Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:50
Afbeeldingslocatie: http://www.gebruikers.tv/wordpress/wp-content/uploads/2009/01/humax-ihdr-5050c.jpg

HUMAX iHDR-5050c

HDTV ontvanger met ingebouwde digitale videorecorder

High Definition TV betekent:
- ongekende digitale beeld- en geluidskwaliteit
- kijk- en luisterbeleving zoals in de bioscoop

Belangrijkste eigenschappen

Haarscherpe HDTV-weergave.
320 Gbyte harddisk-recorder (ca. 53 uur opnemen in HD-kwaliteit, eventueel inclusief Dolby Digital bioscoopgeluid).
Digitale opname in dezelfde kwaliteit als de uitzending, ook de HD uitzendingen.
Twintuner. Twee programma’s gelijktijdig opnemen en (eventueel) een derde programma bekijken (afh. van zenderindeling kabelmaatschappij).
Time shift functie (live uitzending pauzeren of terugspoelen).
Twee USB aansluitingen voor externe opslag van muziek en foto’s.
Foto’s rechtstreeks weergeven vanaf de digitale camera.
Netwerkaansluiting: via het FTP-protocol bestanden van en naar de ingebouwde harde schijf kopiëren.
Bladwijzers aan een opname toevoegen zodat je bepaalde scènes gemakkelijk kunt terugvinden.
Low power standby (6 Watt) of naar keuze normaal standby voor snel opstarten (24 Watt).
Universele, multi-purpose afstandsbediening.
Video-, muziek- en fotobestanden in zelfgemaakte mappen opbergen.
Ondersteunde resoluties: 1080i, 720p, 576p, 576i.
Eenvoudig opnemen via Electronische Programmagids.
Digitaal foto-album met diashow-weergavemogelijkheid.
Opnemen van teletekst zodat u opgenomen programma’s met ondertiteling kunt bekijken.
HDMI- en Componentaansluiting. (HDMI 1.2a)
1x TV-Scart en 1x VCR/DVD-scart voor opname.
Toslink optische audio-aansluiting.
Afmetingen: 37,5 x 26 x 6 cm (bxdxh), gewicht: ca. 3,1 kg.
Kleur: zwart
Geschikt voor de ontvangst van in HD-kwaliteit uitgezonden programma’s van Ziggo, CAIW, DELTA, Kabel Noord en diverse andere
kabelnetten.

Netwerkfunctionaliteit
U kunt de HUMAX iHDR5050c moeiteloos integreren in een PC-thuisnetwerk. Daarmee kunt u door middel van het zg. het FTP-protocol vanaf de geïntegreerde harde schijf programma’s kopiëren naar bijvoorbeeld een PC. Zo kunt u op simpele wijze een archief aanleggen van programma’s die u later misschien nóg eens wilt bekijken. Op dezelfde wijze kunt u ook een archief aanleggen van uw favoriete muziekbestanden en fotoboeken. Let op: de functionaliteit om TV-programma’s te archiveren kan in verband met rechten per zender door de programma-aanbieder worden geblokkeerd.

Opnamecapaciteit
Het aantal uren dat u videoprogramma’s kunt opnemen op de ingebouwde 320GB harde schijf is o.a. afhankelijk van de zg. ‘bitrate’ waarin een programma wordt uitgezonden.

Bladwijzers
De HUMAX iHDR-5050c biedt u de mogelijkheid om bladwijzers toe te voegen aan programma’s die u opneemt. U kunt dit vergelijken met de scène-indeling van een DVD. Wilt u een opgenomen programma bijvoorbeeld vanaf een bepaalde scène bekijken, dan selecteert u simpelweg de betreffende scène om vanaf dát moment het programma te bekijken.

Digitaal foto-album met diashow-weergavemogelijkheid
Uw favoriete foto’s met het hele gezin bekijken op uw TV? Dat kan. Direct vanaf een USB-geheugenstick, digitale camera of vanaf de harde schijf van uw Humax ontvanger. Op uw verzoek verzorgt uw iHDR-5050c geheel automatisch een fantastische diapresentatie. Als u wilt zelfs inclusief achtergrondmuziek.

EPG (Electronische Programmagids)
Met een druk op de knop verschijnen de radio en TV-programma’s voor de komende 7 dagen op uw scherm. Het aantal dagen dat programma-informatie vooraf wordt weergegeven en de actualiteit van de informatie hangt af van de programma-aanbieder. Uw favoriete programma’s vindt u simpelweg op naam of genre. Markeer het programma dat u wilt opnemen en met een volgende druk op de knop wordt het programma opgenomen. En natuurlijk ondersteunt de HUMAX iHDR-5050c ook ondertiteling en digitale teletekst.

Time Shift Recording
Deze functie biedt u de mogelijkheid een live uitzending te onderbreken omdat u bijvoorbeeld de telefoon wilt opnemen. Nadat u het gesprek hebt beëindigd start u met een druk op de knop de uitzending precies op de plaats waar u deze had stopgezet. Time Shift Recording maakt het ook mogelijk om tijdens het kijken naar een live programma terug te spoelen naar het punt waarop het programma door u werd ingeschakeld.

Van een van de gebruikers kwam de onderstaande handleiding om in een verborgen menu te komen.

Menu>Status>Selecteer Status menu
Dan: red,green,yellow,blue,green,yellow,blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Ok, dus je kan copy-pasten, wat wil je precies met dit topic?

Is hij al uit of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Het was even wachten maar nu is ie toch uitgekomen.
De Humax IHDR-5050c.

In dit topic kan iedereen zijn of haar ervaring zetten en eventuele vragen stellen.

Ben heel benieuwd wat iedereen er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
mace schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:00:
Ok, dus je kan copy-pasten, wat wil je precies met dit topic?

Is hij al uit of wat?
idd ik kan ook copy pasten.

Dan staat toch alle informatie er voor iedereen wel zo makkelijk.

Hij is idd vandaag uitgekomen dus ben hem snel weesten halen en hij doet het in ieder geval goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

kalmma schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:03:
Hij is idd vandaag uitgekomen dus ben hem snel weesten halen en hij doet het in ieder geval goed bij mij.
Mooi.

Heb je ook film1? En zo ja kan je dan eens proberen daar van op te nemen?

En hoeveel heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Ik zit even een beetje in het menu te kijken maar zie daar nou staan bij Signaalontvangst: Tuner 1 en Tuner 2 alleen bij tuner 1 staat maar de sterkte en kwaliteit.

Kan je ook nog gegevens invoeren voor een 2de tuner dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Misschien geeft hij dat alleen aan als je ook daadwerkelijk de 2e tuner gebruikt, dus bij het gelijktijdig opnemen en TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
mace schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:18:
[...]

Mooi.

Heb je ook film1? En zo ja kan je dan eens proberen daar van op te nemen?

En hoeveel heb je er voor betaald?
Ik heb er €399 voor betaald heb ze ook al voor €359 zien staan maar die waren al op vandaag.

En aangezien ik hem heel graag wou hebben heb ik er maar iets meer voor betaald.

Ik heb geen Film1 maar wel sport1 zal eens even kijken of je daar van kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
kalmma schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:32:
[...]

Ik heb er €399 voor betaald heb ze ook al voor €359 zien staan maar die waren al op vandaag.

En aangezien ik hem heel graag wou hebben heb ik er maar iets meer voor betaald.

Ik heb geen Film1 maar wel sport1 zal eens even kijken of je daar van kan opnemen.
Het opnemen vanaf Sport1 gaat in ieder geval wel gewoon dus denk dat het vanaf film1 dan ook wel gaat.

Het zou best kunnen dat er op sommige films protectie zit zodat je hem niet kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
kalmma schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:35:
[...]Het opnemen vanaf Sport1 gaat in ieder geval wel gewoon dus denk dat het vanaf film1 dan ook wel gaat.

Het zou best kunnen dat er op sommige films protectie zit zodat je hem niet kan opnemen.
Lijkt me niet logisch?
Want bij de SD Humax PVR en Siemens PVR is ook geen sprake van protectie bij film1/sport1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu zo'n Cisco staan maar ben over een paar dingen erg ontevreden, kun je vertellen hoe dat op de Humax werkt?

- Op m'n oude Samsung HD ontvanger kon ik een persoonlijke lijst met favorieten kanalen maken en de volgorde hiervan bepalen; de volgorde bepalen gaat op de Cisco niet en hij onthoud niet in welke lijst ik aan het zappen was. Is dat op de Humax beter?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
twixx schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:46:
Ik heb nu zo'n Cisco staan maar ben over een paar dingen erg ontevreden, kun je vertellen hoe dat op de Humax werkt?

- Op m'n oude Samsung HD ontvanger kon ik een persoonlijke lijst met favorieten kanalen maken en de volgorde hiervan bepalen; de volgorde bepalen gaat op de Cisco niet en hij onthoud niet in welke lijst ik aan het zappen was. Is dat op de Humax beter?
Dit werkt in de Humax wel gewoon je kan 5 verschillende lijsten maken en die allemaal in je eigen volgorde zetten. Als je dan een lijst kiest kan je ook alleen maar in die lijst zeppen.

Werkt dus echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Mooi, want die functie gebruik ik graag.

De standaard volgorde is echt klote en ik mik ook veel zenders er uit zoals shopzosuus en al die reli-onzin kanalen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Link naar de technische specificaties met o.a. een betere afbeelding van het apparaat.
Persoonlijk vind ik hem een stuk mooier dan de Cisco met z'n lelijke groene display en kamerverlichtende aan/uit led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 11:01
Weet iemand waar deze op voorraad is? Ik kan nergens een winkel vinden waar ze hem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:42

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Maksvr schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:35:
Weet iemand waar deze op voorraad is? Ik kan nergens een winkel vinden waar ze hem hebben.
Denk dat je het kunt vergeten, wij hadden er 15 besteld en 1 gekregen ( die overigens sinds vrijdag bij mij staat te snorren ). Volgende week komen er hier weer een aantal binnen, vraag is op dit moment groter dan het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Alfisti schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:39:
[...]

Denk dat je het kunt vergeten, wij hadden er 15 besteld en 1 gekregen ( die overigens sinds vrijdag bij mij staat te snorren ). Volgende week komen er hier weer een aantal binnen, vraag is op dit moment groter dan het aanbod.
Ja dat hoor ik bijna overal, kan ik hem bij jou pre-orderen of zijn die al gereserveer allemaal?

Meeste krijgen hem pas eind maart/begin april.

Edit\ En belangrijker, hoe bevalt hij? Is de "zapsnelheid" een beetje redelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Maks op 02-03-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:41
Bij BOBSHOP staat hij voor €338 maar helaas met een verwachte beschikbaarheid van 20 maart. Dat wordt dus nog even geduld oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Maksvr schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:47:
[...]

Ja dat hoor ik bijna overal, kan ik hem bij jou pre-orderen of zijn die al gereserveer allemaal?
Helaas, hier ook alles al gereserveerd.
Meeste krijgen hem pas eind maart/begin april.

Edit\ En belangrijker, hoe bevalt hij? Is de "zapsnelheid" een beetje redelijk?
Zap snelheid is prima, zelfde als bij de Humax IRHD5000 die ik hier ook heb staan. Menustructuur en GUI is ook helemaal hetzelfde, ook het trage opstarten is hetzelfde......... Kort door de bocht dus eigenlijk een IRHD5000 met ingebouwde harddisk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
De meeste kans om hem te bestellen maak je volgens mij bij een Expert bij jou in de buurt.

Ik hoorde dat ze eind van de week weer wat binnen krijgen op de meeste vestigingen.

Ik heb hem afgelopen vrijdag bij de Expert in Boskoop gekocht hadden ze hem staan zonder dat ze gereserveerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Maar hoe is de (zap) snelheid t.o.v. de Cisco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

twixx schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:20:
[...]

Maar hoe is de (zap) snelheid t.o.v. de Cisco?
Die heb ik nog niet gezien of geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

MrScratch

I am rubber, you are glue

Is het mogelijk om aan chase play te doen? Chase play is een opname al beginnen te bekijken terwijl deze nog loopt. De Samsung P850r kon dit bijvoorbeeld niet en dat gebruik ik erg vaak.

Wat is het formaat van de bestanden op apparaat? Is dit in ts-formaat? Ik zou het willen integreren in mijn huis met een dreambox, maar deze verwerkt ts-bestanden, dus het is de vraag of dat gaat werken. En belangrijk is dat de bestanden gedecodeerd opgeslagen worden, weet iemand of dit het geval is?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
MrScratch schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:32:Wat is het formaat van de bestanden op apparaat? Is dit in ts-formaat? Ik zou het willen integreren in mijn huis met een dreambox, maar deze verwerkt ts-bestanden, dus het is de vraag of dat gaat werken. En belangrijk is dat de bestanden gedecodeerd opgeslagen worden, weet iemand of dit het geval is?
Zo te zien gewoon TS formaat, en standaard wordt er niet gecodeerd opgeslagen.
Maar zoals ook bij de andere PVR's kan de kabelprovider opnames wel blokkeren en/of gecodeerd laten opnemen.

Zie ook deze posting:
Ziggo-Gebruikers Forum: Humax IRHD5050-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vanochtend hier in de winkel binnen gekregen. Uitgepakt, aangesloten, DOA. :)

Dus opgestuurd naar de technische dienst. Vreemd genoeg was dit een aantal maanden ook al het geval met de 5000C. :S

Rest is besteld door klanten, dus nog even wachten voordat ik 'm kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18
Op www.bcc.nl kun je controleren welke winkels de humax al op voorraad hebben en na aanbetaling van 25% reserveren. Ik kan morgen al 2 apparaten gaan ophalen in Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
TweakersOnly schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:56:
Op www.bcc.nl kun je controleren welke winkels de humax al op voorraad hebben en na aanbetaling van 25% reserveren. Ik kan morgen al 2 apparaten gaan ophalen in Heerlen.
Hoe kan je precies de voorraad zien dan? Ik kan alleen maar tegen 25% aanbetaling reserveren maar weet niet of hij op voorraad is. En bij Bobshop is hij overigens een stuk goedkoper (en nog wel bij een paar anderen ook ver onder de 399)

Edit\ Nevermind dat gaat automagisch dus. Hmm een kijken of 70 euro die ongeduldigheid mij waard is.... :+

[ Voor 20% gewijzigd door Maks op 03-03-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

MrScratch

I am rubber, you are glue

MrScratch schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:32:
Is het mogelijk om aan chase play te doen? Chase play is een opname al beginnen te bekijken terwijl deze nog loopt. De Samsung P850r kon dit bijvoorbeeld niet en dat gebruik ik erg vaak.
Inmiddels gevonden. Chase play wordt ondersteund. Dat is dus geen probleem.

Ik vraag me ook af of het in een opname mogelijk is een tijdsblok vooruit (of achteruit) te springen. Mijn dreambox kan met sprongen van ik geloof 30sec, 1 minuut en 5 minuten vooruit en achteruit springen. Is superhandig om door opnames met veel reclames heen te springen. Dit werkt veel handiger dan doorspoelen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 17:48

hstoker

Yatta!

MrScratch schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:52:
[...]

Inmiddels gevonden. Chase play wordt ondersteund. Dat is dus geen probleem.

Ik vraag me ook af of het in een opname mogelijk is een tijdsblok vooruit (of achteruit) te springen. Mijn dreambox kan met sprongen van ik geloof 30sec, 1 minuut en 5 minuten vooruit en achteruit springen. Is superhandig om door opnames met veel reclames heen te springen. Dit werkt veel handiger dan doorspoelen.
Ik neem aan dat de functionaliteit wel ongeveer hetzelfde zal zijn als zijn 'voorganger', de iPVR-9200C. Deze ondersteund idd ook chase play, en vooruitspoelen kan op twee manieren: doorspoelen (net zoals een videoband) en door het voor of achteruitspringen van een tijdsblok. Het aantal seconden wat je voor- en achter uit kan springen is zelf in te stellen. Het skippen van een reclameblok is dan in enkele seconden gebeurd.

(maar als ik hem thuis heb staan zal ik het definitieve antwoord geven ;))

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Chase play net getest, werkt gewoon (net als op de 9200).
Wat níet meer werkt, en wel werkte op de 9200, is opnemen uit buffer geheugen. Wat bedoel ik hiermee:
Stel je kijkt naar een zender. Na een kwartiertje bedenk je dat je het toch had willen opnemen. Op de 9200 skipte je net zo ver terug als waar je wilde beginnen met opnemen en de 9200 gebruikte de buffer om alles op te nemen. Doe je dat op de 5050 dan krijg je een melding dat TSR (time shift recording) wordt gestopt, en dat hij nu gaat beginnen met opnemen. Heel irritant als je gewend bent dat het wel kon.
Verder mooie machine, nog geen gekke dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink
  • Laatst online: 20:00

compubink

...====...

In de informatie staat 2 tuners, 2 kanalen opnemen en mogelijk nog een 3e kijken. Is dit ook mogelijk bij een Ziggo aansluiting? Want bij de voorganger, de 9200, staat maar 2 tuners, dus neem aan dat het daar dan alleen 1 opnemen en 1kijken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-02 12:20
Volgens mij (maar ik heb hem zelf niet..) kun je ook met de 9200 soms 2 opnemen en 1 kijken. Soms, omdat wel 2 van de 3 zenders in dezelfde transportstream moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 01-05 16:04
UltraSub schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:45:
Wat níet meer werkt, en wel werkte op de 9200, is opnemen uit buffer geheugen. Wat bedoel ik hiermee:
Stel je kijkt naar een zender. Na een kwartiertje bedenk je dat je het toch had willen opnemen. Op de 9200 skipte je net zo ver terug als waar je wilde beginnen met opnemen en de 9200 gebruikte de buffer om alles op te nemen. Doe je dat op de 5050 dan krijg je een melding dat TSR (time shift recording) wordt gestopt, en dat hij nu gaat beginnen met opnemen. Heel irritant als je gewend bent dat het wel kon.
Damn, das wel klote want juist die functie gebruik ik bijna dagelijks op mijn 9200C..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
geerten schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:53:
Volgens mij (maar ik heb hem zelf niet..) kun je ook met de 9200 soms 2 opnemen en 1 kijken. Soms, omdat wel 2 van de 3 zenders in dezelfde transportstream moeten zitten.
Ik heb hem dus wel, en het werkt precies op die manier voor zowel de 9200 als de 5050. ;)
Als je 2 dingen aan het opnemen bent, staan beide tuners op een frequentie afgestemd. In zo'n frequentie zitten vaak meerdere zenders. Staan beide tuners op een andere transportstream, dan kun je alleen nog kijken wat er in diezelfde transportstreams zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Trouwens wel jammer dat dit apparaat geen auto lipsync ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alfisti schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:39:
[...]
Lijkt toch wel mee te vallen. Vorige week besteld bij Foka, vandaag mailtje dat ie op de post zit. Levering binnen 1 week kan ik dan toch wel erg snel noemen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ik heb veel gelezen dat de SD kwaliteit tegenvalt van deze HUMAX. Er zit een waas over het beeld. HD kwalitiet is prima, maar SD kwaliteit valt tegen.

Wat is jullie ervaring? Het beste is natuurlijk een floppy DTV, waarbij je videokaart (bijv. een Radeon 4000 serie) het beeld afhandelt.

De Panasonic tuner die ik nu heb geeft een scherp SD beeld op mijn nieuwe Pioneer KURO 50 inch plasma.
Het moet niet zo zijn dat deze HUMAX de SD uitzending niet goed upscaled en wat wazig weergeeft. Wellicht zit daar (upscalen/deinterlacen )het probleem namelijk, want ik heb nu de Panasonic tuner via de dvd-recorder laten deinterlacen naar 576p en dit geeft echt een relatief scherp beeld. Echter zou het nog beter kunnen indien er bijv. een Faroudje upscaler in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Er zít een Faroudja in de Humax naar ik heb begrepen :?
Daarnaast, als je vind dat de de upscaling van de Humax niet ok is, en je tv het beter doet, zet je hem op original. Ik zie geen verschil tussen de beeldkwaliteit van de 9200 over scart, en de 5050 over HDMI. En de 9200 had gewoon al super beeld. (9200 gedraaid op 47PFL9732 en op 47PFL9703. 5050 alleen op 9703)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39
UltraSub schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:45:
Chase play net getest, werkt gewoon (net als op de 9200).
Stel je kijkt naar een zender.
Wat als je gewoon via de epg het programma wat je kijkt programmeert?
Pakt hij het dan vanaf het moment dat je programmeert, of neemt hij de buffer wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 13:11
Ik ben zeer benieuwd naar "tweaker" ervaringen met dit apparaat. Op het ziggo forum wordt veelal gesproken over tegenvallen SD kwaliteit via HDMI. Er wordt aangegeven dat de Scart beter beeld geeft.

Ziggo forum (En dan de laatste 10 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:35:
[...]
Wat als je gewoon via de epg het programma wat je kijkt programmeert?
Pakt hij het dan vanaf het moment dat je programmeert, of neemt hij de buffer wel mee?
Dan gebeurd niks. Dan spring je naar het betreffende kanaal. Hij neemt hem niet meer op. Was bij de 9200 ook al zo. Dus een lopend programma opnemen kan alleen maar door als je kijkt naar die zender, op record te drukken. Bij de 9200 gaat de buffer mee (als je daarvoor kiest), bij de 5050 wordt de buffer helaas gecleared.
mcsluis schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:14:
Ik ben zeer benieuwd naar "tweaker" ervaringen met dit apparaat. Op het ziggo forum wordt veelal gesproken over tegenvallen SD kwaliteit via HDMI. Er wordt aangegeven dat de Scart beter beeld geeft.

Ik vind het subjectief. Er wordt daar enorm gefocussed op sharpness. Terwijl iedere ISF calibrator je zal vertellen dat sharpness zeker niet alles is. Sterker nog, teveel sharpness vernaggelt je beeld eigenlijk. Het ziet er wel scherp uit, maar je verliest eigenlijk gewoon detail. Doe maar eens teveel unsharp mask filter in Photoshop, dat effect eigenlijk.
Er zit blijkbaar verschil tussen sharpening alvorens over scart te outputten, of alvorens over hdmi.
Ik denk dat er voor hdmi is gekozen om zo weinig mogelijk processing te doen, omdat je dan vaak de tv's al hebt die enorm veel processing doen. Ik wil dan ook graag zo'n clean mogelijk signaal mijn tv in. De meesten die via scart (moeten) kijken, hebben deze processing features niet op hun tv, vandaar dat er misschien gekozen is om het de Humax te laten doen. Graag had ik echter een menu gehad op de Humax, waarin ik deze shit zelf kan regelen. En ik heb het sterke vermoeden dat dat er ook is!
Foxsat HDR - Hard Drive upgrade plus hidden menu
Alles klopt, alleen zie ik geen diagnostics menu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:37:
Ik vind het subjectief. Er wordt daar enorm gefocussed op sharpness. Terwijl iedere ISF calibrator je zal vertellen dat sharpness zeker niet alles is. Sterker nog, teveel sharpness vernaggelt je beeld eigenlijk. Het ziet er wel scherp uit, maar je verliest eigenlijk gewoon detail. Doe maar eens teveel unsharp mask filter in Photoshop, dat effect eigenlijk.
Er zit blijkbaar verschil tussen sharpening alvorens over scart te outputten, of alvorens over hdmi.
Ik denk dat er voor hdmi is gekozen om zo weinig mogelijk processing te doen, omdat je dan vaak de tv's al hebt die enorm veel processing doen. Ik wil dan ook graag zo'n clean mogelijk signaal mijn tv in. De meesten die via scart (moeten) kijken, hebben deze processing features niet op hun tv, vandaar dat er misschien gekozen is om het de Humax te laten doen.
Er zit volgens mij een kronkel in deze uitleg. De persoon die de vier foto's heeft gemaakt van hetzelfde programma heeft namelijk ook de TS van dat programma van de HDD gehaald, op DVD gebrand en weergegeven via de HDMI aansluiting. Dat beeld benadert het beste het beeld dat de iHDR-5050C via de scart aansluiting verlaat en dus het meest in de richting van het originele signaal komt zoals dat ooit de MPEG encoder heeft verlaten. De iHDR-5050C bewerkt het beeld dat op de HDD wordt opgeslagen immers niet, dat zijn de originele video en audio Elementary Streams zoals verzonden door het kabelbedrijf.

Het beeld dat de HDMI en component uitgangen van de iHDR-5050C verlaat heeft duidelijk een bewerking ondergaan en dat wordt nu al tijden geroepen over allerlei Humax ontvangers die van deze chipset gebruik maken. Het gaat er dus niet om wat je persoonlijk het meest prettige beeld vindt om naar te kijken, maar of je het originele beeld krijgt en dat is bij de Humax iHDR-5050C zeker niet het geval. Het bijregelen naar eigen smaak door bijvoorbeeld het beeld wat softer te maken zoals het nu via al via de HDMI en component uitgangen naar buiten komt kan dan iedereen via de TV doen. Als ze echter al in de ontvanger gaan zitten rommelen aan het beeld dan krijg je die originele details nooit en te nimmer meer terug.

De "original" setting die nu wel op de Humax iHDR-5050C ter beschikking is gekomen voor de gebruikers is duidelijk nog steeds geen origineel onbewerkt signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. true.. Dat had ik niet gezien dat het op dvd was gebrand, en dus met een andere speler was getest.
Maar blijkbaar zit er dan toch nog verschil in scart en hdmi, dus komt er nog extra processing overheen..

Hidden menu werkt dus wel. Niet dat je er veel mee kan, maar toch ff melden:

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 06-03-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 05-05 13:11
UltraSub schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:11:

Misschien kan de TS dit aan de startpost toevoegen?

[ Voor 24% gewijzigd door mcsluis op 06-03-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

mcsluis schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:14:

Daar ben ik dus ook benieuwd naar!

Klaarblijkelijk is de upscaler/deinterlacer van de Humax niet goed, wanneer deze het signaal over HDMI/Component geeft.

Dan zul je hem dus op 'original' moeten zetten, maar ik kan je vertellen, dat een TV over het algemeen geen goede interlacer heeft, althans niet in vergelijking tot bijvoorbeeld een DVD-recorder die deinterlaced. Ik haal dit voorbeeld aan uit de ervaring van het deinterlacen van mijn Panasonic DVD-recorder (een relatief goedkope recorder van 3,5 jaar geleden).

Mijn nieuwe Pioneer KURO (KRP-500M) heeft een minder goede deinterlacer dan de oudere en relatief goekopere Panasonic. Resultaat van het deinterlacen via de TV levert een meer wazig beeld op.

Met andere woorden, er zit een slechte deinterlacer in de Humax en met original moet je een beroep doen op je TV. Dat betekent dat wanneer je een goede 1080P TV hebt je domweg geen goed beeld kan krijgen uit de digitale decoders, tenzij iemand een decoder weet die wel goed kan deinterlacen en upscalen.

Welke decoder biedt nou een perfecte upscaler en deinterlacer? (Faroudja/Reon/Realta/Anchor Bay)

Een andere oplossing zal zijn, dat je een externe deinterlacer/upscaler gebruikt (receiver - DVD-recorder)

[ Voor 3% gewijzigd door M. Mulder op 06-03-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zo. Heb hem binnen en binnen 30 minuten zoemde hij al. Installatie is kinderspel, je wordt keurig door een menu geleid, even de juiste frequentie en kanaalnummer ingeven en gaan met die banaan. De zapsnelheid is heerlijk, veel beter dan die van de Cisco die ik ook aan het testen was van Ziggo. Menu is ook lekker snel en prettig te bedienen. Wat voor mij belangrijk was is dat ik een opname via FTP kan bewaren op een DVD. Ik heb dus even iets opgenomen, via FTP gekopieerd en voila, je kan het keurig afspelen via je PC. Op DVD branden is dan een kwestie van de .ts omzetten naar DVD. Boot tijd is 10-15 seconden, veel sneller dan de Cisco. En de Humax is doodstil en wordt niet warm, in tegenstelling tot de Cisco die je zelfs op 3 meter nog hoort en waar je je handen aan brand.
Net even getest: 1 zender kijken en 2 anderen gelijktijdig opnemen werkt ook goed. Helaas speelt de Humax blijkbaar geen mpg bestanden af. Ik had nog wat tv opnames die met een Hauppauge kaart gemaakt zijn en had deze naar de Humax gekopieerd. Alleen ziet hij ze blijkbaar niet.
Voorlopige conclusie: top apparaat, maakt z'n naam weer eens waar. De Cisco gaat linea recta retour naar Ziggo :)

[ Voor 25% gewijzigd door Microkid op 07-03-2009 18:56 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
Op mijn PVR-9200 gebruik ik de teletekstfunctie van mijn televisie (Sony) met alle voordelen van dien, grote buffer en lekker snel.
Is het signaal van de 5050c (via hdmi) ook geschikt om de teletekstfunctie van de tv te gebruiken ipv. de decoder? Zou iemand dat kunnen testen.

Hij lijkt trouwens op de afbeeldingen erg veel op de kleurstelling van de Sony bluray speler BDP-350, heeft iemand de bdp-350 en een humax 5050c die dat kan bevestigen, zou een zeer mooie combo zijn. :9

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Microkid schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:45:
Ik heb dus even iets opgenomen, via FTP gekopieerd en voila, je kan het keurig afspelen via je PC. Op DVD branden is dan een kwestie van de .ts omzetten naar DVD.
Hoe doe je dat omzetten ?
Ik heb met een fragmentje wat ik gedownload had nog geen succes. ProjectX, VideoRedo, TSmuxer hadden er allemaal problemen mee. Nero Vision doet het wel, maar dan raak ik de ondertitels kwijt.
Maar misschien was het een probeem met het downloaden. Morgen kan ik ook met m'n eigen opnames testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Onderstaande tekst is aan het start bericht toegevoegd.
UltraSub schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:11:
Hmm.. true.. Dat had ik niet gezien dat het op dvd was gebrand, en dus met een andere speler was getest.
Maar blijkbaar zit er dan toch nog verschil in scart en hdmi, dus komt er nog extra processing overheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

geerten schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:23:
[...]
Hoe doe je dat omzetten ?
ConvertXtoDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:45:
Zo. Heb hem binnen en binnen 30 minuten zoemde hij al. Installatie is kinderspel, je wordt keurig door een menu geleid, even de juiste frequentie en kanaalnummer ingeven en gaan met die banaan. De zapsnelheid is heerlijk, veel beter dan die van de Cisco die ik ook aan het testen was van Ziggo. Menu is ook lekker snel en prettig te bedienen. Wat voor mij belangrijk was is dat ik een opname via FTP kan bewaren op een DVD. Ik heb dus even iets opgenomen, via FTP gekopieerd en voila, je kan het keurig afspelen via je PC. Op DVD branden is dan een kwestie van de .ts omzetten naar DVD. Boot tijd is 10-15 seconden, veel sneller dan de Cisco. En de Humax is doodstil en wordt niet warm, in tegenstelling tot de Cisco die je zelfs op 3 meter nog hoort en waar je je handen aan brand.
Net even getest: 1 zender kijken en 2 anderen gelijktijdig opnemen werkt ook goed. Helaas speelt de Humax blijkbaar geen mpg bestanden af. Ik had nog wat tv opnames die met een Hauppauge kaart gemaakt zijn en had deze naar de Humax gekopieerd. Alleen ziet hij ze blijkbaar niet.
Voorlopige conclusie: top apparaat, maakt z'n naam weer eens waar. De Cisco gaat linea recta retour naar Ziggo :)
Heb jij er al iets van gehoord dan? Ik heb pro-actief maar een mailtje gezonden want ik heb in 2009 geen onderzoeken meer gehad in tegenstelling toto 2008; toen was het panel vrij actief.

Gaat het opnemen ook 'beter'? Bij de Cisco mis ik vaak tijd ervoor of erna bij een opname ondanks het feit dat ik hem vraag langer op te nemen. Om over de favorieten lijsten nog maar niet te beginnen.

Wordt interactieve TV ondersteund? Uitzendinggemist vind ik een goede functie. Nooit te kort of te lang opnomen. Kwaliteit kan wel beter en er zou eigenlijk een pay-by-use model moeten zijn ipv een abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 21:55

Indoubt

Always be indoubt until sure

kwiebus schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:24:
Trouwens wel jammer dat dit apparaat geen auto lipsync ondersteunt.
Bedoel je dat je geen time delay kunt instellen op het audio signaal?

Dat was precies wat ik wilde vragen, ik kon het in de specs niet terugvinden namelijk. Persoonlijk vindt ik dat erg jammer. Ik heb vorig jaar een goede full HD TV gekocht en overweeg nu dus deze tuner maar de surround receiver moet nog jaren mee. Helaas heeft deze geen HDM through en geen time delay.

Wanneer komt de 5050C-BR (een 5050C met ingebouwde blu ray speler) :) >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Indoubt schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:45:
[...]

Jawel, kan wel. Maar het gaat niet automatisch, maar das ook vrij normaal, is iets wat je alleen vind op receivers eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Indoubt schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:45:
[...]

Dat was precies wat ik wilde vragen, ik kon het in de specs niet terugvinden namelijk. Persoonlijk vindt ik dat erg jammer. Ik heb vorig jaar een goede full HD TV gekocht en overweeg nu dus deze tuner maar de surround receiver moet nog jaren mee. Helaas heeft deze geen HDM through en geen time delay.

Wanneer komt de 5050C-BR (een 5050C met ingebouwde blu ray speler) :) >:) :P
Ik bedoel met auto lipsync dat dit niet automatisch voor je gedaan wordt aangezien dit een feature vanaf de HDMI 1.3 standaard.

Ik mag aannemen dat dit wel manueel in stellen valt aangezien dit bij mijn IRHD-5000C ook kan. Deze heb ik bijvoorbeeld bij mij op 140ms staan om beeld en geluid via mijn receiver een beetje synchroon te laten lopen. Bij de PS3 bijvoorbeeld regelt mijn receiver dit automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kwiebus schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:30:
[...]
Ik mag aannemen dat dit wel manueel in stellen valt aangezien dit bij mijn IRHD-5000C ook kan. Deze heb ik bijvoorbeeld bij mij op 140ms staan om beeld en geluid via mijn receiver een beetje synchroon te laten lopen. Bij de PS3 bijvoorbeeld regelt mijn receiver dit automatisch.
Huh? Dit kan ik niet helemaal volgen.
Je receiver heeft auto-lipsync? Dat zou betekenen dat je tv dat ook heeft, én dat je tv een hdmi verbinding naar je receiver heeft. Waarom sluit je dan de Humax niet ook via hdmi aan op je receiver? Dan is het toch automatisch geregeld? Want het enige wat er gebeurd in deze situatie is dat je tv via hdmi aan de receiver doorgeeft hoeveel er delayed moet worden, en dat is wat je receiver doet. Staat helemaal los van de input op je receiver. En dát is hdmi 1.3a in zijn volledige implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
@UltraSub

Ik vrees dat je gelijk hebt :o , de Humax was reeds via HDMI op de receiver aangesloten. Ik dacht dat ik de receiver op auto lipsync had staan maar waarschijnlijk stond er toch iets niet goed. Ik heb namelijk de instellingen op de receiver eens gereset en nu heb ik het beeld en geluid wel synchroon lopen zonder lipsync op de Humax te hoeven instellen. Omdat het in eerste instantie niet werkte was ik er dus van uit gegaan dat het probleem aan de HDMI 1.2 output van de Humax lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 07:30
Geeft hij ook de naam van de zender in het display weer, vindt dat toch wel belangrijk, dan alleen maar 001, 002

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MiskentTalent schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:39:
Geeft hij ook de naam van de zender in het display weer, vindt dat toch wel belangrijk, dan alleen maar 001, 002
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294863

Ik heb het apparaat nu ook. Ik moest wel mijn hele provincie er voor door jakkeren maar bij de derde shop hadden ze er eentje staan.

Aansluiten en instellen is geen enkele probleem. Externe HD aangesloten en .... foutmelding. Herkent alleen maar Fat en nog een ander. Geen NTFS. Jammer en gelijk merkte ik al een probleem. Een complete film opgenomen op Film1 en die 95 minuten zijn wel gelijk bijna 10 gieg. En..... een kopie is (vanwege FAT) alleen maar mogelijk tot 4 gieg.

Hoe krijg ik nu de complete film naar mijn USB HDD? NTFS dat wel meer dan 4 gieg kan verhapstukken wordt niet herkend en FAT32 wil alleen maar bestanden zien tot 4 gieg.

Wat voor opties heb ik nu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat als je die externe disk ext2/3 formatteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

twixx schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:24:
[...]
Heb jij er al iets van gehoord dan? Ik heb pro-actief maar een mailtje gezonden want ik heb in 2009 geen onderzoeken meer gehad in tegenstelling toto 2008; toen was het panel vrij actief.
Heb ze gemaild dat ik er mee stop, volgende week krijg in de instructies om het ding retour te sturen.
Gaat het opnemen ook 'beter'? Bij de Cisco mis ik vaak tijd ervoor of erna bij een opname ondanks het feit dat ik hem vraag langer op te nemen. Om over de favorieten lijsten nog maar niet te beginnen.
Ik heb hem op 5 minuten extra ervoor staan, en 10 minuten extra erna. Werkt prima
Wordt interactieve TV ondersteund? Uitzendinggemist vind ik een goede functie. Nooit te kort of te lang opnomen. Kwaliteit kan wel beter en er zou eigenlijk een pay-by-use model moeten zijn ipv een abo.
Nope en dat mis ik ook niet. Uitzending gemist kijk ik via mijn Popcorn Hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294863

UltraSub schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:58:
Wat als je die externe disk ext2/3 formatteert?
Juist ext2/3 formatteren. Hoe doe ik dat? Via de laptop (Vista) of via de Humax? Volgens mij is dat laatste niet mogelijk. Ik heb als proef een 8 gieg stick gewist op de Humax. Deze zegt dat dan hij de stick geformatteerd heeft. Op de laptop is de stick zichtbaar als FAT32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 294863 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:33:
Ik moest wel mijn hele provincie er voor door jakkeren maar bij de derde shop hadden ze er eentje staan.
Moet inderdaad wel lukken om er ergens eentje te vinden, zo af en toe leveren grossiers wat uit. Wij kregen er gister ook weer twee binnen.

Probleem was van de beperkingen met FAT en niet lezen van NTFS was er ook bij de Xbox360, daar bleek formateren als HFS+ de oplossing te zijn. Heeft iemand dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Ik gebruik een externe HD met Ext3 filesystem. Daarmee kan ik inderdaad files >4GB overzetten naar de PC.
Een paar puntjes:
- je moet Linux draaien om hem in Ext3 te formatteren. (als je geen Linux hebt kun je het hiermee proberen: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php )
- je moet speciale drivers installeren om hem onder Windows te kunnen benaderen ( http://www.fs-driver.org/index.html of http://ext2fsd.sourceforge.net/projects/projects.htm . Ik gebruik nu de eerste, maar de tweede schijnt beter te werken. Dat moet ik nog eens proberen...)
- ik kan de schijf niet netjes unmounten voor ik hem lostrek van de Humax. Daardoor moet hij steeds als je hem daarna weer aan je PC hangt een fs-check doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik heb hem nu sinds vrijdag en wat mij opvalt is dat het geluid van de SBS zenders (SBS6, Veronica en Net5) erg slecht klinken op mijn Samsung HD TV. Ik heb de 5050 rechtstreeks aangesloten via HDMI en zit in Ziggo regio 9700. Daarnaast moet ik mijn tv steeds handmatig instellen op de juiste HDMI input, dit vind ik erg onhandig. Als ik bv mijn DVD speler aanzet dan gaat mijn tv bv automatisch uit standby en meteen op de juiste HDMI input staan. Moet daar echter wel bij opmerken dat mijn dvd als anynet apparaat gedetecteerd staat en de 5050 uiteraard niet over anynet beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 294863 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 23:38:
[...]

Juist ext2/3 formatteren. Hoe doe ik dat? Via de laptop (Vista) of via de Humax? Volgens mij is dat laatste niet mogelijk. Ik heb als proef een 8 gieg stick gewist op de Humax. Deze zegt dat dan hij de stick geformatteerd heeft. Op de laptop is de stick zichtbaar als FAT32
Knoppix live cd, of de post hier onder ff volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Candymirror schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:14:
Ik heb hem nu sinds vrijdag en wat mij opvalt is dat het geluid van de SBS zenders (SBS6, Veronica en Net5) erg slecht klinken op mijn Samsung HD TV. Ik heb de 5050 rechtstreeks aangesloten via HDMI en zit in Ziggo regio 9700. Daarnaast moet ik mijn tv steeds handmatig instellen op de juiste HDMI input, dit vind ik erg onhandig. Als ik bv mijn DVD speler aanzet dan gaat mijn tv bv automatisch uit standby en meteen op de juiste HDMI input staan. Moet daar echter wel bij opmerken dat mijn dvd als anynet apparaat gedetecteerd staat en de 5050 uiteraard niet over anynet beschikt.
Bij Samsung kan je dat instellen in het geheime menu (als je tv in standby staat, info, menu, mute en daarna power indrukken uit mijn hoofd). Dan kan je de televisie in "hotelmode" zetten waarbij je kan kiezen uit een aantal opties als de "source" die bij het aanzetten aan moet staan. (HDMI, Component etc.)

Heb hem al sinds dinsdag trouwens (via Modern.nl, een van de laatste) maar ik wacht nog steeds tot Ziggo mij de smartcard stuurt :( . Weet iemand hoe lang dat duurt? Die boy van Ziggo was trouwens vergeten te melden dat er ook nog verzendkosten bij die kaart zaten (7 euro ofzo), al met al had ik hem beter bij de decoder kunnen bestellen :(, dan kon ik nu al kijken en was ik goedkoper uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Het verzenden van de smartcard via Ziggo zou uiteindelijk nog onbepaalde tijd duren heb ik te horen gekregen toen ik vandaag belde. Heb hem uiteindelijk hem maar geannuleerd en heb hem vandaag in de stad gehaald.

Gelijk in de decoder en hij bevalt echt perfect, zenders in 10 seconden allemaal gevonden en HD ziet er ook super uit. Enige punt wat ik wel irritant vind is dat wanneer je door je favorieten aan het zappen bent je niet naar de andere zenders kan gaan want daarvoor moet je "alle" selecteren (rood). Iemand met de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maks schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:24:
Enige punt wat ik wel irritant vind is dat wanneer je door je favorieten aan het zappen bent je niet naar de andere zenders kan gaan want daarvoor moet je "alle" selecteren (rood). Iemand met de zelfde ervaring?
Das inderdaad wel irritant. De 9200 kon dat wel, "buiten de lijst waar je op dat moment in zat zappen".
Maar tot nu toe geen enkele decoder die ik heb gehad/gezien (alleen maar Humax, uitgezonderd de 9200 dus), kon dat. Helaas kan de 5050 het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294769

Weet iemand of ze nog ,5050/leverbaar zijn,de meeste shops zijn ze uitverkocht

Gr
uit zoetermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

M. Mulder schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:22:
Ik heb veel gelezen dat de SD kwaliteit tegenvalt van deze HUMAX. Er zit een waas over het beeld. HD kwalitiet is prima, maar SD kwaliteit valt tegen.

Wat is jullie ervaring? Het beste is natuurlijk een floppy DTV, waarbij je videokaart (bijv. een Radeon 4000 serie) het beeld afhandelt.

De Panasonic tuner die ik nu heb geeft een scherp SD beeld op mijn nieuwe Pioneer KURO 50 inch plasma.
Het moet niet zo zijn dat deze HUMAX de SD uitzending niet goed upscaled en wat wazig weergeeft. Wellicht zit daar (upscalen/deinterlacen )het probleem namelijk, want ik heb nu de Panasonic tuner via de dvd-recorder laten deinterlacen naar 576p en dit geeft echt een relatief scherp beeld. Echter zou het nog beter kunnen indien er bijv. een Faroudje upscaler in zou zitten.
SD kwaliteit valt bij mij i.i.g. flink tegen (op een Pioneer 5090), overigens schokt het beeld van de HD zenders als er vrij veel detail en diepte is ook zeer regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

M. Mulder schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:22:

Geen idee waar deze uitspraken vandaan komen, maar ik heb er absoluut geen last van. Mijn Humax 5050c hangt via HDMI aan een Pioneer 4280-D plasma (Kuro) en geeft een ontiegelijk strak beeld, in welke resolutie dan ook. Hiervoor had ik de Samsung 360 decoder en ik zie geen verschil.
Wellicht heeft de kwaliteit van de TV of de verbinding er ook mee te maken, maar dat is slechts gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nah, hij heeft een puntje. Check eens op het ziggo-gebruikers forum, daar loopt een enorme draad over deze decoder waar echt wel serieuze tests zijn gedaan. Deze tests wijzen uit dat er inderdaad bij de grotere schermen duidelijk wordt dat er toch echt iets mis is met de uitgang van de 5050. Want het beeld dat op de schijf wordt opgeslagen is beduidend scherper dan wat er op je tv verschijnt.
Lang verhaal kort: neem een opname op op de hdd. Haal die opname met ftp over, en zet hem op dvd. Dvd in je dvd-speler via hdmi, en dan is het beeld scherper dan de humax rechtstreeks over hdmi. Er gebeurd dus iets van processing net voor het beeld de Humax verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58
UltraSub schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:07:
Er gebeurd dus iets van processing net voor het beeld de Humax verlaat.
Of de Dvd speler doet een stuk processing waardoor deze meer uit de bron halen dan de humax doet..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Kan iemand bevestigen dat het onmogelijk is om gedownload materiaal (avi, vob, iso, etc af te spelen met de Humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
En is het wel mogelijk om MP3 bestanden af te spelen die je op de interne harde schijf hebt gezet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 17:07
Dit apparaat ziet er goed uit (al zoek ik nog steeds naar de ideale combinatie van HD decoder/PVR/mediaspeler/DVD(BR) ;)).

Weet iemand wat het stroomverbruik is? Ik kan wel vinden dat er een low power standby is van 6W en een normale standby voor snel opstarten van 24W, maar nog geen gegevens over verbruik tijdens normaal gebruik.

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Bever!

3

Anoniem: 294769 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:32:
Weet iemand of ze nog ,5050/leverbaar zijn,de meeste shops zijn ze uitverkocht

Gr
uit zoetermeer
de block had er nog veel op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik wil eerst weten of het apparaat normaal een mp3 betstand (complete directory) dat op de interne harde schijf staat af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
smeerbartje schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:11:
Ik wil eerst weten of het apparaat normaal een mp3 betstand (complete directory) dat op de interne harde schijf staat af kan spelen.
Het kan, maar de functie werkt niet echt geweldig blijkt?

DigitaleKabeltelevisie.nl: Humax iHDR-5050C
De functies voor mediaspeler zijn traag. Als er rond de 1000 MP3 bestanden op de harde schijf in een directory staan, duurt het openen van die directory 1 minuut 25 seconden. Daarna duurt het beginnen met afspelen van een MP3 ook weer meer dan een minuut. Daarmee is deze functie onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Net besteld bij mijn Expert.

Weet er al iemand

- Hoe de zapsnelheid is? 9200 duurt toch wel paar secondjes...
- Of er bij het spoelen inmiddels een 32x mogelijk is? Van 16 naar 64 is echt bagger...
- Of de 'favorieten' net zo naar eigen inzicht te groeperen zijn als bij de 9200?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Ik lees dat er een software update is voor het apparaat, maar het is me niet duidelijk waar ik die kan vinden. Daarnaast is de software update functie van de 5050c "greyed out" in mijn menu. Houdt dat in dat ik al de meest recente versie heb?

Overigens, vlgs mij heb ik sowieso een DOA want de HDMI-out geeft bijna nooit beeld. Scart werkt wel maar daar heb ik 'm natuurlijk niet voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Doane schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:30:
Net besteld bij mijn Expert.

Weet er al iemand

- Hoe de zapsnelheid is? 9200 duurt toch wel paar secondjes...
- Of er bij het spoelen inmiddels een 32x mogelijk is? Van 16 naar 64 is echt bagger...
- Of de 'favorieten' net zo naar eigen inzicht te groeperen zijn als bij de 9200?
Goed, ja en ja ;)
Toink schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:09:
Ik lees dat er een software update is voor het apparaat, maar het is me niet duidelijk waar ik die kan vinden. Daarnaast is de software update functie van de 5050c "greyed out" in mijn menu. Houdt dat in dat ik al de meest recente versie heb?

Overigens, vlgs mij heb ik sowieso een DOA want de HDMI-out geeft bijna nooit beeld. Scart werkt wel maar daar heb ik 'm natuurlijk niet voor....
Er is geen software update. Dat is een testversie die soms per ongeluk aangeboden wordt, maar die wil je niet. Als het greyed out is, detecteert de decoder geen update, dus ja, je hebt de meest recente.

HDMI out geeft bijna nooit beeld? Huh? Soms wel soms niet? Klinkt als een handshake problem met je tv. Aangezien de Humax up to date is, ff de firmware van je tv upgraden?

[ Voor 51% gewijzigd door UltraSub op 26-03-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
De TV is een week oud... het is een 52 Inch Samsung met het typenummer eindigend op 656. Maar ik ben er al uit. Ik moet de 1/0 schakelaar achter uit en aan zetten dan werkt het wel. Blijkbaar moet dat elke keer als je aan de stekkers hebt gezeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er al mensen die geprobeerd hebben om de harddisk te vervangen (m.a.w. updgraden naar een grotere)?

Ik heb hem vandaag besteld bij CoolSound. Ook bij BobShop schijnen rond 15 april weer mondjesmaat op voorraad te komen.

ERG lastig om aan dit apparaat te komen :( Mijn geduld dus maar even trainen :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162959

Ik heb even een noob-vraag. Ik ben nieuw op het gebied van digitale ontvangers. Ik heb een gewone LCD staan (niet-HD) en vroeg me af of deze speler hierop aan te sluiten is (met het oog op de toekomst, wellicht over een tijdje een HD-tv aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 162959 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:10:
Ik heb even een noob-vraag. Ik ben nieuw op het gebied van digitale ontvangers. Ik heb een gewone LCD staan (niet-HD) en vroeg me af of deze speler hierop aan te sluiten is (met het oog op de toekomst, wellicht over een tijdje een HD-tv aanschaffen).
Ja hoor. Hij heeft gewoon een Composiet en SCART uitgang (naast Component en HDMI). Zolang jouw TV maar een van deze aansluitingen heeft is hij er prima op aan te sluiten (en ik weet voor 99.999723% zeker dat jouw TV minimaal 1 van deze aansluitinge heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162959

rally schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:14:
[...]

Ja hoor. Hij heeft gewoon een Composiet en SCART uitgang (naast Component en HDMI). Zolang jouw TV maar een van deze aansluitingen heeft is hij er prima op aan te sluiten (en ik weet voor 99.999723% zeker dat jouw TV minimaal 1 van deze aansluitinge heeft ;) )
Thanks voor de snelle reactie! Ik weet 100% zeker dat ik die aansluitingen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Laatst online: 28-03 18:12
[b][message=31704125,noline]ERG lastig om aan dit apparaat te komen :( Mijn geduld dus maar even trainen :P
Ik wacht zowieso nog even om te kijken of de eerstvolgende firmware iets aan de SD beeldkwaliteit gaat doen.
Pas dan overweeg ik een aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
einstein schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:13:
[...]

Ik wacht zowieso nog even om te kijken of de eerstvolgende firmware iets aan de SD beeldkwaliteit gaat doen.
Pas dan overweeg ik een aanschaf.
Zou een eerstvolgende firmware ook ervoor zorgen dat je gedownload materiaal af kunt spelen op de humax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, mijn vader wou deze gaan aanschaffen ter vervanging van z'n Samsung HDTV decoder, maar als ik het zo lees is het nog geen goed idee ivm de beeldkwaliteit van SD-materiaal. Geldt dit enkel en alleen voor weergave via HDMI? Momenteel hebben we namelijk aangesloten via component :)

(dat is dan op een 47" Full-HD TV)

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 31-03-2009 13:06 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Eerlijk gezegd maak ik me niet zo'n zorgen om de beeld kwaliteit.

Er zijn behoorlijk wat tegenstrijdige berichten, maar ik denk dat het wel mee zal vallen. Wellicht dat mocht er een probleem zijn dat dit in de toekomst eenvoudig via een firmware update opgelost kan worden.

Ik ben al blij dat er nu eindelijk een HD PVR op de markt is met twin tuner en netwerk functionaliteit. _/-\o_

De mijn heb ik vorige week besteld en er zou deze week een levering binnen moeten komen. Wederom word mijn geduld weer op de proef gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Ik vind het met de beeldkwaliteit reuze mee vallen, ik heb hem hier via HDMI aan mijn 32" Samsung LCD op 720p hangen en vind ook de kwaliteit van de SD kanalen goed hoor. Ik heb echter alleen analoog als vergelijkingsmateriaal dus dat is zowieso een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo slecht is het nou ook weer niet jongens. Wordt behoorlijk overtrokken op dit moment.
Maar @hierboven, met 32" zul je zeker niks merken. Speelt pas vanaf 42" (en zelfs die klagen doorgaans niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

Bever! schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:07:
[...]

de block had er nog veel op voorraad..
Foto Verschoore in Vlissingen heeft er ook nog een voorraad staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Anoniem: 170121 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:06:
[...]

Foto Verschoore in Vlissingen heeft er ook nog een voorraad staan.
Ja daar heb ik de mijne ook vandaan! Eindelijk iemand die ze op voorraad had. De verkoper zei dat er nog genoeg waren. Heb ze gewoon gebeld.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Met de regelmaat zie ik updating in het scherm van mijn 5050 staan.

Weet iemand hoe vaak hij dat doet en of dat ergens is aan te passen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik zag hem vrijdag bij Expert in de winkel staan en heb hem daar maar gehaald aangezien ik geen zin meer had om nog langer te wachten tot een (goedkopere) online winkel ze beschikbaar heeft.

Je hoort her en der klachten over de beeldkwaliteit van het apparaat maar ik merk eerlijk gezegd geen verschil met de IRHD-5000C die ik eerst had staan. Het kan natuurlijk zijn dat deze ook een slechte beeldkwaliteit had en dat ik gewoon niet beter gewend ben.

De enige opmerking die ik op dit moment bij het apparaat heb is dat het display iets te fel is, voor het overige ben ik er tot nu toe tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
kalmma schreef op zondag 05 april 2009 @ 13:08:
Met de regelmaat zie ik updating in het scherm van mijn 5050 staan.

Weet iemand hoe vaak hij dat doet en of dat ergens is aan te passen ????
Volgens mij 2x per dag. Waar maak je je druk om? Het zorgt er voor dat je EPG up to date blijft, en dat je smart card niet per ongeluk kan verlopen. Duurt 5 minuutjes per keer. En nee, het is nergens aan te passen voor zover ik weet.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste