Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Vraagje; ik heb nu een 5000c staan en wil deze vervangen door de 5050 omdat het toch wel handig is eens wat op te nemen. Enige grote nadeel is dat de 5050 huge is, en dus niet netjes onder mijn tv past zoals de 5000. Daarom wil ik hem rechtop staand achter mijn subwoofer, uit het zicht plaatsen. Kan dit problemen geven als ie rechtop staat? Kan hier nergens wat over vinden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik neem aan dat het geen probleem is. Harde schijven mogen tegenwoordig in bijna elke stand gemonteerd worden, ook op hun zijkant. De ventilatie van de hd loopt via de achterkant, dus zal dat ook geen probleem opleveren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Gister de 5050c binnen gekregen. Alles prima alleen viel me iets vreemds op bij de afstandsbediening.
Dat zilvere ronde knopje met die 4 pijltjes zit er nogal scheef op waardoor erop drukken niet echt soepel gaat.

picje: http://i30.tinypic.com/t6a26x.jpg

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Nope... die hoort echt recht te zitten.

Je zou kunnen proberen de AB open te maken en hem recht te zetten, maar je kunt uiteraard ook eenvoudigweg garantie kunnen claimen (maar dan durt het waarschijnlijk wel iets langer voor je van je 5050c kunt genieten ;) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
Ok thanks. Ik ga meteen even een mailtje sturen naar CardWriter waar ik hem besteld heb. Ik wil gewoon een nieuwe AB natuurlijk. =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Tja, ik weet niet in hoeverre de schroefgaten afgedekt zijn, maar als je daar goed bij kunt dan is dit een klusje van 5 minuten :) Beter dan een week zonder AB te zitten lijkt me...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
Ik heb nog nergens schroefgaten zien zitten en wil hem niet verder slopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 08:42:
Daarom wil ik hem rechtop staand achter mijn subwoofer, uit het zicht plaatsen. Kan dit problemen geven als ie rechtop staat?
De 5050 reageert nogal moeizaam op de afstandsbediening, dus zorg er wel voor dat hij niet ook uit het zicht van de afstandsbediening komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asmi schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:41:
[...]
De 5050 reageert nogal moeizaam op de afstandsbediening, dus zorg er wel voor dat hij niet ook uit het zicht van de afstandsbediening komt te staan.
Hmm de 5000 werkt anders perfect, het is dus niet hetzelfde qua "bereik"?

Dan gaat het feest niet door helaas als je echt moet gaan richten op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:03
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:45:
[...]

Hmm de 5000 werkt anders perfect, het is dus niet hetzelfde qua "bereik"?

Dan gaat het feest niet door helaas als je echt moet gaan richten op dat ding.
Nee, ik heb beide apparaten in huis (Gehad) en de richthoek van de 5050 is vele malen kleiner dan die van de 5000. Ik denk dat dit komt door het glasplaatje dat ervoor zit. Ik heb het opgelost door een Ir extender te gebruiken, "oogje" op de 5050 en een ir ontvanger met een grote richthoek in mijn gezichtsveld zodat ik daar op kan richten.
Overigens heb ik de extender niet gekocht omdat de hoek te klein was maar omdat de 5050 achter een kastje kwam te staan. Maar ik moet zeggen sinds ik de extender gebruik is het probleem wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rusman schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:21:
[...]

Nee, ik heb beide apparaten in huis (Gehad) en de richthoek van de 5050 is vele malen kleiner dan die van de 5000. Ik denk dat dit komt door het glasplaatje dat ervoor zit. Ik heb het opgelost door een Ir extender te gebruiken, "oogje" op de 5050 en een ir ontvanger met een grote richthoek in mijn gezichtsveld zodat ik daar op kan richten.
Overigens heb ik de extender niet gekocht omdat de hoek te klein was maar omdat de 5050 achter een kastje kwam te staan. Maar ik moet zeggen sinds ik de extender gebruik is het probleem wel voorbij.
Hmm dat en de andere nadelen die ik zo overal lees hebben mij toch flink aan het twijfelen gezet. Over de 5000 ben ik dik tevreden, maar als ik het zo lees is de 5050 een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:12:
Hmm dat en de andere nadelen die ik zo overal lees hebben mij toch flink aan het twijfelen gezet. Over de 5000 ben ik dik tevreden, maar als ik het zo lees is de 5050 een heel ander verhaal.
Och, paar kleine minpuntjes maar verder is het een fantastisch apparaat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asmi schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:30:
[...]
Och, paar kleine minpuntjes maar verder is het een fantastisch apparaat hoor.
Hmm paar kleine minpuntjes kan ik het toch niet noemen als er genoeg mensen zijn waarbij de opnames mislukken. Is toch wel een van de belangrijkste punten van zo'n duur apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor geen goud terug willen naar mn 5000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:35:
[...]

Hmm paar kleine minpuntjes kan ik het toch niet noemen als er genoeg mensen zijn waarbij de opnames mislukken. Is toch wel een van de belangrijkste punten van zo'n duur apparaat.
Het apparaat is zeker niet perfect. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad en de meeste mensen denk ik niet. Je hoort alleen meer negatieve berichten dan positieve omdat mensen met positieve ervaringen het niet van de daken gaan schreeuwen.

Bovendien is er geen beter alternatief overigens. (Voor zover mij bekend)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:38:
Ik zou voor geen goud terug willen naar mn 5000 :P
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

amphora schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:30:
[...]

Het apparaat is zeker niet perfect. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad en de meeste mensen denk ik niet. Je hoort alleen meer negatieve berichten dan positieve omdat mensen met positieve ervaringen het niet van de daken gaan schreeuwen.

Bovendien is er geen beter alternatief overigens. (Voor zover mij bekend)
Dat is er wel, je moet alleen meer dan 3x de prijs voor een 5050 neertellen. Ik heb het over de dreambox 8000. Dat is echt een fantastisch apparaat, maar natuurlijk belachelijk duur voor de normale man/vrouw.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ik wilde de gok toch wagen; maar ik ging er vanuit dat dit installatiepakket: Installatiepakket Digitale Televisie Harddisk Recorder, de 5050 bevatte, maar dat is blijkbaar niet zo?

Beetje krom van Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:31:
Hmm ik wilde de gok toch wagen; maar ik ging er vanuit dat dit installatiepakket: Installatiepakket Digitale Televisie Harddisk Recorder, de 5050 bevatte, maar dat is blijkbaar niet zo?
Nope, daar zit een SD Harddisk recorder in.
Dus de humax 9200C of samsung DCB-P850R.
Er wordt nergens gesproken over een HD Harddisk decoder.

De prijs doet wellicht anders vermoeden, maar ziggo zal die dingen nooit goedkoper verkopen dan de winkels.
Er zit ook een smartcard twv 30 euro in het pakken, zou je die kosten eraf halen dan zit je op 300 euro.. goedkoper dan de 5050C los in de winkel, en dan gaat uiteraard niemand naar de winkel toe.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 26-07-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:31:
Nee, er staat ook nergens dat je een PVR krijgt die geschikt is voor HDTV signalen. Waarom wil toch iedereen rechtstreeks bij Ziggo een ontvanger aanschaffen? Als er geen kortingsactie is dan betaal je bij Ziggo sowieso de adviesprijs voor die ontvangers en zodra je support nodig hebt omdat je ontvanger defect blijkt te zijn dan doet Ziggo enorm moeilijk over het omruilen en/of het repareren van dat apparaat binnen de garantie termijn. In de praktijk mag dan de klant zelf met de importeur en/of fabrikant contact op gaan nemen terwijl Ziggo de leverancier is en dus verantwoordelijk is voor de afhandeling van garantie gevallen. Daarnaast kan je niet eens bepalen welke ontvanger je krijgt. Bestel toch gewoon bij de winkeliers/webshops. Dan weet je tenminste wat je krijgt en waar je moet zijn als er iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
MrScratch schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:18:
[...]

Dat is er wel, je moet alleen meer dan 3x de prijs voor een 5050 neertellen. Ik heb het over de dreambox 8000. Dat is echt een fantastisch apparaat, maar natuurlijk belachelijk duur voor de normale man/vrouw.
Misschien ga ik wel voor die dreambox 8000 :P wel duur en ff sparen :P
Maar dan weet ik dat ik dan ook een DVB-C kabeltuner erbij moet doen voor die Dreambox...

Maar ik vraag me dan af of dat dan voldoende is: smartcard erin en klaar...
of is het niet zo simpel als t lijkt...?

Waar kan ik evt. meer hierover lezen aangaande ziggo abbo en een dreambox combinatie?
ik heb geen flauw idee nl....

Vergeef mij als ik hier verkeerd zit met deze vraag...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Gisteren voor het eerst drie opnames mislukt, in de medialijst stond al een vreemd teken achter de opnames. Opnames waren gecodeerd en niet afspeelbaar, denk dat de bekende "E19 - preview periode verlopen" de schuldige is geweest. Tot nu toe had ik opnames gemaakt terwijl ik naar een andere zender zat te kijken, hoop dat dit d.m.v een software update opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArChie schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Nee, er staat ook nergens dat je een PVR krijgt die geschikt is voor HDTV signalen. Waarom wil toch iedereen rechtstreeks bij Ziggo een ontvanger aanschaffen? Als er geen kortingsactie is dan betaal je bij Ziggo sowieso de adviesprijs voor die ontvangers en zodra je support nodig hebt omdat je ontvanger defect blijkt te zijn dan doet Ziggo enorm moeilijk over het omruilen en/of het repareren van dat apparaat binnen de garantie termijn. In de praktijk mag dan de klant zelf met de importeur en/of fabrikant contact op gaan nemen terwijl Ziggo de leverancier is en dus verantwoordelijk is voor de afhandeling van garantie gevallen. Daarnaast kan je niet eens bepalen welke ontvanger je krijgt. Bestel toch gewoon bij de winkeliers/webshops. Dan weet je tenminste wat je krijgt en waar je moet zijn als er iets aan de hand is.
Tja bij Ziggo krijg je 100 euro korting, bij de webshops/winkels niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

mindwarper schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:46:
[...]

Misschien ga ik wel voor die dreambox 8000 :P wel duur en ff sparen :P
Maar dan weet ik dat ik dan ook een DVB-C kabeltuner erbij moet doen voor die Dreambox...

Maar ik vraag me dan af of dat dan voldoende is: smartcard erin en klaar...
of is het niet zo simpel als t lijkt...?

Waar kan ik evt. meer hierover lezen aangaande ziggo abbo en een dreambox combinatie?

Vergeef mij als ik hier verkeerd zit met deze vraag...
sat4all.com is de plek hiervoor. De dreambox is meestgebruikt als satelliet-decoder, maar is ook te gebruiken als kabel- of digitenne-decoder. Ze hebben daar zowel een subforum voor alleen dreamboxen en tevens 1 voor dvb-c gebruik.

Op zich hoeft een dreambox niet ingewikkeld te zijn. Je kunt hem flashen met je favoriete firmware, stelt wat in aan de softcam en het werkt. Ik heb zelf de dreambox 7025 en de dreambox 500 en die werken werkelijk perfect met Ziggo. Omdat de dreamboxen een open platform zijn, kun je er werkelijk alles mee. Je kunt opnames sharen over je netwerk, favorietenlijsten beheren via je pc. Je kunt de skin aanpassen, dwz je on-screen menu's gaan er zo als jij wilt uitzien. Noem het maar op, en het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Ik heb zelf geen behoefte aan een harddiskrecorder. Welk type van Humax kan ik dan het beste nemen? De 5000? Of is er inmiddels al een nieuwer type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:13:
Vooruit dan maar, er zit een HDMI kabel bijgeleverd. Maar als je echt goed beeld wilt, zou ik een Monster Cable van € 120,- adviseren. ;)
http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4296485 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindwarper schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:46:
[...]
Ik zou het maar laten want Ziggo wil het niet hebben!
Een maat van mij had ze aan de telefoon voor smartcard 2 te koppelen aan de hoofdkaart.
De medewerker zei letterlijk 'We zouden het fijn vinden als u uw Dreambox van ons net afhaald' 8)7
Een paar weken daarna is ie toch kapot gegaan, maar dat is hoe Ziggo er over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 00:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:07:
[...]

Een maat van mij had ze aan de telefoon voor smartcard 2 te koppelen aan de hoofdkaart.
De medewerker zei letterlijk 'We zouden het fijn vinden als u uw Dreambox van ons net afhaald' 8)7
Een paar weken daarna is ie toch kapot gegaan, maar dat is hoe Ziggo er over denkt.
Ehm.. voor mijn nieuwsgierigheid: hoe zou Ziggo dat moeten kunnen constateren op een éénrichtingsnetwerk (als je het hebt over ontvangen van het digitale televisiesignaal, niet over Video on Demand etc...)? Dat kunnen ze toch niet?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:03
iNSaNe-oNe schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:18:
[...]

Ehm.. voor mijn nieuwsgierigheid: hoe zou Ziggo dat moeten kunnen constateren op een éénrichtingsnetwerk (als je het hebt over ontvangen van het digitale televisiesignaal, niet over Video on Demand etc...)? Dat kunnen ze toch niet?
Misschien niet geheel relevant, maar ziggo kan ook automatisch de HD versie van nederland 1,2,3 op 1, 2 en 3 plaatsen. Blijkbaar weten ze dus wel wat voor ontvanger je gebruikt. Of heb ik het hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rusman schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:21:
Misschien niet geheel relevant, maar ziggo kan ook automatisch de HD versie van nederland 1,2,3 op 1, 2 en 3 plaatsen. Blijkbaar weten ze dus wel wat voor ontvanger je gebruikt. Of heb ik het hier mis?
Precies, zou het je nog sterker vertellen:
We hadden wat probleempjes met de 5000 en na het doorgeven van de serienummers (dus ook smartcard) wist de medewerker op afstand de ontvanger te herstarten (geen grapje)!
Ik denk dat ze dit zien aan het mac adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

[...]

En ik wil het niet hebben dat ze er elke keer een puinhoop van maken. ;) Maar dat laten ze ook niet.

In al die keren dat ik medewerkers aan de lijn heb gehad, hebben ze al zoveel onzin uitgekraamd, dat ik ze niet meer serieus neem. Inclusief een medewerker die van achter zijn werkplek op mijn computer kon kijken en constateerde dat ik last van spyware had. En dat op een moment dat er geen pc aan het netwerk hing. :)

Natuurlijk willen ze dat niet, met een dreambox kan je namelijk de boel zo inrichten als de jij het wil. En dat willen ze niet bij Ziggo, ze willen alles kunnen controleren. Maar ondertussen hebben ze een hd-pvr die al maanden last heeft van mislukkende opnames. En doen ze er wat aan? Nee, natuurlijk niet, want bij Ziggo hebben ze schijt aan hun klanten. Nee, naar zo'n bedrijf zou ik vooral gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Laatst online: 12-09 10:46
[...]

Dan heb ik zo iets van je hebt gelijk, maar toch iets uitproberen begint dan te kriebelen, als je begrijpt wat ik bedoel :P
Maar vooralsnog kan ik financieel gezien toch nog geen HD aanschaffen in me woning...

Maar alvast orienteren kan geen kwaad, dus daarom was me de 5050c ook al opgevallen als goed beginpunt om met HD uitzendingen te gaan beginnen zodra ik me HD TV in najaar heb aangeschaft (zal vast de UB9000 serie van Samsung worden :P)

Zoals gezegd misschien toch even "binnen de perken" te blijven qua HD TV kijken dan in toekomst via Ziggo abbo.

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
dvb-c is eenrichtingsverkeer, ze kunnen dus niet via dvb-c zien wat voor decoder je hebt staan.
Ze bepalen nu toch ook de zender volgorde van je zenders?? Ze veranderen frequenties zonder dat jij het door hebt.. halen zenders weg, voegen andere toe.. Zijn dus genoeg mogelijkheden binnen de dvb standaard. Het is gewoon eenrichtingsverkeer.
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:30:
Precies, zou het je nog sterker vertellen:
We hadden wat probleempjes met de 5000 en na het doorgeven van de serienummers (dus ook smartcard) wist de medewerker op afstand de ontvanger te herstarten (geen grapje)!
Ik denk dat ze dit zien aan het mac adres.
Ze zullen waarschijnlijk een signaal in de dvb stream kunnen meesturen waarmee je smartcard je box laat herstarten. Archie weet hier wellicht meer van.
Wat het mac adres betreft.. het macadres van je humax hangt niet rechtstreeks aan het internet.. daar zit (waarschijnlijk) je router en je modem nog voor. Dat kunnen ze dus niet uitlezen.

Wat de vraag om de dreambox van hun netwerk te halen (rare vraag, ze hebben niets te eisen).. dat kan ik niet zo snel verklaren. Het zou kunnen zijn dat desbetreffende persoon aan cardsharing deed. Dan heb je een specifieke poort openstaan om keys te delen. Maar een helpdesker gaat (als hij uberhaupt al weet hoe) daar niet zijn tijd in steken om uit te zoeken. Verhalen uit de tweede hand zijn erg vaak verdraaid.. dus ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 27-07-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Bij de digitale kanalen wordt ook Service Information (DVB-SI) verstuurd. Aan de hand van die DVB-SI weet de ontvanger waar welke kanalen te vinden zijn, hoe die kanalen heten, wat voor soort kanalen het zijn, etc. Die DVB-SI kan de digitale TV provider uitbreiden met eigen informatie, wat dan private data wordt genoemd. Eén voorbeeld van die private data van Ziggo zijn de logical channel numbers, of wel de kanaal nummers die Ziggo toewijst en er voor zorgen dat Nederland 1 bij de door hen "gecertificeerde" ontvangers ook op 1 komt te staan.

Nu er langzaam aan steeds meer kanalen zullen komen die gelijktijdig in SDTV en HDTV kwaliteit zijn te ontvangen met dezelfde programmering is er ook een HD simulcast logical channel number gedefinieerd die er voor zorgt dat de HDTV kanalen automatisch naar de positie van het SDTV kanaal verschoven kunnen worden waarbij het SDTV kanaal dan op het logical channel number van het HDTV kanaal terecht komt.

Niet alle HDTV ontvangers voor Ziggo begrijpen die HD simulcast logical channel number informatie. Daarom staan Nederland 1, 2 en 3 HD bij de Samsung DCB-H360R nog steeds op plaats 71, 72 en 73. Daarvoor moet dus een firmware update uitkomen zodat ook bij die ontvanger deze HD kanalen automatisch op de juiste plek komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
job schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:57:
Ze zullen waarschijnlijk een signaal in de dvb stream kunnen meesturen waarmee je smartcard je box laat herstarten. Archie weet hier wellicht meer van.
Men kan informatie in de Transport Streams stoppen die speciaal bestemd is voor jouw smartcard, dus zal dit truukje wel één van de mogelijkheden zijn die dan via de smartcard geïnitieerd wordt
Wat de vraag om de dreambox van hun netwerk te halen (rare vraag, ze hebben niets te eisen).. dat kan ik niet zo snel verklaren. Het zou kunnen zijn dat desbetreffende persoon aan cardsharing deed. Dan heb je een specifieke poort openstaan om keys te delen. Maar een helpdesker gaat (als hij uberhaupt al weet hoe) daar niet zijn tijd in steken om uit te zoeken. Verhalen uit de tweede hand zijn erg vaak verdraaid.. dus ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal.
Ik denk dat de persoon in kwestie aan de helpdesk medewerker heeft laten weten dat hij een Dreambox gebruikt. De helpdesk medewerkers informeren immers bij altijd naar het merk en type ontvanger als je ze aan de telefoon hebt hoewel het ze niets aangaat. Een Dreambox is niet illegaal en als zodanig heeft Ziggo niets te willen. Je kan de Dreambox wel op een illegale manier gebruiken en daar ben ik dus ook geen voorstander van. Bedrijfsfantast Gradus Vos heeft ook al eens een keer ten onrechte de AlphaCrypt Classic CAM als illegaal bestempeld terwijl daarvoor gewoon licentie kosten door de fabrikant aan Irdeto worden afgedragen. Bij Ziggo denken ze maar dat alles illegaal is dat zij niet zelf "gecertificeerd" hebben en daarmee proberen ze klanten te intimideren. Niets van aan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vandaag een HD5050 gehaald. Eerste indruk: heerlijk apparaat met veel mogelijkheden en prima beeldkwaliteit.

Maar een paar kleine minpunten: oa. soms gaat schakelen van 16:9 naar 4:3 niet goed, beeldvullend onthoudt hij dan niet. Plus ik vind de playtoets te klein, en de Programmatoets werkt niet in teletekst. Last but not least...toetsenverlichting was ook mooi geweest 8)

Groot pluspunt: zowel de dvd, tvd als 5050 zelf bedien ik met 1 afstandbediening. Werkt heerlijk.

Maar nu een vraag aan jullie:

mijn signaalsterkte is ongeveer bij de meeste zender zo 25-32%, kwaliteit is overal 100%. BER=0 (wat het ook mag zijn :) )

Voordat ik begin te knutselen met Hirschmann spul morgen: heeft dit zin voor de signaalsterkte...of zou ik het eerst zo laten?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

objectief2 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:12:

mijn signaalsterkte is ongeveer bij de meeste zender zo 25-32%, kwaliteit is overal 100%. BER=0 (wat het ook mag zijn :) )

Voordat ik begin te knutselen met Hirschmann spul morgen: heeft dit zin voor de signaalsterkte...of zou ik het eerst zo laten?
BER = Bit Error Rate. Daar zie je dus het liefst wat jij nu ziet, een nul. Zodra dit begint te fluctueren betekent het dat er niet-corrigeerbare errors zijn. Bij jou komt het signaal blijkbaar sterk genoeg binnen om een BER van 0 te hebben, da's mooi. Geen echte noodzaak tot vervangen van kabels dus, alhoewel ik iig wèl zou aanraden om alle pluggen door Hirschmann of vergelijkbaar HQ spul te vervangen, scheelt toch altijd wat tov de standaard plastic pluggen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Oke, ik heb nog wel wat van die soort gegoten aluminium pluggen van Hirschmann liggen. Ga ik die morgen maar eens proberen, plus een signaalversterker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

objectief2 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:41:
Oke, ik heb nog wel wat van die soort gegoten aluminium pluggen van Hirschmann liggen. Ga ik die morgen maar eens proberen, plus een signaalversterker :)
Gebruik gèèn signaalversterker indien niet strikt noodzakelijk! In jouw situatie is een signaalversterker niet nodig gezien je BER van 0 op alle kanalen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Hmm, mijn Humax 5050c begint beetje kuren te vertonen. Heb nu regelmatig een error dat zender versleuteld is als ik 'm aanzet. Daardoor worden sommige programma's soms niet opgenomen. Na paar keer zender veranderen gaat het na verloop van tijd weer werken.

Ben ik niet zo blij mee, had ik met mijn vorige decoder ook vrij regelmatig last van (Samsung DCB-P850R). Heb 2 smartcards maar het gebeurd met allebei.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
McVirusS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:03:
Hmm, mijn Humax 5050c begint beetje kuren te vertonen. Heb nu regelmatig een error dat zender versleuteld is als ik 'm aanzet. Daardoor worden sommige programma's soms niet opgenomen. Na paar keer zender veranderen gaat het na verloop van tijd weer werken.

Ben ik niet zo blij mee, had ik met mijn vorige decoder ook vrij regelmatig last van (Samsung DCB-P850R). Heb 2 smartcards maar het gebeurd met allebei.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Van het probleem dat de opnames van de Humax 5050c niet correct uitgevoerd worden hebben veel meer gebruikers last.
Enkele "workarounds" hiervoor worden ook aangegeven in onderwerp op het Ziggo-Gebruikers forum:
Ziggo-Gebruikers Forum - iHDR5050-C - Klacht: Opnamen mislukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
  • Laatst online: 06-03-2020
Als ik op de afstandbediening 2x op de i duwde kreeg ik informatie over het programma dat bezig was
of waar de film over ging.
Plots is dit weg , bij eerste keer duwen krijg ik balk met zender en klokicoontje met tijdsduur ( dit was eerst ook ) maar bij tweede keer duwen geen enkele informatie meer over programma of film.
Bij derde keer duwen op i weer gewoon beeld en dit was ook al zo.
Ik weet 100% zeker dat normaal bij 2 keer achter elkaar duwen op i er informatie over film of het programma
stond , nu enkel de programma naam en verder niets.
Ik heb fabrieksinstellingen al teruggezet maar dit helpt geen moer.
Hoe zet ik de oude instelling weer terug ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wat zijn jullie ervaringen met het aansluiten van camera's via usb?
Het is me 1 keer gelukt, een ixus 400 was toegankelijk.
Heb nu een TZ7, zou graag foto's willen kijken via de Humax.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
blekboks schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:26:
Als ik op de afstandbediening 2x op de i duwde kreeg ik informatie over het programma dat bezig was
of waar de film over ging.
Plots is dit weg , bij eerste keer duwen krijg ik balk met zender en klokicoontje met tijdsduur ( dit was eerst ook ) maar bij tweede keer duwen geen enkele informatie meer over programma of film.
Bij derde keer duwen op i weer gewoon beeld en dit was ook al zo.
Ik weet 100% zeker dat normaal bij 2 keer achter elkaar duwen op i er informatie over film of het programma
stond , nu enkel de programma naam en verder niets.
Blijkbaar kijk je naar een zender zonder EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb de 5050c nu maar als ik probeer met FTP een connectie te maken met IE dan kom ik er niet in met het standaard inlognaam en wachtwoord "HumaxFTP". Hij blijft dan maar om inlognaam en wachtwoord vragen. Iemand al ervaring hiermee? (ik gebruik Windows 7 met IE8)

Ik zie wel het een en ander staan in dit topic over passive en active FTP, maar dat zegt mij niet zoveel. Is dat iets wat ik in IE moet instellen dan?

Via FTP.EXE krijg ik na het invullen van inlognaam en wachtwoord de foutmelding "bad sequence of commands. login failed"

[ Voor 34% gewijzigd door Gé Brander op 03-08-2009 20:16 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blekboks
  • Laatst online: 06-03-2020
Beste asmi ,

Het probleem was gisteren op alle zenders.
Vanmorgen was alles weer zoals vanouds ??????
Gisteren kreeg ik bij geen enkele zender uitgebreide informatie bij 2 keer i induwen.
Nu weer als vanouds dus eerste maal i geeft balk met zender en welk programma nogmaals i induwen geeft uitvoerige beschrijving over het programma of film , nogmaals geeft weer normaal tv beeld.
Ligt volgens mij aan Delta digtale TV anders snap ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
c70070540 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:10:
Ik heb de 5050c nu maar als ik probeer met FTP een connectie te maken met IE dan kom ik er niet in met het standaard inlognaam en wachtwoord "HumaxFTP". Hij blijft dan maar om inlognaam en wachtwoord vragen. Iemand al ervaring hiermee? (ik gebruik Windows 7 met IE8)
Wachtwoord is niet "HumaxFTP" maar je 4-cijferig wachtwoord, standaard "0000".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

asmi schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

Wachtwoord is niet "HumaxFTP" maar je 4-cijferig wachtwoord, standaard "0000".
Aha, dat verklaart veel... 8)7 Nu doet hij het wel...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 12-09 11:22
Ik heb even een vraag:
Ik lees zo af en toe wat over Ziggo en CI+ cam ondesteuning e.d.
Kan de 5050c dat ook?

Stel dat ik de 5050c ga kopen, dan is het toch niet zo dat die over een poosje niet meer werkt omdat Ziggo over is gegaan op CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ervaringen met het aansluiten van digitale camera's? Zie bovenstaande vraag..

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
CI+ is een standaard voor de Common Interface, een CAM module welke in een willekeurige ontvanger gestopt kan worden. De kaartjes zullen gewoon Irdeto blijven.
St00mwals schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:16:
Ik heb even een vraag:
Ik lees zo af en toe wat over Ziggo en CI+ cam ondesteuning e.d.
Kan de 5050c dat ook?

Stel dat ik de 5050c ga kopen, dan is het toch niet zo dat die over een poosje niet meer werkt omdat Ziggo over is gegaan op CI+

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de humax 5050c aangesloten, maar ik kan niet switchen van kanaal doormiddel van de numerieke toetsen? Iemand een idee hoe dit kan komen, wanneer ik er op druk komt die wel in het scherm te staan, maar hij springt niet over.

Edit: Probleem treed alleen op als ik een HD kanaal bekijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wellicht dat de afstandsbediening in de verkeerde modus zit.

Bovenaan zie je vier knoppen. PVR, TV, DVD en Audio. Klik hier eerst op PVR en kies dan je kanaal.

Werkt dat?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmorgen beste mensen,

Zelf heb ik een Samsung UE40B6000VWXXNL LED-TV en heb dit moment nog geen digitale TV op mijn kamer. Maar zit te twijfelen of ik nu van UPC een abonnement moet afsluiten of zo'n Humax-kastje moet kopen...

Ik ben zelf een enorme liefhebber van voetbal en heb begrepen dat ik dit alleen maar kan krijgen via UPC (Eredivisie Live). Of kan ik nu ook Eredivisie Live via een Humax-kastje krijgen?

Kan iemand mij goed informatie geven wat voor mij nu het beste is?

Bedankt, uw hulp wordt groots bedankt!!

Yeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:39:
Ik ben zelf een enorme liefhebber van voetbal en heb begrepen dat ik dit alleen maar kan krijgen via UPC (Eredivisie Live). Of kan ik nu ook Eredivisie Live via een Humax-kastje krijgen?
Ik heb het idee dat je jezelf niet echt in de materie verdiept hebt.

De 5050c decoder is geschikt voor de kabelbedrijven waar Irdeto gebruikt wordt, dat zijn bijna alle kabelbedrijven met uitzondering van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:45:
[...]

Ik heb het idee dat je jezelf niet echt in de materie verdiept hebt.

De 5050c decoder is geschikt voor de kabelbedrijven waar Irdeto gebruikt wordt, dat zijn bijna alle kabelbedrijven met uitzondering van UPC.
Dus als ik mag aannemen is UPC voor mij de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dat hang er toch vanaf waar je woont.. :X

Als je in Amsterdam woont, heb je geen keuze. Er zijn niet meerdere kabelaanbieders op dezelfde locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:51:
[...]

Dus als ik mag aannemen is UPC voor mij de beste keus?
Als UPC in jouw postcodegebied de kabelaar is, is dat zelfs de enige keuze (qua digitale kabel-TV dan, je hebt uiteraard ook nog digitenne of satelliet als opties)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon zelf in Hellevoetsluis, omgeving Rotterdam. En ik heb op dit moment alles van UPC, internet en telefoon. Alleen de TV heb ik nog niet via digitale ontvangst, hier wil ik dus snel verandering in laten brengen.

Maar toch allemaal bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als er geen andere aanbieders zijn van digitale televisie in jouw stad, dan is UPC het beste en heb je dus niets aan de humax, omdat UPC zelf een kastje levert.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 12-09 11:22
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:11:
Ik woon zelf in Hellevoetsluis, omgeving Rotterdam. En ik heb op dit moment alles van UPC, internet en telefoon. Alleen de TV heb ik nog niet via digitale ontvangst, hier wil ik dus snel verandering in laten brengen.

Maar toch allemaal bedankt voor jullie hulp!
Een collega van mij heeft de PVR met HD van UPC en hier is erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:30:
[...]

Een collega van mij heeft de PVR met HD van UPC en hier is erg over te spreken.
Thanks, als ik thuis ben kijk ik even op het linkje.
Jij ook bedankt Morphie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat je wanneer je hem net aangesloten hebt dat je ineens alle zenders hebt incl. sport en film 1? Had eerste die simpele Humax gerekegen van mijn aanbieder en heb een basis pakket zonder al die extra zenders. Eergister HD recorder aangesloten en heb ineens alle zenders beschikbaar met dezelfde smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:35:
Is het normaal dat je wanneer je hem net aangesloten hebt dat je ineens alle zenders hebt incl. sport en film 1? Had eerste die simpele Humax gerekegen van mijn aanbieder en heb een basis pakket zonder al die extra zenders. Eergister HD recorder aangesloten en heb ineens alle zenders beschikbaar met dezelfde smartcard.
Ligt er aan, onze hoofdkaart (Humax 5000) heeft 2 maanden opengestaan en de 2de kaart van mij in mijn 5050 stond exact 2 weken open en daarna kon ik gaan bellen, maar ook dat was zo geregeld.
Die 2 maanden was ook vanwege het afnemen van Alles In 1 Extra en Digitaal Totaal pakket en HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
Als ik het goed begrijp, is het dus ( bij Ziggo) even duur om iedere 2 maanden een nieuwe smartcard te plaatsen, als om een abonnement te nemen met "Eredivisie Live pakket" @ 14,95 p/m? Krijg je al dat andere spul erbij cadeau. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn mening over de Humax idhr5050:
Twee jaar lang keek ik naar mijn 8e gen. Pioneer via een, al jarenoude samsung, (dcb-9401r) decoder, dit in afwachting van een HD decorder met harde schijf. Deze samsung zet op mijn Pioneer, via een scart kabel (er zit geen HDMI op), een superstrak plaatje neer in standaard definitie.
Hooggespannen waren dan ook mijn verwachtingen mbt de Humax idhr505.(High def. en HDMI aansluiting), welke ik gisteren heb gekocht..
Op zich is de Humax een fantastisch apparaat ware het niet dat de beeldkwaliteit in standaard definitie (SD) bedroevend is. En tot op heden zijn verreweg de meeste zenders nog in SD.
De Humax in standaard definitie, aangesloten via HDMI, geeft een beeld dat nauwelijks beter is dan het analoge signaal van CAIWAY. Het beeld is schokkerig, wazig en flets in vergelijking met mijn jarenoude Samsung decoder.
Sterker nog, de Samsung (via scart aangesloten!), komt in de buurt van de kwaliteit van de geupscalede zenders Ned 1, 2 en 3 van de Humax via HDMI! Via de scart uitgang geeft de Humax een iets beter beeld dan via HDMI, maar ook dit komt zelfs niet in de buurt van de oude Samsung.
Ik moet wel zeggen dat HD beelden van de echte HD zenders er wel superstrak uitzien.
Ik denk dat ik hem morgen terugbreng, wat zijn julie ervaringen mbt de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf hier ook Caiway en bij mij ziet het er allemaal strak uit met de 5050c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan ook wels eens andere decoder gebruikt? en wat voor scherm heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Panasonic P42s10e (plasma). Moet wel een kant tekening er bij zetten dat ik geen kritische kijker ben en had hiervoor een Humax Fox. In vergelijking met die vind ik het zeker vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de SD uitzendingen? Welke beeld instellingen gebruikt je dan? Ik heb ze allemaal geprobeerd maar zonder bevredigend resultaat. Ik had gehoopt dat ik met HDMI nog beter beeld zou hebben maar het is beduidend slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Waar heb je de uitgang op staan, 1080i of original? Misschien dat de upscaler in je tv beter is dan die in de Humax, hoewel ik die niet slecht vind.

Welk model tv is het eigenlijk?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:13:
Sterker nog, de Samsung (via scart aangesloten!), komt in de buurt van de kwaliteit van de geupscalede zenders Ned 1, 2 en 3 van de Humax via HDMI! Via de scart uitgang geeft de Humax een iets beter beeld dan via HDMI, maar ook dit komt zelfs niet in de buurt van de oude Samsung.
Wanneer jouw 5050c via SCART een beter beeld geeft dan via HDMI, dan is of de Humax stuk, of heb je de boel niet goed ingesteld.
Ik heb 'm zowel via SCART als HDMI aangesloten op m'n TV (Samsung LE37A556), en SD kanalen zien er via HDMI gewoon een stuk beter uit. Niet helemaal zo goed als de geupscalede Ned 1, 2 en 3, maar het komt gruwelijk dicht in de buurt. (bij Ziggo kun je dat testen door te switchen tussen bv. kanaal 1 en 71, bij Caiw zal dat ook wel kunnen).

M'n TV is ingesteld op 'just scan', alle upscaling gebeurt dus door de 5050c, en alle "beeldverbeteraars" van de TV zijn uitgeschakeld. Bij mij levert dat een beeld op dat veel beter is dan de 5050c via SCART (dan doet de TV de upscaling), de Humax FOX SD ontvanger, en zeker beter dan analoog via de TV tuner of die in m'n Samsung recorder (via HDMI aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rectificatie van mijn bericht van gisteren. Als audiogek weet ik dat sommige apparatuur enige tijd nodig heeft om "in te spelen", en dat je deze eigenlijk niet koud uit de doos mag beoordelen. Zo ook kennelijk de Humax. Ik heb de Humax gisteren dan ook de hele dag aan laten staan. Toen ik gisterenavond thuis kwam en mijn vrouw de tv aanzette, vroeg ze of ik de Samsung soms weer had aangesloten. Het was echter toch echt de Humax die stond te spelen! Het beeld van SD uitzendingen was nu gelijk aan die van de Samsung! Omdat ik mijn ogen niet kon geloven heb ik nog diverse malen gewisseld tussen de Samsung en de Humax decoder. De verschillen waren weg! De stand original geeft op mijn Pioneer PDP-4280 overigens het beste beeld.
Schrik dus niet wanneer de beeldkwaliteit van de Humax niet direct aan je verwachtingen voldoet maar geef het apparaat even de tijd.Ik moet mijn kritiek van gistern dus intrekken en houd het apparaat.Dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 18:50
Wel appie2001, ik ben blij dat het voor jou 'goed' lijkt te zijn gekomen, maar ik ben nog totaal niet overtuigd.
Mijn 5050 staat nu ruim een week. En hij staat 24/7 aan, want anders riskeer je de elders in het topic genoemde problemen met opnamen die niet lukken. Da's minpunt 1.
Dan de SD beeldkwaliteit via HDMI: die vind ik toch _echt_ wel verschillen van de kwaliteit die ik heb/had met mijn 9200c, via scart.
Ik heb me helemaal suf geschakeld met de v-format instellingen, maar de 'Original' instelling is het beste wat er uit komt (op mijn Pana TH-42PZ800). Vast op 1080i of 720p is door de upscaling namelijk niet netjes door de Sharpness van de TV te verbeteren. Original (576p veelal) is dat nog net wel, maar de sharpness moet bijna maximaal om de 9200c/scart combi te benaderen en dat is gewoonweg niet wat je wilt. Zo hoog stond-ie op scart ook niet.
Bovendien raakt ofwel mijn tv ofwel de recorder blijkbaar zijn 576p instelling periodiek kwijt en mag ik 's ochtends de dag beginnen met gezellige 576i (ja interlaced) kwaliteit. Dat is helemaal fuzzy! 1x op v-format (wat normaal niks bijstelt) en dan springt-ie ineens weer op 576p.
Ik vind het een teleurstellende ervaring. Weinig stabiel apparaat. Bugs!

Ja, HD-uitzendingen zijn mooi, maar ik kijk geen sport en maar weinig Ned. 1/2/3 en dan is er ook nog eens weinig HD content...

Moet ik nog beginnen over de waardeloze manier waarop veel zenders hun SD-content of 4:3 uitzendingen doorgeven? 4:3 met zwarte balken opvullen naar 16:9 en het dan ook met de 16:9 indicatie doorgeven?! Belachelijk! Alle auto-scaling-opties van de TV kun je zo wel vergeten. Terug naar het stenen tijdperk.

Voor mijn gevoel ben ik (weer eens) te vroeg ingestapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vervelend swiv98. De original stand geeft op mijn ook Pioneer het beste beeld. Ik heb gisterenavond gewissend tussen beide decoders zonder de beeldinstellingen te van mijn tv aan te passen. Ik heb de decoders vergeleken aan de hand van de nieuwslezer op het 24 uur journaal en de onderaan bewegende tekst.(vrijwel stilstaand beeld dus). Ik kon geen verschillen meer zien tussen beide decoders. Wellicht is dat anders met bewegende beelden. Ik heb de 5050 pas sinds zaterdag en nog geen tijd gehad om serieus te gaan kijken. Ik ga hem de komende week gebruiken en kijk dan nog eens naar de beeldkwaliteit en of ik ook jou problemen ervaar. Ik kom er dan op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had trouwens wel verwacht dat de beeldkwaliteit met HDMI zou verbeteren tov van mijn oude decoder met SCART aansluiting. Dat is dus niet het geval. De SCART aansluiting van mijn oude decorder geeft in ieder geval geen slechter beeld dan HDMI van de Humax. wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Ik heb nog 1 theorie die het verschil in beeldkwaliteit zou kunnen verklaren. En dat is de manier waarop de 5050 in staat in om uitzendingen met een relatief lage bitrate netjes te tonen. Wellicht kon de 9200c dat beter.

Voor mijn vergelijking kan ik niet live switchen tussen de 9200c en 5050, want ik heb maar 1 smartcard (wellicht moet ik inderdaad Ned 1 eens proberen, die is ongecodeerd, toch?).
Voor vergelijking kijk ik dus naar oudere opnamen die ik nog op de 9200c heb staan. In mijn geval zo'n beetje alle afleveringen van Lost op Net5. Ik heb nog geen Lost gekeken via de 5050.
Misschien is er voor Lost relatief veel bandbreedte over op dat tijdstip (bijna 's nachts)? Misschien is dat er niet voor het RTL4 ochtendjournaal... Jan de Hoop zijn streepjes-overhemden en zijn bril zijn nauwelijks netjes te tonen. Enige voordeel lijkt de 'dynamic range' van het signaal: de witte laptop links in beeld is niet volledig overbelicht meer zoals op de 9200c. (mijn Pana is gecalibreerd op alle inputs. btw)

Ik ben gewoon teleurgesteld. Zal wel nooit meer goed komen ;-)
Ben benieuwd of appie2001 en anderen nog andere dingen meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Toch even reageren, anders ontstaat er zo'n eenzijdig beeld >:)

Ik ben juist erg tevreden over de stabiliteit van de 5050 tot nu toe. Speelt al 10 dagen en nog een enkele opname mislukt, vastgelopen of wat dan ook. Zal misschien wel aan de regio liggen waar je woont, want herken me totaal niet in het beeld.

Had hiervoor een Topfield in combinatie met Digitenne. Nou die liep dagelijks wel 1 keer vast. Zag je nog 4 puntjes op het display en kon je herstarten. Met de 5050 geen last van, heerlijk :)

Wel heb ik nog enkele bugs ontdekt met het weergeven van 16:9. Deze geeft hij soms weer als 4:3 en soms gaat het ook gewoon goed. Heb het al vaker gelezen en wordt hopelijk opgelost met een firmwareupdate. Beeldkwaliteit van de HD-zenders vind ik prima, waarbij de echte HD-zenders er nog net iets beter uitspringen. SD is gewoon goed, maar ook niet buitengewoon super. Maar ja, wat wil je als je eerst die HD-zenders heb zitten kijken 8) Hoe dan ook, zeer tevreden, maar aan bepaalde dingen mag nog gewerkt worden inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
Ik heb deze decoder nu al 3 weken en ook ik ben totaal niet tevreden over de SD kwaliteit hiervan. Ik wist van te voren dat het niet geweldig was maar zo slecht had ik ook niet verwacht. De Original en 576p standen komen nog het meeste in de buurt op mijn panny 42V10 maar het is gewoon niet goed genoeg, zeker niet voor een decoder van ruim 300 euro.

Ik wacht die firmware update nog even af maar als het niet beter wordt gaat hij lekker op marktplaats en ga ik over op een alphacrypt.. dat geeft namelijk wel gewoon een acceptabel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Nog een theorie: de 5050c haalt misschien een lichte 'smoothing/ruisonderdrukking' over het beeld heen.
Want ik zie namelijk wel twee andere verschillen met m'n 9200c:
- het doorsnee beeld is eigenlijk altijd ruisvrij (tenzij het _echt_ in de bron zit natuurlijk).
- nog duidelijker: subtiele kleurovergangen (gradients) komen er heel glad uit.
Voorbeeld met de net5 promo's in hun reclameblokken: dat zijn altijd heel subtiele kleurverloopjes. Op de 9200c had ik altijd last van 'banding'. Ik dacht door compressie van het signaal, inherent aan MPEG.
Maar op de 5050c zijn die promootjes altijd heel glad: een vrijwel naadloos kleurverloop.

Is dat toeval, dat me dat ineens opvalt? Op zich wel blij met het verdwijnen van de banding, maar niet als dat ten koste moet gaan van de scherpte van het beeld.

Ik ga vanavond toch nog maar een a-b test doen op Ned.1 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wacht met smart op een software update... iemand al iets gehoord?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

De iHDR-5050c, kan HDTV aan toch? dus deze kan in combinatie met het Ziggo HDTV abonnement (volgens ziggo in iedergeval wel).

Maar nu mijn vraagjes:

Is dit dan digitaal? (zeg maar, digitaal signaal opnemen / kijken)
Hoe zit dit met de CI+ CAM module? kan deze hierook in? of krijg ik dan nog eens een decoder ervoor. Hierboven wordt wel leuk gezegt dat CI+ gewoon een common interface is maar ik begrijp inmiddels ook wel dat CI+ niet in CI sloten kan. Dus dan ben ik benieuwd, wat voor soort slot heeft de Humax CI of CI+?

Wat ik eigenlijk zoek is het volgende:

Ik heb nu analoge televisie, maar ik wil naar digitaal bij Ziggo. Ik wil daarnaast HDTV zenders kunnen ontvangen en opnemen. (eventueel met uitbreidings pakketten). Wat heb ik dan precies nodig?

Een decoder, dus bijvoorbeeld de iHDR-5050c.
Basis abonnement van Ziggo (verplicht a 16,25 p/m)
Digitale televisie van Ziggo ( ??? p/m, iemand een idee?)
HDTV van Ziggo (a 3,95 p/m)

Optioneel:

HDTV Pakket etc..

[ Voor 11% gewijzigd door ronaldmathies op 11-08-2009 11:29 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vragen over Ziggo kun je beter in het Ziggo topic stellen.

Je hebt voor jouw wensen deze ontvanger nodig om op te kunnen nemen en HDTV te kunnen kijken. Ziggo levert voor 16,25 p/m het digitale pakket met HD zenders NED 1, 2 en 3 bij je af. Er zijn geen kosten voor "digitale televisie". Je krijgt zowel het analoge als het digitale signaal thuis voor 1 prijs.

Dat HDTV pakket á 3,95 p/m heb je dus alleen nodig als je de zenders die daarin zitten wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:55:
Nog niet, maar van mij hoeft het ook niet, die van mij draait prima en ook meer dan goed beeld op mijn Samsung T260 zowel SD als HD :)
Ik hoop dat de update dan niet alles verknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:30:
Vragen over Ziggo kun je beter in het Ziggo topic stellen.

Je hebt voor jouw wensen deze ontvanger nodig om op te kunnen nemen en HDTV te kunnen kijken. Ziggo levert voor 16,25 p/m het digitale pakket met HD zenders NED 1, 2 en 3 bij je af. Er zijn geen kosten voor "digitale televisie". Je krijgt zowel het analoge als het digitale signaal thuis voor 1 prijs.

Dat HDTV pakket á 3,95 p/m heb je dus alleen nodig als je de zenders die daarin zitten wilt ontvangen.
Toch bedankt voor het antwoorden. Heb inmiddels de vragen bij het Ziggo topic gelegd.. had eerst niet gezien dat die bestond, ik zocht juist op de decoder in GOT :)

Humor :) zie nu ineens dat MrAcid dit ookal bij het andere topic als reactie heeft neergezet... Thx.

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldmathies op 11-08-2009 11:58 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:42:
[...]
Nog niet, maar van mij hoeft het ook niet, die van mij draait prima en ook meer dan goed beeld op mijn Samsung T260 zowel SD als HD :)
Ik hoop dat de update dan niet alles verknalt.
Er zijn genoeg bugs die van mij gefixed mogen worden.
De optie wissen tijdens opname mis ik wel!
Mn vriendin neemt nl. heel wat op.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:03:
Er zijn genoeg bugs die van mij gefixed mogen worden.
De optie wissen tijdens opname mis ik wel!
Mn vriendin neemt nl. heel wat op.
Die optie is technisch gezien geen bug, want die keuze is netjes gedisabled tijdens opname. 'As designed' dus.
Maar 't zou wel een goede feature request zijn, net als het wat sneller deleten van een opname vanuit de Humax zelf (hoe moeilijk kan het zijn om 3 files en eventueel een subdir met wat kleine *.tac filetjes weg te gooien?).
Wanneer je Humax in een netwerk hangt zijn beide dingen (delete tijdens opname en snel deleten) prima via FTP te doen, dus er is wel een workaround. :)

De te snelle E19-4 meldingen met daarna mogelijk mislukte opnamen na het inschakelen van de Humax is m.i. wel een bug. Niet zozeer in de 5050c, maar in de communicatie tussen de Humax en het Ziggo netwerk.
Maar de 5050c kan zich daar tenminste van herstellen (al is de opname dan al wel mislukt), m'n Humax FOX bakje moet ik dan eerst helemaal resetten...

Dit weekend is m'n 5050c voor 't eerst in een paar maanden echt vastgelopen: nog wel normaal beeld, maar geen reactie meer op zowel AB als de toetsen op 't apparaat zelf, incl. de standby knop. Uit en weer aan zetten was het enige remedie, en ik weet niet wat de oorzaak was. Ik denk iets met op <media> drukken tijdens time-shift, maar ik heb het niet kunnen reproduceren.

Enfin, het aantal kuren is m.i. niet echt storend, zeker niet wanneer je 'm altijd aan laat staan en bestandsbeheer via FTP doet. Maar een goede firmware update is natuurlijk nooit weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:31:
[...]
Enfin, het aantal kuren is m.i. niet echt storend, zeker niet wanneer je 'm altijd aan laat staan en bestandsbeheer via FTP doet. Maar een goede firmware update is natuurlijk nooit weg. :)
Het kan aan mij liggen (slechts een paar dagen in bezit), maar het IP-adres van m'n 5050C is om de haverklap anders dan de vorige keer dat ik keek. Knap lastig met FTP en het lijkt me echt een bug waar jij ook last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:46:
Het kan aan mij liggen (slechts een paar dagen in bezit), maar het IP-adres van m'n 5050C is om de haverklap anders dan de vorige keer dat ik keek. Knap lastig met FTP en het lijkt me echt een bug waar jij ook last van hebt?
Nope, geen probleem mee.
In Systeeminstellingen -> Netwerk -> Ethernet-configuratie -> IP config de boel omzetten van DHCP naar Handmatig, en dan zelf een vast IP adres binnen je locale netwerk kiezen die buiten de range valt van de adressen die je DHCP server uitdeelt. Meestal zit je veilig wanneer je het via DHCP verkregen adres neemt en dan het laatste getal verandert in een getal tussen de 200 en 250. Subnet mask en router- en DNS-adres wel overnemen van die die er al stonden. Of wanneer bij router- en/of DNS-adres 255.255.255.0 of 0.0.0.0 stond even op een PC kijken (bij Windows via "ipconfig /all" in een cmd scherm) wat de default gateway (=router adres) en DNS server zijn.

Dit is overigens geen bug van de Humax, maar een eigenaardigheidje van je DHCP server (in de meeste gevallen je internet router). Die geeft dynamisch een IP adres aan de devices die daarom vragen, en kent daar een lease tijd aan toe. Als je de Humax uitzet en de volgende dag weer aan heb je kans dat 'ie een nieuw IP adres krijgt toegewezen omdat de lease tijd is overschreden. Geen probleem als je 'm gewoon gebruikt, maar bij een server (en dat is 'ie als je z'n FTP mogelijkheden gebruikt) is 't sowieso handig om een vast IP adres te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Ja, ik had en heb hem als handmatig ingesteld, maar hij luistert daar niet naar... Zelfs zonder router- en DNS-adres presteert de Humax het om steeds een nieuw IP-adres aan te nemen. Beats me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in de router. Daar kan je waarschijnlijk vaste IP adressen toekennen aan apparaten (via mac adres). Dus ook aan de 5050c. Die dan gewoon op DHCP laten staan, krijgt ie een "vast" adres van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Bij mij lukt dat niet hoor. Gebruik DD-WRT op een Linksys WRT160n, maar omdat de Humax geen 'naam' aan zijn mac-adres hangt, pikt de config van DD-WRT het volgens mij niet.
De naam is namelijk '*'. En ik kan dat wel invoeren in de lijst met mac-adressen+namen die een vast ip krijgen, maar werken doet het niet. Alleen mac-adres werkt iig niet: ik krijg steeds een adres binnen de range van de DHCP server en niet degene die ik opgeef.
Voor mijn iMac werkt deze constructie wel prima dus het moet ergens liggen aan die 'naam' van de Humax.
Iemand die toevallig weet hoe dit evt in de DD-WRT firmware kan? Ik kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
swiv98 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:07:
Voor mijn iMac werkt deze constructie wel prima dus het moet ergens liggen aan die 'naam' van de Humax.
Iemand die toevallig weet hoe dit evt in de DD-WRT firmware kan? Ik kon het nergens vinden.
Heb al een tijdje geen dd-wrt meer draaien, dus even uit mijn geheugen.
via het status van dd-wrt scherm naar lan navigeren. Daar op het mac adres klikken dat je statisch wilt hebben zodat je doorgelinkt wordt naar de static dhcp settings en alles al correct ingevuld is. Desnoods nog een ander ip adres kiezen (moet bij dd-wrt volgens mij een zijn buiten de dhcp range) Klik op save, klik op apply. Humax opnieuw opstarten en nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
volgens een werknemer van Ziggo op het Ziggo gebruikers vereniging komt de update ergens in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Ach, bezit is het eind van het verlangen. Nu hebben we iets om naar uit te kijken, terwijl we straks alleen maar zullen klagen over wat nog niet gefixed is en wat we weer aan nieuwe tekortkomingen gaan ontdekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu de Humax al een paar werken in huis en valt niet tegen. Goed beeld via HDMI en de HD kanalen komen prima door. Erg scherp beeld op mijn LG 37LG3000 (HD ready).

3 nadelen:
- Op de Humax zijn opnames vooraf niet te programmeren, behalve via EPG. Alleen hebben niet alle zenders EPG en onze kabelprovider geeft maar EPG door van 2 dagen van tevoren.
- Geeft ook in KabelNoord gebied steeds UPDATING aan. Is niet alleen een Ziggo probleem.
- Geprogrammeerde opnames mislukken 50% van de pogingen. Niet op stand-by is een workaround, maar natuurlijk geen goede.

Hoop dat alle 3 de problemen worden verholpen in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Weet iemand of het mogelijk is om met de afstandsbediening (RM-F01) een media center (extender) te bedienen? Het gaat om de Linksys DMA-2200 die ik voornamelijk als DVD-speler wil inzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door nescafe op 12-08-2009 22:17 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:20:
3 nadelen:
- Op de Humax zijn opnames vooraf niet te programmeren, behalve via EPG. Alleen hebben niet alle zenders EPG en onze kabelprovider geeft maar EPG door van 2 dagen van tevoren.
Dat kan best; gewoon toevoegen aan de opnamelijst.
- Geeft ook in KabelNoord gebied steeds UPDATING aan. Is niet alleen een Ziggo probleem.
Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asmi schreef:
[...]
Dat kan best; gewoon toevoegen aan de opnamelijst.
Ow, dan heb ik dus al die weken niet goed gekeken. Ga toch maar uitzoeken hoe dat werkt....
asmi schreef:
[...]
Wat is het probleem?
In de stand-by modus verschijnt er op de Humax eens per 1 á 2 uur (ongeveer) de melding UPDATING in het display. Ik zag op een Ziggo forum dat het een normaal fenomeen was. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17563

Op de myhumax.nl site staat duidelijk dat dit probleem veroorzaakt zou worden door testsoftware op het Ziggo netwerk. http://www.myhumax.nl/faq_iHDR5050c.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
DIt is waar jij het over hebt dus dat komt niet door Ziggo.

In standby staat af en to "- Updating -" in het display

Dit is normaal in de stand low-power standby. De ontvanger controleert om de zoveel tijd of er nieuwe gegevens naar de smartcard gestuurd moeten worden. Daarna gaat hij weer terug in low-power standby.
In de normale standby modus ziet u alleen een klokje. Het updaten gebeurt dan zonder dat u het merkt.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:14:
[...]

Ow, dan heb ik dus al die weken niet goed gekeken. Ga toch maar uitzoeken hoe dat werkt....

[...]

In de stand-by modus verschijnt er op de Humax eens per 1 á 2 uur (ongeveer) de melding UPDATING in het display. Ik zag op een Ziggo forum dat het een normaal fenomeen was. http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17563

Op de myhumax.nl site staat duidelijk dat dit probleem veroorzaakt zou worden door testsoftware op het Ziggo netwerk. http://www.myhumax.nl/faq_iHDR5050c.htm
Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste