[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 42.348 views

Onderwerpen

Alle 98 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

KarlMarX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:30:
Heeft iemand hier al ervaring met de nieuwe Asus GTX260 Martix versie?

Aan de specs te zien zou die zelfs sneller dan de GTX275 moeten zijn en ook sneller dan de XFX black edition en wellicht zelfs soms dus ook sneller dan de GTX280, maar wel slechts een idle gebruik hebben van 29W en in 2D fanless zijn. _/-\o_
Ik meen dat de clocks wel gewoon standaard zijn maar dat door de aanpassingen een hoge overclock te behalen valt. Het is me niet helemaal duidelijk want onderaan deze site: http://www.rbmods.com/con...-rog-engtx260-matrix.aspx staan de specs met standaard clocks en ergens in het verhaal wordt weer die dikke overclock aangehaald onder 3D modus...
Maar verder is het natuurlijk een gelikte kaart. HWI heeft een artikel gewijd aan de 4850/4870 Matrix waarbij de 4870 een soortgelijke koeler heeft: http://www.hardware.info/...D_4850__4870_Matrix_test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:00
KarlMarX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:30:
Heeft iemand hier al ervaring met de nieuwe Asus GTX260 Martix versie?

Aan de specs te zien zou die zelfs sneller dan de GTX275 moeten zijn en ook sneller dan de XFX black edition en wellicht zelfs soms dus ook sneller dan de GTX280, maar wel slechts een idle gebruik hebben van 29W en in 2D fanless zijn. _/-\o_
Tipje van de sluier. Deze kaart is al gebenchmarkt, resultaten volgen snel (weekje?). De kaart is in idle idd erg zuinig. Hoe die presteert tov gtx275 heb ik nog niet bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Nog een paar tipjes please! _/-\o_

Is de kaart stil? Vooral in 2D? En is de kaart inderdaad standaard in 3D al zo overklokt als in het frontpage artikel beweerd wordt?

Is het de meerprijs en het wachten (het is nog nergens op voorraad) waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Aangezien de Asus 260 Matrix nog niet leverbaar is, heeft iemand hier nog suggesties voor een ander merk/type GTX260 met al standaard stille koeler? Het geluid in 3D maakt me minder uit, maar ik wil dat de kaart in 2D stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 13:43
Ik heb deze
pricewatch: Sparkle Geforce GTX260 core 216 - 55nm
In 2d hoor ik hem niet boven mijn andere fans. Verder klokt ie terug naar 300mhz in 2D en zou je de fan nog trager kunnen zetten (bijv. 25%) met rivatuner.

[ Voor 28% gewijzigd door luckyjan op 19-04-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bedankt voor de suggestie.

Heel wild gedacht zat ik nu ook naar deze te kijken:
Palit GeForce GTX 260 Sonic 216 SP
Deze is maar 175 euro en heeft ook een non-reference koeler. Ik kan alleen weinig over Palit als merk vinden. komt bijna niet in de PW voor.
Heeft iemand hier ervaring ermee?
En zou dat niet een erg goede prijs/kwaliteit verhouding zijn?

Edit:
Ik kijk ook naar de
pricewatch: Asus ENGTX260 TOP/HTDP/896M
Maar ik kan nergens vinden of deze kaart inmiddels ook gebruikt maakt van de core 216 en 55nm. Heeft iemand wellicht deze kaart recent gekocht en kan dit verifiëren met bijvoorbeeld GPU-Z?

Het zelfde geldt voor de:
XFX 260 GTX 896MB DDR3 Standard GX-260N-ADFA
en de
XFX 260 GTX 896MB DDR3 Standard GX-260N-ADF9
Beide hebben volgens de XFX site wel 216 shaders, maar ik kan nergens iets vinden over 55nm en ook niet over de verschillen tussen deze twee modellen. Ze kosten praktisch hetzelfde.
Hopelijk kan iemand hier licht op werpen.

Evga is het enige merk welke wel duidelijk beide specificaties in hun productomschrijvingen zet. Maar aangezien en EVGA en XFX en Asus allemaal reference zijn en deEVGA wel tien euro duurder is, vroeg ik mij af of EVGA dat waard is. Ik las iets over de goede garantie en omruilservice, maar op de site zelf lijkt dat alleen van toepassing op bij hun online aangeschafte kaarten en alleen voor U.S. residents.

[ Voor 57% gewijzigd door KarlMarX op 20-04-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Hier test men de Palit GTX275 met dezelfde koeler als die GTX260 die jij als eerste noemt. Conclusie over de koeler: "Much to our surprise the cooler was not really better than NVIDIA's reference cooler, but in all fairness it was a little more quiet." -> http://www.guru3d.com/art...no3d-palit-sparkle-test/8

Ik meen dat de Asus TOP versie de 192 sp vesie is en nog op 65nm gebakken is, maar dat weet ik niet zeker omdat ik net zoals jij geen 100% uitsluitsel over kan geven.

EVGA staat verder bekend om zijn goede garantie voorwaarden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb van redelijk wat kanten gehoord dat RMA afhandelingen via EVGA zelf echt sneller worden afgehandeld als bijvoorbeeld bij Asus. Ook behoud je je gearantie als je gaat overclocken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 21-04-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Bij EVGA is de goede naam vooral te danken aan de Amerikaanse tak. Over de Europese tak zijn heel veel klachten op het forum van EVGA te vinden.
Maar ik denk dat iedere GTX 260 stil is in 2D en anders kan je het fan profiel met rivatuner nog aanpassen.
Van die PALIT (Gainward) had ik gelezen dat de GTX 260 zich niet terugklokt in 2D.
http://www.legitreviews.com/article/917/9/
http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=3&id=2813&pg=8

Als je een garage deur hebt met AB moet je uitkijken met een GTX 295 ;)
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=13267&Itemid=1

[ Voor 18% gewijzigd door luckyjan op 21-04-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Palit geeft me op dit moment heel veel problemen qua rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Oke, dan is mijn laatste twijfel tussen XFX en EVGA. De EVGA is 10 euro duurder, maar heeft gegarandeerd de 55nm core en bij XFX is dit niet terug te vinden.
Beide hebben goede garantie voorwaarden, alhoewel dit bij beide in Europa al een stuk minder is. (XFX heeft in USA levenslange garantie en in Europa maar 2 jaar en ook alleen via reseller. EVGA heeft in USA ook levenslange garantie en in Europa 10 jaar en daar kan je ook rechtstreeks je kaart heen sturen.)

Ik heb persoonlijk nog met beide merken geen ervaring.

Heeft iemand nog een goed advies bij deze opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Review Galaxy GTX 275 met speciale koeler (mooie kaart maar volgens mij in Nederland niet te krijgen).
http://www.tweaktown.com/..._graphics_card/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
KarlMarX schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:47:
Oke, dan is mijn laatste twijfel tussen XFX en EVGA. De EVGA is 10 euro duurder, maar heeft gegarandeerd de 55nm core en bij XFX is dit niet terug te vinden.
Beide hebben goede garantie voorwaarden, alhoewel dit bij beide in Europa al een stuk minder is. (XFX heeft in USA levenslange garantie en in Europa maar 2 jaar en ook alleen via reseller. EVGA heeft in USA ook levenslange garantie en in Europa 10 jaar en daar kan je ook rechtstreeks je kaart heen sturen.)

Ik heb persoonlijk nog met beide merken geen ervaring.

Heeft iemand nog een goed advies bij deze opties?
Dat is post 4 zonder nieuwswaarde van je op 1 pagina. Waarom denk je dat andere mensen beter zijn in zoeken dan jij zelf? Bepaal zelf je eisen en wat je ervoor over hebt en baseer daarop je eigen keuze.

edit @ hieronder:
probeer eens de eerste link op Google

edit @ KarlMarX:
Ik had inderdaad ook een topic report aan kunnen maken, maar ik besloot om je vriendelijk te adviseren dat je posts off-topic zijn in een nieuws & discussie topic. Mocht je denken dat je vraag een eigen topic waard is, maak dan gewoon een topic aan. Ik snap best dat je wat onderzeker bent bij je aankoop, maar dat maakt je posts niet relevanter hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Depep op 21-04-2009 22:54 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Zo mijn vervanger van mijn HD3850 is binnen.
Sinds ik van 1280x1024 naar 1920x1080 ben gegaan liep het toch niet meer helemaal lekker.
Eerst een HD4830 geprobeerd 512Mb maar die beviel toch niet helemaal.
Vandaag binnen gehad mijn PoV 9800GTX+ 1024Mb.
Nu dacht ik (ergens gelezen te hebben) dat een 9800GTX+ een 55nm core zou hebben, darom wat zuiniger zou zijn en wat hooger geklokt zou zijn.
Maar naar gekeeken te hebben met GPU-z blijkt het een "gewoone" 65nm te zijn.
Snelheiden van de kaart zijn "bijna" allemaal wel standaard 740/1836 aleen het geheugen loopt op 900Mhz.
Temperatuuren van de kaart zijn wel geweldig hij is niet boven de 55c te krijgen (F@H)
Draaid nu 800 core 2000 Shader 1100 Mem
Heb net een GTS250 gehaald voor een kennis zelfde merk en hij is 100% het zelfde als die van mij.

[ Voor 15% gewijzigd door r.stanneveld op 22-04-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Depep schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:51:
[...]
Dat is post 4 zonder nieuwswaarde van je op 1 pagina. Waarom denk je dat andere mensen beter zijn in zoeken dan jij zelf? Bepaal zelf je eisen en wat je ervoor over hebt en baseer daarop je eigen keuze.
Zoeken hielp inderdaad niet. Ik heb echt nu al 7 dagen, 12 uur per dag lopen zoeken naar en lezen van reviews en andere info.
Dus ik hoopte dat mensen hier op basis van eigen ervaring antwoorden konden geven.
Ik dacht dat GoT er was om elkaar te helpen.
Maar bedankt voor jouw nuttige bijdrage. Je had ook het forum schoon kunnen houden en een topic report kunnen aanmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Is het niet handig om in de startpost de rebrands te melden over de 100 series?

Als ik zo kijk heb ik geen idee wat ze eigenlijk zijn

100 Series
GeForce GTS 150*
GeForce GT 130*
GeForce GT 120*
GeForce G100*

http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

AMD 9950X3D - X670E-Hero - 48GB CL26 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit Dark Power 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Q_7 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:12:
Is het niet handig om in de startpost de rebrands te melden over de 100 series?

Als ik zo kijk heb ik geen idee wat ze eigenlijk zijn

100 Series
GeForce GTS 150*
GeForce GT 130*
GeForce GT 120*
GeForce G100*

http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html
De laatste keer dat ik deze rebrands bekeken heb waren deze nog steeds enkel voorbestemd voor OEM's.
Maw. Deze zijn niet echt in de gewone handel te verkrijgen + weinig nieuwswaarde dat ze (toch in het begin) gewone kopies waren van oudere kaarten met een nieuwe naamgeving ;)
Hierdoor ben ik er van uitgegaan dat niemand echt geïntresseerd zou zijn in de deze kaarten daar een tweaker ze niet eens kan aankopen.. en iemand die een MEDION of andere pc aankoopt met zulke grafische kaart gaat zijn pc zeker niet aankopen voor het grafische geweld

**hint** al deze GT1 kaarten zijn dus verre van performant =P

Maar bij het mobiele TS er beetje onder kon je wel al een idee krijgen van deze rebrands.
Ik zal echter deze kaarten opnieuw bekijken en de TS aanpassen indien ik dit kan doen op een overzichtelijke manier. Vermoedelijk iets zoals het enorm handige/compacte tabel die CJ gemaakt heeft een tijdje geleden.

**edit** Ook qua performantie heb je bij deze kaarten wel een probleem .. echt onafhankelijke reviews heb je niet echt ... en deze kaarten testen in een OEM pc is vaak niet echt een super goed idee ..
mijn ervaring is dat de goedkopere OEM pc's op alles en nog wat bezuinigen (voeding moederbord) zodat de uiteindelijke performantie een stuk zwakker kan zijn dan tot wat deze kaartjes in staat zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door lightdestroyer op 22-04-2009 16:34 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Weer uiterst sappige GT300-info, zoals gewoonlijk, voor wat het waard is:

What is GT300?
Even though it shares the same first two letters with GT200 architecture [GeForce Tesla], GT300 is the first truly new architecture since SIMD [Single-Instruction Multiple Data] units first appeared in graphical processors.

GT300 architecture groups processing cores in sets of 32 - up from 24 in GT200 architecture. But the difference between the two is that GT300 parts ways with the SIMD architecture that dominate the GPU architecture of today. GT300 Cores rely on MIMD-similar functions [Multiple-Instruction Multiple Data] - all the units work in MPMD mode, executing simple and complex shader and computing operations on-the-go. We're not exactly sure should we continue to use the word "shader processor" or "shader core" as these units are now almost on equal terms as FPUs inside latest AMD and Intel CPUs.

GT300 itself packs 16 groups with 32 cores - yes, we're talking about 512 cores for the high-end part. This number itself raises the computing power of GT300 by more than 2x when compared to the GT200 core. Before the chip tapes-out, there is no way anybody can predict working clocks, but if the clocks remain the same as on GT200, we would have over double the amount of computing power.
If for instance, nVidia gets a 2 GHz clock for the 512 MIMD cores, we are talking about no less than 3TFLOPS with Single-Precision. Dual precision is highly-dependant on how efficient the MIMD-like units will be, but you can count on 6-15x improvement over GT200.

This is not the only change - cluster organization is no longer static. The Scratch Cache is much more granular and allows for larger interactivity between the cores inside the cluster. GPGPU e.g. GPU Computing applications should really benefit from this architectural choice. When it comes to gaming, the question is obviously - how good can GT300 be? Please do bear in mind that this 32-core cluster will be used in next-generation Tegra, Tesla, GeForce and Quadro cards.

This architectural change should result in dramatic increase in Dual-Precision performance, and if GT300 packs enough registers - performance of both Single-Precision and Dual-Precision data might surprise all the players in the industry. Given the timeline when nVidia begun work on GT300, it looks to us like GT200 architecture was a test for real things coming in 2009.

http://www.brightsideofne...vealed---its-a-cgpu!.aspx

Als er nu ook weer eens games uitkomen die eindelijk de Crysisbariëre doorbreken zou ik echt opgewonden raken.

[ Voor 88% gewijzigd door edward2 op 23-04-2009 18:52 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:00:
Weer uiterst sappige GT300-info, zoals gewoonlijk, voor wat het waard is:

What is GT300?
Even though it shares the same first two letters with GT200 architecture [GeForce Tesla], GT300 is the first truly new architecture since SIMD [Single-Instruction Multiple Data] units first appeared in graphical processors.

GT300 architecture groups processing cores in sets of 32 - up from 24 in GT200 architecture. But the difference between the two is that GT300 parts ways with the SIMD architecture that dominate the GPU architecture of today. GT300 Cores rely on MIMD-similar functions [Multiple-Instruction Multiple Data] - all the units work in MPMD mode, executing simple and complex shader and computing operations on-the-go. We're not exactly sure should we continue to use the word "shader processor" or "shader core" as these units are now almost on equal terms as FPUs inside latest AMD and Intel CPUs.

GT300 itself packs 16 groups with 32 cores - yes, we're talking about 512 cores for the high-end part. This number itself raises the computing power of GT300 by more than 2x when compared to the GT200 core. Before the chip tapes-out, there is no way anybody can predict working clocks, but if the clocks remain the same as on GT200, we would have over double the amount of computing power.
If for instance, nVidia gets a 2 GHz clock for the 512 MIMD cores, we are talking about no less than 3TFLOPS with Single-Precision. Dual precision is highly-dependant on how efficient the MIMD-like units will be, but you can count on 6-15x improvement over GT200.

This is not the only change - cluster organization is no longer static. The Scratch Cache is much more granular and allows for larger interactivity between the cores inside the cluster. GPGPU e.g. GPU Computing applications should really benefit from this architectural choice. When it comes to gaming, the question is obviously - how good can GT300 be? Please do bear in mind that this 32-core cluster will be used in next-generation Tegra, Tesla, GeForce and Quadro cards.

This architectural change should result in dramatic increase in Dual-Precision performance, and if GT300 packs enough registers - performance of both Single-Precision and Dual-Precision data might surprise all the players in the industry. Given the timeline when nVidia begun work on GT300, it looks to us like GT200 architecture was a test for real things coming in 2009.

http://www.brightsideofne...vealed---its-a-cgpu!.aspx
ALLEmeMACHIES........ :9 :P

Zou fijn zijn :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik verwacht niet minder. Met 40nm kan nV 'n nog bigger godzilla chip maken dan GT200 op 65nm was.
2miljard transitoren kunnen ze wel kwijt op 40nm.
Vraag mee eerder af of ze een antword hebben op AMD performance formule.
Upper midrange sub high-end chip.

Dus 'n light chip dat direct tegen RV870 gezet kan worden

Of nV neemt genoegen met gelijke dieshrink.
Maar wel grotere chip.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Ik begrijp iets niet,
ers taat dat de clock op 2Ghz ligt, als het op dezelfde snelheid als de gt200 blijft..
maar de gt200 is toch 600-700Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:58

Format-C

Tracing Rays

Het gaat om de shaderkloksnelheid.

De shaderkloksnelheid is van de GTX280 1296MHz, en van de GTX285 1476Mhz. Die zou (eventueel?) dus naar 2Ghz gaan, en dat met 512 "streamprocessors" ipv de 240 van de GTX280 en 285.

:D

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 24-04-2009 10:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:53
Adramalech schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:59:
Ik begrijp iets niet,
ers taat dat de clock op 2Ghz ligt, als het op dezelfde snelheid als de gt200 blijft..
maar de gt200 is toch 600-700Mhz?
Het gaat om de clocksnelheid van de SPU's, niet van de core. Nog altijd is die bij de GT200 geen 2Ghz (maar rond de 1,5), dus wat dat betreft klopt het artikel alsnog niet.

Hoe dan ook, neem dit soort berichten maar met een flink korreltje zout, het is hoogst onwaarschijnlijk dat er nu al specifieke specs uitlekken van de GT300, net als de RV870 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Vooreerst wat nieuws posten:
Blijkbaar heeft nVidia zijn OpenCL drivers en SDK vrijgegeven aan ontwikkelaars... en pushen ze toch echt wel om OpenCL(eigenlijk hun eigen CUDA :p) te promoten
quote: nVidia Press Release
SANTA CLARA, CA—APRIL 20, 2009—NVIDIA Corporation, the inventor of the GPU, today announced the release of its OpenCL™ driver and software development kit (SDK) to developers participating in its OpenCL™ Early Access Program. NVIDIA is providing this release to solicit early feedback in advance of a beta release which will be made available to all GPU Computing Registered Developers in the coming months.

“The OpenCL standard was developed on NVIDIA GPUs and NVIDIA was the first company to demonstrate OpenCL code running on a GPU,” said Tony Tamasi, senior vice president of technology and content at NVIDIA. “Being the first to release an OpenCL driver to developers cements NVIDIA’s leadership in GPU Computing and is another key milestone in our ongoing strategy to make the GPU the soul of the modern PC.”

At the core of NVIDIA®’s GPU Computing strategy is the massively parallel CUDA™ architecture that NVIDIA pioneered and has been shipping since 2006. Accessible today through familiar industry standard programming environments such as C, Java, Fortran and Python, the CUDA architecture supports all manner of computational interfaces and, as such, is a perfect complement to OpenCL. Enabled on over 100 million NVIDIA GPUs, the CUDA architecture is enabling developers to innovate with the GPU and unleash never before seen performance across a wide range of applications.

Developers can apply to become a GPU Computing Registered Developer at: www.nvidia.com/opencl
Het andere nieuws dan: de GT100 kaarten zijn opgenomen in de TS && blijkbaar was de mobiele kaarten post helemaal verdwenen dankzij een fout van mijn kant.
Blijkbaar heeft niemand dit opgemerkt :'(
Het geruchten onderdeel, dat wel is upgedate maar zoals de goedoplettende lezer zal zien niet meer zichtbara is, zal ik vanavond nog terug moeten plaatsten (de eerste post was weer te groot .. ik zal dit onderdeel maar in de 3de post plaatsen)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
KarlMarX schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:24:
Nog een paar tipjes please! _/-\o_

Is de kaart stil? Vooral in 2D? En is de kaart inderdaad standaard in 3D al zo overklokt als in het frontpage artikel beweerd wordt?

Is het de meerprijs en het wachten (het is nog nergens op voorraad) waard?
Sorry, ik zou de topics wat beter in de gaten moeten houden. De koeler is effectief, dat staat vast, maar afaik kan alleen de meegeleverde software de ventilatoren naar behoren aansturen, en laat die software nou net niet lekker werken. Misschien conflicteerde het met rivatuner, maar dat zou ik even uit moeten zoeken.

Hij maakt in idle-stand dus wel meer lawaai dan lets say een stock gtx275 of een HD 4890, maar onder load was ie ruimshoots stiller. In idle was ie daarentegen ook maar 35 graden ofzo, dus die fans konden best een tandje lager. Verder ook erg snel, hoe snel lees je binnenkort maar op de FP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
r.stanneveld schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:06:
Zo mijn vervanger van mijn HD3850 is binnen.
Sinds ik van 1280x1024 naar 1920x1080 ben gegaan liep het toch niet meer helemaal lekker.
Eerst een HD4830 geprobeerd 512Mb maar die beviel toch niet helemaal.
Vandaag binnen gehad mijn PoV 9800GTX+ 1024Mb.
Nu dacht ik (ergens gelezen te hebben) dat een 9800GTX+ een 55nm core zou hebben, darom wat zuiniger zou zijn en wat hooger geklokt zou zijn.
Maar naar gekeeken te hebben met GPU-z blijkt het een "gewoone" 65nm te zijn.
Snelheiden van de kaart zijn "bijna" allemaal wel standaard 740/1836 aleen het geheugen loopt op 900Mhz.
Temperatuuren van de kaart zijn wel geweldig hij is niet boven de 55c te krijgen (F@H)
Draaid nu 800 core 2000 Shader 1100 Mem
Heb net een GTS250 gehaald voor een kennis zelfde merk en hij is 100% het zelfde als die van mij.
Ik kan me vergissen, maar ALLE 9800gtx+-kaarten zijn 55nm. GPU-Z zal het wel niet goed uitlezen. Overigens zou ik voor 1920*1200 eerder een HD 4870 1GB halen, of een gtx260 216c. In de PW kost een 9800gtx+ 1GB 140 euro ofzo? Zelfde voor een GTS250 1GB ? Een gtx260/hd4870 1gb heb je al voor 160 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 22:16
Net een nieuw systeempje besteld bij Salland met een BFG GTX 295 er in. Ik kan niet wachten totdat het er is!
Cooler Master HAF 932 Zwart, Geen Voeding
LG GH22NS40 S-ATA, OEM, Zwart
GigaByte GA-MA790FXT-UD5P
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.20 GHz, 4000 MHz, 4x 512Kb, 8 MB, Boxed
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
BFG GeForce GTX 295 1792 MB, PCI Express X16
Salland Assemblage Desktop 3 Jaar Garantie
Scythe Mugen 2
Arctic Silver 5
Cooler Master Real Power M 850 Watt, 20+24 Pins, Modulaire Kabels
OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 7,
Yammie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Hoezo 6GB ? Je realiseert je dat bij ddr3 1333MHz snelheden je maar 1 geheugen reepje per kanaal kan plaatsen bij de Phenom II's ? Ik had het bij 4GB gehouden.

Weet trouwens niet wat er gebeurt als je gewoon nog sneller geheugen dan 1333MHz gebruikt, maar het lijkt me dat de Phenom II's er dan ook niet mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Rixos schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:32:
Net een nieuw systeempje besteld bij Salland met een BFG GTX 295 er in. Ik kan niet wachten totdat het er is!
Cooler Master HAF 932 Zwart, Geen Voeding
LG GH22NS40 S-ATA, OEM, Zwart
GigaByte GA-MA790FXT-UD5P
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.20 GHz, 4000 MHz, 4x 512Kb, 8 MB, Boxed
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
BFG GeForce GTX 295 1792 MB, PCI Express X16
Salland Assemblage Desktop 3 Jaar Garantie
Scythe Mugen 2
Arctic Silver 5
Cooler Master Real Power M 850 Watt, 20+24 Pins, Modulaire Kabels
OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 7,
Yammie :9~
Gefeliciteerd...

Maar echt nieuwswaardig wil ik het niet noemen... :|

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:52

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Goed ook dat je vermeld dat je wel 3 jaar garantie hebt. Maar hoe blij jij er ook mee bent, ons boeit het niet en we zien het liever niet langskomen.
Zet het voortaan in je sig ofzo, dat lezen mensen ook.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 15:25
Ik heb vandaag mijn nieuwe Gainward GTX275 videokaart binnengekregen, en wilde meteen die nieuwe beta drivers (185.66 & 185.68) proberen met 'ambiant occlusion', maar ik krijg ze niet aan de praat?? Na het opnieuw opstarten (moet ik handmatig doen?!?) krijg ik na het windows boot scherm een zwart scherm, meer niet.. Iemand een idee wat er mis is? 182.50 werkt gewoon prima.. Werkt het alleen onder Vista ofzo?

Asus P5B
Intel Core2 E6600
2GB DDR2 800Mhz
Windows XP 32bit SP3
Samsung 226BW monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

AO werkt alleen onder Vista idd.

Dus neem gewoon de 182.50's. Of de 182.05 (mijn favoriete driver :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Snorro schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:26:
[...]

Het gaat om de clocksnelheid van de SPU's, niet van de core. Nog altijd is die bij de GT200 geen 2Ghz (maar rond de 1,5), dus wat dat betreft klopt het artikel alsnog niet.
Wanneer je het Artikel goed leest, dan zie je dat de schrijver van situatie 1 (gelijke clocks als de GT200) waarbij hij het over een verdubbeling van de flops heeft, gaat naar een pure speculatie van een 2.0GHz shaderclock, gewoon om even met wat grote getallen te kunnen toveren. Daarmee maakt hij zijn artikel wat sappiger en de hits dus hoger (mensen zijn eerder geneigd om het door te linken).
Met andere woorden, het artikel klopt wel, zolang je goed leest en speculatie in acht houdt.

Offtopic:
Marc Rademaker schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:35:
Hoezo 6GB ? Je realiseert je dat bij ddr3 1333MHz snelheden je maar 1 geheugen reepje per kanaal kan plaatsen bij de Phenom II's ? Ik had het bij 4GB gehouden.

Weet trouwens niet wat er gebeurt als je gewoon nog sneller geheugen dan 1333MHz gebruikt, maar het lijkt me dat de Phenom II's er dan ook niet mee overweg kunnen.
Dat de Phenom II officieel tot 1333MHz DDR3 ondersteunt, betekent niet dat je het niet hoger kunt klokken in de bios (waarbij snellere latjes dus wel een beetje helpen). Daarnaast kunnen er stabiliteitsproblemen ontstaan met 4 latjes 1333MHz geklokt geheugen, waarbij het wel stabiel loopt op 1066MHz. Dit is echter het beste te ondervinden met proberen. Wellicht heeft Rixos nergens last van met 4 latjes hoog geklokt geheugen. Overigens zou 4GB of 8GB logisch zijn geweest, met Dualchannel ipv i7 tripple channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben er een beetje uit, maar ziet je OS of een spel zo'n nvidia 2x kaart, dus met 2gpu's als SLI of gewoon als 1 GPU en gebeurt dat "SLI" in de kaart zelf? Als in, zijn die 2 in 1 kaarten goed compatible met alles?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Tijgert schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:43:
Goed ook dat je vermeld dat je wel 3 jaar garantie hebt. Maar hoe blij jij er ook mee bent, ons boeit het niet en we zien het liever niet langskomen.
Zet het voortaan in je sig ofzo, dat lezen mensen ook.
Nou nou jongens toch, als het je niet interesseert dan lees je het toch gewoon en doe je er verder niks mee.
Ik ben idd erg blij dat ik dit nieuwe systeem heb besteld, maargoed sorry als ik mensen tegen der kin heb gestoten door dit hier te posten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-04 14:50
Rixos schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 19:48:
[...]

Nou nou jongens toch, als het je niet interesseert dan lees je het toch gewoon en doe je er verder niks mee.
Ik ben idd erg blij dat ik dit nieuwe systeem heb besteld, maargoed sorry als ik mensen tegen der kin heb gestoten door dit hier te posten :/
Daar gaat het niet om, het gaat gewoon erom dat je geen nieuwswaarde post.
Heel leuk en aardig dat je een nieuw systeem besteld hebt, maar het is geen "ik heb een nieuw systeem besteld" -topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274926

Ik moet een keuze maken tussen deze 2
Welke raden jullie aan?

XFX GeForce 9600GT 512MB DDR3 DVI PCI-E

Sapphire RADEON HD 4850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256269

Anoniem: 274926 schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:06:
Ik moet een keuze maken tussen deze 2
Welke raden jullie aan?

XFX GeForce 9600GT 512MB DDR3 DVI PCI-E

Sapphire RADEON HD 4850
De HD 4850 zal ruim beter presteren, dit is echter een nieuws topic en het is niet de bedoeling dat hier zulke vragen gesteld worden.

Vergelijkingen wat betreft prestaties kan je makkelijk vinden, bijvoorbeeld hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12
Dat kun je heel goed zelf uitzoeken door reviews en benchmarks te vergelijken.
Welke kaart het beste is voor jou kunnen wij niet zeggen omdat je niet verteld wat je met de kaart wil doen.

Dat betekent niet dat je het nu nog moet vertellen, lees dit eerst maar:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tommie mag zijn shit wel eens updaten...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
KiLLaHeRTz schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 20:43:
[...]

Daar gaat het niet om, het gaat gewoon erom dat je geen nieuwswaarde post.
Heel leuk en aardig dat je een nieuw systeem besteld hebt, maar het is geen "ik heb een nieuw systeem besteld" -topic ;)
Je hebt gelijk dat snap ik ook wel, ik poste eigenlijk hier omdat ik dus een gtx 295 aangeschaft heb.
Ik zal mijn ervaringen ermee later wel met jullie delen als ik het systeem eenmaal binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zet er wel een andere cooler op, die straalmotor is niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ja maar dan verlies ik zeker ook mijn garantie. Ik kijk wel effe hoe erg het geluid is, van de reviews die ik over de BFG gtx 295 heb gelezen viel het best mee. En anders zet ik wel gewoon mijn geluid wat harder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 22:54
Rixos schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:38:
Ja maar dan verlies ik zeker ook mijn garantie.
Als je de originele koeler bewaart en weet hoe je die er weer op krijgt niet...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Zou je een GTX275 bios niet in een GTX260 kaart kunnen flashen? (van hetzelfde merk)

Aangezien ik wel verhalen zie over een GTX285 in een 275 flashen... De GTX260 lijkt meer op een 275 dan een 275 op een 285 lijkt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

KarlMarX schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:23:
Zou je een GTX275 bios niet in een GTX260 kaart kunnen flashen? (van hetzelfde merk)

Aangezien ik wel verhalen zie over een GTX285 in een 275 flashen... De GTX260 lijkt meer op een 275 dan een 275 op een 285 lijkt volgens mij.
Nee, een 260 heeft maar 192 of 216 shaders... De GTX275 en 285 hebben beide 240 shaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-04 15:24
ik heb hier nog een review (http://www.silent-hardware.nl/page.php?id=62&pg=1) gevonden die de GTX295 vergelijkt met de GTX285 enkel, SLI en TRI-SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja, maar de 285 heeft een 512bit bus en de 275 (en 260) 448bit. Dus ook die zijn anders.
Zou het niet kunnen dat de 260 (de nieuwste core versie) ook softwarematig is terug gezet naar 216 shaders en 448bit?
Ik heb er nog niets over kunnen vinden, maar wellicht is hier iemand met ervaring of van plan om het te proberen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

Ik draai zelf een EVGA GTX 260 core 216, heerlijk apparaat. Echter heb ik een Corsair HX620W voeding, waardoor ik SLI niet helemaal aandurf (alhoewel het makkelijk zou moeten kunnen).

Ik wacht dus liever op de GT212 kaarten, 40nm en daardoor hopelijk een stuk energiezuiniger. Heeft iemand een idee wanneer deze kaarten verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 13:38
KarlMarX schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:39:
Ja, maar de 285 heeft een 512bit bus en de 275 (en 260) 448bit. Dus ook die zijn anders.
Zou het niet kunnen dat de 260 (de nieuwste core versie) ook softwarematig is terug gezet naar 216 shaders en 448bit?
Ik heb er nog niets over kunnen vinden, maar wellicht is hier iemand met ervaring of van plan om het te proberen? })
Zou het wel willen proberen maar geheid dat er iets mis gaat, heb het nooit gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Laatst online: 04-05 14:20
ik heb er wel meer over gelezen hier op tnet.
iemand had een asus gtx285 en zijn vriend had een asus gtx275, wat bleek nou het was dezelfde pcb.
dus zij aan het flashen geweest en het bleek gewoon softwarematig gedisabled te zijn.
dus ik zou zeggen probeer het en het zal hopelijk wel werken.

succes :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ellos op 28-04-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
Marc Rademaker schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:10:
[...]

Ik kan me vergissen, maar ALLE 9800gtx+-kaarten zijn 55nm. GPU-Z zal het wel niet goed uitlezen. Overigens zou ik voor 1920*1200 eerder een HD 4870 1GB halen, of een gtx260 216c. In de PW kost een 9800gtx+ 1GB 140 euro ofzo? Zelfde voor een GTS250 1GB ? Een gtx260/hd4870 1gb heb je al voor 160 euro ofzo.
Advies opgevolgd 9800GTX+ in de file server, GTX275 onderweg voor dit apparaat :)
Samen met een XFX 780i na jaaren maar weer eens terug naar Nvidia hoop dat ie lekkerder draaid als mijn p5k.
Die heeft een VDroop waar je niet gelukkig van word.

[ Voor 14% gewijzigd door r.stanneveld op 29-04-2009 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Mijn laatste pc herbergte een X800XT en ben bezig met het maken van een nieuw (budget) systeem.

Heb net een GTS250 aangeschaft. Ik maak gebruik van een corsair 400W voeding( http://www.corsairmemory.com/products/cx/default.aspx ). Verder 1 sata hdd, AMD X2 7750 dual core. Gaat deze voeding de GTS 250 (en de rest van het syteem) van voldoende juices kunnen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Laatst online: 27-05 20:13
daar hebben we een heel mooi topic voor ;)
Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Dank! en excuus voor de foute plaatsing van vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Bjk

Ik heb thuis een Geforce 8800GTX liggen. Nu ben ik aan het kijken voor een ander systeem. Kan ik beter de 8800GTX houden of toch een Geforce GTX 275 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat moet je zelf weten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beste is om de 8800GTX aan mij te geven en dan moet je zelf maar weten als je een nieuwe nodig hebt. :Y

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Nu online

Bjk

Uiteraard, maar ik ben eigenlijk benieuwd welke beter presteert? Oh en The Mask, hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Bjk op 03-05-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-04 14:50
Bjk schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:33:
[...]

Uiteraard, maar ik ben eigenlijk benieuwd welke beter presteert?
Zoek dit op in reviews?? Jezus gast, het is hier geen helpdesk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Nu online

Bjk

Oh men, denk je nou echt dat ik niet gezocht heb. Ik vind alleen reviews als: ati vs nvidia. Of gtx 260 vs 275 vs 285. Als je het niet weet dan kan je mijn vraag ook negeren. Het enige wat ik vraag, in dit topic of de kaarten gelijk presteren of dat er een flink verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bjk schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:39:
Oh men, denk je nou echt dat ik niet gezocht heb. Ik vind alleen reviews als: ati vs nvidia. Of gtx 260 vs 275 vs 285. Als je het niet weet dan kan je mijn vraag ook negeren. Het enige wat ik vraag, in dit topic of de kaarten gelijk presteren of dat er een flink verschil in zit.
KLIK 1

KLIK 2

of

KLIK 3

KLIK 4

;)

Edit, niet bedoeld om te ouwehoeren, maar op de vragen die jij stelt zijn de antwoorden met 2 uurtjes zoek en leeswerk makkelijk te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 03-05-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 11:03
Zo, vandaag de Point of View GTX 285 EXO 1GB besteld :9
€ 279,00 is een hele nette prijs voor een 285, en het is nog een "Extreme Overclock Edition" ook :P

http://www.komplett.nl/k/...16-4120-B558-4372AB05E9D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
En nog een Nederlands merk ook.
Goed vor de economie.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282920

Inleiding
Bleh .. heb ik weer.
Sinds kort overgestapt van ATI naar NVIDIA en heb er nu alweer spijt van.
Voordat ik een nieuw topic open kan ik msischien mijn vraag wel ff hier neergooien:

Het probleem ...
Sinds kort beschik ik over een Asus ENGTX295. In 3DMark Vantage presteerd ie uitermate goed; P24.000!
Maar in games is dit heel anders .. namelijk elk spel crashed binnen 5 minuten of een uur met de volgende melding: "<process.exe> has stopped working.

Ik kan gewoon op Close drukken en het spel sluit netjes af. Meestal gaat dit goed maar er wil ook nog eens een prachtige BSOD te voorschijn komen.

PC specificaties

Intel Core2Duo E8400 3Ghz @ 4.05Ghz (Intel Burn Test en Prime95 allemaal stabiel!)
Asus Striker II Formula (Bios Rev. 2001)
OCZ XTC SLI 4096MB 800Mhz @ 900Mhz (Intel Burn Test en Prime95 allemaal stabiel!)
Asus ENGTX295
Corsair Silent Pro M 700W
Windows Vista Ultimate incl. SP1 x64

Wat ik al geprobeerd heb ..

1) Alle compatible drivers geprobeerd voor mijn videokaart. Zowel WHQL als Beta drivers.
2) Hardware terug op standaard snelheden; geen succes.
3) ATI Radeon HD4850 geleend van mijn broertje + overclock en de spellen draaien als een tiet.
4) Rondneuzen op het NVIDIA forum. Diverse threads gevonden. Bekend probleem met alle GTXxxx kaarten. Alle oplossing geprobeerd; geen succes!

Wat nu?
NVIDIA heeft gewoon drivers die het weer eens niet doen. ATI kon hier wat van .. maar NVIDIA net zo goed.
Iemand met hetzelfde probleem? Zoja; heb je al een oplossing gevonden? Zoniet; vanavond tijd om eens hard aan het debuggen te gaan? Dan gaan we dit probleem oplossen ...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 282920 op 04-05-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je wel een volledige OS herinstallatie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard.
Heb voor elke WHQL en Beta driver een schone versie van Vista geinstalleerd om er zeker van te zijn dat hij niet met de vorige driver zou bijten.

Weet niet hoe .. maar kwam ook nog even terecht op je webblog hier op Tweakers. Brullend van het lachen zat ik je post van zaterdag 28 maart te lezen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 282920 op 04-05-2009 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dit is geen problemen topic, maar probeer eens een andere BIOS voor je moederbord.
Conclusie
Wachten tot januari .. CoreI7 systeem bestellen waar niks .. maar dan ook niks aan chips, soldeerdraadjes whatever van NVIDIA opzit ...
Ik weet niet hoe het kan en waarom jij problemen hebt, maar misschien heb je gewoon pech. Dat kan natuurlijk. Ik heb zelf al jaren nVidia, maar dit soort dingen heb ik nog nooit gehad, niet met nVidia, maar ook niet met ATi. En ik heb al heel wat kaarten "versleten".

Ik kan me voorstellen dat jij je conclusies trekt, maar er zijn ook duizenden mensen waar de kaarten wel goed werken, dus óf je moederbord vind de GTX295 niet zo leuk, of er conflicteert een driver, of de software die je gebruikt levert problemen op, of de kaart is defect.

Ik heb 1x een nV dual GPU kaart gehad, een 7950GX2, maar ik heb liever 2 losse kaarten. Dat werkt imho beter. Koeler, stiller, minder compatibiliteitsproblemen... Maar goed, dat is een ander verhaal. :P

Ps; o ja; je mag in het vervolg je gescheld en verwijzingen naar ziektes wel achterwege laten... Want dat leest niet echt lekker weg, en komt een beetje aso over. En het verwijzen naar dodelijke ziektes kan gevoelig liggen bij mensen.

ps2: ik zie in een ander topic dat je je kaart overklokt hebt... Zou dat het probleem niet zijn? Misschien heb je hem vernaggeld...

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 04-05-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topic aangepast .. excuses. Baal als een stekker dat ik bij Gigabyte weg ben gegaan naar Asus en van ATI naar NVIDIA wat dus gewoon alles behalve werkt.
Schoot wat uit me slof.

Kwam net met stom toeval dit tegen:
16 Mar, 09, 8:46 pm
Good Board

Reviewed by: Donovan

Had this board over a year now. Recently added q9650 + nvidia gtx295.. using 1701 bios. Cpu currently running @3.52, 4gig ocz reaper ram running @ 1066.. No problems at all. Crysis maxed out at 1920/ 1200 looking fantastic....
Heb deze BIOS op een pendrive staan en vanavond uit het werk maar eens opgooien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 282920 op 04-05-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dank je. :)
Anoniem: 282920 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:40:Baal als een stekker dat ik bij Gigabyte weg ben gegaan naar Asus en van ATI naar NVIDIA wat dus gewoon alles behalve werkt.
Schoot wat uit me slof.

Kwam net met stom toeval dit tegen:

[...]

Heb deze BIOS op een pendrive staan en vanavond uit het werk maar eens opgooien :)
Misschien helpt dat idd... Ik weet wel dat ik meer problemen heb met ASUS borden dan Gigabyte borden. Ik heb nu geluk met mijn P6T Deluxe, maar hiervoor heb ik wat ASUS mobo's gehad met probleempjes/ incompatibiliteit (vooral icm bepaald geheugen), en ik heb liever ook Gigabyte... Maar toen ik mijn i7 kocht was de ASUS het enige leverbare bord... Dus jah...

-Ik zou me kunnen voorstellen dat een andere BIOS zou kunnen helpen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, dit is een nieuws & discussietopic, niet een plek om op zichzelf staande vragen te stellen of te beantwoorden. Graag on-topic :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het mag wil ik toch nog even mededelen;

Door Bios Rev. 1701 te installeren heb ik nu al een uur zonder te crashen Crysis kunnen spelen.
Crysis draait als een zonnetje op 1680x1050 @ Very High @ AAx4 :)
Hier is waar de GTX295 zijn brute kracht laat zien!

Bedankt voor helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Charlie claimt dat GT300 wel eens uitgesteld kan worden. 2010 trekt natuurlijk de aandacht, maar het gaat me vooral om de tape-out in juni die niet gaat gebeuren:
http://www.theinquirer.ne...5/gt300-delayed-till-2010

Maar de pro's en con's in de comments zijn misschien nog wel het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:13
Wat vinden jullie van de volgende kaart? MSI 260GTX Lightning Black Edition http://www.hardwarezone.c...s/print.php?cid=3&id=2889

Op zicht ben ik niet echt van de tierelantijntjes maar het oc panel lijkt me wel een leuke extra voor de vga kaart.Vooral de overclock potentie van de kaart is machtig hoog vergeleken met andere kaarten.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Viper_4111 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:55:
Wat vinden jullie van de volgende kaart? MSI 260GTX Lightning Black Edition http://www.hardwarezone.c...s/print.php?cid=3&id=2889

Op zicht ben ik niet echt van de tierelantijntjes maar het oc panel lijkt me wel een leuke extra voor de vga kaart.Vooral de overclock potentie van de kaart is machtig hoog vergeleken met andere kaarten.
De prijs zal wel richting die van een GTX275 of HD4890 gaan.
Wat betreft het OC panel een echte tweaker maakt zijn eigen bios en stelt daar 2D en 3D snelheden in. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

Misschien vind je de ROG NGTX260 Matrix van Asus dan ook het overwegen waard.

Zie deze review: http://www.legionhardware.com/document.php?id=823 Met overklok prestaties gelijke aan de GTX 285!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 295783 op 06-05-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29

Leuk om te zien dat er weer eens iets echt speciaals op de markt komt. Vroeger had je meer van dit soort kaarten van vendors maar tegenwoordig is het allemaal reference design en koeler, afgezien daarvan weinig speciale dingen.

Deze kaart is echt gericht op overclockers als ik de conclusie lees "As far as hardware components go, this is one of the most hardcore and focused products that we've ever seen. It is truly built with the overclocker in mind, with nothing spared." maar ik weet nog genoeg andere features die op mijn wishlist staan voor een goede vga kaart. Ik zou extra geld overhebben voor een goede hybrid CF of SLI oplossing, dus in idle made onboard VGA of mega trage discrete graphics met lage power consumption. En als ik ga gamen dan max performance. Die Lighnting heeft wel profielen die dynamish werken maar ik wil dat het automatisch werk. Probleem is dat de meeste mensen enkel naar prijs kijken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Edmin schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:57:
Charlie claimt dat GT300 wel eens uitgesteld kan worden. 2010 trekt natuurlijk de aandacht, maar het gaat me vooral om de tape-out in juni die niet gaat gebeuren:
http://www.theinquirer.ne...5/gt300-delayed-till-2010

Ben ik niet blij mee. Anderzijds is er bijna niets meer dat om deze performance vraagt, aangezien de Crysis mijlpaal voorlopig niet doorbroken wordt en 9 van 10 keer niet eens benaderd wordt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Edmin schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:57:

Inderdaad grappig om te zien dat die Charlie in de comments helemaal met de grond gelijk gemaakt wordt...

Nou moet ik zeggen dat ik hem persoonlijk ook niet echt geloofwaardig vind... Hij doet alles, maar dan ook alles om nV met de grond gelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is niet zozeer het bericht, maar de manier waarop. Iets zegt me dat hij dat provoceren juist doet om de extreme reacties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nieuwe WHQL drivers:

Windows 7 32 bit: http://www.nvidia.com/object/win7_x86_185.85_whql.html
Windows 7 64 bit: http://www.nvidia.com/object/win7_x64_185.85_whql.html
Vista 32 bit: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_185.85_whql.html
Vista 64 bit: http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_185.85_whql.html
XP 32 bit: http://www.nvidia.com/object/winxp_185.85_whql.html
XP 64 bit: http://www.nvidia.com/object/winxp64_185.85_whql.html
Windows Server 2003 64 bit: http://www.nvidia.com/object/winxp64_185.85_whql.html
This is a WHQL-Certified driver supporting GeForce 6, 7, 8, 9, 100, and 200-series desktop GPUs and ION.

New in Release 185 drivers:

* Adds support for the new GeForce GTX 275 GPU.
* Adds support for CUDA 2.2 for improved performance in GPU Computing applications. See CUDA for more details.
* Expands GPU hardware acceleration for the NVIDIA Video Encoding library to GPUs with less than 32 cores. Applications using this library include CyberLink PowerDirector 7, Nero Move it 1.5, Loilo SuperLoiloScope MARS, and CyberLink MediaShow Espresso.
* Accelerates performance in several 3D applications. The following are examples of improvements measured with Release 185 drivers vs. Release 182 drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):
o Up to 25% performance increase in The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
o Up to 22% performance increase in Crysis: Warhead with antialiasing enabled
o Up to 11% performance increase in Fallout 3 with antialiasing enabled
o Up to 14% performance increase in Far Cry 2
o Up to 30% performance increase in Half-Life 2 engine games with 3-way and 4-way SLI
o Up to 45% performance increase in Mirror’s Edge with antialiasing enabled
* Automatically installs the new PhysX System Software version 9.09.0408.
* Supports GeForce Plus Power Pack #3. Download these FREE PhysX and CUDA applications now!
* Numerous bug fixes. Refer to the release documentation notes.
* Users without US English operating systems can select their language and download the International driver here.

Existing Support:

* Supports single GPU and NVIDIA SLI technology* on DirectX 9 and OpenGL, including SLI support on SLI-certified Intel X58-based motherboards.
* Includes full support for OpenGL 3.0.
* Supports NVIDIA PhysX acceleration on a dedicated GeForce graphics card. Use one card for graphics and dedicate a different card for PhysX processing for game-changing physical effects. Learn more here. Note: GPU PhysX is supported on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory.
* Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
Heeft er nog iemand iets gehoord van de single-pcb versie van de gtx295?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat die over een paar weken/week beschikbaar moet zijn. Of wou je dat niet weten? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
mwah, ik had gehoord dat hij in mei gereleased zou worden, maar ze hebben geen exacte datum gegeven,
mischien dat die elders al wel bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Midden Mei had ik overal gelezen en dat is het over een week misschien week langer daarom 1/2 weken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 17:01
Het is goed voor de consument dat er nu concurrentie is tussen Ati en Nvidia met de nieuwe modellen.
De oudere zakken dan erg snel in prijs, zojuist een nieuwe GTX260 Black Edition gekocht voor 120 euro.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=214250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Sinds vandaag ligt de kaart al naast mij (review sample). De doos is idoot zwaar. De kaart zelf is ook erg zwaar, maar netjes afgewerkt. Dit is pas een koeler om U tegen te zeggen :)
Adramalech schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:20:
Heeft er nog iemand iets gehoord van de single-pcb versie van de gtx295?
Tot op heden heeft nVidia nog niks bevestigd.

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 08-05-2009 22:10 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301750

Hallo allemaal ben nieuw hier maar ik kwam nog iets leuks tegen dat wel in dit topic past 8)

Hoewel het wel een grafische render is, aan de andere kant, het is wel een zeer interessant ontwerp :)

http://www.tweaktown.com/news/11826/nvidia...card/index.html

hier de GTX 390 zoals de geruchten het begaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/nvidia_gtx_390_4_fullzugh.jpg

twee PCB's 2 GPU's per PCB niet verkeerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/nvidia_gtx_390_2_fulllvhp.jpg

Het id van een GX2 295 maar dan in een enkele pakket, heh laat me denken aan de befaamde Voodoo5 6000 4 chips in 1 pakket, alleen was de 6000 alles op ene PCB hehe..
Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/nvidia_gtx_390_3_fullvt4a.jpg

Maargoed het is goed te zien dat dit een render is en geene chte kijk maar goed naar die heatpipes, schroeven en het plastic van de fan ook de NVIDIA sticker die er op zit, ziet er vaagjes uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 301750 op 09-05-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Is 1 april grap :+ , typisch hoeveel er per jaar uitkomen en geloofd worden 8) .
Kijk maar hier http://forums.vr-zone.com...b/413000-gtx-390-gx4.html, en is erg toevallig gepost op 1 april.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301757

heh idd als je goed kijkt heeft die kaart twee display ports, ook iets wat er niet aan klopt, aangezien er nog nooit een high end kaart bestaat met nogal liefs twee van deze uitgangen, alleen sommige CAD kaarten hebben deze aansluitingen.

Leuke 1 April en dat het zo veel mensen heeft aangetrokken ook wel iets, hoewel het ontwerp theoretisch wel mogelijk lijkt 8)

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 301757 op 10-05-2009 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135594

Hmm.
Ik ben momenteel een systeem aan het samenstellen dat in de toekomst goed te upgraden is en goed mee te gamen is maar momenteel vooral dient voor i-net,games als cod4/5 etc.

Nu wilt iemand mij een 8800gts verkopen voor 80 euro.
Misschien kunnen jullie me helpen aan het prijs/kwaliteit verschil met een 8800gts en 4770 / 4850.

De 1 zegt dat een 4770 beter is maar volgens mij haal je met een 8800gts ook nog steeds prima resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De HD 4770 is waarschijnlijk iets sneller dan een 8800GTS 512MB, maar lees anders wat reviews. ;)
Een tweedehands 8800GTS 512MB voor 80 euro is in mijn ogen wat te duur aangezien een HD4770 al voor enkele euro's meer hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 10-05-2009 11:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 13:38
fanta22 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:05:
Het is goed voor de consument dat er nu concurrentie is tussen Ati en Nvidia met de nieuwe modellen.
De oudere zakken dan erg snel in prijs, zojuist een nieuwe GTX260 Black Edition gekocht voor 120 euro.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=214250
Bah, net een XFX GTX260 XT gekocht voor 179,- :'(

EDIT: "Verwachte levertijd niet meer leverbaar", zie alleen degene voor 200 euro nu, pfew ben weer wat gerustgesteld :) Maar toch, heb je hem voor 120 kunnen krijgen?

[ Voor 16% gewijzigd door chim0 op 10-05-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Was een ex-demo model ... nogal wiedes dus.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

http://benchmarkreviews.c...d=72&limit=1&limitstart=7

Een hd4770 presteert wel veel beter dan een 8800gt. Maar in deze test zie ik de 8800 gtx niet staan. Ik neem aan dat het verschil niet al te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 286793 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:43:
http://benchmarkreviews.c...d=72&limit=1&limitstart=7

Een hd4770 presteert wel veel beter dan een 8800gt. Maar in deze test zie ik de 8800 gtx niet staan. Ik neem aan dat het verschil niet al te groot is.
De 8800GTX ligt rond het niveau van een 4850, soms eronder, soms erboven (afhankelijk van game en settings uiteraard). De 4770 is echter -nu- een veel interessantere koop dan beide. Goedkoper, stiller, zuiniger en overclockt als een gek.

Krijg wel steeds meer het gevoel dat je een kaart koopt voor een selectie van games waarin deze goed is, aangezien ze op algemeen niveau zo vergelijkbaar presteren. Je moet bijna uitzoeken welke games je voorkeur hebben :/ . Extra werk :> !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
Modbreak:Domme vragen bestaan niet, niet nadenken echter wel.
Werp eens een blik in de Topicregels in de topicstart, hier linkje: [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 36

Dit soort vragen horen hier niet.
Zie ook **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 102% gewijzigd door Ultraman op 12-05-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kijk nooit naar reviews van Tweakers.net. ;)
Er staan genoeg reviews van de HD 4890 in de frontpage van [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 100 en daar wordt die ook vaak vergeleken met een GTX 275.

Dit is een nieuwsdiscussie topic en niet een wat moet ik kopen topic. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Laatst online: 25-05 08:25
wealthy_beggar schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:49:
Is 1 april grap :+ , typisch hoeveel er per jaar uitkomen en geloofd worden 8) .
Kijk maar hier http://forums.vr-zone.com...b/413000-gtx-390-gx4.html, en is erg toevallig gepost op 1 april.
Tsjah... dat zei iedereen ook over de 9800GX2 ;) maar die is er ook gewoon gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat de GeForce9800GX2 kwam was ook niet meer dan logisch. AMD had namelijk met de HD3870X2 een sterk kaartje in handen vs de single 8800GTX/GTS512 die nVidia op dat moment als topmodel had. Daarnaast hadden ze al ervaring met dual PCB sandwich kaarten met de 7900GX2 en 7950GX2, dus een 9800GX2 lag gewoon in het verlengde. Een GX4 echter.... zelfs op 40nm zullen ze er een grote kluif aan overhouden om 4 van die GPUs flink te kunnen koelen, laat staan hoeveel stroom je er nog voor zult nodig hebben.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
@joris:

Elke review site zegt iets anders. Maar de GTX285 is het beste van de drie. Als we kijken naar overgeclockte resultaten; je kan Nvidia kaarten net zogoed overklokken als alle andere.

@ Mandible:

Je kan een 8800GTS 512 makkelijk overclocken tot 9800GTX+ of hogere snelheden, Ik bereik hier met mijn 8800GTS512 780/2000/2200 (GPU/shader/Geheugen) door alleen maar de balkjes te verschuiven bij Rivatuner en de fanspeed wat hoer te zetten.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.