Per scherm kan dat nog wat verschillend zijn, hoe meer mensen dit doen hoe beter in feiteLe_Freak ! schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:51:
[...]
Dat ga ik alleemaal niet doen, ik geloof die 31 ms wel knightwolf

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Per scherm kan dat nog wat verschillend zijn, hoe meer mensen dit doen hoe beter in feiteLe_Freak ! schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:51:
[...]
Dat ga ik alleemaal niet doen, ik geloof die 31 ms wel knightwolf
niet iedereen heeft een crt monitor nog staanKnightwolf schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:28:
[...]
Per scherm kan dat nog wat verschillend zijn, hoe meer mensen dit doen hoe beter in feiteEn zoveel werk is het echt niet. Maargoed net wat je wil he
Las nog even deze review. De HP heeft een gemiddelde input lag van 25 ms. Dat is maar 7 ms minder dan de Dell. Dat ga ik niet merken natuurlijk.darkpluisje schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:16:
[...]
ja ik heb ook steeds getwijfeld... Wat mij overhaalt is dat je hier met een kleine 500 euro klaar bent en 5 jaar garantie hebt. Ook zijn er voor de dell veel meer kleurenprofielen te vinden waardoor je hem beter kan calibreren zonder dat je er zelf spullen voor hebt.
Ook is de hp 75 euro duurder, maar daar komt nog pixelgarantie bij! Bij de meeste bedrijven ligt dat zeker rond de 50 euro, en meer als 100 euro vind ik het verschil niet waard
All things move towards their end
ja heb hem wel genomen... waarom? Bespaard je een hoop gezeur mocht je hem terug willen sturen en het is maar 20 euro..Arny schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:44:
[...]
Las nog even deze review. De HP heeft een gemiddelde input lag van 25 ms. Dat is maar 7 ms minder dan de Dell. Dat ga ik niet merken natuurlijk.
Bovendien hebben ze inderdaad calibratie nodig en dat gaat niet zonder hardware. Dan zijn die profielen inderdaan erg handig.
Doe jij nog die pixeltest van Qsix? Met de wet op koop op afstand lijkt me dat niet echt nodig.
Ik heb geen crt staan en het lijkt me sterk dat het voor mijn 3008 anders isKnightwolf schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:28:
[...]
Per scherm kan dat nog wat verschillend zijn, hoe meer mensen dit doen hoe beter in feiteEn zoveel werk is het echt niet. Maargoed net wat je wil he
het kan een paar miliseconden verschillen, maar dat is met hetzelfde scherm soms ook wel eens anders.. het zal iig binnen 5ms liggen vfan de normale waarde, als je niks merktLe_Freak ! schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:37:
[...]
Ik heb geen crt staan en het lijkt me sterk dat het voor mijn 3008 anders is
Je hebt wel pech met je bestellingdarkpluisje schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:50:
[...]
het kan een paar miliseconden verschillen, maar dat is met hetzelfde scherm soms ook wel eens anders.. het zal iig binnen 5ms liggen vfan de normale waarde, als je niks merkt
Heb vfan mijn eigen pakket de levering gemist vandaag... En je kan die eikels niet bellen om te vragen of ze hem op dezelfde dag nog willen leveren... dus kan verdomme nog een dag wachten op mijn scherm
ja je kan niet alles hebben... alleen ze weigeren om hem vandaag nog langs te brengen (wat ik onzin vind, het is pas 3 uur en ze komen vanuit best, zo'n 20 minuten rijden)...Arny schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:56:
[...]
Je hebt wel pech met je bestellingAch, hoe langer je wacht, des te mooier als hij straks pixelperfect voor je neus staat, toch?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Had je moeten zorgen dat je de levering niet miste EIKEL ! hahaha nee ff serieus het ligt natuurlijk niet aan hun. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.darkpluisje schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:50:
[...]
het kan een paar miliseconden verschillen, maar dat is met hetzelfde scherm soms ook wel eens anders.. het zal iig binnen 5ms liggen vfan de normale waarde, als je niks merkt
Heb vfan mijn eigen pakket de levering gemist vandaag... En je kan die eikels niet bellen om te vragen of ze hem op dezelfde dag nog willen leveren... dus kan verdomme nog een dag wachten op mijn scherm
haha naja eigenlijk wel, er was mij namelijk beloofd dat de levering smiddags plaats zou vinden, en ze waren hier om kwart over 9 's ochtends... majaLe_Freak ! schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:51:
[...]
Had je moeten zorgen dat je de levering niet miste EIKEL ! hahaha nee ff serieus het ligt natuurlijk niet aan hun. Maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
Wat bedoelen je met last van je ogen, en hoe komt dat ? en kleuren nog off staan ?darkpluisje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:07:
ja!!! eindelijk heb ik mijn scherm!!
mijn god wat is het ding groot, maar wel gaaf joh. Zit alleen nog wat te kloten met de kleuren, krijg beetje last van mijn ogen nogsteeds, dus denk dat de kleuren nog wat off staan. Brightness staat al op 0
Maar waar moet ik die profielen precies opslaan dat de dell ze uitleest ofzo? Want dat snap ik niet helemaal..
Congratsdarkpluisje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:07:
mijn god wat is het ding groot, maar wel gaaf joh. Zit alleen nog wat te kloten met de kleuren, krijg beetje last van mijn ogen nogsteeds, dus denk dat de kleuren nog wat off staan. Brightness staat al op 0
Maar waar moet ik die profielen precies opslaan dat de dell ze uitleest ofzo? Want dat snap ik niet helemaal..
naja weet niet had in het begin een beetje misselijkheid, maar dat kan mischien omdat ik zo'n groot scherm niet gewend bent..Le_Freak ! schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:11:
[...]
Wat bedoelen je met last van je ogen, en hoe komt dat ? en kleuren nog off staan ?
Gefeliciteerd!darkpluisje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:07:
nop...enige die tegenwerkt is mijn laptop soms als hij tegelijk een scherm van 1680x1050 en deze 1920x1200 aan moet sturen
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
ja is het wel waard... prachtig, eerste keer dat je je scherm inpluged en hij pixelperfect voor je staat te schitteren (en daarna meteen zijn birghtness naar beneden gooienFreich schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:31:
Nou ook maar een 2408WFP besteld + pixelcontrole. Danzij Darkpluisjes redenen toch maar 19 euro extra lappen.
Qsix zit er iig warmpjes bij komende winter dankzij GoT!
FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect
haha altijd baas boven baas... Ik vind mijn 2408 nu prachtig... maar kan ook niet wachten tot ik een 3008 zou hebbenNaWA schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:16:
gisteren een 3008WFP binnen gekregen van Qsix. Ook met pixelcontrole.
Heb er zelf ook nog een half uurtje op staan staren met zo'n tooltje, maar geen pixelfouten gevonden dus dat zat wel snor.
Fijne monitor btw, een mooie stap opwaards van mijn oude 2407WFP.
Gefeliciteerd met je scherm, en de andere ook natuurlijk, heb zelf ook de 3008 en niks aan de kleuren veranderd, vindt de kleuren zo perfect.NaWA schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:16:
gisteren een 3008WFP binnen gekregen van Qsix. Ook met pixelcontrole.
Heb er zelf ook nog een half uurtje op staan staren met zo'n tooltje, maar geen pixelfouten gevonden dus dat zat wel snor.
Fijne monitor btw, een mooie stap opwaards van mijn oude 2407WFP.
Life is like living only without the peaches
C:\>_
Life is like living only without the peaches
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
ik denk dat de 3008 wel een 75hz input ondersteund, maar ik denk dat hij er echt maar 60hz van weergeeft, dat hebben wel meer monitoren. Dan vreten ze 75 wel maar kan het paneel er maar 60 weergeven, waardoor het feestje nog niet doorgaatLe_Freak ! schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:07:
Hey knightwolf of andere die ook al een 3008 hebben, ik draai nu met 60 Hz maar wil hem op 75 hebben, ik heb begrepen dat dat kan en beter is zelfs voor je ogen. hoe ga ik dat doen ? de monitor ondersteund het volgens proggies zoals sandra en HW monitor, de monitor ondersteund het dus zeg maar. en het is voor gamen beter.
Maar ja hoe doe ik dat ? met proggies zoals refreshlock ? of kan het chique-er ?
Ligt volgens mij aan de resolutie. Als je hem op 2560x1600 zou zetten (wat je waarschijlijk ook hebt gedaan) is de max waarschijnlijk 60.Le_Freak ! schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:07:
Hey knightwolf of andere die ook al een 3008 hebben, ik draai nu met 60 Hz maar wil hem op 75 hebben, ik heb begrepen dat dat kan en beter is zelfs voor je ogen. hoe ga ik dat doen ? de monitor ondersteund het volgens proggies zoals sandra en HW monitor, de monitor ondersteund het dus zeg maar. en het is voor gamen beter.
Maar ja hoe doe ik dat ? met proggies zoals refreshlock ? of kan het chique-er ?
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
bij mij was de verpakking ook netjes, hoewel er wel met stift 100% pixel op geschreven stond.. Heb ook nog geen dode pixels gezien, even snel een testje gedaan maar toen viel me ook niks op, dus ben wel zeker dat alle pixels doen wat ze moeten doenFreich schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:23:
Zo gister 16:00 besteld, vanochtend 10:00 binnen. Echt netjes.
[afbeelding]
Heb nog niet gekeken op pixel fouten enz.
Wat ik me wel afvraag, is of er überhaupt gecontroleerd is. Ik kon nergens een spoor zien van dat hij uit de verpakking gehaald was en gecontroleerd was. Misschien doen ze het wel heel netjes maarja. Ik ben ook gewoon achterdochtig
Hoe was dat bij jou Darkpluisje?
Anyway; superscherm! Ik heb ook geen last van inputlag.
Ja hier staat dat ook op de doos. Het zal dan wel gebeurd zijn, ik heb hem zelf ook 100% goed getest dusdarkpluisje schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:27:
[...]
bij mij was de verpakking ook netjes, hoewel er wel met stift 100% pixel op geschreven stond.. Heb ook nog geen dode pixels gezien, even snel een testje gedaan maar toen viel me ook niks op, dus ben wel zeker dat alle pixels doen wat ze moeten doen
bij jou ook zo dat er geen factuur bij zit ? Vind dat toch wel beetje vervelend, liever een factuur gehad dat ik er ook mee naar dell kan, dan dat ik het met een pakbon moet doenFreich schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:48:
[...]
Ja hier staat dat ook op de doos. Het zal dan wel gebeurd zijn, ik heb hem zelf ook 100% goed getest dus
Ik heb dus helemaal geen factuur of pakbon oid gekregendarkpluisje schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:31:
[...]
bij jou ook zo dat er geen factuur bij zit ? Vind dat toch wel beetje vervelend, liever een factuur gehad dat ik er ook mee naar dell kan, dan dat ik het met een pakbon moet doen
Is al vaak voorbijgekomen hier, gewoon Rob van Qsix mailen en achter zijn vodden zitten dan komt het goed.Freich schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:43:
[...]
Ik heb dus helemaal geen factuur of pakbon oid gekregen
Ik mail ze nog wel even want vind het wel raar.
Het scherm kan idd een input van 75 Hz aan, maar zover ik weet converteert hij het intern terug naar 60, zodat hij er toch maar 60 weergeeft. Ik heb zelf ook altijd een zo hoog mogelijke refreshrate, maar aangezien het dus niet helpt om hem op 75 te zetten laat ik hem zelf ook maar gewoon op 60 staan.Le_Freak ! schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:07:
[Voor 29% gewijzigd door Le_Freak ! op 18-06-2009 22:13]
naja dan moet je al met hardware calibratie gaan werken he, anders dan weet het programma toch niet wat het instelt lijkt me ?Le_Freak ! schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:13:
Weet er iemand nog een goed calibratieproggie die je kunt gebruiken voor de DELL ?
(om te kijken of mijn huidige instellingen nog beter kunnen ? )
Ik vond gisteren deze site met .icc bestanden voor verschillende DELL's:Le_Freak ! schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:13:
Weet er iemand nog een goed calibratieproggie die je kunt gebruiken voor de DELL ?
(om te kijken of mijn huidige instellingen nog beter kunnen ? )
je kan bij windows als kleurenprofiel voor je scherm (bij je scherminstellingen) dan dat icc bestand selecteren. Hij gebruikt dan die instellingen als basis, maar daarna kan je die met je settings vrolijk aanpassen. Als je nu onthoud op welke settings je hem precies hebt staan dan kan je als je het profiel niks vind, gewoon weer het windowsprofiel selecteren en hem terugzetten.Le_Freak ! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:18:
Hoe werkt zoiets ? .icc bestand downloaden en dan ? ik bedoel wie zegt of bepaalt dat ik die kleurinstellingen mooi vindt en het meest natuurlijk is, scherp is en crystal clear overkomt ?
En wat kan ik ermee ? kan ik het uitproberen zonder dat ik moet gaan klooien om mijn huidige instellingen (waar ik tevreden mee ben( weer terug te krijgen ?
ps. waarom ik dan die andere kleurinstellingen wil zien kun je je afvragen, nou ik ben benieuwd of het NOG mooier kan.
neeLe_Freak ! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:47:
hebben jullie dynamic contrast aanstaan ?
Als je even googlet heb je dat zo gevonden. En het idee is dat je met een goede .icc de kleuren op het scherm gelijk zijn (/zo min mogelijk verschillen) met hetgeen wat je uitprint.Le_Freak ! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:18:
Hoe werkt zoiets ? .icc bestand downloaden en dan ? ik bedoel wie zegt of bepaalt dat ik die kleurinstellingen mooi vindt en het meest natuurlijk is, scherp is en crystal clear overkomt ?
En wat kan ik ermee ? kan ik het uitproberen zonder dat ik moet gaan klooien om mijn huidige instellingen (waar ik tevreden mee ben( weer terug te krijgen ?
Nooit van m'n leven.Le_Freak ! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:47:
[Voor 12% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 19-06-2009 18:35]
Voor zover ik weet is het alleen bij films de moeite waard.Le_Freak ! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:47:
[Voor 3% gewijzigd door Blisterin_Bull op 19-06-2009 23:42]
C:\>_
Lol, dat is het nadeel he. Het went zooo snel.Blisterin_Bull schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:42:
Ik heb em ook al een jaar. Maar ik vind em nu toch wel een beetje klein worden
Anoniem: 114361
Nee, is alleen maar irritant, ook bij films. Brightness staat gewoon op 0%, is voor zowel overdags als snachts genoeg. Met Dynamic Contrast aan gaat hij vrolijk naar richting de 100% zogauw er ook maar iets in beeld zit dat niet helemaal zwart is. Ofwel, hij staat dan voornamelijk vervelend fel. Niet alleen vervelend voor je ogen, maar ook de levensduurverkorting van de backlight.Le_Freak ! schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 17:47:
Zover ik weet geldt dat voor alle FTF's ja. De backlight kan bv minder fel worden, of gaat gewoon niet meer aan. 10 jaar is wel lang. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel uur per dag je hem aan hebt staan. Zowiezo helpt het (zie reactie op quote hierboven) om de backlight zo laag mogelijk te houden, geeft langere levensduur.Anoniem: 114361 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:55:
Zo een IPS scherm, wat is de verwachte levensduur als je hem ongeveer 10 uur per dag aanhebt?
Want schermen worden natuurlijk steeds slechter op den duur, maar geldt dit ook voor IPS schermen?
[Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 20-06-2009 02:07]
En hoe hou je die zo laag mogelijk dan ? je gaat toch niet die zo laag mogelijk houden en tegen een scherm aankijken die er niet uitziet om de levensduur te verlengen ? zit daar een optie voor ? zo ja waar dan ?Knightwolf schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 02:02:
[...]
. Zowiezo helpt het (zie reactie op quote hierboven) om de backlight zo laag mogelijk te houden, geeft langere levensduur.
de fabrieksinstelling op de meeste schermen zuigen (behalve de 3008).. Enige wat ik over mijn 2408 kan zeggen is dat ik brightness op 20 heb staan, en zo word het door de meeste hardware calibratie ook ingesteld. Die echte kleuren die jij ziet, zijn waarschijnlijk oversaturated kleuren vanwege het felle licht. Ook als je custom RGB gebruikt zonder iets in te stellen, betekend gewoon dat ze allemaal op 100% staan. Wat jij dus ziet als mooie kleuren, zijn geen ware kleuren.Le_Freak ! schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 06:59:
[...]
En hoe hou je die zo laag mogelijk dan ? je gaat toch niet die zo laag mogelijk houden en tegen een scherm aankijken die er niet uitziet om de levensduur te verlengen ? zit daar een optie voor ? zo ja waar dan ?
b.t.w. Brightness staat bij mij op 80 % en contrast op 60 %
Bij preset modes op custom RGB
Bij Display settings sharpness op 50 %
Hoe kun je Brightness nou op 0 & zetten, als je een strak beeld en natuurgetrouwe kleuren wilt zien. serieus ik heb net ff Brightness op 0 gezet en dan heb je toch echt wel een hele grijze sluier in je beeld zitten. probeer mijn settings maar is ziet er echt heel mooi uit. crystal clear, daarbuiten waren het de fabrieksinstellingen.
[Voor 6% gewijzigd door darkpluisje op 20-06-2009 09:34]
Geen ware kleuren ? waar ik tegenaan kijk moet er toch natuurgetrouw uitzien ?darkpluisje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 09:32:
Wat jij dus ziet als mooie kleuren, zijn geen ware kleuren.
Als ik mijn scherm op 80 zet is dat ook wel oke maar krijg ik na een tijdje toch wel hoofdpijn
er zit een verschil tussen wat jij mooie kleuren vind, en wat ware kleuren zijn... Gezien jij alles op 100 hebt staan en de dell schermen al meer groen weer kunnen geven als blauw, en ook met name rood sterk weergeven zal jou beeld voor ware kleuren te weinig blauw bevatten op het momentLe_Freak ! schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 09:44:
[...]
Geen ware kleuren ? waar ik tegenaan kijk moet er toch natuurgetrouw uitzien ?
[Voor 3% gewijzigd door darkpluisje op 20-06-2009 16:03]
de ultrasharp bevatten ips/pva schermen...Anoniem: 114361 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:19:
Wat ik eigenlijk bedoelde is: Liever een nieuwe TN scherm dan een oude (minimaal 2 jaar oude) IPS scherm?
Nou zijn ook niet alle TN schermen hetzelfde. Hoe kom ik achter welke TN schermen wel redelijk goed zijn?
Samsung ga ik sowieso neit nemen. Dacht eigenlijk aan de Dell Ultrasharp 22 inch met TN scherm.
jawel, als je op de site van dell kijkt zie je dat de titel ultrasharp alleen maar maar voor pva/ips monitoren is.. Anders heten ze truecolor of hebben ze gewoon een standaard G of S aanduidingAnoniem: 114361 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:07:
niet ALLE ultrasharps hebben een IPS/PVA scherm.
Gaapdarkpluisje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:10:
[...]
jawel, als je op de site van dell kijkt zie je dat de titel ultrasharp alleen maar maar voor pva/ips monitoren is.. Anders heten ze truecolor of hebben ze gewoon een standaard G of S aanduiding
Dell UltraSharp 2208WFP
Weet je zeker dat je zelf wel op de Dell site gekeken hebt?Panel Type : TN - Twisted Nematic
[Voor 5% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 20-06-2009 18:09. Reden: linkje gecorrigeerd]
zag hem er op .nl niet bijstaan, jou link is dood en de links in de TS ook... maar het kan zijn dat ik er 1 over het hoofd heb gezien en dat die ook ultrasharp heet... zou logischer zijn als die gewoon truecolor zou hetenjcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:50:
[...]
Gaap
En wat is dit dan:
http://accessories.euro.d...bsd&cs=nlbsdt1&sku=151178
[...]
[...]
Weet je zeker dat je zelf wel op de Dell site gekeken hebt?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Of nog beter, één kopen, gebruiken, en weer terug brengen binnen 48 uur (of een week, ligt aan de winkel).Gizz schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:19:
@ alle mensen die andermans kleurprofielen gebruiken of veel tijd stoppen in het discussieren over de beste instellingen:
Waarom niet voor €70 ergens een kalibratie-apparaatje + software kopen? Zo'n ding gaat jaren mee, dus voor ongeveer tientje per jaar weet dat je je beeldscherm optimaal gebruikt
Je kiest niet voor niks voor een PVA/IPS scherm, je wil gewoon een goede beeldkwaliteit. Stel de boel dan ook even goed in
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
naja voor 70 euro heb je nog geen geweldig ding... heb bij tft central wel eens de reviews gelezen, en wil je het echt netjes doen dan kan je wel wat meer geld uitrekken volgens mijGizz schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:19:
Ja, want je kalibratie blijft dan onbeperkt goed natuurlijk. Je backlight blijft de komende jaren altijd even fel branden zonder iets aan de instellingen te veranderen bijvoorbeeld
[Voor 5% gewijzigd door darkpluisje op 21-06-2009 12:52]
ik heb eigenlijk allebei... als beeldscherm staat het gedownloade profiel, mara als ik alles dan nog op 100 zet dan ziet het er nog niet uit ... Maar kan ook dat hij bij mij wat lastiger doet omdat hij is aangelsoten op de uitgang van mijn laptopFreich schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:00:
Ik zie dat sommige mensen hun RGB waardes etc. in de monitor aanpassen.
Maar ook mensen die een .icc profiel downloaden.
Is het nou zo dat je het ene of het andere moet doen qua kalibratie?
Dus:
- Kalibreren via apparaatje bijv. en een goed .icc profiel gebruiken (of icc downloaden).
Of:
- Kalibreren via je monitor zelf; en eventueel je GPU settings?
Natuurlijk kan je wel een icc profiel bijschaven met wat in je menu te gaan zitten spelen, maar bij een goed icc profiel zou dat niet moeten lijkt mij.
Die snap ik ff niet, mijn ogen zijn echt wel goed en ja ik heb de 30 inch. maar als ik de kleuren nu ander ga instellen dan zit ik tegen ene scherm aan te kijken waarbij rood geen rood meer is groen geen groen meer en er bv een hele sluier overheen zit.darkpluisje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:00:
[...]
er zit een verschil tussen wat jij mooie kleuren vind, en wat ware kleuren zijn... Gezien jij alles op 100 hebt staan en de dell schermen al meer groen weer kunnen geven als blauw, en ook met name rood sterk weergeven zal jou beeld voor ware kleuren te weinig blauw bevatten op het moment
(tenzij je de 30'' dell hebt hoor ,weet niet hoe de kleuren daar liggen)
@arny: ik heb ze op 92, 90, 98 staan
Nee, het moet beide als je het goed wilt doen!Freich schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:00:
Is het nou zo dat je het ene of het andere moet doen qua kalibratie?
Dus:
- Kalibreren via apparaatje bijv. en een goed .icc profiel gebruiken (of icc downloaden).
Of:
- Kalibreren via je monitor zelf; en eventueel je GPU settings?
Jammer is alleen dat SD HDTV niet dezelfde colorspace gebruiken als sRGB. Als je de TVs wil laten kloppen moet je ze op Rec. 601 calibreren (SD), en als je alleen maar HDTV kijkt op Rec. 709.Arunia schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:13:
Ik heb de meeste schermen bij ons thuis nu onderworpen aan de Spyder 3 Elite. Wat dat betreft zouden ze goed moeten staan zoals het hoort. De TV's zijn onderworpen aan de Spyder 3 TV en kijken ook een stuk lekkerder zeg maar.
Ik moet zeggen dat veel mensen de PC schermen wel willen laten calibreren, maar de tv's niet. Alhoewel ik het me wel voor kan stellen.
Goed om dat even te onthouden.Vinnienerd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:26:
[...]
Jammer is alleen dat SD HDTV niet dezelfde colorspace gebruiken als sRGB. Als je de TVs wil laten kloppen moet je ze op Rec. 601 calibreren (SD), en als je alleen maar HDTV kijkt op Rec. 709.
Ik snap je vraag niet? Zoals ik zei, brightness gewoon op 0 omdat dat prettigste kijkt... gaatie vanzelf langer van mee omdat hij dan op z'n zwakst brandt maar dat is niet de hoofdreden dat ik hem op 0 zet.Le_Freak ! schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 06:59:
[...]
En hoe hou je die zo laag mogelijk dan ? je gaat toch niet die zo laag mogelijk houden en tegen een scherm aankijken die er niet uitziet om de levensduur te verlengen ? zit daar een optie voor ? zo ja waar dan ?
Holy sh*t, wil je blind worden of zob.t.w. Brightness staat bij mij op 80 % en contrast op 60 %
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, als ik de kleuren vergelijk tussen 0, 30, 50, 80, 100%... maar kan niet zeggen dat ik met 0% een grijze sluier over m'n scherm krijg of zo. Onder de 20% zijn kleuren idd iets minder fel, maar nog steeds gewoon helder hoor. Misschien iets niet goed met je scherm als jij dat wel hebt? Of het verschil dat jij custom RGB hebt ingesteld of je scherm gecalibreerd hebt?Bij preset modes op custom RGB
Bij Display settings sharpness op 50 %
Hoe kun je Brightness nou op 0 & zetten, als je een strak beeld en natuurgetrouwe kleuren wilt zien. serieus ik heb net ff Brightness op 0 gezet en dan heb je toch echt wel een hele grijze sluier in je beeld zitten. probeer mijn settings maar is ziet er echt heel mooi uit. crystal clear, daarbuiten waren het de fabrieksinstellingen.
[Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 22-06-2009 01:09]
Ja dat klopt ik heb inderdaad custom rgb aanstaan, nu begin ik te wijfelen of het inderdaad wel de fabrieksinstellingen waren. ik kan me niet herrinneren dat ik hem zelf ingesteld heb. Maar vertel is wat zijn precies jou instellingen dan met desktop als kleurenprofiel ? wat zijn je verdere instellingen dan ga ik die is proberen. ben nu wel benieuwd.Knightwolf schreef op maandag 22 juni 2009 @ 01:00:
[...]
Of het verschil dat jij custom RGB hebt ingesteld of je scherm gecalibreerd hebt?
Ik heb m'n 3008 niet gecalibreerd, en heb "Desktop" als kleurenprofiel in het scherm ingesteld staan, en alles ziet er nu erg goed en nice uit
[Voor 23% gewijzigd door Le_Freak ! op 22-06-2009 12:38]
probeer qsix of pcbuyit.co.uk ... dat zijn de enige 2 die ik zo ken die goedkoop dell schermen leveren, in snelle tijd als ze ze hebben...Amelandbor schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:44:
Nu mijn 4 jaar oude BenQ scherm kapot is gegaan en ik nu op een old school 15 inch scherm aan het typen ben, ben ik op zoek naar een Dell Ultrasharp 2209WA.
