Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
amphora schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:38:
[...]

Wat je kan zien is afhankelijk van kabel maatschappij. Ik heb ziggo en kan 3 dagen vooruit zien. Weet niet wat andere kabelboeren doen.
ik welk gebied van ziggo zit je ? zit zelf in groningen (oud @home) en heb daar 4 a 5 dagen vooruit waarvan 2 met gedetaileerde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

mellowpimp schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:02:
[...]

ik welk gebied van ziggo zit je ? zit zelf in groningen (oud @home) en heb daar 4 a 5 dagen vooruit waarvan 2 met gedetaileerde informatie.
Utrecht. Ik kan nu t/m woensdag zien en alleen voor maandag detailinfo.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-03-2020
Ik heb alle kabels ,en wil de dvd speler via/over de humax op de tv krijgen .
Ik heb inmiddels een hdmi verbinding tussen tv en humax gemaakt.
Onderste scart aan sluiting van humax verbonden met scartaansluiting dvd speler maar ik krijg geen beeld op tv van de vakantie dvd.
Als ik de humax passeer en de dvd speler rechtstreeks met de tv verbind krijg ik wel de gewenste vakantie beelden van de dvd te zien.
Wat doe ik verkeerd als ik de dvd speler via de (onderste scart) van de humax laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De Humax zal wel geen analoog-digitaal conversie doen. Vermoedelijk kun je Scart-In alleen via Scart-Out met de TV verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Dat klopt, er schijnt geen hardware in de 5050c te zitten die analoog naar digitaal omzet. Wel heb ik begrepen dat het andersom wel kan: je opgenomen dingen via de tweede scart van de 5050c op laten nemen door (bijvoorbeeld) een daarop aangesloten DVD-recorder met scart-input.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg dit apparaat aan te schaffen, hoewel de Cisco via een aanbieding van Ziggo (voor 130 met interactieve TV) nu veel goedkoper is. Maar deze Humax heeft betere kritieken. Nu vraag ik me nog het volgende af:
-is het mogelijk qua afspeelsnelheid versneld af te spelen met behoud van geluid? (dus het 8 uur journaal in 10 min. kijken, zoals dat ook kan bij mijn huidige dvd recorder (pioneer)?
-is de beeldkwaliteit net zo goed als bij de Samsung DCB-H360R?
-Is interaktieve televisie via Ziggo op termijn ook op deze ontvanger mogelijk?
Bvd voor antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:46:
Ik overweeg dit apparaat aan te schaffen, hoewel de Cisco via een aanbieding van Ziggo (voor 130 met interactieve TV) nu veel goedkoper is. Maar deze Humax heeft betere kritieken. Nu vraag ik me nog het volgende af:
-is het mogelijk qua afspeelsnelheid versneld af te spelen met behoud van geluid? (dus het 8 uur journaal in 10 min. kijken, zoals dat ook kan bij mijn huidige dvd recorder (pioneer)?
-is de beeldkwaliteit net zo goed als bij de Samsung DCB-H360R?
-Is interaktieve televisie via Ziggo op termijn ook op deze ontvanger mogelijk?
Bvd voor antwoorden
Kort beantwoord:
- Nee. Versneld afspelen kan (2x, 4x, etc.), maar geluidweergave is er dan niet.
- Subjectief, is geen 'goed' antwoord op te geven. Ik vind het beeld prachtig; maar er zijn mensen die de Samsung prefereren.
- Nee, er mist hardware (kabelmodem om bi-directioneel verkeer mogelijk te maken) die de Cisco wel heeft.

Zelf heb ik nu de Humax, en heb ook de Cisco een aantal maanden mogen uitproberen. Ik ben blij dat ik nu de Humax heb, want hij is kwa features voor recording veel volwassener/completer/sneller. Als het interactieve je koud laat, ga dan voor de 5050c. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
iNSaNe-oNe schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:59:
[...]

Kort beantwoord:
- Nee. Versneld afspelen kan (2x, 4x, etc.), maar geluidweergave is er dan niet.
- Subjectief, is geen 'goed' antwoord op te geven. Ik vind het beeld prachtig; maar er zijn mensen die de Samsung prefereren.
- Nee, er mist hardware (kabelmodem om bi-directioneel verkeer mogelijk te maken) die de Cisco wel heeft.

Zelf heb ik nu de Humax, en heb ook de Cisco een aantal maanden mogen uitproberen. Ik ben blij dat ik nu de Humax heb, want hij is kwa features voor recording veel volwassener/completer/sneller. Als het interactieve je koud laat, ga dan voor de 5050c. :)
Mocht in de toekomst die kabel modem nou ook aangeboden worden, dan kan het toch wel emt de Humax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kort beantwoord:

Ok, dank, jammer van afspeelmogelijkheid. Weet iemand of er een apparaat op de markt is dat HD kan opnemen en met behoud van geluid sneller kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:11:
Mocht in de toekomst die kabel modem nou ook aangeboden worden, dan kan het toch wel emt de Humax ?
Voor de Interactieve diensten en Video On Demand is zogenaamde middleware nodig in de ontvanger die via een geïntegreerd kabel modem kan communiceren met de servers bij de digitale TV provider. Die middleware mag de digitale TV provider zelf kiezen. Ziggo en UPC hebben daarbij gekozen voor OpenTV, maar er zijn ook andere middleware platforms mogelijk die uiteraard niet compatible zijn. De Cisco is opgebouwd rond deze OpenTV middleware en de bijbehorende diensten terwijl alle andere aanbevolen kabel ontvangers geen OpenTV middleware platform ondersteunen. Je zal dus moeten overwegen of je wel of niet Interactieve diensten wilt en op basis daarvan een geschikte ontvanger kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Let ook even op de extra kosten die Interactive TV met zich meebrengen (en het feit dat je voor die 130eu aanbieding, er 2 jaar aan vast zit).
Ik wilde het ook overwegen, maar 16 euro in de maand, plus alle boeiendere films die je kunt kiezen ook nog es apart afrekenen... vind ik het allemaal niet waard, vandaar voor deze Humax gekozen.

Voorlopig (zeker met die brakke Cisco, waarbij zelfs de smartcard nog in het zicht zit (:X)) zou ik nog kiezen voor deze Humax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04
Ik ben niet 100% zeker dat mijn vraag hier thuis hoort, maar bear with me please :)

Situatie was: LG-plasma, Humax 9200 en Samsung 5.1 dvd-set met optische ingang.
Ik heb digi-tv van Delta (enige aanbieder die *alle* digitale kanalen van de NPO in het basispakket heeft; yay!)
Met het geluid van de 9200 optisch geprikt in de 5.1-set had ik bij veel films voor zover ik het kon horen werkend 5.1 geluid. (Films op TV dus, niet van dvd.)

Grofweg na ingebruikname van de 5050 is mijn basgeluid bij tv-geluid 'verdwenen'.
Geluidsmenu van de 5.1-set lijkt niets mee aan de hand of veranderd te zijn...(Het hoort er niets mee te maken te hebben, maar voor de volledigheid: Ik heb scart en hdmi in de 5050 en LG zitten.)
Zal ik de Samsung gewoon naar de winkel brengen of eens proberen er een ander setje aan te hangen?
Of: Gaat de 5050 anders om met 5.1 over optisch dan de 9200?

[ Voor 11% gewijzigd door Doane op 09-06-2009 09:09 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Doane schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:59:
Ik ben niet 100% zeker dat mijn vraag hier thuis hoort, maar bear with me please :)

Situatie was: LG-plasma, Humax 9200 en Samsung 5.1 dvd-set met optische ingang.
Ik heb digi-tv van Delta (enige aanbieder die *alle* digitale kanalen van de NPO in het basispakket heeft; yay!)
Met het geluid van de 9200 optisch geprikt in de 5.1-set had ik bij veel films voor zover ik het kon horen werkend 5.1 geluid. (Films op TV dus, niet van dvd.)

Grofweg na ingebruikname van de 5050 is mijn basgeluid bij tv-geluid 'verdwenen'.
Geluidsmenu van de 5.1-set lijkt niets mee aan de hand of veranderd te zijn...(Het hoort er niets mee te maken te hebben, maar voor de volledigheid: Ik heb scart en hdmi in de 5050 en LG zitten.)
Zal ik de Samsung gewoon naar de winkel brengen of eens proberen er een ander setje aan te hangen?
Of: Gaat de 5050 anders om met 5.1 over optisch dan de 9200?
Al eens aan de settings van je versterker gerommeld?
Misschien kan je meerdere modes kiezen (game\video\movie sound) dat soort fratsen...
Ik heb namelijk gewoon bas en mijn 5050c gaat ook naar een home-cinema welliswaar van Pioneer...

[ Voor 0% gewijzigd door GeeMoney op 09-06-2009 11:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04
GeeMoney schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:47:
[...]

Al eens aan de settings van je versterker gerommeld?
Misschien kan je meerdere modes kiezen (game\video\movie sound) dat soort fratsen...
Ik heb namelijk gewoon bas en mijn 5050c gaat ook naar een home-cinema welliswaar van Pioneer...
Ik heb in de settings gekeken en ook gerommeld, maar geen opties kunnen ontdekken die lijken op wat je noemt.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkent iemand het volgende probleem op de iHRD-5050c?

De PVR zit met HDMI aan de televisie en met S/PDIF aan de receiver. Wij hebben een audio-vertraging ingesteld van 200ms. Deze vertraging werkt goed voor alle kanalen; zonder de vertraging is het niet prettig om naar te kijken.

Maar: als we de 5050c opstarten, dan is de audio-vertraging niet actief. Pas als we naar het menu gaan, daar audio-vertraging kiezen, 0000 intypen, vertraging laten staan op 200ms en dan meteen EXIT, dan wordt de door ons ingestelde 200ms vertraging actief.

Dit is nogal vervelend, elke keer als we TV willen kijken moeten we eerst weer naar dat menu. En het zijn zoveel toetsindrukken dat het niet met een universal remote is te automatiseren.

Ik heb van alles aan instellingen geprobeerd te veranderen, audio preference, low/high power standby, apparaat aan/uit, instellingenbeveiliging aan/uit, maar het blijft zo dat de audio-vertraging bij het opstarten niet wordt ingeschakeld.

Herkent iemand dit? Bij HUMAX nog geen (zinnig) antwoord gekregen. Ik zou zo graag willen dat dit probleem op de lijst komt voor een volgende firmware release, maar geen idee waar dat moet worden aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:26:
[...]

Utrecht. Ik kan nu t/m woensdag zien en alleen voor maandag detailinfo.
Dat kan wel kloppen het zijn ongeveer 4 dagen, ik kan nu tot en met zaterdag nacht zien.
Maar ja, dat is nog meer dan voldoende voor opnames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:54:
[...]

Dat kan wel kloppen het zijn ongeveer 4 dagen, ik kan nu tot en met zaterdag nacht zien.
Maar ja, dat is nog meer dan voldoende voor opnames :)
Zie toch liever een hele week vooruit. Mocht je een programma zien en je denkt, he die wil ik volgende week niet missen, dan moet je het handmatig instellen. Maar tot voor kort kon je nog maar 1 dag vooruit kijken dus vind het al een vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
amphora schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:43:
[...]

Zie toch liever een hele week vooruit. Mocht je een programma zien en je denkt, he die wil ik volgende week niet missen, dan moet je het handmatig instellen. Maar tot voor kort kon je nog maar 1 dag vooruit kijken dus vind het al een vooruitgang :)
als je een programma in de epg kiest, kan je ook meteen aangeven of het eenmalig, dagelijks, wekelijks etc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

mellowpimp schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:03:
[...]

als je een programma in de epg kiest, kan je ook meteen aangeven of het eenmalig, dagelijks, wekelijks etc is.
Ja, maar als het programma net afgelopen is dan is dat vrij lastig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
amphora schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:24:
[...]

Ja, maar als het programma net afgelopen is dan is dat vrij lastig :-)
owh zo :), dan is het idd lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik droom er eigenlijk al een tijd ervan om tv te kijken in hd kwaliteit en volgens mij is dit de oplossing .

Ik koop dit apparaat en steek er een kaart erin van ziggo en kan tv kijken als ik het goed ?
Alleen hoeveel kost zon kaart van ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 01:58:
Ik droom er eigenlijk al een tijd ervan om tv te kijken in hd kwaliteit en volgens mij is dit de oplossing .

Ik koop dit apparaat en steek er een kaart erin van ziggo en kan tv kijken als ik het goed ?
Alleen hoeveel kost zon kaart van ziggo ?
kaartje kost 30 euro in de winkel.
hou er alleen rekening mee dat de normale zenders niet in HD zijn.
Ziggo heeft een HD pakket voor 4 euro en daarin zit discovery, eurosport, national geo en history channel als ik me niet vergis. heb je film1 dan krijg je daar ook 1 hd zender bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een domme vraag, maar moet je, als je een Humax met dubbele tuner gebruikt, kanalen wisselen met de Humax afstandsbediening, of kan dat met je afstandsbediening van de TV?

Ik vraag dit, omdat ik nu een Alphacrypt in mijn Sony heb zitten en ik aan het kijken ben naar een recorder om ook nog eens wat op te kunnen nemen. Ik vind alleen belachelijk als ik een tweede kaart van Ziggo moet aanschaffen omdat ik wil opnemen.

Verder heeft mijn TV geen ingebouwde HD-tuner, ik neem aan dat mbv de Humax 5050 ik HD-zenders wel gewoon kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:34:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar moet je, als je een Humax met dubbele tuner gebruikt, kanalen wisselen met de Humax afstandsbediening, of kan dat met je afstandsbediening van de TV?

Ik vraag dit, omdat ik nu een Alphacrypt in mijn Sony heb zitten en ik aan het kijken ben naar een recorder om ook nog eens wat op te kunnen nemen. Ik vind alleen belachelijk als ik een tweede kaart van Ziggo moet aanschaffen omdat ik wil opnemen.

Verder heeft mijn TV geen ingebouwde HD-tuner, ik neem aan dat mbv de Humax 5050 ik HD-zenders wel gewoon kan bekijken?
je zal idd de AB van de humax moeten gebruiken, je kan idd gewoon hd zenders bekijken en opnemen met de 5050. met de humax kan je dus kijken en opnemen te gelijk met 1 smartcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
mellowpimp schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:40:
je zal idd de AB van de humax moeten gebruiken, je kan idd gewoon hd zenders bekijken en opnemen met de 5050. met de humax kan je dus kijken en opnemen te gelijk met 1 smartcard
Maar dan is de alphacrypt/sony dus niet meer te gebruiken voor digitale tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Ik begin nu wel beetje genoeg te krijgen van het vele updaten van dat ding. Bijna iedere keer als ik de decoder aan wil zetten is deze aan het updaten en krijg ik hem maar met moeite aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:42:
[...]

Ik neem aan dat je bedoeld dat de Humax de functie van de Alphacrypt overneemt en dat ik dus via de Humax digitale tv kijk op mijn Sony. De Alphacrypt kan ik dan op marktplaats zetten. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
mellowpimp schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 07:54:
Ziggo heeft een HD pakket voor 4 euro en daarin zit discovery, eurosport, national geo en history channel als ik me niet vergis. heb je film1 dan krijg je daar ook 1 hd zender bij.
Eurosport HD zit bij Ziggo in het basispakket.
Daarvoor heb je dus geen extra abbo nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 10-06-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

job schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:42:
[...]

Waarom zou je dat nog willen? Hooguit misschien als je al 2 programma's aan het opnemen bent en toch nog iets anders wilt kijken. Dan heb je altijd nog je (brakke) analoge ontvangst. Of anders toch maar een 2e smartcard
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:51:
[...]
Ik neem aan dat je bedoeld dat de Humax de functie van de Alphacrypt overneemt en dat ik dus via de Humax digitale tv kijk op mijn Sony. De Alphacrypt kan ik dan op marktplaats zetten. Toch?
Zou ik wel doen ja.
kwiebus schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:50:
Ik begin nu wel beetje genoeg te krijgen van het vele updaten van dat ding. Bijna iedere keer als ik de decoder aan wil zetten is deze aan het updaten en krijg ik hem maar met moeite aan.
Lijkt me niet helemaal gezond. Al contact opgenomen met leverancier en/of humax?

[ Voor 48% gewijzigd door amphora op 10-06-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje. Ik lees dat het zappen redelijk vlot gaat. Ik heb een tijdje met een Philips decoder gekeken. Dat was vwb zappen een drama. Een paar seconden per zenderwissel. Dat was een van de overwegingen (+ het weg kunnen doen van een AB) om de Alphacrypt te kopen.
Hoe is de Humax in vergelijking met een Alphacrypt vwb zapsnelheid? Iemand ervaringen met beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:22:
Nog een vraagje. Ik lees dat het zappen redelijk vlot gaat. Ik heb een tijdje met een Philips decoder gekeken. Dat was vwb zappen een drama. Een paar seconden per zenderwissel. Dat was een van de overwegingen (+ het weg kunnen doen van een AB) om de Alphacrypt te kopen.
Hoe is de Humax in vergelijking met een Alphacrypt vwb zapsnelheid? Iemand ervaringen met beiden?
als je kanaal verder drukt (zapt) zie je meteen de programma informatie. en 2 seconden later heb je beeld.
weet niet hoe snel het met alphacrypt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:42:
Herkent iemand het volgende probleem op de iHRD-5050c?

De PVR zit met HDMI aan de televisie en met S/PDIF aan de receiver. Wij hebben een audio-vertraging ingesteld van 200ms. Deze vertraging werkt goed voor alle kanalen; zonder de vertraging is het niet prettig om naar te kijken.

Maar: als we de 5050c opstarten, dan is de audio-vertraging niet actief. Pas als we naar het menu gaan, daar audio-vertraging kiezen, 0000 intypen, vertraging laten staan op 200ms en dan meteen EXIT, dan wordt de door ons ingestelde 200ms vertraging actief.

Dit is nogal vervelend, elke keer als we TV willen kijken moeten we eerst weer naar dat menu. En het zijn zoveel toetsindrukken dat het niet met een universal remote is te automatiseren.

Ik heb van alles aan instellingen geprobeerd te veranderen, audio preference, low/high power standby, apparaat aan/uit, instellingenbeveiliging aan/uit, maar het blijft zo dat de audio-vertraging bij het opstarten niet wordt ingeschakeld.

Herkent iemand dit? Bij HUMAX nog geen (zinnig) antwoord gekregen. Ik zou zo graag willen dat dit probleem op de lijst komt voor een volgende firmware release, maar geen idee waar dat moet worden aangekaart.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=16516
Daar staat ie al op de buglist, laatste
Is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
Kan ik een pc speakerset ( 2 speakers en grote woofer) op de een of andere manier koppelen aan de humax.
Setje is nu aangesloten aan de pc middels één mintgroen jackplugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blekboks schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:34:
Kan ik een pc speakerset ( 2 speakers en grote woofer) op de een of andere manier koppelen aan de humax.
Je kan met het volgende verloopje die set aansluiten op de tulp-uitgang van de Humax:
Afbeeldingslocatie: http://izenetshop.com/images/AVJACK.jpg

En volgens mij kan het bij sommige speakersetjes ook met toslink (optisch):
Afbeeldingslocatie: http://www.planetrom.com/web_pics/Cables%20-%20Toslink%20Dgital%20Audio%201M%20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
Bedankt voor je reactie ijsbeer121.
Ik zal nog even naar de winkel moeten voor zo'n verloopje.
Ik heb het verloopje zoals boven maar rood en wit zijn in mijn geval vrouwtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blekboks schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:34:
Zoals ijsbeer121 al laat zien, dat kan, mijn Humax 5050 staat optisch, dus met toslink (plaatje 2) in verbinding met een Logitech Z5500 digital, maar 2 speakers en sub kan je met tulp doen (plaatje 1).
Het kan echter zijn dat je van tulp naar 3,5mm jack moet, als ik denk aan mijn oude Creative Inspire setje bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
Buzzfuzz , ik heb de Logitech Z 2300 en die heeft een mintgroen 3.5 mm jack voor in de pc.
Zal dus om het bovenste verloopje moeten.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blekboks schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:53:
Buzzfuzz , ik heb de Logitech Z 2300 en die heeft een mintgroen 3.5 mm jack voor in de pc.
Zal dus om het bovenste verloopje moeten.
Thanks
Wel zo dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/CABLE-458.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
Hoi Buzzfuzz , om misverstanden te voorkomen denk ik dat ik toch het bovenste verloopje van ijsbeer
moet nemen . rood -zwart/wit mannetje in de humax en daaraan een eindverloop met een "vrouwtje" voor het mintgroene Logitech jackplugje .
Dat kan met de optie van ijbeer wel maar op jou foto eindigt het verloopje op een "mannetje". toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blekboks schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:09:
Hoi Buzzfuzz , om misverstanden te voorkomen denk ik dat ik toch het bovenste verloopje van ijsbeer
moet nemen . rood -zwart/wit mannetje in de humax en daaraan een eindverloop met een "vrouwtje" voor het mintgroene Logitech jackplugje .
Dat kan met de optie van ijbeer wel maar op jou foto eindigt het verloopje op een "mannetje". toch ?
Als je Logitech setje, een vaste male-jackplug heeft moet je 'mijn' verloopje gebruiken.
Indien er nu in je Logitech een kabel als deze zit (dan moet je de plug even groen denken):
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31SXHSAQR9L._SL500_AA280_.jpg
Waarbij dus 1 kant in de PC gaat en de andere kant in de Logitech, kun je die verwijderen en een directe kabel zoals die Buzzfuzz laat zien gebruiken. (zonder verloopjes)

Maar het verloopje wat ik als eerste laat zien, werkt sowieso... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een lekenvraagje. Ik heb sinds kort ook deze speler en ben erg tevreden. Nu hebben ik tijdelijk ook het HD-pakket van Ziggo. Maar ik was eigenlijk verbaasd dat deze HD-zenders het gewoon doen op een niet-hd tv. Ik was altijd in de veronderstelling dat deze niet snel genoeg zou zijn o.i.d. Wie kan me dit kort uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:43:
Even een lekenvraagje. Ik heb sinds kort ook deze speler en ben erg tevreden. Nu hebben ik tijdelijk ook het HD-pakket van Ziggo. Maar ik was eigenlijk verbaasd dat deze HD-zenders het gewoon doen op een niet-hd tv. Ik was altijd in de veronderstelling dat deze niet snel genoeg zou zijn o.i.d. Wie kan me dit kort uitleggen?
De decoder doet gewoon het HD-beeld downscalen naar SD-resolutie. Je haalt dus zeker niet de kwaliteit die je dus wel op een HD-TV zou hebben.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een vraag over het FTP verkeer / kopiëren van de humax.
Ik heb een synology NAS met Download Station 2.

Om niet te wachten tot kopie-acties afgerond zijn (met de PC) wilde ik met deze download station een ftp bestand downloaden van de humax naar de Synology.

Met Filezilla lukt een ftp-kopie, gebruikersnaam en wachtwoord zijn dus bekend 8) .
Wanneer ik echter met de download station iets wil (laten) kopiëren krijg ik na enige tijd de foutmelding :"Afgebroken koppeling". Er is dan niets "gedownload".

Iemand ervaring / tips??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Active FTP of Passive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:16:
[...]

De decoder doet gewoon het HD-beeld downscalen naar SD-resolutie. Je haalt dus zeker niet de kwaliteit die je dus wel op een HD-TV zou hebben.
Thanks voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier om downloaden vanaf de Humax. Deze ondersteunt passive FTP (Toch?).
Wanneer ik met bv IE7 een link bv: ftp://192.168.2.199/mnt/hd3/Video/NCIS_20090607_2030.ts gebruik.
Komt zoals verwacht een "opslaan als" venster. Wanneer ik dit in de download station gebruik (+ User & PW) krijg ik de eerder genoemde foutmelding.

In hoeverre is Active/Passive relevant bij downloaden? Bij downloaden met filezilla gebruik ik de "standaard" overdrachtmodus dus geen "Actief" of "Passief".

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:38:
[...]

Het gaat hier om downloaden vanaf de Humax. Deze ondersteunt passive FTP (Toch?).
Nee, om de een of andere reden wil de Humax IHDR-5050c Active FTP. In Filezilla zie je bij het inloggen ook dat het PASV commando niet wordt herkend door de Humax.

Filezille kijkt zelf wat een FTP server gebruikt als je 'm op default laat.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blekboks schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:09:
Ja moet degene hebben die ijsbeer heeft neer geplant, jou snoertje zit vast aan je volume regelaar (vind het een vrij rare verbinding vergeleken met een Z-5500).
Ik had even de handleiding erbij gepakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bug2000
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-02 18:30
Weet er iemand of Humax nieuwe netwerken gaat ondersteunen? In Brabant wordt in diverse gemeente OnsNet of OnsBrabantNet uitgerold (glasvezel).
Digitale TV krijg je voorlopig alleen met hun eigen settopbox, maar daar heb ik niet zo'n vertrouwen in. Zo'n Humax is veel leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Heeft iemand deze decoder aan een hdmi switchbox hangen en kan mij vertellen of dit geen problemen oplevert voor de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Op de Logitech Harmony hebben ze de power off functie. Deze werkt echter niet op de 5050c.
Heeft iemand een werkende code kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

werkt prima hier hoor, met een Harmony 785 :) gewoon uit de database gehaald.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Ik bedoel de echte power off optie niet de toggle toets van Power on/off
deze moet je apart selecteren en toewijzen aan een functie.
Power on wordt via "0" gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ehm, op je originele afstandsbediening zit toch ook alleen een 'PowerToggle' toets, en niet een specifieke knop voor 'aan' en een voor 'uit'? Waarom moet de harmony er voor jou dan wel een hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
Ik ben opzoek naar de zogenaamde "Discrete code"
Voordeel van een echte uit is dat je er zeker van kan zijn dat je device ook uit gaat ipv aan als die uit is.

Naast Harmony gebruik ik Irtrans om codes vanuit mijn domotica systeem naar verschillende apparaten te sturen.
Zo stuur ik een uit code naar mijn TV en Hifi systeem als ik de woning verlaat. Als de apparaten uitstaan gebeurt er verder niks..mochten ze aan zijn gaan ze uit. Met toggle kan dit dus niet.

Ik heb de Humax achter een gesloten deur en wil er zeker van zijn dat die echt uit is.
dat ding verbruik 14 watt als die aan is en bijna niks als die uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Weaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 02:34
Binnenkort wordt mijn 5050 ontvanger bezorgd. Een van de zaken die ik graag wil, is het opnemen van uitzendingen via internet programmeren. Dit is handig als je van huis bent en vergeten bent om een programma op te nemen. Ik heb al op diverse fora gezocht, maar nog niets gevonden. Ik vermoed dus dat dit niet kan. Is er iemand die uitsluitsel kan geven of dit is te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ja, het kan niet. Het enige wat je via internet zou kunnen is je opnames ophalen van de harddisk met een FTP-client, maar programmeren is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Weaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 02:34
Ok bedankt, ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
fredgroes schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:21:
Heeft iemand deze decoder aan een hdmi switchbox hangen en kan mij vertellen of dit geen problemen oplevert voor de decoder?
kan iemand nog antwoord geven op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59

Aldmar

Niks...

fredgroes schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:30:
[...]

Ik heb geen échte switchbox maar heb hem aan een Denon 1909 hangen samen met een PS3 en een Xbox360. De Denon functioneert ook als een switch. Werkt perfect. Alleen als ik de TV aan doe als de 5050 en de denon al aanstaan wordt het beeld even groen voor 2 seconden, maar daarna heb ik gewoon beeld. Zal met de 'handshake' te maken hebben en dus onoverkomelijk. Verder geen problemen hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van Nederland1,2 en 3 HD nogal wisselend en wat tegenvallend vind. De zenderlogos zijn wel altijd even scherp maar dat kan je van de uitgezonden programma's niet echt zeggen. Sommige beelden zijn erg kartelig en andere zijn wat onscherp. Ik zat net bijvoorbeeld naar netwerk op Ned2 HD te kijken en daarbij was het beeld nogal onscherp. Bij Sterretje gezocht nu op Ned3 HD is het beeld dan wel weer scherp maar wat kartelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

kwiebus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:50:
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van Nederland1,2 en 3 HD nogal wisselend en wat tegenvallend vind. De zenderlogos zijn wel altijd even scherp maar dat kan je van de uitgezonden programma's niet echt zeggen. Sommige beelden zijn erg kartelig en andere zijn wat onscherp. Ik zat net bijvoorbeeld naar netwerk op Ned2 HD te kijken en daarbij was het beeld nogal onscherp. Bij Sterretje gezocht nu op Ned3 HD is het beeld dan wel weer scherp maar wat kartelig.
Kan wel kloppen denk ik, aangezien nog niet alle programma's in HD zijn opgenomen, meerderheid zal dus nog geen HD zijn, behalve de zenderlogo's :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ja, ze beginnen met Journaal en de Tour de France. Bron: nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:12:
[...]

Kan wel kloppen denk ik, aangezien nog niet alle programma's in HD zijn opgenomen, meerderheid zal dus nog geen HD zijn, behalve de zenderlogo's :+
Sterker nog, als je info klikt, zie je dat het meeste 576i is, alleen het nieuws was even 1080i.
Wel leuk allemaal die update, maar al mijn ingestelde opnames waren weer eruit :(
Toen ie opstarten gisteren kreeg ik zelfs even E19-4, WTF ?!
Maar vrij snel daarna kwam Discovery HD weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 16:06

Trebbors

Failure is no option!

ik gebruik de humax 5050c in combinatie met een philips pfl9703 aangesloten via HDMI1.
Wanneer ik naar een HD uitzending kijk met dolby digital geeft de televisie dit goed weer.
Echter waneer ik terug schakel naar een zender zonder dolbyd is het geluid weg.

De enige oplossing is de televisie standbye te zetten en terug aan, schakelen tussen de bronnen(HDMI1 en 2 en analoog) is geen oplossing. Wel, heel vreemd, geeft de televisie op analoog wel gewoon geluid.
Dus het lijkt erop dat de dolby digital instelling van de HDMI1 "aan" blijft staan.

Is dit een probleem van de televisie of stuurt de humax geen goed signaal mee voor omschakeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trebbors schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:45:
ik gebruik de humax 5050c in combinatie met een philips pfl9703 aangesloten via HDMI1.
Wanneer ik naar een HD uitzending kijk met dolby digital geeft de televisie dit goed weer.
Echter waneer ik terug schakel naar een zender zonder dolbyd is het geluid weg.

De enige oplossing is de televisie standbye te zetten en terug aan, schakelen tussen de bronnen(HDMI1 en 2 en analoog) is geen oplossing. Wel, heel vreemd, geeft de televisie op analoog wel gewoon geluid.
Dus het lijkt erop dat de dolby digital instelling van de HDMI1 "aan" blijft staan.

Is dit een probleem van de televisie of stuurt de humax geen goed signaal mee voor omschakeling?
Dat zou wel eens aan de Humax kunnen liggen want soms heb ik ook even niks wanneer ik overschakel met mijn monitor van HDMI (waar de Humax op zit) naar DVI (waar de pc op zit).
Het geluid komt wel weer terug omdat ik via opitcal out zit, maar ik moet op mijn controle center van mijn Z5500 wel even opnieuw naar input optical (detection).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 08:50:
[...]

Sterker nog, als je info klikt, zie je dat het meeste 576i is, alleen het nieuws was even 1080i.
Wel leuk allemaal die update, maar al mijn ingestelde opnames waren weer eruit :(
Toen ie opstarten gisteren kreeg ik zelfs even E19-4, WTF ?!
Maar vrij snel daarna kwam Discovery HD weer terug.
Dat van die opnames die mislukken is een bekend probleem zie ook Klacht: Opnamen mislukken.

Ik wil zelf ook graag de 5050C, maar wacht eerst totdat ze dat gefixt hebben middels een firmware update. Ik moet er wel van op aan kunnen als ik iets instel dat het dan opgenomen wordt. Voorlopig dus maar B270R icm HDD recorder, verre van ideaal, maar werkt wel betrouwbaar (tenminste als je rekening houdt met bepaalde bugs in de Samsung).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Ik heb sinds een paar dagen ook een 5050C en ben daar zeer tevreden over. Alle menu's reageren heel snel en de weergave is geweldig.

Wat me wel opvalt is dat bij de HD kanalen (Eurosport, Discovery enzo) het geluid naijlt. Ik dacht dat je hier via de instelling "audio vertraging" iets aan kunt doen maar je kunt hier alleen maar het geluid nog trager laten komen. Eigenlijk moet ik hier dus het beeld iets vertragen. Is dit mogelijk?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:55:
[...]

Dat van die opnames die mislukken is een bekend probleem zie ook Klacht: Opnamen mislukken.

Ik wil zelf ook graag de 5050C, maar wacht eerst totdat ze dat gefixt hebben middels een firmware update. Ik moet er wel van op aan kunnen als ik iets instel dat het dan opgenomen wordt. Voorlopig dus maar B270R icm HDD recorder, verre van ideaal, maar werkt wel betrouwbaar (tenminste als je rekening houdt met bepaalde bugs in de Samsung).
Daar heb ik geen last van, ik had het over de programeringen in de EPG eruit waren omdat mijn ontvanger de zenderlijst automatisch had bijgewerkt (kennelijk dus ook herstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Zouden wedstrijdbeelden van de Tour de France op Ned1 HD en Eurosport HD niet dezelfde beeldkwaliteit moeten hebben? Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat de beelden van Eurosport HD iets meer detail laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredgroes schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:30:
[...]

Heb zelf een Marmitek HDMI Switch voor mijn Humax,PS3 en PC op een HDMI op mn TV, werkt prima schakelt automatisch over naar het apparaat wat je aanzet maar kan ook schakelen via de meegeleverde AB of manuele switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
kwiebus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:53:
Zouden wedstrijdbeelden van de Tour de France op Ned1 HD en Eurosport HD niet dezelfde beeldkwaliteit moeten hebben? Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat de beelden van Eurosport HD iets meer detail laten zien.
Op Ned1 HD vind ik het beeld erg veel ruis hebben.Valt van verder af niet zo op, maar zodra ik op een meter of 2 ga kijken (47") is het heel duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Volgens mij zenden NL1/2/3 uit op 1080i en Eurosport op 720p.

720p is bij snel bewegende beelden scherper dan 1080i.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Eurosport is ook 1080i, de enige hd zender in 720p is Sport1 HD en die ziet er idd het mooist uit, vooral bij voetbal e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Hebben meer mensen dat Nederland 1, 2 en 3 in HD geen teletekst meer hebben? Alle andere zenders hebben wel gewoon tekst.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik overweeg de aanschaf van dit apparaat, maar ik kan nergens terugvinden of het ding nou wel of geen audio delay / lip sync functonaliteit heeft. Aangezien ik hem stereo/analoog aansluit op een gewone stereoversterker kan ik dit niet extern regelen, de Humax moet dit voor mij doen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

Ja er zit audio delay in, tot 200ms geloof ik.Kinderziekte is alleen dat het apparaat een zetje nodig heeft om deze weer actief te maken nadat hij uit geweest is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

^ Dit kan
Audiovertraging van 0ms t/m 400ms

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Jiriki schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:22:
Hebben meer mensen dat Nederland 1, 2 en 3 in HD geen teletekst meer hebben? Alle andere zenders hebben wel gewoon tekst.
Ja, ligt aan de zenders. De Humax'en hebben problemen, maar het schijnt toch echt aan de uitzending te liggen. Wordt aan gewerkt heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die net zoals mij op hun receiver maar 2 optische of minder ingangen hebben??
en dit opgelost hebben met een zogenaamde splitter (zodat je meer kabels op je receiver aan kan sluiten).

het probleem met de humax recorder is dat deze, om de zoveel tijd kijkt of er updates zijn.
dit doet de recorder ook als hij uit staat. en het probleem is dan,dat hij dan ook de optische kabel aan zet.

waardoor je als je je andere appaaraat gebruikt op dat moment, hiervan ineens het geluid uitvalt, omdat er dan 2 optische signalen tegelijk via de splitter verstuurt worden. dit kan niet uitgeschakeld worden.

dit kan wel opgelost worden door een splitter ertussen te zetten waarvan je de kanalen d.m.v een schakelaar aan of uit kunt zetten. deze kan je bestellen bij allekabels .nl en kost 12 euro ofzo. hieronder de link
het gaat dus om de optische schakelaar.

http://www.allekabels.nl/...?keyword=optisch&x=18&y=4
groetjes Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk laat ik eens ziggo een mailtje sturen met een vraag over de software update.
Naar aanleiding van uw vraag via onze website informeren wij u als volgt.

Wij willen u vriendelijk vragen om hier contact over op te nemen met onze Klantenservice op 0900-1884 (lokaal tarief). Onze medewerkers helpen u vervolgens verder.
Pfff, heb je dus ook niks aan.
Iemand nog iets vernomen? Scheen binnenkort wel een update aan te komen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maks schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 02:05:
[...]

_/-\o_

Ik heb bij HD beeld trouwens echt gekke artifacts (alle HD kanalen; Discovery, NG etc.) , rechts in beeld heb ik een soort watermerk (een golvende grijze gloed over het beeld). Ook is bij een heleboel kanalen het geluid niet goed, een zware brom-toon als iemand spreekt.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, heb een Samsung HD Ready LCD van een jaartje oud. En heb hem via HDMI aangesloten.
Als je een tv hebt die Picture in Picture (PiP) functionaliteit biedt dan is het toch mogelijk om deze functie te gebruiken. Op het hoofdscherm laat je het digitale signaal van de Humax 5050 zien. (via HDMI) Op het kleine beeld (PiP-beeld) laat je het analoge signaal zien via de door Humax meegeleverde coax kabel. Dit signaal wordt dan door de tuner van je tv getoond. Voor mij werkt het prima. Resolutie is minder belangrijk voor het kleine beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:23:
Wat ik mis t.o.v. de 9200 is de PiP funcitie.
Van mij niet zo van belang, maar voor anderen misschien wel...
Als je een tv hebt die Picture in Picture (PiP) functionaliteit biedt dan is het toch mogelijk om deze functie te gebruiken. Op het hoofdscherm laat je het digitale signaal van de Humax 5050 zien. (via HDMI) Op het kleine beeld (PiP-beeld) laat je het analoge signaal zien via de door Humax meegeleverde coax kabel. Dit signaal wordt dan door de tuner van je tv getoond. Voor mij werkt het prima. Resolutie is minder belangrijk voor het kleine beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Weet iemand hoe ik een USB stick open nadat ik deze in de 5050 heb gestoken? Ik krijg alleen een melding dat ie een USB apparaat gevonden heeft, maar er gebeurt voor de rest niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoop toch echt dat er een keer een firmware update komt.
HD materiaal deleten gaat zo enorm traag. :/
Vooral nu ik de tour de france op neem met opnames van 4/5uur.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:57:
Weet iemand hoe ik een USB stick open nadat ik deze in de 5050 heb gestoken? Ik krijg alleen een melding dat ie een USB apparaat gevonden heeft, maar er gebeurt voor de rest niets.
Niemand?

Klopt het overigens dat je geen opnames kan wissen terwijl je iets aan 't opnemen bent?
Meen wel iets dergelijks gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:18:
[...]

Niemand?

Klopt het overigens dat je geen opnames kan wissen terwijl je iets aan 't opnemen bent?
Ja dat klopt...

Via FTP lukt dat dan overigens wel....
Gaat naar mijn idee sowieso sneller dan via het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:18:
[...]

Niemand?

De 5 jaar verkoopervaring heeft je kennelijk geen goed gedaan, omdat je de handleiding kennelijk niet gevonden hebt. ;)
Ik ga je op weg helpen maar spel het nog net niet voor je uit: over USB selecteren staat in paragraaf 11.1

En inderdaad, wissen tijdens opname is niet mogelijk. Zo zijn er wel meer bugs gevonden. Een opsomming daarvan kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik doe niet aan handleidingen, helemaal niet als ze op cdrom zijn meegeleverd ;)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Graag gedaan.

Wat me dan wel weer verbaast is dat je ongeduldig bent en de moeite neemt om het hier (zelfs tweemaal op één dag) te vragen zonder dat je er zelf moeite voor gedaan hebt, en niet 3 minuten de tijd neemt (want zo veel tijd kostte het me) om op de site van Humax te surfen en het antwoord klip en klaar uit de handleiding te vissen. Scheelt je wachttijd.

Maargoed, elkaar helpen zijn we goed in, hier op GoT. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb momenteel geen laptop tot mijn beschikking, en heb de vraag vanaf mijn iPod Touch gesteld, en deze kan helaas geen PDF bestanden openen. Daarom vond ik het makkelijker om het hier even te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Korte vraag, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan het niet vinden.

Wordt er bij de 5050 een HDMI-kabel meegeleverd? Van wat ik zo gauw gevonden heb denk ik dat er alleen een COAX-kabel wordt geleverd?

Bedankt alvast :)

Edit, die handleiding heb ik geprobeerd te openen hier, maar ging enorm traag. Was niet mijn bedoeling een HDMI-discussie los te maken :+ Bedankt in ieder geval Ergens anders kwam ik deze link naar betaalbare HDMI-kabels tegen:
http://www.popelectronics...25m-c-44-p-1-pr-1323.html

Misschien een tip ;)

[ Voor 48% gewijzigd door objectief2 op 24-07-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ik val in herhaling... :P

In de handleiding staat wat je er allemaal bij krijgt. Ook nu ga ik het niet voor je uitspellen, maar het antwoord staat op het plaatje in paragraaf 1.1

Veel leesplezier! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

Zit ook een HDMI kabel bij.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vooruit dan maar, er zit een HDMI kabel bijgeleverd. Maar als je echt goed beeld wilt, zou ik een Monster Cable van € 120,- adviseren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik zou liever deze hdmi-kabel halen, die is pas echt goed:

http://www.cable-shop.co....lver-starlight-hdmi-cable

Kost slechts 229 pond = 265 euro.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En dan heb je nog maar 30 cm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Als je er 5 neemt kun je ze aan elkaar lassen, 1,5 m moet genoeg zijn. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:42:
Ik zou liever deze hdmi-kabel halen, die is pas echt goed:

http://www.cable-shop.co....lver-starlight-hdmi-cable

Kost slechts 229 pond = 265 euro.
En daar heb je ook zo lekker veel aan met een ontvanger die maximaal 1080i uitstuurt over HDMI :z
Toegeven, de standaard kabel laat wat te wensen over die erbij zit, een 'iets' betere is wel aan te raden, maar hoeft geen goud verguld randje te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn vriendin had nog een Monster MC550HD liggen, dus heb die aan m'n 5050 gehangen.

Meegeleverde kabel hangt nu aan de Philips DVP5990 dvd speler, goed genoeg wat mij betreft. Draai toch bijna alleen maar DivX.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste