ik heb de 5050 sinds gisteren,maar update is bij mij gewoon grijs. Zal wel van de huidige firmwareversie afhangen dan.UltraSub schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:40:
Er is geen update. Je ziet de beta update, die je eigenlijk nog niet mag zien. Kijk eens op het ziggo-gebruikers forum, daar staat ergens een topic hier over.
Kwestie van proberen lijkt mij, dat verhaal over de 2 tuners in de 5050 klopt, maar is voor jouw doel niet relevant.Anoniem: 135652 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:53:
[...]
ik heb Ziggo ook maar eens ff gebeld,en ze zeggen dat ze mn vraag hebben uitgezocht,maar dat het niet kan. Ze zeggen dat er 1 tuner in de 5050 wordt gebruikt om alleen te kijken en de andere om mee op te nemen. iemand hier een idee over of dat dat klopt? Anders heeft t geen nut om de 5000 ook aan te sluiten.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Anoniem: 135652
hoezo niet relevant? als je maar met 1 tuner kan opnemen dan heeft t toch geen nut om ook de 5000 aan te sluiten? of mis ik nu iets?Laguna schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:08:
[...]
Kwestie van proberen lijkt mij, dat verhaal over de 2 tuners in de 5050 klopt, maar is voor jouw doel niet relevant.
Als je nu 5 minuten neemt om het te proberen i.p.v. 5 minuten te nemen om onze antwoorden te negeren schiet het voor zowel jou als ons niet op...Anoniem: 135652 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:14:
[...]
hoezo niet relevant? als je maar met 1 tuner kan opnemen dan heeft t toch geen nut om ook de 5000 aan te sluiten? of mis ik nu iets?
Ik denk dat Ziggo jouw vraag niet helemaal begrepen heeft en daarom dat antwoord geeft. Wij beweren anders, dus daarom nogmaals het advies: het zou moeten werken; probeer het eens!
... en oranje! :P
duurt toch wel wat langer dan 5 minuten,moet dan wel eerst een 2de smartcard hebben heiNSaNe-oNe schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:23:
[...]
Als je nu 5 minuten neemt om het te proberen i.p.v. 5 minuten te nemen om onze antwoorden te negeren schiet het voor zowel jou als ons niet op...
Ik denk dat Ziggo jouw vraag niet helemaal begrepen heeft en daarom dat antwoord geeft. Wij beweren anders, dus daarom nogmaals het advies: het zou moeten werken; probeer het eens!
Neehoor, NED1 kun je ook zonder smartcard bekijken om te testen of het signaal doorkomt op je tweede decoder. Daarvoor heb je geen tweede smartcard nodig.Anoniem: 135652 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:28:
[...]
duurt toch wel wat langer dan 5 minuten,moet dan wel eerst een 2de smartcard hebben he
nou,in ons geval lijkt t sowieso overbodig te zijn omdat bijna alle nederlandse zenders in totaal 2 streams zitten,en aangezien we voornamelijk daar naar kijken kun je toch gewoon 2 programma's opnemen en een 3e kijken. Ik heb net even van rtl4 en rtl 5 gelijktijdig opgenomen en zitten kijken naar sbs6.
Dit gaat gewoon werken hoor. Het is in theorie mogelijk om 3 programma's te op te nemen (of 2 opnemen en 1 kijken) mits 2 van de 3 in dezelfde mux zitten zoals hier eerder vermeld is.Anoniem: 135652 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:53:
[...]
ik heb Ziggo ook maar eens ff gebeld,en ze zeggen dat ze mn vraag hebben uitgezocht,maar dat het niet kan. Ze zeggen dat er 1 tuner in de 5050 wordt gebruikt om alleen te kijken en de andere om mee op te nemen. iemand hier een idee over of dat dat klopt? Anders heeft t geen nut om de 5000 ook aan te sluiten.
Splitten kan makkelijk zijn als beide apparaten bijelkaar staan. Je kunt dan de RF-OUT van de ene doorlussen naar de RF-IN van de ander. Het probleem met doorlussen gaat alleen op voor Satellietontvangers (polarisatie).
[ Voor 15% gewijzigd door GraveR op 11-05-2009 22:10 ]
Antwoord Kabelnet veendam mbt afwijking klok (in zomertijd 2 uur achter) en grotendeels ontbreken EPG:
-----
Deze klacht is bekend.
In de lijst van decoders die de stichting ondersteund, is de Humax HD decoder dan ook (nog) niet opgenomen.
(Deze lijst is op de site van skv te vinden en ligt ook op het kantoor van skv)
Men is bezig te onderzoeken wat de problemen veroorzaakt.
Ook txt op sommige zenders is niet aanwezig, dit is ook 1 van de problemen.
Zolang dit nog niet in orde is, zal SKV deze decoder niet ondersteunen.
En kunnen wij helaas niets aan uw klachten doen. Misschien dat de winkel waar u het gekocht heeft, iets voor u kan betekenen.
------
-----
Deze klacht is bekend.
In de lijst van decoders die de stichting ondersteund, is de Humax HD decoder dan ook (nog) niet opgenomen.
En kunnen wij helaas niets aan uw klachten doen. Misschien dat de winkel waar u het gekocht heeft, iets voor u kan betekenen.
------
Anoniem: 302672
Zijn er meer mensen met een Panasonic Plasma die het beeld slecht vinden, echt een storend verschil met de Samsung Hd Decoder.
Er lijkt overal een waas over te zitten ook bij HD uitzendingen het is het gewoon niet. Beeld van SD is waardeloos, zat gisteren naar de KNVB finale te kijken, is echt een achteruitgang qua kwaliteit hoor... ik hoop dat het met een update oid te verhelpen is maar ik vrees dat het een dure recorder is zo.
Er lijkt overal een waas over te zitten ook bij HD uitzendingen het is het gewoon niet. Beeld van SD is waardeloos, zat gisteren naar de KNVB finale te kijken, is echt een achteruitgang qua kwaliteit hoor... ik hoop dat het met een update oid te verhelpen is maar ik vrees dat het een dure recorder is zo.
Kijk je dan in 576i/p of 720p/1080i? In het geval van het eerste vind ik het beeld ook zichtbaar mooier. De scaler van de Humax is wat minder goed dan die in de tv dus dat van die waas herken ik wel.Anoniem: 302672 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:43:
Beeld van SD is waardeloos
Dat je die waas echter óók hebt bij HD-uitzendingen is vreemd, die zouden toch behoorlijk scherp moeten zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 18-05-2009 08:49 ]
Nickname does not reflect reality
Ik heb op het ziggo gebruikers forum gelezen dat de kwaliteit beter wordt naar mate je hem langer in gebruik hebt. Klinkt erg stom, maar op dat forum zijn er meerdere mensen die dat beamen.Anoniem: 302672 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:43:
Zijn er meer mensen met een Panasonic Plasma die het beeld slecht vinden, echt een storend verschil met de Samsung Hd Decoder.
[edit] ah, ik zie dat je daar inderdaad ook al actief bent.
[ Voor 4% gewijzigd door DyStiC op 18-05-2009 10:09 ]
Heet dat niet "wennen"?
Anoniem: 302672
Hij staat in de stand original, Ik heb hem ook even op 1080i gezet maar zag geen verschil.DyStiC schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:04:
[...]
Ik heb op het ziggo gebruikers forum gelezen dat de kwaliteit beter wordt naar mate je hem langer in gebruik hebt. Klinkt erg stom, maar op dat forum zijn er meerdere mensen die dat beamen.
[edit] ah, ik zie dat je daar inderdaad ook al actief bent.
Heeft iemand de ' ideale beeldinstellingen' voor deze Panasonic Plasma TH-37PX80
Ik wil niet ' wennen' aan slechtere beeldkwaliteit, Samsung was meteen goed.
Is dit probleem met de correcte tijd toevallig recent opgelost door SKV? Uit een Transport Stream capture file van SKV lijkt het er tenminste op dat de Time Offset Table in ieder geval de juiste offset van +2 uur bevat waardoor de iHDR-5050C de juiste tijd zou moeten tonen:iamjwk schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:36:
Antwoord Kabelnet veendam mbt afwijking klok (in zomertijd 2 uur achter) en grotendeels ontbreken EPG:
-----
Deze klacht is bekend.
------
├─■ TDT { Time Date Table }
│ └─■ transport stream ID 1
│ └─■ sections:
│ └─■ section
│ └─■ UTC_time { 18-5-09 15:39:20 GMT }
│ ├─■ MJD = 54969
│ └─■ UTC = 0x153920
└─■ TOT { Time Offset Table }
└─■ transport stream ID 1
└─■ sections:
└─■ section
├─■ UTC_time { 18-5-09 15:39:10 GMT }
│ ├─■ MJD = 54969
│ └─■ UTC = 0x153910
└─■ descriptors:
└─■ local_time_offset_descriptor
└─■ local time offsets:
└─■ offset
├─■ country_code = NLD
├─■ country_region_id = 0
├─■ local_time_offset_polarity = 0
├─■ local_time_offset = 02:00
├─■ time_of_change { 29-10-09 2:00:00 GMT }
│ ├─■ MJD = 55133
│ └─■ UTC = 0x020000
└─■ next_time_offset = 01:00
Wel hebben ze bij SKV de wintertijd overgang verkeerd ingesteld. Dat moet niet op 29 oktober 2009 om 02:00 uur GMT zijn, maar 25 oktober 2009 om 01:00 uur GMT. Dus:
└─■ TOT { Time Offset Table }
├─■ transport stream ID 1
│ └─■ sections:
│ └─■ section
│ ├─■ UTC_time { 1-5-09 18:34:26 GMT }
│ │ ├─■ MJD = 54952
│ │ └─■ UTC = 0x183426
│ └─■ descriptors:
│ └─■ local_time_offset_descriptor
│ └─■ local time offsets:
│ └─■ offset
│ ├─■ country_code = NLD
│ ├─■ country_region_id = 0
│ ├─■ local_time_offset_polarity = 0
│ ├─■ local_time_offset = 02:00
│ ├─■ time_of_change { 25-10-09 1:00:00 GMT }
│ │ ├─■ MJD = 55129
│ │ └─■ UTC = 0x010000
│ └─■ next_time_offset = 01:00
De EPG informatie van SKV stelt niet veel voor. Uit de Transport Stream capture file van TS 1 op 383 MHz blijkt dat SKV alleen voor SBS 6, NET 5, Veronica / Jetix, TMF, TV 5, Arte, NGC NL en CNN de Present/Following EPG informatie verzendt. Voor een PVR heb je daar niet veel aan bij het programmeren van opnames.
Anoniem: 301496
Hier is iets vreemds. Heb net eindelijk de Humax iHDR 5050C binnen maar nu doet de afstandsbediening niets. Heb alle opties (tv, pdr, audio en dvd) geprobeerd, maar hij reageert gewoon niet. Heef iemand enig idee?
edit: Ik lees net hier http://ziggo-gebruikers.n...php?p=165337&postcount=12 iemand die de verkeerde afstandsbediening heeft, de RM-F02, die heb ik ook. Hoor ik de RM-F01 te hebben?? Hoe kan het in godsnaam dat ik de verkeerde heb gekregen?
edit: Ik lees net hier http://ziggo-gebruikers.n...php?p=165337&postcount=12 iemand die de verkeerde afstandsbediening heeft, de RM-F02, die heb ik ook. Hoor ik de RM-F01 te hebben?? Hoe kan het in godsnaam dat ik de verkeerde heb gekregen?
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 301496 op 18-05-2009 20:46 ]
Anoniem: 71637
Ik heb inderdaad de RM-F01 gekregen bij deze 5050Anoniem: 301496 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:34:
Hier is iets vreemds. Heb net eindelijk de Humax iHDR 5050C binnen maar nu doet de afstandsbediening niets. Heb alle opties (tv, pdr, audio en dvd) geprobeerd, maar hij reageert gewoon niet. Heef iemand enig idee?
Thanks, dat wordt dus omruilen. Heel fijn, die extra moeite die het weer moet kosten.... Soms....Anoniem: 71637 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:40:
[...]
Ik heb inderdaad de RM-F01 gekregen bij deze 5050

edit: soms loopt het allemaal niet zoals het hoort en soms is dat een beetje frustrerend
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 301496 op 18-05-2009 22:49 ]
Hier ook een RM-F01 bij m'n 5050. Deze werkt iets beter, maar ik vind het bereik van de ontvanger zwaar tegenvallen. De iR intvanger van de 5000 was perfect, waarnaar je ook wees in de kamer, altijd kwam het signaal aan. de AB van de 5000 op de 5050 gericht geeft hetzelfde resultaat, dus het ligt niet aan de remote. Met het klepje open is het iets beter, maar nog steeds niet zoals het hoort. (en het display zo mogelijk nog feller).Anoniem: 71637 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:40:
[...]
Ik heb inderdaad de RM-F01 gekregen bij deze 5050
Zijn er geen soort van lensjes die je voor de ontvanger kunt zetten zodat deze het iR signaal beter ontvangt?
Ik heb wel een keer een losse ontvanger gezien die het signaal opvangt, het vervolgens naar een ander kastje stuurt die het vervolgens het infrarood signaal weer op het apparaat zelf afstuurt. Dit is vooral handig als je bijvoorbeeld in een andere kamer de muziekinstallatie wil bedienen. De twee kastjes zijn draadloos met elkaar verbonden met een antenne. Dit zou in dit geval ook kunnen werken... Ik zou moeten opzoeken welk apparaat ik bedoel, maar misschien weet iemand anders wat ik bedoel?bureno schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:49:
[...]
Hier ook een RM-F01 bij m'n 5050. Deze werkt iets beter, maar ik vind het bereik van de ontvanger zwaar tegenvallen. De iR intvanger van de 5000 was perfect, waarnaar je ook wees in de kamer, altijd kwam het signaal aan. de AB van de 5000 op de 5050 gericht geeft hetzelfde resultaat, dus het ligt niet aan de remote. Met het klepje open is het iets beter, maar nog steeds niet zoals het hoort. (en het display zo mogelijk nog feller).
Zijn er geen soort van lensjes die je voor de ontvanger kunt zetten zodat deze het iR signaal beter ontvangt?
Bereik is bij mij persoonlijk prima te noemen. Ik heb de 5050 op zijn zijkant schuin achter mijn TV staan. Ik hoef (lees wil) het apparaat niet in het zicht. Zenden/ontvangen gaat via muren/plafond/vloer (wel allemaal steen/beton/tegel), het IR signaal gaat nooit rechtstreeks naar de 5050 en dit werkt bij ons probleemloos.bureno schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:49:
[...]
Hier ook een RM-F01 bij m'n 5050. Deze werkt iets beter, maar ik vind het bereik van de ontvanger zwaar tegenvallen. De iR intvanger van de 5000 was perfect, waarnaar je ook wees in de kamer, altijd kwam het signaal aan. de AB van de 5000 op de 5050 gericht geeft hetzelfde resultaat, dus het ligt niet aan de remote. Met het klepje open is het iets beter, maar nog steeds niet zoals het hoort. (en het display zo mogelijk nog feller).
Testing, one, two ...
Je bedoelt zoiets wellicht? http://www.elektronica-online.nl/?content=10312
Is misschien het proberen waard, als wordt het er optisch niet fraaier op... De vraag is natuurlijk of dit kastje een veel betere hoek heeft waaronder hij ontvangt. Ik ben benieuwd of iemand een dergelijke oplossing al heeft getest?
Is misschien het proberen waard, als wordt het er optisch niet fraaier op... De vraag is natuurlijk of dit kastje een veel betere hoek heeft waaronder hij ontvangt. Ik ben benieuwd of iemand een dergelijke oplossing al heeft getest?
Je hebt het klepje ook altijd dicht? In dat geval moet ik gericht zappen, anders ontvangt hij 't signaal echt niet... Ook hier muren en plafond beton, de 5050 staat onder de tv dus goed in 't zicht. Als ik bijv. vanuit de bank (3m ervoor) naar 't plafond richt werkt hij niet, dat was bij de 5000 geen enkel probleem. Zullen er wellicht exemplaren zijn met een slechte ir ontvanger...? Ik heb de 5050 sinds de introductie.hardware-lover schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:05:
[...]
Bereik is bij mij persoonlijk prima te noemen. Ik heb de 5050 op zijn zijkant schuin achter mijn TV staan. Ik hoef (lees wil) het apparaat niet in het zicht. Zenden/ontvangen gaat via muren/plafond/vloer (wel allemaal steen/beton/tegel), het IR signaal gaat nooit rechtstreeks naar de 5050 en dit werkt bij ons probleemloos.
Ja, deze is met snoertjes, maar het doet wat ik bedoelde. Je zou zoiets kunnen gebruiken idd. Heb er verder geen ervaring mee.bureno schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:08:
Je bedoelt zoiets wellicht? http://www.elektronica-online.nl/?content=10312
Klepje dicht en beschermfolie verwijderd natuurlijk. Ik heb de 5050 enkele weken geleden ontvangen. Afstand tot ontvanger is normaal maximaal 3 meter bij ons maar vanaf zo'n 5 meter werkt het ook nog.bureno schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:13:
[...]
Je hebt het klepje ook altijd dicht? In dat geval moet ik gericht zappen, anders ontvangt hij 't signaal echt niet... Ook hier muren en plafond beton, de 5050 staat onder de tv dus goed in 't zicht. Als ik bijv. vanuit de bank (3m ervoor) naar 't plafond richt werkt hij niet, dat was bij de 5000 geen enkel probleem. Zullen er wellicht exemplaren zijn met een slechte ir ontvanger...? Ik heb de 5050 sinds de introductie.
Testing, one, two ...
Anoniem: 58690
Tja ik wacht nog steeds op mijn ontvanger, wil maar niet lukken met die voorraad.
Is het zo moeilijk om een hele zwik van die dingen te maken
Is het zo moeilijk om een hele zwik van die dingen te maken

Bij ons hetzelfde probleem hoor. Klepje dicht en de ontvanger werkt erg slecht. Meestal houden we de AB op de grond (er zit een salon tafel tussen) en dan werkt het wel.
Wij gebruiken een Logitech Harmony waar ook nog eens twee IR transmitters in zitten en daarmee heb ik met nog geen enkele appartuur problemen gehad.
Maar dit is voor ons het enige "minpuntje" van het apparaat. Verder zijn we er uitermate tevreden over!
Wij gebruiken een Logitech Harmony waar ook nog eens twee IR transmitters in zitten en daarmee heb ik met nog geen enkele appartuur problemen gehad.
Maar dit is voor ons het enige "minpuntje" van het apparaat. Verder zijn we er uitermate tevreden over!
http://www.deyterra.com
Waar ik erg benieuwd naar ben is een exacte vergelijking met de 9200 PVR. Op papier is het enige echte verschil een grotere harde schijf en HD. Maar zijn er nog kleine subtiele verbeteringen? Werkt programma gids fijner bijvoorbeeld. Snelheid etc.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Wat mij betreft is verreweg het belangrijkste verschil de mogelijkheden om opnamen over te zetten naar je PC. Via externe harddisk of met FTP over het netwerk. Met de 9200 kan het ook, maar veel lastiger: je moet de 9200 als USB device aan je PC koppelen, wat in de praktijk betekent dat je hem naar je PC toe moet brengen, dan heb je nog speciale software nodig, en dan is de overdrachtssnelheid nog eens extreem laag (nou ja dat laatste is bij de 5050 ook niet denderend..)amphora schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:49:
Waar ik erg benieuwd naar ben is een exacte vergelijking met de 9200 PVR. Op papier is het enige echte verschil een grotere harde schijf en HD. Maar zijn er nog kleine subtiele verbeteringen? Werkt programma gids fijner bijvoorbeeld. Snelheid etc.
Voor mij was dat in januari genoeg reden om deze te kiezen, ook al betekende dat nog een paar maanden wachten. HD was daarnaast nog een leuk extraatje, maar niet het belangrijkste argument.
Als die twee punten voor jou niet van belang zijn kan de 9200 ook een goede keus zijn
Heeft er al eens iemand geprobeerd om met een mediaplayer (zoals popcornhour,hdx of een andere nmt) direct toegang te krijgen tot de ftp-server in de humax ?
En lukt dat ?
Henk
En lukt dat ?
Henk
Henk
Ik weet niet waar je precies op wacht maar volgens mij is hij inmiddels bij diverse shops gewoon uit voorraad leverbaar.Anoniem: 58690 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:43:
Tja ik wacht nog steeds op mijn ontvanger, wil maar niet lukken met die voorraad.
Is het zo moeilijk om een hele zwik van die dingen te maken![]()
Anoniem: 89523
Ik wil een opname naar een externe usb harde schijf kopieeren maar bij mij blijft de kopieerknop grijs. Is het al iemand gelukt om dit te doen?
Dat heb ik ook al eens gehad toen ik bestanden probeerde te verwijderen.
Bij mij hielp het door het apparaat even uit en weer aan te zetten.
Probeer het anders ook even door de HD aan te sluiten op de Humax en hem dan pas aan te zetten.
Bij mij hielp het door het apparaat even uit en weer aan te zetten.
Probeer het anders ook even door de HD aan te sluiten op de Humax en hem dan pas aan te zetten.
Helaas. Beide suggesties een paar keer geprobeerd, in verschillende volgordes, maar onder bestandsbeheer blijft de kopie optie grijs.
Ik heb er een oude 40 gig harde schijf aangehangen met twee 20 gig fat32 partities. Volgens mij zou dat toch moeten werken. De twee partities zijn ook zichtbaar bij bestandsbeheer maar ik kan er dus niets mee.
Iemand nog suggesties?
Ik heb er een oude 40 gig harde schijf aangehangen met twee 20 gig fat32 partities. Volgens mij zou dat toch moeten werken. De twee partities zijn ook zichtbaar bij bestandsbeheer maar ik kan er dus niets mee.
Iemand nog suggesties?
Ja. Te makkelijk: kies het device in de rechterkolom nogmaals (lijkt alsof je nog een subdir dieper moet gaan, uit mijn hoofd moet je sda1 'in' gaan). Dan zou de optie voor kopiëren niet meer grijs moeten zijn.Anoniem: 89523 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:38:
Helaas. Beide suggesties een paar keer geprobeerd, in verschillende volgordes, maar onder bestandsbeheer blijft de kopie optie grijs.
Iemand nog suggesties?
Geweldig! Het werkt. Bedankt voor de hulp. Ik kan zowel naar sda1 als sda5 kopieeren.
Ook afspelen van de externe schijf gaat goed. Ik ben blij :-)
Ook afspelen van de externe schijf gaat goed. Ik ben blij :-)
Sinds gisteren ook dit mooie apparaat in gebruik. De handleiding door door geworsteld en daar al wat nuttige zaken in tegen gekomen, die ik zelf d.m.v. eerst gebruiken nog niet was tegen gekomen.
Nu vroeg ik me af of het volgende mogelijk is, Time Shift Recording neemt standaard het programma op dat je aan het kijken bent, zodat je een live uitzending kunt pauzeren. Gisteren zat ik iets te kijken, toen ik plots bedacht om dat programma op te nemen. Dat wou ik doen vanaf het begin, dus d.m.v. TSR spoel ik terug naar het begin van het programma en druk op REC met de bedoeling om het programma vanaf dat punt op te gaan nemen. Dit was echter niet mogelijk, ik kreeg een melding dat TSR zou worden afgebroken en dat het programma vanaf het live moment zou worden opgenomen.
Begrijp ik goed dat wat ik wil dus niet mogelijk is? of moet het wellicht op een andere manier?
Nu vroeg ik me af of het volgende mogelijk is, Time Shift Recording neemt standaard het programma op dat je aan het kijken bent, zodat je een live uitzending kunt pauzeren. Gisteren zat ik iets te kijken, toen ik plots bedacht om dat programma op te nemen. Dat wou ik doen vanaf het begin, dus d.m.v. TSR spoel ik terug naar het begin van het programma en druk op REC met de bedoeling om het programma vanaf dat punt op te gaan nemen. Dit was echter niet mogelijk, ik kreeg een melding dat TSR zou worden afgebroken en dat het programma vanaf het live moment zou worden opgenomen.
Begrijp ik goed dat wat ik wil dus niet mogelijk is? of moet het wellicht op een andere manier?
Nee, dat gaat volgens diverse berichten niet bij deze ontvanger. Het is wel mogelijk op de Humax iPVR-9200C, dus Joost mag weten waarom die functie niet op de iHDR-5050C zit.DyStiC schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:12:
Het was mij al opgevallen dat dat niet lukt. Ik weet niet wat de oorzaak is maar ik kan mij voorstellen dat de timeshift functie gebruikt maakt van RAM-geheugen en niet van de harde-schijf. Wel jammer dat hij de opgeslagen gegevens niet alsnog naar de harde-schijf kan schrijven. Mag op het wensenlijstje voor de volgende firmware.
Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet...Anoniem: 89523 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:31:
k weet niet wat de oorzaak is maar ik kan mij voorstellen dat de timeshift functie gebruikt maakt van RAM-geheugen en niet van de harde-schijf.
Timeshift wordt gewoon opgenomen in een gereserveerd gedeelte van de hard disk.
Anoniem: 303049
Sinds 2 weken trotse eigenaar van een 5050. Schijf helaas al bijna vol met films. Hele topic doorgelopen op koppelmogelijkheden van een externe HD. Veel antwoorden gevonden, maar nog resterende vragen:
1. Humax meldde via B2B-telefoon aan de verkoper van Saturn in Leidsche Rijn: USB kan voor MP3 en foto's, maar niet voor video.
- Klopt dat of is USB-aansluiting toch bruikbaar?
- Formatteren in EX2/3 vanwege ontoegankelijke NTFS en 4Gb-limiet Fat32?
- En viewen vanaf XP met tooltje?
- Ziet de 5050 die schijf?
- Is doorvoer USB 2.0 hoog genoeg om film te streamen naar de Humax?
- Kan ik dan op XP DVD's branden vanaf de USB-HD?
- Alleen met VideoReDo of ook met andere progs?
2. Als dit niet werkt: NAS via Ethernet en FTP'en.
- Kan ik NTFS gebruiken op NAS-schijf of is EX2/3 verplicht vanwege OS van Humax (Linux-variant?).
- Is FTP-snelheid groot genoeg om te streamen naar Humax?
Dank voor antwoord. Er hangt vrijdag a.s. een flinke investering van af
1. Humax meldde via B2B-telefoon aan de verkoper van Saturn in Leidsche Rijn: USB kan voor MP3 en foto's, maar niet voor video.
- Klopt dat of is USB-aansluiting toch bruikbaar?
- Formatteren in EX2/3 vanwege ontoegankelijke NTFS en 4Gb-limiet Fat32?
- En viewen vanaf XP met tooltje?
- Ziet de 5050 die schijf?
- Is doorvoer USB 2.0 hoog genoeg om film te streamen naar de Humax?
- Kan ik dan op XP DVD's branden vanaf de USB-HD?
- Alleen met VideoReDo of ook met andere progs?
2. Als dit niet werkt: NAS via Ethernet en FTP'en.
- Kan ik NTFS gebruiken op NAS-schijf of is EX2/3 verplicht vanwege OS van Humax (Linux-variant?).
- Is FTP-snelheid groot genoeg om te streamen naar Humax?
Dank voor antwoord. Er hangt vrijdag a.s. een flinke investering van af
Hallo Ripski,
Een aantal posts omhoog kun je mijn probleem met een externe HD via USB teruglezen samen met de oplossing en mijn positieve ervaringen daarna. Streamen kan dus maar ik heb geen HD-content geprobeert.
Ik had de schijf geformatteerd naar FAT32 met behulp van het programma Partition Magic. Hiermee heb je geen last van de Windows limiet van 4Gb voor FAT32. Je kunt daarmee formatteren tot 2Tb.
Andere vragen laat ik graag beantwoorden door mensen met meer kennis en/of ervaring
Een aantal posts omhoog kun je mijn probleem met een externe HD via USB teruglezen samen met de oplossing en mijn positieve ervaringen daarna. Streamen kan dus maar ik heb geen HD-content geprobeert.
Ik had de schijf geformatteerd naar FAT32 met behulp van het programma Partition Magic. Hiermee heb je geen last van de Windows limiet van 4Gb voor FAT32. Je kunt daarmee formatteren tot 2Tb.
Andere vragen laat ik graag beantwoorden door mensen met meer kennis en/of ervaring
Ik ben van plan om de 5050c ook aan te schaffen en deze dan aan te sluiten op mijn Samsung LE40A557 .
Ik heb echter nog vier vragen en hoop dat jullie deze kunnen beantwoorden:
1. Ik heb 1 antenne kabel aansluiting, kan ik nu 2 programma's opnemen tegelijk of moet ik hem splitsen?
2. Kan iemand bevestigen of het aanschakelen van het apparaat na het aanschakelen van de tv voor problemen zorgt?
3. Ziggo lees ik nog wel eens verhalen over gecodeerde programma's die dan niet worden opgenomen?
4. Als ik de timeshift functie gebruik, neemt hij dan ook 10min langer op zoals je in kan stellen voor alle opnames??
1. Ik heb 1 antenne kabel aansluiting, kan ik nu 2 programma's opnemen tegelijk of moet ik hem splitsen?
2. Kan iemand bevestigen of het aanschakelen van het apparaat na het aanschakelen van de tv voor problemen zorgt?
3. Ziggo lees ik nog wel eens verhalen over gecodeerde programma's die dan niet worden opgenomen?
4. Als ik de timeshift functie gebruik, neemt hij dan ook 10min langer op zoals je in kan stellen voor alle opnames??
1. ja, 1 is genoeg.GeeMoney schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:10:
Ik ben van plan om de 5050c ook aan te schaffen en deze dan aan te sluiten op mijn Samsung LE40A557 .
2. nee (waarom?)
3. op dit moment geen probleem.
4. dit heeft niet veel met timeshift te maken... zal dus waarschijnlijk geen probleem voor jou opleveren.
32GB is de normale limiet vanuit Windows, qua partititie dan, met tools kan dit veel groter zijn. 4GB blijft sowieso een limiet qua bestandsgrootte, hoe je ook formatteert. 8TB is het maximum qua partitiegrootte, normaal gesproken, maar in de praktijk is dat 2TB vanwege de gebruikte sectorsize.Anoniem: 89523 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:43:
Hiermee heb je geen last van de Windows limiet van 4Gb voor FAT32.
[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 25-05-2009 09:12 ]
Heb ik af en toe wel last van op Film1.GeeMoney schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:10:
~
~
Blijkt de film niet te zijn opgenomen omdat deze 'versleuteld' was.
Een volgende keer lukt het weer wel... erg vervelend inderdaad.
Ik heb nu sinds een week mijn 9200c vervangen door een 5050c en ben niet ontevreden.
Wat ik echter wel irritant vind is het wissen van een opname. Soms moet ik een minuut wachten tijdens het wissen en kan je verder niets doen. Vind het wel vreemd aangezien de 9200 er geen last van had, je zou verwachten dat er alleen maar verbeteringen zouden zijn. Ook had ik net tijdens het aanzetten van tv/Humax alleen een groen scherm (aangesloten via HDMI op Samsung lcd). Hoorde wel geluid van de zender en kon gewoon zappen maar om gewoon beeld te krijgen moest ik toch echt even de stroom schakelaar uit/aan zetten.
Gelukkig zijn er ook wel verbeteringen zoals de mogelijkheid om de EPG te bekijken tijdens het afspelen van een opname. Nu alleen nog wachten tot de publieke omroepen eens met hun tijd mee gaan en in HD gaan uitzenden.
Wat ik echter wel irritant vind is het wissen van een opname. Soms moet ik een minuut wachten tijdens het wissen en kan je verder niets doen. Vind het wel vreemd aangezien de 9200 er geen last van had, je zou verwachten dat er alleen maar verbeteringen zouden zijn. Ook had ik net tijdens het aanzetten van tv/Humax alleen een groen scherm (aangesloten via HDMI op Samsung lcd). Hoorde wel geluid van de zender en kon gewoon zappen maar om gewoon beeld te krijgen moest ik toch echt even de stroom schakelaar uit/aan zetten.
Gelukkig zijn er ook wel verbeteringen zoals de mogelijkheid om de EPG te bekijken tijdens het afspelen van een opname. Nu alleen nog wachten tot de publieke omroepen eens met hun tijd mee gaan en in HD gaan uitzenden.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Hier lees ik meer over, heb je een goedkope HDMI kabel?amphora schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:48:
Ik heb nu sinds een week mijn 9200c vervangen door een 5050c en ben niet ontevreden.
Of zet je de decoder eerder aan als de TV ?
Ik lees dat dit een handshake fout is voor de humax. Vandaar mijn vraag eerder in een post.
Toch een vreemde zaak, dit zou niet mogen gebeuren.Anoniem: 71637 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:26:
[...]
Heb ik af en toe wel last van op Film1.
Wat zegt Ziggo hierover?
Dat vind ik overigens ook wel irritant. Het wissen van opnamen duurt betrekkelijk lang.
Mijn oplossing is dat ik dit nu via FTP doe, want dan is het binnen een seconden gebeurt.
Mijn oplossing is dat ik dit nu via FTP doe, want dan is het binnen een seconden gebeurt.
Op geen van de zenders is er een opnamebeperking actief bij Ziggo.Anoniem: 71637 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:26:
Heb ik af en toe wel last van op Film1.
Van het probleem dat de opnames van de Humax 5050c soms niet uitgevoerd worden hebben meer gebruikers momenteel last:
Ziggo-Gebruikers Forum - iHDR5050-C - Klacht: Opnamen mislukken
Kan je in een klein tekeningetje aangeven hoe jij het hebt aangesloten je antenne kabel?StanTheMan schreef op maandag 25 mei 2009 @ 09:01:
[...]
1. ja, 1 is genoeg.
2. nee (waarom?)
3. op dit moment geen probleem.
4. dit heeft niet veel met timeshift te maken... zal dus waarschijnlijk geen probleem voor jou opleveren.
Ik zie 2 ingangen en 1 out op de 5050c ?
Of lus je hem dan gewoon door?
Er zit maar 1 antenne-ingang op de 5050, wat bedoel je met 2 ingangen? Via de antenne_uit wordt het TV-signaal weer doorgeloodst naar bijvoorbeeld je TV of recorder of.....GeeMoney schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:38:
[...]
Kan je in een klein tekeningetje aangeven hoe jij het hebt aangesloten je antenne kabel?
Ik zie 2 ingangen en 1 out op de 5050c ?
Of lus je hem dan gewoon door?
Testing, one, two ...
Ik had net na het aanzetten een paar rare meldingen bij een aantal zenders:
E52-32 Geen signaal
E30-4 Even geduld a.u.b.
Na even gewacht te hebben werkten de zender weer gewoon.
Het apparaat stond wel te updaten op het moment dat ik hem aanzette. Blijkbaar vindt hij dat niet lief?
E52-32 Geen signaal
E30-4 Even geduld a.u.b.
Het apparaat stond wel te updaten op het moment dat ik hem aanzette. Blijkbaar vindt hij dat niet lief?
Heb ik ook wel eens. Weet niet of het die codes zijn, maar af en toe krijg ik ook een foutmelding bij het aanzetten. Een keer zappen is genoeg om het op te lossen, dan doet hij het gewoon.kwiebus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:19:
E52-32 Geen signaal
E30-4 Even geduld a.u.b.
als je dat probleem voor en na het updaten niet hebt.. Dan is dat inderdaad je antwoordkwiebus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:19:
E52-32 Geen signaal
E30-4 Even geduld a.u.b.
Ziggo? Ik had vanavond namelijk hetzelfde verschijnsel, ergens tussen 1800 en 1900u, en heb 't nog niet eerder gezien in de weken dat ik 't apparaat nu heb. En ik ben bijna zeker dat ie niet stond te updaten.kwiebus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:19:
E52-32 Geen signaal
E30-4 Even geduld a.u.b.
Kabel was bijna duurder dan de humaxGeeMoney schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:50:
[...]
Hier lees ik meer over, heb je een goedkope HDMI kabel?
Of zet je de decoder eerder aan als de TV ?
Ik lees dat dit een handshake fout is voor de humax. Vandaar mijn vraag eerder in een post.
Inderdaad Ziggo.downtime schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:24:
[...]
Ziggo? Ik had vanavond namelijk hetzelfde verschijnsel, ergens tussen 1800 en 1900u, en heb 't nog niet eerder gezien in de weken dat ik 't apparaat nu heb. En ik ben bijna zeker dat ie niet stond te updaten.
Is er eigenlijk een media player die direct vanaf ftp kan spelen zonder eerst het hele bestand te downloaden? Soort van streamen maar niet helemaal.
Ben vandaag een paar rare dingen tegen gekomen.
Weet niet of meer mensen dit is op gevallen?
Vanmorgen verscheen er opeens een enveloppe met A eronder op het scherm.
Ik ben vervolgens naar de mailbox gegaan en zie dan een bericht, kan het niet openen. Zie alleen een zwart vlak.
Dit process heb ik nu 3 keer gezien vandaag. Ze blijven dus terug komen.
Iemand een idee wat dit betekend?
Weet niet of meer mensen dit is op gevallen?
Ik ben vervolgens naar de mailbox gegaan en zie dan een bericht, kan het niet openen. Zie alleen een zwart vlak.
Whatever.
Dat zijn (lege) mail berichtjes van Ziggo.Harmen schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:51:
Ziggo-Gebruikers forum: Mailbericht
Nog een kleine irritatie: Behalve dat het wissen erg lang duurt is wissen niet eens mogelijk tijdens een opname. Ik hoop dat dit met een software update verbeterd kan worden. Het is geen ramp natuurlijk maar het kost humax wel punten
Kan dit ding ook MKV / H264 bestanden afspelen/streamen ? Ik kan geen reviews vinden waar dit wel of niet vermeld staat
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Nope, vooralsnog niet
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nope, onmogelijk. En zal ook niet gaan gebeuren ook, dan wordt het gewoon een mediacenter en daar zijn ze niet voor bedoeld. De kabelbedrijven zullen het ook wel niet zien zitten denk ik.Spam schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:03:
Kan dit ding ook MKV / H264 bestanden afspelen/streamen ? Ik kan geen reviews vinden waar dit wel of niet vermeld staat
Dat wissen vind ik geen kleine irritatie meer... Het is mijn grootste irritatie. Het is godsonmogelijk gemaakt om met de GUI fatsoenlijk bestandsbeheer te doen! Via FTP gaat beter...amphora schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:42:
Nog een kleine irritatie: Behalve dat het wissen erg lang duurt is wissen niet eens mogelijk tijdens een opname. Ik hoop dat dit met een software update verbeterd kan worden. Het is geen ramp natuurlijk maar het kost humax wel punten
Ik heb hem toch gehaald de Humax 5050C en ik moet zeggen....
TOP apparaat!!
Het enige wat mij ook inderdaad een beetje dwarszit is de lange wistijd.
Verder is hij in de 3 dagen nog niet 1 keer uitgevallen of error codes.
De opnames en gewoon digitaal beeld ziet er zeer scherp uit.
HD zenders zijn helemaal om van te smullen.
Het heeft een knap design (kwestie van smaak) en doet gewoon waar het voor gemaakt is.
TOP apparaat!!
Het enige wat mij ook inderdaad een beetje dwarszit is de lange wistijd.
Verder is hij in de 3 dagen nog niet 1 keer uitgevallen of error codes.
De opnames en gewoon digitaal beeld ziet er zeer scherp uit.
HD zenders zijn helemaal om van te smullen.
Het heeft een knap design (kwestie van smaak) en doet gewoon waar het voor gemaakt is.
Anoniem: 87050
Vorige week deze PVR ook gekocht, en vandaag voor het eerst aangesloten. Maar het lijkt erop dat-ie geen smartcards detecteert. Ook al stop ik een card erin, hij blijft erom vragen.
Ik heb het met 3 verschillende smartcards geprobeerd, maar helaas steeds met hetzelfde resultaat. In mijn oude Humax-decoder worden ze wel herkend, en kan ik keurig de kanalen ontvangen, alleen bij deze 5050c blijft het bij het ongecodeerde Ned. 1. Zie ik iets over het hoofd, of is-ie nu al stuk?
//edit: Nou ja zeg... Ik heb 'm zojuist gereset naar de fabrieksinstellingen, en nu vindt-ie geen zenders meer. Blijkt dat m'n antenneversterker het opeens heeft begeven. Nou zou dat toeval moeten zijn, maar hoe is het toch mogelijk dat die versterker kapot gaat op exact hetzelfde moment dat de Humax zichzelf reset
(Heb die versterker al jaren niet meer aangeraakt, laat staan dat de stroom eraf is gegaan etc...)
Ik heb het met 3 verschillende smartcards geprobeerd, maar helaas steeds met hetzelfde resultaat. In mijn oude Humax-decoder worden ze wel herkend, en kan ik keurig de kanalen ontvangen, alleen bij deze 5050c blijft het bij het ongecodeerde Ned. 1. Zie ik iets over het hoofd, of is-ie nu al stuk?

//edit: Nou ja zeg... Ik heb 'm zojuist gereset naar de fabrieksinstellingen, en nu vindt-ie geen zenders meer. Blijkt dat m'n antenneversterker het opeens heeft begeven. Nou zou dat toeval moeten zijn, maar hoe is het toch mogelijk dat die versterker kapot gaat op exact hetzelfde moment dat de Humax zichzelf reset

(Heb die versterker al jaren niet meer aangeraakt, laat staan dat de stroom eraf is gegaan etc...)
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 30-05-2009 23:42 ]
Het blijkt dat de interne kabelverbinding met de smartcardreader wel eens los kan zitten bij de Humax 5050c.Anoniem: 87050 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:22:
Vorige week deze PVR ook gekocht, en vandaag voor het eerst aangesloten. Maar het lijkt erop dat-ie geen smartcards detecteert. Ook al stop ik een card erin, hij blijft erom vragen.
Check:
Ziggo-Gebruikers Forum - Humax iHDR5050-C: E04-4 Voer smartcard in a.u.b
OPGELOST
Op advies van Goedkopen.nl het apparaat geopend en de stekkertjes van de smartcard lezer aangedrukt. Wel even gezegd dat ik de garantie zegel dan moet verbreken om er bij te kunnen. Dat was geen probleem, dat zouden ze zelf ook moeten doen. Dit probleem is wel een meer voor gekomen en het aandrukken van de stekkertjes zou het probleem oplossen.
Na openen van het apparaat was vrijwel meteen duidelijk dat het rode draadje niet aangesloten was op het moederboard. Dit draadje is eigenlijk net iets te kort en komt heel snel strak te staan waardoor goed aandrukken van het stekkertje wel noodzakelijk is. Even de stekkertjes aangedrukt en alles is opgelost.
[ Voor 28% gewijzigd door The_Doman op 31-05-2009 00:04 ]
Anoniem: 87050
Hee bedankt, dat zal bij mij vast ook het probleem zijn. Alleen durf ik het garantiezegel niet te verbreken zonder goedkeuring (hij komt ergens anders vandaan), ik heb 'm pas 1 week en hij is me net iets te prijzig om nu al m'n garantie op het spel te zetten. Volgende week eerst maar even bellen dus. Nou ja, met die kapotte antenneversterker kan ik voorlopig tóch niks ontvangenThe_Doman schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:01:
[...]
Het blijkt dat de interne kabelverbinding met de smartcardreader wel eens los kan zitten bij de Humax 5050c.
Check:
Ziggo-Gebruikers Forum - Humax iHDR5050-C: E04-4 Voer smartcard in a.u.b
[...]
Iemand een idee hoe ik wat sneller vanaf FTP kan overtrekken naar mijn hardeschijf, het gaat nu wel erg langzaam, zo tussen 6000-9000 KB/s.
Ik ben zo'n 86 GB aan het overgooien en dat gaat nog dik 4 uur duren
Ik ben zo'n 86 GB aan het overgooien en dat gaat nog dik 4 uur duren

100MBit sneller is niet haalbaar.
Tussen de 6 en 9~ MB/s
Iemand een idee of er binnenkort nog een software update komt?
Check elke dag of de optie 'software update' zwart wordt.
Tussen de 6 en 9~ MB/s
Whatever.
Anoniem: 304350
Allemaal prachtig. Tot zo ver werkt in ieder geval bij goed.. Maarrrrrrrrrrr als je nou via je pc een dvd wil afspelen op de HUMAX??? Dit is echt een ramp. DVD gekopieerd op een externe HDD, die EXT 3 is geformatteerd. Je ziet hem in het USB menu van de HUMAX,,, maar je kan hem niet afspelen. Weet iemand hier de oplossing op?? Heeft ongetwijfeld te maken met TS bestanden enzo.. Maar is er een programma wat DVD bestanden kan omzetten, zodanig dat de HUMAX de film kan afspelen?? Bijvoorbaat dank.. Mav.geerten schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:58:
Ik gebruik een externe HD met Ext3 filesystem. Daarmee kan ik inderdaad files >4GB overzetten naar de PC.
Een paar puntjes:
- je moet Linux draaien om hem in Ext3 te formatteren. (als je geen Linux hebt kun je het hiermee proberen: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php )
- je moet speciale drivers installeren om hem onder Windows te kunnen benaderen ( http://www.fs-driver.org/index.html of http://ext2fsd.sourceforge.net/projects/projects.htm . Ik gebruik nu de eerste, maar de tweede schijnt beter te werken. Dat moet ik nog eens proberen...)
- ik kan de schijf niet netjes unmounten voor ik hem lostrek van de Humax. Daardoor moet hij steeds als je hem daarna weer aan je PC hangt een fs-check doorlopen.
Volgens Anoniem op het ziggo-gebruikers-forum zijn ze pas in juni begonnen met de nieuwe firmware:Harmen schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:57:
Ik denk zelf dat aug/sep nog een optimistische schatting isHet team wordt in juni verwacht, op dat moment wordt er gestart met bugfixen en testen en vervolgens valideren (door ziggo). Praktisch betekent dit inderdaad dat je ergens in aug/sept een update kunt verwachten.
Hmm
Een aantal van de opgenomen programma's schijnt een scramble te hebben, deze zijn niet af te spelen.
Lekker vervelend weer, heb je eindelijk een PVR, kan je het nog niet fatsoenlijk op een DVD zetten om ergens anders te kijken

Een aantal van de opgenomen programma's schijnt een scramble te hebben, deze zijn niet af te spelen.
Lekker vervelend weer, heb je eindelijk een PVR, kan je het nog niet fatsoenlijk op een DVD zetten om ergens anders te kijken
Op geen van de zenders is er een opnamebeperking actief bij Ziggo.Anoniem: 58690 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:32:
Hmm![]()
Van het probleem dat de opnames van de Humax 5050c soms niet correct uitgevoerd worden hebben meer gebruikers momenteel last:
Ben eigenlijk dik tevreden over de 5050, beeldkwaliteit tov de 9200 vind ik ook op de SD kanalen beter.
De HD kanalen spatten het scherm af, zelfs golf is fun to watch.....
De bovengenoemde minpunt van het wissen als je iets anders opneemt is idd irritant en hij komt gewoon wat omslachtiger over, maar goed dat went vanzelf.
Het gaat om de beeldkwaliteit en die is ook voor de SD kanalen tov de 9200 gewoon beter.
De HD kanalen spatten het scherm af, zelfs golf is fun to watch.....
De bovengenoemde minpunt van het wissen als je iets anders opneemt is idd irritant en hij komt gewoon wat omslachtiger over, maar goed dat went vanzelf.
Het gaat om de beeldkwaliteit en die is ook voor de SD kanalen tov de 9200 gewoon beter.
[ Voor 0% gewijzigd door GRUMBLER op 01-06-2009 16:51 . Reden: typo ]
Kunnen met de 5050 al opnames van series gemaakt worden. En dan niet op basis van vaste tijden, maar op basis van de naam van de serie (en zender),zodat ie gewoon alles pakt met desbetreffende naam. Zoals bijv. met de Siemens Gigaset (SD) kan.
Nou dat lijkt me niet want ik kan ze op de Humax zelf gewoon afspelen, echter mijn pc kan het niet, met welk programma dan ook WM, PowerDVD, DivX, Nero Showtime e.t.c, vreemde is dat opnames van Discovery HD wel afgspeeld kunnen worden op de pc met bijvoorbeeld DivX playerThe_Doman schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:48:
[...]
Op geen van de zenders is er een opnamebeperking actief bij Ziggo.
Van het probleem dat de opnames van de Humax 5050c soms niet correct uitgevoerd worden hebben meer gebruikers momenteel last:
Daarnaast kan je net zo goed in mpeg opnemen i.p.v. .ts, zou iets makkelijker zijn om zo je opnames via het netwerk te delen zodat je ze bijvoorbeeld op een HTPC kan kijken

Om welke zenders/opnames gaat het dan precies?Anoniem: 58690 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:36:
Nou dat lijkt me niet want ik kan ze op de Humax zelf gewoon afspelen, echter mijn pc kan het niet, met welk programma dan ook WM, PowerDVD, DivX, Nero Showtime e.t.c, vreemde is dat opnames van Discovery HD wel afgspeeld kunnen worden op de pc met bijvoorbeeld DivX player
DiscoveryHD is de enige HD zender die MPEG2 gebruikt, de andere HD zenders gebruiken H264 encoding.
Zo'n beetje alle zenders, heb een opname van Net 5, TMF Dance e.t.c.The_Doman schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:45:
[...]
Om welke zenders/opnames gaat het dan precies?
DiscoveryHD is de enige HD zender die MPEG2 gebruikt, de andere HD zenders gebruiken H264 encoding.
Als de rest H264 is dan zou ik het moeten zien met DivX player en WM, toch kennen ze het beide niet afspelen.
Ik zou eens wat andere proberen.
Edit: Opgelost
VLC Player
Edit 2: Ah, ja, DivX kan je natuurlijk weer gaan betalen voor de Pro versie en dan kan je wel H264 afspelen

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 58690 op 01-06-2009 19:12 ]
Waarom DivX? Gewoon FFDShow, volledig freeware en heeft geen problemen met H264.Anoniem: 58690 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:50:
[...]
Zo'n beetje alle zenders, heb een opname van Net 5, TMF Dance e.t.c.
Als de rest H264 is dan zou ik het moeten zien met DivX player en WM, toch kennen ze het beide niet afspelen.
Ik zou eens wat andere proberen.
Edit: Opgelost![]()
VLC Player
Edit 2: Ah, ja, DivX kan je natuurlijk weer gaan betalen voor de Pro versie en dan kan je wel H264 afspelen
Heb tot nu toe iig alles kunnen afkijken op m'n PC wat de 5050C had opgenomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 01-06-2009 23:38 ]
Wil deze ook, heb echter nog 1 vraag waar ik niet achter kan komen; kan je hem ook gewoon als een
radio tuner gebruiken, dus gewoon analoog aansluiten op m'n Marantz PM7001?
Dat kan met deze prima, met de analoge tulp-bussen.Firedre schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:40:
Wil deze ook, heb echter nog 1 vraag waar ik niet achter kan komen; kan je hem ook gewoon als een
Daarbij maakt deze decoder het makkelijk hem stand-alone voor radio te gebruiken door het display met zendernamen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik standaard 538 als eerste radio-kanaal kan instellen?
Hij springt steeds op dat main huppeldepup kanaal (750) . Voor gewoon tv heb ik het al gevonden, maar radio nog niet....
Hij springt steeds op dat main huppeldepup kanaal (750) . Voor gewoon tv heb ik het al gevonden, maar radio nog niet....
Sinds 2 juni in mijn bezit en tot nu toe ben ik zeer tevreden bezitter van het apparaat. Heb gelukkig geen loszittende kabel gehad, zodat de Smart Card niet gelezen werd. En opnemen gaat tot nu toe helemaal goed.
Waar andere mensen wat problemen hebben qua beeldkwaliteit. Hier is de op mijn 32'' JVC scherm super scherp, veel scherper dan mijn oude digitale samsung decoder en dit met de meegeleverde HDMI kabel.
Waar andere mensen wat problemen hebben qua beeldkwaliteit. Hier is de op mijn 32'' JVC scherm super scherp, veel scherper dan mijn oude digitale samsung decoder en dit met de meegeleverde HDMI kabel.
Wouter
Als ik de humax (nieuw uit de doos) opstart komt er in het schermpje "wizard "te staan als ik dan de
de card van delta in de gleuf duw gebeurt er niets .
Hij vraagt geen pincode (0000) en er gebeurd verder niets
Daarbij komt nog dat mijn nieuwe samsung tv alleen zwak of geen signaal aangeeft ,haal ik de
kabel achter uit de tv en duw hem terug in de oude philips heb ik gewoon beeld.
Wordt er een beetje moedeloos van
Iemand suggesties
Daarbij komt nog dat mijn nieuwe samsung tv alleen zwak of geen signaal aangeeft ,haal ik de
Iemand suggesties
Ik heb het ding zelf verder niet (wel de SD variant), maar wat zou er volgens jou dan moeten gebeuren?blekboks schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:37:
Als ik de humax (nieuw uit de doos) opstart komt er in het schermpje "wizard "te staan als ik dan de
Het insteken van de smartcard zet niet automatisch de installatie in werking.
Je zult het ding zelf in moeten stellen, dus je zal wel op wat knoppen moeten duwen.
Kan ook zijn dat ik je verhaal helemaal verkeerd interpreteer, maar dan moet je dat zeggen.
Wat heeft je tv als je die een analoog tv signaal voert te maken met je decoder?Daarbij komt nog dat mijn nieuwe samsung tv alleen zwak of geen signaal aangeeft ,haal ik de
Iemand suggesties
[ Voor 9% gewijzigd door job op 05-06-2009 23:46 ]
Kabel om te beginnen in de Humax stoppen ipv in je tv 
Daarnaast zit bij je smartcard als het goed is een boekje met instellingen, althans bij Ziggo in ieder geval wel. Vervolgens even de hele setup doorlopen en als deze niet start even een factory reset doen.
Toch wel deels RTFM volgens mij
Daarnaast zit bij je smartcard als het goed is een boekje met instellingen, althans bij Ziggo in ieder geval wel. Vervolgens even de hele setup doorlopen en als deze niet start even een factory reset doen.
Toch wel deels RTFM volgens mij
[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 05-06-2009 23:26 ]
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Klopt , ik zat maar te wachten tot er een pincode werd gevraagd.
Nu kabel in de humax.
Hdmi kabel van de samsung naar de humax.
En het draait.
Kom net bij nat geo HD .
Prachtig beeld.
Bedankt voor jullie reacties
Goed weekend
Nu kabel in de humax.
En het draait.
Kom net bij nat geo HD .
Prachtig beeld.
Goed weekend
Dacht je dat de pincode (0000) de pincode van het de smartcard was?blekboks schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:43:
Klopt , ik zat maar te wachten tot er een pincode werd gevraagd.
Nu kabel in de humax.
En het draait.
Kom net bij nat geo HD .
Prachtig beeld.
Goed weekend
Dan snap ik het wachten wel. De pincode is echter de pincode van de decoder. Als beveiliging tegen het veranderen van de instellingen.
Maar goed dat het nu dus werkt.
Kan iemand die de HDR-5050c in gebruik heeft hier iets over zeggen?sverzijl schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:25:
Kunnen met de 5050 al opnames van series gemaakt worden. En dan niet op basis van vaste tijden, maar op basis van de naam van de serie (en zender),zodat ie gewoon alles pakt met desbetreffende naam. Zoals bijv. met de Siemens Gigaset (SD) kan.
Kan daar wel wat over zeggen: ik heb die functie nog nergens gevonden. Groot gemis, omdat uitzendtijden soms nog wel eens verspringen.
#team_UTC+1
Nee, dat gaat niet, maar met 7 dagen EPG kan je altijd altijd een hele zwik op opnemen zetten, daarnaast kan je een aantal minuten van te voren beginnen en aan het einde wat extra minuten.sverzijl schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 18:57:
Kan iemand die de HDR-5050c in gebruik heeft hier iets over zeggen?
Dus dan kan je je favoriete serie nooit missen, of je moet vergeten opnames in te programeren
jammer.. dit weerhield mij destijds om hem aan te schaffen. Ik had gehoopt dat dit inmiddels opgelost zou zijn. Het is zo ontzettend makkelijk om je favoriete series eenmalig in te stellen en er vervolgens nooit meer naar hoeven om te kijken.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in het laatste half jaar steeds minder series ben gaan opnemen en steeds meer ben in HD gaan downloaden, maar toch er blijven altijd nog wel (NL) series over die niet te downloaden zijn.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in het laatste half jaar steeds minder series ben gaan opnemen en steeds meer ben in HD gaan downloaden, maar toch er blijven altijd nog wel (NL) series over die niet te downloaden zijn.
Dit is de enige reden waarom ik mijn windows media center systeem mis. Het was inderdaad ideaal. Alle afleveringen op ieder tijdstip en ook nog op verschillende kanalen. Gelukkig zijn de meeste series toch wel op een vast tijdstip dus zolang er geen sport wedstrijden ofzo zijn die uitzendtijden dwars zitten hoef ik niets te missen. Maar het kan inderdaad wel eens gebeuren. Echter de (veel) betere beeldkwaliteit vergeleken met mijn analoge MCE TV is het meer dan waard.sverzijl schreef op zondag 07 juni 2009 @ 07:44:
jammer.. dit weerhield mij destijds om hem aan te schaffen. Ik had gehoopt dat dit inmiddels opgelost zou zijn. Het is zo ontzettend makkelijk om je favoriete series eenmalig in te stellen en er vervolgens nooit meer naar hoeven om te kijken.
Bij mij werkt de EPG maar een dag of 2-3, waarbij op Film1 de details ontbreken bij films (informatie) aan het eind van die 2e / 3e dagAnoniem: 58690 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:33:
[...]
Nee, dat gaat niet, maar met 7 dagen EPG kan je altijd altijd een hele zwik op opnemen zetten, daarnaast kan je een aantal minuten van te voren beginnen en aan het einde wat extra minuten.
Dus dan kan je je favoriete serie nooit missen, of je moet vergeten opnames in te programeren
Erg vervelend!
Als ik nu kijk, kan ik t/m woensdag de EPG in zien (voor alle kanalen geldt dat)... waarvan ik t/m dinsdag de info op Film1 kan bekijken, op woensdag zie ik dan alleen maar de titels van de films...
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 71637 op 07-06-2009 17:30 ]
Wat je kan zien is afhankelijk van kabel maatschappij. Ik heb ziggo en kan 3 dagen vooruit zien. Weet niet wat andere kabelboeren doen.Anoniem: 71637 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:26:
[...]
Bij mij werkt de EPG maar een dag of 2-3, waarbij op Film1 de details ontbreken bij films (informatie) aan het eind van die 2e / 3e dag
Erg vervelend!
Als ik nu kijk, kan ik t/m woensdag de EPG in zien (voor alle kanalen geldt dat)... waarvan ik t/m dinsdag de info op Film1 kan bekijken, op woensdag zie ik dan alleen maar de titels van de films...