Echter, deze is bijna nergens uit voorraad leverbaar. Weet iemand toevallig nog een shop waar ik snel (en voor een redelijke prijs) dit scherm kan bestellen??
helaas dan zal je moeten wachten, verder zijn er voor ozver ik weet niet zomaar shops die de schermen ook verkopen.. en tja de 22 is nou eenmaal heel erg geliefd met zijn ips schermAmelandbor schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:38:
Ja die heb ik ook wel gevonden alleen hebben beiden geen voorraad.
Monitor:Le_Freak ! schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:37:
[...]
Ja dat klopt ik heb inderdaad custom rgb aanstaan, nu begin ik te wijfelen of het inderdaad wel de fabrieksinstellingen waren. ik kan me niet herrinneren dat ik hem zelf ingesteld heb. Maar vertel is wat zijn precies jou instellingen dan met desktop als kleurenprofiel ? wat zijn je verdere instellingen dan ga ik die is proberen. ben nu wel benieuwd.
[Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 22-06-2009 14:15]
[Voor 8% gewijzigd door Freich op 22-06-2009 15:10]
Thankx, ik ga is kijkenKnightwolf schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Monitor:
Color Settings Mode: Graphics
Preset: "Desktop", bovenste optie, fabrieksstandaard zover ik weet
Brightness 0%
Contrast 50% (fabrieksstandaard)
Sharpness: 40%
Dynamic Contrast: Off
PC:
In Windows (XP) heb ik als .icc kleurenprofiel "AdobeRGB1998"
In Photoshop heb ik "sRGB IEC61966-2.1" voor RGB
Heb nu ok LUT manager gebruikt met het profiel van tft... Maar moet zeggen voordat ik het profiel laadde vond ik de kleuren wel wat levendiger, maar dat was miss wel te oversaturatedFreich schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:49:
Ik was net bezig met color management via de tftcentral guide. Alleen nu in Vista als ik icc profielen laad veranderd er niks aan de kleuren.
Zo te zien een bekend probleem en niemand weet een fix.
Bijv: http://www.vistax64.com/s...esnt-change-profiles.html
Zwaar irritant![]()
Wel alvast custom RGB 92-90-98 (volgens tftcentral) en het lijkt wel wat beter dan Desktop mode iig.
Edit: met LUT manager werkt het wel prima. Wel een onnodige workaround...
[Voor 18% gewijzigd door darkpluisje op 22-06-2009 16:17]
Ja dat had ik dus ook precies zo. Volgens tft central brightness op 20 dat heb ik dus.darkpluisje schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:10:
[...]
Heb nu ok LUT manager gebruikt met het profiel van tft... Maar moet zeggen voordat ik het profiel laadde vond ik de kleuren wel wat levendiger, maar dat was miss wel te oversaturated
Heb de brightness nu ook maar op 50 gezet, want vind hem wel wat donker
Uh, ik zeg gewoon dat je zo'n ding moet kopen?Freich schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:44:
[...]
voor de tip van Gizz ben ik niet aso genoeg denk ik
Gizz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:46:
[...]
Uh, ik zeg gewoon dat je zo'n ding moet kopen?
Zeker als je een beeldscherm van €1400 hebt gekocht, dan ga je je toch niet behelpen met andermans profielen?
Sorry bedoelde i7xi7x schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:16:
[...]
Of nog beter, één kopen, gebruiken, en weer terug brengen binnen 48 uur (of een week, ligt aan de winkel)..
[Voor 35% gewijzigd door Freich op 22-06-2009 16:58]
Die Spider van +-70 euro is iig slecht. Die duurdere zullen ook wel prima zijn. Maar die Blue Eye Pro word op bijv, tft central voor alles gebruikt en scoorde 100% oid.lowfi schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:48:
Waarom perse lacie? De pantone en spider doen hetzelfde en zijn goedkoper.
Dan nog blijft windows kleur management ruk maar goed
Haha, ja je bent Nederlander of je bent het niet. ^^
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details