Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-11-2023
Gisteren uren bezig geweest, waarbij ik 100% zeker de spatie er niet bij had staan. Na talloze keren ingetypt te hebben nu per ongeluk een spatie er tussen gezet.
Spatie weg gehaald en ..................... het werkt.
Uiteindelijke oplossing is dus om de Humax handmatig een IP adres te geven buiten de range van de router.
In mijn geval gaat deze tot 10.0.0.14.
IP op 10.0.0.20 gezet
Subnetmskr op 255.0.0.0
Routeradres: 0.0.0.0
DNS-adres: 0.0.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:38
Bij factoryprices hebben ze 'm ook al, voor 345,49 euro (53,51 euro minder dan Foka): http://www.factoryprices....hp?products_id=2550170720
Evengoed is 'ie bij beide webshops niet leverbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:54
iemand dit al eens meegemaakt:

humax heb ik sinds een maand of 6. Sinds 3 dagen geleden had ik problemen met programma's die opgenomen waren. Ze bleven hangen, stotterden, soms kon ik doorspoelen, soms de uitzending stoppen en dan weer opnieuw afspelen.

Gister: zet een programma op pauze en ik speel daarna weer af, ook hier hapers in, eerder nooit.

Vandaag: via de kabel de firmware geupgrade naar die van 18 maart 2010. Restart apparaat, en vanaf nu hangt die soms gewoon vast tijdens live uitzendingen. Enige wat helpt is de stroom er vanaf halen.

Iemand zelfde probleem wel eens gehad?

Lijkt me een kaduuke HDD / hardware probleem en terug brengen voor garantie, of iemand ooit zoiets zelf verholpen?

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:00

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Reset naar Factory Defaults al eens geprobeerd? Dit heeft in meerdere gevallen spookgedrag zoals je nu beschrijft opgelost. En zowieso na een upgrade naar nieuwe firmware is het geen slecht idee om dat te doen.

Als het gedrag daarna blijft, lijkt mij het apparaat kapot. Dan terug naar de leverancier ermee, maar eerst de reset proberen.

... en oranje! :P

• trekker22
iNSaNe-oNe schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:47:
Reset naar Factory Defaults al eens geprobeerd? Dit heeft in meerdere gevallen spookgedrag zoals je nu beschrijft opgelost. En zowieso na een upgrade naar nieuwe firmware is het geen slecht idee om dat te doen.

Als het gedrag daarna blijft, lijkt mij het apparaat kapot. Dan terug naar de leverancier ermee, maar eerst de reset proberen.
nu aan ut testen!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Hoe zit het hier trouwens mee als ik een dvd/blue ray download en vervolgens op deze speler wil zetten? Kan dat gewoon, net zoals het foto's afspelen die je er zelf op zet?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

diontjuh schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:29:
Hoe zit het hier trouwens mee als ik een dvd/blue ray download en vervolgens op deze speler wil zetten? Kan dat gewoon, net zoals het foto's afspelen die je er zelf op zet?
De 5050c is een PVR, geen mediaplayer. Dat wat jij wil (BluRay/DVD) zal niet werken.

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Je zult het materiaal eerst moeten bewerken, zodat de Humax het aanziet voor één van z'n eigen opnamen.
Zie hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17429

• GreenStuff
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 11:40
Dijkhuis schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:09:
Vergelijk deze twee leaflets:

iHDR-5050c
iHDR-5200c

de 5200 heeft een grotere HD (500 om 320), HDMI 1.3 ipv 1.2, en in de toekomst wordt de machine via de netwerkaansluiting ontsloten, terwijl de 5050 alleen ftp via de netwerkaansluiting heeft. Veel meer verschillen kan ik niet ontdekken.

Ik heb ook ergens gelezen dat de 5200 als vervanging van de 5050 op de markt wordt gezet, lijkt me niet onlogisch als de specs zo op elkaar lijken. Dat zou dan ook betekenen dat de prijs niet veel hoger dan de 5050 kan gaan liggen.

Ik denk dat ik nog even afwacht wat de eerste gebruikerservaringen zijn van de 5200; de 5050 is in prijs aan het zakken en wellicht een betere keuze.
Zijn dit nieuwe functies op de 5200c?

- Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
- Voorbereid voor HUMAX TV Portal (internet)*
* via toekomstige update

- Afspelen van mediabestanden opgeslagen op een extern opslagmedium (MP3, jpg, XViD)

Of kan dit op de 5050c ook?

Panasonic TX-P55VT60 | Pioneer VSX-828-K | Mede8er MED600X3D

• Laguna
  • Laatst online: 19:38

Laguna

Connaisseur

Alleen het afspelen van mediabestanden als .mp3 en .jpg is volgens mij mogelijk op de 5050c.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Hoi

Ik heb onderhand het hele topic afgezocht, maar ik kan nergens een duidelijke handleiding vinden, hoe ik het beste het xxxxx.ts bestand om kan zetten naar DVD, met behoud van ondertitels (Zoals bv die van SyFy).

Het omzetten via VideoRedo naar DVD lukt wel, maar dan ben ik de ondertitels kwijt.

Heeft of kan er iemand een HowTo voor maken ????

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GreenStuff schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:29:
[...]

Zijn dit nieuwe functies op de 5200c?

- Voorbereid voor DLNA (mediabestandsuitwisseling)*
* via toekomstige update

- Afspelen van mediabestanden opgeslagen op een extern opslagmedium (MP3, jpg, XViD)

Of kan dit op de 5050c ook?

Moet je hieronder verstaan dat je via een webinterface bijvoorbeeld timers kan aanmaken om programma's op te nemen?

Anoniem: 144811

Denk eerder aan picasa, youtube etc.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dutch3men schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:06:
[...]

Moet je hieronder verstaan dat je via een webinterface bijvoorbeeld timers kan aanmaken om programma's op te nemen?
In theorie zou dat mogelijk moeten zijn, maar de toekomst zal het zeggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Anoniem: 44718

Sinds de laatste update van de Humax loopt het geluid regelmatig achter wanneer we later zijn gaan kijken. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361995

even de gebruiks aanwijzing lezen op pagina 41

6. Audio vertraging
U kunt vertraging van het geluid t.o.v. het beeld corrigeren.
Tip: het standaardwachtwoord is 0000.
1. Selecteer Audio vertraging en druk op OK of u.
2. Pas de synchronisatie aan met de knop t/u.
3. Druk op BACK om te voltooien.
Opmerking: Audio vertraging wordt na deze instelling op alle zenders toegepast.

misschien is dit het

groet wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378527

Zou iemand een werkwijze kunnen omschrijven om een .ts bestand op de computer te kunnen editen? men schrijft "eerst demuxen, dan kan je editen" maar ik zou niet weten hoe je dan kan editen. Ik wil alleen begin en eind van ts kunnen knippen, maar ook tussendoor stukken ertussenuit (reclames). Met welk programma kan dat in die HD ts bestanden? ik heb verschillende geprobeerd maar de meeste crashen (hdtv2mpeg2, smart cutter, tsMuxer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:47

Vis

Anoniem: 361995 schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:29:
even de gebruiks aanwijzing lezen op pagina 41

6. Audio vertraging
U kunt vertraging van het geluid t.o.v. het beeld corrigeren.
Tip: het standaardwachtwoord is 0000.
1. Selecteer Audio vertraging en druk op OK of u.
2. Pas de synchronisatie aan met de knop t/u.
3. Druk op BACK om te voltooien.
Opmerking: Audio vertraging wordt na deze instelling op alle zenders toegepast.

misschien is dit het

groet wim
Maar dit blijft niet toch? Nadat je de Humax weer uitgezet hebt, en weer aan.. staan de instellingen weer fout... vaak

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:05
Anoniem: 378527 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:51:
Zou iemand een werkwijze kunnen omschrijven om een .ts bestand op de computer te kunnen editen? men schrijft "eerst demuxen, dan kan je editen" maar ik zou niet weten hoe je dan kan editen. Ik wil alleen begin en eind van ts kunnen knippen, maar ook tussendoor stukken ertussenuit (reclames). Met welk programma kan dat in die HD ts bestanden? ik heb verschillende geprobeerd maar de meeste crashen (hdtv2mpeg2, smart cutter, tsMuxer).
Misschien gaat dat goed met de nieuwste videoredo (h264) waarmee je de HD .ts files kunt cleanen. Ik moet het wel zelf ook nog proberen. Tot nu toe doe ik dat met Magix software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 22:21
Copaco heeft de IHRD-5200C vandaag officieel aangekondigt.

www.myhumax.com & bijbehoorende topic op GoT \[DVB-C] Humax iHDR-5200c

www.myhumax.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 07-10-2010 22:28 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:43

amphora

Websites & Fotografie

Bullet NL schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:31:
Copaco heeft de IHRD-5200C vandaag officieel aangekondigt.

www.myhumax.com & bijbehoorende topic op GoT \[DVB-C] Humax iHDR-5200c
Moet http://www.myhumax.nl/ zijn denk ik.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22
Als ik nu gewoon wil PVR'en en het ding als tuner wil gebruiken om TV te kijken, dan voegt die nieuwe 5200C niet veel toe tov de 5050c wel?
-500 Gb harddisk; max. 120 uur opnemen in HD-kwaliteit
(de HUMAX iHDR-5050c beschikt over een 320 Gb harddisk, max. 52 uur opnemen in HD-kwaliteit)
Tjsa leuk maar daardoor word je ook slordiger door teveel oude zooi te laten staan.
- Speciale mappen voor series
Opnames van series worden in de daarvoor gemaakte map geplaatst.
Is dit echt handig?
- Video weergave
De volgende bestanden kunnen worden weergegeven: Xvid, MPEG 2 TS, en MPEG4 TS
Daar heb ik een mediaplayer en/of mediacenter-pc voor.
- Wissen van opname
Als u een opname wist kunt u de HUMAX iHDR-5200c gedurende het proces niet te bedienen.
En de 5050c kan wel gebruikt worden tijdens het wissen van een opname?
- USB
Tijdens een opname is het mogelijk om bestanden vanaf een USB-opslagmedium weer te geven.
Lekker boeiend.
- HDMi 1.3
Groter kleurbereik voor “diepere” kleur weergave.
Ga je hier uberhaupt iets van merken met TV? Het is toch al behoorlijk gecompressed t.o.v. bijv Bluray.
- Netwerkplayer
De HUMAX iHDR-5200c kan opgenomen worden in een thuisnetwerk. Daardoor is de ontvanger in staat video-, foto- en muziekbestanden weer te geven die zijn opgeslagen op bijvoorbeeld de harde schijf van uw computer of een ander apparaat binnen het netwerk.
Hiervoor heb ik een mediaplayer en/of mediacenter-PC
- Voorbereid voor HUMAX TV Portal*
De 5200c is een hybride-kabelontvanger. De ontvanger is voorbereid voor toegang tot het internet. Via een overzichtelijk TV Portal kunt u eenvoudig kiezen welke informatie u van het internet op uw TV wilt bekijken. Het TV Portal zal via een toekomstige upgrade actief gemaakt worden. (afh. Van de kabelmaatschapijen)
afhankelijk van de kabelmaatschappijen? Ziggo zal dit niet fijn vinden aangezien ze zelf iTV aan de man proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373755

@ Hierboven

Dat is een vraag die velen zich stellen, gezien het forse prijsverschil van zo'n 80 euro tussen beide apparaten.

Btw, bij de 5050c is het wél mogelijk het apparaat te bedienen tijdens het wissen van een opname. Je kunt alleen niet 2 opnames tegelijk wissen. Een nieuw opname programeren/tv kijken en alles kan prima tijdens het wissen van een opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144811

Twee of meer tegelijk wissen gaat prima. Nog een keer op media drukken als je de media ziet. Dan de items aanvinken die wegmoeten en dan delete drukken. Dat volgt dan allemaal op de achtergrond.

Ding doet er nog steeds lang over om iets te deleten, maar je kan met de nieuwe sw versie tenminste weer wat anders gaan doen (behalve uitzetten, dat wil dan niet meteen).

Nieuwe is idd niet veel beter op papier, al ben ik benieuwd naar de netwerk (DLNA?) zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hansie18 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 04:55:
[...]

Misschien gaat dat goed met de nieuwste videoredo (h264) waarmee je de HD .ts files kunt cleanen. Ik moet het wel zelf ook nog proberen. Tot nu toe doe ik dat met Magix software.
Oke, videoredo uitgeprobeerd en het lijkt goed te gaan...maar lees goed >lijkt. eerste testjes tonen dat ze i.d.d. weer video maken, in eerste instantie had ik geen geluid, maar in de stream zat ac5 en mpeggeluid en ac3 speelt blijkbaar niet in windows media player, wel in VLC player. juiste stream kiezen zorgt dus ook voor geluid. Maar bij nauwkeurige controle lijkt hij wel stukken eruit gesneden te hebben, maar wat hij over houdt gooit hij stukken van door elkaar! en dat merk je niet zomaar....tijdsduur is korter en je hebt je bestand. oppassen dus. Een klein stuk van 2 minuten geprobeerd: eerste helft en tweede helft zijn omgewisseld. bij langere uitzendingen gebeuren dat soort dingen tussendoor.
Helaas...maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het vergrendelen van bestanden is behoorlijk misleidend. Vergrendelen bij de humax betekent zoveel als een kinderslot erop....maar verwijderen gaat nog steeds. Goede naamgeving is ook iets waard.
en nou ik toch bezig ben...het info venstertje in het midden mag ook best groter. je zit maar te staren naar die kleine lettertjes terwijl de achtergrond er even echt niet toe doet en onbruikbaar is.
Ook een eenvoudige edit functie van stuk eraf snijden aan begin of eind en in het midden (reclames bijv)+ koppelen van stukken zou ook niet misstaan. Mijn Sony RDR-HX510 deed deze dingen 5 jaar geleden al... alleen niet HD natuurlijk.
Enfin, de humax is een prima apparaat, alleen nog een beetje primitief...maar in het land der blinden is eenoog koning. Tot een ander verschijnt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Anoniem: 378527 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:04:
[...]

Oke, videoredo uitgeprobeerd en het lijkt goed te gaan...maar lees goed >lijkt. eerste testjes tonen dat ze i.d.d. weer video maken, in eerste instantie had ik geen geluid, maar in de stream zat ac5 en mpeggeluid en ac3 speelt blijkbaar niet in windows media player, wel in VLC player. juiste stream kiezen zorgt dus ook voor geluid. Maar bij nauwkeurige controle lijkt hij wel stukken eruit gesneden te hebben, maar wat hij over houdt gooit hij stukken van door elkaar! en dat merk je niet zomaar....tijdsduur is korter en je hebt je bestand. oppassen dus. Een klein stuk van 2 minuten geprobeerd: eerste helft en tweede helft zijn omgewisseld. bij langere uitzendingen gebeuren dat soort dingen tussendoor.
Helaas...maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch?
Ik zal mijn nieuwe videoredo binnenkort eens proberen met een HD .ts videobestand en kijken of ik hetzelfde ondervind. Jammer als dat zo is. Tot nu toe prefereer ik min of meer noodgedwongen de SD uitzendingen; die kan ik wat sneller omzetten en bewaren..... Ik kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
MrScratch schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:32:
Is het mogelijk om aan chase play te doen? Chase play is een opname al beginnen te bekijken terwijl deze nog loopt. De Samsung P850r kon dit bijvoorbeeld niet en dat gebruik ik erg vaak.

Wat is het formaat van de bestanden op apparaat? Is dit in ts-formaat? Ik zou het willen integreren in mijn huis met een dreambox, maar deze verwerkt ts-bestanden, dus het is de vraag of dat gaat werken. En belangrijk is dat de bestanden gedecodeerd opgeslagen worden, weet iemand of dit het geval is?
Ja, dit is zeker weten mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje118
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
Sommige uitzendingen die ik opneem kan ik niet kopieeren naar mijn USB apparaat.
Ze zijn beveiligd ofzo.

Is der een manier om ze toch naar me USB apparaat te kunnen kopieeeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Iemand al een discrete power on/off code kunnen vinden?
Power on kan wel met 0-delay-0, maar power off is niks voor. En een toggle zuigt in macro's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apoliemans
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Anoniem: 312475 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:08:
Ik heb de klok standaard uit staan en daarmee ook het display
Ik wil die klok juist AAN op mijn display. Hoe doe ik dat?

tx. Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
apoliemans schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:28:
Ik wil die klok juist AAN op mijn display. Hoe doe ik dat?
Energiebesparing uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Paultje118 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:06:
Sommige uitzendingen die ik opneem kan ik niet kopieeren naar mijn USB apparaat.
Ze zijn beveiligd ofzo.

Is der een manier om ze toch naar me USB apparaat te kunnen kopieeeren?
Volgens mij beveiligt hij niets. Maar kan het zijn dat je USB schijf als FAT geformatteerd is ? Dan kun je bestanden groter dan 4GB niet kopiëren.
De oplossing is een Ext3 filesysteem op je USB-schijf (met een speciale driver daarvoor op je Windows PC), of het apparaat aan je netwerk hengen en FTP gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door geerten op 13-10-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krkw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-12-2022
hallo

ben nieuw hier op dit forum dus misschien zijn deze vragen al wel eerder gesteld maar kon niet echt iets vinden dus vandaar deze vragen. heb dit weekend een humax 5050 gekocht en werkt prima en het beeld is ook super maar nu wil ik graag mijn tv en mijn suround set ook bedienen met de ab van de humax maar het wil maar niet lukken mijn tv is een panasonic th-42pv70 en mijn suroundset is een jvc rx-f10s heb alle codes geprobeert maar er is er geen een die werkt wie kan mij helpen met dit probleem??? en dan heb ik nog een vraag, moet je als je de tv aan zet altijd handmatig op hdmi zetten of is het ook mogelijk dat de tv automatisch op het kanaal van de humax springt????

mvg krkw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
krkw schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:38:
en dan heb ik nog een vraag, moet je als je de tv aan zet altijd handmatig op hdmi zetten of is het ook mogelijk dat de tv automatisch op het kanaal van de humax springt????
mijntvstaatautomatischophdmialshijophdmistondtoenhijdevorigekeerwerduitgezethetzalwelaanhetmerkoftypetvliggendemijneiseenlg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
Mensen, ik ben aan het overwegen om deze HDD recorder te gaan kopen, echter zit ik met 1 belangrijke vraag.

Ik lees dat het apparaat 2 tuners aan boord heeft, en er gaat maar 1 smartcard in...

Kan ik met dit apparaat via tuner 1 gewoon "TV kijken" en als ik wat wil opnemen dit tegelijk via tuner 2 doen? Met andere woorden: ik heb voor mijn TV geen extra digitale tuner nodig?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

WiNlUx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:36:
Ik lees dat het apparaat 2 tuners aan boord heeft, en er gaat maar 1 smartcard in...

Kan ik met dit apparaat via tuner 1 gewoon "TV kijken" en als ik wat wil opnemen dit tegelijk via tuner 2 doen? Met andere woorden: ik heb voor mijn TV geen extra digitale tuner nodig?
De smartcard werkt voor beide tuners dus je hebt geen extra tuner nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:06

sjaool

Every life should have 9 cats

krkw schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:38:
moet je als je de tv aan zet altijd handmatig op hdmi zetten of is het ook mogelijk dat de tv automatisch op het kanaal van de humax springt????
Ja, dat moet bij HDMI tenzij je de Panasonic in hotelmode zet.
Als de televisie in hotelmode staat zal hij altijd opstarten op het kanaal waarop je hem hebt ingesteld.
In het menu, met de knoppen op de televisie:
Je drukt het -/v knopje in en 3x de AV knop op de afstandbediening dan kom je in hotelmode, daar stel je in op welke ingang de televise opstart.
Kom niet aan andere functies in het hotelmode menu want dat kan vervelende gevolgen hebben zoals het niet meer kunnen bedienen van de televisie.

Voor je afstandsbedieningsprobleem kan ik je een Logitech Harmony (One) aanbevelen.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 19-10-2010 01:08 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
downtime schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:50:
[...]

De smartcard werkt voor beide tuners dus je hebt geen extra tuner nodig.
Ok. Maar ik kan er dus ook gewoon TV mee kijken, terwijl ik van een andere zender iets opneem? Daar gaat het mij namelijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

WiNlUx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:43:
[...]

Ok. Maar ik kan er dus ook gewoon TV mee kijken, terwijl ik van een andere zender iets opneem? Daar gaat het mij namelijk om :)
Heb je je überhaupt wel verdiept in het concept PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Laguna schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:28:
[...]

Heb je je überhaupt wel verdiept in het concept PVR?
Neen dat heb ik niet... Maar ik stel dus waarschijnlijk een voor jullie hele simpele vraag, en vraag dus of dat kan? Of moet ik me eerst gaan verdiepen in het concept "PVR"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WiNlUx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:44:
[...]

Neen dat heb ik niet... Maar ik stel dus waarschijnlijk een voor jullie hele simpele vraag, en vraag dus of dat kan? Of moet ik me eerst gaan verdiepen in het concept "PVR"?
Je had minimaal de startpost van dit topic eens door kunnen lezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@WiNIUx

Het is niet lullig bedoeld, maar er wordt hier op GoT wel van je verwacht dat je zelf enig onderzoek doet. Vragen die bijvoorbeeld in de startpost al beantwoord worden zijn dan ook niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
herkend iemand dit probleem?

mijn humax is terug gekomen van reparatie. Opnieuw aangesloten en kaartje erin. Zenders prima gevonden.

Start opnieuw op, en Ned1 is te zien. Als ik dan naar een andere zender ga krijg ik alleen zwart beeld met verder geen melding (E fout code oid). Als ik de humax uitzet en weer aanzet krijg ik wel die zender te zien waar ik naar toe was gezapt. Als ik de smartcard er even uithaal en weer in stop, krijg ik ook weer de nieuwe zender te zien..

Ligt dit aan de kaart, humax of een instelling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

WiNlUx schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:43:
[...]

Zoals boven al vermeld, een beetje inzet wordt gewaardeerd. Maar ik ben in een goede bui, dus: ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is er sinds kort nog een of andere auto_update uitgekomen voor de Humax die ik over het hoofd gezien heb?
Het apparaat start sinds een week supersnel op vanuit stand-by, ik bedoel dus binnen 2 seconden beeld.
Nu had ik dit voorheen ook wel eens als de Humax met een ingestelde opname bezig was maar dat is het nu zeker niet. Ik moest voorheen toch echt flink langer wachten (± 15-20 sec.) en ik had de energiezuinigste stand niet in gebruik. Iemand sinds kort met hetzelfde verschijnsel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
  • Laatst online: 25-04 13:38
Wanneer ik de Humax IDHR 5050c koop is het dan ook nog nodig om een insteekkaartje CI + module Ziggo Digitale TV voor mijn philips LED LCD te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nee, dat is niet nodig. Je kunt tenslotte digitaal kijken via de Humax.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
hardware-lover schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:22:
Nee, dat is niet nodig. Je kunt tenslotte digitaal kijken via de Humax.
Dank je voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernie2009
bernie2009 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:53:
Wanneer ik de Humax IDHR 5050c koop is het dan ook nog nodig om een insteekkaartje CI + module Ziggo Digitale TV voor mijn philips LED LCD te kopen?
Moet er dan geen insteekkaartje in de Humax. Want die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:51
bernie2009 schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:17:
[...]

Moet er dan geen insteekkaartje in de Humax. Want die heb ik niet.
Ja dat wel, die kan je voor 30 euro kopen of bestellen via Ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:03
Maks schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:47:
[...]

Ja dat wel, die kan je voor 30 euro kopen of bestellen via Ziggo.nl
Ik dacht dat zo'n kaartje voor €14,99 kunt kopen?

http://www.foka.nl/site/ziggo-smartcard-p-16923.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 13:09
Een kleine opmerking in het kader dat de Humax het beeld zou aanpassen tijdens doorgifte.

Bij mijn ouders staat sinds drie weken een Humax onder een Sony Bravia. Daarvoor keken ze via de ingebouwde TV tuner naar digitale TV (Rekam) Ze zijn erg te spreken over de, in hun ogen, heldere en vollere kleuren die de Humax geeft t.o.v. de Sony tuner. Wat erop lijkt dat in ieder geval de verzadiging en helderheid worden opgeschroefd.

Wat mij het meeste opviel is dat de zender logo's via de Sony een stuk strakker waren. Alsof ze in een overlay geplaatst waren en je ze zo uit het beeld kon "knippen", zelfs als je met je neus op de TV zat. Die van de Humax zijn vager, al valt dat op kijkafstand niet op.

(De Humax staat ingesteld op 1080i, 16:9 en auto. Dit leverde tijdens de wizard het beste beeld op volgens mijn ouders)

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb iets "raars".
De FTP Server op de Humax gaat naar disabled. Zijn er meer mensen die dat hebben? Zo ja, hoe is het te voorkomen/op te lossen?

Het is nogal lastig omdat ik een scriptje heb lopen die automatisch wekelijks de bestanden van de Humax naar mijn NAS verplaatst. Onnodig om te zeggen, maar het is "nogal lastig" als de FTP server weer eens disabled is.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:14
Ik heb zelf ook een 5050 en ik denk er over na een tweede bij aan te schaffen (een andere 5050 of een 5200). Ik vroeg me af of het met de aangepaste firmware van ziggo (originele firmware) ook mogelijk is zoals ooit bij de humax specificatie vermeld op de ene 5050 de opname's van de andere af te spelen en andersom. Er van uit gaande dat beide ontvangers aan het netwerk hangen.

Is er hier iemand die kan bevestigen of dit werkt met 2 5050's of liever in een combinatie: 5050 en 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
met twee 5050's kan dat alleen wanneer je de opnamen kopieert naar een externe schijf, of met ftp via je pc van de ene naar de andere, maar niet over het netwerk.
met twee 5200's (of een 5200 en een 5100) kan dat waarschijnlijk wel wanneer de beloofde firmware met extra functionaliteit uitkomt. (let op "waarschijnlijk" en "wanneer" ! )
(met één van elk zal het volgens mij zelfs niet via een externe schijf lukken: de metafiles die ze bij een opname maken zijn verschillend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
ik heb de 5050c icm ziggo; via de epg neem ik wel eens wat op zoals expedititie robinson;

wat me opvalt is dat vaak programma's langer duren dan volgens de EPG en de laatste 5 minuten weg vallen. Is de enige optie maar gewoon het programma er na ook standaard op te nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19
trekker22 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:34:
ik heb de 5050c icm ziggo; via de epg neem ik wel eens wat op zoals expedititie robinson;

wat me opvalt is dat vaak programma's langer duren dan volgens de EPG en de laatste 5 minuten weg vallen. Is de enige optie maar gewoon het programma er na ook standaard op te nemen???
Ben je nu serieus? Op pagina 40 van de gebruiksaanwijzing kan je lezen dat je standaard extra begin- en eindtijd kan toevoegen aan je opnamen. (Systeeminstellingen/Opname opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Toff schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:51:
[...]

Ben je nu serieus? Op pagina 40 van de gebruiksaanwijzing kan je lezen dat je standaard extra begin- en eindtijd kan toevoegen aan je opnamen. (Systeeminstellingen/Opname opties).
Een nog verdergaande oplossing is om in je menu van geplande opnames de gewenste extra tijd gewoon te veranderen (tweede knopje van linksonder op de remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
hansie18 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 04:49:
Een nog verdergaande oplossing is om in je menu van geplande opnames de gewenste extra tijd gewoon te veranderen (tweede knopje van linksonder op de remote).
Hoezo "verdergaand"? Dat moet je per opname instellen (en kan je dus vergeten), terwijl de door mij genoemde mogelijkheid het altijd doet. Mijn opnames starten 5 min. eerder en lopen 10 min. langer door. Het laatste is soms zelfs te kort, maar de volgende stap is 20 min, wat weer erg lang lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Toff schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:28:
[...]

Hoezo "verdergaand"? Dat moet je per opname instellen (en kan je dus vergeten), terwijl de door mij genoemde mogelijkheid het altijd doet. Mijn opnames starten 5 min. eerder en lopen 10 min. langer door. Het laatste is soms zelfs te kort, maar de volgende stap is 20 min, wat weer erg lang lijkt.
Toff, ik weet het, maar bij jouw methode krijg je problemen als je twee programma's achter elkaar op dezelfde zender wil opnemen. Ook heb je sneller teveel overlap wanneer je meerdere programma's van verschillende zenders wil opnemen. De methode die ik voorstelde geeft wat dat betreft meer flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
hansie18 schreef op zondag 14 november 2010 @ 06:30:
[...]
De methode die ik voorstelde geeft wat dat betreft meer flexibiliteit.
Nee hoor, want ik kan nog steeds met jouw "methode" de zaak weer rechtbreien, desgewenst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Zijn er ook plannen om een snapshot van tv kunnen maken? Of kan dat wellicht al?

Kareem Abdul-Jabbar

• trekker22
Toff schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:51:
[...]

nooit een handleiding gelezen en gebruik een logitech remote en nooit alle opties langsgelopen :)

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:13
Ik maak al bijna een jaar gebruik van dit apparaat en hij bevalt mij nog steeds uitstekend. Ook de afstandsbediening bevalt mij, omdat ik er ook de t/v en versterker mee kan bedienen.

Nu is het knopje dvd nog over en ik heb net gisteren een mediacenter afstandsbediening gekocht met IR sensor.

Nu was mijn idee. kan ik onder het knopje dvd misschien mijn mediacenter plaatsen. Ik heb al in de handleiding gekeken of ik daar een code kon vinden, maar helaas zonder resultaat. Is er iemand hier die er ervaringen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik heb een irhd5100c en ben daar niet helemaal tevreden mee omdat het soms voorkomt dat geprogrammeerde programma's niet volledig zijn opgenomen. Soms zijn er slechts een paar minuten opgenomen, of alleen de helft. Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat ik soms de irhd5100c tijdens de opname wel eens aan doe om een ander eerder opgenomen programma terugkijk, doe ik de irhd5100c dan tijdens de lopende (geprogrammeerde) opname uit, dan stopt ie ook met opnemen, nogmaals, dat vermoeden heb ik.

Daarom vraag ik me af hoe dat met deze irhd5050c gaat. Stel een opname loopt en ik kijk een eerder opgenomen programma terug en ik doe de irhd5050c uit, blijft de opname dan doorlopen?

En PDC, bestaat dat voor dit soort apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Ja, opname blijft doorlopen.

Is het anderen al opgevallen dat de 5050 opeens sneller opstart. Of is er een nieuwe firmware uit die sleep ondersteunt of zo?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

c70070540 schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:36:
Ja, opname blijft doorlopen.

Is het anderen al opgevallen dat de 5050 opeens sneller opstart. Of is er een nieuwe firmware uit die sleep ondersteunt of zo?
hardware-lover in "\[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:30
GigaDave56 schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:54:
Een kleine opmerking in het kader dat de Humax het beeld zou aanpassen tijdens doorgifte.

Bij mijn ouders staat sinds drie weken een Humax onder een Sony Bravia. Daarvoor keken ze via de ingebouwde TV tuner naar digitale TV (Rekam) Ze zijn erg te spreken over de, in hun ogen, heldere en vollere kleuren die de Humax geeft t.o.v. de Sony tuner. Wat erop lijkt dat in ieder geval de verzadiging en helderheid worden opgeschroefd.

Wat mij het meeste opviel is dat de zender logo's via de Sony een stuk strakker waren. Alsof ze in een overlay geplaatst waren en je ze zo uit het beeld kon "knippen", zelfs als je met je neus op de TV zat. Die van de Humax zijn vager, al valt dat op kijkafstand niet op.

(De Humax staat ingesteld op 1080i, 16:9 en auto. Dit leverde tijdens de wizard het beste beeld op volgens mijn ouders)
ik vind het raar dat een 1080 i signaal op de sony het beste beeld geeft. dan moet je moisschien eens iets veranderen aan de instellingen van de sony...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
over de epg en opnames, dat is inderdaad erg irtant, die extra minuten zorgen er vaak voor dat je minder opnames tegelijk kunt doen! je kunt wel zeggen dat je het op kunt lossen door begin en eindtijd handmatig aan te passen, maar daar heb ik geen epg voor, en dan nog. hoe kan ik nu weten wat de begin en eindtijd moeten zijn als de programmas nog moeten beginnen?

over de afstandsbediening: mijn tv en stereo werken er niet mee..
hoe los ik dat op??? mijn handleiding zegt niks over het instellen daarvan...
het ontwerp is verder een beetje op de kop, tov andere afstandbedieningen, en de play knoppen en zo zijn nmou niet echt ergonomisch (zonder te hoeven kijken) herkenbaar.

ik denk dta ik ook maar eens weer een update probeer, want de laatste die ik er op heb gezet is denk ik al maanden geleden.... ik gebruik wel deep sleep, dus misschien dat dat dan ook wat sneller kan.

over opnemen. ook is het lastig dat het op de rec knop of pauze drukken er wel voor zrogt dat een programma wordt opgenomen, maar als ik dan dat ding uitzet, stopt de opname volgens mij.

pas als je de opname inplant via epg, blijft die "bewaard" en gaat ie door na uit zetten...

[ Voor 39% gewijzigd door engelbertus op 27-12-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
engelbertus schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:39:
over de afstandsbediening: mijn tv en stereo werken er niet mee..
hoe los ik dat op??? mijn handleiding zegt niks over het instellen daarvan...
Vreemd, het staat in mijn handleiding toch redelijk duidelijk uitgelegd in paragraaf 14.7:
http://www.myhumax.nl/geb...%20HUMAX%20iHRD-5050c.pdf
ik denk dta ik ook maar eens weer een update probeer, want de laatste die ik er op heb gezet is denk ik al maanden geleden.... ik gebruik wel deep sleep, dus misschien dat dat dan ook wat sneller kan.
Nog vreemder, want ik heb pas één update gezien (en geïnstalleerd). Ik denk niet dat je zomaar "een update" kunt proberen eigenlijk.
over opnemen. ook is het lastig dat het op de rec knop of pauze drukken er wel voor zrogt dat een programma wordt opgenomen, maar als ik dan dat ding uitzet, stopt de opname volgens mij.

pas als je de opname inplant via epg, blijft die "bewaard" en gaat ie door na uit zetten...
Wat is daar lastig aan? het zijn twee verschillende functies. Ik vind het wel prettig dat een mogelijk per abuis gestartte opname niet de hele HDD volmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
Wie kan me vertellen wat er gebeurt als je de Humax NIET op je netwerk aansluit via de netwerkaansluiting? Wordt de electronische programmagids dan nog wel geupdate? M.a.w. wat is het nadeel als je de Humax NIET opneemt in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

smeerbartje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:12:
Wie kan me vertellen wat er gebeurt als je de Humax NIET op je netwerk aansluit via de netwerkaansluiting? Wordt de electronische programmagids dan nog wel geupdate? M.a.w. wat is het nadeel als je de Humax NIET opneemt in je netwerk?
Er is geen enkel nadeel, v.w.b. de werking mis je niets. EPG wordt via het kabel_signaal aangeboden en niet via de netwerk_aansluiting.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:34
Geen netwerk = geen FTP mogelijk.

Als je dat toch al niet gebruikt, mis je dus niets.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
SPee schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:08:
Geen netwerk = geen FTP mogelijk.

Als je dat toch al niet gebruikt, mis je dus niets.
Thanks; dat wou ik even weten. Het meest belangrijke is dat de EPG maar wordt geupdate... en zo te lezen gaat dat via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Kun je de humax ook via internet met FTP benaderen, net zoals ik mn NAS via FTP kan benaderen?

En zijn er ergens foto's van de user interface (schermen) van de 5050 te zien? Ik heb nu een 5100, ben benieuwd of de schermen van de 5050 op die van de 5100 lijken...

En ik ben benieuwd hoe op het schermpje van het apparaat zelf wordt weergegeven dat er een timer opname wordt opgenomen...

• Toff
deBennie schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:49:
Kun je de humax ook via internet met FTP benaderen, net zoals ik mn NAS via FTP kan benaderen?
Nee, hij heeft geen eigen IP-adres. Sowieso weinig zinvol, want FTP is nogal traag op het ding (wat niet erg is, binnen je eigen netwerk, als je de tijd hebt).
En ik ben benieuwd hoe op het schermpje van het apparaat zelf wordt weergegeven dat er een timer opname wordt opgenomen...
Ja, héél klein, maar het boeit (mij) niet. Opnames worden ook gestart en gestopt, indien het apparaat "uit" staat.

• deBennie
  • Nu online
Klein maakt me niet uit, zolang er maar iets aangeeft dat ie opneemt, dat heeft de 5100c in ieder geval niet en dat vind ik lastig... :)

• rally

rally

Deyterra Consultancy

[quote]Toff schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:21:
[...]

Nee, hij heeft geen eigen IP-adres. Sowieso weinig zinvol, want FTP is nogal traag op het ding (wat niet erg is, binnen je eigen netwerk, als je de tijd hebt).
[...]

Dat is echt onzin... je kunt de Humax prima via internet benaderen. Als je alleen je NAS al via poort 21 benaderd moet je een port redirect doen op je router.

Dus je verbind met het publieke IP adres van je router en in de router moet een port redirect staan van 21 naar bijv. 2021.

Oh... en je Humax moet natuurlijk wel met het netwerk zijn verbonden.

• deBennie
  • Nu online
rally schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:44:

Dat is echt onzin... je kunt de Humax prima via internet benaderen. Als je alleen je NAS al via poort 21 benaderd moet je een port redirect doen op je router.

Dus je verbind met het publieke IP adres van je router en in de router moet een port redirect staan van 21 naar bijv. 2021.

Oh... en je Humax moet natuurlijk wel met het netwerk zijn verbonden.
Ah, okay, ik heb in mn dlink dir655 poort 21 al opengezet om naar mn nas te kunnen ftp-en, op die manier kan ik mooi bestanden van de humax naar mn nas overzetten als ik op mn werk zit, aangezien dat niet al te snel gaat zoals ik al dacht. :)

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 06:53
mknoppert schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:40:
Ik maak al bijna een jaar gebruik van dit apparaat en hij bevalt mij nog steeds uitstekend. Ook de afstandsbediening bevalt mij, omdat ik er ook de t/v en versterker mee kan bedienen.

Nu is het knopje dvd nog over en ik heb net gisteren een mediacenter afstandsbediening gekocht met IR sensor.

Nu was mijn idee. kan ik onder het knopje dvd misschien mijn mediacenter plaatsen. Ik heb al in de handleiding gekeken of ik daar een code kon vinden, maar helaas zonder resultaat. Is er iemand hier die er ervaringen mee heeft.
Ik wil nu dus precies hetzelfde doen, maar het lukt me maar niet... iemand enig idee?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Toff
rally schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:44:
[quote]Toff schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:21:
[...]
Ja, met een router... Dat was niet de vraag toch? Vandaar dat ik schreef: geen eigen ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Ik heb een Philips 37pfl9604 met z'n eigen ci+ smartcard slot, dus ik kan zonder decorder digitaal kijken op die tv, heb gisteren een 5050c gekocht maar kwam na aansluiten er pas achter dat de 5050c in de spaarstand geen digitaal signaal doorgeeft naar de TV.

Dus de hoofdkabel-atenne gaat (ala een videorecorder) naar de 5050c, en vanaf de 5050c lus ik het digitale signaal door naar de

De oplossing is nu dus een splitter waarmee ik 1 coax kabel direct naar de TV doe en 1 coax kabel direct naar de 5050c.

Ik heb voor ik de 5050c gekocht heb de specs en handleiding gelezen, ik ben nergens tegengekomen dat de 5050c geen signaal doorgeeft in spaarstand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Toff schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:55:
[...]

Ja, met een router... Dat was niet de vraag toch? Vandaar dat ik schreef: geen eigen ip.
Mwa ok, maar als ik het in mn vraagstelling over 'mn NAS' heb, dan kun je er dacht ik bijna wel vanuit gaan dat ik een router heb staan, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

deBennie schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:21:
[...]
Mwa ok, maar als ik het in mn vraagstelling over 'mn NAS' heb, dan kun je er dacht ik bijna wel vanuit gaan dat ik een router heb staan, toch? ;)
My point exactly ;)
Je hoeft waarschijnlijk poort 21/22 maar te forwarden in je route rnaar als je die al naar je NAS hebt geforward moet je een port redirect doen (zoals ik al zei: port 2021/2022 naar 21/22 en het IP van je 5050c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Ja maar ik denk dat ik de FTP van mn NAS aanpas naar die van de 5050c. Ik FTP eigenlijk nooit naar mn NAS, gebruik eigenlijk alleen de filebrowser.
In dat geval hoef ik dacht ik alleen het IP van mn NAS aan te passen in dat van de 5050c. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 13:44
deBennie schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:36:
Ja maar ik denk dat ik de FTP van mn NAS aanpas naar die van de 5050c. Ik FTP eigenlijk nooit naar mn NAS, gebruik eigenlijk alleen de filebrowser.
In dat geval hoef ik dacht ik alleen het IP van mn NAS aan te passen in dat van de 5050c. :)
Bedenk je wel dat de humax vrij weinig formaten ondersteund. Qua video alleen als het TS is geloof ik. (het formaat waarin hij zelf opneemt). Het kan dus zijn dat je daar niet zo veel aan hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door arjankoole op 31-12-2010 10:11 . Reden: tikvoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Jawel hoor, mn wd tv live speelt het ts formaat prima af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
dat van dat signaal vond ik ooke en behoolijke misser idd.
er zijn overigens 2 spaarstanden, misschien dat de andere spaarstand ( die niet zoveel bespaart imo) wel het signaal doorlaat.
ik heb nu ook een oplossing met een splitter. ook noodgedwongen nu omdat ik eerst een paar andere antenne kabels heb geprobeerd, en daarbij het pinnetje uit de antenneaansluiting van de humx heb getrokken.. vraag me niet hoe dat heeft kunnen gebeuren, maar het zal wel een te strakke connector aan de antennekabel geweest zijn.
met een splitter werkt het overigens gewoon perfect ook. hij gaat dan eerst nog naar een andere dvd/hd recorder, en dan pas naar de tv. die andere recorder laat het signaal wel gewoon door iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Toff schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:46:
[...]

Vreemd, het staat in mijn handleiding toch redelijk duidelijk uitgelegd in paragraaf 14.7:
http://www.myhumax.nl/geb...%20HUMAX%20iHRD-5050c.pdf

[...]

Nog vreemder, want ik heb pas één update gezien (en geïnstalleerd). Ik denk niet dat je zomaar "een update" kunt proberen eigenlijk.

[...]

Wat is daar lastig aan? het zijn twee verschillende functies. Ik vind het wel prettig dat een mogelijk per abuis gestartte opname niet de hele HDD volmaakt.
over een abuis gestarte opname, tja.. dan heb ej zelf iets fout gedaan. ik heb de gewoonte de spullen uit te zetten als ik naar bed ga, of even de deur uit moet.

als ik dan eerder al de tv heb gepauzeerd oid. dan stopt ie direct met opnemen, en schiet ik mezelf in de voet, als het programma nog niet afgelopen was.
volgens mij is het ook zo dat een opname stopt als een programma afgelopen is toch? dan raakt je hd ook niet vol ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
engelbertus schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:11:
dat van dat signaal vond ik ooke en behoolijke misser idd.
er zijn overigens 2 spaarstanden, misschien dat de andere spaarstand ( die niet zoveel bespaart imo) wel het signaal doorlaat.
ik heb nu ook een oplossing met een splitter. ook noodgedwongen nu omdat ik eerst een paar andere antenne kabels heb geprobeerd, en daarbij het pinnetje uit de antenneaansluiting van de humx heb getrokken.. vraag me niet hoe dat heeft kunnen gebeuren, maar het zal wel een te strakke connector aan de antennekabel geweest zijn.
met een splitter werkt het overigens gewoon perfect ook. hij gaat dan eerst nog naar een andere dvd/hd recorder, en dan pas naar de tv. die andere recorder laat het signaal wel gewoon door iig.
Ja inderdaad een misser, ik lees het nergens terug, niet in de handleiding, niet bij de specs. Je mag van zo'n apparaat toch verwachten dat ie het signaal gewoon doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
deBennie schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:08:
Je mag van zo'n apparaat toch verwachten dat ie het signaal gewoon doorgeeft?
Je mag van zo'n apparaat toch verwachten dat nutteloze zaken in de slaapstand worden uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
engelbertus schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:14:
[...]

over een abuis gestarte opname, tja.. dan heb ej zelf iets fout gedaan. ik heb de gewoonte de spullen uit te zetten als ik naar bed ga, of even de deur uit moet.
Spreek je jezelf nu niet tegen? Je wilde toch dat de opname doorliep, wanneer je het apparaat uitschakelde? Dan moet je gewoon de EPG gebruiken om een programma op te nemen.
asmi schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:54:
[...]

Je mag van zo'n apparaat toch verwachten dat nutteloze zaken in de slaapstand worden uitgeschakeld?
Puur logisch gezien, zou het normaler zijn wanneer het signaal in de uitstand werd doorgegeven en in de aanstand niet - dan kijk je immers meestal via de uitgang van je PDR. Dat zou het dan weer onmogelijk maken om tijdens het opnemen van 2 programma's (analoog) naar een derde te kijken.
Het blijft vreemd, dat je met een ouderwetse videorecorder nooit dit probleem hebt (gehad). De "oplossing" is, om het antennesignaal vóór de PDR te splitsen, maar dat geeft signaalverlies, wat soms niet acceptabel is.

[ Voor 44% gewijzigd door Toff op 31-12-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
asmi schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 17:54:
[...]

Hoezo nutteloos? Een 5050c is meer PVR dan een 5100c, en zelfs dielaatste geeft het signaal in uitstand gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Voor mij is-ie nutteloos, de kabel is niet eens aangesloten want digitaal signaal kijk ik via de HDMI-aansluiting en analoog kijken kan toch niet want er zit hier geen analoog signaal op de kabel.
Wie een antennekabel tussen de 5050 en zijn TV aansluit om zijn digitale opnames te bekijken is gek, en wie een antennekabel op zijn TV wil aansluiten om direct TV te kijken kan een antennesplitter gebruiken.
En wie toch per se wil dat het antennesignaal wordt doorgegeven als het apparaat uit staat kan altijd nog de spaarstand uitzetten.
De spaarstand is niet voor niets uitschakelbaar; ik krijg de indruk dat je wel een spaarstand wilt, maar dat in de spaarstand wel een energieverbruiker zoals de antenneversterker ingeschakeld zou moeten zijn. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van een spaarstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
het analoge signaal komt in het apparaat binnen, en hoeft niet verserkt te worden om üitgezonden"te worden op de uitgang. er wordt ook geen gedecodeerd signaal op de antenneuitgang gezet volgens mij. alsnog kun je in de uitstand de ingang en uitgang gewoon doorverbinden, zonder het stroom kost, net zoals eerder al gezegd werd, bij een videorecorder had je nooit dat probleem.

ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waarom er een antenne uitgang op zit, want zodra je de decoder aanzet heb je mmers gewoon een digitaal signaal dat je kunt gebruiken, en ook zonder antenne kun je drie kanalen digitaal tegelijk kijken.
dus zeker een misser.
ik vind het dom dat je allen via epg er voor kunt zorgen dat de opname ook daadwerkelijk door gaat. als ik snel even de tv moet stil zetten oid, omdat de bel gaatm, of er een telefoontje binnenkomt, heb ik geen zin in epg..
dus dan druk ik op rec of pauze. als ik dan vervolgens weg moet druk ik alles uit, en neem ik dus niets meer op. voor hetzelfde geld blijft de opname die bezig is dan gewoon doorgaan, maar nee hoor, ik ben de lul en kan ook nog eens gaan wachten op een reboot etc, om e.e.a. alsnog via de epg op te nemen. erg omslachtig.
dat je HD volloopt lijkt me niet echt een groot probleem, volgens mij stopt de opname alsnog na dat het programma is afgelopen. en anders kun je ter beveiliging een maximale opnameduur oid inbouwen.

als laatste misser wil ik dan melden dat ik het raar vind dat je opnames niet op het apparaat zelf kunt splitsen, en ook dat ik het raar vind dat er niet automatisch hoofdstukken worden ingevoegd. dat doen andere recorders namelijk wel gewoon.
maar die zijn dan weer geen decoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
asmi schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:53:
[...]

Voor mij is-ie nutteloos, de kabel is niet eens aangesloten want digitaal signaal kijk ik via de HDMI-aansluiting en analoog kijken kan toch niet want er zit hier geen analoog signaal op de kabel.
Wie een antennekabel tussen de 5050 en zijn TV aansluit om zijn digitale opnames te bekijken is gek, en wie een antennekabel op zijn TV wil aansluiten om direct TV te kijken kan een antennesplitter gebruiken.
En wie toch per se wil dat het antennesignaal wordt doorgegeven als het apparaat uit staat kan altijd nog de spaarstand uitzetten.
De spaarstand is niet voor niets uitschakelbaar; ik krijg de indruk dat je wel een spaarstand wilt, maar dat in de spaarstand wel een energieverbruiker zoals de antenneversterker ingeschakeld zou moeten zijn. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van een spaarstand.
Ach kom, een 5100c kan in de 1watts standby stand zelfs het signaal nog doorgeven en dan zou dat bij een 6watts spaarstand van de 5050c niet kunnen? Ook het checken van een zenderupdate elk uur en het timeropnemen doet een 5100c vanuit de 1watt standbystand. De 5050c heeft in basis niet meer functies, op het enorm lichte display na, dus waarom het signaal bij 6watt niet doorgegeven kan worden, ik vind het een misser.
Ik vind het vooral ook een misser omdat als je een tv met eigen ci+ slot hebt je of gedwongen wordt een splitter te gebruiken of de spaarstand niet te gebruiken en dit verder nergens wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
Ik heb nog even rondgekeken op het internet, ik kom mbt het verbruik op het ziggo forum het volgende lijstje tegen:
Met een Voltcraft Energy Check 3000 ben ik maar eens gaan meten wat ons schatje trekt uit het stopcontact.
Het valt me alleszins mee. Ik las eerder berichten dat de laagste spaarstand wel 20 Watt scheelde met de gewone uitstand, en de handleiding vertelt me dat het stroomverbruik max. 28 Watt is.

Ik heb in verschillende omstandigheden het gebruik gemeten. Spaarstand, uitstand, aan met radio, met tv, met HD tv, met opname, met twee opnames, met kijken er bij.
Dit is het resultaat:

- spaarstand: 0,6 Watt
- uitstand: 3,1 Watt
- updating: 16 Watt
- Opnemen hd + sd : 14,5 Watt
- idem, + kijken: 17 watt
- kijken sd : 17 Watt
- kijken hd: 18,2 Watt
- radio luisteren: 16,4 Watt
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17465

De uitstand (dus met signaaldoorgifte) is slechts 3,1watt. Dat is een waarde waar ik prima mee kan leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Nu online
iNSaNe-oNe schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:30:
[...]
  • Ja, je kunt analoge zenders op je TV kijken, mits je nog een antennekabel op de humax aansluit en de tuner van je TV gebruikt (SCART/HDMI werkt niet, want alleen passthrough-functie van humax in gebruik). Je hebt eigenlijk hier hetzelfde effect als je de humax NIET er tussen zou hebben zitten.
  • Nee, je kunt analoge zenders niet opnemen op je Humax, omdat je de digitale mogelijkheden er niet van gebruikt. Je kunt alleen digitale zenders op je Humax opnemen en middels SCART/HDMI aansluiten op je TV.
Is het nu na 4 berichten die zeggen dat hetgene wat jij wil niet mogelijk is, duidelijk? :P
Ik heb nog een ouderwetse analoge philips had recorder staan en heb op de hd van dat apparaat nog wat (dierbare) opnames staan. Die zou ik heel graag via de 5050c (of via een 5100c) op een USB HD willen opnemen.
Is er geen enkele mogelijkheid waarmee ik de philips hd recorder kan aansluiten op de 5050c zodat ik het signaal van de philips hd recorder op de 5050c kan opnemen?
De philips heeft geen hdmi, enkel antenne, scart en svideo aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

deBennie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:44:
[...]

Ik heb nog een ouderwetse analoge philips had recorder staan en heb op de hd van dat apparaat nog wat (dierbare) opnames staan. Die zou ik heel graag via de 5050c (of via een 5100c) op een USB HD willen opnemen.
Is er geen enkele mogelijkheid waarmee ik de philips hd recorder kan aansluiten op de 5050c zodat ik het signaal van de philips hd recorder op de 5050c kan opnemen?
De philips heeft geen hdmi, enkel antenne, scart en svideo aansluitingen.
Ik had hetzelfde probleem: ik had een Philips HDRW720 (analoge harddisk recorder) en wilde ook een aantal zaken bewaren voordat ik overstapte naar de 5050c. Het gaat gewoon niet. De 5050c mist gewoonweg chips om een analoge naar digitale conversie te doen. Wat jij wil is dus (nog steeds) niet mogelijk.

Gelukkig kon mijn HDRW720 content naar DVD branden, dus dat was mijn 'redding' om de content naar een PC te krijgen. Heeft jouw recorder die mogelijkheid ook?

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste