Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Mr_Blobby schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:59:
[...]
En als je de afstandsbediening probeer te programmeren voor je tv via deze instructie.
Werkt de afstandsbediening dan wel voor je tv?
Als dat wel werkt, dan zou het de ontvanger kunnen zijn op de humax die kapot is.
Ik kan het proberen met mijn TV. Maar ik heb een hele oude Samsung WS32V54N. Geen idee of dat gaat lukken. Het zal waarschijnlijk moeilijk zijn om daar een code voor te vinden.

Edit: als ik de TV knop indruk gaat hij 5 keer knipperen. Ook als ik hem ingedrukt houd. Dus de toets blijft niet verlicht, zoals in de gebruiksaanwijzing staat,

Edit2: ik ben bang dat de AB dan kapot is?

[ Voor 13% gewijzigd door johanna52 op 26-08-2016 15:20 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Misschien dat de AB of de Humax op een alternatieve code ingesteld staat. Druk eens (met de Humax aan) op de 0 en OK toets voor een seconde of vijf. Als het goed is verschijnt er dan een menu waar je een nieuwe code (1 tot 6) kunt selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@johanna, de originele afstandsbediening is niet een van de fijnste. Erg kritisch v.w.b. richten op de 5050. We hebben een hele poos geleden in dit topic vastgesteld dat het probleem niet in de 5050c zelf zit. Met een goedkope Logitech ging de bediening toen stukken beter. Mocht je AB werkelijk defect zijn dan zou de meest voordelige Logitech waarschijnlijk al je probleem op kunnen lossen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
hcQd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:33:
Misschien dat de AB of de Humax op een alternatieve code ingesteld staat. Druk eens (met de Humax aan) op de 0 en OK toets voor een seconde of vijf. Als het goed is verschijnt er dan een menu waar je een nieuwe code (1 tot 6) kunt selecteren.
Nee ik krijg helaas niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
hardware-lover schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:37:
@johanna, de originele afstandsbediening is niet een van de fijnste. Erg kritisch v.w.b. richten op de 5050. We hebben een hele poos geleden in dit topic vastgesteld dat het probleem niet in de 5050c zelf zit. Met een goedkope Logitech ging de bediening toen stukken beter. Mocht je AB werkelijk defect zijn dan zou de meest voordelige Logitech waarschijnlijk al je probleem op kunnen lossen.
Ja maar het rare is, dat hij het eerst wel heeft gedaan. Ik heb op een gegeven moment de Humax onder mijn TV gezet en als ik dan gewoon op de TV richtte ging hij al aan.
Ik dacht ook nog even dat het misschien lag aan de mediaplayer die ik via de Scart op de Humax heb aangesloten, maar als ik die scart verwijder doet de AB het nog niet. Dus dat is het niet.
Wel vond ik het raar, dat de Humax gewoon aanging als ik de AB op de TV richtte. Maar nu doet hij dus helemaal niets meer.

Ik zat al een beetje te zoeken. Is dit misschien iets: http://www.afstandsbedien...OHNvouW384CFRI6Gwod7rwDOA
En wat een Logitech betreft, misschien de 350? Die is niet duur.
Ik zie wel een beetje op tegen het instellen van al mijn apparaten. Ik kan dat wel, maar het is wel een hoop werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Over een voordelige Harmony als alternatief kan ik op dit moment weinig zeggen, mogelijk iemand anders wel. Vanaf onderstaande quote ging het er destijds over.
aramdin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:38:
Logitech Harmony is echt een uitkomst, 1 van de betere aankopen geweest. Duurt wel even om 1x goed in te stellen (en nog wat afstelwerk), maar daarna heb je maar 1 AB nodig :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Nou het is opgelost. Althans voor nu. Heb de Humax van de stroom gehaald en nieuwe batterijen in de AB gedaan en toen werkte de AB weer.
Heel vreemd, want ik heb er vorige week nog nieuwe batterijen in gedaan.
Dus of die batterijen waren niet goed of ze lopen snel leeg in de AB. De tijd zal het leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-04 15:30
Ik weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar toch...

Logitech Harmony 650 AB werkt prima met mijn Humax 5200. Ik verwacht dat die ook prima met Humax 5050 zou werken. Tevens kan ik met mijn Humax mijn Synology NAS benaderen en video's streamen. Ik weet niet of het met 5050 zou werken, want op mijn 5200 ga ik eerst naar opnames en dan met blauw knop op ab wissel ik van schijf. 5050 heeft voor zover ik weet geen ingebouwde schijf voor opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Olga2000 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:31:
5050 heeft voor zover ik weet geen ingebouwde schijf voor opnames.
Dat weet je dan verkeerd. Ik heb 'm zelfs in handen gehad toen ik hem eruit schroefde en verving door een grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het staat notabene in de eerste post van dit topic?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Met een 5050 kan je vziw geen NAS benaderen, omdat je er sowieso niet mee op je netwerk kan komen. De enig mogelijke communicatie via de RJ45 verloopt via (erg trage) FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Nou weer een raar probleem vandaag.
Tot gisteren werkte de ftp verbinding prima en nu krijg ik dit:

Status: Verbinden met 192.168.0.103:21...
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server".
Fout: Kan niet verbinden met server

Ik heb verder niets veranderd.
Ik heb de Humax van de stroom gehaald. Heb zowel Kaspersky als Windows Firewall uitgeschakeld, maar dat haalt allemaal niets uit.
Hoe komt dit en wat kan ik doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

johanna52 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:32:
Nou weer een raar probleem vandaag.
Tot gisteren werkte de ftp verbinding prima en nu krijg ik dit:

Status: Verbinden met 192.168.0.103:21...
Status: Verbindingspoging mislukt met "ECONNREFUSED - Verbinding geweigerd door server".
Fout: Kan niet verbinden met server

Ik heb verder niets veranderd.
Ik heb de Humax van de stroom gehaald. Heb zowel Kaspersky als Windows Firewall uitgeschakeld, maar dat haalt allemaal niets uit.
Hoe komt dit en wat kan ik doen? 8)7
Waarschijnlijk staat de FTP server van de Humax gewoon uit. Dat gebeurt soms spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
downtime schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Waarschijnlijk staat de FTP server van de Humax gewoon uit. Dat gebeurt soms spontaan.
Ik had al in de instellingen onder Menu/ Netwerk gekeken en daar stond hij ingeschakeld. Ik heb hem ook nog even uitgeschakeld en toen weer ingeschakeld, maar dat helpt allemaal niets.
Het probleem blijft.

Update:
Opgelost. Het had toch iets met de Windows Firewall te maken.
Heb die uitgeschakeld en toen de pc opnieuw opgestart en ook op de Humax onder Menu/ Netwerk nog maar een keer de ftp ingeschakeld bevestigd en toen deed alles het weer. :)

[ Voor 23% gewijzigd door johanna52 op 03-10-2016 14:11 . Reden: Aanvulling en oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:52

amphora

Websites & Fotografie

Hoe verhoudt de Ziggo Horizon box zicht tot een Humax? Die van mij heeft kuren en natuurlijk geen garantie meer dus overweeg Horizon er maar bij te nemen voor paar euro per maand extra, altijd goedkoper dan zelf een nieuwe humax aan te schaffen. In het begin hoorde ik mensen nog wel eens klagen over horizon maar ik neem aan dat één en ander ondertussen wel verbeterd is?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

Hoi,
IK zie het in de hele lange serie vragen en antwoorden niet zo gauw tussen staan.
Het volgende wil ik doen:
Heb een opname in HD gemaakt op de Humax 5050c.
Die haal ik eraf naar de PC.
Dat gaat prima.
Dan wil ik graag deze file branden op een bluray.
Kan ik gewoon die file op een schijfje kopieren, of moet ik dat doen met tsmuxer of zoiets.
Ik zoek eigenlijk een programma dat makkelijk en snel zoiets kan, zonder kwaliteitsverlies.
Heeft iemand suggesties en tips hoe ik dat snel kan doen?
Heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 338032 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:11:
IK zie het in de hele lange serie vragen en antwoorden niet zo gauw tussen staan.

Het volgende wil ik doen:
Heb een opname in HD gemaakt op de Humax 5050c.
Die haal ik eraf naar de PC.
Dat gaat prima.
Dan wil ik graag deze file branden op een bluray.
Kan ik gewoon die file op een schijfje kopieren, of moet ik dat doen met tsmuxer of zoiets.
Ik zoek eigenlijk een programma dat makkelijk en snel zoiets kan, zonder kwaliteitsverlies.
Heeft iemand suggesties en tips hoe ik dat snel kan doen?
Heel erg bedankt.
Het is niet een specifieke 5050 vraag, vandaar dat je het in dit topic (nog) nergens terugvind verwacht ik.

De vraag; waarmee is een *.ts bestand IN ÉÉN KEER over te zetten naar een BluRay; multiAVCHD << Gratis

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:13

ThaHandy

Discovery Channel

Mocht je de TS bestand van je Humax willen knippen op reclames en/of start-einde bepalen, dan kan je TSDocktor (trial) hiervoor gebruiken. Tevens kan het ook de TS-stream controleren/fixen. Daarna kan je het "authoring" dmv bijv. multiAVCHD

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHandy op 09-02-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

Kan ts doctor niet gelijk er een bluray file van maken? Heb je daar een ander programma voor nodig?
Werkt dit programma zeker met humax 5050c?
Ik kan het niet uitproberen, omdat ik ooit dit programma even voor wat anders heb gebruikt, en het
nu niet meer kan uittesten voordat ik het koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Van kennis een 5050c gekregen. Leuk voor bij de 2e TV. Had nog oude Casema kaart liggen en die werkte zowaar nog. Momenteel is hij firmware aan het updaten. Voelt allemaal moderner en fijner aan dan mijn oude Humax IR-FOX C die ik nog had liggen. Nou nog kijken welke AB ik welke rol laat spelen (heb ook nog ergens een harmony en ik heb nog ergens zo'n IR oogjes systeem om die decoder achter deurtje te hebben.)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
ThaHandy schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:25:
Mocht je de TS bestand van je Humax willen knippen op reclames en/of start-einde bepalen, dan kan je TSDocktor (trial) hiervoor gebruiken. Tevens kan het ook de TS-stream controleren/fixen. Daarna kan je het "authoring" dmv bijv. multiAVCHD
Werkt die reclame-verwijderfunctie echt en wat zijn de beperkingen van de free trial?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Anoniem: 338032 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:53:
Kan ts doctor niet gelijk er een bluray file van maken? Heb je daar een ander programma voor nodig?
Werkt dit programma zeker met humax 5050c?
Ik kan het niet uitproberen, omdat ik ooit dit programma even voor wat anders heb gebruikt, en het
nu niet meer kan uittesten voordat ik het koop.
Versie 2 schijnt het te kunnen.
Toff schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:25:
[...]

Werkt die reclame-verwijderfunctie echt en wat zijn de beperkingen van de free trial?
Versie 2 heb ik niet. Ik gebruik nog de oude V1.2. Die functie heb ik iig niet werkend gekregen op de oude versie. Misschien werkt het nu wel bij V2?
De free trial is een 30dagen trial zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Guys, ik heb nu tijdje die Humax 5050c in gebruik. Klopt het dat zijn grootste hobby is om - UPDATING - te doen? Gaat geen dag voorbij of ik zie het voorbij komen in mijn ooghoeken. Hij is buiten gebruik van TV om in slaapmodus (standbye, zeg maar die modus dat hij moet booten om aan te gaan). Ook geen netwerkconnectie dus het gaat over air.

edit: ik zie dat het gebruikelijk is als ik in dit topic zoek. Mkay... Het zal wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Jazzper op 06-03-2017 01:18 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:41
Jazzper schreef op maandag 6 maart 2017 @ 01:17:
Guys, ik heb nu tijdje die Humax 5050c in gebruik. Klopt het dat zijn grootste hobby is om - UPDATING - te doen? Gaat geen dag voorbij of ik zie het voorbij komen in mijn ooghoeken. Hij is buiten gebruik van TV om in slaapmodus (standbye, zeg maar die modus dat hij moet booten om aan te gaan). Ook geen netwerkconnectie dus het gaat over air.

edit: ik zie dat het gebruikelijk is als ik in dit topic zoek. Mkay... Het zal wel.
Over air? Over de coax bedoel je denk ik ;) is volgens mij gewoon de tv Gids die steeds update.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik dacht dat dat zo heette: OTA (over the air) en dat dat sloeg over via traditionele coax/ethernet verbinding ipv via internet. Maar shoot me :D

En tv gids klinkt erg plausibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ik vroeg me af of het mogelijk is om programma's op te nemen met ondertiteling?
Ik bedoel, bijvoorbeeld op BBC 1. Je kunt wel met de sub optie op de afstandsbediening de ondertitels aanzetten, maar ik zie niet hoe je die dan ook op kan nemen. Of is dat niet mogelijk?

Edit: ik ben er al uit. De meeste programma's worden opgenomen met teletekst ondertitels.
Als je het programma dan op je pc hebt kun je via deze aanwijzingen de subs eruithalen en daarna de video omzetten naar bv. mkv om de subs te laten werken: https://discussion.mcebud...e-subtitle-extraction/154

Johanna :)

[ Voor 38% gewijzigd door johanna52 op 26-10-2017 15:37 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@johanna52 Ziet er nogal ingewikkeld uit, als je het mij vraagt. Ik gebruik de gratis versie van FVC waarin je gewoon een vinkje kan zetten bij de ondertitels.

edit: Lees het hele draadje wel even door, want blijkbaar zitten er wat haken en ogen aan de installatie van de laatste versie(s) van dit programma. Zelf met iets ouder versie nooit problemen gehad trouwens.

[ Voor 39% gewijzigd door Toff op 26-10-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Toff schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:08:
@johanna52 Ziet er nogal ingewikkeld uit, als je het mij vraagt. Ik gebruik de gratis versie van FVC waarin je gewoon een vinkje kan zetten bij de ondertitels.

edit: Lees het hele draadje wel even door, want blijkbaar zitten er wat haken en ogen aan de installatie van de laatste versie(s) van dit programma. Zelf met iets ouder versie nooit problemen gehad trouwens.
Bedankt. Ik ga dat ook eens uitzoeken.

Johanna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Hallo allemaal,
Heb net een nieuwe Experiabox V10 van Telfort aangesloten.
Nu probeer ik mijn Humax 5050c weer te verbinden met mijn pc, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Ik heb mijn Humax op handmatig staan met een ipnummer.
Dat zelfde nummer staat ook in Filezilla. Dat werkte altijd prima, maar nu dus niet meer.
FTP staat ingeschakeld.
Moet ik iets in de Experiabox V10 doen? Ik heb er al in zitten kijken, maar heb geen idee hoe of wat.
Ik lees online iets van portforwarding met UPnP, maar volgens mij heeft deze Humax dat niet.
Kan iemand me misschien helpen?
Vast bedankt.

Johanna

[ Voor 8% gewijzigd door johanna52 op 01-12-2017 11:59 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@johanna52 Past het IP-adres van de Humax binnen de range die de Experiabox uitdeelt?
Verder schakelen mijn Humaxen zo nu en dan spontaan de functie FTP server uit. Als ik geen verbinding meer krijg, is dat eigenlijk altijd de oorzaak.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

johanna52 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:57:
Hallo allemaal,
Heb net een nieuwe Experiabox V10 van Telfort aangesloten.
Nu probeer ik mijn Humax 5050c weer te verbinden met mijn pc, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Ik heb mijn Humax op handmatig staan met een ipnummer.
Dat zelfde nummer staat ook in Filezilla. Dat werkte altijd prima, maar nu dus niet meer.
FTP staat ingeschakeld.
Moet ik iets in de Experiabox V10 doen? Ik heb er al in zitten kijken, maar heb geen idee hoe of wat.
Ik lees online iets van portforwarding met UPnP, maar volgens mij heeft deze Humax dat niet.
Kan iemand me misschien helpen?
Vast bedankt.

Johanna
Je hoeft niks in de Experia te doen. Portforwarding is niet nodig voor twee apparaten die allebei in jouw eigen netwerk staan. Portforwarding gebruik je om apparaten op het grote boze internet toegang tot jouw netwerk te geven.

Het meest waarschijnlijk, aangezien jouw Humax op handmatig staat, is dat de DHCP-server in de Experia een andere IP-range gebruikt dan jouw vorige modem. De PC zal automatisch (als DHCP aanstaat) een IP-adres kiezen in de IP-range van de Experia en de Humax staat nog steeds in de oude IP-range omdat die handmatig ingesteld is.

Controleer het IP-adres op jouw PC en vergelijk dat met het IP-adres op de Humax. Een IP-adres bestaat uit 4 getallen (zo'n getal noem je een octet) die door punten gescheiden zijn (bv. 192.168.1.1). Als de eerste 3 octetten niet gelijk zijn, dan is de kans groot dat daar jouw probleem ligt.

Zorg dan dat de Humax een adres krijgt wat zo dicht mogelijk bij de PC zit. Eerste 3 octetten moeten gelijk zijn en 4e octet moet zo dicht mogelijk bij dat van de PC zitten. Dus als de PC als IP-adres 192.168.1.2 heeft, dan is 192.168.1.3 een goed IP-adres voor de Humax, mits dat adres nog niet door een ander apparaat gebruikt wordt.
Daarnaast zijn subnetmask en (default) gateway belangrijk: Die moeten identiek zijn op de PC en de Humax.

Hopelijk kom je daarmee verder. Daarnaast inderdaad nog controleren of de FTP-server op de Humax wel aanstaat (die schakelt soms spontaan uit) en kijken of het helpt om de firewall op de PC uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Hallo Toff en Downtime, bedankt voor jullie uitleg.
Ja ik had al gezien dat die range in mijn Experiabox anders was. Maar ik was blijkbaar gisteren niet zo helder.
Ik heb de Humax teruggezet naar de fabrieksinstellingen en toen op DCHP gezet.
Toen met de Experiabox verbonden en voila, een nieuw Ipadres.
Dat in Filezilla ingevuld en nu werkt alles! :D
Fijn weekend voor iedereen.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, na ruim 7 jaar trouwe dienst begint m'n 5050C langzaamaan de geest te geven. Dit uit zich in de vorm van het wegvallen van het HDMI-signaal. Soms helpt het heraansluiten van de HDMI-kabel, alsof de decoder dan weer "wakker" wordt qua HDMI-signaal.

Ik heb ook al de andere HDMI-aansluitingen op de TV geprobeerd met hetzelfde resultaat. En andere apparaten die via HDMI zijn verbonden met de TV geven geen problemen, waardoor het duidelijk is dat het aan de Humax ligt.

Nieuw is de 5050C niet meer te koop en tweedehands zie ik niet zitten.

Als ik het zo zie lijkt de 5200C de meest logische keuze, de 5400C lijkt me niet echt iets nuttigs toe te voegen toch? Voornamelijk alleen een grotere schijf als ik het zo 1-2-3 zie.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 18-03-2018 14:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Wildfire je hebt niet toevallig "deep color" actief op de HDMI poort waaraan de Humax is aangesloten? Sommige apparaten werken niet lekker meer als die instelling actief is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

hardware-lover schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:14:
@Wildfire je hebt niet toevallig "deep color" actief op de HDMI poort waaraan de Humax is aangesloten? Sommige apparaten werken niet lekker meer als die instelling actief is.
Nee die functie had ik al expliciet uitstaan op die poort. Sowieso heeft het altijd probleemloos gewerkt met dezelfde instellingen zoals ze nu staan, dus het is wel duidelijk dat er iets mis is met de Humax.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 18-03-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Wildfire schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:21:
Nieuw is de 5050C niet meer te koop en tweedehands zie ik niet zitten.

Als ik het zo zie lijkt de 5200C de meest logische keuze, de 5400C lijkt me niet echt iets nuttigs toe te voegen toch? Voornamelijk alleen een grotere schijf als ik het zo 1-2-3 zie.
Ben zelf zeer tevreden, na mijn overstap van 5050 naar een 5200 van Marktplaats. Voor 4 of 5 tientjes is er altijd wel een in de buurt op te halen.

Een grotere schijf is wel prettig, wanneer je veel opneemt. Je kan wel USB-drives aansluiten, maar daar kan je niet rechtstreeks op opnemen en het overzetten van intern naar extern duurt erg lang, net als het overschakelen bij lezen/afspelen. Als je weinig opneemt c.q. bewaart, heeft de 5400 geen voordelen tov de 5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Mijn 5050c doet de laatste tijd niet zo goed meer. Nu formateert hij zichzelf steeds bij elke boot en hakkelt het beelt erg. Wat rondgooglen leert me dat ik met gparted aan de slag moet, die controleert de 4 partities?

Ik kan ook een grotere HDD erin stoppen, maar welke? Ik heb hier wel een 1TB HD103UJ liggen maar beetje rondlezen leert me dat het verbruik hiervan veel te hoog is voor een fatsoenlijke PVR ? Toen weer gegoogeld op welke HDD ik dan moest hebben maar kom dan in de pricewatch op "niet meer leverbaar" uit.

Heb de OP gelezen maar staat niks over welke HDD aangeraden wordt als vervanger. Heeft iemand suggesties? Ik heb btw geen HDzenders, dus de opnames zijn niet zo groot. Denk dat 1TB genoeg is.

Of toch maar voor een 2ehandse 5400 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SOTD schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:12:
Ik kan ook een grotere HDD erin stoppen, maar welke? Ik heb hier wel een 1TB HD103UJ liggen maar beetje rondlezen leert me dat het verbruik hiervan veel te hoog is voor een fatsoenlijke PVR ? Toen weer gegoogeld op welke HDD ik dan moest hebben maar kom dan in de pricewatch op "niet meer leverbaar" uit.
Ik heb mijn HDD 2 jaar geleden vervangen door een random WD Green 1TB die hier nog lag. Ik vroeg me ook af of dat ging werken maar tot dusver draait dat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Green is iig wel een energiezuinig hdd tov mijn F1 spinpoint hdd. Ik heb ook nog een 500GB van western digital liggen, ook al niet echt wat voor een PVR

Heb ff snel gekeken voor een WD green maar ook die zijn grotendeels niet leverbaar meer.

Zit in dubio, repareer ik de oude HDD, koop ik een grotere HDD of vervang ik het voor een 5400? (kan een 5400c overnemen voor 75).

Edit: Heb dit gevonden: pricewatch: WD AV 3.5" SATA 6Gb/s, 1TB

en deze is wat goedkoper maar heb nog nooit van purple gehoord, ken alleen red green en blue. pricewatch: WD Purple (2017) 5400rpm, 1TB

[ Voor 75% gewijzigd door SOTD op 28-07-2018 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Toch maar ff gparted proberen om de hdd te repareren, nu 1 uur verder en gparted is nog steeds niet klaar met opstarten. Zie allemaal regeltjes op een zwart scherm. Vind ik niet normaal. Wat is ie aan het doen en hoe lang nog voor ik kan beginnen met hdd repareren.

Heb alle hdd losgetrokken zodat het sneller zou gaan maar helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door SOTD op 28-07-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@SOTD Zoals ik hierboven al schreef, koop je voor 4 of 5 tientjes een prima werkende 5200 op Marktplaats. Krijg je niet alleen een (iets) grotere HDD, maar ook veel verbeteringen tov de 5050, zoals bijvoorbeeld wissen via een lijst (meerdere opnamen ingeven mogelijk), geen hinderlijk displaylicht bij updaten etc. Verder is de ftp snelheid via ethernet 2x zo hoog en beschikt de 5200 over "on demand".

Gparted heb ik ooit weleens gebruikt. Opstarten via een (life?) CD ging sneller dan Windows vanaf HDD. De shell zag er simpel uit, maar het deed voor mij precies wat het moest doen (raar formaat formatteren van een HDD). 1 uur lang "allemaal regeltjes" is niet wat je hoort te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Toff schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:36:
@SOTD Zoals ik hierboven al schreef, koop je voor 4 of 5 tientjes een prima werkende 5200 op Marktplaats. Krijg je niet alleen een (iets) grotere HDD, maar ook veel verbeteringen tov de 5050, zoals bijvoorbeeld wissen via een lijst (meerdere opnamen ingeven mogelijk), geen hinderlijk displaylicht bij updaten etc. Verder is de ftp snelheid via ethernet 2x zo hoog en beschikt de 5200 over "on demand".

Gparted heb ik ooit weleens gebruikt. Opstarten via een (life?) CD ging sneller dan Windows vanaf HDD. De shell zag er simpel uit, maar het deed voor mij precies wat het moest doen (raar formaat formatteren van een HDD). 1 uur lang "allemaal regeltjes" is niet wat je hoort te zien.
Is een 5400c nog beter dan die 5200? Kan er 1 kopen voor 75.

Aan formatteren ben ik niet eens toegekomen. Tis echt en puur opstarten van gparted wat 3 uren duurt en nog lang niet klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@SOTD Zelf geen ervaring met de 5400. De HDD van de 5400 is 1 TB, tegenover 500 MGB van de 5200. Als dat voor jou telt, is de 5400 waarschijnlijk "nog beter".
Je gparted lijkt me niet in orde. Start je op vanaf CD? Anders een nieuwe branden, lijkt me.

edit: typo

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 28-07-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Toff schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:49:
@SOTD Zelf geen ervaring met de 5400. De HDD van de 5400 is 1 TB, tegenover 500 MB van de 5200. Als dat voor jou telt, is de 5400 waarschijnlijk "nog beter".
Je gparted lijkt me niet in orde. Start je op vanaf CD? Anders een nieuwe branden, lijkt me.
500 MB? 😛 De grootte van de HDD is voor mij niet de reden tot aanschaf, ik ga ervan uit dat er meer verbeteringen inzitten tov 5050 en 5200?

Vanaf dvd, had ff geen cd meer liggen. Dus zeg maar binnen 5 minuten had de gparted al klaar moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@SOTD OK, GB zo je wilt ;) Verder kan ik je niet helpen met de 5400c
CD of DVD lijkt me niet echt verschil, als het maar opstart, maar als het een CD image was, dan werkt het mogelijk niet op een DVD? Mijn CD start idd op binnen een paar minuten. Als ik me goed herinner, komen er een paar keuzes voorbij, waar ik altijd <ENTER> op geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SOTD schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:44:
[...]
Is een 5400c nog beter dan die 5200? Kan er 1 kopen voor 75.

[knip]
€75,- voor een 5400? Nobrainer, meteen kopen en desnoods met €100,- winst weer van de hand doen. Die dingen zijn nog stervensduur.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Toff schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:36:

Overigens besef ik net dat ik je nog ff moet tegenspreken, mijn 5050c kan ook via een lijst (2x drukken op rood) meerdere opnames in 1 keer wissen. Aan ondemand heb ik helaas niets, en ik doe niks via ftp, nooit last gehad van displaylicht en nooit updating zien staan, hij zit in mijn tv-meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
hardware-lover schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:49:
[...]

€75,- voor een 5400? Nobrainer, meteen kopen en desnoods met €100,- winst weer van de hand doen. Die dingen zijn nog stervensduur.
Klinkt leuk maar wil hem toch gewoon voor mezelf gebruiken.

Ondertussen wil ik wel ff kijken of ik de 5050c nog kan "redden". Ik ga maar ff Gparted via USB proberen. Met wat geluk heb ik straks een werkende 5050 en een 5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Kan je de HDD niet met de hand blank maken zonder enige partities en de Humax de hdd zelf laten formatteren / initialiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
ThaHandy schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 23:13:
Kan je de HDD niet met de hand blank maken zonder enige partities en de Humax de hdd zelf laten formatteren / initialiseren?
Dit is al een paar keren gedaan in het verleden. Nu kan ik echter de HDD niet eens meer benaderen via de Humax. Vandaar dat ik ff met de pc wil kijken of er bad sectors zijn (daar schijnt de 5050c niet mee te kunnen omgaan?) of dat de HDD gewoon dood is.

Heb Gparted op USB geinstalleerd, ik geraak nu idd veel sneller en veel verder dan met de cd. Ik zie nu zelfs de vraag over welke graka ik heb maar daarna komt er een scherm met dat ze geen enkele garantie bieden en een knipperend cursor en verder gebeurd er helemaal niets. Als ik de USB stick plots eruit trek gebeurd er nog steeds niks.

Tis net of Gparted gewoon niet goed wil werken op mijn pc? Heb een Z170 mobo met i7 en 1060GTX en 16GB.

Is er iets anders wat ik nog kan doen? Zijn er nog andere programmas dan Gparted die ik kan gebruiken? Heb al een ander topic geopend maar nul reacties daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SOTD schreef op zondag 29 juli 2018 @ 00:40:
[...]

Dit is al een paar keren gedaan in het verleden. Nu kan ik echter de HDD niet eens meer benaderen via de Humax. Vandaar dat ik ff met de pc wil kijken of er bad sectors zijn (daar schijnt de 5050c niet mee te kunnen omgaan?) of dat de HDD gewoon dood is.
Geen idee waarom je Gparted wilt gebruiken. Wat voor merk is die HDD? Zoek dan op de site van dat merk naar hun diagnostics tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
downtime schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Geen idee waarom je Gparted wilt gebruiken. Wat voor merk is die HDD? Zoek dan op de site van dat merk naar hun diagnostics tool.
Staat overal op het web. Ik kan de inhoud van de hdd niet zien via Windows want ext3. Hoe check ik de bad sectors of de werking ervan dan?

Het is een seagate pipeline hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SOTD schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Staat overal op het web. Ik kan de inhoud van de hdd niet zien via Windows want ext3. Hoe check ik de bad sectors of de werking ervan dan?

Het is een seagate pipeline hdd.
Dan staat het daar verkeerd. Windows kan Ext3 niet lezen maar een diagnostics tool doet niks met het file system. Die controleert gewoon of de sectoren leesbaar zijn.

Ik ken de diagnostics tool van Seagate niet maar die van WD draai ik zelfs vanaf een bootable USB stick met MSDOS. Windows is niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
downtime schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:26:
[...]

Dan staat het daar verkeerd. Windows kan Ext3 niet lezen maar een diagnostics tool doet niks met het file system. Die controleert gewoon of de sectoren leesbaar zijn.

Ik ken de diagnostics tool van Seagate niet maar die van WD draai ik zelfs vanaf een bootable USB stick met MSDOS. Windows is niet eens nodig.
Oh, ik zocht dus in de verkeerde richting. Heb nu de Seagate diagnostic for windows draaien. Nu ff een Fix all fast laten doen. Als hier niks uitkomt, dan de langere versie. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Wat ik zou doen is de smart proberen uit te lezen. Ik weet niet of dat in Windows native kan (gebruik voornamelijk linux), misschien is daar een programma voor dat je kunt installeren in Windows. Hoe je dat kan doen kun je hier lezen: https://www.howtogeek.com...your-hard-drive-is-dying/

In linux mint kan het in ieder geval wel.

In de smart data kun je zien of je hdd kapot is of niet.

[ Voor 17% gewijzigd door BlackLight op 29-07-2018 11:25 . Reden: Link toegevoegd hoe smart uitlezen in Windows ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
BlackLight schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:21:
Wat ik zou doen is de smart proberen uit te lezen. Ik weet niet of dat in Windows native kan (gebruik voornamelijk linux), misschien is daar een programma voor dat je kunt installeren in Windows.

In linux mint kan het in ieder geval wel.

In de smart data kun je zien of je hdd kapot is of niet.
Heb op SMART test gedrukt en daar kwam uit PASS. Verder niks. Toen op "Short drive self test" gedrukt en bij 70% stond FAILED. Toen Fix all fast en dat doet ie nu nog steeds.

Edit: wederom Failed als uitkomst.

[ Voor 9% gewijzigd door SOTD op 29-07-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik heb geen idee wat DSR betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
BlackLight schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:40:
Ik heb geen idee wat DSR betekent.
Dat stond in beeld (nou ja er stond DST maar ik onthield het als DSR) maar nu ik door het menuutje blader staat er short Drive Self Test. Had mijn post al herschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door SOTD op 29-07-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
HDD blijkt uit 2009 te zijn, ik staak dus de reparatie. Weet nog niet wat ik met de 5050c ga doen. Weggooien of nieuwe HDD erin. Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 175% gewijzigd door SOTD op 29-07-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SOTD schreef op zondag 29 juli 2018 @ 12:53:
HDD blijkt uit 2009 te zijn, ik staak dus de reparatie. Weet nog niet wat ik met de 5050c ga doen. Weggooien of nieuwe HDD erin. Bedankt voor het meedenken.
Gewoon tweedehands HDD ergens op de kop tikken. Het ding is geen nieuwe disk meer waard en bovendien is het maar de vraag wat de maximale schijfgrootte is die het ding ondersteund. 1TB doet ie maar ik heb geen idee hoever je kunt gaan.

Mijn tip: Zoek ergens een disk, bij voorkeur 5400 toeren i.v.m warmte, energieverbruik en geluid, en probeer het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Heb de 5400c nu in mijn bezit, ben er heel blij mee. Er zitten idd wat verbeteringen in tov 5050c.

- De zoekfunctie is verbeterd omdat 5400 wel verschillende zoekopdrachten kan onthouden voor hergebruik en de 5050 alleen de laatst ingevoerde zoekopdracht.
- De afstandsbediening (RF04) lijkt beter, de 5400 reageert nog steeds als ik er niet op richt als een scherpschutter, maar reageert niet als er een obstakel zoals mijn telefoon in de houder in de weg zit. Bij de 5050 (RF01) moest ik beter mikken.
- Het opnemen van afleveringen die achter elkaar uitgezonden worden word bij de 5400 opgenomen zonder extra begin of eindtijd. Dit was wel een ergernis bij de 5050 omdat ik soms niet kon zappen of opnemen omdat er 2 opnames bezig waren van dezelfde stukje omdat de eindtijd van de ene opname de begintijd van de andere opname elkaar overlapten. Ik heb het later opgelost door al die programmas die ik opnam handmatig extra tijd in te voeren zodat ik 1 groot opname maakte van 2 of 3 afleveringen achter elkaar. Was ik elke paar dagen toch wel ff mee bezig. (en nee, gewoon voor herhalen kiezen kon niet want de tijden wijzigen elke paar dagen weer).
- Er een optie "slechthorend" toegevoegd aan het menu zodat waar teletekst ondertiteling 888 beschikbaar is deze automatisch verschijnt. Bij de 5050 moest je dit handmatig per zender instellen.
- Uiteraard is de grote HDD 1TB tov 320GB een pluspunt.
- Verder meer candyeye in menu en informatiebalk enz

Zijn er dan geen nadelen? Jawel hoor, de 5400 heeft een glanzende lak, dus je zou elke vingerafdruk of stof goed kunnen zien. Ik heb hem gelukkig in een tvmeubel zitten waar je de bovenkant niet (goed) kan zien. De 5050 heeft een matte lak.

Bij de 5400 zit de display links, ziet een beetje raar uit als je de 5050 gewend bent. En verder kon ik de 5050 display beter lezen dan de 5400 ondanks dat de helderheid die bij 5400 wel instelbaar is al op 100% staat. Zo belangrijk vind ik de display echter niet.

Bij de 5400 is de tvgids nogal donker waar ik wel van hou, en bij de 5050 vrij licht. Echter als ik op info druk bij een bepaalde programma is het bij de 5400 weer licht (en slechter leesbaar voor mij) en bij 5050 juist donker. Jammer dat ik hier geen invloed op kan uitoefenen dmv een instelling.

Verder zijn er minimale verschillen over beide afstandsbedieningen, als je de knop i vaak gebruikt zal je bij de RF04 steeds op de verkeerde knop drukken.

Over de ondemand of tvportal kan ik niks vertellen, ik heb wel Ziggo maar geen tvabo en dus ook geen interactieve tv. Ik heb ZIggo internet en daar krijg ik Digitale tv van ZIggo erbij wat erg basic is.

Ik heb verder ook de UTP aangesloten voor de gein, gewoon om te kijken of ik het wat vind. Hierover zal ik nog schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
SOTD schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:15:

Zijn er dan geen nadelen? Jawel hoor, de 5400 heeft een glanzende lak, dus je zou elke vingerafdruk of stof goed kunnen zien. Ik heb hem gelukkig in een tvmeubel zitten waar je de bovenkant niet (goed) kan zien. De 5050 heeft een matte lak.

Bij de 5400 zit de display links, ziet een beetje raar uit als je de 5050 gewend bent. En verder kon ik de 5050 display beter lezen dan de 5400 ondanks dat de helderheid die bij 5400 wel instelbaar is al op 100% staat. Zo belangrijk vind ik de display echter niet.
Had je maar een 5200 moeten kopen. ;) Die heeft het uiterlijk van de 5050, maar is op de iets grotere harddisk na van binnen identiek aan de 5400.
Heb hier 3 5200's aan mijn netwerk hangen. Voordeel is, dat we opnamen van alle apparaten kunnen bekijken op de andere 5200's. Zelf haal ik met ftp films van de Humaxen, om die te ontdoen van reclame en vervolgens gecomprimeerd weg te schrijven naar een NAS. Dan kunnen de 5200's ze niet meer lezen, maar daar hebben we andere spullen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Toff schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:44:
[...]

Had je maar een 5200 moeten kopen. ;) Die heeft het uiterlijk van de 5050, maar is op de iets grotere harddisk na van binnen identiek aan de 5400.
Heb hier 3 5200's aan mijn netwerk hangen. Voordeel is, dat we opnamen van alle apparaten kunnen bekijken op de andere 5200's. Zelf haal ik met ftp films van de Humaxen, om die te ontdoen van reclame en vervolgens gecomprimeerd weg te schrijven naar een NAS. Dan kunnen de 5200's ze niet meer lezen, maar daar hebben we andere spullen voor.
Ah, de 5400 was maar 75 euro. En verder kan hij minstens net zoveel als de 5200 toch? Vind het geen miskoop.

Is mijn oude 5050c nog wel verkoopbaar? Denk dat iedereen 5200/5300/5400 wilt? Twijfel hard of ik een andere (2ehands) hdd moet kopen om hem in de verkoop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Toff schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:44:
[...]

Heb hier 3 5200's aan mijn netwerk hangen. Voordeel is, dat we opnamen van alle apparaten kunnen bekijken op de andere 5200's.
Ik heb twee 5200's en een keer hetzelfde geprobeerd. Maar het lukte niet echt door al het stotteren. Doe je dit ook via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Hak schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Ik heb twee 5200's en een keer hetzelfde geprobeerd. Maar het lukte niet echt door al het stotteren. Doe je dit ook via wifi?
"aan mijn netwerk hangen" = bedraad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
SOTD schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Ah, de 5400 was maar 75 euro. En verder kan hij minstens net zoveel als de 5200 toch? Vind het geen miskoop.

Is mijn oude 5050c nog wel verkoopbaar? Denk dat iedereen 5200/5300/5400 wilt? Twijfel hard of ik een andere (2ehands) hdd moet kopen om hem in de verkoop te doen.
Ach, ik betaalde 40 euro voor een 5200 op loopafstand van mijn huis, dus jij betaalde bijna het dubbele, maar gezien de nieuwprijzen hebben we allebei een koopje.

Doet je 5050 het nog, zonder opnemen? Hier gebeurt het weleens, dat er twee opnamen gelijktijdig lopen, waardoor we alleen nog maar analoog zouden kunnen kijken. In dat geval komt een 5050 van pas, waarmee je - ook zonder smartcard - bij Ziggo een stuk of 40 zenders digitaal kan ontvangen. Weliswaar op een paar na niet HD, maar toch een stuk beter dan analoog, op een 55" TV.
Hak schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Nee, kijken via die dongels is geen pretje. Je vraagt je af, waarom ze die dingen erbij verkopen. Bekabeld gaat probleemloos hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Toff schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:53:
[...]

Ach, ik betaalde 40 euro voor een 5200 op loopafstand van mijn huis, dus jij betaalde bijna het dubbele, maar gezien de nieuwprijzen hebben we allebei een koopje.

Doet je 5050 het nog, zonder opnemen? Hier gebeurt het weleens, dat er twee opnamen gelijktijdig lopen, waardoor we alleen nog maar analoog zouden kunnen kijken. In dat geval komt een 5050 van pas, waarmee je - ook zonder smartcard - bij Ziggo een stuk of 40 zenders digitaal kan ontvangen. Weliswaar op een paar na niet HD, maar toch een stuk beter dan analoog, op een 55" TV.

[...]

Nee, kijken via die dongels is geen pretje. Je vraagt je af, waarom ze die dingen erbij verkopen. Bekabeld gaat probleemloos hier.
Ah, ik kan de mijne voor minstens 175 verkopen en alsnog 5200 halen. :P

Hoe dan ook, de 5400 is wat meer waard dan 5200, hoe kan dat als het innerlijk dezelfde is als de 5200 met alleen maar ander frontje (en andere grootte HDD)

Is btw de menu en gids en alle candyeye van 5200 hetzelfde als bij 5400?

En ja, de 5050 deed het nog zonder opnemen en terugspoelen btw.

[ Voor 3% gewijzigd door SOTD op 06-08-2018 22:00 . Reden: iets duidelijker geschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:32:

[...]

Hoe dan ook, de 5400 is wat meer waard dan 5200, hoe kan dat als het innerlijk dezelfde is als de 5200 met alleen maar ander frontje?
Van binnen niet hetzelfde: de ene heeft een 500 gigabyte schijf en de andere een 1000 gigabyte schijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:45:
[...]

Van binnen niet hetzelfde: de ene heeft een 500 gigabyte schijf en de andere een 1000 gigabyte schijf. :)
Bedankt maar dat weten we allemaal wel en daar doelde ik niet op. Recentelijk werd geschreven dat de rest innerlijk wel hetzelfde was bij zowel 5200 en de 5400. Ik vraag me nu dus af of de menu’s en gids en andere candyeyes ook hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Bedankt maar dat weten we allemaal wel en daar doelde ik niet op. Recentelijk werd geschreven dat de rest innerlijk wel hetzelfde was bij zowel 5200 en de 5400. Ik vraag me nu dus af of de menu’s en gids en andere candyeyes ook hetzelfde zijn?
Volgens de afbeeldingen op de Humax website is de EPG iig hetzelfde. En de genoemde features ook. Lijkt erop dat de harde schijf het enige verschil is (op het wat ander frontje na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Volgens de afbeeldingen op de Humax website is de EPG iig hetzelfde. En de genoemde features ook. Lijkt erop dat de harde schijf het enige verschil is (op het wat ander frontje na dan).
Hoe verklaar jij de 2ehands vraagprijzen van de 5200 en de 5400? 40 vs 175 euro? Alleen maar vanwege andere hdd en frontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:10:
[...]

Hoe verklaar jij de 2ehands vraagprijzen van de 5200 en de 5400? 40 vs 175 euro? Alleen maar vanwege andere hdd en frontje?
Ik kijk naar de specs die Humax zelf geeft, wat men op Marktplaats vraagt is nietszeggend meestal.

• SOTD
Heb de 5400 al een tijdje in bezit, ben er erg tevreden over (alhoewel het op een paar punten beter kan).

Echter maakte ik vandaag iets geks mee, ik neem elke dag wel iets op en vandaag voor het eerst heeft de 5400 een map aangemaakt en daarin de opgenomen aflevering gestopt. Dat doet ie verder nooit. Waarom is dat? De map verwijderen na het kijken van de aflevering was wel ff puzzelen omdat er geen wis optie is. Heb het zo opgelost dat ik het samen met een andere opname wis. Mappen hebben geen menuutje met wissen erin.

Hoe doen jullie 1 willekeurig map (met inhoud) wissen? En waarom plaatst de 5400 de opname ineens in een map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
SOTD schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:47:
Heb de 5400 al een tijdje in bezit, ben er erg tevreden over (alhoewel het op een paar punten beter kan).

Echter maakte ik vandaag iets geks mee, ik neem elke dag wel iets op en vandaag voor het eerst heeft de 5400 een map aangemaakt en daarin de opgenomen aflevering gestopt. Dat doet ie verder nooit. Waarom is dat? De map verwijderen na het kijken van de aflevering was wel ff puzzelen omdat er geen wis optie is. Heb het zo opgelost dat ik het samen met een andere opname wis. Mappen hebben geen menuutje met wissen erin.

Hoe doen jullie 1 willekeurig map (met inhoud) wissen? En waarom plaatst de 5400 de opname ineens in een map?
Inmiddels antwoord gevonden op 1 van mijn 2 vragen: Hoe kunnen door de ontvanger eigen gemaakte mappen verwijderd worden?
Om mappen te verijderen moet u eerst de inhoud van deze map wissen daarna de map zelf met de ‘OPT+’-toets.

https://myhumax.info/veel...over-de-humax-ihdr-5400c/

Waarom de 5400 spontaan deze ene aflevering in een map zet is mij nog steeds een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 02:11:

[...]

Inmiddels antwoord gevonden op 1 van mijn 2 vragen: Hoe kunnen door de ontvanger eigen gemaakte mappen verwijderd worden?
Om mappen te verijderen moet u eerst de inhoud van deze map wissen daarna de map zelf met de ‘OPT+’-toets.

https://myhumax.info/veel...over-de-humax-ihdr-5400c/

Waarom de 5400 spontaan deze ene aflevering in een map zet is mij nog steeds een raadsel.
De OPT+ toets ken ik al van de 5050C en dat mappen aanmaken doet mijn 5200C al sinds het begin (nou ja, heb 'm net twee weken) en deed die zelf automatisch al met OPT+ verwijderen.

Ik dacht dat het gewoon een feature van de 5200C was om opnames in mappen te gooien. Maar dat lijkt dus iets bijzonders te zijn blijkbaar? De 5400C is immers enkel alleen een broertje van de 5200C met een ander uiterlijk en grotere HDD, maar verder hezelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:57:
[...]

De OPT+ toets ken ik al van de 5050C en dat mappen aanmaken doet mijn 5200C al sinds het begin (nou ja, heb 'm net twee weken) en deed die zelf automatisch al met OPT+ verwijderen.

Ik dacht dat het gewoon een feature van de 5200C was om opnames in mappen te gooien. Maar dat lijkt dus iets bijzonders te zijn blijkbaar? De 5400C is immers enkel alleen een broertje van de 5200C met een ander uiterlijk en grotere HDD, maar verder hezelfde...
Ik heb sinds ik de 5400 heb al zeker 100 opnames gemaakt waarvan slechts 1 in een map is gekomen. Dat valt dus op. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met SD en HD opname. Ik zal dit in de toekomst in de gaten houden en naderhand mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:40:
[...]

Ik heb sinds ik de 5400 heb al zeker 100 opnames gemaakt waarvan slechts 1 in een map is gekomen. Dat valt dus op. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met SD en HD opname. Ik zal dit in de toekomst in de gaten houden en naderhand mijn bevindingen posten.
SD en HD opname? Kun je überhaupt in SD opnemen dan?

Ik zal vanavond eens kijken, heb een serie-opname gepland van Take Two op Net5 vanavond. Eens kijken hoe die worden opgenomen, met of zonder map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:51:
[...]

SD en HD opname? Kun je überhaupt in SD opnemen dan?

Ik zal vanavond eens kijken, heb een serie-opname gepland van Take Two op Net5 vanavond. Eens kijken hoe die worden opgenomen, met of zonder map.
Heb maar 4 HD zenders in mijn pakket. De rest is SD neem ik aan? https://www.ziggo.nl/internet/internet-start/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:55:
[...]

Heb maar 4 HD zenders in mijn pakket. De rest is SD neem ik aan? https://www.ziggo.nl/internet/internet-start/
Crap, idd, maar 4 zenders in HD in het Start-pakket. What the fuck??
SOTD schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:57:
[...]

Nou ja, dan weet ik niet waarom van de 100 slechts 1 in een map is gegaan.
Je antwoordde voordat ik mijn bericht had veranderd. :P

Ik zag namelijk nadien inderdaad staan dat er maar 4 zenders in HD zijn. Ik was even in de war met het pakket dat mijn vader heeft, dat is Alles-in-Een Start en daar zijn de meeste zenders wel gewoon in HD. Maar als je alleen Internet Start hebt, waarbij TV meer een soort extraatje is, dan zijn er blijkbaar maar vier zenders in HD.

[ Voor 66% gewijzigd door Wildfire op 01-09-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:56:
[...]

Ook in het basispakket HD is het merendeel van de zenders gewoon in HD hoor.
Nou ja, dan weet ik niet waarom van de 100 slechts 1 in een map is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:56:
[...]

Crap, idd, maar 4 zenders in HD in het Start-pakket. What the fuck??

[...]

Je antwoordde voordat ik mijn bericht had veranderd. :P

Ik zag namelijk nadien inderdaad staan dat er maar 4 zenders in HD zijn. Ik was even in de war met het pakket dat mijn vader heeft, dat is Alles-in-Een Start en daar zijn de meeste zenders wel gewoon in HD. Maar als je alleen Internet Start hebt, waarbij TV meer een soort extraatje is, dan zijn er blijkbaar maar vier zenders in HD.
Het is dus correct dat de rest SD is? Ik zal erop letten dat de volgende HD opname wel of niet in een aparte map komt en het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:00:
[...]

Het is dus correct dat de rest SD is? Ik zal erop letten dat de volgende HD opname wel of niet in een aparte map komt en het hier posten.
Als dat zo blijkt te zijn ben ik benieuwd waarom de 5050C daar geen onderscheid in maakt. Tenminste, mijn 5050C had nooit mappen. Altijd alleen een lijst met opnames.

Ik zou de ontwerpkeuze van Humax niet begrijpen als blijkt dat ze een onderscheid maken in SD- en HD-opnames en het wel of niet in een map stoppen. Voor serie-opnames an sich kan ik wel begrijpen dat je die samen in een map zet, maar dan maakt SD- of HD-kwaliteit weer niet uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 01-09-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:16:
[...]

Als dat zo blijkt te zijn ben ik benieuwd waarom de 5050C daar geen onderscheid in maakt. Tenminste, mijn 5050C had nooit mappen. Altijd alleen een lijst met opnames.

Ik zou de ontwerpkeuze van Humax niet begrijpen als blijkt dat ze een onderscheid maken in SD- en HD-opnames en het wel of niet in een map stoppen. Voor serie-opnames an sich kan ik wel begrijpen dat je die samen in een map zet, maar dan maakt SD- of HD-kwaliteit weer niet uit.
Ik herinner me ineens dat die ene in de map een wekelijks terugkerend opname is. Misschien is dat het. De rest is een eenmalige opname. Alhoewel ik al eens eerder een wekelijkse opname heb ingesteld en daar verschenen geen mappen. Blijft gek dit.

Mijn 5050 had idd ook geen mappen volgens mij. Eigenlijk gebruikte mijn ex hem vooral en ik niet zo. Pas nu ben ik een fervent gebruiker geworden maar de 5050 ging kapot en nu heb ik de 5400.

[ Voor 5% gewijzigd door SOTD op 01-09-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:22:
[...]

Ik herinner me ineens dat die ene in de map een wekelijks terugkerend opname is. Misschien is dat het. De rest is een eenmalige opname.
Ik denk dat het dat ook zal zijn. Ik neem in principe alleen maar terugkerende programma's op, een enkele film is een uitzondering.

Aan de ene kant maken de mappen het wel eenvoudiger om overzicht te houden, voorheen stond alles door elkaar heen eigenlijk. Terugkerende opnames in mappen geven overzicht.

Eenvoudig te testen natuurlijk, plan een enkele opname in en een serie-opname. Zie je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
SOTD schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:22:
[...]

Ik herinner me ineens dat die ene in de map een wekelijks terugkerend opname is. Misschien is dat het. De rest is een eenmalige opname. Alhoewel ik al eens eerder een wekelijkse opname heb ingesteld en daar verschenen geen mappen. Blijft gek dit.
Terugkerende opnamen komen (meestal) bij mijn 5200's in mappen en soms niet. Je kan ze wel verplaatsen natuurlijk. Ik heb er geen studie van gemaakt, maar ik denk dat opnamen waarvan ik de tijden heb aangepast, bijvoorbeeld om 2 programma's na elkaar in 1 opname te krijgen, vaak zonder folder worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17

Ethirty

Who...me?

Ik heb het idee dat na ruim 12 jaar de harddisk in mijn 5050 zijn beste tijd wel heeft gehad. Heb nu al een aantal keer mislukte opnames gehad of zichtbare storing in het beeld bij het afspelen van een opname.

Waarschijnlijk had ik hem eerder moeten vervangen, want ik zie nu dat er helemaal geen Humaxen meer in de pricewatch staan?

Iemand dan een suggestie voor een harddisk? Kan ik daar gewoon een WD purple oid in steken of moet het iets specifieks zijn?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ethirty schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:06:

Iemand dan een suggestie voor een harddisk? Kan ik daar gewoon een WD purple oid in steken of moet het iets specifieks zijn?
Bij mij zit er al jaren een WD Green in. Werkt vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:12

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb het idee dat na ruim 12 jaar de harddisk in mijn 5050 zijn beste tijd wel heeft gehad. Heb nu al een aantal keer mislukte opnames gehad of zichtbare storing in het beeld bij het afspelen van een opname.

Waarschijnlijk had ik hem eerder moeten vervangen, want ik zie nu dat er helemaal geen Humaxen meer in de pricewatch staan?

Er zit een bone-stock SATA seagate multimedia harddisk in. Tot 1 TB gaat voor zo ver ik weet probleemloos, maar ik zou wel een harddisk pakken bedoeld voor mediaplayers/servers.

Maar of jouw problemen door de harddisk komen vraag ik me eerlijk gezegd af.

Je kan de harddisk natuurlijk even uitbouwen en in een pc hangen voor een S.M.A.R.T.-test. Windows kan hem niet lezen (linux wel), maar die test zou sowieso moeten kunnen.

En anders marktplaats, daar staan er op ieder willekeurig moment tientallen te koop voor een paar tientjes.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SOTD

Waarom kijk je niet voor een 5200 of 5400? Kosten niet veel meer op Marktplaats, ik deed hetzelfde en heb mijn 5050 in de vuilnisbak gegooid. Blijft een 12 (of zo) jaar oud ding. Mijn 5400 is amper paar jaar oud en heeft wat handigheidjes die de 5050 niet heeft zoals meerdere tegenlijk verwijderen en het onthouden van trefwoorden waarop je gezocht hebt om te kunnen opnemen. (5200 kan dit ook, innerlijk zijn ze hetzelfde, uiterlijk ziet die er als 5050 uit) En nog wat dingetjes waar ik nu ff niet opkom.

Ik heb overigens geen interactief abo dus gebruik ik die mogelijkheid op 5400 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 22:33:

[...]

Mijn 5400 is amper paar jaar oud en heeft wat handigheidjes die de 5050 niet heeft zoals meerdere tegenlijk verwijderen
Dat kan de 5050C ook, kwam ik onlangs achter. Je moet alleen wat verder de menu's induiken, ik weet het nu even niet zo uit m'n hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:09:
[...]

Dat kan de 5050C ook, kwam ik onlangs achter. Je moet alleen wat verder de menu's induiken, ik weet het nu even niet zo uit m'n hoofd. :)
Misschien als je in 1 keer selecteert wat je wilt verwijderen. Maar de 5400 kan tijdens het verwijderen alsnog andere dingen verwijderen, dat kon de 5050 dan weer niet. Ik vind de 5400 echt een hele verbetering tov 5050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:19:
[...]

Misschien als je in 1 keer selecteert wat je wilt verwijderen. Maar de 5400 kan tijdens het verwijderen alsnog andere dingen verwijderen, dat kon de 5050 dan weer niet. Ik vind de 5400 echt een hele verbetering tov 5050.
Bij de 5050C kun je iets verder in de menu's duiken, dan kom je in een scherm waarin je alles kunt aanvinken wat je wilt verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Wildfire schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:35:
[...]

Bij de 5050C kun je iets verder in de menu's duiken, dan kom je in een scherm waarin je alles kunt aanvinken wat je wilt verwijderen.
Dat is wat ik zeg, dat je in 1 keer alles selecteert wat je wilt verwijderen, zie je dan nog iets wat ook weg mag dan kan dat pas als de 5050 klaar is met je vorige wisopdracht. De 5200/5400 doet dat gewoon.

Ik ga mijn oude postje ff opzoeken.

Edit:
SOTD schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:15:
Heb de 5400c nu in mijn bezit, ben er heel blij mee. Er zitten idd wat verbeteringen in tov 5050c.

- De zoekfunctie is verbeterd omdat 5400 wel verschillende zoekopdrachten kan onthouden voor hergebruik en de 5050 alleen de laatst ingevoerde zoekopdracht.
- De afstandsbediening (RF04) lijkt beter, de 5400 reageert nog steeds als ik er niet op richt als een scherpschutter, maar reageert niet als er een obstakel zoals mijn telefoon in de houder in de weg zit. Bij de 5050 (RF01) moest ik beter mikken.
- Het opnemen van afleveringen die achter elkaar uitgezonden worden word bij de 5400 opgenomen zonder extra begin of eindtijd. Dit was wel een ergernis bij de 5050 omdat ik soms niet kon zappen of opnemen omdat er 2 opnames bezig waren van dezelfde stukje omdat de eindtijd van de ene opname de begintijd van de andere opname elkaar overlapten. Ik heb het later opgelost door al die programmas die ik opnam handmatig extra tijd in te voeren zodat ik 1 groot opname maakte van 2 of 3 afleveringen achter elkaar. Was ik elke paar dagen toch wel ff mee bezig. (en nee, gewoon voor herhalen kiezen kon niet want de tijden wijzigen elke paar dagen weer).
- Er een optie "slechthorend" toegevoegd aan het menu zodat waar teletekst ondertiteling 888 beschikbaar is deze automatisch verschijnt. Bij de 5050 moest je dit handmatig per zender instellen.
- Uiteraard is de grote HDD 1TB tov 320GB een pluspunt.
- Verder meer candyeye in menu en informatiebalk enz

Bij de 5400 is de tvgids nogal donker waar ik wel van hou, en bij de 5050 vrij licht. Echter als ik op info druk bij een bepaalde programma is het bij de 5400 weer licht (en slechter leesbaar voor mij) en bij 5050 juist donker. Jammer dat ik hier geen invloed op kan uitoefenen dmv een instelling.

Verder zijn er minimale verschillen over beide afstandsbedieningen, als je de knop i vaak gebruikt zal je bij de RF04 steeds op de verkeerde knop drukken.

Over de ondemand of tvportal kan ik niks vertellen, ik heb wel Ziggo maar geen tvabo en dus ook geen interactieve tv. Ik heb ZIggo internet en daar krijg ik Digitale tv van ZIggo erbij wat erg basic is.

Ik heb verder ook de UTP aangesloten voor de gein, gewoon om te kijken of ik het wat vind. Hierover zal ik nog schrijven.

[ Voor 74% gewijzigd door SOTD op 08-03-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SOTD schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:38:
[...]

Dat is wat ik zeg, dat je in 1 keer alles selecteert wat je wilt verwijderen, zie je dan nog iets wat ook weg mag dan kan dat pas als de 5050 klaar is met je vorige wisopdracht. De 5200/5400 doet dat gewoon.
Ah, ik snap wat je bedoelt. Nee, inderdaad, als de 5050C bezig is met een lijst opnames te verwijderen moet je eerst wachten tot dat klaar is. En dat duurt *lang*, ik snap niet waarom iets simpels als bestanden wissen zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17

Ethirty

Who...me?

Mja, ik heb dat op zich nooit als een heel groot struikelblok ervaren. Het verwijderen duurt inderdaad belachelijk lang, maar als je vooraf alles in 1x selecteert dan is het gewoon een kwestie van geduld.

Onderin een la vond ik nog een oude 1TB WD green, dus ik ga eerst wel kijken of dat de problemen die ik ervaar oplost. Ik kan altijd nog een 5200 van marktplaats vissen.

Wel jammer dat door het beleid van Ziggo die dingen compleet uit de winkel lijken verdwenen. Ik zou het geeneens een probleem vinden om er 1 nieuw te kopen. Of zijn er nog alternatieven verkrijgbaar met 2 tuners en een HDD? Zolang ik nog een smartcard heb wil ik die blijven gebruiken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste