Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden dit schermpje gehaald bij de Mediamarkt. Geen geld: 249 voor een 26" S-IPS scherm. S-IPS lijkt vooralsnog het beste te zijn voor gaming qua input lag na TN. Ik kon van deze monitor op voorhand geen metingen vinden maar voor 249 kon ik het 26" S-IPS scherm niet laten liggen....1920x1200 native, 1 VGA en 1 DVI aansluiting. Ik heb hier een dSLR liggen dus ik besloot om de input lag te meten. Oude CRT aangesloten, clone mode, tellertje aan en gaan maar. Resultaten in chronologische volgorde:

0
14
13
0
0
13
0
16
13
14
0

Dit maakt een gemiddelde van 7,5ms. Ook de reactietijd in games is dik in orde. Mocht je dus een gamingscherm willen maar geen TN, dan lijkt de Acer (gezien de beschikbare resultaten) vooralsnog de beste optie met een gemiddelde inputlag van 7,5ms en geen hinderlijke (of uberhaupt zichtbare) smearing. Ik ben tevreden :Y) Moet er wel bij zeggen dat ik het wel kon merken, de lag, maar het is dus niet veel zoals mijn test nu uitwijst. Na de Acer is het beste niet-TN gaming scherm de LG 245W, maar deze zit rond de 20ms gemiddeld qua inputlag en is duurder (maar ws ook ietsje beter van beeldkwaliteit).

Paar pics:

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Acer%20input%20lag/InputlagAcer004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Acer%20input%20lag/InputlagAcer006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Acer%20input%20lag/InputlagAcer012.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 30-01-2009 03:05 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

zou je misschien deze test kunnen herhalen met de LCD screen tester op de achtergrond? (zo'n alle kleuren flikkerend videofilmpje, full screen met de teller daarvoor?) Misschien dat zo'n scherm dan meer lag krijgt wanneer het scherm meer handelingen moet verrichten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erg goed gemeten - en mooie waardes :)

Wel een vraagje:
Ik heb ook eens naar deze scherm gekeken en toen kwam ik dit (in halve Chingish geschreven...) review tegen:
Let¡¦s discuss about the noise problem,
I did use many LCD monitors in my career, include many type of
17/19/22/24/27 inch, this is the first time I heard about some electric noise,
there were some ACER AL2623W users also heard about the noise on forums
in Japan, and they called that exhaust noise.
As I know, LCD monitors should not have noise inside, am I right?

[...]

There also had some users bought this LCD and share their experience,
some one also mentioned their ACER AL2623W have same noise too.

[...]

Seems that¡¦s not only my LCD issue, the happened percentage seems more
like that¡¦s original design issue on this series products or some components
issue.
Kortom, er zou een structurele issue zijn met geluid uit de achterkant van dit scherm. Hoor jij iets?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien even mergen met: onbegrepen probleem met monitor resolutie, oplossing gezocht :?

Mooi scherm, alleen is het jammer dat er veel problemen zijn met het sissende geluid (wat aan de voeding ligt) en wat ik heel vervelend vind: Het scherm springt niet terug naar zijn native resolutie maar naar 1600*1200. Voor zover ik weet is hier nog geen oplossing voor.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Want? Dat topic gaat over een resolutieprobleem met dit scherm, dit topic gaat over input lag (of gebrek eraan :) ). Ik zie niet in hoe een paar posts over het testen van inputlag daar on-topic zouden zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:17:
[...]

Want? Dat topic gaat over een resolutieprobleem met dit scherm, dit topic gaat over input lag (of gebrek eraan :) ). Ik zie niet in hoe een paar posts over het testen van inputlag daar on-topic zouden zijn :o
Sure geen probleem, dacht dat V&B graag alles liever in 1 monitor-type-topic wilde hebben. :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je gokken op een IPS scherm en geen PVA dat er volgens mij ook in kan zitten.

De prijs ligt rond de 425, niet veel goedoper dan de LG 26" IPS. Welke nu beter is?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:58:
zou je misschien deze test kunnen herhalen met de LCD screen tester op de achtergrond? (zo'n alle kleuren flikkerend videofilmpje, full screen met de teller daarvoor?) Misschien dat zo'n scherm dan meer lag krijgt wanneer het scherm meer handelingen moet verrichten.
Ik zie zo snel alleen een versie voor OSX. Freeware toch?
dion_b schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:04:
Erg goed gemeten - en mooie waardes :)

Wel een vraagje:
Ik heb ook eens naar deze scherm gekeken en toen kwam ik dit (in halve Chingish geschreven...) review tegen:

[...]

Kortom, er zou een structurele issue zijn met geluid uit de achterkant van dit scherm. Hoor jij iets?
Ja je hoort wel iets. Ik ben een redelijke zeur wat betreft geluiden, ik wil de pc ook lekker stil enzo. Maar eerlijk is eerlijk, hier ga je alleen last van hebben als je een stille pc hebt en in absolute stilte werkt en dan nog moet je heel weinig kunnen hebben want je hoort bijna niks als die eenmaal aan staat. Je moet er imho dan echt _goed_ naar gaan luisteren.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:19:
Volgens mij moet je gokken op een IPS scherm en geen PVA dat er volgens mij ook in kan zitten.
Bron? Volgens TFTCentral is het alleen een S-IPS paneel.
De prijs ligt rond de 425, niet veel goedoper dan de LG 26" IPS. Welke nu beter is?
Welke LG 26" S-IPS kost 425?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 250 euro is de keuze natuurlijk snel gemaakt. De LG W2600HP kost rond de 500 euro. Ik dacht het te hebben gelezen over het PVA deel, maar als jij het zegt dan zal het gewoon een IPS scherm zijn (kan ook redelijk kloppen met die prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja maar die 249 is niet meer he ;) Ze zijn nu 333. En de prijs kunnen ze verder omlaag gooien als je om korting vraagt. Of ze dat ook doen weet ik niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

M2M schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:58:
Dat maakt geen zak uit, dat heb ik ook ooit gedaan(met en zonder bewegende achtergrond). Zie ergens Dell topics :P.
JT schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:32:

Bron? Volgens TFTCentral is het alleen een S-IPS paneel.
En toch, van wat ik bij je gezien heb, lijkt het een pva scherm. Vooral met zijwaartse inkijkhoek slaat hij al snel witter/vager uit, zoals bij elk PVA. Bij mijn scherm heb ik dat echter niet, of heel weinig.

Zoals ik direct zei bij het aanschouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tripp op 30-01-2009 14:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja maar ik moet nog het eerste PVA scherm tegenkomen met zo weinig inputlag.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Tripp schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:44:
[...]

Dat maakt geen zak uit, dat heb ik ook ooit gedaan(met en zonder bewegende achtergrond). Zie ergens Dell topics :P.
dus de belasting van de schermcontroller heeft absoluut geen invloed op de lag van het scherm, wat eigenlijk wel vreemd is want anders zou je een constante lag moeten hebben en geen variërende. Of zit ik er nu helemaal naast?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
Ik heb er ook een sinds kort ,hier zegt acer dat er een PVA paneel inzit.
Ik krijg het niet dat de link direct naar de pagina verwijst ; script ? via deze link kan je het type kiezen ,dan krijg je de gegevens , daar staat o.a : " Integratie van de geavanceerde PVA-technologie met kijkhoeken van 178° en een superieure contrast ratio van 1600:1 leidt tot scherpe, briljante beelden met rijke kleuren "

En dit : " um Acer hab ich hier mal vor einiger Zeit nen Thread eröffnent oder zumindest in einen was gepostet. Meine damalige Anfrage an Acer ergab, dass die eine Herst.Nr. zu einem 2623 mit TN-Panel gehört und die andere zu einem mit PVA-Panel. Kein schlechtes Angebot für 620€ ein.
Hier ein Ausschnitt aus der Email von Acer
---
Der Acer AL 2623W mit der Herstellernummer: ET.G23WZ.003 hat ein TN + film Panel.
Der Acer AL 2623W mit der Herstellernummer: ET.L810C.002 hat ein PVA Panel.

zegt men hier
Op mijn moniter is geen geluid gelukkig !

[ Voor 28% gewijzigd door linp op 31-01-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Die link leid naar de frontpage ;) En handig om te weten. Moet wel zeggen dat die verdomde snel is dan :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Ik heb dit scherm ook gekocht met die actie van de mm, ik heb nergens last van input lag, ook niet als ik een keer een spelletje speel, dat geluid heb ik ook geen last van, alleen als je hem aanzet maakt hij soms heel zacht een geluidje alleen als hij eenmaal aan is hoor je niks meer, lag dit er niet aan of je een geaard of niet-geaard stopcontact had?
Pagina: 1