SOTD schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:15:
Heb de 5400c nu in mijn bezit, ben er heel blij mee. Er zitten idd wat verbeteringen in tov 5050c.
- De zoekfunctie is verbeterd omdat 5400 wel verschillende zoekopdrachten kan onthouden voor hergebruik en de 5050 alleen de laatst ingevoerde zoekopdracht.
- De afstandsbediening (RF04) lijkt beter, de 5400 reageert nog steeds als ik er niet op richt als een scherpschutter, maar reageert niet als er een obstakel zoals mijn telefoon in de houder in de weg zit. Bij de 5050 (RF01) moest ik beter mikken.
- Het opnemen van afleveringen die achter elkaar uitgezonden worden word bij de 5400 opgenomen zonder extra begin of eindtijd. Dit was wel een ergernis bij de 5050 omdat ik soms niet kon zappen of opnemen omdat er 2 opnames bezig waren van dezelfde stukje omdat de eindtijd van de ene opname de begintijd van de andere opname elkaar overlapten. Ik heb het later opgelost door al die programmas die ik opnam handmatig extra tijd in te voeren zodat ik 1 groot opname maakte van 2 of 3 afleveringen achter elkaar. Was ik elke paar dagen toch wel ff mee bezig. (en nee, gewoon voor herhalen kiezen kon niet want de tijden wijzigen elke paar dagen weer).
- Er een optie "slechthorend" toegevoegd aan het menu zodat waar teletekst ondertiteling 888 beschikbaar is deze automatisch verschijnt. Bij de 5050 moest je dit handmatig per zender instellen.
- Uiteraard is de grote HDD 1TB tov 320GB een pluspunt.
- Verder meer candyeye in menu en informatiebalk enz
Zijn er dan geen nadelen? Jawel hoor, de 5400 heeft een glanzende lak, dus je zou elke vingerafdruk of stof goed kunnen zien. Ik heb hem gelukkig in een tvmeubel zitten waar je de bovenkant niet (goed) kan zien. De 5050 heeft een matte lak.
Bij de 5400 zit de display links, ziet een beetje raar uit als je de 5050 gewend bent. En verder kon ik de 5050 display beter lezen dan de 5400 ondanks dat de helderheid die bij 5400 wel instelbaar is al op 100% staat. Zo belangrijk vind ik de display echter niet.
Bij de 5400 is de tvgids nogal donker waar ik wel van hou, en bij de 5050 vrij licht. Echter als ik op info druk bij een bepaalde programma is het bij de 5400 weer licht (en slechter leesbaar voor mij) en bij 5050 juist donker. Jammer dat ik hier geen invloed op kan uitoefenen dmv een instelling.
Verder zijn er minimale verschillen over beide afstandsbedieningen, als je de knop i vaak gebruikt zal je bij de RF04 steeds op de verkeerde knop drukken.
Over de ondemand of tvportal kan ik niks vertellen, ik heb wel Ziggo maar geen tvabo en dus ook geen interactieve tv. Ik heb ZIggo internet en daar krijg ik Digitale tv van ZIggo erbij wat erg basic is.
Ik heb verder ook de UTP aangesloten voor de gein, gewoon om te kijken of ik het wat vind. Hierover zal ik nog schrijven.