Ik heb de duurdere Spyder op dit moment. Volgens reviews komen de spyders er juist wel weer goed uit. Maar goed, iedereen ziet het op z'n eigen manier lijkt me.
Ik kan je wel vast zeggen... als je van altijd 80% Brightness af komt ga je de het waarschijnlijk als best grauwig ervaren denk ik. Laat het een paar dagen zo zou ik zeggen om je ogen en je beoordeling er aan te laten wennen. Als ik hem nu op 80 zet vind ik hem bv weer veel te fel en oversaturated.Le_Freak ! schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:59:
[...]
Thankx, ik ga is kijken
Huh ? hoezo in photoshop een andere ? zie je het dan ook anders op je monitor ?
In Photoshop heb ik "Europe General Purpose 2" geselecteerd, waarin die sRGB geselecteerd is. De Photoshop profielen geven wel direct werking en resultaat op wat je op het scherm ziet (in tegenstelling tot de Windows 2000/XP monitorprofielen). Het is een tijd geleden dat ik er mee gerommeld heb, maar hangt me bij dat als ik een ander RGB profiel selecteer dat de kleuren in Photoshop er toch raar uit zien vergeleken applicaties zonder kleurenmanagement.
Als ik in de monitor, Windows en Photoshop alles hetzelfde instel (bv alles op sRGB of AdobeRGB) dan hangt me iig bij dat het er niet uit ziet

Klopt, heb het geprobeerd maar jullie mankeren echt wat aan je ogen dat je zo kan kijken naar je scherm. brightness moet ecth op 80 % (bij de 3008WFP) want anders kijk je tegen een wat schemerige sluier aan.Knightwolf schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:47:
[...]
Ik kan je wel vast zeggen... als je van altijd 80% Brightness af komt ga je de het waarschijnlijk als best grauwig ervaren denk ik. Laat het een paar dagen zo zou ik zeggen om je ogen en je beoordeling er aan te laten wennen. Als ik hem nu op 80 zet vind ik hem bv weer veel te fel en oversaturated.
Ja het kan echt niet anders, en als je pijn in je ogen krijgt ervan dan moet je het is langer proberen en je ogen eraan laten wennen want natuurgetrouw is absoluut niet met brightness op 10 of 20 % dat klopt gewoon niet, misschien krijg je wel pijn in je ogen met hogere brightness maar het hoort wel zo, ik ga toch niet tegen een te donkere monitor aankijken ?
en toch zet iedere professionele site de brightness tussen de 10 en 30 in :S:SLe_Freak ! schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:17:
[...]
Klopt, heb het geprobeerd maar jullie mankeren echt wat aan je ogen dat je zo kan kijken naar je scherm. brightness moet ecth op 80 % (bij de 3008WFP) want anders kijk je tegen een wat schemerige sluier aan.
Ja het kan echt niet anders, en als je pijn in je ogen krijgt ervan dan moet je het is langer proberen en je ogen eraan laten wennen want natuurgetrouw is absoluut niet met brightness op 10 of 20 % dat klopt gewoon niet, misschien krijg je wel pijn in je ogen met hogere brightness maar het hoort wel zo, ik ga toch niet tegen een te donkere monitor aankijken ?
probeer is je scherm op 20 te zetten en er dan niet meer aan te denken. Even uurtje computeren dat je er aan gewend bent en ook keer weglopen en terugzitten bij je computer... dan ben je daar aan gewend... Als je hem dan terugzet op 80, zie je oppeens hoe fel dat is
0% is echt niet donker. Zoals vaker gezegt doet 0% soms zelfs nog zeer aan m'n ogen. Die schermen worden echt veel te fel gemaakt. Ja leuk dat het getalletje zo hoog is, staat leuker bij de concurrentieLe_Freak ! schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:17:
[...]
Klopt, heb het geprobeerd maar jullie mankeren echt wat aan je ogen dat je zo kan kijken naar je scherm. brightness moet ecth op 80 % (bij de 3008WFP) want anders kijk je tegen een wat schemerige sluier aan.

Standaard staat hij al op 50%, en dat is al veel te veel. Snap dus echt niet dat jij hem op 80% zet

En zoals ik zei, het is maar net wat je gewend bent. Een voor jouw gevoel "donkere sluier" zal denk ik makkelijker wennen zijn dan voor mij om hem op 50-100% te zetten omdat dat gewoonweg zeer aan je ogen doet en je dan letterlijk een zonnebril moet hebben om niet verblind te raken.
Zet je scherm voor de komende week eens onveranderlijk op 20-30% of zo. 80 is echt niet gezond hoor, of je moet hele slechte ogen hebben

Idd, profs zetten hem ook niet zo fel. Simpelweg omdat men daar niet langdurig naar kan kijken. Je kijkt toch ook niet continu in de zon? Daar komt het bij wijze van dan wel op neer.darkpluisje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:02:
[...]
en toch zet iedere professionele site de brightness tussen de 10 en 30 in :S:S
probeer is je scherm op 20 te zetten en er dan niet meer aan te denken. Even uurtje computeren dat je er aan gewend bent en ook keer weglopen en terugzitten bij je computer... dan ben je daar aan gewend... Als je hem dan terugzet op 80, zie je oppeens hoe fel dat is
En wel meer dan een uurtje, doe maar echt es een hele week 5-7 dagen, niet tussendoor weer veranderen.
[Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 24-06-2009 10:53]
Net als dat gegeven dat mensen een scherm op 7300k hebben oid, wat veels te blauw is, maar in hun ogen is het prachtig wit. Als ze dan op 6500k zetten lijkt alles veels te warm en gelig, terwijl het dan 'echt' wit is 

Knightwolf schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:51:
[...]
0% is echt niet donker. Zoals vaker gezegt doet 0% soms zelfs nog zeer aan m'n ogen. Die schermen worden echt veel te fel gemaakt. Ja leuk dat het getalletje zo hoog is, staat leuker bij de concurrentiemaar je hebt er gewoon niks aan.
Standaard staat hij al op 50%, en dat is al veel te veel. Snap dus echt niet dat jij hem op 80% zetDan is het net alsof alles licht geeft. Of je zit in een ruimte met fel omgevingslicht, dan kan ik me wel voorstellen dat je hem iets omhoog zet. Als op een goeie lente/herfstdag de zon fel schijnt (en nog niet zo hoog staat) dan zet ik hem soms op 30% als compensatie voor het felle omgevingslicht. Maar zogauw het weer donker wordt, ook al ben ik het vergeten, merk ik meteen datie te fel staat.
En zoals ik zei, het is maar net wat je gewend bent. Een voor jouw gevoel "donkere sluier" zal denk ik makkelijker wennen zijn dan voor mij om hem op 50-100% te zetten omdat dat gewoonweg zeer aan je ogen doet en je dan letterlijk een zonnebril moet hebben om niet verblind te raken.
Zet je scherm voor de komende week eens onveranderlijk op 20-30% of zo. 80 is echt niet gezond hoor, of je moet hele slechte ogen hebben
[...]
Idd, profs zetten hem ook niet zo fel. Simpelweg omdat men daar niet langdurig naar kan kijken. Je kijkt toch ook niet continu in de zon? Daar komt het bij wijze van dan wel op neer.
En wel meer dan een uurtje, doe maar echt es een hele week 5-7 dagen, niet tussendoor weer veranderen.
Ja ook zoiets idd. Maar dat is ook ieders eigen interpretatie. 6500P vond ik echt heel warm roodgelig, 7300 ging wel, maar de 20" CRT die ik zeker 7 jaar gehad heb stond toch echt altijd op 9300K
omdat ik dat toch het helderste vond qua kleur.
Toen ik met die CRT (oa voor deze topicreeks) met die timer de inputlag van m'n 3008 ben gaan meten zag hij idd wel wat blauwer (niet heel erg) dan de 3008
Het is dus echt maar net of je een harde referentie hebt, zoals een scherm er naast. Zolang je monitor stand-alone staat zie je die verschillen gewoon (bijna) niet, pas als ze heel extreem worden.
Daarom vind ik ook niet dat je van een nieuwe monitor de kleuren moet vergelijken met een ander scherm, maar gewoon stand-alone neerzetten en zelf beoordelen, spelen met de settings, en dan gewoon 'nieuw' instellen hoe je het mooi vind en daar aan wennen en mee gaan werken.

Toen ik met die CRT (oa voor deze topicreeks) met die timer de inputlag van m'n 3008 ben gaan meten zag hij idd wel wat blauwer (niet heel erg) dan de 3008

