Er zijn AB's met 4 en met 3 cijferige codes. Heb je alle codes geprobeerd en lijkt de procedure wel te werken?
Verwijderd
Hallo, kan iemand mij helpen? Ik kom er maar niet achter hoe ik een film die ik heb opgenomen op de decoder, kan overzetten naar een USB-stick. Is dit überhaupt wel mogelijk?
Ja, je moet het bijbehorende *.TS bestand even via FTP van de Humax afhalen en op je USB stick plaatsen. Dit doe je dus via een PC. Je kan geen bestanden rechtsreeks vanaf de Humax naar USB sturen ofzo.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Bijvoorbeeld:Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:19:
Hallo, kan iemand mij helpen? Ik kom er maar niet achter hoe ik een film die ik heb opgenomen op de decoder, kan overzetten naar een USB-stick. Is dit überhaupt wel mogelijk?
formatteer de USB-stick als FAT32 en plaats hem in de recorder. Er verschijnt een melding op je TV.
toets MEDIA
nogmaals MEDIA
Gele knop ("Normale modus")
=> (naast de OK-knop)
OK
<= (naast de OK-knop)
selecteer met pijl omhoog en pijl omlaag het te kopiëren bestand, liefst niet te groot
Groene knop ("Kopie")
Let er wel op dat je bij fat32 problemen krijgt met bestanden groter dan 4gb.asmi schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:07:
[...]
Bijvoorbeeld:
formatteer de USB-stick als FAT32 en plaats hem in de recorder. Er verschijnt een melding op je TV.
toets MEDIA
nogmaals MEDIA
Gele knop ("Normale modus")
=> (naast de OK-knop)
OK
<= (naast de OK-knop)
selecteer met pijl omhoog en pijl omlaag het te kopiëren bestand, liefst niet te groot
Groene knop ("Kopie")
EXT3 is een formaat waar de Humax mee overweg kan, waar je geen 4GB beperking hebt. Helaas is dit weer geen native Windowsformaat en zorgen de benodigde drivers voor een supertrage bestandsoverdracht. FTP is met Humax ook geen snel protocol, maar het is wel de makkelijkste optie.
Ik probeer een Marmitek Invisible Control 6 aan te sluiten zodat mijn media apparaten achter een deurtje kunnen worden weggewerkt. Dit werkt voor 2 van de 3 apparaten prima maar niet voor de Humax iDHR-5050c.
Vreemd genoeg moet ik telkens twee keer kort achter elkaar op een toets drukken voordat de Humax hier op reageert (dubbelklik). Het signaal van de Invisible Control komt dus wel aan bij de Humax maar deze reageert alleen als het signaal twee keer gegeven wordt.
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, en beter nog, hoe dit is op te lossen?
Vreemd genoeg moet ik telkens twee keer kort achter elkaar op een toets drukken voordat de Humax hier op reageert (dubbelklik). Het signaal van de Invisible Control komt dus wel aan bij de Humax maar deze reageert alleen als het signaal twee keer gegeven wordt.
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, en beter nog, hoe dit is op te lossen?
http://www.myhumax.info/producten_vergelijking.htmengelbertus schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 14:06:
wat zijn goede alternatieven voor de humax 5050c? wat is het verschil tussen de 5100 en 5200? en zijn er decoders met ingebouwde dvd / blurayspeler?
Vergelijking van de Humax producten. De 5200 heeft in ieder geval 2 tuners, iets waar ik persoonlijk heel erg blij mee ben
Of er andere (misschien wel betere?) alternatieven zijn: geen idee.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Hallo allemaal,
Heeft iemand al de nieuwste update voor interactive TV van Ziggo geflasht op de Humax 5050c ?
Ik ben een beetje huiverig omdat je niet meer terug kan gaan naar de vorige versie als het fout gaat.
http://www.myhumax.info/nieuws.htm
Heeft iemand al de nieuwste update voor interactive TV van Ziggo geflasht op de Humax 5050c ?
Ik ben een beetje huiverig omdat je niet meer terug kan gaan naar de vorige versie als het fout gaat.
http://www.myhumax.info/nieuws.htm
Waar zie jij de 5050c op die pagina staan? Dit lijkt mij een update voor de nieuwe types.yingyang schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:09:
Oja ik zie dat ik mij verkeken heb jammer dandowntime schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:33:
[...]
Waar zie jij de 5050c op die pagina staan? Dit lijkt mij een update voor de nieuwe types.
En voor 5050c bezitters zich afgaan vragen of ook zij een update zullen gaan ontvangen dan is het antwoord (van Ziggo en Humax) daarop helaas nee. Vanwege hardware beperkingen is dit helaas niet mogelijk.downtime schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:33:
[...]
Waar zie jij de 5050c op die pagina staan? Dit lijkt mij een update voor de nieuwe types.
Testing, one, two ...
Hier ook een humax en een marmitek. Werkt zonder problemen en 1x drukken is voldoende.. Misschien het infraroodzendertje wat verplaatsen ?jghaanstra schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:32:
Ik probeer een Marmitek Invisible Control 6 aan te sluiten zodat mijn media apparaten achter een deurtje kunnen worden weggewerkt. Dit werkt voor 2 van de 3 apparaten prima maar niet voor de Humax iDHR-5050c.
Vreemd genoeg moet ik telkens twee keer kort achter elkaar op een toets drukken voordat de Humax hier op reageert (dubbelklik). Het signaal van de Invisible Control komt dus wel aan bij de Humax maar deze reageert alleen als het signaal twee keer gegeven wordt.![]()
Herinner me nog wat oude berichten over folie zoals bijvoorbeeld hier:
http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=28450&page=2
[ Voor 10% gewijzigd door RedBaret op 07-03-2013 19:39 ]
Wellicht dat er een revisie ooit is geweest. Op zowel mijn 5050c en die van mijn ouders werkt het infrarood erg slecht. Ik heb een Harmony One afstandsbediening die echt recht op de Humax gericht moet worden, wil deze reageren (en vaak gaat hij niet direct aan bij het eerste commando), die van mijn ouders reageert ook nog eens slecht op de AB van Humax zelf...RedBaret schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:16:
[...]
Hier ook een humax en een marmitek. Werkt zonder problemen en 1x drukken is voldoende.. Misschien het infraroodzendertje wat verplaatsen ?
Er zit geen folie voor de ontvanger, het is echt de ontvanger zelf die problemen heeft.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb ook nog geregeld issues met het niet in 1 keer aanspringen van de Humax. De beruchte folie heb ik er destijds al verwijderd, maar dat maakte ook niets uit inderdaad.deepbass909 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:49:
[...]
Wellicht dat er een revisie ooit is geweest. Op zowel mijn 5050c en die van mijn ouders werkt het infrarood erg slecht. Ik heb een Harmony One afstandsbediening die echt recht op de Humax gericht moet worden, wil deze reageren (en vaak gaat hij niet direct aan bij het eerste commando), die van mijn ouders reageert ook nog eens slecht op de AB van Humax zelf...
Er zit geen folie voor de ontvanger, het is echt de ontvanger zelf die problemen heeft.
de daadwerkelijke sensor zit volgens mij nogal diep in de ontvanger, en het gaatje ervoor is niet zo groot, waardoor een ir signaal van redelijk recht van voren moet komen om iets op te vangen denk ik.
dat probleem heeft iedereen, maar het hangt er van af waar je decoder staat. als hij laag bij de grond staat en je hebt nog een salontafel ertussen staan, dan heb je al snel geen line of sight tussen AB en sensor.....
dat probleem heeft iedereen, maar het hangt er van af waar je decoder staat. als hij laag bij de grond staat en je hebt nog een salontafel ertussen staan, dan heb je al snel geen line of sight tussen AB en sensor.....
De folie had ik al verwijderd. De IR ontvangst van de Humax is altijd slecht geweest, juist een Marmitek met een zender direct op de ontvanger geplakt zou dat moeten kunnen verbeteren. En blijkbaar ontvangt de Humax het signaal ook wel maar doet hij er pas de tweede keer wat mee. Ik heb ook al geprobeerd om de Marmitek zender dichter of juist iets verder van de ontvanger te plaatsen maar tot op heden zonder succes. Zal nog wel eens een poging ondernemen.RedBaret schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:16:
[...]
Hier ook een humax en een marmitek. Werkt zonder problemen en 1x drukken is voldoende.. Misschien het infraroodzendertje wat verplaatsen ?
Welke versie van de Marmitek Invisible Control heb je, zit daar misschien nog verschil in?
De Marmitek Invisible Control. Geen verdere type aanduiding. Standaard voor twee apparaten. Op de onderkant staat nog artikel 27229.
[ Voor 13% gewijzigd door RedBaret op 11-03-2013 18:51 ]
Hmmm ... dat is wel een ander type. Wellicht veroorzaakt dit het verschil.RedBaret schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:38:
De Marmitek Invisible Control. Geen verdere type aanduiding. Standaard voor twee apparaten. Op de onderkant staat nog artikel 27229.
[EDIT] Na contact met de support afdeling van Marmitek heb ik een vervangende hoofdunit en IR ontvanger toegezonden gekregen van de Invisible Control 6. Het vervangen van de hoofdunit heeft het probleem verholpen. Er is blijkbaar iets mis met sommige hoofdunits van de eerste batch van de Invisible Control 6.
De initiele reactie van de support van Marimtek liet even op zich wachten maar daarna heeft men heel snel het probleem verholpen ...
[ Voor 41% gewijzigd door jghaanstra op 22-03-2013 14:28 ]
Bij mij lijkt terugspoelen niet meer te werken. Wanneer ik een buffer heb van maakt niet uit hoe lang dan heeft terugspoelknop geen resultaat. Blijft dan op live staan.
Iemand een verklaring/oplossing?
Iemand een verklaring/oplossing?
Kareem Abdul-Jabbar
Goedemorgen Tweakers,
Ik ben een klant van UPC en UPC is overgegaan op standaard digitale TV over de kabel. Momenteel heb ik een standaard upc decoder met een losse kaart.
Nu beweert upc dat een TV met een DVB-C tuner standaard digitale TV kan afspelen.
Zou ik dan ook deze HUMAX kunnen gebruiken? Ik wil graag op kunnen nemen, maar wil niet gebonden zijn aan het vervelende Horizon gebeuren.
Graag advies,
Groet.
Ik ben een klant van UPC en UPC is overgegaan op standaard digitale TV over de kabel. Momenteel heb ik een standaard upc decoder met een losse kaart.
Nu beweert upc dat een TV met een DVB-C tuner standaard digitale TV kan afspelen.
Zou ik dan ook deze HUMAX kunnen gebruiken? Ik wil graag op kunnen nemen, maar wil niet gebonden zijn aan het vervelende Horizon gebeuren.
Graag advies,
Groet.
Het schijnt zo te zijn dat je die Humax 5050C niet kunt gebruiken, maar de 5200C wel.
Hier heb je wat links om te bekijken:
http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=9145&tstart=0 bij UPC zelf.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=76.0 en dan met name http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48448.0
Zelf heb ik Humax gebeld en dit nagevraagd:
http://www.chelloo.com/up...48448.msg638560#msg638560
Kortom 5050C niet, maar 5200C wel.
De laatste ga ik waarschijnlijk binnenkort ook kopen als ik (na ruim 20 jaar) overstap op glasvezel.
Hier heb je wat links om te bekijken:
http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=9145&tstart=0 bij UPC zelf.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?board=76.0 en dan met name http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48448.0
Zelf heb ik Humax gebeld en dit nagevraagd:
http://www.chelloo.com/up...48448.msg638560#msg638560
De laatste ga ik waarschijnlijk binnenkort ook kopen als ik (na ruim 20 jaar) overstap op glasvezel.
[ Voor 6% gewijzigd door funske op 28-04-2013 11:24 ]
Have Fun Funske
Toch vreemd hoor. Ongecodeerd DVB-C is wel degelijk mogelijk met een 5050C. Ik heb hier via glasvezel een DVB-C Signaal dat prima verwerkt wordt door een 5050c (die eerst enkele jaren aan encrypted DVB-C van Ziggo heeft gehangen). Gewoon kaartje er uit en juiste signaalinstellingen invoeren en gaan met die banaan :-).funske schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:22:
In eerste instantie wilde ik ook de 5050C kopen, omdat die toch betere referenties heeft dan de 5200C.
Als ik op internet ga zoeken (en volgen) dan blijkt de 5050C niet te werken met UPC. Dit omdat UPC het signaal nét iets anders doorgeeft dan Ziggo en alle glasvezelleveranciers.
En aangezien ik keuzevrijheid belangrijk vind, wil ik dus een apparaat dat zowel bij UPC als bij glasvezelleveranciers werkt. Vandaar dat ik veranderd ben van gedachte en dus de 5200C ga kopen.
Of ik moet binnenkort nog ergens kunnen ontdekken dat iemand de 5050C wel werkend heeft gekregen op UPC, dan wordt het die toch weer wel.
Als ik op internet ga zoeken (en volgen) dan blijkt de 5050C niet te werken met UPC. Dit omdat UPC het signaal nét iets anders doorgeeft dan Ziggo en alle glasvezelleveranciers.
En aangezien ik keuzevrijheid belangrijk vind, wil ik dus een apparaat dat zowel bij UPC als bij glasvezelleveranciers werkt. Vandaar dat ik veranderd ben van gedachte en dus de 5200C ga kopen.
Of ik moet binnenkort nog ergens kunnen ontdekken dat iemand de 5050C wel werkend heeft gekregen op UPC, dan wordt het die toch weer wel.
Have Fun Funske
Ook wij hebben een Humax IHDR-5050C.
Ik heb ook de programma timer ingesteld op herhaling.
De serie is allang afgelopen, maar hij gaat gewoon door met opnemen.
Hoe kan ik dat aanpassen?
Mente
Mente
Gids en dan geelMente.holwerda schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:07:
Ook wij hebben een Humax IHDR-5050C.
Mente
Verwijderd
Ik heb nu ruim 2 jaar een Humax IHDR-5050c
Altijd erg tevreden maar sinds vandaag ineens geen/slecht beeld.
Het geluid loopt wel door en het beeld is zowel bij live tv kijken aanwezig als bij al reeds opgenomen programma's.
Ook bij al bekeken programma's is het beeld nu niet goed meer, wat tot vanmorgen nog wel was.

Wanneer ik het menu, de gids oid bekijk is dat deel wel scherp en het juiste beeld, het lijkt me dan eigenlijk ook iets softwarematigs???

En het kan dan ook niet aan de kabels of aan het signaal liggen (op de tv werken de zenders wel)
Wellicht hebben jullie een oplossing?
Opsturen voor garantie gaat dus niet meer, maar het lijkt me niet iets wat in de hardware zit...
Het geluid loopt wel door en het beeld is zowel bij live tv kijken aanwezig als bij al reeds opgenomen programma's.
Ook bij al bekeken programma's is het beeld nu niet goed meer, wat tot vanmorgen nog wel was.

Wanneer ik het menu, de gids oid bekijk is dat deel wel scherp en het juiste beeld, het lijkt me dan eigenlijk ook iets softwarematigs???

En het kan dan ook niet aan de kabels of aan het signaal liggen (op de tv werken de zenders wel)
Opsturen voor garantie gaat dus niet meer, maar het lijkt me niet iets wat in de hardware zit...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 20:16 ]
Verwijderd
Ja, voor 1 minuut?
Ik kan hem ook niet resetten, het instellingen submenu is altijd al grijs en niet selecteerbaar geweest...
Ik kan hem ook niet resetten, het instellingen submenu is altijd al grijs en niet selecteerbaar geweest...
Is mij ook al eens overkomen. Ik weet alleen niet meer hoe ik het heb opgelost. Volgens mij heb ik in de AV-instellingen iets omgezet en daarna weer terug maar dit weet ik dus niet zeker meer.
In ieder geval even van de stroom halen is altijd goed.
In ieder geval even van de stroom halen is altijd goed.
"When you grow up your heart dies"
Ik meen me te herinneren dat ik ooit een soortgelijk heb opgelost met het herstellen van de fabrieksinstellingen via het menu. Dat zou je kunnen proberen...Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:11:
Ik heb nu ruim 2 jaar een Humax IHDR-5050c
...
Op het Ziggo gebruikersforum staan ook wat klachten over dubbel beeld en een mogelijke oplossing.
Verwijderd
Dat zal ik morgen eens proberen.
Weet er iemand hoe ik terug kan naar fabrieksinstellingen?
Het submenu instellingen is bij mij niet te selecteren, ook niet via het kinderslot...
Weet er iemand hoe ik terug kan naar fabrieksinstellingen?
Het submenu instellingen is bij mij niet te selecteren, ook niet via het kinderslot...
@Lange_Harry
Ik heb het ook gehad. Bij mij had het te maken met de zoom-stellingen.
Bij het instellingenmenu ga je naar A/V-instellingen en dan Schermformaat. Die moet op Auto staan, anders gaat het bij HD-uitzendingen vaak fout, met het symptoom dat jij hebt.
Ik heb het ook gehad. Bij mij had het te maken met de zoom-stellingen.
Bij het instellingenmenu ga je naar A/V-instellingen en dan Schermformaat. Die moet op Auto staan, anders gaat het bij HD-uitzendingen vaak fout, met het symptoom dat jij hebt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Ja, idd het is gelukt, zal wel per ongeluk op het "wide" knopje gedrukt hebben...
Ik had em al bijna opgestuurd voor reparatie...
Bedankt allen!
Ik had em al bijna opgestuurd voor reparatie...
Bedankt allen!
Verwijderd
Ik heb sinds enkele dagen een probleem met de 5050c. Ingeplande opnames worden niet altijd uitgevoerd en bij sommige kanalen werkt timeshift (pauzeren) niet. Bijzonder is dat bij andere kanalen de timeshift goed werkt...geen kapotte HD dus. Inmiddels HD opnieuw geformateerd en de fabriekinstellingen hersteld. Suggesties?
edit: nevermind bekend Fox/ziggo probleem, iets met de codering van de stream
edit: nevermind bekend Fox/ziggo probleem, iets met de codering van de stream
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 20:10 . Reden: dr google gaf het antwoord ]
Bedoel je met “sommige kanalen” soms Fox HD? Door een recente wijziging in de codering (voor problemen met Panasonic TVs) is het niet meer mogelijk deze zender op te nemen of te pauzeren met de 5050c.
Er is vandaag een update vrijgegeven door Ziggo met een update voor de 5050C die de problemen met o.a. Fox en Nat Geo Wild HD oplost. Je kunt nu pauzeren/opnemen op die kanalen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb twee 5050's, en door de auto update feature heb ik met die op de slaapkamer een probleem. Als er een update plaats vindt, dan komt er output op de hdmi uitgang, waardoor de Marmitek Connect 310 hdmi switch denkt dat hij naar dat kanaal moet schakelen. Erg irritant als je op de andere poort iets aan het kijken bent. Autosensing op de switch kan helaas niet uit, maar wellicht weet hier iemand of dit op te lossen is in de Humax? Weinig hoop, maar goed...
Niet echt een oplossing, maar wel werkend, is om eerst 5050c aan te zetten en dan pas te switchen naar het apparaat dat je wilt bekijken. Ik heb/had hetzelfde probleem met een externe HDMI-switch.
Bedankt voor het melden, installing as I speak...Arfman schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:32:
Er is vandaag een update vrijgegeven door Ziggo met een update voor de 5050C die de problemen met o.a. Fox en Nat Geo Wild HD oplost. Je kunt nu pauzeren/opnemen op die kanalen.
En, bevalt het?
Ben zelf nogal huiverig om als eerste uit te proberen.
Ben zelf nogal huiverig om als eerste uit te proberen.
De 5050 beneden gisteren geüpgrade, nog geen gekke dingen gezien...
Doet het nog steeds prima hier. Nog niet geprobeerd van Fox op te nemen trouwens, vanavond eens proberen.
Ik heb de update net geïnstalleerd en het pauzeren/opnemen van Fox HD werkt nu goed.
Ik merk verder geen wijzigingen enkel dat klikken op het lege mailbericht van 27/05 18:29:56 onder Status --> Mailbericht niet meer voor een lege popup venstertje zorgt maar nu in het menu Post 27/05 18:29:56 laat zien.
Ik merk verder geen wijzigingen enkel dat klikken op het lege mailbericht van 27/05 18:29:56 onder Status --> Mailbericht niet meer voor een lege popup venstertje zorgt maar nu in het menu Post 27/05 18:29:56 laat zien.
Heb iets heel vreemds. 5050 beneden (heeft laatste firmware 2 weken geleden gekregen) heeft sinds een paar dagen geen geluid meer op enkele zenders. De kinderzenders zoals Nick Jr enz. Alle andere zenders werken normaal. Signaal en zo is goed. De 5050 die boven staat, en nog de voorlaatste firmware draait, heeft dit probleem niet. Ik vermoed dat het daar aan ligt. Maar ja, downgraden zal wel niet kunnen?
Waarschijnlijk is het volume van de decoder omlaag gedraaid. Bij zenders die Dolby gebruiken (de meeste HD-zenders) heeft dat geen effect maar bij anderen heb je dan natuurlijk geen geluid.
Heb veel last van artefarcten (blokjes e.d.) in beeld bij het terugkijken van een opname. Het directe TV beeld is prima. De aansluiting ook: signaalsterkte van alle zenders minimaal 50%, kwaliteit 100% en BER 0. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat daar aan te doen is?
Zou formatteren in dat geval soulaas kunnen bieden?
Mijn 5050c begint steeds meer kuren te vertonen. Opnemen wil eigenlijk niet meer en terugspoelen ook niet. Als je dan op de live-knop drukt geeft-ie een willekeurig tijdvak van 2 uur aan. Na uit- en aanzetten wil terugspoelen wel even weer, maar al snel gaat het fout. Opnemen wil eigenlijk nooit meer. Als je de opname stopt (bijvoorbeeld na een half uur) zegt-ie 'Opnames korter dan 30 seconden kunnen niet...'.
Apparaat is vijf jaar oud.
Meer mensen die dit probleem hadden en een oplossing weten? Of wordt het gewoon tijd voor een nieuwe pvr?
Apparaat is vijf jaar oud.
Meer mensen die dit probleem hadden en een oplossing weten? Of wordt het gewoon tijd voor een nieuwe pvr?
Kareem Abdul-Jabbar
Het enige slijtende onderdeel lijkt mij de harddisk. Een verse format hiervan is misschien een idee?
Heb ik gedaan. Al snel zegt-ie voltooid, maar alle opnames staan er daarna nog gewoon op. Formatteren lijkt dus niks te doen.Toff schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 00:51:
Het enige slijtende onderdeel lijkt mij de harddisk. Een verse format hiervan is misschien een idee?
Paar keer geprobeerd. Ook per sectie (video en muziek/foto). Maar geen resultaat.
Kareem Abdul-Jabbar
Via FTP alle bestanden en directories verwijderen misschien (geen idee of dat helpt)?
Had zelf onlangs na een stroomstoring ook een probleem, namelijk dat de 5050c niet meer in de zuinige stand-by wilde, al stond dat in het menu geselecteerd. Bleek er opeens een update beschikbaar te zijn, die netjes 10 minuten bezig was. Bleek uiteindelijk dezelfde te zijn die er al op stond, maar het probleem was wel verholpen. Misschien voor jou ook iets, om een stroomstoring te simuleren, als hij aan staat?
En anders kan ik je een 5200c aanraden. Enige nadeel is dat het .ts formaat weer net even anders is, waardoor je bestanden van de 5050c niet zondermeer kunt afspelen op een 5200c.
Had zelf onlangs na een stroomstoring ook een probleem, namelijk dat de 5050c niet meer in de zuinige stand-by wilde, al stond dat in het menu geselecteerd. Bleek er opeens een update beschikbaar te zijn, die netjes 10 minuten bezig was. Bleek uiteindelijk dezelfde te zijn die er al op stond, maar het probleem was wel verholpen. Misschien voor jou ook iets, om een stroomstoring te simuleren, als hij aan staat?
En anders kan ik je een 5200c aanraden. Enige nadeel is dat het .ts formaat weer net even anders is, waardoor je bestanden van de 5050c niet zondermeer kunt afspelen op een 5200c.
Bedankt voor je reactie.Toff schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:16:
Via FTP alle bestanden en directories verwijderen misschien (geen idee of dat helpt)?
Verwijderen via ftp geeft hetzelfde euvel: de bestanden lijken te verdwijnen, maar staan er dan toch weer. Ook write aangevinkt en ook dat verdwijnt weer.
5200c heb ik in gebruik gezien, maar komt op mij minder strak in gebruik (de interface) over dan de 5050c. De 5400c is wellicht ook interessant door de 1TB harde schijf.
Ik vind de specificates van de 5200c (en de 5400c) de investering van 250-340 niet waard. Je zou na 5 jaar een aanzienlijke verbetering en uitgebreidere functionaliteit verwachten.
De 5050c is echt 1 van de fijnste apparaten die ik de laatste jaren gekocht heb.
Wellicht zou de harde schijf nog vervangen kunnen worden? Wat voor schijf moet er dan in?
Kareem Abdul-Jabbar
Het lijkt erop dat de schijf read-only wordt gemounted. Waarschijnlijk door een fout die niet automatisch hersteld kan worden. Je zou de schijf eens uit kunnen bouwen en hem aan een Linux-PC hangen om te kijken of er nog iets mee te doen is.
Ik heb 2 5050's en 1 5200 in gebruik en ik ben het meest gewend aan de 5050. De 5200 is inderdaad anders, wat even wennen is. Kwa functionaliteit is "interactief" best wel een pluspunt van de 5200 en de HDD is iets groter. Een goedwerkende 5050 vervangen voor een 5200 is de investering niet waard inderdaad, maar ik zou nu geen 5050 meer kopen, waar de 5200 voor ongeveer dezelfde prijs te koop is.
Voor het vervangen van de HDD kan je bijvoorbeeld eens hier kijken:
http://ziggo-gebruikers.n...9b034a7ab1f1d6a47&t=16533
Voor het vervangen van de HDD kan je bijvoorbeeld eens hier kijken:
http://ziggo-gebruikers.n...9b034a7ab1f1d6a47&t=16533
Ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet en kon toen wél formatteren. Na de zenders te hebben ingesteld heb ik iets opgenomen en dat ging prima. Ook terugspoelen ging weer snel en vloeiend.
Kortom, het probleem is echt structureel opgelost. Hopelijk voor lange tijd.
Kortom, het probleem is echt structureel opgelost. Hopelijk voor lange tijd.
Kareem Abdul-Jabbar
Ik ben van plan om de Humax ihdr 5050c tweedehands aan te schaffen en aan te sluiten via mijn coax van het Genexis modem (Telfort - glasvezel - oude propositie).
Is de nieuwste firmware ook te downloaden ergens online?
Johanna
Is de nieuwste firmware ook te downloaden ergens online?
Johanna
De firmware staat alleen op het coaxnetwerk van ziggo/upc.
Maar ga er maar vanuit dat de laatste firmware er al op staat, de laatste firmware is al meer dan een jaar oud.
Die is ongetwijfeld tussendoor wel geupdate.
Maar ga er maar vanuit dat de laatste firmware er al op staat, de laatste firmware is al meer dan een jaar oud.
Die is ongetwijfeld tussendoor wel geupdate.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 11-08-2016 11:50 ]
Hallo allemaal,
@Job bedankt!
Ik probeer mijn Humax d..m.v. ftp te verbinden met mijn pc, maar ik krijg deze foutmelding:
Status: Verbinden met 192.168.0.250:21...
Status: Verbinding gemaakt, welkomstbericht afwachten...
Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
Status: Server ondersteunt geen niet-ASCII tekens.
Status: Ingelogd
Status: Mappenlijst ophalen...
Opdracht: PWD
Antwoord: 257 "/media" is current working dir.
Opdracht: TYPE I
Antwoord: 200 Port command successful
Opdracht: PASV
Antwoord: 502 Command not implemented.
Opdracht: PORT 192,168,0,100,250,99
Antwoord: 500 PORT/EPRT (Active Mode/Extended Active Mode) is not supported. Use PASV/EPSV instead of this
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Wat ik heb gedaan:
-Humax met netwerkkabel verbonden met mijn Sitecom Gigabit WLR-4004 v1-003 N300 Rev. A router.
FTP zowel in standaard, passief en ook in actief geprobeerd.
-Op de Humax onder Netwerk, Etherconfiguratie op handmatig gezet en een IP adres ingevoerd, dat buiten de range van mijn router valt.
Verder Subnetmasker: 255.255.255.0. Router en DNS adres op 0.0.0.0.
Ik zie in mijn router dat hij al 2 nieuwe ip adressen heeft toegevoegd. de eerste van de DHCP configuratie en de 2e van de handmatige configuratie. Maar het IP adres van de handmatige configuratie klopt niet met wat ik op mijn Humax heb. Op mijn router is het 103 en op mijn Humax is het 250 aan het eind.
Wat kan ik doen? Heb geen idee hoe ik die IP adressen kan verwijderen of wat ik nog meer kan doen. Of is het een goed idee om de Humax te resetten naar fabrieksinstellingen?
En wat dan daarna?
Sorry maar ik ben niet echt goed in netwerkdingen.
Johanna
@Job bedankt!
Ik probeer mijn Humax d..m.v. ftp te verbinden met mijn pc, maar ik krijg deze foutmelding:
Antwoord: 500 PORT/EPRT (Active Mode/Extended Active Mode) is not supported. Use PASV/EPSV instead of this
Wat ik heb gedaan:
-Humax met netwerkkabel verbonden met mijn Sitecom Gigabit WLR-4004 v1-003 N300 Rev. A router.
FTP zowel in standaard, passief en ook in actief geprobeerd.
-Op de Humax onder Netwerk, Etherconfiguratie op handmatig gezet en een IP adres ingevoerd, dat buiten de range van mijn router valt.
Verder Subnetmasker: 255.255.255.0. Router en DNS adres op 0.0.0.0.
Ik zie in mijn router dat hij al 2 nieuwe ip adressen heeft toegevoegd. de eerste van de DHCP configuratie en de 2e van de handmatige configuratie. Maar het IP adres van de handmatige configuratie klopt niet met wat ik op mijn Humax heb. Op mijn router is het 103 en op mijn Humax is het 250 aan het eind.
Wat kan ik doen? Heb geen idee hoe ik die IP adressen kan verwijderen of wat ik nog meer kan doen. Of is het een goed idee om de Humax te resetten naar fabrieksinstellingen?
En wat dan daarna?
Sorry maar ik ben niet echt goed in netwerkdingen.
Johanna
Ik zou hem gewoonn op DHCP zetten en dan nogmaals proberen. Welke gegevens heb je gebruikt als login?
Met welk programma maak je deze verbinding. Ik zou bijvoorbeeld Filezilla proberen. Hiermee krijg ik het altijd voor elkaar
Met welk programma maak je deze verbinding. Ik zou bijvoorbeeld Filezilla proberen. Hiermee krijg ik het altijd voor elkaar
Ik heb zowel DHCP als handmatig geburikt, maar dat werkt allebei niet.Totaalgeflipt schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:36:
Ik zou hem gewoonn op DHCP zetten en dan nogmaals proberen. Welke gegevens heb je gebruikt als login?
En ik gebruik de Filezilla Client.
Kan je het eens proberen in passive mode ipv active?johanna52 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:24:
Hallo allemaal,
@Job bedankt!
Hoi Job, dat heb ik ook al geprobeerd. Zowel in standaard, active als passiv mode.job schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:19:
[...]
Kan je het eens proberen in passive mode ipv active?
Inmiddels ook de Humax teruggezet naar fabrieksinstellingen en toen weer geprobeerd, maar het blijft hetzelfde. Zowel bij DHCP alswel als bij handmatig.
Mijn router geeft gewoon een ander IPadres aan de verbinding.
Heb ook geprobeerd om in mijn router dat nieuwe IPadres als static DHCP in te voeren, maar ook dat werkt niet.
Ik heb dat probleem ook vaak. Enige oplossing is Windows firewall op de client tijdelijk helemaal uitzetten. Beetje raar aangezien andere FTP-sites wel probleemloos werken, ongeacht of ze Active of Passive FTP gebruiken.
Heb ik ook al geprobeerd. Alle firewalls uitgezet en nog steeds geen mappenlijst.downtime schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:40:
Ik heb dat probleem ook vaak. Enige oplossing is Windows firewall op de client tijdelijk helemaal uitzetten. Beetje raar aangezien andere FTP-sites wel probleemloos werken, ongeacht of ze Active of Passive FTP gebruiken.

Het laatste wat bij mij op komt is om het eens te proberen met een andere ftp client.
Zelfs dat heb ik al geprobeerd. Ik heb Coreftp geprobeerd, maar die weigert ook verbinding te maken. Ik snap er ook niets van.job schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:18:
Het laatste wat bij mij op komt is om het eens te proberen met een andere ftp client.
16 Aug. 2016
Vanmorgen weer geprobeerd met de Windows Firewall uit. Geen succes, maar ineens had ik verbinding. Wat bleek? Ook Kaspersky werd uitgeschakeld (
Ik heb de firewall weer ingeschakeld en Kaspersky uit en nu werkt het.
Nu even kijken in de instellingen van Kaspersky, want die laat me geen programma toevoegen onder uitzonderingen. Heel wazig.
Maar ik ben blij, dat ik het werkende heb gekregen en ook heel blij met de kwaliteit.
iedereen bedankt voor het meedenken!
Johanna
[ Voor 45% gewijzigd door johanna52 op 16-08-2016 09:14 . Reden: Aanvulling en oplossing ]
Hallo allemaal,
Ik weet niet precies waar ik dit het beste kan plaatsen, maar omdat de Humax er ook bij betrokken is, doe ik het maar hier.
Ik weet niet goed hoe ik mijn apparaten het beste kan verbinden met elkaar en met de tv.
Dit is wat ik heb:
-Oude TV met 2 scartaansluitingen en ook een composiet en s-video aansluiting aan de zijkant.
-Humax IHDR 5050c
-DVDspeler (LG RH 387H) - 2 scartaansluitingen
-Mediaplayer (Playon HD2 Mini) - HDMI en composiet.
Op dit moment heb ik mijn Amino A140 decoder via scart naar mijn dvdspeler en dan weer via scart naar mijn TV.(AV1)
De Humax gaat rechtstreeks met de scart naar de TV (AV2)
De Mediaplayer kan alleen via composiet worden aangesloten op mijn TV.
Dat is prima, maar als ik die verbind dan werkt de Humax niet meer.
Dit komt natuurlijk omdat er maar 2 mogelijkheden zijn. (AV1 en AV2)
Dus nu moet ik als ik de Humax wil gebruiken elke keer de Mediaplayer loskoppelen.
Ik heb al van alles zitten bedenken, maar is het überhaupt mogelijk om alle apparaten gewoon verbonden te laten en dat ze dan toch apart werken?
Johanna
Ik weet niet precies waar ik dit het beste kan plaatsen, maar omdat de Humax er ook bij betrokken is, doe ik het maar hier.
Ik weet niet goed hoe ik mijn apparaten het beste kan verbinden met elkaar en met de tv.
Dit is wat ik heb:
-Oude TV met 2 scartaansluitingen en ook een composiet en s-video aansluiting aan de zijkant.
-Humax IHDR 5050c
-DVDspeler (LG RH 387H) - 2 scartaansluitingen
-Mediaplayer (Playon HD2 Mini) - HDMI en composiet.
Op dit moment heb ik mijn Amino A140 decoder via scart naar mijn dvdspeler en dan weer via scart naar mijn TV.(AV1)
De Humax gaat rechtstreeks met de scart naar de TV (AV2)
De Mediaplayer kan alleen via composiet worden aangesloten op mijn TV.
Dat is prima, maar als ik die verbind dan werkt de Humax niet meer.
Dit komt natuurlijk omdat er maar 2 mogelijkheden zijn. (AV1 en AV2)
Dus nu moet ik als ik de Humax wil gebruiken elke keer de Mediaplayer loskoppelen.
Ik heb al van alles zitten bedenken, maar is het überhaupt mogelijk om alle apparaten gewoon verbonden te laten en dat ze dan toch apart werken?
Johanna
Johanna, composiet > scart verloop halen en deze achter op Humax aansluiten?
Testing, one, two ...
Ja daar heb ik ook over gedacht, maar gaat dat werken?hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:35:
Johanna, composiet > scart verloop halen en deze achter op Humax aansluiten?
Die 2e vcr-scart heeft alleen maar de mogelijkheid van s-video en cvbs. Je kunt geen rgb kiezen en heb ik dat niet nodig voor composiet?
En in een eerdere post hier lees ik ook, dat je bijvoorbeeld ook geen dvdspeler kunt aanlsuiten op die 2e scart. Althans niet voor het afspelen. Wel voor opnemen. Dus dan werkt dat ook niet voor deze mediaplayer denk ik.
Johanna
[ Voor 21% gewijzigd door johanna52 op 17-08-2016 15:49 . Reden: Aanvulling ]
Via composiet kan geen RGB beeld worden doorgegeven, cvbs is wat bij composiet hoort.
Die ene scart is enkel bedoelt om een signaal door te lussen, opnemen op de Humax is volgens mij hetgeen je nu net niet kan via die ingang (i.v.m. kopieer beveiliging).
In de handleiding staat er het volgende;
VCR-SCART
Hier sluit u een VCR SCART-kabel aan voor aansluiting op een videorecorder of dvdspeler.
Daarmee wordt meestal bedoelt dat dit signaal op die scart-aansluiting wordt doorgesluisd naar de tv, waarbij de Humax niet aanstaat (wel aan de spanning).
Heb jij zelf al geprobeerd om je DVD speler op die ingang aan te sluiten om te kijken of er signaal wordt doorgegeven via de Humax? Zoals gezegd, de Humax moet dan in standby staan omdat ie anders zijn eigen beeld op TV laat zien.
Die ene scart is enkel bedoelt om een signaal door te lussen, opnemen op de Humax is volgens mij hetgeen je nu net niet kan via die ingang (i.v.m. kopieer beveiliging).
VCR-SCART
Hier sluit u een VCR SCART-kabel aan voor aansluiting op een videorecorder of dvdspeler.
Daarmee wordt meestal bedoelt dat dit signaal op die scart-aansluiting wordt doorgesluisd naar de tv, waarbij de Humax niet aanstaat (wel aan de spanning).
Heb jij zelf al geprobeerd om je DVD speler op die ingang aan te sluiten om te kijken of er signaal wordt doorgegeven via de Humax? Zoals gezegd, de Humax moet dan in standby staan omdat ie anders zijn eigen beeld op TV laat zien.
[ Voor 85% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2016 16:01 ]
Testing, one, two ...
Ok weer wat geleerd.hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:52:
Via composiet kan geen RGB beeld worden doorgegeven, cvbs is wat bij composiet hoort.
VCR-SCART
Maar dat aansluiten van mijn dvd speler, daar heb ik toch mijn twijfels bij.
Althans voor het afspelen. Lees maar hier: blekboks in "\[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic"
Ik heb inderdaad net geprobeerd om mijn dvdspeler via de Humax naar mijn dvdspeler te laten lopen. Maar ik kreeg geen beeld. Maar ik ga het nog eens proberen. Met de Humax op standby inderdaad.
En mijn originele vraag is over de aanlsuiting van mijn mediaplayer.
Johanna
[ Voor 10% gewijzigd door johanna52 op 17-08-2016 16:06 . Reden: Aanvulling ]
De Humax is daar via HDMI aangesloten, dan is er van scart > scart (doorlussen) helemaal geen sprake, en lijkt het me logisch dat het niet werkt. Er zit geen scart > HDMI convertor in het apparaat als ik het goed heb.
Het antwoordt blijft hetzelfde, composiet signaal (cvbs instelling moet gekozen zijn binnen de Humax voor VCR), is van je Media speler of van je DVD speler gelijk. Bij laatste moet je echter niet de instelling RGB actief hebben als je deze door gaat lussen via de Humax, dat ondersteund ie niet via scart in.
U kunt VCR-SCART uitgangsopties kiezen.
1. Selecteer VCR-SCART.
2. Selecteer CVBS of S-Video met de knop OK of t/u.
Het antwoordt blijft hetzelfde, composiet signaal (cvbs instelling moet gekozen zijn binnen de Humax voor VCR), is van je Media speler of van je DVD speler gelijk. Bij laatste moet je echter niet de instelling RGB actief hebben als je deze door gaat lussen via de Humax, dat ondersteund ie niet via scart in.
U kunt VCR-SCART uitgangsopties kiezen.
1. Selecteer VCR-SCART.
2. Selecteer CVBS of S-Video met de knop OK of t/u.
[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2016 16:09 ]
Testing, one, two ...
Ja klopt. Ok ik ga het nog eens proberen.hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:05:
De Humax is daar via HDMI aangesloten, dan is er van scart > scart (doorlussen) helemaal geen sprake, en lijkt het me logisch dat het niet werkt. Er zit geen scart > HDMI convertor in het apparaat als ik het goed heb.
Johanna
Lees mijn toevoeging nog even
Testing, one, two ...
Ja had dat gelezen, maar ik krijg geen beeld. Humax in standby. Onderste Scart naar DVD speler, Maar geen beeld helaas.hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:08:
Lees mijn toevoeging nog even
Edit: ik laat de dvd speler maar. Het liefste heb ik een oplossing voor mijn mediaplayer. Zodat ik die niet de hele tijd los hoef te koppelen.
Johanna
[ Voor 20% gewijzigd door johanna52 op 17-08-2016 16:24 . Reden: Aanvulling ]
Volgens de handleiding van je DVD recorder staat scart standaard op RGB ingesteld en is dit niet uit te schakelen? Dat zou de Humax mogelijk niet ondersteunen op die scart in.
Mijn advies blijft dat je zo'n losse scart stekker zou kunnen halen (kost een paar €) waarmee je het cvbs (composiet) signaal ook in de Humax kan krijgen. Nu heb ik ook zo'n 5050c hier in huis, maar die staat op de slaapkamer van mijn dochter, en ik kan daar moeilijk bijkomen aan de achterzijde. Mocht mijn hoofd er naar staan dan ga ik daar toch eens mee aan de gang. Spullen genoeg hier in huis om mee te testen.
Onderstaande stekker zou je nodig hebben voor de test.
Mijn advies blijft dat je zo'n losse scart stekker zou kunnen halen (kost een paar €) waarmee je het cvbs (composiet) signaal ook in de Humax kan krijgen. Nu heb ik ook zo'n 5050c hier in huis, maar die staat op de slaapkamer van mijn dochter, en ik kan daar moeilijk bijkomen aan de achterzijde. Mocht mijn hoofd er naar staan dan ga ik daar toch eens mee aan de gang. Spullen genoeg hier in huis om mee te testen.

Testing, one, two ...
Ja begrijp ik. Maar het probleem is niet mijn dvd recorder. Die werkt wel.hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:25:
Volgens de handleiding van je DVD recorder staat scart standaard op RGB ingesteld en is dit niet uit te schakelen? Dat zou de Humax mogelijk niet ondersteunen op die scart in.
[afbeelding]
Ik dacht dat mijn Amino misschien beter zou werken als ik hem rechtstreeks op mijn TV aansluit, maar dat heb ik net geprobeerd en dat maakt niets uit. Dus ik laat mijn Amino gewoon via mijn dvd speler naar mijn TV lopen. En mijn dvd recorder werkt dan ook prima.
Het probleem is om mijn mediaplayer niet elke keer los te hoeven koppelen van mijn TV.
Daar zoek ik dus een oplossing voor.
Johanna
[knip]
maar eens even doorgezocht, want ik wil toch altijd graag weten wat wel en niet mogelijk is.
Op de Humax site staat het volgende te lezen en dat wil dan zeggen dat die scart aansluiting enkel bedoelt is voor opnames naar een DVD recorder of VCR. Helaas gaat aansluiten van je mediaspeler dus NIET via deze Humax.
Kan ik een Blu-ray- en/of DVD-speler op de HUMAX aansluiten?
Nee, u dient deze appraten rechtstreek aan uw TV aan te sluiten. U kunt wel een DVD-recorder aansluiten via Scart bijv. om opgenomen programma op te archiveren. Meer informatie hierover vindt u bij de vragen onder het kopje ‘Opnemen/Opslag’
En dit geldt dan helaas natuurlijk ook voor ieder ander apparaat aangesloten op die scart, waaronder je Media speler.
Edit: maar nog even verder doorgezocht en dan kom ik voor de 5200C weer het volgende tegen, dan zou dat mogelijk ook voor de 5050c kunnen gelden.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=30845
"Zoals je zelf al hebt ontdekt werkt de doorlusfunctie (ook voor RGB) wel met de beide SCART aansluitingen (input via de VCR SCART en output via de TV SCART). Ook dat is standaard voor decoders en PVRs die over twee SCART aansluitingen beschikken. Overigens werkt de SCART doorlusfunctie bij de Humax weer niet wanneer het apparaat standby staat én de energiespaarstand is ingeschakeld."
Edit 2: hoewel ik het niet met zekerheid durf te stellen, je dient wel een volledige bekabelde scartkabel gebruiken tussen de Humax en TV (alle 21 pennen aangesloten dus). Dit is niet bij iedere scart-kabel het geval, dus kijk altijd even of alle 21 pinnen wel aanwezig zijn in de stekker.
maar eens even doorgezocht, want ik wil toch altijd graag weten wat wel en niet mogelijk is.
Op de Humax site staat het volgende te lezen en dat wil dan zeggen dat die scart aansluiting enkel bedoelt is voor opnames naar een DVD recorder of VCR. Helaas gaat aansluiten van je mediaspeler dus NIET via deze Humax.
Nee, u dient deze appraten rechtstreek aan uw TV aan te sluiten. U kunt wel een DVD-recorder aansluiten via Scart bijv. om opgenomen programma op te archiveren. Meer informatie hierover vindt u bij de vragen onder het kopje ‘Opnemen/Opslag’
En dit geldt dan helaas natuurlijk ook voor ieder ander apparaat aangesloten op die scart, waaronder je Media speler.
Edit: maar nog even verder doorgezocht en dan kom ik voor de 5200C weer het volgende tegen, dan zou dat mogelijk ook voor de 5050c kunnen gelden.
"Zoals je zelf al hebt ontdekt werkt de doorlusfunctie (ook voor RGB) wel met de beide SCART aansluitingen (input via de VCR SCART en output via de TV SCART). Ook dat is standaard voor decoders en PVRs die over twee SCART aansluitingen beschikken. Overigens werkt de SCART doorlusfunctie bij de Humax weer niet wanneer het apparaat standby staat én de energiespaarstand is ingeschakeld."
Edit 2: hoewel ik het niet met zekerheid durf te stellen, je dient wel een volledige bekabelde scartkabel gebruiken tussen de Humax en TV (alle 21 pennen aangesloten dus). Dit is niet bij iedere scart-kabel het geval, dus kijk altijd even of alle 21 pinnen wel aanwezig zijn in de stekker.
[ Voor 188% gewijzigd door hardware-lover op 17-08-2016 17:21 ]
Testing, one, two ...
Bedankt voor het uitzoeken. Maar ik denk dat we zo niet verder komen.hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:44:
[knip]
Ik heb een hele goede scartkabel tussen de Humax en TV.
Maar ik ga niet zo'n blokje kopen als ik niet zeker weet of het gaat werken.
En daar heb ik grote twijfels bij.
Johanna
Ik weet niet waar je woont Johanna, maar bij ons in de omgeving is wel een zaak te vinden die niet moeilijk doet met het uittesten van zo'n convertor van een paar euro en als het niet werkt, om het weer in te leveren en je geld retour te krijgen. Die dingen zijn werkelijk heel erg goedkoop, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken Johanna.
Testing, one, two ...
Ja ik kan eens kijken.hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:56:
Ik weet niet waar je woont Johanna, maar bij ons in de omgeving is wel een zaak te vinden die niet moeilijk doet met het uittesten van zo'n convertor van een paar euro en als het niet werkt, om het weer in te leveren en je geld retour te krijgen. Die dingen zijn werkelijk heel erg goedkoop, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken Johanna.
En bedoel je dan dat ik mijn media player aansluit op dat blokje en dan die scart van dat blokje in de vcr scart van de humax?
Ok ga ik proberen. Laat wel weten hoe of wat.
Edit: heb een scart blokje aangesloten en dat werkt perfect.
@hardware-lover Bedankt!
[ Voor 21% gewijzigd door johanna52 op 19-08-2016 18:40 ]
Hallo allemaal, wat een ellende met de afstandsbediening. 
Op het ogenblik werkt hij helemaal niet. Ik heb er al nieuwe batterijen in gedaan. Maar zelfs als ik pal voor de Humax ga zitten, met het klepje open werkt hij niet. Het lampje op de AB wordt wel rood als ik op een knop druk, maar de Humax reageert niet.
Kan ik nog iets anders doen?
Ik heb ook gelezen over een andere AB. Maar welke AB werkt dan wel goed? Of blijft het altijd een probleem?
Ik gebruik nu maar de knoppen op de voorkant van de Humax, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Johanna
Op het ogenblik werkt hij helemaal niet. Ik heb er al nieuwe batterijen in gedaan. Maar zelfs als ik pal voor de Humax ga zitten, met het klepje open werkt hij niet. Het lampje op de AB wordt wel rood als ik op een knop druk, maar de Humax reageert niet.
Ik heb ook gelezen over een andere AB. Maar welke AB werkt dan wel goed? Of blijft het altijd een probleem?
Ik gebruik nu maar de knoppen op de voorkant van de Humax, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Johanna
Als je zoek op het typenummer van de afstandsbediening "RM-F01", dan vind je veel webshops die de originele of een kloon van de afstandsbediening te koop hebben.johanna52 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:38:
Hallo allemaal, wat een ellende met de afstandsbediening.
Johanna
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Ja maar ik wil graag weten wie een ander merk AB heeft die werkt. Dus ervaringen van anderen met een ander merk AB.Mr_Blobby schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:10:
[...]
Als je zoek op het typenummer van de afstandsbediening "RM-F01", dan vind je veel webshops die de originele of een kloon van de afstandsbediening te koop hebben.
Johanna
[ Voor 0% gewijzigd door johanna52 op 26-08-2016 12:05 . Reden: Aanvulling ]
Ik doe alles met m'n Logitech Harmony Remote.johanna52 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:40:
[...]
Ja maar ik wil graag weten wie een ander merk AB heeft die werkt. Dus ervaringen van anderen met een ander merk AB.
Johanna
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
En welke is dat? Er zijn er zoveel van en ik wil er ook niet teveel voor uitgeven.amphora schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:42:
[...]
Ik doe alles met m'n Logitech Harmony Remote.
En die werkt dus goed met deze Humax?
Ik heb zelf de 700 maar die is volgens mij niet meer verkrijgbaar, nagenoeg gelijk aan de 650. Maar volgens mij werkt iedere Logitech Harmony wel met de Humaxjohanna52 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:46:
[...]
En welke is dat? Er zijn er zoveel van en ik wil er ook niet teveel voor uitgeven.
En die werkt dus goed met deze Humax?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ja misschien wel, maar ik weet het liever zeker voor ik iets ga kopen.amphora schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:20:
[...]
Ik heb zelf de 700 maar die is volgens mij niet meer verkrijgbaar, nagenoeg gelijk aan de 650. Maar volgens mij werkt iedere Logitech Harmony wel met de Humax
En het is toch raar, dat de originele AB niets meer doet? Ik heb het gevoel, dat het een instelling is of zo.
Het is toch wel de PVR knop die brand als je op een knop drukt van de afstandsbediening?johanna52 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:38:
[...]
Ja misschien wel, maar ik weet het liever zeker voor ik iets ga kopen.
En het is toch raar, dat de originele AB niets meer doet? Ik heb het gevoel, dat het een instelling is of zo.
Heb je al gecontroleerd of er wel licht uit de ab komt? Dit kun je doen met een smartphone. Gebruik de camera app. Druk en knop in en je zou in de ap moeten zien dat er (infrarood) licht uit de ab komt. Zo niet, controleer een andere ab zodat je weet dat de smartphone dit wel kan laten zien.
Ja het is de PVR knop die brandt. En met de camera app van mijn smartphone zie ik inderdaad even een wit lichtje. Ik begrijp het ook niet. Hij doet helemaal niets.Dr.Roelski schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:39:
[...]
Het is toch wel de PVR knop die brand als je op een knop drukt van de afstandsbediening?
Heb je al gecontroleerd of er wel licht uit de ab komt? Dit kun je doen met een smartphone. Gebruik de camera app. Druk en knop in en je zou in de ap moeten zien dat er (infrarood) licht uit de ab komt. Zo niet, controleer een andere ab zodat je weet dat de smartphone dit wel kan laten zien.
En als je de afstandsbediening probeer te programmeren voor je tv via deze instructie.johanna52 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:45:
[...]
Ja het is de PVR knop die brandt. En met de camera app van mijn smartphone zie ik inderdaad even een wit lichtje. Ik begrijp het ook niet. Hij doet helemaal niets.
Werkt de afstandsbediening dan wel voor je tv?
Als dat wel werkt, dan zou het de ontvanger kunnen zijn op de humax die kapot is.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet