon niet fijn aanAnoniem: 120284 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:36:
Constrast? Brightness?
Sommige modellen hebben last van een flikkerende backlight op bepaalde brightness instellingen.
BlaBlaBla
Het scherm is een stuk groter en je moet 'rond'kijken?Strider schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 19:05:
Ik heb een probleem met mijn 2209WA waar ik een beetje simpel van wordt, ik vind het een schitterend scherm maar ik krijg telkens weer last van mijn ogen. Wanneer ik achter een laptop/andere tft zit krijg ik geen last van mijn ogen.
Weet iemand wat dit kan zijn?
BlaBlaBla
Je staat elke keer gewoon verbijsterd van de prachtStrider schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:00:
Nee dat is het niet, ik heb echt geen idee hoe het komt, ik zie ook niets geks flikkeren ofzo.
Dit topic is gesloten.