[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 42.436 views

Onderwerpen

Alle 98 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Offtopic: laten we hopen dat FF13 en FF13 Versus het echt op je beeld laten spetteren! Heb er in ieder geval zin in :9 .

Ontopic: De gtx260-216 55nm zal voor het einde van volgende maand nog voor minder dan €175 over de toonbank gaan. Ik gok dat de GTX275 launced met de prijs van rond de €249, maar daarna ook voor het einde voor volgende maand al opgepikt kan worden voor €220 of minder. Eens kijken of het klopt :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
Anoniem: 294754 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:50:
Hmm, best veel ATI fanboys in het topic :D
Ik ben zelf vrij neutraal maar waarschijnlijk gaat mijn volgende kaart de 285 worden, is ongeveer de top van mijn budget. Klinkt als een lekker plankje, kan Crysis goed draaien(niet dat ik dat speel, maar als het dat kan draaien kan het alles).

Maar ligt het aan mij, want ik heb de GTX260/216 al vaker tegenover de HD4870 geplaatst en de GTX260/216 ligt toch meestal een fps of 3 voor... Ook op de hogere resoluties.
LoL...dat ligt aan jou, of aan de gebruikte ATi drivers, of aan de website, of aan de reviewer, of aan de test-methode, of aan de grafiekjes, of aan de regen (blame it on the rain :P ), er is altijd wel iets ;)

De GTX260-216 55nm wordt idd vrij goedkoop... 2 van die dingen in SLI lijkt opeens niet eens zo heel erg gek..

[ Voor 7% gewijzigd door Illidan op 22-03-2009 22:59 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Illidan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:46:
Ojee, voor je het weet regent het aannames :P

Wat het PhysX verhaal betreft, volgens mij valt het aantal titels niet eens zo heel erg vies tegen als men je soms wil doen geloven, incl. zelfs de X360... link. :+
PhysX wordt al jaren in erg veel games gebruikt, nog voordat het overgenomen werd door nVidia. Het is namelijk een SDK die op de CPU draait. Pas toen Ageia een gedeelte probeerde te offloaden naar de PPU en dit later door nVidia naar de GPU is gedaan, is er verandering in gekomen.

Laat je niet verleiden door de marketing van nVidia of door die lijst, want volgens mij is dat al gebeurt.... PhysX wordt al in erg veel games gebruikt op alle platformen ook op de PS3, maar het is dan geen GPU PhysX maar CPU PhysX. Dat is wat die lijst laat zien... alle games die PhysX in wat voor vorm dan ook gebruiken en tot nu toe zijn het voornamelijk CPU PhysX games.

Een RSX in de PS3 is zoals al aangegeven geeneens krachtig genoeg om GPU PhysX te doen, die is gebaseerd op de 7900GTX en die was een stuk of 6x trager dan een X1900XTX. De Cell PhysX waar sprake van is (dus min of meer GPU PhysX maar dan berekent door de Cell processors) zou veel sneller kunnen zijn dan de standaard CPU PhysX op Cell te laten doen, maar het nadeel is daarbij weer die crossplatform die Dahakon noemt... dat is het sleutelwoord voor developers. Men zal de gameplay dus weinig laten afwijken waardoor PhysX vaak niet meer dan een extra sausje zijn zoals in Mirror''s Edge die ook multi-platform was.

De Xbox360 zou eventueel wel gebruik kunnen maken van PhysX op de GPU, maar ja... dat zou een erg gevaarlijke zet zijn van nVidia. Ze zouden er dan namelijk voor zorgen dat GPU PhysX werkt op een ATI GPU... en ik denk niet dat ze dat willen, want voor je het weet schreeuwt de massa om het openstellen van de PhysX API en dat willen ze niet aangezien ze iedereen aan CUDA willen hebben.

nVidia voelt de hete adem van Intel, AMD en Havok (als zelfstandige divisie binnen Intel), dus proberen ze nu natuurlijk nog snel wat zieltjes voor zich te winnen door PhysX zo snel mogelijk te pushen. Als ze slim zijn dan laten ze de CUDA vereiste vallen en laten ze PhysX gewoon via OpenCL werken. Zo bereik je een groter publiek en werkt het op zowel GeForces als Radeons. Het leuke is dat we dan ook een echt onpartijdige vergelijking kunnen maken over de performance tussen de verschillende videokaarten van AMD, Intel, S3 & nVidia.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:41
Beste mensen, omdat het me een beetje overbodig lijkt om een nieuw topic aan te maken, vraag ik het maar hier:
Ik heb een maand geleden een nieuwe PC gekocht bij MaxPC, het gaat hier om deze PC. Er zit een MSI videokaart in.
Welnu, MaxPC claimt dat deze PC Hybrid Sli ondersteunt. Echter, het icoontje met Hybrid Sli in de taakbalk heb ik nooit gezien,. Ik heb wel tienduizend keer de drivers opnieuw geïnstalleerd, en de bios ingesteld voor Hybrid sli enz. GPU-Z zegt overigens dat het om een 65nm 9800GT gaat, en dat betekent meestal dat die geen Hybrid Sli ondersteunt. Al is GPU-Z niet heel erg betrouwbaar.

Ik heb al een keer naar MaxPC gebeld, maar daar gaven ze als verklaring dat Nvidia in de nieuwe drivers geen Hybrid Sli meer ondersteunt. Klopt dit? Ik zelf kan er niks vinden over Google, en vind het ook een beetje erg vreemd.
Hoe dan ook, ik denk dat dat ik geen Hybrid Sli heb doordat de videokaart(een MSI 9800GT) geen Hybrid Sli ondersteunt. Op verschillende fora lees ik verhalen over mensen die een 9800GT gekocht hebben voor Hybrid Sli, maar dat uiteindelijk blijkt dat die geen Hybrid Sli aankan..
Kloppen mijn gedachtes nu? Zijn er btw nog manieren om Hybrid Sli wel te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 13:51

Format-C

Tracing Rays

Illidan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:19:
2 van die dingen in SLI lijkt opeens niet eens zo heel erg gek..
Met 2 van die kaartjes heb je gewoon een GTX295. :)

De GTX295 is lastig te krijgen... Ze zullen die cores wel gebruiken/ bewaard hebben voor de GTX275. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Tharoy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:07:
Beste mensen, omdat het me een beetje overbodig lijkt om een nieuw topic aan te maken, vraag ik het maar hier:
Ik heb een maand geleden een nieuwe PC gekocht bij MaxPC, het gaat hier om deze PC. Er zit een MSI videokaart in.
Welnu, MaxPC claimt dat deze PC Hybrid Sli ondersteunt. Echter, het icoontje met Hybrid Sli in de taakbalk heb ik nooit gezien,. Ik heb wel tienduizend keer de drivers opnieuw geïnstalleerd, en de bios ingesteld voor Hybrid sli enz. GPU-Z zegt overigens dat het om een 65nm 9800GT gaat, en dat betekent meestal dat die geen Hybrid Sli ondersteunt. Al is GPU-Z niet heel erg betrouwbaar.

Ik heb al een keer naar MaxPC gebeld, maar daar gaven ze als verklaring dat Nvidia in de nieuwe drivers geen Hybrid Sli meer ondersteunt. Klopt dit? Ik zelf kan er niks vinden over Google, en vind het ook een beetje erg vreemd.
Hoe dan ook, ik denk dat dat ik geen Hybrid Sli heb doordat de videokaart(een MSI 9800GT) geen Hybrid Sli ondersteunt. Op verschillende fora lees ik verhalen over mensen die een 9800GT gekocht hebben voor Hybrid Sli, maar dat uiteindelijk blijkt dat die geen Hybrid Sli aankan..
Kloppen mijn gedachtes nu? Zijn er btw nog manieren om Hybrid Sli wel te laten werken?
Zelf de allerlaatste nVidia beta driver ondersteunt Hybrid SLI, ook al moet je letten dat je mGPU wel de juiste drivers heeft (sommige mensen moeten hiervoor een oudere/met hun moederbord geleverde driver versie voor gebruiken).

Voor je verder probeert sofware matig het aan de gang te krijgen check voor eerst of alle bios settings juist zijn (ziet TS) + dat je (in het begin max 1, eenmaal juiste drivers max 2) schermen zijn aangesloten op je video uitgangen van je moederbord.

Een truk ivm met drivers die je kan helpen om het icoon toch zichtbaar te maken is het volgende:
Raar maar waar kan je "2 verschillende" drivers hebben volgens Vista. Dit doe je door eerst de allerlaatste driver te installeren, dan terug de oude (met je moederbord meegeleverde) driver te installeren en dan in je windows systeemconfiguratie enkel voor je extra kaart windows automatisch laten zoeken naar de meest recente drivers(Vista zal dan je eerder geinstalleerde driver terugvinden en deze enkel voor je 9800GT installeren blijkbaar.)
Of dit gaat helpen kan ik je zeker niet garanderen maar persoonlijk had ik ook enorm veel moeite om dit icoon te laten reageren zoals het moest, het was wel zichtbaar maar ik kon niet van modus veranderen.
Ik heb het vermoeden dat ook de mGPU is mee geupdate naar de nieuwe driver (kan je zien doordat ik nu ook 2 beeldschermen op mijn mGPU kan draaien zonder Hybrid SLI te verliezen) Maar Vista blijft zagen om de drivers van mijn mGPU up te graden (wat ten stelligste afgeraden werd op een paar andere fora). Sowieso heeft het upgraden van je igp drivers weinig nut als je een paar extra % performantie wilt zal je toch je dGPU gebruiken.
Ook kunnen extra utilities (of het ontbreken) van de fabrikanten van je mobo of GPU roet in het eten strooien.
Ik denk hier persoonlijk aan de ASUS utilities die daadwerkelijk blijkbaar geïnstalleerd moesten worden, maar achter dat Hybrid SLI werkt niet echt handig zijn (gpu fan laten doordraaien ook al ligt de gpu uit tot dat de gpu 20 graden of koeler heeft vind ik persoonlijk niet zo'n super zet..)

