luckyjan schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:55:
[...]
Ik leg je geen woorden in de mond alleen wat je zelf hebt gezegd. Heel simpel je gaf die kerel van dat artikel gelijk en dat was dat er maar 5000 totaal zouden zijn om de release zoals jij het noemde "echt" te laten lijken. Daar zeg je dus mee dat de hele release van de GTX 275 niet echt is en dus fake.
Sommige mensen willen alleen lezen wat ze willen lezen en horen wat ze willen horen he? Het is net alsof je tegen een muur staat aan te praten.
Je hoeft mij niet te vertellen wat ik "daar mee wil zeggen", want ik weet dat als originele schrijver van de quote natuurlijk veel beter dan wat half gare interpretaties van een random iemand op het forum (no offense). Lees de GPU geschiedenis er nog eens op na, in dit geval vooral die van de GeForce 7800GTX 512MB aangezien het idee wat betreft launchstrategie nagenoeg gelijk is...
Mocht dit je niks zeggen... dan hier de korte versie: de wind uit de zeilen halen van de launch van een competitief product met een eigen product die amper verkrijgbaar is, maar tegelijkertijd toch het beeld proberen te creeeren van een product die goed verkrijgbaar is, door net voldoende kaarten af te leveren aan de retail zodat de eerste mensen die hem echt willen hebben, het ook kunnen bemachtigen.
De launch van 2 april was een paper launch. nVidia geeft zelfs toe dat de kaarten voor de rest pas vanaf 14 april verkrijgbaar zijn... that screams paper launch! Dat kan je gewoon niet negeren. Of wacht... nVidia zelf zal voor jan-met-de-korte-achternaam verklaard hebben dat de kaarten pas 2 weken later verkrijgbaar zijn.
Voor de rest ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken.
Nou het is toch wel degelijk een hele echte release en 2 April zouden er volgens velen helemaal geen GTX 275 beschikbaar zijn. Dat klopte dus ook al niet aangezien je de palit/gainward gewoon kan bestellen.
"Kunnen bestellen" wil niet zeggen dat het ding ook "op voorraad" is of dat het gelijk geleverd kan worden. Maar ook dat heb ik al eens uitgelegd en ga ik nu niet weer doen.
Vanaf half April zullen alle anderen merken komen met heel veel keuze in OC modellen en met speciale koelers.
Misschien dat door alle die valse geruchten sommigen gedacht hebben ik bestel maar vast een 4890 want die GTX 275 kan ik toch nooit bestellen.
Die zgn valse geruchten zijn dan wel erg hardnekkig. Ze komen namelijk niet alleen hier voor, maar op elk willekeurig forum over de hele wereld van China tot de US. En ik denk dat het te veel credits is om mij dat allemaal toe te dichten.

Maar zoals ik al zei... muur.
Johras schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:02:
Nvidia marketing pest ATI met een paper-launch, ATI marketing pest Nvidia door het beeld te kweken dat de GTX275 niet 'echt' is. Vind het wel amusant
Uiteindelijk is het voor de consument niet helemaal vervelend want ik denk dat zonder de paper-launch van Nvidia de HD4890 nu niet voor 209,- te krijgen zou zijn

En het wordt binnenkort nog amusanter en interessanter. Binnen een maandje ofzo.
nVidia snijdt zichzelf wel erg in de vingers door een paperlaunch. Ze moeten nu namelijk de prijs van een nog niet goed verkrijgbaar product al voor de echte hard launch al omlaag gooien... en door dat te doen brengen ze een kaart die bijna even goed presteert als de GTX285 voor veel minder geld op de markt waardoor ze de GTX285 bijna overbodig maken. Leuk voor de consument, minder leuk voor de partners... en uiteindelijk kunnen dit soort vervelende spelletjes ook een negatieve invloed hebben op de consument... maar dat merk je pas bij de volgende generatie.
[
Voor 16% gewijzigd door
CJ op 08-04-2009 18:25
]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.