[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 42.437 views

Onderwerpen

Alle 98 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Edmin schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:58:
Dat zou toch juist wel zo moeten zijn? Kan je in het NV tooltje AO niet gewoon forceren?
Je kan het globaal instellen of per gameprofiel, en met de laatste methode zie je gelijk of het voor de desbetreffende game ondersteund wordt.

Het is mogelijk dat het heel laag staat in gesteld, de beta's hadden namelijk 3 standen en nu kan je alleen maar toggelen tussen aan of uit.

Via de XML file kan je daar misschien handmatig iets aan veranderen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 21:23

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

kan iemand even al die afkortingen in een rijtje zetten?
SOC, SSAO, SSAA, AO :?

AO = Ambient Oclusion... de rest weet ik niet zeker...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Tijgert schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:10:
kan iemand even al die afkortingen in een rijtje zetten?
SOC, SSAO, SSAA, AO :?

AO = Ambient Oclusion... de rest weet ik niet zeker...
SOC=shadow of Chernobyl (eerste Stalkergame)
SSAO=Screen Space Ambient Occlusion
SSAA=super sampling anti aliasing

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bit tech test de 275 tegen de 4890. Er staat een interessant stukje over de drivers:
http://www.bit-tech.net/h...4890-vs-geforce-gtx-275/5

Ik vraag me af wat er precies aan de hand is. NVidia claimt dat het om slordige communicatie gaat, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Mooie review, die van bit-tech

Quote:
"To get more speed from its RV770 (HD 4870) GPU, it's had to stretch the design to allow the use of fatter copper interconnects to help maintain signal integrity and place more silicon between transistors to keep power leakage down as it raises the clock speed. But these tweaks have produced a hot and loud card.

Meanwhile, Nvidia has merely tweaked the GT200 design and shoved it into the market at a very aggressive price. Worse still, the GTX 275 is either as fast or faster than the Radeon HD 4890 in every game we've tested with, and at folding. And it's quieter.

For ATI to deliver more performance to trump Nvidia's GTX 275 (let's just leave the GTX 285 to wither and die, shall we?) ATI will have to push the clock speeds even higher, producing an even hotter, more expensive and probably louder card. Either that, or it'll have to look into a re-vamped HD 4850 X2 card based on a pair of RV790 GPUs (likely downclocked and with the GDDR3 memory controller enabled)."

As it stands, the GTX 275 with the ForceWare 185.65 beta driver is the clear choice, despite those PowerColor HD 4890 cards for £210 inc. VAT

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees de review dan nog eens en neem deze post mee:
Edmin in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Ze noemen de kaart heet in de conclusies, terwijl in de test de 275 een stuk heter is.... wtf?
Ze noemen de 275 faster in every game tested, terwijl de 4890 in tenminste 2 games een stuk sneller is.... wtf?
Een X2 zou DDR3 moeten gebruiken? onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Edmin schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:52:
Lees de review dan nog eens en neem deze post mee:
Edmin in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

Ze noemen de kaart heet in de conclusies, terwijl in de test de 275 een stuk heter is.... wtf?
Ze noemen de 275 faster in every game tested, terwijl de 4890 in tenminste 2 games een stuk sneller is.... wtf?
Een X2 zou DDR3 moeten gebruiken? onzin.
Kerel, hou toch op, je hoeft je niet zo op je teentjes getrapt te voelen omdat een reviewer de 275 verkiest boven de 4890. ;) Ik voel me niet geroepen om het voor bit-tech op te nemen, maar je verdraait hun woorden: ze zeggen niet dat de 275 "faster is in every game tested", maar the GTX 275 is "either as fast or faster than the Radeon HD 4890 in every game we've tested with, and at folding. And it's quieter.".... dat is toch echt een nuance verschil.

En in hun conclusie richten ze hun pijlen meer op het haardroger geluid van de ATi kaart dan de warmte:

That the HD 4890 is also noticeably louder than the GTX 275 when either card is idle, under load, or folding (especially when folding, where the HD 4890 cooler does a great impression of a hair-dryer)
...dus ik snap niet wat het probleem is :+

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Illidan schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:17:
[...]

Kerel, hou toch op, je hoeft je niet zo op je teentjes getrapt te voelen omdat een reviewer de 275 verkiest boven de 4890. ;)
Stop dat neerbuigende toontje maar toe aan je vriendjes. Ik ben niet op mijn teentjes getrapt (waarom zou ik?), maar geef alleen aan waarom ik het met jouw woorden 'mooie review!' niet eens ben.
Ik voel me niet geroepen om het voor bit-tech op te nemen, maar je verdraait hun woorden: ze zeggen niet dat de 275 "faster is in every game tested", maar the GTX 275 is "either as fast or faster than the Radeon HD 4890 in every game we've tested with, and at folding. And it's quieter.".... dat is toch echt een nuance verschil.
Nuance my ass. Het feit is dat ze in hun conclusie compleet voorbij gaan aan hun eigen gemeten waardes. In twee games was de 4890 sneller, dan is het not done om te stellen dat de 275 altijd even snel of sneller was.
In games such as S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sk, Fallout 3 and Race Driver: GRID the two cards are fairly evenly matched, with the HD 4890 only slightly ahead in latter two games.
In DIRT scoort de minumum fps van de 4890 gewoon boven de avg. van de 275...
En in hun conclusie richten ze hun pijlen meer op het haardroger geluid van de ATi kaart dan de warmte:

That the HD 4890 is also noticeably louder than the GTX 275 when either card is idle, under load, or folding (especially when folding, where the HD 4890 cooler does a great impression of a hair-dryer)
...dus ik snap niet wat het probleem is :+
uit de final thoughts..
But these tweaks have produced a hot and loud card
ATI will have to push the clock speeds even higher, producing an even hotter, more expensive and probably louder card
en kijk nu nog eens hier: http://www.bit-tech.net/h...890-vs-geforce-gtx-275/16
Idle is de 275 twee graden koeler, onder load 26 graden heter.
Dat de kaart luid is blijkt uit alle reviews. Toch geven de meeste reviews aan dat het niet storend is in games.

Hoezo inconsequent? En waarom onderbouw je je 'mooie review' niet met meer dan alleen een paar quotes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Toch een vraagje over Ambient Occlusion.

Bij de voorbeelden staat Half Life 2. Uhm.... die is toch al best een tijdje uit, en daar werkt het op? Ik bedoel, is dat niet iets wat erin geprogrammeerd moet zijn in het spel zelf? Of mis ik nu even iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
heeft de 275 ook voltage control mogelijkheid?
zodat je die ook lekker kan overklokken via rivatuner?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Edmin schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 22:42:
[...]

Hoezo inconsequent? En waarom onderbouw je je 'mooie review' niet met meer dan alleen een paar quotes?
Mooie review omdat het lekker wegleest... dat de resultaten jou niet aanspreken, tja.... dat doet er verder niets aan af. (misschien kun je ze een boze mail versturen oid als 't je echt zo dwars zit ipv op dit forum je ongenoegen te uiten, ik betwijfel of ze dit namelijk lezen). Enfin, genoeg daarover.

Iets anders: waar niet altijd even veel aandacht aan wordt besteed:

Folding@home performance:

* Nvidia GeForce GTX 285 1GB 7552
* Nvidia GeForce GTX 275 896MB 7001
* Nvidia GeForce GTX 260-216 896MB 6489
* ATI Radeon HD 4890 1GB 3781
* ATI Radeon HD 4870 1GB 2988

Het verschil is hier schokkend groot. Gezien het nobele idee hierachter mag dit wat mij betreft vaker worden belicht. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Illidan schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:08:
[...]

Mooie review omdat het lekker wegleest... dat de resultaten jou niet aanspreken, tja.... dat doet er verder niets aan af. (misschien kun je ze een boze mail versturen oid als 't je echt zo dwars zit ipv om dit forum je ongenoegen te uiten, ik betwijfel of ze dit namelijk lezen). Enfin, genoeg daarover.
Ne joh, prima... prijs jij maar reviews omdat ze lekker weglezen. Het gaat er niet om of de resultaten me aanstaan (nogmaals, waarom zou me dat iets uitmaken?), maar of de uitslagen en conclusies die ze doen duidelijk, herleidbaar en correct zijn. Ik zou namelijk als consument niet zomaar met verkeerde info het bos ingestuurd willen worden. Aangezien ik je nergens argumenten zie geven, neem ik aan dat je die mening deelt. Verder is dit forum gewoon bedoelt om dat soort zaken te bediscussieren, dus wellicht dat je je (nogmaals) kleinerende toontje gewoon weer terug kunt nemen en op argumenten de discussie aangaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het is niet alleen frappant dat Bit-tech geheel aan zijn eigen resultaten voorbij gaan wanneer ze hun conclusie schrijven. Het is ook frappant dat wanneer ze zichzelf zo op de borst kloppen om zo correct mogelijke benchmarks te geven aan het publiek, ze probleemloos en klakkeloos een driver gebruiken die uiteindelijk niet eens meer publiekelijk beschikbaar is, waarbij het dus lijkt dat deze drivers met name bedoelt waren om de GTX275 vooral te laten winnen op de 'launchday'.

Feitenlijk krijg je uiteindelijk een kaart met drivers die beduidend langzamer presteren dan in de benchmarks van vele sites die graag voor nVidia klaar staan (mocht je zo gelukkig zijn een kaart te kunnen bemachtigen), waarbij het ook nog zo kan zijn dat de kaart die bij jou in de pc terecht komt, gebasseerd is op het goedkopere GTX260 PCB ipv het duurdere en betere GTX280 PCB dat nVidia blijkbaar naar de reviewers heeft gestuurd.

In ieder geval, Bit-tech is niet zo geweldig en zo objectief als ze zelf graag voor de dag willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
dahakon schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:40:

In ieder geval, Bit-tech is niet zo geweldig en zo objectief als ze zelf graag voor de dag willen komen.
Heb zomaar het idee dat ze niet de enige zijn ;)

Enfin,

andere mooie review die de moeite waard is om door te lezen (leest lekker weg :P ): AnandTech
De 4890 is hier sneller, maar ik hoop dat mensen van nV deze review ook hebben gelezen om het volgende:

Quote:

"

NVIDIA had more slides in its GTX 275 presentation about non-gaming applications than it did about how the 275 performed in games. One such application is MotionDSP’s vReveal - a CUDA enabled video post processing application than can clean up poorly recorded video.

In every single instance, the resulting video looks better. While it’s not quite the technology you see in shows like 24, it does make your videos look better and it does do it pretty quickly. There’s no real support for video editing here and I’m not familiar enough with the post processing software market to say whether or not there are better alternatives, but vReveal does do what it says it does. And it uses the GPU.

Performance is also very good on even a reasonably priced GPU. It took 51 seconds for the GeForce GTX 260 to save the first test video, it took my Dell Studio XPS 435’s Core i7 920 just over 3 minutes to do the same task.

It’s a neat application. It works as advertised, but it only works on NVIDIA hardware. Will it make me want to buy a NVIDIA GPU over an ATI one? Nope. If all things are equal (price, power and gaming performance) then perhaps. But if ATI provides a better gaming experience, I don’t believe it’s compelling enough.

First, the software isn’t free - it’s an added expense. Badaboom costs $30, vReveal costs $50. It’s not the most expensive software in the world, but it’s not free.

En vooral dit waar ik het helemaal mee eens ben:

If NVIDIA really wants to take care of its customers, it can start by giving away vReveal (and Badaboom) to people who purchase these high end graphics cards. If you want to add value, don’t tell users that they should want these things, give it to them.

[ Voor 7% gewijzigd door Illidan op 04-04-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als ik Anandtech lees, lijken het prima stukken software om als boost voor je sales te gebruiken, maar niet om zo los te kopen. Hoe zeiden ze het ookalweer?

het is niet:
Want to run Badaboom --> Buy NV GPU

maar het is:
Games and/or marketing make me want to buy a new GPU --> Buy NV GPU --> I can run Badaboom

of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Ja precies, als nV echt serieuze plannen hiermee heeft, en waarom niet, laten we wel wezen, het is een mooi stukje techniek, dan moeten ze Badaboom + vReveal gewoon gratis bijleveren. Klinkt als leuk speeldgoed, deze software... filmpje van maar 20 sec: verschil van meer dan 2 min, en dat met een i7 CPU :9

[ Voor 15% gewijzigd door Illidan op 04-04-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johras
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2020
en kijk nu nog eens hier: http://www.bit-tech.net/h...890-vs-geforce-gtx-275/16
Idle is de 275 twee graden koeler, onder load 26 graden heter.
Als ik het goed begrijp is de GTX275 zo ingesteld dat hij op full load de GPU op 90 graden hoort te houden, met zo laag mogelijke RPM op de fan? (=minder lawaai)

Neemt niet weg dat de conclusie wel vreemd is, je zou haast denken dat de conclusie geschreven is voordat de testresultaten binnen waren ;)

@dahakon:
De 185.66 beta drivers zijn wel gewoon beschikbaar als download, deze zijn afaik vrijwel hetzelfde als de 185.65 zoals gebruikt in die review. Ze hebben iig dezelfde performance tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Illidan schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:08:
[...]

Mooie review omdat het lekker wegleest... dat de resultaten jou niet aanspreken, tja.... dat doet er verder niets aan af. (misschien kun je ze een boze mail versturen oid als 't je echt zo dwars zit ipv op dit forum je ongenoegen te uiten, ik betwijfel of ze dit namelijk lezen). Enfin, genoeg daarover.

Iets anders: waar niet altijd even veel aandacht aan wordt besteed:

Folding@home performance:

* Nvidia GeForce GTX 285 1GB 7552
* Nvidia GeForce GTX 275 896MB 7001
* Nvidia GeForce GTX 260-216 896MB 6489
* ATI Radeon HD 4890 1GB 3781
* ATI Radeon HD 4870 1GB 2988

Het verschil is hier schokkend groot. Gezien het nobele idee hierachter mag dit wat mij betreft vaker worden belicht. d:)b
Dan wil ik hier nog iets over zeggen... zou je alsjeblieft eens wat background info willen opzoeken over hoe de huidige Folding@Home client werkt en hoe de GPU's wat betreft architectuur in elkaar zitten?

Folding@Home werkt met bepaalde pakketgroottes en de huidige client is namelijk erg op maat gemaakt voor de kleine pakketjes waar de G80/GT200 architectuur mee om kan gaan. Als er een update komt van de client die ineens met andere pakketgroottes gaat werken, dan zal dit ook invloed hebben op de GPUs van zowel nVidia als AMD. Een paar clients terug was deze namelijk geheel geoptimaliseerd voor de R580 en later voor de R600 waardoor de G80 zich er in verslikte, om even later wel in het G80 straatje te liggen met een andere client.

De grote man achter Folding @ Home, namelijk Mike Houston, is nu werkzaam bij AMD en heeft hier op verschillende plekken al het een en ander over uitgelegd. Staar je niet blind op de Folding scores want die zeggen dus amper iets aangezien dit per client en driverrelease enorm kan verschillen.

Aandacht aan besteden prima, maar wel in het juiste perspectief om te voorkomen dat mensen zo maar klakkeloos zogenaamde performancenummers gaan zitten quoten, zonder dat ze ook maar enig benul hebben hoe deze cijfers tot stand kunnen komen en hoe gemakkelijk ze ook weer kunnen veranderen in het voordeel of nadeel van een bepaalde GPU architectuur.

Just my 2 cts. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Johras schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:30:
[...]

Als ik het goed begrijp is de GTX275 zo ingesteld dat hij op full load de GPU op 90 graden hoort te houden, met zo laag mogelijke RPM op de fan? (=minder lawaai)
Dat zou kunnen. AMD deed dat ook met de RV770 en daar is doorlopend commentaar op geweest, omdat de GPU temps zo hoog waren was de consument 'bang' dat dat niet goed zou zijn. Het lijkt erop dat de rollen nu omgedraaid zijn. NV houdt noise laag en temps hoog, AMD doet het omgekeerde. Ik ben benieuwd wat rommelen met fan profiles op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
CJ schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 00:57:
[...]
Staar je niet blind op de Folding scores want die zeggen dus amper iets aangezien dit per client en driverrelease enorm kan verschillen.

Aandacht aan besteden prima, maar wel in het juiste perspectief om te voorkomen dat mensen zo maar klakkeloos zogenaamde performancenummers gaan zitten quoten, zonder dat ze ook maar enig benul hebben hoe deze cijfers tot stand kunnen komen en hoe gemakkelijk ze ook weer kunnen veranderen in het voordeel of nadeel van een bepaalde GPU architectuur.

Just my 2 cts. ;)
Ik denk niet dat iemand zich blind zal staren op deze cijfers, netzoals dat niet zo gauw gebeurd bij een 3DMark bench etc, die ook heel erg driver afhankelijk kunnen zijn...de enige manier om meer inzicht in de performance te krijgen is als reviewers hier dus extra aandacht aan besteden, zoals dat nu in deze test gelukkig wel is gebeurd. Dat de cijfers, in deze folding-test, zwaar in het voordeel van nV, een momentopname zijn, spreekt volgens mij voor zich, maar dat geldt niet alleen voor folding maar ook in meer of mindere mate voor andere benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat is het punt niet wat ik probeerde te maken...

Natuurlijk zijn benchmarks een momentopname, maar het verschil met 'games' en vele andere applicaties is dat die er vaak via patches en drivers op vooruit gaan. Een foldingtest kan er echter ook (sterk) op achteruit gaan afhankelijk van hoe de pakketjes in elkaar zitten die berekend moeten worden, waardoor in 1 klap ineens het grote voordeel die nV nu heeft omslaat in een grote nadeel/achterstand.

Bij 3DMark en games heb je dit niet zo snel. Daar zal je vaak een relatief lichte stijging in performance zien over de maanden heen na release van een game dankzij drivers en patches. Komt er echter een nieuwe client uit van F@H dan kan er echter ineens een erg grote verandering in performance komen die alles doet omslaan.

Je zult bv nooit een patch zien voor Dead Space waardoor deze de architectuur van de Radeons goed ligt. Dat zou betekenen dat de hele game engine opnieuw geschreven moet worden zodat de game optimaal werkt op de 160x5 architectuur van AMD. Een nieuwe F@H client kan wel ineens er voor zorgen dat dit gebeurt, maar daarvoor hoeft niet de hele engine herschreven te worden. De workload wordt gewoon aangepast aangezien het hier om een toepassing gaat die zich er wel voor leent.... proteinen zijn namelijk allemaal niet erg klein en daardoor geschikt voor de 240x1 architectuur van nVidia...

Dus ja, op dit moment is de folding-test zwaar in het voordeel van nVidia met deze client. Dat mag best belicht worden, maar in mijn ogen wel met de duidelijke voetnoot waarom dat is, zodat mensen niet automatisch gaan denken dat een RV770 slechter of minder is in GPGPU berekeningen dan de GT200b. En dat is wat ik een beetje opmaakte uit je verhaal, dat dat de reden is waarom je het graag wilde belichten. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Ik hoop dat het voor de lezers hier nu duidelijk is dat F@H cijfers dus niet per definitie wil zeggen dat een bepaalde type GPU sterker of langzamer is. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Uhhnh nee, dat moet je zeker niet opmaken uit m'n verhaal, ik ga er automatisch van uit dat dit soort resultaten altijd moment opnames zijn, en dat een disclaimer als zijnde: "These results can be very different in the future, and says nothing about ingame performances" als bekend wordt beschouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Illidan schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:52:
Uhhnh nee, dat moet je zeker niet opmaken uit m'n verhaal, ik ga er automatisch van uit dat dit soort resultaten altijd moment opnames zijn, en dat een disclaimer als zijnde: "These results can be very different in the future, and says nothing about ingame performances" als bekend wordt beschouwd.
Er zijn helaas hele grote groepen met mensen die niet de tegenwoordigheid van geest hebben om te bedenken dat dergelijke benchmarks niet alleen slechts een moment-opname zijn, maar ook heel erg afhangen van vele zaken rondom de geteste apperatuur. In het geval van videokaarten is dat bijvoorbeeld de gekozen resoluties, de grafische instellingen en de extra saus zoals AA en AF modes.

Bedrijven maken hier graag misbruik van en nVidia is dat extra bedreven in, met als 1 van de hoogtepunten de release van de GTX260-216, waar reviewers uit een beperkte lijst van titels mocht kiezen en nog wat andere beperkingen hadden. Wat er terug te vinden is over de reviews van de GTX275, vielen de eisen bij de GTX260-216 nog in het niet. Mensen nemen de resultaten echter maar al te graag over om in vetschrift aan te geven hoeveel beter kaart A wel niet beter is dan kaart B van het andere bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Nvidia´s DirectX 11 to come in Q4

GT300

We have limited information, but we have managed to confirm that Nvidia plans to release a DirectX 11 card by the end of the year. We already wrote about the GT300 and that is Nvidia´s DirectX 11 card set to show up in Q4 2009.

All indicates that the card comes in the 40nm process, but we don’t know this for sure. This might very well mean that Nvidia won´t really have anything new until Q4 2009 which might get boring, but at least Nvidia will step up and embrace future technology.

Nvidia did said before that it doesn’t plan to go for DirectX 10.1 and that it rather wants to concentrate on DirectX 11 but it was more of a business decision as ATI was leading with DirectX 10.1 for such a long time.

ATI will probably have its DirectX 11 card in the same timeframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Hmm als de gerucht klopt dat Ati al in augustus met dx11 kaarten zou komen dan is er wel toch een redelijk grote gat tussen deze 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
tomcatha schreef op maandag 06 april 2009 @ 03:34:
Hmm als de gerucht klopt dat Ati al in augustus met dx11 kaarten zou komen dan is er wel toch een redelijk grote gat tussen deze 2.
ATi zou mogelijk iets eerder kunnen zijn. Maar het zou me niets verbazen als de RV870 later is of de GT300 eerder.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
Ik heb vrij veel vertrouwen in dat CJ wel gelijk heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
CJ kan wel gelijk hebben, maar het zal niet de eerste keer zijn dat de release van een kaart vertraging oploopt of naar voren verschoven wordt. Misschien zijn dit op het moment de streefdata, maar er kan nog vanalles gebeuren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Genoemde data zijn altijd streefdata... En dat ze continue veranderen hebben we de afgelopen paar weken wel gezien. En soms worden door IHVs zelfs met opzet verkeerde data afgegeven om de concurrent op het verkeerde been te zetten. Als een gerucht zegt dat nVidia pas in het laatste kwartaal met een DX11 kaart komt, dan kan het best zijn dat nVidia dit gerucht de wereld in heeft gebracht om AMD en Intel op het verkeerde spoor te zetten en dat ze dan ineens in de zomer al met een DX11 kaart komen aan zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Ik heb net een aantal reviews doorgenomen en tot mijn verbazing blijkt de GTX 295 eigenlijk opgebouwd te zijn uit twee onderklokte GTX280's. Toch zeiden ze bij Ome Tom over de GTX295: "if you want the best of the best, this is the card to get.". Maar als ik dan verder lees zouden toch eigenlijk twee GTX280's in SLI toch sneller moeten zijn?

Of zou die uitdrukking betrekking hebben op enkele kaarten? Dus dat het de beste single card oplossing is zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Je link verwijst naar de Best Buy VGA guide van Tom's Hardware en dat gaat inderdaad over single card oplossingen. Dus dan valt een GTX280 in SLI al af ondanks dat die sneller is dan een GTX295.

Overigens is de GTX295 niet opgebouwd uit twee ondergeklokte GTX280s. De GTX 295 is een hybride kaart... het is een mengeling van een GTX280 en GTX260... het is eigenlijk gewoon de GTX275 in SLI, maar dan op kloksnelheden van de GTX260.

De GTX 295 heeft het aantal streamprocessors en TMUs van de GTX280 (resp 240 SPs en 80x2 TMUs), maar de memory interface en het aantal ROPs van de GTX 260 (resp 448-bit en 28 ROPsx2).

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 07-04-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-07 01:03
De 275 lijkt wat beter beschikbaar te komen, dus die wil ik deze week bestellen. Is het wel veilig om hem nu te kopen(ivm met overhaaste launch). Komen er niet ineens weer net wat andere types die deze vervangen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Ik zou met de GTX275 nog ff wachten. Je ziet dat afgelopen dagen er elke dag wel weer een fabrikant haar kaart introduseerd. De ene is stock, de andere al met andere type koelers (hier en hier bijvoorbeeld)
Ook zullen de prijzen nog wel ligt dalen richting de 4890. Ik zou iig niet meer als 230,- betalen, anders kan je mijn inziens sowieso beter de 4890 halen voor ~ 210,- Tenzij je een niet reference model haalt als bovengestelde voorbeelden...)

Wil trouwens ook nog ff een reactie plaatsen over de zogenaamde 5000 stuks die maar beschikbaar zouden komen van de GTX275 volgens sommigen hier (Ik meen dat CJ hier aardig in heeft bijgedragen, no offence);
Ik snap nog steeds niet hoe men die onzin kan geloven! Met een beetje gezond verstand snap je dat een fabrikant als Nvidia het hele circus rond de GTX275 niet opzet om maar 5000 van die kaarten te verkopen. Dat levert Nvidia zelf misschien een half miljoen omzet op! (ik weet niet voor hoeveel de fabrikanten moeten betalen voor de chip/pcb, maar ik reken ff 100,-) Er zijn zo >10 fabrikanten die de GTX275 op de markt zetten (Asus/MSI/POV/EVGA/Zotac/BFG/Inno3d/Palit/etc.) Denkt men nou echt dat elke fabrikant maar <500 stuks krijgt toegwezen voor een wereldwijde verkoop??? Natuurlijk....

Omdat nvidia de launch eigenlijk op 14 april had gepland, is de launch op 2 april automatisch een paper launch geworden. Op dat moment had men bij lange na niet genoeg kaarten om deze in de winkels te krijgen. Zoals ik de berichtgeving over die 5000 stuks heb begrepen was dit de beschikbaarheid op 2 april. Hierbij worden de kaarten gerekend die men kan opsturen naar tal van reviewsites wereldwijd en enkele retailers.

Er zullen komende weken veel meer kaarten beschikbaar komen, laat ook dit nieuwbericht zien: http://www.dailytech.com/...g+Better/article14779.htm

Voorzover mijn mening over dit gerucht wat op een niet doordachte manier werd rondbazuind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00

nFo

In duitsland zie ik de GTX275 vanaf € 214,-
http://geizhals.at/eu/?ca...eForce%20GTX%20275&sort=p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

http://www.dailytech.com/...g+Better/article14779.htm
NVIDIA Says GeForce GTX 275 Availability Getting Better

Another email DailyTech received claimed that NVIDIA has "shipped 10s of thousands of chips to our board partners. Our board partners are in mass production and they have already started to make these available through retail and e-tail channels."

"Timing of course, depends on the region. But clearly, the floodgates are open," the source elaborated.
Definieer ''mass'', ik ben benieuwd in hoeverre er wat uit deze ''floodgates'' komt. Aandelen staan op ongeveer -3.5% als ik het goed zie op http://www.marketwatch.com/quotes/nvda ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:50
Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:37:
Ik zou met de GTX275 nog ff wachten. Je ziet dat afgelopen dagen er elke dag wel weer een fabrikant haar kaart introduseerd. De ene is stock, de andere al met andere type koelers (hier en hier bijvoorbeeld)
Ook zullen de prijzen nog wel ligt dalen richting de 4890. Ik zou iig niet meer als 230,- betalen, anders kan je mijn inziens sowieso beter de 4890 halen voor ~ 210,- Tenzij je een niet reference model haalt als bovengestelde voorbeelden...)

Wil trouwens ook nog ff een reactie plaatsen over de zogenaamde 5000 stuks die maar beschikbaar zouden komen van de GTX275 volgens sommigen hier (Ik meen dat CJ hier aardig in heeft bijgedragen, no offence);
Ik snap nog steeds niet hoe men die onzin kan geloven! Met een beetje gezond verstand snap je dat een fabrikant als Nvidia het hele circus rond de GTX275 niet opzet om maar 5000 van die kaarten te verkopen. Dat levert Nvidia zelf misschien een half miljoen omzet op! (ik weet niet voor hoeveel de fabrikanten moeten betalen voor de chip/pcb, maar ik reken ff 100,-) Er zijn zo >10 fabrikanten die de GTX275 op de markt zetten (Asus/MSI/POV/EVGA/Zotac/BFG/Inno3d/Palit/etc.) Denkt men nou echt dat elke fabrikant maar <500 stuks krijgt toegwezen voor een wereldwijde verkoop??? Natuurlijk....

Omdat nvidia de launch eigenlijk op 14 april had gepland, is de launch op 2 april automatisch een paper launch geworden. Op dat moment had men bij lange na niet genoeg kaarten om deze in de winkels te krijgen. Zoals ik de berichtgeving over die 5000 stuks heb begrepen was dit de beschikbaarheid op 2 april. Hierbij worden de kaarten gerekend die men kan opsturen naar tal van reviewsites wereldwijd en enkele retailers.

Er zullen komende weken veel meer kaarten beschikbaar komen, laat ook dit nieuwbericht zien: http://www.dailytech.com/...g+Better/article14779.htm

Voorzover mijn mening over dit gerucht wat op een niet doordachte manier werd rondbazuind
'Bronnen' vertellen mij anders ook dat er maar 'weinig' GTX275's zijn. Miss meer dan 5000, maar in Amerika zijn ze volgens mij nog minder goed verkrijgbaar dan hier. En er komen wel meer GTX275's, alleen duurt het even, en is de launch van 2 april gewoon een paper launch. Sterker nog, tijdens de briefing van Nvidia gaf Nvidia zelf al aan dat er tot 14 april slechts 'geringe' aantallen GTX275's zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
CJ schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:43:
Je link verwijst naar de Best Buy VGA guide van Tom's Hardware en dat gaat inderdaad over single card oplossingen. Dus dan valt een GTX280 in SLI al af ondanks dat die sneller is dan een GTX295.

Overigens is de GTX295 niet opgebouwd uit twee ondergeklokte GTX280s. De GTX 295 is een hybride kaart... het is een mengeling van een GTX280 en GTX260... het is eigenlijk gewoon de GTX275 in SLI, maar dan op kloksnelheden van de GTX260.

De GTX 295 heeft het aantal streamprocessors en TMUs van de GTX280 (resp 240 SPs en 80x2 TMUs), maar de memory interface en het aantal ROPs van de GTX 260 (resp 448-bit en 28 ROPsx2).
Kijk eens aan, dat is nog eens interessant... Dat stond er dan weer niet bij....

Niet dat het bovenstaande mijn keuze makkelijker maakt maar goed, dat is mijn probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 07-04-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marc Rademaker schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:59:
[...]

'Bronnen' vertellen mij anders ook dat er maar 'weinig' GTX275's zijn. Miss meer dan 5000, maar in Amerika zijn ze volgens mij nog minder goed verkrijgbaar dan hier. En er komen wel meer GTX275's, alleen duurt het even, en is de launch van 2 april gewoon een paper launch. Sterker nog, tijdens de briefing van Nvidia gaf Nvidia zelf al aan dat er tot 14 april slechts 'geringe' aantallen GTX275's zouden zijn.
Dat er nu weinig GTX275 kaarten zijn kan iedereen zien, daar heb je geen bron voor nodig....
Verder zeg je dus hetzelfde wat ik ook zei, niet? Echter kan je die 'miss' bij die 5000 weghalen. Hetgeen wat er geroepen werd en flink werd aangedikt door de ATI georiënteerde mensen was dat er totaal maar 5000 kaarten kwamen, dus ook niet meer na 14 april en dat is natuurlijk een fabeltje, dat kan iedereen met een beetje verstand bedenken. Is het ook niet zo dat dit 'gerucht' nu ook wel redelijk verdwenen is? Ik lees er niets meer over....(iig niets dat dit gerucht bevestigd!) Maargoed, ik wilde gewoon mijn mening hierover kwijt!
Definieer ''mass'', ik ben benieuwd in hoeverre er wat uit deze ''floodgates'' komt. Aandelen staan op ongeveer -3.5% als ik het goed zie op http://www.marketwatch.com/quotes/nvda ?
Tja, ik heb het bericht niet geschreven, maar het lijkt me duidelijk dat het hier niet om 400-500 kaarten per fabrikant gaat....
En wat hebben aandelen verder met dit bericht te maken? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 07-04-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 05-07 09:48
ik weet niet of ik een nieuw topic moet maken dus daarom post ik maar hier.

ik heb eeb asus m3n78-am moederbord met een nvidia 8200 onboard en een losse GTS250, die wil ik in hybrid SLI zetten maar dat lukt niet.

in de BIOS heb ik, zoals aangegeven, internal VGA first gezet en mGPU op auto maar op welke videokaart moet ik nou de monitor aansluiten? ik heb een standaard VGA kabel van de onboard 8200 naar de monitor. ik draai vista ultimate 64-bit en de laatste nvidia drviers zijn geinstalleerd. in de nvidia control panel zie ik netjes beide kaarten maar GPU-Z geeft aan dat er geen SLI is. ik zie ook geen melding of icoon dat er SLI is.

ik heb maar 1 monitor, zou het kunnen dat je meerdere monitoren nodig hebt? als ik alleen de VGA kabel aansluit op de onboard 8200 zie ik beide kaarten in de control panel. als ik de alleen de DVI kabel aansluit op de gts250 knippert de monitor. als ik beide kabels aansluit, krijg ik een stretched desktop.

zou het een drivers probleem kunnen zijn? las ergens vaag dat het uitgeschakeld is in de laatste drivers.

en hoe moet de monitor aangesloten worden voor hybrid SLI? op de onboard of de externe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:41:
Tja, ik heb het bericht niet geschreven, maar het lijkt me duidelijk dat het hier niet om 400-500 kaarten per fabrikant gaat....
Wat dacht je van aandeelhouders zoet en tevreden houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 29-06 12:08
Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:41:
[...]

Dat er nu weinig GTX275 kaarten zijn kan iedereen zien, daar heb je geen bron voor nodig....
Verder zeg je dus hetzelfde wat ik ook zei, niet? Echter kan je die 'miss' bij die 5000 weghalen. Hetgeen wat er geroepen werd en flink werd aangedikt door de ATI georiënteerde mensen was dat er totaal maar 5000 kaarten kwamen, dus ook niet meer na 14 april en dat is natuurlijk een fabeltje, dat kan iedereen met een beetje verstand bedenken. Is het ook niet zo dat dit 'gerucht' nu ook wel redelijk verdwenen is? Ik lees er niets meer over....(iig niets dat dit gerucht bevestigd!) Maargoed, ik wilde gewoon mijn mening hierover kwijt!

[...]

Idd ik zei toen ook stellig dat er meer dan 5000 gemaakt zouden worden. CJ gaf toen aan dat hij via zijn inside bronnen toch andere geluiden had en vroeg toen mijn bronnen.
Nou dat was gewoon even logisch nadenken. Er is geen enkele reden om de GTX 275 niet gewoon volop te produceren. De GTX 295 is dan misschien een lastig te maken product maar een GTX 275 is natuurlijk net zo makkelijk te produceren als een GTX 260 of GTX 285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Maar wel weer een stuk duurder. Als je de berekening van de kosten voor het maken van een GT200 bordje hebt gelezen die CJ een tijd terug postte, dan rijst de vraag of en hoeveel er op verdiend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jejking schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:11:
[...]

Wat dacht je van aandeelhouders zoet en tevreden houden?
Ik denk dat aandeelhouders zelf wel kunnen verzinnen dat er meer dan 5000 kaarten beschikbaar komen, denk je niet?
Maar wel weer een stuk duurder. Als je de berekening van de kosten voor het maken van een GT200 bordje hebt gelezen die CJ een tijd terug postte, dan rijst de vraag of en hoeveel er op verdiend wordt.
Daar gaat deze kwestie niet om. Dat de marges bij Nvidia crap zijn is allang bekend! Het is of meer marge en bijna geen kaarten verkopen omdat ze te duur zijn of de marge zeer klein maken en wel omzet halen. Denk dat het laatste de betere optie is...
Maar zoals ik al aangaf gaan we nu weer een stuk verder dan waar ik over begon en dat was om het simpele feit dat die '5000' stuks gewoon onzin was/is. En zoals Luckyjan aangeeft zou CJ 'inside' bronnen hebben, ja, dat kan ik ook roepen, maar het blijkt dus dat het voor geen kant klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jij mag het best roepen, maar die bronnen heb jij niet, CJ wel. Dat wil niet zeggen dat die bronnen niet af en toe een foutje maken. Daarnaast moet nog maar blijken hoe groot de echte batch 275's zal zijn. Vwb de 295 zat hij er anders niet ver naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat getal van 5.000 beschikbare GTX275 kaarten bij de launch vs 40.000-50.000 HD4890 voor AMD komt rechtstreeks van partners die zowel Radeons als GeForces op de markt brengen. Die heb ik niet uit m'n achterwerk getrokken. En ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat officiele partners met opzet deze cijfers zitten te verneuken. Dat hebben ze de afgelopen paar jaar ook nooit gedaan en dat doen ze nu ook niet.

Als ik dan wat betreft betrouwbaarheid moet kiezen tussen gespeculeer van (no offense) "random people" hier op het forum of informatie afkomstig uit de industrie zelf... nou dan weet ik het wel. Overigens schijnen niet alle partners blij te zijn met een GTX275, omdat deze zoals ze het zelf eigenlijk al zeggen, de GTX285 effectief het graf in heeft geholpen. De performance ligt erg dichtbij, voor minder geld.

En ja, uiteindelijk worden er wel meer GTX275's gemaakt. Dat heb ik ook nooit beweerd dat het bij die 5000 zou blijven. Ik had het over de beschikbare aantallen die bij launch de channel in zijn geduwd.... 5000 is een aantal dat er op wijst dat de launch niets meer is dan een GeForce 7800 GTX 512MB-achtige launch om de launchparty van AMD te verpesten. Bij een "normale" launch van zowel AMD als nVidia zijn er vaak meer dan 40.000 a 50.000 kaarten de channel in geduwd en dat is nu niet zo bij nV.

In dit geval is er uiteindelijk wel een verschil met de launch van de 7800GTX 512MB en dat is er uiteindelijk wel meer GTX275 kaarten afgeleverd zullen worden dan die 5000, maar reken maar niet op getallen als de 250.000 - 300.000 die AMD verwacht af te zetten van de HD4890 rond Q2/Q3.

Dan iets anders. Gerucht gaat dat GT215 sneller uit komt dan verwacht. Dit zou een 192-bit GPU worden met 128 SPs en als ik het zo inschat, is dit een goedkopere variant van de G92 die het moet opnemen tegen de RV740.

Over GT212 is erg veel onduidelijkheid. Als deze uitgesteld of gecancelled is, dan zou het best kunnen dat de GT200b het (zoals ergens op Fudzilla stond) nog het hele jaar moet uitzingen tot GT300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 09:22
CJ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:23:
Dat getal van 5.000 beschikbare GTX275 kaarten bij de launch vs 40.000-50.000 HD4890 voor AMD komt rechtstreeks van partners die zowel Radeons als GeForces op de markt brengen. Die heb ik niet uit m'n achterwerk getrokken. En ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat officiele partners met opzet deze cijfers zitten te verneuken. Dat hebben ze de afgelopen paar jaar ook nooit gedaan en dat doen ze nu ook niet.
Dus het kan zijn dat NVIDIA only partners veel meer kaarten beschikbaar hadden, want daar heb je geen informatie over. En waarom zouden jouw cijfers betrouwbaar zijn? Je hebt een overduidelijke ATI bias. Reden genoeg om creatief met cjifertjes om te springen
Als ik dan wat betreft betrouwbaarheid moet kiezen tussen gespeculeer van (no offense) "random people" hier op het forum of informatie afkomstig uit de industrie zelf... nou dan weet ik het wel. Overigens schijnen niet alle partners blij te zijn met een GTX275, omdat deze zoals ze het zelf eigenlijk al zeggen, de GTX285 effectief het graf in heeft geholpen. De performance ligt erg dichtbij, voor minder geld.
Er schijnt zoveel. En dan nog, als de partners er niet blij mee zijn dan betekent dat goed nieuws voor de consument.
En ja, uiteindelijk worden er wel meer GTX275's gemaakt. Dat heb ik ook nooit beweerd dat het bij die 5000 zou blijven. Ik had het over de beschikbare aantallen die bij launch de channel in zijn geduwd.... 5000 is een aantal dat er op wijst dat de launch niets meer is dan een GeForce 7800 GTX 512MB-achtige launch om de launchparty van AMD te verpesten. Bij een "normale" launch van zowel AMD als nVidia zijn er vaak meer dan 40.000 a 50.000 kaarten de channel in geduwd en dat is nu niet zo bij nV.
Dat weet je dus niet. Je weet alleen iets over partners die ATI én NVIDIA kaarten op de markt brengen. Wederom maar de helft van het verhaal dus.
In dit geval is er uiteindelijk wel een verschil met de launch van de 7800GTX 512MB en dat is er uiteindelijk wel meer GTX275 kaarten afgeleverd zullen worden dan die 5000, maar reken maar niet op getallen als de 250.000 - 300.000 die AMD verwacht af te zetten van de HD4890 rond Q2/Q3.
Hoe weet jij wat NVIDIA verwacht te doen en hoe weet jij dat dit niet 250000 - 300000 kaarten zal zijn? Van partners die ATI én NVIDIA kaarten op de markt brengen zeker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 09:22
Edmin schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:22:
Jij mag het best roepen, maar die bronnen heb jij niet, CJ wel. Dat wil niet zeggen dat die bronnen niet af en toe een foutje maken. Daarnaast moet nog maar blijken hoe groot de echte batch 275's zal zijn. Vwb de 295 zat hij er anders niet ver naast...
Ik vraag me af waarom al die commotie rond die batchgrootte. Maakt dat hoegenaamd iets uit? Is het plots ATI die dicteert hoeveel kaarten je bij launch beschikbaar moet hebben voor je van een succesvolle launch kan spreken?

Ik denk dat dit gewoon afleidingsmanoevres zijn om de kern van de zaak niet onder ogen te moeten zien. NVIDIA heeft gewoon een dijk van een kaart neergezet die in de meeste reviews duidelijk de winnaar is en bovendien minder verbruikt en stiller is. Ik denk niet dat er 1 consument is die op basis van de batchgrootte een kaart koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Anoniem: 245699 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:37:
Ik snap nog steeds niet hoe men die onzin kan geloven!
Waarom hierover zo verontwaardigt? Zo werkt nou eenmaal het spelletje dat al jaren tussen ATi en nVidia georiënteerde mensen wordt gespeeld.

Zo heb je ook nVidia georiënteerde mensen die constant in diverse fora maar blijven verkondigen dat de GTX275 en de GTX260 216 beter presteren dan respectievelijk de HD4890 en de HD4870 1GB. Terwijl deze kaarten voor de betreffende prijscategorie toch echt hetzelfde presteren! ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
aval0ne schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:01:
[...]
Ik denk niet dat er 1 consument is die op basis van de batchgrootte een kaart koopt.
Een kaart die niet te koop is wordt niet gekocht. Simpel zat. :')

30:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

aval0ne schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:52:
[...]
Dat weet je dus niet. Je weet alleen iets over partners die ATI én NVIDIA kaarten op de markt brengen. Wederom maar de helft van het verhaal dus.
Hoeveel NV only partners zijn er nog over? En hoeveel partners hebben beide merken in het assortiment? Is dat de helft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Laatst online: 21-10-2024
chimo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 07:41:
ik weet niet of ik een nieuw topic moet maken dus daarom post ik maar hier.

ik heb eeb asus m3n78-am moederbord met een nvidia 8200 onboard en een losse GTS250, die wil ik in hybrid SLI zetten maar dat lukt niet.

in de BIOS heb ik, zoals aangegeven, internal VGA first gezet en mGPU op auto maar op welke videokaart moet ik nou de monitor aansluiten? ik heb een standaard VGA kabel van de onboard 8200 naar de monitor. ik draai vista ultimate 64-bit en de laatste nvidia drviers zijn geinstalleerd. in de nvidia control panel zie ik netjes beide kaarten maar GPU-Z geeft aan dat er geen SLI is. ik zie ook geen melding of icoon dat er SLI is.

ik heb maar 1 monitor, zou het kunnen dat je meerdere monitoren nodig hebt? als ik alleen de VGA kabel aansluit op de onboard 8200 zie ik beide kaarten in de control panel. als ik de alleen de DVI kabel aansluit op de gts250 knippert de monitor. als ik beide kabels aansluit, krijg ik een stretched desktop.

zou het een drivers probleem kunnen zijn? las ergens vaag dat het uitgeschakeld is in de laatste drivers.

en hoe moet de monitor aangesloten worden voor hybrid SLI? op de onboard of de externe videokaart?
Eigenlijk is dit off-topic ..
Ik heb dan maar mijn antwoord in een nieuw Topic geplaatst

[nVidia] Het algemen Hybrid SLI topic

Ikzelf zal trachten de TS in orde te maken en alle gegeven antwoorden tot nu toe erin te plaatsen, maar ik hoop ook dat men dan dat topic zal gebruiken anders heeft het weinig nut dat ik in twee TS'en mijn tijd moet in investeren

**Edit** Bij het controleren van de TS voor dat aparte topic heb ik gemerkt dat de GTS250 niet meer officieel Hybrid SLi ondersteunt :?
Als je dus nog nooit dat icoontje tevoorschijn hebt zien komen en de fabrikant vermeld nergens expliciet Hybrid SLI in de specs zou dit mss de oorzaak kunnen zijn .. zuiniger kaart door een stuk hardware ondersteuning eruit te slopen :(
Indien je nog een rebranded 9800GTX+ kaart hebt (te zien doordat je oa 2x 6-pins connectoren hebt) zal je dus de drivers op 1 of andere manier moeten wijsmaken dat je een 9800GTX+ kaart hebt ipv een GTS250... :X

[ Voor 14% gewijzigd door lightdestroyer op 08-04-2009 14:52 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan

Wat jij precies beweerde was:
"Ook ik had al gehoord dat er van de GTX275 slechts zo'n 5000 verkrijgbaar zullen zijn... puur om wat grote webshops te kunnen vullen en het beeld te kweken dat deze kaart 'echt' is. Van de HD4890 zullen er zo'n 45000-50000 verkrijgbaar zijn vanaf de launchdag en men verwacht aan het einde van Q2 er zo'n 250.000-300.000 te hebben verkocht. Daarnaast zijn de versies van de GTX275 die de reviewers krijgen ook erg twijfelachtig (GTX280 based volgens nVidia ipv GTX260 based volgens AIBs)... nVidia ten top. :7"

Dit n.a.v. dit (onzinnige) Artikel waarbij de schrijver ook beweerde dat er maar 5000 in totaal zouden zijn.
http://www.theinquirer.ne...reviewers-mythical-gt275s

Dus beweerde je wel degelijk dat er maar 5000 in totaal zouden zijn en dat het min of meer een fake release was. Wel eerlijk blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Geen woorden in m'n mond stoppen aub. :>

Ik zeg hier nergens dat de totaal verwachtte afzet maximaal 5000 is. Ik heb het hier over de beschikbaarheid vanaf de launchdag en de totaal verwachtte afzet. Dit heb ik elders ook al vaker duidelijk gemaakt, maar misschien volg je dit topic nog niet zo heel erg lang. Anders had ik de totale nummers van AMD ook niet genoemd.

Het ging me hier om het seeden bij de launch. Mocht dat niet gelijk duidelijk zijn geweest, dan kan ik daar ook niets aan doen. Maar je hoeft geen rocketscientist te zijn om te zien dat nVidia een pure paperlaunch heeft gedaan met de GTX275. Dat er van 1 merk (Palit) wat beschikbaar was, doet daar verder niks aan af hoe je het ook went of keert. En Palit zal zich zelf weer lekker in de vingers kunnen bijten want hun fall-out rate was al erg hoog...

[ Voor 38% gewijzigd door CJ op 08-04-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, nu wordt de zin al heel anders! Nu zeg je; 5000 stuks bij de launch... Dat werd in andere nieuwsartikelen toch echt op een andere manier bewoord, want daar werd gesteld dat er 'totaal maar 5000 kaarten komen'. En dat werd dan ook gelijk van de hoogste daken geschreeuwd.... Natuurlijk waren er toen niet veel meer kaarten beschikbaar aangezien Nvidia de launch eigenlijk half april had willen doen en nu hals over kop een beperkt aantal kaarten op moest sturen. Natuurlijk was het een paper-launch, dat heb ik ook gelijk al gezegd, was puur om ATI te pesten op 2 april....
Tja, ik heb liever info van "random people" die hun hersens gebruiken en inzien dat er wel meer kaarten komen dan van mensen die roepen dat er maar een zeer beperkt aantal kaarten komen en de gebruikte info (bronnen) niet volledig neerzetten door te verzuimen om erbij te vermelden dat er later wel meer stuks komen.

Kom op, kijk naar je avator, hoezo ATI minded!? Ik snap dat ieder z'n voorkeur heeft voor een merk, maar wees altijd eerlijk en volledig met je info en het is in mijn ogen tekenend dat er nu wel overal '5000 stuks bij de launch' wordt gezegd , maar dat dit een week geleden 'vergeten' was om erbij te vermelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
CJ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:25:
Geen woorden in m'n mond stoppen aub. :>

Ik zeg hier nergens dat de totaal verwachtte afzet maximaal 5000 is. Ik heb het hier over de beschikbaarheid vanaf de launchdag en de totaal verwachtte afzet. Dit heb ik elders ook al vaker duidelijk gemaakt, maar misschien volg je dit topic nog niet zo heel erg lang. Anders had ik de totale nummers van AMD ook niet genoemd.

Het ging me hier om het seeden bij de launch. Mocht dat niet gelijk duidelijk zijn geweest, dan kan ik daar ook niets aan doen. Maar je hoeft geen rocketscientist te zijn om te zien dat nVidia een pure paperlaunch heeft gedaan met de GTX275. Dat er van 1 merk (Palit) wat beschikbaar was, doet daar verder niks aan af hoe je het ook went of keert. En Palit zal zich zelf weer lekker in de vingers kunnen bijten want hun fall-out rate was al erg hoog...
Ik leg je geen woorden in de mond alleen wat je zelf hebt gezegd. Heel simpel je gaf die kerel van dat artikel gelijk en dat was dat er maar 5000 totaal zouden zijn om de release zoals jij het noemde "echt" te laten lijken. Daar zeg je dus mee dat de hele release van de GTX 275 niet echt is en dus fake.
Nou het is toch wel degelijk een hele echte release en 2 April zouden er volgens velen helemaal geen GTX 275 beschikbaar zijn. Dat klopte dus ook al niet aangezien je de palit/gainward gewoon kan bestellen.
Vanaf half April zullen alle anderen merken komen met heel veel keuze in OC modellen en met speciale koelers.
Misschien dat door alle die valse geruchten sommigen gedacht hebben ik bestel maar vast een 4890 want die GTX 275 kan ik toch nooit bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Anoniem: 245699 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:26:
[...]

Kijk, nu wordt de zin al heel anders! Nu zeg je; 5000 stuks bij de launch... Dat werd in andere nieuwsartikelen toch echt op een andere manier bewoord, want daar werd gesteld dat er 'totaal maar 5000 kaarten komen'. En dat werd dan ook gelijk van de hoogste daken geschreeuwd.... Natuurlijk waren er toen niet veel meer kaarten beschikbaar aangezien Nvidia de launch eigenlijk half april had willen doen en nu hals over kop een beperkt aantal kaarten op moest sturen. Natuurlijk was het een paper-launch, dat heb ik ook gelijk al gezegd, was puur om ATI te pesten op 2 april....

.....

Kom op, kijk naar je avator, hoezo ATI minded!? Ik snap dat ieder z'n voorkeur heeft voor een merk, maar wees altijd eerlijk en volledig met je info en het is in mijn ogen tekenend dat er nu wel overal '5000 stuks bij de launch' wordt gezegd , maar dat dit een week geleden 'vergeten' was om erbij te vermelden....
OMG... :X

Waar heb je CJ zien beweren dat er in totaliteit slechts 5000 stuks GTX275 wordt geleverd?

Quote CJ:
CJ schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:06:
Hier een sappig stukje informatie over de GTX275... wel van Charlie, maar i know for a fact dat hij dit keer geen onzin zit uit te kramen. :)

http://www.theinquirer.ne...reviewers-mythical-gt275s

Ook ik had al gehoord dat er van de GTX275 slechts zo'n 5000 verkrijgbaar zullen zijn... puur om wat grote webshops te kunnen vullen en het beeld te kweken dat deze kaart 'echt' is. Van de HD4890 zullen er zo'n 45000-50000 verkrijgbaar zijn vanaf de launchdag en men verwacht aan het einde van Q2 er zo'n 250.000-300.000 te hebben verkocht. Daarnaast zijn de versies van de GTX275 die de reviewers krijgen ook erg twijfelachtig (GTX280 based volgens nVidia ipv GTX260 based volgens AIBs)... nVidia ten top. :7
Lezen is ook een vak! :+

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johras
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2020
Nvidia marketing pest ATI met een paper-launch, ATI marketing pest Nvidia door het beeld te kweken dat de GTX275 niet 'echt' is. Vind het wel amusant :P

Uiteindelijk is het voor de consument niet helemaal vervelend want ik denk dat zonder de paper-launch van Nvidia de HD4890 nu niet voor 209,- te krijgen zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:32

Format-C

Tracing Rays

Inderdaad. Niet zeuren. We varen er allemaal wel bij. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
luckyjan schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:55:
[...]

Ik leg je geen woorden in de mond alleen wat je zelf hebt gezegd. Heel simpel je gaf die kerel van dat artikel gelijk en dat was dat er maar 5000 totaal zouden zijn om de release zoals jij het noemde "echt" te laten lijken. Daar zeg je dus mee dat de hele release van de GTX 275 niet echt is en dus fake.
Sommige mensen willen alleen lezen wat ze willen lezen en horen wat ze willen horen he? Het is net alsof je tegen een muur staat aan te praten. |:(

Je hoeft mij niet te vertellen wat ik "daar mee wil zeggen", want ik weet dat als originele schrijver van de quote natuurlijk veel beter dan wat half gare interpretaties van een random iemand op het forum (no offense). Lees de GPU geschiedenis er nog eens op na, in dit geval vooral die van de GeForce 7800GTX 512MB aangezien het idee wat betreft launchstrategie nagenoeg gelijk is...

Mocht dit je niks zeggen... dan hier de korte versie: de wind uit de zeilen halen van de launch van een competitief product met een eigen product die amper verkrijgbaar is, maar tegelijkertijd toch het beeld proberen te creeeren van een product die goed verkrijgbaar is, door net voldoende kaarten af te leveren aan de retail zodat de eerste mensen die hem echt willen hebben, het ook kunnen bemachtigen.

De launch van 2 april was een paper launch. nVidia geeft zelfs toe dat de kaarten voor de rest pas vanaf 14 april verkrijgbaar zijn... that screams paper launch! Dat kan je gewoon niet negeren. Of wacht... nVidia zelf zal voor jan-met-de-korte-achternaam verklaard hebben dat de kaarten pas 2 weken later verkrijgbaar zijn. :/

Voor de rest ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken.
Nou het is toch wel degelijk een hele echte release en 2 April zouden er volgens velen helemaal geen GTX 275 beschikbaar zijn. Dat klopte dus ook al niet aangezien je de palit/gainward gewoon kan bestellen.
"Kunnen bestellen" wil niet zeggen dat het ding ook "op voorraad" is of dat het gelijk geleverd kan worden. Maar ook dat heb ik al eens uitgelegd en ga ik nu niet weer doen.
Vanaf half April zullen alle anderen merken komen met heel veel keuze in OC modellen en met speciale koelers.
Misschien dat door alle die valse geruchten sommigen gedacht hebben ik bestel maar vast een 4890 want die GTX 275 kan ik toch nooit bestellen.
Die zgn valse geruchten zijn dan wel erg hardnekkig. Ze komen namelijk niet alleen hier voor, maar op elk willekeurig forum over de hele wereld van China tot de US. En ik denk dat het te veel credits is om mij dat allemaal toe te dichten. :') Maar zoals ik al zei... muur.
Johras schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:02:
Nvidia marketing pest ATI met een paper-launch, ATI marketing pest Nvidia door het beeld te kweken dat de GTX275 niet 'echt' is. Vind het wel amusant :P

Uiteindelijk is het voor de consument niet helemaal vervelend want ik denk dat zonder de paper-launch van Nvidia de HD4890 nu niet voor 209,- te krijgen zou zijn :)
En het wordt binnenkort nog amusanter en interessanter. Binnen een maandje ofzo. ;)

nVidia snijdt zichzelf wel erg in de vingers door een paperlaunch. Ze moeten nu namelijk de prijs van een nog niet goed verkrijgbaar product al voor de echte hard launch al omlaag gooien... en door dat te doen brengen ze een kaart die bijna even goed presteert als de GTX285 voor veel minder geld op de markt waardoor ze de GTX285 bijna overbodig maken. Leuk voor de consument, minder leuk voor de partners... en uiteindelijk kunnen dit soort vervelende spelletjes ook een negatieve invloed hebben op de consument... maar dat merk je pas bij de volgende generatie.

[ Voor 16% gewijzigd door CJ op 08-04-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Leuk "SLi setje" dit:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=18028

:o
CJ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:21:

En het wordt binnenkort nog amusanter en interessanter. Binnen een maandje ofzo. ;)

nVidia snijdt zichzelf wel erg in de vingers door een paperlaunch. Ze moeten nu namelijk de prijs van een nog niet goed verkrijgbaar product al voor de echte hard launch al omlaag gooien...
Wat natuurlijk ook heel amusant is, is dat ATi haar prijzen nu al verlaagd, terwijl nV nog geen GTX275 op de markt heeft gebracht. Het mooie voor nV is nu natuurlijk dat ze ZELF geen verlies draaien of weinig verdienen op/aan de GTX275, simpelweg omdat die nergens verkrijgbaar is. Het zou juist "slim zijn" (edit; alhoewel, echt klant of partnervrendelijk is het niet natuurlijk) om er maar 5000 te verkopen/ produceren. ;) Op iets wat er niet is heb je nooit het probleem van (te) weinig winst per eenheid natuurlijk. ;)

En ATi verlaagt haar prijs dus terwijl dat totaal niet nodig is misschien.

[ Voor 95% gewijzigd door Format-C op 08-04-2009 18:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jb1988
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2020
CJ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:21:
[...]
en uiteindelijk kunnen dit soort vervelende spelletjes ook een negatieve invloed hebben op de consument... maar dat merk je pas bij de volgende generatie.
Kun je hier wat meer over zeggen CJ? Jij maakt me hier aardig nieuwsgierig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Daar kun je geen zinnig woord over zeggen...

Als nV's volgende kaart bijvoorbeeld 30% sneller is dan de volgende kaart van ATi (ik zeg maar wat) , en ze doen dit ook nog eens met een goeie prijs performance ratio, dan laat "iedereen" ATi links liggen.

Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 08-04-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:28:
Leuk "SLi setje" dit:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=18028

:o

[...]

Wat natuurlijk ook heel amusant is, is dat ATi haar prijzen nu al verlaagd, terwijl nV nog geen GTX275 op de markt heeft gebracht. Het mooie voor nV is nu natuurlijk dat ze ZELF geen verlies draaien of weinig verdienen op/aan de GTX275, simpelweg omdat die nergens verkrijgbaar is. Het zou juist "slim zijn" (edit; alhoewel, echt klant of partnervrendelijk is het niet natuurlijk) om er maar 5000 te verkopen/ produceren. ;) Op iets wat er niet is heb je nooit het probleem van (te) weinig winst per eenheid natuurlijk. ;)

En ATi verlaagt haar prijs dus terwijl dat totaal niet nodig is misschien.

:+ >:)
En wiens marktaandeel zal hier het meeste baat bij hebben? nVidia of AMD? ;)

nVidia heeft nog altijd een groter marktaandeel dan AMD op de discrete markt. Het was eerst iets van 75-25 na de launch van de G80 (en aanverwanten). Sinds de lancering van de HD4800 Serie is dit richting de 60-40 gegaan en de Steam Survey laat bv zien dat er per verkochte GTX2xx videokaart veel meer HD48x0s over de toonbank zijn gegaan.

Dit soort kat en muis spelletjes zijn erg interessant om te volgen, zeker als je ziet wat de gevolgen zijn op de markt. Zo zat nVidia het afgelopen jaar niet voor niets met een overschot aan G92 GPUs die ze ineens niet meer konden slijten aan de straatstenen... dus probeert men het te vermommen als iets nieuws... en tadaaa... meet the GTS250.
Jb1988 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:41:
[...]

Kun je hier wat meer over zeggen CJ? Jij maakt me hier aardig nieuwsgierig over.
De laatste tijd hebben partners steeds kleinere voorraden omdat de markt zo enorm grillig is. Voorheen konden ze gerust een voorraad videokaarten hebben omdat ze er toch wel door heen kwamen. Nu de competitie een stuk heftiger is geworden, gaat dit moeilijk. nVidia merkte dit ook doordat hun eigen GPU nVentory langzaam slinkt.

Stel je hebt als partner een voorraad GTX285s liggen... en je leverancier (nV) komt ineens met een leuk GTX275 model die tot voor kort op nog geen enkele roadmap stond en duidelijk als noodoplossing wordt gelanceerd tegen de concurrerende HD4890... Het is een kaart die bijna net zo goed presteert als de GTX285 die nog in je magazijn ligt, maar kost wel $100 minder. Leuk voor de consument. Minder leuk voor de partner. Die heeft nog de hoofdprijs betaald voor de GTX285 en zal moeilijker door z'n voorraad GTX285s heenkomen tenzij de prijs omlaag wordt gedaan. Hierdoor verdienen ze dus een stuk minder op de GTX285 of in het ergste geval maken ze er verlies op... Kan nVidia dit wat schelen? Het verleden leert van niet en dit kostte kleine partners de kop... tenzij ze ook ineens kaarten gingen aanbieden van de concurrent die een stuk schappelijker was.

Als dit te vaak gebeurt (en het is al een aantal keren gebeurt!) dan zullen partners in de toekomst een stuk minder enthousiast reageren op nieuwe producten, tenzij deze producten echt een grote performancestap brengt (denk aan een G80) of een goede prijs/prestatie verhouding hebben (zoals de HD4800). Rebrandingspelletjes helpen ook niet mee in het verhogen van de populariteit van nV bij partners.

Als NV niet met een goed product komt tijdens de aankomende DX11 battle, dan zou het wel eens kunnen (let op: dit is dus theorycrafting van mijn kant!) dat er straks een stuk minder GeForces te krijgen zijn dan nVidia zou willen... Partners willen natuurlijk ook verdienen... Nu ga ik daar niet van uit dat dit gebeurt, want een "misser" (de GT200 was te gericht op GPGPU en was daardoor groot en duur) als tegen de HD4800 serie willen ze niet meer... D'r zat op nV HQ vast een klein mannetje die daar met z'n vuist op tafel sloeg en riep "Never again!"....

Maar nVidia dacht altijd de koning te zijn en de regels te dicteren, maar ze zouden er nog wel eens achter kunnen komen dat ze zonder partners ook nergens zijn. Je ziet de laatste tijd steeds meer exclusieve nVidia partners ook Radeons aanbieden.... Albatron, XFX, Gainward... eerst allemaal exclusief nVidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:07:

Als NV niet met een goed product komt tijdens de aankomende DX11 battle, dan zou het wel eens kunnen (let op: dit is dus theorycrafting van mijn kant!) dat er straks een stuk minder GeForces te krijgen zijn dan nVidia zou willen... Partners willen natuurlijk ook verdienen... Nu ga ik daar niet van uit dat dit gebeurt, want een "misser" (de GT200 was te gericht op GPGPU en was daardoor groot en duur) als tegen de HD4800 serie willen ze niet meer... D'r zat op nV HQ vast een klein mannetje die daar met z'n vuist op tafel sloeg en riep "Never again!"....
Precies. Op zich is het een goede zaak dat ze een keer de deksel op de neus krijgen. Ze moeten nu echt werken voor hun geld, en een HELE goeie DX11 GPU maken. Anders hebben ze een probleem.
Ze zullen iig alles op alles moeten zetten om dit te doen. Anders maakt ATi ze kapot. Ze hebben nu af kunnen kijken van ATi hoe je heden ten dagen de GPU markt moet bestormen; kleine, goedkope en snelle GPU's die voor de normale mens betaalbaar zijn. Geen GPU's meer van 500 euro of meer. Het is duidelijk dat dit niet nodig is, en mensen dat niet langer willen.

-Ze hebben 2 jaar achterover kunnen leunen met de G80, en dachten dat het niet fout kon gaan met de GT200, ze waren arrogant, maar ATi kwam terug, en nu zijn de rollen even omgedraait, en is het ATi die bepaalt wat er in de markt gebeurt.

Zo gaat het nu eenmaal. Eerst 8800GTX VS HD3870, nu GTX280 vs RV770 (zeg maar). ATi heeft een technologische voorsprong genomen zoals nV dat even had met de G80.

Nv vindt dit vast niet leuk, en ik ben er van overtuigd dat de volgende generatie GPU's van nV een hoop zal goedmaken. Ze weten nu wat ze moeten doen, en ze weten dat hun volgende GPU minimaal 100% sneller moet zijn dan de GT200. En niet te duur.

Als ze dit niet doen, gaan ze eraan.

Edit:
Sinds de lancering van de HD4800 Serie is dit richting de 60-40 gegaan en de Steam Survey laat bv zien dat er per verkochte GTX2xx videokaart veel meer HD48x0s over de toonbank zijn gegaan.
Die STEAM survey moet je niet teveel naar kijken. Die survey detecteert heel veel dingen verkeerd. Dat heb ik al meerdere keren meegemaakt/ gezien.

Edit2; en geloof mij; als nV's volgende kaart een verkoopkanon is staan de partners weer in de rij om hun kaarten te verkopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 08-04-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Indy91 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:01:
[...]

OMG... :X

Waar heb je CJ zien beweren dat er in totaliteit slechts 5000 stuks GTX275 wordt geleverd?

Quote CJ:

[...]

Lezen is ook een vak! :+
OMG!!! :'( Ten eerste heb ik het niet tegen jou, dus laat CJ het zelf maar verdedigen en als ik toch even een quote van hem mag halen uit een nieuwsbericht van de 4890 en de GTX275:
In hoeverre nVidia nog van plan is om meer dan 5000 kaarten wereldwijd te verschepen is nog maar de vraag. Ze hebben namelijk ook al een stel andere GPUs in de planning die bv gebruik maken van het 40nm productieproces die wat betreft performance in de buurt komen van de GTX275. Zoals het er nu naar uit ziet is dit inderdaad gewoon een last-minute noodoplossing om de launchparty van AMD te verzieken.

Hoe je het ook went of keert.. die 5000 exemplaren van de GTX275 die pas vanaf halverwege deze maand (!) de retailers weet te bereiken staan in schril contrast met de 40.000 - 50.000 HD4890 kaarten die AMD heeft verscheept. Aan het einde van Q2 verwacht AMD zo'n 275.000-300.000 kaarten te hebben verscheept... en ik durf wel met zekerheid te zeggen dat nVidia dat niet gaat halen met de GTX275.

nVidia bekritiseerde AMD eerst over hun paperlaunches... nu doen ze exact hetzelfde, terwijl de AMD videokaarten al ver voor de launch verkrijgbaar zijn in (online) shops. Ironisch he?
Zo klinkt het verhaal toch wel anders of niet dan?? En ja, lezen is idd een vak, ik beheers het aardig, jij?

Hoe je het verder wendt of keert, hier staat gewoon wat anders.... Natuurlijk zullen anderen dat niet vinden, maarja; lezen is ook een vak! :+

Oja, en dit soort opmerkingen:
Daarnaast zijn de versies van de GTX275 die de reviewers krijgen ook erg twijfelachtig (GTX280 based volgens nVidia ipv GTX260 based volgens AIBs)... nVidia ten top.
zijn ook behoorlijk jammer! Ergens iets opvangen en gelijk gaan roepen.... heerlijke mentaliteit die getuigd van zeer weinig relatieverings vermogen om eerst even af te wachten of hier ook maar iets van waar was, NIET DUS....

EDIT: Oja, en voordat iedereen mij gaat uitmaken voor Nvidia aanhanger, dat valt best mee! Ik ben ook van mening dat de GT200 een redelijke mislukking is. Productie-technisch een fiasco! Daarbij grote onderschatting van ATI welke met de RV770 chip een geweldig product heeft ontwikkeld. Tel daar de zeer matige ondersteuning bij van Physx en dan is het ook verder logsich dat Nvidia er niet echt goed voor staat en ATI de zaakjes gewoon beter voor elkaar heeft.
Waar ik echter wel een hekel aan heb is dat er bewust foutieve dingen te snel worden geroepen door mensen die sowieso bekend staan om een behoorlijke voorkeur te hebben voor één van beide merken, in dit geval ATI... Zo, ik ben d'r nu klaar mee en zal het hier bij houden!

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 08-04-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Moah, nVidia maakt het er zelf ook wel een beetje naar dat er vrij negatieve reacties ontstaan met hun productlaunches de laatste tijd.

Vorig jaar was het nog de 9800GTX+ die nog snel even naar de reviewers werd verzonden om maar aan te geven dat ze een kaart hebben die het beter doet dan de HD4850. Dat die hele 9800GTX+ voor de hele maand erop nog niet leverbaar was in de winkels deed er natuurlijk weinig toe.

Je ziet het nu weer gebeuren met de GTX275. Zoals duidelijk is aangegeven, is deze chip net zo duur om te maken als die voor de GTX285. NVidia alswel de AIB's zullen er echter beduidend minder aan over houden, door de veel lagere verkoopprijs. Voor nVidia is dat niet zo heel erg zolang het een positieve uitwerking heeft op marktbehoudt, opdat ze het maar uit kunnen zingen tot de GT300 eindelijk klaar is.

AIB's zullen waarschijnlijk zo weinig mogelijk GTX275's willen maken als ze contracttechnisch maar kunnen, omdat ze anders, zoals aangegeven, kunnen blijven zitten met erg dure GTX285's (want wie koopt nu nog een GTX285 als je voor behoorlijk wat minder geld practisch dezelfde prestaties kunt krijgen). Dit betekent natuurlijk niet dat er in totaal niet meer dan 5000 kaarten gemaakt zullen worden, maar waarschijnlijk zullen de totale nummers nou niet bepaald records breken.

Het grote verschil tussen de GTX275 en de HD4890 is dan ook dat de HD4890 een geheel nieuwe chip is waarvan er geen duurder zwaarder broertje is die de markt uit geprezen kan worden. Het is een nieuw product die extra geld in het laatje kan brengen. De GTX275 echter zal nVidia meer kosten dan dat het oplevert. Ze zullen waarschijnlijk goede chips die een GTX285 hadden kunnen zijn gaan verkopen voor een lagere prijs voor de GTX275 (tenzij ze echt stoppen met het maken van deze kaarten), waardoor ze al minder verdienen. Daarnaast zal de GTX285 behoorlijk in populariteit inboeten, waardoor de marges voor de GT200b nog meer onder druk komen te staan, omdat de winst voor die chip toch met name van de verkoop van de GTX285 afhangt

Al met al zijn er goede redenen waarom er meerdere AIB's ondertussen over zijn gegaan naar het leveren van zowel nVidia alswel AMD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Anoniem: 245699 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:44:
[...]

Zo klinkt het verhaal toch wel anders of niet dan?? En ja, lezen is idd een vak, ik beheers het aardig, jij?

Hoe je het verder wendt of keert, hier staat gewoon wat anders.... Natuurlijk zullen anderen dat niet vinden, maarja; lezen is ook een vak! :+
Waar, o waar, staat het toch geschreven dat GTX275 slechts een gelimiteerde oplage van 5000 stuks betreft?

Dat sommigen het bericht niet juist interpreteren/lezen ligt toch echt puur aan de lezers zelf. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 05-07 09:48
lightdestroyer schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:27:
[...]

Eigenlijk is dit off-topic ..
Ik heb dan maar mijn antwoord in een nieuw Topic geplaatst

[nVidia] Het algemen Hybrid SLI topic

Ikzelf zal trachten de TS in orde te maken en alle gegeven antwoorden tot nu toe erin te plaatsen, maar ik hoop ook dat men dan dat topic zal gebruiken anders heeft het weinig nut dat ik in twee TS'en mijn tijd moet in investeren

**Edit** Bij het controleren van de TS voor dat aparte topic heb ik gemerkt dat de GTS250 niet meer officieel Hybrid SLi ondersteunt :?
Als je dus nog nooit dat icoontje tevoorschijn hebt zien komen en de fabrikant vermeld nergens expliciet Hybrid SLI in de specs zou dit mss de oorzaak kunnen zijn .. zuiniger kaart door een stuk hardware ondersteuning eruit te slopen :(
Indien je nog een rebranded 9800GTX+ kaart hebt (te zien doordat je oa 2x 6-pins connectoren hebt) zal je dus de drivers op 1 of andere manier moeten wijsmaken dat je een 9800GTX+ kaart hebt ipv een GTS250... :X
lightdestroyer, bedankt voor je antwoord en de link! blijkbaar heb ik dat topic over het hoofd gezien tijdens de search.. je hebt gelijk, ik kreeg gisteren dus een mailtje van Zotac dat de GTS250 idd geen Hybrid SLI ondersteunt dus ik heb hem ongeruild voor een GTX260 die dat wel zou moeten kunnen. de GTS250 die ik had heeft een 8-pins (6+2) connector maar m'n nieuwe GTX260 heeft 2x 6-pins connector, helaas trekt mijn voeding hem niet (denk ik) want de fan van de videokaart draait niet als ik de PC aanzet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Indy91 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:56:
[...]

Waar, o waar, staat het toch geschreven dat GTX275 slechts een gelimiteerde oplage van 5000 stuks betreft?

Dat sommigen het bericht niet juist interpreteren/lezen ligt toch echt puur aan de lezers zelf. :?
Lees dat laatste bericht van MWF1 dan maar eens heel goed door. Dat valt echt niet anders te interpreteren.

NU zegt CJ dat hij het had over 5000 kaarten bij de launch. Terwijl hij het TOEN had over die 5000 exemplaren van de GTX275 die pas vanaf halverwege April de retailers weet te bereiken (met daarachter ook nog een groot uitroepteken).
Dus helemaal niet bij de launch en wel maar 5000!!!

Ow ja hierbij nogmaals het stukje over de lauch voordat daar weer ontkenningen over komen:

"Ik zeg hier nergens dat de totaal verwachtte afzet maximaal 5000 is. Ik heb het hier over de beschikbaarheid vanaf de launchdag en de totaal verwachtte afzet. Dit heb ik elders ook al vaker duidelijk gemaakt, maar misschien volg je dit topic nog niet zo heel erg lang. Anders had ik de totale nummers van AMD ook niet genoemd.

Het ging me hier om het seeden bij de launch. Mocht dat niet gelijk duidelijk zijn geweest, dan kan ik daar ook niets aan doen. Maar je hoeft geen rocketscientist te zijn om te zien dat nVidia een pure paperlaunch heeft gedaan met de GTX275. Dat er van 1 merk (Palit) wat beschikbaar was, doet daar verder niks aan af hoe je het ook went of keert. En Palit zal zich zelf weer lekker in de vingers kunnen bijten want hun fall-out rate was al erg hoog..?"

p.s. hierna ga ik niet meer op dit onderwerp in aangezien gelijk hebben en krijgen in dit geval onmogelijk is.

[ Voor 64% gewijzigd door luckyjan op 09-04-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
@Luckyjan, ik begrijp het best dat je het zo interpreteerde, deed ik ook, maar als je het nog eens goed overleest dan zie je dat hij niks heeft gezegd over dat er maar 5000 beschikbaar zijn.
In hoeverre nVidia nog van plan is om meer dan 5000 kaarten wereldwijd te verschepen is nog maar de vraag. Ze hebben namelijk ook al een stel andere GPUs in de planning die bv gebruik maken van het 40nm productieproces die wat betreft performance in de buurt komen van de GTX275. Zoals het er nu naar uit ziet is dit inderdaad gewoon een last-minute noodoplossing om de launchparty van AMD te verzieken.

Hoe je het ook went of keert.. die 5000 exemplaren van de GTX275 die pas vanaf halverwege deze maand (!) de retailers weet te bereiken staan in schril contrast met de 40.000 - 50.000 HD4890 kaarten die AMD heeft verscheept. Aan het einde van Q2 verwacht AMD zo'n 275.000-300.000 kaarten te hebben verscheept... en ik durf wel met zekerheid te zeggen dat nVidia dat niet gaat halen met de GTX275.
Hier staat niet in dat er maar 5000 van worden gemaakt, alleen maar dat er veel meer van de hd4890 komen.(Waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 10-07 09:49
EdwardvGelder schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:25:
@Luckyjan, ik begrijp het best dat je het zo interpreteerde, deed ik ook, maar als je het nog eens goed overleest dan zie je dat hij niks heeft gezegd over dat er maar 5000 beschikbaar zijn.

[...]
In hoeverre nVidia nog van plan is om meer dan 5000 kaarten wereldwijd te verschepen is nog maar de vraag.
[...]

Hier staat niet in dat er maar 5000 van worden gemaakt, alleen maar dat er veel meer van de hd4890 komen.(Waarschijnlijk)
Ahum CJ schrijft eigenlijk dit:
nVidia zal zeker 5000 kaarten produceren, MAAR het is zeer de vraag of er nog meer komen.

En ik moet toch eerlijk zeggen dat dit eerder te interpreteren valt naar maximaal 5000 dan naar meer dan 5000.
Hoe je het ook went of keert, bovenstaande personen hebben allemaal gelijk omdat cj zich niet duidelijk heeft uitgesproken en dit dus vrij interpreteerbaar is.

Overigens zijn er bepaalde personen die CJ als een soort god zien geloof ik en hem met hand en tand verdedigen. Alsof de beste man dat zelf niet kan...
Ik heb CJ best hoog zitten als info-bron, maar om hem nou zo slaafs te gaan verdedigen dat gaat wel erg ver imo.

[ Voor 5% gewijzigd door Gurneyhck op 09-04-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het heeft weinig te maken met het verdedigen van CJ, wanneer je mensen duidt op een fout gemaakte aanname, veroorzaakt doordat mensen een langer verhaal willen dat strikt noodzakelijk. Je doet het hier nu zelf ook net.

Zeggen dat er staat dat er 'zeker 5000' komen, opmakende uit de tekst vertaal je opeens naar 'misschien maximaal 5000'. Deze twee dingen staan werkelijk haaks op elkaar.

Als je gaat kijken naar wat er gemeld werd, dan zie je twee dingen.
Ten eerste is de launch opeens vervroegd, om aansluiting te behouden met de vervroegde launch van de ATI-kaarten (die werd vervroegd omdat er toch al kaarten in omloop waren gebracht). NVidia vervroegde deze echter alleen om met ATI mee te kunnen blijven gaan in de reviews.
Ten tweede, zijn er op de dag van launch practisch geen GTX275's beschikbaar. Zoals door CJ, maar ook andere kanalen, al gemeld werd, zullen de eerste ladingen pas halverwege april echt beschikbaar komen, en dan wel in een kleine hoeveelheid van zo'n 5000 stuks, wat echt heel erg weinig is voor een harde launch, zeker als een dergelijk nummer ook pas beschikbaar komt 2 weken na de feitenlijke launch.

Wat daarna gaat gebeuren, is eigenlijk alleen maar koffiedik kijken. Als de kaarten snel verkopen, ondanks het late verschijnen, zullen er waarschijnlijk een behoorlijk aantal bijgemaakt worden. Mocht het allemaal niet zo vlot gaan, omdat veel mensen na een week wachten geen geduld meer hebben (heel normaal tegenwoordig) toch maar de HD4890 kopen omdat deze wel beschikbaar is, waardoor nVidia en zijn partners een lading kaarten heeft die maar langzaam verkoopt, dan kan het maar zo zijn dat er niet al te veel moeite meer wordt gedaan om er nog grote ladingen van te maken. De GTX260 zal toch het populairst blijven van de GT200 chips, aangezien deze, net als de HD4870 betaalbaar is met erg goede prestaties.

Uiteindelijk zal ook belangrijk zijn hoe snel de GT300 echt op de markt zal komen, omdat nVidia die tijdsbrug wel moet zien te doorstaan zonder al te veel in te leveren op de high end videokaarten markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Gurneyhck schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:36:
[...]
Overigens zijn er bepaalde personen die CJ als een soort god zien geloof ik en hem met hand en tand verdedigen. Alsof de beste man dat zelf niet kan...
Ik heb CJ best hoog zitten als info-bron, maar om hem nou zo slaafs te gaan verdedigen dat gaat wel erg ver imo.
Neen, ik verafgod niemand! En iemand slaafs te verdedigen hoef ik helemaal al niet.

Ik word er alleen een beetje moe van als mensen niet begrijpend kunnen lezen en vervolgens hun fantasie de vrije loop laten gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 10-07 09:49
dahakon schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:50:
Het heeft weinig te maken met het verdedigen van CJ, wanneer je mensen duidt op een fout gemaakte aanname, veroorzaakt doordat mensen een langer verhaal willen dat strikt noodzakelijk. Je doet het hier nu zelf ook net.

Zeggen dat er staat dat er 'zeker 5000' komen, opmakende uit de tekst vertaal je opeens naar 'misschien maximaal 5000'. Deze twee dingen staan werkelijk haaks op elkaar.

Bovenstaande = onzin. Verhaal wat daaronder staat, volledig mee eens
Maar wat je nu eerst stelt dat is dan weer onzin. Je legt namelijk woorden in mijn mond en zegt dat ik heb gezegd "misschien maximaal 5000". Dat is dus niet waar. Ik leid uit de tekst af dat er ZEKER 5000 kaarten beschikbaar komen. En of er NOG meer kaarten komen dat dat niet duidelijk is. Mijn eigen interpretatie op de laatste zin is, dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er nog meer komen.
Dat haal ik uit het stukje van CJ. En dan moet jij niet gaan zeggen dat ik zeg misschien maximaal 5000 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het is dus duidelijk hoe snel je iets geheel anders kunt lezen dan dat er werkelijk staat. Ik heb dan ook opzettenlijk een andere zinssnede gebruikt die erg dicht ligt bij wat je zelf zei.

'eerder te interpreteren valt naar maximaal 5000' leest namelijk toch erg gemakkelijk naar dat er niet meer dan 5000 gemaakt zouden worden volgens jouw eigen interpretatie van CJ's zin. Daarmee wil ik eigenlijk aantonen dat je het beste exact kunt overnemen wat er staat, zonder er zelf toevoegingen bij te bedenken.

Punt is namelijk dat maximaal letterlijk te vertalen is naar 'zoveel of minder', waardoor mijn aanname van jouw tekst niet zo vreemd is.

Hoe dan ook, ik ben blij dat je kunt instemmen met de rest van mijn schrijven. Mensen lopen erg snel de GTX275 te verdedigen alszijnde een logisch product, waar een GT212 daadwerkelijk een logisch product zou zijn geweest (uitgaande van wat het zou hebben moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het is wel duidelijk dat ik hier voor sommige mensen blijkbaar eerst mijn posts door m'n PR manager moet laten controleren, voordat ik het hier plaats, aangezien het anders meteen verkeerd geïnterpreteerd kan worden en tegen me gebruikt kan worden, wanneer er iets in staat wat die mensen niet bevalt.

Ik mag hopen dat mijn staat van dienst hier op het forum wat betreft info en betrouwbaarheid van die informatie, mij voldoende credits heeft opgeleverd, waardoor ik niet 100x hoef uit te leggen wat ik precies bedoelde, toen ik het had over die beschikbaarheid van 5000 GTX275 kaarten. Ik hoef me niet te verdedigen of verdere uitleg te geven. Ik heb het 1x gedaan en als mensen dit toch anders willen blijven interpreteren... dikke vinger. En interpreteer dat maar zoals je wilt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 09-04-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 23:43
Ik vind dat te veel mensen hier te negatief doen over NVIDIA's toekomst. Zijn we allemaal het verleden vergeten? Is het zo moeilijk om zaken in perspectief te zetten? Twee jaar geleden zaten we met R600, een flinke flop uit ATI-stal die niet op kon tegen de overweldigende verrassing die G80 bleek te zijn. Daarna kwam AMD met RV670, een dappere poging om de schade te beperken, maar nog steeds geen partij tegen NVIDIA's G92, ondanks de pogingen van fanboys om het goed te praten ("het is niet de bedoeling een snelle kaart te maken", wtf?). Gevolg, niets dan negativiteit over de toekomst van AMD's graphics. NVIDIA was koning en zou niet onttroond kunnen worden, en AMD's mid-range aanpak was gedoemd te mislukken.

Nu zijn we een jaar later, en de rollen zijn, zoals dat in deze industrie zo vaak gaat, omgedraaid. RV770 bleek een klein wondertje, en GT200 viel knap tegen. AMD's nieuwe strategie lijkt nu toch vruchten af te hebben geworpen (al lijkt het me te vroeg om nu al van een succesvolle strategie te kunnen spreken). NVIDIA moet flink in de prijzen snijden om aan het verkopen te blijven, en ondanks de verdediging van fanboys die zeuren over AMD drivers en energieverbruik is het toch duidelijk dat NVIDIA deze ronde flink heeft verloren.

Echter... nu, na 9 maanden, is het opeens NVIDIA wiens bestaan in gevaar is? Wiens toekomst alleen maar donker kan zijn? Kom nou mensen, we hebben toevallig 1 generatie "gedoe" gezien bij NVIDIA, laten we ons nu niet laten gekmaken door negativisme van Charlie en consorten. NVIDIA is groot genoeg en heeft genoeg fanbase om dit een jaartje te overleven. Sowieso is GT200 goed genoeg om niet van een fiasco of een ramp te kunnen spreken, maar zelfs als GT300 tegenvalt zullen ze echt niet kopje onder gaan. Laten we niet vergeten dat ATI en NVIDIA al een jaar of tien bezig zijn met deze race, en dat de rollen elke keer weer omdraaien. Tot nu toe is geen van beiden ten onder gegaan, en ik zie ht de komende tijd ook niet zomaar gebeuren. Het enige dat is veranderd is de hoeveelheid hype en aandacht die tegenwoordig aan de kaarten, architectuur, roadmaps en plannen wordt geschonken, waardoor zaken flink uit perspectief worden getrokken. Laten we vooral rustig aan doen en zaken vanaf een afstandje bekijken, in plaats van telkens alleen het negatieve op te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:16

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

NVIDIA zelf zal ook niet zo snel omvallen als je kijkt in hoeveel markten ze bezig zijn, GPU, Mobile GPU, Telefoon GPU's, ION platform, Chipsets etc.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vergeet niet dat de markt veranderd. De discrete graphics markt zal imho in de toekomst steeds kleiner worden, omdat IGP's steeds beter geschikt zijn voor de taken die 95% van de pc eigenaren uitvoeren. Nu maakt NV nog deel uit van de IGP markt, maar nu Intel en AMD aansturen op integratie in de CPU ipv het mobo, loopt NV het risico van deze markt afgesneden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik denk persoonlijk dat dat integreren in een CPU nooit iets wordt.

Er is geen upgradepad meer, en CPU's worden VEEL te duur. Ik denk dat losse kaarten beter zijn, en ik hoop dat nV dat ook denkt. Je kan wel een soort VGA in de CPU integreren om zo andere 3D apparaten uit te schakelen en zo stroom besparen, maar echt integreren in een CPU om er bijvoorbeeld op te gamen daar geloof ik niet in. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Zat zojuist een stukje op HI te lezen over dit "SLI setje".... ziet er idd niet slecht uit, zo'n Folding@home monster _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/atlas_folder_serverrack_550.png

[ Voor 9% gewijzigd door Illidan op 09-04-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RappieRappie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:11:

Er is geen upgradepad meer, en CPU's worden VEEL te duur. Ik denk dat losse kaarten beter zijn, en ik hoop dat nV dat ook denkt. Je kan wel een soort VGA in de CPU integreren om zo andere 3D apparaten uit te schakelen en zo stroom besparen, maar echt integreren in een CPU om er bijvoorbeeld op te gamen daar geloof ik niet in. :N
Eens met dat laatste, maar laten we wel wezen: op 98% van de computers wordt niet gegamed. Intel is huge in de IGP bizz, vanwege alle office machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Daar heb jij gelijk in. :)

Voor kantoor PC's zou het natuurlijk ideaal zijn.

Edit; en kantoor PC's, daar zijn er genoeg van.

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 09-04-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

RappieRappie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:11:
Waarom denk je dat. Kijk ik naar mijn eisen als mijn beurs uit puilde dan was dat ook 4 GTX285 evga FTW + een extra voor PhysX. Dus zou ik net als jouw dat ook vinden. Maar zijn wij de markt? Nou nee de massa koopt vaker 'n kant en klare OEM bak. Kijkt ook vooral naar hun meestal beperkte budged en dan komen de consessies. Kenmerkend bij OEM zijn de non relevantie van upgrade pad.
Compacte en modieuse designs. HTPC etc. Compact. Stil. Hoge mate van intergratie wint ook meer terrein.
Daar zit ik dan met mijn stacker ST101.
Ik denk dat juist wel wat wordt als je naar de massa kijkt en waar de markt heen gaat. De PC veroverd ook de woonkamer. Compacte windows 7 touchscreen apparaten komen er aan.
Voordeel is dat CPU en dan met name vooral iNtel voorop loopt met modernste en kleinste Dieshrink procedes. 45nm is al een tijdje uit. naast nehalem had er ook een DualCore+GPU ter grote van nehalem kunnen komen. Dan had je een iNtel 45nm GPU deel ter grote van een dual core.
Maar 'n CPU bestaat ook vooral uit cache. Wat minder cache voor wat meer GPU. Eventueel geen L3
Die space maakt de kosten uit en dus ook de prijs mogelijk heden. Kan dus makkelijk voor een midrange prijsje. Of Ci7 of fictieve "Ci5GX" maakt niet uit voor produktie kosten.
Mobo heeft wat extra componenten nodig, maar dat moest ook al met IGP exemplaren.
en upgrade pad is er nogsteeds, zolang er een PCIe 16x slot aanwezig is met zooi lanes.
En wat nV zegt is zoals WC eend raden WC eend aan. Zo voorspelbaar van nV.

En GPU zo groot als een halve CPU komt overeen met iets midrange dus mogelijk toch wat aardige game potentie. Niet luxieus maar voor de wat casual gamer voldoende.

Maar ja iNtel komt uiteraard met iets larrabee achtigs en daar is de performance verhouding nog onbekend van.

Of het wat wordt geen idee ik zie er wel potentie in.

//edit
Maar zelf liever toch iets los erin wat een stuk krachtiger is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Je zou de prestaties moeten vergelijken met onboard video--> deze laatste zouden dan komen te vervallen, want je kunt dan liever zo'n CPU/GPU proc op het moederbord schroeven. Waarom zou t te duur zijn? In het begin misschien, maar in het begin is alle nieuwe techniek door, maar je moet ergens beginnen.

Edit: dit artikeltje gelezen over geïntegreerde videokaarten? Zo'n CPU/GPU zo nou precies in de plaatse komen hiervan.

Overigens blijkt de GeForce 9300 hier wel de betere chipset te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Illidan op 09-04-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
GTX 275 te verkrijgen in Amerika van merken als Evga, Sparkle en BFG
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=13099&Itemid=1

Gainward / palit GTX 275 verslaat de HD 4890 volgens fudzilla
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=13094&Itemid=1

"Conclusion

Gainward BLISS GTX 275 is a great card that will have no problem chewing up any game even at resolutions ff 30’’ monitors. Speed-wise, we’d put it closer to the GTX 285 than GTX 260, and overclocking will help you in getting the results of the much pricier GTX 285. This card is faster than Radeon HD 4890 and it costs about €20, and we must admit that the price difference concurs with the superior performance it has put in today.
BLISS GTX 275 comes with non-reference dual-slot cooling with heatpipe technology, and it keeps the core at maximum 85°C, whereas idle mode results in temperatures of 40°C. The cooler comes with two controllable fans that aren’t too loud during operation.
Priced at about €225, Gainward BLISS GTX 275 is a card we’d recommend to anyone craving gaming at 1920x1200 or higher. So let us recap - superior performance, good thermals and noise levels, excellent overclocking potential and for many the most important - great pricing for a high end card is what makes this card a Fudzilla recommended piece of equipment. Don't forget that the HD 4890 is also a great card, albeit a bit slower, but then again, it's also cheaper."

Beta 185.68 uit.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=292766
Met support voor de:
NVIDIA_DEV.05E0.01 = "NVIDIA GeForce GTX 295" (huidig model)
NVIDIA_DEV.05EB.01 = "NVIDIA GeForce GTX 295" (single pcb model ?)

[ Voor 11% gewijzigd door luckyjan op 10-04-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:02

superwashandje

grofheid alom

SG schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:28:

Maar ja iNtel komt uiteraard met iets larrabee achtigs en daar is de performance verhouding nog onbekend van.

Of het wat wordt geen idee ik zie er wel potentie in.
er waren toch al een aantal (kleine) benches? met o.a. half life 2 en UT3? ik geloof dat ik die een tijdje geleden ergens gezien heb maar dat intel had besloten dat de tijd er nog niet rijp voor is ofzo.

zal wel even zoeken.

edit: ik denk dat ik me hiermee vergist heb: http://techgage.com/article/intel_opens_up_about_larrabee/3
de scalability (?) van larrabee cores.

[ Voor 12% gewijzigd door superwashandje op 10-04-2009 09:58 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Heb ik gelijk als ik zeg dat twee GTX 285's in SLI de snelste oplossing van het moment is met single GPU kaarten? (met uitzondering van triple of quad SLI)

[ Voor 15% gewijzigd door Bart© op 10-04-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, maar je betaalt onevenredig veel voor een 285 t.o.v. een 275 of 4890. NV heeft met de 275 zijn eigen topkaart behoorlijk effectief uit de markt gedrukt. Wellicht dat de retailers over een tijdje gedwongen zullen zijn om ze in prijs te verlagen, maar dat is pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Edmin schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:24:
Ja, maar je betaalt onevenredig veel voor een 285 t.o.v. een 275 of 4890. NV heeft met de 275 zijn eigen topkaart behoorlijk effectief uit de markt gedrukt. Wellicht dat de retailers over een tijdje gedwongen zullen zijn om ze in prijs te verlagen, maar dat is pure speculatie.
Tis inderdaad een prijzige jongen.. dat zeker..

Ben nu aan het twijfelen voor mijn nieuwe machine tussen:
- ATI Radeon HD4890 2x (á € 220,00) € 440,00
- Nvidia Geforce GTX 280 2x (á € 280,00) € 560,00
- Nvidia Geforce GTX 275 2x (á € 259,00) € 518,00
- Nvidia Geforce GTX 285 2x (á € 340,00) € 680,00
- Nvidia Geforce GTX 295 1x (á € 450,00) € 450,00

Daarom vroeg ik het. Maar dan is het allemaal weer een stukje duidelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart© op 10-04-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
De hd4890 is nu 201,-
Die zou ik je aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wil graag mijn 9800GX2 vervangen door een nieuwere kaart. Momenteel kan ik voor een mooie prijs een Palit GTX275 kopen. Dat er een non-reference koeler opzit wist ik al, maar dat vind ik niet zo erg. Maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat er ook een non-reference PCB ontwerp is gebruikt. Palit praat over een 4-phase PWM circuit, terwijl de standaard GTX275 beschikt over een 6+1 PWM circuit om de core en het geheugen te voeden. Ik vermoed dat Palit dit heeft gedaan om de kosten te drukken.

Betekent dit dat deze kaart van mindere kwaliteit is? Zullen de OC-prestaties hierdoor negatief beïnvloed worden?

[ Voor 6% gewijzigd door Janssen op 12-04-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
ik zo de huidige generatie overslaan en wachten tot de nieuwere kaarten om eerlijk te zijn.

En ja dit zou mogelijk de oc prestaties kunnen beinvloeden maar zo ver ik weet is palit best wel zwaar bezig met oc'd modellen dus ik weet niet. Persoonlijk zou ik niet voor palit gaan. Heb zelf een hd4870 van hun gehaald en ging naar een paar maanden kapot(kan gebeuren) en zit nu sinds half februari te wachten op de rma.(niet acceptabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Janssen schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:25:
Ik wil graag mijn 9800GX2 vervangen door een nieuwere kaart. Momenteel kan ik voor een mooie prijs een Palit GTX275 kopen. Dat er een non-reference koeler opzit wist ik al, maar dat vind ik niet zo erg. Maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat er ook een non-reference PCB ontwerp is gebruikt. Palit praat over een 4-phase PWM circuit, terwijl de standaard GTX275 beschikt over een 6+1 PWM circuit om de core en het geheugen te voeden. Ik vermoed dat Palit dit heeft gedaan om de kosten te drukken.

Betekent dit dat deze kaart van mindere kwaliteit is? Zullen de OC-prestaties hierdoor negatief beïnvloed worden?
Hij schijnt het aardig te doen die palit /gainward kaart.
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=13094&Itemid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Zoals ik al had aangegeven in mijn review productreview: Sparkle Geforce GTX260 core 216 - 55nm review door luckyjan van de sparkle GTX 260 is de komst van de GTX 275 ook vooral een concurrentie van nvidia met zichzelf.
http://en.expreview.com/2...poorly-due-to-gtx260.html

[ Voor 12% gewijzigd door luckyjan op 14-04-2009 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ontdek net dat als je in de drivers Multi GPU aan zet je geen 2e scherm aan kan hebben. Ik had eerst mijn desktop gecloned op mijn TV, maar met mijn GTX295 in MultiGPU gaat dat altijd uit want de 'focus' moet je op een an de twee schermen leggen.

Ruk dus... ik kan dus niet in SLI spelen op mijn TV :(

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 14:01
Dat "euvel" is al zo oud als SLI (van nV)...
Kan geen verassing geweest zijn dus!

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kan geen verassing geweest zijn dus!
Wel als het nergens prominent bekend wordt gemaakt en dit is mijn eerste SLI setup dus voorheen zou het me niet eens zijn opgevallen en las ik er overheen.

Anyway, I'll live... B-)

[ Voor 29% gewijzigd door Tijgert op 15-04-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
Heeft iemand hier al ervaring met de nieuwe Asus GTX260 Martix versie?

Aan de specs te zien zou die zelfs sneller dan de GTX275 moeten zijn en ook sneller dan de XFX black edition en wellicht zelfs soms dus ook sneller dan de GTX280, maar wel slechts een idle gebruik hebben van 29W en in 2D fanless zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.