Daarom vind ik ook niet dat je van een nieuwe monitor de kleuren moet vergelijken met een ander scherm, maar gewoon stand-alone neerzetten en zelf beoordelen, spelen met de settings, en dan gewoon 'nieuw' instellen hoe je het mooi vind en daar aan wennen en mee gaan werken.
[Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 24-06-2009 13:19]
Anoniem: 88567
Normaal gebruikte ik mijn 2408WFP (Rev A01, aangekocht bij Qsix) op dvi poort 2. Wanneer ik hem enkele weken geleden echter op dvi poort 1 aansloot, gebeurde het vaak dat mijn beeld spontaan een paar seconden wegviel. "Black out" noemen ze het op de dell fora.
Aangezien dit een erg lastig probleem is contacteerde ik qsix, en deze wist me te vertellen dat ik het scherm diende te "hardware resetten" via de volgende stappen:
"Monitor van de pc afkoppelen. Dan menu knop ingedrukt houden en monitor aandoen.
Na 10 sec. zie je dan dat hij wordt gereset."
Deze toetsencombinatie werkt echter niet (en heb ik ook nog niet van gehoord en nog niet op internet gevonden?), waarvoor ik Rob een mail terugstuurde waarin ik vermeldde dat het hardware resetten op die manier niet lukte.
Ondertussen zijn we een week verder en heeft Rob ondertussen niet meer gereageerd op het e-mail verkeer, is er 4x gebeld naar de mevrouw die steeds weet te vertellen dat Rob niet op kantoor is en dat ze hem zal vragen om onmiddelijk terug te bellen.
Eerst en vooral ben ik dus benieuwd of er nog mensen zijn die dit probleem van het uitvallen van beeld zijn tegengekomen? Vervolgens vraag ik mij af wat ik nu moet aanvangen met qsix. Als ik het goed begrepen heb vanuit de topicstart kan Rob gewoon de dell service nummer doorgeven en kan alles met dell België geregeld worden?
Men kan zeggen dat de schermen erg goedkoop zijn en dat je dus niet op "perfecte" service moet rekenen, maar na dergelijke pogingen om te contacteren heb ik toch het gevoel dat de service bijzonder ondermaats is, en begrijp ik bovendien ook niet waarom qsix niet gewoon een afspraak maakt met dell België, moet hij geen moeite doen en kan mijn scherm vervangen worden door een REV 02.
Ondertussen heb ik contact gehad met Qsix en wordt er in de nabije toekomst door UPS (via dell) een andere monitor geleverd. Ook blijkt er wel degelijk een hardware reset knop te bestaan. Wanneer ik daar de exacte informatie over heb laat ik jullie weten of het blackout probleem alsnog daar mee op te lossen valt.
Er zat een beetje vertraging op, maar heb dus vooralsnog contact gehad met Qsix. Blijkbaar had ik dus gewoon iets geduldiger moeten zijn.
Aangezien dit een erg lastig probleem is contacteerde ik qsix, en deze wist me te vertellen dat ik het scherm diende te "hardware resetten" via de volgende stappen:
"Monitor van de pc afkoppelen. Dan menu knop ingedrukt houden en monitor aandoen.
Na 10 sec. zie je dan dat hij wordt gereset."
Deze toetsencombinatie werkt echter niet (en heb ik ook nog niet van gehoord en nog niet op internet gevonden?), waarvoor ik Rob een mail terugstuurde waarin ik vermeldde dat het hardware resetten op die manier niet lukte.
Ondertussen zijn we een week verder en heeft Rob ondertussen niet meer gereageerd op het e-mail verkeer, is er 4x gebeld naar de mevrouw die steeds weet te vertellen dat Rob niet op kantoor is en dat ze hem zal vragen om onmiddelijk terug te bellen.
Eerst en vooral ben ik dus benieuwd of er nog mensen zijn die dit probleem van het uitvallen van beeld zijn tegengekomen? Vervolgens vraag ik mij af wat ik nu moet aanvangen met qsix. Als ik het goed begrepen heb vanuit de topicstart kan Rob gewoon de dell service nummer doorgeven en kan alles met dell België geregeld worden?
Men kan zeggen dat de schermen erg goedkoop zijn en dat je dus niet op "perfecte" service moet rekenen, maar na dergelijke pogingen om te contacteren heb ik toch het gevoel dat de service bijzonder ondermaats is, en begrijp ik bovendien ook niet waarom qsix niet gewoon een afspraak maakt met dell België, moet hij geen moeite doen en kan mijn scherm vervangen worden door een REV 02.
Ondertussen heb ik contact gehad met Qsix en wordt er in de nabije toekomst door UPS (via dell) een andere monitor geleverd. Ook blijkt er wel degelijk een hardware reset knop te bestaan. Wanneer ik daar de exacte informatie over heb laat ik jullie weten of het blackout probleem alsnog daar mee op te lossen valt.
Er zat een beetje vertraging op, maar heb dus vooralsnog contact gehad met Qsix. Blijkbaar had ik dus gewoon iets geduldiger moeten zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 88567 op 26-06-2009 19:26]
REV A02 bestaat naar mijn weten niet eens, en de enige verborgen toetsencombo is om in het service-menu te geraken, wat in de TS staat.
En idd, de afgelopen 2 weken heb ik (ook) geen enkel antwoord gekregen sinds ik Qsix gemailed (en gebeld) had over die mooie kras in mijn scherm
En idd, de afgelopen 2 weken heb ik (ook) geen enkel antwoord gekregen sinds ik Qsix gemailed (en gebeld) had over die mooie kras in mijn scherm

C:\>_
Waarom ben je uberhaupt van DVI-poort gewisseld?
Vindt zelf het antwoordt: http://www.scolormarx.nl/verhuur%20digitaal.htmLe_Freak ! schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:37:
Zo'n lacie huren is wel een optie, maar ja waar kun je uberhaupt dat soort dingen huren ?
http://www.kamera-express...bsubtypes&subsubtype=1797
Spyders in de aanbieding zag ik toevallig.
169 euro voor 3 elite is nog te doen als je scherm 1200 kost ;p
Spyders in de aanbieding zag ik toevallig.
169 euro voor 3 elite is nog te doen als je scherm 1200 kost ;p
Ok, op dit topic: http://en.community.dell....19257125.aspx?PageIndex=2 praat een persoon van dell over revisie A02.Vinnie schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:41:
REV A02 bestaat naar mijn weten niet eens, en de enige verborgen toetsencombo is om in het service-menu te geraken, wat in de TS staat.
Overigens dacht ik ook dat die toetsencombinatie al niet bestond..
En waarom ik uberhaupt van dvi poort wissel? Het gaat niet om het feit dat ik willekeurig gewisseld heb, het gaat om het feit dat dit apparaat gewoon moet werken. Als ik 1 dvi poort wil dan koop ik wel een goedkoop TN paneltje

dat rev 02 is wel vaker voorbij gekomen... maar ook in dit topic kan je daar met search wat over vinden...Anoniem: 88567 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:39:
[...]
Ok, op dit topic: http://en.community.dell....19257125.aspx?PageIndex=2 praat een persoon van dell over revisie A02.
Overigens dacht ik ook dat die toetsencombinatie al niet bestond..
En waarom ik uberhaupt van dvi poort wissel? Het gaat niet om het feit dat ik willekeurig gewisseld heb, het gaat om het feit dat dit apparaat gewoon moet werken. Als ik 1 dvi poort wil dan koop ik wel een goedkoop TN paneltje
Ik zou toch gewoon een kalibratie apparaat kopen i.p.v. huren want huren is gewoon geld weg gooien. Je zult namelijk geregeld je scherm moeten kalibreren wil je een betrouwbare kleurweergave behouden. Ik ben zelf in het bezit van een Spyder 3 pro (samen met iemand anders gekocht wat uiteraard voordeliger is) en een 3008WFP en ik moet zeggen dat het beeld gekalibreerd veel beter is dan de standaard instellingen. Het gebruiken van andersmans profielen en instellingen is ook niet echt betrouwbaar omdat de kleurweergave per scherm en per videokaart anders is. Ik zou gewoon zo'n ding kopen bij een webshop en bevalt het niet dan doe je hem weer netjes in de doos en stuur je hem terug 
De gewenste brightness van het scherm is natuurlijk ook wat afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht en hoeveel licht dat er op je scherm valt. Schijnt de zon vol op je scherm dan is het wenselijker om de brightness wat hoger te zetten. Zelf heb ik de brightness op 25 staan. Als ik films kijk of ga gamen dan zet ik meestal dynamic contrast aan en voor films zet ik de video preset van mijn videokaart op Vivid om zo een levendiger beeld te krijgen. Kleuren zijn dan niet meer betrouwbaar (te fel) echter is dat voor spellen en films toch niet relevant.

De gewenste brightness van het scherm is natuurlijk ook wat afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht en hoeveel licht dat er op je scherm valt. Schijnt de zon vol op je scherm dan is het wenselijker om de brightness wat hoger te zetten. Zelf heb ik de brightness op 25 staan. Als ik films kijk of ga gamen dan zet ik meestal dynamic contrast aan en voor films zet ik de video preset van mijn videokaart op Vivid om zo een levendiger beeld te krijgen. Kleuren zijn dan niet meer betrouwbaar (te fel) echter is dat voor spellen en films toch niet relevant.
Niet helemaal mee eens. Ik wil wel graag games en films kijken zoals de makers dat bedoeld hebben[b][message=32160903,noline] Kleuren zijn dan niet meer betrouwbaar (te fel) echter is dat voor spellen en films toch niet relevant.

Is het mogelijk om de instellingen die er na calibratie uitkwamen te posten?Jorick schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:54:
Ik zou toch gewoon een kalibratie apparaat kopen i.p.v. huren want huren is gewoon geld weg gooien. Je zult namelijk geregeld je scherm moeten kalibreren wil je een betrouwbare kleurweergave behouden. Ik ben zelf in het bezit van een Spyder 3 pro (samen met iemand anders gekocht wat uiteraard voordeliger is) en een 3008WFP en ik moet zeggen dat het beeld gekalibreerd veel beter is dan de standaard instellingen. Het gebruiken van andersmans profielen en instellingen is ook niet echt betrouwbaar omdat de kleurweergave per scherm en per videokaart anders is. Ik zou gewoon zo'n ding kopen bij een webshop en bevalt het niet dan doe je hem weer netjes in de doos en stuur je hem terug
Ook al zeg je in het stukje dat ik quote dat dat niet veel beter is

Alstublieft:
Dell 3008WFP color profile
Videokaart: ATI 4890
Preset Mode: custom RGB
Red/Green/Blue 100-78-88
Brightness/Contrast 25-50
Simpel proggie om het kleurenprofiel te laden: http://www.exactscan.com/lutmanager/ (gebruik zelf SpyderUtility)
Red/Green/Blue 100-78-88
Simpel proggie om het kleurenprofiel te laden: http://www.exactscan.com/lutmanager/ (gebruik zelf SpyderUtility)
[Voor 5% gewijzigd door Jorick op 25-06-2009 22:37]
Sterker nog, omgevingslicht bepaald heel erg hoe je kleurcalibratie gaat. Daarom hebben apparaten als de Datacolor Spyder3 Pro een actieve meting van het omgevingslicht die ze gebruiken om het kleurprofiel te finetunen. Hoe vaak ze dit moeten doen kun je overigens zelf instellen. Een donkere ruimte heeft andere eigenschappen en vereisten dan een lichte kamer waardoor je dus verschil in kleuren krijgt. Daarom moet je ook steeds het kleurprofiel aanpassen als zaken als brightness en omgevingslicht wijzigen.Le_Freak ! schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:17:
[...]
Tja, de wat meer professionelere groep gebruikers hanteren dan weer 5500K als kleurtemperatuur, daar zijn de kleuren echter dan op 6500K. Dat 6500K wordt alleen vaker gebruikt en schijnt ook veel prettiger te zijn omdat 5500K door velen gewoon als te geel wordt ervaren. Het is maar net wat je aanhoudt en prettig vindtFreich schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:59:
Net als dat gegeven dat mensen een scherm op 7300k hebben oid, wat veels te blauw is, maar in hun ogen is het prachtig wit. Als ze dan op 6500k zetten lijkt alles veels te warm en gelig, terwijl het dan 'echt' wit is

Overigens is het wel zo dat als je met een Spyder3 Pro de calibratie doet het programma je vraagt om je scherm naar de factory defaults te resetten. Je kunt zelf kiezen of je liever de aparte RGB kanalen wil instellen. De ervaring hier met mijn 3008WFP is niet grandioos in dat geval, hij slaat desondanks steeds iets teveel door naar 1 kleur. Als ik dat deel ook gewoon automatisch laat doen komt het er beter uit de verf dan wanneer ik het doe.
Vergeet trouwens ook niet het verschil tussen bijv. gamma 1.8, 2.0 en 2.2. Aangezien het meeste toch een gamma van 2.2 gebruikt is het handig om dat maar aan te houden.
Calibratie is overigens iets wat je vrij regelmatig moet herhalen (zo'n CCFL wil naar verloop van tijd ook wel eens minder worden en dan wijzigt zich het e.e.a. aan licht en ook je kleuren). Kleurprofielen delen heeft geen zin omdat het een combinatie van factoren is en ieder tft panel weer heel anders is (zo goed zijn ze nog niet bij de productie wat betreft dingen herhalen).
Heb hem nu zo ingesteld.
Monitor:
Color Settings Mode: Graphics
Preset: "custom RGB",
Brightness 50%
Contrast 60%
Sharpness: 50%
Dynamic Contrast: Off
Wat kan ik nu nog binnen windows doen dan ? en heeft dat zin ?
Monitor:
Brightness 50%
Contrast 60%
Als ik jou profiel wil laden om te kijken hoe het eruit ziet, wat moet ik dan allemaal opschrijven om mijn instellingen weer te krijgen zoals het was als ik het niet mooi vindt ?Jorick schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:25:
Alstublieft:
Red/Green/Blue 100-78-88
instellingen van de monitor EN binnen windows ? of zo ?
Deze instellingen (je scherm) + het standaard kleurenprofiel (in Windows, die op de cd staat) om terug te keren naar hoe het was. En je moet natuurlijk even de RGB waarden onthouden aangezien je de preset custom RGB gebruikt.Le_Freak ! schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:24:
Heb hem nu zo ingesteld.
Monitor:
Brightness 50%
Contrast 60%
[Voor 13% gewijzigd door Jorick op 27-06-2009 10:56]
RGB waarden ? waar kan ik die vinden dan ?Jorick schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:55:
[...]
Deze instellingen (je scherm) + het standaard kleurenprofiel (in Windows, die op de cd staat) om terug te keren naar hoe het was. En je moet natuurlijk even de RGB waarden onthouden aangezien je de preset custom RGB gebruikt.
Je gaat naar het menu Preset Modes, dan weer naar Preset Modes en dan selecteer je custom RGB en dan druk je nogmaals op de menu knop en daar kun je dan rood/groen/blauw apart instellen.
dank je, de kleuren rood,groen,blauw stonden op 100%, heb hem nu op desktop mode staan, dan kun je die kleuren niet instellen he ?
Nee, in een vaste preset kun je daar de kleuren niet van veranderen, of zien hoe die ingesteld staan. Ik heb hem altijd op die Desktop preset staan.
Heb hem nu in desktop mode staan met Brightness op 50% en contrast op 55% en moet zeggen dat het ongeveer hetzelfde is als de custom rgb die ik eerst had met die wetenschap dat ik inderdaad tegen een wat mindere "lichtbak" aan zit te kijken.(qua helheid) en de kleuren zullen nu misschien niet allemaal op 100% staan. (weet niet wat de kleurinstellingen zijn voor desktop mode.)
Denk wel dat ik deze instellingen gaa behouden want zal ongetwijfeld ook beter zijn voor mijn monitor. (3008WFP)
Denk wel dat ik deze instellingen gaa behouden want zal ongetwijfeld ook beter zijn voor mijn monitor. (3008WFP)
Sinds vorige week ben ik trotse bezitten van de Dell 3008WFP A02. Ik heb de monitor aangeschaft met pixelcheck by Qsix en ik heb een goed exemplaar ontvangen, zonder dode/stuck (sub)pixels en geen bijzonder blacklight-bleeding. Ik heb verder nog niks aan de scherminstellingen gedaan behalve de brightness naar 20 teruggebracht. Ik moet zeggen dat ik de kleuren nu al best ok vind.
Verder heb ik het programmaatje "Freesnap" geinstalleerd zodat ik makkelijk het scherm beeldvullend kan opdelen met 2 halve of 4 kwart windows (welke uitgelijnd zijn tegen de schermranden).
Heerlijk zeg die 2560*1600 resolutie! :-)
Verder heb ik het programmaatje "Freesnap" geinstalleerd zodat ik makkelijk het scherm beeldvullend kan opdelen met 2 halve of 4 kwart windows (welke uitgelijnd zijn tegen de schermranden).
Heerlijk zeg die 2560*1600 resolutie! :-)
Anoniem: 302047
Sinds een paar maanden een Dell 3008wfp in huis; bij Qsix besteld, en vanaf het begin ook al hele rare strepen die door het beeld lopen als ik een film fullscreen afspeel (zoals bij een oude bioscoopfilm, bv). Gelijk Rob gemaild en filmpjes van het probleem gestuurd, en op 20 mei een mail gehad van Rob waarin hij toezegt het scherm te zullen omruilen. Sindsdien nog 4-5 keer gemaild maar nooit meer wat gehoord van Qsix.... imo hele slechte service, heb er toch een flinke smak geld voor betaald...
De klachten over Rob / QSIX zijn voor mij toch reden om niet bij hem te bestellen. Geen factuur bij een aanschaf van honderden euro's is al erg dubieus. Zonder factuur hoef je denk ik niet bij DELL aan te kloppen, mocht Rob besluiten om zijn zaak op te doeken.
Zijn er nog bedrijven die wel hun zaakjes op orde hebben en toch niet de standaard DELL prijzen rekenen?
Zijn er nog bedrijven die wel hun zaakjes op orde hebben en toch niet de standaard DELL prijzen rekenen?
http://www.pcbuyit.co.uk/ schijnt een betrouwbare zaak te zijn. Het is dan wel in Engeland maar dat moet vandaag de dag toch geen probleem zijn.Wolly schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:04:
De klachten over Rob / QSIX zijn voor mij toch reden om niet bij hem te bestellen. Geen factuur bij een aanschaf van honderden euro's is al erg dubieus. Zonder factuur hoef je denk ik niet bij DELL aan te kloppen, mocht Rob besluiten om zijn zaak op te doeken.
je kan ze gewoon een mailtje sturen en dan krijg je je factuur in pdf toegestuurd, no problemoWolly schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:04:
Ik zou het nou niet bestempelen als "no problemo". Je moet toch aardig wat moeite doen om per mail een antwoord te krijgen of om je factuur te verkrijgen, soms heb je mazzel en krijg je direct antwoord. Het is lang niet altijd "ff". Uiteindelijk gebeurd het wel maar als je continu iemand achter de broek moet zitten is dat niet zo erg fijn. Het feit dat je überhaupt iemand achter de broek aan moet zitten om een factuur te mailen is al gigantisch klantonvriendelijk aangezien het een kleine moeite is om bij uitlevering van het product een factuur te voegen. Staat dan wel tegenover dat je soms prijsverschillen van 400 euro hebt bij hun. Het loont zich dus wel ergens om bij Qsix te bestellen.
Overigens krijg je bij je bestelling aan het einde een factuur die je kunt printen. Dan heb je ook gewoon een bewijs van betaling van het product.
Overigens krijg je bij je bestelling aan het einde een factuur die je kunt printen. Dan heb je ook gewoon een bewijs van betaling van het product.
Anoniem: 116571
Ik heb sinds een paar maanden een 3008WFP, erg tevreden mee, grote monitor, echter heb ik een groene hot pixel..
Gekocht bij QSix, daar baal ik nu flink van want die vent laat dus echt NIKS van zich horen, al 3 emails gestuurd, 5x gebeld, elke keer de belofte dat ik terug word gebeld (je krijgt een telefoonservice aan de lijn, die voor QSix de telefoon beantwoord), maar niks
De eerste email zijn de deur uit gegaan op het moment dat ik het beeldscherm binnen kreeg.
JA, ik heb de pixel garantie genomen, JA er stond 100% op de doos, nee geen perfect scherm
Iemand een idee hoe je hier het beste mee verder kunt gaan?
Ik zit er aan te denken het bedrijf in gebreke te stellen op basis van de wet.
Gekocht bij QSix, daar baal ik nu flink van want die vent laat dus echt NIKS van zich horen, al 3 emails gestuurd, 5x gebeld, elke keer de belofte dat ik terug word gebeld (je krijgt een telefoonservice aan de lijn, die voor QSix de telefoon beantwoord), maar niks

De eerste email zijn de deur uit gegaan op het moment dat ik het beeldscherm binnen kreeg.
JA, ik heb de pixel garantie genomen, JA er stond 100% op de doos, nee geen perfect scherm

Iemand een idee hoe je hier het beste mee verder kunt gaan?
Ik zit er aan te denken het bedrijf in gebreke te stellen op basis van de wet.
[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 01-07-2009 22:31]
Vandaag is mijn 2 jaar oude 3007WPF-HC defect geworden.
Ook gebeld naar Qsix, maar werd alleen doorverwezen naar het emailadres. Ik hoop toch snel iets terug te horen over mijn garantie, maar aan de hand van reacties in dit topic zie ik het niet al te rooskleurig in.
De onsite next business day garantie die ik zou moeten hebben gaat sowieso al niet meer op. Hopelijk kan ik via DELL zelf wel snel garantie krijgen, op de DELL support site kan ik met mijn servicetag gelukkig ook zien dat ik via DELL sowieso nog meer dan 250 dagen garantie heb.
Ik ben zeer geïnteresseerd naar het verloop van jullie problemen bij Qsix en zal ook verslag doen als er bij mij wat voortgang in zit.
Ook gebeld naar Qsix, maar werd alleen doorverwezen naar het emailadres. Ik hoop toch snel iets terug te horen over mijn garantie, maar aan de hand van reacties in dit topic zie ik het niet al te rooskleurig in.
De onsite next business day garantie die ik zou moeten hebben gaat sowieso al niet meer op. Hopelijk kan ik via DELL zelf wel snel garantie krijgen, op de DELL support site kan ik met mijn servicetag gelukkig ook zien dat ik via DELL sowieso nog meer dan 250 dagen garantie heb.
Ik ben zeer geïnteresseerd naar het verloop van jullie problemen bij Qsix en zal ook verslag doen als er bij mij wat voortgang in zit.
Heb vorige week Rob aan de lijn gehad met de boodschap dat het erg druk was aangezien Qsix in de verhuizingen zat. Er werd via e-mail toen ook afgesproken een UPS persoon langs te laten komen met een ander scherm, maar daar is tot op heden nog niets van gekomen. Heb ondertussen ook gemaild, maar heb ook nog geen antwoord gehad.
Zelfde probleem hier dus ...
als je slim bent bel je het nummer terugf waarop je toen gebeld werd... mailtjes kunnen onbeantwoord blijven, maar niemand kan een constant overgaande telefoon negerenAnoniem: 88567 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:12:
Heb vorige week Rob aan de lijn gehad met de boodschap dat het erg druk was aangezien Qsix in de verhuizingen zat. Er werd via e-mail toen ook afgesproken een UPS persoon langs te laten komen met een ander scherm, maar daar is tot op heden nog niets van gekomen. Heb ondertussen ook gemaild, maar heb ook nog geen antwoord gehad.
Heb ik inderdaad ook aan gedacht, helaas was het een "privé-nummer" waarmee gebeld werd.darkpluisje schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:16:
[...]
als je slim bent bel je het nummer terugf waarop je toen gebeld werd... mailtjes kunnen onbeantwoord blijven, maar niemand kan een constant overgaande telefoon negeren
Denken jullie dat Rob niet slim is en dit niet leest ?
Zou dat uitmaken? De mensen hier die problemen hebben met hun garantie doen niets verkeerd. Wij spelen vooralsnog keurig onder de spelregels die Qsix heeft uitgezet.Le_Freak ! schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:24:
Denken jullie dat Rob niet slim is en dit niet leest ?
Garantie moet via e-mail geregeld worden, maar op e-mail wordt niet gereageerd....
Volgens mij snap je het niet helemaal, wat ik bedoel is dat Pluisje in 1 van de posts hierboven het volgende zegt: als je slim bent bel je het nummer terugf waarop je toen gebeld werd... mailtjes kunnen onbeantwoord blijven, maar niemand kan een constant overgaande telefoon negeren.Lawtje schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:25:
[...]
Zou dat uitmaken? De mensen hier die problemen hebben met hun garantie doen niets verkeerd. Wij spelen vooralsnog keurig onder de spelregels die Qsix heeft uitgezet.
Garantie moet via e-mail geregeld worden, maar op e-mail wordt niet gereageerd....
En daarop reageer ik met dat dat geen zin heeft omdat Rob hier natuurlijk ook gewoon alles leest. En natuurlijk ligt het niet aan de mensen die wat bij hem kopen,het "probleem" (als er iets is) ligt bij Rob.
Ik dacht laat ik weer eens kijken in het Dell UltraSharp Serie topic.
En zie ineens mensen met problemen bij Rob Qsix.
Misschien hebben jullie mijn problemen wel eens gelezen zie
pimpimmers in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13"
Tijdje terug wou ik alweer wat posten hier in het forum hoe het verlopen was maar er kwam weer wat tussen. Maar had het nog opgeslagen. Zie hier onder.
“Nu had ik Qsix nog gemaild 14 mei dat ik aangifte ging doe bij de politie en ja hoor eindelijk mail terug van Rob.
Hij vroeg waarom ik dat ging doen. Hij begon natuurlijk over mijn oude 3007 monitor dat ik daar een 3008 voor heb gehad en hun advies (pixel test servies) niet had gevolgd.
Als jullie mijn verhaal hadden gelezen snappen jullie waarom ik dat niet gedaan had.
Hij zei als laatste “Ik heb gezegd dat je nu gewoon onder de Dell garantie valt.”
Ik heb hem direct terug gemaild en gezegd dat hij in zijn laatste mail had gezegd dat hij zei “We gaan hem voor je indienen…”
En dat ik mijn bon wil waarop staat dat ik 5 jaar garantie heb.
En dat ik antwoord terug wil.
Maar na die mail natuurlijk niets meer gehoord.
Heb hem meerdere keren gebeld maar hij is echt nooit op de zaak elke keer een telefoniste die zegt dat hij er niet is. (het ligt er niet aan dat ik bel, omdat ik soms mijn naam niet heb gezegd, heb het ook een paar keer tegen die vrouw uitgelegd en zij zegt ook dat het niet netjes is)
Dus Qsix is gewoon een waardeloze zaak. Hij het druk met niets doen.
Dozen schuiven en dan mensen die problemen hebben laten zitten en geen bon leveren.”
Zoals je ziet doet Rob dit al veel langer (niets van zich laten horen) dus dat met verhuizingen, ja dat kan, maar ik geloof er niets van. Ik heb vorige week ook nog gebeld en daarvoor ook nog meerdere malen maar Rob is nooit op zijn werk elke keer neemt een vrouw op, en ze kunnen niet weten dat ik bel omdat we een afgeschermd nummer hebben.
Ik bestel al jaren online mijn spullen ik kom eigenlijk nooit in een winkel. Alleen toen ik een LCD TV ging kopen ging ik in de winkel kijken en online bestellen
En heb 1x iets gehad begin 2003 ook met een monitor. De winkel (2m Computers)leverde heel laat, heeft hier geloof ik ook nog op GOT gestaan mensen hadden ook nog de politie gebeld. Is gelukkig nog wel goed gekomen nadat ik 3 uur onder weg ben geweest om ze op te zoeken. Ik dacht eerst daar gaat mijn geld (van 3 Samsung monitoren) Die gast was eigenlijk net zo’n praatjes maker als Rob. Elke keer een ander excuus / verhaal en uiteindelijk komt het niet goed en moet je er weer achteraan.
Voor mij is Qsix / Rob waardeloos, ook al heb ik nu voor mijn 3007 een refurbished 3008 gekregen. (waar ik natuurlijk wel blij mee ben) Ik zit alleen nog met een monitor die piept en ik heb geen bon.
Volgens mij gaat mijn 3007 monitor stiekem naar Dell terug in een 3008 doos. Ik denk dat omdat hij hem alleen terug in de 3008 doos wilde. Ik heb nog het piepschuim wat uitgesneden anders paste die niet. Misschien is het ook wel niet zo wat ik zeg, Dell komt er toch wel achter. Maar waarom moet die dan perse de 3008 doos en net de doos die er bij hoort de 3007.
Nu zeiden een paar mensen hier op het forum dat ik hem zelf ook bij Dell kan indienen.
Nu heb ik het steeds druk dus nog geen tijd voor gehad. (ik vind ook dat Rob dit moet doen)
Maar nu zat ik net op de Dell site en zie ik dat je je garantie kan controleren met het garantiestatus tool door je service tag in te vullen en zie ik dat ik maar 3 jaar garantie heb tot 2012 dus. Terwijl ik 5 jaar moet hebben. Hebben jullie dat ook? Zie http://support.euro.dell....l/details?c=nl&l=nl&s=gen
Kan je wel zonder bon bij Dell je monitor ruilen?
Ik verwacht namelijk niet meer dat ik die krijg.
Ben benieuwd.
Misschien kunnen we met meer mensen wat doen om het op te lossen.
Iedereen heeft recht op een bon en binnen 3 dagen antwoord en dat alles wordt opgelost.
Ooja leest Rob dit forum? Het antwoord is JA
In het begin toen het al niet helemaal goed ging had ik het hier op GOT gezegd hoe alles verliep (Welk deel weet ik zo niet, aantal terug)
Hij had mail van een klant gekregen zei die, dat er gal op tweakers stond.
Ik heb toen dit terug gemaild naar rob: (Copy – Paste)
“
Hoi Rob,
Gal? Ik heb gewoon gezegd hoe het bij mij verliep. Ik maakte mij zorgen omdat ik helemaal niets meer hoorde van jullie.
Omdat ik vorige week donderdag mijn monitor zou krijgen en niet kreeg heb ik jullie meerdere malen gemaild maar ik kreeg steeds geen antwoord. Dat vond ik ook zeer vreemd omdat jullie altijd zo snel zijn. Ik heb verder niets negatiefs over jullie gezegd ik heb zelfs gezegd dat het waarschijnlijk wel opgelost gaat worden terwijl ik geen reactie op mijn mail kreeg. Ik kreeg woensdag pas mail dat is dus bijna een week later.
Maar ik ben wel tevreden hoor voor 95% dan ;-)
Als ik een goeie monitor heb en ook nog de bon erbij dan ben ik 110% tevreden en dan mag ook iedereen op tweakers dat lezen
Groeten,
“
Ik kreeg later deze mail van Rob:
“
Hahaha… Nou, ik las het vanochtend vroeg (voor de koffie) dus even en toen dacht ik echt even
tjonge, jonge, “ze moeten weer even met ze allen gal spuien hoor…”
Zelf schrijf je ook zeer slecht en een rood hoofdje erbij etc.. ;-)
Dus das best wel negatief toch?
Maar goed, wij kunnen ook alleen maar ons best doen. Ik zal er voortaan meer op letten om
elk emailtje te beantwoorden (we krijgen er vaak meer dan 150 per dag joh…).
Maar heb nu ook extra hulp, dus dat komt wel goed!
Toevallig werd ik net gebeld door UPS Ierland (ook zij zitten daar net als Dell –natuurlijk vanwege
het zeer gunstige belastingklimaat- met hun hoofdkantoor), dat ze ‘Out of Stock’ zijn met de 3008wfp’s
Niet zo vreemd eigenlijk, daar wij erg veel opkopen.. hihi.
Maar goed, in deze weer een domper voor jou. Ik heb dus nog geen trackingnummer gekregen, daar
je pakket nog niet is verstuurd. Maar nu weet je iig dat er een spiksplinternieuwe onderweg is naar je!
Zodra je monitor is verstuurd, krijg ik een UPS trackingnummer door, die ik weer naar jou zal forwarden.
Graag zie ik bij aankomst van je monitor, nog even het Service Tag nummer van je tegemoet.
Zodat ik die kan aanmelden voor de 5 jaar garantie (vanaf datum aankoop 1ste monitor en de factuur.
Bedankt voor je geduld, nog even met die pixel en lichte vlek etc werken dan maar… Maar het komt goed!
Best regards,
Qsix
“
Ik heb later zelfs nog mijn bericht aangepast op GOT.
Achteraf had ik het niet moeten doen.
Trouwens wat die zei dat ik een nieuwe kreeg dat was dus een refurbished.
Alles wat die zegt klopt volgens mij niet. Elke keer heeft die weer een ander verhaaltje.
Als die dit nog leest kan die het altijd nog goed maken. Ook al moet die me nu helemaal niet meer denk ik. Maar dat zal die denk ik niet meer doen. (dat zegt mij dan direct genoeg)
Hij kan het goed maken door
1. Bon mailen of opsturen
2. Nieuwe monitor voor mijn piepende
3. 5 jaar garantie ipv 3 jaar staat ieder geval op de Dell site zo
En misschien een uitleg WAAROM het zo gegaan is.
Als het opgelost wordt (waar ik niet van uit ga) ben ik ook zo eerlijk om het hier neer te zetten.
Ik zou zelfs dan weer een monitor bij hem kopen. Maar op dit moment ZEKER NIET.
Ik snap ook niet dat die dit doet, uiteindelijk heeft die zich zelf er mee. Misschien verkoopt die nu nog goed maar later gaat iedereen ergens anders kopen. En mensen die allemaal slechte dingen over hem lezen gaan misschien niet meer bij hem kopen.
Dus Rob los het op.
Jammer dat Qsix niet in Pricewatch Shopreviews staat. Zal wel een redden voor zijn.
Dan kan je tenminste zien wat je wel of niet aan een winkel hebt.
Lang verhaal hé
Tijdje terug wou ik alweer wat posten hier in het forum hoe het verlopen was maar er kwam weer wat tussen. Maar had het nog opgeslagen. Zie hier onder.
“Nu had ik Qsix nog gemaild 14 mei dat ik aangifte ging doe bij de politie en ja hoor eindelijk mail terug van Rob.
Hij vroeg waarom ik dat ging doen. Hij begon natuurlijk over mijn oude 3007 monitor dat ik daar een 3008 voor heb gehad en hun advies (pixel test servies) niet had gevolgd.
Als jullie mijn verhaal hadden gelezen snappen jullie waarom ik dat niet gedaan had.
Hij zei als laatste “Ik heb gezegd dat je nu gewoon onder de Dell garantie valt.”
Ik heb hem direct terug gemaild en gezegd dat hij in zijn laatste mail had gezegd dat hij zei “We gaan hem voor je indienen…”
Heb hem meerdere keren gebeld maar hij is echt nooit op de zaak elke keer een telefoniste die zegt dat hij er niet is. (het ligt er niet aan dat ik bel, omdat ik soms mijn naam niet heb gezegd, heb het ook een paar keer tegen die vrouw uitgelegd en zij zegt ook dat het niet netjes is)
Dozen schuiven en dan mensen die problemen hebben laten zitten en geen bon leveren.”
Zoals je ziet doet Rob dit al veel langer (niets van zich laten horen) dus dat met verhuizingen, ja dat kan, maar ik geloof er niets van. Ik heb vorige week ook nog gebeld en daarvoor ook nog meerdere malen maar Rob is nooit op zijn werk elke keer neemt een vrouw op, en ze kunnen niet weten dat ik bel omdat we een afgeschermd nummer hebben.
Ik bestel al jaren online mijn spullen ik kom eigenlijk nooit in een winkel. Alleen toen ik een LCD TV ging kopen ging ik in de winkel kijken en online bestellen

En heb 1x iets gehad begin 2003 ook met een monitor. De winkel (2m Computers)leverde heel laat, heeft hier geloof ik ook nog op GOT gestaan mensen hadden ook nog de politie gebeld. Is gelukkig nog wel goed gekomen nadat ik 3 uur onder weg ben geweest om ze op te zoeken. Ik dacht eerst daar gaat mijn geld (van 3 Samsung monitoren) Die gast was eigenlijk net zo’n praatjes maker als Rob. Elke keer een ander excuus / verhaal en uiteindelijk komt het niet goed en moet je er weer achteraan.
Voor mij is Qsix / Rob waardeloos, ook al heb ik nu voor mijn 3007 een refurbished 3008 gekregen. (waar ik natuurlijk wel blij mee ben) Ik zit alleen nog met een monitor die piept en ik heb geen bon.
Volgens mij gaat mijn 3007 monitor stiekem naar Dell terug in een 3008 doos. Ik denk dat omdat hij hem alleen terug in de 3008 doos wilde. Ik heb nog het piepschuim wat uitgesneden anders paste die niet. Misschien is het ook wel niet zo wat ik zeg, Dell komt er toch wel achter. Maar waarom moet die dan perse de 3008 doos en net de doos die er bij hoort de 3007.
Nu zeiden een paar mensen hier op het forum dat ik hem zelf ook bij Dell kan indienen.
Nu heb ik het steeds druk dus nog geen tijd voor gehad. (ik vind ook dat Rob dit moet doen)
Maar nu zat ik net op de Dell site en zie ik dat je je garantie kan controleren met het garantiestatus tool door je service tag in te vullen en zie ik dat ik maar 3 jaar garantie heb tot 2012 dus. Terwijl ik 5 jaar moet hebben. Hebben jullie dat ook? Zie http://support.euro.dell....l/details?c=nl&l=nl&s=gen
Ben benieuwd.
Iedereen heeft recht op een bon en binnen 3 dagen antwoord en dat alles wordt opgelost.
In het begin toen het al niet helemaal goed ging had ik het hier op GOT gezegd hoe alles verliep (Welk deel weet ik zo niet, aantal terug)
“
Hoi Rob,
Gal? Ik heb gewoon gezegd hoe het bij mij verliep. Ik maakte mij zorgen omdat ik helemaal niets meer hoorde van jullie.
Omdat ik vorige week donderdag mijn monitor zou krijgen en niet kreeg heb ik jullie meerdere malen gemaild maar ik kreeg steeds geen antwoord. Dat vond ik ook zeer vreemd omdat jullie altijd zo snel zijn. Ik heb verder niets negatiefs over jullie gezegd ik heb zelfs gezegd dat het waarschijnlijk wel opgelost gaat worden terwijl ik geen reactie op mijn mail kreeg. Ik kreeg woensdag pas mail dat is dus bijna een week later.
Als ik een goeie monitor heb en ook nog de bon erbij dan ben ik 110% tevreden en dan mag ook iedereen op tweakers dat lezen

Groeten,
“
“
Hahaha… Nou, ik las het vanochtend vroeg (voor de koffie) dus even en toen dacht ik echt even
Maar goed, wij kunnen ook alleen maar ons best doen. Ik zal er voortaan meer op letten om
Toevallig werd ik net gebeld door UPS Ierland (ook zij zitten daar net als Dell –natuurlijk vanwege
het zeer gunstige belastingklimaat- met hun hoofdkantoor), dat ze ‘Out of Stock’ zijn met de 3008wfp’s
Maar goed, in deze weer een domper voor jou. Ik heb dus nog geen trackingnummer gekregen, daar
je pakket nog niet is verstuurd. Maar nu weet je iig dat er een spiksplinternieuwe onderweg is naar je!
Zodra je monitor is verstuurd, krijg ik een UPS trackingnummer door, die ik weer naar jou zal forwarden.
Graag zie ik bij aankomst van je monitor, nog even het Service Tag nummer van je tegemoet.
Zodat ik die kan aanmelden voor de 5 jaar garantie (vanaf datum aankoop 1ste monitor en de factuur.
Bedankt voor je geduld, nog even met die pixel en lichte vlek etc werken dan maar… Maar het komt goed!
Best regards,
Qsix
“
Alles wat die zegt klopt volgens mij niet. Elke keer heeft die weer een ander verhaaltje.
Als die dit nog leest kan die het altijd nog goed maken. Ook al moet die me nu helemaal niet meer denk ik. Maar dat zal die denk ik niet meer doen. (dat zegt mij dan direct genoeg)
Als het opgelost wordt (waar ik niet van uit ga) ben ik ook zo eerlijk om het hier neer te zetten.
Ik snap ook niet dat die dit doet, uiteindelijk heeft die zich zelf er mee. Misschien verkoopt die nu nog goed maar later gaat iedereen ergens anders kopen. En mensen die allemaal slechte dingen over hem lezen gaan misschien niet meer bij hem kopen.
Dus Rob los het op.
Jammer dat Qsix niet in Pricewatch Shopreviews staat. Zal wel een redden voor zijn.
Lang verhaal hé

Omdat mijn computer in de woonkamer staat en een appart speaker setje niet echt mooi staat, heb vorige week een Soundbar voor mijn 2408WFP aangeschaft en binnen gekregen. Ik verwachtte er niet veel van maar de geluidskwaliteit is echt goed voor zo'n klein ding.. Ziet er ook nog eens netjes uit...
Voor de niet audio-fielen onder ons een nette oplossing dus.
Voor de niet audio-fielen onder ons een nette oplossing dus.
Vindt het wel een oprecht en eerlijk verhaal, je verhaal is niet negatief geschreven met de bedoeling om alleen maar negatief te zijn, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat Rob iemand is die bij mij, die paar keer dat ik een monitor gekocht heb wel gewoon zijn verplichtingen is nagekomen.pimpimmers schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:05:
Ik dacht laat ik weer eens kijken in het Dell UltraSharp Serie topic.
Ik bestel al jaren online mijn spullen ik kom eigenlijk nooit in een winkel. Alleen toen ik een LCD TV ging kopen ging ik in de winkel kijken en online bestellen![]()
Ben benieuwd.
“
Hoi Rob,
Groeten,
“
“
Best regards,
Qsix
“
Dus Rob los het op.
Lang verhaal hé
Ja Rob, ik weet dat je dit leest maar je bent een aparte knakker en de mensen die nu je klanten zijn en je de rijkdom bezorgd hebben moet je natuurlijk wel koesteren.
Je moet gewoon je dingen nakomen en daar tijd insteken en ook niet zo'n kort lontje hebben

tja ik vind het lastig om te beoordelen..
wat er met pimpimmers gebeurde kan uiteraard niet, en bij mij is het ook wat raar gelopen zei het door misverstanden..
Maar als je kijkt dat hij de enige is met zo'n verhaal terwijl er in de hoeveelheid topics die hier zijn door 90% bij qsix is besteld dan valt het hoeveelheid ontevreden nog wel mee..
Enige wat ik wel echt slecht vind is dat je niet zomaar een factuur krijgt, en ik hoop dat je met die factuur ook naar dell kan zou dat nodig zijn, want dat zou ik wel zo geruststellend vinden... en anders hopen dat mijn monitor niet stuk gaat
wat er met pimpimmers gebeurde kan uiteraard niet, en bij mij is het ook wat raar gelopen zei het door misverstanden..
Maar als je kijkt dat hij de enige is met zo'n verhaal terwijl er in de hoeveelheid topics die hier zijn door 90% bij qsix is besteld dan valt het hoeveelheid ontevreden nog wel mee..
Enige wat ik wel echt slecht vind is dat je niet zomaar een factuur krijgt, en ik hoop dat je met die factuur ook naar dell kan zou dat nodig zijn, want dat zou ik wel zo geruststellend vinden... en anders hopen dat mijn monitor niet stuk gaat

Je zegt het zelf bijna, zolang er niets mis is met je monitor is iedereen tevreden. Die 90% hebben gelukkig geen gebruik hoeven te maken van hun garantie. Als je kijkt naar iedereen hier die zijn monitor moest omruilen dan zie ik toch wel een zeer duidelijk patroon. Bij niemand is het vlekkeloos verlopen.darkpluisje schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:02:
tja ik vind het lastig om te beoordelen..
Sinds donderdag niets meer gehoord over mijn garantie, ik houd het bij.
[Voor 3% gewijzigd door lawtshjj op 06-07-2009 11:41]
Zo is het toch altijd ?, hoeveel laptops heb ik wel niet zien vertrekken naar Acer / MSI / en all die andere en dat duurde ook 4weken, en na 4 weken is het van uhm meneer de accu moet er ook bij en duurt het weer langer
Probleem met de wereld van tegenwoordig niks maken ze zelf,ze moeten ze allemaal ergens anders halen, Acer / Hp / Compaq en all die anderen maken helemaal niks zelf die kopen het van Qwanta / Compal / en der zijn der nog wel een paar.
Elk bedrijf besteed het uit aan een ander, als je TV van Samsung kapot gaat en er moet een mannetje komen komt die van een ander bedrijf en niet van Samsung, Helpdesklijnen hebben er allemaal geen kaas van gegeten..
Lang verhaal kort te maken, communicatie is erg slecht omdat niks intern gaat of bij het bedrijf zelf en het altijd heen en weer verkeer is...
En opzich heb je daar niks mee te maken want je koopt hem bij een winkel en niet bij de gene die hem maakt, wat inderdaad ook zo is maar als het fout is is de winkel aangewezen op de gene die hem maakt in dit geval heeft Rob gewoon rechtstreeks contact met Dell,
Maar hoeveel fabrikanten willen dat je het doet via je distri / leverancier, waardoor je dus krijgt.
Winkel + factuur > Leverancier > fabrikant ( 2 weken verder )
ik heb zelf ook een tijd op me factuur moeten wachten, maar was uit eindelijk prima geregeld en gelukkig zelf nog niet met een defect te maken gehad dus ik weet niet hoe het in dit geval met Qsix is kwa garantie etc.
Probleem met de wereld van tegenwoordig niks maken ze zelf,ze moeten ze allemaal ergens anders halen, Acer / Hp / Compaq en all die anderen maken helemaal niks zelf die kopen het van Qwanta / Compal / en der zijn der nog wel een paar.
Elk bedrijf besteed het uit aan een ander, als je TV van Samsung kapot gaat en er moet een mannetje komen komt die van een ander bedrijf en niet van Samsung, Helpdesklijnen hebben er allemaal geen kaas van gegeten..
Lang verhaal kort te maken, communicatie is erg slecht omdat niks intern gaat of bij het bedrijf zelf en het altijd heen en weer verkeer is...
En opzich heb je daar niks mee te maken want je koopt hem bij een winkel en niet bij de gene die hem maakt, wat inderdaad ook zo is maar als het fout is is de winkel aangewezen op de gene die hem maakt in dit geval heeft Rob gewoon rechtstreeks contact met Dell,
Maar hoeveel fabrikanten willen dat je het doet via je distri / leverancier, waardoor je dus krijgt.
Winkel + factuur > Leverancier > fabrikant ( 2 weken verder )
ik heb zelf ook een tijd op me factuur moeten wachten, maar was uit eindelijk prima geregeld en gelukkig zelf nog niet met een defect te maken gehad dus ik weet niet hoe het in dit geval met Qsix is kwa garantie etc.
Anoniem: 160457
Het is overal wat, maar ik ben blij dat ik hem rechtstreeks via Dell zelf heb gekocht. Toen mijn 2709w een defecte pixel had, kreeg ik daar een 3008WFP voor terug, die op zijn beur nog 2 keer voor een nieuwe werd omgeruild (0 branduren, geen refurb), Alleen voor de 3e omruil (alweer defecte pixels) kreeg ik een refurb, die was beschadigd, waarna ik Dell heb gebeld om door te geven dat ik maar met die defecte pixels moet leven.
Oftewel, vond het wel goed zo. Maar toch, zeer netjes van Dell. En gewoon de dag nadat je beld, een omruil direct aan de duer, met nog een telefoontje van Dell erachteraan of ik wel tevreden was met de garantie-actie.
Een pluspunt was ook, dat ik elke keer weer er alle bekabeling bijkreeg, en niet de oude terug hoefde te sturen. Ook is het zo dat je bij Dell zwart op wit je factuur zelfs voor de monitor zelf binnenkrijgt, zowel per post als via email.
(je betaald wel wat meer bij Dell, maargoed, is het wel waard met een monitor die jaren mee moet.
Niet slecht, toch?
Oftewel, vond het wel goed zo. Maar toch, zeer netjes van Dell. En gewoon de dag nadat je beld, een omruil direct aan de duer, met nog een telefoontje van Dell erachteraan of ik wel tevreden was met de garantie-actie.
Een pluspunt was ook, dat ik elke keer weer er alle bekabeling bijkreeg, en niet de oude terug hoefde te sturen. Ook is het zo dat je bij Dell zwart op wit je factuur zelfs voor de monitor zelf binnenkrijgt, zowel per post als via email.
(je betaald wel wat meer bij Dell, maargoed, is het wel waard met een monitor die jaren mee moet.
Niet slecht, toch?

Nou.......het ligt iets toch echt wel iets genuanceerder, je betaald namelijk bij DELL veeeeeel meer, dus er zijn idd een aantal mensen die problemen hebben met Rob maar er zijn er ook die problemen hebben met DELL.Anoniem: 160457 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:07:
Anoniem: 118498
het heeft natuurlijk ook een reden dat je veeel goedkoper uit bent bij rob.
Ik volg dit topic nu ook al een poosje, omdat ik geïnteresseerd ben in een dergelijke monitor. Maar als ik alle verhalen zo analyseer zie ik ook een bijzonder patroon. Hetgeen ik met alle info bij elkaar vermoed is alsvolgt.
Gezien zijn taalgebruik lijkt het me een vrij jonge knaap, die mogelijk als student op zijn zolderkamer aan het dozenschuiven is, en slechts zo nu en dan in het weekend / vakantie tijd heeft.
Mensen die problemen hebben gehad, hebben keer op keer refurbished exeplaren terug gehad.
De meeste klanten krijgen ook geen bon, en krijgen deze pas toegezonden nadat er vele malen om is gevraagd. Krijgen een zelfs gemaakte pdf bon, waarbij ook de garantie periode anders is, dan de datum die door dell wordt erkent.
Mijn vermoeden is dus ook dat de schermen geïmporteerd worden uit het buitenland waar de schermen al een stuk goedkoper zijn, en het mogelijk een grijze handel is, gezien het facturen verhaal en de garantie, en vooral het moeilijk doen om het uberhaupt omgeruild te krijgen. Normaal gesproken bij het dozen schuiven zou een leverancier ook meteen nieuwe exemplaren opsturen of het bedrag vergoeden als er een defect wordt aangemeld. Reparatie wordt bij een bedrijf als DELL zowieso niet gedaan en uitbesteed aan derde parijen.
Mogelijk dus dat Rob via dit soort reparatie bedrijfjes voor een mooie prijs 2e hands monitoren die gerepareerd zijn kan aanschaffen, en deze mooi doorverkoopt voor een leuke prijs. Gesproken over de rijkdom van zijn persoonlijke "kennis" verdient hij er dus ook nog dik aan, terwijl dell zelfs op de producten een marginale winst maakt. Als je dan ook kijkt naar de voorraden op de qsix site dan zijn het altijd enkele stuks op voorraad, dus onvoldoende om echt rijkdom te vergaren middels massa verkoop en kleine marge. De inkoopsprijs voor rob zal dus ook nog ver onder zijn scherpe prijs zitten.
Al met al zijn dit voor mij vele indicatoren dat het niet helemaal snor zit. Ik kan de mensen met problemen ook aanbevelen om gewoon aangifte te doen van oplichting indien dit het geval is. Zo kan er officieel contact worden gelegd met de winkel, en zal een inspectie van bevoegde personen kunnen ingrijpen indien dat nodig blijkt te zijn.
Veel sterkte allemaal!
tevens heb ik voor de mensen die het schrijven naar een postadres beu zijn nog wat extra info van geheime bron:
Vestigingsadres: Chromiumweg 111. Vestigingsplaats: 3812NM Amersfoort. Internetadres: www.qsix.eu

het adres waar hij op geregistreerd staat bij de kvk is ook al bijzonder ver van het postadres:
Plaats: GENDT, Hemelstraat 8,. Telefoon: Fax: Website: http://www.qsix.nl. KvKnr.: 091398400000. BTWnr.: Branche: GH in computers, randapp. en software.
dit lijkt me ook in lijn met de whois info van zijn website, gezien die ook in België wordt gehost:
Server Type: Power MOD by webdata.be
IP Address: 85.158.210.215 Whois | Reverse-IP | Ping | DNS Lookup | Traceroute
IP Location - Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Brussels - Webdata
Domain Status: Registered And Active Website
het BTW nummer is ook nergens te bekennen, dus ik ga z.s.m. deze informatie bij de belastingdienst zien te verkrijgen. Vermeld hieronder graag welke kvk/btw/adres gegevens jullie op de factueren hebben ontvangen. Dan kunnen we samen wat orde brengen voor elkaar.
Ik volg dit topic nu ook al een poosje, omdat ik geïnteresseerd ben in een dergelijke monitor. Maar als ik alle verhalen zo analyseer zie ik ook een bijzonder patroon. Hetgeen ik met alle info bij elkaar vermoed is alsvolgt.
Gezien zijn taalgebruik lijkt het me een vrij jonge knaap, die mogelijk als student op zijn zolderkamer aan het dozenschuiven is, en slechts zo nu en dan in het weekend / vakantie tijd heeft.
Mensen die problemen hebben gehad, hebben keer op keer refurbished exeplaren terug gehad.
De meeste klanten krijgen ook geen bon, en krijgen deze pas toegezonden nadat er vele malen om is gevraagd. Krijgen een zelfs gemaakte pdf bon, waarbij ook de garantie periode anders is, dan de datum die door dell wordt erkent.
Mijn vermoeden is dus ook dat de schermen geïmporteerd worden uit het buitenland waar de schermen al een stuk goedkoper zijn, en het mogelijk een grijze handel is, gezien het facturen verhaal en de garantie, en vooral het moeilijk doen om het uberhaupt omgeruild te krijgen. Normaal gesproken bij het dozen schuiven zou een leverancier ook meteen nieuwe exemplaren opsturen of het bedrag vergoeden als er een defect wordt aangemeld. Reparatie wordt bij een bedrijf als DELL zowieso niet gedaan en uitbesteed aan derde parijen.
Mogelijk dus dat Rob via dit soort reparatie bedrijfjes voor een mooie prijs 2e hands monitoren die gerepareerd zijn kan aanschaffen, en deze mooi doorverkoopt voor een leuke prijs. Gesproken over de rijkdom van zijn persoonlijke "kennis" verdient hij er dus ook nog dik aan, terwijl dell zelfs op de producten een marginale winst maakt. Als je dan ook kijkt naar de voorraden op de qsix site dan zijn het altijd enkele stuks op voorraad, dus onvoldoende om echt rijkdom te vergaren middels massa verkoop en kleine marge. De inkoopsprijs voor rob zal dus ook nog ver onder zijn scherpe prijs zitten.
Al met al zijn dit voor mij vele indicatoren dat het niet helemaal snor zit. Ik kan de mensen met problemen ook aanbevelen om gewoon aangifte te doen van oplichting indien dit het geval is. Zo kan er officieel contact worden gelegd met de winkel, en zal een inspectie van bevoegde personen kunnen ingrijpen indien dat nodig blijkt te zijn.
Veel sterkte allemaal!
tevens heb ik voor de mensen die het schrijven naar een postadres beu zijn nog wat extra info van geheime bron:
Vestigingsadres: Chromiumweg 111. Vestigingsplaats: 3812NM Amersfoort. Internetadres: www.qsix.eu

het adres waar hij op geregistreerd staat bij de kvk is ook al bijzonder ver van het postadres:
Plaats: GENDT, Hemelstraat 8,. Telefoon: Fax: Website: http://www.qsix.nl. KvKnr.: 091398400000. BTWnr.: Branche: GH in computers, randapp. en software.
dit lijkt me ook in lijn met de whois info van zijn website, gezien die ook in België wordt gehost:
Server Type: Power MOD by webdata.be
IP Address: 85.158.210.215 Whois | Reverse-IP | Ping | DNS Lookup | Traceroute
IP Location - Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Brussels - Webdata
Domain Status: Registered And Active Website
het BTW nummer is ook nergens te bekennen, dus ik ga z.s.m. deze informatie bij de belastingdienst zien te verkrijgen. Vermeld hieronder graag welke kvk/btw/adres gegevens jullie op de factueren hebben ontvangen. Dan kunnen we samen wat orde brengen voor elkaar.
[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 118498 op 06-07-2009 20:30]
Goed initiatief Xforce!
vandaag weer geen bericht ontvangen. Alhoewel ik begrijp dat het normaal gesproken wat tijd kost om garantie te regelen, komt in dit geval Qsix zijn beloftes niet na. Ik heb mijn monitor van dik over de €1000 gekocht onder een "next business day" onsite garantie, dit staat op mijn factuur. Nu zit ik al dagen te wachten op een reactie van mijn mail, het wordt gewoon genegeerd. Ik heb echt geen zin op maandenlang gezeur zoals pimpimmers dat heeft moeten doen.
wat op mijn factuur staat:
BTW nr: NL-8175.01.228B01
KVK: 32109594, Amersvoort
Hoe langer het duurt hoe minder ik het begin te vertrouwen. Dit ruikt naar een louche zaakje, inmiddels zelf ook even wat meer informatie opgezocht en heb een iets andere theorie dan Xforce, maar ik wacht met het speculeren. Ik kijk het nog even aan, wie weet krijg ik binnenkort toch nog een reactie.
vandaag weer geen bericht ontvangen. Alhoewel ik begrijp dat het normaal gesproken wat tijd kost om garantie te regelen, komt in dit geval Qsix zijn beloftes niet na. Ik heb mijn monitor van dik over de €1000 gekocht onder een "next business day" onsite garantie, dit staat op mijn factuur. Nu zit ik al dagen te wachten op een reactie van mijn mail, het wordt gewoon genegeerd. Ik heb echt geen zin op maandenlang gezeur zoals pimpimmers dat heeft moeten doen.
wat op mijn factuur staat:
BTW nr: NL-8175.01.228B01
KVK: 32109594, Amersvoort
Hoe langer het duurt hoe minder ik het begin te vertrouwen. Dit ruikt naar een louche zaakje, inmiddels zelf ook even wat meer informatie opgezocht en heb een iets andere theorie dan Xforce, maar ik wacht met het speculeren. Ik kijk het nog even aan, wie weet krijg ik binnenkort toch nog een reactie.
@ Xforce, je kan ook wat overdrijven he.
Ik en volgens mij enkele anderen hier ook zijn bij zijn vorige adres in Amersfoort geweest. Ik heb toendertijd een afspraak met hem gemaakt om een scherm te komen kijken, aangezien ik monitors nooit via internet koop zonder hem in het echt gezien te hebben. Ook voor de omruil van m'n 2707 naar 3008, en voor de 4e omruil van die 3008 ben ik bij hem geweest.
Hij is geen studentenknaap op een zolderkamertje hoor. Ik schat hem ergens rond de 40. Hoe het nu is weet ik niet, maar toen in Amersfoort had hij gewoon een bedrijfspand met een flink magazijn. Dat stond alle 3 de keren dat ik daar was behoorlijk vol met splinternieuwe computers en monitors.
De huidige verhalen hier allemaal zijn natuurlijk weinig hoopvol wbt de serviceverlening. Hoop niet dat hij stil gek zit te worden in z'n kantoor van alle klachten en dalijk overspannen raakt...
Ik en volgens mij enkele anderen hier ook zijn bij zijn vorige adres in Amersfoort geweest. Ik heb toendertijd een afspraak met hem gemaakt om een scherm te komen kijken, aangezien ik monitors nooit via internet koop zonder hem in het echt gezien te hebben. Ook voor de omruil van m'n 2707 naar 3008, en voor de 4e omruil van die 3008 ben ik bij hem geweest.
Hij is geen studentenknaap op een zolderkamertje hoor. Ik schat hem ergens rond de 40. Hoe het nu is weet ik niet, maar toen in Amersfoort had hij gewoon een bedrijfspand met een flink magazijn. Dat stond alle 3 de keren dat ik daar was behoorlijk vol met splinternieuwe computers en monitors.
De huidige verhalen hier allemaal zijn natuurlijk weinig hoopvol wbt de serviceverlening. Hoop niet dat hij stil gek zit te worden in z'n kantoor van alle klachten en dalijk overspannen raakt...
nee maar het feit dat er meerdere kvk nummers zijn, druk verplaatst over nederland.. wekt wel de indruk van een aantal geest-kvk's
Aan de kvk is hij iig wel te traceren, dus mocht het een oplichting zijn dan is hij makkelijk te traceren door de politie oid.
edit: mijn btw nr: NL-8175.01.228B01
kvk nummer: 32109594, rotterdam
net als lawtje dus, hoewel de plaats nu rotterdam is ipv amersvoort
Aan de kvk is hij iig wel te traceren, dus mocht het een oplichting zijn dan is hij makkelijk te traceren door de politie oid.
[Voor 21% gewijzigd door darkpluisje op 07-07-2009 12:24]
Jammer om te horen dat sommige mensen hier problemen hebben met de service. Ik zelf heb meerdere schermen bij Rob besteld en ben altijd goed geholpen, en krijg na 1 keer mailen ook gewoon een factuur (al zou het handiger zijn als hij die er direct bij doet, weinig moeite lijkt mij). Ook ik ben een keer bij hem langs geweest in Amersfoort om een scherm op te halen en het was gewoon een kantoor en een magazijn met een hele partij schermen. Voor zover ik mij kan herinneren schat ik hem ergens rond de 30, i.i.g. geen student op een zolderkamertje. Als het goed is zit hij nu in Rotterdam en heeft hij ook een vestiging in Düsseldorf. Ook verkoopt hij nog steeds via Ebay als Supradictus en daar zijn de beoordelingen goed.
Precies, geen klopjacht ideeen mannen, maar er wel bovenop zitten en ja Rob doe je administratie gewoon goed ! (heb er zelf ook over moeten mailen)
Op die link staat nu als verkoper:Jorick schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:13:
Ook verkoopt hij nog steeds via Ebay als Supradictus en daar zijn de beoordelingen goed.
Mark van der Leer
Postbus 52
3000 ABRotterdam
Nederland
Telefoon: +31.871.900698
Fax: +31.84.2229383
E-mail: supradictus@gmail.com
BTW-identificatienummer:NL 814513086B01
Andere naam en nummers dus.
volgens dat kvk nummer staat hij officieel ingeschreven als:darkpluisje schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:02:
Naam: Renox
Vestigingsadres: Olympiaweg 28 A
Vestigingsplaats: 3077AL Rotterdam
Internetadres: www.renox.nl
KvK-nummer: 32109594 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
bron: kamer van koophandel.
Het is inderdaad vooral even een controle hoe alles in elkaar steekt voor kopers uit het verleden met mogelijk problemen en vooral de mogelijke kopers. Als het zo is dat renox/qsix/rob hier veel leest lijkt het me gewoon het beste dat deze of gene hier uitlegt hoe het zit met al deze vestigingen, btw-nummers, kvk nummers en vooral verschillende namen onder een kvk nummer.
[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 118498 op 07-07-2009 20:47]
Die Rob heeft geen foute bedoelingen, hij heeft alleen zijn zaken niet op orde en komt niet netjes over naar zijn klanten daarmee. Iets professioneler algemeen mag wel, en ook de site mag technisch wel wat beter.
Paar jaar terug kwam hij gewoon mijn 2007WFP gratis bezorgen in Amersfoort aan mijn huisadres. Geen studentje hoor
Nu met mijn 2408 WFP moest ik dus mailen voor factuur, die kreeg ik dag later. Jammer maargoed.
Ben benieuwd hoe het gaat als ik een keer garantie nodig heb als ik nu dingen hier lees.
Paar jaar terug kwam hij gewoon mijn 2007WFP gratis bezorgen in Amersfoort aan mijn huisadres. Geen studentje hoor

Nu met mijn 2408 WFP moest ik dus mailen voor factuur, die kreeg ik dag later. Jammer maargoed.
Ben benieuwd hoe het gaat als ik een keer garantie nodig heb als ik nu dingen hier lees.
maar als ik kijk naarFreich schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:52:
Die Rob heeft geen foute bedoelingen, hij heeft alleen zijn zaken niet op orde en komt niet netjes over naar zijn klanten daarmee. Iets professioneler algemeen mag wel, en ook de site mag technisch wel wat beter.
-het aantal mensen dat geen factuur krijgt, en pas met moeite na het vragen.
-het aantal mensen dat (vaak meerdermaal) gebruik moet maken van garantie wegens defecten
-het aantal in omloop zijnde namen, btw-nummers, locaties en kvk-nummers
-het aantal mensen dat wordt genegeerd met klachtenmail
-de aanwezigheid van een telefoniste die als barriere moet dienen om "rob?" direct te bereiken.
-het af en toe per se in een andere doos moeten terugsturen van een product om garantie te krijgen
dan gaan dat voor mij iets verder dan het simpel weg niet op orde hebben. en daarom wacht ik met smart op zijn reactie omtrent dit gebeuren. ik neem aan dat jij dat toch ook graag hoort. Ik hoop net als de klanten zonder problemen dat er gewoon een goede reden voor is, vooral nog een goede oplossing en bevestiging dat dit allemaal op een legale manier gebeurd. Als dat allemaal in orde is, dan kunnen we met zijn alle weer meer dan lof hebben voor een bedrijf met deze scherpe prijzen.
AgreedAnoniem: 118498 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:07:
[...]
maar als ik kijk naar
-het aantal mensen dat geen factuur krijgt, en pas met moeite na het vragen.
-het aantal mensen dat (vaak meerdermaal) gebruik moet maken van garantie wegens defecten
-het aantal in omloop zijnde namen, btw-nummers, locaties en kvk-nummers
-het aantal mensen dat wordt genegeerd met klachtenmail
-de aanwezigheid van een telefoniste die als barriere moet dienen om "rob?" direct te bereiken.
-het af en toe per se in een andere doos moeten terugsturen van een product om garantie te krijgen
dan gaan dat voor mij iets verder dan het simpel weg niet op orde hebben. en daarom wacht ik met smart op zijn reactie omtrent dit gebeuren. ik neem aan dat jij dat toch ook graag hoort. Ik hoop net als de klanten zonder problemen dat er gewoon een goede reden voor is, vooral nog een goede oplossing en bevestiging dat dit allemaal op een legale manier gebeurd. Als dat allemaal in orde is, dan kunnen we met zijn alle weer meer dan lof hebben voor een bedrijf met deze scherpe prijzen.
Ik denk niet dat Rob mag reageren. Net zoals de meeste andere winkels, afspraken met T.net en zo. Ik zou het ook goed vinden als hij hier zou reageren, maar wil ff zeggen dat ik de kans erg klein inschat.
Verder hebben veel meer bedrijven meerdere KvK nummers en registraties onder andere namen. M'n vorige werkgever had dat bv ook (die naam/registratie werd weliswaar nergens voor gebruikt, maar het was er wel). Iets met financiële zekerheid of zo, weet er verder weinig van. Dus als Rob onder meerdere namen te vinden is (zo is Renox bij mij ook niet onbekend) word ik totaal niet zenuwachtig van
Wel is het zo datie best chaotisch van aard is. Hele aardige kerel, met alleen goede bedoelingen, maar hij zou 1 of 2 gestructureerde mensen in dienst moeten hebben met de afhandeling van al dit soort zaken... Zover ik weet doetie namelijk alles in z'n eentje, en heeftie ook al een extern bureau als telefoniste ingeschakeld omdatie zelf al z'n telefoontjes niet meer af kan, en dat kan hem wel es teveel worden allemaal...
Verder hebben veel meer bedrijven meerdere KvK nummers en registraties onder andere namen. M'n vorige werkgever had dat bv ook (die naam/registratie werd weliswaar nergens voor gebruikt, maar het was er wel). Iets met financiële zekerheid of zo, weet er verder weinig van. Dus als Rob onder meerdere namen te vinden is (zo is Renox bij mij ook niet onbekend) word ik totaal niet zenuwachtig van

Wel is het zo datie best chaotisch van aard is. Hele aardige kerel, met alleen goede bedoelingen, maar hij zou 1 of 2 gestructureerde mensen in dienst moeten hebben met de afhandeling van al dit soort zaken... Zover ik weet doetie namelijk alles in z'n eentje, en heeftie ook al een extern bureau als telefoniste ingeschakeld omdatie zelf al z'n telefoontjes niet meer af kan, en dat kan hem wel es teveel worden allemaal...
Anoniem: 309223
Levert Dell Nederland nu al wel of niet 2408WFP A02?
In Amerika doet Dell dat sowieso al wel.
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 309223 op 08-07-2009 07:58]
Sorry voor het storen maar ik snap de handleiding nt echt. Ik heb een probleem met men dell 2709w. De sensor toetsen blijken nt te werken waardoor ik men monitor nt kan instellen. Nu heb ik al de power cable unplugged en terug ingestoken helaas werkt dit nt. Iemand die weet wat het probleem mag wezen. Thx
Het meeste komt een simpele constructie voor: één BV voor de kosten (medewerkers, crediteuren), één BV voor de zaken die geld waard zijn (inventaris, OG, debiteuren, klantenbestand). Beide BVs hangen vaak onder een holding BV die alleen op papier bestaat en de twee BVs onder gezamelijk bestuur hangt. Als faillissement dreigt, gaat de eerste BV over de kop waarna vaakmet de tweede een doorstart gemaakt wordt. Vanuit het bedrijf gezien worden zo de waardevolle zaken beschermd. Maar vanuit klantperspectief ben jij dus de lul als dit gebeurt. Jij mag in de rij gaan staan met andere schuldeisers bij de failliete BV zonder middelen, terwijl de middelen netjes "beschermd" een doorstart aan het maken zijn....Knightwolf schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:00:
[...]
Iets met financiële zekerheid of zo, weet er verder weinig van. Dus als Rob onder meerdere namen te vinden is (zo is Renox bij mij ook niet onbekend) word ik totaal niet zenuwachtig van
[...]
Juridisch mag het, moreel vind ik het iig verwerpelijk. Maar het is schering en inslag. Ik werk voor een bedrijf met >1000 medewerkers waar de salarissen ook vanuit een aparte BV betaald worden....
Soittakaa Paranoid!
In other news: We zijn alweer een tijdje over de 500 posts. Tijd voor een nieuw deeltje denk ik zo. Dan kunnen we mogelijk ook deze discussie over Qsix achter ons laten.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Je moet de duim van je rechterhand gebruiken en dan je hand rechts van het scherm houden en dan je gehele duim op de knop leggen en een beetje drukken. Als je het eenmaal door hebt dan werkt het wel makkelijk. Als ze daadwerkelijk kapot zijn dan moet het scherm terug voor vervanging lijkt mij.cyrus26 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:16:
Sorry voor het storen maar ik snap de handleiding nt echt. Ik heb een probleem met men dell 2709w. De sensor toetsen blijken nt te werken waardoor ik men monitor nt kan instellen. Nu heb ik al de power cable unplugged en terug ingestoken helaas werkt dit nt. Iemand die weet wat het probleem mag wezen. Thx
[Voor 5% gewijzigd door Jorick op 08-07-2009 14:16]
Anoniem: 277390
De 17e krijg ik mijn systeem met 2408WFP monitor van Dell als het goed is (systeem is nu nog in productie dus exacte levertijd weet ik nog niet)..dus tegen die tijd kan ik het je vertellen. Ik heb de monitor besteld voor 450 inc btw en verzending, dezelfde prijs als op qsix.eu zie ik nu net.Anoniem: 309223 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 07:57:
Levert Dell Nederland nu al wel of niet 2408WFP A02?
Aan degene die ik aan de telefoon had heb ik nog gevraagd of het een A02 model was en of ze kunnen garanderen dat ik die krijg, maar daar kon ze weinig over zeggen, behalve dan dat ze zelf geen voorraad hebben dus dat de kans groot is dat het iig niet het oudste model was

Ik kwam dit topic toevallig tegen en volg het niet echt, dus als je benieuwd bent of ik een A02 gekregen heb of niet, stuur dan voor de zekerheid even een PM rond de 17e.
Anoniem: 309223
Heb de mijne ook voor dat bedrag los besteld bij Dell..wacht nog op een leverdatum...spannend....laten we contact houdenAnoniem: 277390 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:25:
[...]De 17e krijg ik mijn systeem met 2408WFP monitor van Dell als het goed is (systeem is nu nog in productie dus exacte levertijd weet ik nog niet)..dus tegen die tijd kan ik het je vertellen. Ik heb de monitor besteld voor 450 inc btw en verzending, dezelfde prijs als op qsix.eu zie ik nu net.
Aan degene die ik aan de telefoon had heb ik nog gevraagd of het een A02 model was en of ze kunnen garanderen dat ik die krijg, maar daar kon ze weinig over zeggen, behalve dan dat ze zelf geen voorraad hebben dus dat de kans groot is dat het iig niet het oudste model was
Ik kwam dit topic toevallig tegen en volg het niet echt, dus als je benieuwd bent of ik een A02 gekregen heb of niet, stuur dan voor de zekerheid even een PM rond de 17e.
Anoniem: 277390
Ah mooi, ik dacht ik zet de prijs er even bij voor je 'm besteld aangezien ie ook nog gewoon voor 653 euro op de site staat..maar je hebt 'm ook al voor hetzelfde bedrag besteldAnoniem: 309223 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:31:
[...]
Heb de mijne ook voor dat bedrag los besteld bij Dell..wacht nog op een leverdatum...spannend....laten we contact houden

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 14Ultraman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:32:
In other news: We zijn alweer een tijdje over de 500 posts. Tijd voor een nieuw deeltje denk ik zo. Dan kunnen we mogelijk ook deze discussie over Qsix achter ons laten.

Dit topic is gesloten.