Maar als die 9800GT 100% zeker een 65nm versie is heeft deze dit inderdaad niet. Deze kaarten zijn simpelweg gerebrande 8800GT kaarten die deze technologie totaal niet ondersteunen.
Dit vind ik persoonlijk enorm droevig, doordat mensen die deze technologie willen gewoon weg (adhv van bv de info te vinden op de nVidia site zelf) naar de goedkoopste/minst verbruikende fatsoenlijke kaart zullen grijpen namelijk de 9800GT welke juist een probleem geval is --> ik heb dit proberen zo duidelijk mogelijk te maken in de TS.
9800GT kaarten die niet expliciet "hybrid" in hun naam hebben en toch dit ondersteunen zijn bijna niet te vinden of je moet geluk hebben. (Het is wel mogelijk maar een winkel verkoopt gewoon Fabrikant x model y) en zal nooit kijken naar het versie nummer van je kaart, en vaak heb je een expliciete versie nodig die wel hybrid ondersteunt.)

Let hier goed mee op, in het bijzonder MSI was hierin heel vaag en uiteindelijk ook al stond er Hybrid SLI bij veel van hun kaarten was dit bij veel van hun kaarten niet het geval, Hybrid SLI stond enkel bij de "mogelijke features afhankelijk van hardware" waar je normaal gezien dus moederbord zou plaatsen .. -__- maar niet expliciet vermeld bij de specificaties van de welbepaalde MSI kaarten.

Ook XFX heeft dit met mindere maten, er staat bij hun kaart gegevens support Hybrid SLI maar als je naar hun specifieke versie nummers gaat kijken (normale mensen gaan dit bijna nooit doen) zal je zien dat maar een paar specifieke versie nummers dit daadwerkelijk ondersteunen en deze waren niet echt leverbaar zowel in BE als in NL)

En als je een hybrid versie neemt zit je aan dezelfde prijsklasse van een 9800GTX(+) die deze techniek wel 100% zeker heeft. De enige reden waarom ik dit persoonlijk niet willen doen heb is omdat deze kaarten 2 pci-e 6-pin voedingsaansluitingen vragen, en hierdoor dit misschien niet ging werken op mijn 550 Watt LC voeding.
Natuurlijk moest je een GTS250 met 1 6-pin aansluitingen vinden aan dezelfde prijs ga dan zeker voor deze grafische kaart, extra performance voor dezelfde prijs en wss niet veel meer belasting van je voeding .. wat wil je nog meer _/-\o_

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Leuk leesvoer voor mensen die nog in de veronderstelling verkeren dat de CPU in combinatie met een goede graphics card niks uitmaak en daarom maar voor een Phenom 2 oid kiezen :P :
Unleashing NVIDIA’s GTX 295 Graphics Card

Overclocking is always a great way to gain some extra performance and when you have a card that is as powerful as the GTX 295, the increase in MHz can really give some excellent gains. If you find yourself with an i7 series CPU sitting at around the 3.4GHz mark, you're going to have some pretty nice performance numbers at all resolutions.

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/unlelash295_g_05.gif

Edit: El-Cheapo verwijderd, was met een knipoog maar dat wordt niet begrepen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Illidan op 24-03-2009 06:58 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het is een leuk artikel om te lezen hoe de GTX295 baat heeft bij een overclock op de CPU. In het hele artikel is echter geen woord gerept over dat dit niet te doen is met een 'El-Cheapo' Phenom II. Je opmerking is dan ook niet veel meer dan een flamebait, temeer wanneer je bedenkt dat een Phenom II net zo goed is in overclocking. Vanuit dat opzicht, maakt het inderdaad niets uit om voor die 'El-Cheapo' Phenom te kiezen.

Conclusie van het artikel is niets meer en niets minder dan dat de GTX295 betere prestaties neer kan zetten wanneer je de CPU flink over zijn standaard clock heen schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Heel erg off-topic: Nee, moraal van het verhaal is dat anno 2009 een snellere CPU (dat bereik je namelijk door een OC :+ ) ook voor games erg veel nut kan hebben, en de i7 is een stuk sneller dan de Phenom 2. (en aangezien je beide kunt overclocken kun je dat tegen mekaar wegstrepen, en moet je IMHO gewoon kijken naar de meest snelle CPU) Waarom ik dit erbij haal is omdat er nogal vaak her en der wordt geroepen dat het voor games niet zoveel meer uitmaakt. Bij een nieuw gamesysteem is dus zeker rendabel om voor de meest snelle CPU te gaan, en dat is d i7 op dit moment. Ik lees het artikel dus zo: Is de OC nuttig voor games? Ja. Is een snellere CPU dus nuttig? Ja, die vraag kun nu beantwoorden, een snellere CPU maakt wel degelijk verschil. Welke is sneller, i7 of Phenom2, met welke zou je dus meer FPS kunnen persen uit je games? Dat weten we allemaal. Maar goed, dat is verder voer voor een andere topic.

[ Voor 49% gewijzigd door Illidan op 24-03-2009 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het gaat offtopic, maar dit topc zegt juist niets anders dan dat wat dahakon aanhaalt. Lees de CPU benvhmarks maar eens die op GoT te vinden zijn en kom tot de conclusie dat de PhII het uitstekend doet in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
Illidan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:31:
Leuk leesvoer voor mensen die nog in de veronderstelling verkeren dat de CPU in combinatie met een goede graphics card niks uitmaak en daarom maar voor een Phenom 2 oid kiezen :P
Je verhaal klopt voor zo ver je beschikt over een ruim of een onbeperkt budget.

Het verhaal wordt weer heel anders als je met een beperkt budget moet werken.
Dan is immers een systeem met een Phenom2 en een GTX295 (of HD4870X2) vele malen sneller dan een systeem voor dezelfde prijs maar dan met een Core i7 en een GTX260 (of HD4870)

Mensen die voor een Phenom2 kiezen, kiezen deze vaak om budgetaire reden.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Indy91 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:48:
Mensen die voor een Phenom2 kiezen, kiezen deze vaak om budgetaire reden.
Of voor bijvoorbeeld energie zuinigheid/stilte van het totaal systeem .. ook iets waar men tegenwoordig bij oplet bij het aankopen van een nieuw systeem.
(De intel cpu valt bij totaal niet gebruik wel nog onder het gebruik van een PhenomII, maar bij licht gebruik verbruikt hij al meer.) Vooral de amd chipsets zijn stukken zuiniger dan de high-end x58 moederborden die je verplicht bent te kopen waardoor het dus voor velen de PhenomII toch een intressante optie blijft.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes (daarvoor zijn we tenslotte toch tweakers) maar het komt er vaak gewoon op neer dat je gewoon weg best een gebalanceerd systeem moet samenstellen; Indien je dus voor de zwaarst grafische kaart zult gaan is het inderdaad totaal onlogisch om daar een underpowered cpu bij te plaatsen, omgekeerd ook natuurlijk (hoewel je met deze combinatie nog veel andere dingen kan doen zoals bv video encodatie, en occasioneel een game kan opstarten).

Anyway gaat dit enorm off-topic, hoewel het mooi is dat het nog eens bevestigd wordt dat de rek nog steeds niet uit SLI is en deze blijkbaar nog steeds, zelf na de introductie van de i7 core gebottleneckt kan worden door de cpu. Ik denk echter dat dit al meermaals was aangetoond bij de introductie van de i7 core (met 2 gtx280's in SLI dan zover ik het mij meen te herrineren) en dit dus weinig nieuwswaarde meer heeft behalve mss het feit dat de ietsje lichtere SLI combinatie ook nu nog steeds zal kunnen profiteren van toekomstiger sterkere cpu's.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Illidan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:31:
Leuk leesvoer voor mensen die nog in de veronderstelling verkeren dat de CPU in combinatie met een goede graphics card niks uitmaak en daarom maar voor een Phenom 2 oid kiezen :P :
Unleashing NVIDIA’s GTX 295 Graphics Card

Overclocking is always a great way to gain some extra performance and when you have a card that is as powerful as the GTX 295, the increase in MHz can really give some excellent gains. If you find yourself with an i7 series CPU sitting at around the 3.4GHz mark, you're going to have some pretty nice performance numbers at all resolutions.

[afbeelding]

Edit: El-Cheapo verwijderd, was met een knipoog maar dat wordt niet begrepen ;)
De GTX295 is dan ook een (interne) SLI opstelling, en we weten allemaal dat een snelle CPU (zoals de Core i7) bij gebruik van meerdere videokaarten een leuke boost kan geven.
Bij een nieuw gamesysteem is dus zeker rendabel om voor de meest snelle CPU te gaan, en dat is d i7 op dit moment.
Dat hangt van de videokaart af. Een GeForce 9800GT met een Core i7 lijkt me nogal nutteloos.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:15:

Dat hangt van de videokaart af. Een GeForce 9800GT met een Core i7 lijkt me nogal nutteloos.
Uiteraard, ik bedoelde dan ook een gamesysteem met een echte high-end videokaart, maar we gaan wel erg off topic met z'n allen hier, my bad.

En om weer on topic te geraken;

Aller mooiste en aller snelste kaart op dit moment...?

EVGA GTX 295 HydroCopper blows the competition away

Afbeeldingslocatie: http://www.itx.ba/images/stories/Recenzije/Grafika/295/EVGA%20Hydro/kartica-poged-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
En dit valt misschien wat meer onder 'aannames' waar ik persoonlijk niet zo'n fan van ben, maar voor de volledigheid wel goed te posten:

Since the boxes are printed or are being printed, it is now too late for any brand change and Nvidia believes that GTX 275 should do well on market. This card should beat 4890 in many test, at least this is what our sources believe. link

Maar goed, zoals gezegd, zolang niet duidelijk is waar zo'n statement concreet op gebaseerd is kun je er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Nu maar wachten op benchmarks van 2 van die watercooled GTX295 in quad-SLI :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 29-06 12:08
Volgens expreview zal de release van de GTX 275 op 13 April zijn en met een lagere kloksnelheid dan tot nu toe aangenomen. Men gaat er vanuit dat dit komt omdat de ati 4890 minder presteert dan aanvankelijk gedacht.
http://en.expreview.com/2...wer-clocks.html#more-2804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 13-07 10:42
Nog even een update over de welgeprezen Accelero Xtreme GTX280 cooler die ik gister binnen heb gekregen.
Wat een onding om te installeren! Zo'n beetje alle koelblokjes moeten met de thermal pads blijven kleven aan de ram modules, nou dat valt vies tegen. Heb ze goed schoongemaakt maar ze vallen er bij het minste geringste af en dan krijg je ze er nooit meer op. Zelfs de backplate zit alleen maar vast op basis van thermal pads aan de rammodules, geen schroefje of niks! En na dat ik met kunst en vliegwerk alles toch heb kunnen bevestigen na een hele avond werk: GTX280 geeft geen beeld meer!
Dit akkefietje kon me wel es 350 euro totaal kosten als ik geen garantie meer kan krijgen..

Wellicht meer een ervaring dit dan nieuws, maar een kleine waarschuwing voor de eerste goede GT200 koeler leek me wel op zn plaats hier.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Laatst online: 08:46
NVIDIA’s Scheme of Single-PCB Reference GTX295 Outlined

NVIDIA is working on a new GTX295 reference design card featuring single PCB, according to our latest information.

The current GTX295 features dual-PCB design codenamed P656 with one GPU on each. New GTX295 will adopt single PCB design known as P658, which means NVIDIA need to cram two G200 chips onto one PCB board. Therefore, the wiring and power supply parts as well as sandwich cooler need to be rearranged. In this way, the cost of cooler and thus whole VGA card can be significantly reduced. The clock and performance of GTX295 remain unchanged during this transition, and 6pin+8pin power connectors are employed. Added a back plate, the pricing of new GTX295 won’t be influenced.

NVIDIA is said to finalize the engineering sample of new GTX 295 within April, but it won’t be officially launched until May.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
anathema schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:23:
Nog even een update over de welgeprezen Accelero Xtreme GTX280 cooler die ik gister binnen heb gekregen.
Wat een onding om te installeren! Zo'n beetje alle koelblokjes moeten met de thermal pads blijven kleven aan de ram modules, nou dat valt vies tegen. Heb ze goed schoongemaakt maar ze vallen er bij het minste geringste af en dan krijg je ze er nooit meer op. Zelfs de backplate zit alleen maar vast op basis van thermal pads aan de rammodules, geen schroefje of niks! En na dat ik met kunst en vliegwerk alles toch heb kunnen bevestigen na een hele avond werk: GTX280 geeft geen beeld meer!
Dit akkefietje kon me wel es 350 euro totaal kosten als ik geen garantie meer kan krijgen..

Wellicht meer een ervaring dit dan nieuws, maar een kleine waarschuwing voor de eerste goede GT200 koeler leek me wel op zn plaats hier.
Bedankt dat je deze reactie hebt geplaatst. Ik zal eerst nog wel met de stock koeling doorgaan denk ik dan. Ik hoop dat je het nog op kunt lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Blastpe schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:05:
NVIDIA’s Scheme of Single-PCB Reference GTX295 Outlined

NVIDIA is working on a new GTX295 reference design card featuring single PCB, according to our latest information.

The current GTX295 features dual-PCB design codenamed P656 with one GPU on each. New GTX295 will adopt single PCB design known as P658, which means NVIDIA need to cram two G200 chips onto one PCB board. Therefore, the wiring and power supply parts as well as sandwich cooler need to be rearranged. In this way, the cost of cooler and thus whole VGA card can be significantly reduced. The clock and performance of GTX295 remain unchanged during this transition, and 6pin+8pin power connectors are employed. Added a back plate, the pricing of new GTX295 won’t be influenced.

NVIDIA is said to finalize the engineering sample of new GTX 295 within April, but it won’t be officially launched until May.
Dit verklaart ook waarom de huidige GTX295 z'n EOL bereikt in April. Ik vond het al zo vreemd dat-ie slechts zo kort op de markt zou zijn. ;) nVidia gaat dus AMD's X2 achterna door alles zo veel mogelijk op 1 PCB te doen aangezien dat veel goedkoper is. Het lukte ze natuurlijk niet met de 65nm versie van de GT200. Maar als nVidia hier echt zo veel werk in stopt, dan lijkt het er op dat de geruchten over de gecancelde GT212 (384 SPs op een 256-bit memory interface met GDDR5) echt waar zijn en men dus meteen over gaat naar GT300 met DX11 ondersteuning.

Even het plaatje linken hier voor de mensen die te lui waren om op de link te klikken en alleen de tekst gelezen hebben:

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/4617/gtx295singlepcbe.jpg

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 09:51
Lijkt me dat het nieuwe ontwerp nogal wat hitte in de kast achterlaat. Jammer, zo kun je je cpu minder ver overclocken.
Zo te zien zit er 1 core voor en 1 core achter de fan. De voorste core zal wel zijn hitte naar buiten kunnen krijgen, maar de achterste niet.
Stel je voor: 2 van die kaarten in 1 systeem->2 cores dumpen hun hitte in de kast. De hitte van die 2 cores is gelijk aan de hitte die 1 gtx295 produceert, en die heb ik liever buiten mijn kast.

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Leuk artikel HEXUS:

Three-way shootout: XFX XXX 4870 vs. HIS IceQ4+ Turbo 4870 vs. Inno3D iChiLL GTX 260

De GTX260 is de betere kaart hier; sneller, clocked ook een flink stuk hoger, is stiller en gemiddeld zuiniger.

The Inno3D GeForce GTX 260 iChiLL overclock, on both GPU and memory, is excellent, yielding a performance increase of around 16 per cent in Enemy Territory: Quake Wars at 1,920x1,200. The benchmark is driven by core speed more than memory frequency, and that's why the XFX card doesn't do as well. HIS' effort is in the middle, but neither ATI-based card can hold a candle to the Inno3D.

en de eindconclusie is overduidelijk:

Given a straight choice out of the three with value taken into account, our nod would go towards the Inno3D GeForce GTX 260 Accelero XXX 896MB - it's the best hardware/software package.

Ook techPowerUp was laaiend enthousiast over deze kaart

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Inno3D/iChill_GTX_260/images/card1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Illidan op 25-03-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De Inno3D GeForce GTX 260 iChiLL is dan ook 32 engelse ponden duurder dan bv de XFX HD4870 XXX, dus daar mag je ook meer performance voor verwachten. Ik zou me anders flink bekocht worden.

En daarnaast zijn dit allemaal OC versies, en we weten allemaal dat de nV architecturen zich beter lenen voor OC versies omdat daar niet alleen de core (veel verder) overgeklokt wordt, maar ook de shaders relatief gezien veel meer overgeklokt worden. Dit zie je ook aan de grafieken op Hexus. Vergelijk de standaard HD4870 maar eens met de OC versies en dan de standaard GTX260 met de OC versies. De GTX260 wint dus meer aan performance per Mhz. Een HD4870 heeft zo''n 850-950Mhz nodig om meer verschil te maken, maar daarvoor hebben we de HD4890. 20Mhz extra op de core is wel erg marginaal... stelt niks voor. En die OC op het geheugen bij de HD4870 is ook niks waard want de RV770 is niet bandbreedte gelimiteerd.

Van de overgeklokte kaarten die hier getest zijn is de GTX260 van Inno3D de betere kaart. Maar dat ligt niet zozeer aan de punten die je noemt.

Sneller? CoD4 gaat gelijk op. CoH ja veel sneller. ET:QW ja, maar niet erg veel. FC2 marginaal langzamer. GRID stuk langzamer.

Clocked ook een flink stuk hoger: Ja, maar dat is logisch.

Stiller? Ja, maar dat ligt aan de gebruikte coolingsolutions. XFX gebruikt de reference. Je ziet dat HIS al een flink stuk van de temp omlaag weet te krijgen. Zet er een iChiLL op en je krijgt vergelijkbare waardes met de GTX260. ;)

Zuiniger? In idle toestand ja. Onder load? Nee.
De GTX260 is de betere kaart hier; sneller, clocked ook een flink stuk hoger, is stiller en gemiddeld zuiniger.
En hij is ook duurder en amper op voorraad (zie conclusie). Zo suggestief als je het stelt dat de ene stukken beter is dan de ander, is het dus niet. ;) Daarnaast levert in die test de XFX HD4870XXX wel een betere bang-for-buck verhouding op en deze is wel gemakkelijk leverbaar, wat voor veel mensen toch belangrijk is.

De Inno3D kaart wordt vooral erg compleet geleverd met een goede custom cooling en game-bundle. Tel daarbij op de performance en overklokbaarheid, en dan heb je een erg goede kaart, waarvan het niet vreemd is dat deze aangeraden wordt ondanks de betere bang-for-buck verhouding van de Radeons.

Maar eindscores van 66%, 68% en 73% zijn nou niet echt scores om over naar huis te schrijven... :') da''s meer gematigd positief. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
CJ schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:46:

En hij is ook duurder en amper op voorraad (zie conclusie). Zo suggestief als je het stelt dat de ene stukken beter is dan de ander, is het dus niet. ;) Daarnaast levert in die test de XFX HD4870XXX wel een betere bang-for-buck verhouding op en deze is wel gemakkelijk leverbaar, wat voor veel mensen toch belangrijk is.

De Inno3D kaart wordt vooral erg compleet geleverd met een goede custom cooling en game-bundle. Tel daarbij op de performance en overklokbaarheid, en dan heb je een erg goede kaart, waarvan het niet vreemd is dat deze aangeraden wordt ondanks de betere bang-for-buck verhouding van de Radeons.
Heyy ik zei niet dat de 260 stukken beter is, ik zei tis sneller en klokt een flink stuk hoger, dat is toch echt wat anders ;)

En zoals je hierboven de ervaringen over het zelf aanbrengen van zo'n koeler leest (anathema), dan is de meerprijs die je voor de kaart betaald niet zo gek.... ik snap daarom ook niet waarom je je bekocht zou voelen gezien de voordelen die je zelf opnoemt (het pakket als geheel)

en de relatief lage cijfers die alle drie kaarten krijgen, ben ik eigenlijk juist blij om, als ze een 9 scoren, en er wordt vervolgens een GTX295 gereviewd die een 9,5 scoort: hun puntensysteem klopt dan voor geen meter meer.

Overigens vind ik het wel een mooie vergelijking, 2 OC kaarten van ATi (van 2 gerenommeerde fabrikanten) tegen een OC kaart van nV (van een, nou ja, minder gerenommeerde fabrikant, kan dat kloppen..?)... dat de nV stukken (ja, nu zeg ik stukken ;) ) beter klokt, daar kan de reviewer toch niets aan doen..?? En dat XFX er voor kiest een XXX model uit te brengen met lawaaierige referentiekoeler, tja...dat is hun keus :D

En de GTX260 is gemiddeld zuiniger; in Idle issie duidelijk zuiniger, onder Load verbruikt hij iets meer...ik neem gemakshalve aan dat een PC vaker in Idle stand verkeerd (in mijn geval bijv, iedere nacht downloaden, tja dan heeft zo'n vga kaart weinig te doen, overdag kantoor, dus dan staat dat ding ook niet zoveel te doen, in de avond enkele uurtjes en in het weekend meerdere uren gamen, maar dan wint Idle het overall toch van Load.. + niet iedere game zorgt ervoor dat de vga kaart continu onder load staat geloof ik)

(O, en je hebt drivers die gewoon, zeg maar, altijd werken, zonder gedoe van eerst met een driver cleaner erover heen of niet, eerst pc rebooten of niet, lees dit topic maar door, hoeveel driver gerelateerde issues vind je bij nV topics terug in vergelijking met ATi....misschien, heel misschien moet je de overstap eens wagen... MirrorsEdge met PysX aan alleen al is de moeite waard ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door Illidan op 25-03-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Illidan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:14:
[...]
misschien, heel misschien moet je de overstap eens wagen... MirrorsEdge met PysX aan alleen al is de moeite waard ;) )
Misschien... heel misschien heb ik in het verleden al net zo veel nVidia kaarten gehad als ATI kaarten. Even de history er bij pakken... ik heb zelfs de first posts van een aantal grote nVidia topics op m'n naam staan... dus ik weet hoe de drivers zijn van nVidia en ATI... heb hier zelfs nog een nV bak staan... en mijn voorkeur gaat uit naar rood wat betreft stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid (heb zo bv al maanden niet meer hoeven rebooten na het installeren van nieuwe drivers.. gewoon er over heen gooien en klaar is klara).

En ik ben niet onder de indruk van de Effects Physics in Mirror's Edge met PhysX aan. Geef me Gameplay Physics en ik ga overstag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
CJ schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:58:
[...]

Geef me Gameplay Physics en ik ga overstag. ;)
Staat genoteerd, geen terugkrabbelen meer mogelijk als het zover is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Illidan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:14:
[...]

(O, en je hebt drivers die gewoon, zeg maar, altijd werken, zonder gedoe van eerst met een driver cleaner erover heen of niet, eerst pc rebooten of niet,
Elke maand een nieuwe driver zonder drivercleaner of herstarten van pc meldt... waar heb je het over? Ik heb eerlijk gezegd sterk het gevoel dat onze GPU vrienden met opzet ervoor zorgen dat er stukjes conflicterende driver blijven hangen na het verwijderen, zodat je een slecht gevoel aan de concurrent over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 13-07 10:42
Dzjudz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:23:
[...]
Bedankt dat je deze reactie hebt geplaatst. Ik zal eerst nog wel met de stock koeling doorgaan denk ik dan. Ik hoop dat je het nog op kunt lossen.
Het is me uiteindelijk wel gelukt, de kaart deed het toch nog wel. Ik heb de ram heatsinks en VRM heatsink met stukken rubber vastgekneld tegen de koelvinnen van de koeler aan. Hoop gepruts maar werkt uiteindelijk wel goed. De core temperature van mn GTX280 wordt nu 58 max in crysis en kan nu ook wat verder klokken tot 750/1512 core/shader. Het enige wat me zorgen baart is de VRM temperatuur. Die loopt richting 130 C onder load! Dat was met de stock koeler heel wat beter.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Edmin schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:46:
[...]

Elke maand een nieuwe driver zonder drivercleaner of herstarten van pc meldt... waar heb je het over?
Over het de driver issues op diverse fora, waaronder ook het ATi nieuws en discussie topic (ook al is die topic daar niet voor bedoeld, ik kan me de frustratie bij crappy drivers goed voorstellen), worden gemeld... vergelijk dat met de nV drivers en de daarmee gerelateerde issues (of juist het gebrek aan deze issues). Ik zeg niet dat het altijd bij iedereen een issue is, wel dat het opvallend is dat je deze issues veel vaker bij de ene partij tegenkomt dan bij de andere.
Ik heb eerlijk gezegd sterk het gevoel dat onze GPU vrienden met opzet ervoor zorgen dat er stukjes conflicterende driver blijven hangen na het verwijderen, zodat je een slecht gevoel aan de concurrent over houdt.
Erg kinderachtig natuurlijk zo een stelling zonder verder concrete aanwijzingen :+

@ anathema; ben ook wel blij met je post; de nieuws waarde is er IMHO wel degelijk; het loont nogsteeds om bij high- end kaarten iets meer geld te betalen voor een kaart die af-fabriek met een betere koeler is uitgerust... kwestie van tijd voor het begint te kriebelen en je die kaart flink wil OC-en ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Illidan op 26-03-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Illidan schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:14:
[...]

[...]

Erg kinderachtig natuurlijk zo een stelling zonder verder concrete aanwijzingen :+
Het is dan ook geen stelling, maar een gevoel. Er zijn mij geen andere soorten hardware bekend waarbij het overstappen van merk zo veel problemen met zich meebrengt. Ik vind het onbestaanbaar dat mensen na deinstallatie en een drivercleaner runnetje nog steeds tegen conflicten aanlopen, terwijl ze daar na een nieuwe OS install geen last meer van hebben. Ik geloof niet dat de dames en heren drivermakers dit niet kunnen fixen. Het is meer een kwestie van niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Voor mijn gevoel is het alweer tijden geleden dat de 2GB versies van de GTX285 werden aangekondigd. Ik kan ze echter nog nergens vinden. Iemand ze al gespot in het wild? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Heb zoiets ook meegekregen. Maar herinnerje ook de merken?
Iets van Plalin? Galacy? iig iets wat ik hier nog niet ben tegen gekomen.
Misschien ergens op de wereld. Of ze moeten ernog mee uitrollen!

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjudz
Op de site van Gainward staat iig wel een GTX285 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Palit had er een aangekondigd en Galaxy ook. Maar nog nergens te vinden in de winkel afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Prijs GTX 275 249 euro
De specificaties willen of kunnen ze nog niet geven. Waarschijnlijk over 1 week.
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4748/gtx275.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En nVidia gaat in de tegenaanval op Intel:
Nvidia files countersuit against Intel

Press release, March 27; Joseph Tsai, DIGITIMES [Friday 27 March 2009]

Nvidia has announced that it has filed a countersuit in the Court of Chancery in the State of Delaware against Intel for breach of contract. The action also seeks to terminate Intel's license to Nvidia's patent portfolio.

Nvidia's countersuit was brought in response to a filing by Intel in February in the Delaware court, alleging that the four-year-old chipset license agreement does not extend to Intel's future generation CPUs with integrated memory controllers, such as its Nehalem-generation processors.

"Nvidia did not initiate this legal dispute," said Jen-Hsun Huang, president and CEO of Nvidia. "But we must defend ourselves and the rights we negotiated when we provided Intel access to our valuable patents. Intel's actions are intended to block us from making use of the very license rights that they agreed to provide."

Nvidia entered into the disputed agreement in 2004 to develop solutions for Intel CPU-based systems. In return, Intel took a license to Nvidia's portfolio of 3D, GPU, and other computing patents. Nvidia said it had attempted for more than a year to resolve the disagreement with Intel in a fair and reasonable manner.
Bron: http://digitimes.com/news/a20090327PR200.html

Boontje komt straks wellicht om zijn loontje? Het geld gaat weer rijkelijk vloeien in de rechtzaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
luckyjan schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:02:
Prijs GTX 275 249 euro
De specificaties willen of kunnen ze nog niet geven. Waarschijnlijk over 1 week.
[afbeelding]
Hmm prijs valt mee, zelfs goedkoper dan de HD4890 (die is €255 bij Azerty geloof ik) en ws. sneller... ben benieuwd of het ook een beetje leverbaar zal zijn.

Edit, toch niet goedkoper, laagste prijs in de PW voor de HD4890 : € 236.75

[ Voor 8% gewijzigd door Illidan op 27-03-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het is een ruige vrijdag voor ons groene bedrijf. Ze gaan waarschijnlijk zo een voet tussen de deur proberen te krijgen in de X86 CPU-markt.

Nvidia looking to buy into VIA
Taipei (Taiwan) - Nvidia is reportedly interested in buying some of the 300 million news shares offered by VIA Technologies, maker of alternate x86-based CPUs C7-M and Nano typically found in power-saving netbooks.

The shares will reportedly be offered between NT$9 to NT$12 ($0.27 to $0.35) per share, and Nvidia is talking directly with VIA about "taking up a portion of the new shares," according to DigiTimes who cites "market sources".

If true, this may be the way Nvidia enters into the x86 CPU market, as CEO Jen-Hsun Huang has said his company is eyeing the x86 CPU market as a possible future business venture. This would supplement Nvidia's existing GPU and chipset business, allowing them to complete full x86-based computer system in addition to the ARM-based CPU (Tegra) business they already have.
Bron: http://www.tgdaily.com/content/view/41865/122/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Dat vind ik nogal vreemd, sinds Intel het X86 licentie van VIA niet heeft verlengd, of ontbonden heeft (ben even vergeten welke het was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik zie dat een aantal sites mijn spot van de gtx 275 bij dollarshops ook gezien hebben (hier in het forum denk ik).
http://www.tweakpc.de/new...5-fuer-249-euro-gelistet/
http://www.madshrimps.be/...-geforce-gtx-275-a-62525/
http://gpucafe.com/2009/03/geforce-gtx-275-gets-listed/
Wat ze nog niet hebben gezien is dat de Europese distributeur van Sparkle genaamd Moka toevallig op het zelfde adres zit als dollarshops ;)
http://www.sparkle.com.tw/distributor.asp
Ik was iig de eerste die hem besteld had in de wereld blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: nVidia overweegt het porten van PhysX naar OpenCL

Op dit moment wordt GPU PhysX voortgedreven door nVidia's eigen CUDA, maar men sluit zeker niet uit dat men PhysX door OpenCL laat aansturen. Volgens nVidia kan hun architectuur door meer dingen dan CUDA worden aangestuurd, waaronder natuurlijk de Computeshaders van DX11, maar ook OpenCL. nVidia die zelf ook in de OpenCL board zit en daar de voorzitter aan levert, zou met deze stap op gelijke hoogte komen als Havok die nu samenwerkt met AMD om de Havok physics engine via OpenCL op GPUs te laten lopen.

Door het eventueel porten van PhysX naar OpenCL, staat de deur open voor AMD om GPU PhysX ook op ATI Radeons te laten werken. Dit zou bijna automatisch moeten gaan, aangezien OpenCL een standaard is waar zowel AMD als nVidia zich aan houdt. Op dezelfde fiets werkt GPU Havok ook op GeForces wanneer nVidia volledige OpenCL ondersteuning in de drivers heeft ingebakken (wat vroeger of later gaat gebeuren). Een ander voordeel voor nVidia is dat PhysX door het porten naar OpenCL op gelijke hoogte komt te staan als Havok wat betreft userbase. Het grote voordeel van Havok, namelijk dat iedereen het kon gebruiken, is dan in 1 klap weg. Ineens kan iedereen PhysX gebruiken en is het niet meer beperkt tot GeForces.

http://www.bit-tech.net/n...porting-physx-to-opencl/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Volgens expreview zal ook de launch van de GTX 275 2 april zijn (net zoals de ATI 4890)
http://en.expreview.com/2...forward-to-april-2nd.html
Verder een gesimuleerde Ati 4890 vs GTX 275 review
http://legionhardware.com/document.php?id=819

[ Voor 21% gewijzigd door luckyjan op 30-03-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De simulatie van de GTX275 lijkt me vrij treffend. Een core van een GTX295 uitschakelen zou de kaart prima kunnen simuleren. Over de resultaten van de 4890 ben ik echter minder ethousiast, omdat er maar ong. 6% winst tov een 4870 te zien is. Maw, het is niet betrouwbaar. Dit soort sim-tests zijn niets anders dan het genereren van views en dus nutteloos.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 30-03-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Die simulatie van de HD4890 door een HD4870 1GB te overklokken is sowieso vrij kansloos aangezien de RV790 core wat tweaks bevat waardoor deze klok voor klok iets sneller is dan een RV770. Daarnaast is het gebruik van Catalyst 9.3 een extra bonus in de kansloosheid van het artikel die inderdaad er op gericht is om extra hits te trekken 2 dagen voor de launch. Maar dat zijn we wel gewend van Legion Hardware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
En de HD4890 kun je zonder probs ocen naar 950Mhz en ligt al in de winkels :-)
Alleen nog geen drivers :D
Wat ik wel grappig vind is die OpenGL test van die comparison. Paar jaar geleden werd er zo gebashed op ATI omdat hun OpenGL implementatie slecht was maar nu is het een omgekeerde wereld o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Lijkt meer op een fotosoepje. Afgezien van een geheugenbandbreedte die inderdaad 448-bit is als je de berekeningen erop los laat, zijn de default snelheden exact die van de GTX285. Het lijkt me sterk dat ze de GTX275 uitbrengen met dergelijke specs, want dan kun je de GTX285 wel gelijk wegdonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nog een shop (in het buitenland) die een GTX275 te koop heeft. Er staat bij dat hij leverbaar is vanaf 1 April.
http://www.pccasegear.com...ath=416&products_id=11079
1 April grap ? ;)

En nog een plaatje gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://xbitlabs.com/images/news/2009-03/geforce_gtx_275.png
http://xbitlabs.com/news/...arlier_Than_Expected.html

[ Voor 40% gewijzigd door luckyjan op 31-03-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
luckyjan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:25:
Volgens expreview zal ook de launch van de GTX 275 2 april zijn (net zoals de ATI 4890)
http://en.expreview.com/2...forward-to-april-2nd.html
Verder een gesimuleerde Ati 4890 vs GTX 275 review
http://legionhardware.com/document.php?id=819
Confirmed. Alleen kan/zal het nog een week duren voor die goed beschikbaar is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4nnel
  • Laatst online: 01-07 01:03
Ik zou graag willen weten of de XFX 896MB GTX260 Black Edition(GX-260N-ADB9) 55nm of 65nm is. Ik vind de naamgeving bijzonder irritant en kan niet echt de juiste specs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mail XFX even.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Tr4nnel schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:01:
Ik zou graag willen weten of de XFX 896MB GTX260 Black Edition(GX-260N-ADB9) 55nm of 65nm is. Ik vind de naamgeving bijzonder irritant en kan niet echt de juiste specs vinden.
Dat is een 65nm versie! en idd het is erg lastig om te vinden welke 55nm is als het er niet bijstaat.

Ik had deze bijna besteld voordat de GTX 275 werd aangekondigd.
http://dollarshops.eu/pro...896MB%20Dual%20DVI%20HDCP
Volgen een mail wisseling met dollarshops een 55nm versie (moet je wel zelf overclocken)
En hij zou er zo uit moeten zien:
http://www.sparkle.com.tw.../news_260+_ownPCB_EN.html
Met een eigen no-reference design wat beter zou moeten zijn als de standaard.

[ Voor 86% gewijzigd door luckyjan op 31-03-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:57:
Die simulatie van de HD4890 door een HD4870 1GB te overklokken is sowieso vrij kansloos aangezien de RV790 core wat tweaks bevat waardoor deze klok voor klok iets sneller is dan een RV770. Daarnaast is het gebruik van Catalyst 9.3 een extra bonus in de kansloosheid van het artikel die inderdaad er op gericht is om extra hits te trekken 2 dagen voor de launch. Maar dat zijn we wel gewend van Legion Hardware. ;)
De tweaks klinken op papier leuk, maar in de praktijk is de RV790 amper sneller dan de RV770.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat ligt er maar net aan welke instellingen je gebruikt en of je de RV790 gebruikt waar hij voor gebouwd is... hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

Die simulatie is sowieso kansloos omdat andere benchmarks angeven dat hij 13-15% sneller is dan de hd4870. De rv770 is niet gemaakt om op 850 mhz te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Inside Source Says Apple to buy nVidia
Print | Email | Font Size: A A Author: Sean Kalinich Posted: 5 hours, 17 minutes Ago

In shocking news today it seems that Apple has made a big move towards their return to being a complete system maker.
An inside source at Apple tells us that Steve Jobs has Ok’d the purchase of nVidia. For the last year Apple has leaned on nVidia to provide chipsets for their products but Sr. Steve of Jobs has never been one to be content with letting others make things for him.
The final item that convinced Jobs to make the buy was nVidia’s announcement that they would be making an x86 CPU. With this extra addition nVidia can now provide everything for the clean white boxes from Cupertino.
This means that Apple can again have a system that is more or less completely theirs. This is something they have not had since the Power PC days and has led many to call Apple nothing more than an overpriced PC clone.
But with All nVidia under the hood, from the CPU to the GPU it will bring new meaning to the term “Green Apple”
It is not certain if Apple will allow nVidia GPUs to continue to be sold to nVidia partners but we suspect they will for now at least.

Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/News_AF-09_1776.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Illidan op 31-03-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Holy Mac! (pun intended)

.
.
.
.
.
.
.
.
goede 1 april grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Idd :D

iVidia is echt een giller

[ Voor 80% gewijzigd door Illidan op 31-03-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
De definitieve specs. voor de GTX 275 volgens deze site
http://www.hardware-infos.com/news.php?news=2851
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/8218/gtx275final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als die kaart dan €249 is en dalende, dan is de GTX285 zoals vele hier al gokten een zeer taai leven beschoren.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
dat apple nvidia kopen gedoe klinkt als een 1 april grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 10:22
tomcatha schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:09:
dat apple nvidia kopen gedoe klinkt als een 1 april grap
Je meent het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voorzover ik me herinner was deze link hier nog niet gepost:

OpenCL: democracy for GPU computing?

Artikel gaat over OpenCL / Cuda .

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het is 1 april, dus bij deze wat leuke artikels...

Een review van de GT212: http://diy.yesky.com/vga/414/8778914.shtml
De GeForce GTX 390, bestaande uit 4 GT200b GPUs: http://www.extrahardware.cz/node/3266

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Review op guru3d 4890 vs gtx 275
http://www.guru3d.com/new...75-versus-radeon-hd-4890/

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=12940&Itemid=1

"In stores
The GTX 275 should launch on April 2nd and the cards should be available directly on the launch day, or worst case scenario the next day.

There is a big rumour that Nvidia plans to release a limited number of cards and that this product is there simply to mess up Radeon HD 4890. We can confirmed that Nvidia plans to fight and sink Radeon 4890 sales, but we are not sure about the number of the cards.

GTX 275 should be selling for about €250 suggested etail price in Europe while the overclocked cards will get at least €20+ more expensive. The big problem of GTX 275 is that it will sit too close to GTX 285 price-wise, but in the end the market will decide. "

[ Voor 79% gewijzigd door luckyjan op 01-04-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Help!!!! schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:33:
Voorzover ik me herinner was deze link hier nog niet gepost:

OpenCL: democracy for GPU computing?

Artikel gaat over OpenCL / Cuda .
Interressant. Wist niet dat ze Cuda als voorbeeld gebruiken voor OpenCL standaard.
nV GPU zullen daardoor mogelijk een performance voordeel krijgen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Not really.

OpenCL is niet alleen een standaard meer voor GPUs, maar ook voor CPUs en andere aanverwante oplossingen zoals Cell van Sony... dus alles wat kan worden ingezet voor general purpose computing. En CUDA is toch echt alleen gericht op GPUs.

Apple heeft CUDA als voorbeeld genomen, maar heeft het zo ver uitgebouwd met alles wat de partners binnen de Khronos-group wilden hebben dat er toch wel degelijk wat verschillen zijn. Was OpenCL alleen gericht op GPUs dan hadden ze misschien een voordeel kunnen krijgen, maar zelfs dat is dan nog twijfelachtig omdat AMD, Intel en S3 ook wat te zeggen hebben binnen de OpenCL workgroup... erg veel te zeggen hebben zelfs.

Het is algemeen bekend dat nVidia vaak meldt dat OpenCL prima naast CUDA kan bestaan en dat OpenCL erg veel lijkt op CUDA. Maar het is ook bekend dat OpenCL flexibeler is dan CUDA en daar profiteert iedereen van, dus niet alleen nVidia.

Ik zou dus maar niet te veel verwachten van een mogelijk performance voordeel. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Geforce GTX 390 spy pics

1 april grap of....
http://www.hardocp.com/news.html?news=Mzg3MzQsLCwsLCwx

Al gepost zag ik later

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 02-04-2009 08:18 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Damn, die 275 is zo slecht nog niet + lijkt aardig te OC-en

# Core Clock: 743MHz vs. 632MHz standard
# Shader Clock: 1605MHz vs. 1404MHz standard
# Memory Data Rate: 1282MHz (2564 effective) vs. 1134MHz standard

[ Voor 71% gewijzigd door Illidan op 02-04-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nog meer reviews
http://www.tomshardware.c...geforce-gtx-275,2266.html
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/L/7/193867/original/image032.png
http://www.pcper.com/article.php?aid=684
http://www.pcgameshardwar...-Geforce-GTX-275/Reviews/

De Palit GTX 275 met speciale koeler is al leverbaar voor 239 euro
http://www.dunnet.nl/Prod...spx?en=NS00670151&src=TWK

Zo zou mijn gtx 275 van Sparkle die ik besteld heb eruit moeten zien ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.sparkle.com.tw/images/products/275_CARD.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door luckyjan op 02-04-2009 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Vraag me af waar de 8800GT geplaatst zou zijn in die grafiek... Eens kijken of dat te vinden is :)

Edit: 8800GT in sli schijnt ongeveer dezelfde 3d-mark score te halen als een single gtx285. Hmmmm....

[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 02-04-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ze flikken het weer eens, een wonderdriver?:

http://www.pcgameshardwar.../Grafikkarte/Test/?page=2

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Ja lap, juist nu ik de driver sectie ge-update heb XD (en thuis eindelijk de 182.08 driver fatsoenlijk werkende heb gekregen ivm hybrid sli.. )
*Edit: Let hierbij ook op dat deze driver de nieuwe technologiën zoals Ambient Occlusion ondersteunt zonder dus enige drawback voor de fps ;)
Hierdoor kan je denk ik wel afleiden dat nVidia zijn performantie verbeteringen zelf meer implementeert in de 185 driver reeks dan de huidige 182 driver reeks ==> Veel kans dat er binnenkort een WHQL driver release zal uitkomen die de nieuwe technologien ook zal bevatten en deze dan mee zullen genomen worden bij alle volgende drivers zoals men momenteel al doet met PhysX.

*Edit2: Deze 185 drivers zijn blijkbaar uitgebracht als launch drivers voor de GTX275, deze zijn wel nog Beta maar ondersteunen dus alle technologiën + een serieuze performantie boost.
Hierbij valt wel op te merken dat deze drivers enkel nog de GeForce 9 reeks en hoger ondersteunt! Misschien dat hierdoor de performantie kon opgekrikt worden ..
In mijn ogen is de officiele lijst van de ondersteunde kaarten door deze Beta alles behalve logisch .. de 9800GT wordt ondersteunt maar dezelfde kaart 8800GT niet ? 8)7

Doordat ze de launch drivers zijn voor de GTX275 zal er wss wel heel snel een WHQL variant opduiken.

Anyway;
Driver sectie upgedate:
nVidia heeft nu nieuwe beta drivers uitgebracht met OpenGL 3.1 support en GLSL 1.4 voor alle grafische kaarten vanaf de Geforce 8000 reeks, incluis alle quadro's die op deze core's zijn gebaseerd en voor alle mobiele varianten van deze kaarten.
De GLSL term heb ik ook zelf moeten opzoeken omdat het de eerste keer is dat ik er van hoorde..
Ook de *NIX drivers hebben een upgrade gekregen zodat de nieuwe kaarten nu ook officieel support worden en deze drivers worden geacht (weeral) stabieler te zijn dan hun voorgangers.

Ook de GTX275 kaart is bijgevoegd aan de TS ook al zou het gerucht de ronde doen dat er maar 5000 van zijn geproduceerd(geruchten sectie direct is uitgebreid)
Let op dat deze kaart ook niet meer Hybrid SLI support zoals nVidia heeft overlaatst heeft aangekondigd!

Dankzij de paper launch van nVidia en de late DNA tijdstip van AMD/ATI zijn er een hele hoop reviews vandaag uit van beide kaarten, de meeste zijn dus zoals nVidia hoopte te bereiken vergelijkende reviews geworden ook al is de GTX275 nog niet te koop en zullen er waarschijnlijk ook niet veel te koop aangeboden worden....

[ Voor 26% gewijzigd door lightdestroyer op 02-04-2009 15:51 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Het lijkt een halve paper launch. Tot nu toe alleen de palit/gainward (zelfde) gtx275 te krijgen.
De sparkle zal pas over 2 weken beschikbaar zijn hoor ik net van dollarshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Holy crap! Dat is inderdaad een héle snelle driver! :9

Edit:
# Accelerates performance in several 3D applications. The following are examples of improvements measured with Release 185 drivers vs. Release 182 drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):

* Up to 11% performance increase in Call of Duty: World at War
* Up to 5% performance increase Company of Heroes: Opposing Fronts
* Up to 22% performance increase Crysis: Warhead with antialiasing enabled
* Up to 11% performance increase in Fallout 3 with antialiasing enabled
* Up to 14% performance increase in Far Cry 2
* Up to 45% performance increase in Mirror’s Edge with antialiasing enabled _/-\o_
Damn; 22 en 45!!!! % performance increase. Ziek! :o

Edit; en er zit ook ambient occlusion in. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Format-C op 02-04-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Geloof er niet zoveel van als er ik erover nadenk eigenlijk, dit soort wonder Beta drivers.

[ Voor 108% gewijzigd door Illidan op 02-04-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Review zotac amp gtx 275
http://www.techpowerup.co...orce_GTX_275_Amp_Edition/

Verschillende soorten te bestellen bij alternate (nog niet leverbaar)
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/8434/gtxalternate.jpg

Ik denk dat ik de sparkle afzeg en wacht op de msi met spec. koeler.
Afbeeldingslocatie: http://global.msi.eu/uploads/5_pictures/five_pictures5_3a84cab53678502f60aa35c8e742ed89.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door luckyjan op 02-04-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Edward; werkt nHancer bij jou wel met deze driver?

Edit:

ambient occlusion:

http://www.nzone.com/object/nzone_ambientocclusion_home.html

Edit:

Er is nu ook een nieuwe 182.50 WHQL te downloaden. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Format-C op 02-04-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Heb net Crysis Warhead getest en idd, het hele zaakje loopt gewoon 20% sneller. :o
Er staat teveel zon hier in de kamer om evt. IQ-degradaties te zien, je gaat bijna twijfelen aan zulke perf. sprongen lang nadat een architectuur is uitgekomen, maar ben er voorlopig maar happy mee :)

Amb occ. straks eens bekijken.

nHancer werkt idd niet, heb al zitten zoeken naar die string (976, 49), maar kan hem niet vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door edward2 op 02-04-2009 19:34 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mooi werk. Morgen Crysis er nog maar eens opzetten. :)

Die 20% kan net genoeg zijn om op 1920x1200 met 2x of 4xAA maxed te spelen met 60FPS. :)

-Misschien komt er nog wel een fix voor nHancer. Ik hoop het. nHancer is onmisbaar imho. Ivm SSAA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
edward2 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:09:
Heb net Crysis Warhead getest en idd, het hele zaakje loopt gewoon 20% sneller. :o
Kom op, 20% is echt vreselijk veel...weet je t zeker? Er worden wel eens nieuwe kaarten geïntroduceerd die veel duurder zijn maar nog geen 20% snelheidswinst opleveren als je snapt wat ik bedoel....toch maar even proberen die drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort claims moet je idd met een korrel zout nemen. Wordt er iets over de resolutie geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Illidan schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:10:
[...]

Kom op, 20% is echt vreselijk veel...weet je t zeker? Er worden wel eens nieuwe kaarten geïntroduceerd die veel duurder zijn maar nog geen 20% snelheidswinst opleveren als je snapt wat ik bedoel....toch maar even proberen die drivers :)
Ja, ik heb er zowel benchmarks, als ingame testjes aan onderworpen. (vooralsnog alleen Far Cry2 en Crysis Warhead) en mijn ervaringen komen excact overeen met de releasenotes, al ben ik ook wat wantrouwig om de eerder genoemde reden, maar ik heb nog niets kunnen ontdekken in IQ (dat is evt. natuurlijk heel subtiel aangepakt mocht er daar op bezuinigd worden).

Ik heb bv 9 fps winst in Crysis Warhead, 42 met 182.08 naar 51 fps met deze in het 1e demolevel (Ambush?) van de FBWH benchtool met mijn settings (dx9, 1920x1200, enthousiast, 16xAF 4XAA).
En het is dus ingame ook goed merkbaar.

DX10 doet er 2 minuten over om op toeren (texturecaching gaat niet helemaal op volle snelheid?) te komen, maar doet daarna nauwelijks onder in perf.

En ik ben niet de enige, zie pcgameshardware.de en annandtech.

De perfhit met SSAO is ook veel lager dan met de eerste 185 based serie.

nHancer is gefixed: http://www.nvnews.net/vbu...php?p=1974376#post1974376
SSAA!!

[ Voor 25% gewijzigd door edward2 op 03-04-2009 01:40 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Toch wel mooi de komst van de GTX 275. Hierdoor worden de prijzen van de GTX 260+ wel erg laag.
Ik heb besloten om toch maar niet voor de GTX 275 te gaan aangezien je nu voor 159 euro een gtx260+ 55nm met 216sp kan krijgen. Bij het geld wat ik nu bespaar hoef ik over een tijdje maar een beetje extra te leggen om SLI met de GTX 260+ te draaien.
http://dollarshops.eu/pro...896MB%20Dual%20DVI%20HDCP
http://www.sparkle.com.tw.../news_260+_ownPCB_EN.html

[ Voor 6% gewijzigd door luckyjan op 03-04-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29
185.66 Beta

This driver supports GeForce 9-series, 100-series, and 200-series desktop GPUs.

New in Release 185.66:

Adds support for the new GeForce GTX 275 GPU.
Adds support for CUDA 2.2 for improved performance in GPU Computing applications. See www.nvidia.com/cuda for more details.
Accelerates performance in several 3D applications. The following are examples of improvements measured with Release 185 drivers vs. Release 182 drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):
Up to 11% performance increase in Call of Duty: World at War
Up to 5% performance increase Company of Heroes: Opposing Fronts
Up to 22% performance increase Crysis: Warhead with antialiasing enabled
Up to 11% performance increase in Fallout 3 with antialiasing enabled
Up to 14% performance increase in Far Cry 2
Up to 45% performance increase in Mirror’s Edge with antialiasing enabled
Supports GeForce Plus Power Pack #3. Download these FREE PhysX and CUDA applications now!
Numerous bug fixes. Refer to the release documentation notes.
Existing Support:

Supports single GPU and NVIDIA SLI technology* on DirectX 9 and OpenGL, including SLI support on SLI-certified Intel X58-based motherboards.
Includes full support for OpenGL 3.0.
Supports NVIDIA PhysX acceleration on a dedicated GeForce graphics card. Use one card for graphics and dedicate a different card for PhysX processing for game-changing physical effects. Learn more here. Note: GPU PhysX is supported on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory. This driver package automatically installs the new PhysX System Software version 9.09.0203.
Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software.
*Note: The following SLI features are only supported on Windows Vista: Quad SLI technology using GeForce 9800 GX2 or GeForce GTX 295, 3-way SLI technology, Hybrid SLI, and SLI multi-monitor support.

GeForce GTX 295
GeForce GTX 285
GeForce GTX 280
GeForce GTX 275
GeForce GTX 260
GeForce GTS 250
GeForce GT 140
GeForce GT 130
GeForce GT 120
GeForce 9800 GX2
GeForce 9800 GTX+
GeForce 9800 GTX
GeForce 9800 GT
GeForce 9600 GT
GeForce 9600 GS
GeForce 9600 GSO
GeForce 9500 GT
GeForce 9500 GS
GeForce 9400 GT
GeForce 9400
GeForce 9300 GS
GeForce 9300 GE
GeForce 9300
GeForce 9200
Release Notes - 185.66
New Control Panel User's Guide

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

8 series support eruit gesloopt?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
De oude grafische kern (G80) ja.
Misschien is dit tijdelijk maar als je ziet hoeveel performance men soms wint bij sommige games zou het goed kunnen zijn dat men de backwards compatibiliteit heeft opgeofferd om mensen met een recentere grafische kaart meer performantie aan te bieden.

De 8800GTS 512M, 8800GS en de 8800GT welke eigenlijk in principe bedoeld waren voor de Geforce9 reeks (G92 kern) worden (mss niet officieel) ook nog ondersteund door deze drivers.
Allezinds heb ik al reacties gezien op fora van mensen die deze drivers ook konden installeren op hun 8800GT of 8800GTS512.
Wat niet meer dan logisch is daar er hardwarematig vaak totaal geen verschil is tussen een 9800GT kaart en een 8800Gtkaart.

Anyway dankzij de logische naamgeving en het leuke rebranden van kaarten krijg je nu dus een situatie dat je niet de Geforce 8 reeks kunt uitsluiten maar al de GPU chip (G80) moet opnoemen die niet meer ondersteunt wordt ;)

Maar bon het zijn en blijven maar beta's dus alles is nog mogelijk wanneer men uiteindelijk de WHQL zal uitbrengen van deze driver tak.

**Edit** Hmm, laat maar in sommige driver release notes staat nadrukkelijk dat Ambient Occlusion ondersteunt wordt.
**/Edit**

Voor de mensen met een ietsje oudere kaart heeft nVidia trouwens héél recentelijk de 182.50 WHQL driver uitgebracht. nVidia brengt de laatste dagen een zondvloed aan drivers uit dus in feite zitten we meer met een luxeprobleem :9
Hoewel ik al gelezen heb dat mensen met grafische kaarten van de 6 en 7 reeksen het beste de 178 drivers installeren ivm stabiliteit issues.

[ Voor 17% gewijzigd door lightdestroyer op 03-04-2009 12:39 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Its raining drivers.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
uhu,

Persoonlijk denk ik dat de laatste beta driver een zware bug heeft moeten aanpakken want de 185.65 drivers zijn van de nVidia driver download sectie gehaald, zelfs uit hun archief.
Dit kan erop wijzen dan nVidia heeft moeten rushen om deze drivers uit te brengen --> Release van de GTX275... logischer wijze wou men waarschijnlijk de performantie verbeteringen combineren met deze nieuwe kaart waardoor hij beter uit de verf komt tegen de 4890 van AMD/ATI.

Ik verwacht me trouwens ook tegen de 10/14de april aan nog een nieuwe WHQL driver zodat de GTX275 dan officieel ondersteuning heeft van een officiele driver.
Door deze "driver-regen" kan je wel afleiden hoeveel ze de release van hun nieuwste kaart naar voor hebben moeten pushen om hun concurrent zoveel mogelijk de wind uit de zeilen te halen.
RappieRappie schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:05:
Ik denk niet dat die 185 driver een driver is voor de GTX275 release. Ik denk dat dat die nieuwe WHQL is.

Edit; die nieuwe 182.50 WHQL ondersteunt idd de GTX275.
Ah, my bad

Ik maakte die verkeerde assumptie omdat ik gisteren bij elke review waar ik op de drivers lette de 185 driver had zien gebruikt worden. Waardoor ik tot de conclusie was gekomen dat deze samen met de GTX275's werd geleverd voor de reviews.
Ik kreeg trouwens de indruk dat die 182.50 WHQL driver pas nadat de reviews beschikbaar kwamen online was gekomen op de nVidia site maar dat kan dan weer aan mij liggen, ik had de 185.66 driver ook pas opgemerkt toen ik comments ervan las.
De WHQL driver heb ik blijkbaar ten onrechte eigenlijk veel te veel genegeerd zo blijkt

[ Voor 34% gewijzigd door lightdestroyer op 03-04-2009 13:27 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik denk niet dat die 185 driver een driver is voor de GTX275 release. Ik denk dat dat die nieuwe WHQL is.

Edit; die nieuwe 182.50 WHQL ondersteunt idd de GTX275.

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 03-04-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Iemand die zichtbare veranderingen kan opmerken met ambient occlusion ?
Ik kan geen verschil ontdekken. (UT3 en Far Cry2).

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
zie de links in de TS.
quote: TS
Ambient Oclusion:
Meer uitleg hierover kan je vinden op:
Hierop krijg je duidelijk een paar print screens waarin je het verschil mooi te zien krijgt. Let op het is niet omdat je drivers het ondersteunen dat het daarom ook per direct aan staat he ;)

[ Voor 0% gewijzigd door lightdestroyer op 03-04-2009 13:52 . Reden: Broken link naar Tom's Hardware blijkbaar ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

lightdestroyer schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:50:
zie de links in de TS.

[...]

Hierop krijg je duidelijk een paar print screens waarin je het verschil mooi te zien krijgt. Let op het is niet omdat je drivers het ondersteunen dat het daarom ook per direct aan staat he ;)
Ik ben bekend met SSAO en het gebruik en support ervan, en ik weet waar ik op moet letten, maar het doet gewoon niets, (of te weinig) hier met deze set.
Straks de .66 versie maar eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 03-04-2009 13:57 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat zou toch juist wel zo moeten zijn? Kan je in het NV tooltje AO niet gewoon forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja... maarrrrrrrrrr... als een engine het niet ondersteunt... dan houdt het op. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
SSAO op de manier zoals nVidia het doet, is niet in alle games even goed zichtbaar als je het aanzet. Ik geloof dat Source games er wel erg gevoelig voor zijn, dus je zou het in Half Life 2 kunnen proberen aan te zetten of in Left 4 Dead.

Daarnaast komen veel games nu met ingebakken SSAO ondersteuning. Denk aan een Crysis, Far Cry 2 of meer recenter.... Stormrise, Battleforge of H.A.W.X. De SSAO methodes die ingebakken zijn, zijn vaak degelijker en sneller dan de 'algemenere' (Horizon Based AO) versie van nVidia. Ingebakken methodes zijn namelijk helemaal afgesteld op de game-engine zelf, terwijl de versie van nVidia als een sausje over de game-engine heen gaat net zoals het forceren van AA in bv UT3 engine games die zelf geen native AA ondersteunen. Op oudere game-engines kan het echter best een leuke toevoeging zijn aangezien de GPUs er daar vaak toch veel FPS uit weten te pompen zodat ze power/tijd over hebben om zich met SSAO bezig te houden.

Sappig detail... de SSAO methodes die in game engines ingebakken zijn van de meest recente games zoals H.A.W.X., Battleforge en Stormrise gebruiken DirectX10.1 (en wel de Gather4 functie) om aan performance te winnen, iets wat nVidia GPUs niet kunnen. Er komen steeds meer games uit met native SSAO die Gather4 gebruiken om de performancedrop te minimaliseren. De roddelmolen zegt dan ook dat nVidia aan hun eigen driver-geforceerde Horizon Based AO komt omdat ze al voelen aankomen dat AMD dit tegen hun zou kunnen gebruiken (denk aan een marketingoffensief: "Wie zei dat DX10.1 zinloos was?").

Los van die geruchten is het gewoon een erg leuke optie om te hebben voor GF bezitters aangezien je zelf nog altijd kan beslissen of je het aan of uit zet. En het hebben van meer opties is altijd goed. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jejking schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:08:
Ja... maarrrrrrrrrr... als een engine het niet ondersteunt... dan houdt het op. Klaar.
Ja, maar daar hebben we die supportlijst voor en bovendien zie je per gameprofiel of de game het wel of niet ondersteunt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:19:
SSAO op de manier zoals nVidia het doet, is niet in alle games even goed zichtbaar als je het aanzet. Ik geloof dat Source games er wel erg gevoelig voor zijn, dus je zou het in Half Life 2 kunnen proberen aan te zetten of in Left 4 Dead.

Daarnaast komen veel games nu met ingebakken SSAO ondersteuning. Denk aan een Crysis, Far Cry 2 of meer recenter.... Stormrise, Battleforge of H.A.W.X. De SSAO methodes die ingebakken zijn, zijn vaak degelijker en sneller dan de 'algemenere' (Horizon Based AO) versie van nVidia. Ingebakken methodes zijn namelijk helemaal afgesteld op de game-engine zelf, terwijl de versie van nVidia als een sausje over de game-engine heen gaat net zoals het forceren van AA in bv UT3 engine games die zelf geen native AA ondersteunen. Op oudere game-engines kan het echter best een leuke toevoeging zijn aangezien de GPUs er daar vaak toch veel FPS uit weten te pompen zodat ze power/tijd over hebben om zich met SSAO bezig te houden.

Sappig detail... de SSAO methodes die in game engines ingebakken zijn van de meest recente games zoals H.A.W.X., Battleforge en Stormrise gebruiken DirectX10.1 (en wel de Gather4 functie) om aan performance te winnen, iets wat nVidia GPUs niet kunnen. Er komen steeds meer games uit met native SSAO die Gather4 gebruiken om de performancedrop te minimaliseren. De roddelmolen zegt dan ook dat nVidia aan hun eigen driver-geforceerde Horizon Based AO komt omdat ze al voelen aankomen dat AMD dit tegen hun zou kunnen gebruiken (denk aan een marketingoffensief: "Wie zei dat DX10.1 zinloos was?").

Los van die geruchten is het gewoon een erg leuke optie om te hebben voor GF bezitters aangezien je zelf nog altijd kan beslissen of je het aan of uit zet. En het hebben van meer opties is altijd goed. :7
Stalker, ook SOC, heeft SSAO, maar de perfdrop was huge. Het komt straks met de volgende patch officieel voor ClearSky.
Modbreak:Aub niet twee keer achter elkaar posten <24u. Je kunt prima meerdere berichten in één reply quoten.

[ Voor 2% gewijzigd door dion_b op 04-04-2009 21:38 ]

Niet op voorraad.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.