Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 22:07

rally

Deyterra Consultancy

Eindelijk van Coolsound de bevestiging gekregen dat mijn 5050C decoder onderweg is.
Besteld op 27 maart, verstuurd op 10 april. Bijna drie weken valt nog wel mee.

Ik heb begrepen dat ze (op het moment) heel slecht te leveren zijn, dus ik ben blij dat ik er eindelijk eentje bemachtigd heb.

Nu mijn vraag: Zou het mogelijk zijn om de harddisk te verwisselen voor een grotere? Ik weet dat het bij de Samsung 850R mogelijk was, maar ik heb over deze Humax (nog) niets kunnen vinden.

Omdat wij verwachten veel van NGC HD en Discovery HD op te nemen lijkt me dat wel handig.

Aan de andere kant: Worst case kan ik het er met FTP afhalen en tijdelijk op de NAS opslaan... Maar goed. Weten of het mogelijk is kan nooit kwaad >:)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Hoe doen jullie het met FTP? Die staat ingeschakeld maar tot nu toe kan ik enkel met het Windows FTP-commando zelf en IE succesvol een connectie maken.

FireFTP in Firefox zegt echter:
502 Command not implemented.
: /media//media
En dan kan ik dus niets.

In Firefox naar ftp://192.168.1.37 gaan werkt ook niet. In IE daarentegen weer wel. Maf.

-- Edit: gisteren gekocht bij de Saturn in Tilburg. Was zo ongeveer de laatste en ze verwachten deze week een nieuwe levering, alhoewel dat er waarschijnlijk maar weinig zouden zijn.

-- Edit #2: ik kwam zojuist terug bij m'n PC, het overkopiëren leek te hangen. De teller stond op 3,99 gigabyte en er gebeurde verder niets. Vreemd, zeker vanwege het feit dat 'ie op 4 gig kapt terwijl toch alles NTFS is hier.

-- Edit #3: ondertussen met Filezilla alsnog gelukt. Vreemd dat Fireftp en IE het niet willen doen. Maf.

[ Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 12-04-2009 19:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Gisteren de HD-PVR binnen gehad en tot zover vind ik het echt een geweldig apparaat.

Zeer mooi en overzichtelijk menu, duidelijke user interface en zeer stil.
Ik had het apparaat binnen 15 minuten aan de geconfigureerd en werkend.

Het programmeren van de Logitech Harmony (785) ging vrijwel meteen goed, op de power button na. Die moest ik nog handmatig aanleren, want dat ging niet goed vanuit de Logitech DB.

Enige nadeel is dat de IR sensor niet goed lijkt te reageren. Bij ons staat hij laag en zit er nog een laag tafeltje tussen. Als we daar "omheen" richten gaat het wel goed, dus de sensor lijkt op een wat "lastige" plaats te zitten.

FTP werkte dan weer wel meteen goed. Klein nadeeltje is dat het apparaat er voor aan moet staan. Ik wilde de opgenomen bestanden 's nachts synchronizeren met mijn media server, maar dat gaat dus niet lukken. Het kopieren gaat redelijk snel (5MB/s) en is ook duidelijk af te spelen op de computer en de mediaspeler.

Maar werkelijk een top apparaat en een ware verademing t.o.v. de Samsug DCB 850 R en zelfs t.o.v. de 360 HD receiver. Ik zit er nu zwaar aan te denken om een dergelijk apparaat ook in de slaapkamer neer te zetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rally schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:58:

[..]

Het programmeren van de Logitech Harmony (785) ging vrijwel meteen goed, op de power button na. Die moest ik nog handmatig aanleren, want dat ging niet goed vanuit de Logitech DB.
Vreemd, wij hebben hier een Harmony One en de powerknop deed het meteen. Lijkt me toch dat het om dezelfde database van afstandsbedieningen gaat, dus jouw powerknop-code zou dezelfde moeten zijn als bij mij.
FTP werkte dan weer wel meteen goed. Klein nadeeltje is dat het apparaat er voor aan moet staan.
Ja, dat is best wel stom eigenlijk. Stommer is ook nog dat wanneer je de powersave gebruikt van het apparaat het kabelsignaal niet meer versterkt wordt als het apparaat standby staat... is soms wel handig voor m'n moeder die nogal moeite heeft met het aanleren van nieuwe 'technische' dingen. Soms gebruikt ze dus analoge TV omdat ze er weer niet uitkomt hoe ze digitale TV kan opzetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wildfire schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:03:
[...]
Vreemd, wij hebben hier een Harmony One en de powerknop deed het meteen. Lijkt me toch dat het om dezelfde database van afstandsbedieningen gaat, dus jouw powerknop-code zou dezelfde moeten zijn als bij mij.
[...]
Ja, dat is best wel stom eigenlijk. Stommer is ook nog dat wanneer je de powersave gebruikt van het apparaat het kabelsignaal niet meer versterkt wordt als het apparaat standby staat...
Inderdaad raar. Ik heb het echt meerdere malen geprobeerd (om uit te sluiten dat de iR sensor het signaal wellicht niet goed heeft ontvangen). Het werkt nu, dus "if it ain't broken, don't fix it", maar ik ben benieuwd of er meer mensen last van hebben/krijgen.

Overigens verbaas ik me er over dat zelfs mijn Logitech Harmony moeite heeft het signaal bij de Humax te krijgen. Dat is wel zo'n beetje de beste iR zender die ik ooit heb gehad. Vanavond dan nog maar even experimenteren met de locatie van het apparaat (wellicht iets hoger).

M.b.t. het uitvallen van de signaal versterking:
Ik heb een Hirschmann signaalversterker bij binnenkomst van het signaal geplaatst en dat scheelt al een hele hoop. Bovendien kan mijn vriendin echt PRIMA met de Harmony overweg dat we eigenlijk nooit meer analoge TV kijken... Sterker nog... de laatste keer was 2.5 maanden geleden na mijn verhuizing toen ik moest testen of Ziggo al signaal op de lijn had staan (nieuwbouw woning) :P

Eigenlijk zijn dit voor mij de enige minpuntjes... voor de rest is het zo'n beetje het beste apparaat wat ik ooit heb gebruikt voor digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rally schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:51:

[...]

Overigens verbaas ik me er over dat zelfs mijn Logitech Harmony moeite heeft het signaal bij de Humax te krijgen. Dat is wel zo'n beetje de beste iR zender die ik ooit heb gehad. Vanavond dan nog maar even experimenteren met de locatie van het apparaat (wellicht iets hoger).
De onze staat in een kastje, met zo'n infraroodlampje rechtstreeks voor de sensor. Handig zo'n systeem om apparatuur in kastjes toch te kunnen bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Wildfire schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:05:
[...]

De onze staat in een kastje, met zo'n infraroodlampje rechtstreeks voor de sensor. Handig zo'n systeem om apparatuur in kastjes toch te kunnen bedienen :)
Wat voor apparaatje is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

smeerbartje schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:52:
[...]

Wat voor apparaatje is dat dan?
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=045343

Wellicht dat er nog B-merken zijn die ook zoiets bieden, want €30 is op zich best wel prijzig voor een beetje simpele elektronica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71637

Ik heb hem sinds eergisteren ook...

BCC zei dat ze erg lastig te leveren waren en voor alleen al dat filiaal er 176 besteld waren (meer dan 1300 voor BCC in zn geheel), en liep de Saturn (Hoofddorp) om de hoek voor de grap eens in, en daar stonden er gewoon nog 4 op de plank... :)

Echter als ik het zo lees had ik misschien op een verbeterde versie kunnen wachten, want ik heb ook het idee dat SD materiaal inderdaad wat minder mooi is dan op mijn vorige (IR-HD5000C)... blijkbaar had ik me toch eerst beter in moeten lezen alvorens tot aanschaf over te gaan.
(Kwam eigenlijk omdat ik met mijn buurman de Humax 9200C voor hem had gekocht die dag... en ik mn HD zenders niet wilde inleveren ;))

Zelf gebruik ik hem via HDMI op mijn 42" Full HD LCD en ik ben er opzich toch wel tevreden mee.

Overigens heb ik ook dat als ik twee zenders opneem, ik beperkt een derde zender kan kijken... (afhankelijk van de twee zenders die ik opneem).
Wat ik tot nu hier lees is dat dat dus normaal is...?

Verder heb ik via diverse FTP programma's voor de Mac, geprobeerd in te loggen op dat ding... maar ik krijg ook 'Command not implemented' heb het dus nog niet voor elkaar gekregen iets erop of eraf te halen.
Ik hoop dat ik dit nog wel werkent ga krijgen...

EDIT: Filezilla voor Mac heeft dit probleem voor mij ook opgelost... vreemd... BulletFTP / Firefox / CyberDcuk / Safari en Opera lukken het niet goed in te loggen....

Al met al vind ik het wel een fijn apparaat, vind het alleen jammer dat de achtergrond het LCDtje licht geeft... die vind ik mooier op de 9200c (mede omdat de actuele tijd ook blijft staan als hij aanstaat).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 71637 op 16-04-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik vind het zo jammer dat het apparaat gedownload materiaal (ISO, divx, avi, xvid, VOB, etc) niet af kan spelen. Zou een volgende firmware dit wel kunnen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:33
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 23:38

mace

Sapere Aude

Anoniem: 71637 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:41:
Overigens heb ik ook dat als ik twee zenders opneem, ik beperkt een derde zender kan kijken... (afhankelijk van de twee zenders die ik opneem).
Je moet het zo zien, de zenders zijn ingedeeld in een soort van blokken waarbij er dus op 1 frequentie meerdere zenders kunnen zitten. Als de zender die je wilt kijken toevallig op dezelfde zit als een van de zenders die je aan het opnemen bent, dan kun je die zender ook kijken ja. Zit het in een ander "blok" dan moet de tuner op een andere frequentie afstemmen en dan zou je opname worden onderbroken. Dat gebeurt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:25:
[...]

Je moet het zo zien, de zenders zijn ingedeeld in een soort van blokken waarbij er dus op 1 frequentie meerdere zenders kunnen zitten. Als de zender die je wilt kijken toevallig op dezelfde zit als een van de zenders die je aan het opnemen bent, dan kun je die zender ook kijken ja. Zit het in een ander "blok" dan moet de tuner op een andere frequentie afstemmen en dan zou je opname worden onderbroken. Dat gebeurt natuurlijk niet.
Ja wel logisch met 2 tuners natuurlijk...
Al zal het niet vaak voor gaan komen denk ik dat ik twee zaken wil opnemen EN perse iets anders ook nog wil zien ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 71637 op 16-04-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf de HDR-5050c sinds vorige week binnen als vervanging van een PVR-9200c. Ik gebruik 'm met een Logitech Harmony 525.

Ben er tot dusver best tevreden over. Functioneel werkt ie prima al start ie wat langzaam op uit standby (de 9200c leek dat sneller te doen). De Ethernet interface is erg fijn vergeleken met USB op de 9200c.
Ik vind de bediening alleen wat minder aangenaam dan bij de 9200c al ziet de interface er grafisch wel wat gelikter uit. Vooral de omgang met favorieten lijstjes is veel minder handig dan bij de 9200c.

De combinatie met de Harmony 525 ging zonder problemen. Hierboven meldde iemand dat de PowerOn niet werkte maar dat probleem heb ik niet gehad. Wel mis ik op de 525 een equivalent voor de Media button van de originele remote. Daardoor heb ik de originele handset nog nodig om opnames te bekijken.
Ik heb het apparaat met HDMI op de TV aangesloten maar zie zelf (nog) geen problemen met SD over HDMI. Voor mijn ogen ziet het er prima uit.
Da's normaal. Deed de 9200c ook al.
Verder heb ik via diverse FTP programma's voor de Mac, geprobeerd in te loggen op dat ding... maar ik krijg ook 'Command not implemented' heb het dus nog niet voor elkaar gekregen iets erop of eraf te halen.
Ik hoop dat ik dit nog wel werkent ga krijgen...
De 5050c lijkt geen Passive FTP aan te kunnen wat voor sommige FTP clients nu juist de standaard instelling is. Ik heb FileZilla gebruikt maar moest perse Active FTP aanzetten om 't te laten werken.
Al met al vind ik het wel een fijn apparaat, vind het alleen jammer dat de achtergrond het LCDtje licht geeft... die vind ik mooier op de 9200c (mede omdat de actuele tijd ook blijft staan als hij aanstaat).
Ik mis die klok inderdaad ook wel. Het was de enige klok in mijn woonkamer die ik van een paar meter afstand nog kon lezen.

De display geeft wel erg veel licht als ie aanstaat. Bovendien is 't vrij irritant dat de display ook oplicht tijdens het opnemen, terwijl je helemaal geen TV kijkt. De eerste keer dacht ik dat ik vergeten was om de Humax in standby te zetten, totdat ik eraan dacht dat ik voor dat tijdstip een opname ingesteld had.

Ook vrij irritant is dat de Humax regelmatig (mijn indruk is meerdere keren per dag) spontaan aangaat. Het display licht dan op, met de tekst "Updating" op de display, en na een paar minuten gaat ie ook weer uit. Ik heb alleen geen idee wat er dan geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

smeerbartje schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:09:
Ik vind het zo jammer dat het apparaat gedownload materiaal (ISO, divx, avi, xvid, VOB, etc) niet af kan spelen. Zou een volgende firmware dit wel kunnen denken jullie?
Nee, natuurlijk niet. Het is geen mediaplayer of networked media tank. Het is een HDTV decoder met opname-functionaliteit en that's it.
[b]downtime schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:44:

[...]

De 5050c lijkt geen Passive FTP aan te kunnen wat voor sommige FTP clients nu juist de standaard instelling is. Ik heb FileZilla gebruikt maar moest perse Active FTP aanzetten om 't te laten werken.
Dat verklaart het, ik zie in Filezilla (Windows-versie) dat deze probeert terug te vallen op active FTP als passive niet werkt. Maar dit is wel erg stom van Humax aangezien de meest gangbare vormen van FTP'en nu dus niet werken.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 16-04-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het is gelukt mn eerste opname op de PC te zetten.
Wel groot... zo'n 735MB voor 12 minuten... maar dat is te verwachten natuurlijk.

Helaas in VLC met horizontale lijntjes maar dat ben ik gewend in al het ruwe MPEG materiaal dat ik heb vanuit opnames van mn analoge videocamera etc.

Als iemand ervaringen heeft met een goed gratis programma om goed te kunnen converteren van de .ts files naar DVD en/of Divx voor Mac... ik hoor het graag :)

Erg handig dus deze netwerk functie, zaken zijn dus makkelijk weg te schrijven op DVD en/of andere media... dat is zeker iets dat ik vaker zal gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
kun je die interlacing artefacten niet met behulp van de deinterlace mogelijkheden van vlc wegwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wildfire schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:46:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Het is geen mediaplayer of networked media tank. Het is een HDTV decoder met opname-functionaliteit en that's it.

[...]
Hoezo is dit zo natuurlijk? Waarom zouden beide 'gebieden' niet samen kunnen komen in één apparaat? Zou toch perfect zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik vind het ook vergezocht hoor.

Het is een Decoder voor kabel en geen Media Player.

Ja... het zou werkelijk perfect zijn als het apparaat alles zou kunnen afspelen, maar zeker gezien het vroege statium van ontwikkeling waarin de huidige mediaspelers zich bevinden denk ik niet dat het realistisch is om te verwachten.

Ik mis het ook niet echt. Ok, dan heb ik twee apparaten nodig, maar ik kan nu de opgenomen programma's eenvoudig ook in een andere kamer bekijken (bijv. de slaapkamer).

Voorlopig kost het al moeite genoeg om een goede HD kabel ontvanger te maken (zowel interface als hardware), laat staan om daar nog extra functionaliteit aan toe te voegen (los nog van het feit dat ook de Media Spelers nog wel wat ontwikkeling nodig hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rally schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:28:
Ik vind het ook vergezocht hoor.

Het is een Decoder voor kabel en geen Media Player.
My point exactly. Er zijn momenteel mediaplayers op de markt maar allemaal hebben ze zo nog wel hun tekortkomingen. Als het al moeilijk is een mediaplayer echt goed neer te zetten, denk dan maar niet dat een heel ander product, een digitale kabel-TV decoder, dit soort functies ook ondersteunt.

Ik zou het trouwens ook niet willen. Ik wil niet een alles-in-één product dat matig is in wat het doet, ik wil een product met een specifiek doel waar het dan ook erg goed in is. Als de Humax ook nog eens een mediaplayer zou zijn moeten er teveel concessies worden gedaan waardoor de kwaliteit alleen maar achteruit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 20:57
De enige redelijke hoop die je kunt hebben voor het afspelen van ander materiaal op dit apparaat is wanneer je het kunt aanbieden in zijn eigen interne formaat. Dus converteren naar een .ts file (en die moet dan voldoen aan de humax-specifieke eigenaardigheden), en dan nog wat metafiles er bij maken.
Dit is al door meer mensen geopperd, maar voor zover ik weet heeft nog niemand veel vorderingen gemaakt met het doorgronden van die fileformaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
smeerbartje schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:20:
Hoezo is dit zo natuurlijk? Waarom zouden beide 'gebieden' niet samen kunnen komen in één apparaat? Zou toch perfect zijn?
Op zich is het niet zo vreemd wat jij wil en technisch is dat ook mogelijk. Zie bijvoorbeeld de SRP-2100 satelliet ontvanger/mediacenter van Topfield. Het punt is echter dat je dit soort ontwikkelingen niet via Ziggo hoeft te verwachten. Ziggo is alleen geïnteresseerd in zo goedkoop mogelijke en eenvoudige uitvoeringen van kabel ontvangers. De prijs is belangrijker dan de functionaliteit en hoe meer functionaliteit hoe meer support Ziggo zal moeten leveren via de helpdesk en of in de vorm van regelmatige firmware updates via de kabel. Immers, meer functionaliteit verhoogt ook de kans op bugs.

Omdat het primair het doel is om een ontvanger i.p.v. een mediacenter beschikbaar te stellen aan de klanten wordt er meestal in eerste instantie voor gekozen om allerlei extra zaken die op steeds meer nieuwere ontvangers zitten uit te schakelen. Dat was ook het geval bij deze iHDR-5050C, maar na druk van de potentiele klanten die de specificaties aan het vergelijken waren met de FreeSat uitvoering voor de UK is toen toch maar besloten om het mogelijk te maken de USB en ethernet poort te laten gebruiken voor bestandsuitwisseling. Meer geavanceerde mogelijkheden van die poorten zoals TVTV EPG ondersteuning ontbreken echter nog steeds.

Daarnaast wil Ziggo volledige controle houden over de uitgebrachte ontvangers zodat zij bijvoorbeeld kunnen bepalen wat je wel en niet mag opnemen. Elke poort die open staat kan in principe die controle ondermijnen. De fabrikanten van aanbevolen ontvangers mogen bijvoorbeeld ook alleen maar een firmware update mogelijkheid via de kabel bieden zodat Ziggo kan bepalen welke firmware updates verspreid worden en ook meer controle krijgt over het (eventueel verplicht) installeren van firmware updates. Daar waar de ontwikkeling van satelliet en ether ontvangers van dezelfde fabrikant met min of meer dezelfde hardware gewoon verder gaat middels firmware updates komen die bij Ziggo nagenoeg stil te liggen. Je ziet bijvoorbeeld bij gewone single tuner (HD) ontvangers met een USB aansluiting dat fabrikanten die USB aansluiting achteraf geschikt maken voor opname functionaliteit zodat je later toch nog een beperkte PVR van je ontvanger kan maken door een externe harde schijf aan te sluiten. Bij Ziggo kan je dat soort zaken rustig vergeten.

De chipset van de iHDR-5050C biedt de mogelijkheid voor allerlei mediacenter-achtige zaken, maar verwacht niet dat die ooit nog geactiveerd gaan worden middels een firmware update. Firmware updates komen er hooguit nog om bugs te fixen in de huidige functionaliteit van deze PVR en over die bugs zal dan eerst langdurig moeten worden geklaagd door gebruikers van dit apparaat voordat er uberhaupt aan een firmware update wordt begonnen.

Conclusie: Ik ben het volledig met je eens dat dit soort ontvanger/mediacenter functionaliteit samengevoegd zou moeten worden in één apparaat, maar zolang Ziggo zich blijft bemoeien met de functionaliteit van de door hen aanbevolen ontvangers zal dat er niet van komen. Dat komt pas als de kabel ontvanger markt echt open wordt zodat er meer fabrikanten komen met ontvangers die je bij Ziggo of andere kabelbedrijven kan gebruiken en ze dus op functionaliteit met elkaar moeten gaan concurreren om zichzelf te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
ArChie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:56:
[...]

Op zich is het niet zo vreemd wat jij wil en technisch is dat ook mogelijk. Zie bijvoorbeeld de ....
He man, thanks voor je duidelijke reply! Door mensen als jij is GOT zo'n succes...

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 17-04-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 05-06 00:38

Laguna

Connaisseur

[...]
*knip*
Ziggo rant.
*knip*
Wat denk je van auteursrechten waar Ziggo mee te maken heeft, net of dit puur met het beleid van Ziggo te maken heeft. Denk je dat Film1 ermee akkoord gaat dat de films die zij uitzenden heel makkelijk opgenomen kunnen worden en daarna verspreid? Ik vind dat je hier wel heel klein denkt en het opengooien van de kabelmarkt zal hier ook niets in gaan veranderen, aangezien zij zich aan dezelfde regels moeten houden en anders de zender niet eens mogen doorgeven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:42:
Denk je dat Film1 ermee akkoord gaat dat de films die zij uitzenden heel makkelijk opgenomen kunnen worden en daarna verspreid?
Als Film1 daar echt problemen mee zou hebben dan zouden zij ook niet via de satelliet beschikbaar zijn in het pakket van CanalDigitaal aangezien met de CAM van CanalDigitaal iedere vrij verkrijgbare en niet speciaal aangepaste satelliet ontvanger/PVR met Common Interface slot te gebruiken is voor opnames. En daar zitten uitvoeringen tussen die beschikken over zeer uitgebreide mediacenter-achtige functionaliteit zoals het gegeven voorbeeld van de Topfield PVR.

Maar goed, de vragensteller vroeg of er nog gerekend kon worden op het uitbreiden van de functionaliteit middels firmware updates en ik heb hem uitgelegd waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik mis t.o.v. de 9200 is de PiP funcitie.
Van mij niet zo van belang, maar voor anderen misschien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:16
Anoniem: 71637 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:23:
Wat ik mis t.o.v. de 9200 is de PiP funcitie.
Van mij niet zo van belang, maar voor anderen misschien wel...
_/-\o_

Ik heb bij HD beeld trouwens echt gekke artifacts (alle HD kanalen; Discovery, NG etc.) , rechts in beeld heb ik een soort watermerk (een golvende grijze gloed over het beeld). Ook is bij een heleboel kanalen het geluid niet goed, een zware brom-toon als iemand spreekt.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, heb een Samsung HD Ready LCD van een jaartje oud. En heb hem via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maks schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 02:05:
[...]

_/-\o_

Ik heb bij HD beeld trouwens echt gekke artifacts (alle HD kanalen; Discovery, NG etc.) , rechts in beeld heb ik een soort watermerk (een golvende grijze gloed over het beeld). Ook is bij een heleboel kanalen het geluid niet goed, een zware brom-toon als iemand spreekt.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, heb een Samsung HD Ready LCD van een jaartje oud. En heb hem via HDMI aangesloten.
:P

Je snapt de bedoeling ;)

Ik heb dat overigens niet, alles ziet er prima strak uit hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 10:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[...]
Daarnaast wil Ziggo volledige controle houden over de uitgebrachte ontvangers zodat zij bijvoorbeeld kunnen bepalen wat je wel en niet mag opnemen.
En daar zit nu juist het probleem: Ziggo mag dat niet. Als consument heb je gewoon het recht om op te nemen wat je zelf wilt. Dan kon de afgelopen 20 jaar ook al, via de videorecorder. Maar nu alles digitaal ziet ruiken de kabelboeren geld en gaan ze alles blokkeren wat ze maar kunnen. FTP? Dicht. USB? Afgesloten. En uiteindelijk zit je met een decoder waarbij alle leuke zaken afgesloten zijn. En dat is natuurlijk belachelijk. Hoe kan het zijn dat mijn kabelboer mij gaat dicteren wat ik wel en niet mag opnemen en wat ik wel of niet op DVD kan zetten voor eigen gebruik? Daarbij is de invloed van de kabelboeren op de decodermarkt ook veel te groot. Het is toch van de zotte dat Ziggo bepaald wat er in de firmware terecht komt? De regering moet aan deze praktijken maar eens een stokje gaan steken en zorgen dat consumenten gewoon elke decoder kunnen aansluiten die aan de technische specificaties voldoet. Dan krijg je als consument veel meer keuzemogelijkheid en wordt de invloed van de kabelboeren significant verminderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:59:
En daar zit nu juist het probleem: Ziggo mag dat niet. Als consument heb je gewoon het recht om op te nemen wat je zelf wilt. Dan kon de afgelopen 20 jaar ook al, via de videorecorder.
Ik ben geen jurist, dus of ze het nu wel of niet mogen laat ik in het midden. Ik vind het alleen zeer opvallend dat er met geen woord over dergelijke door Ziggo vereiste opname beperkingen gerept wordt in de handleidingen van deze kabel PVR's. Het is dat het in het verleden bij Multikabel in de digitale TV headend een keer fout is gegaan waardoor we nu weten dat Ziggo dergelijke beperkingen heeft laten inbouwen omdat opeens niemand meer kon opnemen of time-shiften. Sindsdien vind je de van toepassing zijnde error codes terug in wat PDF'jes, maar nog steeds zonder duidelijke uitleg over het algemene PVR beleid van Ziggo.
quote: Ziggo
D101 Geen MSK, geen timeshift of recording toegestaan
U heeft niet de rechten om het programma op te nemen. Uw aanmelding is mogelijk nog niet binnen of niet verwerkt. Neem contact op met de Klantenservice van Ziggo.

D102 Geen PVR-abonnement
U heeft niet de rechten om het programma op te nemen. Uw aanmelding is mogelijk nog niet binnen of nog niet verwerkt. Neem contact op met de Klantenservice van Ziggo.
quote: Microkid
Maar nu alles digitaal ziet ruiken de kabelboeren geld en gaan ze alles blokkeren wat ze maar kunnen. FTP? Dicht. USB? Afgesloten. En uiteindelijk zit je met een decoder waarbij alle leuke zaken afgesloten zijn. En dat is natuurlijk belachelijk. Hoe kan het zijn dat mijn kabelboer mij gaat dicteren wat ik wel en niet mag opnemen en wat ik wel of niet op DVD kan zetten voor eigen gebruik? Daarbij is de invloed van de kabelboeren op de decodermarkt ook veel te groot. Het is toch van de zotte dat Ziggo bepaald wat er in de firmware terecht komt? De regering moet aan deze praktijken maar eens een stokje gaan steken en zorgen dat consumenten gewoon elke decoder kunnen aansluiten die aan de technische specificaties voldoet. Dan krijg je als consument veel meer keuzemogelijkheid en wordt de invloed van de kabelboeren significant verminderd.
Ik ben het volledig met je eens. Niet alleen laat Ziggo allerlei functionaliteit verwijderen uit de ontvangers, maar door de markt bescherming die het huidige handje vol fabrikanten momenteel krijgt van Ziggo voelen die fabrikanten totaal geen druk om hun producten te verbeteren of bugs op te lossen. Nog steeds is er geen enkele door Ziggo "gecertificeerde" kabel ontvanger op de markt gekomen die bug vrij is en nog steeds is er geen enkele ontvanger die na een paar firmware updates als bug vrij bestempeld kan worden. De basis functionaliteit, een TV kanaal bekijken, werkt tegenwoordig meestal wel, maar al het andere wordt al gezien als toeters en bellen waar de fabrikanten nauwelijks aandacht aan besteden.

Ziggo/Casema en Cisco maken het helemaal bont door in hun HDTV/VOD/PVR niet eens ondersteuning te hebben voor ondertiteling via teletekst, daarbij even voorbijgaand aan het feit dat doven en slechthorenden voor de Nederlandse publieke en commerciele kanalen afhankelijk zijn van teletekst ondertiteling (volgens mij is het ook verplicht gesteld door de overheid dat deze kanalen teletekst ondertiteling bieden). Allemaal functionaliteiten die in de "ouderwetse" analoge TV's, video recorders en HDD/DVD recorders allang zijn uitontwikkeld staan in door Ziggo aanbevolen ontvangers nog in de kinderschoenen. Digitale TV schijnt de vooruitgang te zijn, maar dan wel belemmerd door het Ziggo beleid.

En met de komst van de Ziggo CI+ CAM ziet het er voorlopig nog niet naar uit dat de houding van Ziggo gaat veranderen. Ziggo heeft namelijk bewust voor de CI+ CAM gekozen zodat zij via white listing en black listing kunnen bepalen in welke apparatuur hun CI+ CAM wel of niet werkt. Daarmee kunnen ze de fabrikanten van CI+ apparatuur dus toch weer verplichten om eerst hun apparatuur met CI+ slot te laten "keuren/certificeren" door Ziggo. En vooralsnog is Ziggo alleen van plan om TV's met CI+ slot toe te laten, dus kabel PVR's met CI+ slot met uitgebreidere functionaliteit kunnen we voorlopig nog wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Microkid schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 08:59:
[...]
Hoe kan het zijn dat mijn kabelboer mij gaat dicteren wat ik wel en niet mag opnemen en wat ik wel of niet op DVD kan zetten voor eigen gebruik? Daarbij is de invloed van de kabelboeren op de decodermarkt ook veel te groot. Het is toch van de zotte dat Ziggo bepaald wat er in de firmware terecht komt? De regering moet aan deze praktijken maar eens een stokje gaan steken en zorgen dat consumenten gewoon elke decoder kunnen aansluiten die aan de technische specificaties voldoet. Dan krijg je als consument veel meer keuzemogelijkheid en wordt de invloed van de kabelboeren significant verminderd.
Nu denk ik niet dat je alleen Ziggo de schuld moet geven. Zij hebben met druk vanuit de omroepen te maken (en die weer met de producenten van het uitgezonden materiaal) om opnemen en kopieren van de opnames (via USB/FTP) zoveel mogelijk te beperken omdat die bedrijven volledige controle over hun product willen houden.
Videorecorders waren de industrie al een doorn in het oog. PVR's die bit-perfect kopieën van het originele signaal kunnen maken, en daarmee de verkoop van DVD's en betaalde downloads ondermijnen, vinden ze onverteerbaar. En aangezien Ziggo in de praktijk een monopolist is, luisteren ze veel beter naar hun leveranciers dan naar de consument, die immers toch vrijwel geen keus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:28:
Nu denk ik niet dat je alleen Ziggo de schuld moet geven. Zij hebben met druk vanuit de omroepen te maken (en die weer met de producenten van het uitgezonden materiaal) om opnemen en kopieren van de opnames (via USB/FTP) zoveel mogelijk te beperken omdat die bedrijven volledige controle over hun product willen houden.
Dat argument dat Ziggo onder druk worden gezet door "content providers" zoals ze dat zelf noemen wordt alleen door Ziggo zelf gebruikt ter verdediging van het door hen gekozen beleid. Over wie of wat de "content providers" dan precies zijn die dit zouden "eisen" wordt altijd heel schimmig gedaan. De meesten denken bij het woord "content providers" onmiddelijk aan de omroepen of zenders, waar door velen dan meteen maar even de zwarte piet aan wordt toegespeeld als het om het gekozen beleid van Ziggo gaat.

Als we echter de praktijk beschouwen dan ontstaat er in ieder geval bij mij een heel ander beeld. Diezelfde zenders zijn immers bij Caiway te ontvangen en daar wordt het gehele basis pakket van 70 digitale TV kanalen zelfs zonder encryptie doorgegeven. Zouden die zenders dan aan de ene kant van Ziggo eisen dat die allerlei extra beperkingen introduceren terwijl ze aan de andere kant bij Caiway zonder enige vorm van encryptie of beveiliging te ontvangen zijn? Lijkt me niet. Dan zouden die zenders toch op zijn minst van Caiway eisen dat ze met encryptie worden doorgegeven om het copieren niet al te makkelijk te maken. In de UK zien we de trend dat zenders via de satelliet naar het FreeSat platform verhuizen waar de kanalen ook allemaal zonder encryptie te ontvangen zijn. Zou men in de UK dan geen last hebben van de film industrie, want anders begin je in deze tijd van zwaardere eisen toch geen FreeSat platform meer? Als ze dan in de UK toch voor de opbouw van een nieuw satelliet platform kiezen en de film industrie doet moeilijk dan had men er beter voor kunnen kiezen om direct in ieder geval encryptie in te voeren om het de kijkers in de UK iets moeilijker te maken de boel te copieren. En waarom doen die "content providers" dan toch alleen moeilijk bij Ziggo terwijl voor allerlei andere digitale TV platformen zoals de ether en satelliet volop PVR's zonder extra beperkingen verkrijgbaar zijn? Die digitale TV providers zouden dan toch geen enkele zender meer in hun pakketten moeten hebben gezien de beweringen van Ziggo?

Ziggo wil graag videotheekje gaan spelen met een uitgebreid Video On Demand aanbod. Voor die Video On Demand content moeten ze zelf afspraken gaan maken met de providers van die content. Uiteraard eisen die Video On Demand content providers zwaardere beveiligingen om te voorkomen dat hun content eenvoudig te verspreiden is omdat het hier ook gaat om nieuwe films en series die nog niet eerder door TV zenders zijn uitgezonden. Op zich logisch en gezien het content type, namelijk Video On Demand, zijn daarvoor speciale door Ziggo ontwikkelde ontvangers nodig die met de specifieke Video On Demand servers van Ziggo kunnen communiceren. Die speciale ontvangers zijn prima door Ziggo aan alle kanten dicht te timmeren en zullen door de proprietary specificaties en implementatie ook nooit buiten Ziggo om ontwikkeld kunnen worden. Normale kabel ontvangers en kabel PVR's hebben echter niets met dergelijke VOD content van doen, dus zouden de normale door de zenders geaccepteerde content beveiliging voldoende moeten zijn en kan zelfs in veel gevallen achterwege gelaten worden getuige de diverse digitale TV aanbieders die zenders zonder encryptie doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 05-06 00:38

Laguna

Connaisseur

@ArChie

Wat maakt de encryptie uit in relatie tot beperkingen opleggen aan de consument door Ziggo (op het feit dat je een smartcard moet gebruiken na)? Dit heeft bij mijn weten geen invloed op de mogelijkheden om opnames te maken van programma's. Tevens kan je met deze Humax wel degelijk gebruik maken van de usb- en netwerkfunctie, volgens jouw redeneringen had Ziggo die dan ook moeten uitschakelen.

Ook gaan de vergelijkingen die je maakt niet echt op, andere landen kunnen daar andere regels/afspraken voor hebben en het aantal satelliet gebruikers staat niet in verhouding tot het aantal kabel gebruikers. Als je een vergelijking maakt doe het dan met UPC.

Overigens ben ik van mening dat deze hele discussie hier niet in dit topic thuis hoort, maar je kon het blijkbaar niet laten om je ook hier negatief uit te laten over Ziggo.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:03:
Wat maakt de encryptie uit in relatie tot beperkingen opleggen aan de consument door Ziggo (op het feit dat je een smartcard moet gebruiken na)? Dit heeft bij mijn weten geen invloed op de mogelijkheden om opnames te maken van programma's.
Encryptie van TV kanalen is de primaire beveiliging/beperking die digitale TV providers kunnen toepassen om eenvoudige verspreiding van de content tegen te gaan. Een TV kanaal zonder encryptie is met een niet aanbevolen en speciaal beperkte PVR of PC-TV kaart zonder CAM en smartcard door iedereen op te nemen en eventueel te verspreiden. In dat kader valt het dus niet te rijmen dat zenders bij de ene digitale TV provider zouden eisen dat er extra beperkingen in de aanbevolen PVR's worden ingebouwd terwijl ze bij een andere digitale TV provider gewoon met iedere vrij verkrijgbare PVR of PC-TV kaart zijn op te nemen zonder extra beperkingen.
Tevens kan je met deze Humax wel degelijk gebruik maken van de usb- en netwerkfunctie, volgens jouw redeneringen had Ziggo die dan ook moeten uitschakelen.
Ik heb dacht ik toch duidelijk in een eerdere reactie aangegeven hoe dit gegaan is met die USB en netwerk functionaliteit in deze ontvanger. Pas na klachten en vergelijkingen van potentiele kopers met de FreeSat uitvoering van deze Humax PVR zijn die USB en netwerk poorten beperkt opengezet voor het copieren van opnames terwijl in eerste instantie door een Ziggo medewerker op een ander forum werd aangegeven dat dit niet mogelijk zou zijn. De TVTV EPG functionaliteit ontbreekt echter nog steeds wat zeker gezien de beperkte EPG voorziening van Ziggo nogal vreemd is omdat een uitgebreide EPG voor veel dagen juist belangrijk is voor het gemak van een PVR.
Ook gaan de vergelijkingen die je maakt niet echt op, andere landen kunnen daar andere regels/afspraken voor hebben en het aantal satelliet gebruikers staat niet in verhouding tot het aantal kabel gebruikers. Als je een vergelijking maakt doe het dan met UPC.
De ondertussen bekende manier van discussieren door Ziggo medewerkers. Vage uitspraken doen die niet onderbouwd worden en proberen om voor Ziggo gunstige grenzen op te leggen waarbinnen ik uitspraken zou mogen doen of vergelijkingen zou mogen trekken. Volgens mij leven wij nog steeds in een land waar voor iedereen dezelfde regels gelden ongeacht het aantal klanten dat een onderneming heeft. Binnen de kabel wereld trek ik vergelijkingen met Caiway omdat UPC een compleet andere koers vaart dan de rest van de Nederlandse kabelbedrijven. En uiteraard wil jij niet dat ik vergelijkingen trek met de digitale satelliet en ether TV providers omdat dit jouw niet onderbouwde stellingen en uitspraken ondermijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik ben nu bezig om een bestand via FTP op te halen. Ik heb een gigabit netwerk, maar de Humax verbind maar op 100Mbit. En FTP haalt daarvan slechts 4.2MB per seconde.

Dus het overhalen van een opname van 1 uur duurt ongeveer 15-18 minuten :P

Wij wilden "even snel" een serie die we hadden opgenomen zien in de slaapkamer, maar aangezien het bestand 4.2GB is duurt dat dus wel even.

Ook is met slechts enkele opnamen de harddisk al voor 8% gevuld. Dus ik ga toch even uitzoeken of het wellicht mogelijk is om de harddisk te vervangen voor een groter model (1TB of iets in die orde van grootte).

Maar verder is het tot nu toe echt een TOP apparaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Aha! Jij hebt er dus twee!
Ik sta nog steeds op de inschrijvingslijst voor de tweede. Wil jij eens testen of FXP werkt? Dus met bijvoorbeeld FlashFXP inloggen op de ene FTP in je linkerscherm, en op de andere FTP in je het rechterscherm, en dan rechtstreeks een bestand over kunt blazen?
(Wikipedia: File eXchange Protocol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

UltraSub schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:30:
Aha! Jij hebt er dus twee!
Ik sta nog steeds op de inschrijvingslijst voor de tweede. Wil jij eens testen of FXP werkt? Dus met bijvoorbeeld FlashFXP inloggen op de ene FTP in je linkerscherm, en op de andere FTP in je het rechterscherm, en dan rechtstreeks een bestand over kunt blazen?
(Wikipedia: File eXchange Protocol)
Lijkt me sterk, de FTP-cliënt werkt niet eens met passive FTP wat toch erg gangbaar is. Ik kon niet via Windows zelf FTP'en, ook niet via FireFTP van Firefox. Ik moest perse een apart FTP-programma installeren (FileZilla in mijn geval), welke het gelukkig wel deed. Vanwege active FTP dus.

Als passive FTP niet eens wordt ondersteund zal FXP al helemaal niet werken vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nope... ik heb er maar 1 (hoewel ik een tweede zwaar aan het overwegen ben >:) )
Dus helaas kan ik FXP niet testen :( (en dat kon jij niet weten, maar ik weet wat FXP is ;) )

Ik heb wel een eigen FTP server draaien dus als je wil kan ik dat wel testen voor je... (tussen FTP Server en de Humax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Want dan weet je nog niet of het fxp protocol expliciet wordt ondersteund door de Humax. Maar goed, als je wil kun je eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Als ik van mijn FTP server naar de Humax ga en omgekeerd dan zou dat toch uitsluitsel moeten geven over FXP implementatie?

Ter info: Mochten mensen problemen hebben om de 5050c via FTP te benaderen: Via diverse fora ben ik er achter dat Humax alleen active FTP ondersteund (en dat is de reden van enkele foutmeldingen wanneer mensen met een passive (standaard) FTP verbinding connectie proberen te maken.

Tot slote heb ik in een FAQ gevonden of het mogelijk is om een grotere HD in te bouwen.

Kan er een grotere harddisk worden ingebouwd?

In principe ja; maar let op, wanneer u het apparaat opent vervalt de garantie. Houdt u er ook rekening mee dat elke wijziging aan hard- en/of software geheel op eigen risico is en tot gevolg kan hebben dat uw recht op garantie komt te vervallen.
Bron

"Vervelende" is dat ik 5 jaar garantie op dat apparaat heb afgesloten :(
Wellicht toch maar "investering" in een tweede en dan nr. 1 als "reserve" in de slaapkamer zetten... eerst maar even overleggen met mijn vriending ;) Anders kijken of ze via Marktplaats beschikbaar gaan komen.

Edit:
Link naar forum met discussie. Hierin staan ook een aantal harddisks die voor speciaal voor PVR doeleinden zijn ontwikkelt.

[ Voor 7% gewijzigd door rally op 20-04-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 16:01

G64

Ik heb hem in de buurt van Delft bij Starworx gehaald http://www.starworx.nl. Ik zag het op hun site dat ze hem hadden en toen ik belde hadden ze er nog wel een paar en kon hem gelijk komen halen. En nog iets goedkoper dan de adviesprijs (10 euro) ook.

Het SD beeld vondt ik echt slecht in het begin. Ik dacht echt Huh? Wtf is dit. En de volgende dag was het echt veel beter dan de dag ervoor. Btje vaag.

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:20
G64 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:36:
Ik heb hem in de buurt van Delft bij Starworx gehaald
Weet je ook of je bij aanschaf van een decoder bij Starworx recht hebt op de CASHback van ZIGGO?

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
er schijnen mensen te zijn die 50e terug hebben gekregen met een 5050 via internetwinkels... (zie het betreffende topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Laatst online: 08:20
StanTheMan schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:41:
er schijnen mensen te zijn die 50e terug hebben gekregen met een 5050 via internetwinkels... (zie het betreffende topic)
Ik had al gezocht naar dit topic. Ik heb hier volgens mij ook al eens in gekeken. Maar ik kon het topic gisteravond niet zo snel vinden op GOT.

Ik heb vandaag de Humax besteld bij StarWorx :) . Hij wordt opgestuurd want ik woon niet echt in de buurt.De verkoper had er nog 1 staan maar verwacht er begin volgende week nog een paar binnen te krijgen.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296403

Ik heb 'm nu twee weken thuis en ben er super tevreden over.

Geen problemen via SD, maar ik kijk op een 32" scherm, misschien dat dat er iets mee van doen heeft.
Maakt me niks uit verder, want het is gewoon een top apparaat.
Erg gebruiksvriendelijk en super mooi beeld.

Enige opmerking: gisteren ontdekt, met het kiezen van een opgenomen programma, dat de "I" knop
(informatie knop) dan soms informatie geeft over een ander programma.
Herkent iemand dit?

Of komt dat door ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:35
Ja, was mij ook opgevallen.

Nee, dat komt niet door Ziggo.
Wat je ziet is de programma info van het programma dat je op dat moment ziet.
Dat kan dus een programma zijn vóór het programma wat je hebt opgenomen omdat
- het vorige programma is uitgelopen
- je ingesteld hebt dat de opname iets eerder moet beginnen; dan heb je zelf gekozen voor het voige programma

Als je een paar minuten vooruit skipt in je opname, krijg je op een gegeven moment de juiste programma info te zien.....

[ Voor 3% gewijzigd door JosTM op 25-04-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:44

Ethirty

Who...me?

Ik heb sinds gister de 5050c in huis en ik ben er nu al erg over te spreken. Ik vind het een erg gebruiksvriendelijk apparaat en had het binnen no-time aan de praat. Nu viel me alleen op dat de backlight van het scherm altijd aan staat, ook als ik het apparaat in stand-by zet. Ook het aanpassen van de extra spaarstand lijkt niks uit te maken. Ik dacht hier gelezen te hebben dat het scherm alleen aan staat bij gebruik of opname. Kan iemand mij dit uitleggen? Vind het een beetje een stom gezicht en het gebruikt mi onnodig stroom.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Bij mij gaat de LCD netjes uit als ik de 5050c in spaarstand zet. No problemo :) Check het nog eens, anders heb je wellicht een apparaat dat je direct als DOA kan retourneren.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 23:13
@Ethirty

Wordt de blauwe led bij jouw dan wel rood als je het apparaat stand-by zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hij doet het verder prima, 'DOA' is dus wat overtrokken. Een vriend van mij heeft er gister ook 1 gekocht en die doet het ook. Het maakt volgens mij niet uit of er een opname gepland staat toch? Zou het te maken kunnen hebben met de firware versie en zo ja welke versie heb jij? Jij hebt neem ik aan wel het rode ledje branden als het scherm uit is?

@kwiebus: ja dus ;)

edit:
Foutje, ik had de stroomspaarstand wel aan gezet, maar vervolgens via het verborgen menu de Humax per ongeluk gereset en daarna vergeten opnieuw in te stellen :$ :z

Gister een aantal opnames gemaakt met -5/+10 extra tijd (wel opnieuw ingesteld na reset :+), maar alle programma's leken wel gestart te zijn op +10. :X En gisteravond eindigde een opname van Discovery HD en vervolgens was de opname niet in de medialijst te vinden. Weet nou niet of ik iets fout doe, of dat er meer speelt.

Waar ik zelf achter kwam en wat niet in de handleiding stond: als er een opname bezig is, kan je geen oude opnames verwijderen. Wat is dat voor belachelijke beperking (los nog van de tijd die het kost om te verwijderen)? 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Ethirty op 27-04-2009 14:56 . Reden: extra info ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 11:50

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ethirty schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:50:
Waar ik zelf achter kwam en wat niet in de handleiding stond: als er een opname bezig is, kan je geen oude opnames verwijderen. Wat is dat voor belachelijke beperking (los nog van de tijd die het kost om te verwijderen)? 8)7
Ja, dat vind ik inderdaad een minpunt. Gelukkig kun je dit beheer redelijk via FTP doen volgens mij. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 11:09
Is er naast deze humax en de cisco nog een concurrent?
Een HD decoder met HD recorder en 2 tuners?

Zou graag eens wat kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij zijn dat de enige 2, in ieder geval de 2 die gesupport worden door Ziggo. De Cisco schijnt niet zo goed te zijn, vandaar waarschijnlijk de enorme run op de Humax.

Overigens heeft de Humax volgens mij ook zijn nukken. Gister probeerde ik een opname te verwijderen. Na een tijdje deleten flitst er heel kort een melding langs (0,5s) om vervolgens terug te komen in de medialijst waar vervolgens geen enkele opname meer zichtbaar is. Even een volledige reboot en alle opnames incl de te verwijderen opname zijn weer terug. Na nog 3x proberen uiteindelijk maar via de ftp verwijderd, maar dit gaat de gemiddelde consument toch niet begrijpen? Zou me ook niks verbazen als mijn verdwenen opname van zondag hier ook iets mee te maken had. Foutje in de file-table misschien? Mag hopen van niet na 3 dagen gebruik.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had overigens gelezen, dat mensen die hem niet in de spaarstand hebben, dat ding zo goed als meteen weer gebruiksklaar hebben bij het opnieuw inschakelen.
Is dat echt zo? Ik moet namelijk een seconde of 30 wachten tot hij weer geboot is...

Dit was nou juist zo mooi van de 5000c en de laatste update...

Opzich niet zo heel erg, maar het zo fijner zijn als het iets sneller was...

Verder nu ik de ontvanger enige tijd gebruik ben ik steeds meer tevreden.
Ik heb nou niet bepaald het idee dat SD slechter is (ik kijk op een 42" TV) dan voorheen...
Nog niet tegen problemen aangelopen verder... perfect dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:24

Aldmar

Niks...

Ik heb sinds gister ook een 5050c en tot nu toe bevalt hij uitstekend. Nog geen minpunten kunnen ontdekken.
Het viel me wel op dat het beeld minder scherp is dan met de samsung 270 SD decoder. Minder scherp is misschien niet het goede woord. Het beeld is softer, de randjes zijn minder scherp. In het begin was het even wennen, maar na een aantal uurtjes is het beeld beter dan bij de samsung. Het is natuurlijker, de kleuren e.d. komen natuurlijker over. Ik heb hem trouwens op 720p staat icm een Sony 40W4000.

Ik ben alleen nog benieuwd of het schermpje voorop de decoder ook gedimd kan worden? Hij is wel erg fel nu, je ziet het hele schermpje oplichten. Zeker als je 's avonds tv kijkt wordt, valt het schermpje te veel op. Ook als hij 'uit' staat en de tijd weergeeft mag van mij het schermpje een stuk minder fel zijn... Is dit mogelijk?

@ijsbeer121: Ik moet ook zo'n 30 seconden wachten voordat ik beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb hem sinds gisteren. Bevalt tot nu toe erg goed.
Moet nog even wennen aan alle opties.

Heb de handleiding er al bij gehad, echter kan er niet uit komen hoe ik een favorieten lijst sorteer.
Is dit makkelijk te doen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hey mannen... Is iemand al opgevallen dat het bij de HD zenders, en Dolby Digital geluid, het volume niet meer kunt regelen met de Humax, maar naar de AB van de TV moet grijpen? Vind het maar knap irritant op mijn slaapkamer, waar nu nog een 5000 staat met precies hetzelfde euvel. (Komt straks een 5050).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:24

Aldmar

Niks...

Harmen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:20:
Heb hem sinds gisteren. Bevalt tot nu toe erg goed.
Moet nog even wennen aan alle opties.

Heb de handleiding er al bij gehad, echter kan er niet uit komen hoe ik een favorieten lijst sorteer.
Is dit makkelijk te doen?
Als je een favorietenlijst maakt, moet je de zender welke je wil verplaatsen aanvinken en dan de blauwe knop gebruiken. Dan 'verplaatsen' selecteren en weer de blauwe knop gebruiken als de zender op de goede plek staat :)
UltraSub schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:20:
Hey mannen... Is iemand al opgevallen dat het bij de HD zenders, en Dolby Digital geluid, het volume niet meer kunt regelen met de Humax, maar naar de AB van de TV moet grijpen? Vind het maar knap irritant op mijn slaapkamer, waar nu nog een 5000 staat met precies hetzelfde euvel. (Komt straks een 5050).
Ik kan bij Eurosport HD met de engelse DD gewoon het volume bepalen met de humax :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aldmar schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:40:
[...]

Ik kan bij Eurosport HD met de engelse DD gewoon het volume bepalen met de humax :?
Hmm.. strange!
Met de 5000 boven op mijn slaapkamer blijft het volume even hard, ook al beweegt de balk. Geluid en beeld via HDMI naar de tv. Beneden met de 5050 gaat het beeld via hdmi naar de tv, en optisch naar mijn receiver, waar ik het volume ook op regel. Maar nu je het zegt begin ik even te twijfelen. Ik zal morgen nog eens testen op de 5050, maar ik weet bijna zeker dat als ik daar het volume met de decoder omlaag schroef ipv met de receiver, het volume ook niet lager wordt.

Ik kom er op terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 23:13
UltraSub schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:20:
Is bij mij ook het geval, Ik bedien de humax met de afstandbediening van mijn receiver en moet dan voor het regelen van het volume de afstandsbediening van mijn receiver in amp stand zetten want in de stand die ik gebruik voor het bedienen de humax wordt de volume balk in het osd wel kleiner en groter maar verandert het volume niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Precies. Net getest, en inderdaad... Als er een DD signaal gestuurd wordt, is dit volume dus niet te regelen. Lijkt er op dat een DD signaal gewoon op 1 sterkte blijft, wat de receiver ook doet/zegt/laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300639

De klok van mijn humax 5050 staat 2 uur te vroeg. Hoe krijg ik hem op de juiste tijd? Verder is mijn EPG vrijwel leeg, ligt dat aan mij, de humax of de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 300639 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:24:
De klok van mijn humax 5050 staat 2 uur te vroeg. Hoe krijg ik hem op de juiste tijd? Verder is mijn EPG vrijwel leeg, ligt dat aan mij, de humax of de kabel?
Humax en de juiste tijd blijkt nogal lastig te zijn. Elke x seconden krijgen ze van de digitale TV headend de juiste tijd aangeleverd, maar kennelijk kijkt Humax daar nauwelijks naar om de tijd van de ontvanger synchroon te houden. Bij de Humax IR-FOX C wordt volgens mij alleen de tijd gesynchroniseerd als deze even van de stroom is afgeweest. Mogelijk werkt dat truukje ook bij de Humax iHDR-5050C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:11:
[...]

Mogelijk werkt dat truukje ook bij de Humax iHDR-5050C.
Helaas, na het aangeven van 00:00 staat de klok weer keurig op 2 uur te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opgelost, ik heb de humax terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna zonder smartcard de instellingen er in gezet. De klok stond toen én na het invoeren van de card goed. Nu de TV Gids nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 300639 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:35:
Opgelost, ik heb de humax terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna zonder smartcard de instellingen er in gezet. De klok stond toen én na het invoeren van de card goed. Nu de TV Gids nog.
Deze truuk was me ook bekend, maar omdat er dan ook eventuele favorietenlijsten verwijderd worden had ik deze optie nog maar even achterwege gelaten. Je hebt nog steeds geen EPG? In welk kabelgebied zit je en in geval van Ziggo graag aangeven in welk voormalig kabel gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 16:45:
[...]

Deze truuk was me ook bekend, maar omdat er dan ook eventuele favorietenlijsten verwijderd worden had ik deze optie nog maar even achterwege gelaten. Je hebt nog steeds geen EPG? In welk kabelgebied zit je en in geval van Ziggo graag aangeven in welk voormalig kabel gebied.
Te vroeg gejuichd. De klok is keurig 2 uur terug gesprongen (na het plaatsen van de smartcard). Ik zit in Hendrik Ido Ambacht, geen bekende kabelelaar hier maar CAIHIA die smartcards uit Krimpen aan den IJssel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 300639 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:15:
Te vroeg gejuichd. De klok is keurig 2 uur terug gesprongen (na het plaatsen van de smartcard). Ik zit in Hendrik Ido Ambacht, geen bekende kabelelaar hier maar CAIHIA die smartcards uit Krimpen aan den IJssel gebruikt.
Goed. In het digitale TV signaal van het kabelbedrijf zitten als het goed is twee soorten pakketjes met tijd informatie, namelijk een Time Date Table (TDT) pakketje met de tijd volgens de GMT/UTC klok die in deze zomertijd dus twee uur eerder dan onze lokale tijd en een Time Offset Table (TOT) pakketje dat ook de huidige tijd volgens de GMT/UTC klok bevat, maar ook de lokale afwijking voor Nederland (offset) ten opzichte van de UTC klok wat nu tijdens zomertijd +2 uur is.

Ik ga er even vanuit dat je in de setup van de Humax iHDR-5050c hebt gekozen voor de Nederlandse taal. Ik denk dat de ontvanger op basis van die Nederlandse taal dus ook de juiste offset probeert te zoeken in het TOT pakketje om de tijd juist te corrigeren. Als dat bij jou niet lukt dan zou het kunnen zijn dat CAIHIA het TOT pakketje niet meer verstuurd of daar niet de correcte lokale tijd informatie in heeft zitten. In dat geval is het dus aan te raden om even contact op te nemen met het kabelbedrijf.

Als de iHDR-5050c geen juiste tijd heeft kan ook de correcte EPG informatie van het huidige programma niet getoond worden tijdens het zappen. Daarbij ga ik er even vanuit dat CAIHIA ook EPG informatie verstuurd. Niet alle kabelbedrijven in Nederland doen dat. Heb je ook geen EPG informatie als je het volledige EPG overzicht (GUIDE) opvraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het EPG overzicht staat bij sommige zenders het huidige programma en het volgende (RTL5 bijv nu King of Queens en straks My Name is Earl). Ik zal morgen contact opnemen met CAIHIA. Laat je wel weten wat het resultaat is. Bedankt in ieder geval voor alle hulp tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamjwk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 14:18
M.b.t. afwijking klok zelfde probleem in Veendam. Lokale kabelboer. Zal ook is een mailtje sturen.

update: mail verstuurd. Eerste reply zal wel zijn dat apparaat niet officieel ondersteund wordt...

[ Voor 34% gewijzigd door iamjwk op 30-04-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Laatst online: 30-05 18:30
iamjwk schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:55:
M.b.t. afwijking klok zelfde probleem in Veendam. Lokale kabelboer. Zal ook is een mailtje sturen.

update: mail verstuurd. Eerste reply zal wel zijn dat apparaat niet officieel ondersteund wordt...
Als je DTV van Ziggo afneemt en tegelijkertijd bij een lokale kabelaar zit, dan is die lokale kabelaar alleen verantwoordelijk voor het analoge signaal.

Dus in dit geval moet je contact opnemen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ben nieuw op dit gebied...

Stel:
je wilt overschakelen naar een HD-LCD-TV samen met een HD HDD/DVD-speler.
(beide voorzien van HDMI)
Je wilt HD opnemen en kijken, 2 verschillende netten.
Dit in combinatie met een DVICO-TViX HD M6500 (om films van een externe USB-HD
af te spelen)

a) Vanwege de HDD in de 5050c is de HDD in de HDD-player in feite overbodig?
b) i.p.v. een HD HDD/DVD-speler zou je dan eerder een gewone DVD speler kunnen aanschaffen ?

Huidige situatie: non HD LCD/TV + non HD HDD/DVD-speler.

grtn
==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nee, de 5050c is in principe niet geschikt voor het afspelen van extern materiaal zoals de NMT's. Je hebt in jouw geval zelfs 3 apparaten nodig: een Humax, een dvd-speler en een NMT.

ps: groeten doen we niet, zoeken naar eerder gestelde vragen wel

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik denk dat ik de DVD zelfs óók nog moet houden (ivm de films die op de HD staan), afspelen via Scart.
Dus 4 apparaten ..
Daarnaast een radio-tuner, audio v.v., eindversterker, losse tv tuner, wordt druk met de kabeltjes .. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Merk wel dat juist opnemen erg lastig is. Programma's beginnen vaak te laat en gaan te lang door.
Laatst miste ik de laatste 5 minuten. Erg lastig.
Heb nu een extra 5min opname functie ingesteld.

Is het ook mogelijk om in een opname te knippen? (eerste/laatste 5 min eruit halen oid)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Harmen schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:20:
Merk wel dat juist opnemen erg lastig is. Programma's beginnen vaak te laat en gaan te lang door.
Laatst miste ik de laatste 5 minuten. Erg lastig.
Heb nu een extra 5min opname functie ingesteld.

Is het ook mogelijk om in een opname te knippen? (eerste/laatste 5 min eruit halen oid)
Ik heb standaard ingesteld dat ie elke opname 5 minuten eerder start en 10 minuten later stopt. Dat gaat eigenlijk nooit fout en er is zoveel ruimte op zo'n harddisk dat die paar MB extra ook weinig uitmaakt.

Ik heb niet gecontroleerd of de 5050c programma's kan editen. De 9200c kon dat wel maar ik vond het proces zo gebruiksonvriendelijk dat ik de programma's nu altijd op de PC edit. Er zijn volgens mij volop programma's waar je dat mee kunt doen. Zelf heb ik goede ervaringen met VideoReDo al kan dat helaas (nog?) niet met HD-streams omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote Ik zal morgen contact opnemen met CAIHIA. Laat je wel weten wat het resultaat is.
[/quote]
Nog geen reactie van CAIHIA.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 300639 op 01-05-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Laatst online: 11:11
downtime schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:20:
[...]Er zijn volgens mij volop programma's waar je dat mee kunt doen. Zelf heb ik goede ervaringen met VideoReDo al kan dat helaas (nog?) niet met HD-streams omgaan.
HDTV2MPEG2: http://www.videohelp.com/tools/HDTVtoMPEG2 werkt voor mij wel lekker. Overigens nog geen HD mee geprobeerd, tot nu toe alleen gebruikt om .ts van de 9200 te knippen etc.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 21:18
Heb een externe HD geprobeert aan te sluiten, maar ik heb een EXT2 partitie nodig om grote files >4GB naar de HD te zetten.

Weet iemand een goede tool om een partitie EXT2 te kunnen formateren onder windows? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb sinds vrijdag ook dit fantastische apparaat, alleen kwam ik een vreemd iets tegen.
Toen ik 2 programma's tegelijk opnam, kon ik maar tussen 5 zenders zappen, de andere zenders waren "greyed oud" in het menu met de zenderlijst.
Iemand een idee hoe dit kan ?
Is dit omdat er maar 2 tuners inzitten ?
dan is het nog vreemd dat je ook nog naar een andere zender kunt kijken dan de 2 welke je aan het opnemen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dat komt omdat zenders door de kabelboer in "transport streams" gestopt worden. De 5050c kan max 2 verschillende streams decoderen. Als bijv. Ned1, Ned2 en Ned3 in stream #1 zitten en RTL 4, 5 en SBS6 in stream #2, en BBC in stream #3, kan je Ned1 en RTL 4 opnemen, en dan 1 van de andere zenders in stream 1 en 2 kijken (omdat je dan binnen de streams blijft die je op dat moment aan het decoderen bent). Wil je bijv BBC kijken (stream 3) dan gaat dat niet meer.
Het is dus afhankelijk van hoe je kabelboer de streams ingedeeld heeft.

zie ook http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 03-05-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

arjan571 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:38:
Ik heb sinds vrijdag ook dit fantastische apparaat, alleen kwam ik een vreemd iets tegen.
Toen ik 2 programma's tegelijk opnam, kon ik maar tussen 5 zenders zappen, de andere zenders waren "greyed oud" in het menu met de zenderlijst.
Iemand een idee hoe dit kan ?
Is dit omdat er maar 2 tuners inzitten ?
dan is het nog vreemd dat je ook nog naar een andere zender kunt kijken dan de 2 welke je aan het opnemen bent...
Als je twee uitzendingen tegelijkertijd opneemt kun je nog vrijelijk zappen naar alle zenders als beide opnames op dezelfde frequentie zitten. Op een frequentie zitten namelijk meerdere zenders, als de twee uitzendingen die je opneemt van zenders op dezelfde frequentie komen blijft er een tuner over.

Neem je van zenders uit verschillende frequenties op, dan kun je alleen nog maar zenders bekijken die in het frequentiegebied van één van beide uitzendingen vallen.

Tenminste, zo heb ik het begrepen.

-- Edit: zie de reply hierboven. Zoiets was ik dus tegelijkertijd aan het typen, vandaar deze dubbelop :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 03-05-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zag vandaag mn decoder aan gaan met de status -update-.
Iemand een idee waar dit voor dient?
Weet zeker dat ik op dat tijdstip geen opname had ingeplant. Zag het vanmorgen ook al een keertje voorbij komen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 23:38

mace

Sapere Aude

Harmen schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:44:
Zag vandaag mn decoder aan gaan met de status -update-.
Iemand een idee waar dit voor dient?
Weet zeker dat ik op dat tijdstip geen opname had ingeplant. Zag het vanmorgen ook al een keertje voorbij komen.
Misschien is hij wel een update aan het uitvoeren. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

joh ;)
Software update kon ik niet ontdekken, deze is is nog steeds van 12-12-08 v3.1

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
EPG update. Paar keer over gesproken al in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252802

geerten schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:48:
De enige redelijke hoop die je kunt hebben voor het afspelen van ander materiaal op dit apparaat is wanneer je het kunt aanbieden in zijn eigen interne formaat. Dus converteren naar een .ts file (en die moet dan voldoen aan de humax-specifieke eigenaardigheden), en dan nog wat metafiles er bij maken.
Dit is al door meer mensen geopperd, maar voor zover ik weet heeft nog niemand veel vorderingen gemaakt met het doorgronden van die fileformaten.
Ik (ben geen expert maar) heb ooit bij gebrek aan een audioconverter eerst een image bestand gemaakt en vervolgens van deze iso (deamon-gemount), weer audio "geripped".
Is dit misschien ook een optie om van video ( of wat dan ook) een DVD-image te branden en vervolgens daarvan de ts-bestanden naar de humax overzetten. ??

Zou iemand dit kunnen/willen testen? Eind mei wordt de mijne pas geleverd ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Apparaat bevalt erg goed.

Echter had ik gisteren iets vreemds.
Had een groen scherm toen ik het apparaat inschakelde.
Kon niks zien om het scherm, alleen maar groen.
In de tussentijd was hij aan het opnemen en dit ging wel goed bleek achteraf.

Na een reset van de decoder deed ie het weer.
Hebben jullie dit al een keer gezien/meegemaakt?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iamjwk schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:55:

Mijn kabelaar probeert softwarematig de klok goed te krijgen. Voor EPG zijn ze nog aan het onderhandelen over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Anoniem: 252802 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:59:
[...]

Ik (ben geen expert maar) heb ooit bij gebrek aan een audioconverter eerst een image bestand gemaakt en vervolgens van deze iso (deamon-gemount), weer audio "geripped".
Is dit misschien ook een optie om van video ( of wat dan ook) een DVD-image te branden en vervolgens daarvan de ts-bestanden naar de humax overzetten. ??

Zou iemand dit kunnen/willen testen? Eind mei wordt de mijne pas geleverd ;(.
ik denk dat het remuxen van DVD materiaal naar .ts niet het grootste probleem is. Het gaat vooral om de .hmt en .nts die de Humax er graag bij wil zien. De structuur daarvan is specifiek voor Humax, en moet dus teruggedokterd worden. Er is wel iemand mee bezig: zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17429 vanaf post #6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Harmen schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:40:
Apparaat bevalt erg goed.

Echter had ik gisteren iets vreemds.
Had een groen scherm toen ik het apparaat inschakelde.
Kon niks zien om het scherm, alleen maar groen.
In de tussentijd was hij aan het opnemen en dit ging wel goed bleek achteraf.

Na een reset van de decoder deed ie het weer.
Hebben jullie dit al een keer gezien/meegemaakt?
hdmi handshake probleem. Al paar keer genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135652

Hallo iedereen,

misschien een rare gedachte,maar ik weet eigenlijk niet of t zou kunnen werken. Als je al een hd decoder hebt(humax 5000) en je hebt ook deze humax 5050,kun je dan niet de 5050 puur als recorder gebruiken en kijken via de 5000? heb ze wel alle 2 maar heb dit niet uitgeprobeerd. Als dat zou kunnen werken met een 2de smartcard erin,dan kun je toch gewoon naar 1 zender kijken en 2 tegelijkertijd opnemen,ongeacht de transportstream waar ze in zitten?? Of heeft dit geen kans van slagen volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 135652 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:04:
misschien een rare gedachte,maar ik weet eigenlijk niet of t zou kunnen werken. Als je al een hd decoder hebt(humax 5000) en je hebt ook deze humax 5050,kun je dan niet de 5050 puur als recorder gebruiken en kijken via de 5000? heb ze wel alle 2 maar heb dit niet uitgeprobeerd. Als dat zou kunnen werken met een 2de smartcard erin,dan kun je toch gewoon naar 1 zender kijken en 2 tegelijkertijd opnemen,ongeacht de transportstream waar ze in zitten?? Of heeft dit geen kans van slagen volgens jullie?
Ik zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom dit niet zou werken. Die apparaten zullen elkaar niet in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135652 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:04:
Hallo iedereen,

downtime schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Ik zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom dit niet zou werken. Die apparaten zullen elkaar niet in de weg zitten.
dus is eigenlijk alleen maar signaalsplitter ervoor,1 kabeltje naar de 5000,ander kabeltje naar de 5050,2e smartcard,en t zou moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 05-06 20:48

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Anoniem: 135652 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:27:
[...]

[...]

dus is eigenlijk alleen maar signaalsplitter ervoor,1 kabeltje naar de 5000,ander kabeltje naar de 5050,2e smartcard,en t zou moeten werken?
't is een manier om zo een extra zender te kunnen bekijken ja. :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Anoniem: 135652 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:27:
[...]

[...]

of doorlussen van de ene naar de andere, dan heb je zelfs geen splitter nodig.
wel een tweede smartcard, maar dat is maar éénmalig een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55
geerten schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:15:
[...]

of doorlussen van de ene naar de andere, dan heb je zelfs geen splitter nodig.
wel een tweede smartcard, maar dat is maar éénmalig een paar tientjes.
17,50

http://www.srts.com/winke...temid=1&vmcchk=1&Itemid=1

ik heb erg goed ervaringen met deze shop wordt snel verstuurd _/-\o_

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

hier ook een 5050c sinds gister alleen werkt de update niet :?

meer mensen last daarvan? er is een nieuwe update maar ik krijg elke keer een error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Er is geen update. Je ziet de beta update, die je eigenlijk nog niet mag zien. Kijk eens op het ziggo-gebruikers forum, daar staat ergens een topic hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:46:
[...]

't is een manier om zo een extra zender te kunnen bekijken ja. :)
ik heb Ziggo ook maar eens ff gebeld,en ze zeggen dat ze mn vraag hebben uitgezocht,maar dat het niet kan. Ze zeggen dat er 1 tuner in de 5050 wordt gebruikt om alleen te kijken en de andere om mee op te nemen. iemand hier een idee over of dat dat klopt? Anders heeft t geen nut om de 5000 ook aan te sluiten.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste